Slovenská armáda na ukrajinské vojenské přehlídce

Slovenská armáda na ukrajinské vojenské přehlídce
5. PŠU / Foto: 5. pluk špeciálneho určenia - Žilinský pluk Jozefa Gabčíka (Zvětšit)

Slovenská armáda se výrazně zúčastní kyjevské vojenské přehlídky k 30. výročí vzniku Ukrajiny. Fotografie slovenských vojáků a techniky z Kyjeva dnes zveřejnil ukrajinský novinář Urij Gogolev.

Zatímco Německo a Rusko dnes hodlají (jak uvádí např. agentura Reuters) dokončit plynovod Nord Stream 2, tedy na „počest“ uzavření paktu Molotov-Ribbentrop přesně před 82 lety, Ukrajina a její spojenci o den později oslaví výročí založení svobodné Ukrajiny.

Dnes je také datum, kdy vznikla tzv. Krymská platforma. Jde o iniciativu Ukrajiny a cílem platformy je navrácení ruskou armádou okupovaného Krymu zpět na Ukrajinu. V Kyjevě se založení platformy zúčastní zástupci ze 44 zemí a institucí.

Na summit míří také slovenský premiér Eduard Heger, který uvedl, že Slovensko nikdy neuzná anexi Krymu. „Krym je Ukrajina ... Nikdy neuznáme změnu hranic prostřednictvím síly. Neuznáme ilegální anexi Krymu a Ukrajinu plně podporujeme v diplomatickém úsilí o obnovu suverenity a územní celistvosti,“ řekl slovenský premiér. Podle Hegera sankce vůči Rusku zůstanou, dokud bude trvat okupace Krymu. 


Slovenská armáda Kyjevě

„Vizuálně“ největší podporu Ukrajině vyjádří na přehlídce právě Slovensko, alespoň soudě podle rozsahu přítomnosti slovenských vojáků a techniky. Důvod slovenského angažmá je nasnadě, protože Slovensko má s Ukrajinou společnou hranici a východní hranice Slovenska tvoří také východní hranici NATO.

Slovenská armáda se v ulicích Kyjeva objevila s taktickými vozidly Iveco LMW, buginami Polaris a čtyřkolkami Can – Am BRP. Bratislava na přehlídku pošle také víceúčelové helikoptéry UH-60 Black Hawk a letadla C-27 Spartan.

Zmíněná vozidla používá slovenská speciální jednotka 5. PŠU (5. pluk špeciálneho určenia). V roce 2019 pluk převzal 18 bugin Polaris a devět čtyřkolek Can – Am BRP. Součástí dodávek jsou i přívěsy pro oba typy vozidel. Kromě toho slovenská armáda již více než deset let používá 40 taktických vozidel Iveco LMV 4×4.

Poslední akcí 5. PŠU bylo krytí nedávné evakuace slovenských a afghánských občanů na palubě dopravního letadla C-27 Spartan. Proces od přípravy k realizaci a dokončení operace trval 55 hodin. Celkově slovenský Spartan z Afghánistánu evakuoval 16 slovenských a osm afghánských občanů.


RK-360MT Neptun

Co se týče účastí dalších států, v Kyjevě se také objeví polské víceúčelové stíhačky F-16C/D Fighting Falcon a stíhačky Eurofighter Typhoon. Podle ukrajinských médií půjde o britské Eurofightery, které v rámci „air policingu“ nyní operují z rumunské 86. letecké základny (Baza 86 Aeriană) na mezinárodním letišti Michail Kogelnicanu.

Českou republiku zastoupí 27 příslušníků čestné stráže z Posádkového velitelství Praha. Nejvýznamnějším českým příspěvkem na výstavě ale bude raketový komplex RK-360MT Neptun na tatrováckých podvozcích. Raketový komplex Neptun se stane hlavním lákadlem přehlídky.

Účast na přehlídce zatím tedy potvrdila Česká republika, Polsko, Slovensko, Moldavsko a Velká Británie.

Ukrajinské ozbrojené síly do Kyjeva pošlou vrtulníky Mi-8, Mi-14 a Mi-24, dále francouzské vrtulníky H225M, německé H145 a rakouské hlídkové letouny DA-42. Ukrajinské dopravní letectvo zastoupí stroje An-26, An-32, An-70, An-72, Il-76 a obří An-225 Mrija.


Komplet Neptun na podvozcích Tatra

Taktické letectvo nasadí bitevní Su-25, stíhací bombardéry Su-24, víceúčelové stíhačky Su-27 a frontové letouny MiG-29. Na zemi se předvedou bezpilotní letouny Furia, Leleka, PD-1, Sokol-300 a bojová bezpilotní letadla Bayraktar.

Z pozemní techniky ukrajinská armáda ukáže kolové obrněné transportéry BTR-4K, BTR-4E, BTR-3DA (vše 8×8), obrněná vozidla Kozak-2 a Kozak-2M1 (4×4) nebo samohybné minomety BARS-8.

Mechanizované vojsko předvede tanky T-84 Oplot, T-64BV a T-64BM2 a modernizovaná bojová vozidla pěchoty BMP-1TS s bojovým modulem Spis. Z dělostřeleckých a raketových systémů uvidíme jistě českou houfnici DANA-M2, ukrajinské modifikace raketometů Grad a takticko-operační raketový komplex Vilha. Protivzdušnou obranu zastoupí komplety Tor, Buk-M1 a S-300PS.

Celkově se přehlídky zúčastní více než 5000 vojáků, 100 letadel a 400 vozidel.

Zdroj: mil.in.ua

Nahlásit chybu v článku


Související články

Klíčové modernizační projekty Ukrajiny pro rok 2021

Ukrajinský portál Defense Express vybral pětici nejzajímavějších zbraňových projektů ukrajinského ...

Ukrajina posiluje s Tureckem spolupráci ve vojenské oblasti

Vztahy mezi tureckou Ankarou a Moskvou jsou někdy jako na houpačce a za posledních dvacet let prošly ...

