Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus

Foto: Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz
Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz

Ruský prezident Vladimír Putin připojení Krymu k Rusku vysvětloval nutností ochránit ruské obyvatele Ukrajiny před fašistickou vládou v Kyjevě. Přitom v ruské státní Dumě sedí poslanci s extremistickými a antisemtickými názory, kteří mají blízko k neonacistickým skupinám.

Liberálně-demokratická strana Ruska

Nejznámější nacionálně zaměřenou politickou stranou v Rusku je Liberálně-demokratická strana Ruska LDSR (Либерально-Демократическая Партия России). Předsedou strany je charimastický a kontroverzní politik Vladimir Žirinovskij.

Strana je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR prosazuje ruský nacionalimus a imperialismus. V jejich stanovách najdeme požadovek na anexi Polska, Aljašky a Finska podle hranic carského Ruska.

Dále LDSR požaduje kontrolu státu nad půdou, zákaz „netradičních náboženských sekt”, státní vlastnictví ekonomicky strategických odvětví a radikální reformu justice. Předseda strany Žirinovsky také proslul protižidovskými výstupy, ačkoliv bylo poukazováno na jeho židovský původ.

Pochod ruských extremistických a neonacistických skupin v Moskvě. / d-i-a-s

LDSR je významnou politickou silou v ruské Dumě. Při posledních volbách ji v roce 2011 volilo 7 664 570 Rusů (tj. 11,67 %), což ji přineslo v ruské Dumě 56 míst ze 450 poslanců. Oproti volbám v roce 2007 došlo k nárustu o 2 miliony hlasů.

Ruští neonacisté

Těžko pochopitelná je velikost neonacistické základny v Rusku. Odhady Amnesty International v roce 2008 mluvily o až 85 000 aktivních ruských neonacistech, což je polovina odhadovaných neonacistů na celém světě. Celkově působí v Rusku kolem 35 až 40 extrémistických a neonacistických oragnizací.

V boji s nacistickým Německem přitom během druhé světové války padlo 25 milionů Rusů, většinou civilistů.

Hajlovaní v Moskvě. V Rusku je největší počet neonacistů na celém světě. / d-i-a-s

Ruským neonacistickým skupinám jako Ruská národní socialistická strana ( Русская Национальная Социалистическая Партия ) nebo Ruský národní svaz (Ру́сский Национа́льний Сою́з) se přičítá řada vražd neruských obyvatel. Jejich členové procházejí bojovým výcvikem a řada z nich pracuje u policie nebo vojska.

Jen do dubna letošního roku ruská policie řešila osm rasově motivovaných vražd. Obětí ruských neonacistů se stal 18. dubna například dvaatřicetiletý občan Tádžikistánu Machmadkarim Džalilov. Kolemjdoucí ho našli ležet na ulici s podřezaným hrdlem.

Letos v březnu stanuli před moskevským soudem dva školáci, žáci 8. a 9. třídym ve věku 15 a 17 let, kteří byli usvědčeni z toho, že loni v září brutálně zavraždili občana původem ze střední Asie v Izmailovském parku v ruské metropoli. Chlapci si na oběť počíhali a ubili ji k smrti basebalovou pálkou a kopy nohou.

Jak potvrdila ředitelka nevládní organizace Sova Galina Koževnikova, v Rusku došlo jen za první tři měsíce letošního roku nejméně k osmi rasově motivovaným vraždám a více než 29 vážným zraněním po napadení občanů skupinkami neonacistů. Od roku 2004 do roku 2012 (oficiálně) došlo v Rusku k 549 rasově motivovaným vraždám a skoro 3500 vážným zraněním ne-Ruských obyvatel.

Koževnikova zdůraznila, že ve skutečnosti může být počet zabitých a zraněných několikanásobně vyšší, protože policie a soudy kvalifikují trestné činy jako extremistické jen v malém procentu případů.

Slovanský svaz

Jednou z nejnebezpečnějších ruských organizací, která předstírá příslušnost k Ruské pravoslavné církvi, je Slovanský svaz (Славянский Союз). V řadách Slovanského svazu působí asi 70 000 členů. Skupina byla v roce 2010 v celém Rusku zakázana, ale od té doby působí v podzemí.

