Ruský tank T-14 Armata zahraničním zájemcům v roce 2020

Foto: T-14 Armata / Vitaly V. Kuzmin, CC BY-SA 3.0
T-14 Armata / Vitaly V. Kuzmin, CC BY-SA 3.0

Nový ruský tank T-14 Armata mohou zahraniční zájemci získat již v roce 2020. Pro ruskou tiskovou agenturu TASS to uvedl Vjačeslav Khalitov, náměstek generálního ředitele firmy UralVagonZavod.

“Pokud půjde vše dobře a dostaneme povolení od ministerstva obrany, jsem přesvědčen, že můžeme získat certifikaci pro vývoz (T-14 - pozn. red) do roku 2020, nebo možná dříve,” uvedl Khalitov s tím, že vše bude záležet na zájmu zákazníků.

Před možným prodejem do zahraničí je však nutné T-14 zavést do výzbroje ruské armády. Očekává se, že zahájení sériové výroby tanku T-14 pro ruskou armádu začne v roce 2018.

“Existují postupy pro získání osvědčení o exportní konfiguraci. První etapa vyžaduje ukončení výzkumných a vývojových prací a uvedení bojové techniky do výzbroje. V druhé fázi, pokud nám to povolí náš zákazník - ruské ministerstvo obrany - začneme pracovat na certifikaci pro vývozní konfiguraci tanku. Jedná se o dokument, který nám umožní propagovat vozidlo na výstavách v zahraničí a začít jednat se zahraničními zájemci," řekl náměstek generálního ředitele.

Vývozní verze nepochybně přijde o nejmodernější elektronické a komunikační systémy, systémy řízení palby nebo systémy elektronického boje. Vývozní tanky také často postrádají nejmodernější pancéřovou ochranu.

Podle firmy UralVagonZavod sériová produkce tanku Armata začne v roce 2017 nebo 2018. “Jsme připravení v následujících letech projít výzkumnou a vývojovou částí a zahájit výrobu tanků nové generace v potřebném množství. Sériová výroba Armaty může začít v letech 2017 až 2018,” uvedl Khalitov s tím, že je tak dodržován plán přijatý na začátku roku 2015.

Khalitov také zdůraznil, že UralVagonZavod nebude potřebovat dodatečné zdroje na výzkumné a vývojové práce. “Pokud jde však o další vývoj a vylepšování (T-14 - pozn. red), bude zapotřebí více finančních prostředků. To je předmětem budoucích jednání,” řekl Khalitov.

Další peníze bude nutné například na vývoj specializovaných verzí postavených na pásové platformě Armata.

“Platforma může být použita jako nosič jiných zbraňových systémů - děl, prostředků protivzdušné obrany nebo raketometu. Nabízíme naším klientům velkou rodinu bojových a podpůrných vozidel založených na jednotné platformě,” vysvětlil Khalitov.

Otázkou však je, jako u řady ruské vojenské techniky, jakou rychlostí dokáže UralVagonZavod vyrábět tanky a náhradní díly. Podle oficiálního prohlášení, UralVagonZavod umí vyrábět po plném rozběhnutí sériové výroby až 120 tanků Armata ročně.

Ruská armáda poptává celkově 2300 tanků Armata. Při současném výrobním tempu tak ruská armáda získá všechny tanky do roku 2030.

Výzvou bude také udržet nízké výrobní náklady. Tank T-14 je sofistikovaný zbraňový systém, je tedy velmi drahý. Podle Juri Borisova, náměstka ruského ministra obrany, který je zodpovědný za vyzbrojováni, cena tanku T-14 narostla 2,5 krát oproti předběžným odhadům. Cena jednoho tanku T-14 se odhaduje (neoficiálně) na 400 milionů rublů (7 milionů dolarů).

Nakonec je nutné si také všimnout finančních potíží firmy UralVagonZavod. Firma svým věřitelům v Rusku dluží 1 miliardu dolarů. Firmu již věřitelé, včetně největší ruské banky Alfa Bank, předvolali k soudu, s cílem získat od firmy dlužné peníze.

Prodej tanků T-14 do zahraničí je způsob, jak si UralVagonZavod plánuje vylepšit svou špatnou finanční situaci.

Zdroj: TASS

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Ruský tank T-14 Armata v roce 2015

Ostře sledovaný projekt nové ruské tankové platformy Armata vstupuje do závěrečné fáze. Nový ruský ...

Ruský tank T-14 Armata stále utajován

Podoba a technické detaily nového ruského hlavního bojového tanku postaveného na univerzální pásové ...

První oficiální fotky ruského tanku T-14 Armata

Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo první oficiální fotky ruského tanku T-14 Armata a dalších ...

Ruský tank T-14 Armata: Drahá budoucnost ruské armády

Ruská armáda se připravuje na zavedení nového hlavního bojového tanku T-14 Armata. Tank svými výkony ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Sorge-227
    19:03 20.12.2015

    Aký mate názor na BMP-3 Dragun.

  • Shania
    18:20 17.12.2015

    Putin přiznal zelené mužíčky na Ukrajině.

    http://www.theguardian.com/wor...

  • petres
    12:37 17.12.2015

    oprava mého předcházejícího příspěvku: masivní VÝVOZ embargovaných zbraní

  • petres
    12:10 17.12.2015

    Bylo by zajímavé dosadit si rovnice konkrétní hodnoty, kde na jedné straně bylo, co Rusko zrušením sankcí získalo - masivní vývoj embargovaných zbraní a na druhé straně, co ztratilo - další minimálně střednědobý pokles cen ropy s jeho nepříznivým dopadem na ruský rozpočet. Celkový výsledek + nebo - ?. Já bych řekl, že velmi velký mínus.

  • Kubis
    11:55 17.12.2015

    Jinak Vladimír je dobrý mistr klamu, spekulací, taktiky atd. ale co nikdy nebyl, tak to Ekonom a Finančník.

    Za současné ceny ropy nejde moc vinit USA. Ale pokud se něco Obamovi do budoucna povedlo vůči silnému Rusku, tak to jak překvapivě ukončil sankce proti Iránu a tím hodil vidle do cen ropy na dalších pár let dopředu.
    To ještě za souhlasu Rusů, kteří s z toho udělali doma vlastní PR, že to byla vlastně jejich zásluha.

  • Kubis
    11:22 17.12.2015

    Stelura: Nevím kde bereš ty platy, co jsem tak proletěl vícero nabídek tak VŠ na Manažeské pozici v Moskvě kolem 55t = 18 300 Kč, bankovní úředník kolem 32t = 11 000 Kč.
    Možná proto je tam všechno tak levné včetně nájmů, ale jenom pro tebe s Kč vázanou na EURO :-)

    Daleko horší je nedostatek Devizových rezerv, které jim neustále klesají už na 366 Mld. USD. Začátkem roku 2014 to ještě bylo 510 mld. USD. To co drží rubl ještě v nějaké rozumné výšši jsou prodeje USD z Ruských dolarových rezerv. Ruble si můžou tisknout do nekonečna, ale pokud je nikdo nebude kupovat za USD, tak kurz k zahraničním měnám teprve spadne dolu a to ještě spousta Ruských polostátních firem má dluhy splatné v USD či EUR.

    http://tass.ru/en/economy/8358...

