Slovensko kupuje bojová vozidla pěchoty a tanky

Slovensko kupuje bojová vozidla pěchoty a tanky
KF41 Lynx na Slovensku / Ministerstvo obrany SR, Ivan Kelement (Zvětšit)

Slovensko 19. března oficiálně spustilo akviziční proces nákupu nových pásových bojových vozidel pěchoty (BVP). Slovenská armáda si dokonce na Záhorí již prohlédla BVP KF41 Lynx od společnosti Rheinmetall.

Nákup nových BVP pro Armádu ČR má již několik let zpoždění. Nyní dokonce hrozí odsunutí akvizice až do ustavení nové vlády po podzimních volbách. Reálně se tak nákup nových BVP odsouvá někdy do druhé poloviny roku 2022.

Ve hře jsou ale ještě „hrůznější“ scénáře – redakce Armádních novin dostala z vedení nejmenované malé, potenciálně po volbách vládní, parlamentní strany komentář o možném řešení problémů s českými BVP. Autor komentáře místo nákupu nových BVP navrhuje modernizaci současných BVP-2...

Zatímco tedy Polsko, Slovensko a Maďarsko zavádí nejnovější BVP a tanky, čeští vojáci mohou další dekádu nebo dvě stále drkotat v sovětských BVP-2. Ale nesvlíkejme kalhoty, brod je ještě daleko a do voleb se toho může stát mnoho.

Zpět na Slovensko. „Ministerstvo obrany SR spustilo procesy související s projektem pořízení nových bojových obrněných vozidel jako náhradu za techniku mechanizovaných jednotek vyzbrojených bojovými pásovými vozidly typu BVP-1, BVP-2 a BVP M. Kritérií pro výběr budou i v tomto případě požadavky Ozbrojených sil SR, transparentní proces pořízení a v neposlední řadě výrazné zapojení domácího obranného průmyslu. Jak potvrdil ministr obrany SR Jaroslav Naď, důraz bude kladen na skutečnou hodnotu za peníze,“ uvádí Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR).

MO SR v nejbližších měsících povede rozhovory s vícero potenciálními dodavateli. Německá Rheinmetall ale již ve statické a dynamické ukázce ve slovenském Záhorí (19.3.) představila pásové BVP KF41 Lynx.

Lynxe si prohlédl slovenský ministr obrany, náčelník generálního štábu slovenských ozbrojených sil Daniel Zmeko i zástupci slovenského průmyslu, kteří s představiteli Rheinmetallu hovořili o možné spolupráci. Testování proběhlo i přes běžící pandemii Covid-19. Přitom právě pandemie měla být oficiálním důvodem odložení testování tří konkurenčních BVP v ČR.

Armin Papperger, generální ředitel Rheinmetallu, ve veřejně přístupném přepisu konference o finančních výsledcích skupiny za fiskální rok 2020, věří v úspěch Lynxe na Slovensku.

„Zítra [19.3.] se potkám se Slováky. Slováci mají zájem [o Lynxe]. Chtějí se rozhodnout ještě letos a možná velmi brzy. Pak jsou jednání s Čechy. Na straně České republiky si myslím, že dojde ke zpoždění. Protože tam je, mimochodem i na Slovensku, malá vládní krize s premiérem, ale na české straně si osobně myslím, že se rozhodnou po volbách,“ uvádí Papperger s tím, že výše slovenského obchodu může dosáhnout výhledově až dvě miliardy euro.

„Pásová obrněná technika bude v budoucnu těžištěm těžké mechanizované brigády, jejíž vybudování představuje jeden ze základních závazků vůči aliančním spojencům v oblasti zkvalitnění našich ozbrojených sil,“ uvedl slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.

V první fázi se počítá s nákupem 164 BVP (v sedmi verzích) pro slovenskou 1. mechanizovanou brigádu – ta, podobně jako česká 7. mechanizovaná brigáda, je vyčleněná pro potřeby NATO. Každý ze tří mechanizovaných praporů 1. brigády získá 51 BVP, tankový prapor devět obrněnců a logistický prapor dvě vozidla.

V budoucnu dojde i k náhradě nedávno zavedených modernizovaných průzkumných BPzV Svatava (průzkumná verze BVP-1) u 2. mechanizované brigády – brigáda má 18 modernizovaných průzkumných vozidel BPsVI (Bojove Prieskumne Vozidlo ISTAR). Celkově může Slovensko nakoupit až 204 pasových BVP, resp. BVP a odvozených verzí na stejném pasovém podvozku.

Slovensko se následně, možná ještě letos, zaměří na nákup nových KBVP. Důvodem je předchozí neúspěšný projekt nákupu 81 KBVP Vydra 8×8, slovenské verze finského obrněnce Patria AMV.

Jak uvedl slovenský minstr obrany Naď v diskusním pořadu „Na telo plus“, po nákupu pásových a kolových BVP přijde v roce 2022 na řadu akvizice nových tanků. MO SR má zájem nakoupit 49 tanků pro tankový prapor 1. brigády. Ostatně podobné počty tanků si pořizuje Maďarsko.

Podle Naďe soutěž na nové tanky potrvá tři až pět měsíců s tím, že první tanky slovenská armáda chce získat ještě v roce 2023.

Zdroj: MO SR

Nahlásit chybu v článku


Související články

KOMENTÁŘ: Niekoľko mýtov okolo fínsko-slovenskej spolupráce na bojových vozidlách

Celý proces obstarania vozidiel BOV 8×8 je postavený na zavádzaní verejnosti zo strany slovenského ...

Slovenská armáda získá samohybné houfnice Zuzana 2

Zástupci slovenského ministerstva obrany minulý týden v pátek podepsali s firmou KONŠTRUKTA - ...

Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx

Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...

Slovensko kupuje další dva vrtulníky UH-60M Black Hawk pro speciální síly

Slovenská armáda rozšíří flotilu devíti vrtulníků UH-60M Black Hawk o další dva stroje. Současně ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • mikojan29
    12:16 30.09.2021
    • PavolR
      13:32 30.09.2021

      Ak ostal počet oslovených krajín 33, tak je žiadosť poslaná všetkým členom EHP (vrátane Lichtenštainska ;-p ) plus USA, VB a Kanada. Nebude oslovené Turecko, ani krajiny ako Izrael ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak ostal počet oslovených krajín 33, tak je žiadosť poslaná všetkým členom EHP (vrátane Lichtenštainska ;-p ) plus USA, VB a Kanada. Nebude oslovené Turecko, ani krajiny ako Izrael či Južná Kórea:
      https://euractiv.sk/section/ob... Skrýt celý příspěvek

      • mikojan29
        15:08 30.09.2021

        Čítal som to, aj niekde zdieľal. Tej Kórei v prípade BVP mi je ľúto, majú čo ponúknuť. Z Izraela by boli lepšie iné technológie, napr. PVO je špička vo svete. Turkov dobre že ...Zobrazit celý příspěvek

        Čítal som to, aj niekde zdieľal. Tej Kórei v prípade BVP mi je ľúto, majú čo ponúknuť. Z Izraela by boli lepšie iné technológie, napr. PVO je špička vo svete. Turkov dobre že vynechali, sú až moc rozpínaví a dosť sa preceňujú.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          17:17 03.10.2021

          Kórejci by mohli dať joint venture s nórskym Kongsbergom (ktorý by dodal vežu) a tak sa zúčastniť tendra. Nakoniec aj v americkom idú formou joint venture s BAE Systems.

          Kórejci by mohli dať joint venture s nórskym Kongsbergom (ktorý by dodal vežu) a tak sa zúčastniť tendra. Nakoniec aj v americkom idú formou joint venture s BAE Systems.

          • mikojan29
            20:42 03.10.2021

            Mohli a vôbec by som nebol proti, Kongsberg je kvalita a AS-21 tiež nevyzerá zle. Uvidíme, o pol roka budeme múdrejší. Ale K2 by sa mi tiež páčil v tankovom prápore, aj v pôvodnej ...Zobrazit celý příspěvek

            Mohli a vôbec by som nebol proti, Kongsberg je kvalita a AS-21 tiež nevyzerá zle. Uvidíme, o pol roka budeme múdrejší. Ale K2 by sa mi tiež páčil v tankovom prápore, aj v pôvodnej verzii.Skrýt celý příspěvek

      • Harvest
        19:03 30.09.2021

        Tak sa zamýšľam, keď Kóreu pri bvp ani len neoslovili, tak K2 je asi pasé pri výbere tankov.

        Tak sa zamýšľam, keď Kóreu pri bvp ani len neoslovili, tak K2 je asi pasé pri výbere tankov.

        • PavolR
          19:51 30.09.2021

          Len či existuje voči nemu alternatíva, keďže 1.- Leo nie je možné začať pre SK vyrábať v časovom intervale, ktorý je stanovený a 2.- Naď sa vymedzil voči 50+ tonovým tankom. Ak len ...Zobrazit celý příspěvek

          Len či existuje voči nemu alternatíva, keďže 1.- Leo nie je možné začať pre SK vyrábať v časovom intervale, ktorý je stanovený a 2.- Naď sa vymedzil voči 50+ tonovým tankom. Ak len neplánujú nakúpiť CV-90-120, tak najskôr sa do toho nejako vtesná práve K2, ktorý môže mať čo nevidieť zázemie aj v susednom Poľsku.Skrýt celý příspěvek

          • Harvest
            20:17 30.09.2021

            Toto je čisto len môj feeling, ale podľa mňa tato vláda tanky nekúpi, pretože nebudu peniaze. Už teraz máme obrovskú sekeru po covide a bohvie ako dopadne jesdn/zima tento rok ...Zobrazit celý příspěvek

            Toto je čisto len môj feeling, ale podľa mňa tato vláda tanky nekúpi, pretože nebudu peniaze. Už teraz máme obrovskú sekeru po covide a bohvie ako dopadne jesdn/zima tento rok keďže zaockovanost neni ani 50%. Nemyslím, že mu Matovič na to vyčlení financie. Ak má niekto lepšie info prosím sem s nim.Skrýt celý příspěvek

          • Harvest
            20:25 30.09.2021

            K tej 1. to ze by nám pripadne toho Leoša dodali neskôr nie je podľa mňa zas až taky problém, ak budú spojenci vidieť, že to je aspoň objednane. O tom CV ako tanku snáď ani len ...Zobrazit celý příspěvek

            K tej 1. to ze by nám pripadne toho Leoša dodali neskôr nie je podľa mňa zas až taky problém, ak budú spojenci vidieť, že to je aspoň objednane.

            O tom CV ako tanku snáď ani len neuvažujú.Skrýt celý příspěvek

          • Flader
            22:13 30.09.2021

            Tak nie som sám, koho napadla tá alternatíva s CV90-120. Už od kedy sa začalo verejne prezentovať, že sa má urýchliť aj nákup tankov tak to z toho tak troška "smrdí".

            Tak nie som sám, koho napadla tá alternatíva s CV90-120. Už od kedy sa začalo verejne prezentovať, že sa má urýchliť aj nákup tankov tak to z toho tak troška "smrdí".

          • PavolR
            07:37 01.10.2021

            Flander - musím priznať, že ma tá možnosť znepokojuje a desí, no na druhej strane sa upokojujem, že s tým sa ťažká brigáda vybudovať nedá a štandardné MBT bude treba tak či tak.

            Flander - musím priznať, že ma tá možnosť znepokojuje a desí, no na druhej strane sa upokojujem, že s tým sa ťažká brigáda vybudovať nedá a štandardné MBT bude treba tak či tak.

  • mikojan29
    12:56 08.09.2021

    Ľady sa pohli (aj teraz koncom leta :-) ):

    https://domov.sme.sk/c/2273740...

    Ľady sa pohli (aj teraz koncom leta :-) ):

    https://domov.sme.sk/c/2273740...

