Spěje situace na východní Ukrajině k „zamrznutí”?

Ruští vojáci u ukrajinské vojenské základny na Krymu. / Anton Holoborodko ; CC BY-SA 3.0

Dlouhá frontová linie na východní Ukrajině se po uzavření Druhé minské dohody stabilizovala a Kyjev nadále nemá kontrolu nad územím v okolí měst Doněck a Luhansk. Obě znepřátelené strany ovšem čelí závažným hospodářským, politickým a společenským výzvám, jež vyžadují neodkladná řešení. Článek přímo vychází z analýzy IHS Jane´s Running hot and cold: The potential for a frozen conflict in eastern Ukraine.

Výcvik ukrajinských vojáků se díky podpoře ze strany NATO zlepšuje. Ukrajinci jsou dnes schopnI zabránit prolomení frontových linií na východě země. Kyjev však nedokáže k velké útočné operaci, tedy k opětovnému dobytí východní Ukrajiny, nasadit velké síly.

 


 

Rusko se zároveň zdá být neochotné riskovat rozsáhlé střetnutí s ukrajinskými ozbrojenými silami.

 

Výsledkem této patové situace se stala 500 km dlouhá frontová linie, jež se pozvolna mění v hranici mezi Ukrajinou na západě a dvěma etnicky ruskými státy na východě Doněckou lidovou republikou (DLR) a Luhanskou lidovou republikou (LLR)ě. Tento vývoj se velmi podobá vzniku obdobných zamrzlých konfliktů na okraji bývalého Sovětského svazu jako např. v Gruzii a v Moldavsku.  

 

Důležitou roli hraje výkon ruského hospodářství. Ruské výdaje na obranu byly v roce 2017 sníženy o 25,5 %, ze 3,8 bilionu rublů (asi 1,4 bilionů korun) na 2,8 bilionu. Tak razantním způsobem se obranný rozpočet naposledy měnil v 90. letech 20. století.

 

Snížení rozpočtu způsobily především pokles ceny ropy a nepřímo zahraniční sankce.

 

Zamrzlý konflikt tak může Moskvě vyhovovat nejen politicky, ale také ekonomicky. Zamrzlý konflikt povede k úspoře prostředků vyčleněných k podpoře ruských jednotek v DLR a LLR a ke snížení vojenské pomoci oběma samozvaným republikám.
 

Ukrajinský prezident Petro Porošenko v srpnu 2015 uvedl, že se počet ukrajinských vojáků na frontě pohybuje okolo 64 000, což se od té doby pravděpodobně příliš nezměnilo.

 

V ozbrojených silách DLR a LLR slouží 35 000 - 45 000 osob. Podle ukrajinských zdrojů DLR a LLR mají navíc k dispozici 650 tanků, 1310 obrněných vozidel, 500 dělostřeleckých zařízení, asi 260 raketometů a 100 protiletadlových raketových kompletů. Oficiální a nezávisle ověřená čísla ale samozřejmě nejsou k dispozici. 

 

Přímou podporu jednotkám DLR a LLR poskytuje několik ruských jednotek, které se řadí ke speciálním silám a polovojenským útvarům. Nasazení vojáků z povolání je většinou jednorázové a zpravidla se jedná o provedení určitého specifického úkolu jako je protivzdušná obrana, poskytnutí asistence a výcviku místním vojákům či zajištění zásobování. Jednotky ruských speciálních sil mají na starosti průzkumné a úderné operace.

 

Záložní útvary v podobě obrněných jednotek a letectva se nachází na ruském území nedaleko hranic s Ukrajinou. Jejich základny zároveň slouží jako výcvikové a zásobovací prostory.

 

Situace na východě Ukrajiny v únoru 2017.

 

Podpora DLR a LLR také zahrnuje poskytování náhradních dílů a zdravotnických zařízení. V případě potřeby mohou navíc počítat s podporou vojenských jednotek z Krymského poloostrova a ze západního Ruska.  

 

Ukrajinské obranné postavení a vojenské zázemí na Krymu může Moskva využít k dalšímu útoku, pokud dojde k opětovnému rozšíření konfliktu. Operace na východě Ukrajiny by mohl doplnit pohyb obojživelných jednotek podél pobřeží Černého moře směrem na Oděsu, druhé největší ukrajinské město.

 

V roce 2018 Rusko ovšem čeká další soupeření s NATO, otázka dalšího financování vojenského působení v Sýrii a pokračující modernizace ozbrojených sil. Kreml si také uvědomuje potřebu udržet si veřejnou podporu pro další postup Ukrajině. Případné ztráty na životech mohou vyvolat nesouhlasné reakce ruského obyvatelstva.

