VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Stránka 1 z 895

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • starej
    22:04 25.06.2022

    a tahle tu byla?
    prej boomerang :-), zda se ze se vratila dost přesně

    https://www.youtube.com/watch?...

    a tahle tu byla?
    prej boomerang :-), zda se ze se vratila dost přesně

    https://www.youtube.com/watch?...

    • Cernysip
      22:15 25.06.2022

      už několikrát...

      už několikrát...

  • Verdon
    21:51 25.06.2022

    Dnešní Arestovič: V Severodoněcku zůstali jen výsadkáři, aby naváděli dělostřeleckou palbu. Ostatní jsou staženi a budou bránit Lysičansk. Není vyloučeno, že se v krátké době ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnešní Arestovič:
    V Severodoněcku zůstali jen výsadkáři, aby naváděli dělostřeleckou palbu. Ostatní jsou staženi a budou bránit Lysičansk. Není vyloučeno, že se v krátké době stáhnou i za něj.
    Zítra bude živo, pod Izjumem se ve směru na Slavjansk zformovalo přeskupených deset BTG, očekává se útok na Slovjansk. Proti je 5 BTG připraveno k útoku směrem na Bachmut s cílem opět se pokusit uzavřít kapsu. Těchto 5 BTG je ale opotřebovaných. O Slovjansk nemá obavu, obrana je připravena.
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • ImreSVK
      21:25 25.06.2022

      Zaujimave, cim to UA sundala?

      Myslel som, ze taku velku koncentraciu raketovej techniky bude kryt nejaka PVO a ono tam rusi nechavaju promenadovat UA dron? O.o

      Zaujimave, cim to UA sundala?

      Myslel som, ze taku velku koncentraciu raketovej techniky bude kryt nejaka PVO a ono tam rusi nechavaju promenadovat UA dron? O.o

      • Cimbi
        21:34 25.06.2022

        Malé drony jsou problém. Radary je nezachytí, protože se nastavují tak, aby nesledovaly jako cíl i hejno holubů (malé a pomalé cíle odfiltrují). Pokud má dron dobrou optiku, tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Malé drony jsou problém. Radary je nezachytí, protože se nastavují tak, aby nesledovaly jako cíl i hejno holubů (malé a pomalé cíle odfiltrují).
        Pokud má dron dobrou optiku, tak mohl být třeba 1 km daleko a 500 m vysoko a to to kvadrukoptéru už okem nevidíš a ani ty elektromotory neslyšíš (asi bys neslyšel ani benzíňák, když bude slušně odhlučněnej). Strely a podobně systémy jsou stavěné na krátké zapnutí, ne na trvalé pozorování (pokud vůbec nějaký infra zobrazovač mají, protože senzor střely nic nezobrazuje...). Navíc by zorné pole takového infra zaměřovače bylo na hlídkovou činnost moc úzké.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    20:47 25.06.2022

    https://twitter.com/visegrad24...

    Ukrajinsky bunker, niekde na linii..

    https://twitter.com/visegrad24...

    Ukrajinsky bunker, niekde na linii..

  • jj284b
    20:43 25.06.2022

    Fabrika v Sniznom, zeby HIMARS (cca 60km od linie)

    https://twitter.com/sgorlovki/...

    Fabrika v Sniznom, zeby HIMARS (cca 60km od linie)

    https://twitter.com/sgorlovki/...

    • ImreSVK
      21:26 25.06.2022

      Co ta fabrika vyrabala?
      Ci tam mali rusi nejaky sklad?

      Co ta fabrika vyrabala?
      Ci tam mali rusi nejaky sklad?

  • hurvo
    20:17 25.06.2022

    Ukrajinsky vrtulnik kontroluje kvalitu psenice na poli:
    https://twitter.com/Osinttechn...

    Ukrajinsky vrtulnik kontroluje kvalitu psenice na poli:
    https://twitter.com/Osinttechn...

    • ImreSVK
      21:03 25.06.2022

      S tymi svetlicami akurat to pole zapali.
      Pri tak nizkej letovej hladine mohli vydumat aby sa to vypustalo nejak do hora, ale konstrukcne to asi nie je mozne.

      S tymi svetlicami akurat to pole zapali.
      Pri tak nizkej letovej hladine mohli vydumat aby sa to vypustalo nejak do hora, ale konstrukcne to asi nie je mozne.

      • Cimbi
        21:42 25.06.2022

        Pouští to do boku, zbytek je gravitace... No, u vrtulníku fakt nechceš cokoliv střílet nahoru... Sice ty listy údajně přežijou zásak z 23 mm kanónu, ale myslím, že po zásahu ...Zobrazit celý příspěvek

        Pouští to do boku, zbytek je gravitace...