    • Clanek
      14:45 08.09.2021

      No ale ty ceny 131 kusov pásových bojových obrnených vozidiel 9,6mil E / kus 15 kusov veliteľských pásových bojových obrnených vozidiel 9,6mil E / kus 3 kusy pásových obrnených ...Zobrazit celý příspěvek

      No ale ty ceny

      131 kusov pásových bojových obrnených vozidiel 9,6mil E / kus
      15 kusov veliteľských pásových bojových obrnených vozidiel 9,6mil E / kus
      3 kusy pásových obrnených vozidiel - uvoľňovacie 7,1mil E / kus
      3 pásové obrnené vozidlá - dielňa technickej pomoci 6,5mil E / kus

      Logistika 183mil E
      Munice 97mil E
      Infrastruktura 12mil E

      PS: Munice za ty penize vidim bude nakoupena "po ceskem vzoru", tedy asi jeden palebni prumer, hlavne at je na to se s cim ukazovat pri prehlidkach. Neco jako "rekli nam vybudujte tezkou brigadu pro potreby aliance, ne tezkou brigadu S MUNICI!". Uff.Skrýt celý příspěvek

      • mikojan29
        20:51 08.09.2021

        Zadarmo to určite nebude a bezpečnosť niečo stojí. Vieš ako sa hovorí: "Nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci." Snáď si urobili lepší prieskum trhu, ako MO ČR pri ...Zobrazit celý příspěvek

        Zadarmo to určite nebude a bezpečnosť niečo stojí. Vieš ako sa hovorí: "Nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci." Snáď si urobili lepší prieskum trhu, ako MO ČR pri Caesaroch.Skrýt celý příspěvek

      • Martinos
        21:11 08.09.2021

        Tie ceny su odhad. Rozhodne sa podla ponuk: Na základe záväzných ponúk bude spracovaná detailná štúdia uskutočniteľnosti, s plnohodnotnou analýzou alternatív, vyčíslením celkových ...Zobrazit celý příspěvek

        Tie ceny su odhad.
        Rozhodne sa podla ponuk:
        Na základe záväzných ponúk bude spracovaná detailná štúdia uskutočniteľnosti, s plnohodnotnou
        analýzou alternatív, vyčíslením celkových nákladov na životný cyklus a spresnením ceny vozidiel.
         Hodnotenie ponúk vrátane odporúčania víťaznej MO SR opätovne predloží na ekonomické hodnotenie
        a schválenie vláde, rovnako ako finálny návrh medzivládnej zmluvy.
        https://www.mfsr.sk/files/arch... Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          17:03 09.09.2021

          zajímavé pouze je, že ten cenový odhad jde v podrobnostech až na jednotky tisíc eur. Odhady jsou obvykle dost hrubější nebo mají cenový rozsah. Zde mi to přijde, že cena už je ...Zobrazit celý příspěvek

          zajímavé pouze je, že ten cenový odhad jde v podrobnostech až na jednotky tisíc eur. Odhady jsou obvykle dost hrubější nebo mají cenový rozsah. Zde mi to přijde, že cena už je víceméně jasná a rovněž i dodavatel bude tedy je jasný. Zbývá upéct papíry, aby to vyšlo tak, jak má. Jestli to bude Lynx, výběr bude možné pochválit, jestli zůstane část ceny kdesi komusi, co už, taková je v některých státech bohužel praxe.Skrýt celý příspěvek

          • Martinos
            17:18 09.09.2021

            Kde tam vidis jednotky tisic eur? Sam si jasny. :)

            Kde tam vidis jednotky tisic eur? Sam si jasny. :)

          • Jura99
            17:30 09.09.2021

            Martinos: v článku dle odkazu je napsáno - 131 kusov pásových bojových obrnených vozidiel (cena jedného kusu je 9 629 000 eur), 15 kusov veliteľských pásových bojových obrnených ...Zobrazit celý příspěvek

            Martinos: v článku dle odkazu je napsáno - 131 kusov pásových bojových obrnených vozidiel (cena jedného kusu je 9 629 000 eur), 15 kusov veliteľských pásových bojových obrnených vozidiel (cena jedného kusu je 9 629 000 eur), tri kusy pásových obrnených vozidiel - uvoľňovacie (cena jedného kusu 7 064 000 eur) a tri pásové obrnené vozidlá - dielňa technickej pomoci (cena jedného kusu 6 484 000 eur)

            možná mě ve škole učili jinou matematiku, ale já tam v ceně za kus pozici jednotek tisíc eur s uvedenou přesnou číslovkou vidím.Skrýt celý příspěvek

          • Martinos
            18:35 09.09.2021

            Ano je to tam, v pdf-ku mojho odkazu su ceny zaokruhlene. Ale ajtak sa jedna o odhad. Jednoducho naratali tam vsetko co sa dalo aby im potom nevytykali vyssiu cenu nez ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano je to tam, v pdf-ku mojho odkazu su ceny zaokruhlene.
            Ale ajtak sa jedna o odhad. Jednoducho naratali tam vsetko co sa dalo aby im potom nevytykali vyssiu cenu nez predlozili.
            2.2.1.1. celkovú cenu vozidla – celkovú cenu tvorí súčet jednotlivých cien za jednotlivé
            súčasti vozidla (najmä podvozková časť, motorová časť, prevodová časť, elektronické
            systémy riadenia paľby, zbraňové systémy, prevádzkové systémy vozidla, výbava
            a pod.) dokument- vlastny material: https://rokovania.gov.sk/RVL/M... Skrýt celý příspěvek

          • mikojan29
            20:49 09.09.2021

            Jasný si ty, radšej si sleduj, koľko zaplatíte za "famózny" nákup húfnic, ak ich vôbec kúpite.

            Jasný si ty, radšej si sleduj, koľko zaplatíte za "famózny" nákup húfnic, ak ich vôbec kúpite.

      • mikojan29
        07:43 09.09.2021

        Presne tak, je to predbežný odhad a pri súťaži by tá suma mala ísť dolu.

        Presne tak, je to predbežný odhad a pri súťaži by tá suma mala ísť dolu.

  • mikojan29
    22:15 01.09.2021

    A tiež Patria si našla spojenca pre tender na BOV:

    https://www.army-technology.co...

    A tiež Patria si našla spojenca pre tender na BOV:

    https://www.army-technology.co...

  • mikojan29
    22:09 01.09.2021

    Rheinmetall si už vybral fy pre tender na nové pásove ...Zobrazit celý příspěvek

    Rheinmetall si už vybral fy pre tender na nové pásove BOV:

    https://www.securitymagazin.cz... Skrýt celý příspěvek

  • Martinos
    11:15 13.07.2021

    Obrana plánuje nakúpiť vyše 700 BVP 500 kolesovych BVP a 228 pasovych ...Zobrazit celý příspěvek

    Obrana plánuje nakúpiť vyše 700 BVP
    500 kolesovych BVP a 228 pasovych BVP
    https://www.aktuality.sk/clano... Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      12:17 13.07.2021

      No tak z tých kolesových bude IFV max tak 2/5 a zvyšok budú apc a špeciály, ale je potešujúce, že sa ako možnosť objavil 40mm kanón. Vie niekto, čo sa píše ďalej?

      No tak z tých kolesových bude IFV max tak 2/5 a zvyšok budú apc a špeciály, ale je potešujúce, že sa ako možnosť objavil 40mm kanón. Vie niekto, čo sa píše ďalej?

  • PavolR
    21:00 13.06.2021

    CV90 v troch variantoch (áno, aj 120mm) na prezentácii a streľbách na VTSÚ Záhorie: ...Zobrazit celý příspěvek

    CV90 v troch variantoch (áno, aj 120mm) na prezentácii a streľbách na VTSÚ Záhorie: https://www.mosr.sk/49460-sk/v... Skrýt celý příspěvek

    • mikojan29
      08:52 14.06.2021

      Hlavne pre tieto mínomety sa vyrábali na Považí, takže logický a chvályhodný krok! Taký novodobý PRAM-S by sa určite nestratil...

      Hlavne pre tieto mínomety sa vyrábali na Považí, takže logický a chvályhodný krok! Taký novodobý PRAM-S by sa určite nestratil...

    • HEKTOR
      19:20 14.06.2021

      no a to cca 2,5 mesiaca naspäť podľa komentárov niektorých optimistov vyzeralo že už podpisujeme zmluvy... a tak sa len vyberá ...................a vyberá ............. a ...Zobrazit celý příspěvek

      no a to cca 2,5 mesiaca naspäť podľa komentárov niektorých optimistov vyzeralo že už podpisujeme zmluvy...
      a tak sa len vyberá ...................a vyberá ............. a vyberá.............................................................Skrýt celý příspěvek

      • mikojan29
        21:43 15.06.2021

        Zatiaľ sa len predvádzajú, vyberať sa bude neskôr. Niektorí "komentátori" to zjavne nechápu, že sa to nekupuje ako rožky v obchode - prídeš a kúpiš. :-) Aby som vysvetlil môj ...Zobrazit celý příspěvek

        Zatiaľ sa len predvádzajú, vyberať sa bude neskôr. Niektorí "komentátori" to zjavne nechápu, že sa to nekupuje ako rožky v obchode - prídeš a kúpiš. :-)
        Aby som vysvetlil môj predchádzajúci koment, PzS majú záujem aj o 120 mm mínometny, tam bola odpoveď mierená, keďže pre Švédov vyrábali hlavne do Mjolnerov.Skrýt celý příspěvek

        • Clanek
          10:14 16.06.2021

          Myslim ze ambice mit podepsano do konce volebniho obdobi je tak akorat. Behem 3 let zacit proces vyberu, vyber ukoncit a dojednat smlouvu, to vsechno samozrejme transparentne a ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslim ze ambice mit podepsano do konce volebniho obdobi je tak akorat. Behem 3 let zacit proces vyberu, vyber ukoncit a dojednat smlouvu, to vsechno samozrejme transparentne a smysluplne... a ja tomu za 2 roky zatleskam ve stoje. Cokoliv rychlejsiho sice zni lakave, ale v nasich podminkach taky nepekne zavani..Skrýt celý příspěvek

    • Lukas
      10:27 15.06.2021

      Ten CV90120T to ma starą wieże (nadal) - ale z nową głowicą (ciekawe jakie możliwości) + dodatkowe sensory (system samoosłony? APS soft kill?) Co ciekawe armata RUAG stosowana na ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten CV90120T to ma starą wieże (nadal) - ale z nową głowicą (ciekawe jakie możliwości) + dodatkowe sensory (system samoosłony? APS soft kill?)

      Co ciekawe armata RUAG stosowana na CV90120T ma 6 metrów (L50)
      Pytaniem jaakie jest maksymalne ciśnienie - czy można strzelać DM63A1Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    19:56 17.05.2021

    Aké perspektívne produkty obranného priemyslu nám môžu ponúknuť Japonci popri Type10? https://www.mosr.sk/49296-sk/m...

    Aké perspektívne produkty obranného priemyslu nám môžu ponúknuť Japonci popri Type10? https://www.mosr.sk/49296-sk/m...

    • Harvest
      13:53 14.07.2021

      Nemajú Japonci niekde v ústave zakotvené, že nemôžu predávať vojenskú techniku do zahranicia? Niečo také sa mi zdá, ale ruku do ohňa by som za to nedal ci si to dobre pamätám.

      Nemajú Japonci niekde v ústave zakotvené, že nemôžu predávať vojenskú techniku do zahranicia? Niečo také sa mi zdá, ale ruku do ohňa by som za to nedal ci si to dobre pamätám.

      • PavolR
        19:32 14.07.2021

        Neviem, či priamo v ústave, ale niečo také istotne mali, no už za vlád Abe Šinzoa to začali uvoľňovať a teraz ich brzdí hlavne to, že nemajú žiadne zázemie na zbrojných trhoch.

        Neviem, či priamo v ústave, ale niečo také istotne mali, no už za vlád Abe Šinzoa to začali uvoľňovať a teraz ich brzdí hlavne to, že nemajú žiadne zázemie na zbrojných trhoch.

        • Ján Paliga
          22:07 14.07.2021

          A aj vysoké ceny.

          A aj vysoké ceny.

  • Clanek
    14:29 27.04.2021

    Tusi nekdo jestli se planuje / probehla prezentace Pumy? Nebo se z Reichu vazne uvazuje jen o Lynx?

    Tusi nekdo jestli se planuje / probehla prezentace Pumy? Nebo se z Reichu vazne uvazuje jen o Lynx?

    • mikojan29
      13:56 28.04.2021

      Zatiaľ je ticho pred búrkou. :-)

      Zatiaľ je ticho pred búrkou. :-)

  • Clanek
    21:26 26.04.2021

    Ledy se zacinaji hybat i v CR, resp. doufejme ze uz to jde do ...Zobrazit celý příspěvek

    Ledy se zacinaji hybat i v CR, resp. doufejme ze uz to jde do finise.

    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

  • SKmartinTO
    04:00 29.03.2021

    Vážený ⚔ Môžem Vás ubezpečiť že pôjde o NOVÚ a špičkovú Tech. Pre Pozemné Sily ktoré sa Oprávnene Dočkali. Projekty sú pripravené a korektné Financovanie zabezpečené. Máme ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážený

    Môžem Vás ubezpečiť že pôjde o NOVÚ a špičkovú Tech. Pre Pozemné Sily ktoré sa Oprávnene Dočkali.

    Projekty sú pripravené a korektné Financovanie zabezpečené.

    Máme sa na čo tešiť Priatelia.

    Tých Variantov a Modifikácii je na celý článok, v momente ako to bude odtajnené ponúknem Vám LINK konkrétnych typov a úprav.

    Modernizácia prebehne len v obmedzenom rámci za účelom udržať spôsobilosťi, do príchodu novej Tech.

    K2 Je jednoznačný Favorit pre Trebišov, je to neoficiálne ale Lepšia Ponuka príde len Ťažko.

    Úspešný týždeň Všetkým Priateľom Armády.

    #WeAreNATO

    OSSR PROMO
    https://youtu.be/KYXySx9cnRc...

    Veľká Vďaka AN za skvelú sériu článkov. Hodnotné Čítanie ,)Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      08:24 29.03.2021

      Gratuluji, ať už K2 nebo L2 nebo Lynx či AS21, ať to klapne.

      Gratuluji, ať už K2 nebo L2 nebo Lynx či AS21, ať to klapne.

    • Clanek
      13:49 29.03.2021

      Mno, drzim palce.

      Mno, drzim palce.

