Sériová výroba L-39NG běží naplno. Český letoun z Aera má „plnou certifikaci“ a volnou cestu na světové trhy
- 2. 8. 2022
- 146 komentářů
- Tisková zpráva
Nejnověji vyvinutý letoun českého výrobce Aero Vodochody se nyní může prodávat do celého světa. Čerstvě získaná typová certifikace bez omezení pro cvičný proudový letoun Aero L-39NG, jejíž proces trval více než 5 let, je hlavním předpokladem pro registraci jednotlivých letadel u zákazníků. Zálet prvního sériového L-39NG se očekává do konce roku 2022. Na nedávném leteckém veletrhu ve Farnborough začala jednání s dalšími zákazníky.
Aero L-39NG je moderní, efektivní a komplexní cvičný proudový letoun pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil. Letadlo je přímým nástupcem L-39C, díky kterému bylo vycvičeno tisíce profesionálních pilotů. „Nově získaná typová certifikace bez omezení pro L-39NG potvrzuje, že tento špičkový stroj překonává svého předchůdce. Všichni v Aeru věříme, že L-39NG bude v budoucnu ještě úspěšnější. To je pozitivní zpráva nejen pro Aero, ale pro celý český letecký průmysl, který je do výroby a vývoje L-39NG intenzivně zapojen,“ uvádí Viktor Sotona, prezident a generální ředitel společnosti Aero Vodochody.
Český cvičný proudový letoun L-39NG využívá soudobé technologie výroby a moderní vybavení. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně připravovaného zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku.
„Sériová výroba L-39NG jede na plný plyn. Díky již uzavřeným kontraktům máme prakticky zaplněnou výrobní kapacitu až do roku 2025 a zájem o naše cvičné letouny je stále větší. Jsme v pokročilých jednáních o dodávce L-39NG pro několik zákazníků v Evropě, Africe i Asii. Další jednání o dodávkách českého letounu jsme úspěšně odstartovali na nedávno skončené letecké show v britském Farnborough,“ říká Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod a marketing společnosti Aero Vodochody a dodává: „V porovnání s konkurencí z Itálie, Jižní Koreje nebo USA se jedná o nákladově velice dostupné, a především dlouhodobě spolehlivé, řešení pro moderní vzdušné síly. Zcela nová konstrukce navíc počítá s průběžnými modernizacemi dle přání zákazníků, a to hlavně v úrovni komunikačních a avionických systémů. Aero staví hlavně na dlouhodobé spolupráci se vzdušnými silami jednotlivých států.“
Samotní piloti oceňují na „eNGéčku“ například výborný výhled z kabiny a vysokou úroveň jejich ochrany při případném nouzovém přistání nebo havárii letounu. To je dané tradiční robustností konstrukce letounu, která navazuje na L-39. „Mezi hlavní výhody L-39NG patří zcela přepracovaný design letounu odpovídající moderním technologiím (např. použití kompozitových dílů, mokré křídlo, plnění paliva centrálním bodem atd.) a vysoce spolehlivý motor FJ44-4M. Díky tomu náš letoun vyniká nízkými provozními náklady a na svou třídu excelentním doletem,“ doplňuje Jaromír Lang, šéfkonstruktér letounu L-39NG.
Certifikace letounu Aero L-39NG je vyvrcholením více než pětiletého a několikaetapového procesu vývoje a zkoušek. Typový certifikát osvědčuje, že letoun byl vyvinut podle moderních schválených požadavků, v souladu s platnými leteckými předpisy a normami a je bezpečný pro standardní letový provoz. Každému nově vyrobenému letounu tohoto typu může být automaticky vystaveno řádné Osvědčení letové způsobilosti, dostane přidělenu poznávací značku a může být zapsán do leteckého registru.
Certifikaci pro letoun L-39NG vydal Odbor dohledu nad vojenským letectvím Ministerstva obrany České republiky. L-39NG je tedy zcela kompatibilní se všemi požadavky a systémy v rámci států Evropské unie i Severoatlantické aliance. Certifikace nemá časové omezení a platí po celou dobu výroby daného typu letounu.
Související články
L-39NG prošel aerodynamickými testy pro verzi Light Attack
Krátce po certifikaci cvičné verze letounu L-39NG byl dokončen také důležitý úvodní krok ...
- 05.11.2020
- 23 komentářů
- Tisková zpráva
L-39NG na hodnotících letech v Maďarsku
Letoun L-39NG navštívil 59. leteckou základnu maďarských ozbrojených sil v Kecskemétu, aby ...
- 23.11.2020
- 101 komentářů
- Tisková zpráva
Český letoun L-39NG pro vietnamský Výcvikový pluk 910 „Julius Fučík“
Česká společnost Omnipol dodá vietnamskému ministerstvu obrany komplexní letecký výcvikový systém ...
- 16.02.2021
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
Aero chce podpořit slovenský průmysl. Nabízí spolupráci při výrobě letounu L-39NG
Společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) se v uplynulých dnech, jako dlouholetý partner ...
- 12.05.2022
- 127 komentářů
- Tisková zpráva
Že by výroba v USA?
https://www.forum24.cz/ceska-l...Že by výroba v USA?
https://www.forum24.cz/ceska-l..."Armáda řeší, co s bitevníky L-159. K americkým F-35 chce místo nich ...Zobrazit celý příspěvek
"Armáda řeší, co s bitevníky L-159. K americkým F-35 chce místo nich drony"
https://www.idnes.cz/zpravy/do...
Nic novýho, převratnýho, ale k tématu určitě jo.Skrýt celý příspěvekTak po nákupu F-35 to budou třicetileté stroje.Tam už žádné velké plány stejně nehrozí.Tipuju,že v provozu jich zůstane max 12 s toho většina dvoumístných a zbytek půjde na prodej. Zobrazit celý příspěvek
Tak po nákupu F-35 to budou třicetileté stroje.Tam už žádné velké plány stejně nehrozí.Tipuju,že v provozu jich zůstane max 12 s toho většina dvoumístných a zbytek půjde na prodej.Skrýt celý příspěvek
Pokud budeme kupovat F-35 tak je NG špatnou cestou. Stejně budeme potřebovat nějaký stroj pro pokročilý výcvik. A ty 159 budou začínat 30 let služby s naprostým minimem vylepšení. ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud budeme kupovat F-35 tak je NG špatnou cestou. Stejně budeme potřebovat nějaký stroj pro pokročilý výcvik. A ty 159 budou začínat 30 let služby s naprostým minimem vylepšení. Tam se nedá čekat, že vydrží dalších 20 a že budou nabízet relevantní výcvik pro přechod na F-35.
To už můžeme rovnou pořídit PC-21 a za pár let se připojit k Polsku s FA 50.Skrýt celý příspěvekI kdyby těch další 20.let vydržela je podstsne si položit otázku co se na ni naší pilotů mohou naučit, aby to zúročit v budoucí kariéře. Respektive co tak úžasného, aby výcvikem na ...Zobrazit celý příspěvek
I kdyby těch další 20.let vydržela je podstsne si položit otázku co se na ni naší pilotů mohou naučit, aby to zúročit v budoucí kariéře. Respektive co tak úžasného, aby výcvikem na tento stroj ztrácely drahocenný čas.Skrýt celý příspěvek
Až se za nějakých 15 let bude chýlit životnost L-159T2 ke konci, tak bych jako nástupce tipoval dvoumístnou variantu FA-259 Striker.
Až se za nějakých 15 let bude chýlit životnost L-159T2 ke konci, tak bych jako nástupce tipoval dvoumístnou variantu FA-259 Striker.
To je ten virtuální letoun z PowerPointu?
To je ten virtuální letoun z PowerPointu?
To letadlo vzniklo pouze jako vizualizace za účelem se zviditelnit na už ukončeném výběrovém řízení s cílem velice levné reklamy na 39NG.
To letadlo vzniklo pouze jako vizualizace za účelem se zviditelnit na už ukončeném výběrovém řízení s cílem velice levné reklamy na 39NG.
Tohle zkus říct Finům, kteří budou i nadále připravovat piloty stíhaček na Hawku.
Tohle zkus říct Finům, kteří budou i nadále připravovat piloty stíhaček na Hawku.
Finsko pro 64 ks F35 si pořídilo 16ks Hawku... ČR by tedy mělo pro 24ks F35 stačit 6ks cvičných proudových letadel. Z toho si LOM pořídí 4 ks L39NG, opravdu má k tomu smysl držet ...Zobrazit celý příspěvek
Finsko pro 64 ks F35 si pořídilo 16ks Hawku...
