Slovensko kupuje bojová vozidla pěchoty a tanky

Slovensko kupuje bojová vozidla pěchoty a tanky
KF41 Lynx na Slovensku / Ministerstvo obrany SR, Ivan Kelement (Zvětšit)

Slovensko 19. března oficiálně spustilo akviziční proces nákupu nových pásových bojových vozidel pěchoty (BVP). Slovenská armáda si dokonce na Záhorí již prohlédla BVP KF41 Lynx od společnosti Rheinmetall.

Nákup nových BVP pro Armádu ČR má již několik let zpoždění. Nyní dokonce hrozí odsunutí akvizice až do ustavení nové vlády po podzimních volbách. Reálně se tak nákup nových BVP odsouvá někdy do druhé poloviny roku 2022.

Ve hře jsou ale ještě „hrůznější“ scénáře – redakce Armádních novin dostala z vedení nejmenované malé, potenciálně po volbách vládní, parlamentní strany komentář o možném řešení problémů s českými BVP. Autor komentáře místo nákupu nových BVP navrhuje modernizaci současných BVP-2...

Zatímco tedy Polsko, Slovensko a Maďarsko zavádí nejnovější BVP a tanky, čeští vojáci mohou další dekádu nebo dvě stále drkotat v sovětských BVP-2. Ale nesvlíkejme kalhoty, brod je ještě daleko a do voleb se toho může stát mnoho.

Zpět na Slovensko. „Ministerstvo obrany SR spustilo procesy související s projektem pořízení nových bojových obrněných vozidel jako náhradu za techniku mechanizovaných jednotek vyzbrojených bojovými pásovými vozidly typu BVP-1, BVP-2 a BVP M. Kritérií pro výběr budou i v tomto případě požadavky Ozbrojených sil SR, transparentní proces pořízení a v neposlední řadě výrazné zapojení domácího obranného průmyslu. Jak potvrdil ministr obrany SR Jaroslav Naď, důraz bude kladen na skutečnou hodnotu za peníze,“ uvádí Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR).

MO SR v nejbližších měsících povede rozhovory s vícero potenciálními dodavateli. Německá Rheinmetall ale již ve statické a dynamické ukázce ve slovenském Záhorí (19.3.) představila pásové BVP KF41 Lynx.

Lynxe si prohlédl slovenský ministr obrany, náčelník generálního štábu slovenských ozbrojených sil Daniel Zmeko i zástupci slovenského průmyslu, kteří s představiteli Rheinmetallu hovořili o možné spolupráci. Testování proběhlo i přes běžící pandemii Covid-19. Přitom právě pandemie měla být oficiálním důvodem odložení testování tří konkurenčních BVP v ČR.

Armin Papperger, generální ředitel Rheinmetallu, ve veřejně přístupném přepisu konference o finančních výsledcích skupiny za fiskální rok 2020, věří v úspěch Lynxe na Slovensku.

„Zítra [19.3.] se potkám se Slováky. Slováci mají zájem [o Lynxe]. Chtějí se rozhodnout ještě letos a možná velmi brzy. Pak jsou jednání s Čechy. Na straně České republiky si myslím, že dojde ke zpoždění. Protože tam je, mimochodem i na Slovensku, malá vládní krize s premiérem, ale na české straně si osobně myslím, že se rozhodnou po volbách,“ uvádí Papperger s tím, že výše slovenského obchodu může dosáhnout výhledově až dvě miliardy euro.

„Pásová obrněná technika bude v budoucnu těžištěm těžké mechanizované brigády, jejíž vybudování představuje jeden ze základních závazků vůči aliančním spojencům v oblasti zkvalitnění našich ozbrojených sil,“ uvedl slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.

V první fázi se počítá s nákupem 164 BVP (v sedmi verzích) pro slovenskou 1. mechanizovanou brigádu – ta, podobně jako česká 7. mechanizovaná brigáda, je vyčleněná pro potřeby NATO. Každý ze tří mechanizovaných praporů 1. brigády získá 51 BVP, tankový prapor devět obrněnců a logistický prapor dvě vozidla.

V budoucnu dojde i k náhradě nedávno zavedených modernizovaných průzkumných BPzV Svatava (průzkumná verze BVP-1) u 2. mechanizované brigády – brigáda má 18 modernizovaných průzkumných vozidel BPsVI (Bojove Prieskumne Vozidlo ISTAR). Celkově může Slovensko nakoupit až 204 pasových BVP, resp. BVP a odvozených verzí na stejném pasovém podvozku.

Slovensko se následně, možná ještě letos, zaměří na nákup nových KBVP. Důvodem je předchozí neúspěšný projekt nákupu 81 KBVP Vydra 8×8, slovenské verze finského obrněnce Patria AMV.

Jak uvedl slovenský minstr obrany Naď v diskusním pořadu „Na telo plus“, po nákupu pásových a kolových BVP přijde v roce 2022 na řadu akvizice nových tanků. MO SR má zájem nakoupit 49 tanků pro tankový prapor 1. brigády. Ostatně podobné počty tanků si pořizuje Maďarsko.

Podle Naďe soutěž na nové tanky potrvá tři až pět měsíců s tím, že první tanky slovenská armáda chce získat ještě v roce 2023.

Zdroj: MO SR

Nahlásit chybu v článku


Související články

KOMENTÁŘ: Niekoľko mýtov okolo fínsko-slovenskej spolupráce na bojových vozidlách

Celý proces obstarania vozidiel BOV 8×8 je postavený na zavádzaní verejnosti zo strany slovenského ...

Slovenská armáda získá samohybné houfnice Zuzana 2

Zástupci slovenského ministerstva obrany minulý týden v pátek podepsali s firmou KONŠTRUKTA - ...

Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx

Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...

Slovensko kupuje další dva vrtulníky UH-60M Black Hawk pro speciální síly

Slovenská armáda rozšíří flotilu devíti vrtulníků UH-60M Black Hawk o další dva stroje. Současně ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • BobDylan
    13:01 23.05.2022

    Inak, neviete kedy má prísť vyhodnotenie ponúk na PBOV?

    Inak, neviete kedy má prísť vyhodnotenie ponúk na PBOV?

    • Miro
      13:07 23.05.2022

      V priebehu júna.

      V priebehu júna.

  • PavolR
    07:24 20.05.2022

    Boli vytiahnuté náhradné diely na BVP a T-72 z hmotných ...Zobrazit celý příspěvek

    Boli vytiahnuté náhradné diely na BVP a T-72 z hmotných rezerv:
    https://www.mosr.sk/51503-sk/r...

    Takže popri tankoch pošleme a nejaké BVP-čka. Osobne by som si v prípade BVP najviac prial ako náhradu CV9035NL v počte aspoň 88+2 kusov, čo by stačilo okamžite na dva prápory a zvyšok by sme dokúpily vlastnú novovýrobu. Nizozemci by si mohli namiesto toho nakúpiť Boxery...Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      09:39 20.05.2022

      Nečakajme, že nám menšie spojenecké krajiny budú dotovať armádu. A vonkoncom nie Holandsko so svojimi CV-90, ktoré práve modernizujú/modernizovali, lebo šak aj oni majú ťažkú ...Zobrazit celý příspěvek

      Nečakajme, že nám menšie spojenecké krajiny budú dotovať armádu. A vonkoncom nie Holandsko so svojimi CV-90, ktoré práve modernizujú/modernizovali, lebo šak aj oni majú ťažkú brigádu a evidentne sa jej vzdať nechcú.

      Jediné krajiny od ktorých sa dá očakávať nejaká schéma podpory našim armádam sú USA, VB, Nemecko. Možno ešte keby Južná Kórea chcela zlepšiť pozíciu svojich FA-50, tak oni. Tak či tak ak sa budú nejaké BVP vymieňať, tak sa budú meniť za Bradley/Marder alebo Warrior.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        09:44 20.05.2022

        Áno, tá modernizácia, omylom som si myslel, že ju robia Dáni. Mea culpa. Ale aj tak, koľko CV90 sa rozhodli modernizovať? Lebo v jednom článku o opredaji 44 ks Estónsku som čítal, ...Zobrazit celý příspěvek

        Áno, tá modernizácia, omylom som si myslel, že ju robia Dáni. Mea culpa.
        Ale aj tak, koľko CV90 sa rozhodli modernizovať? Lebo v jednom článku o opredaji 44 ks Estónsku som čítal, že ďalších 44 kusov vyradili na náhradné diely, takže by mali mať aktívne iba dva prápory.Skrýt celý příspěvek

        • BobDylan
          10:56 20.05.2022

          Zatiaľ modernizujú 122 BVP (bežné aj veliteľské) a 6 driver training vehicles. Zvyšných 21 bude modernizovaných neskôr alebo použitých na súčiastky. Cenu som našiel 500M. Zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

          Zatiaľ modernizujú 122 BVP (bežné aj veliteľské) a 6 driver training vehicles. Zvyšných 21 bude modernizovaných neskôr alebo použitých na súčiastky. Cenu som našiel 500M.

          Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            13:22 21.05.2022

            Mohli by sme hoci aj priamo od Švédov vyjednať na dva prápory starých CV9040A s tým, že nakoniec nakúpime MK IV a ako budeme zavádzať nové stroje, staré prerobíme na špeciály.

            Mohli by sme hoci aj priamo od Švédov vyjednať na dva prápory starých CV9040A s tým, že nakoniec nakúpime MK IV a ako budeme zavádzať nové stroje, staré prerobíme na špeciály.

  • PavolR
    12:38 19.05.2022

    Keďže sa Naď vyjadril, že rokujeme o väčšom súste, než vyrokovali Češi, tak refrešnem možnosti, ktoré som napísal 1. mája: 1.- Abrams (Sep3) by vraj nebol k dispozícii skôr, než v ...Zobrazit celý příspěvek

    Keďže sa Naď vyjadril, že rokujeme o väčšom súste, než vyrokovali Češi, tak refrešnem možnosti, ktoré som napísal 1. mája:
    1.- Abrams (Sep3) by vraj nebol k dispozícii skôr, než v 2030 a uloženky asi iba tak nedajú, keď už, tak ich pošlú rovno na Ukrajinu.
    2.- Holanďania už asi nič nemajú, takže by popri Nemcoch ostali iba Kanaďania a Dáni ...
    3.- Ukrajinci požiadali Kórejcov o 30 ks T-80, ktoré však oni vzhľadom na delikátne vzťahy nemôžu dať, ani keby chceli. No my máme práve 30 ks T-72 a keby nám darovali 30 ks ojazdených K2 s tým, že si ešte niečo doobjednáme, tak čo oni môžu za to, že my T-čka okamžite pošleme na Ukrajinu? Im išlo predsa iba o prienik na európsky trh ... ;-pSkrýt celý příspěvek

    • Clanek
      12:53 19.05.2022

      Po precteni rozhovoru s Nadem jsem nenabyl dojmu, ze musi jit jen a pouze o tanky. Tim "vetsim" klidne mohl myslet cokoliv jineho (PVO? rucni zbrane? BVP?).

      Po precteni rozhovoru s Nadem jsem nenabyl dojmu, ze musi jit jen a pouze o tanky. Tim "vetsim" klidne mohl myslet cokoliv jineho (PVO? rucni zbrane? BVP?).

      • ggtt
        15:24 19.05.2022

        ked vacsie, tak vacsie... som za lietadlovu lod ;)

        ked vacsie, tak vacsie... som za lietadlovu lod ;)

        • Sergej7490
          18:12 19.05.2022

          Na Dunaji miesta dost… A konecne sa Madari zacnu bat… Neviem ci sa to “vacsie susto” nevztahuje len k tej ceskej darovanej varke cca 15ks. Ostatne si kupia. Aby to nebolo tak ze ...Zobrazit celý příspěvek

          Na Dunaji miesta dost… A konecne sa Madari zacnu bat…
          Neviem ci sa to “vacsie susto” nevztahuje len k tej ceskej darovanej varke cca 15ks. Ostatne si kupia. Aby to nebolo tak ze nam “daju” 20ks, ale uz nekupime nic…Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            18:29 19.05.2022

            Pod 30ks sa ísť nemôže, lebo by zanikol tankový prápor. A keďže z tankov nemáme, na rozdiel od Čechov, žiadne rezervy, musí byť čokoľvek, čo príde, okamžite plne bojaschopné.

            Pod 30ks sa ísť nemôže, lebo by zanikol tankový prápor. A keďže z tankov nemáme, na rozdiel od Čechov, žiadne rezervy, musí byť čokoľvek, čo príde, okamžite plne bojaschopné.

