Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus

Foto: Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz
Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz

Ruský prezident Vladimír Putin připojení Krymu k Rusku vysvětloval nutností ochránit ruské obyvatele Ukrajiny před fašistickou vládou v Kyjevě. Přitom v ruské státní Dumě sedí poslanci s extremistickými a antisemtickými názory, kteří mají blízko k neonacistickým skupinám.

Liberálně-demokratická strana Ruska

Nejznámější nacionálně zaměřenou politickou stranou v Rusku je Liberálně-demokratická strana Ruska LDSR (Либерально-Демократическая Партия России). Předsedou strany je charimastický a kontroverzní politik Vladimir Žirinovskij.

Strana je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR prosazuje ruský nacionalimus a imperialismus. V jejich stanovách najdeme požadovek na anexi Polska, Aljašky a Finska podle hranic carského Ruska.

Dále LDSR požaduje kontrolu státu nad půdou, zákaz „netradičních náboženských sekt”, státní vlastnictví ekonomicky strategických odvětví a radikální reformu justice. Předseda strany Žirinovsky také proslul protižidovskými výstupy, ačkoliv bylo poukazováno na jeho židovský původ.

Pochod ruských extremistických a neonacistických skupin v Moskvě. / d-i-a-s

LDSR je významnou politickou silou v ruské Dumě. Při posledních volbách ji v roce 2011 volilo 7 664 570 Rusů (tj. 11,67 %), což ji přineslo v ruské Dumě 56 míst ze 450 poslanců. Oproti volbám v roce 2007 došlo k nárustu o 2 miliony hlasů.

Ruští neonacisté

Těžko pochopitelná je velikost neonacistické základny v Rusku. Odhady Amnesty International v roce 2008 mluvily o až 85 000 aktivních ruských neonacistech, což je polovina odhadovaných neonacistů na celém světě. Celkově působí v Rusku kolem 35 až 40 extrémistických a neonacistických oragnizací.

V boji s nacistickým Německem přitom během druhé světové války padlo 25 milionů Rusů, většinou civilistů.

Hajlovaní v Moskvě. V Rusku je největší počet neonacistů na celém světě. / d-i-a-s

Ruským neonacistickým skupinám jako Ruská národní socialistická strana ( Русская Национальная Социалистическая Партия ) nebo Ruský národní svaz (Ру́сский Национа́льний Сою́з) se přičítá řada vražd neruských obyvatel. Jejich členové procházejí bojovým výcvikem a řada z nich pracuje u policie nebo vojska.

Jen do dubna letošního roku ruská policie řešila osm rasově motivovaných vražd. Obětí ruských neonacistů se stal 18. dubna například dvaatřicetiletý občan Tádžikistánu Machmadkarim Džalilov. Kolemjdoucí ho našli ležet na ulici s podřezaným hrdlem.

Letos v březnu stanuli před moskevským soudem dva školáci, žáci 8. a 9. třídym ve věku 15 a 17 let, kteří byli usvědčeni z toho, že loni v září brutálně zavraždili občana původem ze střední Asie v Izmailovském parku v ruské metropoli. Chlapci si na oběť počíhali a ubili ji k smrti basebalovou pálkou a kopy nohou.

Jak potvrdila ředitelka nevládní organizace Sova Galina Koževnikova, v Rusku došlo jen za první tři měsíce letošního roku nejméně k osmi rasově motivovaným vraždám a více než 29 vážným zraněním po napadení občanů skupinkami neonacistů. Od roku 2004 do roku 2012 (oficiálně) došlo v Rusku k 549 rasově motivovaným vraždám a skoro 3500 vážným zraněním ne-Ruských obyvatel.

Koževnikova zdůraznila, že ve skutečnosti může být počet zabitých a zraněných několikanásobně vyšší, protože policie a soudy kvalifikují trestné činy jako extremistické jen v malém procentu případů.

Slovanský svaz

Jednou z nejnebezpečnějších ruských organizací, která předstírá příslušnost k Ruské pravoslavné církvi, je Slovanský svaz (Славянский Союз). V řadách Slovanského svazu působí asi 70 000 členů. Skupina byla v roce 2010 v celém Rusku zakázana, ale od té doby působí v podzemí.