 

Petro Porošenko 16. března 2016 označil Rusko za největší hrozbu ukrajinské národní a vojenské bezpečnosti. Ruskou invazi a okupaci ukrajinského území považuje za výsledek činnosti ruských zpravodajských služeb.
 

Ukrajina ale v žádném případě není schopná získat ztracená území na východě země zpět. Během přípravy na konflikt s Ruskem se může soustředit na vytvoření takových jednotek, které postupujícímu nepříteli způsobí co největší ztráty. Obnovení kontroly nad Krymským poloostrovem je pro ukrajinské síly v současné době nereálný úkol.

Zdroje: Segodnya; IHS Janes

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruský státní vyzbrojovací program pro roky 2018 až 2027

Příští týden ruský prezident Vladimír Putin příjme vedení ministerstva obrany, členy vlády a ...

Rusko a USA v Sýrii: zhodnocení vojenských intervencí

Během posledních dvou let došlo k značnému rozšíření amerických a ruských vojenských operací ...

Ruské bezpilotní letouny na syrském bojišti

Během války s Gruzií v roce 2008 ruské jednotky využívaly jen několik primitivních, těžkopádných a ...

Ruské letadlové lodě: Vojenská nutnost nebo drahý rozmar?

Státní výzkumné středisko Alexeje Nikolajeviče Krylova na veletrhu Armija 2015 představilo model ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • StandaBlabol
    15:12 17.12.2017

    Blondýnko, výraz Novorusko vznikl v ruských médiích blízkých Kremlu a používal ho i Putinův mluvčí. O vzniku toho státu mluvil i Putin osobně. Další tvoje lež. Je typické, ...Zobrazit celý příspěvek

    Blondýnko,

    výraz Novorusko vznikl v ruských médiích blízkých Kremlu a používal ho i Putinův mluvčí. O vzniku toho státu mluvil i Putin osobně. Další tvoje lež.

    Je typické, že lidi, kteří obhajují ruskou agresi se uchylují ke lžím a demagogii. Protože jinak se to ani hájit nedá.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    15:09 17.12.2017

    Stando: KDE jste vzal, že byl Rus? A kde to Cernakus napsal? Já jsem hledal a nikde jsem to nenašel. Jen to, že žil na Ukrajině, dělal pro Ukrajinu, bral si ukrajinské ženy, ...Zobrazit celý příspěvek

    Stando: KDE jste vzal, že byl Rus? A kde to Cernakus napsal?
    Já jsem hledal a nikde jsem to nenašel. Jen to, že žil na Ukrajině, dělal pro Ukrajinu, bral si ukrajinské ženy, majetek ukládal na Ukrajině... a to mi nepřijde málo.Skrýt celý příspěvek

  • Potizista
    15:08 17.12.2017

    Pravý důvod vpádu Rusů na Krym je ten, ze kdyby to neudělali tak stratily kontrolu nad Černým mořem a to má pro ne strategicky význam znamenalo by to oslabení Ruska a to samozřejmě ...Zobrazit celý příspěvek

    Pravý důvod vpádu Rusů na Krym je ten, ze kdyby to neudělali tak stratily kontrolu nad Černým mořem a to má pro ne strategicky význam znamenalo by to oslabení Ruska a to samozřejmě Putin nemohl dovolit.
    Takže prvopočátek krize na Ukrajině je v tom když západ začal financovat ukrajinské polityky, kteří chtěli přivést Ukrajinu do NATO a proč to dělali ? No to je jednoduché NATO chtělo kontrolu nad černým mořem . Co je na tom k nepochopení?Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    15:08 17.12.2017

    Cernakusi, nerozporoval jsi ani místo narození, ani občanství, ani to že většinu života strávil v Rusku. V podstatě jsi napsal, že to byl Rus s kladným vztahem k Ukrajině, kde ...Zobrazit celý příspěvek

    Cernakusi,

    nerozporoval jsi ani místo narození, ani občanství, ani to že většinu života strávil v Rusku. V podstatě jsi napsal, že to byl Rus s kladným vztahem k Ukrajině, kde strávil část svého života.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    15:05 17.12.2017

    fenri: Administratívne oň prišli tak, či tak. Ukrajinci už vo vojne o Krym sú. Fakticky sme aj my vo vojne o Krym (studenej). V dejinách Ruska boli situácie, kedy nebol problém ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: Administratívne oň prišli tak, či tak.
    Ukrajinci už vo vojne o Krym sú. Fakticky sme aj my vo vojne o Krym (studenej).
    V dejinách Ruska boli situácie, kedy nebol problém obsadiť čokoľvek (napr. akurát pred 100 rokmi) a nevidím dôvod pochybovať, že ešte budú. Charakter ruského režimu tomu dosť nahráva.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    14:53 17.12.2017

