Slovenské vzdušné síly získaly dopravní letadla C-27J Spartan

-
2. 11. 2017
-
134 komentářů
-
Jan Grohmann
Vzdušné síly Ozbrojených sil Slovenské republiky (VzS OS SR) poslední říjnový den na letišti v Kuchyni (dopravní křídlo generála M. R. Štefánika) převzaly první transportní letadlo C-27J Spartan od italské firmy Leonardo-Finmeccanica (dříve Alenia Aermacchi).
“Chci popřát našim pilotům mnoho šťastných letových hodin. Věřím, že nová moderní technika je bude motivovat k ještě lepšímu plnění úkolů," řekl při slavnostním předání prvního letadla slovenský ministr obrany Peter Gajdoš. Ministr zároveň zdůraznil, že C-27J poslouží nejen potřebám vojáků, ale v rámci záchranného systému i občanům Slovenské republiky.
“Je to pro mě a pro ozbrojené síly skutečně velká historická událost. Po předání vrtulníků UH-60 na letecké základně v Prešově nastala druhá skutečná modernizace Ozbrojených sil SR, na kterou jsme skutečně netrpělivě čekali,” dodal slovenský ministr obrany.
"Z hlediska nasaditelnosti je toto letadlo významným krokem vpřed. Je však nutné pokračovat ve vyzbrojování základní části našich ozbrojených sil, kterými jsou pozemní síly," uvedl Anton Hrnko, předseda Výboru Národní rady SR pro obranu a bezpečnost.
"Schopnost přepravovat vojáky a materiál vzdušnou cestou je jednou z hlavních vlastností moderních armád. Jsem velmi rád, že se k nim opět přidáváme, neboť tuto schopnost jsme po vyřazení letadel typu AN (Antonov - pozn. red.) na čas ztratili. Věřím, že toto letadlo bude vždy dobře připravené pružně plnit aktuální požadavky," řekl při předání generál Milan Maxim, náčelník Generálního štábu OS SR.
Druhý stroj slovenské letectvo získá na počátku příštího roku. Oba C-27J Spartan nahradí u našich východních sousedů vyřazené stroje An-24 a An-26.
Smlouva na nákup dvou dopravních letadel C-27J pro VzS OS SR byla podepsána v roce 2014. Dlužno však dodat, že italská společnost Leonardo-Finmeccanica, resp. tehdy ještě Alenia Aermacchi, uspěla v slovenském tendru na dodávku obou letadel za 69 milionů euro již v roce 2008. Diskuze o nákupu C-27J přitom na Slovensku probíhaly od roku 2006, kdy došlo k tragické nehodě vojenského dopravního letadla An-24, při které zemřelo 42 lidí.
Slavnostní předání C-27J Spartan VzS OS SR
Bratislava ale z důvodu nedostatku peněz smlouvu s italskou firmou uzavřela až ve zmíněném roce 2014. Spolu s nákupem dvou C-27J Spartan si Bratislava objednala u dodavatele také logistickou podporu a výcvik personálu – za tyto služby zaplatí dalších 25 milionů euro.
C-27J Spartan patří do kategorie dvoumotorových turbovrtulových středních taktických transportních letounů pro středně dlouhé tratě. Jde o hornoplošník s klasickým uspořádáním ocasních ploch. Letovou posádku tvoří dva piloti a jeden technik nákladového prostoru.
Kromě tříčlenné posádky C-27J přepraví až 62 cestujících (46 výsadkářů). C-27J pojme tři nákladové palety NATO 463L o rozměrech 88×108 palců (cca 224×274 cm), které představují základní jednotku (v zemích NATO) v plánování přepravy materiálu. Dopravní letadlo C-295 CASA, které slouží v českém letectvu a které je často s C-27J porovnáváno, pojme díky delšímu trupu pět palet 463L.
C-27J tento handicap vyvažuje tím, že materiál lze na každou paletu skládat až do standardní výšky 211 cm (při výšce kabiny 225 cm), což kabina C-295M (výška 190 cm) neumožňuje. C-27J navíc díky širšímu nákladovému prostoru (333 cm) přepraví i dvě vozidla Humvee. V každém případě C-27J Spartan nabízí lepší přepravní kapacity (schopnosti) než C-295 CASA.
Letoun C-27J pohání dva motory Rolls&Royce AE-2100D2 o maximálním výkonu 2×3458 kW. Motory mají deklarovanou spotřebu paliva kolem 900 kg na hodinu letu. Cestovní rychlost C-27J je 580 km/h a podle výrobce letoun bez mezipřistání dopraví náklad o hmotnosti 5000 kg až do Afghánistánu. Maximální hmotnost nákladu je 11 000 kg.
Propagační video C-27J Spartan
Přeletová vzdálenost prázdného C-27J je 5850 km a modelový náklad o hmotnosti 6000 kg C-27J přepraví na vzdálenost až 4130 km.
V souvislosti s nákupem italských dopravních letadel stojí za zmínku nedávné “demonstrativní” přihlášení slovenského premiéra Roberta Fica, prezidenta Andreje Kisky a předsedy parlamentu Andreje Danka o proevropském a proatlantickém směřování Slovenska. Již dříve Fico a ministr obrany Gajdoš uvedli, že při modernizaci OS SR dostanou přednost především evropské zbrojní firmy.
Premiér Fico proto vyzval Gajdoše, aby se ministerstvo obrany zapojilo do všech evropských vojenských iniciativ a zároveň ho požádal, aby při nákupu hledal evropské řešení. "Pokud chceme, aby Slovensko bylo v jádru EU, musíme našim partnerům ukázat, že umíme přijímat rozhodnutí, která jsou evropská a která říkají, že to myslíme s EU naprosto vážně,” uvedl Fico.
Dá se tak očekávat, že Bratislava při další modernizaci OS SR bude hledat výhradně evropské řešení.
Přepravní schopnosti C-27J a C-295M
|
C-27J Spartan |
C-295M |
Max. užitečné zatížení pro logistické operace |
11 500 kg |
9250 kg |
Max. užitečné zatížení pro taktické operace |
9000 kg |
7050 kg |
Max. šířka nákladového prostoru |
3,33 m |
2,70 m |
Max. šířka podlahy |
2,45 m |
2,36 m |
Délka nákladového prostoru bez rampy / s rampou |
9,48 m / 11,43 m |
12,69 m / 15,73 m |
Plocha podlahy nákladového prostoru |
21,03 m2 |
27,59 m2 |
Výška nákladového prostoru |
2,60 m |
1,90 m |
Objem nákladového prostoru |
47,30 m3 |
46,90 m3 |
Max. přepravní kapacita osob |
62 osob |
71 osob |
Přepravní kapacita výsadkářů |
46 výsadkářů |
49 výsadkářů |
Přepravní kapacita raněných |
36 + 6 osob doprovod |
24 + 3 doprovod |
Počet palet 463L (88“ x 108“) |
3 + 1 paleta 88“ x 54“ |
5 |
Bojová vozidla HMMWV |
2 vozidla |
nelze |
Proudové motory pro taktické letouny |
2 motory |
3 motory |
Výkony C-27J a C-295M
|
C-27J Spartan |
Casa C-295M |
Typ motoru |
Rolls Royce AE-2100D2 |
Pratt&Whitney Canada PW-127G |
Výkon motorů |
3458 kW (4637 k) |
2190 kW (2920 k) |
Maximální cestovní rychlost |
315 kts (584 km/h) |
260 kts (482 km/h) |
Praktický dostup |
30 000 ft (9144 m) |
30 000 ft (9144 m) |
Max. dostup na jeden motor |
18 500 ft (5608 m) |
13 533 ft (4125 m) |
Max. přeletový dolet |
3200 NM (5926 km) |
3040 NM (5630 km) |
Dolet s nákladem 3450 kg |
2872 NM (5319 km) |
2477 NM (4587 km) |
Dolet s nákladem 8000 kg |
1620 NM (3000 km) |
1160 NM (2150 km) |
Délka vzletu do výšky 15 m |
2100 ft (640 m) při hmotnosti 30,5 t |
2769 ft (844 m) při hmotnosti 21 t |
Délka přistání z výšky 15 m |
2264 ft (690 m) při hmotnosti 27,5 t |
2230 ft (680 m) při hmotnosti 20,7 t |
Spotřeba paliva |
900 kg/h |
570 kg/h |
Zdroj: MOSR
Související články
ANALÝZA: Efektivita zbrojárskej výroby na Slovensku za čias budovania socializmu
Na Slovensku je u značného počtu obyvateľov predstava o tom, že bola za socializmu u nás obrovská ...
-
30.07.2017
-
125 komentářů
-
Dušan Mihálik
Slovensko chce nakupovat evropské zbraně
Slovenský premiér Robert Fico a ministr obrany Peter Gajdoš na společné tiskové konferenci (10. ...
-
18.08.2017
-
148 komentářů
-
Jan Grohmann
Slovensko dodá hlavně minometů pro Thórovo kladivo
BAE Systems uzavřela se slovenskou zbrojovkou KONŠTRUKTA-Defence smlouvu o dodávkách 84 hlavní ráže ...
-
15.09.2017
-
28 komentářů
-
Jan Grohmann
Finská bojová vozidla pěchoty AMV pro slovenskou armádu
Slovenský web Denník N dnes jako první informoval o záměru slovenského ministerstva obrany nakoupit ...
-
18.10.2017
-
219 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Je tu aj článok o LZ Kuchyňa:
https://www.mod.gov.sk/data/di...Je tu aj článok o LZ Kuchyňa:
https://www.mod.gov.sk/data/di...Aktuálne zo Správ RTVS: Ani jeden zo Spartanov nie je momentálne v prevádzke. Druhý z dodaných bol poslaný na reklamáciu a prvý je v servise po tom, čo počas údržby došlo ešte k ...
Zobrazit celý příspěvekAktuálne zo Správ RTVS: Ani jeden zo Spartanov nie je momentálne v prevádzke. Druhý z dodaných bol poslaný na reklamáciu a prvý je v servise po tom, čo počas údržby došlo ešte k väčšiemu poškodeniu. Veľkým problémom pre ich udržiavanie v dobrom technickom stave je, že pre ne stále nie je vhodný hangár.
Skrýt celý příspěvekAko píšeš, je to skôr želanie chalanov z Kuchyne. Snáď dovybavie DASS-om tieto dve a keď "motyka vystrelí", možno časom dokúpia ešte jedno.
Ako píšeš, je to skôr želanie chalanov z Kuchyne. Snáď dovybavie DASS-om tieto dve a keď "motyka vystrelí", možno časom dokúpia ešte jedno.
Info priamo od zdroja, systém DASS nemá ani jeden stroj, je predpríprava, teda káble. Miesta na senzory sú zablendované, mám foto chvosta. Podľa vyjadrenia letového personálu ale ...
Zobrazit celý příspěvekInfo priamo od zdroja, systém DASS nemá ani jeden stroj, je predpríprava, teda káble. Miesta na senzory sú zablendované, mám foto chvosta. Podľa vyjadrenia letového personálu ale budú žiadať o dovybavenie, ak by mali lietať napr. do Afganistánu.