Foto: Ruská neonacistka na  Den národní jednotyRuská neonacistka na Den národní jednoty. / d-i-a-s

Noví členové této agresivní sekty jsou přijímání v rámci obřadů, připomínající pohanské nebo germánské slavnosti za přítomnosti duchovního vůdce Mnicha Bohumila II., kterému členové říkají Vladyka. Jeho občanské jméno je Vladimir Goljakov a oficiálně se vydává za pravoslavného kněze.

Slovanský svaz má vlastní uniformy s písmeny SS na nášivkách a vlajku s mírně pozměněnými motivem svastiky, tzv. Svargy na rudém pozadí. Jeho členy jsou kromě jiného i bývalí důstojníci armády, se zkušenostmi z válečných konfliktů.

Současné Rusko je nepřirozený odřezek ze svaté všeslovanské Rusi. Bělorusko, Malorusko (západ dnešní Ukrajiny), země, kdy žijí Lechové (Polsko), Slováci, Češi, Srbové, Chorvati – ta slovanská území si všechna vezmeme zpátky a nic nám v tom nezabrání,“ říká Vladyka na kameru v ruském dokumentárním filmu Ruští nacionalisté Petrohradu.

Pravoslavná hlídka v ulicích Moskvy / Komsomolskaja Pravda

Ruská pravoslavná církev

Neklid v Rusku vzbuzuje také mocná Ruská pravoslavná církev, která je obviňována z pravoslavného extremismu, xenofobie, antisemitismu a z vyvolávání ultranacionalistických nálad.  Mezi její cíle patří například zákaz potratů, antikoncepce, předmanželského a nemanželského sexu a také toho, aby ženy v Rusku nesměly chodit v šortkách.

Doufám, že se nyní nalézáme na správné cestě v procesu formulování dostatečně tvrdých norem chování, které budou přijatelné pro naši společnost a které se budou lišit jak od západních pravidel, tak od pravidel, přijatých v islámském světě,“ řekl před dvěma lety vysoký představil R uské pravoslavné církve Vsevolod Čaplin.

Pravoslávna církev skrze skupinu Svaté Rusko organizuje i speciální hlídky, které nezávisle na policii hlídají pořádek v Moskvě i dalších městech. Členové jsou pravoslavní věřící.

Naše země má plné právo, bez ohledu na kohokoliv, takovéto normy zavést,“ řekl v roce 2012 Čaplin. Současně vyjádřil naději, že se „pravoslavné hlídky“ objeví ve všech ruských městech, včetně těch, kde tvoří většinu muslimové.

Členové hnutí „Svaté Rusko“ pořádají výcvikové tábory, kde se učí používat zbraně. /  Ruská sociální síť VKontakt

V Rusku operuje stovka nových ortodoxních hlídek, aby chránila církevní majetek i památky," řekl před rokem vůdce hnutí Svaté Rusko Ivan Ostrakovskij. „Byl to případ Pussy Riot, který nás zmobilizoval, abychom bojovali proti zlu ohrožujícímu Rusko."

Ve skutečnosti si však „pravoslavné hlídky“ chtějí přisvojit mnohem větší práva. Vedoucí oddělení vztahů církve a společnosti Moskevské patriarchie ruské tiskové agentuře RIA Novosti řekl, že hlídky budou celkově dohlížet ve večerních hodinách na veřejný pořádek a dodržování pravoslavných norem chování, kdekoliv v místě svého působení.

Některá ruská média přirovnávají záměr vytvořit pravoslavné hlídky k existenci náboženské policie v islámských zemích, především v Iránu a Saudské Arábii, v nichž není náboženství oddělené od státu.

Zdroj: Romea.cz, Český rozhlas
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Irák: Šíitsko-sunnitská občanská válka?

V současném Iráku jde více než o vzestup islámského hnutí IS (Islámský stát). V Iráku se najevo ...

NÁZOR: Twitter ani Facebook dívky domů nepřivede

Už je to mnoho týdnů, co se mluvilo o dívkách unesených islamistickou skupinou Boko Haram v Nigérii. ...

Válka je droga a závislost se platí smrtí

Za posledních několik dní byl jeden novinář popraven (James Foley) a druhý osvobozen (Peter Theo ...

Dějiny Ukrajiny I: První kmeny na území Ukrajiny

Účastníci tábora prokremelských mládežníků darovali prezidentu Putinovi globus s růžovou mapou. ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Vrata
    09:45 05.09.2014

    Jarpe: muzete trochu blize specifikovat US dodavky do Nacistickeho Nemecka? Tedy o co slo, v jakych poctech a pripadne zdroj. Ja predpokladam, ze to rozhodne nebylo po ...Zobrazit celý příspěvek

    Jarpe: muzete trochu blize specifikovat US dodavky do Nacistickeho Nemecka? Tedy o co slo, v jakych poctech a pripadne zdroj.