    PavolR: RF není SSSR, ale nelze tvrdit, že v roce 54 se Krym stal (ve smyslu státu) součástí Ukrajiny. Byl stále SSSR a obyvatelé Krymu byly občany SSSR. A Ukrajinci podle vás ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR: RF není SSSR, ale nelze tvrdit, že v roce 54 se Krym stal (ve smyslu státu) součástí Ukrajiny. Byl stále SSSR a obyvatelé Krymu byly občany SSSR.

    A Ukrajinci podle vás zahájí válku s RF o Krym? Ale jděte. Jaký by musel nastat scénář, aby na tom byla Ukrajina vojensky lépe, než RF? To je prostě sci-fi a sice můžete vymýšlet 1000 a jeden scénář a bude to kratochvilné, ale to je tak vše. O vytvoření Novoruska spekulovali jen různí Ukrajinci a Mánertové. Ve hře to nebylo a RF to nepotřebuje. Krym RF potřebuje strategicky, je pro ně symbolem (křest sv. Vladimíra apod.), ale novorusko by brali jen kdyby jimspadlo do klína.
    Takže znovu: jaký scénář podle vás povede k vítězství UA a získání a udržení Krymu? Rusové byli ochotní položit statisíce životů za Krym. Opakovan, v rozpětí 150 let. Myslíte, že secvaknou podpadky a půjdou, jen že jim pohrozí zdražením UA čokolády?Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:44 17.12.2017

    fenri: Ruská federácia nie je ZSSR - keď Vám to vyhovuje, zvyknete tým argumentovať aj Vy sám. :-p Navlas rovnako, ako ho získali Rusi od nich. Iba s tým rozdielom, že by ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri:
    Ruská federácia nie je ZSSR - keď Vám to vyhovuje, zvyknete tým argumentovať aj Vy sám. :-p
    Navlas rovnako, ako ho získali Rusi od nich. Iba s tým rozdielom, že by nemuseli poriadať referendum. Rusko ani teraz zjavne nie je ochotné ísť do otvorenej vojny s Ukrajinou. Ani možnosť vytvorenia Novoruska im za to riziko nestojí. Keď bude Rusko v takej situácii, že by Ukrajina mohla realizovať na Kryme odvetu, dupľom nepôjde do vojny. Rusi nikdy nemali problém obetovať nejaké územie, keď na tom boli zle.
    A Krymčania? Dodávať im zbrane a muníciu nebude také ľahké ako do Donbasu. Budú môcť mávať pästičkami ako Katalánci alebo sem tam niečo vyhodiť do vzduchu ako Baskovia.
    Západu nemusí ísť do žiadnej vojny. Stačí držať pozície. je to odskúšané.Skrýt celý příspěvek

  • HEKTOR
    14:36 17.12.2017

    Som dlhoročný najmä čitatel AN,ale táto jedna téma mi nejak nedá nenapísať môj názor. Stále sa tu rieši či malo/nemalo Rusko právo na enexiu Krymu .Osobne si myslím že nie.To že ...Zobrazit celý příspěvek

    Som dlhoročný najmä čitatel AN,ale táto jedna téma mi nejak nedá nenapísať môj názor.

    Stále sa tu rieši či malo/nemalo Rusko právo na enexiu Krymu .Osobne si myslím že nie.To že niekedy v minulosti bol Ruský a že tam žije Ruská menšina/väčšina je len Ruské ospravedlňovanie sa za anexiu.

    Ak si Rusko bolo isté že je v práve prečo za :
    A-To neriešilo na medzinárodnom súdnom dvore-viem,naivná predstava,ale možno civilizovana.
    B-Prečo to neriešili už po rozpada ZSSR.? Môžno zabudli. :)
    C-Keď to riešiť vojensky,prečo nie priamo s použitím armády.Bola treba tá komédia so zelenými postavičkami aj keď po vojenskej stránke dobre zvládnuta.?A nejaké reči o nezasahovani,aj každý vie že tam Ruska armáda bojovala/bojuje.

