Slovensko získá nejnovější bojová vozidla Patria AMVXP

AMVXP s bojovým modulem Hitfist-30P; větší foto; ilustrační foto / Patria

Slovenská vláda před pár dny schválila pořízení 81 kolových bojových vozidel pěchoty (KBVP) AMV od finské Patrie. Podle tiskové zprávy Ozbrojené síly Slovenské republiky (OS SR) získají nejnovější variantu AMVXP.

Slovenské KBVP

Slovensko plánuje mezi roky 2018 až 2024 získat 81 vozidel AMVXP. Finská Patria společně se slovenskými podniky Konštrukta Defence a EVPÚ vyvinou novou verzi AMVXP se slovenským bezosádkovým bojovým modulem TURRA 30.

“V průběhu tohoto projektu – společně s EVPÚ, Konštruktou Defence a. s. a dalšími partnery slovenského obranného průmyslu – vyvineme novou verzi obojživelného obrněného AMVXP s integrovaným věžovým kompletem Turra, která splňuje požadavky slovenské i finské armády,” uvedl Mika Kari, obchodní ředitel firmy Patria.

“V naši výrobní síti produkujeme vozidla nepřetržitě od roku 2003, což nám dává schopnosti urychlit dodávky. Máme také velké zkušenosti s přenosem projektů a lokalizaci výroby, čímž se vytvoří pracovní a obchodní příležitosti na Slovensku, a to v čase, kdy se rozběhne sériová výroba,” upřesnil Kari.

V první fázi Patria a slovenské firmy postaví prototyp AMVXP s věží TURRA 30 (včetně protitankových řízených střel). Do konce roku 2018 slovenský ministr obrany předloží výsledky technických a vojskových zkoušek prototypu a teprve poté dojde k případnému zahájení dodávek vozidel pro OS SR.

Celkové náklady na vývoj a nákup 81 KBVP dosáhnou 417 milionů euro. Detaily smlouvy nebyly zveřejněny, ale dá se očekávat, že smlouva zahrnuje i dodávky kompletního provozního zázemí, náhradní díly, logistickou/technickou podporu, školení a výcvik.

Jelikož je materiál utajován, není jasné, v jaké míře se do vývoje/výrobí zapojí slovenské firmy. Výroba vozidel má probíhat na Slovensku. Ze začátku zřejmě půjde o montáž věží TURRA 30 na podvozek AMVXP dodaný z Finska. V další fázi mají na Slovensku vznikat i svařované korby vozidel. Celkově podíl dodávek slovenských firem dosáhne 70 %. 

Současně Slovensko chystá nákup taktických vozidel 404 4×4 za 783 milionů euro. Dodávky proběhnou mezi roky 2018 až 2029. Také v případě vozidel 4×4 se plánuje vývoj a výroba prototypu se zahraniční firmou "evropského" významu. Po technických a vojskových zkouškách prototypu začnou případné dodávky do OS SR.

“Vývoj vlastního vozidla (4×4 – pozn. red.) má být ukončen v roce 2018 s využitím potenciálu domácího průmyslu, který se na výrobě bude podílet z více než 80 %,” uvedl ve středu slovenský ministr obrany Peter Gajdoš.

Na vývojové práce v obou programech (včetně stavby prototypů) slovenské ministerstvo obrany vyčlenilo 9 milionů euro. Projektovým koordinátorem dodávek vozidel 4×4 i 8×8 pro OS SR bude slovenská firma Konštrukta Defence.


Firemní prezentační video AMVXP

AMVXP

AMVXP je posledním modelem úspěšné řady obrněných vozidel Patria. Přímým předchůdcem vozidel AMV/AMVXP byl v 80. letech typ Patria Pasi (dříve Sisu Pasi). Vozidlo AMV bylo v roce 2006 nabízeno i Armádě ČR, ale ta nakonec dala přednost rakouskému Panduru II.

V sedmi zemích světa již jezdí 1600 obrněnců AMV. Vozidla již byla nasazená v bojových operacích v Čadu a Afghánistánu.

Nejnovější verze AMVXP si odbyla premiéru na výstavě Defence System Equipment International (DSEI) v roce 2013. AMVXP je klasické konstrukce se samonosnou skříni, pohonnou jednotkou v přední části, prostorem pro výsadek vzadu a zadní sklopnou rampou.