          • Harvest
            23:11 19.05.2022

            Mohli by sme ísť aj českou cestou, dostať do daru 15ks za naše T72 hneď a zbytok kúpiť, ak by sme od niekoho iného na ten čas než sa kúpia zvyšné tanky dostali 15ks leo2 do nájmu ...Zobrazit celý příspěvek

            Mohli by sme ísť aj českou cestou, dostať do daru 15ks za naše T72 hneď a zbytok kúpiť, ak by sme od niekoho iného na ten čas než sa kúpia zvyšné tanky dostali 15ks leo2 do nájmu aby bol zachovaný ten prápor.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            18:48 20.05.2022

            Harvest - no asi aj pôjdeme českou cestou...a priznám sa,že mi bolo spočiatku aj trápne že nám nemeckí daňoví poplatníci budú platiť prezbrojenie...ale ako pribúdajú nové info,tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Harvest - no asi aj pôjdeme českou cestou...a priznám sa,že mi bolo spočiatku aj trápne že nám nemeckí daňoví poplatníci budú platiť prezbrojenie...ale ako pribúdajú nové info,tak som si vlastne uvedomil že to nemci robia chytro - dajú nám pár tankov na preškolenie a tým si nás +/- zaviažu že budeme nútení nakúpiť nemeckú techniku...
            ale keďže sa jedná o kvalitnú techniku (žiadny domáci zlepenec),tak som ochotný to stráviť,že nás vlastne porobili...Skrýt celý příspěvek

          • Harvest
            20:41 20.05.2022

            HEKTOR Nemci určite nebudú robiť charitu, aby nám prezbrojili armádu zadarmo, biznis robiť vedia. Dúfam, že máš dobre info o tých leopardoch a získame ich, maju ich prakticky ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR
            Nemci určite nebudú robiť charitu, aby nám prezbrojili armádu zadarmo, biznis robiť vedia. Dúfam, že máš dobre info o tých leopardoch a získame ich, maju ich prakticky všetci naši spojenci v regióne a kupovať iné tanky nedáva zmysel (aj keď mojim favoritom zostane K2). Hlavne tým skončia všetky fantazirovania o nezmyselných modernizáciach T72.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            22:22 20.05.2022

            Harvest - nemám žiadne info o leopardoch pre ossr...len dúfam...

            Harvest - nemám žiadne info o leopardoch pre ossr...len dúfam...

          • PavolR
            08:45 21.05.2022

            HEKTOR: Českou cetou ísť tak úplne nemôžeme, pretože sme v inej situácii. Kým Česi darovali uloženky a majú ešte fúru času na plný prechod, my by sme dali fakticky všetko čo máme, ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR: Českou cetou ísť tak úplne nemôžeme, pretože sme v inej situácii. Kým Česi darovali uloženky a majú ešte fúru času na plný prechod, my by sme dali fakticky všetko čo máme, z čoho plynú dve základné problémy, ktoré nás limitujú:
            1.- Potrebujeme okamžite nie menej ako 30 bojaschopných kusov, na ktoré by sme sa okamžite začali precvičovať.
            2.- V prípade Lea alebo Abramsu by sme okamžite potrebovali mať k dispozícii aj 30 nabíjačov, čo je problém naviac. Koľko by trvalo doplniť personál?
            3.- Tým pádom máme záruku rýchlej obnovy bojaschopnosti tankového práporu iba v prípade Leclerc, K2 alebo Type 10.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            12:03 21.05.2022

            PavolR Právě myslím že 30 tanků ihned nepotřebujete. Právě proto že jsou potřeba nabíječi a jistě není váš prapor na 100% stavech, by jistě zatím stačila těch 15 kusů s tím že za ...Zobrazit celý příspěvek

            PavolR
            Právě myslím že 30 tanků ihned nepotřebujete. Právě proto že jsou potřeba nabíječi a jistě není váš prapor na 100% stavech, by jistě zatím stačila těch 15 kusů s tím že za pár let přijdou další nové stroje.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            13:26 21.05.2022

            Scotty - Naď rovno povedal, že chce meniť jeden za jeden. Prísť o prápor by bolo aj politicky nepriechodné.

            Scotty - Naď rovno povedal, že chce meniť jeden za jeden. Prísť o prápor by bolo aj politicky nepriechodné.

          • Scotty
            13:38 21.05.2022

            Prapory by zůstal. Jen by měl techniku pro jednu rotu. U nás řekl bych taky na pár let dočasně zanikne jedna tanková rota praporu.

            Prapory by zůstal. Jen by měl techniku pro jednu rotu. U nás řekl bych taky na pár let dočasně zanikne jedna tanková rota praporu.

          • HEKTOR
            13:42 21.05.2022

            PavolR - Scotty má pravdu...to že máme teraz prápor je jedna vec,to že jeho bojová hodnota nie je nič moc,to je vec druhá... vytvoriť tabuľkové miesto a preškoliť nabíjača bude ...Zobrazit celý příspěvek

            PavolR - Scotty má pravdu...to že máme teraz prápor je jedna vec,to že jeho bojová hodnota nie je nič moc,to je vec druhá...
            vytvoriť tabuľkové miesto a preškoliť nabíjača bude určite menej náročné,ako preškoliť celú osádku na spomínané tanky Leclerc, K2 alebo Type 10...
            a ak by bolo treba,tak asi veľmi skoro by boli aj dobrovoľníci ochotní ísť do tankového práporu...
            a čo sa týka politickej priechodnosti - u koho to má byť politicky priechodné.???u opozície.??? aj keby nám nemecko,japonsko,kórea,usa,izrael darovali 100 najnovších tankov + muníciu na 100r,tak fico a podobní to znova otočia ako sa im to bude hodiť... a pre trtkov z rôznych fór,kde plačú za s-300 a nevedia/nechcú pochopiť že za ňu tu máme patriot,je to úplne jedno...Skrýt celý příspěvek

          • Praclik
            15:05 21.05.2022

            HEKTOR - Nad sa jasne vyjadril, ze tanky sa budu menit kus za kus a ked dame 30ks na Ukrajinu, tak potrebujeme rovnako dostat 30ks starsej zapadnej techniky. Preto cela tato ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR - Nad sa jasne vyjadril, ze tanky sa budu menit kus za kus a ked dame 30ks na Ukrajinu, tak potrebujeme rovnako dostat 30ks starsej zapadnej techniky. Preto cela tato debata, ci staci 15 tankov alebo nie je irelevantna.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            15:25 21.05.2022

            Praclik - no ako sa to vezme... jedna vec je,čo chce naď...druhá ale bude,čo naozaj ossr dostane...nikde nie je napísané,že ak dáme 30 tanko,tak 30 aj musíme dostať... ak dostaneme ...Zobrazit celý příspěvek

            Praclik - no ako sa to vezme...
            jedna vec je,čo chce naď...druhá ale bude,čo naozaj ossr dostane...nikde nie je napísané,že ak dáme 30 tanko,tak 30 aj musíme dostať...
            ak dostaneme 1:1,aké to budú tanky...vydržia 10r - 20r -30r .???
            a ak to budú fakt nejaké staré verzie leopardov,tak potom nám to nič nerieši...bola by hlúposť vytvárať ekosystém pre 30 starých tankov,keď nie je v pláne navýšenie "tankového vojska"...
            jediné riešenie je "česká" cesta...Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            18:34 21.05.2022

            Nemecká cesta je zarúbaná, lebo Nemci budú dodávať Čechom 2A4 rýchlosťou iba dva kusy mesačne - až do polovice budúceho roka. Viac ako rok by sme boli bez tankov a darovať naše ...Zobrazit celý příspěvek

            Nemecká cesta je zarúbaná, lebo Nemci budú dodávať Čechom 2A4 rýchlosťou iba dva kusy mesačne - až do polovice budúceho roka. Viac ako rok by sme boli bez tankov a darovať naše T-čka až o rok nemá zmysel. Nemecko môžeme tým pádom vyčiarknuť.
            https://www.handelsblatt.com/u... Skrýt celý příspěvek

        • Sergej7490
          18:15 19.05.2022

          A taka ponorka by tiez nebola od veci…

          A taka ponorka by tiez nebola od veci…

          • PavolR
            18:32 19.05.2022

            Alebo aspoň niečo na boj s ponorkami. ;-p :-D

            Alebo aspoň niečo na boj s ponorkami. ;-p :-D

          • BobDylan
            18:39 19.05.2022

            Noo... Taká nejaká menšia by sa na maďarské mínolovky hodila. A keby vedela doviezť tanky na Budapešť to už by bola čistá paráda.

            Noo... Taká nejaká menšia by sa na maďarské mínolovky hodila. A keby vedela doviezť tanky na Budapešť to už by bola čistá paráda.

          • Sergej7490
            09:14 20.05.2022

            To uz radsej vznasadlo prepravne…

            To uz radsej vznasadlo prepravne…

    • Praclik
      14:20 19.05.2022

      Tym vacsim sustom je myslena nahrada za KUB, Igly, BVP a tanky. Nad sa viac krat vyjadril, ze aktualne riesime nahradu za nasu staru techniku, ktoru odosleme na Ukrajinu vymenou za ...Zobrazit celý příspěvek

      Tym vacsim sustom je myslena nahrada za KUB, Igly, BVP a tanky. Nad sa viac krat vyjadril, ze aktualne riesime nahradu za nasu staru techniku, ktoru odosleme na Ukrajinu vymenou za starsiu zapadnu techniku.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        23:02 19.05.2022

        No mohli by objednať namiesto Igiel Pioruny a RBSy....

        No mohli by objednať namiesto Igiel Pioruny a RBSy....

        • Harvest
          23:13 19.05.2022

          Pioruny sa vraj dosť osvedčili, viac ako stingery. Teda aspoň na poľských twitteroch sú také reakcie :)

          Pioruny sa vraj dosť osvedčili, viac ako stingery. Teda aspoň na poľských twitteroch sú také reakcie :)

          • Praclik
            09:36 20.05.2022

            Tak to mi nepride ako zrovna najdoveryhodnejsi zdroj :)

            Tak to mi nepride ako zrovna najdoveryhodnejsi zdroj :)

          • Hevonen
            15:34 20.05.2022

            Pioruny majú výhodu, že zachytia ciele už od 10m nad zemou.

            Pioruny majú výhodu, že zachytia ciele už od 10m nad zemou.

          • Ján Paliga
            18:27 20.05.2022

            Praclik, výhodou Pioruna je nekontaktny zapaľovač, podobne ho mali rakety 9M37M kompletu Strela-10, či ruské rakety Verba. Ďalšia výhoda podľa mňa je príbuznosť s kompletom Igla, ...Zobrazit celý příspěvek

            Praclik, výhodou Pioruna je nekontaktny zapaľovač, podobne ho mali rakety 9M37M kompletu Strela-10, či ruské rakety Verba. Ďalšia výhoda podľa mňa je príbuznosť s kompletom Igla, čo by bolo + pre preškolenie strelcov. A RBSy by som bral v mobilnej verzii. Žiaľ, o nákupoch nerozhodujem :) Či našťastie? ;)Skrýt celý příspěvek

    • Praclik
      14:22 19.05.2022

      "Keď ste to spomenuli, nedávno ste rokovali o možnosti, že by sme poskytli naše tanky T-72 Ukrajine, ak by nám Nemci za to dali – nie predali – ich tanky Leopard 2. Do akej miery ...Zobrazit celý příspěvek

      "Keď ste to spomenuli, nedávno ste rokovali o možnosti, že by sme poskytli naše tanky T-72 Ukrajine, ak by nám Nemci za to dali – nie predali – ich tanky Leopard 2. Do akej miery je takáto výmena reálna a v akom horizonte sa môže udiať?

      Nechcem vyťahovať detaily z diskusií. Pravdou je, že prebieha veľmi intenzívna diskusia medzi spojencami v NATO a krajinami ako Austrália, Nový Zéland, Japonsko či Kórea o tom, ako krajiny, ktoré sú relatívne ďaleko od Ruska, môžu svojou technikou pomôcť nám, ak my našou technikou pomôžeme Ukrajincom. Pretože Ukrajinci môžu našu techniku okamžite používať, lebo sú na nej naučení robiť. Máme napríklad tridsať tankov T-72…

      Tých 30 tankov je v podstate funkčných?

      Niektoré sú okamžite funkčné, niektoré majú drobnosti, ale vieme ich spojazdniť do pár hodín. Diskusia neprebieha len s Nemcami, ale aj s inými krajinami, ktoré majú väčší počet tankov, ako majú podľa tabuliek NATO naplniť. Už bolo zverejnené, že od Nemecka by mali nejaké tanky dostať Poliaci aj Česká republika. Zadarmo. My rokujeme s rôznymi krajinami o takejto možnosti, nielen o tankoch, ale aj o bojových vozidlách pechoty či starých ruských systémoch protivzdušnej obrany ako IGLA či Kub.

      Namiesto toho môžeme dostať staršiu, ale západnú aliančnú techniku, ktorá je stále v lepšom stave ako tá, ktorou by sme pomohli Ukrajine, ktorú by sme navyše neskôr modernizovali v spolupráci s krajinami NATO. No budeme to komunikovať, keď sa nejaká dohoda urobí. Poviem to veľmi rád, lebo to bude znamenať, že posilníme našu obranu, a zároveň pomôžeme Ukrajine, vôbec nie na úkor nášho majetku."

      https://dennikn.sk/2846713/min... Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      21:50 19.05.2022

      najväčšie sústo by asi bol patriot...

      najväčšie sústo by asi bol patriot...