    Ja predpokladam, ze to rozhodne nebylo po vyhlaseni valky mezi USA a Nemeckem, ke kteremu doslo, odhaduji, koncem roku 1941 (po Pearl Harbouru). Do te doby se USA snazili drzet stranou ale zcela jiste daleko vice spolupracovali s druhou stranou - Angliii (napr pronajem 50-ti kusu starych torpedoborcu pro ochranu konvoju).
    Jinak, ja osobne pochybuji o dodavkach dulezitych vojenskych US technologii do Nemecka, byly tam ale nejake spionazni pokusy, napr. o US bombardovaci zamerovace. Navic, Nemecky prumysl byl velmi vyspely a pochybuji, ze vami uvadene nespecifikovane technologie by mohly zpusobyt nejakou podstatnou zmenu v prubehu valky.


    Kdyz uz jsme u te spoluprace USA s nacisty, tak mi nezbyde nez vyvazovat:
    SSSR cile po dlouhou dobu umoznoval nacistickemu Nemeckem overovat jeho nove zbrane na svych vojenskych polygonech a chystaly se jeste zacatkem 40-tych let dodavky Ruske nafty do Nemecka. Vyrobku a technologii na prodej do Nemecka SSSR zrejme moc nemel.Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    09:26 05.09.2014

    Hrobar: mne jde o to, ze 10% fasounu v parlamentu svedci o hodnotovych meritcich velkeho mnozstvi volicu v Rusku. Predpokladam, ze tolik imperialnich nacionalistu ci fasistu neni ...Zobrazit celý příspěvek

    Hrobar:
    mne jde o to, ze 10% fasounu v parlamentu svedci o hodnotovych meritcich velkeho mnozstvi volicu v Rusku. Predpokladam, ze tolik imperialnich nacionalistu ci fasistu neni v parlamentu zadne evropske zeme. U nas snad zadna, i kdyz u Okamury si nejsem jisty, co je zac. Druhy obrovsky problem a mozna ten neklicovejsi je, ze nacionalismus a imperialismus v Rusku je podporovan zrejme nejvetsi spolecenskou organizaci v Rusku - pravoslavnou cirkvi.

    Jeste jednou, nejde o to, ze by to bylo par blaznu kteri nic neovlivni ale naopak, oni ovlivnuji celou spolecnost ktera se stale vice a vice totalizuje.Skrýt celý příspěvek

  • jarpe
    09:18 05.09.2014

    Nasher: A kdyby americké firmy nedodávali techniku Němcům, tak se tak daleko nedostali a sověti by nepotřebovali od ameriky pomoc. V americe byl dokonce soud, kde stát žaloval ...Zobrazit celý příspěvek

    Nasher: A kdyby americké firmy nedodávali techniku Němcům, tak se tak daleko nedostali a sověti by nepotřebovali od ameriky pomoc.
    V americe byl dokonce soud, kde stát žaloval soukromé firmy za to, že i v době války američanů s němci dál vesele Němcům dodávali techniku. A víte jak to dopadlo? Stát musel těmto firmám zaplatit za vzniklé škody , které způsobilo americké letectvo těmto soukromým firmám.

    Tento web se jmenuje armádní noviny a zaměřuje se na vojenskou techniku. Řekl bych, že tento článek se tématem neblíží zaměření tohoto webu. Člověk by už spíš čekal, že se tu budou objevovat články o probíhajících bojích na východní Ukrajině a ne politika.Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    23:29 04.09.2014

    Osobně nevidím v článku tlačenku Kremlu. Jasně se tam píše, že zločiny násilné jsou řešeny policií a soudy. Těžko lze všemu přisuzovat rasistický podtext. To , že k extrémistickým ...Zobrazit celý příspěvek

    Osobně nevidím v článku tlačenku Kremlu. Jasně se tam píše, že zločiny násilné jsou řešeny policií a soudy. Těžko lze všemu přisuzovat rasistický podtext. To , že k extrémistickým hnutím tíhnou zločinci a násilníci je všeobecně známo a to, že někoho sejmou pro prachy nebo zábavu a náhodou to je cizinec tak z toho nelze dělat rasistický čin ačkoli ho spáchá rasista. Dále nutno dokázat případně motiv rasistický a to není snadné.