Ukrajinský raketový systém Neptun na podvozku Tatra

Ukrajinská média zveřejnila první fotografie ukrajinského pobřežního raketového systému RK-360MT ...

Ukrajinský T-84 Oplot-2M připraven pro vojenskou přehlídku v Kyjevě

Ukrajinské Mališevské závody koncernu Ukroboronprom dokončily výrobu prototypu tanku T-84 ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • mikojan29
    16:01 25.08.2021

    Pozrel som si tú prehliadku, myslím, že naše Ozbrojené sily dôstojne reprezentovali našu republiku. Klobúk dolu.

    Pozrel som si tú prehliadku, myslím, že naše Ozbrojené sily dôstojne reprezentovali našu republiku. Klobúk dolu.

  • jozo
    23:59 24.08.2021

    Z biznis pohladu je projekt Nordstream logická vec. Obísť tranzitné krajiny a zbaviť sa zbytočných tranzitných poplatkov. Keby v tých rúrach tiekli kvasené uhorky, tak by som ...Zobrazit celý příspěvek

    Z biznis pohladu je projekt Nordstream logická vec. Obísť tranzitné krajiny a zbaviť sa zbytočných tranzitných poplatkov. Keby v tých rúrach tiekli kvasené uhorky, tak by som Nemcom a Rusom ešte zagratuloval k dobrému nápadu aj keď Slovensko v budúcnosti príde o časť tranzitných poplatkov. Ale v tých rúrach tečie plyn - geostrategická surovina ktorá má moc ničiť krajiny alebo ich držať za gule ak sa tak použije. Z tohto pohľadu je projekt Nordstream posledný klinec do rakve Ukrajinskej snahe o nezávislosť na Rusku. Nordstream je ďalší krok Ruskej stratégie udržať si nasilu Ukrajinu a je na jednej úrovni z obsadením Krymu a Donbasu. Ukazuje to tiež, že Nemci majú Ukrajinu na háku.
    Nič ale nie je stratené ak by sa potiahol tiež Southstream z Turkmenistanu ktorý by obchádzal Rusko. To by bol šach mat pre tie priblblé Ruské hry na velmoc a sféry vplyvu.Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      05:27 25.08.2021

      Přesně.

      Přesně.

    • Krabat
      10:06 25.08.2021

      Docela si protiřečíte. "Ale v tých rúrach tečie plyn - geostrategická surovina ktorá má moc ničiť krajiny alebo ich držať za gule ak sa tak použije. Z tohto pohľadu je projekt ...Zobrazit celý příspěvek

      Docela si protiřečíte.
      "Ale v tých rúrach tečie plyn - geostrategická surovina ktorá má moc ničiť krajiny alebo ich držať za gule ak sa tak použije. Z tohto pohľadu je projekt Nordstream posledný klinec do rakve Ukrajinskej snahe o nezávislosť na Rusku."

      Tak pokud chce Ukrajina nezávislost na Rusku, tak jak může být NordStream poslední klín do rakve ukrajinské snahy o nezávislost??? OMG
      Pokud Ukrajina touží jak říkáte o nezávislost, tak přece nebude usilovat o to, aby jí Rusko poskytovalo plyn.

      Znovu, Evropa diverzifikuje dodavatele plynu a Rusko nebude monopolní poskytovatel.
      Pokud Ukrajina touží jak říkáte o nezávislost, tak ať si zřídí terminál na LNG, sice se vyplázne za plyn majlant, ale přece si nezničí krajinu Ruskom přeci ne, to dá rozum ;)Skrýt celý příspěvek

  • Harvest
    20:37 24.08.2021

    Pre tých ktori si myslia, že NS2 nie je o politike, Rusi už na plnú hubu hovoria, že cez Ukrajinu nemusia prepravovať plyn vďaka ...Zobrazit celý příspěvek

    Pre tých ktori si myslia, že NS2 nie je o politike, Rusi už na plnú hubu hovoria, že cez Ukrajinu nemusia prepravovať plyn vďaka NS2.

    https://ria.ru/amp/20210824/ga... Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    16:48 24.08.2021

    Přehlídka podle záznamu byla důstojná, luxusní, pěkně organizovaná. Ukrajincům gratulace.

    Přehlídka podle záznamu byla důstojná, luxusní, pěkně organizovaná. Ukrajincům gratulace.

  • Jan Grohmann
    16:28 24.08.2021

    Legrační, jak někteří obhajují Rusko, někteří Německo. Pánové, vždyť jste přátelé a máte společný cíl. ;)

    Legrační, jak někteří obhajují Rusko, někteří Německo. Pánové, vždyť jste přátelé a máte společný cíl. ;)

    • Krabat
      17:14 24.08.2021

      Německo ani Rusko tady nikdo neobhajuje. Tady je spor mezi zájmy ČR a USA.

      Německo ani Rusko tady nikdo neobhajuje. Tady je spor mezi zájmy ČR a USA.

      • Jura99
        17:31 24.08.2021

        :-) zkratka USA tady snad vůbec nepadla. Ale fakt je, že USA důležité budou, až se tu v Evropě zase porveme, tak aby nás jako obvykle přišly nezištně zachránit a my je pak za to ...Zobrazit celý příspěvek

        :-) zkratka USA tady snad vůbec nepadla. Ale fakt je, že USA důležité budou, až se tu v Evropě zase porveme, tak aby nás jako obvykle přišly nezištně zachránit a my je pak za to obviňovali z imperialismu.Skrýt celý příspěvek

        • Krabat
          18:23 24.08.2021

          Fakt je ten, že NS2 primárně vadí USA, proto ty obstrukce, protože jejich LNG je málo konkurenceschopné a plyn z NS2 je levnější, než plyn z Jamalu.

          Fakt je ten, že NS2 primárně vadí USA, proto ty obstrukce, protože jejich LNG je málo konkurenceschopné a plyn z NS2 je levnější, než plyn z Jamalu.