      • Harvest
        23:07 19.05.2022

        Patriot to zrejme nebude, v aktualitách sa par dni do zadu k patriotom vyjadril takto "Debata o odkúpení toho systému je absolútne predčasná. Vôbec nič také momentálne neprebieha, ...Zobrazit celý příspěvek

        Patriot to zrejme nebude, v aktualitách sa par dni do zadu k patriotom vyjadril takto

        "Debata o odkúpení toho systému je absolútne predčasná. Vôbec nič také momentálne neprebieha, ani o tom nerokujeme. Máme dohodu s našimi spojencami, že zostanú tak dlho, ako to budeme považovať za potrebné. Tým pádom máme strategickú úroveň."Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        07:13 20.05.2022

        To si už potom teraz radšej nechať zazmluvniť Dávidov prak a počkať si naň trocha dlhšie, lebo na rozdiel od neho by jedna batéria Patriotu celé Slovensko nepokryla.

        To si už potom teraz radšej nechať zazmluvniť Dávidov prak a počkať si naň trocha dlhšie, lebo na rozdiel od neho by jedna batéria Patriotu celé Slovensko nepokryla.

        • Hevonen
          09:41 20.05.2022

          To ani Dávidov prak.

          To ani Dávidov prak.

          • PavolR
            10:51 20.05.2022

            Prečo? S deklarovaným dosahom 40-300 km by pokryl zo Sliača všetko ...

            Prečo? S deklarovaným dosahom 40-300 km by pokryl zo Sliača všetko ...

          • Hevonen
            12:51 20.05.2022

            Davidov prak nemá dosah 300km. Viem, že sa to po internete píše, ale najskôr si niekto zamenil dosah radaru s dosahom rakety. Tých údajov DS nájdeš po internete niekoľko. Ak by ...Zobrazit celý příspěvek

            Davidov prak nemá dosah 300km. Viem, že sa to po internete píše, ale najskôr si niekto zamenil dosah radaru s dosahom rakety. Tých údajov DS nájdeš po internete niekoľko.

            Ak by mal DS takýto dosah porazil by Izrael o niekoľko tried raketový priemysel celého sveta, vrátane USA a to je veľmi, veľmi nepravdepodobné.
            Najsprávnejší údaj bude 160km, čo je úroveň Patriota.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            13:00 20.05.2022

            OK, lenže čisto na interceptor Stunner sa píše dosah 250km a SkyCeptor je odvodený od neho. Tiež som niekde čítal, že Patriot pre niečo nevie využiť plný potenciál SkyCeptora.

            OK, lenže čisto na interceptor Stunner sa píše dosah 250km a SkyCeptor je odvodený od neho. Tiež som niekde čítal, že Patriot pre niečo nevie využiť plný potenciál SkyCeptora.

          • Hevonen
            15:30 20.05.2022

            Skyceptor bol vyvinutý za spolupráce s Raytheon a jeho súčasti sa vyrábajú na 30 lokáciách v USA. Čo len potvrdzuje, že schopnosti Izraela nie sú ďalej ako USA. Takže to opäť bude ...Zobrazit celý příspěvek

            Skyceptor bol vyvinutý za spolupráce s Raytheon a jeho súčasti sa vyrábajú na 30 lokáciách v USA.
            Čo len potvrdzuje, že schopnosti Izraela nie sú ďalej ako USA.
            Takže to opäť bude typický izraelský marketing: "Skyceptor ma dosah 300km, platí pre model 2D rakety vo vákuu." ;-)Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            20:20 20.05.2022

            PavolR - zo sliača toho veľa nepokryje... práve kvôli hornatej oblasti je tam dosť hluchých miest pre systém PVO...robila sa VRAJ nejaká štúdia...

            PavolR - zo sliača toho veľa nepokryje... práve kvôli hornatej oblasti je tam dosť hluchých miest pre systém PVO...robila sa VRAJ nejaká štúdia...

          • PavolR
            20:38 20.05.2022

            HEKTOR: S tým nech sa trápi stredná úroveň PVO, strategická úroveň zasiahne čokoľvek, čo je pokryté radarom - raketa sa vypáli do niekoľkokilometrovej výšky, pričom pomocou ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR: S tým nech sa trápi stredná úroveň PVO, strategická úroveň zasiahne čokoľvek, čo je pokryté radarom - raketa sa vypáli do niekoľkokilometrovej výšky, pričom pomocou boostera naberie patričnú rýchlosť a odtiaľ už zasiahne čokolvek, na čo ju radar navedie. Preto je pri Davidovom praku stanovený minimálny dosah až cca 40 km.Skrýt celý příspěvek

  • pole pole
    19:33 18.05.2022

    Pre potreby dvoch mechanizovaných práporov OS SR na princípe 4-3-3 (36x2=72) kupujeme 60 BOV + 6 BOV veliteľských (kde je 6ks?). Čo obsahuje prápor?

    Pre potreby dvoch mechanizovaných práporov OS SR na princípe 4-3-3 (36x2=72) kupujeme 60 BOV + 6 BOV veliteľských (kde je 6ks?). Čo obsahuje prápor?

    • BobDylan
      19:46 18.05.2022

      Čo obsahuje prápor? Štruktúru práporu Varšavskej zmluvy podľa všetkého (aj BVP-M1 bude len 35). Ale aby sme MO netvrdili, tak súčasťou 3. fázy je 17 BOV, 9 BOV-V a 6 prieskumných. ...Zobrazit celý příspěvek

      Čo obsahuje prápor? Štruktúru práporu Varšavskej zmluvy podľa všetkého (aj BVP-M1 bude len 35).

      Ale aby sme MO netvrdili, tak súčasťou 3. fázy je 17 BOV, 9 BOV-V a 6 prieskumných. Otázne je, či niektoré BOV neskončia aj v ISTARe, keďže modernizovaných Svatáv je takisto 17, ale dlhodobý plán rozvoja do 2035 počíta aj s nákupom BOV 4x4 a ľahkého prieskumného 4x4, takže asi nie.Skrýt celý příspěvek

      • Hevonen
        10:19 19.05.2022

        Tých 6 ks prieskumných BOV má ísť na 65.pspr. Každá rota by mala mať vozidlo podľa svojho určenia.

        Tých 6 ks prieskumných BOV má ísť na 65.pspr. Každá rota by mala mať vozidlo podľa svojho určenia.

    • Hevonen
      10:06 19.05.2022

      Začína sa na trojkovej štruktúre, až následne sa bude prechádzať na štvorkovú.

      Pri 11., 12. a 13.mpr sa začne budovanie rovno so štvorkovou.

      Začína sa na trojkovej štruktúre, až následne sa bude prechádzať na štvorkovú.

      Pri 11., 12. a 13.mpr sa začne budovanie rovno so štvorkovou.

  • BobDylan
    19:07 11.05.2022

    Vo VTSÚ Záhorie sa uskutočnili skúšky potenciálnych PBOV. Na fotkách nie je Borsuk, takže je pravdepodobne out. Zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

    Vo VTSÚ Záhorie sa uskutočnili skúšky potenciálnych PBOV. Na fotkách nie je Borsuk, takže je pravdepodobne out.

    Zdroj: https://www.mosr.sk/51471-sk/v... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      19:28 11.05.2022

      Podle kamufláže na tom Ascodu to vypadá jak kdyby to byl ten pro AČR.

      Podle kamufláže na tom Ascodu to vypadá jak kdyby to byl ten pro AČR.

      • Scotty
        20:07 11.05.2022

        Krom Lynxe jsou tam naprosto stejná vozidla.

        Krom Lynxe jsou tam naprosto stejná vozidla.

        • Danik
          20:41 11.05.2022

          Jj si říkám, že i to CV je mi nějak povědomé.

          Jj si říkám, že i to CV je mi nějak povědomé.

      • Hevonen
        10:21 12.05.2022

        Nedá sa predpokladať, že výrobca pre každého zákazníka vyrobí vlastný exemplár. Inak povedané, výstava masla je putovná a tie vozidlá toho nacestovali viac ako priemerná ...Zobrazit celý příspěvek

        Nedá sa predpokladať, že výrobca pre každého zákazníka vyrobí vlastný exemplár.
        Inak povedané, výstava masla je putovná a tie vozidlá toho nacestovali viac ako priemerná instagramová influencerka.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        16:24 17.05.2022

        Mimochodom, ASCOD 2 mal na testoch údajne najhoršie výsledky ... ;-p

        Mimochodom, ASCOD 2 mal na testoch údajne najhoršie výsledky ... ;-p

        • Clanek
          16:43 17.05.2022

          JPP nebo se to nekde vali na netu?

          JPP nebo se to nekde vali na netu?

        • Danik
          18:27 17.05.2022

          Nedivil bych se, doufám v CV-90.

          Nedivil bych se, doufám v CV-90.

          • Miro
            20:12 17.05.2022

            tiež dúfam v cv90 a cv120.....

            tiež dúfam v cv90 a cv120.....

          • PavolR
            21:27 17.05.2022

            Miro - teraz, keď je šanca na Leopardy2, cv120 sa ocitá mimo hru. Rokuje sa vraj s viacerými krajinami, tak niečo hádam vyjde.

            Miro - teraz, keď je šanca na Leopardy2, cv120 sa ocitá mimo hru. Rokuje sa vraj s viacerými krajinami, tak niečo hádam vyjde.

          • Hevonen
            10:15 18.05.2022

            Prečo by sa CV90 ocitlo mimo hru. Tender na PBOV prebieha naďalej podľa plánu bez ohľadu na riešenie tankového vojska. Aj Švédi prevádzkujú CV90 spolu s Leom, rovnako ako ďalšie ...Zobrazit celý příspěvek

            Prečo by sa CV90 ocitlo mimo hru.
            Tender na PBOV prebieha naďalej podľa plánu bez ohľadu na riešenie tankového vojska.
            Aj Švédi prevádzkujú CV90 spolu s Leom, rovnako ako ďalšie krajiny...Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            10:36 18.05.2022

            Reč je iba o verzii CV-90-120 s tankovým kanónom ...
            Ale takáto ani pôvodne nebola v pláne v rámci tohoto tendra.

            Reč je iba o verzii CV-90-120 s tankovým kanónom ...
            Ale takáto ani pôvodne nebola v pláne v rámci tohoto tendra.

        • Miro
          08:30 18.05.2022

          Skôr som to bral pre našu malú armádu ako výhodu čo sa týka logistiky na jednom podvozku 2 platformy. Samozrejme Leo je iná liga na druhej strane by som preferoval možno väčšie ...Zobrazit celý příspěvek

          Skôr som to bral pre našu malú armádu ako výhodu čo sa týka logistiky na jednom podvozku 2 platformy. Samozrejme Leo je iná liga na druhej strane by som preferoval možno väčšie množstvo cv120 ako napr. 20 - 30 Leo2A4 :)Skrýt celý příspěvek

    • mikojan29
      23:20 11.05.2022

      Do mesiaca by sme mali mať výsledky.

      Do mesiaca by sme mali mať výsledky.

  • Martinos
    20:34 05.05.2022

    Promovideo Rheinmetallu pre IDEB 2022
    https://www.youtube.com/watch?...

    Promovideo Rheinmetallu pre IDEB 2022
    https://www.youtube.com/watch?...

    • s2pi
      23:01 11.05.2022

      Som precital Pornovideo :D

      Som precital Pornovideo :D

      • Ján Paliga
        22:22 12.05.2022

        Riadny lauf je riadny lauf... :)

        Riadny lauf je riadny lauf... :)

  • PavolR
    09:46 01.05.2022

    No, keďže tanky sa kupovať tak skoro nebudú, ale bola nadhodená téma daru terajších T-72 na Ukrajinu vymenou za západné, čo by asi tak prichádzalo do úvahy? 1.- V rámci Lend ...Zobrazit celý příspěvek

    No, keďže tanky sa kupovať tak skoro nebudú, ale bola nadhodená téma daru terajších T-72 na Ukrajinu vymenou za západné, čo by asi tak prichádzalo do úvahy?

    1.- V rámci Lend Lease by sa natískali Abramsy od USA, ale tie sú žravé, bolo by treba staršie uloženky dosť prekopať, aby bola ich prevádzka únosná.

    2.- Leopard 2 - Nemci sotva dajú, takže by sa bolo treba poobzerať po iných krajinách. Kanada má okrem iného 20 ks 2A6M výlučne za účelom misii, ďalej by ešte Holanďania mali mať posledných 16 vlastných 2A6 na sklade. Tieto by nebolo treba príliš upravovať a mali by sme tých minimálne 36 kusov, s ktorými sa už dá v rámci NATO operovať (toľko majú aktívnych aj Portugalci a Nóri). Prípadne by sa to dalo doplniť na aspoň 44 zo zostávajúcich dánskych 2A5DK (mali by mať ešte asi 12-13 kusov).