Foto: Ruská neonacistka na  Den národní jednotyRuská neonacistka na Den národní jednoty. / d-i-a-s

Noví členové této agresivní sekty jsou přijímání v rámci obřadů, připomínající pohanské nebo germánské slavnosti za přítomnosti duchovního vůdce Mnicha Bohumila II., kterému členové říkají Vladyka. Jeho občanské jméno je Vladimir Goljakov a oficiálně se vydává za pravoslavného kněze.

Slovanský svaz má vlastní uniformy s písmeny SS na nášivkách a vlajku s mírně pozměněnými motivem svastiky, tzv. Svargy na rudém pozadí. Jeho členy jsou kromě jiného i bývalí důstojníci armády, se zkušenostmi z válečných konfliktů.

Současné Rusko je nepřirozený odřezek ze svaté všeslovanské Rusi. Bělorusko, Malorusko (západ dnešní Ukrajiny), země, kdy žijí Lechové (Polsko), Slováci, Češi, Srbové, Chorvati – ta slovanská území si všechna vezmeme zpátky a nic nám v tom nezabrání,“ říká Vladyka na kameru v ruském dokumentárním filmu Ruští nacionalisté Petrohradu.

Pravoslavná hlídka v ulicích Moskvy / Komsomolskaja Pravda

Ruská pravoslavná církev

Neklid v Rusku vzbuzuje také mocná Ruská pravoslavná církev, která je obviňována z pravoslavného extremismu, xenofobie, antisemitismu a z vyvolávání ultranacionalistických nálad.  Mezi její cíle patří například zákaz potratů, antikoncepce, předmanželského a nemanželského sexu a také toho, aby ženy v Rusku nesměly chodit v šortkách.

Doufám, že se nyní nalézáme na správné cestě v procesu formulování dostatečně tvrdých norem chování, které budou přijatelné pro naši společnost a které se budou lišit jak od západních pravidel, tak od pravidel, přijatých v islámském světě,“ řekl před dvěma lety vysoký představil R uské pravoslavné církve Vsevolod Čaplin.

Pravoslávna církev skrze skupinu Svaté Rusko organizuje i speciální hlídky, které nezávisle na policii hlídají pořádek v Moskvě i dalších městech. Členové jsou pravoslavní věřící.

Naše země má plné právo, bez ohledu na kohokoliv, takovéto normy zavést,“ řekl v roce 2012 Čaplin. Současně vyjádřil naději, že se „pravoslavné hlídky“ objeví ve všech ruských městech, včetně těch, kde tvoří většinu muslimové.

Členové hnutí „Svaté Rusko“ pořádají výcvikové tábory, kde se učí používat zbraně. /  Ruská sociální síť VKontakt

V Rusku operuje stovka nových ortodoxních hlídek, aby chránila církevní majetek i památky," řekl před rokem vůdce hnutí Svaté Rusko Ivan Ostrakovskij. „Byl to případ Pussy Riot, který nás zmobilizoval, abychom bojovali proti zlu ohrožujícímu Rusko."

Ve skutečnosti si však „pravoslavné hlídky“ chtějí přisvojit mnohem větší práva. Vedoucí oddělení vztahů církve a společnosti Moskevské patriarchie ruské tiskové agentuře RIA Novosti řekl, že hlídky budou celkově dohlížet ve večerních hodinách na veřejný pořádek a dodržování pravoslavných norem chování, kdekoliv v místě svého působení.

Některá ruská média přirovnávají záměr vytvořit pravoslavné hlídky k existenci náboženské policie v islámských zemích, především v Iránu a Saudské Arábii, v nichž není náboženství oddělené od státu.

Zdroj: Romea.cz, Český rozhlas
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Irák: Šíitsko-sunnitská občanská válka?

V současném Iráku jde více než o vzestup islámského hnutí IS (Islámský stát). V Iráku se najevo ...

NÁZOR: Twitter ani Facebook dívky domů nepřivede

Už je to mnoho týdnů, co se mluvilo o dívkách unesených islamistickou skupinou Boko Haram v Nigérii. ...

Válka je droga a závislost se platí smrtí

Za posledních několik dní byl jeden novinář popraven (James Foley) a druhý osvobozen (Peter Theo ...