Zásadním vylepšením oproti AMV je schopnost nést větší užitečné zatížení. Jedná se o klíčový parametr všech moderních obrněných vozidel – díky větší nosnosti je v budoucnu možné instalovat nové zbraňové systémy, lepší balistickou ochranu nebo další vybavení.

Maximální bojová hmotnost AMVXP je 30 000 kg (prázdná hmotnost 17 000 kg), z toho 13 000 kg připadá na užitečné zatížení (pancíř, bojový modul, vnitřní vybavení, posádka, atd). Původní AMV měl prázndou hmotnost také 17 000 kg, ale maximální povolená hmotnost byla 27 000 kg.

AMVXP získal vylepšený a robustnější podvozek. Páteří podvozku je nezávisle odpružená rovnoběžníková náprava, běžně známá ze sportovních automobilů. V kombinaci s hydropneumatickým odpružením podvozek umožňuje kontrolovaný pohyb kola v rozsahu 0,5 m.

Pohon AMVXP zajišťuje dieselový motor o výkonu 450 kW. Dojezd je 600 až 1000 km, v závislosti na terénu a hmotnosti. AMVXP má tříčlennou posádku a uveze až osmičlenný výsadek.

Balistická ochrana je plně modulární. Základní korba chrání posádku před střelbou z ručních zbraní. Vzhledem k nosnosti a požadovaným úkolům lze AMVXP osadit modulárním pancířem, který bude boky chránit proti kulometné munici ráže 14,5 mm. Čelo vozidla (s přídavným pancířem) poskytuje ochranu proti průbojné munici ráže 30 mm. Podvozek chrání posádku před explozí miny/IED o síle až 10 kg TNT.

Zdroj: Army Recognition

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Ruské bojové vozidlo pěchoty BMP-3 Dragun dokončilo testy

Podle ruského deníku Izvestija firma Traktorové závody dokončila testování bojového vozidla pěchoty (BVP) BMP-3 Dragun. Vedle nového BVP Kurganěc-25 se hloubkově modernizovaný BMP-3 s kódovým ...

MPF: Lehký tank pro americkou armádu

Americká armáda (US Army) v rámci programu MPF (Mobile Protected Firepower) hledá nové lehké obrněné vozidlo vyzbrojené tankovým kanónem. Příští měsíc armáda pošle zájemcům finální žádost o nabídku ...

Slovenské vzdušné síly získaly dopravní letadla C-27J Spartan

Vzdušné síly Ozbrojených sil Slovenské republiky (VzS OS SR) poslední říjnový den na letišti v Kuchyni (dopravní křídlo generála M. R. Štefánika) převzaly první transportní letadlo C-27J Spartan od ...

Modernizované BPzV - najmodernejší prírastok OS SR

V rámci prebiehajúceho modernizačného projektu označeného v Dlhodobom pláne rozvoja obrany ako "projekt P1-4 Modernizácia BVP" obdŕžali do výzbroje Pozemné sily OS SR nateraz najmodernejšie bojové ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Stránka 1 z 3
  • Flader
    16:04 10.12.2017

    Zaujímavé bude, s akou výzbrojou pôjde vozidlo na skúšky do Fínska. Prípadne ak by ho naozaj chceli kúpiť tak s čím.

  • mikojan29
    14:52 10.12.2017

    No tak nám zostáva len čakať, kto prvý uverejní nejaké dôveryhodné technické informácie o "slovenskej" verzii. To čo bolo uverejnené na priemyselnom dni beriem ako zalepenie očí novinárom a verejnosti.

  • Alpacino36
    13:50 10.12.2017

    Neviem či zadnú natáčaciu nápravu môžme priradiť len k verzií xp, ked aj patria pre austráliu má natáčaciu nápravu a je označená ako amv35. Tu to môžte vidieť: https://www.youtube.com/watch?v=tIqINN0Mc1Y

  • mikojan29
    20:19 09.12.2017

    Aj ja som si všimol, resp. porovnával foto AMV a XP, tiež mi čelný pohľad viac pripomína XP. Len by som chcel viac dôkazov, že to tak naozaj je.
    Ak zadné riaditeľné nápravy bránia plavbyschoponosti predstaveného vozidla a toto bol prototyp, ktorý má podvozok a kľúčové celky verzie XP, tak nebudem mať žiadne pripomienky. Stále mám ale pripomienky k hlavňovej výzbroji veže (2A42). Toto je konečne možnosť odstrihnúť sa od výzbroje bývalej Varšavskej zmluvy, ale zrejme to ostane pri "slovenskom" riešení, keďže máme licenciu.
    Stále je to všetko zahmlievané, informácií je ako šafranu. Všetko sa tají, aby náhodou neunikli dôležité informácie o tom, kto a ako bude profitovať na tomto obchode. Ešteže vybrali Patriu a nie Pandur.

