Slovensko kupuje bojová vozidla pěchoty a tanky

Slovensko kupuje bojová vozidla pěchoty a tanky
KF41 Lynx na Slovensku / Ministerstvo obrany SR, Ivan Kelement (Zvětšit)

Slovensko 19. března oficiálně spustilo akviziční proces nákupu nových pásových bojových vozidel pěchoty (BVP). Slovenská armáda si dokonce na Záhorí již prohlédla BVP KF41 Lynx od společnosti Rheinmetall.

Nákup nových BVP pro Armádu ČR má již několik let zpoždění. Nyní dokonce hrozí odsunutí akvizice až do ustavení nové vlády po podzimních volbách. Reálně se tak nákup nových BVP odsouvá někdy do druhé poloviny roku 2022.

Ve hře jsou ale ještě „hrůznější“ scénáře – redakce Armádních novin dostala z vedení nejmenované malé, potenciálně po volbách vládní, parlamentní strany komentář o možném řešení problémů s českými BVP. Autor komentáře místo nákupu nových BVP navrhuje modernizaci současných BVP-2...

Zatímco tedy Polsko, Slovensko a Maďarsko zavádí nejnovější BVP a tanky, čeští vojáci mohou další dekádu nebo dvě stále drkotat v sovětských BVP-2. Ale nesvlíkejme kalhoty, brod je ještě daleko a do voleb se toho může stát mnoho.

Zpět na Slovensko. „Ministerstvo obrany SR spustilo procesy související s projektem pořízení nových bojových obrněných vozidel jako náhradu za techniku mechanizovaných jednotek vyzbrojených bojovými pásovými vozidly typu BVP-1, BVP-2 a BVP M. Kritérií pro výběr budou i v tomto případě požadavky Ozbrojených sil SR, transparentní proces pořízení a v neposlední řadě výrazné zapojení domácího obranného průmyslu. Jak potvrdil ministr obrany SR Jaroslav Naď, důraz bude kladen na skutečnou hodnotu za peníze,“ uvádí Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR).

MO SR v nejbližších měsících povede rozhovory s vícero potenciálními dodavateli. Německá Rheinmetall ale již ve statické a dynamické ukázce ve slovenském Záhorí (19.3.) představila pásové BVP KF41 Lynx.

Lynxe si prohlédl slovenský ministr obrany, náčelník generálního štábu slovenských ozbrojených sil Daniel Zmeko i zástupci slovenského průmyslu, kteří s představiteli Rheinmetallu hovořili o možné spolupráci. Testování proběhlo i přes běžící pandemii Covid-19. Přitom právě pandemie měla být oficiálním důvodem odložení testování tří konkurenčních BVP v ČR.

Armin Papperger, generální ředitel Rheinmetallu, ve veřejně přístupném přepisu konference o finančních výsledcích skupiny za fiskální rok 2020, věří v úspěch Lynxe na Slovensku.

„Zítra [19.3.] se potkám se Slováky. Slováci mají zájem [o Lynxe]. Chtějí se rozhodnout ještě letos a možná velmi brzy. Pak jsou jednání s Čechy. Na straně České republiky si myslím, že dojde ke zpoždění. Protože tam je, mimochodem i na Slovensku, malá vládní krize s premiérem, ale na české straně si osobně myslím, že se rozhodnou po volbách,“ uvádí Papperger s tím, že výše slovenského obchodu může dosáhnout výhledově až dvě miliardy euro.

„Pásová obrněná technika bude v budoucnu těžištěm těžké mechanizované brigády, jejíž vybudování představuje jeden ze základních závazků vůči aliančním spojencům v oblasti zkvalitnění našich ozbrojených sil,“ uvedl slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.

V první fázi se počítá s nákupem 164 BVP (v sedmi verzích) pro slovenskou 1. mechanizovanou brigádu – ta, podobně jako česká 7. mechanizovaná brigáda, je vyčleněná pro potřeby NATO. Každý ze tří mechanizovaných praporů 1. brigády získá 51 BVP, tankový prapor devět obrněnců a logistický prapor dvě vozidla.

V budoucnu dojde i k náhradě nedávno zavedených modernizovaných průzkumných BPzV Svatava (průzkumná verze BVP-1) u 2. mechanizované brigády – brigáda má 18 modernizovaných průzkumných vozidel BPsVI (Bojove Prieskumne Vozidlo ISTAR). Celkově může Slovensko nakoupit až 204 pasových BVP, resp. BVP a odvozených verzí na stejném pasovém podvozku.

Slovensko se následně, možná ještě letos, zaměří na nákup nových KBVP. Důvodem je předchozí neúspěšný projekt nákupu 81 KBVP Vydra 8×8, slovenské verze finského obrněnce Patria AMV.

Jak uvedl slovenský minstr obrany Naď v diskusním pořadu „Na telo plus“, po nákupu pásových a kolových BVP přijde v roce 2022 na řadu akvizice nových tanků. MO SR má zájem nakoupit 49 tanků pro tankový prapor 1. brigády. Ostatně podobné počty tanků si pořizuje Maďarsko.

Podle Naďe soutěž na nové tanky potrvá tři až pět měsíců s tím, že první tanky slovenská armáda chce získat ještě v roce 2023.

Zdroj: MO SR

Nahlásit chybu v článku


Související články

KOMENTÁŘ: Niekoľko mýtov okolo fínsko-slovenskej spolupráce na bojových vozidlách

Celý proces obstarania vozidiel BOV 8×8 je postavený na zavádzaní verejnosti zo strany slovenského ...

Slovenská armáda získá samohybné houfnice Zuzana 2

Zástupci slovenského ministerstva obrany minulý týden v pátek podepsali s firmou KONŠTRUKTA - ...

Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx

Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...

Slovensko kupuje další dva vrtulníky UH-60M Black Hawk pro speciální síly

Slovenská armáda rozšíří flotilu devíti vrtulníků UH-60M Black Hawk o další dva stroje. Současně ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Klimesov
    08:19 26.03.2021

    Tak ať ty plány vyjdou. Je dobré vidět, že i na Slovensku sílí hlasy k ukončení provozu strojů jako BVP-1 a BVP-2 a jejich náhrada za něco adekvátnějšího. Teď jen doufat, že do ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ať ty plány vyjdou.
    Je dobré vidět, že i na Slovensku sílí hlasy k ukončení provozu strojů jako BVP-1 a BVP-2 a jejich náhrada za něco adekvátnějšího.
    Teď jen doufat, že do toho nikdo na Slovensku nehodí vidle.Skrýt celý příspěvek

    • Latysimus
      09:13 26.03.2021

      U nas je taka atmosfera ze do tohto projektu si urcite kopne aj posledna instancia v state.. ale hadam bude to mat zdarny koniec

      U nas je taka atmosfera ze do tohto projektu si urcite kopne aj posledna instancia v state.. ale hadam bude to mat zdarny koniec

    • wlko
      09:47 26.03.2021

      Presne tak ako píše Latysimus, atmosféra u nás nenahráva nejakým veľkým nákupom. Už pri radaroch sa hundralo a keď sa z tohoto stane téma tak do Nada sa pustia všetci od ...Zobrazit celý příspěvek

      Presne tak ako píše Latysimus, atmosféra u nás nenahráva nejakým veľkým nákupom. Už pri radaroch sa hundralo a keď sa z tohoto stane téma tak do Nada sa pustia všetci od prezidentky až po občanov. Bohužiaľ momentálne je nominantom strany do ktorej si každý rád kopne, a tento nákup ťažko prejde. Zvlášť ak sa začnú zverejňovať odhady ceny takej ťažkej brigády ...

      Skôr to vidím tak že to po tejto vláde chytí do rúk HLAS a my nakúpime akurát to čo bude mať ich kamarát Jaroslav S. poruke.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    08:11 26.03.2021

    Namiesto nekonečného neplodného politikárčenia si radšej pozrite dvojdielny článok s hádam všetkými dostupnými informáciami o Lynxe a jeho vybavení s množstvom fotiek: 1. časť - ...Zobrazit celý příspěvek

    Namiesto nekonečného neplodného politikárčenia si radšej pozrite dvojdielny článok s hádam všetkými dostupnými informáciami o Lynxe a jeho vybavení s množstvom fotiek:
    1. časť - https://killermetals.blog.hu/2...
    2. časť - https://killermetals.blog.hu/2... Skrýt celý příspěvek

  • psovod
    20:49 25.03.2021

    když jsem naposledy potkal na misi slovenské vojáky, tak měli ještě sa58, vesty s ocelovými pláty, dobré oblečení,ovšem po návratu z mise značnou část toho oblečení vrací, protože ...Zobrazit celý příspěvek

    když jsem naposledy potkal na misi slovenské vojáky, tak měli ještě sa58, vesty s ocelovými pláty, dobré oblečení,ovšem po návratu z mise značnou část toho oblečení vrací, protože ho mají pouze půjčené, maskáče měli pouze ty které kdysi dávno fasovali při nástupu do armády a nové dostali pouze proto, že vyjížděli ven, platy taky nic moc,takže určitě ted nakoupí tuhle všechnu techniku, pro jejich ekonomiku to přece není žádný problémSkrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      21:13 25.03.2021

      psovod - podľa výzbroje sa jednalo asi o bigošov,maskáće sa asi ťažko budú vracať...ak ste ich stretli na misia afgán/irak/cyprus,tak boli vystrojený du púštnych podmienok...to ...Zobrazit celý příspěvek

      psovod - podľa výzbroje sa jednalo asi o bigošov,maskáće sa asi ťažko budú vracať...ak ste ich stretli na misia afgán/irak/cyprus,tak boli vystrojený du púštnych podmienok...to znamená že nafasovali púštne ruksaky a výstroj,to že sa vracia po návrate je vselku pochopiteľné...český vojaci si nechávajú po návrate komplet púštnu výstroj.???
      "maskáče měli pouze ty které kdysi dávno fasovali při nástupu do armády a nové dostali pouze proto, že vyjížděli ven" -hlúposť vytrhnutá z kontextu...na misiu sa fasujú dve obloženia maskáčov na pol roka...
      čo je zlé na oceľových plátoch.??viete porovnať +/- ocele vs sapi plátov.???
      takže čo tak nabudúce niečo k veci a nie takúto znôšku závistlivých blábolov............?....Skrýt celý příspěvek

      • benter
        08:57 26.03.2021

        Nevýhodu oceľových plátov su spalling a váha. Spalling sa dá vyriešiť aramidovou kapsou ale tá váha sa vyriešiť nedá. Už tak maju vojaci ťažkú výstroj a každé kilo sa ráta, hlavne ...Zobrazit celý příspěvek

        Nevýhodu oceľových plátov su spalling a váha. Spalling sa dá vyriešiť aramidovou kapsou ale tá váha sa vyriešiť nedá. Už tak maju vojaci ťažkú výstroj a každé kilo sa ráta, hlavne v krajinách ako Afganistan. Oceľové pláty su čisté 90tky, trend je už dávno inde.Skrýt celý příspěvek

        • HEKTOR
          15:56 26.03.2021

          benter - presne ako píšete-spalling sa vyrieši aramidovou kapsou... ale všetko má +/- a mínusom sapi plátov je,že potrebujete mäkkú balistiku...čo je tiež váha navyše,aj keď nie ...Zobrazit celý příspěvek

          benter - presne ako píšete-spalling sa vyrieši aramidovou kapsou...
          ale všetko má +/- a mínusom sapi plátov je,že potrebujete mäkkú balistiku...čo je tiež váha navyše,aj keď nie veľká ale je...a veĺa moderných nosičov nemá priestor na jej vloženie,lebo je móda byť sexi a mať drobučký nosič...
          a určite nie sú oceľové pláty 90tky,keďže sa stále vyrábajú a používajú...
          minimálne nemajú "dátum spotreby" a nie sú citlivé na nárazy...Skrýt celý příspěvek

