Simulace stealth protivníka: Americká letka agresorů dostane F-35
- 16. 5. 2019
- 46 komentářů
- Radek John
Americké letectvo (USAF) plánuje reaktivovat jeden ze zvláštních leteckých útvarů, které představují během cvičení letouny protivníka. Šedesátá pátá letka agresorů (65th Aggressor Squadron), umístěná na letecké základně Nellis v Nevadě, dostane jako první stealth letouny F-35A Lightning II.
Vybavení letky agresorů letouny F-35 je vcelku logický krok. Technologie stealth se totiž ve světě šíří. Nejdůležitější potenciální protivníci Spojených států – Čína a Rusko už mají vlastní neviditelné letouny.
Spojené státy navíc mají množství F-35, které jsou kvůli nepříliš šťastnému systému zavádění do výzbroje nepoužitelné ve skutečném boji. Hraní nepřátelských letadel během výcviku pilotů však zvládnou. Americké letectvo (USAF) vydalo prohlášení, podle nějž s nápadem přišel šéf velitelství vzdušného boje generál Mike Holmes. Vzdušný boj se stealth protivníkem mají trénovat i piloti starších letounů čtvrté generace.
Ty budou ještě deset nebo patnáct let ve výzbroji amerických ozbrojených složek převažovat. „Letky agresorů vyostřovaly dovednosti pilotů letectva od začátku sedmdesátých let,“ řekl serveru The Aviationist náčelník štábu letectva David L. Goldfein. (Mimochodem, v roce 1999 sestřelila jeho F-16 srbská raketa země-vzduch a musel se katapultovat.). „Jejich role ve výcviku je zásadní. Tyto F-35 nám pomohou udržet si náskok před našimi protivníky v příštích letech.“
Nová kamufláž?
Podle serveru The Drive se F-35 Lightning II (v poslední době se ujímá přezdívka Panther) k simulování různých typů letounů protivníka skvěle hodí. Jeho software se totiž dá upravit tak, aby napodoboval skutečné možnosti nepřátelských letounů. Agresoři mohou mít během cvičení stejný dosah radaru, jako stíhačky, které představují. Pokud má letoun protivníka lepší senzory než F-35, může dostat informace od velitele cvičení pomocí datového spojení. Stealth stíhačky se dají vybavit i radarovými odražeči, které napodobují konkrétní typ letounu protivníka.
Po zveřejnění záměru USAF se na specializovaných serverech začalo hned diskutovat, jestli stíhačky F-35 v roli agresorů dostanou novou kamufláž. Letouny F-5 Freedom Fighter, F-16 Fighting Falcon, F-15 Eagle a další typy, které dosud hrály při leteckých cvičeních agresory, většinou létaly v barevných schématech protivníků (viz úvodní obrázek).
Nejčastěji to bylo zbarvení sovětských strojů. Cvičení tak bylo realističtější. Pokud došlo na vizuální kontakt, piloti viděli, jak budou vypadat nepřátelské letouny na pozadí krajiny a mraků. Letečtí fandové si libovali v kuriózních fotografiích amerických stíhaček s rudými pěticípými hvězdami.
V případě stealth stíhaček ale není jasné, zda bude možné barevné schéma protivníka použít. Velitelství 57. letky (57th Wing Commander), pod kterou spadá 65. letka agresorů, ale na svých FaceBook stránkách bez bližšího vysvětlení ukázalo ne příliš kvalitní fotku F-35A simulující barevné schéma čínských stealth letadel.
F-35 jako čínský stealth letoun / 57th Wing Commander
Namáhání draku
Letoun F-35 pronásledují neustálé technické problémy a funguje doslova jako černá díra na peníze. Bojovými schopnostmi však snadno překoná starší stíhačky čtvrté generace. Během cvičení Red Flag v roce 2017, v němž se cvičně střetly letouny F-35 a F-16, byl poměr mezi simulovanými sestřely F-16 a F-35 roven patnáct ku jedné. Panther má kromě stealth výhodu i v informačním systému, který integruje výstupy senzorů a poskytuje pilotovi jen fakta důležitá pro splnění úkolu. Pilot se tak může rychleji a lépe rozhodovat.
