Slovenské dělostřelectvo získá houfnice Zuzana 2

ShKH Zuzana 2 / Konštrukta-Defence 

Ozbrojené síly Slovenské republiky (OS SR) nakoupí osm nových samohybných kolových houfnic (ShKH) Zuzana 2 ráže 155 mm. Akviziční proces začne již v letošním roce.

„Na základě operačních potřeb OS SR je potřené rozšířit dělostřelecký oddíl o osm kusů 155mm ShKH Zuzana 2 na standardní dělostřelecký oddíl složený ze tří baterií,“ uvedla Dana Cápková, tisková mluvčí slovenského ministerstva obrany. Celkově OS SR, pokud s dalším nákupem udělí souhlas vláda, do roku 2022 nakoupí 25 ShKH Zuzana 2. Cena projektu (P1-3) je 175 milionů euro (4,45 miliardy Kč)

 

 

OS SR v současné době mají ve výzbroji 16 kusů ShKH vz. 2000 Zuzana a 25 modernizovaných raketometů RM vz. 70/80 Modular. Všechny houfnice Zuzana jsou umístěny v samohybném dělostřeleckém oddílu, který spadá pod 2. mechanizovanou brigádu. Oddíl má dvě palebné baterie, každou s osmi houfnicemi Zuzana. Nákup dalších osmi houfnic Zuzana 2 umožní vybudovat třetí palebnou baterii.

 

Od svého předchůdce se ShKH Zuzana 2 liší především jednomístnou kabinou a hlavní prodlouženou na 52 ráží (8200 mm). Zuzana 2 s dálkovým dělostřeleckým granátem ERFB-BB má dostřel 41 000 m.

 

Podle Cápkové OS SR plánuje nakoupit osvětlovací, zadýmovací nebo zápalnou munici. Uvažuje se dokonce o přesně naváděné munici. Výhodou přesné munice je rychlé ničení bodových cílů (často hned prvním zásahem), nevýhodou pak velká cena. Přesně naváděný granát M982 Excalibur stojí několik desítek tisíc dolarů. Existuje také jednoduší řešení v podobě naváděcí hlavice M1156 Precision Guidance Kit, která se šroubuje místo klasické rozbušky. Přesnost je menší než u M982, ale cena za sadu pro jeden granát je “pouze” 10 000 dolarů.

 

„Parametry přesně naváděné munice budou určeny na základě strategických požadavků a analýz získány na základě prací PESCO ‚EuroArtillery‘,“ dodala Capáková. Dodejme, že Slovensko je vedoucí zemí iniciativy EuroArtillery Evropské unie, která si klade za cíl vyvinout společnou “evropskou” samohybnou dělostřeleckou platformu a systém řízení palby.
 

Maximální rychlost palby ShKH Zuzana 2 v automatickém režimu je šest výstřelů v první minutě nebo 16 výstřelů v prvních třech minutách. Při ručním nabíjení je rychlost palby 2 výstřely za minutu.

 

Vladimír Bednár na svém blogu na SME.sk však upozorňuje, že problémem ShKH Zuzana 2 může být její zastaralost v kontextu rychlosti zahájení palby, rychlosti palby a schopnosti neprodleně opustit palebnou pozici. Tato zastaralost podle Bednára zabraňuje, aby se ShKH Zuzana 2 stala jednotnou evropskou dělostřeleckou platformou v rámci iniciativy EuroArtillery.

 

Bednár připomíná, že současné moderní dělostřelecké systémy uplatňují taktiku „vystřel a uteč“ (shoot and scoot). Cílem je vypálit v krátkém čase na cíl co největší počet granátů a okamžitě změnit pozici kvůli odvetné dělostřelecké palbě protivníka.

 

„Problém je, že tento čas je extrémně krátký. Po odpálení první střely v průběhu 3 až 6 sekund nepřátelské radiolokátory (např. AN/TPQ-36 nebo ARTHUR) zachytí vystřelenou střelu a ze zjištěných parametrů vypočítají přesnou polohu střílející houfnice,” vysvětluje Bednár na svém blogu. „Trvá dalších 10 sekund, než je tato informace předána automatizovaným systémům řízení palby dělostřeleckých sil, které jsou určeny k potlačování nepřátelské dělostřelecké palby. Po dalších 30 sekundách se nepřátelské dělostřelecké systémy připravují na zahájení protipalby, vystřelí první střely a po dalších 50 sekundách (doba letu 155mm střely na vzdálenost 24 km, na vzdálenost 40 km to je 90 sekund) dopadají první střely na místo, odkud byly zahájena palba.”

 

V těchto 90 až 100 sekundách musí tedy houfnice Zuzana 2 ukončit palbu, připravit se na přesun a vzdálit se od místa minimálně 300 m. Tato vzdálenost počítá se střední kruhovou odchylkou (CEP) klasické dělostřelecké munice a s balistickou ochranou ShKH Zuzana 2. V případě Zuzany 2 ukončení palby trvá 20 sekund a přesun o 300 m zhruba 40 sekund.

 

Pokud tedy jakýkoliv dělostřelecký systém neopustí po prvním výstřelu do 30 až 40 sekund svou pozici, tak bude nepřátelským dělostřelectvem (pokud se tedy střetne s rovnocenným protivníkem) prakticky jistě zničen.

 

Bednár však upozorňuje, že během této doby Zuzana 2 dokáže vypálit pouze 4 granáty. Německá pásová houfnice PzH 2000 (3 výstřely za devět sekund a 20 výstřelů za dvě minuty) a švédská kolová Archer FH77BW (20 výstřelů za 2 minuty) vypálí osm granátů. Bednár z toho vyvozuje, že bojovou hodnotu, jako mají čtyři ShKH Zuzana 2 mají dva moderní dělostřelecké systémy.

 

Díky tomu lze relativizovat nižší cenu slovenské houfnice Zuzana 2 oproti zahraničním konkurentům – například Norsko nakoupilo 24 kusů jihokorejských pásových samohybných houfnic K9 Tunder a šest kusů muničních vozidel K10 za 226,6 milionu euro.

Zdroj: SME.sk, Teraz

Nahlásit chybu v článku


Související články

Dvě novinky ze Slovenska – pistole se značkou ZVS

Zbrojní výroba na Slovensku má dlouhou tradici sahající až do doby první Československé republiky. ...

Kritika nákupu slovenských bojových vozidel AMV roste

Česko-Slovenské deja vu – podobně jako v případě nákupu kolových bojových vozidel pěchoty (KBVP) ...

Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků

V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...

KOMENTÁŘ: Niekoľko mýtov okolo fínsko-slovenskej spolupráce na bojových vozidlách

Celý proces obstarania vozidiel BOV 8×8 je postavený na zavádzaní verejnosti zo strany slovenského ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

    • Hevonen
      18:01 10.05.2024

      DennikN by rad hodil na smer aj to, ze v nedeľu prší. Realita je taká, ze Konstrukta vo výrobe Zuzan jednoducho zlyháva. Meškajú Zuzany pre OSSR, meskala aj prvá ukrajinská ...Zobrazit celý příspěvek

      DennikN by rad hodil na smer aj to, ze v nedeľu prší.