ČR by tedy mělo pro 24ks F35 stačit 6ks cvičných proudových letadel. Z toho si LOM pořídí 4 ks L39NG, opravdu má k tomu smysl držet další 2-3 L159
PS: Do teď měli těch Hawk pouze 15k.Skrýt celý příspěvekFinové na Hawku realizují kompletní výcvik. My to máme rozdělené na základní (NG), pokročilý (T2). Ostatně to tak má většina států. Takže opět mimo, prostě 213. letka se rušit ...Zobrazit celý příspěvek
Finové na Hawku realizují kompletní výcvik. My to máme rozdělené na základní (NG), pokročilý (T2).
Ostatně to tak má většina států.
Takže opět mimo, prostě 213. letka se rušit nebude. Holt se s tím musíš smířit.
Mimochodem se do budoucna plánuje i udržovací výcvik AZ, na vrtulnících už to funguje. Takže o práci pro T2 se bát nemusíš.Skrýt celý příspěvekVsak o rušení výcvikové letku tu nikd nepsal. Pouze, píšu o úpravě kapacit vzhledem ke změně požadavků na výcvik (nebude muset poskytovat výcvik pro piloty L159) Dnes má ve ...Zobrazit celý příspěvek
Vsak o rušení výcvikové letku tu nikd nepsal.
Pouze, píšu o úpravě kapacit vzhledem ke změně požadavků na výcvik (nebude muset poskytovat výcvik pro piloty L159)
Dnes má ve výzbroji 8ks l159, a někteří tu řeší další navýšení.
Přitom vámi arumentovani Finnove by potřebovali 2-3ks.... vyšší počet je prostě plýtváním. Za ty penize mohou být další F35, což by bylo určitě lepší, než zbytecnd L159
Spise so konečně musies přiznat, že vojáci se vyjadřují, aby jim nekratily rozpočet.Skrýt celý příspěvekJirosi Máme jich osm, tedy reálně tak šest. Což na výcvik nových pilotů, udržovací výcvik těch stávajících a v budoucnu ještě AZ a možná i pilotů dronů, není zase tolik. Takže ty ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Máme jich osm, tedy reálně tak šest. Což na výcvik nových pilotů, udržovací výcvik těch stávajících a v budoucnu ještě AZ a možná i pilotů dronů, není zase tolik. Takže ty úvahy o rozšíření stojí právě na tom.Skrýt celý příspěvekMáme jich 8, oni jich mají 16ks. Na žádné reálné "6" se nehraje, oni taky nemaji 100%dostupnost. Takže reálné 11-12. Máme jich 8, potřebujeme 2-3ks = 3-4x víc! Jako, že armadni ...Zobrazit celý příspěvek
Máme jich 8, oni jich mají 16ks.
Na žádné reálné "6" se nehraje, oni taky nemaji 100%dostupnost. Takže reálné 11-12.
Máme jich 8, potřebujeme 2-3ks = 3-4x víc!
Jako, že armadni stav bude 0 l159, ale piloty budeme dál udržovat jako pro 24ks? ( to je doufám, jen špatný vtip)
Piloti F35 už se n L159 vracet nebudou, k čemu taky.... chytat špatně návyky??
Takže, jací stávající piloti po odeslání pilotů 2. Letky podle vás zůstanou, respektive na jakých letadlech?
I když bych to vzal reálné, tak i z udržovací výcvikem by je pro nasazení na F35 čekal ten dvouletý kurz v USA. To tam mužem poslat nováčka a budeme na tom lépe.Skrýt celý příspěvekTaktické letectvo bude mít piloty AZ? Tak to je hrubá agónie, jestiže natolik specializovaná funkce nebude obsazena profesionály na plný úvazek. Doufám, že takováto věc neprojde.
Taktické letectvo bude mít piloty AZ? Tak to je hrubá agónie, jestiže natolik specializovaná funkce nebude obsazena profesionály na plný úvazek. Doufám, že takováto věc neprojde.
Flanker Už je to realita, jsou to všechno bývalí profi piloti VS, kteří vstoupili do AZ a budou absolvovat udržovací ovací výcvik. U vrtulníků Už se tak děje, časem dojde i na ...Zobrazit celý příspěvek
Flanker
Už je to realita, jsou to všechno bývalí profi piloti VS, kteří vstoupili do AZ a budou absolvovat udržovací ovací výcvik. U vrtulníků Už se tak děje, časem dojde i na pevná křídla. Smyslem je to, aby byl nějaký rezervoár lidí, kteří v případě zhoršení situace mohou prodělat zrychlený výcvik (ne nutně na území ČR).
A není to žádná agónie, v západních armadách celkem běžný stav.Skrýt celý příspěvek
pozitivní informace. Otázka jak se prosadí ve zostřené konkurenci. I ti korejci mají hodně žhavá želízka v ohni se svým produktem.
pozitivní informace. Otázka jak se prosadí ve zostřené konkurenci. I ti korejci mají hodně žhavá želízka v ohni se svým produktem.
Snad je to tak povedené jak se zde píše. Za pár let se po lehkém proudové stroji bude dívat i Německo.
Snad je to tak povedené jak se zde píše. Za pár let se po lehkém proudové stroji bude dívat i Německo.
To je poměrně bohatý zákazník... tam bych čekal že koupí spíš něco jako M346 (pokud budou chtít nakupovat "evropsky") nebo T-7 (pokud ustojí americký typ)...
To je poměrně bohatý zákazník... tam bych čekal že koupí spíš něco jako M346 (pokud budou chtít nakupovat "evropsky") nebo T-7 (pokud ustojí americký typ)...
Syn, skelet Vzhledem k tomu, že se většina výcviku pilotů proudových letadel Luftwafe odehrává v USA na Texanech II a T38 (v budoucnu na T7) z inventáře USAF a v SRN probíhá pouze ...Zobrazit celý příspěvek
Syn, skelet
Vzhledem k tomu, že se většina výcviku pilotů proudových letadel Luftwafe odehrává v USA na Texanech II a T38 (v budoucnu na T7) z inventáře USAF a v SRN probíhá pouze rozřazovací výcvik na Grobech a pak už bojový na EF a Tornádech, tak s největší pravděpodobností nekoupí nic.Skrýt celý příspěveknepotřebuji se vsázet. Jsou to jiné kategorie letounů, které si navzájem nekonkurují. Proto tvůj komentář i nadále považuji za nesmyslný.
nepotřebuji se vsázet. Jsou to jiné kategorie letounů, které si navzájem nekonkurují. Proto tvůj komentář i nadále považuji za nesmyslný.
na Nemcov by som sa nespoliehal.
Skor trhy v Afrike, Juznej Amerike. V Europe toho Bohuzial vela nenamuti.na Nemcov by som sa nespoliehal.
Skor trhy v Afrike, Juznej Amerike. V Europe toho Bohuzial vela nenamuti.I v Evropě by nějaký potenciál byl, ale bude to dost složité ... i když to je asi ve všech regionech. Samozřejmě je nějaký prostor ve východní Evropě, kde létaly nebo stále létají ...Zobrazit celý příspěvek
I v Evropě by nějaký potenciál byl, ale bude to dost složité ... i když to je asi ve všech regionech. Samozřejmě je nějaký prostor ve východní Evropě, kde létaly nebo stále létají starší verze L-39, ale pár strojů by se mohlo udat i na severu nebo jihu Evropy.Skrýt celý příspěvek
Možno sa na to dívam laicisticky ;) ale mne sa tu črtá medzivládny barter s podnikovými fúziami. SK nakúpi L39NG a CZ spraví so Slovákmi JoitnVenture na 155mm kolesové húfnice (na ...Zobrazit celý příspěvek
Možno sa na to dívam laicisticky ;) ale mne sa tu črtá medzivládny barter s podnikovými fúziami. SK nakúpi L39NG a CZ spraví so Slovákmi JoitnVenture na 155mm kolesové húfnice (na kerú maderu máme v ČSR priestore tri modely, pričom 2 sú prototypy..). Prvý krok budovania spoločného vojensko-priemyselného komplexu ;) Aktuálne vajatanie na pokraji životnosti firiem by sa už mohlo zastaviť.Skrýt celý příspěvek
Tak ono houfnice DITA i MORANA jsou defacto joint venture československého zbrojařství. Obě houfnice jsou slovenský palebný systém ze Zuzany vz.2000/Zuzany 2 (i když u MORANY tam ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ono houfnice DITA i MORANA jsou defacto joint venture československého zbrojařství. Obě houfnice jsou slovenský palebný systém ze Zuzany vz.2000/Zuzany 2 (i když u MORANY tam mají být nějaké úpravy) a český "zbytek", tedy design a umístění věže, kabina, podvozek, propojení systémů a součástí atp.