    A samozrejme už toľko tu spomínaná zmluva po odovzdaní jadrových zbraní,asi toľko o Ruskej počestnosti . :)

    Neviem si dosť dobre predstaviť čo by nastalo vo svete,keby si aj iné štáty začali raz nárokovať o územia ktoré im niekedy patrili.Netvrdím že sa to už nedeje.
    A samozrejme ako už tu bolo spomínané,ide o to aj kto si nárokuje .Ako som tu už písal napr. nárok Československa/Slovenska na Podkarpatskú Rus .Prípadne nárok Mexika na Texas ...Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    14:11 17.12.2017

    Scotty: a jaký vážný důvod měl Chruščov přesunout Krym pod USSR?
    Siderické kyvadélko si určitě pořiďte, věřím, že ho uživíte.

    Scotty: a jaký vážný důvod měl Chruščov přesunout Krym pod USSR?
    Siderické kyvadélko si určitě pořiďte, věřím, že ho uživíte.

  • fenri
    14:10 17.12.2017

    Jirosi: jasně, Ukrajinci a čistky, hotový nesmysl. Babi Jar, Volyň, nejhorší dozorci v koncentrácích, banderovci... to byli vlastně Rusové, že? A Tataři? Ti byli přesunuti ...Zobrazit celý příspěvek

    Jirosi: jasně, Ukrajinci a čistky, hotový nesmysl. Babi Jar, Volyň, nejhorší dozorci v koncentrácích, banderovci... to byli vlastně Rusové, že?
    A Tataři? Ti byli přesunuti Gruzíncem Stalinem, dirigoval to Osetinec Berija. A zrovna z Tatarů bych chudinky nedělal. Nejprve na Krymu vyvraždili Řeky a Židy, pak 400 let vraždili obyvatele od Lvova po Moskvu a najednou je to dojemné... Jděte. Máte nějaké info o etnických čistkách na Krymu v 19. století?

    Ano, na likvidaci šli v Rusku. Zaplatili to Američané a Rusové na to měli technologie, tak je rozebrali. A pokud toužíte po jaderné válce, tak jste trochu divný. Nicméně silně pochybuji, že by je Ukrajinci byli schopni udržet funkční. Nezvládli to ani s jednoduššími hračkami. A silně pochybuji, že i kdyby je udrželi funkční, že by je použili. Byl by to naprostý konec UA a když jsou tam dobří blázni tak takový snad ne...

    PavolR: v roce 1954 nebyl přesunutý nikam. Byl stále součástí SSSR. Viz Logikovo posty :-)
    A dočasně? Jako jakými pákami ho UA z Ruska vyrazí? A obyvatele Krymu co? Vyvraždí, jako už tolik menšin na svém území?
    Vzpamatujte se, Západ kvůli Krymu do války s Ruskem nepůjde a Rusko nemá sebemenší důvod ho Ukrajincům vracet. Nehledě k tomu, že by UA pravděpodobně čelila odporu i samotných Krymčanů.
    Stále by mě zajímal mechanismus, PROČ by měli Rusové dát UA Krym. Vzhledem k tomu, že lze pochybovat, že by sankce začaly sílit, nehledě na fakt, že sankce Rusko ustálo celkem v klidu, tak jsem skeptik. Navíc časem začne mít UA možná problém s Polskem, do toho Donbas, přijdou o peníze za tranzit plynu, most před dokončením...

    LucaBessona jsem přestal sledovat po Leonovy. Nějakým zlomem přešel od geniálnáích filmů k neskutečným pitchovinám.Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    14:03 17.12.2017

    Fenri s ještírkem ani reptilianem jsem se ještě nesetkal ale když vidím vás a kolegu cernakuse asi si pořídím siderické kyvadlo:) Mimochodem pořád čekám až někdo napíše jaký vážný ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri s ještírkem ani reptilianem jsem se ještě nesetkal ale když vidím vás a kolegu cernakuse asi si pořídím siderické kyvadlo:) Mimochodem pořád čekám až někdo napíše jaký vážný důvod měli Rusové pro obsazení Krymu. Zatím jsem se dozvěděl jen to že Ukrajinci vyměnily prezidenta a Chruščov chtěl udělat Ukrajinu great again.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    13:35 17.12.2017

    fenri: Nie neudržalo, v roku 1954 bol presunutý z RSFSR do USSR a ostalo to tak aj v následníckych štátoch (čo už je bezmála 64 rokov). Momentálne ho síce má dočasne v rukách, ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri:
    Nie neudržalo, v roku 1954 bol presunutý z RSFSR do USSR a ostalo to tak aj v následníckych štátoch (čo už je bezmála 64 rokov).