      Realita je taká, ze Konstrukta vo výrobe Zuzan jednoducho zlyháva.
      Meškajú Zuzany pre OSSR, meskala aj prvá ukrajinská objednavka a ta bola plnená z objednávky pre OS.
      Ich stavka na zavod v Kramatorsku bez objednania hlavní aj ZTS je ich manažérskym zlyhaním.
      Prejavuje sa to, ze Konstrukta bola vždy vyvojova kancelária a dlhodobé skúsenosti s finálnou montážou nema.Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        11:00 11.05.2024

        Ciastocne suhlas. Ale jednostranne zakazanie rozbehnutej spoluprace velmi smrdi politikou a nie biznisom.

        Ciastocne suhlas. Ale jednostranne zakazanie rozbehnutej spoluprace velmi smrdi politikou a nie biznisom.

        • Hevonen
          13:53 11.05.2024

          Lenže nič také sa nedeje. Dani a Nemci objednali 16x Zuzanu v septembri 2022. Peniaze prišli v októbri 22. Kým prišla sebranka k moci mali mať odovzdaných 12 kusov a nie dva. Ak ...Zobrazit celý příspěvek

          Lenže nič také sa nedeje. Dani a Nemci objednali 16x Zuzanu v septembri 2022.
          Peniaze prišli v októbri 22.
          Kým prišla sebranka k moci mali mať odovzdaných 12 kusov a nie dva.
          Ak nestíhajú, mali si finalnu montáž dojednať v ZTS. Robia ju aj pre CSG pri Ditach.Skrýt celý příspěvek

        • Hevonen
          14:12 11.05.2024

          Ci ty myslíš spoluprácu s Ukrajincami? Dodali hlavne? Kebyže áno, Konstrukte nestojí na dvore 7 Zuzan bez hlavní. Uz som to tu písal, nedajte sa zatiahnuť do národnostných a ...Zobrazit celý příspěvek

          Ci ty myslíš spoluprácu s Ukrajincami?
          Dodali hlavne?
          Kebyže áno, Konstrukte nestojí na dvore 7 Zuzan bez hlavní.

          Uz som to tu písal, nedajte sa zatiahnuť do národnostných a politických súbojov.Skrýt celý příspěvek

          • Sergej7490
            17:07 11.05.2024

            Ano spolupracu s UA. Mam len kuse info, oficialne ju nestihli podpisat, to uz Smer stopol. Ak by to aj s UA nevyslo, stale problem Konstrukty. Takto to vyzers ako hadzanie polien ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano spolupracu s UA. Mam len kuse info, oficialne ju nestihli podpisat, to uz Smer stopol.
            Ak by to aj s UA nevyslo, stale problem Konstrukty. Takto to vyzers ako hadzanie polien pod nohy. Hlavne s novym riaditelom Konstrukty.Skrýt celý příspěvek

  • ggtt
    17:35 18.07.2022

    Existuje moznost modernizacie Zuzany 2000 smerom k Z2?

    Existuje moznost modernizacie Zuzany 2000 smerom k Z2?

    • Sergej7490
      23:09 18.07.2022

      Pravdepodobne len v kompatibilite so Z2. Z2 ma vacsiu vezu. Pravdepodobne by siel vymenit kanon, brzdovratne ustrojenstvo. Ale asi by to nebolo velmi ekonomicky efektivne. Skor ...Zobrazit celý příspěvek

      Pravdepodobne len v kompatibilite so Z2. Z2 ma vacsiu vezu.
      Pravdepodobne by siel vymenit kanon, brzdovratne ustrojenstvo. Ale asi by to nebolo velmi ekonomicky efektivne.
      Skor len SW vybavu doplnit na uroven Z2 a prislusne IT HW.
      Mozno motor, prevodovka... Ale to by vznikol kockopes, nocna mora pre servisaka a sklad ND.Skrýt celý příspěvek

    • Hevonen
      14:16 19.07.2022

      Najväčšou prekážkou je dĺžka munície. Do Zuzany 2 sa zmestí až 1000mm dlhá munícia. To do veže Zuzany 2000 nevmestíte. Takže by bolo treba vyrobiť celú vežu. Avšak ukladať ju na ...Zobrazit celý příspěvek

      Najväčšou prekážkou je dĺžka munície. Do Zuzany 2 sa zmestí až 1000mm dlhá munícia. To do veže Zuzany 2000 nevmestíte.
      Takže by bolo treba vyrobiť celú vežu. Avšak ukladať ju na staručký podvozok (neboli novovyrobené, sú to repasy vz.77) nie je rentabilné.
      Výmena Zuzany 2000 (ktoré pred troma rokmi prešli upgradom aby dokázala používať rovaný druh delosysu) nie je rentabilná a keď na ňu príde, bolo by vhodné druhý oddiel vybaviť Evou.Skrýt celý příspěvek

  • Sergej7490
    13:08 18.07.2022

    Posledných 8 objednaných húfnic Zuzana 2 by mali dodať Ozbrojeným silám SR najneskôr do konca júna 2024. Vyplýva to z dodatku zmluvy, ktorú na konci júna uzavrelo ministerstvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Posledných 8 objednaných húfnic Zuzana 2 by mali dodať Ozbrojeným silám SR najneskôr do konca júna 2024. Vyplýva to z dodatku zmluvy, ktorú na konci júna uzavrelo ministerstvo obrany s dodávateľom, štátnou akciovou spoločnosťou Konštrukta Defence. Pôvodne bol termín stanovený na polovicu decembra 2022, ovplyvnil ho predaj húfnic Ukrajine.

    https://dennikn.sk/minuta/2937... Skrýt celý příspěvek

    • ggtt
      16:36 18.07.2022

      8 kusov za dva roky? Takato rychlost produkcie je malo aj v mierovych casoch. Ak by sa akykolvek odberatel v buducnosti pokusil nahradit straty, caka ho len myknutie plecami. Na to ...Zobrazit celý příspěvek

      8 kusov za dva roky? Takato rychlost produkcie je malo aj v mierovych casoch.
      Ak by sa akykolvek odberatel v buducnosti pokusil nahradit straty, caka ho len myknutie plecami. Na to aby uspeli s jej predajom, by mali v tomto smere poriadne zapracovat, inak sa naskyta porovnanie s rychlostou vyroby Armaty .. bohuzial.Skrýt celý příspěvek

      • Praclik
        16:38 18.07.2022

        Podstatne je slovicko "najneskor" - je to posunute na rok 2024, aby bol priestor pre pripadne dalsie dodavky Z2 na UA.

        Podstatne je slovicko "najneskor" - je to posunute na rok 2024, aby bol priestor pre pripadne dalsie dodavky Z2 na UA.

        • Danik
          19:09 18.07.2022

          A to je přání nebo realita? Já jen aby to nebylo omezeno výrobními kapacitami.

          A to je přání nebo realita? Já jen aby to nebylo omezeno výrobními kapacitami.

          • Clanek
            21:18 18.07.2022

            Tak to je imho hloupost, neb prvnich 16 prislo behem prvnich 2 let kdyz se odecte korona, a vsech 25 melo byt za 2,5r a to vcetne nabehu produkce. Od zacatku se to tedy planovalo ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak to je imho hloupost, neb prvnich 16 prislo behem prvnich 2 let kdyz se odecte korona, a vsech 25 melo byt za 2,5r a to vcetne nabehu produkce. Od zacatku se to tedy planovalo na cca 12ks rocne.
            Otazka je co s tim udelala korona, jestli slo o casove omezene zdrzeni a ted se jede opet "naplno", anebo se ani ted tech 12ks/rok nedari? To se asi pozna az podle toho kdy dostane UA svych 8ks.Skrýt celý příspěvek

  • Sergej7490
    19:01 16.02.2022

    Tu vidiet aj interier:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Tu vidiet aj interier:
    https://www.youtube.com/watch?...