Uvidíme jak se MORANA ujme, každopádně v AČR už jsou zvoleny Caesary a v OSSR Zuzany 2. Jak Zuzky tak upravené Dany (původní i M2) se činí/budou činit na UA, takže kromě Brenů a Vampirů budou dělat jméno našim obranným průmyslům i tyto dva systémy.
Jinak L-39NG už nakupuje LOM, u Vás se uvidí. Taktéž bude zajímavé sledovat jak dopadne ta spolupráce na CV90.
EDIT: Ajéje, samozřejmě jsem na UA zapomněl na Tatry :-)Skrýt celý příspěvekMožno jemne niekoho sklameme no Moran aj Dita sú predom predurčené na neúspech. Základné pravidlo pre úspešný predaj do zahraničia je zavedenie zbrane do vlastnej ...Zobrazit celý příspěvek
Možno jemne niekoho sklameme no Moran aj Dita sú predom predurčené na neúspech.
Základné pravidlo pre úspešný predaj do zahraničia je zavedenie zbrane do vlastnej armády.
Netvrdím, že to platí na 100% no je to dosť žiaducá vec. Aspoň, aby sa o tom nahlas uvažovalo.Skrýt celý příspěvekTak naša Zuzana 2 je tiež zavedená v armáde a nedá sa povedať že by to bol predajný trhák.
Tak naša Zuzana 2 je tiež zavedená v armáde a nedá sa povedať že by to bol predajný trhák.
Další Slovák co říká něco o prodejním neúspěchu českých houfnic. Raději se podívejte jaký je zájem o Zuzany 2... CSG je mnohem schopnější než váš slovenský státní moloch Konštrukta ...Zobrazit celý příspěvek
Další Slovák co říká něco o prodejním neúspěchu českých houfnic. Raději se podívejte jaký je zájem o Zuzany 2... CSG je mnohem schopnější než váš slovenský státní moloch Konštrukta - můžete porovnat jejich roční obrat.
Váš argument o nutnosti zavedení systému v AČR je totalni volovina - viz. Patriot a jeho dodávky do Polska a Asie, objednávky na l-39 atd... Milí Slováci zaměřte si nejdřív před vlastním prahem...Skrýt celý příspěvekfaraonamumu - opäť jeden z vašich klenotov, mali by sa tesať do kameňa... zase ideme porovnávať "úspechy" aligátora,zuzany,alcy,brenu........ :)))) ako sa môže reálne porovnávať ...Zobrazit celý příspěvek
faraonamumu - opäť jeden z vašich klenotov, mali by sa tesať do kameňa...
zase ideme porovnávať "úspechy" aligátora,zuzany,alcy,brenu........ :))))
ako sa môže reálne porovnávať csg a konštrukta ....?...
csg ...?.... - myslím že pán strnad je vcelku známa osoba a rovnako jeho aktivity...
konštrukta ...?... - to je zase len slabá snaha slovenskej vlády na o nejaký domáci vojenský priemysel...Skrýt celý příspěvek
tak např. L39NG není zavedený v české armádě a už má dvě zahraniční objednávky a další se rýsují. Tak proč by něco podobného nemohla zopakovat DITA s Moranou?
tak např. L39NG není zavedený v české armádě a už má dvě zahraniční objednávky a další se rýsují. Tak proč by něco podobného nemohla zopakovat DITA s Moranou?
Třeba Vampiry zavedeny nejsou a už je nakoupila Indonésie a Řecko. Dana M2 taktéž není zavedená a UA ji koupila. L-39 NG měla prodejní úspěch předtím než si jich 5 objednal ...Zobrazit celý příspěvek
Třeba Vampiry zavedeny nejsou a už je nakoupila Indonésie a Řecko. Dana M2 taktéž není zavedená a UA ji koupila. L-39 NG měla prodejní úspěch předtím než si jich 5 objednal LOM.
Ono je to spíš o té dané zbrani, parametrům, ceně, schopnostem a jistému povědomí toho či onoho výrobce, řekněme prestiž. Další věc je průmyslové zázemí, výhody spolupráce s tým či oným průmyslem a co může daná země nabídnout dalšího (případně i co se diplomacie a spolupráce týče).
A pak taková důležitá věc zvaná kvalitní marketing a tah na branku aby se prodalo.
O CSG si může myslet každý své (ona ta korupce skutečně není jen u nás. Saab, Bae a další by mohly vyprávět), ale vyvinout a prodat umí.
Otázka zní jací se teď objeví zákazníci za jak dlouho bude ready něco víc než jen demonstrátor. DITA si myslím je mrtvá a ví to i v Excaliburu. Úspěch měla spíš ta DANA M2, ovšem MORANA už je něco trochu jiného než jen předělávka (i když povedená) původní ShKH vz.77.Skrýt celý příspěvek
Ale je to skutočne JoinVenture (spoločný podnik) alebo len zmluva o spolupráci? Lebo skutočný JoinVenture otvára úplne iné možnosti aj po stránke obchodu a vývoja atď. v ...Zobrazit celý příspěvek
Ale je to skutočne JoinVenture (spoločný podnik) alebo len zmluva o spolupráci? Lebo skutočný JoinVenture otvára úplne iné možnosti aj po stránke obchodu a vývoja atď. v budúcnosti. To už nehovorím o riadnej podnikovej fúzii. Slovenský závod nikdy nedokáže predať rúry do Indonézie. Jedine v spoločnom podniku s niekým iným. A najprirodzenejším partnerom sú české firmy. Na zlúčenie, nie len na ad hoc spoluprácu.Skrýt celý příspěvek
To by musel někdo něco takového chtít. Přičemž mezi výrobcem letadel a výrobcem houfnic není žádný vztah.
To by musel někdo něco takového chtít. Přičemž mezi výrobcem letadel a výrobcem houfnic není žádný vztah.
Jak to vlastně dopadne s tou logistikou pro OSSR? Tatry mají (včetně nových 815-7 Force), Aktis mají a teď do toho ještě něco nového?
Jak to vlastně dopadne s tou logistikou pro OSSR? Tatry mají (včetně nových 815-7 Force), Aktis mají a teď do toho ještě něco nového?
Tak reálně budou stejně vybírat mezi Tatrou a MANem.
Tak reálně budou stejně vybírat mezi Tatrou a MANem.
Nebude, keďže Aktis je MAN. Výhľadovo sa plánuje nakúpiť okolo 2000 vozidiel, 815-7 by sa tak stala marginálna záležitosť v OS a dala by sa používať iba u jednej súčasti. ...Zobrazit celý příspěvek
Nebude, keďže Aktis je MAN.
Výhľadovo sa plánuje nakúpiť okolo 2000 vozidiel, 815-7 by sa tak stala marginálna záležitosť v OS a dala by sa používať iba u jednej súčasti. Napríklad v delostreleckom pluku.
Aby to tá India nebola je výhodnejšie zobrať MAN ako Tatru.
Reálne, vzhľadom na nákup CV90 a AMV XP s motormi Scania, by mala byť aj Scania súčasťou výberu.
V súčasnosti však vedeniu MOČR dosť záleží na, povedzme náprave chýb z minulosti, a robia všetko preto aby prebehli vzájomné nákupy. Vedenie MOSR sa tomu nebráni, nie však za každú cenu.
Napríklad v prípade L39 je stále silnejšia snaha o spoluprácu s Leonardom a to nie len u OS.Skrýt celý příspěvekNení ta časová posloupnost taková, že povětšinou Slovensko nevzalo českou nabídku? Jestli chápu správně tou chybou minulosti myslíte i Zuzanu, co dalšího? To máme vyřazení všech ...Zobrazit celý příspěvek
Není ta časová posloupnost taková, že povětšinou Slovensko nevzalo českou nabídku? Jestli chápu správně tou chybou minulosti myslíte i Zuzanu, co dalšího?