Ešte jedna kuloárna info, zišli by sa ešte ďalšie 2. :-)
Ďalej som si vypočul rozhovor pilota BH a ten si ho veľmi pochvaľoval.
Skrýt celý příspěvekPavolIR
Asi nic dramatického to se prostě stává, proto mluvit o získávání nových schopností a nákupy vojenské techniky v jednotkových počtech je nesmysl tu schopnost prostě ...
Zobrazit celý příspěvekPavolIR
Asi nic dramatického to se prostě stává, proto mluvit o získávání nových schopností a nákupy vojenské techniky v jednotkových počtech je nesmysl tu schopnost prostě nejste schopni držet při počtu 1,2,5 kusů techniky, jsou to stroje vyžadují údržbu a porouchavaji se .....
Skrýt celý příspěvekPriamo od zdroja by to bolo najlepšie. Isté je len jedno, stroje úplne bez ochrany vyzerajú inak, je to vidieť na chvoste, aj nad zadným podvozkom (miesto na výmetnice klamných ...
Zobrazit celý příspěvekPriamo od zdroja by to bolo najlepšie. Isté je len jedno, stroje úplne bez ochrany vyzerajú inak, je to vidieť na chvoste, aj nad zadným podvozkom (miesto na výmetnice klamných cieľov) čo určite chýba je RWR.
Skrýt celý příspěvekVyzerá to, že niečo áno. Tu sú pohromade odkazy na fotky na porovnanie:
http://palba.cz/viewtopic.php?...Vyzerá to, že niečo áno. Tu sú pohromade odkazy na fotky na porovnanie:
http://palba.cz/viewtopic.php?...https://www.facebook.com/Turin...
Detail "zadku" C27J Talianských vzdušných síl aj so senzormi.https://www.facebook.com/Turin...
Detail "zadku" C27J Talianských vzdušných síl aj so senzormi.Tak ja vám neviem páni:
a, na niektorých fotkách je vidieť, že to čierne "čudo" pod prednými oknami nie je len krytka, ale že vo vnútri je nejaký senzor
b, rovnaký je podobné ...
Zobrazit celý příspěvekTak ja vám neviem páni:
a, na niektorých fotkách je vidieť, že to čierne "čudo" pod prednými oknami nie je len krytka, ale že vo vnútri je nejaký senzor
b, rovnaký je podobné zariadenie vidieť aj na fotkách toho čierneho krytu za chvostom - "prázdny kryt" vyzerá inak
c, na videu zo slávnostného odovzdania Spartana je na pravej strane vidieť niečo, čo podľa popisu lietadla májú byť odpaľovače klamných cieľov
d, presne rovnaký tvar a na mieste kde podľa popisu majú byť tiež odpaľovače klamných cieľov je vidieť aj na tom čiernom kryte za chvostom - opakujem "prázdny kryt" vyzerá inak.
Neviem, ale mne z toho vychádza, že im chýba RWR ale MWS majú. Čiže nei sú bez ochranných systémov. Bežne sa spartany robia aj bez ochranných prvok a tie nemajú žiadne krytky a predprípravy (minimálne niektoré grécke a americkej pobrežnej stráže).
Na definitívne rozlúsknutie asi budeme musieť ale počkať na SIAD alebo DOD v Malackách.
Skrýt celý příspěvekFlery tam podla vsetkeho nie su, ale to v predu aj v zadu je MWS. Ci je funkcny aj s databazou atd. podla obrazku nemozno urcit. Ale systém vyzera, ze tam je.
Flery tam podla vsetkeho nie su, ale to v predu aj v zadu je MWS. Ci je funkcny aj s databazou atd. podla obrazku nemozno urcit. Ale systém vyzera, ze tam je.
Práve, že keď si pozrieš fotky tak je vidieť, že to nie sú len krytky. Predprípravy na senzory nemajú všetky Spartany - stačí si pozrie´t grécke, či americkej pobrežnej stráže. ...
Zobrazit celý příspěvekPráve, že keď si pozrieš fotky tak je vidieť, že to nie sú len krytky. Predprípravy na senzory nemajú všetky Spartany - stačí si pozrie´t grécke, či americkej pobrežnej stráže. Fléry by mali podla nákresu byť z hornej strany toho čierneho krytu za smerovkou, čiže od spodu neviditelné.
Skrýt celý příspěvekMyslím, že nejaká predpríprava na DASS v našich lietadlách už je (minimálne kabeláž), ale dôležité sú samotné senzory, a výmetnice klamných svetlíc (flér), ktoré na nich podľa foto ...
Zobrazit celý příspěvekMyslím, že nejaká predpríprava na DASS v našich lietadlách už je (minimálne kabeláž), ale dôležité sú samotné senzory, a výmetnice klamných svetlíc (flér), ktoré na nich podľa foto nie sú. Možno ak budú nejaké eurá vystávať :-))), prikúpi sa aj tento systém.
Dôležité je, že sú už konečne oba stroje doma a môže sa začať poriadne lietať.
Skrýt celý příspěvek"Prázdny" chvost lietadla vyzerá inak ako ten slovenský.
http://www.mosr.sk/data/att/41...
http://www.defenceturkey.com/f..."Prázdny" chvost lietadla vyzerá inak ako ten slovenský.
http://www.mosr.sk/data/att/41...
http://www.defenceturkey.com/f...Tuná je vidieť po priblížení, že pri chvoste to vyzerá tak isto.
http://www.mosr.sk/data/att/41...
Podobne ako slovenské vyzerajú podľa fotiek na nete aj australské ...
Zobrazit celý příspěvekTuná je vidieť po priblížení, že pri chvoste to vyzerá tak isto.
http://www.mosr.sk/data/att/41...
Podobne ako slovenské vyzerajú podľa fotiek na nete aj australské Spartany.
Skrýt celý příspěvekTakhle vypada Spartan pokud ma DAAS
http://www.airshow.cz/web_file...
Takze pokud neco ten Slovensky kus ma (nikde jsem necetl o tom ze by se ...
Zobrazit celý příspěvekTakhle vypada Spartan pokud ma DAAS
http://www.airshow.cz/web_file...
Takze pokud neco ten Slovensky kus ma (nikde jsem necetl o tom ze by se dala objednat jen nejaka oklestena verze chranici jen proti necemu), tak DAAS to nebude.
Na druhou stranu mel by jit bez vetsich zasahu doobjednat:
Defensive Aids Sub System (DASS) (Option)
Survivability is enhanced with the inclusion of a self-protection suite (option). The Defensive Aids subsystem (DASS) developed as part of the Aeronautica Militare Italiana (Italian Air Force) C-27J configuration includes the following components:
•Radar Warning Receiver
•Missile Warning System
•Laser Warning System
•Counter Measures Dispensing System
The self-protection suite is integrated with the C-27J avionics system to provide the pilots with complete situational awareness of the threat environment. Each aircraft is equipped with the provisions (wiring, avionics structure, etc...) for t
he DASS, the actual DASS system is an option on the aircraft.
Skrýt celý příspěvekhttp://www.teraz.sk/fotodennik...
Akože mne to nepripadá, že by to boli len krytky. Mne to pripadá, že minimálne určitý stupeň ochrany ...
Zobrazit celý příspěvekhttp://www.teraz.sk/fotodennik...
Akože mne to nepripadá, že by to boli len krytky. Mne to pripadá, že minimálne určitý stupeň ochrany Spartany majú.
Skrýt celý příspěvekHej, už som našiel na fotkách z Cypru. Doteraz mal na všetkých fotkách len krytku. Preto sa pytam, čo to je. Mne to niečo pripomína, ale radšej si chcem overiť.
Hej, už som našiel na fotkách z Cypru. Doteraz mal na všetkých fotkách len krytku. Preto sa pytam, čo to je. Mne to niečo pripomína, ale radšej si chcem overiť.
Páni, čo je prosím vás to odkrytované "čidlo" pred spodnými oknami? http://www.mosr.sk/data/att/41...
Páni, čo je prosím vás to odkrytované "čidlo" pred spodnými oknami? http://www.mosr.sk/data/att/41...
Zatiaľ sa o jej využití nehovorí. Podľa všetkého to nie ej na porade dňa. V podstate sa to všade prezentuje, že dopravné letectvo je už zmodernizované a teraz sú na rade ďalšie ...
Zobrazit celý příspěvekZatiaľ sa o jej využití nehovorí. Podľa všetkého to nie ej na porade dňa. V podstate sa to všade prezentuje, že dopravné letectvo je už zmodernizované a teraz sú na rade ďalšie zložky.
http://www.mosr.sk/41653-sk/-n...
Skrýt celý příspěvekhttps://spravy.pravda.sk/domac...
Tak už aj druhý je doma.https://spravy.pravda.sk/domac...
Tak už aj druhý je doma.To, ako veľmi podobné lietadlá chýbali doklada aj to pomerne rýchle zaradenie do služby. V októbri dodané a v marci už bežné operačné lety.
To, ako veľmi podobné lietadlá chýbali doklada aj to pomerne rýchle zaradenie do služby. V októbri dodané a v marci už bežné operačné lety.
Tieto lietadlá majú sklz celkovo do 10 rokov, takže je najvyšší čas ich konečne používať. Druhý sa už chystá čoskoro na prelet do Kuchyne.
Tieto lietadlá majú sklz celkovo do 10 rokov, takže je najvyšší čas ich konečne používať. Druhý sa už chystá čoskoro na prelet do Kuchyne.
Nové dopravné lietadlo Spartan už plní úlohy, slovenským vojakom na Cypre vozí ...
Zobrazit celý příspěvekNové dopravné lietadlo Spartan už plní úlohy, slovenským vojakom na Cypre vozí materiál:
http://www.mosr.sk/41568-sk/no...
Skrýt celý příspěvekTak C27J VzS (reg. č. 1931) má za sebou prvé reálne nasadenie. Práve sa vracia z Cypru kam dopravil materiál pre slovenský kontingent.
http://www.mil.sk/75803/?pg=1...Tak C27J VzS (reg. č. 1931) má za sebou prvé reálne nasadenie. Práve sa vracia z Cypru kam dopravil materiál pre slovenský kontingent.
http://www.mil.sk/75803/?pg=1...Druhý Spartan už je vo vzduchu (zatiaľ iba nad ...
Zobrazit celý příspěvekDruhý Spartan už je vo vzduchu (zatiaľ iba nad Turínom):
https://www.facebook.com/Turin...
Skrýt celý příspěvekPekné lietadlo to Kawasaki, len neviem, či to nie je až príliš veľké sústo. To, že sa to niekomu páči, neznamená, že si to aj hneď kúpi. Ak by sa to zrealizovalo, malo by to ...
Zobrazit celý příspěvekPekné lietadlo to Kawasaki, len neviem, či to nie je až príliš veľké sústo. To, že sa to niekomu páči, neznamená, že si to aj hneď kúpi. Ak by sa to zrealizovalo, malo by to využitie?
Skrýt celý příspěvekNenašel jsem vhodnější téma, zde se řešila i přepravní kapacita AČR, takto by výrazně narostla a to letadlo vypadá super: https://www.euro.cz/byznys/pra...