    3.- Ešte som narýchlo dostal taký šialený nápad, či by neposkytli nejaké K2 Kórejci v rámci snahy o prienik do európskeho priestoru...Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      22:32 01.05.2022

      Do uvahy prichazi hlavne to, ze se na SVK alokuje nejaka jednotka ze zapadu, ne ze si SVK sezene nejake tanky pro sebe. Tanku ted maji vsichni malo (snad s vyjimkou USA, ale ty by ...Zobrazit celý příspěvek

      Do uvahy prichazi hlavne to, ze se na SVK alokuje nejaka jednotka ze zapadu, ne ze si SVK sezene nejake tanky pro sebe. Tanku ted maji vsichni malo (snad s vyjimkou USA, ale ty by se museli nakoupit).Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      22:44 01.05.2022

      Presne ako píše Clanek, neverím, že by sme za tých našich pár desiatok Téčiek v otáznom stave niečo dostali.

      Presne ako píše Clanek, neverím, že by sme za tých našich pár desiatok Téčiek v otáznom stave niečo dostali.

      • SYN_
        08:15 02.05.2022

        A kdyby je byli ochotní za rozumnou cenu (ne za cenu nových) prodat?

        A kdyby je byli ochotní za rozumnou cenu (ne za cenu nových) prodat?

        • BobDylan
          08:44 02.05.2022

          Problém je v tom, že nikto len tak 40-50 ojazdených tankov doma nemá. Nemci s 2% rozpočtom budú podľa mňa tankové vojsko len zväčšovať a lacno sa Leopardy rozpredávať nebudú. ...Zobrazit celý příspěvek

          Problém je v tom, že nikto len tak 40-50 ojazdených tankov doma nemá. Nemci s 2% rozpočtom budú podľa mňa tankové vojsko len zväčšovať a lacno sa Leopardy rozpredávať nebudú.

          Teoreticky Francúzsko má 200 Leclercov v skladoch, ale aj ich armáda sa postupne začína pripravovať na high-intensity konflikt a teda je otázne či ich predajú. Navyše Francúzsko nie je žiadna charita a do takýchto programov sa isto púšťať nebude.

          E´šte je tu okrem nákupu a modernizácie ojazdených amerických Abramsov (rýchle, ale drahé) možnosť nákupu 52 Nórskych Leopard 2A4NO. Tie tanky sú podľa mňa v dobrom stave (predsa len Nórsko na obranu nekašle) a počte pre SR. Ale tie sa dajú kúpiť aj bez poslania T-72.

          Podľa mňa jediná možnosť ako dostať za tie T-72 niečo je, že by nám Nemecko ponúklo nejaké Mardery ako Slovinsku. A to sa podľa mňa oplatí aj keby tie Mardery išli rovno do mobilizačných záloh, alebo aktívnym zálohám.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            12:25 02.05.2022

            S Nórmi by som nerátal, kým nebudú mať nakúpenú adekvátnu náhradu.
            Na území Nemecka by aktuálne malo byť asi 600 tankov Leopard 2, ale dostupné sú uložené v skladoch súkromníkov.

            S Nórmi by som nerátal, kým nebudú mať nakúpenú adekvátnu náhradu.
            Na území Nemecka by aktuálne malo byť asi 600 tankov Leopard 2, ale dostupné sú uložené v skladoch súkromníkov.

    • Hevonen
      11:24 02.05.2022

      Akvizíciu plánovaných cca 60 tankov v 3 modifikáciách treba urýchliť a uprednostniť pred inými, menej dôležitými akvizíciami. Navýšenie rozpočtu o cca 300mil € ročne, oproti planom ...Zobrazit celý příspěvek

      Akvizíciu plánovaných cca 60 tankov v 3 modifikáciách treba urýchliť a uprednostniť pred inými, menej dôležitými akvizíciami.
      Navýšenie rozpočtu o cca 300mil € ročne, oproti planom z minulého roka je dostatočný vankúš na zrýchlenie procesov a nákup priamym zadaním.
      Koordinovať nákup s Čechmi a to buď sa rozhodnúť pre Abrams (POL, SVK CZK) alebo pre 2A7+ (HUN, SVK, CZK).
      Osobne som proti turbíne, v našom teréne nebudeme schopný to dostatočne rýchlo plniť palivom.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        12:21 02.05.2022

        S Čechmi by bolo možné koordinovať asi iba v prípade Abramsov, prípadne K2 (POL, SVK, CZK). V prípade Leopardov sotva, lebo svoje skladové nám Nemci neposkytnú (chcú ich aj ...Zobrazit celý příspěvek

        S Čechmi by bolo možné koordinovať asi iba v prípade Abramsov, prípadne K2 (POL, SVK, CZK). V prípade Leopardov sotva, lebo svoje skladové nám Nemci neposkytnú (chcú ich aj Poliaci), odinakiaľ bude náročné zohnať rýchlo dostatok pre obe krajiny a novovýroba by sa strašne natiahla - iba budúci rok začnú prvé dodávky pre HU.Skrýt celý příspěvek

        • Hevonen
          13:26 02.05.2022

          K2 ako cestu nepredpokladám. Respektíve by ma veľmi prekvapila.

          To že na tanky budeme čakať pár rokov je jasné. Preto čím skôr objednáme, tým skôr budú k dispozícii.

          K2 ako cestu nepredpokladám. Respektíve by ma veľmi prekvapila.

          To že na tanky budeme čakať pár rokov je jasné. Preto čím skôr objednáme, tým skôr budú k dispozícii.

      • Flader
        15:22 02.05.2022

        Čo sú tie menej dôležité akvizície? Lebo podľa mňa už horí úplne všetko.

        Čo sú tie menej dôležité akvizície? Lebo podľa mňa už horí úplne všetko.

    • Sergej7490
      21:27 05.05.2022

      Korejcov sme vyhodili z tendra na KBOV, tak od nich teraz budeme mat tanky.... A poskytnut by urcite poskytli... Za peniaze... Im je nas konflikt uplne ukradnuty.

      Korejcov sme vyhodili z tendra na KBOV, tak od nich teraz budeme mat tanky.... A poskytnut by urcite poskytli... Za peniaze... Im je nas konflikt uplne ukradnuty.

      • Praclik
        22:11 05.05.2022

        Korejci ziadnu ponuku na KBOV neposlali, tak ich nikto ani vyhodit nemohol.

        Korejci ziadnu ponuku na KBOV neposlali, tak ich nikto ani vyhodit nemohol.

      • PavolR
        07:25 06.05.2022

        Nie je im ukradnutý, sú tam rôzne tlaky a napríklad teraz schválili vývoz ptrs AT-1K na Slovensko, odkiaľ kam asi pôjdu ďalej? ...Zobrazit celý příspěvek

        Nie je im ukradnutý, sú tam rôzne tlaky a napríklad teraz schválili vývoz ptrs AT-1K na Slovensko, odkiaľ kam asi pôjdu ďalej? ;-p
        https://www-clien-net.translat... Skrýt celý příspěvek

  • Miro
    12:40 01.02.2022

    Ponuky na pásovú techniku pre slovenskú armádu predložili štyri krajiny – Maďarsko, Švédsko, Španielsko a Poľsko. Rezort obrany oslovil celkovo 33 štátov. (tasr)

    Ponuky na pásovú techniku pre slovenskú armádu predložili štyri krajiny – Maďarsko, Švédsko, Španielsko a Poľsko. Rezort obrany oslovil celkovo 33 štátov. (tasr)

    • mikojan29
      13:20 01.02.2022

      Takže:
      Lynx
      CV90
      ASCOD 2
      Borsuk

      https://www.webnoviny.sk/nadov...

      Takže:
      Lynx
      CV90
      ASCOD 2
      Borsuk

      https://www.webnoviny.sk/nadov...

    • BobDylan
      13:47 01.02.2022

      Takže podľa všetkého vyberajú medzi CV90 a Ascodom. Lebo od maďarov, po ich eskapádach z nedávnej minulosti, asi nikto nič nekúpi a Borsuk je ešte aj vo vlastnej krajine v štádiu ...Zobrazit celý příspěvek

      Takže podľa všetkého vyberajú medzi CV90 a Ascodom. Lebo od maďarov, po ich eskapádach z nedávnej minulosti, asi nikto nič nekúpi a Borsuk je ešte aj vo vlastnej krajine v štádiu prototypu a podmienky na rýchlosť výroby, ktoré zadalo naše MO pravdepodobne nesplní.

      Osobne som za CV90 MkIV s Turra 40 resp. nejakou zahraničnou vežou s 40mm kanónom. Ale hlavne by trebalo, nech už sa vyberie čokoľvek, kúpiť aspoň na bojové verzie nejaké moderné APS.Skrýt celý příspěvek

      • mikojan29
        16:56 01.02.2022

        Súhlasím, ale Turra 40 asi nebude, je to tiež len prototyp a vežu na CV90 by som nechal takú, aká tam je, pretože akákoľvek nová veže by sa musela integrovať a to sú zbytočné ...Zobrazit celý příspěvek

        Súhlasím, ale Turra 40 asi nebude, je to tiež len prototyp a vežu na CV90 by som nechal takú, aká tam je, pretože akákoľvek nová veže by sa musela integrovať a to sú zbytočné financie navyše. Navyše nevieme, aké sú požiadavky, či posádková alebo bezposádková veža...počkáme na ďalšie info, ak nejaké budú do júna. A APS - dúfam, že je to v požiadavkách ako súčasť stroja, nie ako voliteľná výbava.Skrýt celý příspěvek

        • BobDylan
          18:24 01.02.2022

          Aj ja dúfam, že APS bude povinné aj keď som trochu skeptický. Inak to, že je Turra 40 prototyp podľa mňa nehrá až takú rolu, keďže je požadovaná istá zapojenosť "domáceho zbrojného ...Zobrazit celý příspěvek

          Aj ja dúfam, že APS bude povinné aj keď som trochu skeptický. Inak to, že je Turra 40 prototyp podľa mňa nehrá až takú rolu, keďže je požadovaná istá zapojenosť "domáceho zbrojného priemyslu", takže integrácia domácej veže je podľa mňa istá. Okrem toho aj súčasná verzia Turry 30 je značne rozdielna od tých na BVP-M/BPSvI.Skrýt celý příspěvek

          • mikojan29
            20:06 01.02.2022

            Turra pôjde určite na 8x8 a bude zrejme s 30 mm kanónom, takže počítam, že kvôli logistike bude aj na "pásakoch" 30 mm kaliber s výhľadom výmeny za 40 mm. Viem, že Turra 30 je už ...Zobrazit celý příspěvek

            Turra pôjde určite na 8x8 a bude zrejme s 30 mm kanónom, takže počítam, že kvôli logistike bude aj na "pásakoch" 30 mm kaliber s výhľadom výmeny za 40 mm. Viem, že Turra 30 je už na lepšej úrovni ako na BVP M/BPSvI, no nevieme, čo chcú vojaci a MO SR - posádkovú vežu, alebo bezposádkú (Turra 30/40)? Ak bezposádkovú, tak by to mohla byť spomínaná 40-ka, no museli by tam integrovať nejaké APS, ktoré dúfam bude v základných požiadavkách.Skrýt celý příspěvek

      • Harvest
        20:15 01.02.2022

        Vidím to úplne rovnako. Čím viac info mam, tým viac sa prikláňam k CV90. A ta turra tam snáď bude na 100%, nech co najviac peňazí zostane na SVK.

        Vidím to úplne rovnako. Čím viac info mam, tým viac sa prikláňam k CV90. A ta turra tam snáď bude na 100%, nech co najviac peňazí zostane na SVK.

        • Ján Paliga
          21:05 01.02.2022

          Radšej mohli kúpiť licenciu veže, použiť Turru je tragédia....

          Radšej mohli kúpiť licenciu veže, použiť Turru je tragédia....

          • HEKTOR
            21:39 01.02.2022

            Ján Paliga - nezabúdajte že podpora domáceho zbrojného priemyslu je veeeeeeeeeeeeeľmi dôležitá... :))))

            Ján Paliga - nezabúdajte že podpora domáceho zbrojného priemyslu je veeeeeeeeeeeeeľmi dôležitá... :))))

          • Double
            21:54 01.02.2022

            to mas odkial

            to mas odkial

          • Ján Paliga
            20:13 03.02.2022

            @ Hektor Keďže je dôležitá, skúsenosti z modernej licenčnej výroby vybavenej moderným kanónom a ostatnými modernými systémami je na nezaplatenie.... Turru nech si nechajú do ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Hektor

            Keďže je dôležitá, skúsenosti z modernej licenčnej výroby vybavenej moderným kanónom a ostatnými modernými systémami je na nezaplatenie....

            Turru nech si nechajú do mobilizačných záloh a na základný výcvik.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            22:04 03.02.2022

            No ale práve Turra40 je fakticky licenčná veža s modernými systémami a kanónom ...

            No ale práve Turra40 je fakticky licenčná veža s modernými systémami a kanónom ...