    • Jura99
      09:14 15.02.2022

      obstarali si schopné video, což je v marketingu dost důležitý detail.

      obstarali si schopné video, což je v marketingu dost důležitý detail.

    • Martinos
      19:23 15.02.2022

      Nemali byt dodane dalsie hufnice, dokonca minuleho roka?

      Nemali byt dodane dalsie hufnice, dokonca minuleho roka?

    • Sergej7490
      07:28 16.02.2022

      Konecne fajn video.

      Konecne fajn video.

  • Hajo
    17:01 19.03.2021

    Niečo z noviniek týkajúcich sa nových pásových BVP pre plánovanú strednú ...Zobrazit celý příspěvek

    Niečo z noviniek týkajúcich sa nových pásových BVP pre plánovanú strednú brigádu:
    https://www.mosr.sk/48949-sk/r...

    Ukážky KF41 BVP LYNX a obhliadka súčasných výrobných kapacít štátnej akciovej spoločnosti DMD Holding.Skrýt celý příspěvek

    • mikojan29
      17:46 19.03.2021

      Tak to je veľmi zaujímavá informácia, nech sa to hýbe, pozemáci majú veľký deficit v modernizácii. Palec hore.

      Tak to je veľmi zaujímavá informácia, nech sa to hýbe, pozemáci majú veľký deficit v modernizácii. Palec hore.

    • PavolR
      18:28 19.03.2021

      Bude napínavé sledovať, čo všetko sa ešte na ukážkach objaví. Tak napríklad v súvislosti s nedávnou kórejskou návštevou, či príde aj AS-21 Redback.

      Bude napínavé sledovať, čo všetko sa ešte na ukážkach objaví. Tak napríklad v súvislosti s nedávnou kórejskou návštevou, či príde aj AS-21 Redback.

      • mikojan29
        20:17 19.03.2021

        Áno, uvidíme čo sa tu objaví za ostatné mesiace a ten Redback by bol zaujímavý konkurent európskym BVP. Milo ma prekvapila táto informácia, že sa začalo s prípravou na obstarávanie ...Zobrazit celý příspěvek

        Áno, uvidíme čo sa tu objaví za ostatné mesiace a ten Redback by bol zaujímavý konkurent európskym BVP. Milo ma prekvapila táto informácia, že sa začalo s prípravou na obstarávanie nových BVP. Konečne je na MO niekto, kto aj rozmýšľa.Skrýt celý příspěvek

      • mikojan29
        09:39 20.03.2021

        A to majú Kórejci toho na ponúkanie viacero vecí, napr. K2 Black Panter, KAI T-50, no ostaňme na zemi.

        A to majú Kórejci toho na ponúkanie viacero vecí, napr. K2 Black Panter, KAI T-50, no ostaňme na zemi.

        • HEKTOR
          11:38 20.03.2021

          mikojan29 - no keby to montovala KIA ,tak by to nebolo nereálne ... :)

          mikojan29 - no keby to montovala KIA ,tak by to nebolo nereálne ... :)

        • Miroslav
          13:51 20.03.2021

          Načo by nam boli T-50? Nehľadiac na to, že to v Európe nikto nemá

          Načo by nam boli T-50? Nehľadiac na to, že to v Európe nikto nemá

          • mikojan29
            20:43 20.03.2021

            Na lietanie? Teraz vážne, to mala byť len taká malá ukážka, čo môže táto krajina ponúknuť. K2 a Redback sú určite na zváženie, možno sa u nás aj ukážu v dohľadnej dobe. Nechajme ...Zobrazit celý příspěvek

            Na lietanie?
            Teraz vážne, to mala byť len taká malá ukážka, čo môže táto krajina ponúknuť. K2 a Redback sú určite na zváženie, možno sa u nás aj ukážu v dohľadnej dobe. Nechajme sa prekvapiť.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          20:08 20.03.2021

          koupit K2, K9, Redback a staly by se OSSR skokanem roku a neudely by zle. Neni duvod hrat si na dlouholety vyber nako ACR. Zuzanu dat bud samostatne nebo kolove brigade.

          koupit K2, K9, Redback a staly by se OSSR skokanem roku a neudely by zle. Neni duvod hrat si na dlouholety vyber nako ACR. Zuzanu dat bud samostatne nebo kolove brigade.

          • HEKTOR
            21:20 20.03.2021

            Jura99 - prestaňme vtipkovať a bavme sa vážne....reč je o slovensku,nie o maďarsku... :) ale teraz vážne -možné sú len 3 možnosti : 1. budeme dĺĺĺo vyberať a nakoniec vyberieme ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 - prestaňme vtipkovať a bavme sa vážne....reč je o slovensku,nie o maďarsku... :)

            ale teraz vážne -možné sú len 3 možnosti :
            1. budeme dĺĺĺo vyberať a nakoniec vyberieme zle...
            2. skúsime to vyrobiť,veď to nemôže byť zase až tak zložité...
            3. prekvapíme a kúpime aj dobre a aj rýchlo...Skrýt celý příspěvek

          • Sergej7490
            17:37 21.03.2021

            Ano, ale asi narazime na realitu post Covid-ovej prazdnej kasy a bude vymalovane... Sam minister obrany pri tankoch melie cosi o nosnosti mostov, takze to vidim na maximalne novy ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, ale asi narazime na realitu post Covid-ovej prazdnej kasy a bude vymalovane... Sam minister obrany pri tankoch melie cosi o nosnosti mostov, takze to vidim na maximalne novy kanon do T72 a bude vymalovane.Skrýt celý příspěvek

          • janusinko
            20:41 21.03.2021

            Sergej7490
            Tanky nie sú momentálne na poriadku dňa a neverím, že sa budú modernizovať T72.
            https://www.mosr.sk/data/files...
            Tabuľka č. 20

            Sergej7490
            Tanky nie sú momentálne na poriadku dňa a neverím, že sa budú modernizovať T72.
            https://www.mosr.sk/data/files...
            Tabuľka č. 20

          • Sergej7490
            09:59 22.03.2021

            Tak zadanie pre overenie moznosti modernizacie T-72 uz bolo nejakemu vyzkumaku zadane. Viac ma ale zaujalo toto: str. 38, bod 8: Prípadné zrušenie jednotiek S-300 a časti 2K12KUB ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak zadanie pre overenie moznosti modernizacie T-72 uz bolo nejakemu vyzkumaku zadane.
            Viac ma ale zaujalo toto:
            str. 38, bod 8:
            Prípadné zrušenie jednotiek S-300 a časti 2K12KUB novým cieľovým modelom byvytvorilo úsporu 5,5 až 7mil. eur ročne.Je to možné dosiahnuť realokáciou 185 až 235 vojenských miest.31Kvalitný a kvalifikovaný personál revízia odporúča vmaximálnej miere udržať, podľa potreby preškoliť a využiť na iných funkciách vrámci MO SRSkrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            20:40 22.03.2021

            "Prípadné zrušenie jednotiek S-300 a časti 2K12KUB novým cieľovým modelom byvytvorilo úsporu 5,5 až 7mil. eur ročne.Je to možné dosiahnuť realokáciou 185 až 235 vojenských ...Zobrazit celý příspěvek

            "Prípadné zrušenie jednotiek S-300 a časti 2K12KUB novým cieľovým modelom byvytvorilo úsporu 5,5 až 7mil. eur ročne.Je to možné dosiahnuť realokáciou 185 až 235 vojenských miest.31Kvalitný a kvalifikovaný personál revízia odporúča vmaximálnej miere udržať, podľa potreby preškoliť a využiť na iných funkciách vrámci MO SR."