          • benter
            11:20 27.03.2021

            HEKTOR: v dnešnej dobe poznáme už aj standalone pláty ktoré žiadnu mäkkú balistiku nepotrebujú. Keď sme pri mäkkej balistike, tú potrebujú aj oceľové pláty ak chceme pokryť väčšiu ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR: v dnešnej dobe poznáme už aj standalone pláty ktoré žiadnu mäkkú balistiku nepotrebujú. Keď sme pri mäkkej balistike, tú potrebujú aj oceľové pláty ak chceme pokryť väčšiu časť tela ako tú ktorú pokrýva plát. Z nejakého dôvodu prešli moderné armády na keramiku, asi veľmi dobre vedia prečo. Dátum spotreby a citlivosť na nárazy je asi taky argument ako keby sme považovali za výhodu ze naši vojaci nemajú kolimátory lebo aj tak tam idú baterky a sú menej odolné ako pevné mieridlá.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            17:14 27.03.2021

            benter - standalone síce nepotrebujú mäkkú balistiku,ale potrebujú zase antišok...to že sa pod ocelové pláty dávala mäkká balistika bolo preto,že frčala nosiče typu ricas a podobne ...Zobrazit celý příspěvek

            benter - standalone síce nepotrebujú mäkkú balistiku,ale potrebujú zase antišok...to že sa pod ocelové pláty dávala mäkká balistika bolo preto,že frčala nosiče typu ricas a podobne a tá makká balistika tam plnila max protičrepinovú ochranu,prípadne luger a nôž...
            ja tu neobhajujem ocel pred keramikou,ale ako som písal všetko má +/-...
            keby ste išli do misii,tak som veľmi zvedavý či by ste neriešili "starobu" a prípadnú odrbanosť plátov...Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      15:25 26.03.2021

      a boli aspon na konoch ti Slovaci, ci ostepy tahali na pleci? :D

      a boli aspon na konoch ti Slovaci, ci ostepy tahali na pleci? :D

  • jozo
    20:16 25.03.2021

    Čo sa ten Naď zbláznil? Kupujeme Stíhačky, radary, BVP a Tanky naraz? To kto akože zaplatí? Armáda hnije 30 rokov, nemôže hniť ďalších 30? To snáď nie je pravda. My sme predsa ...Zobrazit celý příspěvek

    Čo sa ten Naď zbláznil? Kupujeme Stíhačky, radary, BVP a Tanky naraz? To kto akože zaplatí? Armáda hnije 30 rokov, nemôže hniť ďalších 30? To snáď nie je pravda. My sme predsa maličká, chudobná, krajina. Kúpil by som akurát tie USA stíhačky ako úplatok aby nás potom prišli brániť keby sa naozaj niečo zomlelo, ale inak má toto zmysel???Skrýt celý příspěvek

    • Hajo
      20:47 25.03.2021

      Nie ďalších 30 rokov už nemôže. Stačilo. Štát bez funkčnej armády je odsúdený na zánik. To sú základy každého štátu. Inak to môžeme zabaliť. Brániť sa musíme najprv sami a až tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Nie ďalších 30 rokov už nemôže. Stačilo. Štát bez funkčnej armády je odsúdený na zánik. To sú základy každého štátu. Inak to môžeme zabaliť. Brániť sa musíme najprv sami a až tak sa môžeme spoliehať na pomoc zvonku.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        09:48 26.03.2021

        Přesně tak. Stát bez věrohodné vojenské moci má na mezinárodní scéně nulovou politickou a diplomatickou váhu. A to se nutně promítá i do ekonomiky.

        Přesně tak. Stát bez věrohodné vojenské moci má na mezinárodní scéně nulovou politickou a diplomatickou váhu. A to se nutně promítá i do ekonomiky.

    • HEKTOR
      21:16 25.03.2021

      jozo - neviem,možno sa mýlim,ale možno to je tak preto,že sa nekradne tak ako za minulej vlády sociálnej demokracie... ste typický vzorka slováka -keď sa nič nové nekupuje,tak sa ...Zobrazit celý příspěvek

      jozo - neviem,možno sa mýlim,ale možno to je tak preto,že sa nekradne tak ako za minulej vlády sociálnej demokracie...
      ste typický vzorka slováka -keď sa nič nové nekupuje,tak sa frfle že čo tá armáda používa za staré krámy.......a keď sa niečo kúpi,tak zase sa frfle načo a proti komu to armáde bude...Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      23:13 25.03.2021

      ... maličká chudobná krajina, ako stvorená na korupciu a veci s tým súvisiace od Zder-u-SD....

      ... maličká chudobná krajina, ako stvorená na korupciu a veci s tým súvisiace od Zder-u-SD....

  • Jura99
    19:52 25.03.2021

    Nákup nové techniky je určitě správný, ovšem sešlo se jim několik drahých modernizačních projektů v krátkém čase a do toho korona a rovněž výraznější pokles životní úrovně za ...Zobrazit celý příspěvek

    Nákup nové techniky je určitě správný, ovšem sešlo se jim několik drahých modernizačních projektů v krátkém čase a do toho korona a rovněž výraznější pokles životní úrovně za průměrem EU. Bude tedy zajímavé, odkud peníze uberou, aby je přidali armádě a jaký to bude mít vliv na státní finance.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      20:25 25.03.2021

      Dojemné ako ti záleží na slovenskej ekonomike. Mimochodom, maďarská ekonomika a životná úroveň zaostáva za tou slovenskou. Napriek tomu si vždy maďarské meganákupy obhajoval ako ...Zobrazit celý příspěvek

      Dojemné ako ti záleží na slovenskej ekonomike. Mimochodom, maďarská ekonomika a životná úroveň zaostáva za tou slovenskou. Napriek tomu si vždy maďarské meganákupy obhajoval ako ekonomicky efektívne a finančne udržateľnéSkrýt celý příspěvek

      • Jura99
        21:25 25.03.2021

        to uz par let neplati. HU i PL roste vuci prumeru EU, zatimco SR klesa, takze HU ma 73% a SR 70%. Nakupy hajim u HU i tento pokud k nemu dojde. Jen me zajima financovani, protoze ...Zobrazit celý příspěvek

        to uz par let neplati. HU i PL roste vuci prumeru EU, zatimco SR klesa, takze HU ma 73% a SR 70%. Nakupy hajim u HU i tento pokud k nemu dojde. Jen me zajima financovani, protoze toto je cenou srovnatelne s nakupem F16.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          22:36 25.03.2021

          Ty si v detstve viac padal na hlavu ako na zadok, že?

          HDP per capita v roku 2020/2021 (rank):

          Slovensko: 18 661/21 606 (44)
          Maďarsko: 15 373/17 645 (50)

          Ty si v detstve viac padal na hlavu ako na zadok, že?

          HDP per capita v roku 2020/2021 (rank):

          Slovensko: 18 661/21 606 (44)
          Maďarsko: 15 373/17 645 (50)

          • Jura99
            08:24 26.03.2021

            Miroslav: je to klidně možné, hlavu mám dost těžkou a asi mě táhla k zemi, ale ty sis nevšimnul, že píšu o životní úrovni vůči průměru v EU, nikoliv o cifře HDP. HDP je určitě ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: je to klidně možné, hlavu mám dost těžkou a asi mě táhla k zemi, ale ty sis nevšimnul, že píšu o životní úrovni vůči průměru v EU, nikoliv o cifře HDP. HDP je určitě dobrý ukazatel o tom, co se v ekonomice děje, ale pokud byste třeba montovali levné Dacie místo drahých SUV s vysokým rozdílem ceny vstupu a výstupu, HDP by bylo nižší. Otázka do pranice by ale byla, jestli by se to projevilo na životní úrovni slovenského dělníka v té automobilce a jak dalece by to mělo vliv na příjmy státu, pokud by fabrika čerpala pobídky. I proto je porovnání životní úrovně o něco více hmatatelné číslo než HDP na hlavu.Skrýt celý příspěvek

          • janusinko
            09:19 26.03.2021

            Jura99 Teraz si len opäť ukázal, že netušíš o čom píšeš. Skús si najprv zistiť aký je rozdiel medzi GDP PER CAPITA IN PPS vs GDP PER CAPITA. Presne toto je tvoj problém, že sa ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99
            Teraz si len opäť ukázal, že netušíš o čom píšeš. Skús si najprv zistiť aký je rozdiel medzi GDP PER CAPITA IN PPS vs GDP PER CAPITA.
            Presne toto je tvoj problém, že sa vyjadruješ aj k témam, ktorým nerozumieš a začneš argumentovať len s čiastkovými, prípadne inými údajmi, ktoré sa k tebe dostanú a nemáš prehľad o celku ako takom.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:29 26.03.2021

            janusinko: nemíním tě urážet, ale přečti si můj titulní text, nepíšu o HDP na hlavu, ale o životní úrovni, což nejen podle mě o něco lépe vyjadřuje kupní síla vůči průměru v EU. ...Zobrazit celý příspěvek

            janusinko: nemíním tě urážet, ale přečti si můj titulní text, nepíšu o HDP na hlavu, ale o životní úrovni, což nejen podle mě o něco lépe vyjadřuje kupní síla vůči průměru v EU. HDP na hlavu sem tlačíte vy s Miroslavem jako argument životní úrovně.Skrýt celý příspěvek

          • janusinko
            09:58 26.03.2021

            Jura99 V poriadku, tak ti to vysvetlím ako malému decku. Bojová technika sa nakupuje z rozpočtu štátnej pokladne. Do štátnej pokladne sa tie peniaze dostávajú cez rôzne odvody, ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99
            V poriadku, tak ti to vysvetlím ako malému decku. Bojová technika sa nakupuje z rozpočtu štátnej pokladne. Do štátnej pokladne sa tie peniaze dostávajú cez rôzne odvody, pokuty, štátne predaje... a teraz to príde, platí, že čím je celkové HDP krajiny vyššie, tým sa viac odvedie do spomínanej štátnej pokladne. Už tomu začínaš rozumieť? To, že máme na Slovensku drahé tovary a služby voči priemerným platom je fakt, ale omnoho zásadnejším faktorom na štátnu kasu sú odvody výrobných podnikov a firiem, takže sem nemiešaj životnú úroveň.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            10:03 26.03.2021

            Jura: Už za socializmu bolo podľa prehľadu najviac peňazí v bankách práve na juhu Slovenska. Bolo to spôsobené tým, že tam mnoho ľudí už pred prevratom tajne podnikalo so zeleninou ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: Už za socializmu bolo podľa prehľadu najviac peňazí v bankách práve na juhu Slovenska. Bolo to spôsobené tým, že tam mnoho ľudí už pred prevratom tajne podnikalo so zeleninou a ovocím ktorú na juhu ľahko dopestovať. Vyššiu životnú úroveň mala na svedomí hlavne šedá ekonomika. Preto aj v 90-tych rokoch najsilnejšia základňa mafie vznikla práve tam.

            Ničmenej je zásadný rozdiel medzi HDP a porovnaním životnej úrovne. Ostatne ak to nadnesiem, pre nákup tých BVP a tankov je podstatná ekonomická sila štátu a nie životná úroveň obyvateľstva. A či je v Maďarsku naozaj reálne životná úroveň vyššia ako na Slovensku... Noooo, oveľa viac Maďarov chodí do práce na Slovensko ako Slovákov do Maďarska.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            10:12 26.03.2021

            janusinko: HDP je rozdíl mezi vstupní cenou a výstupní hodnotou vyprodukovaných služeb a výrobků. To je určitě zajímavé číslo, ale pokud ty výrobky a služby produkuje zahraniční ...Zobrazit celý příspěvek

            janusinko: HDP je rozdíl mezi vstupní cenou a výstupní hodnotou vyprodukovaných služeb a výrobků. To je určitě zajímavé číslo, ale pokud ty výrobky a služby produkuje zahraniční investor, je dobré se ptát, co z toho stát má, aby si teda mohl nakoupit mj. tu vojenskou techniku. Stát má zaměstnané obyvatele, ti mají ze mzdy tu svou (kupodivu klesající) životní úroveň a pak jsou tu nějaké daně z příjmu, DPH a daně z dividendy, jež plyne do zahraničí. Jestli ty daně nakonec jsou či nejsou, u pobídkovaných investic, to jistě jako větší znalec budeš vědět lépe než já.Skrýt celý příspěvek

          • janusinko
            13:29 26.03.2021

            Jura99 Takže HDP je rozdiel medzi vstupnou cenou a výstupnou hodnotou vyprodukovaných služieb a tovarov, hej? :D :D :D Ak niekto napíše takúto blbosť, tak sa nie je o čom baviť. ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99
            Takže HDP je rozdiel medzi vstupnou cenou a výstupnou hodnotou vyprodukovaných služieb a tovarov, hej? :D :D :D
            Ak niekto napíše takúto blbosť, tak sa nie je o čom baviť. Nemienim ťa teraz poučovať o fungovaní, princípoch, vzťahoch a terminológii, vzhľadom na to, že ekonómia je komplexný odbor, ktorý sa študuje roky. Ale ak ti môžem poradiť, tak sa ozaj nevyjadruj k niečomu, čomu nerozumieš.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            14:12 26.03.2021

            Jura: Mám pocit, že už na strednej škole učia základy ekonomickej gramotnosti a pojem HDP je tam zjednodušene vysvetlený ako ,,Všetko to, čo sa vyrobí na území daného štátu".