        No, u vrtulníku fakt nechceš cokoliv střílet nahoru... Sice ty listy údajně přežijou zásak z 23 mm kanónu, ale myslím, že po zásahu "blbou" 12,7 to z Tebe musí vyklepat cestou na základnu duši... Rozhodí se vyvážení a naruší proudění kolim profilu listu a tak...Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    19:16 25.06.2022

    Rusko dodá Bělorusku raketové systémy schopné nést jaderné hlavice. Mají dosah až 500 kilometrů Rusko poskytne Bělorusku raketové systémy Iskander-M, které mohou nést jaderné ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko dodá Bělorusku raketové systémy schopné nést jaderné hlavice. Mají dosah až 500 kilometrů
    Rusko poskytne Bělorusku raketové systémy Iskander-M, které mohou nést jaderné hlavice. Po schůzce s běloruským vůdcem Alexandrem Lukašenkem to v sobotu v ruské televizi řekl prezident Vladimir Putin. Rusko tento systém před lety vyvinulo jako odpověď na budování amerického protiraketového štítu.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      19:23 25.06.2022

      Vyborne, takze dodani ATACMS do Polska nebude nejmensi problem (krom ceny a vyrobni kapacity).

      Vyborne, takze dodani ATACMS do Polska nebude nejmensi problem (krom ceny a vyrobni kapacity).

      • alter01
        19:37 25.06.2022

        O akej cene hovoríte ? Vy budete kričať , Jááááj aké je to drahé , ke´d vás bude buriatský mordor vraždiť ? Práve naopak , treba okamžite náklady na obranu na 3% , povinne ! ...Zobrazit celý příspěvek

        O akej cene hovoríte ? Vy budete kričať , Jááááj aké je to drahé , ke´d vás bude buriatský mordor vraždiť ?
        Práve naopak , treba okamžite náklady na obranu na 3% , povinne ! Hlavne nešpekulovať , že ktorý tank , trasporter je lepší !
        Treba ich nasekať tisíce ako Baťa dreváky!
        Aj ten najhorší tank, lietadlo je o triedu lepší ako najlepší mordorský tank, lietadlo !Skrýt celý příspěvek

        • Clanek
          21:45 25.06.2022

          Ja to myslel jako komparativni cenu vedle treba JASSM-ER (kterou polaci jiz vedi ze zavedou). Napriklad Finsko se taky rozhodlo ATACMS nezavezt i kdyz o ni meli zajem kvuli cene, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja to myslel jako komparativni cenu vedle treba JASSM-ER (kterou polaci jiz vedi ze zavedou).

          Napriklad Finsko se taky rozhodlo ATACMS nezavezt i kdyz o ni meli zajem kvuli cene, a pritom si dali tu praci zdlouhave a draze integrovat JASSM-ER na sve F18. Treba Bahrain kupoval ATACSM pri systemove cene 4mil/kus. JASSM-ER, ktera na cil dopravi 2x vetsi hlavici na 2x vetsi vzdalenost, stoji systemove do 1,5mil.Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      19:42 25.06.2022

      "schopné nést jaderné hlavice" to je zas nějakýho chrastění, i stařičkej Scud může nést jadernou hlavici. A co se týče té schopnosti překonávat protiraktovou obranu, tenhle mýtus ...Zobrazit celý příspěvek

      "schopné nést jaderné hlavice"
      to je zas nějakýho chrastění, i stařičkej Scud může nést jadernou hlavici. A co se týče té schopnosti překonávat protiraktovou obranu, tenhle mýtus zmizel v poslední válce o Náhorní Karabach.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        21:44 25.06.2022

        No, prej má Iskander asi 5 nebo 6 klamných cílů...

        No, prej má Iskander asi 5 nebo 6 klamných cílů...

    • Poly
      20:02 25.06.2022

      Čili kterak diplomatický zcela odvařit Bělorusko po vzoru fašistánu.

      Čili kterak diplomatický zcela odvařit Bělorusko po vzoru fašistánu.

    • Stonkeeper
      20:47 25.06.2022

      Ja jsem s tim naprosto v pohode. Ted ohlasit ze podobne zbrane ted dostane Pobalti a Polsko a Vladimir se nevyspi :)

      Ja jsem s tim naprosto v pohode. Ted ohlasit ze podobne zbrane ted dostane Pobalti a Polsko a Vladimir se nevyspi :)

  • Cernysip
    18:54 25.06.2022

    SBU odhaluje síť agentů ruské GRU, která zahrnovala ukrajinského poslance SBU odhalila síť agentů Hlavního ředitelství generálního štábu (aka GRU), která měla nepříteli pomoci ...Zobrazit celý příspěvek