            Tak ak sa toto stane, to bude hotové "porno"..... To prídu o schopnosti a investované milióny do výcviku personálu....Skrýt celý příspěvek

          • Sergej7490
            07:58 23.03.2021

            Berem to zas tak ze UHP robi brainstorming a je na GŠ aby vysvetlilo ze to nie je dobry napad. Tiez ma zaujal azmienka o modernizacii na standard S-400(urcite E).

            Berem to zas tak ze UHP robi brainstorming a je na GŠ aby vysvetlilo ze to nie je dobry napad. Tiez ma zaujal azmienka o modernizacii na standard S-400(urcite E).

          • Miroslav
            20:15 23.03.2021

            Za tie peniaze čo sú tam uvedené bude tak 25 tankov a max 80 BVP. Má to vôbec zmysel ísť do takého projektu?

            Za tie peniaze čo sú tam uvedené bude tak 25 tankov a max 80 BVP. Má to vôbec zmysel ísť do takého projektu?

          • janusinko
            20:29 23.03.2021

            Miroslav Viď tabuľka 21, prioritné sú počty, nie cena. Niekde v tom dokumente je aj uvedené, že ceny u niektorých položiek sú podhodnotené a obstarávacia cena bude vyššia. ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            Viď tabuľka 21, prioritné sú počty, nie cena. Niekde v tom dokumente je aj uvedené, že ceny u niektorých položiek sú podhodnotené a obstarávacia cena bude vyššia. Napríklad u BOV až dvojnásobne!Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            21:18 23.03.2021

            Miroslav:
            Pozeráš v tabuľke č. 20 nesprávny stĺpec, to sú pôvodne plánované náklady na modernizáciu, kým odporučené korekcie na nákup nových BVP a tankov sú v poslednom.

            Miroslav:
            Pozeráš v tabuľke č. 20 nesprávny stĺpec, to sú pôvodne plánované náklady na modernizáciu, kým odporučené korekcie na nákup nových BVP a tankov sú v poslednom.

          • Miroslav
            00:32 24.03.2021

            Máte pravdu páni. Ja som si to len tak preletel na telefóne a nevšimol som si to. No tých 50-60 ks tankov je fakt minimum ktoré sa oplatí živiť. Ostáva už len otázka kto bude ...Zobrazit celý příspěvek

            Máte pravdu páni. Ja som si to len tak preletel na telefóne a nevšimol som si to. No tých 50-60 ks tankov je fakt minimum ktoré sa oplatí živiť. Ostáva už len otázka kto bude dodávateľ. V prípade BVP je myslím ten počet optimum okolo 200 ks. Tu je zas otázka, či sa to bude dopĺňať KBVP alebo sa pôjde len po pásoch.Skrýt celý příspěvek

  • Hajo
    17:42 18.03.2021

    Konečne sa dostane k vojakom nová technika. Citujem: " Samohybná kanónová húfnica ZUZANA 2 je oproti svojej predchodkyni ShKH ZUZANA 2000 vybavená novým podvozkom T 815-7, kanónom ...Zobrazit celý příspěvek

    Konečne sa dostane k vojakom nová technika. Citujem: " Samohybná kanónová húfnica ZUZANA 2 je oproti svojej predchodkyni ShKH ZUZANA 2000 vybavená novým podvozkom T 815-7, kanónom s dĺžkou 52 kalibrov, guľometom M2HB-QCB Browning 0.50, obrannými prostriedkami a tiež novou kabínou." Samozrejme v ráži 155 mmm NATO.
    Tých 24+1 kusov bude prínosom pre OSSR. Dúfam, že sa bude pokračovať v ďalšej modernizácii, ktorá je nevyhnutná. Naši delostrelci úspešne pôsobia v Lotyšsku so Zuzanami vz. 2000, kde získavajú skúsenosti.Skrýt celý příspěvek

    • Sergej7490
      23:23 18.03.2021

      Nechcem byt zly, ale ake skusenosti ? Maximalne tak z udrzby mimo kasarne. Alebo tam po niekom strielaju ? Rozhodne je fajn ze tam sli vyvetrat a odprezentovat techniku, ale radsej ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechcem byt zly, ale ake skusenosti ? Maximalne tak z udrzby mimo kasarne. Alebo tam po niekom strielaju ?
      Rozhodne je fajn ze tam sli vyvetrat a odprezentovat techniku, ale radsej by som ich videl napr. na ukraine.Skrýt celý příspěvek

      • wlko
        08:03 19.03.2021

        Napr. skúsenosti s pôsobením v rámci Latvian multinational battalion battle group? Skúsenosť s poskytovaním podpory pre medzinárodné zoskupenie určite nieje na zahodenie najmä čo ...Zobrazit celý příspěvek

        Napr. skúsenosti s pôsobením v rámci Latvian multinational battalion battle group? Skúsenosť s poskytovaním podpory pre medzinárodné zoskupenie určite nieje na zahodenie najmä čo sa týka velenia a komunikácie. Strieľanie je len čerešnička na torte.

        A Zuzán na Ukrajine sa možno dočkáte, ak sa budú staré odpredávať ako prebytočné. Lebo o utvorení ďalšieho oddielu vyzbrojeného húfnicami zatiaľ nepočuť nič a skladovanie techniky vraj u nás moc nefrčí...Skrýt celý příspěvek

        • Sergej7490
          08:31 19.03.2021

          Z2000 sa maju zgeneralkovat a jemne zmodernizovat. Ale mozne je u nas vselico.

          Z2000 sa maju zgeneralkovat a jemne zmodernizovat. Ale mozne je u nas vselico.

          • mikojan29
            10:05 19.03.2021

            Z2000 by mali byť zgenerálkované a aj jemne zmodernizované. Minimálne tie, ktoré sú v Lotyšsku, ale myslím. že aj ostatné.

            Z2000 by mali byť zgenerálkované a aj jemne zmodernizované. Minimálne tie, ktoré sú v Lotyšsku, ale myslím. že aj ostatné.

        • wlko
          08:54 19.03.2021

          Existuje k tomu aj nejaký zdroj? Lebo to je tak ideálne riešenie až sa mi veriť nechce. Aj ked doteraz sa odpredávala munícia a systémy podľa Varšavských vzorov, pokušenie stopiť ...Zobrazit celý příspěvek

          Existuje k tomu aj nejaký zdroj? Lebo to je tak ideálne riešenie až sa mi veriť nechce. Aj ked doteraz sa odpredávala munícia a systémy podľa Varšavských vzorov, pokušenie stopiť relatívne moderné húfnice by bolo veľké, napriek tomu že ich je tak málo.