Použití F-35 v letce agresorů vzbuzuje i jednu drobnou pochybnost. Simulovaný boj je pro drak letounu velmi náročný. Americké letectvo před časem nakoupilo přímo pro letky agresorů specializovanou „agresorskou“ verzi stíhačky F-16, označovanou jako F-16N (vychází z F-16C/D Block 30).
Na křídlech letounů, které jsou navíc v případě F-16N zasílené, se však začaly vlivem zvýšené námahy při tréninku manévrového boje objevovat praskliny. Pravidelní čtenáři Armádních novin nejspíš vědí, že laboratorní zátěžové testy draku F-35 nedopadly právě nejlépe. Nezbývá než počkat, jak se v roli agresora osvědčí. Bude to ještě chvíli trvat. Pětašedesátá letka dostane letouny F-35 nejspíš až okolo roku 2022.
V letkách agresorů slouží ti nejlepší piloti
Konec monopolu
Zemí disponujícími stealth technologií přibývá. Ve středu patnáctého května prohlásil Ruský prezident Vladimir Putin na pravidelné poradě o ozbrojených silách, že Rusko nakoupí 76 stíhaček Su-57. Letoun Su-57 poprvé vzlétl v roce 2010. Rusům se od té doby podařilo vyrobit jen deset prototypů. Hodně médií proto psalo, že ruský průmysl není schopen sériové výroby této stíhačky. Největší problém byl s vývojem motorů, které mají umožnit Su-57 dosáhnout nadzvukových rychlostí bez přídavného spalování.
Zdá se, že potíž s motory dosud trvá. Podle zprávy agentury TASS dostanou první sériové stroje starší a méně výkonné motory čtvrté generace. Stealth letouny vyvíjí i Čína. Práce na stíhačce Chengdu J-20 je pravděpodobně ještě dál než Su-57. Číňané taky vyvíjejí menší stealth stíhačku Shenyang J-31 a bombardér Xian H-20, schopný nést jaderné zbraně.
Zatímco letoun J-20 Čína nejspíš nebude nabízet jiným zemím, J-31 bývá někdy označován přímo jako exportní model. Zájem o něj už projevil například Pákistán. O exportu se ostatně často píše i v souvislosti s ruským Su-57. Jako o možných zákaznících se už mluvilo o Indii, Turecku, a dokonce i Brazílii. Spojené státy si budou muset zvyknout, že už nemají na technologii stealth monopol. Američtí piloti se budou muset naučit čelit protivníkům, kteří ji používají.
F-35 v detailních záběrech
Vietnamské dědictví
Historie amerických letek agresorů sahá až do roku 1968. Spojené státy tehdy vedly válku ve Vietnamu. Šéf amerického námořnictva Thomas H. Moorer nebyl spokojený se ztrátami amerických letounů v soubojích se severovietnamskými MiGy. Pověřil proto kapitána Franka Aulta, aby vypracoval zprávu, která odhalí nejčastější příčiny ztrát. Jedním ze závěrů výzkumu bylo, že americkým pilotům chybí výcvik v leteckých soubojích. Námořnictvo proto založilo Školu pro zdokonalovací výcvik stíhačů (United States Navy Fighter Weapons School), známější jako TOPGUN.
Instruktoři v TOPGUNu používali v soubojích stejnou taktiku jako severovietnamští piloti. Sovětskou stíhačku MiG-17 Fresco představoval v TOPGUNu letoun A-4 Skyhawk. MiG-21 Fishbed hrál napřed T-38 Talon, později F-5 Freedom Fighter. Absolventi školy se vraceli ke svým jednotkám, kde pak působili jako experti na taktiku leteckých soubojů a instruktoři pro svoje kolegy.
Americké letectvo uvažovalo podobně jako námořnictvo. USAF vypracovala obdobu Aultovy zprávy. Byly to tři dokumenty, které nesly kódové označení Project Red Baron, na počest německého stíhacího esa z první světové války Manfreda von Richthofena (přezdívaného Rudý baron). Pod vlivem této studie pak letectvo založilo vlastní letky agresorů a začalo pořádat několikrát do roka už zmíněná cvičení Red Flag, která věrně napodobují skutečný boj ve vzduchu.