    • Rase
      13:54 29.03.2021

      Moc se mi líbí představa, že Slovensko se nechá inspirovat v Australském tendru ale místo Lynxe (jak Maďarsko) koupí AS-21 Redback. No a když už se u těch Korejců, tak K2 by slušel ...Zobrazit celý příspěvek

      Moc se mi líbí představa, že Slovensko se nechá inspirovat v Australském tendru ale místo Lynxe (jak Maďarsko) koupí AS-21 Redback. No a když už se u těch Korejců, tak K2 by slušel i nám, Slovákům i Polákům .)))Skrýt celý příspěvek

      • Clanek
        14:03 29.03.2021

        Docela se mi libi predstava ze se Korejci pokusi dostat do NATO prave skrze Slovensko, treba i skrze mensi dumping. Nakonec o Slovensko ani Korejcum ani Nemcum nejde, o koho se ...Zobrazit celý příspěvek

        Docela se mi libi predstava ze se Korejci pokusi dostat do NATO prave skrze Slovensko, treba i skrze mensi dumping. Nakonec o Slovensko ani Korejcum ani Nemcum nejde, o koho se poperou jsou Polaci a tam maj Nemci z XY duvodu naslapnuto vyrazne lip nez Korea. Takhle by meli produkt zavedeny v NATO, Polakum primo na dlani a vyhralo by i Slovensko (kdyby s K2 nezustalo v NATO samo). Uvidime jak skutecne schopny ministr Nad nakonec bude a co (a zda neco) Slovensku dohodne.Skrýt celý příspěvek

        • Double
          14:49 29.03.2021

          K2 uz v NATO sluzi v podobe Altay

          K2 uz v NATO sluzi v podobe Altay

          • Clanek
            16:17 29.03.2021

            Tak asi mame trochu jinou predstavu o tom co znamena slouzit. Jestli se nepletu tak nabeh produkce Altaye byl planovan az na letosek a do ted bylo udelano do desitky kusu, co kus ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak asi mame trochu jinou predstavu o tom co znamena slouzit. Jestli se nepletu tak nabeh produkce Altaye byl planovan az na letosek a do ted bylo udelano do desitky kusu, co kus to original, takze takova seriova produkce ala Rusko, ale jinak nic.
            Navic se neshodneme ani v tom vztahu Altaye a K2. Altay neni K2. Vez je zcela jina, automat vs. nabijec, 3 vs. 4 clenna posadka, zbran je jina atd. Korba taky neni 1:1, pozdejsi serie K2 nemaj powerpack od MTU, podvozek altaye z K2 vychazi, ale ma 7 kol vs. 6 u K2. I proto jine rozmery, jina hmotnost...
            Ja nevim, ale ja tam vidim 2 ruzne tanky mozna z jedne (zapadni) rodiny, ale to je tak vse. Chce-li Korea uspet s K2 v NATO, ocekavam ze se pokusi udat primo K2 v nektere zemi NATO, i kdyz je prirozene ze u objemu Polske zakazky bude zakaznik pan.Skrýt celý příspěvek

          • Double
            17:51 29.03.2021

            Poliaci tiez chcu vlastnu verziu ktora sa velmi podoba Altayu

            Poliaci tiez chcu vlastnu verziu ktora sa velmi podoba Altayu

          • Lukas
            17:53 29.03.2021

            Pro Double
            Skąd taka wiedza?

            Z dostępnych informacji nie ma napisane jaką wieże ma mieć "Wilk"

            Pro Double
            Skąd taka wiedza?

            Z dostępnych informacji nie ma napisane jaką wieże ma mieć "Wilk"

          • Double
            18:32 29.03.2021

            K2PL

            K2PL

          • Lukas
            21:26 29.03.2021

            Pro Double Grafiki K2PL to tylko materiały marketingowe. To nie ma wiele wspólnego z wymaganiami na Wilka.... Wróćmy jednak do OSSR Moim zdaniem budowa ciężkiej i średniej ...Zobrazit celý příspěvek

            Pro Double
            Grafiki K2PL to tylko materiały marketingowe.
            To nie ma wiele wspólnego z wymaganiami na Wilka....

            Wróćmy jednak do OSSR

            Moim zdaniem budowa ciężkiej i średniej brygady nie ma sensu...
            Lepiej zbudować jeden typ. Na przykład

            1 batalion rozpoznawczy - taka kawaleria pancerna - na 40 kołowych BWP i BWR (to byłby taki batalion zmechanizowany tylko z większą ilością wozów rozpoznawczych i zamiast czołgów miałaby dodatkowe UAV i radary pola walki)
            2 bataliony pancerno-zmechanizowane - w każdym
            kompanie dowodzenia - 2 wozy dowodzenia, wozy łączności, pluton rozpoznawczy (rozpoznawczy wariant gąsienicowego BWP)
            kompania czołgów - 14 (może 18) MBT
            2 kompanie zmechanizowane - po 14 BWP
            1 kompania zmechanizowana - na ciężkim gąsienicowym transporterze (wariant
            kompania wsparcia - 8-12 moździerzy, pluton saperów (), inne służby
            kompania logistyczna...

            dywizjon przeciwpancerny 9-12 wyrzutni samobieżnych Spike NLOS oraz / lub innych systemów "dalekiego rażenia"
            mieszany dywizjon artylerii - 2 baterie haubic 155 + bateria RM-70

            Dlaczego taki układ?
            Paradoksalnie ułatwia to unifikacje sprzętu.
            Ułatwia szkolenie (obie brygady realizują identyczny program)
            Ułatwia wydzielanie sił....
            Gdy jedna brygada działa w ramach "zobowiązań sojuszniczych", druga przygotowuje się do "luzowania kolegów"

            A na koniec - w przypadku większego konfliktu i tak brygada ciężką czy lekka nie bedzie działała jako całość - tylko będzie musiała wymieniać się batalionami. (Więc podział na cieżką i średnią brygadę w małej armii to fikcja )Skrýt celý příspěvek

      • Lukas
        17:51 29.03.2021

        K2 - z niemiecką Rh 130mm ;-) A na poważnie - jeśli czescy i słowaccy politycy (i wojskowi) się nie dogadają - to nie ma szans... To jest pierwszy warunek... te 116 wozów dla ...Zobrazit celý příspěvek

        K2 - z niemiecką Rh 130mm ;-)

        A na poważnie - jeśli czescy i słowaccy politycy (i wojskowi) się nie dogadają - to nie ma szans...
        To jest pierwszy warunek... te 116 wozów dla Was
        Potem wystarczy dobry marketing (wiecie V4 itp.) a wówczas być może ograny zostanie duet KMW + RLS.

        Inna sprawa to faktyczna gotowość Warszawy - powiedzmy sobie szerze trochę pieniędzy wydano (Wisła, F-35, M-142) i trochę trzeba będzie jeszcze wydać (Narew, Borsuk )

        Pytanie czy da się synchronizować zakupy z innymi wydatkami budżetowymi...

        Zawsze macie "Plan B" - Norwegia też szuka MBT.
        A kto wie kiedy zacznie Rumunia czy Chorwacja...Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          22:18 29.03.2021

          Kaliber nie je otázka, iste bude 120mm, len či sa zvolí kanón zahraničný alebo domáci TG MSB.
          Rumunská snaha o ojazdené Leopardy uviazla na mŕtvom bode a zrazu to nie je priorita.

          Kaliber nie je otázka, iste bude 120mm, len či sa zvolí kanón zahraničný alebo domáci TG MSB.
          Rumunská snaha o ojazdené Leopardy uviazla na mŕtvom bode a zrazu to nie je priorita.

          • Lukas
            06:42 30.03.2021

            Kto jak kto ale Wy musicie myśleć perspektywicznie Wy kupicie raz czołgi - na 40 lat. Skoro już dziś dziś "testują" 130 to trzeba na poważnie wziąć ją pod uwagę.... Co do Rumuni ...Zobrazit celý příspěvek

            Kto jak kto ale Wy musicie myśleć perspektywicznie
            Wy kupicie raz czołgi - na 40 lat.

            Skoro już dziś dziś "testują" 130 to trzeba na poważnie wziąć ją pod uwagę....
            Co do Rumuni - owszem, Leo "stracił" pierwszeństwo - bo kupiły go Węgry.
            Sąsiedzkie animozje cały czas są istotne...Skrýt celý příspěvek

        • NXS0
          12:59 30.03.2021

          Vývoj Rheinmetall 130/L51 ešte nie je dokončený. Som len zvedavý či zvolia 120mm tankový kanón ktorý bude schopný strieľať KE2020Neo/DM77 ...Zobrazit celý příspěvek

          Vývoj Rheinmetall 130/L51 ešte nie je dokončený. Som len zvedavý či zvolia 120mm tankový kanón ktorý bude schopný strieľať KE2020Neo/DM77 projektil.

          https://inf.news/en/military/8... Skrýt celý příspěvek

        • NXS0
          13:10 30.03.2021

          Rheinmetall 130/L51 vývoj bude trvať aspoň 5 rokov podľa tohoto: https://defencehub.live/thread...

          Rheinmetall 130/L51 vývoj bude trvať aspoň 5 rokov podľa tohoto: https://defencehub.live/thread...

    • HEKTOR
      17:19 29.03.2021

      posledné roky sa snažím žiť podla dvoch pravidiel...
      jedno hovorí - isté je len to,čo už bolo...
      takže nechcem pôsobiť ako veľký pesimista,ale čas ukáže či a čo vlastne bude...

      posledné roky sa snažím žiť podla dvoch pravidiel...
      jedno hovorí - isté je len to,čo už bolo...
      takže nechcem pôsobiť ako veľký pesimista,ale čas ukáže či a čo vlastne bude...

    • Sergej7490
      23:29 29.03.2021

      Dik za video.
      To v case 5:38 je co ? mame to vo vyzbroji ?

      Dik za video.
      To v case 5:38 je co ? mame to vo vyzbroji ?

      • Double
        02:54 30.03.2021

        Nie, je to kanadska hufnica C3, ktora vznikla modernizaciou americkej M101

        Nie, je to kanadska hufnica C3, ktora vznikla modernizaciou americkej M101

        • Sgt Murphy
          19:13 30.03.2021

          ... Kanadské M777... Nie, tieto húfnice vo výzbroji nemáme, za to kanadské ozbrojené sily nemajú vo výzbroji samohybné húfnice.

          ... Kanadské M777... Nie, tieto húfnice vo výzbroji nemáme, za to kanadské ozbrojené sily nemajú vo výzbroji samohybné húfnice.

      • SKmartinTO
        05:25 30.03.2021

        Rado Sa Stalo ,) NIE NEMÁME skvelý postreh Tá pasáž je z spoločného cvičenia Mechanizovanej brigády OSSR Michalovských Delostrelcov a koaličných jednotiek v Lotišku je čisto ...Zobrazit celý příspěvek

        Rado Sa Stalo ,)

        NIE NEMÁME skvelý postreh

        Tá pasáž je z spoločného cvičenia Mechanizovanej brigády OSSR Michalovských Delostrelcov a koaličných jednotiek v Lotišku je čisto ilustračná a NEUMYSELNÁ

        https://twitter.com/eFPBGLatvi...

        excuse. Kontaktujem tvorcu k korekcii

        V našej Vyzbroji Máme D 30 na slávnostné učeli no predovšetkým pre zachovanie Zmiešaneho delostreleckeho odielu ktorý tiež trpezlivo čaká na novú Tech.

        Ostré streľby zo 122 mm húfnice D-30 na Lešti. Plnenie individuálnych palebných úloh 2. palebnej batérie z Michaloviec.

        https://youtu.be/8s8IdSfm-7c...

        Sorr. za Off topic.

        https://lzsliac.mil.sk/23626/h...

        Vzdušné Sily Slovenskej Republiky
        Príslušníci Taktické krídla GenerálMajora Otta Smika Sliač
        oslávili 17. výročie vstupu Slovenska do NATO slovensko-americkou spoluprácou na tréningovom programe a krátkym videom budúcich pilotov stíhačiek F-16.

        https://www.mosr.sk/48975-sk/o...

        https://youtu.be/-xuWY3wSacI...

        Contra factum non datur argumentum

        #WeAreNATOSkrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          18:04 30.03.2021

          Gvozdika je už celkom vyradená alebo v sklade?

          Gvozdika je už celkom vyradená alebo v sklade?

          • Sgt Murphy
            20:25 30.03.2021

            Gvozdiky skončili po odkúpení obchodníkmi so zbraňami za pár € niekde v Afrike, na Blízkom východe možno aj niekde inde, aj s raketometmi RM-70, spolu s uloženkami 38 tisíc pušiek ...Zobrazit celý příspěvek

            Gvozdiky skončili po odkúpení obchodníkmi so zbraňami za pár € niekde v Afrike, na Blízkom východe možno aj niekde inde, aj s raketometmi RM-70, spolu s uloženkami 38 tisíc pušiek vz. 58 a 30 miliónmi nábojov, 7 tisíc protitankových rakiet RPG-7 a RPG-75 a k nim tisíce protitankových striel, stovkami guľometov KPVT, DShK, ZPU-1 dnes jazdia primontované na pickupoch v Jemene, Sýrii, Iraku, Lýbii, Mali, Nigeru, Kongu, Mozanbiku, Somálsku atď teda všade kde sa bojuje, v rukách vládnych vojsk, povstalcov aj teroristov.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:31 30.03.2021

            Myslel som, že sú v zálohe niekde v sklade. Aspoň tak sa hovorilo.

            Myslel som, že sú v zálohe niekde v sklade. Aspoň tak sa hovorilo.