          • padre
            19:30 24.08.2021

            Co to plácáte za nesmysly? Kde vám nakecali ze je plyn z NS2 levnější než plyn z Jamalu? To si z vás někdo vystřelil…:-)

            Co to plácáte za nesmysly? Kde vám nakecali ze je plyn z NS2 levnější než plyn z Jamalu? To si z vás někdo vystřelil…:-)

          • Torong
            05:30 25.08.2021

            padre
            On jen plní zadání...

            padre
            On jen plní zadání...

      • Torong
        05:29 25.08.2021

        Krabate... Proč tady píšeš něco, co vyvracíš každým svým příspěvkem? Ty trdy nic než obhajobu Ruska nepíšeš...

        Krabate... Proč tady píšeš něco, co vyvracíš každým svým příspěvkem? Ty trdy nic než obhajobu Ruska nepíšeš...

  • Torong
    14:11 24.08.2021

    Opět se zde objevily lži nicku Krabat o tom, že NS2 je vlastně pro ČR výhodný, a že neumožní Rusku provádět nátlak na východní Evropu, ale právě naopak. Tak si pojďme trochu ...Zobrazit celý příspěvek

    Opět se zde objevily lži nicku Krabat o tom, že NS2 je vlastně pro ČR výhodný, a že neumožní Rusku provádět nátlak na východní Evropu, ale právě naopak. Tak si pojďme trochu porovnat čísla:
    Oba plynovody NS1 a NS2 mají kapacitu 55 mld m3 ročně každý, dohromady 110 mld m3. Německá roční spotřeba plynu byla v roce 2020 95 mld m3. S odstavováním jaderných a uhelných elektráren tato spotřeba poroste. Takže NS1 i NS2 jsou plynovody čistě pro Německou potřebu. Možná zbude něco na Benelux. Východní Evropa tak může zůstat zcela závislá na Ruské libovůli. Rusko může libovolně používat dodávky plynu jako zbraň a Německo mu k tomu dalo volnou ruku.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      14:15 24.08.2021

      Samozřejmě ano. Některým státům klesne tranzit a příjem z něj, jiným státům se směr toku plynu prakticky otočí. Otázka zní, kdo získá ušetřené peníze za tranzit ? Nejspíš Rusko.

      Samozřejmě ano. Některým státům klesne tranzit a příjem z něj, jiným státům se směr toku plynu prakticky otočí. Otázka zní, kdo získá ušetřené peníze za tranzit ? Nejspíš Rusko.

    • Krabat
      14:15 24.08.2021

      Až na to chytráku, že Rusko není jediný dodavatel plynu do Německa.

      Až na to chytráku, že Rusko není jediný dodavatel plynu do Německa.

      • Torong
        05:41 25.08.2021

        To máš pravdu. Ale Ruské dodávky tvoří zhruba 75%. Velkou část zbytku tvoří plyn z Nizozemí, které s těžbou končí a něco málo tvoří dovoz LNG. Norský plyn Německo nekupuje i z ...Zobrazit celý příspěvek

        To máš pravdu. Ale Ruské dodávky tvoří zhruba 75%. Velkou část zbytku tvoří plyn z Nizozemí, které s těžbou končí a něco málo tvoří dovoz LNG. Norský plyn Německo nekupuje i z důvodu jiného složení. Jak už jsem řekl, Německo vypíná JE a postupně i ty uhelné, takže spotřeba v Německu poroste. Proto je NS pojistak Němců, aby dostali svůj plyn bez kterého se neobejdou i v době, kdy se Rusko rozhodne tlačit na vých. Evropu.Skrýt celý příspěvek

    • perunBB
      15:59 24.08.2021

      Jediný kto tu klame si ty.NS2 je samozrejme pre Česko výhodný a tie tvoje prepočty nemajú hlavu ani pätu.To, že sa to tebe nepáči a zvyšuje ti to tlak je vec ...Zobrazit celý příspěvek

      Jediný kto tu klame si ty.NS2 je samozrejme pre Česko výhodný a tie tvoje prepočty nemajú hlavu ani pätu.To, že sa to tebe nepáči a zvyšuje ti to tlak je vec druhá.
      https://archiv.hn.cz/c1-668200...
      https://forbes.cz/na-plynovodu...
      https://ekonomika.pravda.sk/lu... Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        05:45 25.08.2021

        NS2 pro česko rozhodně není výhodný. Přímo nás sice neohrožuje tak jako třeba Ukrajinu nebo pobaltí, ale nestabilita nebo velký vliv Ruska v těchto zemích ohrožuje i nás.

        NS2 pro česko rozhodně není výhodný. Přímo nás sice neohrožuje tak jako třeba Ukrajinu nebo pobaltí, ale nestabilita nebo velký vliv Ruska v těchto zemích ohrožuje i nás.

  • peter792
    14:06 24.08.2021

    Vzdycky si rad precitam a debatu k clankom lebo je vacsinou vylozene technicka a k veci......ale tato, pardon priatelia z 80% stoji za prd... take prekaracky medzi SK a CZ niesu ...Zobrazit celý příspěvek

    Vzdycky si rad precitam a debatu k clankom lebo je vacsinou vylozene technicka a k veci......ale tato, pardon priatelia z 80% stoji za prd... take prekaracky medzi SK a CZ niesu ani po hokeji na hocakom primitovnom webe... skoda.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      21:17 24.08.2021

      No na rozdiel od slovenských webov je táto diskusia selanka a nie je to také hrozné, ako to vidíš.

      No na rozdiel od slovenských webov je táto diskusia selanka a nie je to také hrozné, ako to vidíš.