  • Clanek
    11:17 17.12.2015

    Tak jeste jednou.
    Je jedno jak maji nakontraktovany prodej ropy. Bud dostavaji za ropu mene v dolarech, anebo stejne v rublu ktery ma polovicni hodnotu proti tomu co mel pred dvema lety. Zadna ekonomika na svete neni sobestacna (nejblize ji mozna bude severokorejska/kubanska/kdysi albanska a vysledek vidi vsichni), tim min ta Ruska. Takze Rusko chte nechte bude muset sve dnes vyrazne mene cenne RUB menit za jine platidla / zbozi a sluzby cenene v jinych platidlech a za stejny obnos rublu si pak toho logicky koupi mene. Potraviny, zdravotni material, technologie a milion dalsiho ted jednoduse odsava z ruske ekonomiky enormni mnozstvi penez, ktere priznava ruska centralni banka, ktere vidi kazdy ekonom a o kterem dnes mluvi uz i Putin
    "PŘÍMÝ PŘENOS: Putin hovoří s novináři. Připustil ekonomické problémy Ruska"
    http://zpravy.idnes.cz/velka-t...

    a to si clovek muze byt jeste sakra jisty ze to nerekne na plnou hubu (zadny politik by to neudelal). Tak muzeme konecne opustit tu pohadku o tom jak je v Rusku vsechno v naprostem poradku, ekonomika slape a lidi se maj dobre? Nikdo netvrdi ze tam umiraji hladem, ale 1) nemeli se na zapadni pomery (tam patri i CR) nijak zvlast dobre ani pred propadem ceny ropy a sankcema a za 2) rozhodne se ted nemaj lip. Tohle jsou jednoduche fakty.

    A z toho pak vznikaji vsechny me pochyby o tom casovem ramci pro export armat. Dotahnout spickovy produkt do zdarneho konce je problem vzdycky i s dostatkem penez (jak ukazuji vecna zdrzeni i na zapade), ale bez penez to bude o to tezsi. A ja uprimne doufam ze aktualni vyvoj udalosti znamena ze Rusko da min na vyvoj zbrani, nejhorsi mozna varianta je ze by zbrojni rozpocet zustal nedotcen a celou tihu aktualni ekonomicke situace by odnesl bezny obcan.

  • stetula
    10:23 17.12.2015

    já nechápu co tady pořád plácáte ,Rusko má cenu ropy svázanou na ruble a v rusku se platí Rublem takže pořád dostávají stejně peněz

    já jezdím do ruska pravidelně obchodně ( naposledy minulý měsíc ) a ceny jsou normální jako u nás dávám odkaz na akční leták :
    služby jsou neuvěřitelně levné nájemné Moskva panelák 3+1 včetně energií a služeb cca 5000 rublů, benzín neuvěřitelně levný

    dávám vám odkaz na pracovní server at si porovnáte mzdy a neplácáte tu blbosti, např, instalatér 60 000 rublů :
    www.rabota.ru...

  • Vrata
    09:35 17.12.2015

    Anandhel, triplane:
    diky za informace o Rusku. Po dlouhe dobe neco, co vypada realne a duveryhodne.

  • Forest4
    09:24 17.12.2015

    K cenám ropy...

    Ruské ministerstvo financí má scénář že při současné ceně 40 dolarů za barel by deficit rozpočtu dosáhl 5,2 procenta, tedy více než čtyř bilionů rublů. Na jeho pokrytí by šel celý rezervní fond a stejně by vláda musela někde najít 662 miliard rublů z jiných zdrojů. Při zachování naplánovaných příjmů a výdajů.
    http://archiv.ihned.cz/c1-6496...

    Zajímavé jsou náklady na těžbu ropy.
    http://www.dotyk.cz/byz-05-201...
    graf brát orientačně

    S tím že v těžbě ropy trhá nové a nové rekordy...

    Jak se bude vyvíjet cena ropy v dalším roce je na křišťálovou kouli, ale těch optimistických scénářů, které počítají s rostoucí cenou jsem moc nečetl.

    Nemám radost ze země která se blíží ke krachu, má vlastenecky naladěné obyvatelstvo které už nějakou dobu masíruje státní propaganda jak jsou všichni proti nim a ve který stát klade největší důraz na armádu.

  • Kubis
    09:13 17.12.2015

    To Clanek a Premysl: Opravdu cena ropy nemá na Evropu nic moc vliv, kromě levnější produkce zboží. Největším Evropským obchodním partnerem jsou USA a Asie, které z nízkých cen ropy taky mají celkem radost. Oni si Saudové tím zvýšením produkce pro zničení producentů ropy z Břidlic trošku nakadili do kalhot.

    Produkce z USA zas tak moc neklesá. Saudi atd. schodky rozpočtu až 25%GDP za rok a budou zavádět daně ala DPH! Když teď chtějí aby všichny státy snížili produkci tak Rusové ji nesníží, protože by ztratili trh v Evropě = ta ropa co nepoteče ropovody by musela přijít odjinud což by snížilo závislost na Rusku. USA se chystají po 40 letech zákazů ropu vyvážet. Cekově nic moc vliv, ale třeba Mexiko si rádo vezme americkou ropu místo Saudů. Hlavní problém je Irán, která byl 25 let v embargu a nyní se chystá konečně oficiálně taky něco vydělat na ropě. Irán tím pádem na všechny případná omezení kašle z vysoka, protože mají pocit ublíženého, který se konečně po 25 letech může taky zabalit do Vaty...

  • Clanek
    07:15 17.12.2015

    Premyslcz:"To znamena pred pádem ropy a uplatnovani ekonomicky sankci na Rusko. Tak tam vidim v Top20 Rusko, Saudská Arabie, SAE. "

    Prave. Proto predpoved jak klesajici cena ropy nejak podlomi evropu nema realne zaklady. Nejvetsi obchodni partner evropy je evropa samotna, az pak staty v tabulce z eurostatu a i tam jsou jak pises jen tri a i ty nijak vyznamne. Navic klesajici cena ropy ma pro evropskou ekonomiku jako takovou spis akceleracni efekt, zlevnuje hodne finalnich produktu primo a neprimo zlevni vsechny (coz nasledne vyvolava tlak na deflaci, nacoz narodni banky budou reagovat dalsim snizovanim uz tak nizkych / zapornych urokovych sazeb, co zase zlevni uvery, i pro firmy). Celkove se pokles ceny ropy v evrope promitne nijak - az pozitivne. A to nehlede na to kolik statu ropu tezici se tim dostane do problemu (vylozene do problemu se nedostane snad zadna zeme perzkeho zalivu, jsou to prave ony ktere se snazi ztlacit ropu k 20USD a vystipat americkou konkurenci ktera za takove ceny tezit nedokaze, Rusko je v tomhle jen smutny prihlizejici a tuhle obchodni valku odnasi nejvic).