      • Maximus
        08:14 02.05.2022

        Nedobře se na to díváte - Poláci mají velký problém s domácí kapacitou výroby Borsuka. Je to obrovská příležitost pro slovenský průmysl i armádu. Pokud by si Slovensko vybralo ...Zobrazit celý příspěvek

        Nedobře se na to díváte - Poláci mají velký problém s domácí kapacitou výroby Borsuka.
        Je to obrovská příležitost pro slovenský průmysl i armádu. Pokud by si Slovensko vybralo Borsuka, tak by mělo zcela jistě výrobní linku doma, která by mohla pracovat na plný výkon. Po splnění dodávek pro OSSR by kapacity šly pro Polsko. Případně by linka dodávala jednotlivé série dle aktualních finančních kapacit jednotlivých zemí - OSSR by nemusely hned odebrat všechny stroje, nebo naopak v průběhu času by bylo jednoduché dokupovat jednotlivé verze dle konkrétních potřeb.

        Pro AČR Borsuk diskvalifikuje jen 6 členný výsadek.Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    20:55 26.01.2022

    Uchádzači o nové PBOV (BVP) pre OSSR pomaly odkrývajú karty, s ktorými slovenskými fy chcú v prípade úspechu v tendri spolupracovať pri výrobe. BAe Systems Hägglunds má ...Zobrazit celý příspěvek

    Uchádzači o nové PBOV (BVP) pre OSSR pomaly odkrývajú karty, s ktorými slovenskými fy chcú v prípade úspechu v tendri spolupracovať pri výrobe.
    BAe Systems Hägglunds má podchytené tieto fy: ZTS Špeciál Dubnica n/Váhom, KOVAL SYSTEMS Beluša (výroba a komplex. montáž veží, výroba komponentov a zostáv pri produkcii časti vozidiel), ALITER Technologies Bratislava, Virtual Reality Media Trenčín, EVPÚ Nová Dubnica, KONŠTRUKTA - Defence Dubnica n/Váhom, TACT Púchov, MIBA Steeltec Vráble, Ray Service Skalica, Neways Slovakia Nová Dubnica a s ďalšími ešte rokujú.
    Rheinmetal zatiaľ predstavil len jednu fy a to CSM Tisovec, ale určite ich má v prípade úspechu nakontrahovaných viacero, možno aj niektoré z vyššieuvedených.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      22:43 26.01.2022

      Minister Jaroslav Naď sa ku Boxeru vyjadril takto: "Boxer by mal štvorku... Áno, ale možno aj štvorku navyše z hľadiska ceny. My musíme stále vychádzať z toho, čo je udržateľné. ...Zobrazit celý příspěvek

      Minister Jaroslav Naď sa ku Boxeru vyjadril takto:
      "Boxer by mal štvorku...

      Áno, ale možno aj štvorku navyše z hľadiska ceny. My musíme stále vychádzať z toho, čo je udržateľné. Nemusíme mať špičkové vozidlo exkluzívnej triedy, keď nám stačí stredná trieda. Slovenská republika má svoje finančné limity a nemôžme si dovoliť kupovať tie najlepšie high-endové veci.

      Hľadajme zlatú strednú cestu, ktorá splní naše požiadavky, ktoré nie sú nízke, ale zároveň nie je úplne špičková aj z hľadiska ceny. Jasné, že je rozdiel za jedno obrnené vozidlo zaplatiť štyri milióny alebo osem miliónov. Najmä keď tých vozidiel potrebujete 500." - https://www.postoj.sk/97505/du... Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        12:43 27.01.2022

        mikojan29 riešil pásovú a nie kolesovú platformu, ale dobre, že na to prišla reč, lebo sa nedalo nevšimnúť, že Naď neprezradil, aké vozidlo ponúklo USA, hoci ostatné krajiny áno.

        mikojan29 riešil pásovú a nie kolesovú platformu, ale dobre, že na to prišla reč, lebo sa nedalo nevšimnúť, že Naď neprezradil, aké vozidlo ponúklo USA, hoci ostatné krajiny áno.

        • Ján Paliga
          21:22 27.01.2022

          Ja viem, ale zdalo sa mi zaujímavé zverejniť myšlienku z jeho rozhovoru ....

          Ja viem, ale zdalo sa mi zaujímavé zverejniť myšlienku z jeho rozhovoru ....

        • Rase
          22:59 27.01.2022

          Litevcům nabídli akorát Stryker a velmi silně pochybuju o tom, že by OSSR nabídli něco lepšího. Nic proti zemi jako takové, nebo tak něco, ale kvůli ceně - kdy i Němci raději ...Zobrazit celý příspěvek

          Litevcům nabídli akorát Stryker a velmi silně pochybuju o tom, že by OSSR nabídli něco lepšího. Nic proti zemi jako takové, nebo tak něco, ale kvůli ceně - kdy i Němci raději couvli a Poláci neměli zájem.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            07:38 28.01.2022

            V čase litovského výberu ešte nebolo zavedené ACV - koncom roka 2015 boli ešte stále dvaja kandidáti a ku konečnému výberu došlo v 2018. Litovci podpísali Boxery v auguste 2016.

            V čase litovského výberu ešte nebolo zavedené ACV - koncom roka 2015 boli ešte stále dvaja kandidáti a ku konečnému výberu došlo v 2018. Litovci podpísali Boxery v auguste 2016.

          • mikojan29
            07:52 28.01.2022

            Keď sme už pri 8x8, Poliaci cúvli, lebo mali "befel" z Patrie, že oni jediní budú podávať ponuku na AMV a Boxer, o tom sme už písali, Nemci nechceli lokalizovať výrobu na SK + ...Zobrazit celý příspěvek

            Keď sme už pri 8x8, Poliaci cúvli, lebo mali "befel" z Patrie, že oni jediní budú podávať ponuku na AMV a Boxer, o tom sme už písali, Nemci nechceli lokalizovať výrobu na SK + cena.
            Ohľadne Strykeru, ponuka z USA je zahalená určitým tajomstvom, nebolo jasne povedané, či ponúkli len Stryker, alebo aj nejakú inú alternatívu, konkrétne ACV. Minister sa vyjadril, že niektorí záujemcovia ponúkli viacero možností, no nekonkretizoval, musíme teda počkať do konca marca.
            V pondelok je posledný deň na podávanie ponúk na BVP, budúci týždeň sa uvidí (min. DenníkN), aké ponuku kto doručil.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            08:28 28.01.2022

            Ja som hlavne napätý, či bude pásová ponuka od USA ... už iba 4 dni ...

            Ja som hlavne napätý, či bude pásová ponuka od USA ... už iba 4 dni ...

          • mikojan29
            09:43 28.01.2022

            Myslíš "Križiaka"?

            Myslíš "Križiaka"?

          • PavolR
            10:12 28.01.2022

            Áno, pretože BAE Systems by malo ponúkať cez Švédsko CV90, je dosť nepravdepodobné, že by cez USA dali ponuku aj na Bradley. A Ascod zasa bude GDLS núkať zrejme cez Španielsko.

            Áno, pretože BAE Systems by malo ponúkať cez Švédsko CV90, je dosť nepravdepodobné, že by cez USA dali ponuku aj na Bradley. A Ascod zasa bude GDLS núkať zrejme cez Španielsko.

          • janusinko
            11:36 28.01.2022

            mikojan29:
            Redback ale nie je KRIŽIAK, je to Snovačka Hasseltova, alebo tiež prezývaná austrálska čierna vdova.

            mikojan29:
            Redback ale nie je KRIŽIAK, je to Snovačka Hasseltova, alebo tiež prezývaná austrálska čierna vdova.

          • mikojan29
            12:12 28.01.2022

            Viem, ale "Križiak" je interný názov PavlaR pre BVP Redback, keby nám ho napr. ponúkli USA... :-D

            Viem, ale "Križiak" je interný názov PavlaR pre BVP Redback, keby nám ho napr. ponúkli USA... :-D

          • PavolR
            12:13 28.01.2022

            janusinko:
            To mikojan29 zrejme dobre vie, použil názov "Križiak" pre to, lebo som nižšie písal, že by sa u nás mohol tak volať, keby vyhral.

            janusinko:
            To mikojan29 zrejme dobre vie, použil názov "Križiak" pre to, lebo som nižšie písal, že by sa u nás mohol tak volať, keby vyhral.

    • PavolR
      14:05 02.02.2022

      V PR článku z decembra, uverejnenom v SM, uvádzajú popri CSM Industry ešte Neways Electronics International a samozrejme Ray Service. Ale to nie je viazané iba na SK tender a LYNX

      V PR článku z decembra, uverejnenom v SM, uvádzajú popri CSM Industry ešte Neways Electronics International a samozrejme Ray Service. Ale to nie je viazané iba na SK tender a LYNX

      • mikojan29
        22:41 02.02.2022

        Áno, zabudol som na to...

        Áno, zabudol som na to...

        • PavolR
          14:00 03.02.2022

          Každopádne, keď si porovnáme, kto s kým uzatvoril zmluvu, zdá sa, že BAE Systems ponúknu aj výrobu veží a munície a nad rámec toho aj niečo v IT segmente.

          Každopádne, keď si porovnáme, kto s kým uzatvoril zmluvu, zdá sa, že BAE Systems ponúknu aj výrobu veží a munície a nad rámec toho aj niečo v IT segmente.

          • mikojan29
            15:40 03.02.2022

            Za mňa má BAe Systems dobre našliapnuté, vidieť to aj na aktívnom PR, ale aj fy, ktoré majú podchytené. Som zvedavý, či budú pásaky vyzbrojené 30 alebo 40 mm kanónom? Každopádne, ...Zobrazit celý příspěvek

            Za mňa má BAe Systems dobre našliapnuté, vidieť to aj na aktívnom PR, ale aj fy, ktoré majú podchytené. Som zvedavý, či budú pásaky vyzbrojené 30 alebo 40 mm kanónom? Každopádne, aj lokalizovaná výroba kanónu + munície, vrátane programovateľnej by bol zásah do čierneho. IT sú len plusové body naviac.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    17:19 25.01.2022

    Iba taký nástrel do pléna - akú prezývku by mohlo mať naše budúce 8x8? Predpokladám, že názvy ako Vydra, Corsac, Scipio sú už pasé, tak teda čo iné by sa hodilo? :-)

    Iba taký nástrel do pléna - akú prezývku by mohlo mať naše budúce 8x8? Predpokladám, že názvy ako Vydra, Corsac, Scipio sú už pasé, tak teda čo iné by sa hodilo? :-)

    • Jura99
      17:29 25.01.2022

      Pandur nebo Patria

      Pandur nebo Patria

      • PavolR
        17:35 25.01.2022

        Kto by už dnes používal vozidlá s takými názvami? ;-p (mimo to mi už prídu tak trocha obsadené)
        Osobne som premýšľal skôr nad názvom ZUBOR. :-)

        Kto by už dnes používal vozidlá s takými názvami? ;-p (mimo to mi už prídu tak trocha obsadené)
        Osobne som premýšľal skôr nad názvom ZUBOR. :-)

        • Jura99
          17:48 25.01.2022

          Zubr byl projekt KOT z Přerovských strojíren z počátku 90tých let. Ale jelikož nepřekročil fázi prototypu, název je volný :-)

          Zubr byl projekt KOT z Přerovských strojíren z počátku 90tých let. Ale jelikož nepřekročil fázi prototypu, název je volný :-)

        • mikojan29
          13:48 26.01.2022

          Zubor by bol fajn. Ešte ma napadol Jazvec, ale toho už majú Poliaci - Borsuk.
          Uvidíme, či bude aj meno, alebo len meno výrobcu a číselné označenie.

          Zubor by bol fajn. Ešte ma napadol Jazvec, ale toho už majú Poliaci - Borsuk.
          Uvidíme, či bude aj meno, alebo len meno výrobcu a číselné označenie.

          • Ján Paliga
            22:46 26.01.2022

            A čo tak po šarišsky - Šaľeňak? A v anglickom prepise Shalyenyak? ;-

            A čo tak po šarišsky - Šaľeňak? A v anglickom prepise Shalyenyak? ;-

    • Ján Paliga
      21:06 25.01.2022

      AMV XP - Armádne Motorové Vozidlo - eXtra Populár skrátene môže byť aj Populár :-D

      AMV XP - Armádne Motorové Vozidlo - eXtra Populár skrátene môže byť aj Populár :-D

      • PavolR
        21:22 25.01.2022

        Chcelo by to niečo údernejšie a pritom dobra vysloviteľné aj v inom jazyku - aby sa to predávalo, že áno. ;-) ... napr. SAMO - Slovenský Armádny Motorizovaný Obrnenec ... Ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Chcelo by to niečo údernejšie a pritom dobra vysloviteľné aj v inom jazyku - aby sa to predávalo, že áno. ;-) ... napr. SAMO - Slovenský Armádny Motorizovaný Obrnenec ...