  • Flader
    12:53 09.12.2017

    Mne osobne je trochu aj jedno ako to vozidlo bude vyzerat, či ako prototyp XP alebo ako radové AMV. Dôležité je aby malo vlastnosti z XP (nosnosť, ochrana). Tá zadná riaditeľná náprava (ktorá vyzerá, že chýba) môže byť na úkor plávatelnosti. Predsa len, prototyp XP nebol plávajúci. Tu nejde len pridať vlnolam a pohon, vozidlo musí by´t aj vyvážené.
    Inak keď sa pozriem na to vozidlo na fotkách zpredu a porovnám ho s čelným pohľadom na XP a na AMV tak mi podvozková časť viacej pripomína XP.

  • mikojan29
    21:17 08.12.2017

    Ja viem, že na dizajne až tak nezáleží, prečo teda nepredvádzali XP ako ho prezentujú aj s odlišným dizajnom po svete?
    Žeby to bol ďalší vývojový skok? :-D
    Ak to naozaj zoberú a dovyvíjajú Fíni aj pre seba, tak to snáď bude ok. Ale ak to bude len mediálna bublina, tak to bude zase jeden veľký podvod a diametrálne iný ako "nástenkový tender".
    V kútiku duše dúfam, že to bude to XP, no prvú prezentáciu odflákli.

  • PavolR
    21:08 08.12.2017

    mikojan29:
    Dizajn je vec, ktorú možno poľahky oželieť výmenou za to, že tie vozy fakt kúpia aj Fíni (a chceli by dizajnovo podobné vozidlá k tým, čo už majú). Tým pádom by sme mali aj určitú záruku, že aspoň niekto poctivo dohliadne na dokončenie vývoja a dostaneme vozy, čo za tie peniaze +- skutočne budú stáť.

  • mikojan29
    20:36 08.12.2017

    Lukas

    Ďakujem za doplňujúce informácie. Je to všetko nové, všetko sa tu tají, preto vznikajú rôzne dohady aký typ to vlastne je - či klasické AMV/Rosomak alebo nová verzia XP.
    Ľudí zmiatol dizajn, keďže poznajú dizajn XP.
    Snáď sa to všetko vykrištalizuje, lebo ja osobne som tiež sklamaný z prezentácie niečoho, čo sa vydáva za verziu XP, ale stále je to dizajnovo vo verzii klasického AMV. A ešte je tu podvozok, kde pri predvádzanom "prototype" slovenskej verzie XP sa nenatáčajú zadné kolesá a prototyp od výrobcu ich má. Dúfam, že to nakoniec bude verzia XP aj s dizajnom XP, lebo inak je to zase ďalší podvod na daňových poplatníkoch.

  • Alpacino36
    12:15 08.12.2017

    Lukas:
    Rosomak xp má aké zmeny oproti amv xp.

  • Lukas
    10:57 08.12.2017

    Tutaj ciekawa fotka - prototyp Rosomaka R-2 (rozpoznawczy) z modułami wypornościowymi - innymi niż w Rosomaku-M

    http://www.janes.com/images/assets/643/63643/1682340_-_main.jpg
    Podobny?

  • Lukas
    10:52 08.12.2017

    W Bułgarii dwa razy był AMV
    W 2012 - był to Rosomak - który specjalnie przyleciał na pokładzie Ił-76
    Ostatnio (w 2017) była Patria - AMV
    Inny temat to film na youtube gdzie jest Rosomak + Turra...