  • KOLT
    00:49 17.12.2015

    20 babek za barel? Kurnik, to by ten benzín měl stát dvacku, ne? Aha, daně, tak zase nic :-/

  • jj284b
    22:53 16.12.2015

    a bude horsie... ohlasuje sa pad ropy az niekde k hranici 25-30$ za barel... a to uz bude pre Rusov na hranici krachu.

  • triplane
    21:18 16.12.2015

    Ono to nejde asi uplne srovnavat, ten svarec s 24t rublu tam spolecne s manzelkou ktera vydelava mene uzivi rodinu lepe nez u nas s prepoctenou castkou.
    Mistni zakladni potraviny, palivo, energie a najmy jsou vyrazne nizsi.
    I tak to ale zadny slagr neni.
    Stat nevyplaci prakticky zadne podpory a kdyz tak smesne castky.

    Pravda ale je ze oni si nestezuji. Jen konstatuji. To tady breci lidi vic.

  • premyslcz
    21:10 16.12.2015

    Pokud vemu posledni data za rok 2014 za EU
    http://trade.ec.europa.eu/docl...
    To znamena pred pádem ropy a uplatnovani ekonomicky sankci na Rusko. Tak tam vidim v Top20 Rusko, Saudská Arabie, SAE.
    Kanadu, Norsko,USA neberu ty nemaji ekonomiku zvázanou s exportem ropy.
    V USA letos prislo o misto v ropnem prumyslu pres 80 tisic lidi a ropne spolecnosti zastavily investice.

  • Clanek
    20:47 16.12.2015

    @premyslcz
    A kteryzeto stat(y) na rope/plynu zavisle je tak vyznamny obchodni partner pro evropu ze evropa nebude mit komu prodavat a sama sebe tim donuti zrusit sankce? :D
    http://ec.europa.eu/eurostat/s...

    +- 6 mesicu :))

  • Adanedhel
    20:32 16.12.2015

    K nevytopeným halám: Bylo mi to zmíněno proto, že dřív se prostě v zimě v dílnách a halách TOPILO. To teď není, šetří se. Triplane v podstatě potvrdil to, o jsem se dozvěděl já. Kurz Rublu ke Koruně je 35, 153 korun/100 rublů. To znamená, že 1 rubl je TŘICET PĚT HALÉŘŮ A pro svářeče při platu 24 000 R je nějakých 8400 korun. To se nezlobte, to není ani minimální mzda v ČR, přičemž cenová hladina je víceméně ekvivalentní. Samotných 24 000R je nějakých 324 $. Zbytek netřeba popisovat. V takovém ekonomickém klimatu se bude rozvíjet hi tech velmi těžko. Ono to asi půjde, ale ten scénář už je známý. Ohledně 22 milionů turistů, když by se mezi 143 000 000 obyvatel nenašla ani sedmina která může jet mimo RF, bylo by to smutné.

  • premyslcz
    20:00 16.12.2015

    Před 18 měsíci byl kurs rublu k dolaru 33:1 tzn. 33240:33 = 1000 dolarů to je pěkný plat. A dnes ? 72:1 tzn.33240:72= 460 dolaru to je na přežití ...
    Kurs rublu je závislý na ceně ropy, ale ekonomove se schodují že největší propad dělají ekonomické sankce a odchod investorů.
    Co si budeme říkat na embargo vždy doplatí obyčejní lidé viz. KLDR, Irán, kdysi Syrie. Armáda je až ta poslední komu se bere od "huby" a rusové jsou schopní se obětovat až do hladomoru viz.historie.
    Já to vidím tak až padne cena ropy na 25 dolarů, nebude mít komu EU zboží prodávat, protože se sesypou a omezí spotřebu všechny země co jsou na této surovině (ropa,plyn) závislé. Pak sama EU zruší ekonomické sankce +- 6 měsíců.

  • triplane
    19:33 16.12.2015

    Ackoliv Rusko moc nemusim uz 4 roky mam pritelkyni Rusku.
    Je z Astrachane, coz je u Kaspickeho more.
    Byl jsem tam s ni pred dvema lety a bylo tam fajn. Tedy na vylet, ne na zivot. Mimochodem let z Moskvy do Astrachanea zpet ruskym strojem byl opravdu zazitek. Clovek si ani neuvedomuje jak technika pokrocila.
    Jeji rodice jsou v duchodu, otec byl vojak-namornik a mama delnice. Zcela prumerna rodina. Duchod maji oba do 7000,- dohromady. Vzhledem k cenam energii by hlady neumreli, ale je to na hranici. Maji svuj domek na okraji mesta.
    Starsi bratr byl take vojak, odesel ale protoze nedostaval vyplatu. To bylo pred 7 lety, ted je to uz pry ok. Ted dela svarece a podle infa stareho asi 30min ma 24t rublu.
    Mladsi je stale namornik v armade a plat udajne kolem 30t rublu. Neni to moc, ale zit se z toho zatim da.
    Pritelkyne skoro kazdy den skypuje domu a co vim zdrazuje se tam dost vyrazne. Uz nekolikrat posilala rodicum penize domu, coz drive vzdy odmitali. Ted uz ne.
    To ze by se nekde v Rusku za praci platilo vice nez tady jsem jeste neslysel. Pritelkyne je lekarka a dle vlastnich slov tu ma minimalne trojnasobek toho co v Rusku. A to nenecha na Rusko sahnout, je velka vlastenka.

  • stetula
    19:31 16.12.2015

    já jenom nevím jak to ti Rusi dělají pomalu nemají co do huby a za letošní rok jich 22 milionů vyrazilo na zahraniční dovolenou :):) asi jsou to kouzelníci

    zpět k Armatě Uralvagonzavod měl velké potíže , způsobené odpisy dluhů z dob RVHP kdy jim spřátelené země dlužily za bojovou techniku 5 miliard dolarů odpisy se zničeho nic snížila likvidita závodu a tím pádem je přestali banky úvěrovat . do UVZ musel vstoupit stát a firmu restrukturalizovat mám pocit že do toho nasypali 1 miliardu dolarů
    po očistě dosáhli za rok 2015 čistý zisk 18,4 milionu dolarů
    viz: http://uralvagonzavod.com/inve...

    každý výrobce potřebuje zakázky na několik let dopředu proto nabízejí Armatu ikdyž nevyrobily ani jeden sériový kus. mají potom čas přemýšlet kolik peněz investují do výrobní linky

    pokud budou vyrábět 100 tanků ročně po dobu 5 let tak se jim nevyplatí investovat do náročných robotických systémů protože pak by byla výroba šíleně drahá, ale pokud budou vyrábět 200 tanků 10 a více let to už je jiná ( životnost svařovacích robotů při 3-směnném provozu je cca 10 let )

  • Gloton
    18:57 16.12.2015

    Adanedhel: jednu poznámku k tomu jak rusové musí dělta v nevytopených halách.......v kolika takovývh halách jsi byl tady u nás v ČR? Asi by tě překvapilo, jak je to tu mnohokráte podobné....vlétě 50°C a v zimě jen trochu nad nulou, aby nemrzl materiál a kapaliny, na lidi se sere, topení či klimatizace jsou drahé.......Samozřejmě to není pravidlem, ale je to tu dost časté, takže proč bych se tomu měl divit v Rusku.