Zdroje: Popular Mechanics, F-16, War History, AF History, TASS, The Drive, The Drive
Související články
Program Harpyje: Stíhačky F-35A Lightning II pro Polsko
Podle deníku Defense News plánuje Polsko v roce 2025 v rámci programu Harpyje nakoupit stíhačky ...
- 05.06.2017
- 157 komentářů
- Jan Grohmann
Turecko obdrželo první stíhačky F-35A Lightning II
Před několika dny ve výrobním závodě firmy Lockheed Martin ve Fort Worth (Texas) zástupci turecké ...
- 23.06.2018
- 89 komentářů
- Jan Grohmann
Krize amerického letectva: Polovina stíhaček F-35A a F-22A není bojeschopná
Americké letectvo (USAF) trápí klesající počet operačně nasaditelných letadel ‒ v minulém roce mohlo ...
- 01.11.2018
- 41 komentářů
- Jan Grohmann
Stíhačky F-15X pro americké letectvo neohrozí nákup F-35A Lightning II
Generál David Goldfein, náčelník generálního štábu amerického letectva (USAF), potvrdil zájem ...
- 05.02.2019
- 166 komentářů
- Jan Grohmann
U té 65th Aggressor Squadron je zajímavý kamuflážní schéma, jak píšou má to připravit US pilota na střet s protivníkem. Zajímalo by mě jaké by to bylo, kdyby nepřítel přešel na ...Zobrazit celý příspěvek
U té 65th Aggressor Squadron je zajímavý kamuflážní schéma, jak píšou má to připravit US pilota na střet s protivníkem. Zajímalo by mě jaké by to bylo, kdyby nepřítel přešel na NATO kamufláž, nebo něco podobného. Vždycky bude hrát roli tvar letadla. Teď jsem si vzpomněl jak dvě F-15 v roce 1994 sundali nad sev. Irákem dva vlastní Blackhawky, protože si piloti mysleli, že to jsou dvě MI-24.
https://dotyk.denik.cz/publici... Skrýt celý příspěvekVizuálna identifikácia je pri väčších vzdialenostiach o ničom ... v princípe úplný nezmysel. V histórii je xy-prípadov, kedy i skúsení piloti videl hotové "zázraky" .... Z ...Zobrazit celý příspěvek
Vizuálna identifikácia je pri väčších vzdialenostiach o ničom ... v princípe úplný nezmysel.
V histórii je xy-prípadov, kedy i skúsení piloti videl hotové "zázraky" ....
Z vlastnej skúsenosti poviem, že som "videl" kométu ... úplne jasne s pekným chvostom. Až po upozornení som zistil, že to len bliká pozičné svetlo nejakého lietadla či vrtuľníka. A prečo som to videl ? .. lebo to som čakal ....
A toto presne sa stalo x-krát v histórii - i v tomto prípade. Pilot jednoducho niečo predpokladá a následne to "uvidí" ....
Iné je samozrejme, keď je možné letieť krídlo vedľa krídla .... tam je to samozrejme niečo iné.Skrýt celý příspěvekOd toho jsou dneska zaměřovací kontejnery - Gripeny je buou nosit právě nejčastěji pro identifikaci "civilů".
Od toho jsou dneska zaměřovací kontejnery - Gripeny je buou nosit právě nejčastěji pro identifikaci "civilů".
Zaměřovací kontejner je jen náplastí na to co letounu chybí. Sice zlepší schopnosti, ale letoun za to platí zhoršenými výkony a menším počtem volných závěsů.
Zaměřovací kontejner je jen náplastí na to co letounu chybí. Sice zlepší schopnosti, ale letoun za to platí zhoršenými výkony a menším počtem volných závěsů.