          A inak ma ešte napadlo k tomu Lotyšsku, že tie skúsenosti sa môžu hodiť pri Euroartilery + pre vyhodnotenie miery interoperability DELOSYS-u so systémami západných armád čo môže byť celkom dobrá referencia.Skrýt celý příspěvek

        • Hajo
          16:40 19.03.2021

          Tak dúfam, že sa Z2000 zmodernizujú a ponechajú vo výzbroji. Myslím že 24 ks. Z2 a 16 ks. Z2000 by bola už slušná palebná sila. Uvažujem, že Z2 by mohli byť súčasťou pripravovanej ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak dúfam, že sa Z2000 zmodernizujú a ponechajú vo výzbroji. Myslím že 24 ks. Z2 a 16 ks. Z2000 by bola už slušná palebná sila.
          Uvažujem, že Z2 by mohli byť súčasťou pripravovanej strednej brigády resp. by bol zriadený samohybný mechanizovaný oddiel pri 1 mechanizovanej brigáde. Predpokladám, že modernizoavné Z2000 by ostali zaradené v 2 mechanizovanej brigáde.Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      19:32 19.03.2021

      Hajo - ako modernizácia je určite fajn a je potrebná...len aby ta radosť nezhorkla keby sa porovnávala cena obstarávania...

      Hajo - ako modernizácia je určite fajn a je potrebná...len aby ta radosť nezhorkla keby sa porovnávala cena obstarávania...

  • Flader
    21:54 17.03.2021

    Zuzana 2 na vojskových skúškach:

    https://www.mil.sk/95175/?pg=1...

    Zuzana 2 na vojskových skúškach:

    https://www.mil.sk/95175/?pg=1...

    • mikojan29
      10:48 18.03.2021

      O mesiac by už mali vojaci obdržať prvé kusy, ak to pôjde podľa posledného harmonogramu dodávok. M2 sa mi páči.
      Chcelo by to aj nejaký export...

      O mesiac by už mali vojaci obdržať prvé kusy, ak to pôjde podľa posledného harmonogramu dodávok. M2 sa mi páči.
      Chcelo by to aj nejaký export...

      • faraonamumu
        11:12 18.03.2021

        Zuzana 2 podle mě dopadne jako Tatrapan: Co kus to originál a exportní úspěch minimální, nebo spíš žádný. Ale možná si zahraje v nějakém filmu od Netflixu :-)

        Zuzana 2 podle mě dopadne jako Tatrapan: Co kus to originál a exportní úspěch minimální, nebo spíš žádný. Ale možná si zahraje v nějakém filmu od Netflixu :-)

        • janusinko
          12:32 18.03.2021

          Faraonko môj, keď začneš do budúcna niečo kritizovať a podrývať, čo je mimochodom v každom jednom tvojom príspevku keď sa jedná o OSSR, tak si skús najprv zamiesť pred vlastným ...Zobrazit celý příspěvek

          Faraonko môj, keď začneš do budúcna niečo kritizovať a podrývať, čo je mimochodom v každom jednom tvojom príspevku keď sa jedná o OSSR, tak si skús najprv zamiesť pred vlastným prahom. Zuzana 2 bola primárne vyvíjaná pre potreby armády SR, export by bol len bonus navyše (mimochodom systém Zuzana 2 osobne považujem za určite lepší ako Caesar). Som ozaj zvedavý aké úspechy bude žať napríklad DITA alebo L39NG, keď o nich neuvažuje ani samotná AČR. Je fakt úsmevné, keď niekto ide kritizovať niečo, keď v danej kritizovanej veci je na horšej úrovni.Skrýt celý příspěvek

          • faraonamumu
            12:52 18.03.2021

            Janusinko Bohužel si ze Zuzany, respektive Konštrukty nejde dělat nic jiného než legraci. Proč? Tato firma je naprosto neschopná dosáhnout jakéhokoliv významějšího exportního ...Zobrazit celý příspěvek

            Janusinko
            Bohužel si ze Zuzany, respektive Konštrukty nejde dělat nic jiného než legraci. Proč? Tato firma je naprosto neschopná dosáhnout jakéhokoliv významějšího exportního úspěchu. Jedná se o naprosto neschopnou firmu především v oblasti marketingu, která neumí svůj produkt vůbec prezentovat. To v kombinaci se slabým politickým vedením Slovenska, které si nedokázalo ani v ČR vylobbovat zavedení této houfnice je vážně tragické.
            Netvrdím tady, že koncepce Zuzky je zastaralá, nebo že by to teoreticky nemohl být kvalitní výrobek, ale neschopnost Slováků tuto zbraň exportovat. Podobný problém má např. i ten Tatrapan.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            13:32 18.03.2021

            bylo by dobré si sundat růžové brýle a pohledět na věc reálně. DMD má hendikep v tom, že je to statní holding a stejně jako např. český státní VOP CZ není nijak zvlášť obchodně ...Zobrazit celý příspěvek

            bylo by dobré si sundat růžové brýle a pohledět na věc reálně. DMD má hendikep v tom, že je to statní holding a stejně jako např. český státní VOP CZ není nijak zvlášť obchodně produktivní, tak ani DMD nemá šanci na prodejní úspěch. Proti tomu je soukromá CSG žralok, který žere tyto pomalé ryby. Jakmile bude DITA v prodejischopném stavu, zmizí i poslední šance pro Zuzanu. DITA i CSG mají pro daňového poplatníka výhodu v tom, že to jsou soukromé projekty a jejich osud je čistě věc výrobce.Skrýt celý příspěvek

          • Hajo
            18:00 18.03.2021

            Tiež by ma zaujímalo prečo v ČR obstarávate francúzske húfnice Caesar a nie DITU?

            Tiež by ma zaujímalo prečo v ČR obstarávate francúzske húfnice Caesar a nie DITU?

          • Jura99
            18:16 18.03.2021

            Hajo: v době výběru houfnice pro AČR o ní nebylo slyšet, ani nesplňuje některé podmínky, např. nasazení jinde v NATO a především není hotová, je to technologický demonstrátor. ...Zobrazit celý příspěvek

            Hajo: v době výběru houfnice pro AČR o ní nebylo slyšet, ani nesplňuje některé podmínky, např. nasazení jinde v NATO a především není hotová, je to technologický demonstrátor. Caesar je dobré dělo.Skrýt celý příspěvek

        • mikojan29
          12:33 18.03.2021

          Som rád, že jej dopraješ aspoň nejaký úspech, aj keď ironický.

          Som rád, že jej dopraješ aspoň nejaký úspech, aj keď ironický.

        • mikojan29
          13:52 18.03.2021

          Niektoré slová/mená sú ako rybárska návnada, nahodíš a skôr či neskôr sa kapor chytí...

          Niektoré slová/mená sú ako rybárska návnada, nahodíš a skôr či neskôr sa kapor chytí...

        • Sergej7490
          23:25 18.03.2021

          S tym co kus to original sa suhlasit neda, bohuzial s exportnym potencialom ano.

          S tym co kus to original sa suhlasit neda, bohuzial s exportnym potencialom ano.

        • HEKTOR
          19:30 19.03.2021

          faraonamumu - tiež to tak vidím,bude to "úspech" asi ako alca,bren atď...ale hlavne že sme hrdí že si niečo vyrábame...

          faraonamumu - tiež to tak vidím,bude to "úspech" asi ako alca,bren atď...ale hlavne že sme hrdí že si niečo vyrábame...

  • Sergej7490
    17:37 09.08.2019

    Tak nakoniec podvozok doda Tatra resp CSG a nadstavbu Matador - vlastni haly po ZTS ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak nakoniec podvozok doda Tatra resp CSG a nadstavbu Matador - vlastni haly po ZTS Dubnica.
    https://dennikn.sk/1548049/uzn...
    >>Štátna Konštrukta vo februári vyhlásila dve konania, ktoré nazvala termínom „súťažný postup“, a to na dodávateľa podvozkov a na dodávateľa zbraňových veží.