            Jura: Mám pocit, že už na strednej škole učia základy ekonomickej gramotnosti a pojem HDP je tam zjednodušene vysvetlený ako ,,Všetko to, čo sa vyrobí na území daného štátu".

          • Jura99
            15:12 26.03.2021

            janusinko: tak studuj roky ten komplexní obor :-). Mám rád, když někdo machruje, každou blbost vidí složitě jak parní stroj a ani se neumí vymáčknout. Netuším, v čem se ti můj opis ...Zobrazit celý příspěvek

            janusinko: tak studuj roky ten komplexní obor :-). Mám rád, když někdo machruje, každou blbost vidí složitě jak parní stroj a ani se neumí vymáčknout. Netuším, v čem se ti můj opis definice tvorby HDP nelíbí, zde máš příklad z wiki.
            "Výrobce, který nakoupí materiál za 1000 Kč, zaplatí pracovníkům 800 Kč, spotřebuje energie za 200 Kč a výsledný výrobek prodá za 5000 Kč, přispěje ke tvorbě produktu částkou 3000 Kč (5000 − 1000 − 800 − 200). Pokud obchodník nakoupí tento výrobek za 5000 Kč, prodá jej za 7500 Kč a nespotřebuje žádný další nakupovaný materiál, energii nebo služby, přispěje tak ke tvorbě produktu částkou 2500 Kč."

            Těch 3000,- je rozdíl mezi vstupem a výstupem při výrobě, no a těch 2500,- je přírůstek HDP na službě (obodník).Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:16 26.03.2021

            Miroslav: To je jen půlka pravdy. HDP je všechno co se vyrobí mínus cena nákladů na pořízení toho co se vyrobí (tzn. rozdíl ceny všeho co stálo vstupu, aby mohl vzniknout výrobek ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: To je jen půlka pravdy. HDP je všechno co se vyrobí mínus cena nákladů na pořízení toho co se vyrobí (tzn. rozdíl ceny všeho co stálo vstupu, aby mohl vzniknout výrobek definovaný výstupní (prodejní) cenou. A k tomu totéž ve službách.Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      20:33 25.03.2021

      Ať se to někomu líbí nebo ne, tak armáda je jeden ze základních pilířů státu. A jak u nás, tak u nich je dlouhodobě zanedbávaný. A s přihlédnutím na tom, že i současná krize stojí ...Zobrazit celý příspěvek

      Ať se to někomu líbí nebo ne, tak armáda je jeden ze základních pilířů státu. A jak u nás, tak u nich je dlouhodobě zanedbávaný. A s přihlédnutím na tom, že i současná krize stojí a padá na výkonech zdravotníků, hasičů, policie a armády, se šetření na těchto složkách ukazuje jako nesprávné. Je dobré, že si to uvědomují už i politici.Skrýt celý příspěvek

    • Latysimus
      09:09 26.03.2021

      Jura99 ty si obyčajný hlupák

      Jura99 ty si obyčajný hlupák

      • mudry.udrzbar
        15:28 26.03.2021

        on to tu pise roky. Evidetne ma nejaky komplex, asi mu nejaky Slovak prebral zenu, ani sa jej nedivim...

        on to tu pise roky. Evidetne ma nejaky komplex, asi mu nejaky Slovak prebral zenu, ani sa jej nedivim...

  • flanker.jirka
    19:33 25.03.2021

    Hodně štěstí Slovensku při realizaci zmíněných projekt" V ČR se možná dostaneme do jiné situace. Pokud má slovo ministra nějakou váhu, tak to vypadá, že už asi stříhá metr a ...Zobrazit celý příspěvek

    Hodně štěstí Slovensku při realizaci zmíněných projekt"

    V ČR se možná dostaneme do jiné situace. Pokud má slovo ministra nějakou váhu, tak to vypadá, že už asi stříhá metr a blíží se jeho odstoupení.
    https://radiozurnal.rozhlas.cz... Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      19:43 25.03.2021

      Údaje má slíbeno převod peněz v pondělí projedná vláda.

      Údaje má slíbeno převod peněz v pondělí projedná vláda.

      • flanker.jirka
        20:08 25.03.2021

        Scotty
        Tak snad k tomu dojde. Možná místo utíkání z boje by měl naučit armádu lépe hospodařit, ale na to evidentně nemá.

        Scotty
        Tak snad k tomu dojde. Možná místo utíkání z boje by měl naučit armádu lépe hospodařit, ale na to evidentně nemá.

        • Scotty
          20:18 25.03.2021

          To není utíkání, ale tlak aby prosadil zájmy svého rezortu. Navíc bez peněz na modernizační projekty by toho stejně moc dělat nemohl.

          To není utíkání, ale tlak aby prosadil zájmy svého rezortu. Navíc bez peněz na modernizační projekty by toho stejně moc dělat nemohl.

          • flanker.jirka
            21:42 25.03.2021

            Babišovi je jedno, kdo mu tam bude dělat bílého koně. Neváhá ani stále měnit ministry zdravotnictví (prý se další změna zase rýsuje).

            Babišovi je jedno, kdo mu tam bude dělat bílého koně. Neváhá ani stále měnit ministry zdravotnictví (prý se další změna zase rýsuje).

          • Scotty
            23:31 25.03.2021

            Metnar je přeci jen v jiné pozici. Babiš ho mohl sestřelit už několikát. Ovšem neudělal to. Blatnému zlomil vaz jeho zásadový postoj k vyžadování evropské certifikace pro používané ...Zobrazit celý příspěvek

            Metnar je přeci jen v jiné pozici. Babiš ho mohl sestřelit už několikát. Ovšem neudělal to.
            Blatnému zlomil vaz jeho zásadový postoj k vyžadování evropské certifikace pro používané vakcíny. Jeho odvolání je ale spíš ústupek Zemanovy než přání Babiše. Před pro Babiše rozhodujícíma volbama musí s Hradem budovat dobré dodavatelsko-odběratelské vztahy....Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    17:28 25.03.2021

    Předpokládám že se bude opakovat scénář jako s radary. Maďarsko, Slovensko i ČR koupí jak Lynxy tak i Leopardy, ale zcela nezávisle a v trochu jiných konfiguracích. Zkrátka zase ...Zobrazit celý příspěvek

    Předpokládám že se bude opakovat scénář jako s radary. Maďarsko, Slovensko i ČR koupí jak Lynxy tak i Leopardy, ale zcela nezávisle a v trochu jiných konfiguracích. Zkrátka zase ukázka toho, jak V4 je jen o kecech a slavnostních prohlášeních.

    ps. MO ČR se podařilo úžasným způsobem provařit získání většiny výhod v případě rychlého nákupu vozidel Lynx, ale předběhli nás jak Maďaři a beztak i Slováci, tak ČR získá jen to co zbyde. Zkrátka neschopnost a nezájem o obranyschopnost státu v praxi - opravdu moc díky ANO.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      17:46 25.03.2021

      V4 nikdy o ničem jiném nebylo a nebude a musím říct, zaplať pánbůh.

      V4 nikdy o ničem jiném nebylo a nebude a musím říct, zaplať pánbůh.

    • PavolR
      18:10 25.03.2021

      No tak zrovna Leopardy mi prídu účelovo znevýhodnené už len samotným časovým rámcom so začiatkom dodávok v 2023. Vtedy totiž iba začnú dodávky nových Leopardov Maďarom. Druhá vec ...Zobrazit celý příspěvek

      No tak zrovna Leopardy mi prídu účelovo znevýhodnené už len samotným časovým rámcom so začiatkom dodávok v 2023. Vtedy totiž iba začnú dodávky nových Leopardov Maďarom.

      Druhá vec - niekedy začiatkom roka Naď vatiahol nosnosť mostov na Slovensku, čo je tradične mantra odporcov Leopardov. Vtedy to vyvolalo podozrenie, že sa tlačí na modernizáciu T-72, no vo svetle najnovších udalostí to vyzerá ako nástrel na od Leopardu ľahšieho nového tanku.

      To je dosť podobné, ako keď Hoľko rečnil o potrebe dvojmotorového lietadla pre hornatý terén Slovenska a čo sa nakoniec neobjavilo - cenová ponuka Mig-35. Chvála Bohu za pretrvávajúce sankcie na Rusko, inak by vyšinutí nacionalisti boli schopní pretláčať Migy. :-DSkrýt celý příspěvek

      • Flader
        19:10 25.03.2021

        Tak od Lo2A7 je asi ľahšie všetko okrem Merkavy a niektorých variánt M1. Inak všade sa spomínajú len Nemci a Kórejci. Ale teoreticky by mali byť nový tank schopný aj Francúzi, nie? ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak od Lo2A7 je asi ľahšie všetko okrem Merkavy a niektorých variánt M1. Inak všade sa spomínajú len Nemci a Kórejci. Ale teoreticky by mali byť nový tank schopný aj Francúzi, nie? Pokiaľ tam ešte existuje výrobná linka a dodávateľský reťazec, tak by ten "šibeničný dátum" mali byť schopný splniť. Ale taktiež nikde nie ej napísané, že sa zvažujú len novovyrobené stroje, stále môžu byť v hre aj repasy. A tam by ten čas bol myslím dostatočný.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      19:36 25.03.2021

      Rase Otázkou je, proč už před testy v roce 2017 si vojáci nestanovili podmínky lépe. Napříkad tak základní věci, jako to, že chtějí věže s posádkou a uspořádání 8+3 a ne 6+3. Už ...Zobrazit celý příspěvek

      Rase
      Otázkou je, proč už před testy v roce 2017 si vojáci nestanovili podmínky lépe. Napříkad tak základní věci, jako to, že chtějí věže s posádkou a uspořádání 8+3 a ne 6+3. Už tehdy se začalo vše zpoˇžďvat a nyní, taková drzost, testovat v době Covidu, tedy v době, kdy se AČR od podzimu vymlouvá, že to z důvodu Covid19 nepůjde.Skrýt celý příspěvek

      • Klimesov
        09:30 26.03.2021

        Protože testy z roku 2017 měli ujasnit GŠ AČR, kterou koncepci se nakonec vydat. Věci které jste vypsal, se neřeší od stolu nad papírem. Je potřeba si nějakou myšlenku nejprve ...Zobrazit celý příspěvek

        Protože testy z roku 2017 měli ujasnit GŠ AČR, kterou koncepci se nakonec vydat.
        Věci které jste vypsal, se neřeší od stolu nad papírem. Je potřeba si nějakou myšlenku nejprve odzkoušet v reálu a pak podle výsledku zkoušek nakonec rozhodnout.Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      15:39 26.03.2021

      Toto nikdy nepochopim, tak SR, ČR a kludne aj Madari potrebuju nakupit rovnaku vojensku techniku, tak logicky sa ponuka, ze si sadnu za stol a dohodnu: - kupime Lynxy, Leopardy, ...Zobrazit celý příspěvek