To máme vyřazení všech Tater kromě nových 815-7 koupených k Zuzanám ve prospěch Aktis/MAN nebo Scanie. To pak nevím nevím nad budoucností vzájemných nákupů.Skrýt celý příspěvekDanik Saldo vzajemnych nakupu je jasne v neprospech SR. Slovensko od CR vzalo tatrovky, kratke i dlouhe zbrane (ano, v nizsich poctech), drony od primoco, radarove zabezpeceni ...Zobrazit celý příspěvek
Danik
Saldo vzajemnych nakupu je jasne v neprospech SR. Slovensko od CR vzalo tatrovky, kratke i dlouhe zbrane (ano, v nizsich poctech), drony od primoco, radarove zabezpeceni vsech vojenskych letist od eldisu, podvozky pro dela i raketomety jsou taky tatrovacke a bylo toho vic.
CR ze Slovenska nekupuje nic, proto se o "ja na tebe, ty na me" radeji vubec nebavme, resp. si priznejme, ze kdyz se nevzala ani ta zuzana nebo eva, neuvazuje se vzit ani vez turra nebo nejmin na slovensku delany kanon (coz jsou asi nejkonkurenceschopnejsi slovenske produkty, ktere si zaroven CR nedela sama) nema smysl od SR ocekavat jakoukoliv vlidnost. Do ted to byl jen jednosmerny provoz a to prave v neprospech slovenska, a kdyz byla prilezitost na vyrovnani uctu (a treba i protlaceni NG do OSSR) tak sla CR zase jinam.
Takze neresme budoucnost vzajemnych nakupu, kdyz neexistuje ani minulost vzajemnych nakupu.Skrýt celý příspěvekJá doufám, ze Konštrukta dotáhne úspěšně vývoj věžoveho automatického minometu vycházejícího z PRAM-S a jeho integraci na CV-90. Pak se s tím saldem v neprospěch SK půjde neco ...Zobrazit celý příspěvek
Já doufám, ze Konštrukta dotáhne úspěšně vývoj věžoveho automatického minometu vycházejícího z PRAM-S a jeho integraci na CV-90. Pak se s tím saldem v neprospěch SK půjde neco udělat ;-)Skrýt celý příspěvek
Maximus No pokud to má stát na integraci na CV90, tak z toho asi nic nebude. Samohybný minomet má být totožný u obou brigád, což logicky vede ke kolovému podvozku značky Tatra. ...Zobrazit celý příspěvek
Maximus
No pokud to má stát na integraci na CV90, tak z toho asi nic nebude.
Samohybný minomet má být totožný u obou brigád, což logicky vede ke kolovému podvozku značky Tatra. Ostatně proto ani poptávka na BVP neobsahuje samohybné minomety.
A jestli to dopadne jak s děly, tedy výroba pár kusů pro OSSR a tím to zhasne, tak bych to také viděl černě.Skrýt celý příspěvekClanek To co jsi popsal ukazuje na dvě věci. 1. Motivem SK nákupů nebyla skutečnost "Made in Czech Republic", ale většinou to, že ty systémy jsou už zavedené, např. TATRA, nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek
To co jsi popsal ukazuje na dvě věci.
1. Motivem SK nákupů nebyla skutečnost "Made in Czech Republic", ale většinou to, že ty systémy jsou už zavedené, např. TATRA, nebo regulérní vítězství v tendru viz Eldis (kde se ani nikdo jiný nezúčastnil) či Primoco.
2. To, že český převážně soukromý zbrojní průmysl dokáže být, narozdíl od státního slovenského, efektivní a komerčně úspěšný.
Z čehož plyne, že SK nic nedlužíme.
Navíc není pravda, že nic slovenského nekupujme, např. česká dceřiná společnost slovenské EVPÚ dělá v ČR celkem zajímavé obchody. Naposledy 80 bezosadkových věží pro chemická Iveca.
Takže k nějaké preferenci SK zboží, pokud to není něčím kompenzováno, není důvod. A samozřejmě to platí i obráceně.Skrýt celý příspěvekNesher
Je to moudré dávat minomet na podvozek Tatra, jen aby byl za každou cenu stejný pro obě brigády, které mají odlišná bojová vozidla?Nesher
Je to moudré dávat minomet na podvozek Tatra, jen aby byl za každou cenu stejný pro obě brigády, které mají odlišná bojová vozidla?Náhodný kolemjdoucí Proč by nebylo? Vyjde to levněji než dělit relativně malou zakázku na dvě, logisticky to také dává smysl. Navíc stále nevíme jestli budeme chtít věžový nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Náhodný kolemjdoucí
Proč by nebylo? Vyjde to levněji než dělit relativně malou zakázku na dvě, logisticky to také dává smysl.
Navíc stále nevíme jestli budeme chtít věžový nebo skříňový systém. Pokud skříňový, je to další argument pro společný podvozek.Skrýt celý příspěvekNesher Přišlo mi to trochu zvláštní, ale nevím, takže jsem se zeptal a to vysvětlení mi smysl dává. Jako laik jsem čekal, že kvůli logistice to u 4. brigády místo nového vozidla ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher
Přišlo mi to trochu zvláštní, ale nevím, takže jsem se zeptal a to vysvětlení mi smysl dává.
Jako laik jsem čekal, že kvůli logistice to u 4. brigády místo nového vozidla vyřeší podobně jako Američané s M1129 (adaptovat portugalské řešení na české Pandury by snad nemusela být až taková finanční výzva). U 7. brigády by pak byly možnosti širší a více na míru, od zmiňovaného podvozku Tatra (Titus?) po nějaké slovenské řešení na bázi CV90, kde bychom přišli k hotovému, a vždy to jistí Mjollner, byť to je trochu, no, jak to říct.Skrýt celý příspěvekNáhodný kolemjdoucí Však i ten Titus je podvozek Tatra a bude společný (myslím Titus) pro obě brigády. Ale to je jen jedna z možností. U Panduru je problém s nosností podvozku, ...Zobrazit celý příspěvek
Náhodný kolemjdoucí
Však i ten Titus je podvozek Tatra a bude společný (myslím Titus) pro obě brigády. Ale to je jen jedna z možností.
U Panduru je problém s nosností podvozku, tam by to nejspíš vyšlo jen na klasický skříňový manuální minomet, CSG už to ostatně nabízí (izraelský Soltam).
Co vím, tak vojáci by chtěli Nemo, který by nějaký upravený podvozek Tatra bez problémů dal. Tomáš.kotnour tu ostatně kdysi něco podobného prezentoval a nevypadalo to zle.Skrýt celý příspěvekNesher Ano, vím, že Titus je na podvozku Tatra, takže jsem ho zmínil, protože se dost vnucuje - další a další vozidla i když také na podvozku Tatra, to tak úplně nevím, jestli je ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher
Ano, vím, že Titus je na podvozku Tatra, takže jsem ho zmínil, protože se dost vnucuje - další a další vozidla i když také na podvozku Tatra, to tak úplně nevím, jestli je nejšťastnější cesta, ale rozhodně to cesta je.
To řešení CSG snad vycházelo právě z té portugalské verze (nebo to byl kus původně pro Portugalsko?) a přišlo mi to docela dostatečné, ale chápu vojáky, že by chtěli lepší.Skrýt celý příspěvek
To ano, ale věříme si na to dostatečně (především věříme si že v případě jakýchkoliv potíží (jako zdržení/zdražení vývoje, změny na domácí politické scéně) z toho jedna ze stran ...Zobrazit celý příspěvek
To ano, ale věříme si na to dostatečně (především věříme si že v případě jakýchkoliv potíží (jako zdržení/zdražení vývoje, změny na domácí politické scéně) z toho jedna ze stran nevycouvá)?Skrýt celý příspěvek
michaltinkint - budme realisti ,ačr má ...ďalší typ nepotrebuje...
a ossr dúfam že nebude kupovať žiadne cvičné lietadlo...takže aký barter....?....michaltinkint - budme realisti ,ačr má ...ďalší typ nepotrebuje...
a ossr dúfam že nebude kupovať žiadne cvičné lietadlo...takže aký barter....?....
Přál bych tomu letounu hodně štěstí a mnoho spokojených zákazníků. ale obávám se, že většina informací z tiskové zprávy je spíše v režimu přání, než reálného stavu. Uvidíme ...Zobrazit celý příspěvek
Přál bych tomu letounu hodně štěstí a mnoho spokojených zákazníků. ale obávám se, že většina informací z tiskové zprávy je spíše v režimu přání, než reálného stavu.