  • Jan Padesátýpátý
    12:05 24.08.2021

    Taková úsměvná historka k Banderovcům: Nedávno byl na českém rozhlase ...Zobrazit celý příspěvek

    Taková úsměvná historka k Banderovcům:

    Nedávno byl na českém rozhlase (https://plus.rozhlas.cz/slouzi... uveřejněn rozhovor se dvěma příslušníky československých jednotek, kteří bojovali na sovětské frontě. Jeden z nich vyprávěl, jak prováděli zátahy na Banderovce:

    Bylo to ještě za války na osvobozeneckých územích na Slovensku, a jeho jednotka byla vyslaná proti Banderovcům. Bylo to někde v kopcích, v mlze, a jak tak postupovali, narazili na polské zákopy. Poláci postávali u kulometů, Čechoslováci prošli skrz, ale Banderovce se jim nakonec najít nepodařilo. Když se vraceli, zjistili, že zákopy jsou prázdné! V zákopech totiž nebyli Poláci, ale Banderovci, kteří se mezitím zdejchli.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    11:09 24.08.2021

    Přehlídka vypadá zajímavě, výčet techniky je celkem impozantní. Doufám, že bude někde k dispozici pořádně udělaný záznam. Krymská platforma je trochu zoufalý pokus. Ukrajina by ...Zobrazit celý příspěvek

    Přehlídka vypadá zajímavě, výčet techniky je celkem impozantní. Doufám, že bude někde k dispozici pořádně udělaný záznam.

    Krymská platforma je trochu zoufalý pokus. Ukrajina by se měla soustředit na poněkud cíle a ne ztrácet čas hoštěním bezvýznamných politiků a institucí, jejíž zástupci akorát tak snědí chlebíčky, seberou propisky a Ukrajince účastně poplácají po zádech s příslibem hrozně ostrého příspěvku na Twitter. Myslím, že velmi signifikantní je např. odlet Merkelové z Kyjeva těsně před začátkem sněmu. Kdo chce moc, občas nedosáhne ničeho. Trocha pragmatismu místo vlasteneckého nadšení a spravedlivého rozhořčení by neškodila.

    Nechci se nijak zapojovat do zdejšího již tradičního česko-slovenského přečůrávání značky na patníku, ale nedávno jsem objevil zajímavý dobový dokument. Stojí za shlédnutí: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Krabat
    09:13 24.08.2021

    Je zajímavé, jak během pár hodin nastal jednostranný obrat s likema, je vidět, že tyto témata zvyšují aktivitu trollů.

    Je zajímavé, jak během pár hodin nastal jednostranný obrat s likema, je vidět, že tyto témata zvyšují aktivitu trollů.

    • Jan Padesátýpátý
      09:45 24.08.2021

      řekl bych, že se jedná o statisticky přirozený přírůstek lajků. Nepravidelnost je prostě statisticky normální. (Už jsem na AN viděl ty "vlny" létat v prospěch i neprospěch ...Zobrazit celý příspěvek

      řekl bych, že se jedná o statisticky přirozený přírůstek lajků. Nepravidelnost je prostě statisticky normální.
      (Už jsem na AN viděl ty "vlny" létat v prospěch i neprospěch Kremlu/NATO/Banderovců/Gripenů ... )Skrýt celý příspěvek

      • Krabat
        10:24 24.08.2021

        Statisticky přirozený znamená pozvolný, nikoliv jednostranná vlna.

        Statisticky přirozený znamená pozvolný, nikoliv jednostranná vlna.

        • Krabat
          10:27 24.08.2021

          Třeba v mém případě, o půlnoci jsem měl 7 laiků a 3 dislaiky, nyní mám 7 laiků a 13 dislaiků. Jasná aktivace trollů.

          Třeba v mém případě, o půlnoci jsem měl 7 laiků a 3 dislaiky, nyní mám 7 laiků a 13 dislaiků. Jasná aktivace trollů.

          • Rase
            10:52 24.08.2021

            Možná je to tím, že o půlnoci chodí většina lidí v ČR spát a aktivní jsou zase až ráno.

            Možná je to tím, že o půlnoci chodí většina lidí v ČR spát a aktivní jsou zase až ráno.

          • Krabat
            10:54 24.08.2021

            Začíná směna :)

            Začíná směna :)

          • Jan Padesátýpátý
            10:58 24.08.2021

            :) No dobře, těch 7 lajků mohli být ruští trollové, pokud se lajky objevily v krátkém časovém intervalu. Ale to nevíme.

            :) No dobře, těch 7 lajků mohli být ruští trollové, pokud se lajky objevily v krátkém časovém intervalu. Ale to nevíme.

          • Krabat
            11:06 24.08.2021

            Tak Jan se odkopal. Mimochodem, co je proruského na tom, že NS2 snižuje tržní cenu plynu v Evropě a ČR ale i SK bude profitovat z tranzitu. Žádná závislost na Rusku se opět ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak Jan se odkopal. Mimochodem, co je proruského na tom, že NS2 snižuje tržní cenu plynu v Evropě a ČR ale i SK bude profitovat z tranzitu.
            Žádná závislost na Rusku se opět nekoná, naopak máme tu další diverzifikaci.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            11:21 24.08.2021

            :) Jak jsem se odkopal? Píšeš sem v zásadě jenom příspěvky, které nějakým způsobem podporují ruský pohled na věc (a sem patří i tvoje příspěvky podporující NS2). Tím nechci říct, ...Zobrazit celý příspěvek

            :) Jak jsem se odkopal?

            Píšeš sem v zásadě jenom příspěvky, které nějakým způsobem podporují ruský pohled na věc (a sem patří i tvoje příspěvky podporující NS2). Tím nechci říct, že jsi trol, ale pokud tu lajkují ruští trolové, lajkují určitě i tvé příspěvky.