          • Sgt Murphy
            21:01 30.03.2021

            Či ešte nejaké zostali netuším možno by niekto mohol napísať, ja som počul toto od vojakov ja ako sa vyprázdňovali sklady s technikou, zbraňami, muníciou, robil sa z toho biznis za ...Zobrazit celý příspěvek

            Či ešte nejaké zostali netuším možno by niekto mohol napísať, ja som počul toto od vojakov ja ako sa vyprázdňovali sklady s technikou, zbraňami, muníciou, robil sa z toho biznis za vlády či Smeru alebo Sas za Radičovej. Potom sa začali tieto správy medializovať a dnes je tá výzbroj všade po svete kde sa bojuje, vidíš to v rukách ISIS, Al Nusra, Al Shabaab, Al Quaeda atď. Do krajov kde sme posielali zbrane dnes pošleme umierať vojakov.Skrýt celý příspěvek

          • Flader
            21:09 30.03.2021

            Gvozdiky by uložené nemali byť. jediné, čo sa malo držať boli D-30. Z nich sa ale už nejaké kusy darovali Afganistanu. Či ešte niečo zostalo tak to tu asi nebude vedieť nik presne. Zobrazit celý příspěvek

            Gvozdiky by uložené nemali byť. jediné, čo sa malo držať boli D-30. Z nich sa ale už nejaké kusy darovali Afganistanu. Či ešte niečo zostalo tak to tu asi nebude vedieť nik presne.Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            21:20 30.03.2021

            Zaujímalo by ma s čím by sa bojovalo keby sa začala vojna a chceme mobilizovať desiatky tisíc ľudí. Asi by sme šli do lesa po klacky a na hlavy hrnce.

            Zaujímalo by ma s čím by sa bojovalo keby sa začala vojna a chceme mobilizovať desiatky tisíc ľudí. Asi by sme šli do lesa po klacky a na hlavy hrnce.

          • Miroslav
            22:58 30.03.2021

            Ja mám pocit, že všetko je nastavené na to, že proste príde niekto na pomoc. Ale čo keď nikto na pomoc nepríde? V prípade väčšieho konfliktu povedzme v pacifiku je celkom možné, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja mám pocit, že všetko je nastavené na to, že proste príde niekto na pomoc. Ale čo keď nikto na pomoc nepríde? V prípade väčšieho konfliktu povedzme v pacifiku je celkom možné, že nikoho zaujímať nebudeme. Čo potom? Podľa vojnových plánov je na efektívne udržanie územia potrebných aspoň 50 tisíc chlapov. To znamená minimálne 100-150 tisíc brancov. Povedzme si úprimne, že keby k tomu prišlo, tak by sme ich nevedeli asi ani ošatiť a obuť, nie to ešte vyzbrojiť. Ja som len zvedavý, že keď príde na nové BVP, čo sa stane s BVP-1/2. Papierovo máme podľa rôznych zdrojov 600-700 ks rôznych verzií. Nerobím si ilúzie, že všetky pôjdu do konzervy. Dúfam však, že aspoň tie najlepšie pôjdu do skladov a nie niekde do Sýrie alebo AlžírskaSkrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            00:35 31.03.2021

            "Kto si myslí že mu slobodu druhí vybojujú, ten jej nie je hodný." M. R. Štefánik

            "Kto si myslí že mu slobodu druhí vybojujú, ten jej nie je hodný." M. R. Štefánik

        • Sgt Murphy
          19:21 30.03.2021

          SKmartinTO Ako ukážka spolupráce so spojencami skvelé, na tom predsa nič meniť netreba. Do budúcna kľudne takýchto zostrihov aj viac. Bojujeme predsa bok po boku, sme jedna rodina ...Zobrazit celý příspěvek

          SKmartinTO Ako ukážka spolupráce so spojencami skvelé, na tom predsa nič meniť netreba. Do budúcna kľudne takýchto zostrihov aj viac. Bojujeme predsa bok po boku, sme jedna rodina (NATO).Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            19:51 30.03.2021

            Ale viac by ma zaujímalo prečo sa v pomerne veľa ukážkach OS SR, aj v tejto od 1:08 do 1:24 neustále objavuje prototyp Patria AMV aka Vydra 8x8 ako keby sme ich mali už zavedené vo ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale viac by ma zaujímalo prečo sa v pomerne veľa ukážkach OS SR, aj v tejto od 1:08 do 1:24 neustále objavuje prototyp Patria AMV aka Vydra 8x8 ako keby sme ich mali už zavedené vo výzbroji.Skrýt celý příspěvek

          • SKmartinTO
            04:44 31.03.2021

            Sorr. Redakcii za Off topic. Zdravím a Ďakujem za Reakcie. Je to extrém citlivá téma a dúfam že ma pochopíte správne, je to môj osobný pohľad, rozhodne nechcem vzbudiť vášne a ...Zobrazit celý příspěvek

            Sorr. Redakcii za Off topic.

            Zdravím a Ďakujem za Reakcie.

            Je to extrém citlivá téma a dúfam že ma pochopíte správne, je to môj osobný pohľad, rozhodne nechcem vzbudiť vášne a ďalšiu kritiku ktorú už aj tak nedokážeme zmeniť.

            Súčasťou nášho každodenného zápasu o lepšiu budúcnosť Ozbrojených Zložiek je zodpovednosť za svoje konanie.

            Po Prievane vo Všetkých zložkách OSSR. Zásahom Generálneho Štábu a zmenou základných postupov ktoré konečne dávajú zmysel, došlo k rozsiahlemu AUDITU vedúcemu k Trestným Konaniam, za účasti Všetkých Vyšetrovacích a Bezpečnostných Zložiek NATO. a OSSR.

            Väčšina vinníkov nelegálneho predaja a krádeže špeciálnej vojenskej techniky bola identifikovaná a bude vysvetľovať svoj podiel na tomto svinstve Orgánom VP.

            Červený teror ktorý, vychoval túto Organizovanú Skupinu mal za následok degradáciu základnej Vojenskej Hrdosti a Zradu prísahy ktorú Skrytú za Uniformu a Dôveru celé roky zneužívali drancovaním
            a ponižovanim Väčšej časti Veliaceho Aparátu bez možnosti zmeny.

            Minulosť nezmeníme môžeme sa však opriet o skúsenosti ktoré máme.
            Kooperácia v rámci všetkých štruktúr NATO je cesta ako sa vyhnúť ďalším chybám.

            Množstvo Uloženéj tj. neaktívnej tech.
            a vybavenia pre prípad úplnej/čiastočnej mobilizácie je v režime utajovaných skutočností v rámci predpisov kolektívnej ochrany NATO.

            Naše síce BOLI/SÚ? v žalostnom stave ale zmeny sa dajú robiť prekvapujúco rýchlo ak máš kvalitných Analytikov a nestrácaš čas nezmyslami.

            Výstroj Sa dopĺňa a výhľad je 2021/2022 ČIAST .MOB.2024 po úplnú MOB.2026.

            ÚPRIMNE KALACHA UŽ NECHCE NIKTO!

            Gvozdika Uložená pre Múzeá na Výmenu.

            BVP sa aktuálne rieši a určite sa bude realizovať v novom formáte dobrovoľnej vojenskej služby pre široké obyvateľstvo ktoré cíti absenciu základnej vojenskej služby a chce aktívne zdokonaľovať svoje osobnostné predpoklady a skúsenosti.

            Záujem je obrovský, možnosti značne obmedzené nelogickým služobným zákonom.

            Základom Našej spoločnej ochrany je Samozrejme Jadrové Odstrašenie, a pre prípad okamžitej reakcie 24/7 spoločné jednotky strategický rozmiestnené po území NATO.

            VOJNU NECHCEME ⚔ SME VŠAK PRIPRAVENY

            #WeAreNATO

            Malá Ochutnavka z 5. pluk špeciálneho určenia.

            https://5psu.mil.sk/9356/home....

            https:/shape.nato.int/news-archive/2020/video-slovak-special-forces-compete-in-warrior-competition

            https://youtu.be/hhjIthqtopc...

            ⚔ Príjemný deň Všetkým a ešte raz sorr. za Off topic.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:12 31.03.2021

            SKmartinTO: to jsou nová pravidla pravopisu nebo nějaký šotek, že každé druhé slovo začíná velkým písmenem ? Kalachy ve výzbroji nebyly nikdy a Sa58 má s kalachem podobný jen ...Zobrazit celý příspěvek

            SKmartinTO: to jsou nová pravidla pravopisu nebo nějaký šotek, že každé druhé slovo začíná velkým písmenem ? Kalachy ve výzbroji nebyly nikdy a Sa58 má s kalachem podobný jen zásobník. Že byla identifikovaná většina viníků krádeže techniky ? Tomu bohužel nevěřím, už definice krádeže je dost složité, jestli i prodej šrotu za nízkou cenu je už víte že byla krádež ? S jakou sazbou ? Typických 19let ? Kdo by to koupil za vyšší cenu ? Na starou techniku zapomeňte, to je opravdu šrot. Co by zajímavé být mohlo, zjistit, proč OSSR posledních 30let neměly obligátních 20% z rozpočtu na investice, ale nějakých 5%. Kam těch 15% mizelo ?Skrýt celý příspěvek

          • Clanek
            13:48 01.04.2021

            @Jura V slovenstine to samozrejme nema co delat, ale kdyz uz jste to nacal, tak podobne pise dost lidi co zije/zilo v DE. Holt se nektera pravidla cloveku vpali az tak, ze jde to v ...Zobrazit celý příspěvek

            @Jura
            V slovenstine to samozrejme nema co delat, ale kdyz uz jste to nacal, tak podobne pise dost lidi co zije/zilo v DE. Holt se nektera pravidla cloveku vpali az tak, ze jde to v kterem jazyku je prave aplikujete stranou. :)Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:27 31.03.2021

      Pokiaľ viem, tak sa už aj uskutočnilo nejaké stretnutie s Kórejcami takže to naozaj vyzerá na toho Pantera

      Pokiaľ viem, tak sa už aj uskutočnilo nejaké stretnutie s Kórejcami takže to naozaj vyzerá na toho Pantera

      • Jura99
        16:18 31.03.2021

        já tedy doufám, že až takto to u vás nefunguje, že by si o utracení veřejných prostředků plácli na jednom stretku. A to doufám i přesto, že řada let zkoumání vyzkoumaného, je ...Zobrazit celý příspěvek

        já tedy doufám, že až takto to u vás nefunguje, že by si o utracení veřejných prostředků plácli na jednom stretku. A to doufám i přesto, že řada let zkoumání vyzkoumaného, je opačný nežádoucí extrém, byť zřejmě podle zákona čistý.Skrýt celý příspěvek

        • puuupava
          19:27 31.03.2021

          To je jasne ze doufas. Keby naozaj kupime ti pantery to uz by si asi nerozdychal. Ty vies presne ze to stretnutie bolo len jedno? Ale madarske nakupy by boli v pohode aj po jednom ...Zobrazit celý příspěvek

          To je jasne ze doufas. Keby naozaj kupime ti pantery to uz by si asi nerozdychal. Ty vies presne ze to stretnutie bolo len jedno? Ale madarske nakupy by boli v pohode aj po jednom telefonate.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:35 01.04.2021

            patrně nechápeš na co jsem reagoval, Miroslav píše, že to vypadá na K2, protože se uskutečnilo stretko s Korejci. Já mu odpovídám ve smyslu, že věřím, že jedním stretkem státní ...Zobrazit celý příspěvek

            patrně nechápeš na co jsem reagoval, Miroslav píše, že to vypadá na K2, protože se uskutečnilo stretko s Korejci. Já mu odpovídám ve smyslu, že věřím, že jedním stretkem státní správa obchod nesjednává, takže bych podobný závěr nedělal. A ty tu cosi píšeš o nerozdýchávání, Miroslav pro změnu blábolí, že jsem kus vola a posílá odkaz, že se to stretko uskutečnilo, což ale nezpochybňuju že se stalo. Jemu ani psát nic nebudu, ten je standardně mimo.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          20:33 31.03.2021

          Ty si teda pekný kus vola. Na to už ani nemám iných slov...

          https://www.czdefence.cz/clane...

          Ty si teda pekný kus vola. Na to už ani nemám iných slov...

          https://www.czdefence.cz/clane...

          • Scotty
            21:18 31.03.2021

            Stejně tak dobře mohli jednat o AS21.

            Stejně tak dobře mohli jednat o AS21.

          • mikojan29
            07:53 01.04.2021

            Alebo aj oboch...uvidíme.

            Alebo aj oboch...uvidíme.

  • Lukas
    15:58 28.03.2021

    Panowie - nie rozumiem po co te kłótnie? Nie lepiej zastanowić się na realnymi reformami jakie można przeprowadzić przy okazji zakupu nowego sprzętu. Dla mnie to nie problem ...Zobrazit celý příspěvek

    Panowie - nie rozumiem po co te kłótnie?

    Nie lepiej zastanowić się na realnymi reformami jakie można przeprowadzić przy okazji zakupu nowego sprzętu.

    Dla mnie to nie problem jeśli nowy BOV i BVP będą mieli tą samą wieże - Turre z 2A42.
    OSSR nie będzie pierwsza armią w NATO która nie używa 30x173 (UK, Holandia, Francja )
    Ważne jest aby wieża była zintegrowana z nowoczesnym ATGM (co wymaga na przykład odpowiedniej jakości kamery termowizyjnej), oraz miała "potencjał modernizacyjny".