    To co Polska oferowała Słowacji - Scipio to był Rosomak-M z Turra
    http://www.magnum-x.pl/files/2015/Nowa%20Technika%20Wojskowa/07/2.jpg
    To co teraz oferuje Patria to właśnie
    Od XP prezentowanego na MSPO (obok naszego Rosomaka-M - http://www.janes.com/images/assets/040/54040/p1642816.jpg) różni się modułami pancerza (ma dodatkowy moduł na przedniej, górnej płycie, oraz szersze burty )
    No i pływa

    Temat nie jest prosty bowiem od 2013 na mocy porozumienia między Siemianowicami a Patrią Oy Finowie uzyskali prawo do polskich modyfikacji (w tym specjalnych modułów wypornościowych )
    W zamian dostaliśmy przedłużenie umowy licencyjnej oraz niesienie pewnych ograniczeń (Np. teraz możemy dowolnie przerabiać Rosomaka bezy pytania o zgodę )
    Finowie chcieli tych patentów bo startowali w konkursie na wóz dla USMC
    Od tego czasu bardzo dużo pracują na pojazdem który będzie pływał i który będzie miał masę w ok. 25-27 ton

    I w produkcje dla Słowacji to widać...
    Z resztą każdy AMV jest inny i nie ma dwóch państw które używa takich samych AMV.

    A to kto będzie faktycznie produkował kadłuby - cóż Siemianowice nie chcą odpowiedzieć

  • Rase
    08:33 08.12.2017

    Alpacino36:
    vlastně bych se ani nedivil. Je velice pravděpodobné, že to co bylo v Bulharsku, nyní je na slovensku, je Rosomak XP (nebo M) a oficiálně ho nabízí Patria. Přeci jen ty vazby mezi Patrií a Polskem jsou docela zajímavé a nejsem si jistý, zda je ve finsku vůbec ještě výrobní linka. Aby to tedy nebylo tak, že Slovensko sice nechtělo původního Rosomaka, ale smontuje si doma nového Rosomaka XP (nebo M), jen pojmenovaného Patria a oficiálně řešeného s Finy. Přeci jen poláci asi věděli, že slováky naštvali s tím že si u nich nenechali oplátkou zmodernizovat Dany, tak je oficiálně zastoupili finové.

  • mikojan29
    08:15 08.12.2017

    Zostáva len čakať, čo sa "dovyvíja" na tomto prototype a aká bude konečná konfigurácia.

  • Alpacino36
    18:06 07.12.2017

    Tak ale bolo by trochu divné, že by to patria zverejnila aj na oficialnom webe, keby nešlo o xp verziu. https://www.patria.fi/en/media/news/patria-delivers-new-version-amvxp-slovakia-part-joint-slovak-finnish-8x8-vehicle

  • mikojan29
    09:47 07.12.2017

    Alpacino36, 6.12.2017 22:21

    Ty veríš pánovi Hoľkovi, že vie o čom hovorí a že hovorí pravdu? Keď sa ho ktokoľvek opýta na nejakú detailnejšiu vec ohľadom BOV 8x8, zahmlieva a dookola omieľa naučené frázy.
    Podľa videa, ktoré je všade rovnaké ( aj z dronu ), je predvádzané vozidlo niečo medzi klasickou AMV a XP, len sa nič nevie, čo je tam z XP. Je to dhlšie ako klasické AMV, širšie ako klasické AMV, ale nenatáčajú sa na tom zadné kolesá ako na XP. Motor by to mohlo mať výkonnejší ako AMV.
    Nemá niekto detailnejšie fotografie z tejto akcie, tam by sa dali porovnať rozdiely medzi klasickou AMV a XP.

    Márten

    Aligátor Master II by mal mať podvozok vyvinutý v ČR. Z Ivecom LMV by to nemalo mať nič spoločné. To bolo pri prvom Aligátore, boli tam prevodovky ako v Ivecu LMV.

    Osobne som z BOV 8x8 sklamaný, dúfal som, že to bude na podvozku XP aj keď je to zatiaľ len "vývoj" do včerajšieho dňa. Takisto som sklamaný z výzbroje na veži, dúfal som, že tam bude NATO kaliber 30 x 173 mm a nie ZSSR kaliber 30 x 165 mm, Takisto tam neboli inštalované žiadne PTRS, len nejaké smiešne úchyty na mieste, kde by tie strely mali byť.
    Čo k tomu dodať, len to, že z toho zase pozerá nejaká zlodejina a ľuďom (laikom) sa snažia nabaláchať, že to je akože najmodernejšie čo je v ponuke (podvozok) a u nás vyvinuté zbraňové systémy. Neostáva nám len čakať, že sa to zmení aspoň v podvozkovej časti, veža asi už lepšia nebude. :-)