      Toto nikdy nepochopim, tak SR, ČR a kludne aj Madari potrebuju nakupit rovnaku vojensku techniku, tak logicky sa ponuka, ze si sadnu za stol a dohodnu:
      - kupime Lynxy, Leopardy, Izraelske radary, podme to sutazit spolu, vyjedname lepsiu cenu;
      - u teba sa budu montovat BVP, u teba radary u teba bude servisne stredisko;
      - nase mechanizovane brigady budu mat rovnaku vyzbroj, mozeme spolu cvicit a logistika v ramci spolocnych skupin NATO bude na uplne inej urovni. ¨¨

      celkom logicke, nie? Aj keby sme vynechali Madarov, tak medzi CR a SR sa to vylozene ponuka...Skrýt celý příspěvek

      • Garry
        10:51 27.03.2021

        Mudry.udržbar Už som to sem niekde dával do neakého vlákna o Madarskej technike ale zopakujem,Madari pred nákupom tankov a bvp oslovili všetkých vo V4 a čakali ale s nikým sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Mudry.udržbar
        Už som to sem niekde dával do neakého vlákna o Madarskej technike ale zopakujem,Madari pred nákupom tankov a bvp oslovili všetkých vo V4 a čakali ale s nikým sa nedalo dohodnúť a tak rozbehli proces.A teraz cvičia posádky ,ostré strelby na Leo2 a stavajú fabriku na výrobu a montáž BVP Lynx .(údajne tam budú montované BVP aj pre Austráliu a možno aj pre Slovákov ,a mohlo to byť opačne mohli to robiť v SR alebo Čechách.Ale na Slovensku len teraz začína výberové konanie a Češi nakúpime nenakúpime odložíme ,Ako sa chceš dohodnúť.Áno logiku to má príležitosť sa priam ponúkala.... Oni sa toho chopili a predbehli všetkých,nie že by chceli ale tak to vyšlo lebo ide aj o čas vybudovať funkčnú ťažkú brigádu a nenechávajú to na poslednú chvílu .Tam to je 10 roční plán a postupne ho naplňajú 2016-2026.Skrýt celý příspěvek

  • Hajo
    17:22 25.03.2021

    Tak obstaranie PBVP a KBVP v tak rýchlom slede je výzva. Ak sa v tomto volebnom období podaria aj tanky, tak klobúk dole. V prípade KBVP predpokladám, že pôjde o fínsku Patriu XP ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak obstaranie PBVP a KBVP v tak rýchlom slede je výzva. Ak sa v tomto volebnom období podaria aj tanky, tak klobúk dole.
    V prípade KBVP predpokladám, že pôjde o fínsku Patriu XP resp. prekopanú Vydru s tým, že konečná cena pôjde nadol o "vatu", ktorú tam zrejme mali......Skrýt celý příspěvek

  • niko
    16:28 25.03.2021

    Tak ked uz chceme byt konkretni, tak je to konkretne Vojensky obvod Zahorie.

    Tak ked uz chceme byt konkretni, tak je to konkretne Vojensky obvod Zahorie.

    • HEKTOR
      18:58 25.03.2021

      myslím že konkrétnejšie by to malo byť VTSÚ ZÁHORIE...

      myslím že konkrétnejšie by to malo byť VTSÚ ZÁHORIE...

      • niko
        10:46 26.03.2021

        VTSU Zahorie je iba institucia, ktora sidli vo Vojenskom obvode Zahorie. Cize uplne ciste by to bolo: VTSO testuje vo VO Zahorie.

        VTSU Zahorie je iba institucia, ktora sidli vo Vojenskom obvode Zahorie. Cize uplne ciste by to bolo: VTSO testuje vo VO Zahorie.

  • Clanek
    16:11 25.03.2021

    Jedna technicka: Zahori je region, ne misto / mesto. Tedy spravne je "na Zahori", ne "v Zahori", stejne jako na Morave. ;)

    Jedna technicka: Zahori je region, ne misto / mesto. Tedy spravne je "na Zahori", ne "v Zahori", stejne jako na Morave. ;)

  • Scotty
    16:09 25.03.2021

    Proč rovnou nenapsat že komentář poskytlo vedení SPD? Jejich negativní postoj k AČR je dlouhodobě známý.

    Proč rovnou nenapsat že komentář poskytlo vedení SPD? Jejich negativní postoj k AČR je dlouhodobě známý.

    • Jan Grohmann
      16:12 25.03.2021

      Není to SPD

      Není to SPD

      • Scotty
        16:28 25.03.2021

        Tak od koho? Takové postoje razí (minimálně veřejně) jen SPD nebo KSČM. Myslím že by bylo férové napsat která politická strana má takové plány. Zvlášť pokud minimálně formálně ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak od koho? Takové postoje razí (minimálně veřejně) jen SPD nebo KSČM. Myslím že by bylo férové napsat která politická strana má takové plány. Zvlášť pokud minimálně formálně všechny strany (mimo dvou jmenovaných) podporují modernizaci armády novou technikou.Skrýt celý příspěvek

        • Clanek
          16:31 25.03.2021

          "potenciálně po volbách vládní" tohle SPD asi vylucuje, stejnetak KSCM. Takze Topka? KDU?

          "potenciálně po volbách vládní" tohle SPD asi vylucuje, stejnetak KSCM. Takze Topka? KDU?

          • PavolR
            16:35 25.03.2021

            Nezastrája sa snáď Zeman, že bez ohľadu na výsledok volieb aj tak poverí Babiša?

            Nezastrája sa snáď Zeman, že bez ohľadu na výsledok volieb aj tak poverí Babiša?

          • Scotty
            16:38 25.03.2021

            Clanek
            To že po volbách vznikne ANO-rudo-hnědá koalice rozhodně není vyloučené.

            Clanek
            To že po volbách vznikne ANO-rudo-hnědá koalice rozhodně není vyloučené.

          • Clanek
            16:40 25.03.2021

            @Miroslav, ano, Zeman coby ohybac ustavy si samozrejme udela co bude chtit, nic to ale nemeni na tom ze dokud se aktualni opozice nerozpadne a dostane se do PS cca v sile podle ...Zobrazit celý příspěvek

            @Miroslav, ano, Zeman coby ohybac ustavy si samozrejme udela co bude chtit, nic to ale nemeni na tom ze dokud se aktualni opozice nerozpadne a dostane se do PS cca v sile podle dnesnich preferenci, pak vladu Babis proste nesestavi...
            ...coz je jasne kam povede. Podle vzoru Fico bude i Babis kandidovat na prezidenta.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            18:29 25.03.2021

            "A co na to Metnar? Že mlčí?"

            "A co na to Metnar? Že mlčí?"

          • Miroslav
            18:31 25.03.2021

            ?

            ?

          • Pavel1
            19:35 25.03.2021

            Nebo také, metnar udělal burešovi vozemboucha. © Kaiser a Lábus.

            Nebo také, metnar udělal burešovi vozemboucha. © Kaiser a Lábus.

          • Scotty
            19:44 25.03.2021

            Pavel1
            ?

            Pavel1
            ?

          • Pavel1
            09:48 26.03.2021

            Tomu se říká popkulturní odkaz.

            Tomu se říká popkulturní odkaz.

        • PavolR
          16:33 25.03.2021

          No, a keď si z toho máte vybrať jednu stranu, a SPD to vraj nie je, tak ste si vlastne odpovedali, že ide o komančov. ;-p

          No, a keď si z toho máte vybrať jednu stranu, a SPD to vraj nie je, tak ste si vlastne odpovedali, že ide o komančov. ;-p

        • Silentstalker
          16:39 25.03.2021

          Proč máte pocit, že SPD má patent na blbost? Tohle bych tipnul spíš na někoho z TOPky nebo KDU.

          Proč máte pocit, že SPD má patent na blbost? Tohle bych tipnul spíš na někoho z TOPky nebo KDU.

          • Scotty
            16:50 25.03.2021

            Stačí jen poslouchat co říkají politici SPD a brzo uvidíte že když se prodávaly patenty na blbost stáli v první řadě. Třeba nedávno Okamůra utrpěl geniální nápad. Který spočívá v ...Zobrazit celý příspěvek

            Stačí jen poslouchat co říkají politici SPD a brzo uvidíte že když se prodávaly patenty na blbost stáli v první řadě.
            Třeba nedávno Okamůra utrpěl geniální nápad. Který spočívá v tom že pokud se zataví armádní nákupy můžou valorizovat důchody o tisícovku měsíčně.Skrýt celý příspěvek

          • Silentstalker
            16:53 25.03.2021

            Nezaznamenal jsem, ale věřím Vám. Na druhou stranu, Okamura má mezi voliči mnoho "strážímehranicestrejců", co na armádu dost slyší.

            Nezaznamenal jsem, ale věřím Vám. Na druhou stranu, Okamura má mezi voliči mnoho "strážímehranicestrejců", co na armádu dost slyší.

          • Scotty
            17:03 25.03.2021

            Silentstalker Jinak pochybuji že to byl někdo z KDU. Minimálně jejich zástupce ve výboru pro obranu tenhle nákup vždy podporoval. To že to mohl být zase nějaký cukrář z TOP ...Zobrazit celý příspěvek

            Silentstalker
            Jinak pochybuji že to byl někdo z KDU. Minimálně jejich zástupce ve výboru pro obranu tenhle nákup vždy podporoval. To že to mohl být zase nějaký cukrář z TOP nevylučuji, ale koho dnes zajímá co si myslí TOP.Skrýt celý příspěvek

          • Silentstalker
            17:08 25.03.2021

            V určité politické konstalaci (koalice Pirátů + SPOLU) by na TOP09 mohlo vyjít právě jedno ministerstvo, třeba nějaké takové to škrtací, které nikdo jiný chtít v době úspor. A ...Zobrazit celý příspěvek

            V určité politické konstalaci (koalice Pirátů + SPOLU) by na TOP09 mohlo vyjít právě jedno ministerstvo, třeba nějaké takové to škrtací, které nikdo jiný chtít v době úspor. A ejhle, do pár let tu budeme mít další Havlův Tygr.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            17:11 25.03.2021

            Také to mohlo být ze STAN, smysl té strany spočívá v tom "ubrat Praze a poslat to na venkov", takže proč na venkově neutratit ty miliardy za BVP? Ostatně tohle by se mohlo líbit i ...Zobrazit celý příspěvek

            Také to mohlo být ze STAN, smysl té strany spočívá v tom "ubrat Praze a poslat to na venkov", takže proč na venkově neutratit ty miliardy za BVP? Ostatně tohle by se mohlo líbit i Pirátům.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            17:22 25.03.2021

            Silenstalker On tam ty strejce má, ale pro ně je BVP 2 srdeční záležitost z dob kdy se chystali táhnout na Rýn, takže jim by se to mohlo líbit. A pokud by ti strejcové akceptovali ...Zobrazit celý příspěvek

            Silenstalker
            On tam ty strejce má, ale pro ně je BVP 2 srdeční záležitost z dob kdy se chystali táhnout na Rýn, takže jim by se to mohlo líbit. A pokud by ti strejcové akceptovali nové BVP, muselo by být ze Severní AsieSkrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:24 25.03.2021

            Spíš počítám s tím že si bude obranu nárokovat ODS. TOP je zase euroatlantická strana která nebude blokovat závazek k NATO. Údajně zástupce Pirátů ve výboru Lipavský je taky člověk ...Zobrazit celý příspěvek

            Spíš počítám s tím že si bude obranu nárokovat ODS. TOP je zase euroatlantická strana která nebude blokovat závazek k NATO. Údajně zástupce Pirátů ve výboru Lipavský je taky člověk co rozhodně modernizaci armády brzdit nechce. Taky pochybuji že se někdo od Pirátů nějak vážně zabývá modernizací BVP-2.
            STAN je taková neznámá. O obraně se moc nevyjadřují, ale podobně jako TOP je to poměrně euroatlantická strana.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            17:27 25.03.2021

            Silentstalker
            Jak psal Nesher. Voliči SPD rozhodně neslyší na současnou AČR a už vůbec ne na její nutnou modernizaci.

            Silentstalker
            Jak psal Nesher. Voliči SPD rozhodně neslyší na současnou AČR a už vůbec ne na její nutnou modernizaci.

          • Silentstalker
            17:28 25.03.2021

            "muselo by být ze Severní Asie"

            Tak to je jasné. Modul Berežok a hned to bude samaja lučšaja mašina v mire bez zapadnych analogov (to druhé bude ovšem nepochybně pravda).