Dějiny Ukrajiny I: První kmeny na území Ukrajiny

Účastníci tábora prokremelských mládežníků darovali prezidentu Putinovi globus s růžovou mapou. ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Staršij seržant
    19:46 04.09.2014

    Jan Grohmann, a ostatním pane, dokážete aspoň na chvíli představit, a zkusit uvěřit, že já, "mužik odtamtud", mám rád ČR, a jsem fanda AČR? a jedině co mně vadí, tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Jan Grohmann, a ostatním

    pane, dokážete aspoň na chvíli představit, a zkusit uvěřit, že já, "mužik odtamtud", mám rád ČR, a jsem fanda AČR?

    a jedině co mně vadí, tak jednostrannost a neobjektivita, která bohužel postihla i Vaše AN.
    Nepamatují Vás článek o majdanu, o Molotovych na hlavu Berkuta. Možná čtenáře AN-policisté , vojáky AČR měly by co na to říct? Co Vy na to?

    Fakt, když půjdeme ničit ruský nacky, a vyhrajeme, jak představujete vítězní přehlídku -
    my s vlajkou ČR, a UA batalióny Kolomojskeho spolu?Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    19:43 04.09.2014

    Semtam: Takzvaní Banderovci vystupovali zejména v Polskem obsazené části UA, tedy v Haliči a Volyni. To je ovšem jen poměrně malý kus Ukrajiny. Téma Banderovců není tématem tohoto ...Zobrazit celý příspěvek

    Semtam: Takzvaní Banderovci vystupovali zejména v Polskem obsazené části UA, tedy v Haliči a Volyni. To je ovšem jen poměrně malý kus Ukrajiny. Téma Banderovců není tématem tohoto článku, ale ledacos naznačuje fakt, že Bandera strávil většinu války jako vězeň v Sachsenhausenu, protože odmítl poslechnout i Hitlera. Napsal jsem pouze obecně známý údaj o počtu ukrajinských obětí ve druhé světové válce, který je až čtvrtinou celkových ztrát SSSR. Zároveň UA spolu s Běloruskem nesla největší díl válečných škod a nacistické taktiky spálené země. Fakt, že Rusové si vítězství i oběti přivlastňují, pouze svědčí o jejich nadřazenecké povaze, jejíž plody bohužel sklízí v uplynulých staletích mnoho národů.Skrýt celý příspěvek

  • Nemo
    19:35 04.09.2014

    Ultramarinus: zde se projevuje vaše totální neznalost dějin. Hodně se omýlá naše Pražské jaro, ale faktem je že o reformu se pokoušel už Berija hned po smrti Stalina. Pochopil že ...Zobrazit celý příspěvek

    Ultramarinus: zde se projevuje vaše totální neznalost dějin.
    Hodně se omýlá naše Pražské jaro, ale faktem je že o reformu se pokoušel už Berija hned po smrti Stalina. Pochopil že stavění zdí a opon k ničemu dobrému nepovede. Jenže jeho pokus s NDR sabotovali soudruzi které si znepřátelil dřívější činností, takže podsekli nejen jeho projekt, ale zakonzervovali stav na další desítky let a totéž udělali s našim Pražským jarem. Takže se muselo počkat dokud stará garda nevymře. A obávám se že totéž se musí stát na druhé straně, jinak klid nebude - politici a vojáci odkojení studenou válkou ve vysokém věku také myšlení nejsou schopni změnit.Skrýt celý příspěvek

  • Hrobař
    19:15 04.09.2014

    Mi máme zase Dělnickou stranu, Národní odpor atd. dělá to z nás snad Nacistický stát? Před pár lety byl případ sekty která týrala děti, jsme k vůli tomu všichni mučitelé dětí? ...Zobrazit celý příspěvek

    Mi máme zase Dělnickou stranu, Národní odpor atd. dělá to z nás snad Nacistický stát? Před pár lety byl případ sekty která týrala děti, jsme k vůli tomu všichni mučitelé dětí? Přesně jak říká Semtam, nejsou hybnou silou. Proč tu není článek o Maďarech kde má krajní pravice dlouhodobě silnou pozici ve vládě? Nebo o USA kde mají neonacisté velké, dobře vyzbrojené kolonie? " Zloděj volá, chyťte zloděje" je prohlášení které zde není na místě. Každý stát má krajně pravicové a fundamentalistické frakce. Tím spíš tak velký a národnostně pestrý jako je Rusko. Ale to ještě neznamená že to něco vypovídá o politice celého státu.
    Takovéhle články nepovažuji za objektivní, pouze vytrháváním informací z kontextu přispívají k podrážděnosti lidí. A kdyby nebyl o Rusku ale třeba o USA řekl bych úplně to samé.Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    19:13 04.09.2014