        Ale principiálne sa nebránim ani originálnejším návrhom (hoc aj bez šance na aplikáciu), ako napr. Hybridné Obrnené Vozidlo Národnej Obrany ...Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          22:48 26.01.2022

          MOR HO - Motorový obrnený rozbíjací húsenicový objekt.... ;-

          MOR HO - Motorový obrnený rozbíjací húsenicový objekt.... ;-

    • janusinko
      08:20 26.01.2022

      Keďže ide o 8x8, tak by to mohol byť nejaký článkonožec/pavúk, napríklad TARANTULA :)

      Keďže ide o 8x8, tak by to mohol byť nejaký článkonožec/pavúk, napríklad TARANTULA :)

      • PavolR
        09:43 26.01.2022

        To je trocha dlhé ... Ja osobne som si už pavúkoidný názov KRIŽIAK vyhradil pre pásové vozidlo, ak by z americkej strany dal ponuku Oshkosh s Redbackom a vyhral ... ;-)

        To je trocha dlhé ... Ja osobne som si už pavúkoidný názov KRIŽIAK vyhradil pre pásové vozidlo, ak by z americkej strany dal ponuku Oshkosh s Redbackom a vyhral ... ;-)

      • Harvest
        10:17 26.01.2022

        Čo takto OVCA? :-)

        Čo takto OVCA? :-)

        • PavolR
          10:56 26.01.2022

          To potom už skôr VALACH.
          A je to zároveň aj pomenovanie pre žrebca - hoci vykastrovaného. ;-p

          To potom už skôr VALACH.
          A je to zároveň aj pomenovanie pre žrebca - hoci vykastrovaného. ;-p

    • Danik
      17:44 26.01.2022

      Co třeba Hulán nebu Husar?

      Co třeba Hulán nebu Husar?

      • Sergej7490
        18:56 26.01.2022

        To uz mozme aj : Husák... :-)

        To uz mozme aj : Husák... :-)

    • HEKTOR
      20:23 26.01.2022

      keby sa jednalo o vydru,tak by jej slušalo bojové meno - tunel - ...
      bolo by to asi aj dosť výstižné...

      keby sa jednalo o vydru,tak by jej slušalo bojové meno - tunel - ...
      bolo by to asi aj dosť výstižné...

  • Harvest
    21:14 23.01.2022

    "Ja však v tomto volebnom období nevidím priestor na nákup nových tankov. Nedá sa za štyri roky stihnúť to, čo sa zanedbalo tridsať rokov." - Jaro Naď v rozhovore pre denník ...Zobrazit celý příspěvek

    "Ja však v tomto volebnom období nevidím priestor na nákup nových tankov. Nedá sa za štyri roky stihnúť to, čo sa zanedbalo tridsať rokov."
    - Jaro Naď v rozhovore pre denník postoj.

    Takže, tak ako som si myslel, v tomto volebnom obdobi sa už tanky kupovať nebudú. Bohuzial rozpočet nepusti.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      10:09 24.01.2022

      Pokud se povede dotahnou tendry kolem kolovych a pasovych BVP, uz to bude skok o nekolik svetelnych let kupredu. U tanku je ale skoda, ze zrovna tyhle maji cerneho petra. Nakonec, ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud se povede dotahnou tendry kolem kolovych a pasovych BVP, uz to bude skok o nekolik svetelnych let kupredu. U tanku je ale skoda, ze zrovna tyhle maji cerneho petra. Nakonec, tam je asi nejmin na vyber a ty nakupovane pocty nebudou nijak vysoke, takze i cena by nemusela byt az tak extremni, takze tenhle "vyber" mohl byt vyreseny pomerne rychle, bez komplikaci a za prijatelne penize.Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      10:13 24.01.2022

      Som optimista a beriem to tak, že keby niekto ponúkol, alebo rovno daroval mierne ojazdené, ktoré by iba bolo potrebné trocha zmodernizovať, tak ...

      Som optimista a beriem to tak, že keby niekto ponúkol, alebo rovno daroval mierne ojazdené, ktoré by iba bolo potrebné trocha zmodernizovať, tak ...

      • Jura99
        10:39 24.01.2022

        nevěřím na nákup pozemní techniky nad rámec té první dávky BOV8x8. Nevěřím ani na ty pásové BVP. Finančně mi to nevychází.

        nevěřím na nákup pozemní techniky nad rámec té první dávky BOV8x8. Nevěřím ani na ty pásové BVP. Finančně mi to nevychází.

    • Sgt Murphy
      17:26 24.01.2022

      A už to začína... Hlavne že na 500 ks BOV 8x8 priestor je, na 223 ks BVP tu priestor je tiež... Aha, ešte tie tanky pre ťažkú brigádu, no na to sme zabudli... na to už asi financie ...Zobrazit celý příspěvek

      A už to začína... Hlavne že na 500 ks BOV 8x8 priestor je, na 223 ks BVP tu priestor je tiež... Aha, ešte tie tanky pre ťažkú brigádu, no na to sme zabudli... na to už asi financie nezvýšili...Skrýt celý příspěvek

      • Harvest
        20:36 24.01.2022

        Kúpiť Bov aj bvp pocas jedného volebného obdobia je úspech,ak sa im to podarí dotiahnuť do konca. A musím súhlasiť s Naďom, že dohnať počas 4 rokov to co sa zanedbavalo 30 rokov sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Kúpiť Bov aj bvp pocas jedného volebného obdobia je úspech,ak sa im to podarí dotiahnuť do konca. A musím súhlasiť s Naďom, že dohnať počas 4 rokov to co sa zanedbavalo 30 rokov sa jednoducho nedá.Skrýt celý příspěvek

        • Sgt Murphy
          22:28 24.01.2022

          Naď má rečí ako koza bobkov. Prišiel s plnou hubou a za štyri roky spravil čo? Priorita tohto funkčného obdobia nebola obmena všetkého čo sa zanedbalo za 30 rokov, ale vybudovanie ...Zobrazit celý příspěvek

          Naď má rečí ako koza bobkov. Prišiel s plnou hubou a za štyri roky spravil čo? Priorita tohto funkčného obdobia nebola obmena všetkého čo sa zanedbalo za 30 rokov, ale vybudovanie funkčnej ťažkej brigády. Takže sa mali kupovať nové tanky, pásové alebo kolesové BVP, nová ženijná technika, nová logistická technika, dokončiť nákup vrtuľníkov a zabezpečiť novú PVO. Nič iné nemal za úlohu a aj to dojebal.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            08:06 25.01.2022

            Teraz neviem, či som ja Šípová Ruženka alebo ty cestovateľ v čase, lebo keď som išiel včera spať, Naď nebol vo funkcii ešte ani celé dva roky a ty už hodnotíš štyri. :-D

            Teraz neviem, či som ja Šípová Ruženka alebo ty cestovateľ v čase, lebo keď som išiel včera spať, Naď nebol vo funkcii ešte ani celé dva roky a ty už hodnotíš štyri. :-D

          • Sgt Murphy
            13:42 25.01.2022

            Máš pravdu môj omyl. Tak zhodnoťme dva roky Naďa vo funkcii. Zaobstaral nové radary, ktorých nákup naplánovala už minulá vláda a chválil sa, že on ich kúpil lacnejšie. Potom si ...Zobrazit celý příspěvek

            Máš pravdu môj omyl. Tak zhodnoťme dva roky Naďa vo funkcii. Zaobstaral nové radary, ktorých nákup naplánovala už minulá vláda a chválil sa, že on ich kúpil lacnejšie. Potom si spomenul že pre nich zabudol kúpiť nákladné podvozky. A dva vrtuľníky, na ktoré nám dala ponuku vláda USA, ktoré nie sú ale operačne spôsobilé lietať v bojových podmienkach (budú mať síce výzbroj ale budú im chýbať potrebné ochranné systémy) Tlieskam týmto úspechom.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            14:05 25.01.2022

            Do konca marca je termín vyhodnotenia projektu 8x8 a o mesiac na to pásov, hoci myslím, že by to mohlo ísť na vládu aj skôr. V kontexte tohoto je dosť účelové hodnotiť už teraz.

            Do konca marca je termín vyhodnotenia projektu 8x8 a o mesiac na to pásov, hoci myslím, že by to mohlo ísť na vládu aj skôr. V kontexte tohoto je dosť účelové hodnotiť už teraz.

      • Clanek
        13:48 25.01.2022

        Nikdo prece nekupuje 500ks BOV 8x8 ted. Ted se ma podepsat nakup dvouciferneho poctu, plus opce s vyhledem na dalsich 10-15 let (az 4 volebni obdobi).

        Nikdo prece nekupuje 500ks BOV 8x8 ted. Ted se ma podepsat nakup dvouciferneho poctu, plus opce s vyhledem na dalsich 10-15 let (az 4 volebni obdobi).

    • Rase
      21:15 24.01.2022

      To máme období do března 2024. Pokud si dobře vzpomínám, tak obdobně dlouho si budeme muset na nové tanky počkat i u nás. Úplně vidím, jak pak budeme narychlo prosit Američany, aby ...Zobrazit celý příspěvek

      To máme období do března 2024. Pokud si dobře vzpomínám, tak obdobně dlouho si budeme muset na nové tanky počkat i u nás. Úplně vidím, jak pak budeme narychlo prosit Američany, aby nám prodali nějaké Abramsy, pro potřebu oné těžké brigády do roku 2026.

      ps. v podstatě by to šlo řešit i jiným ojetým tankem, ale Abrams jsem uvedl jen jako příklad.Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      22:05 24.01.2022

      Myslím, že i akvizice až 723 vozidel pro těžké jednotky za jedno období nehledě na menší akvizice je úspěch. Naopak má pravdu, u nás i u Vás se posledních 30 let obrana dost ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že i akvizice až 723 vozidel pro těžké jednotky za jedno období nehledě na menší akvizice je úspěch. Naopak má pravdu, u nás i u Vás se posledních 30 let obrana dost zanedbávala a nedá se čekat, že se současnými finančními prostředky se během 4 let povede vše vyřešit. Myslím, že jestli teď Vaše vláda ještě provede obměnu výstroje a výzbroje jednotlivce tak za 4 roky dobré. Pak obměna vozového parku, PVO, tanky a logistika v dalších letech. Oba naše státy toho čeká ještě dost.

      Váš prapor ISTAR je transformován na průzkumný a 23 motorizovaný prapor na 52 výsadkový v podrůčí speciálních sil. Maté nějaké bližší informace?Skrýt celý příspěvek

      • Sgt Murphy
        23:28 24.01.2022

        Ok, porovnajme to s nákupmi Maďarska za posledné funkčné obdobie (2018-2022). U pozemných síl dostali vojaci novú výstroj a výzbroj v podobe ručných palných zbraní a ...Zobrazit celý příspěvek

        Ok, porovnajme to s nákupmi Maďarska za posledné funkčné obdobie (2018-2022).

        U pozemných síl dostali vojaci novú výstroj a výzbroj v podobe ručných palných zbraní a protitankových zbraní Carl Gustav. Nové pásové BVP Lynx, tanky Leopard 2, samohybné húfnice PzH 2000, ženijnú techniku a techniku logistického zabezpečenia, obrnených vozidiel 4x4 a ďalších. U vzdušných síl dostali piloti nové dopravné lietadlá A319, bizjety Dassault Falcon 7Xs, transportné lietadlá C-390 a nové vrtuľníky H145M a H225M. U protivzdušnej obrany sa dočkali nových radarov EL/M 2084 a protilietadlových systémov NASAMS. Tiež sa kúpili 2 ks výcvikové lietadlá Zlin 143 a zabezpečila munícia pre lietadlá Jas-39.

        A ty tvrdíš že to čo predviedol za svoje funkčné obdobie Naď je úspech?Skrýt celý příspěvek

        • Harvest
          08:24 25.01.2022

          S Maďarmi by som sa moc neporovnával, tie ich nákupy vyzerajú síce pekne a kupujú kvalitu ale Orbán to tam vedie takým cudnym polodiktatorskym spôsobom. Zverejňujú vôbec Maďari, ...Zobrazit celý příspěvek

          S Maďarmi by som sa moc neporovnával, tie ich nákupy vyzerajú síce pekne a kupujú kvalitu ale Orbán to tam vedie takým cudnym polodiktatorskym spôsobom. Zverejňujú vôbec Maďari, koľko zaplatili za tie ich nákupy? Radšej nakupovať postupne a s ohláseným výberovým konaním, nez sa jedného dňa zobudiť a zistiť ze ministerstvo kúpilo 60 tankov a 50 hufnic.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            13:46 25.01.2022

            Vojaci, prepáčte že som vám za svoje volebné obdobie kúpil hovno, ale to najdôležitejšie - dostanete ho transparentne. Nemáte zač. S pozdravom, lebo Fico

            Vojaci, prepáčte že som vám za svoje volebné obdobie kúpil hovno, ale to najdôležitejšie - dostanete ho transparentne. Nemáte zač. S pozdravom, lebo Fico

        • PavolR
          09:11 25.01.2022

          Z vymenovanej pozemnej techniky dostali kvôli dlhým dodacím dobám Maďari ešte iba minimum a do konca funkčného obdobia to lepšie nebude. Konkrétne 12 L2A4 a niekoľko desiatok 4x4.

          Z vymenovanej pozemnej techniky dostali kvôli dlhým dodacím dobám Maďari ešte iba minimum a do konca funkčného obdobia to lepšie nebude. Konkrétne 12 L2A4 a niekoľko desiatok 4x4.