            "muselo by být ze Severní Asie"

            Tak to je jasné. Modul Berežok a hned to bude samaja lučšaja mašina v mire bez zapadnych analogov (to druhé bude ovšem nepochybně pravda).

          • Nesher
            17:51 25.03.2021

            Scotty Já též doufám, nicméně vytvořit vládu z tak nesourodých stran, které spojuje jen odpor k ANO (což plně chápu), bude složité a bude to vyžadovat mnoho kompromisů. A v rámci ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Já též doufám, nicméně vytvořit vládu z tak nesourodých stran, které spojuje jen odpor k ANO (což plně chápu), bude složité a bude to vyžadovat mnoho kompromisů. A v rámci nich je možné vše.
            Ostatně i když se podaří takovou vládu slepit, je otázka na jak dlouho, krásnou ukázku životnosti takového slepence můžeme aktuálně vidět na Slovensku.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:17 25.03.2021

            Nesher Skládání koalice a vlády bude nepochybně složité, ale pokud vyhraje současná opozice bude nepochybně chtít ukázat že to budou dělat jinak než Babiš. Teď bez výjimky ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher
            Skládání koalice a vlády bude nepochybně složité, ale pokud vyhraje současná opozice bude nepochybně chtít ukázat že to budou dělat jinak než Babiš. Teď bez výjimky zkritizují krácení rozpočtu MO. Takže těžko budou moct nějak zásadně přiškrtit rozpočet obrany. Ovšem to že neporoste tak jak se očekávalo je myslím naprosto jasné. S tím že by se v roce 2024 dávalo 2% HDP myslím nemůžeme počítat ať vyhraje kdokoli.
            Vláda na Slovensku by možná stále fungovala kdyby se premiér bezhlavě nezamiloval do jisté východní vakcíny....Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            18:36 25.03.2021

            Scotty Ano to bude a právě v rámci tohoto kompromisu může MO dostat třeba STAN nebo TOP. Jinak nevěřím, že by ta vláda vydržela celé 4 roky, dřív nebo později se střetnou na ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Ano to bude a právě v rámci tohoto kompromisu může MO dostat třeba STAN nebo TOP.
            Jinak nevěřím, že by ta vláda vydržela celé 4 roky, dřív nebo později se střetnou na nějakém pravděpodobně "kulturně-progresivistickém tématu" se kterým přijdou nejspíš Piráti. Obecně Piráti budou v celé té koalici tím nejméně stabilním prvkem. Ale pořád lepší než Bureš a a jeho sekta.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:04 25.03.2021

            Nesher jací budou Piráti pokud přeberou vládní zodpovědnost je otázka na kterou se asi nedá dát jednoznačnou odpověď. Myslím že Šídlo popsal Pirátskou stranu pytlík ze kterého ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher
            jací budou Piráti pokud přeberou vládní zodpovědnost je otázka na kterou se asi nedá dát jednoznačnou odpověď. Myslím že Šídlo popsal Pirátskou stranu pytlík ze kterého nevíte co zrovna vytáhnete. :) Jsou tam lidé rozumní, ale také naprosto neakceptovatelní. Kdyby nic jiného tak alespoň Piráti za sebou netáhnou karavanu estébáků.
            Jako moderní levice budou zejména s ODS hledat společnou řeč obtížně, ale v ODS si jistě uvědomují že buď budou vládnout s Bartošem nebo Babišem. Jinou volbu nemají, to že by měli po volbách premiéra už nevěří ani oni.Skrýt celý příspěvek

          • Takeda
            19:53 25.03.2021

            Já bych si zase spíš vsadil na STAN. To je taková směska názorů od leva doprava.

            Já bych si zase spíš vsadil na STAN. To je taková směska názorů od leva doprava.

          • Mortles
            13:05 26.03.2021

            Já si myslím, jako člověk na Piráty i osobně napojený (už jsem se na to vyjadřoval, znám ty lidi, člen strany nejsem jelikož jsem v Japonsku a nemělo by to moc smysl), že Piráti ...Zobrazit celý příspěvek

            Já si myslím, jako člověk na Piráty i osobně napojený (už jsem se na to vyjadřoval, znám ty lidi, člen strany nejsem jelikož jsem v Japonsku a nemělo by to moc smysl), že Piráti jsou relativně pragmatičtí, když jde o nějaké budování kompromisů. Nejen tím, že teďka mají děti a jsou výrazně méně protisystémoví než když vznikali (museli udělat i jisté vnitřní kompromisy ve své evoluci), ale protože ty lidi co tam teďka jsou ve finále hlavně zajímá aby se prosadilo aspoň něco - což je podle jejich mantry "naše práce je naše reklama", prostě kdyby nebyly výsledky, tak nemůžou čekat, že je někdo někdy bude volit a ostatně já taky ne.

            Jsou nějaké výrazné problémy ideologické v té budoucí koalici, například otázka právní úpravy homosexuálních sňatků, tam bude asi KDU bojovat výrazně. Ovšem co si myslím, že by mohlo tu koalici reálně ohrozit je to, že si někdo jako paní poslankyně Černochová začne vyřizovat nějaké osobní animozity, protože na to Piráti třeba dobře reagovat nebudou a tam může být rozkol velmi rychlý.

            Ale myslím si, že ani v ODS a ani v Pirátech nejsou lidi úplní sebevrazi a dokud ale jenom tak dlouho dokud se jim bude zdát, že je to spojení pro ně výhodné, tak s ním nebudou mít problém a nějaký program snad dohromady dají. Kdyby ta vláda padla rychle nebo bezdůvodně, tak jsem si jistý, že voliči by to ihned potrestali, nejen Sobotka ukázal, že český volič rozvraceče rád úplně nemá.Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            13:31 26.03.2021

            Edit: omlouvám se, měl jsem na mysli Udženiju ne Černochovou, ale základ příspěvku snad zůstal ve svém smyslu zachován.

            Edit: omlouvám se, měl jsem na mysli Udženiju ne Černochovou, ale základ příspěvku snad zůstal ve svém smyslu zachován.

          • padre
            15:08 26.03.2021

            Pamatuju Tomia ještě z doby kdy měl cestovní kancelář pro mončičáky a nechával je cestovat po Evropě..Troufám si tvrdit ,že v té době ještě ani nevěděl ,že nějaké Rusko existuje.

            Pamatuju Tomia ještě z doby kdy měl cestovní kancelář pro mončičáky a nechával je cestovat po Evropě..Troufám si tvrdit ,že v té době ještě ani nevěděl ,že nějaké Rusko existuje.

          • Scotty
            15:23 26.03.2021

            padre
            Pamatuji i dobu kdy Tomio nadšeně popisoval návštěvu britské mešity a pochvaloval si jak dobře vypadá jeho nabíječka se zahalenou hlavou. :)

            padre
            Pamatuji i dobu kdy Tomio nadšeně popisoval návštěvu britské mešity a pochvaloval si jak dobře vypadá jeho nabíječka se zahalenou hlavou. :)

  • Jura99
    16:07 25.03.2021

    Úvodní povzdech nad aktuálním osudem českého tendru je úplně na místě. Já bych jen doplnil kritiku i směrem k opozici, která kritizuje, že armáda nedostala 5mld. z těch 10mld. a že ...Zobrazit celý příspěvek

    Úvodní povzdech nad aktuálním osudem českého tendru je úplně na místě. Já bych jen doplnil kritiku i směrem k opozici, která kritizuje, že armáda nedostala 5mld. z těch 10mld. a že výběr BVP nemá být podepsán vládou na sklonku volebního období. Škoda je, že se novináři nezeptají, jestli příslušní opoziční kritici tedy hlasovali pro státní rozpočet s těmi 10mld. pro armádu či nikoliv. Osobně nevidím problém podepsat smlouvu na sklonku období vlády, protože to bude vyvrcholení dlouholetého výběru, nikoliv nějaký nahodilý obchod s podpisem nahonem.
    Pokud se nějaký politik seriózně zabývá myšlenkou na modernizaci BVP-2, tak by měl ihned dostat něco jiného na práci pro absolutní neznalost vojenské problematiky.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      16:20 25.03.2021

      Opozice ma svate pravo nezvednout ruku pro rozpocet jakykoliv, tim spis ne pro ten brak co predstavila Babisova vlada. To ze tam melo byt 10mld pro armadu na tom nic nemeni, pri ...Zobrazit celý příspěvek

      Opozice ma svate pravo nezvednout ruku pro rozpocet jakykoliv, tim spis ne pro ten brak co predstavila Babisova vlada. To ze tam melo byt 10mld pro armadu na tom nic nemeni, pri prevladajicich negativech by za to nezvedl ruku nikdo z nas.
      Nemyslim si ze by modernizace v BVP-2 ACR hrozila, je to spis zbozne prani nekoho kdo kdovi jestli v PS vubec bude. Nakonec, podobnych moznosti kdy ACR mohla modernizovat a nakonec presto sla cestou porizeni noveho zapadniho produktu je mnohem vic. Pandur, H1, Caesar, Gripen, Bren, CASA... (T72 ani nezminuju, neb je to ctvrtstoleti stara pisnicka)... vzdy se nakoupilo rozumne (ve smyslu rozumnejsi nez by bylo vrazet penize do sovetskeho srotu).Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        17:25 25.03.2021

        Opozice bezpochyby hlasuje obvykle proti rozpočtu. Tentokrát ale, když nepodpořili rozpočet oni, hlasovali tím proti navýšení rozpočtu MO o 10mld. Nemají nyní právo vůbec jakkoliv ...Zobrazit celý příspěvek

        Opozice bezpochyby hlasuje obvykle proti rozpočtu. Tentokrát ale, když nepodpořili rozpočet oni, hlasovali tím proti navýšení rozpočtu MO o 10mld. Nemají nyní právo vůbec jakkoliv komentovat, jestli se těch 10mld. do rozpočtu MO dostane. Obdobně hlasovali jako kašpaři proti nouzovému stavu, o týden později už ale nepochybovali ani oni, že nouzový stav je nutný. Ještě stihli ústavní žalobu, aby o týden později pro NS už hlasovali.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          13:36 26.03.2021

          Počkejte, o nouzovém stavu se hlasuje jenom když se prodlužuje, takže pokud se nemýlím, žádná opozice pro žádný nouzový stav ve sněmovně nehlasovala. Si pletete "hlasování o ...Zobrazit celý příspěvek

          Počkejte, o nouzovém stavu se hlasuje jenom když se prodlužuje, takže pokud se nemýlím, žádná opozice pro žádný nouzový stav ve sněmovně nehlasovala. Si pletete "hlasování o nouzovém stavu" s žádostí hejtmanů o jeho nové vyhlášení, což bylo zcela jistě ústavněprávně problematické a k tomu hejtmani nejsou parlamentní opozice, jejich pohled a zájmy můžou být dost odlišné od pohledu poslanců... Ale máte pravdu, že to bylo celé hloupé.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            17:24 26.03.2021

            Ano, hlasovalo se o prodloužení nouzového stavu, kde vláda nenašla podporu a nouzový stav v parlamentu prodloužen nebyl. Bylo to v situaci rozjíždějících se čísel nakažených a ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, hlasovalo se o prodloužení nouzového stavu, kde vláda nenašla podporu a nouzový stav v parlamentu prodloužen nebyl. Bylo to v situaci rozjíždějících se čísel nakažených a opozice tam argumentovala, že se má použít standardních zákonů např. o ochraně zdraví a každý krok zdůvodnit. Takže skvělý nápad, pro každou z několika tisíc škol jmenovitě zdůvodnit, proč ta která má nebo nemá být zavřená, totéž pro každou hospodu a každý obchod. To bylo nějak v pátek a od pondělí nouzový stav měl skončit. Vláda se tedy domluvila s hejtmany, že ti požádají o vyhlášení nouzového stavu a vláda jej vyhlásí znovu. To se stalo, následovaly nějaké stížnosti k ÚS a jelikož čísla opravdu rostla, najednou opozice začala být zticha a o týden později už dokonce hlasovala pro nový nouzový stav (ten "hejtmanský" prodloužit nechtěla, aby jej dodatečně nelegalizovala a zůstala otevřená vrátka k soudu). Pro mě jako voliče opozice (STAN) to mělo spolu s nepodpořením rozpočtu armádě ten efekt, že cestu do volební místnosti pro příště beru jako ztrátu času.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      17:24 25.03.2021

      To jsi to špatně pochopil, oni kritizovali, že se to tak vleče a že není možné čekat další měsíce. Tedy, že by se MO mělo rozhoupat v řádu dvou až tří měsíců.

