SHERPA Light a HIGUARD na tankodromu v Milovicích
- 20. 11. 2017
- 67 komentářů
- Tisková zpráva
Zastoupení RENAULT Trucks Defense pro Českou republiku připravilo na bývalém tankodromu v Milovicích ukázkové jízdy dvou vozidel z bohatého sortimentu firmy. Zástupci generálního štábu, vojenských útvarů a Ministerstva obrany si mohli vyzkoušet jízdu středním obrněným vozidlem HIGUARD a lehkým taktickým vozidlem SHERPA Light v úpravě pro speciální jednotky.
V prvních jízdách hostům vozidla předvedli profesionální řidiči francouzského výrobce, ale pak za volant usedli profesionálové Armády ČR. Všichni zúčastnění shodně vysoce hodnotili výjimečné jízdní vlastnosti obou předváděných vozidel a diskutovali o jejich možném využití v jednotkách Armády ČR.
Sherpa Light je lehké taktické vozidlo navržené pro pěchotu, paradesantní jednotky nebo bezpečnostní síly, kterým poskytuje vysoký výkon, mobilitu a přepravní kapacitu.
Sherpa Light je vybaven ochranou proti minám, improvizovaným výbušným systémům a balistickou ochranou podle CEN 1063 a STANAG 4569.
HIGUARD je středně těžké obrněné vozidlo s velkokapacitním chráněným trupem. Trvalý pohon 6x6 zajišťuje HIGUARD výjimečnou pohyblivost v obtížném terénu, zatímco jeho obrněný trup poskytuje účinnou balistickou ochranu podle STANAG 4569.
HIGUARD nabízí vynikající možnosti pro přepravu jednotek a je ideální pro umístění speciální zástavby. Může pak být využit také jako velitelský, štábní, spojovací nebo sanitní vůz.
Prezentace se účastnil také státní podnik VOP CZ, který je průmyslovým partnerem RENAULT Trucks Defense. Prvním výstupem navázané spolupráce mezi RENAULT Trucks Defense a VOP CZ Nový Jičín by měl být podíl českého partnera na výrobě předváděného vozidla HIGUARD.
Firma RENAULT Trucks Defense nabízí širokou škálu obrněných vozidel, která jsou určena pro armádu a bezpečnostní složky. Používá je francouzská armáda a také několik dalších armád NATO.
Jednotlivé řady vozidel RENAULT Trucks Defense mají vysoký podíl vzájemného využívání stejných komponent, což představuje velký benefit z pohledu následného zajištění náhradních dílů, logistiky a managementu životního cyklu techniky. Prezentovaná vozidla jsou velmi vhodnou alternativou pro modernizaci pozemní techniky Armády ČR.
HIGUARD ; větší foto / VOP CZ
Redakčně upraveno
Související články
Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?
Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...
- 08.03.2017
- 96 komentářů
- Pavel Vinkler
Izraelský tank Sabra pro Armádu České republiky?
Mezi roky 2020 až 2025 Armáda České republiky začne s výběrem nových tanků. Jedním z nabízených typů ...
- 14.03.2017
- 214 komentářů
- Jan Grohmann
IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR
Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu terénních automobilů UAZ a Land Rover. Na výstavě ...
- 02.06.2017
- 37 komentářů
- Jan Grohmann
Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV
Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...
- 05.09.2017
- 46 komentářů
- Jan Grohmann
Kolt Jinak do JLTV si pokaždé rejpnu protože se mi nezdá tak moc před konkurencí jako vám ostatním, kdyby se pro něj AČR rozhodla a měla ho za podobný peníz jako US army tak mi to ...Zobrazit celý příspěvek
Kolt
Jinak do JLTV si pokaždé rejpnu protože se mi nezdá tak moc před konkurencí jako vám ostatním, kdyby se pro něj AČR rozhodla a měla ho za podobný peníz jako US army tak mi to žádné vrásky na čele ale nepřidělá:)Skrýt celý příspěvekNa ježdění mezi posádkami a do výstrojáků ať si pořídí nějaké Fábie nebo klidně Yetti, ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké ...Zobrazit celý příspěvek
Na ježdění mezi posádkami a do výstrojáků ať si pořídí nějaké Fábie nebo klidně Yetti, ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela nutně klasický off-road.Skrýt celý příspěvek
Jara, máte pravdu stran spolehlivosti a bezúdržbovosti. Na druhou stranu, pokud je ono složitější řešení navrženo rozumně a dostatečně robustně, nepřináší o tolik vyšší náklady, ...Zobrazit celý příspěvek
Jara, máte pravdu stran spolehlivosti a bezúdržbovosti. Na druhou stranu, pokud je ono složitější řešení navrženo rozumně a dostatečně robustně, nepřináší o tolik vyšší náklady, zato přináší zásadní velké jízdních vlastností. Tuhé nápravy ať si používají chudé armády, technologicky zdatnější armáda by neměla mít problém s nezávislým zavěšením kol.