    Zákaz Slovanského svazu mi též nepřipadá jako podpůrná politika Kremlu těmto skupinám. Spíše bych řekl , že je dnešní Rusko evidentně svobodnější co se týče svobody projevu , než je nám tvrzeno vzhledem k parlamentní kontroverzní straně.

    Je klidně možné, že tyto různé skupiny, nemyslím tím všechny, mohou být naopak podporovány ze zahraničí , třeba jako Leninovi komunisté byli podporováni Německem a celá jejich slavná bolševická revoluce.

    Podivovat se nad tím, že neonacisté jsou v ruské armádě je asi jako zapomenout, že i naše armáda měla průšvih s SS svastikou dokonce v misi. Doví kolik těch našich současných vojáků je neonáckama či bůhví čím jiným.
    To samé platí pro kriminální živly u policie. Nevidím rozdíl mezi poldou neonáckem a poldou zapleteným do obchodu třeba s drogami, nebo do kuplířství.

    Tohle je problém celého světa a různé statistiky jsou zavádějící tam kde třeba USA ztrácej možná v počtu neonácků tak zas získávaj v počtu příslušníků ku-klux-klanu a podobně. Černí panteři byla taky sebranka zas z druhý strany.
    Mexico má zas své kartely a gangy, které věší lidi na mosty a podobně třeba i jen pro urážku na cti.
    Nyní se v USA odehráli velké věci ohledně zastřelení údajně neozbrojeného černošského zlodějíčka. To je asi USA taky jeden velký rasistický státní komplot řízený z Washingtonu dc.
    Itálie má svou mafii, jejíž existenci minimálně do konce 70. let oficiální media a vlády popíraly.

    Každý má nějaký ten brajgl navázaný i na politiku.Skrýt celý příspěvek

  • shal
    22:31 04.09.2014

    Hrobař: Tady nejde o pár holých hlav, ale o politiku jakou tlačí kreml. Dnešní Rusko je fašistický stát, což není samo o sobě špatně. Bude záležet na tom, co Kreml bude dělat dále ...Zobrazit celý příspěvek

    Hrobař: Tady nejde o pár holých hlav, ale o politiku jakou tlačí kreml. Dnešní Rusko je fašistický stát, což není samo o sobě špatně. Bude záležet na tom, co Kreml bude dělat dále a jaký vliv to bude mít na mezinárodní politiku. Nejde jenom o západ, ale svět je provázaný. A jak tady byl nedávno článek, tak kreml se muže roztahovat jenom tam, kde ho pustí Čína. A Čína chce být (zatím) se západem kamarád.Skrýt celý příspěvek

  • Hrobař
    22:09 04.09.2014

    Vrata: Já ale o kvantitě právě mluvil. Co je nějakých 10% ? Sice to už stojí za pozornost ale pořád to nestačí na to aby šlo Rusko označit za fašistický stát. Hele, tohle je ...Zobrazit celý příspěvek

    Vrata: Já ale o kvantitě právě mluvil. Co je nějakých 10% ? Sice to už stojí za pozornost ale pořád to nestačí na to aby šlo Rusko označit za fašistický stát. Hele, tohle je hysterie. Situace je už tak dost špatná nepotřebujeme ještě výkřiky že nad Kremlem zavlaje hákoví kříž.
    Víte co mě děsí? Že se poslední dobou investovalo do zlata víc než za posledních třicet let. To se stalo naposled před druhou světovou válkou. TOHLE je špatné znamení věcí příštích. Pár nějakých holohlavců mi vrásky nedělá.
    Tenhle článek měl jediný účel. Ukázat že jsou Rusové pokrytci. Ano, jsou. A kdo není? Pokrytectví a dvojí metr je legitimní nástroj politiky. Koneckonců každý politik na světě přísahá že bude v první řadě chránit zájmy své vlasti. Jaké k tomu zvolí prostředky je na jeho zvážení.Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    21:52 04.09.2014

    Takeda se vsej ustou, už se o tom bylo zde napsáno hodně, a je pozdní čas... vykašlejte na můj názor, ok, poslechněte názory skutečných analytiků v ČR médií, ok. ten , ...Zobrazit celý příspěvek