            A k tvé spekulaci lajků od trolů:
            Pokud bych organizoval nějaký troling, určitě bych se snažil troling aktivovat co nejdříve po tom, co vyjde článek. Takže ano, ta úvodní vlna 7 lajků mohly být od proruských trolů.
            (dislajky byly rozprostřené do obou dnů, tam to na troling nevypadá)

            Ale pořád si myslím, že nepravidelnosti jsou statisticky přirozené. (Tím nevylučuji, že ruský troling, který je prokázaný, je zaměřen i na AN.)Skrýt celý příspěvek

          • Krabat
            11:32 24.08.2021

            Prosim :D Jaký ruský pohled na věc? To, že NS2 je výhodný i pro ČR je fakt a ano, je výhodný i pro další evropské země včetně Ruska a co jako, nevidím logiku v tom, se zřeknout ...Zobrazit celý příspěvek

            Prosim :D Jaký ruský pohled na věc? To, že NS2 je výhodný i pro ČR je fakt a ano, je výhodný i pro další evropské země včetně Ruska a co jako, nevidím logiku v tom, se zřeknout Ruska a tím navýšit cenu plynu a pomalu zavést monopol pro LNG. To je fanatismus.
            Dále nevím, jak je výhodné pro Rusko to, že s Ukrajinou vyřeší územní spor. Naopak Ukrajina se tím osvobodí z patové situace. Pro Rusko je vyřešení uzemní celistvosti UA spíše nevýhodné. Jediné plus pro RF je zrušení sankcí, které ovšem nejsou až tak bolestivé, jak se čekalo.
            UA má jasný benefit v tom, že nebude muset živit válku, stabilizuje se a může regulérně vstoupit do EU a NATO. Nyní nemůžeSkrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            12:16 24.08.2021

            Pořád nechápu, jak a v čem jsem se odkopal? Ptáš se, jak je výhodné pro Rusko to, že s Ukrajinou vyřeší územní spor? Výhodné pro Rusko není to, že se vyřeší územní spor. Výhodné ...Zobrazit celý příspěvek

            Pořád nechápu, jak a v čem jsem se odkopal?

            Ptáš se, jak je výhodné pro Rusko to, že s Ukrajinou vyřeší územní spor? Výhodné pro Rusko není to, že se vyřeší územní spor. Výhodné pro Rusko je, pokud se ten spor vyřeší způsobem který tady doporučuješ: že se Ukrajina zřekne svých území a přenechá je Rusku.

            "NS2 je výhodný i pro ČR" není fakt ale (tvůj) názor. Podívej se na lajky v tomto tématu, s tím "faktem" nesouhlasí docela dost lidí.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            12:32 24.08.2021

            A ještě doplním: Tím, že tvoje příspěvky "podporují ruský pohled na věc", jsem nemyslel jenom NS2, ale tvoje příspěvky na AN obecně. Nejsem jediný kdo si toho všiml: Viz "Torong ...Zobrazit celý příspěvek

            A ještě doplním:

            Tím, že tvoje příspěvky "podporují ruský pohled na věc", jsem nemyslel jenom NS2, ale tvoje příspěvky na AN obecně.

            Nejsem jediný kdo si toho všiml: Viz "Torong 16:28 18.08.2021"
            https://www.armadninoviny.cz/i... Skrýt celý příspěvek

          • Krabat
            12:45 24.08.2021

            Jak jste se odkopal je snad jasné. Považujete každého, kdo chápe přínos NS2 pro ČR za ruského trolla. To je jasné trollení a manipulace. Pro ČR není výhodný jakýkoliv horký ...Zobrazit celý příspěvek

            Jak jste se odkopal je snad jasné. Považujete každého, kdo chápe přínos NS2 pro ČR za ruského trolla. To je jasné trollení a manipulace.
            Pro ČR není výhodný jakýkoliv horký konflikt v její blízkosti. Mírové vyřešení územních sporů je výhodné nejen pro ČR, ale i UA. Pro Rusko a USA je to tak půl na půl, záleželo by na dalším vývoji situace. Územní problém na Ukrajině je využit pro geopolitické soupeření proto o ta území v podstatě ani nejde (pro velké hráče).

            Toronga jsem vyvedl z omylu. Navíc jeho trollením, neustálím napadáním, manipulováním, atd. dlouhodobě porušuje pravidla diskuze.
            Torongovo očerňování mého jména mělo za cíl jediné, aby se na mě slítli trollové.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            16:40 24.08.2021

            Teď už mi připadá, že vážně trolíte. Přestože vám říkám, že je rozdíl mezi - mírem na Ukrajině - a odevzdáním území agresorovi neustále se tváříte že je to jedno a to ...Zobrazit celý příspěvek

            Teď už mi připadá, že vážně trolíte.

            Přestože vám říkám, že je rozdíl mezi
            - mírem na Ukrajině
            - a odevzdáním území agresorovi
            neustále se tváříte že je to jedno a to samé.
            (Odevzdání území agresorovi je samozřejmě pro Česko nevýhodné. Jakmile se to stane v Evropě normou, bude Evropa nebezpečnou zónou.)

            "Považujete každého, kdo chápe přínos NS2 pro ČR za ruského trolla."
            To je nepravda, napsal jsem o příspěvek dřív jasně, že
            "nemyslel jenom NS2, ale tvoje příspěvky na AN obecně"Skrýt celý příspěvek

    • Tesil
      13:38 24.08.2021

      Hlavně neřeš palce dolů nebo nahoru.Zde nezáleží na kvalitě samotného komentáře. Pokud chceš mít zaručenou bestovku,tak musíš napsat:Putin je vrah,srovnat HDP Ruska a Itálie nebo ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně neřeš palce dolů nebo nahoru.Zde nezáleží na kvalitě samotného komentáře.
      Pokud chceš mít zaručenou bestovku,tak musíš napsat:Putin je vrah,srovnat HDP Ruska a Itálie nebo jinou podobnou duchaplnost.
      U některých budeš v nemilosti ohledně názorů na NS 2 bez ohledu na fakta.Skrýt celý příspěvek

      • Pavel1
        16:31 24.08.2021

        Copak, tesile, fakta ti nejdou pod čumák. Pokud ti tento výčet připadá chudý, tak by se ještě dal připomenout za západu financovaný modul Nauka, který rusáci dokončili až 14 (slovy ...Zobrazit celý příspěvek

        Copak, tesile, fakta ti nejdou pod čumák. Pokud ti tento výčet připadá chudý, tak by se ještě dal připomenout za západu financovaný modul Nauka, který rusáci dokončili až 14 (slovy čtrnáct) let po termínu a který při připojování málem způsobil katastrofu.Skrýt celý příspěvek

        • Tesil
          16:38 24.08.2021

          No vidíš ty hlavičko na to jsem zapomněl.