    Momentálne ho síce má dočasne v rukách, ale zmocnilo sa ho takým improvizovaným, neprezieravým a hlúpym spôsobom, že tým zároveň prišlo o akýkoľvek ďalší manévrovací priestor. Pripomína to mercedesových zlodejov z filmu Taxi 1: https://www.youtube.com/watch?...

    Luc Besson bol hotový Nostradamus - nájdeme tam aj "prefarbovanie vozidiel počas lúpeže a neschopnú políciu (predstavte si Trumpa ako komisára Gilberta). :-DSkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    13:08 17.12.2017

    Fenri: "opravte mě, jestli se mýlím, ale Rusko si neudrželo Krym? Koho je posledních 230 let, s výjimkou cca 20ti let? A koho je dnes a kdo tam ve většině žije?" Ano, Ukrajinci ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri: "opravte mě, jestli se mýlím, ale Rusko si neudrželo Krym? Koho je posledních 230 let, s výjimkou cca 20ti let? A koho je dnes a kdo tam ve většině žije?"

    Ano, Ukrajinci tam národnostní čistky ani přesuny obyvatel nedělali... Nebo to měli udělat jako kluci v SSSR? Všechny jiné obyvatele vysídlit/nechat upracovat k smrti, a pak tam nastěhovat "ty pravé ukrajince"? Aby pak mohli všem vykládat, že tam vždy žili jen ukrajinci... viz. vaše argumenty.

    "Že Ukrajinci "platili" Rusku jadernými zbraněmi je už úplný vtip. Ty zbraně šly na likvidaci. A myslím, že můžete být zatraceně vděčný, že z UA ty zbraně zmizely. Představa, že by v té jejich revoluci a bordelu byly zamotány ještě jaderné zbraně je dost děsivá."

    Na likvidaci šly v Rusku! Na Ukrajině by byli právě pojistkou takové invaze jaké teď čelí.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    13:00 17.12.2017

    Scotty: když to tvrdíte... A co ještírci, řídí vás? Blábol: ano, narodil se v Rusku, protože tenkrát Ukrajina neexistovala. Jenom si to nějak s Logikem vyřiďte, protože ten ...Zobrazit celý příspěvek

    Scotty: když to tvrdíte...
    A co ještírci, řídí vás?

    Blábol:
    ano, narodil se v Rusku, protože tenkrát Ukrajina neexistovala. Jenom si to nějak s Logikem vyřiďte, protože ten naopak tvrdí, že existovala vždy :-D
    Mimochodem národnost je dána tím, jestli se člověk narodí o 100m vlevo či vpravo?
    Komunistické zákony legitimizujete vy, nic ve zlém hochu.

    Jirosi: ne, ale ukrást lze jen to, co je nkoho. UA získala Krym v rozporu se zákony a pod pohrůžkou vojenského zásahu. A úplně stejně o něj přišla. Prostě okradený zloděj. Mohou si s Ruskem podat ruce.
    Že Ukrajinci "platili" Rusku jadernými zbraněmi je už úplný vtip. Ty zbraně šly na likvidaci. A myslím, že můžete být zatraceně vděčný, že z UA ty zbraně zmizely. Představa, že by v té jejich revoluci a bordelu byly zamotány ještě jaderné zbraně je dost děsivá.

    PavolR: opravte mě, jestli se mýlím, ale Rusko si neudrželo Krym? Koho je posledních 230 let, s výjimkou cca 20ti let? A koho je dnes a kdo tam ve většině žije?Skrýt celý příspěvek

  • cernakus
    12:49 17.12.2017

    StandaBlabol: až na to, že od třinácti žil v Doněcku. Do komunistické strany vstoupil na Ukrajině. Politruka vystudoval na Ukrajině. Mentro, Kaganovič byl Ukrajinec jako Poleno. ...Zobrazit celý příspěvek