Zobrazit celý příspěvekNenašel jsem vhodnější téma, zde se řešila i přepravní kapacita AČR, takto by výrazně narostla a to letadlo vypadá super: https://www.euro.cz/byznys/pra...
Skrýt celý příspěvekNo veď práve. Možno je za občasným zdôraznením z prostredia MO, že pre podmienky Slovenska je potrebné dvojmotorové lietadlo, práve zámer, že niekto blízky SNS skúpi (alebo už aj ...
Zobrazit celý příspěvekNo veď práve. Možno je za občasným zdôraznením z prostredia MO, že pre podmienky Slovenska je potrebné dvojmotorové lietadlo, práve zámer, že niekto blízky SNS skúpi (alebo už aj skúpil) firmy, ku ktorým by potom išli zákazky na motory a pod. pre slovenské F-CK-16V :-) + využili by sa aj eurofondy.
Možno aj vypýtanie si cenovej ponuky na MIG-35 bol iba manéver na odpútanie pozornosti od skutočného zámeru.
Budú potom ale ešte musieť nejako vyšachovať z hry Gripen.
Skrýt celý příspěvekInak, teraz pozerám, že Taiwanci už niečo podobné s F-16 urobili a dali tomu názov F-CK-1 (nie, to nie je vtip :-) ) :
https://en.wikipedia.org/wiki/...Inak, teraz pozerám, že Taiwanci už niečo podobné s F-16 urobili a dali tomu názov F-CK-1 (nie, to nie je vtip :-) ) :
https://en.wikipedia.org/wiki/...... lebo na náhradu pôvodného amerického motora treba dva slovenské ... ak by obnovili výrobu v Považskej Bystrici ... ...
Zobrazit celý příspěvek... lebo na náhradu pôvodného amerického motora treba dva slovenské ... ak by obnovili výrobu v Považskej Bystrici ... :-D
https://dennikn.sk/439032/moto...
Skrýt celý příspěvekhttps://spravy.pravda.sk/domac...
...len na spestrenie víkendu...https://spravy.pravda.sk/domac...
...len na spestrenie víkendu...KOLT, leteckou přepravu techniky napříč ČR potřebovat asi opravdu nebudem, ale vzhledem k našim zásobám ND a munice je nejspíš budeme v případě potřeby narychlo shánět kde se ...
Zobrazit celý příspěvekKOLT, leteckou přepravu techniky napříč ČR potřebovat asi opravdu nebudem, ale vzhledem k našim zásobám ND a munice je nejspíš budeme v případě potřeby narychlo shánět kde se dá.
Vím, že něco se dá naložit i do Airbusů, ale přepravit objemnější a těžší věci už by mohl být problém. Dle výše uvedené tabulky naložená CASA Atlantik nepřeletí.
Skrýt celý příspěvekMárten, tak o tom žádná. Otázkou je, jestli my v době krize budeme potřebovat A400M. Výsadek zvládneme s CASA, přepravu techniky letecky s ohledem na velikost území nutně ...
Zobrazit celý příspěvekMárten, tak o tom žádná. Otázkou je, jestli my v době krize budeme potřebovat A400M. Výsadek zvládneme s CASA, přepravu techniky letecky s ohledem na velikost území nutně nepotřebujeme.
Skrýt celý příspěvekK pronájmu A400M se stavím skepticky.
Důvod proč Luftwafe nechce stroje prodat, ale pouze pronajímat je ten, že v době míru jim ostatní budou přispívat na provoz a v případě ...
Zobrazit celý příspěvekK pronájmu A400M se stavím skepticky.
Důvod proč Luftwafe nechce stroje prodat, ale pouze pronajímat je ten, že v době míru jim ostatní budou přispívat na provoz a v případě velké krize je použijí pro sebe smlouva nesmlouva.
I Ukrajina zkonfiskovala stroje ve svých továrnách, ačkoli jejich výrobu zaplatil někdo jiný.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka:
ponorky jim němci postavili jako "dárek" - Německo a USA podporují Izrael tak, že jim vyrobí zbraně za hodně dotovanou cenu. Což je i důvd, proč kupují zbraně ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka:
ponorky jim němci postavili jako "dárek" - Německo a USA podporují Izrael tak, že jim vyrobí zbraně za hodně dotovanou cenu. Což je i důvd, proč kupují zbraně hlavně tam a né třeba ve Francii atd. Od němců ponorky, od američanů F-35 atd.
Skrýt celý příspěvekProti CASAM určitě nic nemám, ale myslím že pokud opravdu nepořídí i KC390 a zůstaneme u plánovaných 6ks C-295, tak si myslím že by byla tehdy lepší volba vybrat také ten Spartan ...
Zobrazit celý příspěvekProti CASAM určitě nic nemám, ale myslím že pokud opravdu nepořídí i KC390 a zůstaneme u plánovaných 6ks C-295, tak si myslím že by byla tehdy lepší volba vybrat také ten Spartan co se doletu a přepravní kapacity týče ( za předpokladu že by to nebylo takové holátko jaké obdrželo Slovensko). Jestli ovšem KC390 pořídí, tak se nákup C-295 po letech ukáže jako docela rozumný.
Skrýt celý příspěvekDo roku 2020 budú pravdepodobne podpísané vsetky
väčšie projekty (parlamentné volby)a zatial su predstavy na MO letecka technika PVO-USA Izrael
pozemna technika Fínsko Nemecko ...
Zobrazit celý příspěvekDo roku 2020 budú pravdepodobne podpísané vsetky
väčšie projekty (parlamentné volby)a zatial su predstavy na MO letecka technika PVO-USA Izrael
pozemna technika Fínsko Nemecko Francúzsko.
Treba si všimnúť zahraničné cesty premiéra mynistra financií a obrany.Najbližšia NEMECKO.
Skrýt celý příspěvekflanker.jirka, Rase
Síce off topic, ale nejaké doplňujúce info k radarom. BAE sa tu dosť angažuje, ako píšete, uvidí sa, či to v prípade radarov dopadne ako pri hlavniach pre ...
Zobrazit celý příspěvekflanker.jirka, Rase
Síce off topic, ale nejaké doplňujúce info k radarom. BAE sa tu dosť angažuje, ako píšete, uvidí sa, či to v prípade radarov dopadne ako pri hlavniach pre Mjolner.
https://www.pcrevue.sk/a/Comma...
https://dennikn.sk/minuta/8812...
Čo sa týka Spartana, u mňa veľká spokojnosť, akurát mi tam chýba systém DASS, ale platforma je a systém sa dá dorobiť, ak budú EURáče :-).
Skrýt celý příspěvekRaSe: Izrael nabízí svou techniku prakticky všem, kteří jej bezprostředně neohrožují. V článku o SHORAD pro USA je vidět ELM 2084 v systému Skyhunter.
Nevím jak mají v Izraeli ...
Zobrazit celý příspěvekRaSe: Izrael nabízí svou techniku prakticky všem, kteří jej bezprostředně neohrožují. V článku o SHORAD pro USA je vidět ELM 2084 v systému Skyhunter.
Nevím jak mají v Izraeli zařazené slováky, ale od němců si nechali postavit i ponorky, projekt Lavi a rakety Python prodali i Číně.
Než Commnader SL od BAE, tak to už raději GM 400 od francouzů, ten používá mnohem více uživatelů, včentě Německa a Finska, je mobilnější a umí to samé co radar BAE. ...vše je v rukou OSSR.
Skrýt celý příspěvekJura99 ked si taký sef vies mi povedat koľko ma ČR stíhačiek. Žiadnu všetky vlastní Švédsko v pripade bojového nasadenia si musíte pýtať povolenie od Švédov.SR ide
sa vybralo ...
Zobrazit celý příspěvekJura99 ked si taký sef vies mi povedat koľko ma ČR stíhačiek. Žiadnu všetky vlastní Švédsko v pripade bojového nasadenia si musíte pýtať povolenie od Švédov.SR ide
sa vybralo inov cestou a az cas ukáže ktora bude lepšia.
Skrýt celý příspěvekarchaniel92:
za odvoz byla prakticky jen technika co zůstala v Afgánistánu, navíc bez výzbroje. Tedy žádné tanky. Ty se sice prodávají za pár dorbných, ale dobře vědí, že se jim ...
Zobrazit celý příspěvekarchaniel92:
za odvoz byla prakticky jen technika co zůstala v Afgánistánu, navíc bez výzbroje. Tedy žádné tanky. Ty se sice prodávají za pár dorbných, ale dobře vědí, že se jim nízká cena vrátí v servisních nákladech a provozu. Tedy nejde koukat jen na pořizovací cenu, ale hlavně na provozní.
BAE je teď v SK a ČR docela dost aktivní a tak si myslím, že mají velmi velkou šanci, udat zde svoje radary (SK). V případě Izraelců si nejsem jistý. Peníze sice nesmrdí, ale ke slovákům mají historicky úplně jiný vztah než k nám. Otázkou tedy je, co by nabídli jim a hlavně za kolik.
Zazněl tady KC390. Mám to letadlo docela rád, ale co si vzpomínám, tak naposled se spíš řešila možnost sdílení kapacit A400M, tedy řekněme, že bysme měli pronajaté dva tyto stroje nebo něco podobného. Navíc se mají dokupovat další CASA, tak tím by bylo transportní letectvo zaopatřené až až. Bylo by fajn, mít i jednu Casu osazenou modulem pro doplňování paliva za letu. V podstatě se do nákladového prostoru usadí nádrž. Výrobce nabízí i další specializované verze tak se dá vybírat.
Spartan mi přijde taky v pohodě, ale každý stát ať si kupuje co uzná za vhodné, nemá smysl je porovnávat.
Skrýt celý příspěvekniko: An-26 bylo pres tricet let stare letadlo. Nechces doufam argumentovat, ze v Normandii vysazovali vysadkare z Dakot, takze podobne letadlo by stacilo i dnes? Me proti tomu ...
Zobrazit celý příspěvekniko: An-26 bylo pres tricet let stare letadlo. Nechces doufam argumentovat, ze v Normandii vysazovali vysadkare z Dakot, takze podobne letadlo by stacilo i dnes? Me proti tomu fascinuje, ze kazdou kritiku odmitnes jako kopani do Slovaku. Tak nic, placejte se po zadech, delate to vsechno dobre ;). Ti ostatni vedi, ze vase vedeni armady je jedna velka tragedie, neni vubec co chvalit, mate nejslabsi a nejhur rizenou armadu v NATO.
Skrýt celý příspěvekRaSe: je to sice offtopic, ale radary s AESA anténou přináší výhody v multifunkčnosti.
Slovákům se dá jedině doporučit jít buď do ELM 2084 (staví ho i ve verzi long range) nebo ...
Zobrazit celý příspěvekRaSe: je to sice offtopic, ale radary s AESA anténou přináší výhody v multifunkčnosti.
Slovákům se dá jedině doporučit jít buď do ELM 2084 (staví ho i ve verzi long range) nebo jít do švédské Giraffe 4A, to je také hogo fogo záležitost.
Multimission radary by u nich dokázali s novým PVO systémem zastat práci S 300.