    Jan GrohmannDatum: 04.09.2014Čas: 18:54 pane, naprosto s Vámi souhlasím! asi Jste mně špatně pochopil- já jenom čekal od Vás, v nejlepších tradicích AN, objektivitu, popis ...Zobrazit celý příspěvek

    Jan GrohmannDatum: 04.09.2014Čas: 18:54

    pane, naprosto s Vámi souhlasím!

    asi Jste mně špatně pochopil- já jenom čekal od Vás, v nejlepších tradicích AN, objektivitu, popis toho druhého "zloděje", o kterém křičí ten "hlavní zloděj".

    co se Vám zdálo rusofilnoho v mém komentáře?

    a také jsem čekal odpověď no to - co s tím budeme dělat?
    Ultramarinus už naznačil variantu - HŮRA NA MOSKVU.
    nedávno tady byl článek o Číně - RU.
    tak mně připadá. logickým, že články na AN posledních pár dní, chtěj vyřešit otázku -
    jak zničit ruské nacky.
    mýlím se?
    mně, jako EUfila, zajma nazor- jak dlouho bude trvat táhlé válka, prognóza, prognóza strat AČR, civilistů, atd.
    nic vicSkrýt celý příspěvek

  • semtam
    18:56 04.09.2014

    Ultramarinus Neonacismus není hybnou silou v Rusku. Je tam sice zvýšen, ale nevládne tam. Neonacisté považují Putina za svého protivníka. Obsadit Kreml tanky v době skončení ...Zobrazit celý příspěvek

    Ultramarinus

    Neonacismus není hybnou silou v Rusku. Je tam sice zvýšen, ale nevládne tam. Neonacisté považují Putina za svého protivníka. Obsadit Kreml tanky v době skončení studené války je scifi. Vypukla by 3sv. a ta nemá výherce.

    K výrokům Putina bych byl objektivnější. Vyhrožování světu atomovkami je vytržené z kontextuSkrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    18:54 04.09.2014

    Staršij seržant: Tento článek je ale protiváhou sám o sobě. Protiváhou k názoru Kremlu, že vlády v Kyjevě se chtěly, nebo uchopily organizace obdivující nacistickou ...Zobrazit celý příspěvek

    Staršij seržant: Tento článek je ale protiváhou sám o sobě. Protiváhou k názoru Kremlu, že vlády v Kyjevě se chtěly, nebo uchopily organizace obdivující nacistickou ideologii.
    Samozřejmě, na Ukrajině existují podobné skupiny, jako třeba Pravý sektor. Na fotkách lze také vidět hajlující ukrajinské vojáky. Ale jak vidíte, není to jen problém Ukrajiny, ale taky Ruska.
    K tomu se hodí podle mě vhodně rčení:" Zloděj volá, chyťte zloděje"Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    18:34 04.09.2014

    Presneji, v zajmu CR je nebyt (znovu) dobiti ruskou armadou pri dalsim zachvevu vzpominani na zaslou slavu a snaze kompenzovani vlastni malosti. Jde jednoduse matematicky ...Zobrazit celý příspěvek

    Presneji, v zajmu CR je nebyt (znovu) dobiti ruskou armadou pri dalsim zachvevu vzpominani na zaslou slavu a snaze kompenzovani vlastni malosti.

    Jde jednoduse matematicky vyjadrit, ze studenou valku zapad VYHRAL. Ekonomicky. Po rozpadu sovetskeho svazu skutecne udelal chybu, protoze mel natvrdo tanky obsadit Kreml, nejmene na tricet let, aby i Rusove pochopili, ze pro preziti neni rozumne vyhrozovat polovine sveta atomovkami proto, ze se citi zrovna ukrivdene a jejich velkemu vontovi Putlerovi to prinese jeste dalsi politicke oblibenostni body. Bohuzel je dnes vic nez zrejme, ze nejenom Rusti hlupacci povazuji ekonomicky marast do ktereho se dostali sami a placaji se v nem prez 20 let po rozpadu, jako krivdu na nich i jejich state a fakt, ze vetsina statu sovetskeho svazu pujde radeji do NATO a Eu (ktere sice hniji, ale silu jeste maji a az na Eu normy lidem nekecaji do zivota), nez k Rusku, ktere ty staty povazuje za zradne uprchle otroky, i kdyz o nich mluvi jako o rodine.