  • marius
    18:57 16.12.2015

    Adanedheli, já třeba věřím zase, že Putin se snaží dělat vlasteneckou politiku a že díku němu se Rusko neskutečně zvedlo. Kdyby jim západ neházel klacky pod nohy, vypadalo by to u nich úplně jinak. Akorát nevím, jestli v Sýrii nepřecenili své možnosti, když uvážíme kdo všechno podporuje IS.

  • Adanedhel
    18:06 16.12.2015

    Ano, průměrná m zda v RF je 33240 Rublů měsíčně. Ale v ČR je taktéž průměr 26250. Ale co to vypovídá ? Zhola nic. A jak pravil Paroubek, kdo z vás to má ?

  • Adanedhel
    18:03 16.12.2015

    Belde, mně se nelíbí nevyzpytatelné kroky které podniká Putin a jeho klika. To samé platí i o mně a vztahu k USA. Taky považuju Obamu za nestvůru, která z USA dělá největšího potížistu. Ale zpět k Rusku. Já jsem jen popsal situaci, ke které jsem dostal podklady. Od člověka který se v SkP narodil a pracuje tam, nemá důvod lhát. To že se vám to nelíbí, to není můj problém, ostatně nikomu netvrdím, že tomu má věřit. Ohledně toho přepočtu, nevím co se vám na tom nelíbí, ostatně, když se tu přepočítávají náklady na vystřílenou munici/proinvestované částky atd. tak se nikdo nad tím nepozastavuje. Já tady Rusům nenasazuji psí hlavu, ale prostě realita je taková. Když teď mají problémy s tím zaplatit svoje specialisty, tak asi těžko budou finanovat výzkum a výrobu tak drahého tanku jako je Armata. Pokud jste si nevšiml, byl pozastaveny nebo tzv. refinancovány a přehodnocovány jisté zbrojní a strategické programy, a to stát který prosperuje nedělá. A logicky, když cena ropy spadne z nějakých 112 $ na nějakých aktuálních 38 $ za barel, tak propad skoro o 70%! někde prostě vidět bude. Putina lze respektovat za mnoho, ale ne za to, že by nějak transformoval Ruskou ekonomiku. Dokud cena ropy byla vzhůru, dařilo se. Sice mají zbytky rezerv, ale i úsporný chod státu je mnohem nákladnější než měli původně zanalyzováno. Rusofob nejsem, dívám se na jejich situaci realisticky.

  • Beld
    17:37 16.12.2015

    Adanedhel : Kdyz pominu ze z ekonomickeho hlediska je srovnani nakladu napriklad na potraviny po prepoctu na cizi menu totalni hova***a . Tak proste lzete jako kdyz rude pravo tiskne . Vy si vazne myslite ze inzenyr v rusku bere 7500 korun mesicne? Jeste mi napiste ze hrubeho :d Je pravda ze ja znam jen par rusu vesmes mladsi generace , ale verte , ze vsichni berou za srovnatelnou praci vyrazne vice nez by dostali treba u nas ( Asi i ted po padu rublu ) . A to nepracují v moskve .

    btw : Vsichni tu vime , ze vy JSTE rusofob . :D

  • Adanedhel
    15:47 16.12.2015

    Abych trošku dodal váhu tomu co jsem psal níže, posílám tabulku nákladů na jídlo v RF.http://www.numbeo.com/food-pri... Po rozbalení můžete projít dopodrobna. Dám sem jeden údaj - minimální měsíční objem peněz který je třeba na výživu jednoho člověka je přibližně 147, 70 $. Když tedy má jeden necelých 300 $ dolarů měsíčně, je to opravdu na pováženou.
    Osobně myslím, že Armata i přes nesporné novátorství nebude příliš produkovaným a exportovaným tankem, ekonomický stav země to prostě neumožní, ne za současné situace. A osekané verze přijímali zájemci jen proto, že byly k mání prakticky kdykoli a peníze tehdy nebyly prioritou ani pro SSSR ani pro odběratele. Ale dnes, když je na trhu zbraní značný převis nabídky nad poptávkou si někdo dvakrát rozmyslí čekat léta na nějaký stroj, byť sebelepší, když bude bez patřičné výbavy. Sice by teoreticky mohli zájemci nějaké Armaty dovybavit např. západními ekvivalenty, ale s takovými předělávkami je to na štíru a je to zbytečně drahé.

  • Adanedhel
    15:10 16.12.2015

    Přidám jeden off topic, ale doufám že mi to odpustíte. Nejsem žádný rusofil, ale do rusofoba mám rovněž daleko. Mám informace od mého dobrého zdroje, který zná poměry v Petrohradu a zná mzdové v Proletářském závodě. Bída je v Rusku opravdu čím dál aktuálnější, drahota je všudypřítomná, ať se už podíváte na jakékoli zboží či službu, navíc drahota se zvyšuje týden co týden. Sice pomalu, ale musíte vzít v úvahu že to už trvá jistou dobu. Průběžně se zvyšuje cena veškerých potravin i nad rámec obvyklého zimního zdražování. Navíc ceny energií jako je plyn, elektřina a teplo byly už několikrát letos zvýšeny Jak je známo, 1 US dolar je dnes přibližně za 71 rublů a to je veliký problém. Můj zdroj ví, že průměrně placený inženýr v tomto vojenském závodě bral loni cca 820$ po přepočtu. Dnes bere po přepočtu pouhopouhých 295$. Je to jednak tím, že bylo zastaveno vyplácení veškerých prémií a bonusů, které byly v předchozích letech brány takřka jako nárokové. Ale došlo navíc i k tomu, že se snížily základní složky mzdy jako takové. Rozhodně nehrozí hlad, ale lidé jedí maso přibližně 1 - 2 týdně a navíc se v bytech topí a svítí opravdu jen v míře nejnutnější a nejvíce pro přestárlé a děti. Navíc situace na trhu práce je špatná, lidé chodí do práce jen proto aby o ni nepřišli, ale sami říkají, že tam chodí v podstatě za žebrácké peníze. Podniky propouštějí a soukromníci končí a vzhledem k tomu, že v RF je vyplácení podpor na velmi nízké úrovni a i tak je nespolehlivé, lidé zkrátka nemají na výběr. Tento stav platí hlavně pro lidi s vyšším a univerzitním vzděláním, dělníci, šoféři a v podstatě manuálně pracující jsou na tom o něco lépe, mzdy tolik neklesly a dosud se jim vyplácí některé prémie atd. Ale na druhou stranu, v halách a dílnách se netopí, a tak je to docela krušné, trávit u soustruhu nebo u přístrojů celou směnu ve stoje a o zimě, docela náročné. Letošní zima ale není zlá, na ruské poměry je to stále spíše podzim, teplota v noci výrazně nejde pod nulu a přes den se člověk hýbe. Státní činovníci to vidí ale jsou bezradní (prostě není kde brát) ale na druhou stranu, státní propaganda je silná a mezi obyčejnými rusy opravdu markantně stoupá nenávist k EU a USA, mají nás obecně za příčinu svého neštěstí a stáváme se pro ně nepřáteli. Nevím jestli je to pravda, ale pár turistů už bylo verbálně napadeno okolojdoucími a stávají se (prý) terčem zbytečného policejního zájmu. Obyčejných rusů je mi líto, v mnoha rodinách se nebude slavit Nový rok, protože prostě na nic extra není a nálada je pod psa. Našinec by takový stav považoval málem za konec světa, ale jim nic jiného nezbývá a jak už jsem řekl, jsou alespoň rádi, že není hlad. Tak nevím, zda to platí i o jiných oblastech¨v RF, ale já osobně nemám důvod tomu nevěřit. Obyčejným rusům bych zvýšení těchto nuzných podmínek přál, ale Ruští vládci jsou nevyzpytatelní... nevím nevím kam to povede.