Mmchd, horujete pro IFV Puma mimo jiné proto, že má pokročilejší "hydraulický" podvozek (jehož náročnost na výrobu i údržbu je o mnoho složitější než u klasiky s torzními tyčemi), zato tady vychvalujete pevné nápravy. Trochu schíza, ne? ;-)Skrýt celý příspěvekJinak Sherpa je velice zajímavé vozidlo na rozdíl třeba od Nimru, ruského Tigru nebo Naprosto,úžasného, bezkonkurenčního,skvělého JLTV:)), si ponechává klasické tuhé nápravy. ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak Sherpa je velice zajímavé vozidlo na rozdíl třeba od Nimru, ruského Tigru nebo Naprosto,úžasného, bezkonkurenčního,skvělého JLTV:)), si ponechává klasické tuhé nápravy. Samozřejmě tuhá náprava se nemůže co se týče vlastností vyrovnat nezávislému zavěšení ať už jsou to dvojité lichoběžníky nebo nějáký víceprvek, ale na druhou stranu jsou tuhé nápravy enormě spolehlivé, ověřené řešení, takže si sherpa může tímto získat velikou výhodu spolehlivosti a mnohem menčí náročnosti na servis.
A nepište mi, že amici všechno testují do aleluja a že JLTV bude úplně stejně spolehlivé jako Sherpa. Nebude! Zkratka větší počet silentbloků a kloubů sebou ponese větší starosti ....Skrýt celý příspěvekKolt: ti právníci jsou od toho, aby tu společnost "uklidili" na základě informací získaných nepřímo. A především nikdo neví, proč jim tu prověrku nechtějí vydat. Všechno jsou to ...Zobrazit celý příspěvek
Kolt: ti právníci jsou od toho, aby tu společnost "uklidili" na základě informací získaných nepřímo. A především nikdo neví, proč jim tu prověrku nechtějí vydat. Všechno jsou to spekulace, a pokud spekulujeme my, tak může spekulovat i Strnad, který bude mít i o trochu přesnější informace.
A o tom, že něco nebo někoho bude muset obětovat není sporu.Skrýt celý příspěvekskelet, jenže tady nepůjde ani tak o právníky, jako spíš o kamarády, co spolu mluví. A že NBÚ "umí" prověrky na přání (dát i nedat), už jsme párkrát viděli.... Pokud CSG nemá ...Zobrazit celý příspěvek
skelet, jenže tady nepůjde ani tak o právníky, jako spíš o kamarády, co spolu mluví. A že NBÚ "umí" prověrky na přání (dát i nedat), už jsme párkrát viděli.... Pokud CSG nemá skutečně hodně nas*áno do bot, tak si myslím, že tu prověrku nakonec získá. Jen holt bude muset něco obětovat. Třeba se nexichtit na zrušenou modernizaci systémů DANA a nevybrání ASCODů.
Nesher, s tou Vegou je problém, že ona tehdy ve versi 6x6 nebyla, což byl jeden z hlavních uváděných důvodů, proč MO upřednostnilo Titus. Ohledně smluv Tatry s Nexterem máte sice asi pravdu, nicméně pokud bude CSG postaveno před výběr Titus od Nexteru nebo Vega, co myslíte, že si zvolí? Každopádně si od začátku myslím, že má pravdu MALI. Titusy si AČR může pořídit i bez prověrky CSG, na výrobu podvozků ji Tatra nepotřebuje, prostě se zvolí jiný integrátor zakázky.Skrýt celý příspěvekJo kdybych byl optimista nebo idealista, tak by to tak i mozna fungovalo :) ale pochybuju, ze to tak bude fungovat u mnoha miliardoveho imperia, kde je majitel kamos s prezidentem, ...Zobrazit celý příspěvek
Jo kdybych byl optimista nebo idealista, tak by to tak i mozna fungovalo :) ale pochybuju, ze to tak bude fungovat u mnoha miliardoveho imperia, kde je majitel kamos s prezidentem, ktery je kamos s premierem :))Skrýt celý příspěvek
Skelet V případě prověrky vám právníci mnoho nepomohou, to není něco na co máte nárok a není to ani soudní řízení. NBU nikomu nic nepředkládá ani nedokazuje. Prostě jen zhodnotí ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet
V případě prověrky vám právníci mnoho nepomohou, to není něco na co máte nárok a není to ani soudní řízení. NBU nikomu nic nepředkládá ani nedokazuje. Prostě jen zhodnotí riziko a prověrku udělí nebo neudělí. Pokud ji neudělí, tak ani neřekne proč.
Kolt
Ano, Titus je lepší vozidlo, ale AČR už před lety potvrdila, že obě vozidla naplňují její požadavky.
Jinak co se jiného dodavatele týče, pokud má CSG s Nexterem dobrou smlouvu ( vsadím se, že má), tak je prostě nepůjde obejít.
Rase
S Perunem 6x6 jako náhradou Titusů to bude šum. Co se povídá ( stále to může být jpp) tak se rozhodně mluví o Veze.
A aby CSG nedělalo problémy, tak by jí mělo údajně MO naznačit, že buď podvozky dodá anebo už si ani neškrtne. Ale jak říkám, jsou to chodbové řeči z MO.