    Takeda

    se vsej ustou, už se o tom bylo zde napsáno hodně, a je pozdní čas...

    vykašlejte na můj názor, ok, poslechněte názory skutečných analytiků v ČR médií, ok.

    ten , kdo říká , že musíme počítat ze zájmem Ruska, nemusí být rusofilem, a možná je ještě větší patriot než Vy, bez urážky, prosím.

    ale, budete chtit USLYŠET jejich názor? Když už Vy všecko pro sebe máte jasno, jako s MH17? :-)Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    21:38 04.09.2014

    To Vrata ještě, k tomu níže obsazení cizích území mně STRAŠNĚ vadi!!! Vážně! a Vám, snad nevadí skutečný ozbrojený převrat v Evropě, podpořený EU, USA který vyprovokoval ...Zobrazit celý příspěvek

    To Vrata

    ještě, k tomu níže

    obsazení cizích území mně STRAŠNĚ vadi!!! Vážně!

    a Vám, snad nevadí skutečný ozbrojený převrat v Evropě, podpořený EU, USA který vyprovokoval Krym, a Putina, a že my, já i Vy , stojíme na prahů války?!!!Skrýt celý příspěvek

  • Takeda
    21:30 04.09.2014

    Staršij seržant: K tomu jestli je dobře jestli je pro ČR dobré slabé Rusko, tak záleží na tom, jaké Rusko by to bylo. Kdyby to bylo Rusko, které dodržuje smlouvy, které samo ...Zobrazit celý příspěvek

    Staršij seržant: K tomu jestli je dobře jestli je pro ČR dobré slabé Rusko, tak záleží na tom, jaké Rusko by to bylo.

    Kdyby to bylo Rusko, které dodržuje smlouvy, které samo ratifikovalo, kdyby nevydíralo okolní země, kterým dodává plyn a ropu, kdyby nerozdávalo svoje pasy lidem v okolních zemích (což je jasné porušování suverenity těchto zemí), kdyby se nesnažilo vytvořit kolem sebe nárazníkové pásmo nebo kdyby se nesnažilo obnovit ruské impérium (dokonce možná v rozsahu, že bychom tam měli patřit i my - opravdu děkuji pěkně, ale s díky odmítnu), tak bych s takovým silným Ruskem neměl problém.

    Proč, si Rusko vytváří novou síť satelitů a nárazníkové pásmo? Bojí se snad, že ho napadne Gruzie, nebo Estonsko, Lotyšsko a Litva spolu s Ukrajinou? Vždyť, jak nám připomněl prezident Putin, je to jaderná velmoc, která může vymazat z mapy kterýkoli stát, který by Rusko ohrožoval.

    Kdyby takové Rusko existovalo, tak by se jistě dovedlo vypořádat i s vlastními extrémisty, ať už zleva nebo zprava.

    S takovým poctivým Ruskem by se jistě dalo obchodovat a spolupracovat.

    Ale takové Rusko bohužel nikde nevidím...

    Také tu padlo, že západní politici nechápou Rusko. Já bych řekl, že ani z druhé strany nevidím moc pochopení.Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    21:23 04.09.2014

    Vrata článek jsem precetl, a souhlasím s ním. Stejně jak nesouhlasím z nackami všeho světa, o čem jsem napsal. podle Vás, je to rusofilstvo? co se týče "jakýchsi posledních ...Zobrazit celý příspěvek

    Vrata

    článek jsem precetl, a souhlasím s ním. Stejně jak nesouhlasím z nackami všeho světa, o čem jsem napsal.
    podle Vás, je to rusofilstvo?

    co se týče "jakýchsi posledních voleb" na UA, tak to byli volby prezidenta, předčasný, po "mírumilovné" proEU revoluce na majdane, proti špatnému proruskému Janukoviče, proti korupci, a oligarchům.
    legitimní, regulérní volby měly by proběhnout cca za rok po majdanu, kde Janukovič neměl ŽÁDNOU šanci.
    během majdanu, do krví, mitinguijci navštívili a vystoupili před. nimi spoustu vládních představitelů EU a USA, a "legitimně" , už tehdy volaly protiruské hesla.

    uvedené Vámi procenta- procenta voličů kteří volili "ne Porosenka", který v té době, po "legitimním ' majdanu byl na koní. Ano, je to malo...
    jenom, nedávno vláda UA rozpadlá, UDAR Klicka a SVoBODA vyšli s koalici,a vyhlášeny nové parlamentní volby...
    a teď uvidíme..