    Z punktu widzenia logistyki i gospodarki użycie krajowej wieży ma sens - duży sens. (Nie będę oceniał jakość wieży - mam za mało danych )

    Mnie natomiast niepokoi to, że nie zrealizowano w pełni programu BOV (i związanego z tym przezbrojenia brygady) a już mowa o kolejnym - bardziej kosztownym programie...

    Moim zdaniem w należy zakończyć program "przezbrojenia" kołowej brygady - wyciągnąć z niego wnioski (na przykład na temat docelowej struktury i organizacji batalionu)
    I dopiero pisać program dla ciężkiej brygady.Skrýt celý příspěvek

  • IS-3
    12:58 27.03.2021

    Zajímavé, co je tady hroznej nepřekonatelnej problém, jinde (Slovensko, Maďarsko, Rumunsko..) evidentně jde a rychle. Každým dnem je čím dál tím více vidět, že Metnar je naprosto ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavé, co je tady hroznej nepřekonatelnej problém, jinde (Slovensko, Maďarsko, Rumunsko..) evidentně jde a rychle. Každým dnem je čím dál tím více vidět, že Metnar je naprosto slaboučkej ministr podobně jako Stropnický a že nákupy techniky jsou závislý 32 let po roku 1989 na komouších, který by nejradši viděli rozpad NATO, než jakékoli přispění ke společné obraně z naší strany. To samý pseudonacionalisti z SPD, který taky kopou za Kreml. Mínusujte si mě třeba jak chcete, ale mě osobně je na blití.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      13:54 27.03.2021

      ve fázi kde jsou dnes Slováci jsme byli v roce 2018. Jejich ministr má zatím jen optimistické časové odhady uzavření smlouvy. To mělo naše ministerstvo také....

      ve fázi kde jsou dnes Slováci jsme byli v roce 2018. Jejich ministr má zatím jen optimistické časové odhady uzavření smlouvy. To mělo naše ministerstvo také....

      • darkstyle
        21:20 28.03.2021

        Scotty Dovolím si oponovať.. Nákup Vydry sa tiež črtal niekde v roku 2018.. Rozdiel medzi nami a Vami je podstatný.. Terajšia naša opozícia nakúpila Spartany, Blackhawky, F-16, ...Zobrazit celý příspěvek

        Scotty
        Dovolím si oponovať..

        Nákup Vydry sa tiež črtal niekde v roku 2018..

        Rozdiel medzi nami a Vami je podstatný..

        Terajšia naša opozícia nakúpila Spartany, Blackhawky, F-16, Zuzany, modernizovaná Svatavy..
        pripravila súťaž pre radary, ktorú terajšia koalícia dokončila/dokončuje..

        Terajšia vláda nebola proti týmto nákupom v minulosti - dokonca prikupuje Blackhawky a dovybavuje ich (nie všetky) a proti nákupom pozemnej techniky terajšou koalíciou nikto z opozície nevykrikuje pnič proti..

        Veď predsa oni vo Walse sami odsúhlasili doktrínu NATO.

        Jediné na čom sa hádajú politici u nás je spôsob výberu a to čo sme si mali alebo máme vybrať.. - podľa mňa úplne legitímna vec, aby politici práve toto robili..

        Výsledok nie je taký rýchly ako u Maďarov, kde čo sa rozhodne u Orbána tak to je rovno božie prikázanie, no napriek tomu my poslednú dobu nakupujeme oveľa viac ako Česko..

        V Čechách sa oproti tomu opozícia vyslovene stavia proti nákupu akejkoľvek techniky - má sa modernizovať pozemské vojsko z roku 1980+.. kde okrem pandurov, nie je moderné nič (my sme na tom horšie)..

        Reálne v Čechách sa do roku 2023 nepodpíše nič.. LSkrýt celý příspěvek

        • Scotty
          21:45 28.03.2021

          Reálně u vás plánují velice nákladné nákupy (rozhodně nákladnější než u nás). Vaše ministerstvo má velice optimistické odhady možnosti vysoutěžení nové techniky (před dvěma roky ...Zobrazit celý příspěvek

          Reálně u vás plánují velice nákladné nákupy (rozhodně nákladnější než u nás). Vaše ministerstvo má velice optimistické odhady možnosti vysoutěžení nové techniky (před dvěma roky mělo to naše stejně optimistické odhady). Je úplně irelevantní to co jste do teď nakoupili, protože to je naprosto neporovnatelné s tím na co se vaše ministerstvo chystá nyní.
          Vy jste ve fázi kdy si necháváte představit možné zájemce o tendr, na základě čeho patrně specifikujete požadavky. To se u nás odehrálo v roce 2017-18.
          Váš současný ministr obrany byl proti mnoha nákupům. (BOV 8x8 zmrazil, 4x4 zrušil a F-16 přežila jen díky tomu že zrušení by stálo obrovské peníze).
          Vaši politici se ještě o způsobu výběru ani hádat nezačali. Protože žádný tendr nebo výběrové řízení na PBVP nebo tank ještě reálně ani nezačal.
          Demokratická opozice u nás naopak, alespoň verbálně, modernizaci armády podporuje.
          Nevím tedy proč by se u nás do roku 2023 nemohlo nic podepsat. Naopak jsem zvědav na vaše bouráky jak vyberou nové BVP a tank za pár měsíců jak si to malují.....Skrýt celý příspěvek

          • darkstyle
            12:03 29.03.2021

            Každé jedno ministerstvo má optimistickejšie odhady ako je tomu skutočnosť na celom svete - Amerciké, ruské, čínske, české či slovenske´é.. Je to kvôli tomu, že ak by prišiel na ...Zobrazit celý příspěvek

            Každé jedno ministerstvo má optimistickejšie odhady ako je tomu skutočnosť na celom svete - Amerciké, ruské, čínske, české či slovenske´é..

            Je to kvôli tomu, že ak by prišiel na vládu - vysúťažíme tanky v tomto volebnom období, ale prídu až o dve - tak by to nikto neodsúhlasil - politici chcú predsa zabodovať a odfotiť sa ideálne s novým tankom tesne pred voľbami - tými najbližšími..

            PBVP - už bola demonštrácia možností rheinmetallu - to sa tak bežne robí, že pred tendrom si najprv pozrieš čo ponúka priemysel.. to je vlastne aj prvým krokom k tendru..

            Realita je taká, že chcú investovať do pozemnej armády, verejne to minister povedal v jednej z najsledovanejších tel. relácií - zadajme si otázku - čo ak by niečo podobné povedal český minister u Vás - takto nahlas.. ako by to asi dopadlo.. koľko politických strán by bolo proti..

            Veď tu bol komentár, že jedna nemenovaná opozičná strana je proti nákupom techniky (v komentároch pán Grossman spomenul, že to nebola SPD)Skrýt celý příspěvek

          • darkstyle
            12:24 29.03.2021

            Scotty Na jeseň Váš čakajú parlamentné voľby.. Do vtedy sa nič nepodpíše.. na beton.. Po nich cca o mesiac sa vytvorí vláda - a máme 1 novembra 2021.. Nový minister obrany ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty

            Na jeseň Váš čakajú parlamentné voľby..
            Do vtedy sa nič nepodpíše.. na beton..

            Po nich cca o mesiac sa vytvorí vláda - a máme 1 novembra 2021..
            Nový minister obrany dostane 100 dní na to, aby si dosadil svojich ľudí a zistil, ktorý z tých starých by mohli byť k nemu lojálni..
            Máme 1 februára 2022..
            Ministerstvo konečne začína pracovať - ako prvá úloha bude preveriť staré zákazky, povedať, že to všetko doteraz bolo amatérske, nezvládnuté a že jemu nič iné neostáva ako celý proces naštartovať od znova..
            Rok 2023 - konečne to minister naštartoval a môže ísť podpisovať - ak nepríde prírodná katastrofa, vládna krize alebo ho neodvolajú..

            Tento postup funguje spoľahlivo ako u nás tak aj u Vás - či máte v sebe toľko naivity povedať, že tento krát to bude inak???Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            13:28 29.03.2021

            darkstyle Ano když ministr obrany vystoupí v televizi a řekne že plánuje za modernizaci utratit 75 miliard je z toho málem revoluce. Tedy sice něco takového řekl v televizi před ...Zobrazit celý příspěvek

            darkstyle
            Ano když ministr obrany vystoupí v televizi a řekne že plánuje za modernizaci utratit 75 miliard je z toho málem revoluce. Tedy sice něco takového řekl v televizi před rokem a nic se nestalo, ale všechny politické strany se jistě chytají protestovat v nejbližší době.
            https://ct24.ceskatelevize.cz/...
            Do voleb zbývá přes půl roku, za tu dobu se bezesporu nějaké věci dotáhnou.
            Zvlášť pokud opravdu vláda vrátí zbytek z toho co slíbila. Trochu se zapomíná na to že současný ministr je ministrem dokud se nesestaví nová vláda...
            Nový ministr musí působit se stejnými úředníky jako jeho předchůdce. Na to u nás máme služební zákon. To že se případný ministr bude ctít seznámit s rozpracovanými zakázkami je jasné. Jak dlouho to bude trvat je věštění z křišťálové koule.
            Tak doufám že u vás nevypukne nějaká krize před tím než váš ministr stihne za půl roku přezbrojit celé OSSR....Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          08:22 29.03.2021

          Vydra se začala sjednávat v roce 2015 a v roce 2018 měly vstupovat první kusy do služby. Pokud se podaří OSSR nakoupit nové tanky a nové BVP, pokud možno v originální konfiguraci ...Zobrazit celý příspěvek

          Vydra se začala sjednávat v roce 2015 a v roce 2018 měly vstupovat první kusy do služby.
          Pokud se podaří OSSR nakoupit nové tanky a nové BVP, pokud možno v originální konfiguraci bez "výzkumu a vývoje", tak jedině dobře a budu první kdo to zde pochválí (také jsem zde vždycky tvrdil, že Vydra je nepovedený, zbastlený stroj a nákup maďarskou cestou je správný resp. napáchá méně škody, než když do výběru budou strkat nos chytráci se zapojením domácího průmyslu, který je bohužel 20let za konkurencí).

          Samozřejmě tvrzení, že v AČR není kromě Pandurů moderního nic, je už z typické antičeské kuchyně snažit se neustále doběhnout a předběhnout. Aktuální ministr má zpoždění akorát v BVP, jinak si narozdíl od předchůdce celkem máknul (radary, SHORAD, houfnice, vrtulníky H1, Titusy, auta 4x4, 2x C295MW, 20ks Pandurů, ruční zbraně, atp. a rovněž stavba výsadkového pluku něco stála).Skrýt celý příspěvek

          • darkstyle
            12:18 29.03.2021

            Jura99 https://www.novinky.cz/ekonomi... Spomínaš nákup houfnic - ja mám posledné info, že ste to pozdržali.. 2x C295 a 20ks ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99
            https://www.novinky.cz/ekonomi...

            Spomínaš nákup houfnic - ja mám posledné info, že ste to pozdržali..

            2x C295 a 20ks Pandurov - to je pokračovanie zavedených zbrojných projektov..
            Tak ako nákup Blackhawkov či neskôr Spartana..

            Nákup Titusov či pick-up-ov nejakým výrazným spôsobom nezvýši bojovú hodnotu armády - tento môj názor ste už, ale počuli v minulosti..
            Ak si mám predstaviť bojové 4x4 tak niečo ako JLTV a nie Toyota Hilux..
            Možnosti týchto vozidiel sú diametrálne odlišné a na bojisko by každý vojak chcel ísť v JLTV nie v Toyote..

            Takže radary, Shorad, Vrtúľniky H1 + dokúpenie starých vecí..
            F-16, Spartan, Blackhawk, Húfnice + dokúpenie starých vecí..
            To je výčet techniky nakúpenej za posledných 10 rokov a hlavne dodanej v posledných 5 či dodávanej v nasledujúcich 5 rokov..
            (samozrejme počítam len hlavné a veľké zákazky - ktoré podstatným spôsobom ovplyvňujú obranyschopnosť krajiny.. to,že majú vojaci lepšie maskáče alebo novšie "pušky" to agresora neodrazuje nad útokom - ale delá, stíhačky, tanky, BVP, drony a podobne - to už nejakým spôsobom pôsobí odstrašujúco)..Skrýt celý příspěvek

          • mikojan29
            12:26 29.03.2021

            + najnovšie radary

            + najnovšie radary

          • Jura99
            12:54 29.03.2021

            darskstyle: že by nákup Titusů nezvýšil bojovou hodnotu je hluboký omyl, pravý opak je pravdou. Bude se jednat o tři verze, velitelsko-štábní, spojovací, a místo koordinace palebné ...Zobrazit celý příspěvek

            darskstyle: že by nákup Titusů nezvýšil bojovou hodnotu je hluboký omyl, pravý opak je pravdou. Bude se jednat o tři verze, velitelsko-štábní, spojovací, a místo koordinace palebné podpory. To jsou dost klíčové, i když ne tak divácky atraktivní, elementy pro digitalizaci bojiště. Že nechápeš roli, ke které se nakupovala Toyota Hilux, svědčí že vlastně moc informací nemáš.Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            14:02 29.03.2021

            darkstyle:
            Toyoty jsou pro ježdění po ČR (silnice, polňačka atd.). Obdoba JLTV se bude teprve vybírat. Ostatně to i u vás.

            darkstyle:
            Toyoty jsou pro ježdění po ČR (silnice, polňačka atd.). Obdoba JLTV se bude teprve vybírat. Ostatně to i u vás.