      To jsi to špatně pochopil, oni kritizovali, že se to tak vleče a že není možné čekat další měsíce. Tedy, že by se MO mělo rozhoupat v řádu dvou až tří měsíců.

      • Jura99
        17:41 25.03.2021

        oni nesouhlasili s harmonogramem podpisu smlouvy v době voleb. To je jinými slovy nesouhlas s podpisem touto vládou, protože urychlit podpis asi nelze, jedině tak, že se to prostě ...Zobrazit celý příspěvek

        oni nesouhlasili s harmonogramem podpisu smlouvy v době voleb. To je jinými slovy nesouhlas s podpisem touto vládou, protože urychlit podpis asi nelze, jedině tak, že se to prostě podepíše na blind, např. bez srovnávacích zkoušek v terénu, které armáda v době covidu kdoví proč nehodlá udělat. S těmi 5mld. si dovolují tvrdit, že vláda ohrožuje obranyschopnost ČR, pokud těch 5mld. do rozpočtu nedá. Ano já si to myslím také, ale obranyschopnost ČR ohrozila opozice už tím, že rozpočet nehodlala podpořit.Skrýt celý příspěvek

        • Nesher
          17:52 25.03.2021

          Ne oni kritizovali to, že podpis smlouvy má být těsně před volbami, což není úplně standardní a říkají, že by se to mělo urychlit.

          Ne oni kritizovali to, že podpis smlouvy má být těsně před volbami, což není úplně standardní a říkají, že by se to mělo urychlit.

          • Jura99
            17:56 25.03.2021

            ano, říkají že podpis před volbami není standardní (ač nevím co by změnilo o měsíc dřív). Nepostřehl jsem ale, že by mluvili o urychlení.

            ano, říkají že podpis před volbami není standardní (ač nevím co by změnilo o měsíc dřív). Nepostřehl jsem ale, že by mluvili o urychlení.

          • Nesher
            18:17 25.03.2021

            Jura99 zkoukni video v článku, zhruba od 20 sekundy, předsedkyně branného výboru to říká jasně "potřebujeme nové BVP v řádu několika málo měsíců pokud nechceme ohrozit ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99
            zkoukni video v článku, zhruba od 20 sekundy, předsedkyně branného výboru to říká jasně "potřebujeme nové BVP v řádu několika málo měsíců pokud nechceme ohrozit obranyschopnost"
            https://cnn.iprima.cz/aero-vod... Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:23 25.03.2021

            Nesher Problém je jestli to v současné situaci jde vůbec nějak urychlit. Černochová navrhovala zrušit soutěž a uzavřít mezivládní smlouvu, ale to by v současné chvíli celou věc ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher
            Problém je jestli to v současné situaci jde vůbec nějak urychlit. Černochová navrhovala zrušit soutěž a uzavřít mezivládní smlouvu, ale to by v současné chvíli celou věc spíš zdrželo.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            18:31 25.03.2021

            Scotty Já neříkám zda se to urychlit, podle mě ano. Kvůli výzvě k podání finální nabídky nemusí čekat na ty předváděčky. Ostatně moc nevím proč se odkládaly, daly se v nějaké ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Já neříkám zda se to urychlit, podle mě ano. Kvůli výzvě k podání finální nabídky nemusí čekat na ty předváděčky. Ostatně moc nevím proč se odkládaly, daly se v nějaké bublině v nějakém VVP v pohodě udělat, za přítomnosti omezeného počtu lidí, každý den testy.
            To zrušení tendru bylo reálné cca před rokem, teď už ne, to je fakt.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:12 25.03.2021

            Nesher Ono se plánuje že vyzvou k podání nabídek ještě před začátkem zkoušek. Ovšem to musí nejdřív projít mezirezortním připomínkováním (údajně má výhrady ministerstvo průmyslu) ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher
            Ono se plánuje že vyzvou k podání nabídek ještě před začátkem zkoušek. Ovšem to musí nejdřív projít mezirezortním připomínkováním (údajně má výhrady ministerstvo průmyslu) a schválením vlády. Nabídky by se potom měly hodnotit už v průběhu zkoušek.
            https://www.securitymagazin.cz... Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          18:06 25.03.2021

          Jenže to neodsouhlasení není pro ministerstvo nijak závazné. Zkoušky jsou naplánované na přelom května a června. To že neschopná vláda není ochotná jednat z opozicí není vina té ...Zobrazit celý příspěvek

          Jenže to neodsouhlasení není pro ministerstvo nijak závazné. Zkoušky jsou naplánované na přelom května a června.
          To že neschopná vláda není ochotná jednat z opozicí není vina té opozice. Neustále hledat výmluvy nebo omluvy za to že vláda ustoupila KSČM je trapné. Nechcete napříště ohrožovat bezpečnost ČR = nevolte ANO. Jednoduché.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    15:40 25.03.2021

    Jura so Skeletom práve dostali smrteľnú ranu priamo do čela

    Jura so Skeletom práve dostali smrteľnú ranu priamo do čela

    • Torong
      15:45 25.03.2021

      Tobě to prostě nedá a nedá.
      Každopádně držím palce ať to Slovákům vyjde a mají moderně vyzbrojenou armádu.

      Tobě to prostě nedá a nedá.
      Každopádně držím palce ať to Slovákům vyjde a mají moderně vyzbrojenou armádu.

      • Miroslav
        15:54 25.03.2021

        Nenapísal som nič zle. Akurát neprajníci a hejtery si dnes neprídu na svoje

        Nenapísal som nič zle. Akurát neprajníci a hejtery si dnes neprídu na svoje

        • Jura99
          16:12 25.03.2021

          jelikož OSSR obvykle udělají z 10 věcí 8 blbě, tak komentář pak vypadá jako hejt, za to nemůžu. Nebudu chválit BVP-M, tam zmizlo 1,5mil.€/ks a teď se stejně budou kupovat nové BVP ...Zobrazit celý příspěvek

          jelikož OSSR obvykle udělají z 10 věcí 8 blbě, tak komentář pak vypadá jako hejt, za to nemůžu. Nebudu chválit BVP-M, tam zmizlo 1,5mil.€/ks a teď se stejně budou kupovat nové BVP ? Obdobný nesmysl je vrazit 1mld. Kč do T-72M4CZ a potenciálně dalších pár stovek mil. do pohonu, aby sis nemyslel, že kritizuju jen OSSR.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            17:09 25.03.2021

            BVP 1/2 resp. BVP-M sa bude používať ďalej. Kompletné prezbrojenie na nové BVP sa neudeje naraz, ale v dvoch fázach. Prvá dostane nové stroje ŤMB

            BVP 1/2 resp. BVP-M sa bude používať ďalej. Kompletné prezbrojenie na nové BVP sa neudeje naraz, ale v dvoch fázach. Prvá dostane nové stroje ŤMB

      • HEKTOR
        22:31 25.03.2021

        Torong - hm,celkom by ma zaujímalo,kto vás mínuskoval....?.

        Torong - hm,celkom by ma zaujímalo,kto vás mínuskoval....?.

    • Jura99
      15:58 25.03.2021

      Pravděpodobně si i přes jindy dobrou paměť na mé příspěvky nepamatuješ, že jsem pravidelně kritizoval modernizaci BVP-M jako vyhozené peníze a vybízel k maďarské cestě prostě "jít ...Zobrazit celý příspěvek

      Pravděpodobně si i přes jindy dobrou paměť na mé příspěvky nepamatuješ, že jsem pravidelně kritizoval modernizaci BVP-M jako vyhozené peníze a vybízel k maďarské cestě prostě "jít a koupit" nové a osvědčené. Není důvod, aby malá pidiarmáda hledala své vlastní specifika techniky, která hned vedle u spojenců už slouží. Takže nákup nové techniky uděláte, bude to správně. Spíš mě bude zajímat, jak si příště poradíš s tvou oblíbenou kritikou Maďarska a jejich nákupů, pokud uděláte totéž a možná i co do počtu kusů.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        18:01 25.03.2021

        My na rozdiel od Maďarska necítime 1000 ročnú krivdu ktorá sa v maďarskom národe naplno usídlila po rozpade Rakúsko-Uhorska

        My na rozdiel od Maďarska necítime 1000 ročnú krivdu ktorá sa v maďarskom národe naplno usídlila po rozpade Rakúsko-Uhorska

        • Jura99
          19:48 25.03.2021

          spíš mohou cítit 100letou křivdu a to zčásti oprávněně, asi nebyl po první světové válce stát více okrájený o souvislé osídlení jeho etnikem, než Maďarsko. Přitom Maďaři určitě ...Zobrazit celý příspěvek

          spíš mohou cítit 100letou křivdu a to zčásti oprávněně, asi nebyl po první světové válce stát více okrájený o souvislé osídlení jeho etnikem, než Maďarsko. Přitom Maďaři určitě nepatřili k nějakým jestřábům, kdo by válku začal.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:36 25.03.2021

            Neviem prečo to teba trápi. A vôbec, vy ste sa v rovnakej situácii neocitli len preto, že ste nemcov po vojne vyhnali. Z časti kvôli pomste a časti aby ste ich okradli. Ale to už ...Zobrazit celý příspěvek

            Neviem prečo to teba trápi. A vôbec, vy ste sa v rovnakej situácii neocitli len preto, že ste nemcov po vojne vyhnali. Z časti kvôli pomste a časti aby ste ich okradli. Ale to už je iný príbehSkrýt celý příspěvek

          • Qakin
            21:18 25.03.2021

            Miroslav: Fakt se chceš srovnávat rozpad R-U s koncem 2WW?!

            Miroslav: Fakt se chceš srovnávat rozpad R-U s koncem 2WW?!

          • Jura99
            21:31 25.03.2021

            Myslim, ze jsme je vyhnali proto, ze jsme do pohranici nastehovali Slovaky. Bohuzel je to dodnes mnohde videt, ze se hospodarit stale uci.

            Myslim, ze jsme je vyhnali proto, ze jsme do pohranici nastehovali Slovaky. Bohuzel je to dodnes mnohde videt, ze se hospodarit stale uci.

          • Miroslav
            22:52 25.03.2021

            Qakin: Netreba si zamieňať príčinu a následok Jura: Toto snáď ani nemá cenu komentovať. Náš trestný poriadok to nazýva trestným činom hanobenie národa, rasy a presvedčenia. ...Zobrazit celý příspěvek

            Qakin: Netreba si zamieňať príčinu a následok

            Jura: Toto snáď ani nemá cenu komentovať. Náš trestný poriadok to nazýva trestným činom hanobenie národa, rasy a presvedčenia. Trestná sadzba 1-3 rokov nepodmienečneSkrýt celý příspěvek

          • noname
            07:35 26.03.2021

            Miroslav co to melete? Neviem prečo to teba trápi. A vôbec, vy ste sa v rovnakej situácii neocitli len preto, že ste nemcov po vojne vyhnali. Z časti kvôli pomste a časti aby ste ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav co to melete?
            Neviem prečo to teba trápi. A vôbec, vy ste sa v rovnakej situácii neocitli len preto, že ste nemcov po vojne vyhnali. Z časti kvôli pomste a časti aby ste ich okradli. Ale to už je iný príbeh.