V podstate nechápem zmysel existencie takýchto leteckých škôl, kde piloti trénujú "psie súboje" a v podstate nechápem ani zmysel supermanevrovateľnosti lietadiel 5 generácie. Podľa ...Zobrazit celý příspěvek
V podstate nechápem zmysel existencie takýchto leteckých škôl, kde piloti trénujú "psie súboje" a v podstate nechápem ani zmysel supermanevrovateľnosti lietadiel 5 generácie. Podľa mňa éra leteckých súbojov z čias Vietnamu a vojen Izrael-Egypt-Sýria príchodom dnešných výkonných leteckých radarov, AWACSOV, datalinkov, zosieťovania a pod. a striel A-A poslednej generácie stredného prípadne veľkého doletu ale aj supermanevrujúcich striel krátkeho doletu skončila. Psie súboje nad Vietnamom a Sinajom boli iba dôsledkom nedokonalej elektroniky tej doby ale dnes je výpočtový výkon lacného mobilu väčší, ako výpočtový výkon výpočtového strediska NASA, keď Armstrong pristal na mesiaci. Podobne nechápem, aký ešte v dnešnej dobe majú zmysel letecké kanóny - je to zbytočný balast v lietadle, ktorý by sa dal využiť efektívnejšie. Chcem tým povedať, že dnes by sa nepriateľské lietadlá vôbec nemali stretnúť, pretože sa budú zostreľovať na vzdialenosť cca 100km a ak predsa sa len z nejakého stretnú, tak dielo skazy by mali dokonať supermanevrujúce A-A rakety kategórie Sidewinder. Nechce sa mi pátrať po internete, ale asi existujú štatistiky, koľko lietadiel bolo zostrelených od roku cca 1990 raketami kategórie Sidewinder, kategórie AMRAAM a koľko leteckými kanónmi. Podľa sú čísla jednoznačné ale dám sa poučiť.Skrýt celý příspěvek
Například Red Flag není absolutně o dogfightech, ale o co nejvěrnější simulaci současného leteckého boje proti vyspělému protivníkovi.
Například Red Flag není absolutně o dogfightech, ale o co nejvěrnější simulaci současného leteckého boje proti vyspělému protivníkovi.
Scotty: Trénují i ten. Nikdy nevíš co se bude skutečně hodit.
Scotty: Trénují i ten. Nikdy nevíš co se bude skutečně hodit.
Zkušenosti z Vietnamu neuvěřitelně posunuli USA kupředu. Plánují, testují a velmi dobře odhadují s jakým nepřítelem se utkají v příštích 30 - 50 letech a jaké prostředky k tomu ...Zobrazit celý příspěvek
Zkušenosti z Vietnamu neuvěřitelně posunuli USA kupředu. Plánují, testují a velmi dobře odhadují s jakým nepřítelem se utkají v příštích 30 - 50 letech a jaké prostředky k tomu budou potřebovat.
Nebojí se investovat miliardy dolarů do jednotek jako 65th Aggressor Squadron a zúročit všechny nabité zkušenosti a informace.
Dnes jsou F-22 a F-35 zcela dominantní stroje, o dva kroky před všemi protivníky, ale to neznamená, že se za 10 - 15 let situace nezmění. Naopak je už dnes jasné, že F-22 a F-35 přestanou stačit a poměr sil se při leteckých operacích začne postupně měnit a vyrovnávat. Položte si otázku, co by nastalo, kdyby se prostě na 100km neviděli? Je velice pravděpodobné, že během následujících 20 let se k sobě letouny budou pomalu přibližovat. Problémem současné 4 - 4,5. generace strojů tkví ve vyrovnanosti. Všechny disponují plus mínus stejnými schopnosti a efektivitou, respektive nenajdete propast, jako v případě nasazení F-22/F-35 proti letectvu současných protivníků. V okamžiku, kdy propast zmizí, dojde zákonitě k vyrovnání sil až do doby, než přijde nový letoun, který bude o dva kroky napřed a celý proces se restartuje.Skrýt celý příspěvek... Položte si otázku, co by nastalo, kdyby se prostě na 100km neviděli? OK, ale to sa môže stať už aj dnes. Ale na toto je predsa napr. špičkový Python-5 pripadne ďalšie podobné ...Zobrazit celý příspěvek
... Položte si otázku, co by nastalo, kdyby se prostě na 100km neviděli?