  • David
    13:52 16.12.2015

    Já bych se raději vrátil k exportu Armat. Já myslím, že o ten export budou Rusko hodně usilovat - jak sama firma UVZ, tak i stát jako takový. V dnešní době Rusko, potýkající se s poklesem cen ropy, potřebuje peníze jako sůl - a zbrojní export vždy představoval jeden z nejvýznamnějších příjmů.
    Je faktem že schopnost masové produkce v UVZ byla dramaticky snížena. Ale lze předpokládat, že pokud se objeví solidní zákazník, budou mu tanky dodány přednostně na úkor dodávek pro ruskou armádu. Není to nic neobvyklého ani ve světě - stačí se podívat na francouzský prodej letounů Rafale do Egypta atd

  • stetula
    13:07 16.12.2015

    Sea,
    1 miliarda byla za 2 lodě, Frantíci dodali pohonnou jednotku a systém řízení lodě, veškeré ostatní střeva byly z Rusk, další 2 lodě měly být postaveny z 80 % v rusku a pohonná jednotka ve francii

  • stetula
    13:07 16.12.2015

    Sea,
    1 miliarda byla za 2 lodě, Frantíci dodali pohonnou jednotku a systém řízení lodě, veškeré ostatní střeva byly z Rusk, další 2 lodě měly být postaveny z 80 % v rusku a pohonná jednotka ve francii

  • stetula
    13:02 16.12.2015

    SeaWolf,
    mig 29 tak jsem se spletl o 3 roky

    co se týče Mistralů dám ti odkaz i s fotkama zadní část od můstku dozadu je vyráběná v Rusku :
    http://www.abovetopsecret.com/...
    https://www.rt.com/news/200579...

    příště si o to něco přečti než něco napíšeš

  • SeaWolf
    12:58 16.12.2015

    simpanz
    Tak 40% trupu OK, ale ne 40% lodi jak to vyznívalo od "stetula". Není tam žádné technologické vybavení jde pouze o "ponton" a v přepočtu se jedná o 6,5% hodnoty lodi.

  • Rošťák
    12:41 16.12.2015

    pks: Vaše počty +/- 400 bvp - je souhrné číslo, které zahrnuje cokoliv z těchto prostředků: BVP-1/2, KBVP Pandur II, BPzV a snad i vozidel OT-90 a OT-64 bez ohledu na to, zda se jedná o vozidla provozovaná, uložena, či nabídnuta k odprodeji.
    Takže náhrada cca (výzbroj 71, 72 mpr, mechanizované roty 73 tp a několika vozidly u VA-VeV) 100 BVP-2 novým pásovým BVP je naprosto adekvátní, nehledě na zvýšení operačních možností.
    U náhrady 2K12 KUB za RBS-70 NG (či jak je ta nová varianta označovaná ) jste s prominutím vedle, jak psal uživatel Vrata, jedná se o náhradu za tyto vozidla 9K35 Strela-10.

  • Kubis
    11:45 16.12.2015

    Charlie: ohledně zastaralosti tanku. Něco jiného je nasazení tanku v boji prostředky minulého století = Ukrajina, Syrie atd. a něco jiného je v případném konfliktu s moderním nepřítelem vybaveným technikou 21. století kde tank téměr nemá šanci.
    Realita ruského vyzbrojování je bohužel daná: na efekt, pozdě a draze. Zejména v elektronice prostě Rusové pokulhávají a té je v moderních zbraních jako šafránu.

    Vše je nutno brát s rezervou mě třeba nejvice převapilo, že červnu se Putin kasal, že mají do konce roku ve výzbroji až 40 raket RS-24 Jars které překonají veškeré protiraketové obrany. Před měsícem zase uvedl že vyvíjejí novou raketu, která překoná veškeré protiraketové obrany.
    To jako ty RS-24 tedy protiraketové obrany nepřekonají?

  • simpanz
    11:36 16.12.2015

    to SeaWolf
    je to 40% trupu. Ne peněz . Frantíci naučili ruský lodaře svařovat podle ISO a dodali moderní technologi. Při rekonstrukci ex Gorškova se vyměnili celý střeva. Další zkušenost co se počítá. Já bych je nepodceňoval. Vysadkovka možna nebude top ale něco postavěj. (neřešim penize)

  • triplane
    11:23 16.12.2015

    Tank je to hezky, ale tem datumum veri jen blazen.
    Evidentne jde o to nalakat zakazniky a vybrat zalohy. Tim netvrdim ze tanky nedodaji, ale bude to jak s T-50 Indum kdy z nich vytahli mraky penez a vysledek pro Indy velka nula. Zatim.

    Utalvagonzavod, vyrobce Armaty, jeste nedavno dluzil i na mzdach zamestnancum. To uz asi Vladimir vyresil ze statniho, ale dost to vypovida o podniku ktety ma produkovat hitech vyrobek do 5 let...

  • SeaWolf
    09:51 16.12.2015

    stetula
    Ještě ty MiGy29 které Alžírsko vrátilo Rusku byly dodány roku 2007.
    Ne před 15 lety.

    Třeba: http://www.letectvi.cz/letectv...

  • Charlie
    09:44 16.12.2015

    Tonotime: podobný pohádky o tom, jak jsou tanky vlastně zastaralé a k nepotřebě, čítám pravidelně už od přelomu tisíciletí. Zatím to vypadá, že jde o vlhký sen propahátorů lehké techniky, protože v současnonsti nám nic na pozemním bojišti nenabízí takový mix pohyblivosti, palebné síly a ochrany jako tank. Drony nedrony.

    140 útoků denně se 42 letouny? Ono jde asi o to, jak se to počítá - pokud svrhnou v jednom letu čtyři bomby na čtyři cíle a berou to jako čtyři útoky, tak proč ne?