    BOV/VTV 4x4 - keď som si pozrel videá, kde bola väčšina vozidiel na tej predvádzacej dráhe, páčil sa mi Eagle V, aj keď som včera písal, že by som rád videl Aligátor v OS SR. Má lepšie nájazdové uhly pri priečnej prekážke ako napr. Aligátor a aj "Patriot", takisto na bočnom náklone sa javil lepšou stabilitou. Je pravda, že oproti Eaglu má Aligátor menšie pneu a aj disky, ale nájazdové uhly by mal mať iné, aspoň vzadu. Tiež mi Aligátor pripadal oproti ostatným trochu ťažkopádny. V tomto sa ešte uvidí, čo zase "odborníci" z MO SR vyberú (dohodnú).

  • Lukas
    08:15 07.12.2017

    Flader - ja wiem. Ale może Słowacy chcą nowy samobieżny moździerz. (Przy okazji współpracy ze Szwedami )

    Wóz ma dodatkowe niestandardowe panele na burtach kadłuba (jest szerszy od standardowego AMV), przebudowany właz kierowcy i dłuższy tylni moduł...

    Drzwi/ rampa - hydrauliczne jak w słoweńskim Svarun

  • Rase
    22:50 06.12.2017

    Nesher:
    tak VEGA je už mrtvý projekt, ale co může otřást Strnadem je nakoupit místo Titusů vozidla od VOP CZ, které nabízí obdobná vozidla HIGUARD od Renaultu. Mě sice moc nebere, ale asi vědí proč ho sem vzali, navíc jsem vždycky radši pro státní podnik, což VOP CZ je a CSG ne. Jak říkám, Titus je moc pěkný, ale pokud se výrobce chová samolibě, tak proč je v tom nevyráchat - ideálně s nákupem počkat pokud to jde. Přeci jen co jsem to jednou počítal, tak mi Titus vycházel v podstatě stejně jako Griffin pro francouzskou armádu.
    Ta teorie výměny 4x4 za houfnice není můj výmysl, ale už to dřív někdo zmínil, tak uvidíme. Osobně bych nebyl nadšeny - Eva byla propadák a z druhé strany Husar je taky divný (krabicový tvar a středový panel přes půlku podlahy).

  • Flader
    22:36 06.12.2017

    Doble, tuším na SME je video z dronu, tam by to mohlo byť vidieť, či sa natáča aj zadná náprava.

  • mafky
    22:31 06.12.2017

    podla mna by sa kritika mala zamerat na vezu, kedze ako tu uz bolo spomenute, podvozok je viac menej XP, len v starom kabate. Verzia turry, ktora je na tom namontovana je neospravedlnitelna, kedze existuje uz aj s Bushmasterom

  • Double
    22:30 06.12.2017

    flader, nevsimol som si, ze by sa otacaly zadne osy vozidla, takze asi to je len normalne amv s lepsim motorom

  • Márten
    22:28 06.12.2017

    Nesher:
    Někde tu proběhlo, že Aligátor má podvozek z Iveca, se kterým jsou údajně problémy.
    Tak proč místo podvozku z Itálie nedovézt osvědčený z Tatry?

  • Flader
    22:25 06.12.2017

    Motor by mal byť 450kW ako má XP.

  • Alpacino36
    22:21 06.12.2017

    Ale ono to môže byť aj patria xp keď Holko hovoril že podvozok je iný oproti poľskému, len výzorovo to vyzerá ako starší model. Kto vie ako to je, keby dali k tomu bližšie špecifikácie. Ohľadom motora a nejaké rozmery.

  • Nesher
    22:18 06.12.2017

    Rase
    Jste si jistý? Nedovedu si představit jak by to vysvětlili lidem, že odmítli slovenský Aligátor (byť na videu z dnešní předváděčky vypadal poněkud těžkopádně) a místo něj koupili české auto jehož hlavní komponenty se budou dovážet a na Slovensku proběhne jen finální montáž, a to výměnou za 17 kusů houfnic s nejistým výhledem, že se jich v budoucnu koupí více.
    Navíc moc nevěřím, že by v tom figuroval srbský Alexandr. Jednak v tomhle mají Slováci dostatečné know-how doma a jednak by to asi znamenalo účast CSG, které je jak na MO, tak hlavně na gen štábu méně a méně populární. Což je ostatně jeden z důvodů proč se vleče smlouva na Titusy. Strnad zkusil jednat z pozice síly, tak se MO rozhodlo ho nechat trochu vycukat. Od léta, kdy to schválila vláda, proběhlo snad jen jedno kolo jednání a teď se čeká až se Stranad vrátí na zem a dále až si vyřeší problém některých svých firem s NBÚ stran bezpečnostních prověrek. Moc bych nedal, že pár lidí lituje. že se nevybraly Vegy.