Uvidíme kolik prodejů se podaří. Podobné plány byly i s L159...zajímalo by mě, jaký má L39 radar a další technické prostředky, aby dovoloval výcvik na letouny páté generace. Obávám se, že nebude mít ani datalink apod. Dlouho jsem cestu toho letadla nesledoval, proto se ptám.
Clanek
Primoco není vlak, do kterého by Aero mělo naskakovat...Skrýt celý příspěveknemá žádný radar.. ostatně je to předskokan letounům jako je M346, TA-50, T-7, L-159T.
L-39NG je konkurentem M345, PC-7/9/21 a T-6.nemá žádný radar.. ostatně je to předskokan letounům jako je M346, TA-50, T-7, L-159T.
L-39NG je konkurentem M345, PC-7/9/21 a T-6.NG je cvičné letadlo pro základní výcvik, nikoliv pro specializovaný výcvik pilotů 5th gen. Od toho jsou jiné stroje. Krásnou ukázkou je právě Vietnam, základní výcvik pilotů ...Zobrazit celý příspěvek
NG je cvičné letadlo pro základní výcvik, nikoliv pro specializovaný výcvik pilotů 5th gen. Od toho jsou jiné stroje.
Krásnou ukázkou je právě Vietnam, základní výcvik pilotů proudových letadel bude probíhat na NG, pokročilý pak na JAK 130.
Smyslem NG je nabídnout levnou proudovou alternativu turbovrtulových cvičných letadel.
A pak také, v případě chudých zemích, levnou možnost provozu alespoň nějakého proudového letadla, které navíc umožní i základní bojovou činnost.Skrýt celý příspěvekZ projektového hlediska byl L-159 riskantní skok do tmy, zatímco L-39NG je sázka na jistotu. V kombinaci se simulátorem nabízí velice slušný poměr cena-výkon v oblasti základního ...Zobrazit celý příspěvek
Z projektového hlediska byl L-159 riskantní skok do tmy, zatímco L-39NG je sázka na jistotu. V kombinaci se simulátorem nabízí velice slušný poměr cena-výkon v oblasti základního výcviku vojenských pilotů, ale i pro soukromníky. A přinejhorším může občas s minimálními náklady lovit nějaké ty pašeráky drog nebo podobné militanty.Skrýt celý příspěvek
Otázkou není co může letoun dělat, ale pro koho (Ten si ho musí koupit).
A tady nastává problem...Otázkou není co může letoun dělat, ale pro koho (Ten si ho musí koupit).
A tady nastává problem...kde nastává nějaký problém? L-39NG objednávky má.
kde nastává nějaký problém? L-39NG objednávky má.
Objednávka nic neznamená, je potřeba si řící, co mají skutečně zaplaceno. Taková objednávka někde z Afriky, stačí aby byl převrat a objednávka je historie. Větší jistotu asi mají ...Zobrazit celý příspěvek
Objednávka nic neznamená, je potřeba si řící, co mají skutečně zaplaceno. Taková objednávka někde z Afriky, stačí aby byl převrat a objednávka je historie.
Větší jistotu asi mají jen ty objednávky z portugalska, maďaří a pak ten LOM.Skrýt celý příspěvekToomk Vzhledem k tomu, že první sériové stroje (zakázka pro Vietnam) jsou už ve výrobě, zákazník platí zálohy (což je to hlavní) a Maďaři vlastního asi také nepodrazí, což se týká ...Zobrazit celý příspěvek
Toomk
Vzhledem k tomu, že první sériové stroje (zakázka pro Vietnam) jsou už ve výrobě, zákazník platí zálohy (což je to hlavní) a Maďaři vlastního asi také nepodrazí, což se týká i LOMu ( ten letadla potřebuje "včera bylo pozdě"). Tak jsou to zbytečné obavy.
Hodně nadějně to vypadá na Filipínách a slušné šance jsou i v Uruguaji.Skrýt celý příspěvek
Aero vyrobilo 2900 kusů L-39. Nyní na lince vyrobí pár kusů NG za rok a to má být pilíř výroby... No hlavně že vyrábí letouny a ne podřadné drony, které se přímo nabízely. Ale to ...Zobrazit celý příspěvek
Aero vyrobilo 2900 kusů L-39. Nyní na lince vyrobí pár kusů NG za rok a to má být pilíř výroby... No hlavně že vyrábí letouny a ne podřadné drony, které se přímo nabízely. Ale to by byl asi deklas, když vyráběli bojové letouny. V tom jim vlak už ujel a s L-39 díru do světa neudělají.
Jedinou výhodu vidím v tom, že už je nebude dotovat stát.Skrýt celý příspěvekPodradne drony? Drony jsou budoucnost a Aero by bylo samo proti sobe driv nebo pozdeji (radeji driv) do toho vlaku nenaskocit. Treba i v kooperaci s Primoco?
Podradne drony? Drony jsou budoucnost a Aero by bylo samo proti sobe driv nebo pozdeji (radeji driv) do toho vlaku nenaskocit. Treba i v kooperaci s Primoco?
To bylo myšleno samozřejmě ironicky. Vlak jim v dronech ujel. Mělo možnosti vyrábět lehké bojové drony. To teď dělá kde kdo.
To bylo myšleno samozřejmě ironicky. Vlak jim v dronech ujel. Mělo možnosti vyrábět lehké bojové drony. To teď dělá kde kdo.
A z domácích nikdo (jen jakžtakž průzkumné)... ne že by to byl vysloveně problém ale tak trochu škoda to je, pokud by pokryli domácí potřebu a aspoň trochu exportu... nebál bych se ...Zobrazit celý příspěvek
A z domácích nikdo (jen jakžtakž průzkumné)... ne že by to byl vysloveně problém ale tak trochu škoda to je, pokud by pokryli domácí potřebu a aspoň trochu exportu... nebál bych se ani nějaké kooperace, pokud by se někdo z PL/SK/Pobaltí nechal přesvědčit...Skrýt celý příspěvek
Jenže když měli začít, tak nedělal. Aero má zkušenosti s bojovými letouny a osazením draku výkonným proudovým motorem. Mohli by si časem troufnout v pohodě na kategorii MALE a ten ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže když měli začít, tak nedělal. Aero má zkušenosti s bojovými letouny a osazením draku výkonným proudovým motorem. Mohli by si časem troufnout v pohodě na kategorii MALE a ten čas by byl právě nyní, kdyby začali v době kdy začít měli.
Zvládnou zakomponovat širokou paletu výzbroje. O tom by si takový Baykar mohl nechat leda zdát. Jenže ten ty zoufalce dohnal.Skrýt celý příspěvek
I těch pár kusů za rok stačí aby firma prosperovala a generovala zisk a to je hlavní. Navíc si Aero každým prodaným kusem zajišťuje práci na minimálně dalších 30 let dopředu, ...Zobrazit celý příspěvek
I těch pár kusů za rok stačí aby firma prosperovala a generovala zisk a to je hlavní. Navíc si Aero každým prodaným kusem zajišťuje práci na minimálně dalších 30 let dopředu, protože bude zajišťovat opravy, servis a modernizace již vyrobených strojů... Jak už bude budoucnost L39NG jakkákoliv, tak ho lze už teď podle počtu vyrobených kusů považovat za úspěšný projekt...Skrýt celý příspěvek
Hlavní je, aby firma rostla a aby rostla rychleji než ti ostatní. To je základ byznysu. Stagnace resp pomalý růst odsuzují firmu k zániku. Měl jsem za to, že by rádi překonali ...Zobrazit celý příspěvek
Hlavní je, aby firma rostla a aby rostla rychleji než ti ostatní. To je základ byznysu. Stagnace resp pomalý růst odsuzují firmu k zániku. Měl jsem za to, že by rádi překonali výrobu a zisky z výroby L-159, což vyžaduje opravdové prodeje a inovace a především rozšíření portfolia. Závislost na jednom produktu je přímo katastrofální byznys plán. A čas na přešlapování rozhodně nemají. Teď už do nich nepolije stát prachy horem spodem. Konkurence je tvrdá a početnější.