            Víte jak vypadá pomsta, tak si udělejte výlet a podívejte se do Lidic, nebo Ležáků. Odsun Němců byl dohodnut v Postupimi ne, že se Češi rozhodli. Tak být vámi si lištím a jdu zapálit svíčku za za 360-ti Čechoslováku.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:03 26.03.2021

            Miroslav: možná ti jen leze na mozek ta vaše denní realita zatýkání a kriminalizování kdekoho a kdečeho za kdeco, i když v dnešní době je klidně možné, že když napíšeš, že Češi ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: možná ti jen leze na mozek ta vaše denní realita zatýkání a kriminalizování kdekoho a kdečeho za kdeco, i když v dnešní době je klidně možné, že když napíšeš, že Češi Němce okradli a mstili se jim, že hanobíš český národ, stejně tak je to možné, když napíšu, že Slováci hospodařili hůř než Němci. Vlastně nevím co zpochybňuješ, jestli osídlení sudet též Slováky nebo že hospodařili hůř než jejich předchůdci ? Ale dnes jsme si všichni rovni a všichni děláme a umíme totéž a pokud náhodou ne, tak zákon nařizuje, že to tak je. Uniká ti také podstatná věc, vy jste neměli Maďary za co vyhnat, za války jste byli na stejné lodi a paradoxně být Židem na jižním SK obsazeném Maďarskem prodloužilo život ve srovnání být tou dobou ve Slovenské republice, kde jste si ihned zkraje války zaplatili jejich likvidaci. A ty bys ještě chtěl po válce někoho od vás vyhánět ? Podotýkám, že odpověď od tebe nečekám, diskuse je s tebou v této oblasti toxická.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            10:12 26.03.2021

            Jura: Ty si si ešte doteraz nevšimol, že reč bola o následku a nie o príčine. Následok bol taký, že po odsune ste už také problémy riešiť nemuseli ako my s Maďarmi. To je proste ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: Ty si si ešte doteraz nevšimol, že reč bola o následku a nie o príčine. Následok bol taký, že po odsune ste už také problémy riešiť nemuseli ako my s Maďarmi. To je proste fakt.

            WIKIPEDIE: S koncem války byli téměř bez výjimek sudetští Němci odsunuti, majetek byl zabavován a mnoho jich vysídlení do Německa a Rakouska nepřežilo. Dnes je vysídlení těchto obyvatel tématem mnoha diskusí, protože ne všichni Sudetští Němci se ztotožňovali s nacistickou ideologií a nebyli v NSDAP. Většina obyvatel a politiků České republiky, stejně jako současná česká i někdejší komunistická historiografie, používá termínů odsun či vysídlení. Vysídlení Němci, jejichž mluvčím je především Sudetoněmecké krajanské sdružení (něm. Sudetendeutsche Landsmannschaft), hovoří o vyhnání (něm. Vertreibung).

            Áno, odsun Nemcov z CS bol dohodnutý na konferencii (teraz neviem na ktorej presne) ale súdruhovia to poňali po svojom. Uplatnil sa princíp kolektívnej viny, čo je samo o sebe trestuhodné. To, že ja chcem niekoho vyháňať, to je výplod tvojej fantázie, ja som nikde nić takéto nepísal. Písal som len čisto o tom, že vy ste takéto problémy nemali po odsune. to, že ten odsun sprevádzali obrovské ľudské a osobné tragédie je tiež fakt. Teda na čo sa tu hráš? Na spravodlivého?

            Mimochodom, pozri si na túto tému film Udělení milosti se zamítáSkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            10:43 26.03.2021

            Miroslav: během války se názor E. Beneše na budoucnost soužití s Němci vyvíjel. Zpočátku plánoval "pouze" jejich přesun v rámci republiky na severní Moravu. Jakmile šlo do tuhého a ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: během války se názor E. Beneše na budoucnost soužití s Němci vyvíjel. Zpočátku plánoval "pouze" jejich přesun v rámci republiky na severní Moravu. Jakmile šlo do tuhého a Němci hodlali Čechy po válce poněmčit či zlikvidovat, změnil se i Benešův cíl. A ano, schválili to spojenci v Postupimi. Během odsunu dala řada lidí Němcům sežrat své emoce, mimochodem jeden z nejotřesnějších známých masakrů měl ale na svědomí Slovák, K. Pazúr, který coby bývalý člen HG a po zajetí na východě bohužel Svobodovec, zorganizoval vraždu žen a dětí u Přerova.Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            15:52 26.03.2021

            odsun Madarov bol zo strany CSR požadovaný v rovnakej miere ako u Nemcov, akurat sa ho nepodarilo zrealizovat. Po 1.sv sa rozhodlo, ze historicke hranice sa budu respektovat bez ...Zobrazit celý příspěvek

            odsun Madarov bol zo strany CSR požadovaný v rovnakej miere ako u Nemcov, akurat sa ho nepodarilo zrealizovat. Po 1.sv sa rozhodlo, ze historicke hranice sa budu respektovat bez prihliadnutiu k etnickemu osidleniu, po 2.sv sa konstatovalo, ze to nefungovalo a pre buducu mierovu existenciu je nutne Nemcov aj Madarov vystahovat, u Madarov sa to uˇž ale nepodarilo zrealizovať. Inak bola situacia velmi podobna. Takže tvoje dojmy su uplne mimo, rovnako ako skratkovite tvrdenie, ze Sudety dnes obyvaju vystahovani Slovaci, ktori sa do dnes nenaucili hospodarit. Tak drivivu vacsinu majetku po vystahovanych Nemcoch ochotne prebrali Cesi, okrem toho sa tam vystahovavali prave Madari, ktrorych sa nepodarilo vysidlit, Romovia a pod. Nacistami vypalecnych dedin bolo viac na SK a ohladne deportacie Zidov z protektoratu tiez nemas moc co vycitat...Skrýt celý příspěvek

        • faraonamumu
          22:18 25.03.2021

          Myslím si, že Slováci by měli o ukřivdění pomlčet. Rozbít společný Československý stát na základě protiústavního postupu lidmi, kteří fanaticky uctívali Tisa a vzpomínají na ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím si, že Slováci by měli o ukřivdění pomlčet. Rozbít společný Československý stát na základě protiústavního postupu lidmi, kteří fanaticky uctívali Tisa a vzpomínají na krásnou minulost fašistického Slovenského štátu. Podívejte se do preambule slovenské ústavy kde se hlasitě k Velké Moravě a zmiňujem váš boj o národní stát a veškeré křivdy, které vám byly provedeny... A to si myslím, že na rozdíl od Maďarů na takové řeči nemáte moc nárok..Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            22:29 25.03.2021

            faraonamumu - u vás asi fakt platí čo príspevok,to klenot...nejaká objektivita ani náhodou nehrozí...ale jedno vám musím uznať,keď si myslím že väčšiu provokačnú blbosť už asi ...Zobrazit celý příspěvek

            faraonamumu - u vás asi fakt platí čo príspevok,to klenot...nejaká objektivita ani náhodou nehrozí...ale jedno vám musím uznať,keď si myslím že väčšiu provokačnú blbosť už asi nenapíše,tak vždy mi dokáže novým príspevkom že sa naivne mýlim...Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            14:30 30.03.2021

            republiku rozbil Mečiar (s Klausom) žiadne referendum sa nekonalo. Preambulu ustavy tiež písali Mečiarovci. To je ako keby sme vsetkych Cechov posudzovali podla Zemana, tiez by sa ...Zobrazit celý příspěvek

            republiku rozbil Mečiar (s Klausom) žiadne referendum sa nekonalo. Preambulu ustavy tiež písali Mečiarovci. To je ako keby sme vsetkych Cechov posudzovali podla Zemana, tiez by sa Vám to nepáčilo....Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      16:14 25.03.2021

      Naše MO také tvrdilo že podepíše smlouvu na BVP do půl až při čtvrtě roku. Jaké je realita vidíme všichni. Pokud to u vás opravdu zvládnete jen dobře, ale pokud dobře vidím žádná ...Zobrazit celý příspěvek

      Naše MO také tvrdilo že podepíše smlouvu na BVP do půl až při čtvrtě roku. Jaké je realita vidíme všichni. Pokud to u vás opravdu zvládnete jen dobře, ale pokud dobře vidím žádná soutěž ještě spuštěna nebyla ani slovenské MO neoznámilo základní požadavky na nové vozidlo.Skrýt celý příspěvek

      • Clanek
        16:22 25.03.2021

        Presne tak. Ze se lidi jeste nepoucili a neoslavuji az je vazne vsechno podepsano, ztvrzeno, a odesla prvni platba... nechapu.

        Presne tak. Ze se lidi jeste nepoucili a neoslavuji az je vazne vsechno podepsano, ztvrzeno, a odesla prvni platba... nechapu.

        • Martinos
          16:48 25.03.2021

          Ze by to bolo titulkou clanku? Ako keby sa uz podpisla zmluva, a to iba pre vystrasenie cechov, ze im zostane najzaostalesia vyzbroj z okolitych krajin?

          Ze by to bolo titulkou clanku? Ako keby sa uz podpisla zmluva, a to iba pre vystrasenie cechov, ze im zostane najzaostalesia vyzbroj z okolitych krajin?

          • Jura99
            17:48 25.03.2021

            Momentálně mají v provozu moderní bojová vozidla pouze Poláci a Češi, a to už 10-15let. Miluju, když někdo roky chodí bosky, pak si naráz koupí pěkné boty a machruje na dlouhodobě ...Zobrazit celý příspěvek

            Momentálně mají v provozu moderní bojová vozidla pouze Poláci a Češi, a to už 10-15let. Miluju, když někdo roky chodí bosky, pak si naráz koupí pěkné boty a machruje na dlouhodobě obutého. Mám řadu takových známých, roky jim čouhala sláma z bot, pak přišli do peněz, nakoupili baráky, auta, jezdí po světě, ale ta sláma, ta jim čouhá z bot stále.Skrýt celý příspěvek

          • Martinos
            18:01 25.03.2021

            Jura zeby si nerozumel slovencine? Kritizujem nadpis kde sa pise ze sa kupuju a pritom sa ani nezacala sutaz. Inac nam mozes prezradit ake moderne pasove BVP a tanky to mate? ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura zeby si nerozumel slovencine? Kritizujem nadpis kde sa pise ze sa kupuju a pritom sa ani nezacala sutaz.
            Inac nam mozes prezradit ake moderne pasove BVP a tanky to mate?
            Nemci niesu susuedia CR?Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            19:39 25.03.2021

            Martinos: Slovenštině rozumím, přinejmenším chápu co znamená věta, že Čechům prý zůstane nejzaostalejší výzbroj z okolních zemí. Ty ale zjevně nerozumíš Češtině, protože nepíšu o ...Zobrazit celý příspěvek

            Martinos: Slovenštině rozumím, přinejmenším chápu co znamená věta, že Čechům prý zůstane nejzaostalejší výzbroj z okolních zemí. Ty ale zjevně nerozumíš Češtině, protože nepíšu o pásových vozidlech ani tancích.Skrýt celý příspěvek

        • HEKTOR
          19:16 25.03.2021

          Clanek - no ja by som "oslavoval" až budú prvé kusy na slovensku... zatiaľ to je len také milé prekvapenie s esenciou že sa možno veci pohli a prebehne konečne "čistý" výber a ...Zobrazit celý příspěvek

          Clanek - no ja by som "oslavoval" až budú prvé kusy na slovensku...
          zatiaľ to je len také milé prekvapenie s esenciou že sa možno veci pohli a prebehne konečne "čistý" výber a nákup niečoho normálneho...Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      16:21 25.03.2021

      Uvedomujete si ze poslednich asi, ani nevim kolik desitek clanku, tu narodni notu zacinate s zeleznou pravidelnosti vy? Ani Jura, ani kdokoliv jiny se na vas v tomto nechytaji. ...Zobrazit celý příspěvek

      Uvedomujete si ze poslednich asi, ani nevim kolik desitek clanku, tu narodni notu zacinate s zeleznou pravidelnosti vy? Ani Jura, ani kdokoliv jiny se na vas v tomto nechytaji. Vazne to mate zapotrebi? A vazne to mame zapotrebi my, tohle postuchovani zaplevelujici kazdou jednu diskusi cist???Skrýt celý příspěvek

      • Kichot
        16:36 25.03.2021

        Nechte ho. Jen více takových Miroslavů. Kdyby byl každý Slovák jako on už je Slovensko první na světě. Vždyť ten člověk má dokonalý přehled, je aktivní sportovec kulturista, má ...Zobrazit celý příspěvek