  • SeaWolf
    09:41 16.12.2015

    stetula
    Máte pravdu v Petrohradě se vyrobila část zadní části lodi. Ruské zdroje uvádějí cenu "zadní části" 65mil EUR z celkové částky za loď 1miliardu EUR. Tak to mi těch tvých 40% z lodě nějak hapruje :-D

    V Sýrii hlásí Rusko 140 útoků denně se 42 ruskými letouny ( plus mínus dle zdrojů aliance ) a koalice s více jak 200 letouny třeba 7 nebo 17 útoků denně. Už od pohledu ta Ruská čísla dost plavou.

  • Shania
    09:36 16.12.2015

    madrabbit: tam nejde o to co je lepší, ale jakým způsobem jsou ty technologie chráněny. U F22 nejsou, proto je export zakázán.

    Naprostá většina letadel co teď exportují jsou lepší letadla než s kterými letá USAF (F-16, F-15)

    F35 nemá žádnou ořezanou exportní verzi.

  • Tonotime
    09:28 16.12.2015

    Rusi v minulej studenej vojne fatálne zaspali nástup výpočtových techník. Aj to nútilo k reforme ZSSR. Niečo v tom smere už znížuju.
    V súčasnosti mi absentujú správy z Ruska o vývoji 3D tlačiarní. Na ISS už ich Západ skúšal, ako aj súkromnici SpaceX vyrábajú časti komponentov raketových nosiče pomocou 3D tisku. 3D tisk zavádza aj USA námornictvo. Samozrejme to USA propagandistickí a dezinformáčne zlahčujú aby odviedli pozornosť a podobne. Aj činsky Internetový gigant Alibaba už tiež vo večšom predáva 3D tlačiarne, nejaké lacné jednoduché mi núkali mailom.
    Rusi asi zaspali znovu významný nástup takýchto technologii v priemysle a preto stále problémy s množstvom výroby tankov.
    Momentálne sa asi priveľmi sústredili na zníženie náskoku vo vývoji bezpilotných dronov. Čítal som kritiku z Ruských zdrojov, že tam zaspali.
    Dá sa očakávať, že armády budú opúšťať strategiu vývoja tankov v blízkej budúcnosti.
    Proste na každý pancier sa našli protizbrane. A tie sú omnoho lacnejšie ako samotné tanky.
    Tanky sú pomalé. Všade sa nedostanú. Obmedzujú ich pohyb napríklad mosty, vodné prekážky, hory. Na manévroch USA víťazili helikoptery v súbojoch s tankami v pomere 12:1. Helikoptera može vystreliť na tank s poza kopca a zmiznúť skor ako dopadne raketa na tank.
    A to sme ešte nie je pri bezpilotných dronoch.
    ... Cena jednoho tanku T-14 se odhaduje (neoficiálně) na 400 milionů rublů (7 milionů dolarů)...
    Za tú cenu ide vybaviť armádu oveľa účinnejšími a pohyblivejšími dronmi.
    Dronu možu predstavovať aj podporu letectva, pozemnej armády, prieskum, bombardovanie a podobne.
    K podobným skusenostiam musia spieť aj Rusi, ako aj ich výsledky na manévroch.
    Postupovanie predaja do zahraničia najmodernejších Ruských tankoch skor vidím ako končenie so strategiami ťažkých pancierových jednotiek v Rusku.
    Nemávali ani vo zvyku predávať svoje najmodernejšie strategické zbraňové systémy.
    Ich armáda ich už nepotrebuje v takých počtoch ako v minulosti firmy UralVagonZavod rátali a preto sú v ťažkostiach.
    Rusi si cez Sýrii uvedomujú asi, že viac musia vraziť do invazného námorníctva.
    V ponorkách síce držia krok s USA ale v hladinovom námorníctve fatálne zaostávajú.
    Na tankoch ťažko dohrnú naspeť do Európy, Pobalstkých štátikov, Poľska,SR,ČR lebo by to znamenalo 3 svetovú. Tam nie je už veľa priestoru možnosti lebo sme aj v EU.
    Rusi sa musia sa angažovať ako suprveľmoc inam, smerom na Juh do Ázie, na Východ do Ázie a do Latinskej Amerike. Aj kvoli ekonomike. Ale na to potrebujú silnejšie hladinové námornictvo. Aj Čína v tom smere prudko posiľuje.

  • Vrata
    09:16 16.12.2015

    pks:
    - zbavíme se +-400 BVP a nahradíme je desítkami modernějších kousků
    Pokud vim, tak vetsina techto BVP jsou davno ulozenky - odhaduji, ze BVP2-kami jsou vybaveny cca 2 mechanizovane prapory, tedy asi 60 ks, maximalne bude ve sluzbe do 100ks. 100ks Panduru nenahradilo cca 400ks BVP1,2 ale jenom cca 100ks BVP1,2, tedy vymena kus za kus. 2 lehke motorizovane prapory s IVECO LMV nejsou nahrada za tezke mechanizovane jednotky.

    - PVO systémy KUB s dosahem 23km nahradíme modernímy systémy RBS-70 Saab Bofors Dynamics s dosahem 8km dálky a 5800m výšky
    KUBy, pokud vim, nemaji byt nahrazeny RBS-70-kami ale maji byt modernizovany novymi strelami zapadni provenience (s tim, ze jiz dnes je elektronika obmenena). RBS-70 nahrazuje spise kratkodosahove Strela 10.

    To, ze mame mene techniky je proste dusledek zmeny rezimu i politickych podminek. Pokud vim, tak treba Rakousko nebo Madarsko jsou na tom v poctech aktivni techniky podobne. 8-krat vetsi Nemecko ma cca 200 tanku, tedy relativne mene nez my. Belgie snad zrusila tanky uplne. To je proste celoevropsky trend. Oni i Rusove tusim redukuji pocty tanku z puvodnich cca 20 tisic na (velmi zhruba - ted se mi nechce jit do literatury) cca 5tis aktivnich kusu. Pritom pocet Ruskych tanku v aktivni sluzbe priblizne odpovida poctu tanku USA. Rusove si akorat ponechavaji vetsi pocet ulozenek, ale to je stejne jako u nas (30ks modernizovanych tanku v aktivni sluzbe a cca 100ks ulozenek, Nemci maji tento pomer cca 200:200).

  • madrabbit
    08:56 16.12.2015

    OT - ořezané verze jsou "normální" USA mají pravidlo, že nesmějí prodat zbraň, která je lepší než jejich - proto padl export F-22. Takže ruské E verze jsou celkem ok, pokud to zákazník akceptuje.