          • skelet
            17:01 29.03.2021

            že by nákup Titusu, který nahradí staré a pomalé V3S nezvýšil bojeschopnost armády je zajímavá myšlenka. O Toyotách, které nahradí prehistorické UAZy rovněž. Na bojisko má naše ...Zobrazit celý příspěvek

            že by nákup Titusu, který nahradí staré a pomalé V3S nezvýšil bojeschopnost armády je zajímavá myšlenka. O Toyotách, které nahradí prehistorické UAZy rovněž.
            Na bojisko má naše armáda Iveco LTV.Skrýt celý příspěvek

          • wlko
            08:54 30.03.2021

            Nákup TITUSov zásadne zvýši robustnosť a komfort velenia, pretože mať správne informácie a vedieť ich rýchlo a spoľahlivo posunúť ďalej je základ úspechu pri bojovej činnosti. A ...Zobrazit celý příspěvek

            Nákup TITUSov zásadne zvýši robustnosť a komfort velenia, pretože mať správne informácie a vedieť ich rýchlo a spoľahlivo posunúť ďalej je základ úspechu pri bojovej činnosti.
            A ono aj tie "pušky" a "maskáče" sú celkom dôležité, zvlášť pri profi armáde :) A osobná výzbroj v OSSR to je tragédia - minimum optických zameriavačov a príslušenstva, žiadne granátomety? zastaralé guľomety a pancierovky...Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            13:24 31.03.2021

            Darkstyle Ještě doplním to co už tu psali druzí. Titusy zlepší možnosti velení, průzkumu a digitalizace bojiště, tedy zlepší vedení bojové činnosti. Toyoty tu nejsou od toho, aby ...Zobrazit celý příspěvek

            Darkstyle

            Ještě doplním to co už tu psali druzí.

            Titusy zlepší možnosti velení, průzkumu a digitalizace bojiště, tedy zlepší vedení bojové činnosti. Toyoty tu nejsou od toho, aby vedli zteč proti nepřátelským liniím, pouze jako běžný transport v zázemí (tedy náhrada uaz LR). Kromě vámi uvedených projektů jsou tam dále ty pandury, tatrovky, výsadový pluk, prapor logistiky a prapor bezpilotních prostředků, výzbroj a výstroj jednotlivce. Na první pohled se to nemusí zdát až tak atraktivní jako tanky, avšak při druhu nasazení vojsk ve 21 století a trendům dnešní doby je to podstatná část modernizace, která navyšuje celkové schopnosti ozbrojených složek a jsou to projekty, kterých si všímají jak potencionální protivníci tak spojenci. Do roku 2023 má být AČR komplet přezbrojena na BREN 2 a 805ky budou ponechány zálohám a do skladišť, nezapomínejme také, že už je první objednávka od MO na 200ks BREN 2 v ráži 7.62 NATO jako náhrada za SVD. SF už byly přezbrojeny na DD mk 18 a m4 (náhrada za m4a3 a sig 516), nové přilby pro AČR (mid cuty a airframy) a také vesty (démon a argun). I toto jsou modernizace, které něco stály/budou stát.Skrýt celý příspěvek

        • skelet
          11:19 29.03.2021

          krom toho co napsali pánové výše, tak z opozice je proti jen KSČM a SPD. Což je na druhou stranu spíše pseudoopozice a více vládní strany. Reálná opozice naopak spíše na vládu ...Zobrazit celý příspěvek

          krom toho co napsali pánové výše, tak z opozice je proti jen KSČM a SPD. Což je na druhou stranu spíše pseudoopozice a více vládní strany.
          Reálná opozice naopak spíše na vládu tlačí, aby se nákupy nezastavily nebo dokonce i urychlily.Skrýt celý příspěvek

          • Clanek
            13:49 29.03.2021

            V tomhle bych byl opatrny, ono byt opozice a hlasit se k nakupum je snadne, kdyz nemate zodpovednost za rozpocet. Ano, chapu tu ironii neb ani aktualni vlada nevypada, ze by ...Zobrazit celý příspěvek

            V tomhle bych byl opatrny, ono byt opozice a hlasit se k nakupum je snadne, kdyz nemate zodpovednost za rozpocet. Ano, chapu tu ironii neb ani aktualni vlada nevypada, ze by nejakou rozpoctovou odpovednosti trpela, ale asi si rozumime. Pockejme az se nynejsi opozice dostane k vladnuti a pak uvidime jak nebude skrtat v armade. Nakonec, za ODS se sice nakupoval, ale ne kdovijak ciste, a taky skrtalo, stejnetak u Topky, a ten zbytek tam 1) bude vicemene poprve a navic 2) bude skutecnou hybnou silou.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            16:58 29.03.2021

            pokud to vezmeme historicky, tak se za těch vlád nejen škrtalo, ale i nakupovalo. Jinými slovy, kdo chce psa býti, hůl se vždy najde. V současnosti je politická podpora armády ...Zobrazit celý příspěvek

            pokud to vezmeme historicky, tak se za těch vlád nejen škrtalo, ale i nakupovalo. Jinými slovy, kdo chce psa býti, hůl se vždy najde.
            V současnosti je politická podpora armády dlouhodobě bezprecendentní, prakticky napříč politickým spektrem.
            To že současná vláda zanechá finanční rozpočet v apokalyptickém stavu je klidně možné.Skrýt celý příspěvek

    • Eagle
      16:41 27.03.2021

      Víte mě zase unavují neustále nadávky lidí, kteří by nedokázali udělat výběrové řízení ani na zachodovy papír. To že český národ je národ vychcánků, zmrdečků jasně dokládá příběhy ...Zobrazit celý příspěvek

      Víte mě zase unavují neustále nadávky lidí, kteří by nedokázali udělat výběrové řízení ani na zachodovy papír. To že český národ je národ vychcánků, zmrdečků jasně dokládá příběhy rátha, Janouška a jim podobní. Opravdu si myslíte, že v takovém právním státě lze rozjet zakázku za 50 miliard aniž by ji někdo neustále nesabotoval? Můžete mít ministra samotnýho Opatu a stejně s tím molochem nic nenadělá. Ta neschopnost není v jedinci ale je zakořeněná v samotném národu.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        17:39 27.03.2021

        Je to spíš tím že tenhle národ podlehl svatému protikorupčnímu tažení. Politici aby se mu zavděčili vyprodukovali systém který je naprosto nepružný a reálně velice obtížně ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to spíš tím že tenhle národ podlehl svatému protikorupčnímu tažení. Politici aby se mu zavděčili vyprodukovali systém který je naprosto nepružný a reálně velice obtížně použitelný. A ano, reálně ať bude sedět na ministerstvu Metnar nebo Černochová bude se muset pohybovat ve stejném právním rámci se stejnými úředníky.Skrýt celý příspěvek

        • Eagle
          17:50 27.03.2021

          Naprostý souhlas. Dokud se tohle nezmění nepohneme se dal.

          Naprostý souhlas. Dokud se tohle nezmění nepohneme se dal.

        • flanker.jirka
          20:28 27.03.2021

          Scotty Je to o lidech, systém je podobný jako v jiných státech EU. Ale neustále se tento systém ohýbá a de facto porušuje politickými tlaky. Ať už jsou ty důvody jakékoliv, tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Scotty
          Je to o lidech, systém je podobný jako v jiných státech EU. Ale neustále se tento systém ohýbá a de facto porušuje politickými tlaky. Ať už jsou ty důvody jakékoliv, tak armádu to celou dobu poškozuje a limituje.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          08:27 29.03.2021

          Jj, paní Parkanová by mohla vyprávět, lidi jsou zvěř, nenechají na nikom nit suchou a justice, která takové případy řeší klidně 10 a více let, to nezaslouží komentovat.

          Jj, paní Parkanová by mohla vyprávět, lidi jsou zvěř, nenechají na nikom nit suchou a justice, která takové případy řeší klidně 10 a více let, to nezaslouží komentovat.

  • Wojak.pl
    09:46 27.03.2021

    A może Słowacja opracuje bvp z polskim Obrum na bazie Anders/UMPG ? Wasz przemysł otrzyma pracę i know-how a wojsko nowe możliwości. Wtedy zamiast czołgów może zastosować UMPG z ...Zobrazit celý příspěvek

    A może Słowacja opracuje bvp z polskim Obrum na bazie Anders/UMPG ?
    Wasz przemysł otrzyma pracę i know-how a wojsko nowe możliwości.
    Wtedy zamiast czołgów może zastosować UMPG z armata 120 mm.
    Do bvp zastosuje wieże turra lub odkupić z Polski i zmodernizować wieże hitfist. Można też pomyśleć o moździerz RAK na UMPG a wtedy bvp będą miały własne wsparcie artyleryjskie :)Skrýt celý příspěvek

    • Wojak.pl
      09:51 27.03.2021

      A polską przy takim rozwiązaniu powinna kupić Armaty Zuzanna zamiast modernizować Dany

      A polską przy takim rozwiązaniu powinna kupić Armaty Zuzanna zamiast modernizować Dany

    • Jura99
      12:22 27.03.2021

      kdyz Anders nechce ani Polsko, tezko jej prodavat. Dobry priklad jak je (ne)zavedeni techniky domaci armadou az na vyjimky komplikace. Ta vyjimka je ale, pravda, shodou okolonosti ...Zobrazit celý příspěvek

      kdyz Anders nechce ani Polsko, tezko jej prodavat. Dobry priklad jak je (ne)zavedeni techniky domaci armadou az na vyjimky komplikace. Ta vyjimka je ale, pravda, shodou okolonosti zrovna favorit na viteze Lynx, v zemi puvodu nezavedeny.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    21:31 26.03.2021

    U Turry-30 bych viděl jako hlavní problém malé rozměry, které zapřičiňují problém s osazením všemi moderními systémy, senzory a elektronikou. Ona i ta Lance je napěchovaná až až. ...Zobrazit celý příspěvek

    U Turry-30 bych viděl jako hlavní problém malé rozměry, které zapřičiňují problém s osazením všemi moderními systémy, senzory a elektronikou. Ona i ta Lance je napěchovaná až až. Třeba se nová věž (pracovní název Turra-40) postaví natolik modulárně, aby krom výzbroje dokázala nést i těžkou verzi systému Trophy + třeba i nosič dronů. Postupem času je zkrátka potřeba mít dost místa na stropě (a bojích) věže, právě pro všelijaké tyhle vychytávky.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      09:38 27.03.2021

      skoro 200 vezi je urcite prilezitost, jen vyvinout kvalitni a nehendikepovat cele vozidlo ve srovnani s pouzitim treba Lance.

      skoro 200 vezi je urcite prilezitost, jen vyvinout kvalitni a nehendikepovat cele vozidlo ve srovnani s pouzitim treba Lance.

      • HEKTOR
        16:58 27.03.2021

        Jura99 - presne tak...kúpim si mercedes,ale motor tam dám z fábie... A HLAVNE NIČ NEVYVÍJAŤ !!! proste keď s niečim nemám skúsenosti,tak to nejdem teraz za každú cenu vyrábať...a ...Zobrazit celý příspěvek

        Jura99 - presne tak...kúpim si mercedes,ale motor tam dám z fábie...
        A HLAVNE NIČ NEVYVÍJAŤ !!! proste keď s niečim nemám skúsenosti,tak to nejdem teraz za každú cenu vyrábať...a hlavne nie cca 150ks,či žijeme vo vlhkom sne že svet čaká len na naše veže...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          08:30 29.03.2021

          myslím si to podobně, cca 200ks je slušná příležitost pro výrobce usadit se na trhu, ale Turra, jak ji známe z Vydry, by musela hodně přidat.

          myslím si to podobně, cca 200ks je slušná příležitost pro výrobce usadit se na trhu, ale Turra, jak ji známe z Vydry, by musela hodně přidat.