OK, ale to sa môže stať už aj dnes. Ale na toto je predsa napr. špičkový Python-5 pripadne ďalšie podobné rakety ktoré určite vzniknú o niekoľko rokov. Supermanevrovateľnosť týchto rakiet podľa mňa logicky nahradí supermanevrovateľnosť samotného lietadla. Na nosenie podobných rakiet stačí aj reinkarnovaný F-4 Phantom s dnešnou elektronikou.Skrýt celý příspěvekPro lepší představu, každý voják si bere sebou do boje nůž. Trénuje boj muže proti muži. I když většina se k tomuhle boji nikdy nedostane.
Pro lepší představu, každý voják si bere sebou do boje nůž. Trénuje boj muže proti muži. I když většina se k tomuhle boji nikdy nedostane.
Tajemství střely Python 5 tkví v kombinované naváděcí hlavici, která používá 3 režimy navedení optický, ultrafialový a infračervený senzor, s vysokým rozlišením 340 x 300 pixelů ...Zobrazit celý příspěvek
Tajemství střely Python 5 tkví v kombinované naváděcí hlavici, která používá 3 režimy navedení optický, ultrafialový a infračervený senzor, s vysokým rozlišením 340 x 300 pixelů (pro srovnání Iris-T disponuje 128 x 128px senzorem), včetně porovnání obrazu s uloženou databází vzdušných cílů. Díky výpočetnímu výkonu a minimálnímu požadavku na chlazení, mohli uspořit hmotnost a prostor pro vývoj dokonalejší hlavice. Střela analyzuje pohyb cíle (přibližuje se v pomyslném trychtýři, přepočítává trajektorii a analyzuje obraz cíle vůči pozadí). Díky tomu se střela nezabývá nejteplejšími místy, ale protože "vidí" celý cíl, může útočit na nejcitlivější místo letounu - překrytu kabiny a tím dosáhnout zničení letounu namísto poškození a oklamání pomocí světlic, infračervených rušiček apod.
Pro vyšší spolehlivost a manévrovací schopnosti bylo nezbytné redukovat konstrukci (mj. nezabývat se vektorováním) maximálně aerodynamicky nestabilní, protože usměrnění proudění a velké podélné vztlakové plochy zvyšují ovladatelnost při vysokých úhlech náběhu a střela neztrácí tolik energie (ve srovnání se 4. generací střel vybavených vektorováním motoru). První trojúhelníkové plochy (nepohyblivé) usměrňují proudění na ovládací kormidla a směrování na obdélníková kormidla sloužící ke stabilizaci a ovládání pohybu okolo podélné osy. Dlouhé vztlakové plochy jsou až za nimi a úplně na konec si nechali čtveřici volných kormidel, které se otáčejí okolo výtokové trysky raketového motoru. Tím vznikla pověstná aerodynamická nestabilita a bezkonkurenční výkonost.
Pro plný potenciál moderních střel jako Python 5 a Iris-T potřebujete letoun jako Eurofighter Typhoon, nebo F-35I (mj. i proto si Izrael dodává vlastní avioniku) s integrací přilbových zaměřovačů např.: BAE Striker, protože 360° pokrytí IR senzorů (počítají se i protiraketové obranné a výstražné systémy letounů) můžete střelu neustále ovládat a snižujete reakční čas střely, protože s pomocí datalinku neustále předáváte střele další telemetrické informace a nemusíte spoléhat na omezenější autonomní výpočetní výkon střely. Nevím jak AIM-9X, ale minimálně Python 5 a Iris-T tyto režimy podporují. Střely MICA s IR hlavicemi zase plně spolupracují s obranným systémem Spectra (standardní součást Rafale) a mohou být odpálený na letouny, nebo nepřátelské řízené střely.Skrýt celý příspěvek
Do budoucna, v krátkém časovém horizontu převaha letounů 5 generace bude ztrácet na významu, více se bude prosazovat elektronický boj v kyberprostoru, důsledek zasí´tování ...Zobrazit celý příspěvek
Do budoucna, v krátkém časovém horizontu převaha letounů 5 generace bude ztrácet na významu, více se bude prosazovat elektronický boj v kyberprostoru, důsledek zasí´tování bojiště, masivní nasazení optoelektronických systémů, bude stoupat význam dronů a robotických zbraní, zbrojní systémy začnou více působit v kosmu a na nízké oběžné dráze. Ruský systém S-500 má být schopen působit proti satelitům na nízké oběžné dráze.