Radar Commander SL je klasický přehledový radar, nic více nenabízí a cena bude vzhledem k technologiím obdobná.
Možná už má BAE někoho na slovensku zaháčkovaného :-D a další dalík někde v tuto dobu počítá provizi na pochybném jednání v restauraci :-D
Skrýt celý příspěveklemkin: vaše slova: "K čemu mít Spartan, když v něm svezete Iveco jen dvakrát za rok a nebo nad paletou mít neustále 150cm volného místa."
Do roku 2014, než si rus vzal Krym, ...
Zobrazit celý příspěveklemkin: vaše slova: "K čemu mít Spartan, když v něm svezete Iveco jen dvakrát za rok a nebo nad paletou mít neustále 150cm volného místa."
Do roku 2014, než si rus vzal Krym, jsme nepotřebovali nic, všude se šetřilo, než se stal prezidentem Trump, tak tu ty, kteří vznesli požadavek na 2% HDP z ropočtu považovala většina lidí div ne za blázny, přitom jsme se k tomu zavázali v roce 1999.
To už můžete vznést otázku, k čemu mít armádu, když se válčí v Afghanistánu a můžete si na tu práci zaplatit žoldáky?
Nebo proč mít Gripeny, když ostrých vzletů hotovosti není ani procento z jejich použití v rámci výcviku AČR.
Mít schopnost sám si přepravit více materiálu je vždy výhodou. 4 CASY dva humvíky nebo iveca nepřepraví, jeden Spartan ano.
CASA odvádí práci dobře, ale Spartan ji snad neodvede?
Skrýt celý příspěvekNeviem ci OS SR vybrali ci nevybrali dobre vsetko ukaze cas a pouzitie lietadiel urcite nebudem zavrhovat ich kupu kedze OS SR takymito lietadlami uz nedysponovali. A co sa tyka ...
Zobrazit celý příspěvekNeviem ci OS SR vybrali ci nevybrali dobre vsetko ukaze cas a pouzitie lietadiel urcite nebudem zavrhovat ich kupu kedze OS SR takymito lietadlami uz nedysponovali. A co sa tyka niektorych sporov ktore tu citam ci Spartan alebo CASA je ci nieje lepsie, poviem len tolko oba typy lietadiel su dobre a urobia svoju pracu a hlavne posluzia dobrej veci myslim ze sa tu na tom vsetci zhodneme. Myslim si teda ak je to pravda ze slovensko planuje dokupit do buducnosti este dalsie lietadlo zatial ale nevieme ake to uvidi tym padom bude mat slovenko 2+1 dopravne lietadla co by malo uplne vystacit pomerom OS SR. A nasi susedia ACR maju tusim 4 CASA a planuju nakup 2 KC390 co im samozrejme prajem. Kazda vlada sa vybrala vlastnou cestou a zakupenim odlisnych lietadiel vrtulnikov ci transporterov a dalsej techniky.
A ako povedal KOLT v dobe mieru je vsetkeho dost. Niekde som cital clanok pokusim sa to najst a dam link ze americka armada robi vypredaj od tankov cez obrnene vozidla vrtulniky ci stihacky ktore uz nepotrebuje a su im nadbytocne z miest ako je afganistan len za minimalne ceny a logisticku prepravu ktore je samozrejme uz drahsia. Som si isty ze niekto bude krityzovat moj komentar ale je to moj nazor a publikovanie medii. dakujem a tesim sa na vase komentare
Skrýt celý příspěvekPřepravních kapacit je "nadbytek", protože v době misí v Astánu a Iráku jich byl nedostatek, takže se něco nakoupilo (právě ty A400M). Jenže v době míru má armáda nadbytek všeho, ...
Zobrazit celý příspěvekPřepravních kapacit je "nadbytek", protože v době misí v Astánu a Iráku jich byl nedostatek, takže se něco nakoupilo (právě ty A400M). Jenže v době míru má armáda nadbytek všeho, tanků, bvp, pušek.... Nicméně je pravda, že z hlediska potřebnosti je pořízení středního dopravního letounu nepříliš prioritní. Skutečně si v tuhle chvíli můžeme vcelku lacino koupit přepravu od Němců nebo od NATO. A k obraně vlastního území takový letoun nutně nepotřebujeme, čili jsou určitě věci, které před nimi mají přednost.
Skrýt celý příspěvekBylo to tady https://www.tyden.cz/rubriky/d...
Bylo to tady https://www.tyden.cz/rubriky/d...
Co se týka těch KC390, nedávno sem četl vyjádření Stropnickýho, že MO neplánuje nákupovat letadla této kategorie s tím, že leteckých transportních kapacit je teď v Evropě nadbytek ...
Zobrazit celý příspěvekCo se týka těch KC390, nedávno sem četl vyjádření Stropnickýho, že MO neplánuje nákupovat letadla této kategorie s tím, že leteckých transportních kapacit je teď v Evropě nadbytek a radši se bude jednat s Němcema o sdílení jejich A400M. Bohužel si nemůžu vzpomenout na jaký stránce to bylo, takže vám sem odkaz nehodím. Jestli to tak opravdu bude, tak za mě velký zklamání.
Skrýt celý příspěvekMyslím, že Slovensko si nevybralo špatně. K těm L410 co ted mají, získali letoun, který pokryje veškeré jejich ambice. To že by byl potřeba alespoň ještě jeden jako nutné minimum, ...
Zobrazit celý příspěvekMyslím, že Slovensko si nevybralo špatně. K těm L410 co ted mají, získali letoun, který pokryje veškeré jejich ambice. To že by byl potřeba alespoň ještě jeden jako nutné minimum, stejně tak jako systém DAS je nyní vedlejší - to je o penězích.
Stejně tak si myslím, že CASA v ČR dělá velmi dobrou službu a její využitelnost je v zásadě lepší jak u C27j. Ona totiž většina misí co létá, je tak na 70% jejich schopností. K čemu mít Spartan, když v něm svezete Iveco jen dvakrát za rok a nebo nad paletou mít neustále 150cm volného místa. Tyhle věci si ČR patrně pokryje pomocí KC-390, nebo aspoň doufám.
Skrýt celý příspěvekJura99: Ja inak zaujimave sledovat tvoju argumentacnu liniu v nasej debate. Najprv sa cudujes, ako to mozne, ze OSSR nemaju vysadkove jednotky hoci aj s jednou AN 26, lebo ACR ...
Zobrazit celý příspěvekJura99: Ja inak zaujimave sledovat tvoju argumentacnu liniu v nasej debate. Najprv sa cudujes, ako to mozne, ze OSSR nemaju vysadkove jednotky hoci aj s jednou AN 26, lebo ACR tieto lietadla na tento ucel využívala v minulosti. Nasledne otocis a tvrdis, ze hoci by sme aj chceli vyuzit Spartany, neda sa to. Hmm. Takze An 26 sa dalo vyuzit pre vysadkove vojsko, ale Spartan uz nie? Zaujimave. Argument o dovybaveni ignoruješ.
Jura99, ty fakt nevynecháš jednu sancu, aby si si kopol do Slovakov, ze ?
Skrýt celý příspěvekJe to skoda ze to to letadlo nema, ale zase z toho nedelejme vseochranujici spasu. Podobne systemy zvysuji, ne zarucuji, schopnost prezit utok. Neznamena to ze poslat takto oholeny ...
Zobrazit celý příspěvekJe to skoda ze to to letadlo nema, ale zase z toho nedelejme vseochranujici spasu. Podobne systemy zvysuji, ne zarucuji, schopnost prezit utok. Neznamena to ze poslat takto oholeny spartan vs. lepe chraneny spartan nad nepratelkske uzemi, ze ten prvni jiste spadne a ten druhy jiste ne. Poslat takovou velkou kravu nad PVO chranenou oblast bude rozsudek smrti pro obe letadla.
Skrýt celý příspěveknico: bez pasivni ochrany muzes vysazovat padakovy vysadek na cvicaku. Poslat jej vysadit nad uzemi nepritele je zbytecny hazard. Vysvetluj pak vdovam, ze stat usetril a nevybavil ...
Zobrazit celý příspěveknico: bez pasivni ochrany muzes vysazovat padakovy vysadek na cvicaku. Poslat jej vysadit nad uzemi nepritele je zbytecny hazard. Vysvetluj pak vdovam, ze stat usetril a nevybavil letadla nejnovejsi technikou.
Skrýt celý příspěvekSgt. Murphy
Nevieš či majú slovenské Spartany predprípravu na systém DASS? Všimol som si tento rozdiel oproti povedzme Rumunským, ale nevenoval tomu ďalej pozornosť. Pod oknami ...
Zobrazit celý příspěvekSgt. Murphy
Nevieš či majú slovenské Spartany predprípravu na systém DASS? Všimol som si tento rozdiel oproti povedzme Rumunským, ale nevenoval tomu ďalej pozornosť. Pod oknami pilotného priestoru je nejaká štandardná predpríprava, ale druhá pod zadným oknom nie je. Na tejto foto je to vidieť dosť detailne.
https://domov.sme.sk/g/74621/n...
Skrýt celý příspěvekJura99: Pomaly si uz zacinam zvykat na tvoj problém s porozumenim pisaneho textu. Ale nevadi. Vysvetlim. Pozri Slovensko zaciatkom buduceho roka, po prichode druhého Spartana bude ...
Zobrazit celý příspěvekJura99: Pomaly si uz zacinam zvykat na tvoj problém s porozumenim pisaneho textu. Ale nevadi. Vysvetlim. Pozri Slovensko zaciatkom buduceho roka, po prichode druhého Spartana bude mat prvy krat v historii schopnost vysadit necelých 100 vysadkarov naraz. Doteraz sa pohybovala tato kapacita niekde medzi 35 az 0. Teda velmi logicky OS SR argumentovalo tym, ze nemame vysadkove jednotky, kedže nemame odpovedajucu letecku techniku. To sa zaciatkom buduceho roka zmeni a OS SR mozu zvazovat vybudovanie aspon jednej vysadkovej roty. Ak sa tak OS SR rozhodnu, tak urcite zvladnu dovybavit dva Spartany obrannymi systemami. Ak sa najdu ine priority, tak vysadkove jednotky nebudu. No ako som pisal predvcerom, argument, ze nemame letecku techniku tymto pada. Myslim, ze takto napisane je to hadam celkom pochopitelne.
Skrýt celý příspěvekModernizácia armády je dlhodobý proces u nás bola armáda dlhodobo podfinancovana
ale konečne sa veci pohli .Som zvedavý kdo bude mať modernejšíu a lepšie vybavenú armádu okolo ...
Zobrazit celý příspěvekModernizácia armády je dlhodobý proces u nás bola armáda dlhodobo podfinancovana
ale konečne sa veci pohli .Som zvedavý kdo bude mať modernejšíu a lepšie vybavenú armádu okolo roku 2025.Potom sa môžeme baviť o tom ktorý štát lepšie využil financie.
Skrýt celý příspěvekTěch pár stovek Titusů je opce, aby se mohly dokupovat nová vozidla bez nutnosti rozjíždět nový tendr atd. Navíc podvozek má Tatrovácký, tak náklady na údržbu nejsou problém. ...