  • mafky
    22:09 06.12.2017

    to tam mohli dat aj 73 mm 2a28, aj ten je stale v nato :D

  • PavolR
    21:56 06.12.2017

    mafky:
    "NATO kaliber" vs. "kaliber, ktorý je v NATO" ;-)

  • Rase
    21:51 06.12.2017

    Jura99:
    jestli je to pravda, tak mají daňové poplatníky za úplné pitomce. Přeci jen AMV v jakékoliv podobě už prošlo tolika zkouškami u různých států, že na tom není co vychytávat za mouchy. Jediné co můžou řešit je Turra 30 a tady si taky myslím, že když ji osadili na schválené pásáky, tak taky mě nenapadá co víc řešit. Pokud ještě chtějí řešit výměnu světlometů, tak pak asi jo :D

    Nesher:
    kuchtí nám onu novou houfnici v ráži 155 mm pro český tendr. Patrně oplátkou za nákup Patriotů (Husar) 4x4. Když vidím čemu všemu se dneska říká vývoj, tak bych se ani nedivil, pokud by jen osadili srbskou houfnici Alexandar (pěkná mašinka) na tatrovácký podvozek.

  • Flader
    21:40 06.12.2017

    Lukas PRAM-S je je samohybný mínomet z 80. rokov.

  • mafky
    21:35 06.12.2017

    Generalny tajomnik Holko v Teme dna (od 48:50):
    https://www.ta3.com/clanok/1117709/a-kiska-porusil-prava-kandidatov-nakup-vojenskej-techniky.html

    najzaujimavejsie konstatovanie ohladom Turry v case od 1:01:37; "ta Turra 30 s celym tym zbranovym systemom a odpoveda to kalibru, ktory je v NATO"

    Vymysla si ten clovek alebo tomu len nerozumie?

  • Lukas
    21:34 06.12.2017

    A czy ten PRAM-S nie ma związku z produkcją przez KONŠTRUKTA luf do szwedzkich moździerzy Mjölner?

  • Jura99
    20:17 06.12.2017

    Fascinuje mě údajný výrok Gajdoše "Samozrejme, ešte neprešiel vojskovými skúškami a až následne, keď sa odstránia všetky nedostatky, budeme vedieť, čo to vozidlo musí mať na sebe navešané." Co to ten člověk blábolí ? Dosavadní zhruba dvouletý výběr vozidla 8x8 je tragická ukázka diletantizmu.

  • Flader
    19:47 06.12.2017

    Minulý rok vytiahli vo VTSU zo skladu BRAMS, tak aby bola zmena vytiahli tentokrát PRAM-S. Ono by to bola pekná akcia už len keby všetky tie poklady čo sú tam skryté vytiahli naraz na svetlo sveta.

  • Nesher
    19:43 06.12.2017

    Sergej

    že by šlo o tohle? Cituji z Palby: V ramci PESCO deklarovala Slovenska republika dna 24.10.2017 viesť projekt nepriamej palebnej podpory v pozícii vedúcej krajiny s cieľom vyvinúť presnú mobilnú delostreleckú platformu s dlhým dostrelom.
    Slovensko zaroven zvazuje podielat sa na dalsom vyvojovom projekte inej krajiny.

    https://www.slov-lex.sk/legislativne-pr ... P-2017-799

  • Sergej7490
    19:33 06.12.2017

    Trochu OT:
    Na videu z https://www.aktuality.sk/clanok/545234/rezort-obrany-ukazal-nove-obrnene-vozidlo/ v 0:58 vidiet SHM Pram-S. Nevie niekto co tam robil ?

  • Karlos73
    19:08 06.12.2017

    Lukas, ďakujem za upresnenie.