Zásadní strategickou výhodu oproti letounům 5. generace získá ten, kdo ovládne kyberprostor a frekvenční spektrum, bude disponovat vyspělými systémy PVO. Je to drahé, ale vyjde to levněji než jít cestou letounů 5G. Rusům jde už jen o jedno: Najít Achillovu patu F35. A že tam budou "weak points" je více než jisté u natolik složitého zařízení. A možná že už Rusové i něco mají..... zrovna v Sýrii se jejich REB velice snažil. A prostředky mají také https://www.foi.se/rest-api/re... Skrýt celý příspěvek"Zásadní strategickou výhodu oproti letounům 5. generace získá ten, kdo ovládne kyberprostor a frekvenční spektrum, bude disponovat vyspělými systémy PVO. Je to drahé, ale vyjde to ...Zobrazit celý příspěvek
"Zásadní strategickou výhodu oproti letounům 5. generace získá ten, kdo ovládne kyberprostor a frekvenční spektrum, bude disponovat vyspělými systémy PVO. Je to drahé, ale vyjde to levněji než jít cestou letounů 5G. "
Bez nejmodernějších letounů nemáte tu PVO na čem trénovat. Pokud nemáte nové letouny, nezískáte představu o jejich schopnostech. Neuvidíte slabá místa své PVO.Skrýt celý příspěvek@madrabbit Inu, v podstate se to povedlo Egyptu behem Yom Kippurske valky, alespon behem prvnich dnu. Tehda se Egyptu ze zajistenych pozit a fakticky bez letectva, jen s PVO ...Zobrazit celý příspěvek
@madrabbit
Inu, v podstate se to povedlo Egyptu behem Yom Kippurske valky, alespon behem prvnich dnu. Tehda se Egyptu ze zajistenych pozit a fakticky bez letectva, jen s PVO povedlo dosahnout jak 1) velkych ztrat na izraelskych letadlech tak 2) zabranit uplnemu ovladnuti vzdusneho prostoru Izraelem a pripravit izrael o jednu ze svych hlavnich zbrani.
Ze Egypt tu valku nakonec stejne projel, za to si mohl sam tim co predvedl na zemi.
Obecne ale souhlasim jen PVO bez letectva bude vzdy tahat za kratsi konec. Kousat muze, muze kousat poradne, ale nakonec stejne padne.Skrýt celý příspěvek
Je vidět, že nechápete... V případě střetu srovnatelně vybavených letounů se jakýkoli souboj rozhoduje na blízkou vzdálenost a i při boji na velkou vzdálenost je manévrovatelnost ...Zobrazit celý příspěvek
Je vidět, že nechápete... V případě střetu srovnatelně vybavených letounů se jakýkoli souboj rozhoduje na blízkou vzdálenost a i při boji na velkou vzdálenost je manévrovatelnost více, než důležitá. Pokud vás protivník pošle do defenzívy pomocí odpálené střely na velkou vzdálenost, tak právě manévrovatelnost rozhoduje o tom, kdy pomocí notchování (letem bokem) buď uniknete z locku rakety, nebo vyčerpáte její kinetickou energii abyste mohli opět zacílit na protivníka. Pak je důležité aby letouny měli dostatek vhodné výzbroje k udržení protivníka v defenzivě pro přiblížení a střet se mnohdy rozhoduje na velmi malých vzdálenostech.Skrýt celý příspěvek
.) Zaujímavý názor Astor .) Aj keď pravdou ostáva že tie problémy okolo F-35 Lightning II (v poslední době se ujímá přezdívka Panther .) sú úplne normálne .) Je to nádherný ...Zobrazit celý příspěvek
.) Zaujímavý názor Astor .) Aj keď pravdou ostáva že tie problémy okolo F-35 Lightning II (v poslední době se ujímá přezdívka Panther .) sú úplne normálne .) Je to nádherný nadčasový stroj ktorý si vybojoval rešpekt.