Zobrazit celý příspěvekTěch pár stovek Titusů je opce, aby se mohly dokupovat nová vozidla bez nutnosti rozjíždět nový tendr atd. Navíc podvozek má Tatrovácký, tak náklady na údržbu nejsou problém. Jediná kolová vozidla u AČR, co nebudou na Tatrováckém podvozku, budou ve výsledku jen Pandury a 4x4.
Pokud půjdeme dál, tak ať už vybereme jakékoliv z nabízených pásových bojových vozidel, tak to bude mnohem lepší, než jakkoliv vylepšené BVP-1/2 (ať již ve stylu Šakal nebo jiné).
Pokud jde o vybraný radar, tak smlouva sice ještě není podepsaná (dokončí asi až nová vláda) ale ELM-2084 MMR mi rozhodně nepřijde jako špatný radar. Využívá technologii elektronického vychylování paprsku (AESA) vysílaného z radarové antény. Tento způsob snímání prostoru výrazně zvyšuje schopnost vnímání nízko a pomalu letících cílů či cílů s malou odrazovou plochou (drony, dělostřelecké granáty apod.). Chápu že OSSR chce něco jiného a řeší radar od BAE, ale nemyslím, že je na místě kritizovat zrovna izraelský radar.
Skrýt celý příspěvekale i kdyby jsme jich objednali 300, tak je to přece obměna a modernizace vozovýho parku (po které sám volá)...a on se tu vytahuje se dvěma CG... :D
Lynx(Puma..?) + Pandur + ...
Zobrazit celý příspěvekale i kdyby jsme jich objednali 300, tak je to přece obměna a modernizace vozovýho parku (po které sám volá)...a on se tu vytahuje se dvěma CG... :D
Lynx(Puma..?) + Pandur + Titus + možná BVP-2 pro záložáky mi zas takový servisní masakr nepřijde, když na to budeme mít licence, případně se jedná přímo o doma vyvinutý typ...
Skrýt celý příspěvekDarkstyle: Co se tyče platforem, praga je taky vozidlo, které musí udržet při životě a to podle mě dá dnes dost prace ( stáří elektroniky, které veze nastavba). Takže zastaralou ...
Zobrazit celý příspěvekDarkstyle: Co se tyče platforem, praga je taky vozidlo, které musí udržet při životě a to podle mě dá dnes dost prace ( stáří elektroniky, které veze nastavba). Takže zastaralou platformu náhradí novější, která je aspoň podvozkově podobna již zavedeným tatram, takže naopak dojde k částečnému sjednoceni platforem.
Skrýt celý příspěvekNa MO SR jsou asi skryti pacifiste. UH60 bez vyzbroje, Spartan bez pasivni ochrany. To neni stroj pro prepravu vysadku do tylu nepritele ale obycejny nakladak pro mirove ...
Zobrazit celý příspěvekNa MO SR jsou asi skryti pacifiste. UH60 bez vyzbroje, Spartan bez pasivni ochrany. To neni stroj pro prepravu vysadku do tylu nepritele ale obycejny nakladak pro mirove mise.
Niko: argument nemame letadlo nepostavime vysadkovou jednotku se moc nevylepsil. Letadlo uz sice mame ale letet s vysadkem nad bojovou zonu je hazard se zivoty.
Skrýt celý příspěvekDarkstyle: Nevím jestli si pochopil k čemu vozidla Ačr chce. Nemusí byt odolná proti 30mm kanonu protože maji sloužit místo Pragy V3S, které budou postupně pravděpodobně vyrazeny. ...
Zobrazit celý příspěvekDarkstyle: Nevím jestli si pochopil k čemu vozidla Ačr chce. Nemusí byt odolná proti 30mm kanonu protože maji sloužit místo Pragy V3S, které budou postupně pravděpodobně vyrazeny. Oproti nim se jedna určitě skok dopředu. Co se tyče počtu byl bych taky zatím opatrný.
"V letech 2020 až 2024 pro Armádu České republiky vyrobí kopřivnická společnost TATRA TRUCKS 62 vozidel TITUS, dodávky armádě pak zajistí společnost TATRA EXPORT. Z celkového počtu bude 6 kusů připadat na verzi velitelsko-štábní, 36 vozidel bude spojovacích a 20 vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP)." Tatra web.
Skrýt celý příspěvekLuky
1.
armada moze jazdit na vozidle 4x4 a nemusi "provozovat" 3 "plnokrvnikov" druhy BVP-1 + BVP-2 + Pandur II naraz.. + titusa k tomu..
inak pandur sa robi aj vo verzii ...
Zobrazit celý příspěvekLuky
1.
armada moze jazdit na vozidle 4x4 a nemusi "provozovat" 3 "plnokrvnikov" druhy BVP-1 + BVP-2 + Pandur II naraz.. + titusa k tomu..
inak pandur sa robi aj vo verzii 6X6.. ak uz ho tolko chceme..
ved je to logisticky masaker co si ide Cesko sposobit..
napriklad taky belgicania idu Griffinmi /Titus/ nahradit 3 verzie vozidiel..
Cesko ide mat 4 verzie :D /ja viem, ze troshku miesam jablka s hruskami - ale pozeram na pocet verzii vozidiel ako celok minus vozidla 4x4, proste cim viac vozidiel tym viac zazemia treba - cim mas viac financii tym viac ti to moze byt jedno/
2. ano 55% je viac ako 45% :D.. platy neries, ries rozpocet armady a jeho moznu navysitelnost.. ked oni beru 3x viac platy, tak nemaju asi problem mat o 50% vatsi rozpocet na armadu hocikedy - ani my ani vy to vsak z roka na rok nespravime..
skelet
1.
ano viem, je to modernizacna verzia UN-1N.. ktora vznikla okolo roku 2005 cca..
je to jedna rodina vrtulnikov, huet a super huet ci jako ich volaju - a v amerike polka huet rodiny ide spinkat.. takze z dvoch tajomstiev si sa sam o jedno pripravil a ja ti robim z druheho polotajomstvo..
2.
specializovanych vozov mate 149+40 zdravotnych vozidiel..
cast zdravotnicych urcite nahradzuje pandur zdravotnik v poctoch 4ks
takze mate 189/185/ vozidiel k nahrade a planujete kupit 300 titusov..
nejako to nesedi co povies??????
sgt murphy
ja porovnavam len nasu s ceskou..
a samostatne Cesku s belgickou, ale na popud niekoho ineho - o to som zaujem nemal..
ano nasi politici kradnu - len pri black hawk nemohli ukradnut ani cent..
pri spartanovi neviem - ale nejako sa o tom moc nepislo, zeby to bolo predrazene..
plus sme nakupili pancierovky carl gustav, ktore ide nakupovat aj US army..
ak neratam radary, ktore si nespominam v akom su stave, ale nie sme krajinou ako Cesko co si kupila sice vlastny radar, ale 2D.. neviem fakt o nikom, kto by si v poslednej dobe kupil 2D radar.. ty vies???
ano nasa armada sa rozpadava, to je pravda a rychlejsie ako Ceska..
to uznavam.. len ked nieco kupime tak mi to pride ovela premyslenejsie a s lepsim pomerom kvalita/cena/vykon ako Cesko.. ale aj ked zamyslame nieco kupit tak mam pocit, sa planuje lepsie - lebo to ma viac hlavu aj patu..
vies staci, ze my budeme obcas trochu nakupovat a oni 2krat po sebe stropnickeho a sme pred nimi, a oni budu mat sice modernejsie veci, ale nebudu ich vladat udrziavat, lebo budu mat kopec svetovo unikatnych rieseni, ktore budu mat len oni a max este dajaky dalsi blazon, len ten blazon si to jedno blazonstvo bude moct dovolit, a nie mat ich radu..
Skrýt celý příspěvekPardon musím se omluvit a vzít zpět rozšíření typu UH-1Y bez US Marines bude mít AW139m čtyřkusový náskok. Takže AW139m je rozšířenější ;)
Pardon musím se omluvit a vzít zpět rozšíření typu UH-1Y bez US Marines bude mít AW139m čtyřkusový náskok. Takže AW139m je rozšířenější ;)
Darkstyle: Titusy u nás budou nahrazovat speciální V3S, proto ty počty
Mám pro tebe dvě sladké tajemství:
1) UH-1Y není UH-1N a UH-1N není UH-1Y
2) Pokud klapne kontrakt ...
Zobrazit celý příspěvekDarkstyle: Titusy u nás budou nahrazovat speciální V3S, proto ty počty
Mám pro tebe dvě sladké tajemství:
1) UH-1Y není UH-1N a UH-1N není UH-1Y
2) Pokud klapne kontrakt Bellu v Rumunsku a Polsku, tak UH-1Y byl vyroben a zaveden ve větším počtu, než jeho italský protějšek AW-139m (a to i kdybychom nepočítali USA)
Skrýt celý příspěvekdarkstyle
...takže nejdřív se WTF vytahuješ, že Slovensko má jen 55% rozpočet AČR, ale i tak BUDE mít 2/3 lepčejších Nepandurů heč, zatímco 2/3( k Belgii) Titusů AČR , která na to ...
Zobrazit celý příspěvekdarkstyle
...takže nejdřív se WTF vytahuješ, že Slovensko má jen 55% rozpočet AČR, ale i tak BUDE mít 2/3 lepčejších Nepandurů heč, zatímco 2/3( k Belgii) Titusů AČR , která na to má jen 44% rozpočtu armády Belgie je WTF hmm..
...přitom Belgičani berou 3x tolik platy.
A to má podle tebe naše plánovaná 30K armáda jezdit do pole na koních?
A odkdy musí mít všechno 30mm lauf?
Skrýt celý příspěvekdarkstyle: Aspoň na tom majú pasívnu ochranu voči raketám a v počte 4ks.
Nechcem nijako uraziť tvoj optimistický pohľad na naše OS, ale tie tvoje príspevky sú dobre od veci. ...
Zobrazit celý příspěvekdarkstyle: Aspoň na tom majú pasívnu ochranu voči raketám a v počte 4ks.
Nechcem nijako uraziť tvoj optimistický pohľad na naše OS, ale tie tvoje príspevky sú dobre od veci. Naše OS visia existenčne na vlásku, všetko v nej je zastaralé resp. už po životnosti, chýba, vyradilo sa bez náhrady alebo v najbližšej dobe vyradené bude, už len čakať na to kedy sa prestane vyplácať žold a môže sa ten cirkus rozpustiť a aktuálne modernizačné programy sú len ako náplasť na arteriálne krvácanie. 25 rokov existencie samostatného štátu a 14 rokov v NATO sa nič v našich OS nebudovalo a posledné roky to vyzerá, že sa z OS stáva skôr humanitárna organizácia v prípade živelných pohrôm.
Je to hanba. Nerob nám ešte väčšiu tým, že nás budeš porovnávať s armádami iných štátov a hlásať, že sme v niečom lepší, lebo naši nekompetentný politici sú akurát tak bezkonkurenčný šampióni v rozkrádaní.
Skrýt celý příspěvekskelet
mas pravdu.. uznavam.. takze Cesko bude potencionalne 3-tim prevadzkovatelom Venomu na svete.. teda v case dodania skor ...