Drony byly ideální. V ČR mají k dispozici levné motory. Co víc si přát...Skrýt celý příspěvekJenže Aero není závislé na jednom produktu. Pořád je to dodavatel součástí pro dopravní letadla, dále žije ze servisu a modernizací letadel L39, L-159 a jako třetí program je ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže Aero není závislé na jednom produktu. Pořád je to dodavatel součástí pro dopravní letadla, dále žije ze servisu a modernizací letadel L39, L-159 a jako třetí program je výroba L-39NG.Skrýt celý příspěvek
A Polikarpov vyrobil třicet tisíc Po-2. Co nám to říká? Že některé časy už se nevrátí, stejně jako někdejší podmínky a trhy. Největší odbytiště L-39 byl SSSR. A ani úspěšných ...Zobrazit celý příspěvek
A Polikarpov vyrobil třicet tisíc Po-2. Co nám to říká? Že některé časy už se nevrátí, stejně jako někdejší podmínky a trhy. Největší odbytiště L-39 byl SSSR. A ani úspěšných letadel se dnes nevyrobí tisíce kusů, spíš nižší stovky. Takže neargumentovat tím, kolik se vyrobilo Albatrosů prosím. Nicméně jinak se dá souhlasit, že počet objednávek zatím není vysoký a že to bude mít L-39NG obtížné.Skrýt celý příspěvek
na letadlo které nemá žádné reference od uživatelů a které teprve před pár dny prošlo plnou certifikaci je počet 24 objednaných strojů velký zázrak.
na letadlo které nemá žádné reference od uživatelů a které teprve před pár dny prošlo plnou certifikaci je počet 24 objednaných strojů velký zázrak.
Kdo dnes nedělá drony není dost kchůl.
Kdo dnes nedělá drony není dost kchůl.
To ano, ale zase to neznamená že vyrábět drony je jen zbytečné hraní... nepřeceňovat, ale ani nepodceňovat. Cool faktor pokud možno ignorovat.
To ano, ale zase to neznamená že vyrábět drony je jen zbytečné hraní... nepřeceňovat, ale ani nepodceňovat. Cool faktor pokud možno ignorovat.
jenže jde o to, jaké drony... například lepit podprůměrné Bayraktary BT-2 s nakupovanou americkou avionikou Harris, nebo levně produkovat něco jako MQ-28A Ghost Bat, nebo XQ-58A, ...Zobrazit celý příspěvek
jenže jde o to, jaké drony... například lepit podprůměrné Bayraktary BT-2 s nakupovanou americkou avionikou Harris, nebo levně produkovat něco jako MQ-28A Ghost Bat, nebo XQ-58A, to je trochu jiná káva...Skrýt celý příspěvek
Aj ked Aeru prajem uspech , obavam sa ze tymto si dlhodobu buducnost nezabezpeci.
Aj ked Aeru prajem uspech , obavam sa ze tymto si dlhodobu buducnost nezabezpeci.
Vlastni perspektivni produkt, ktery se sice nemuze rovnat zapadnim analogum, ale tem ani cenove nekonkuruje a pro ty co jdou po cene se budou lepsi varianty hledat tezko. Tim spis ...Zobrazit celý příspěvek
Vlastni perspektivni produkt, ktery se sice nemuze rovnat zapadnim analogum, ale tem ani cenove nekonkuruje a pro ty co jdou po cene se budou lepsi varianty hledat tezko. Tim spis kdyz si uvedomime jake dobre jmeno ma L39 z minulosti... takze proc ne? Potrebuji prodat vyssi desitky stroju a budoucnost minimalne na nejblizsi dekadu bude zabezpecena.Skrýt celý příspěvek
L-39 má dobré jméno z minulosti - ano, ale u zemí, které si často nemohly vybírat. Nyní už ano a i chudé země si mohou dovolit nějaký levný nadzvuk. Tyhle země jsou navíc často ...Zobrazit celý příspěvek
L-39 má dobré jméno z minulosti - ano, ale u zemí, které si často nemohly vybírat. Nyní už ano a i chudé země si mohou dovolit nějaký levný nadzvuk. Tyhle země jsou navíc často přikloněny k Rusku a Číně a tam už Aero jen tak lehce neprorazí. Dokonce to jsou země, které už ani neexistují. Dalším problémem je motor. Dřívější AI-25 se mohl prodávat víceméně kdekoliv, nový FJ44 už bude mít problém v zemích, které mají problémemy s US.Skrýt celý příspěvek
no jenže tohle zrovna není pravda... Williams FJ44 je civilní motor a neplatí na něj naprosto žádné restrikce. Je servisovaný na celém světě, i v Číně a Rusku... limitovaný ...Zobrazit celý příspěvek
no jenže tohle zrovna není pravda... Williams FJ44 je civilní motor a neplatí na něj naprosto žádné restrikce. Je servisovaný na celém světě, i v Číně a Rusku... limitovaný přístup byl k avionice a elektronice řízení chodu motoru F-124, což je ale pochopitelné, šlo o vojenské výrobky...
https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek
Přeju úspěch. S konkurencí, která je na trhu, to nebude mít jednoduché.
Přeju úspěch. S konkurencí, která je na trhu, to nebude mít jednoduché.
Zatím podle počtu objednávek L-39NG nad hlavním konkurentem M-345 jasně vítězí a to má italský stroj výhodu, že si ho objednalo domácí italské letectvo.
Zatím podle počtu objednávek L-39NG nad hlavním konkurentem M-345 jasně vítězí a to má italský stroj výhodu, že si ho objednalo domácí italské letectvo.
do měsíce by NGčko mělo mít stejnou výhodu. LOM Praha má v září podepsat 4 ks.
do měsíce by NGčko mělo mít stejnou výhodu. LOM Praha má v září podepsat 4 ks.
Snad ani ne, toto se mi zdá tak akorát... ledaže by se vyřadily všechny spárky L-159T a též oba GripenyD... Jinak se domnívám že je rozumné netrávit na L-39 dobu delší než je ...Zobrazit celý příspěvek
Snad ani ne, toto se mi zdá tak akorát... ledaže by se vyřadily všechny spárky L-159T a též oba GripenyD... Jinak se domnívám že je rozumné netrávit na L-39 dobu delší než je nutné, přecejen je to neozbrojený typ na kterém se kromě základního lítání moc jiného nenacvičí...Skrýt celý příspěvek
To SYN_: ngčko k výcviku zbraně bude nosit. Čtyři by nemuseli stačit, když si výcvik na NG u LOMu zaplatí někdo zvenčí. K tomu naše letectvo bude potřebovat cvičit nové piloty, ...Zobrazit celý příspěvek
To SYN_: ngčko k výcviku zbraně bude nosit. Čtyři by nemuseli stačit, když si výcvik na NG u LOMu zaplatí někdo zvenčí. K tomu naše letectvo bude potřebovat cvičit nové piloty, pokud se přezrojí na 24 nadzvuků.Skrýt celý příspěvek
Jirosi: a budou se všichni současní piloti přeučovat na nový stroje? Nemyslím si, že pokud bude někomu kolem roku 27-29 zbývá do konce kariéry pár let, že ho pošlou na novej ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi: a budou se všichni současní piloti přeučovat na nový stroje? Nemyslím si, že pokud bude někomu kolem roku 27-29 zbývá do konce kariéry pár let, že ho pošlou na novej nadzvuk, aby pak po pár letech šel do "důchodu" . Ten tlak na vybudování nové generace nadzvukařů bude zkrátka o něco vyšší než je teď.Skrýt celý příspěvek
Zapomínáme, že část pilotů stejně odchází na neletajici funkce. Část přirozeně odejde z armády. Zbytek si doletu Gripen, stejně tu někdo musí zůstat. Ono to snížení z 38 na 24ks ...Zobrazit celý příspěvek
Zapomínáme, že část pilotů stejně odchází na neletajici funkce. Část přirozeně odejde z armády.
Zbytek si doletu Gripen, stejně tu někdo musí zůstat.
Ono to snížení z 38 na 24ks není málo. A není dobré mít větší část pilotů podobného věku.Skrýt celý příspěvekJirosi tam má trošku chybu máme k dispozici 14 letounů Gripen a 24 L-159. Nicméně z těch 24 letounů je osm cvičných, které se nebudou vyřazovat. Jinými slovy má AČR k dispozici ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi tam má trošku chybu
máme k dispozici 14 letounů Gripen a 24 L-159. Nicméně z těch 24 letounů je osm cvičných, které se nebudou vyřazovat.
Jinými slovy má AČR k dispozici 14+16 bojových letounů.Skrýt celý příspěvekSkelet: Chybu tam nemám, piloti budou F35 budou předělávat výcvik v USA. K čemu držet hromadu strojů na výcvik typu co nebude sloužit u bojové letky? To, že to dnes MO neříká na ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet: Chybu tam nemám, piloti budou F35 budou předělávat výcvik v USA. K čemu držet hromadu strojů na výcvik typu co nebude sloužit u bojové letky?