  • Lukas
    19:01 06.12.2017

    Pro Karlos73 - to co Patria prezentowała Bułgarom to właśnie Rosomak + Turra :D

    A to co widać na "Słowacji" to nie AMV (XC-360), nie Rosomak (XC-360P) nie jest to też XC361...
    Prawdopodobnie jest to wóz (kadłub) testowany przez USMC - HAVOC

    Ale za mało zdjęć

  • Flader
    18:26 06.12.2017

    Asi :D

    Inak tá streľba z toho 8x8 vyzerá výrazne presnejšie ako v tom bulharskom videu.

  • PavolR
    18:22 06.12.2017

    Flander:
    Majú obavy, aby to ani náhodou nikomu neevokovalo Maďarov. :-D

  • Flader
    18:02 06.12.2017

    Takže Husar sa premenoval na Patriot-a? :D

  • Karlos73
    17:49 06.12.2017
  • Karlos73
    17:36 06.12.2017

    Lukas, ok. Ide o verziu AMV, ale nie je to AMV XP. Demonštrátor by mohol byť ten, ktorý prezentovali Bulharom, aj so staršou slovenskou vežou Turra30
    https://www.youtube.com/watch?v=792hB436PpY
    Tu osadili vežu ako z BPsVI... Pre mňa je to aj tak sklamanie, očakával som za tie prachy AMV XP + Turra30(NATO).

  • Flader
    17:33 06.12.2017

    Ono je ale otázka aký je vlastne rozdiel medzi AMV a AMV XP. Lebo tými TTD to dosť pripomína to XP. Veď pri ňom bola najdôležitejšia zmena práve v motore a ten tu je použitý práve z XP. Zvýšená balistická ochrana oproti AMV bola požadovaná tiež.

  • mafky
    17:16 06.12.2017

    Suhlasim s Karlos73, ono to vazne vyzera tak, ze este nemaju hotovy skutocny prototyp. Ako inak sa to da vysvetlit, ked aj sama Patria potvrdila dodanie verzie XP.

  • Lukas
    16:38 06.12.2017

    Pro Karlos73 na 100% to nie Rosomak - Scipio

  • Arthur
    16:36 06.12.2017
  • Karlos73
    15:40 06.12.2017

    Rase súhlasím, MO SR na čele s Gajdošom a Hoľkom si z nás robí dobrý deň... https://www.aktuality.sk/clanok/545234/rezort-obrany-ukazal-nove-obrnene-vozidlo/
    Predviedli tam klasické Patria AMV , s klasickou vežou Turra 30 s exsovietským kanónom....a s Ministrovým vyjadrením k 8x8, že " ...je to v určitom štádiu vývoja...bude pokračovať ďalej až do úplného zvládnutia...do vykonania vojskových skúšok..."
    https://www.ta3.com/clanok/1117681/gajdos-sa-vyjadril-k-modernizacii-armady-je-vraj-transparentna.html
    No vyzerá to tak, že oni ten AMV XP + Turra30 (NATO výzbroj) idú ešte len skladať, novinárom dnes išli zalepiť oči prototypom ktorý bol pripravený ešte do projektu Rosomak-Scipio 8x8. Osobne som nasraný na týchto diletantov z SNS, súhlasím, že je to premárnená šanca.

  • Flader
    15:39 06.12.2017

    Lukas, ďakujeme za doplňujúce informácie.

  • Lukas
    15:23 06.12.2017

    Turra -30 - z dodatkowym pancerzem + niezależny przyrżad obserwacyjny dla dowódcy

    To nie jest standardowy AMV - prawdopodobnie wersja L (długi - jak dla Arabii Saudyjskiej)

    Jest też szerszy - pewnie między pancerzem dodatkowa kadłubem jest specjalna pianka wypornościowa...

  • stirling
    14:16 06.12.2017

    Rase: díky za info
    Tak to jsou teda okurky, to si mohli vzít rovnou to scipio... tohle fakt nechápu, je vidět, že jsem pořád jako jeden stát, když se kradlo v čr při pořízení 8x8 tak si tu příležitost nenechají ujít ani slováci.
    Mohli vzít opravdu xp a západní výzbroj a bylo by to vozidlo o 2 třídy jinde.... navíc i tak by se to dalo předražit aby něco zůstalo na přilepšenou pro pány zadavatele.

Stránka 1 z 3