          • mikojan29
            10:28 29.03.2021

            Nové pásové BOV by malo byť v 7 verziách, takže tých veží nebude 200 ale určite menej. Nemyslím si, že je nutné vyvíjať vyvinuté, tie veže sú vo väčšine navrhnuté presne k podvozku ...Zobrazit celý příspěvek

            Nové pásové BOV by malo byť v 7 verziách, takže tých veží nebude 200 ale určite menej. Nemyslím si, že je nutné vyvíjať vyvinuté, tie veže sú vo väčšine navrhnuté presne k podvozku (okrem ASCODU II, tam prilepili čo zohnali).
            Ak už by aj niečo chceli, tak úplne niečo nové, so 40 mm kanónom, ale to sme zase pri "výskume a vývoji", ten niečo stojí a časovo to nestíhajú. Takže vybrať komplety, už by to mali mať odladené.Skrýt celý příspěvek

  • MZ01
    12:06 26.03.2021

    Vážení čitatelia tohto periodika,som vojak v zálohe 5 rokov času som venoval ossr, mám 41rokov a stále má táto téma zaujíma.A nielen v SR ale aj v ČR,ku ktorej mám fakt dobrý ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážení čitatelia tohto periodika,som vojak v zálohe 5 rokov času som venoval ossr, mám 41rokov a stále má táto téma zaujíma.A nielen v SR ale aj v ČR,ku ktorej mám fakt dobrý vzťah...ja so ešte Made in ČSSR,som na to hrdý a preto má veľmi mrzí,ako sa tu k sebe poniektorí chováte.. namiesto toho aby sme sa vzájomne podporovali,tak sa tu hráme na blbého a hlbšieho.. jazdím kamiónom po Európe a najlepší kolega bude pre mňa vždy Čech,lebo si ním môžem dať Plzeň a on so mnou slivovicu,a pokým vladzeme rozprávať,tak sme jeden národ.. škoda že rýchlo sa zabúda na našu históriu, či už slávnu alebo neslávny,ale neúspechy nám majú vyčítať iný,my by sme mali držať spolu a potiahnuť sa vzájomne a nie chovať sa k sebe ako hovadá...Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:40 26.03.2021

      Jo, ty půtky tady jsou občas naprosto nesmyslné.

      Jo, ty půtky tady jsou občas naprosto nesmyslné.

    • Latysimus
      14:40 26.03.2021

      Ja som vzdy fandil cechom aj ceskemu zbrojnemu priemyslu a nezmeni to ani tych par jedincov co tu do nas slovakov neustale skace

      Ja som vzdy fandil cechom aj ceskemu zbrojnemu priemyslu a nezmeni to ani tych par jedincov co tu do nas slovakov neustale skace

  • Meddy
    10:25 26.03.2021

    "Autor komentáře místo nákupu nových BVP navrhuje modernizaci současných BVP-2..." Autor komentáře by si měl nechat poradit od profesionálů a skutečných odborníků, než tohle ...Zobrazit celý příspěvek

    "Autor komentáře místo nákupu nových BVP navrhuje modernizaci současných BVP-2..."

    Autor komentáře by si měl nechat poradit od profesionálů a skutečných odborníků, než tohle vypustí z úst. Samozřejmě pokud to nevypustil vědomě a cíl jeho sdělení nebyl zcela jiný, ale to už by byla čistě politická píseň.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      10:32 26.03.2021

      Souhlas, autor komentáře by se měl stydět za zcestné myšlenkové pochody. V politice je dost nekompetentních lidí, kteří nemají svůj mozek a musí si nechat na všechno udělat ...Zobrazit celý příspěvek

      Souhlas, autor komentáře by se měl stydět za zcestné myšlenkové pochody. V politice je dost nekompetentních lidí, kteří nemají svůj mozek a musí si nechat na všechno udělat analýzu. Zajímalo by mě, když se dotyčný dostane do státních služeb, jestli by jako služební auto bral třeba repasované ale zastaralé pětkové BMW z roku 1990 a jako osobní počítač nějaké repasované pentium.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      11:49 26.03.2021

      Já bych osobně rád věděl, který představitel které "malé strany" takovouhle hloupost vypustil z úst, protože i mi, absolutnímu diletantovi v této problematice, taková možnost ...Zobrazit celý příspěvek

      Já bych osobně rád věděl, který představitel které "malé strany" takovouhle hloupost vypustil z úst, protože i mi, absolutnímu diletantovi v této problematice, taková možnost připadá naprosto neperspektivní a myslím, že by se mu to mělo aktivně rozmluvit.

      Jako kolik by při takové modernizaci z toho původního stroje vůbec mohlo zůstat (nemuselo by se vyměnit vlastně skoro všechno aby to mělo smysl)? Jak dlouho by to vydrželo? Jak dlouho by to trvalo (vlastně by se tady musel udělat celý nový program včetně nějaké implementace, ne)? Kolik by to stálo? To jsou aspoň dle mého selského rozumu otázky, na které v takovém případě nejde odpovědět pozitivně...Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    09:53 26.03.2021

    Tak BVP je celkem nasnadě - buď Lynx nebo ASCOD, ale na ten tank jsem opravdu zvědavý. Do slovenských hor mi vychází jen ten můj oblíbený Type-10 :-).

    Tak BVP je celkem nasnadě - buď Lynx nebo ASCOD, ale na ten tank jsem opravdu zvědavý. Do slovenských hor mi vychází jen ten můj oblíbený Type-10 :-).

    • HEKTOR
      17:00 27.03.2021

      liberal shark - type10 by bol veľmi fajn...ale až dosiahneme hdp japonska...takže tento rok asi nič,možno ten budúci... :)

      liberal shark - type10 by bol veľmi fajn...ale až dosiahneme hdp japonska...takže tento rok asi nič,možno ten budúci... :)

      • Double
        15:59 28.03.2021

        s japonskou ekonomikou by som nas neporovnaval, maju vyse 240% dlh

        s japonskou ekonomikou by som nas neporovnaval, maju vyse 240% dlh

  • Jura99
    09:51 26.03.2021

    A už se ví, jestli na Lynxovi bude Turra ? Ptám se proto, že slovenský výrobce věží by byl, ale nemá odbyt pro svou produkci mimo domácí státní zakázky (BVP-M, Vydra).

    A už se ví, jestli na Lynxovi bude Turra ? Ptám se proto, že slovenský výrobce věží by byl, ale nemá odbyt pro svou produkci mimo domácí státní zakázky (BVP-M, Vydra).

    • faraonamumu
      10:48 26.03.2021

      Podle toho, co se zde snaží roky někteří slovenští diskutující tvrdit, tak je Turra jedna z nejlepších věží na trhu. Nemůžeme přece opomenout ani legendární kanon 2A42 který je ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle toho, co se zde snaží roky někteří slovenští diskutující tvrdit, tak je Turra jedna z nejlepších věží na trhu. Nemůžeme přece opomenout ani legendární kanon 2A42 který je také na světové úrovni. Takže bych se ani nedivil, kdyby si fakt vybrali :DSkrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        14:08 26.03.2021

        Presne o vás dvoch píše vyššie MZ01

        Presne o vás dvoch píše vyššie MZ01

        • wlko
          14:31 26.03.2021

          A o vás nie? Polemizovať o vecnej stránke problematiky je určite fajn. Ale brať si osobne niektoré ústrky a štipľavé poznámky je zbytočné. A čo je úplne najzbytočnejšie je keď vy ...Zobrazit celý příspěvek

          A o vás nie?

          Polemizovať o vecnej stránke problematiky je určite fajn. Ale brať si osobne niektoré ústrky a štipľavé poznámky je zbytočné. A čo je úplne najzbytočnejšie je keď vy sám takúto hlúpu nikam nevedúcu a s problematikou nesúvisiacu polemiku vyvoláte? Naozaj vás to tak baví?

          A k tej Turre. Ak minister hovorí o zapojení nášho obranného priemyslu tak predpokladám že ak bude dodávateľ BVP súhlasiť tak prečo nie? Ak sa to podarí tak do toho pôjde toľko peňazí že budú môcť tie veže aj vylepšiť na základe postrehov OSSR, dať tam "správny" kanón atd.Skrýt celý příspěvek

          • Hajo
            14:47 26.03.2021

            Tak snáď sme realisti a dávať do nových PBVP kanon 2A42 je cez čiaru. Turru je možné osadiť Bushmasterom MK. 44.

            Tak snáď sme realisti a dávať do nových PBVP kanon 2A42 je cez čiaru. Turru je možné osadiť Bushmasterom MK. 44.

          • Miroslav
            16:50 26.03.2021

            Nikdy sem nechodím s cieľom hľadať konflikt. Ale je tu pár ľudí ktorým to vždy rád pripomeniem, že ich správanie dlhodobo nemá parametre nezaujatého a objektívneho jedinca. Ja ...Zobrazit celý příspěvek

            Nikdy sem nechodím s cieľom hľadať konflikt. Ale je tu pár ľudí ktorým to vždy rád pripomeniem, že ich správanie dlhodobo nemá parametre nezaujatého a objektívneho jedinca. Ja nemám dôvod nadávať na CR alebo Čechov nakoľko sám pochádzam zo zmiešanej CZ - SK rodinySkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            17:05 26.03.2021

            Miroslav: nelži a znovu si přečti svůj první příspěvek pod tímto článkem (nyní už je vyjetý o dost výš kvůli reakcím). Pak někomu namlouvej, že nehledáš konflikt.

            Miroslav: nelži a znovu si přečti svůj první příspěvek pod tímto článkem (nyní už je vyjetý o dost výš kvůli reakcím). Pak někomu namlouvej, že nehledáš konflikt.

          • Miroslav
            17:31 26.03.2021

            Ja viem veľmi dobre ako vyzeral prvý príspevok. Áno, narážal som v ňom na teba, že tu prídeš a vzhľadom na tému začneš hejtovať. Čo sa mimochodom aj okamžite stalo.

            Ja viem veľmi dobre ako vyzeral prvý príspevok. Áno, narážal som v ňom na teba, že tu prídeš a vzhľadom na tému začneš hejtovať. Čo sa mimochodom aj okamžite stalo.

          • Jura99
            17:53 26.03.2021

            Fakt jo ? Kde hejtuju potenciální nákup Lynxů+tanků pro OSSR ? To se zapotíš, abys to našel, protože to považuju za logický nápad a už jsem to xkrát psal.

            Fakt jo ? Kde hejtuju potenciální nákup Lynxů+tanků pro OSSR ? To se zapotíš, abys to našel, protože to považuju za logický nápad a už jsem to xkrát psal.

          • Miroslav
            18:38 26.03.2021

            Veď si okamžite vyšiel s tým, že na to mať nebudeme lebo Maďarsko má vyššiu životnú úroveň a slovenská ekonomika len padá. Čo podľa ukazovateľov HDP nie je pravda. Slovensko vo ...Zobrazit celý příspěvek

            Veď si okamžite vyšiel s tým, že na to mať nebudeme lebo Maďarsko má vyššiu životnú úroveň a slovenská ekonomika len padá. Čo podľa ukazovateľov HDP nie je pravda. Slovensko vo výkone ekonomiky dávno Maďarsko predbehlo a stabilne si pred nimi držíme náskokSkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            19:21 26.03.2021

            prosimte precti si aspon co jsem psal, o Madarsku jsi zacal sam. Me zajimal zdroj financovani, protoze to je financne narocny projekt, odhadem 2mld. €. Dost mi vadi, ze mi neustale ...Zobrazit celý příspěvek

            prosimte precti si aspon co jsem psal, o Madarsku jsi zacal sam. Me zajimal zdroj financovani, protoze to je financne narocny projekt, odhadem 2mld. €. Dost mi vadi, ze mi neustale prisuzujes neco, co vubec nepisu.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:24 26.03.2021

            A teraz už klasický prechod do módu ,,Mentálne retardovaný jedinec" Veľmi dobre vieš o čo ide. Nezaujatého pozorovateľa by si možno presvedčil, že sa proste pýtaš na financie. Kto ...Zobrazit celý příspěvek

            A teraz už klasický prechod do módu ,,Mentálne retardovaný jedinec"

            Veľmi dobre vieš o čo ide. Nezaujatého pozorovateľa by si možno presvedčil, že sa proste pýtaš na financie. Kto ťa však pozná vie, že v prípade nákupov Maďarska si veľkým fanúšikom a dopad na maďarské financie je podľa teba minimálny alebo žiadny. A to napriek tomu, že maďarská ekonomika je menej výkonná ako slovenská. Dvojaký meter je tvoja základná charakterová vlastnosť.

            Zuzanu si nazval slepou uličkou lebo ide o zlý koncept ťažkej húfnice ktorá nepatrí na kolesá. Keď však CSG predviedli Ditu, už si tiekol ako malý chlapec. O tvojich legendárnych T križovatkách kde sa slovenské húfnice zasekávajú ani nehovorímSkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            20:54 26.03.2021

            O madarskych verejnych financich nevim vubec nic, o slovenskych bohuzel ano, na vlastni kuzi. Ty totiz udajne nejsou, jisty sektor vrsi mnohalete dluhy dodavatelum a stat tam ...Zobrazit celý příspěvek

            O madarskych verejnych financich nevim vubec nic, o slovenskych bohuzel ano, na vlastni kuzi. Ty totiz udajne nejsou, jisty sektor vrsi mnohalete dluhy dodavatelum a stat tam praktikuje ruzna bizarni reseni. Neminim to rozebirat, muzes mi verit ci nemusis, ale roky mi prubezne vaznou uhrady v rozsahu zhruba dvou JLTV. Beru to celkem s nadhledem, rad vas zasponzoruju, kdyz nemate, ale musim se v duchu smat, kdyz tak blbe zvanis o HDP, prosperite a ruzne si o me otiras boty.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            21:25 26.03.2021

            Jura99 - tak aspoň ste konečne prezradili dôvod svojej empatie na všetko slovenské...nevyplatené faktúry...beriem,aj to je dôvod...asi by som bol na vašom mieste taký istý... a ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 - tak aspoň ste konečne prezradili dôvod svojej empatie na všetko slovenské...nevyplatené faktúry...beriem,aj to je dôvod...asi by som bol na vašom mieste taký istý...
            a "Miroslav" nejdem zastávať len preto že sme slováci,tiež si nemyslím o veľa jeho príspevkoch keď sa nechá uniesť že sem nepatria...Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            07:43 27.03.2021

            Čože ?!?!?! Ty sa pasuješ za znalca slovenskej makroekonomiky na základe nevyplatenej faktúry? To ako fakt alebo si z nás robíš srandu? Ty máš patologickú nenávisť k Slovensku ...Zobrazit celý příspěvek

            Čože ?!?!?!