          No vidíš ty hlavičko na to jsem zapomněl.

          • Pavel1
            19:13 24.08.2021

            Nepochybuju, že tvůj řídící důstojník má v popisu práce postarat se, abys "zapomněl".

            Nepochybuju, že tvůj řídící důstojník má v popisu práce postarat se, abys "zapomněl".

          • Tesil
            19:40 24.08.2021

            Zbytečně se ztrapňuješ.

            Zbytečně se ztrapňuješ.

          • Pavel1
            07:56 25.08.2021

            Ještě, že tady máme tebe. Ty se zvládneš ztrapňovat zcela účelně.

            Ještě, že tady máme tebe. Ty se zvládneš ztrapňovat zcela účelně.

  • Zajdish
    01:02 24.08.2021

    Tu techniku bych rad videl, bude to zajimava prehlidka. Nechapu, proc se tady urazite, furt mi je blizssi Slovak, nez Nemec,Rus, nebo American. Holt se za 2.WW stalo co se stalo. A ...Zobrazit celý příspěvek

    Tu techniku bych rad videl, bude to zajimava prehlidka. Nechapu, proc se tady urazite, furt mi je blizssi Slovak, nez Nemec,Rus, nebo American. Holt se za 2.WW stalo co se stalo. A srovnavat si pindoury pres armadu je snad jeste horsi. Obe stojej za houby :-) protoze se na ne x let sralo. Navic Slovensko ted nenakoupilo spatne. Porad je potreba brat mensi populaci a nizssi hdp, na to se vaze rozpocet ministerstva obrany. Treba daj v SR driv dohromady ty 2% hdb na obranu driv nez my a budou mit nakonec i vyssi rozpocet. Kazdopadne by mela cela V4 vic drzet pri sobe, nehlede kdo kde vladne.Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    22:15 23.08.2021

    Ak sa chcu Ukrajinci odputat od Rusov, tak ako prve by mali prejst z azbuky na latinku. Nic by Rusom do buducna na Ukrajine "nezatlo tipec" viac, ako toto. Mozno by to bola pre ...Zobrazit celý příspěvek

    Ak sa chcu Ukrajinci odputat od Rusov, tak ako prve by mali prejst z azbuky na latinku. Nic by Rusom do buducna na Ukrajine "nezatlo tipec" viac, ako toto. Mozno by to bola pre nich konecna naveky vekov.Skrýt celý příspěvek

    • Krabat
      23:13 23.08.2021

      Tak to je šílený, ztratit svoji identitu jen proto, že lidé na území, které bylo uměle přičleněno za dob SSSR k UA nechtějí být její součástí.

      Tak to je šílený, ztratit svoji identitu jen proto, že lidé na území, které bylo uměle přičleněno za dob SSSR k UA nechtějí být její součástí.

      • Double
        23:37 23.08.2021

        to by "malorusi" museli nejaku identitu vobec mat

        to by "malorusi" museli nejaku identitu vobec mat

      • Upgrade
        00:02 24.08.2021

        Co to ma s identitou? Je to cisto technicka zalezitost. Nieco ako desiatkova versus dvojkova sustava v matematike.

        Co to ma s identitou? Je to cisto technicka zalezitost. Nieco ako desiatkova versus dvojkova sustava v matematike.

        • Krabat
          00:15 24.08.2021

          Ne to je fakt šílenost, co takhle u nás zavést arabské písmo. Je to přece jen technikálie :D

          Ne to je fakt šílenost, co takhle u nás zavést arabské písmo. Je to přece jen technikálie :D

          • Upgrade
            00:39 24.08.2021

            Nepoznam arabske pismo. Viem ze s cinstinou by bol problem, lebo tam maju rovnake slova rozny vyznam, ktory zalezi od intonacie, ktora je definovana aj v pisme. Naproti tomu ...Zobrazit celý příspěvek

            Nepoznam arabske pismo. Viem ze s cinstinou by bol problem, lebo tam maju rovnake slova rozny vyznam, ktory zalezi od intonacie, ktora je definovana aj v pisme. Naproti tomu latinka s azbukou sa lisia len v samotnych znakoch.

            Byt na mieste Ukrajincov, tak nevaham ani den. Rusi s nimi neskoncili a kym budu Ukrajinci chodit po rozumy na ruske weby, tak nemaju nic iste a o par generacii mozu byt tam, kde boli pred rokom 2014 - propaganda proste funguje. Ale kebyze to prehodia, tak pre dalsiu generaciu uz budu Rusi ufoni z Marsu, pisuci divnym jazykom a cela ich pozornost smerom von, uz bude od tej generacie smerovat na zapad.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            09:46 24.08.2021

            Latinku umí každý Rus, ale arabské písmo u nás asi zná málokdo

            Latinku umí každý Rus, ale arabské písmo u nás asi zná málokdo

          • Krabat
            10:21 24.08.2021

            Upgrade Jen kvůli tomu, že některé přibastlené oblasti v době SSSR nechtějí být její součástí není důvod proč vykořenit svoji historii, kulturu, identitu. Azbuka neboli Cyrilice ...Zobrazit celý příspěvek

            Upgrade
            Jen kvůli tomu, že některé přibastlené oblasti v době SSSR nechtějí být její součástí není důvod proč vykořenit svoji historii, kulturu, identitu. Azbuka neboli Cyrilice není ani původem ruská. Je odvozena z Řečtiny a vznikla na území dnešního Bulharska a používala se dále samozřejmě i s jejím vývojem na dalších slovanských území.
            Vzhledem k tomu, že když chce někdo pouštět informace, ale i dezinformace do jakéhokoliv státu, tak písmo není žádný problém, jazykově nadále jsou a budou Rusko a Ukrajina velmi blízké.
            Nejvíc co Ukrajině pomůže k cestě na západ není přechod na latinku, to je jim k prdu, ale urovnání konfliktu a zřeknutí se oblastí, které s nimi nechtějí být. Až se tak stane, vstup UA do EU a NATO bude otevřen. Stačí tohle, na cestě na západ jim nepomůže změna písma, jazyka, pohlaví. Pokud nebudou mít vyřešenou územní celistvost, je jim to k prdu.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            10:53 24.08.2021

            @Krabat Nevidím, proč by Ukrajina měla k cestě na Západ potřebovat "zřeknout" se svých území. K cestě na Západ Ukrajina potřebuje zřeknout se výdobytků SSSR, a to je především ...Zobrazit celý příspěvek

            @Krabat

            Nevidím, proč by Ukrajina měla k cestě na Západ potřebovat "zřeknout" se svých území. K cestě na Západ Ukrajina potřebuje zřeknout se výdobytků SSSR, a to je především korupce.