    StandaBlabol:

    až na to, že od třinácti žil v Doněcku. Do komunistické strany vstoupil na Ukrajině. Politruka vystudoval na Ukrajině. Mentro, Kaganovič byl Ukrajinec jako Poleno. V rusku (Moskvě) žil až od roku 1931 a od roku 1939 do roku 1948 byl na Ukrajině, kde také vládl. Na Ukrajině postupně vlastnil několik domů a bytů. Všechny jeho ženy byly Ukrajinky. A že většinu života žil v Rusku? Ano, kupodivu jako nejvyší představitel SSSR žil v tehdejším hlavním městě. A následně byl "internován" na své dači u Moskvy.
    Jeho činy však jasně ukazovali, co považoval za svou domovinu. Nejde jen o Krym. Za jeho vlády se naprosto neproporcionálně investovalo do vědy, výzkumu a průmyslu na Ukrajině. V tom pak pokračoval druhý Ukrajinec na Sovětském trůně, Brežněv a Rusko tento skrytý ukrajinský nacionalizmus stál po rozpadu SSSR hodně.
    Mimochodem, dokud byli na trůně Ukrajinci, nemělo Ukrajinské politbyro žádné separační tendence a naopak tvrdě podporovali silové potlačení jakýchkoliv takových tendencí v SSSR nebo Východním bloku. Za řešení roku 1956 a 1968 se Ukrajinci byli nejvíce z celého politbyra SSSR.
    Jakmile se dostal k moci neukrajinec, tedy Gorbi, a dal najevo, že nerovnoměrný tok financí zrovnoměrní, tak se po Pobaltských státech stalo okamžitě Ukrajinské politbyro nejhlasitějším podpůrcem práva na sebeurčení.

    Jednoduše řečeno, když už z toho svazku nic nekoukalo, tak se rozhodli trhnout. Vychcaní jak bratři Slováci :-)Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    12:27 17.12.2017

    Blondýnko, Chruščov byl ruské národnosti a narodil se, většinu života žil a zemřel v Rusku. Ukrajince z něj dělá to, že se narodil kousek od hranic s Ukrajinou a Stalin ho ...Zobrazit celý příspěvek

    Blondýnko,

    Chruščov byl ruské národnosti a narodil se, většinu života žil a zemřel v Rusku. Ukrajince z něj dělá to, že se narodil kousek od hranic s Ukrajinou a Stalin ho poslal dělat na Ukrajinu pořádek?

    V duchu téhle blonďaté logiky byl Reinhard Heydrich Čech. Narodil se kus od našich hranic a Hitler ho poslal do Čech.

    Nikdo tu netvrdí, že SSSR byl demokratické stát, ani že v Rusku se nedá koupit pivo. Vršíš tu nesmysl na nesmysl a pak se to snažíš zakrýt rozporováním něčeho, co nikdo neřekl.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    12:23 17.12.2017

    Fenri: To že se hádáte doma z manželkou, neopravňuje vašeho souseda vám ukrást kus zahrady. Opět si to trošku pleteš. Ohledně vystoupení krajiny z SSSR. Na Ukrajině v té době ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri: To že se hádáte doma z manželkou, neopravňuje vašeho souseda vám ukrást kus zahrady.

    Opět si to trošku pleteš. Ohledně vystoupení krajiny z SSSR. Na Ukrajině v té době žádné tanky nepřitele SSSR/Ruska nebyli.

    Ukrajinci vznesly požadavek na oddělení, stejně jako ostatní státy. Rusko(SSSR) ho uznal. Dokonce za něj dostal zaplaceno JZ. Ukrajinci ale oddělení Krymu neuzali.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    11:51 17.12.2017

    fenri: No vidíte, a to je práve dôvod, prečo si Rusko Krym nakoniec neudržalo. Historicky je poloostrov spätý skôr s Malou Áziou, zatiaľ čo fyzicky s Pričiernomorím. Nie však s ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri:
    No vidíte, a to je práve dôvod, prečo si Rusko Krym nakoniec neudržalo. Historicky je poloostrov spätý skôr s Malou Áziou, zatiaľ čo fyzicky s Pričiernomorím. Nie však s Ruskom. Iná vec je Sevastopol - to je doslova a do písmena "ruský Gibraltar".Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    11:44 17.12.2017

    Fenri máš pravdu prohlédl jsem. Celé je to jen ŽidoBolševickoUkrofašistické spiknutí které má jen očernit Rusko které bojuje o mír, spravedlnost a dobro pro nás všechny.

    Fenri máš pravdu prohlédl jsem. Celé je to jen ŽidoBolševickoUkrofašistické spiknutí které má jen očernit Rusko které bojuje o mír, spravedlnost a dobro pro nás všechny.

  • fenri
    11:19 17.12.2017

    Scotty - bez obav, zatím naše území drží jen Ukrajina. Která brečí jak SSSR byl na ní zlý, ale kradené nevrátí.

    Scotty - bez obav, zatím naše území drží jen Ukrajina. Která brečí jak SSSR byl na ní zlý, ale kradené nevrátí.

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 11