    a právě kvůli nedostatků info v našich médií, jsem zadal Admina o článek o UA nackach. Nic vic. Aby také představil "kontra" RU - strany UA vlády SVOBODA, BATKIVSCINA, jejich lídry, "kontra" Žirinovskyj- Tjagnibok, Turčinov, Ljaško, Farion, Jaroš, atd.Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    20:27 04.09.2014

    Hrobar: vy naprosto vynechavate kvantitu. Extremisti jsou vsude, ale zalezi na tom, v jakem poctu. Je snad DSSS v parlamentu a ma 10% hlasu jako Zirinovskij? Nebo ovlada nas ...Zobrazit celý příspěvek

    Hrobar: vy naprosto vynechavate kvantitu. Extremisti jsou vsude, ale zalezi na tom, v jakem poctu. Je snad DSSS v parlamentu a ma 10% hlasu jako Zirinovskij? Nebo ovlada nas parlament nejaka nabozenska sekta?Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    20:20 04.09.2014

    Starsi serzant: vy jste si zrejme clanek neprecetl nebo ignorujete podstatne veci. tam napsane: "Strana (LDSR ) je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR ...Zobrazit celý příspěvek

    Starsi serzant: vy jste si zrejme clanek neprecetl nebo ignorujete podstatne veci. tam napsane:

    "Strana (LDSR ) je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR prosazuje ruský nacionalimus a imperialusmus. V jejich stanovach najdeme požadovek na anexi Polska, Aljašky a Finska podle hranic carského Ruska." (!!!)

    Tato strana ma vice jak 10% poslancu v dume a pocet jejich volicu roste. Vam to nestaci?! Ja mam jedine vysvetleni - vam by obsazeni dotycnych zemi v podstate nevadilo! Uvedomte si, ze takova strana neni v ostatnich statech Evropy mozna, takova strana by byla zrejme rozpustena jako nezakonna. Ja jsem tyto skutecnosti o Zirinovskem nevedel a musim rici, ze Rus pro mne zacina byt skutecnym nepritelem, tedy je-li obsah clanku pravda.

    Kolik je takovych extremistu na Ukrajine? Zaslechl jsem, ze pri jakychsi poslednich volbach meli cca 1.5% hlasu. To je podle vas moc ve srovnani s 10% Zirinovskeho imperialistu? Kdo je tady asi tak neobjektivni?Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    20:16 04.09.2014

    hurvo vydržte, prosím, určitě Admin povolí, za účelem objektivity, hodím zde odkaz na UA stránky - vedoucí UA komise po majdanu (ne Rusák, ukrainec jak poleno, člen jedné z ...Zobrazit celý příspěvek

    hurvo

    vydržte, prosím, určitě Admin povolí, za účelem objektivity, hodím zde odkaz na UA stránky - vedoucí UA komise po majdanu (ne Rusák, ukrainec jak poleno, člen jedné z dnešních vladnovich stran UA Rady), říká -
    žádná kulka NEBYLA ze zbraní Berkuta.

    a komu patřili odstřelovače... - tak o tom byl zveřejněn telefonický rozhovor Eštonové a nějakého ministra z Pobaltí - odstřelovače "ne Janukovice"...
    Vám to na Slovensku ne řekli?

    počkejte na odkaz, okSkrýt celý příspěvek

  • hurvo
    19:58 04.09.2014

    molotovy a skutocny bordel na majdane zacal az vtedy ked rusky hovoriace skupiny odstrelovacov zacali strielat protestujucich a potom sem tam aj policajtov. Potom na majdan prisli ...Zobrazit celý příspěvek

    molotovy a skutocny bordel na majdane zacal az vtedy ked rusky hovoriace skupiny odstrelovacov zacali strielat protestujucich a potom sem tam aj policajtov.
    Potom na majdan prisli ukr veterani z afghanu a nenechali si to ujst aj lavicovi extremisti z praveho sektoru.Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    19:49 04.09.2014

    Jura99

    a nevyvolává u Vás podezření to, že Bandera vyšel z koncentráků živý? A hned vrátil se do vedení "odboje"?

    Jura99

    a nevyvolává u Vás podezření to, že Bandera vyšel z koncentráků živý? A hned vrátil se do vedení "odboje"?

Načítám diskuzi...

Stránka 6 z 8