            A vzpomínám, že když jsme se "zřekli" Sudet, k urovnání konfliktu nám to moc neprospělo. S jídlem roste chuť.Skrýt celý příspěvek

          • Krabat
            11:00 24.08.2021

            Jan Budu se opakovat, i kdyby UA změnila písmo, jazyk, své jméno, atd., atd. Tak je jí to vše na nic, protože na tom její vstup do EU a NATO nestojí. Kdyby Československo se ...Zobrazit celý příspěvek

            Jan
            Budu se opakovat, i kdyby UA změnila písmo, jazyk, své jméno, atd., atd. Tak je jí to vše na nic, protože na tom její vstup do EU a NATO nestojí.
            Kdyby Československo se nedomluvilo v klidu na rozdělení a byla by válka, tak v EU a NATO budeme za delší čas.

            Cesta UA směrem na západ je jasná, mírové vyřešení uzemní celistvosti.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            11:30 24.08.2021

            Nevím proč předpokládáš, že územní celistvost Ukrajiny by měla být mírově řešena právě tím, že se Ukrajina zřekne svých území. Druhou variantou, na kterou jsi zapomněl, je, že se ...Zobrazit celý příspěvek

            Nevím proč předpokládáš, že územní celistvost Ukrajiny by měla být mírově řešena právě tím, že se Ukrajina zřekne svých území. Druhou variantou, na kterou jsi zapomněl, je, že se agresor zřekne dobytých ukrajinských území.

            (a doufám že se nedivíš proč o kus výš tvrdím, že sem píšeš veskrze proruské příspěvky.)Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            16:36 24.08.2021

            Vzhledem k demografickému vývoji v rusácku, by se měli rusáci to arabské písmo už začít učit. ... případně čínské znaky (to podle místa bydliště).

            Vzhledem k demografickému vývoji v rusácku, by se měli rusáci to arabské písmo už začít učit. ... případně čínské znaky (to podle místa bydliště).

      • Ján Paliga
        00:25 24.08.2021

        Revanšizmu sa ti zachcelo..... to svojho času aj istému Adymu..... A všetci vieme, ako to dopadlo.... Dnes chce revanšizmus Rusko, zajtra Maďarsko, pozajtra Rakúsko.... to by sme ...Zobrazit celý příspěvek

        Revanšizmu sa ti zachcelo..... to svojho času aj istému Adymu..... A všetci vieme, ako to dopadlo.... Dnes chce revanšizmus Rusko, zajtra Maďarsko, pozajtra Rakúsko.... to by sme teda dopadli s tvojím revanšizmom....Skrýt celý příspěvek

      • Pavel1
        16:34 24.08.2021

        Tak, tak, s kalašnikovem zeleného mužika namířeným na hlavu si každý svou identitu a co chce či nechce uvědomí velmi rychle.

        Tak, tak, s kalašnikovem zeleného mužika namířeným na hlavu si každý svou identitu a co chce či nechce uvědomí velmi rychle.

      • Ján Paliga
        21:45 24.08.2021

        Ukrajinci boli za časov ZSSR (ale aj za Imperiálneho Ruska) násilne rusifikovaní. Možnosť bezstrestne používať vlastný jazyk trval veľmi krátko. Vlastne nie len Ukrajinci, platilo ...Zobrazit celý příspěvek

        Ukrajinci boli za časov ZSSR (ale aj za Imperiálneho Ruska) násilne rusifikovaní. Možnosť bezstrestne používať vlastný jazyk trval veľmi krátko. Vlastne nie len Ukrajinci, platilo to pre všetky neruské národy.

        "Tak to je šílený, ztratit svoji identitu jen proto, že lidé na území, které bylo uměle přičleněno za dob SSSR..."
        A čo napríklad Čečensko? Oni právo na slobodu nemajú?Skrýt celý příspěvek

    • perunBB
      05:39 24.08.2021

      Nič nebude lepšie vyjadrovať patričnosť ukrajinského národa k Európe ako latinské písmo.Ale tak isteeee.A ktovie koľko Ukrajincov v reálne by najradšej hovorilo slobodne po rusky.

      Nič nebude lepšie vyjadrovať patričnosť ukrajinského národa k Európe ako latinské písmo.Ale tak isteeee.A ktovie koľko Ukrajincov v reálne by najradšej hovorilo slobodne po rusky.

      • Jan Padesátýpátý
        09:47 24.08.2021

        Na Ukrajině je mluvit Rusky zakázané?

        Na Ukrajině je mluvit Rusky zakázané?

    • Rase
      09:01 24.08.2021

      V Kazachstánu myslím přecházejí z azbuky na latinku. Když je zájem, tak to očividně není problém - jen je to věc na nemálo let. Teda pokud to někdo nezrušil za tu dobu, co jsem tam ...Zobrazit celý příspěvek

      V Kazachstánu myslím přecházejí z azbuky na latinku. Když je zájem, tak to očividně není problém - jen je to věc na nemálo let. Teda pokud to někdo nezrušil za tu dobu, co jsem tam nebyl.Skrýt celý příspěvek

      • Krabat
        09:30 24.08.2021

        ...Zobrazit celý příspěvek

        https://www.denik.cz/ze_sveta/...
        https://www.idnes.cz/zpravy/za...