  • Clanek
    08:54 16.12.2015

    Jen k te ruske ekonomice. Nemyslim si ze by ony predpovedi ekonomove vypousteli kvuli konfliktu na ukrajine jako takovemu, jen prisel v case kdy sli do kopru ceny ropy a cena ropy je temer v prime umere s prijmama ruske ekonomiky. Diky bohatym letum minulych melo a jeste stale ma Rusko nejake rezervy (jak financni, tak munice), ktere mu ted prichazi sakra vhod, ale ty nevydrzi vecne (od toho ten odhad jednoho roku) a je jedno jestli to bude rok, dva, nebo tri. Pokud se udrzi cena ropy na dnesnich cenach nekolik let tak ma Rusko velky problem.
    Tvrdit na zaklade toho ze titanik stale pluje (ikdyz raketove nabira vodu) ze "Tak na tom jejich ekonomika nebude špatně " je docela usmevne. Titanik na tom pul hodiny po narazu do ledovce vlastne taky nebyl tak spatne. Rusko ma alespon stesti v tom ze cena ropy, narozdil od toho titaniku, muze zase vyletet.

  • stetula
    08:28 16.12.2015

    SeaWolf,
    tak popořadě:

    1. pokud si pamatuji tak tady před rokem všichni vykřikovali , že Ruská ekonomika díky sankcím do roka zkolabuje , nebudou mít co do huby a putin bude muset ustoupit v UA .a hle , putin neustoupil, Rozjel další válečné dobrodružství jakési kromě USA nikdo jiný nedovolí , na Sýrii vysypali už 100 křídlatých střel . Tak na tom jejich ekonomika nebude špatně

    2. Rusové postavily v Petrohradu zadní části Mistralů 40 % lodě které potom remorkéry dopravily do Francie. proběhl kompletní transfer technologií v rámci
    čeho jim prodali laserové řezačky plechů ( údajně největší v Evropě ) pro plechy o síle až 21 cm

    3. co se týče letadlové lodi pro Indii ano průser pustili se do něčeho na co se měli vysrat , problém byl s pohonou jednotkou která byla vyrobena na Ukrajině a síť původních subdodavatelů se už dávno rozpadla
    MIG 29 je stará záležitost cca 15 let a od té doby se toho hodně v Rusku změnilo

  • Charlie
    08:08 16.12.2015

    A jéje, tady to zase jede.

    Primárním problémem při výrobě T-14 je nedostatek peněz v UVZ, nikoliv nedostatek prostor.

    Předně - ten podnik je dimenzovaný na výrobu desítek kusů měsíčně, pokud teď deklaruje výrobu 120 Armat ročně, je vidět, jak moc tam upadla výroba od rozpadu SSSR. Jde mimo jiné i o ztrátu zaměstnanců - pokud nevyrábíte, tak ani nenabíráte nové zaměstnance, a ti staří postupně odchází, za lepším či do důchodu. Zaškolit dobrého dělníka stojí taky něco času a úsilí, navíc potřebujete i kapacity na postavení linky, výrobu a údržbu přípravků a další s tím spojené činnosti. T-90 se jim ještě vyrábely relativně snadno, protože na ty všechno měli připraveno a uměli je, ale pro Armatu musí mít spoustu věcí nových.

    Za další UVZ je na tom finančně opravdu špatně a s takovou se vám blbě nalívají prostředky do stavby nové linky, navíc mi nevíme, jak moc je ochoten ruský stát zainvestovat do UVZ. Zatím jim umořili část dluhů, ale je klidně možné, že první platby pro UVZ budou až s dodávkou sériových strojů a primární investice do přípravy výroby leží na bedrech UVZ (které jí začně umořovat až v ceně dodávaných kusů).

    Pokud jde o export - Rusové vždy dodávali ořezané verze. Někomu více, někomu méně, vždy to ale všichni věděli a akceptovali. Až v poslední době, kdy si zákazník mohl "nadiktovat" svojí výbavu (často ze zahraničních zdrojů) se výbavou export dostal na stejnou (nebo i lepší) úroveň jako stroje pro RA - stále ale nevíme, jaké složení měl pancř exportních strojů. Mimochodem, exportované Abramsy také nemají TOP panceřovou ochranu.

    Nějaká větší zakázka pro zahraničního zákazníka by UVZ mohla pomoci se zaplacením linky a náběhem výroby, ale uvidíme za pár let. Teď jde hlavně o to, aby se připravila sériová výroba.

  • SeaWolf
    07:47 16.12.2015

    semtam
    Rosoboronexport v Alžíru nechtěl ztratit pozice, protože se tam tlačila Francie. Těch SU-30 se tuším zřeklo Ruské letectvo ve prospěch dodávek do Alžírska. Původně měli jít pro někoho jiného.

    T-14 je závislá na elektronice a sofistikované metalurgii ve velkém měřítku, otázkou je zda má Rusko dostatek kvalifikovaných sil, lidský potenciál a valut ( i Čína raději dolar než kaviár a balalajky ) aby svůj ambiciozní plán uskutečnila. Výkonnost ekonomiky přináší technologie a výrobní potenciál.

    Všechny ty smělé prohlášení mi připomínají kauzu z roku 1938-39, říkalo se jí "Heinkel He-113". Kdy Němci přesvědčili všechny o velkovýrobě tohoto letounu jako hlavního stíhacího letounu Německa s výkony přesahujícími vše kolem. A skutečnost?

    No za pět let uvidíme jaká bude realita, ale výsledek je celkem lehce předvídatelný.

  • marius
    07:44 16.12.2015

    Rusko musí přezbrojit. V situaci kdy stojí sami proti celému NATO, je to pro ně otázka životního významu, jinak si své území a zdroje neudrží. Ohledně jejich ekonomiky, není lehké prosperovat, když USA se spojenci, dělají všechno možné, aby Rusko na tom bylo co nejhůře.

  • Iris-T
    02:43 16.12.2015

    SeaWolf:

    Ne, ekonomikou se Rusové určitě nevyrovnají, ale u nich se zbrojení neřídí ekonomikou. Je to spíš taková státní doktrína. Co se týká T-14, myslím, že jich budou provozovat dlouho jenom pár kusů, jako technický bonbónek. Tak jako to dělají se Su34 dnes. To samé se týká v podstatě všech jejich nových hraček - na plné přezbrojení armády prostě není.

    Sláva první republiky je opravdu pryč, ale potenciál vyrábět tu dobré zbraně jsme ztratili až nedávno. Za chvíli bude armáda vyzbrojená hůř, než Kradouskova ochranka.

  • Shania
    00:26 16.12.2015

    Taky je mozne ze nemaji penize na nakup plneho poctu kusu, tak to vyresi presmerovani x% produkce na export.

  • dusan
    23:07 15.12.2015

    Nejako sa nám T-14 vzdaľuje .... ale z roka na rok dlhší : )

    Možno naozaj bude otázka či vôbec sa dostane do výzbroje .. alebo len v nejakej "lowcostovej" podobe......

  • semtam
    21:55 15.12.2015

    Spíš bych očekávám, že Uralvagonzavod si od exportu T-14 slibuje zisk. Od ruské armády nemá tolik financí za prodej jako zahraničnímu zákazníku (vycházím z prodeje T-90). A nikde není dáno, že Rusko bude pravidelně odebírat T-14. Zahraničního zájemce možná hledají i proto, že jim de-facto zaplatí výrobní linku. Stejně jak to udělala Indie při nákupu T-90S. Bez indické objednávky by se seriová výroba těžko klubala na svět.