    Co se bestiality tyka, je matematicky jednoznacne dolozitelne, ze SOVETSKY SVAZ zavrazdil za stejne casove obdobi v koncentracich na sibiri cele NARODY, takze se od nej mel jeho velky spojenec Hitler (ktery nedosahl ani poloviny poctu zabitych v JEHO koncentracich), co ucit.

    Jediny duvod proc svaz (a rusko v nem) skoncilo na strane spojencu a ne osy je ten, ze "ti zli" se odhodlali ho bodnout do zad o par tydnu driv, nez ruzko vyrazilo dobyvat zbytek evropy. Je to casto opomijeny fakt, ale svaz, potazmo rusko, nikdy nemelo obrannou armadu (tj vybavenou a optimalizovanou pro obranu). Pri koncentraci techniky na sovetske hranici pred Barbarossou je zrejme, ze Nemci docasne zabranili ruske/ sovetske invazi do evropy.

    Mozna ze ze clanku i zaryti rusofilove zacnou mit pocit, ze by meli ten sebevrazednej vylet za vrazdenim do ciziho statu ve stopach ucitele telocviku jeste jednou zvazit, jestli vseslovanska vzajenmost skutecne znamena "nastavte zadnice rusum", nebo jenom to, ze budeme "vzajemni", nikoliv zase jejich lokajove - ackoliv tak presne si rusove tu vzajemnost predstavuji.Skrýt celý příspěvek

  • Hrobař
    18:03 04.09.2014

    Armádní noviny se tímto článkem nebezpečně přibližují k hranici mezi publicistikou a propagandou. Jako pravidelný čtenář oceňuji spíš víc neutrální články. Ale jasně, to je ...Zobrazit celý příspěvek

    Armádní noviny se tímto článkem nebezpečně přibližují k hranici mezi publicistikou a propagandou. Jako pravidelný čtenář oceňuji spíš víc neutrální články. Ale jasně, to je individuální.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    17:56 04.09.2014

    Todomatch Můj komentář se týkal nacionalismu v Rusku a z čeho pramení. Problematika 2sv. války s tím také souvisí, ale není tak živá jako v minulosti. Jsou tu ožehavější témata. ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch

    Můj komentář se týkal nacionalismu v Rusku a z čeho pramení. Problematika 2sv. války s tím také souvisí, ale není tak živá jako v minulosti. Jsou tu ožehavější témata. Kdyby Rusko, USA a Evropa věděli co Němci vlastně plánují, nebyla by 2 sv. válka a napadli je jako první. Někteří historikové poukazují na to, že SSSR se chystal otevřít frontu na východě, leč Němci je předběhli. Zcela jasně vznikala rivalita SSSR vs. Německo. Navíc SSSR nebyl v nejlepší kondici pro boj s Němci. Takhle můžem i mi vyčítat velmocem, že se na nás vykašlali, když nás Němci obsadili.Skrýt celý příspěvek

  • Staršij seržant
    17:43 04.09.2014

    Pane Grohmanne, moc dobrý článek, fakt! A hlavně "v čase", "za 5 minut 12" ! k tomu ještě ten článek o historií Ukrajiny.... Náhodou, nemá to spojitost z dnešní krize v ...Zobrazit celý příspěvek

    Pane Grohmanne,

    moc dobrý článek, fakt! A hlavně "v čase", "za 5 minut 12" !
    k tomu ještě ten článek o historií Ukrajiny....
    Náhodou, nemá to spojitost z dnešní krize v Evropě, z UA-RU konfliktem?
    nenaznačujete tím Vás osobní pohled a pozice?

    Ja osobně souhlasím s už zde zaznevsej myšlenkou - nechápu jak tohle může existovat v Rusku. Odmítám, nesouhlasím...