          • Sgt Murphy
            13:47 25.01.2022

            Aspoň že už majú podpísané nákupy, zabezpečené dodávky a splácajú. A čo my? My sme ešte ani nič nepodpísali.

            Aspoň že už majú podpísané nákupy, zabezpečené dodávky a splácajú. A čo my? My sme ešte ani nič nepodpísali.

        • mikojan29
          10:33 25.01.2022

          Po toľkých rokoch autokratického vládnutia by sa aj patrilo. Majú toho už viac - H-145M, ručné zbrane, lietadlá okrem C-390, kupujú kvalitné veci, ale za koľko? Poznáte to ...Zobrazit celý příspěvek

          Po toľkých rokoch autokratického vládnutia by sa aj patrilo. Majú toho už viac - H-145M, ručné zbrane, lietadlá okrem C-390, kupujú kvalitné veci, ale za koľko? Poznáte to porekadlo, že sa môžete prikrývať len s takou perinou, na akú máte...aby sa jeho nasledovníci, čo môže byť už onedlho, nečudovali, že štátna kasa je vybraná do dna práve na tieto ich armádne nákupy.
          Naď sa musel rozpozerať a ten vnútorný dlh, ktorý OSSR majú je naozaj obrovský. Navyše všetky tie malé/veľké domov odčerpávali zdroje z už aj tak malého rozpočtu, ktorý nemali predchádzajúce vlády snahu zvyšovať. Napr. ak by urobili normálne výberové konanie pred pár rokmi, už by boli tie 8x8 vo výrobe, takto si to pohnojili sami sebe a vojakom zostal zase dlhý nos. A takto sa to ťahalo posledných x rokov. Ja budem rád, ak vyjde to, čo teraz rozbehli a obstarajú aspoň 8x8, BVP, nákladné vozidlá a ručné zbrane. Budú to míľové kroky dopredu, nie prešľapovanie na mieste.Skrýt celý příspěvek

          • Harvest
            10:43 25.01.2022

            Vieš mi povedať viac k tým ručným zbraniam, že čo z toho chcu kupovať?

            Vieš mi povedať viac k tým ručným zbraniam, že čo z toho chcu kupovať?

          • mikojan29
            11:32 25.01.2022

            Harvest Kúpili licenciu na české Breny 2, ktoré si aj sami vyrábajú/skladajú a vyvíjajú si aj vlastné zbrane. Niekde tu na tejto stránke je aj ...Zobrazit celý příspěvek

            Harvest
            Kúpili licenciu na české Breny 2, ktoré si aj sami vyrábajú/skladajú a vyvíjajú si aj vlastné zbrane. Niekde tu na tejto stránke je aj odkaz.
            https://www.portfolio.hu/globa...
            https://www.armadninoviny.cz/m... Skrýt celý příspěvek

          • janusinko
            11:37 25.01.2022

            mikojan29
            Harvest mal na mysli predpokladám info k nákupu ručných zbraní do OS SR.

            mikojan29
            Harvest mal na mysli predpokladám info k nákupu ručných zbraní do OS SR.

          • Harvest
            12:29 25.01.2022

            janusinko
            Áno tak som to myslel.

            janusinko
            Áno tak som to myslel.

          • mikojan29
            12:39 25.01.2022

            O ručných zbraniach jednotlivca pre OSSR je zatiaľ ticho.

            O ručných zbraniach jednotlivca pre OSSR je zatiaľ ticho.

          • Jura99
            13:47 25.01.2022

            když sleduju ten povyk okolo smlouvy s USA a divné ticho o případné pomoci UA, tak si nejsem jist, na které straně Slováci stojí, myslím nejen politiky ale i přímo občany. S tím ...Zobrazit celý příspěvek

            když sleduju ten povyk okolo smlouvy s USA a divné ticho o případné pomoci UA, tak si nejsem jist, na které straně Slováci stojí, myslím nejen politiky ale i přímo občany. S tím pak souvisí vyzbrojování OSSR, jestli to je vůbec k něčemu dobré.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            13:52 25.01.2022

            My ideme tiež veľkoryso míňať, vyžmýkať obranný rozpočet a splácať Naďove nákupy ešte niekoľko volebných období dopredu. Minister sa ale rozhodol, že najlepšie keď to všetko ...Zobrazit celý příspěvek

            My ideme tiež veľkoryso míňať, vyžmýkať obranný rozpočet a splácať Naďove nákupy ešte niekoľko volebných období dopredu. Minister sa ale rozhodol, že najlepšie keď to všetko minieme na stovky nových BVP. A ostatné nákupy a ich financovanie nech si rieši jeho nástupca...Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            16:44 25.01.2022

            Jura99 - "když sleduju ten povyk okolo smlouvy s USA a divné ticho o případné pomoci UA, tak si nejsem jist, na které straně Slováci stojí, myslím nejen politiky ale i přímo ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 -
            "když sleduju ten povyk okolo smlouvy s USA a divné ticho o případné pomoci UA, tak si nejsem jist, na které straně Slováci stojí, myslím nejen politiky ale i přímo občany. S tím pak souvisí vyzbrojování OSSR, jestli to je vůbec k něčemu dobré."

            - to ako fakt zase ....................?!..............Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            21:21 25.01.2022

            @ Jura "...když sleduju ten povyk okolo smlouvy s USA a divné ticho o případné pomoci UA, tak si nejsem jist, na které straně Slováci stojí, myslím nejen politiky ale i přímo ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Jura

            "...když sleduju ten povyk okolo smlouvy s USA a divné ticho o případné pomoci UA, tak si nejsem jist, na které straně Slováci stojí, myslím nejen politiky ale i přímo občany. "

            V mojej práci 90% romanticky fandí Severnej Ázii... Sťahovať by sa tam ale nesťahovali, to by utrpela ich životná úroveň.... Ja predstavujem tých 10%, čo nefandí (wink).

            Tak asi toľko....Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            21:31 25.01.2022

            Ján Paliga: lidi co veri, ze bilá je černa a černá je bílá je dost a nechapu je, je to katastrofa. Diky, ze aspon vy jste normalni.

            Ján Paliga: lidi co veri, ze bilá je černa a černá je bílá je dost a nechapu je, je to katastrofa. Diky, ze aspon vy jste normalni.

        • Danik
          17:31 26.01.2022

          Myslím, že v podmínkách ekonomických a sociálně politických (pochybuji, že u Vás je obrana brána mnohem více důležitěji než u nás a občané tlačí na politiky, aby investovali do ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím, že v podmínkách ekonomických a sociálně politických (pochybuji, že u Vás je obrana brána mnohem více důležitěji než u nás a občané tlačí na politiky, aby investovali do armády) jaké panují u Vás (u nás to samé) ve vztahu k obraně, je to hlavně v porovnání s předchozími dvěma dekádami slušný úspěch, který posune OSSR dál. Když vezmu systémové nastavení zbrojních projektů, jejich plánování, výběr a realizaci v doufejme férové a transparentní soutěži s řádnou posudkovou komisí a finálním výběrem, vlastně to není vůbec špatné.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        21:17 25.01.2022

        O 52.ke len toto - https://52vpr.mil.sk/97018/?pg... a o 65.ke nenájdeš absolútne NIČ - https://mbpo.mil.sk/94385/... A čo by Ťa ešte zaujímalo? ISTAR sídlil v Prešove a 65. bude asi ...Zobrazit celý příspěvek

        O 52.ke len toto - https://52vpr.mil.sk/97018/?pg... a o 65.ke nenájdeš absolútne NIČ - https://mbpo.mil.sk/94385/...

        A čo by Ťa ešte zaujímalo? ISTAR sídlil v Prešove a 65. bude asi tiež. 52.ka v Trebišove.Skrýt celý příspěvek

        • Sgt Murphy
          22:03 25.01.2022

          Výsadkári budú na Mokradi pod Tatrami.

          Výsadkári budú na Mokradi pod Tatrami.

        • Danik
          17:42 26.01.2022

          Díky za odpověď, vím, že istar měl 805ky. U 52ky mě zajímala výzbroj a doktrinální úkoly. Jestli výsadkáři budou používat dál vz.58 jak 23ka nebo přejdou na HK416 jako jejich ...Zobrazit celý příspěvek

          Díky za odpověď, vím, že istar měl 805ky. U 52ky mě zajímala výzbroj a doktrinální úkoly. Jestli výsadkáři budou používat dál vz.58 jak 23ka nebo přejdou na HK416 jako jejich kolegové z 5 PŠU. Dostanou taky Polarisy a tak podobně. Dále jestli se bude jednat o jednotku, která má být tradiční výsadková pěchota jako třeba náš 43 vp nebo britský parachute regiment, nebo má spíš připomínat 75 Pluk Rangers či u nás CPSS.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            20:29 26.01.2022

            Danik - malo by sa -vraj- skôr jednať o rangers...a poskytovať podporu 5.pšu...
            čo sa týka primárnej zbrane,tam by sa mohlo jednať aj o m4...

            Danik - malo by sa -vraj- skôr jednať o rangers...a poskytovať podporu 5.pšu...
            čo sa týka primárnej zbrane,tam by sa mohlo jednať aj o m4...

          • Sgt Murphy
            21:58 27.01.2022

            HEKTOR žiaľ HK416 a M4 majú len u 5. pluku, 52. výsadkový prápor má ešte stále ako štandardnú výzbroj vz. 58 a pištole Glock 17. Na nasadenie v Bosne a Hercegovine dostali Iveco ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR žiaľ HK416 a M4 majú len u 5. pluku, 52. výsadkový prápor má ešte stále ako štandardnú výzbroj vz. 58 a pištole Glock 17. Na nasadenie v Bosne a Hercegovine dostali Iveco LMV od 5. pluku a Land Rover Defender. Predpokladám že na novú techniku a výzbroj v najbližšej dobe ani financií nebude, možno niečo veľmi málo aby sa nepovedalo.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    18:03 06.11.2021

    Má niekto prístup k celému článku?
    https://finweb.hnonline.sk/eko...

    Má niekto prístup k celému článku?
    https://finweb.hnonline.sk/eko...

  • Drake
    15:52 05.11.2021

    Toliko k českému tendru na BVP, nevím jestli se smát nebo brečet....... Doufám že slováci budou mít větší koule a nebudou držet muzeum jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Toliko k českému tendru na BVP, nevím jestli se smát nebo brečet.......
    Doufám že slováci budou mít větší koule a nebudou držet muzeum jako my.

    link:https://www.novinky.cz/domaci/... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      16:01 05.11.2021

      úřední šiml zase našel někde v textu pravopisnou chybu a nabídky odložil, to není v české kotlině nic neznámého. Je tam ale možná i jiná varianta, že úřední šiml načerpal dostatek ...Zobrazit celý příspěvek

      úřední šiml zase našel někde v textu pravopisnou chybu a nabídky odložil, to není v české kotlině nic neznámého. Je tam ale možná i jiná varianta, že úřední šiml načerpal dostatek informací a osloví si svého favorita napřímo.Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        20:33 05.11.2021

        Jura99 - vy ste fakt kaliber ... keď je reč o ačr - pohár je poloplný ... keď je reč o ossr - pohár je poloprázdny ... fakt rád čítam vaše príspevky...vždy ma milo rozveselia ... ...Zobrazit celý příspěvek

        Jura99 - vy ste fakt kaliber ...
        keď je reč o ačr - pohár je poloplný ...
        keď je reč o ossr - pohár je poloprázdny ...

        fakt rád čítam vaše príspevky...vždy ma milo rozveselia ... :)

        Drake - ešte počkajte ...všetko môže nakoniec vystreliť úplne inak...či v ačr,tak aj v ossr...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          10:30 06.11.2021

          ja vase ctu take rad, Hektore, ovsem pohar ve veci BVP vidim jako poloprazdny, neni to poprve, kdy moje prispevky nekdo cte tak, jak je chce cist, bez ohledu na obsah :-). ...Zobrazit celý příspěvek

          ja vase ctu take rad, Hektore, ovsem pohar ve veci BVP vidim jako poloprazdny, neni to poprve, kdy moje prispevky nekdo cte tak, jak je chce cist, bez ohledu na obsah :-). Poloprazdny pohar je hlavne kvuli dlouhemu procesu vyberu, tomu fakt nerozumim, jsou 3-4kandidati a trva to 5let. To mezitim zastaraji a bylo by mozne hledat jejich nastupce. Vcerejsi sdeleni ale vidim jako poloplny pohar, nekam se to hnulo a neverim ze BVP nebudd vubec. Krome toho ta soutez udajne ukoncena nebyla, pouze komise zrejme ceka na noveho ministra https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

    • Double
      17:15 05.11.2021

      trapas

      trapas

  • Jura99
    08:49 05.11.2021

    Plány na pořízení až 500ks BOV8x8, 180 BVP, tanky, cvičná letadla atd. jsou finančně zjevně nekryté. Vzhledem k počtu obyvatel a rozpočtu obrany SR by se mělo koupit vybavení ...Zobrazit celý příspěvek