To, že to dnes MO neříká na plná usta má jediný důvod. Přišly by o zdroje na další provoz/létání L159 do té doby. To se bavíme o úsporách v rámci miliard ročně.Skrýt celý příspěvekopět blbá úvaha, protože L-159, tady budou dokud se nepřezbrojí obě letky. JInými slovy tak do roku 2032 minimálně. U nich nikdo škrtat nebude. Jak bude probíhat výcvik na F-35 se ...Zobrazit celý příspěvek
opět blbá úvaha, protože L-159, tady budou dokud se nepřezbrojí obě letky. JInými slovy tak do roku 2032 minimálně. U nich nikdo škrtat nebude.
Jak bude probíhat výcvik na F-35 se zatím neví. L-159T2 je určena k výcviku pro piloty 4,5g letounů. Takže klidně mohou posloužit i 5g (s krátkým meziskokem na T-7 v USA). Navíc jsou to nové stroje, takže se jich nikdo zbavovat nebude.Skrýt celý příspěvekOpět špatná úvaha. Piloti L159 půjdou do USA první, takže nikoliv v roce 2032, ale spíše už v roce 2025 (aby byli připraveni v letech 2027-9). Po roce 2025(7max), tedy nebude mít ...Zobrazit celý příspěvek
Opět špatná úvaha.
Piloti L159 půjdou do USA první, takže nikoliv v roce 2032, ale spíše už v roce 2025 (aby byli připraveni v letech 2027-9).
Po roce 2025(7max), tedy nebude mít armáda piloty pro jakýkoliv počet l159=konec.
Přeskakovat piloty co současné musí sloužit na Gripenu je nesmysl.
Současné zasklívání nove piloty jako náhradu za ty odešle do USA je blbost.
Pokud, piloti budou trávit výcvik v USA, tak je nesmysl je předtím to samé učit v ČR. I když jak jste poznamenal 4,5g není 5g. To je vlastně kontraproduktivní ten čas koho trávit službou na plnohodnotnem stroji.
l159 mělo smysl, když sloužili u druhé letky a pilot na nich mohl zůstat ( I tak jsme měli jeden z nejdelších času mezi volbou povolani a usednutim do kokpitu Jas39). Kdyz budou podepsané F35, piloti odjíždět do USA. Tak je to prostě konec pro L159, peníze jsou jen jedny.Skrýt celý příspěvekJirosi, kam na ty špatné úvahy chodíš :) Piloti, kteří půjdou na F-35 se budou rekrutovat z 213, 211 a 212 letky, a to podle věku. Problém je, že dodávky F-35 nebudou tak rychlé, ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi, kam na ty špatné úvahy chodíš :)
Piloti, kteří půjdou na F-35 se budou rekrutovat z 213, 211 a 212 letky, a to podle věku. Problém je, že dodávky F-35 nebudou tak rychlé, jako odstavení JAS 39 Gripen, takže tito piloti budou aspoň po nějaký čas létat na L-159A.
Část L-159A se na 99% přestaví na L-159T2, čímž doplní počty pro 213.letku.
Jinými slovy tady bude L-159A tak do roku 2032, z čehož vyplývá, že na ně nikdo peníze v minimálně příštích dvou rozpočtech krátit nebude.
A pro AČR bude výhodnější (finančně), aby si maximum výcviku dělalo sama doma. Proč? Protože ty výcvikové kapacity má.Skrýt celý příspěvekSkelet: Kde by asi CR kapacity k výcviku na 5.g letounu? Tak to napíšu znova. Piloti Gripenu mají do roku 2027(9) službu na Gripenu (dle dodávek F35). Takže, ti nepůjdou nikam, ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet: Kde by asi CR kapacity k výcviku na 5.g letounu?
Tak to napíšu znova. Piloti Gripenu mají do roku 2027(9) službu na Gripenu (dle dodávek F35). Takže, ti nepůjdou nikam, dokud se nevyřadi.
Musely by se vyskočit nový, proto je to nesmysl. Až po přebírají služby F35, přejdou na výcvik do USA.
Jediní volní piloti pak jsou nováčci+2.letka (l159). Tím přijdeme o pilotůly L159. L159 vsshc verzi se stane přítez. Ano, je krasne, aby piloti měli zkušenost z l159... když přejdou do USA a tam jsem začnou školit zcela jiné myšlení.
Ne, je to hloupost za velice drahé náklady.
Přeskakovat zbytek co nepůjde na f35 z letky Jas39 na L159 je jen další vyhození peněz (doba služby 3 roky??)
Peníze přestavbu vyhodime určitě, ale ralne ten výcvik proběhne na L39ng a zbytek v USA.
Rok 2032 z toho nevyplývá, nedava žádný smysl. Krom znahy tunelování rozpočtu.
Provozovat jakýkoliv počet L159 za 9100USD na hodinu není žádná úspora. K leteckeku výcviku jim stačí L39, l159 jim vezme čas(tzn. Další náklady plynoucí z kratší služby pilota).Skrýt celý příspěvekps: ale jasne ČR má prostředky na to aby měla celou letku "display" pilotů... protože žádný jiný přínos než že si kluci zaletaji mít nebude.
ps: ale jasne ČR má prostředky na to aby měla celou letku "display" pilotů... protože žádný jiný přínos než že si kluci zaletaji mít nebude.
Skelet: Nikde jsme nepsal, že piloti se nebudou rekturotovat ze všech 3.letet. Fakticky tam půjdu všichni (když jediné bojové letadla budou F35), krom těch co nedávají z pohledu ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet: Nikde jsme nepsal, že piloti se nebudou rekturotovat ze všech 3.letet. Fakticky tam půjdu všichni (když jediné bojové letadla budou F35), krom těch co nedávají z pohledu věku/funkce smyls.
Ale vy totálně popíráte časovou posloupnost toho problému. Piloti z Gripenů prostě půjdou, až půjdou Gripeny z CR. Do té doby mají práci.
Zatím co piloti L-159 už dnes fakticky plýtvají svým časem na tom letadle. Vzhledem k tomu, že CR v budoucnu bude držet jen 2.letky F35, tak odchod pilotů L159 k výcviku na F35 je ideální k ukončení jejího působení.
Masivní přesun k výcvikové letce, také nedává smysl. Když z potřeby cvičit piloty pro 24ks L15, bude nově potřeba cvičit piloty pro 0ks L159. Nebo dle vás má smysl cvičit piloty na letadlo(10+ks), které armáda nebude provozovat?
L-159T2 nevznikla pro výcvik na 5.G (jak by mohla, když plán byl Jas39 na věčné časy).... L159T2 vznikla jako vyplnění mezery pro absenci náhrady za L39 při výcviku na Jas39. Tom výcviku co trvá v CR nejdéle na světě = náklady na víc, kratší reálná životnost pilota.
Jenže, dnes se bavíme o náhradě v podobě L3 vcxy\9NG, tak snad není potřeba vyhodit další peníze za přestavby L159T2. .Skrýt celý příspěvekvýborně.. první krok máme za sebou.. 1) nikdo neví, která letka se nahradí jako první. Proč? Protože piloti se budou rekrutovat ze všech tří letek. A čas nás tlačí hlavně u 211. ...Zobrazit celý příspěvek
výborně.. první krok máme za sebou..
1) nikdo neví, která letka se nahradí jako první. Proč? Protože piloti se budou rekrutovat ze všech tří letek. A čas nás tlačí hlavně u 211. letky, 212.letka ani ne
2) nikdo kvůli tvým krásným očím neodepíše jednu letku pilotů. Odejdou jen ti neperspektivní
3) pro výcvik 5g pilotů nejsou určené ani T-38/Hawk/M346/TA-50, a přesto se na nich cvičíSkrýt celý příspěvekSkelet, Jirosi Hádáte se hezky, ale úplně zbytečně. 213. letka bude zachována, min. hluboko do příští dekády na L159T, zda se ještě nějaké další pořídí není jasné. 212. bude ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet, Jirosi
Hádáte se hezky, ale úplně zbytečně.
213. letka bude zachována, min. hluboko do příští dekády na L159T, zda se ještě nějaké další pořídí není jasné.
212. bude přezbrojena na F35.