    O druhú zákazku sa prihlásila fabrika Matador Industries z Dubnice nad Váhom, jedna z prevádzok Rosinovej skupiny Matador.
    Táto firma prevzala niektoré priestory po niekdajšom štátnom kolose ZŤS Dubnica nad Váhom, ktorý za minulého režimu vyrábal pôvodné húfnice DANA. Neskôr sa dubnická filiálka Matadoru podieľala aj na vývoji novej verzie Zuzana 2, ktorú dnes SNS nakupuje.

    „Do tohto projektu naša spoločnosť dodávala elevačné časti, časti z nabíjacieho automatu, ľavú vežu a ďalšie komponenty. Po skončení výroby týchto častí sa naši pracovníci podieľali aj na samotnej montáži prototypu vozidla Zuzana 2,“ vysvetľuje Matador dôvody, prečo sa o zákazku prihlásil.Skrýt celý příspěvek

  • Gibon
    23:22 17.05.2019

    A ked uz riesime Konstruktu Defence, tak MOSR zakontrahovalo u Konstrukty a Ustavu materialoveho vyskumu SAV vyvoj nanokompozitneho keramickeho materiálu pre
    balistickú ochranu.

    A ked uz riesime Konstruktu Defence, tak MOSR zakontrahovalo u Konstrukty a Ustavu materialoveho vyskumu SAV vyvoj nanokompozitneho keramickeho materiálu pre
    balistickú ochranu.

    • Sergej7490
      14:48 20.05.2019

      To mali spravit pre 15 timi rokmi... Ale lepsie neskoro ako nikdy.

      To mali spravit pre 15 timi rokmi... Ale lepsie neskoro ako nikdy.

  • Jura99
    10:55 17.05.2019

    V ATM 5/2019 je zajímavá informace o způsobu splnění zakázky pro OSSR. Text článku dělá dojem, že Konštrukta nedisponuje kapacitou pro výrobu celého vozidla, protože veřejnou ...Zobrazit celý příspěvek

    V ATM 5/2019 je zajímavá informace o způsobu splnění zakázky pro OSSR. Text článku dělá dojem, že Konštrukta nedisponuje kapacitou pro výrobu celého vozidla, protože veřejnou zakázkou poptává dodavatele věže bez kanonu a dodavatele podvozku či spíš celého strojového spodku. Tempo dodávek 25ks je poměrně pozvolné, první rok 4ks a zbytek za 3 roky. Ovšem divné to není, fabrika, která nic sériově nevyrábí, těžko bude držet lidi a výrobní objekt pro výrobu vozidel.Skrýt celý příspěvek

    • Gibon
      18:06 17.05.2019

      Ak je to pre teba novinka, tak je to asi nepochopenie ulohy Konstrukty Defence, co je to za spolocnost. Staci ist na ich stranku a hned z prveho popisu by si mal vsetko ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak je to pre teba novinka, tak je to asi nepochopenie ulohy Konstrukty Defence, co je to za spolocnost. Staci ist na ich stranku a hned z prveho popisu by si mal vsetko pochopit.

      Neviem odkial cerpa info ma ATM, ale zmluva je podpisana na ukoncenie dodavok do 15.12.2022. Dodavky od buduceho roka a dalej 9+8+8.
      Ta zmluva v diskusii uz je, ale pre istotu:
      https://www.crz.gov.sk/index.p... Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        19:49 17.05.2019

        Urcite neni typicke, aby 90% zbrojni zakazky dodal subdodavatel na zaklade vyberoveho rizeni, tedy hledaji kohokoliv, asi nevedi predem kdo to bude. To ma mnoho rizik napr. v ...Zobrazit celý příspěvek

        Urcite neni typicke, aby 90% zbrojni zakazky dodal subdodavatel na zaklade vyberoveho rizeni, tedy hledaji kohokoliv, asi nevedi predem kdo to bude. To ma mnoho rizik napr. v konecne cene, kvalite, garanci atp.Skrýt celý příspěvek

        • Gibon
          21:35 17.05.2019

          Je skutocne take tazke kliknut na ich stranku? Konstrukta Defence predsa nie je vyrobny zavod. Taky odbornik na Slovensko a taketo zaklady netusi... Konstrukta je vyvojova ...Zobrazit celý příspěvek

          Je skutocne take tazke kliknut na ich stranku? Konstrukta Defence predsa nie je vyrobny zavod.

          Taky odbornik na Slovensko a taketo zaklady netusi...
          Konstrukta je vyvojova spolocnost. Nikdy nic nevyrabala.

          Kedze povodny podvozok je stara konstrukcia Tatry, ktory treba nahradit. Ako inak ako férovou otvorenou sutazou to chcete spraviť? Ta priniesie renomovanych vyrobcov a kvalitu zapadnych produktov.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:06 18.05.2019

            Aha, nevěděl jsem, že těch dosavadních několik Zuzan padalo z nebe. Jinak řečeno, OS SR objednaly houfnici u firmy, která ji umí pouze naprojektovat (resp. recyklovat starý ...Zobrazit celý příspěvek

            Aha, nevěděl jsem, že těch dosavadních několik Zuzan padalo z nebe. Jinak řečeno, OS SR objednaly houfnici u firmy, která ji umí pouze naprojektovat (resp. recyklovat starý projekt), ale už ne vyrobit ? To by až tak nevadilo, pokud by v rámci holdingu DMD byl výrobní podnik, který by větší část houfnice vyrobit uměl. Poptávat u cizích subjektů všechno mimo lauf je skutečně zvláštní, navíc až po získání zakázky, jak mohli seriozně určit cenu celého vozidla, aniž by si museli nechat rezervu, když přesně nemohou vědět za kolik jim kdo těch 90% vozidla dodá ?
            Jinak pro toho subdodavatele je to celkem šance se seznámit s výrobou houfnice a v případě zájmu si odvodit svoji vlastní, už bez Konštrukty. Tipoval bych to na někoho z CSG. Tak či onak je tempo výroby velice pomalé a pochybuju že by např. AČR vyhovovalo čekat na těch 50ks houfnic 10let. Ačkoliv už teď se asi 2roky o houfnicích mluví a zakázka nikde.Skrýt celý příspěvek

          • Gibon
            10:04 18.05.2019

            Myslite ako pri Panduroch, kedy CR zaplatila licenciu, ale vyraba ich CSG? To si nemyslim, ze sa stane na Slovensku. Zuzany2000 boli vyrabane v uplne inej situacii, zbrojarske ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslite ako pri Panduroch, kedy CR zaplatila licenciu, ale vyraba ich CSG?

            To si nemyslim, ze sa stane na Slovensku.

            Zuzany2000 boli vyrabane v uplne inej situacii, zbrojarske podniky boli 100% v statnych podnikoch.

            BVP-M je tiez projekt Konstrukty a modernuzacua sa robila v sukromnych spolocnostiach, alebo spolocnostiach ktore stat sukromnikom prenajal.
            Isli sme inou cestou ako vy, kedy hladate pre VOP zakazky, aby nebol stratovy. A vzhladom na rastuce zákazky aj zamestnanost v tych podnikoch, to bola dobra cesta.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            10:45 18.05.2019

            Gibon
            CSG si licenci na Pandur koupilo u GDELS. Česká republika s tím neměla nic společného. Ta platila jen licenci na Pandury vyrobené u státní VOP CZ.