        Zrušení azbuky provedl i Turkmenistán, již dávno. Zde jde o to, že latinka se používá pro turkické jazyky a azbuka byla zavedena za Stalina a to celkem v té době logicky jako jednotné písmo. Vzhledem k tomu, že ukrajinština byla vždy psána azbukou byl by to zásah do historického a kulturního kontextu. Dokonce ani ukr. nacionalisté, kteří po Ukrajině ničí vše ruské s touto kravinou nepřišli.
        Jinak tyto nápady jdou téměř vždy z řad levice.Skrýt celý příspěvek

    • toustr
      12:29 24.08.2021

      Teoreticky to možné je, podívejme se na Srbsko. Jenže když se to bude dělat "nenásilně", potrvá to desetiletí a stejně úspěch není zaručen. Ano, může tomu pomoci učení např. ...Zobrazit celý příspěvek

      Teoreticky to možné je, podívejme se na Srbsko. Jenže když se to bude dělat "nenásilně", potrvá to desetiletí a stejně úspěch není zaručen. Ano, může tomu pomoci učení např. angličtiny nebo jiného mezinárodního jazyka užívajícího latinku, ale je to opět běh na dlouhou trať. Navíc by to pomohlo evropské integraci, být v EU a NATO (teď to beru teoreticky) jediným s azbukou není asi moc výhra. Suma sumárum.... teoreticky možný a racionální krok, ale za mě naprosto nerealizovatlný.Skrýt celý příspěvek

      • Krabat
        14:07 24.08.2021

        To ale není pravda, v EU a NATO jsou státy, co používají azbuku.

        To ale není pravda, v EU a NATO jsou státy, co používají azbuku.

        • toustr
          15:39 24.08.2021

          Díky za opravu, netuším jak, ale na ty státy jsem úplně zapomněl :D No nic, asi je na čase si zarezervovat seniorhaus. Tím se ale význam tvrzení nemění, je to stále jazyková ...Zobrazit celý příspěvek

          Díky za opravu, netuším jak, ale na ty státy jsem úplně zapomněl :D No nic, asi je na čase si zarezervovat seniorhaus.

          Tím se ale význam tvrzení nemění, je to stále jazyková bariéra.Skrýt celý příspěvek

      • Hyena
        23:53 24.01.2022

        Si nejako zabudol na Bulharsko, nezdá sa ti?

        Si nejako zabudol na Bulharsko, nezdá sa ti?

  • toustr
    21:47 23.08.2021

    Já se bohužel obávám, že součástí přehlídky bude jediné "české" vozidlo, Neptun. Danu jsem na žádném z videí neviděl. Kdo má případně lepší zdroje, velmi by mě to zajímalo, ...Zobrazit celý příspěvek

    Já se bohužel obávám, že součástí přehlídky bude jediné "české" vozidlo, Neptun. Danu jsem na žádném z videí neviděl. Kdo má případně lepší zdroje, velmi by mě to zajímalo, děkuju.
    https://youtu.be/vh_Gqdq0zJ8... Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    19:08 23.08.2021

    Účast Slovenska na výroční přehlídce je sympatická, ovšem pokud by SK chtělo pro Ukrajince udělat něco užitečného a praktického, nechť zrychlí kontroly na hranici. Opravdu není ...Zobrazit celý příspěvek

    Účast Slovenska na výroční přehlídce je sympatická, ovšem pokud by SK chtělo pro Ukrajince udělat něco užitečného a praktického, nechť zrychlí kontroly na hranici. Opravdu není důstojné čekat i několik hodin v relativně krátké frontě na to, než si znuděný personál hraničního přechodu obejde auto a plácne razítko. UA má bezvízový styk s EU, nevím jestli je smyslem znechucovat Ukrajincům cestování nebo jim stále dávat najevo, že jsou méněcenní, nicméně v 21. století jde přechod hranic zrychlit.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      19:23 23.08.2021

      To je ešte nič čo sa deje na našej cudzineckej polícii .... V tomto sa tvárime strašne "eur´ópsky" .... ale faktom je, že nám trčí slama z topánok ..... Nie je to zas úplne ...Zobrazit celý příspěvek

      To je ešte nič čo sa deje na našej cudzineckej polícii ....

      V tomto sa tvárime strašne "eur´ópsky" .... ale faktom je, že nám trčí slama z topánok .....

      Nie je to zas úplne neschopnosť ... ale organizovaná korupcia, ktorá funguje jednoducho .... kto zaplatí sprostredkovateľskej firme nemá problém ... a tí "blbí" musia pocítiť, že nezaplatili ....

      Je to už dlhodobo..... bohužial nezmenilo sa nič ....Skrýt celý příspěvek

    • janusinko
      19:36 23.08.2021

      Neviem odkiaľ máš info, že Ukrajina má s EU bezvízový styk, pretože všetci Ukrajinci, ktorých poznám si museli vybavovať víza aby mohli pracovať/študovať na Slovensku.

      Neviem odkiaľ máš info, že Ukrajina má s EU bezvízový styk, pretože všetci Ukrajinci, ktorých poznám si museli vybavovať víza aby mohli pracovať/študovať na Slovensku.

      • Jura99
        19:44 23.08.2021

        řeč je samozřejmě o turistických vízech. Tam je už několik let bezvízový styk. Pracovní a studijní víza samozřejmě jsou, což je ale celkem standard pro většinu světa.

        řeč je samozřejmě o turistických vízech. Tam je už několik let bezvízový styk. Pracovní a studijní víza samozřejmě jsou, což je ale celkem standard pro většinu světa.

  • Jura99
    18:55 23.08.2021

    Snažím se přečíst co mají Tatry za logo na kabině, ne že by na tom záleželo, ale tatrovácký kolečko tam není.

    Snažím se přečíst co mají Tatry za logo na kabině, ne že by na tom záleželo, ale tatrovácký kolečko tam není.

    • tomas.kotnour
      22:29 23.08.2021

      Trojzubec ve kterém je vepsáno Нептун

      Trojzubec ve kterém je vepsáno Нептун

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2