    Ale, pane Grohmanne, nebylo by férové, pravdivé také uvést článek, "pro objektivní rovnováhu", o dnešním ukrajinském nacionalizmu?
    A k tomu přidat článek-analýzu PROČ, proč ve válce c ruskými nackami, my vybrali ukrajinský nacky?
    i když, omluvám se, to už zde zaznělo - "je v zájmu ČR mít oslabené Rusko"...

    tak v tom případě, co tak udělat všeobecný článek o nackach v moderním, civilizovaném světě - v RU, UA, EU, ČR, u našich spojenců v Pobaltí. Kořeny, příčiny, buducnost, co s tím dělat/nedělat....

    myslím si, bylo by to potřebným, a to Brata celý svůj život nevěděl o ruských nackach...Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    17:37 04.09.2014

    Todomatch Máte samozřejmě pravdu. Jen si dovolím podtknout, že bez některých dodávek by RA nikdy nebyla schopna Wehrmacht porazit. A kupodivu nešlo ani tak o dodávky zbraní, byť ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch
    Máte samozřejmě pravdu. Jen si dovolím podtknout, že bez některých dodávek by RA nikdy nebyla schopna Wehrmacht porazit. A kupodivu nešlo ani tak o dodávky zbraní, byť jistě byly významné, ale hlavně prostředků pro logistiku a velení.
    Bez statisíců US nákladních aut (Studebaker vyráběl jen pro RA), by nebylo možné provádět velké útočné operace na velké vzdálenosti (něčím musíte ty vojáky přesunovat a hlavně je zásobovat), to samé paltí pro dodávky paliva, minerálních olejů (SSSR měl v tomto segmentu problém už před válkou), výstroje (např. většina slavných válenek byla Made in USA) a prostřeků pro spojení (bez radiostanic se armádám velet nedá). Války nevyhrávají jen zbraně a heroismus vojáků, ale hlavně dobrá logistika.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    17:36 04.09.2014

    Je mi s tech lidi smutno, cim vsim si musi lidstvo projit aby se zaclo chovat normalne? Zajimalo by me kolik takovych ocasu zije u nas.

    Je mi s tech lidi smutno, cim vsim si musi lidstvo projit aby se zaclo chovat normalne? Zajimalo by me kolik takovych ocasu zije u nas.

  • Nemo
    17:35 04.09.2014

    Magister_Peditum: bylo Havlem inzerováno že do žádného vojenského spolku nepůjdeme - a náhle jsme byli v bývalém nepřátelském raz dva. A nejhorší byl kolaborantský akt kdy se ...Zobrazit celý příspěvek

    Magister_Peditum: bylo Havlem inzerováno že do žádného vojenského spolku nepůjdeme - a náhle jsme byli v bývalém nepřátelském raz dva. A nejhorší byl kolaborantský akt kdy se podpořilo bombardování Jugoslávie. A samozřejmě bezostyšná podpora při demontáži našeho hospodářství a ničení podniků bez náhrady. Jestliže přeměna fungujícího státu na kolonii a vazala není kolaborantsví tak už nevím....

    Bohužel zmíněný fašismus je dlouho na vzsetupu i u nás - vrcholkem ledovce byl ten incident v armádě. Mladí si totiž neuvědomují že fašistický režim nebyl jen o pořádku a disciplíně ale i o masovém vraždění - a tak hajlují a nosí odznaky řezníků. Je to i důkazem úpadku vzdělávání, učitelé nejsou schopni dětem řádné vysvětlit co přesně byl onen národnísocialismus. Probírají se hlavně zločiny komunismu, jenže i za nejtvrdšího stalinismu měl jedinec šanci na přezití, ale v hitlerovském Německu postačila "špatná" národnost tak to měl spočítané.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    17:28 04.09.2014

    Jura99 Bělorusové stáli po boku Rusů snad vždy. Tahle země zažila tvrdé represe ze strany Německa. Bohužel při vpádu byla první na ráně, tak se není čemu divit, že její ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura99
    Bělorusové stáli po boku Rusů snad vždy. Tahle země zažila tvrdé represe ze strany Německa. Bohužel při vpádu byla první na ráně, tak se není čemu divit, že její obyvatelstvo trpělo nejspíš nejvíc. Jiná byla situace na západní Ukrajině. Kde působili Banderovci, těm však šlo o samostatnost, tak Němci byli vítaní až do té chvíle než se projevili. Východní Ukrajina Banderovce neměla a dosud její obyvatelstvo se považuje spíše za proruské. Jsou to také Ukrajinci, ale trochu jiní než na západě.
    Rusové si hlavní podíl na vítězství myslím zaslouží. Zlom nastal v jejich zemi a ústup Němců se jim podařil až do konce války.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 7 z 8