            Gibon
            CSG si licenci na Pandur koupilo u GDELS. Česká republika s tím neměla nic společného. Ta platila jen licenci na Pandury vyrobené u státní VOP CZ.

          • Gibon
            14:13 18.05.2019

            Scotty: tu v diskusii AN to bolo spominane inak. Tak kde je pravda? Jura99: este mi prosim vysvetli, ako si vyratal 50:9= 10 rokov? Ale ano, kludne to moze byt za 10 rokov. Pri ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: tu v diskusii AN to bolo spominane inak. Tak kde je pravda?

            Jura99: este mi prosim vysvetli, ako si vyratal 50:9= 10 rokov?
            Ale ano, kludne to moze byt za 10 rokov. Pri tempe akym robi MOČR akvizicie, bude aj tych desat rokov uspech. ;-:Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            14:55 18.05.2019

            Gibon Nějakou dobu po vyrobení Pandurů pro AČR skončila VOPu licence a tu si neprodloužili protože na to neměli dost peněz. Potom přišel Strnad a licenci odkoupil od GDELS. V ...Zobrazit celý příspěvek

            Gibon
            Nějakou dobu po vyrobení Pandurů pro AČR skončila VOPu licence a tu si neprodloužili protože na to neměli dost peněz. Potom přišel Strnad a licenci odkoupil od GDELS. V tomhle odchodu se český stát nijak neangažoval.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            07:39 19.05.2019

            Gibon: BVP-M je kapitola sama pro sebe, pochybuju, že by měl někdo zájem si projekt tohoto vozidla vzít a vyrábět sám. 50:9 není 10, ovšem podle ATM je výroba Z2 plánována na 4 ...Zobrazit celý příspěvek

            Gibon: BVP-M je kapitola sama pro sebe, pochybuju, že by měl někdo zájem si projekt tohoto vozidla vzít a vyrábět sám. 50:9 není 10, ovšem podle ATM je výroba Z2 plánována na 4 roky, takže 50ks by bylo 8let, k tomu nějaké to obvyklé zdržení a máme 10. Pokud se nepletu, VOP nikdy neměl licenci na výrobu Pandurů pro třetí strany. ČR objednala u Steyeru Pandury, jejichž finální montáž prováděl VOP, toť vše. Někdo to může nazývat licecní. Tipuju, že Zuzany bude kompletovat MSM, strojový spodek Tatra a věž kdoví. V tendru pro AČR tipuju buď vyhraje zahraniční houfnice nebo CSG nabídne "svůj" stroj, na bázi Z2.Skrýt celý příspěvek

          • Gibon
            11:54 19.05.2019

            Jura99: Ach ta tvoja dojmologia. 1 rok na pripravu 3 roky na vyrobu 25 ks Je uplne "logicke" to zdvojnasobit a nie preratat 1+3+3 na vyrobu 50ks. Ak by boli nejake zdrzenia, tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99:
            Ach ta tvoja dojmologia.
            1 rok na pripravu
            3 roky na vyrobu 25 ks

            Je uplne "logicke" to zdvojnasobit a nie preratat 1+3+3 na vyrobu 50ks. Ak by boli nejake zdrzenia, tak akurat na ceskej strane a na "kvalite" pripravovanych tendrov. A to zdrzi akehokolvek vyrobcu.

            Netreba zabudat, ze takyto prisun novych hufnic chceli OSSR, lebo im to tak vyhovuje. Kazdy rok jedna bateria. Ak bude AČR chciet ine dodavky... no bavime sa o horizonte 2025 a dalej. Skor to MOČR aj tak neda.

            Ja dúfam, ze to prave Tatra nebude. Ved uz aj AČR pochopila, ze vzhladom na stav tohto podniku, je nakup Tatier riziko. =>
            https://www.novinky.cz/domaci/...

            CSG uz teraz ponuka EVU.
            Poznas vyraz patentova ochrana? Ty "svuj stroj" :DSkrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            13:00 19.05.2019

            "Nějakou dobu po vyrobení Pandurů pro AČR skončila VOPu licence a tu si neprodloužili protože na to neměli dost peněz. " Ta licence za ty prachy nebyl trvalá :O To už se těším na ...Zobrazit celý příspěvek

            "Nějakou dobu po vyrobení Pandurů pro AČR skončila VOPu licence a tu si neprodloužili protože na to neměli dost peněz. "

            Ta licence za ty prachy nebyl trvalá :O
            To už se těším na budoucí novinky ohledně licence na BVP.

            Opravdu je pak tak důležité si to vyrábět doma?Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:00 20.05.2019

            Jirosi: slyším poprvé, že by VOP měl někdy licenci na Pandury. Smlouvu na dodávku Pandurů nepodepsala ČR s VOP ale s General Dynamics, jež část výroby a finální montáž zakázky ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi: slyším poprvé, že by VOP měl někdy licenci na Pandury. Smlouvu na dodávku Pandurů nepodepsala ČR s VOP ale s General Dynamics, jež část výroby a finální montáž zakázky přenesla do VOP. Nevím nic o předání licence ve smyslu "projekt vozidla je váš, dělejte si s ním co uznáte za vhodné".
            Gibon: víc takovývh Gibonů, kteří bezmezně věří, že "čo robí stát, či státní firma, dobre robí" a každé zdržení je vlastně předem plánované. Pro mě je překvapením, že DMD nevyrobí alespoň celou věž a prakticky na celé vozidlo hledají výrobce.Skrýt celý příspěvek

          • Gibon
            13:24 20.05.2019

            Jura99: Ako vzdy, zase si si nasral do huby: Najprv to bolo: Konstrukta je statna spolocnost, kvalita vyroby nebude dobra, kedze je to statna spolocnost Teraz je zle, ze hufnice ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99:
            Ako vzdy, zase si si nasral do huby:
            Najprv to bolo:
            Konstrukta je statna spolocnost, kvalita vyroby nebude dobra, kedze je to statna spolocnost

            Teraz je zle, ze hufnice vyrobia sukromne spolocnosti.

            Len sa tu neustale strapnujes.Skrýt celý příspěvek

          • Sergej7490
            14:47 20.05.2019

            Kolko vyrobcov adekvatnych podvozkov s vykyvnymi, hnanymi polnapravami existuje ? Lebo ak naozaj len Tatra, tak ta sutaz je uplne zbytocna... Teda okrem PR pre plebs. To Jura99: Je ...Zobrazit celý příspěvek

            Kolko vyrobcov adekvatnych podvozkov s vykyvnymi, hnanymi polnapravami existuje ? Lebo ak naozaj len Tatra, tak ta sutaz je uplne zbytocna... Teda okrem PR pre plebs.
            To Jura99:
            Je uplne jasne kto co bude vyrabat, ta sutaz je len PR.
            Sranda by bola keby sa tam Tatra neprihlasila... :-D
            Tak ako pri "vyvoji" KOT 8x8, aj tu je Konstrukta zodpovednym integratorom, nakolko je to jedina statna spolocnost s akym-takym dusevnym potencialom.
            A kedze je statna, tak sa lahko kontroluju toky penazi...Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:40 21.05.2019

            Gibon: to jen nechápeš obsah psaného textu. Psal jsem, že mě zaráží, že DMD nemá vlastní výrobu aspoň celé věže (to usuzuju, když vypisuje vř na dodavatele), to jsem nevěděl. A ...Zobrazit celý příspěvek

            Gibon: to jen nechápeš obsah psaného textu. Psal jsem, že mě zaráží, že DMD nemá vlastní výrobu aspoň celé věže (to usuzuju, když vypisuje vř na dodavatele), to jsem nevěděl. A když už to bude dodávat subdodavetel na základě vř, pak mě překvapuje, že subdodavatel nebyl vybrán ještě před uzavřením smlouvy s OSSR, protože cena nemůže být seriózně stanovená. Asi bude cenový rozdíl, jestli podvozek bude např. MAN nebo Tatra nebo něco jiného a zrovna tak věž se dá vyrobit za různé ceny.Skrýt celý příspěvek

        • Sergej7490
          15:04 20.05.2019

          Sucastou DMD Group je aj vyrobca https://www.dmdgroup.eu/en/our...
          Pochybujem ze sa do "sutaze" prihlasi niekto iny...