            Ty sa pasuješ za znalca slovenskej makroekonomiky na základe nevyplatenej faktúry? To ako fakt alebo si z nás robíš srandu? Ty máš patologickú nenávisť k Slovensku lebo nevieš obchodovať?

            Mimochodom, ak chceš znížiť riziko, skús advokátsky depozit. Alebo si proste nájdi spoľahlivého partnera ktorý bude inkasovať za teba. Ja takého partnera v ČR mám. Keď chce niečo predať na Slovensku, predá to najprv mne a ja si to už s domácim zákazníkom vybavím. Samozrejme, provízia je 20 percent pre mňa ale zase sa mu nikdy nestalo, aby mal nevyplatenú faktúru. Zväčša mám jeho peniaze na účte skôr ako stihne urobiť expedíciuSkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:54 27.03.2021

            HEKTOR: diky za porozumeni problemu, i kdyz si nemyslim, ze mam neco proti Slovakum a uz vubec kvuli tem dvema dluznym JLTV :-). Miroslav: propadas se hloubeji do svych nesmyslu, ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR: diky za porozumeni problemu, i kdyz si nemyslim, ze mam neco proti Slovakum a uz vubec kvuli tem dvema dluznym JLTV :-).
            Miroslav: propadas se hloubeji do svych nesmyslu, ten problem neni o jedne fakture a o nepoctivem zakaznikovi a uz vubec neni resitelny nejakou uschovou, ba dokonce vubec pravni ci soudni cestou a zdaleka neni jen muj. Vsechny tve naivni kroky jsem si za 10let prosel a veril, ze v pravnim state musi fungovat, ale chyba lavky. Je to nefunkce jednoho verejneho sektoru, statem prihlizena, dluh cini obvykle az 1mld €, pak to stat teprve resi dalsim zkracenim veritelu. Kdyby se tak choval obcan, bud sedi za nekolik tč, nebo prinejmensim skonci pod mostem po zasahu exekutora. Ja s tou krivdou umim zit, jen me fakt zajimalo, kde ten stejny stat najednou vezme volne 2mld. na nakup BVP. Nic vic.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:18 27.03.2021

            Miroslav: mimochodem ty provizia 20%, to je presne duvod, proc si myslim, ze zadna vymena vlady nic nevyresi. U vas by kazdy chtel brat provizi vetsi nez je mnohde obvykla marze a ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: mimochodem ty provizia 20%, to je presne duvod, proc si myslim, ze zadna vymena vlady nic nevyresi. U vas by kazdy chtel brat provizi vetsi nez je mnohde obvykla marze a za veci, ktere maji fungovat samy a bezplatne. Mam skvelou moznost porovnavat to stejne podnikani v CR a SR, jsou to prekvapive nebe a dudy.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            14:53 27.03.2021

            Jura: čo si myslíš o mne, že som nejaký výpalník? Ja som nikoho do ničoho netlačil. Naopak, to tá česká firma oslovila mňa a ponúkla mi takúto spoluprácu. Ani provízia vo výške ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: čo si myslíš o mne, že som nejaký výpalník? Ja som nikoho do ničoho netlačil. Naopak, to tá česká firma oslovila mňa a ponúkla mi takúto spoluprácu. Ani provízia vo výške 20-25% nebol môj nápad. Takto to navrhli v zmluve a ja som nemal dôvod takúto ponuku neprijať. Ja mám prachy v podstate za nič, český partner je spokojný lebo sa nemusí báť o svoje peniaze... všetci sú spokojní aj po rokoch. Jedinou mojou podmienkou bolo, že mám exkluzivitu na trhy Slovensko, Poľsko a Ukrajina.

            Ak máš problém ako to na Slovensku po právnej stránke vyzerá, tak sem nelez. Ale prachy nesmrdia, že? Ináč by si toho už dávno nechal...

            Ja už 15 rokov aktívne bojujem proti pseudosocialistom zo SMERu, ktorí za 12 rokov vlády úplne položili túto krajinu na kolená ekonomicky, politicky, a hlavne morálne. Ja viem, prečo sa angažujem, aj keď tebe to asi príde vtipné a myslíš si, že mojou hlavnou motiváciou je asi obed. Nie je nič odpornejšie ako pohrobkovia socializmu z ktorých sú dnes privatizéri, oligarchovia a prospechári lebo sa nehnusili sami sebe prehodiť kabát. Ale čo ti to hovorím? ...takého jedného ste si zvolili za premiéraSkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:49 28.03.2021

            Miroslav: čekal jsem že mi poradíš, abych k vám nelezl, už o dost příspěvků dříve. Jinak pijavice, které by rády braly provizi desítky procent už za to, že vzaly za kliku, jsou u ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: čekal jsem že mi poradíš, abych k vám nelezl, už o dost příspěvků dříve. Jinak pijavice, které by rády braly provizi desítky procent už za to, že vzaly za kliku, jsou u vás skutečně na každém rohu a s potěšením je posílám kam patří. Nemluvím o tobě, ty si tu provizi určitě zasloužíš a o svých 25% zvyšuješ HDP, o kterém byla řeč. O boji se SMERem ani nemluv, lidé zvyklí brát v civilu provize se pak v politice neumí přepnout a čekají provize dál, ale tomu se už říká úplatek.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            17:44 28.03.2021

            Ja nie som Ježiško ani charita aby som niekoho kryl zadarmo. Nehovoriac o tom, že som tej firme priniesol zisky rádovo v desiatkach tisíc eur. Vybavil som im kšefty do ktorých by ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja nie som Ježiško ani charita aby som niekoho kryl zadarmo. Nehovoriac o tom, že som tej firme priniesol zisky rádovo v desiatkach tisíc eur. Vybavil som im kšefty do ktorých by sa nikdy nedostali, takže takto ja zvyšujem české HDP.

            A mimochodom, neviem kde to ty žiješ ale riaditeľ tej českej spoločnosti mi povedal, citujem: ,,Dejte si tam klidně dvacet procent. To je takový standard"Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      15:06 26.03.2021

      otázkou je proč by si tam nedali nějakou verzi své Turry? Byli by sami proti sobě, kdyby ji tam nechtěli.

      otázkou je proč by si tam nedali nějakou verzi své Turry? Byli by sami proti sobě, kdyby ji tam nechtěli.

      • Jura99
        17:08 26.03.2021

        tak já se ptám celkem seriózně, i když si samozřejmě myslím, že Turra je daleko za věží Lance a že ten podvozek si instalaci nedokonalé věže nezaslouží.

        tak já se ptám celkem seriózně, i když si samozřejmě myslím, že Turra je daleko za věží Lance a že ten podvozek si instalaci nedokonalé věže nezaslouží.

        • skelet
          19:50 26.03.2021

          OSSR bude poptávat cca 200 věží, byli by blázni, kdyby si to nechtěli osadit vlastní věží.

          OSSR bude poptávat cca 200 věží, byli by blázni, kdyby si to nechtěli osadit vlastní věží.

          • Scotty
            20:59 26.03.2021

            Je ovšem otázka jestli dokáží vyprodukovat věz která snese srovnání s tím co nabízí například Rheinmetall nebo BAE. Myslím že ani náhodou.

            Je ovšem otázka jestli dokáží vyprodukovat věz která snese srovnání s tím co nabízí například Rheinmetall nebo BAE. Myslím že ani náhodou.

          • HEKTOR
            21:30 26.03.2021

            skelet - takže máme si na (dúfam) špičkový podvozok typu boxer namontovať turru len preto že je domacej produkcie.??aj keď je na hovno.?? čiže máme ísť populistickou cestou minulej ...Zobrazit celý příspěvek

            skelet - takže máme si na (dúfam) špičkový podvozok typu boxer namontovať turru len preto že je domacej produkcie.??aj keď je na hovno.??
            čiže máme ísť populistickou cestou minulej vlády - dajme prácu slovenským rukám ...inak moje obľúbené motto a aj často ironický používané...Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            21:31 26.03.2021

            Scotty - presne tak...

            Scotty - presne tak...

          • Ján Paliga
            21:56 26.03.2021

            Najlepšie by bolo, keby tie veže robili v licencii... aspoň by sa dostali k technológiám... Turru by som bral len na BVP v mobilizačných skladoch.

            Najlepšie by bolo, keby tie veže robili v licencii... aspoň by sa dostali k technológiám... Turru by som bral len na BVP v mobilizačných skladoch.

          • skelet
            11:13 27.03.2021

            a já jsem prý antislovák :) Hektor: je jen na komunikaci výrobce a OSSR jakou věž budou schopni vyvinout. "Prototypů" jezdí v OSSR dost a dostatečně dlouhou dobu, aby nasbírali ...Zobrazit celý příspěvek

            a já jsem prý antislovák :)
            Hektor: je jen na komunikaci výrobce a OSSR jakou věž budou schopni vyvinout. "Prototypů" jezdí v OSSR dost a dostatečně dlouhou dobu, aby nasbírali zkušenosti z provozu.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            17:06 27.03.2021

            skelet - nič NEVYVÍJAŤ...za peniaze ktoré na to padnú by sme mohli mať pomaly vesmírnu loď enterprise... a nie len že to bude drahé,ale bude to aj na dve veci... lebo posledných ...Zobrazit celý příspěvek

            skelet - nič NEVYVÍJAŤ...za peniaze ktoré na to padnú by sme mohli mať pomaly vesmírnu loď enterprise...
            a nie len že to bude drahé,ale bude to aj na dve veci...
            lebo posledných cca25 rokov sa vyvíja vyvinuté...Skrýt celý příspěvek

          • Double
            16:02 28.03.2021

            Praveze to je celkom lacne, kedze vacsinou sa tieto veze len skladaju z produktov ktore su na trhu.

            Praveze to je celkom lacne, kedze vacsinou sa tieto veze len skladaju z produktov ktore su na trhu.

          • skelet
            11:31 29.03.2021

            hektor: kdo se bojí, sere v síni

            hektor: kdo se bojí, sere v síni

          • HEKTOR
            17:36 29.03.2021

            skelet - neviem o ako strachu hovoríte... ide o trošku inú vec...je veľmi ľahko niečo vyvíjať,pokiaľ máte politické krytie-čiže nulovú zodpovednosť v prípade neúspechu a vývoj sa ...Zobrazit celý příspěvek

            skelet - neviem o ako strachu hovoríte...
            ide o trošku inú vec...je veľmi ľahko niečo vyvíjať,pokiaľ máte politické krytie-čiže nulovú zodpovednosť v prípade neúspechu a vývoj sa financuje zo štátneho...
            som zvedavý ako veľmi by ste "sral v síni" keby sa podobný projekt financoval z vašich peňazí...
            Ďalšia vec je,že v praxi ani nejak asi nefunguje možnosť nejakej formy reklamácie keď sa ukáže,že produkt je na dve veci...
            a argumenty typu - vševojskové skúšky radšej ani neskúšajte...Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      15:48 26.03.2021

      Jura99 - neviem či mám úplne presné info,ale tie čo mám boli také,že výrobca veží nebol,skôr to bol niekto,čo mal tie veže "naskladnené" a popri tom mal kontakty...a tak nejak sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Jura99 - neviem či mám úplne presné info,ale tie čo mám boli také,že výrobca veží nebol,skôr to bol niekto,čo mal tie veže "naskladnené" a popri tom mal kontakty...a tak nejak sa modernizovali bvp + riešili vydry a veže našli svoj využitie...
      ale samozrejme by to bola veľká chyba ich využiť na čomkoľvek a aj spomínaný kanón by bol asi najmenší problém...takže tu platí nesmrteľná veta p. smoljaka - turu...nebrat...
      a keďže to boli väzby na minulú vládu,tak dúfam že už šancu nedostane...Skrýt celý příspěvek

  • Eagle
    09:39 26.03.2021

    Ta kára je naprostý designový orgasmus. Přední, zadní část naprosto sexy :)). Vnitřní prostory taky super, vlastně je to sen bigoše a noční můra logisty a finančáka :) Ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Ta kára je naprostý designový orgasmus. Přední, zadní část naprosto sexy :)). Vnitřní prostory taky super, vlastně je to sen bigoše a noční můra logisty a finančáka :)
    Ale jestliže bude odladěn systém a pohon jako design bude to nenáročná mašina.......možná.Skrýt celý příspěvek

  • lorgarius
    08:38 26.03.2021

    bombasticky nadpis, ale SR zatial nic nekupuje, "len spusta procesy". k nakupu/zavedeniu je to este dlha cesta.

    bombasticky nadpis, ale SR zatial nic nekupuje, "len spusta procesy". k nakupu/zavedeniu je to este dlha cesta.

    • HEKTOR
      21:33 26.03.2021

      lorgarius - no ak sa pôjde "maďarskou cestou",tak môžno budete prekvapený...ale píšem tam to AK...

      lorgarius - no ak sa pôjde "maďarskou cestou",tak môžno budete prekvapený...ale píšem tam to AK...

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4