PAKFA a jej Čínsky klon sú pekné prototypy ale od operačného nasadenia sú ešte ďaleko , takých 15 rokov .) HHhh
Parádny článok AN .)Skrýt celý příspěvekInu, není všechno zlato, co se třpytí... Alespoň se odsunula agrese USA proti případným rovnocenným protivníkům, tak 10 - 15 patnáct let, než se Velkému bílému otci za Velkou louží ...Zobrazit celý příspěvek
Inu, není všechno zlato, co se třpytí... Alespoň se odsunula agrese USA proti případným rovnocenným protivníkům, tak 10 - 15 patnáct let, než se Velkému bílému otci za Velkou louží podaří odstranit několik docela malých mušek této jinak špičkové, dokonalé techniky. Jak už to dlouho zavádějí do výzbroje? Patnáct let?Skrýt celý příspěvek
Prosimtě to je komentář. Aspoň mají reálu opravdový letoun 5generace a né jeden narozdíl od Číny a Ruska. Jejich letouny opravdu nemůžeme právem řadit mezi opravdu 5generaci.A ...Zobrazit celý příspěvek
Prosimtě to je komentář.
Aspoň mají reálu opravdový letoun 5generace a né jeden narozdíl od Číny a Ruska. Jejich letouny opravdu nemůžeme právem řadit mezi opravdu 5generaci.A nemysli ty problémy mají i oni akorát se tolik nedostane na povrch páč by hrdost klesla.
Mouchy vychytají a bude. Jak je to dlouho co povídali o malé obratnosti a dnes můžeš čumět na videa jak jí to jde te 35tce i s velkým prebitkem tahu.Skrýt celý příspěvekHele ty rusotrdlo, amíci budou mít zřejmě v jedné cvičné letce víc letounů 5. generace než celé Rusko ve svém letectvu. I když zatím jde o 5. generaci u Rusů jen podle jejich ...Zobrazit celý příspěvek
Hele ty rusotrdlo, amíci budou mít zřejmě v jedné cvičné letce víc letounů 5. generace než celé Rusko ve svém letectvu. I když zatím jde o 5. generaci u Rusů jen podle jejich klasického nabubřelého chvástání.. Tvoje pinožení se v prachu putinových bot je zábavné i smutné zároveň, takovým tím utrpným způsobem...Skrýt celý příspěvek
Nie je to tak dávno čo ruské dezinformačné weby šírili hoax o amerických lietadlách vo farbe ruských VVS čo sa chystaju bombardovať sýriu a svaliť ten útok na rusov....
Nie je to tak dávno čo ruské dezinformačné weby šírili hoax o amerických lietadlách vo farbe ruských VVS čo sa chystaju bombardovať sýriu a svaliť ten útok na rusov....
Tomu žiaden príčetný človek nemôže uveriť. Veď tie lietadla odniekiaľ musia štartovať a niekde pristáť. To sa proste nedá utajiť. Nehľadiac na to, že F-15 nikdy nepremaľuješ na ...Zobrazit celý příspěvek
Tomu žiaden príčetný človek nemôže uveriť. Veď tie lietadla odniekiaľ musia štartovať a niekde pristáť. To sa proste nedá utajiť. Nehľadiac na to, že F-15 nikdy nepremaľuješ na SU-30.Skrýt celý příspěvek
Ruske hoaxy ani niesu urcene pre pricetnych ludi :) oni maju svoje cielove publikum a ti veria kadecomu...
Ruske hoaxy ani niesu urcene pre pricetnych ludi :) oni maju svoje cielove publikum a ti veria kadecomu...
Komu byly ale jen určeny hoaxy o tom, že Rusáci nejsou schopni sériové produkce jejich Su-57? Tipuji podobně nepříčetné bezmozky.
Komu byly ale jen určeny hoaxy o tom, že Rusáci nejsou schopni sériové produkce jejich Su-57? Tipuji podobně nepříčetné bezmozky.