    Plány na pořízení až 500ks BOV8x8, 180 BVP, tanky, cvičná letadla atd. jsou finančně zjevně nekryté. Vzhledem k počtu obyvatel a rozpočtu obrany SR by se mělo koupit vybavení "pouze" pro těžkou brigádu a druhou brigádu zrušit nebo redukovat na výsadkový pluk, který má relativně levnější vybavení. Snažit se uživit všechno bude mít výsledek v tříštění zdrojů a nic nebude v kvalitě na 100%.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      09:04 05.11.2021

      Spíše by bylo zajímavé zjistit, jaké jsou operační důvody tohoto nákupu. 1. chce to po nás NATO - a to je dostatečný důvod pro nákup za miliardy; 2. trápí nás sever; 3. trápí nás ...Zobrazit celý příspěvek

      Spíše by bylo zajímavé zjistit, jaké jsou operační důvody tohoto nákupu.
      1. chce to po nás NATO - a to je dostatečný důvod pro nákup za miliardy;
      2. trápí nás sever;
      3. trápí nás jih;
      4. budujeme bastion;Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        09:20 05.11.2021

        NATO chce po Slovensku těžkou brigádu a tam dává smysl ten závazek splnit co nejrychleji a na 100%. Takže nefantazírovat o Vydrách, Gerlaších a Patriích, ale škrtem pera podepsat ...Zobrazit celý příspěvek

        NATO chce po Slovensku těžkou brigádu a tam dává smysl ten závazek splnit co nejrychleji a na 100%. Takže nefantazírovat o Vydrách, Gerlaších a Patriích, ale škrtem pera podepsat prakticky totéž, co Maďaři. Slovensko se samo neubrání proti nikomu, vždy bude dělat kostičku puzzle ve společné věci. A zrovna na 100% vybavená a vycvičená těžká brigáda je solidní pomoc. Zbytek armády musí dostat jen to, na co budou peníze. A pokud peníze nebudou ve výhledu, tak ten zbytek armády redukovat nebo reformovat na lehkou pěchotu. Byla tu řeč o Belgii, slovenské plány jsou bezmála takové, jako je síla belgické armády, která má ale 4x větší rozpočet.Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        10:16 05.11.2021

        Jan Grohmann - vec je jasná - keby niečo : sever - neubránime ... juh - vytvoríme patovú situáciu ... východ - -II- ... otázka ale je,čo so západom... tá morava by si už ...Zobrazit celý příspěvek

        Jan Grohmann - vec je jasná - keby niečo :
        sever - neubránime ...
        juh - vytvoríme patovú situáciu ...
        východ - -II- ...
        otázka ale je,čo so západom... tá morava by si už zaslúžila oslobodiť ... :)

        Jura99 - "jsou finančně zjevně nekryté" - možno máte pravdu a zároveň obavu ako veriteľ,ale spomeniem to znova - nejasné maďarské financovanie armády ste nazývali (necitujem) skvelou a účelnou modernizáciou zodpovedného člena nato ...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          11:57 05.11.2021

          splneni zavazku a vyzbrojeni tezke brigady podporuju, i za cenu dluhu. Ale plany na cvicna letadla atd. neberu za napad odrazejici stav financi.

          splneni zavazku a vyzbrojeni tezke brigady podporuju, i za cenu dluhu. Ale plany na cvicna letadla atd. neberu za napad odrazejici stav financi.

          • Papa Golf
            12:48 05.11.2021

            My cvičné a vy toto?
            https://www.e15.cz/domaci/cesk...

            My cvičné a vy toto?
            https://www.e15.cz/domaci/cesk...

          • PavolR
            13:00 05.11.2021

            No ale tých 40 ks F-35 musí byť omyl - niekto počul od svojho zdroja forty namiesto fourteen ... :-D

            No ale tých 40 ks F-35 musí byť omyl - niekto počul od svojho zdroja forty namiesto fourteen ... :-D

          • HEKTOR
            20:41 05.11.2021

            Jura99 - buďte pokojný z fa-50 určite nič nebude...

            Papa Golf - Když vy f-35, tak mi f/a-xx ! Když vy k2 black panther, tak my abrams ! :))

            Jura99 - buďte pokojný z fa-50 určite nič nebude...

            Papa Golf - Když vy f-35, tak mi f/a-xx ! Když vy k2 black panther, tak my abrams ! :))

    • Lukas
      21:43 05.11.2021

      Nie zgodzę się... Jeśli mówimy o ograniczeniach budżetowych to priorytetem powinien być duży zakup BOV 8x8. I budowa prawdziwej średniej brygady mechanizowanej. Takiej z własnym ...Zobrazit celý příspěvek

      Nie zgodzę się...
      Jeśli mówimy o ograniczeniach budżetowych to priorytetem powinien być duży zakup BOV 8x8.
      I budowa prawdziwej średniej brygady mechanizowanej. Takiej z własnym batalionem rozpoznawczym, z 3 batalionami zmechanizowanymi uzbrojonymi nie tylko w KBVP ale też i w przenośne ATGM, moździerze czy nawet pojazdami z armatą 120mm oraz z wsparciem inżynieryjnym. (Warto zapoznać się z włoską brygadą Pirneorolo)

      Pułk powietrznodesantowy to droga formacja - specjalistyczne uzbrojenie (lekka piechota potrzebuje na przykład dużo różnorodnych granatników i wyrzutni ATGM ), drogie szkolenie oraz kolejny problem - jakie "lotnicze" środki transportu (i wsparcia)

      Lekką piechotę na pojazdach 4x4 można sformować szybciej. Ale 3 nowoczesne pojazdy opancerzone 4x4 kosztują tyle co 1 KBVP wiec nie wiem czy to dobry biznes...Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    17:30 04.11.2021

    Čo hovoríte na Naďovo vyhlásenie o ôsmych ponukách na pásové IFV?
    Ak odrátame Pumu, CV90, ASCOD, LYNX a Borsuk, ktoré ďalšie tri krajiny mohli ešte dať či prisľúbiť ponuku?

    Čo hovoríte na Naďovo vyhlásenie o ôsmych ponukách na pásové IFV?
    Ak odrátame Pumu, CV90, ASCOD, LYNX a Borsuk, ktoré ďalšie tri krajiny mohli ešte dať či prisľúbiť ponuku?

    • mikojan29
      19:34 04.11.2021

      Nad tým som rozmýšľal ako prvým a stále ešte rozmýšľam, ktoré krajiny sa zaujímajú o tento tender? Ak to berieme na krajiny a nie výrobcov, tak nevieme ešte 4 krajiny - Lynx a Puma ...Zobrazit celý příspěvek

      Nad tým som rozmýšľal ako prvým a stále ešte rozmýšľam, ktoré krajiny sa zaujímajú o tento tender? Ak to berieme na krajiny a nie výrobcov, tak nevieme ešte 4 krajiny - Lynx a Puma sú z Nemecka.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        19:56 04.11.2021

        Pokiaľ Lynx neponúknu Maďari (ak to vôbec môžu) ... Lebo ak by to bolo na Nemecku, to potrebuje skôr zachraňovať výrobu Pumy. Ešte ma napadla možnosť joint-venture zo strany firiem ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokiaľ Lynx neponúknu Maďari (ak to vôbec môžu) ... Lebo ak by to bolo na Nemecku, to potrebuje skôr zachraňovať výrobu Pumy.
        Ešte ma napadla možnosť joint-venture zo strany firiem z neoslovených krajín - napríklad by sa Kórejci dali dokopy s Kongsbergom alebo Nexterom a ich ponuka by potom išla z Nórska alebo Francúzka.
        No a potom sú tu také rozrobené projekty ako Zetor Wolfdog alebo nedávno predstavený potenciálny taliansky nástupca Dardo (iba kresba).Skrýt celý příspěvek

        • mikojan29
          09:28 05.11.2021

          Máš pravdu, joint-venture mi príde ako najpravdepodobnejšia možnosť, aby sa nazbieralo osem krajín. Papierové projekty typu Wolfdog a nástupca Darda si môžeme vyškrtnúť zo zoznamu, ...Zobrazit celý příspěvek

          Máš pravdu, joint-venture mi príde ako najpravdepodobnejšia možnosť, aby sa nazbieralo osem krajín. Papierové projekty typu Wolfdog a nástupca Darda si môžeme vyškrtnúť zo zoznamu, nemyslím, že by to od nás niekto akceptoval.
          Sám som zvedavý, kto okrem "istých" 3 záujemcov ešte podá ponuku.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            13:06 05.11.2021

            Z USA by vcelku reálne mohla prísť táto ponuka od joint- venture Oshkosh/Hanwha:
            https://oshkoshdefense.com/tra...

            Z USA by vcelku reálne mohla prísť táto ponuka od joint- venture Oshkosh/Hanwha:
            https://oshkoshdefense.com/tra...

          • mikojan29
            14:53 05.11.2021

            Aj to je možné, dôležité je, že bude viacero ponúk ako len 3 isté. No, bude to zaujímavé. Január nie je tak ďaleko.

            Aj to je možné, dôležité je, že bude viacero ponúk ako len 3 isté. No, bude to zaujímavé. Január nie je tak ďaleko.

    • Scotty
      19:40 04.11.2021

      Turci - Tulpar, Kaplan 20 Němci - PMMC G5 Ovšem to že se všechny tyhle nabídky sešly v jednom tendru je víc než zvláštní. To si nemohli prvně aspoň vyjasnit kolik míst pro vezené ...Zobrazit celý příspěvek

      Turci - Tulpar, Kaplan 20
      Němci - PMMC G5
      Ovšem to že se všechny tyhle nabídky sešly v jednom tendru je víc než zvláštní. To si nemohli prvně aspoň vyjasnit kolik míst pro vezené vojáky chtějí?Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        20:00 04.11.2021

        Ponuky majú posielať oslovené krajiny a Turecko takou krajinou nie je.
        Ďalšia vec, že netuším, či môže jedna krajina poslať aj viac ponúk...
        Myslím že miest bolo stanovených 3+7.

        Ponuky majú posielať oslovené krajiny a Turecko takou krajinou nie je.
        Ďalšia vec, že netuším, či môže jedna krajina poslať aj viac ponúk...
        Myslím že miest bolo stanovených 3+7.

        • mikojan29
          20:07 04.11.2021

          Mňa napadol ešte Bradley, lebo USA boli oslovené.

          Mňa napadol ešte Bradley, lebo USA boli oslovené.

          • Double
            20:19 04.11.2021

            Alebo Griffin III

            Alebo Griffin III

          • PavolR
            20:28 04.11.2021

            Ani jedno - Bradley má kapacitu iba 3+6 a Griffin III s nami požadovaným kalibrom 30 alebo 40 mm by bol zasa iba obyčajný ASCOD. :-D

            Ani jedno - Bradley má kapacitu iba 3+6 a Griffin III s nami požadovaným kalibrom 30 alebo 40 mm by bol zasa iba obyčajný ASCOD. :-D

          • Double
            21:00 04.11.2021

            Jednu sedacku by tam este napratali a vezu by sme si tam vedeli daj aj sami.

            Jednu sedacku by tam este napratali a vezu by sme si tam vedeli daj aj sami.

          • mikojan29
            09:21 05.11.2021

            Bradley by mal mať 3+7, alebo je na wiki chybný údaj.
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...

            Bradley by mal mať 3+7, alebo je na wiki chybný údaj.
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...

          • PavolR
            12:39 05.11.2021

            3+7 je údaj pre verziu M2A1. Od M2A2 vyššie je to už iba 3+6.

            3+7 je údaj pre verziu M2A1. Od M2A2 vyššie je to už iba 3+6.

        • Scotty
          20:15 04.11.2021

          Pokud sedm tak je Borsuk a pravděpodobně i Puma s velkým otazníkem. Navíc pokud Němci nabídli Pumu i Lynx tak zjevně dostat víc nabídek od jedné země jde. Pokud to má být opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokud sedm tak je Borsuk a pravděpodobně i Puma s velkým otazníkem. Navíc pokud Němci nabídli Pumu i Lynx tak zjevně dostat víc nabídek od jedné země jde. Pokud to má být opravdu osm různých zemí (bez Korejců a Turků), tak bych je chtěl vidět.Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      20:48 04.11.2021

      reálně Singapur, Itálie a Turecko, tedy když si vyškrtnu Ukrajinu a Koreu. Japonsko nejspíš nee, jelikož se teprve rozkoukávají.

      reálně Singapur, Itálie a Turecko, tedy když si vyškrtnu Ukrajinu a Koreu. Japonsko nejspíš nee, jelikož se teprve rozkoukávají.

      • PavolR
        07:31 05.11.2021

        Žiadosti o ponuky dostali výlučne štáty EHS + USA, Kanada a Británia.
        Singapur a Turecko sú out, pokiaľ nepôjdu do joint venture s nejakou firmou z oslovených krajín.

        Žiadosti o ponuky dostali výlučne štáty EHS + USA, Kanada a Británia.
        Singapur a Turecko sú out, pokiaľ nepôjdu do joint venture s nejakou firmou z oslovených krajín.

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4