Zobrazit celý příspěvekskelet
mas pravdu.. uznavam.. takze Cesko bude potencionalne 3-tim prevadzkovatelom Venomu na svete.. teda v case dodania skor 2-hym..
https://breakingdefense.com/20...
pekne tam pisu, ze uz spolocnosti posielaju svoje ponuky na nahradu Venomu, a ze uz ani Kongres nemoze zastavit tento program na nahradu Venomov.. tento financny rok sa rozhodne o vitazovy sutaze /do septembra 2018/ a od 2019 sa zacne s vyrobou..
Jakych 10 rokov prosim ta??? Naco su tie Venomi, ked ich americania idu nahradit?? a ked si precitas ine spravy tak povodny venom nemoze znova do sutaze, lebo nesplna rychlostny limit a potreboval by nove motory.. a dalsi 3 zaujemcovia /2 skor/ vsetko splnaju a ponukaju viac priestoru v kabine???
Skrýt celý příspěvekLuky
armada belgicka ma 5 mld dolarov rozpocet..
https://www.globalfirepower.co...
Ceska 2,2 mld dolarov..
Cesko chce ...
Zobrazit celý příspěvekLuky
armada belgicka ma 5 mld dolarov rozpocet..
https://www.globalfirepower.co...
Ceska 2,2 mld dolarov..
Cesko chce 300 titusov.. prepac pomylil som sa Belgicko ich chce 417..
https://en.wikipedia.org/wiki/...
takze cesko ma 44% rozpocet a ide kupit 2/3 toho co belgicko??
ano WTF..
Skrýt celý příspěvekpjek
spartan ma skoro 2X vatsiu spotrebu paliva, ale aj skoro 2x vatsiu cestovnu rychlost..
sice to v tabulke nie je zahrnute, ale realna cestovna rychlost je s nakladom 350km/h ...
Zobrazit celý příspěvekpjek
spartan ma skoro 2X vatsiu spotrebu paliva, ale aj skoro 2x vatsiu cestovnu rychlost..
sice to v tabulke nie je zahrnute, ale realna cestovna rychlost je s nakladom 350km/h oproti 550km/h u spartana..
bolo to v tom 3 ci 4 dielnom clanku spomenute..
Skrýt celý příspěvekOstatně soudím, že kromě spotřeby paliva, která je ve vojenské oblasti podružným faktorem dávájí Spartany větší vojensko-operační smysl než Casy. Mnohdy je zcela zásadní mít či ...
Zobrazit celý příspěvekOstatně soudím, že kromě spotřeby paliva, která je ve vojenské oblasti podružným faktorem dávájí Spartany větší vojensko-operační smysl než Casy. Mnohdy je zcela zásadní mít či nemít k dispozici limitní přepravní kapacitu či operovat nad hranicí dostřelu nepřátelské PVO. Jenže když se rozhoduje politicky, tak rostou TCO a vojenské využití je kriticky omezené. Ostatně spotřeba paliva Spartanů je otázkou volby vhodného motoru, větší profil není rozhodující.
Skrýt celý příspěvekDarkstyle: náhrada MI-171 není na pořadu dne a nebude na pořadu dne dalších deset let. A Rumunsko objednalo H215, ale má zájem o 45 vrtulníků od Bellu - 21 UH-Y a 24 ...
Zobrazit celý příspěvekDarkstyle: náhrada MI-171 není na pořadu dne a nebude na pořadu dne dalších deset let. A Rumunsko objednalo H215, ale má zájem o 45 vrtulníků od Bellu - 21 UH-Y a 24 AH-1Z
https://www.rumaniamilitary.ro...
jinak nevojenské lety nerovnají se VIP lety, na to naše C295 nejsou vybavené ;)
Skrýt celý příspěvekdarkstyl napsal:....fakt nie su prednejsie nahrada mi171 napriklad ako dat 20mld za tittusy a planovat ich mat 300ks.. teda polovicku toho ako planuju belgicania??? WTF???
WTF ...
Zobrazit celý příspěvekdarkstyl napsal:....fakt nie su prednejsie nahrada mi171 napriklad ako dat 20mld za tittusy a planovat ich mat 300ks.. teda polovicku toho ako planuju belgicania??? WTF???
WTF je tohle za blbosti? Jak už se psalo, Mi171Š jsou OK a cpali se do nich prachy, težko hledat západní ekvivalent v podobné ceně.
Když se kupovaly Pandury v nej výbavě, dost lidí se durdilo, že by to chtělo ještě levnější transportér. Na to bude asi Titus...těch 300ks ti přijde moc nebo málo? A Belgie ti přijde v poměru k Česku malá nebo velká? Nemáš pocit, že je to velký jak USA, když je tam Brusel? Je tam stejně obyvatel jako u nás a ještě se chtějí rozdělit na dvě půlky.....žijou z EU a čokošky.
Skrýt celý příspěvekdarkstyle: nahrada Mi-171š fakt neni na poradu dne, protoze jsou stare 10let narozdil vasich Mi-17, starych 30let. Nas danovy poplatnik neni arabsky šejk, aby napr. poslal do muzea ...
Zobrazit celý příspěvekdarkstyle: nahrada Mi-171š fakt neni na poradu dne, protoze jsou stare 10let narozdil vasich Mi-17, starych 30let. Nas danovy poplatnik neni arabsky šejk, aby napr. poslal do muzea stroj s naletem pouhych 232hodin, jak jste poslali Mig29 do Kbel. UH-80 take neni plnohodnotnou nahradou, pokud jde o prepravni schopnosti. Doufam, ze ACR zhruba za 15let vybere lepe.
Skrýt celý příspěvekskelet
rumunsko ma 37 pum vo vyzbroji a airbus postavi na 10 000m2 zavod na ich vyrobu v Rumunsku..
Bell podpisal s Rumunskou firmou memerandum o porozumeni a ty si myslis, ze ...
Zobrazit celý příspěvekskelet
rumunsko ma 37 pum vo vyzbroji a airbus postavi na 10 000m2 zavod na ich vyrobu v Rumunsku..
Bell podpisal s Rumunskou firmou memerandum o porozumeni a ty si myslis, ze UH-1Y sa budu vyrabat a nakupovat Rumunskom :D
http://www.gds.ro/Actualitate/...
akurat citam, ze 26 oktobra si Rumuni kupili nespresneni pocet vrulnikov H215..
Skrýt celý příspěvekskelet - casa v clanku, niekolkodielnom a v diskusiach tu na armadnich pod tym bolo napisane, ze viac ako polovicu alebo polovicu letov je nevojenskych.. typu politik je na jednani ...
Zobrazit celý příspěvekskelet - casa v clanku, niekolkodielnom a v diskusiach tu na armadnich pod tym bolo napisane, ze viac ako polovicu alebo polovicu letov je nevojenskych.. typu politik je na jednani v praze a vecer chce byt na zapase baniku.. ja neviem ci to je pravda.. to napisali cesi o vlastnych CASA..
jura99 - tak isto by som mohol povedat, ze na 20 vyrocie black hawk bude zaradeni venom :D.. my mame realne plany rok dva stare na zavedenie patrii /neratam blaboli typu biela kniha/.. neocakavam, ze budu ihned..
/realny plan = vypisanie alebo priprava tendra/
no super s griffonom - 12,7mm hlavna zbran.. planovali 2000ks do roku 2020, nakoniec je objednanch 92ks.. 20X menej ako chceli.. a celkove plany su uz znizene na 1700 - to ukazuje aka je to priorita pre francuzov..
mozno tak pre nejake narodne gardy, specialne jednotky a misie do zahranicia na miesta kde uplynulo 5 rokov od poslednych bojov na ukazovanie respektu domorodcom by to mohlo stacit.. ale fakt toto potrebuje ceska armada ?- fakt nie su prednejsie nahrada mi171 napriklad ako dat 20mld za tittusy a planovat ich mat 300ks.. teda polovicku toho ako planuju belgicania??? WTF???
Skrýt celý příspěvekdarkstyle: mozna jsi poslednim odstavcem nechtic odhalil, proc chybi penize na investice, kdyz mate 2/3 vojaku ale jen 1/2 penez proti ACR. Zajimave je ale tez, ze ty 2/3 vojaku ...
Zobrazit celý příspěvekdarkstyle: mozna jsi poslednim odstavcem nechtic odhalil, proc chybi penize na investice, kdyz mate 2/3 vojaku ale jen 1/2 penez proti ACR. Zajimave je ale tez, ze ty 2/3 vojaku maji nepomerne mene schopnosti a mezinarodnich referenci ve srovnani s ACR. Neco tam tedy nehraje.
Titus je sikovny stroj, nakonec i francouzi si kupuji ve velkem obdobny Griffon. Finskou Patrii vam preju, snad ji na 20te vyroci zavedeni Panduru do ACR konecne ziskate ;).
Skrýt celý příspěvekarchaniel92
Tu nejde o to, že by niekto zrazu chcel mať všetko. Ale bohužiaľ presne kvôli tomu, že ostatní modernizujú už 20 rokov tak my to jednoducho musíme urobiť v krátkom ...
Zobrazit celý příspěvekarchaniel92
Tu nejde o to, že by niekto zrazu chcel mať všetko. Ale bohužiaľ presne kvôli tomu, že ostatní modernizujú už 20 rokov tak my to jednoducho musíme urobiť v krátkom čase. Jednoducho teraz sa nazbierali všetky problémy a končiace životnosti.
Skrýt celý příspěvekpuuupava: Pasívna ochrana lietadiel C-27J je zabezpečená doplnkovým systémom (na objednávku) pod názvom DASS (Defensive Aids Subsystem. Tento systém sa skladá z následujúcich ...
Zobrazit celý příspěvekpuuupava: Pasívna ochrana lietadiel C-27J je zabezpečená doplnkovým systémom (na objednávku) pod názvom DASS (Defensive Aids Subsystem. Tento systém sa skladá z následujúcich častí:
- výstražný radarový prímač (Radar Warning Receiver - RWR)
- protiraketovvý výstražný systém (Missile Warning System - MWS)
- laserový výstražný systém (Laser Warning System - LWS)
- výmetnica klamných cieľov (Chaff/Flare Dispenser - CFD)
Ten je dobre vidieť pod oknami kokpitu napr. na tomto obrázku:
https://theaviationist.com/wp-...
Bohužiaľ, nebolo súčasťou objednávky MO. Ale čomu sa čudovať, sami hovorili, že tieto lietadlá (podobne ako vrtuľníky UH-60M Blackhawk) budú slúžiť na humanitárne operácie.
Skrýt celý příspěvekCASA pro VIP? Můžeš dát nějaký odkaz, protože VIP moduly se plánují leda pro C295, které nahradí Jak-40 (pokud je nenahradí něčím jiným). JInak slouží pro rozvoz vojáků a ...
Zobrazit celý příspěvekCASA pro VIP? Můžeš dát nějaký odkaz, protože VIP moduly se plánují leda pro C295, které nahradí Jak-40 (pokud je nenahradí něčím jiným). JInak slouží pro rozvoz vojáků a materiálu.