Su 57bude plnohodnotné ked bude mat nove motory, zatial sú to len prázdne reči a plány. Uvidíme. Ja sa na su 57 teším lebo sa mi osobne páči. Seriový stroj je zatial hotový 1 a ...Zobrazit celý příspěvek
Su 57bude plnohodnotné ked bude mat nove motory, zatial sú to len prázdne reči a plány. Uvidíme. Ja sa na su 57 teším lebo sa mi osobne páči. Seriový stroj je zatial hotový 1 a druhý bude o rok, uvidíme kedy a kolko bude dalších.Skrýt celý příspěvek
A jsou? Prozatím sériová produkce nezapočala a žádné bližší informace o stavu dodavatelského řetězce a logistiky nejsou. Prozatím ani jeden prototyp není vybaven plně vyvinutou a ...Zobrazit celý příspěvek
A jsou? Prozatím sériová produkce nezapočala a žádné bližší informace o stavu dodavatelského řetězce a logistiky nejsou. Prozatím ani jeden prototyp není vybaven plně vyvinutou a sériově vyráběnou avionikou a motory. Prototypy se testují, dlouho se testují a ještě déle zavadí, bez ohledu na vlajku státu, ve kterém vznikají. Budou-li schopni dokončit vývoj motorů v roce 2023, sériová produkce Su-57 může přibližně do dvou let od ukončení vývoje s připraveností pro sériovou výrobu.
Nelze proto napadnout pravdivé tvrzení o neschopnosti sériové produkce, protože k dnešnímu dni a blízké budoucnosti (6 - 24 měsíců) se sériová výroba plně vybavených sériových strojů nerozběhne.Skrýt celý příspěvek
Ve skutečnosti se dá původ letadel poznat velmi snadno. Když bombardují islamisty, jsou to stateční ruští vojáci, když civilisty, jsou to zbabělí imperialističtí vrazi z Wall ...Zobrazit celý příspěvek
Ve skutečnosti se dá původ letadel poznat velmi snadno. Když bombardují islamisty, jsou to stateční ruští vojáci, když civilisty, jsou to zbabělí imperialističtí vrazi z Wall Steet.Skrýt celý příspěvek
Přitom je to jen o tom, že americké a natistické bombardování má vždy jen charakter humanitární, kdežto Rusáci a jejich případní spojenci si zásadně vybírají jako své cíle ...Zobrazit celý příspěvek
Přitom je to jen o tom, že americké a natistické bombardování má vždy jen charakter humanitární, kdežto Rusáci a jejich případní spojenci si zásadně vybírají jako své cíle nemocnice, školy, školky, případně dětské nemocnice, jak všichni víme díky Bellingcatu...Skrýt celý příspěvek
GlobeElemente, mrtvejch civilistů není nikdy dost. Když je necháš naživu, budou řádit v Evropě. - Poznámka: To není z mé hlavy, to je strategie Amíků! Proto oficiálně řvou, že ...Zobrazit celý příspěvek
GlobeElemente, mrtvejch civilistů není nikdy dost. Když je necháš naživu, budou řádit v Evropě. - Poznámka: To není z mé hlavy, to je strategie Amíků! Proto oficiálně řvou, že civilisty bombardují Rusáci!Skrýt celý příspěvek
A skutecny duvod? Uklidi se tam stare kusy, kterym nechteji platit upgrady, a bojove letky dostanou ...Zobrazit celý příspěvek
A skutecny duvod?
Uklidi se tam stare kusy, kterym nechteji platit upgrady, a bojove letky dostanou nove.
https://www.snafu-solomon.com/... Skrýt celý příspěvekOno to tak i bude, ale přijde mi to jako vcelku racionální rozhodnutí. Koneckonců cvičit proti stealth je velmi rozumné a F-35 z prvních LRIPů jsou "nejlevnější" letoun, který k ...Zobrazit celý příspěvek
Ono to tak i bude, ale přijde mi to jako vcelku racionální rozhodnutí. Koneckonců cvičit proti stealth je velmi rozumné a F-35 z prvních LRIPů jsou "nejlevnější" letoun, který k takovému účelu mohou použít.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...