        Nechte ho. Jen více takových Miroslavů. Kdyby byl každý Slovák jako on už je Slovensko první na světě. Vždyť ten člověk má dokonalý přehled, je aktivní sportovec kulturista, má několik firem, je geniální konstruktér, obědvat chodí s nejvyššími politiky a ještě stíhá sledovat a komentovat AN. Takového Slováka místo Andreje a bude brzy ráj i v Česku.....Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          17:05 25.03.2021

          - Sportu sa aktívne nevenujem už tak 6-7 rokov, - Firmu mám len jedinú - Na obed s vrcholovými politikmi nechodím ak neberieme do úvahy jednu žranicu ktorú organizovala mne ...Zobrazit celý příspěvek

          - Sportu sa aktívne nevenujem už tak 6-7 rokov,
          - Firmu mám len jedinú
          - Na obed s vrcholovými politikmi nechodím ak neberieme do úvahy jednu žranicu ktorú organizovala mne blízka strana a na ktorú som bol pozvaný. Veľmi výnimočne si s niektorými sadnem na kávu
          - Eštebáka ste si za premiéra zvolili vySkrýt celý příspěvek

          • Nesher
            17:18 25.03.2021

            To je fakt, tedy o tom zvolení. Jen mi nedá se zeptat jestli je to, že v EU státech kde je momentálně největší chaos skutečnost, že je premiérem v obou případech Slovák náhoda, ...Zobrazit celý příspěvek

            To je fakt, tedy o tom zvolení. Jen mi nedá se zeptat jestli je to, že v EU státech kde je momentálně největší chaos skutečnost, že je premiérem v obou případech Slovák náhoda, nebo je to nějaký běžný národní rys?
            Případně, proč pokaždé když v Praze seděl Slovák v roli premiéra, prezidenta, generálního tajemníka, tak to vždy byla katastrofa?Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            17:36 25.03.2021

            Keď máš pocit, že máte za premiéra blbca, takto nebude ani tak chyba toho politika ako jeho voličov. Snáď sme vám ho nezvolili my...

            Keď máš pocit, že máte za premiéra blbca, takto nebude ani tak chyba toho politika ako jeho voličov. Snáď sme vám ho nezvolili my...

          • Nesher
            17:38 25.03.2021

            Však říkám, že jsme si ho zvolili my, jen my ten váš přijde to samé v bledě modré. Tak se ptám jestli je to náhoda, nebo národní rys?

            Však říkám, že jsme si ho zvolili my, jen my ten váš přijde to samé v bledě modré. Tak se ptám jestli je to náhoda, nebo národní rys?

          • Miroslav
            18:08 25.03.2021

            Mám taký pocit, že si nepochopil, že súčasné problémy v našej vláde spôsobujú liberáli ktorí majú intrigovanie a pocit nadradenosti (napriek tomu, že majú 6%) akosi v DNA. Čoskoro ...Zobrazit celý příspěvek

            Mám taký pocit, že si nepochopil, že súčasné problémy v našej vláde spôsobujú liberáli ktorí majú intrigovanie a pocit nadradenosti (napriek tomu, že majú 6%) akosi v DNA. Čoskoro z vlády odídu a bude kľud.Skrýt celý příspěvek

          • Hajo
            18:32 25.03.2021

            Nesher
            Obaja majú jedno spoločné, ego a chuť po moci.

            Nesher
            Obaja majú jedno spoločné, ego a chuť po moci.

          • Nesher
            18:40 25.03.2021

            To je o úhlu pohledu, Matovič je dle mého malý Bureš, paranoidní populista s psychopatickými rysy, který ve všem vidí útok na sebe, který misí vše řídit, viz nejmenovaná vakcína. ...Zobrazit celý příspěvek

            To je o úhlu pohledu, Matovič je dle mého malý Bureš, paranoidní populista s psychopatickými rysy, který ve všem vidí útok na sebe, který misí vše řídit, viz nejmenovaná vakcína. To, že je Sulík podobný příklad mě nutí zopakovat moji otázku.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            19:01 25.03.2021

            Nesher: Myslím, že som ti odpovedal. Liberálni tragédi opustia vládu a bude kľud bez chaosu. Je to otázka hodín. Potom môžeš prehodnotiť svoj postoj (aj keď si myslím, že o to ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher: Myslím, že som ti odpovedal. Liberálni tragédi opustia vládu a bude kľud bez chaosu. Je to otázka hodín. Potom môžeš prehodnotiť svoj postoj (aj keď si myslím, že o to nejak nestojíš).

            Tvoja otázka je teda nekorektná. To by som sa ja mohol kľudne opýtať, prečo povojnoví prezidenti českej národnosti boli často alkoholiciSkrýt celý příspěvek

          • Hajo
            19:37 25.03.2021

            Nesher: Nedá sa to zovšeobecňovať. Čo človek to solitér. Takýto ľudia vedia dobre maskovať svoj charakter. Ich cieľom je vrchol na rebríčku moci. Myslia si, že im to patrí. Zvolia ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher:
            Nedá sa to zovšeobecňovať. Čo človek to solitér.
            Takýto ľudia vedia dobre maskovať svoj charakter. Ich cieľom je vrchol na rebríčku moci. Myslia si, že im to patrí. Zvolia také prostriedky, aké uznajú za vhodné, v tej ktorej situácii s účelom naplnenia svojich ambícií. Ľudia, ktorí sú v ich okolí vedia o týchto povahových rysoch a vedome nekonajú, sú spoluzodpovedný za dôsledky ich činov. Odhalí sa to väčšinou práve v krízových situáciách a jedno kde.Skrýt celý příspěvek

          • Sergej7490
            19:39 25.03.2021

            "Liberálni tragédi opustia vládu a bude kľud bez chaosu. Je to otázka hodín." - Tomu ako fakt veris ? Ze nebude chaos ? Sucasny premier je stelesnenie chaosu a neschopnosti viest ...Zobrazit celý příspěvek

            "Liberálni tragédi opustia vládu a bude kľud bez chaosu. Je to otázka hodín." - Tomu ako fakt veris ? Ze nebude chaos ? Sucasny premier je stelesnenie chaosu a neschopnosti viest krajinu. Je schopny viest firmu ale tam jeho schopnosti koncia.
            Nie je schopny prijat ani naznak kritiky, iny nazor, vsetko berie ako utok na svoju integritu a pravdu ma len on.
            Vo vlade bude s takymto premierom pokoj, len ked v nej bude on sam, ale aj to m dost pochybujem.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:40 25.03.2021

            Miroslav Možná pokud zbude ve vládě jen OLaNO tak klid bude. Ovšem v současné době to tak rozhodně nevypadá. Matovičovi rychle dochází koaliční partneři a buď odstoupí nebo bude ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            Možná pokud zbude ve vládě jen OLaNO tak klid bude. Ovšem v současné době to tak rozhodně nevypadá. Matovičovi rychle dochází koaliční partneři a buď odstoupí nebo bude odstoupen...Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            19:44 25.03.2021

            Miroslav: pokud ti přijde normální, že premiér bez vědomí vlády dovleče od Rusů Sputnik a objedná ho hned 2mil., tak ne, tento premiér normální není a to zdaleka není jediný jeho ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: pokud ti přijde normální, že premiér bez vědomí vlády dovleče od Rusů Sputnik a objedná ho hned 2mil., tak ne, tento premiér normální není a to zdaleka není jediný jeho lapsus. Když mohl objednat západní vakcíny v dostatečném počtu, tak to neudělal.Skrýt celý příspěvek

          • Qakin
            20:46 25.03.2021

            Miroslav: tak bacha, do alkoholiků se tady nesher

            Miroslav: tak bacha, do alkoholiků se tady nesher

          • Miroslav
            22:57 25.03.2021

            Sergej: Ja si myslím, že to dnes jasne dali SASani najavo keď obvinili ZĽ, že ich zradili. Je už zjavné, že OĽaNO, SR, ZĽ sa dohodli a SASani ostali mimo hry.

            Sergej: Ja si myslím, že to dnes jasne dali SASani najavo keď obvinili ZĽ, že ich zradili. Je už zjavné, že OĽaNO, SR, ZĽ sa dohodli a SASani ostali mimo hry.

          • Ján Paliga
            23:34 25.03.2021

            @ Miroslav "Mám taký pocit, že si nepochopil, že súčasné problémy v našej vláde spôsobujú liberáli ktorí majú intrigovanie a pocit nadradenosti (napriek tomu, že majú 6%) akosi v ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Miroslav

            "Mám taký pocit, že si nepochopil, že súčasné problémy v našej vláde spôsobujú liberáli ktorí majú intrigovanie a pocit nadradenosti (napriek tomu, že majú 6%) akosi v DNA."

            Ani by som nepovedal, usvedčený plagiátor Igor sa správa normálne len ku človekovi z mafiánskych zoznamov, ku ostatným sa chová ako ku handrám... A potom sa čuduje, že ich to prestalo baviť, nechať zo seba robiť fackovacích panákov.... Sulík je tiež prípad, ale on sa snažil nebyť príčinou rozpadu.... A Plagiátor mu to neustále vyhadzoval na oči....Skrýt celý příspěvek

          • Double
            00:21 26.03.2021

            Sulik uz chytal abstaky, lebo dlho nepovalil vladu a takto to dopadlo. Fico ma stastie, ze ma vo vlade 5 kolonu v podobe toho plesateho trotla.

            Sulik uz chytal abstaky, lebo dlho nepovalil vladu a takto to dopadlo. Fico ma stastie, ze ma vo vlade 5 kolonu v podobe toho plesateho trotla.

          • Jura99
            08:12 26.03.2021

            Miroslav: - Na obed s vrcholovými politikmi nechodím ak neberieme do úvahy jednu žranicu ktorú organizovala mne blízka strana a na ktorú som bol pozvaný. Veľmi výnimočne si s ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: - Na obed s vrcholovými politikmi nechodím ak neberieme do úvahy jednu žranicu ktorú organizovala mne blízka strana a na ktorú som bol pozvaný. Veľmi výnimočne si s niektorými sadnem na kávu

            Jestli mě paměť neklame, tak jsi nás tady nedávno krmil, že přesně víš co chce a nechce Maťovič, protože znáš lidi z jeho okolí. Tak jsem trochu zmaten, co je pravda.Skrýt celý příspěvek

          • Martinos
            08:18 26.03.2021

            Double Dnes si sa zobudil? Ci si svedok Igorov? Matovič v septembri vyhlásil, že preberá riadenie pandémie do vlastných rúk a hneď niekoľko dní nato napriek odporúčaniu odborníkov ...Zobrazit celý příspěvek

            Double Dnes si sa zobudil? Ci si svedok Igorov?
            Matovič v septembri vyhlásil, že preberá riadenie pandémie do vlastných rúk a hneď niekoľko dní nato napriek odporúčaniu odborníkov umožnil konanie masových svadieb. https://komentare.sme.sk/c/225...
            Mame 9300 mrtvych pre psychopata na cele vlady!Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            10:19 26.03.2021

            Jura: A to musím chodiť na obed aby som sa s niekým poznal? Čo tam nemáte čo jesť, že jedlo je hlavnou motiváciou k stretnutiu alebo nadviazanie kontaktu? Máš teda čudnú logiku. ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: A to musím chodiť na obed aby som sa s niekým poznal? Čo tam nemáte čo jesť, že jedlo je hlavnou motiváciou k stretnutiu alebo nadviazanie kontaktu? Máš teda čudnú logiku. Myslím, že vývoj situácie mi zatiaľ dáva za pravdu. 3 strany sa dohodnú a liberálov už vo vláde nikto nechce. To som hovoril už pred dvoma týždňamiSkrýt celý příspěvek

    • skelet
      17:20 25.03.2021

      koukám, že tobě jsem pěkně zhmoždil ego :))
      Já žádnou smrtelnou ránu neobdržel. Naopak to považuji za velmi rozumný krok. A přeji dobrou ruku při výběru ;)

      koukám, že tobě jsem pěkně zhmoždil ego :))
      Já žádnou smrtelnou ránu neobdržel. Naopak to považuji za velmi rozumný krok. A přeji dobrou ruku při výběru ;)

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 4