Česko plánuje jít cestou velkých "busů" v podobě Mi-171š doplněné menšími vrtulníky UH-1Y/AW-139. Mimochodem UH-1Y bude nakupovat a vyrábět asi i Rumunsko.. no a ta čoskoro náhrada bude v horizontu deseti až patnácti let.
Furt lepší Venom , než Blackhawk, protože by nějakou hlavu pomazanou mohlo napadnout, že bychom mohli být jak ve filmu Černý jestřáb sestřelen a vyřadit Mi-171š.
Titus je plánován jako náhrada za speciální verze V3S, takže porovnání s Pandurem je prostě mimo.
Land Rovery a UAZ 469 se budou obměňovat..
Skrýt celý příspěvekmoj prispevok nema byt rypanie..
podla mna aj ked Slovensko vysutazilo a planuje vysutazit ovela menej ako Cesko, ked uz daco kupuje tak to ma lepsi pomer cena/vykon/potreba ako ...
Zobrazit celý příspěvekmoj prispevok nema byt rypanie..
podla mna aj ked Slovensko vysutazilo a planuje vysutazit ovela menej ako Cesko, ked uz daco kupuje tak to ma lepsi pomer cena/vykon/potreba ako u nasich bratov..
vid CASA oproti Spartan - kde tu bol krasny clanok o CASA, kde sa pisalo, ze viac ako 50% letov je VIP v Cechach - co mi pride uplna blbost, kedze sa daju kupit civilne stroje, ako ma Slovensko aspon tie fokkeri a nenicit vojenske lietadla na civilne ucely, kedze tie su urcite drahsie na opravy aj spotrebu ako tie vojenske..
a CASA neodnesie ziadne vozidlo a nema PMU jednotku, takze vo vojnovych zonach musi mat zapnuti motor stale, a ak nemaju na ich uzky vykladaci nestadartny vozik na letisku tak odnesie len 4 palety a aj to len plnene ako ihlany..
vrtulniky - plan ceska na Venony oproti kupe black hawkow - je jedno, ze mi sme ich kupili hole, a potom budeme dokupovat vybavenie - je jedno, ze su to ina trieda vrtulnikov - Cesko ide zase svojou cestou kupou cohosi co nikto nechce.. a nikto nebude mat zavedene v armade okrem marinakov, ktory chcu a dostanu coskoro nahradu, ani vyrobca neplanuje ziadne modernizacie tychto vrtulnikov - parada..
titusi+pandur - cesko zavedie do vyzbroja vozidlo /titus/, ktoreho bojova hodnota v dobe ked sa 30mm kanon stava standartom je usmevna - bude to drahe a bude to mat slabu ochranu /titus ma v zaklade len 7,62X51 NATO ochranu/ a okrem MRAPu to nema ziadnu bojovu hodnotu - super..
oproti tomu Slovensko planuje kupit finske 8x8 v poctoch az 2/3 ceskych pandurov, ktore budu asi lacnejsie a schopnejsie ako pandury ale aj keby neboli - naco su preboha TITUSI Cechom okrem podpore Tatrovky fakt asi nikto nevie..
radsej za cenu titusov chceme kupit nove vozidla 4X4.. Cesko bude mat stare land rovery super..
Slovensko ma 2/3 vojakov Ceska ale len jeho 55-60% rozpocet a preto asi ked uz daco kupuje tak kupuje rozumnejsie.. neviem preco to tak je.. ale Cesko ide prerazat mur hlavou, robit dieru do sveta v style my im ukazeme..
ale skutek utek..
Skrýt celý příspěvekNeviem či je to dôležité. Ale všimol si niekto že nášmu spartanu ako jedinému chýbajú také senzory pod kabínou. Neviem čo to je presne zač, či nejaká pasívna ochrana. Ak niekto vie ...
Zobrazit celý příspěvekNeviem či je to dôležité. Ale všimol si niekto že nášmu spartanu ako jedinému chýbajú také senzory pod kabínou. Neviem čo to je presne zač, či nejaká pasívna ochrana. Ak niekto vie nech napíše. Ale naše lietadlo je jediné bez toho. Majú to Litovské, Rumunské či dokonca Bulharské stroje. Takže ako je unás asi zvykom sa kupovalo za predražené peniaze holé lietadlo?
Skrýt celý příspěvekJa som niekde cital ze v dlhodobom plane planuje MO SR do roku 2030 nakupit este dalsie dve dopravne lietadla ale samozrejme je to este daleka buducnost. Ale ja ako laik si myslim ...
Zobrazit celý příspěvekJa som niekde cital ze v dlhodobom plane planuje MO SR do roku 2030 nakupit este dalsie dve dopravne lietadla ale samozrejme je to este daleka buducnost. Ale ja ako laik si myslim ze 4 dopravne lietadla na taku krajinu ako je slovensko a na potreby armady by mali stacit. Slovenska armada by chcela mat hned vsetko lietadla stihacky vrtulniky 3D radary a dalsi kopec veci. Len nasi pani politici si neuvedomuju jednu vec ze ine krajiny modernizovali svoje armady niekolko rokov. A mi to chceme urobit pomali ze nie do 6 rokov. Cital som clanok v ktorom citujem je nasledovne :
Vyplýva z neho, že MO by napríklad už do konca roku 2024 chcelo získať 81 kusov bojových obrnených vozidiel v hodnote 417 miliónov eur, do konca roku 2029 až 404 kusov viacúčelových taktických vozidiel 4x4, ale medzi modernizačné projekty zaradilo aj 445 kusov protitankových systémov, 14 viacúčelových taktických lietadiel, 17 kusov 3D rádiolokátorov krátkeho, stredného dosahu a blízkeho dosahu či dva kusy dopravných lietadiel.
Skrýt celý příspěvekniko: a v ACR se dlouha leta letalo s cim ? S An-26 prece. Vybudovat a vycvicit vysadkovou jednotku trva mnoho let, dele nez koupit letadlo.
niko: a v ACR se dlouha leta letalo s cim ? S An-26 prece. Vybudovat a vycvicit vysadkovou jednotku trva mnoho let, dele nez koupit letadlo.
Liberalshark: na to jste přišel jak, že to není stejná kategorie letadel? To že C 295 vznikla konverzi civilního stroje neznamená, že většinu způsobů použití nezvládne. Jen se s ...
Zobrazit celý příspěvekLiberalshark: na to jste přišel jak, že to není stejná kategorie letadel? To že C 295 vznikla konverzi civilního stroje neznamená, že většinu způsobů použití nezvládne. Jen se s možným omezením musí počítat v celkové koncepci letectva.
Skrýt celý příspěvekliberal shark, ňikde som zatiaľ nepočul, že by sa AČR momentálne chystala kupovať väčší stroj ako CASA. Áno stále sa o tom diskutuje, ale okrem ďalších C-295, zatiaľ neprejavila ...
Zobrazit celý příspěvekliberal shark, ňikde som zatiaľ nepočul, že by sa AČR momentálne chystala kupovať väčší stroj ako CASA. Áno stále sa o tom diskutuje, ale okrem ďalších C-295, zatiaľ neprejavila oficiálny záujem. Preto to porovnanie v tomto prípade je naozaj na mieste. Inak súhlasím s tým, že C-295 je pre svoje parametre vhodná ako kombinácia k väčším strojom.
Skrýt celý příspěvekJura99: Ani nie. Koko vysadkarov vysadíš z jedneho An 26 ? cca. 30 ? Aky zmysel ma budovat vysadkove jednotky, kde vies vysadit 30 vysadkarov naraz ?
Jura99: Ani nie. Koko vysadkarov vysadíš z jedneho An 26 ? cca. 30 ? Aky zmysel ma budovat vysadkove jednotky, kde vies vysadit 30 vysadkarov naraz ?
Ještě bych dodal, že nemá smysl porovnávat Spartan s C-295, protože jsou to zcela odlišné kategorie letadel. Chápu to tak, že Slovensko hodlá provozovat pouze Spartany, a zatímco ...
Zobrazit celý příspěvekJeště bych dodal, že nemá smysl porovnávat Spartan s C-295, protože jsou to zcela odlišné kategorie letadel. Chápu to tak, že Slovensko hodlá provozovat pouze Spartany, a zatímco Česká republika C-295 a k nim časem i něco většího, třeba KC-390. Když budou potřeba opravdu velká letadla, třeba na přepravu vozidel, máme tu C-17 NATO v Maďarsku.
Skrýt celý příspěvekČekal jsem, že si pro větší operativnost a schopnosti pořídí éro i s nástavcem pro tankování za letu.
Každopádně hodně štěstí a úspěchů s tímto letounem!
Jen krátkou poznámku k ...
Zobrazit celý příspěvekČekal jsem, že si pro větší operativnost a schopnosti pořídí éro i s nástavcem pro tankování za letu.
Každopádně hodně štěstí a úspěchů s tímto letounem!
Jen krátkou poznámku k tabulkám s technickými daty, pro C 295 je to jen kus popsaného papíru, protože se ukázalo, že některé parametry udáváné výrobce nesplnilo.
liberalshark: pořád je ten počet o dva kusy lepší než ztratit schopnost úplně, dostupnost se bude odvíjet nejen od počtu strojů, ale i od toho jak dobře nebo špatně si vyjednali servis
Skrýt celý příspěvekJura99: Nie. OSSR maju iba jednotky z vysadkovym vycvikom. Argument ale preco nemame vysadkove jednotky bol stale, ze ich nemame z coho vysadzovat. Tymto tento argument pada.
Jura99: Nie. OSSR maju iba jednotky z vysadkovym vycvikom. Argument ale preco nemame vysadkove jednotky bol stale, ze ich nemame z coho vysadzovat. Tymto tento argument pada.
Otazka znie, ci potrebujeme väcsie C 130 Herkules. Podla mna v sucasnosti nie. Na nase angazma v zahranici plne postacuje to, co mame + mozno aj treti Spartan. S troma Spartanmi by ...
Zobrazit celý příspěvekOtazka znie, ci potrebujeme väcsie C 130 Herkules. Podla mna v sucasnosti nie. Na nase angazma v zahranici plne postacuje to, co mame + mozno aj treti Spartan. S troma Spartanmi by sme teoreticky vedeli vysadit 3 oddiely specialneho urcenia, pripadne slabe dve vysadkove roty. Plus obsluhovat naje jednotky v zahranici. Vsetko ostatne vieme vyzdielat cez spolocne kapacity NATO.
Relevantne pre armadu su v podstate tieto stroje:
1 x A 319 CJ - kapacita 74 pax, alebo MEDEVAC 5 lozok/preletovy dolet 11.000 km
1x A 319 CJ - kapacita 91 pax, alebo MEDEVAC 6 lozok/preletovy dolet 11.000 km
3x C 27J - kapacita 11,5 tony nakladu/preletovy dolet 6.000 km
Vsetky ostatne stroje su defacto pouzitelne len na vycvyk a VIP.
Skrýt celý příspěvekAk by chceli aj nejaký Herkules a dva až tri Spartany, myslím že by to aj tak nadstavili. Tretí Spartan by sa ešte hodil, ale to je asi všetko, na čo momentálne máme. Aj ja som ...