    Ohledně Mistralu, nejsem si zcela jist, ale myslím, že záď lodi byla stavěna v Baltských loděnicích. Francouzi již předali jisté dokumenty a know-how Rusku.
    Pravdou je, že ruský loďařský průmysl je ve špatném stavu, ale již neblaké zkušenosti s ex. Admiralem Gorškovem a injekce od Francie by mohlo znamenat odražení se od dna.

    Co se týče Mig-29 v Alžírsku, tak jako důvod se uvádělo použití starších komponentů v letadlech. I když jako reálnější vysvětlení se jeví změna názoru na pořizovaný letoun a následně byl objednán SU-30.
    Suchoj (KNAAPO) patří mezi světové výrobce letecké techniky a i plnění objednávek pro RF či jiné zákazníky mluví o dobrém postavení firmy. T-50 si ještě projde vývojem. Ale pokud budou objednávky, tak očekávat problémy se sériovou výrobou nebudou tak tristní, jak si možná někteří myslí.

    Problémy s výrobní linkou v Rusku jsou hlavně v oblasti tanků a námořní techniky. Ostatní segmenty jsou poměrně na slušné úrovni. Viz. KNAAPO či Almaz-Antej a Kurgan také není na tom špatně.

  • SeaWolf
    21:05 15.12.2015

    Tak popořadě :-)

    dexnom
    přesně a to je německá ekonomika nesrovnatelně lepší kondici než Ruská. A výrobce na jiné technické úrovni ( z pohledu výroby a možností ) než Ruský ekvivalent.

    pks_
    tak mi jsme malá země která je schopna vyrábět už jen pěchotní zbraně. Sláva první republiky kdy jsme udávali směr v tankové technice je nenávratně pryč.

    A nejlepší na konec Superme :-)
    1. tady souhlasím a o tom to je. Asi se nedá čekat že se Rusko za 5 let vůbec přiblíží k výkonnosti ekonomiky Německa, Francie, USA nebo Číny.

    2. Rusové do těchto dvou Mistrálu dodali jen vnitřní vybavení které mimochodem z 95% pochází již z vývoje v 80 letech a bylo použité u jiných Ruských projektů. Z reálné lodě nepostavili prakticky nic. Až třetí loď se měla stavět v Rusku a z toho 20% ( klíčových součástí ) měla stejně dodat Francie.

    Rusové platili ( tedy stále platí ) odškodné za včas nedodanou modernizaci Indické lodě INS Vikramaditya ( ex. Admiral Gorškov ) kterou dodali po navýšení nákladu se 4letým zpožděním a ještě nekompletní :-D Tříleta vata při dodání MiG-29K také Indii :-D a vrácení všech 34kusů MiG-29 od Alžírska zpět Rusku díky tristní kvalitě.... a to jsou nejznámější případy.

  • dexnom
    20:18 15.12.2015

    seawolf: viz clanek o Boxerech pro Litvu. Linka nestíhá zásobovat němce, ale stejně střelili 90 kousků :)

  • Clanek
    20:17 15.12.2015

    Ajej Superme a agitka :D
    Ad Armata, Rusko bude rado kdyz do 10 let bude mit samo rozumny pocet armat, aby je do 5 jeste i zacalo exportovat je takove, no, vychodne-optimisticke.
    Btw. se nemuzu dockat toho T-50, ve statnich zkouskach od 2013, zarazen v 2015/2016

  • Superme
    19:49 15.12.2015

    SeaWolf - Ajéje, zase nějaký odborník :)

    1) Pokud budou zakázky, budou také peníze. Pokud budou peníze, budou si moci dovolit jak nové výrobní haly, tak lidi a jiné věci nutné k tomu, aby výroba běžela. Tak to je všude.

    2) Mistral si postavily tak z poloviny sami Rusové. Takže.. ehm, no řekl bych, že nemusí začínat jak se říká "od nuly".

    Ano..co dodat.

    Snad jen, že jsem si zatím nevšiml, že Rusové nestačí vyrábět pro jiné armády zakázky a už vůbec ne pro tu svou.

  • pks_
    19:32 15.12.2015

    SeaWolf - ale pořád mi ten ruský přístup připadá trochu lepší než:
    - do roku 2018 vyřadíme 17ks bitevních vrtulníků Mi-24V/Mi-35 a nahradíme je 10ks (IMHO) militarizovanými verzemi civilních lehkých strojů
    - zbavíme se +-400 BVP a nahradíme je desítkami modernějších kousků
    - necháme zrezavět 88 tanků a zůstane nám modernizovaných 35
    - z 72ks L-159 jsme se proškrtali na 21ks
    - PVO systémy KUB s dosahem 23km nahradíme modernímy systémy RBS-70 Saab Bofors Dynamics s dosahem 8km dálky a 5800m výšky

    Pokrok nezastavíš!

  • SeaWolf
    16:56 15.12.2015

    Vzhledem k tomu, že Rusko nezvládá vyrábět pro vlastní armádu a pro ostatní zájemce i minimální počty techniky už dnes, tak to považuji za hodně odvážný plán. Velkosériová výroba skončila pádem SSSR a to nebyla v technice žádná složitá elektronika jako dnes.

    Mimochodem už se chlubí že do 5 let budou mít realizovaný projekt "univerzální výsadkové lodi "Priboj" jako náhradu za Mistral. Xkrát výkonnější ekonomiky první třídu lodě vyvíjí a staví víc jak 10 let, ale Rusko to plánuje za pětiletku.

    Co dodat .... do roku 2025 přistanou na Plutu :-D

  • pks_
    16:16 15.12.2015

    Aneb prodáme vám T-14 (pokud nám to dovolí), nejdříve v 2020 ale prakticky až v 2030. Bude mít polovinu systémů a zbytek bude degradován. Bude 2x dražší než pro Rusko - prostě nabídka, která se neodmítá :-) PS: vývoz podléhá schválení vlády.

  • David
    14:20 15.12.2015

    Vzhledem k stavu programu Armata mi rok 2020 připadá poněkud nereálný. Ale export by mohl být opravdu úspěšný. Pokud vím, zájem už projevil Egypt. A vzhledem k současnému odklonu Egyptu od USA a zvýšení vojenských nákupů mi to přijde jako poměrně pravděpodobné.
    Velké možnosti pro Armatu vidím i v bývalých státech SSSR. Ty se dosud spoléhají na tanky z dob Svazu, maximálně u některých provádějí modernizace. Nákupů nových tanků je minimum. Staré sovětské tanky nemohou sloužit do nekonečna. A tak některé armády místo diskutabilního T-90 si možná budou chtít koupit nové, koncepčně pokročilé Armaty. Pravda, půjde asi jen o poměrně malé počty. Nevím - Bělorusko či Uzbekistán mi připadají jako asi nejvážnější adepti