Komponenty budou identické s těmi co budou na vyráběných Pandurech se stejným určením.Skrýt celý příspěvekTo KOLT: pokud CSG nedostane prověrku, tak podle mého stačí MO ČR jednoduše za úkolovat "svůj" státní podnik VOP CZ, který AČR dodá vše požadované a ty podvozky (vlastně celá ...Zobrazit celý příspěvek
To KOLT:
pokud CSG nedostane prověrku, tak podle mého stačí MO ČR jednoduše za úkolovat "svůj" státní podnik VOP CZ, který AČR dodá vše požadované a ty podvozky (vlastně celá vozidla Titus, ale bez výbavy) si na to koupí přímo od Tatry. Kdyby na to náhodou technologicky nestačil (myslím tím ty do vozidel montované technologie), tak MO ČR má ještě k dispozici VTÚSkrýt celý příspěvekTitus především není vyřazený, stačí zvolit jiného koordinátora projektu než CSG a může být do AČR vesele zaveden. Koordinátorem může být VOP, VTU, Nexter, nebo třeba firma, která ...Zobrazit celý příspěvek
Titus především není vyřazený, stačí zvolit jiného koordinátora projektu než CSG a může být do AČR vesele zaveden. Koordinátorem může být VOP, VTU, Nexter, nebo třeba firma, která bude dodávat elektroniku, jež u těchhle aut stejně bude to hlavní. Mmchd, tušíte, jaké firmy se budou podílet na dodávkách právě elektronických komponent?
Nesher, dovolím si nesouhlasit. Jednak i to velitelské auto musí mít slušnou průchodnost terénem, v čemž IMHO Titus bude Vegu 6x6 převyšovat minimálně o třídu. Jednak když něco kupuji, přemýšlím i nad případným dalším využitím. A Titus je podstatně universálnější platforma než Vega, čili by dle mého byla AČR úplně pitomá, kdyby tohle nezohlednila. Podle mě by, pokud CSG nedostane prověrku, bylo nejlepší oslovit přímo Nexter...Skrýt celý příspěvekCoz take muze vyvrcholit tim, ze ACR zacne nakupovat zebrinaky. A nemyslim si, ze by Strnad uprednostnil sve ego, pred penezi ;) Navic pocitam s tim, ze CSG nakonec tu proverku ...Zobrazit celý příspěvek
Coz take muze vyvrcholit tim, ze ACR zacne nakupovat zebrinaky. A nemyslim si, ze by Strnad uprednostnil sve ego, pred penezi ;)
Navic pocitam s tim, ze CSG nakonec tu proverku dostane. Divil bych se opaku ( od toho ma drahe pravniky)Skrýt celý příspěvekFlander: No tak zrovna Vegu môže Tatrovka ako konkurenta zdecimovať nedodaním podvozkov. ;-) Aj kohokoľvek iného. Gordický uzol, čo môže pretnúť iba zmena legislatívy.
Flander: No tak zrovna Vegu môže Tatrovka ako konkurenta zdecimovať nedodaním podvozkov. ;-) Aj kohokoľvek iného. Gordický uzol, čo môže pretnúť iba zmena legislatívy.
Ja som len chcel poukázať, že to trvanie na podvozku Tatra je len teória. Takže ak AČR respektíve MOČR nebude chcieť nakupovať Titus, tak to nemusí hneď znamenať nákup Vegy. ...Zobrazit celý příspěvek
Ja som len chcel poukázať, že to trvanie na podvozku Tatra je len teória. Takže ak AČR respektíve MOČR nebude chcieť nakupovať Titus, tak to nemusí hneď znamenať nákup Vegy. Hlavne ak sú k dispozícii teda iné podvozky vyrábané taktiež v ČR.Skrýt celý příspěvek
Flader: Těžko můžete chtít po výrobci, aby vyrobil střední a těžký nákladní automobil na stejné součástkové základně. Ale můžete třeba nakoupit všechny těžké podvozky pro prapor ...Zobrazit celý příspěvek
Flader:
Těžko můžete chtít po výrobci, aby vyrobil střední a těžký nákladní automobil na stejné součástkové základně. Ale můžete třeba nakoupit všechny těžké podvozky pro prapor na jednom modelovém roku a použitelné původní dát ostatním praporům, ale na to musíte mít peníze. Pokud je nemáte, tak jste rád, že koupíte aspoň něco, ale vozový park máte roztahaný na modelech, které dělí 30 let.Skrýt celý příspěvekčiže unifikace je dána v tom, že pro těžké a částečně střední nákladní vozy armáda požaduje podvozky, které nepřenášejí namáhání na korbu. Což splňuje prakticky jen tatrovácká ...Zobrazit celý příspěvek
čiže unifikace je dána v tom, že pro těžké a částečně střední nákladní vozy armáda požaduje podvozky, které nepřenášejí namáhání na korbu. Což splňuje prakticky jen tatrovácká koncepce.
A po pravdě nechápu, proč by v AČR měly jezdit MANy, Renaulty nebo jiné žebřiňáky.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...