          Sucastou DMD Group je aj vyrobca https://www.dmdgroup.eu/en/our...
          Pochybujem ze sa do "sutaze" prihlasi niekto iny...

  • Flader
    20:11 22.12.2018

    Len doplním, že súčasťou nákupu ShKH Zuzana 2 je aj nákup munície. Na ˇkaždý kus húfnice by malo "do skladu" pribudnúť 238 kusov "diaľkových" granátov. S nimi by mala Zuzana 2 ...Zobrazit celý příspěvek

    Len doplním, že súčasťou nákupu ShKH Zuzana 2 je aj nákup munície. Na ˇkaždý kus húfnice by malo "do skladu" pribudnúť 238 kusov "diaľkových" granátov. S nimi by mala Zuzana 2 dosahovať dostrel nad 30, resp. nad 40km. Konkrétne sa jedná o 155-OFdM3-DV (153ks/Zuzana) a 155-OFdMK (85ks/Zuzana).Skrýt celý příspěvek

    • Hajo
      10:10 23.12.2018

      Veľmi pozitívne správy, dúfajme, že aj Zuzany vz. 2000 ostanú vo výzbroji tiež.

      Veľmi pozitívne správy, dúfajme, že aj Zuzany vz. 2000 ostanú vo výzbroji tiež.

      • 11:58 23.12.2018

        Ja osobne si myslím, že pri zavádzaní Z2 bude "prekvapivo" oznámené, že Z1 ostávajú vo výzbroji. Bud vytvorením nového oddielu pre potreby 1.MB alebo transformáciou terajšieho ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja osobne si myslím, že pri zavádzaní Z2 bude "prekvapivo" oznámené, že Z1 ostávajú vo výzbroji. Bud vytvorením nového oddielu pre potreby 1.MB alebo transformáciou terajšieho raketometného oddielu.Skrýt celý příspěvek

    • Hajo
      16:08 23.12.2018

      Po obstaraní 25 ks Zuzán2 a ak by bola vôľa tak aj modernizovaní 16 ks Zuzán vz.2000, by sme mali spolu 41 Shkh v ráži 155 mm Nato. Pôsobivá sila pre našu obranu.... Zaujímavé by ...Zobrazit celý příspěvek

      Po obstaraní 25 ks Zuzán2 a ak by bola vôľa tak aj modernizovaní 16 ks Zuzán vz.2000, by sme mali spolu 41 Shkh v ráži 155 mm Nato. Pôsobivá sila pre našu obranu.... Zaujímavé by bolo popracovať v rámci Pesco s talianmi na projekte zvýšenia dostrelu vhodnou muníciou, neviete ako pokračuje spolupráca?Skrýt celý příspěvek

      • Gibon
        17:23 23.12.2018

        Pracuje sa na tom. Z2 bude schopna strielat projektily Vulcano od Leonarda.

        Pracuje sa na tom. Z2 bude schopna strielat projektily Vulcano od Leonarda.

  • mikojan29
    22:36 21.12.2018

    A je tu zmluva na nové húfnice Zuzana 2:

    https://www.crz.gov.sk/index.p...

    A je tu zmluva na nové húfnice Zuzana 2:

    https://www.crz.gov.sk/index.p...

  • kisam
    19:10 21.12.2018

    Vie niekto aký podvozok bude použitý v tých 25 zuzanách ktoré sme kúpili? Niekde som počul že firma ktorá vyrobila podvok ktorý je použitý na demonštrátore (na fotke v článku) už ...Zobrazit celý příspěvek

    Vie niekto aký podvozok bude použitý v tých 25 zuzanách ktoré sme kúpili? Niekde som počul že firma ktorá vyrobila podvok ktorý je použitý na demonštrátore (na fotke v článku) už neexistuje. Použije sa podvozok ako má Eva? Vie niekto niečo bližšie? VďakaSkrýt celý příspěvek

    • Sergej7490
      15:19 20.05.2019

      Konstrukta v zadani pre strojovy podvozok pozaduje dodavku podvozku s hnanymi vykyvnymi polnapravami. Osobne neviem o inom vyrobcovi ako Tatrovke. Ale mozno iba nemam patricny ...Zobrazit celý příspěvek

      Konstrukta v zadani pre strojovy podvozok pozaduje dodavku podvozku s hnanymi vykyvnymi polnapravami. Osobne neviem o inom vyrobcovi ako Tatrovke. Ale mozno iba nemam patricny rozhlad.Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    21:12 28.10.2018

    Keď sme pri tých húfniciach, pár informácií z OS ...Zobrazit celý příspěvek

    Keď sme pri tých húfniciach, pár informácií z OS SR:

    https://www.mod.gov.sk/42964-s... Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    18:06 28.10.2018

    tak to som úprimne rád :)

    tak to som úprimne rád :)

  • skelet
    14:59 28.10.2018

    Tak to mam pro tebe dobrou zpravu. Tento typ Tater byl zrusen a budku uz bude mit ze sedmickove verze 815

    Tak to mam pro tebe dobrou zpravu. Tento typ Tater byl zrusen a budku uz bude mit ze sedmickove verze 815

  • Flader
    14:47 28.10.2018

    Ach jaj, ak sa niekomu nepáči kabína na Zuzane 2, tak nech si pozrie tú pancierovú kabínu na T810. Pri nej je kabína Z2 vrchol dizajnu.

    Ach jaj, ak sa niekomu nepáči kabína na Zuzane 2, tak nech si pozrie tú pancierovú kabínu na T810. Pri nej je kabína Z2 vrchol dizajnu.

  • mikojan29
    10:39 25.06.2018

    Konštrukta Defence a Leonardo budú spolupracovať na vývoji a integrácii presne navádzanej munície Vulcano do húfnice Zuzana 2 a spoločne ponúkať aj iným ...Zobrazit celý příspěvek

    Konštrukta Defence a Leonardo budú spolupracovať na vývoji a integrácii presne navádzanej munície Vulcano do húfnice Zuzana 2 a spoločne ponúkať aj iným užívateľom.

    http://www.janes.com/article/8...
    http://www.leonardocompany.com... Skrýt celý příspěvek

  • 3RMO
    21:56 16.05.2018

    video eva 8x8 na IDEB 2018
    https://www.youtube.com/watch?...

    video eva 8x8 na IDEB 2018
    https://www.youtube.com/watch?...

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 7