Zobrazit celý příspěvekAk by chceli aj nejaký Herkules a dva až tri Spartany, myslím že by to aj tak nadstavili. Tretí Spartan by sa ešte hodil, ale to je asi všetko, na čo momentálne máme. Aj ja som zástancom zdieľania leteckých kapacít, tam vidím priestor pre naše zvýšené prepravné potreby. S kým, to sa časom uvidí.
Ešte k naťahovaniu dodávky - čo píše Karlos73 je pravda, ale aj to, že naši funkcionári súhlasili s uprednostnením iných zákaziek výrobcu, za čo mali byť sľúbené kompenzácie. Aké, to neviem.
Skrýt celý příspěvekJe to najlepšia možná voľba pre potreby OS SR, ideálna náhrada za ruské stroje An-24 a An-26, a lepšia voľba ako Casa C-295M . Či je počet 2+1 ks málo, alebo ideál, vedia plánovači ...
Zobrazit celý příspěvekJe to najlepšia možná voľba pre potreby OS SR, ideálna náhrada za ruské stroje An-24 a An-26, a lepšia voľba ako Casa C-295M . Či je počet 2+1 ks málo, alebo ideál, vedia plánovači v OS SR. Na viac v tomto momente asi nemáme. Ideálny by bol ešte 1+1 C-130 Hercules, ale som skôr zástanca zdieľaní leteckých kapacít medzi partnermi NATO (susedmi, V4). Poľsko má 5x C-130E Hercules, tak tu by som videl zmysel v kooperácii, na spôsob dohody ako majú OS SR s AČR.
Čo sa týka naťahovania dodávky talianskou Leonardo-Finmeccanica, tak sú informácie z letiska Kuchyňa, že Taliani (po tom čo nevedeli splniť termín dodávky pre chýbajúcu subdodávku motorov), napadli nepripravenosť letiska Kuchyňa pre potreby C-27J Spartan - úprava hangáru, vstupné dvere, tie sa museli kvôli lietadlu (vertikálny stabilizátor) upravovať....
Skrýt celý příspěvekVelmi pěkné letadlo, akorát se divím celkem krátkému trupu, jako by byl problém přidat jednu trupovou sekci, jako se to dělá u civilních dopraváků (např. ...
Zobrazit celý příspěvekVelmi pěkné letadlo, akorát se divím celkem krátkému trupu, jako by byl problém přidat jednu trupovou sekci, jako se to dělá u civilních dopraváků (např. A319,A320,A321).
Tryskáč: tu knížku kterou popisuješ, četl asi úplně každý. E.M. Remarque je celkem dost známý autor a toto je stěžejní světové protiválečné dílo a pokud se nepletu, povinná školní četba :-).
Sgt. Murphy: rozpočet MO SR není malý, procentuálně k HDP je za posledních 25let zhruba stejný jako rozpočet AČR, byť v penězích zhruba poloviční, tedy i nákupy měly být zhruba v polovičním objemu. Ovšem záhadně mu chybí či chyběla investiční složka obvyklých 20%, byla pouhá 2%, tedy má či měl vadnou strukturu. Jinak by analogicky musely být už před deseti lety peníze na 2ks C295M (tedy polovina počtu AČR). Netuším kde byla chyba, zřejmě byl vysoký počet vojáků (2 brigády) ?
Skrýt celý příspěvekMyslím, že si VzS OS SR vybrali vhodné lietadlo vzhľadom k svojim potrebám. Ak by chceli niečo väčšie, utčite by to zadefinovali a obstarali. Počet je priamo úmerný veľkosti OS SR, ...
Zobrazit celý příspěvekMyslím, že si VzS OS SR vybrali vhodné lietadlo vzhľadom k svojim potrebám. Ak by chceli niečo väčšie, utčite by to zadefinovali a obstarali. Počet je priamo úmerný veľkosti OS SR, aj keď si myslím, že ten tretí by sa možno ešte hodil. Ale najprv nech sa obstarajú pálčivejšie veci.
Skrýt celý příspěvekClanek porovnaj si veľkosť a HDP statov Slovenska a Ceska.U nás sa modernizacia armády konečne rozbehla.Napriklad vy máte v prenájme 14 stíhačiek u máš sa jedna o nakupe 14 ...
Zobrazit celý příspěvekClanek porovnaj si veľkosť a HDP statov Slovenska a Ceska.U nás sa modernizacia armády konečne rozbehla.Napriklad vy máte v prenájme 14 stíhačiek u máš sa jedna o nakupe 14 lietadiel.porovnaj kolko máte Pandurov a kolko ideme kupovat mi.Potom sú na rade 3D radary po roku 2020 tanky a bojové vrtuľníky atď.Tak podla mna sa u nás už konečne pohli ľady len si treba počkať ako tieto plány dopadnú ale peniaze na nákupy budú.
Skrýt celý příspěvekClanek: Svojho casu som cital taku knizku, Na zapadnom fronte nic nove sa volala. Zacinala tiez opisom nadsenstva ako mladi muzi nastupovali do vlakov smerom na front a tesili sa, ...
Zobrazit celý příspěvekClanek: Svojho casu som cital taku knizku, Na zapadnom fronte nic nove sa volala. Zacinala tiez opisom nadsenstva ako mladi muzi nastupovali do vlakov smerom na front a tesili sa, ved vojna bude kratka. Nebolo to tak davno, roku 1914. Potom ludia velmi rychlo zistili co znamena vojna v modernom ponati. A dnes? UAV hodi na ciel navadzanu bombu a clovek ani nezisti co ho zabilo. Takze sa netreba cudovat, ze mladi ludia v dnesnej dobe radsej uzivaju zivot ako by mali zrat hlinu, alebo pochodovat do zblbnutia niekde na buzerplatzi. A ano, myslim ze je trend druhej polovice 20teho storocia a 21. storocia si navzajom pomoct.
Skrýt celý příspěvek2 kusy je málo, ale pozrite sa na to, aký je náš rozpočet pre MO napätý. Že sa našli prostriedky aspoň pre tie dva kusy. Samozrejme neospravedlňujem to, že zaradené mali byť do ...
Zobrazit celý příspěvek2 kusy je málo, ale pozrite sa na to, aký je náš rozpočet pre MO napätý. Že sa našli prostriedky aspoň pre tie dva kusy. Samozrejme neospravedlňujem to, že zaradené mali byť do nášho letectva už dávno a dnes sa mohli dokupovať ďalšie.
Neviem prečo by sa Spartan tiež nemal hodiť ako doplnok pre väčšie stroje, ako napr. C-130J. Obidva stroje používajú motory Rolls-Royce rady AE 2100, pričom Hercules nájde využitie pri väčších výsadkových operáciách, prípadne presune väčšieho množstva nákladu, C-27J sú ideálne na výcvik výsadkových operácií, prípadne výsadkové operácie špeciálnych jednotiek spolu s technikou ako napr. Polaris alebo Mercedes Benz G, ale aj zásobovanie jednotiek zo vzduchu a iné operácie, na ktoré je C-130 zbytočne veľký a nákladový priestor C-295 moc malý. Dôkazom tomu tiež môže byť rozhodnutie RAAF, ktoré uprednostnilo práve C-27J nad C-295M.
Skrýt celý příspěvekTryskac, tohle je velice zvraceny pristup. S takovou clovek bude spokojen ikdyz Polak doda jen raketu, Cech odpalovaci zariceni a Slovak prijede na dodavce na kterou to v pripade ...
Zobrazit celý příspěvekTryskac, tohle je velice zvraceny pristup. S takovou clovek bude spokojen ikdyz Polak doda jen raketu, Cech odpalovaci zariceni a Slovak prijede na dodavce na kterou to v pripade potreby namontuje a vlastne si tak hezky bratsky pomahame, vsichni tri, ze se muzeme placet po ramenou jak dobre robime. Kdyz nase lidskou silou i pocty techniky spis symbolicke ozbrojene slozky neumi ani to malo toho co si zachovali udrzovat bez pomoci souseda, to snad vazne to rovnou zabalit uplne, hrat si na neutralnost a doufat ze to nekdo bude respektovat.
Takze ne, nebyt rad aspon za to co mame, ale tepat do politiky aby to s obranou zeme mysleli vazne. A tim ted konkretne nemyslim priklad Spartanu, 2 kusy + 1 opce je sice naproste minimum, ale u letadel to naproste minimum pripustim nejsnaz. Smutne akorat je kdyz se podobnym pristupem resi i pozemni slozky a kupuji se jednotky kusu toho nebo onoho.
Skrýt celý příspěvekBudme radi za to co je. V pripade nudze by sa hladalo vsade, v muzeach, skladoch u sukromnikov. Na to aby stali niekde v Kuchyni na stojanke stacia kludne aj 2 kusy. Su to nove ...
Zobrazit celý příspěvekBudme radi za to co je. V pripade nudze by sa hladalo vsade, v muzeach, skladoch u sukromnikov. Na to aby stali niekde v Kuchyni na stojanke stacia kludne aj 2 kusy. Su to nove kusy, hadam budu par rokov lietat aj bez prehliadok ci nutnych oprav, predsa to nie je "stihacka". Netreba enormne pocty techniky ked uvazime ze cele OSSR maju tusim max do 20000 "vojakov" - presne 12180. Hadam zodpovedni ludia nie su taki uzkoprsi, v pripade kooperacie by sa napr dohodli - cesi vezu ludi so svojimi C295, my vezieme nieco malo techniky, napriklad. Tak ako si cvicili kooperaciu PVO. Cesi maju svoje RBS 70, nasi dali svoje IGLA. Hustota sa urcite zvysila a vzdy je moznost vybrat vhodny prostriedok na splnenie danej ulohy. Podobnymi prikladmi by sa dalo pokracovat.
Skrýt celý příspěvekSpartan je dobre letadlo pro staty, ktere uz jiny typ provozovat nechteji. Dva kusy jsou ale hrozne malo. To nezarucuje ani minimalni dostupnost stroju.
Spartan je dobre letadlo pro staty, ktere uz jiny typ provozovat nechteji. Dva kusy jsou ale hrozne malo. To nezarucuje ani minimalni dostupnost stroju.
este treba doplnit, ze lietadla bude mozne pouzit v pripade priridnych katastrof a poziarov, rovnako ako nase blackhawky. aspon tak to hovorili papalasi ministerstva obrany vo ...
Zobrazit celý příspěvekeste treba doplnit, ze lietadla bude mozne pouzit v pripade priridnych katastrof a poziarov, rovnako ako nase blackhawky. aspon tak to hovorili papalasi ministerstva obrany vo vcerajsej reportaz ak si dobre pamatam,
Skrýt celý příspěvekDosť mi k úplnosti článku chýba zmienka o oneskorení dodávky, o možných dôvodoch tohoto oneskorenia a o možných uplatniteľných sankciách za toto oneskorenie. Alebo o tom plánujete ...
Zobrazit celý příspěvekDosť mi k úplnosti článku chýba zmienka o oneskorení dodávky, o možných dôvodoch tohoto oneskorenia a o možných uplatniteľných sankciách za toto oneskorenie. Alebo o tom plánujete písať samostatný článok?
Skrýt celý příspěvek