L159 A se vyřadí a časem je mají nahradit drony. Mimochodem piloti velkých dronů by měli mít i klasický pilotní výcvik.
L159T2 má ve výcviku i v případě nákupu F35 velkou roli. Bude sloužit právě k výcviku budoucích pilotů F35 před jejich přechodem na simulátor.
Představy jak budeme všechny piloty po absolvování CLV se 150 hodinami na NG posílat do USA je absolutně lichá. Většina výcviku (kromě první várky pilotů - instruktorů) proběhne v ČR.
https://www.novinky.cz/domaci/... Skrýt celý příspěvekNesher: Hned v prvním hladině v odkazu: "Snizi se počet l159 o jednu letky" Aktuálně slouží v ČR jediná letk l159, pak je tu vicvikova co obstarává výcvik pro tyto piloty. Pokud, ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: Hned v prvním hladině v odkazu:
"Snizi se počet l159 o jednu letky"
Aktuálně slouží v ČR jediná letk l159, pak je tu vicvikova co obstarává výcvik pro tyto piloty.
Pokud, dojede k vyřazení u této bojové letky, tak dle vás nepoměrně požadavek na piloty z kvalifikaci na L159?
Pokles požadavků automaticky vede k poklesu stroj lu k tomu výcviku určeným.
Stále platí čp jsme psal prvně, pokud by řekli, že pro ně nemaji po odchodu upotrebeni, už zítra by jim na ně škrty rozpočet.Skrýt celý příspěvekJirosi To je pořád dokola, všichni budoucí piloti F35 projdou výcvikem na L159T, který bude součástí výcviku před přestupem na simulátor F35. Stejně to budou dělat Finové, jen ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
To je pořád dokola, všichni budoucí piloti F35 projdou výcvikem na L159T, který bude součástí výcviku před přestupem na simulátor F35.
Stejně to budou dělat Finové, jen na Hawku a další.Skrýt celý příspěvekNesher: Tak znova.. Finsko na celý výcvik má 16 ks hawk pro 64 F35. CR by pro budoucích 24ks mela mít 6 výcvikových letadel. Ale jak jste poznamenal ČR dělí výcvik mezi 4ks L39NG ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: Tak znova..
Finsko na celý výcvik má 16 ks hawk pro 64 F35.
CR by pro budoucích 24ks mela mít 6 výcvikových letadel. Ale jak jste poznamenal ČR dělí výcvik mezi 4ks L39NG a tím pádem zbývá prostor pro 3 ks l159.
Ale klidně můžeme držet letku i pro 3 letouny. Když na to máme prostředky.Skrýt celý příspěvekJirosi
To zřejmě čeká jen tu první generaci instruktorů.
Simulátor bude v ČR, jinak by to celé nedávalo smysl.
Normální piloti budou cvičení doma, NG-T2-simulátor-F35.Jirosi
To zřejmě čeká jen tu první generaci instruktorů.
Simulátor bude v ČR, jinak by to celé nedávalo smysl.
Normální piloti budou cvičení doma, NG-T2-simulátor-F35.Nesher: Simulátor je pro udržovací výcvik. Všichni piloti půjdou na 2.lety výcvik do USA. Slováci tam poslali i piloty na F16, pilotů Gripenu jezdí do Švédska... a najednou budeme ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: Simulátor je pro udržovací výcvik.
Všichni piloti půjdou na 2.lety výcvik do USA. Slováci tam poslali i piloty na F16, pilotů Gripenu jezdí do Švédska... a najednou budeme cvičit vše doma?
Smysl to dává. Protože, to tak reálné fungovalo i dnes. Jen se udržoval větší počet L159, aby probíhal výcvik pro 2.letku. Ale ta tu nebude.Skrýt celý příspěvekSlováci nemají žádný letoun pro pokročilý výcvik (my L-159T2), proto je celý výcvik přesunut do USA. Naši piloti přecházejí z L-159A/T na Gripeny. Není tam žádný další meziletoun. ...Zobrazit celý příspěvek
Slováci nemají žádný letoun pro pokročilý výcvik (my L-159T2), proto je celý výcvik přesunut do USA.
Naši piloti přecházejí z L-159A/T na Gripeny. Není tam žádný další meziletoun. A stejně to bude probíhat u F-35.Skrýt celý příspěvekSkelet: Tak to fungovalo dokud letoun proč školení na 4-4,5gx(l159) byl vyuzivan k výcviku na Gripen (4,5g). Ale ČR neřeší proškolení na 4,5g, ale chystá se zavést 5.g. Tedy i ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet: Tak to fungovalo dokud letoun proč školení na 4-4,5gx(l159) byl vyuzivan k výcviku na Gripen (4,5g).
Ale ČR neřeší proškolení na 4,5g, ale chystá se zavést 5.g. Tedy i piloti ae budou školit pro nasazení na 5g, a na to tu nikoho nemáme.
U Gripenu prechzeli piloti do Švédska i skoro po 20.letech jas39 v CR. To jsme k jejich výcviku měli dokonce 2ks "d".
Ale u na schopnosti slozitejsiho F35 to zvládneme doma:)Skrýt celý příspěvekPs: Přesto většina z výcvikových l159 sloužila k výcviku na l159. To prostě nemáte jak okecat. A teto typ v CR konci z odchodem pilotů na výcvik do USA.
Ps: Přesto většina z výcvikových l159 sloužila k výcviku na l159. To prostě nemáte jak okecat. A teto typ v CR konci z odchodem pilotů na výcvik do USA.
Výrobní kapacita zaplněná do roku 2025, takže dělají kolik, 8 ročně?
Výrobní kapacita zaplněná do roku 2025, takže dělají kolik, 8 ročně?
Kapacita výrobní linky je 12 letadel ročně, v případě zájmu plánuje Aero spustit i druhou linku na dalších 12 letadel. Rozjezd výroby je logicky pomalejší, proto to třeba 2-3 roky ...Zobrazit celý příspěvek
Kapacita výrobní linky je 12 letadel ročně, v případě zájmu plánuje Aero spustit i druhou linku na dalších 12 letadel. Rozjezd výroby je logicky pomalejší, proto to třeba 2-3 roky potrvá než najedou na plnou kapacitu dvanácti letadel.Skrýt celý příspěvek
1letadlo=1m a ještě se tomu nerika kusová výroba?
1letadlo=1m a ještě se tomu nerika kusová výroba?
To je rýchlosť ako výroba našich zuzán.
To je rýchlosť ako výroba našich zuzán.
Srovnavat to klidne lze, oboje je vyroba ktera potrebuje specificke zazemi, u del je to tezky prumysl, ktery se jen tak nevali na dvorku kazde montovny, u letadel je to "hodinarska ...Zobrazit celý příspěvek
Srovnavat to klidne lze, oboje je vyroba ktera potrebuje specificke zazemi, u del je to tezky prumysl, ktery se jen tak nevali na dvorku kazde montovny, u letadel je to "hodinarska prace" kterou taky zvladne jen par firem. Cast komponent se nakoupi v zahranici, cast SW se nakoupi v zahranici, cast se udela doma... Porad to je ale "linka" resp. kusovka.
Dokonce kdyz se bavime o L39 NG je podobna i cena finalniho produktu. Navic nedelejme z L39 NG nejaky zazrak, kdyz uz jsem pouzil onu hodinarskou analogii, L39 NG neni zadny "tourbillon", nema radar, umi minimum vyzrboje, neumi tankovat ve vzduchu. Je to co to je a jako takove to srovnani se Zuzanou dle me obstoji.
Nekde u L159 se to za me cca lame, u nadzvuku uz pak nema cenu se bavit a samozrejme nelze srovnavat, ty ale Aero nedela, to dela (pouziju vase slova) nejlevnejsi proudak a konkurenta levnym vrtulakum.
PS: nejen Dassault u Rafale, podobne (tzn. do tuctu) je stavena linka i na Gripeny.Skrýt celý příspěvekJa snad nekde pisu ze je to to same? Pisu ze to lze srovnavat. Je to porad prumyslova produkce vojenskych stroju v malych seriich, k vyrobe kterych potrebujete jak zahranicni ...Zobrazit celý příspěvek
Ja snad nekde pisu ze je to to same? Pisu ze to lze srovnavat. Je to porad prumyslova produkce vojenskych stroju v malych seriich, k vyrobe kterych potrebujete jak zahranicni dodavatele, tak specificke zazemi i specificke knowhow.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...