    SBU odhaluje síť agentů ruské GRU, která zahrnovala ukrajinského poslance

    SBU odhalila síť agentů Hlavního ředitelství generálního štábu (aka GRU), která měla nepříteli pomoci dobýt Ukrajinu. V síti byl účasten zejména poslanec Andriy Derkač, který podle vyšetřování dohlížel na vytvoření řady soukromých bezpečnostních agentur v různých regionech, kde měly tyto subjekty být využity k rychlému dobytí Ukrajiny.
    V současné době z podnětu SBU zahájil generální prokurátor předsoudní poslancovo vyšetřování. Operativní vyšetřování případu probíhalo již delší dobu, ale SBU nakonec na začátku války síť neutralizovala a zadržela Ihora Kolesnikova, bývalého asistenta poslance. Skrytě spolupracoval s GRU a měl volací znak Veterán; byl prostředníkem a finančním kurýrem mezi ruskými speciálními službami a Andrijem Derkačem. Podle Kolesnikova byl Derkač naverbován v roce 2016. S Derkačem osobně spolupracovali nejvyšší představitelé GRU - vedoucí oddělení Igor Kostyukov a jeho první zástupce Vladimir Alekseev. Derkač obdržel peníze od GRU na vytvoření soukromých bezpečnostních struktur, které nepřítel plánoval použít k dobytí Ukrajiny. GRU vyčlenila 3–4 miliony USD každých několik měsíců na realizaci svých plánů. Značnou část těchto peněz si podle vyšetřování přivlastnil Derkač. Po zatčení Kolesnikov začal vypovídat a ve své výpovědi uvedl zajímavé podrobnosti. V květnu ho soud odsoudil za velezradu. Vypověděl SBU o aktivitách sítě a její roli v přípravě na válku v plném rozsahu. „Když vojáci vstoupí a když je jasné, že se města vzdávají, měly tyto soukromé bezpečnostní služby zajistit pohyb techniky, posadit se na obrněnce s ruskými vlajkami a zajistit tak pokojný vstup do měst,“ vysvětluje Kolesnikov.
    Kolesnikov také řekl, že k dobytí hlavního města GRU plánuje použít dvě brigády speciálních sil a speciálních operačních sil, které měly provést invazi z Běloruska. Odtud pak měly rozkaz - rychle se přesunout do Kyjeva, zmocnit se vládní čtvrti a svolat lidovou radu v Nejvyšší radě, aby odhlasovala novou vládu. Tyto plány však ukrajinští obránci zcela překazili.

    https://ssu.gov.ua/en/novyny/s... Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      18:59 25.06.2022

      Za trest poslat do Mordoru.

      Za trest poslat do Mordoru.

    • Cernysip
      19:09 25.06.2022

      Ještě doplňuji: "...Ovlivňování amerických voleb Derkače, absolventa moskevské školy sovětské tajné policie KGB, už předloni v září Washington označil za dlouholetého ...Zobrazit celý příspěvek

      Ještě doplňuji:
      "...Ovlivňování amerických voleb

      Derkače, absolventa moskevské školy sovětské tajné policie KGB, už předloni v září Washington označil za dlouholetého spolupracovníka ruských zvláštních služeb. Podle někdejšího šéfa americké kontrarozvědky Williama Evaniny byl poslanec klíčovou postavou ruské snahy poškodit vyhlídky tehdejšího prezidentského kandidáta Joea Bidena na zvolení do Bílého domu.

      Derkač předloni v květnu zveřejnil sestřih nahrávek, které měly dokázat údajnou Bidenovu zkorumpovanost. Tehdejší prezident Donald Trump, který se ucházel o znovuzvolení, poté sdílel odkaz na tyto nahrávky na Twitteru, přestože je již dříve americká zpravodajská služba odsoudila jako ruský pokus očernit demokraty.

      Loni v srpnu USA uvalily na poslance sankce. Postihy zahrnují zmrazení aktiv, zákaz výběru kapitálu, omezení převodů zdrojů a další opatření. Derkač dříve popřel, že by se dopustil čehokoli nekalého, a tvrdil, že je terčem stíhání kvůli tomu, že poukazuje na korupci. ...".
      iROZHLASSkrýt celý příspěvek

  • copy
    18:00 25.06.2022

    V konfliktu UA vs Rusko se něco děje.
    UA armáda vyklízí pozice, Zelí odvolává velvyslance. Že by konec konfliktu byl na blízku?

    V konfliktu UA vs Rusko se něco děje.
    UA armáda vyklízí pozice, Zelí odvolává velvyslance. Že by konec konfliktu byl na blízku?

    • Rošťák
      18:17 25.06.2022

      Jako že opuštění SD a ústup za řeku ( přírodní obranou čáru ) a vyklizení kapsy 20*22 km provedou gamechanger? A těch pár diplomatů z X?
      Úvaha zajimavá

      Jako že opuštění SD a ústup za řeku ( přírodní obranou čáru ) a vyklizení kapsy 20*22 km provedou gamechanger? A těch pár diplomatů z X?
      Úvaha zajimavá

      • Toomk
        18:21 25.06.2022

        Vsak pisou, odvolani velvyslanci nebyli dost aktivni ve shaneni podpory. Je pravda, ze od velvyslance Ukr na Slovensku jsem necetl jedine prohlaseni ....

        Vsak pisou, odvolani velvyslanci nebyli dost aktivni ve shaneni podpory. Je pravda, ze od velvyslance Ukr na Slovensku jsem necetl jedine prohlaseni ....

      • Spalda
        18:23 25.06.2022

        Já jak čtu Zelí, vždycky se mi okamžitě vybaví někdo jinej....

        Já jak čtu Zelí, vždycky se mi okamžitě vybaví někdo jinej....

        • Rošťák
          18:23 25.06.2022

          Ne, fakt? :D

          Ne, fakt? :D

        • Cimbi
          18:27 25.06.2022

          Ivo Zelinka od Chrudimáků?

          Ivo Zelinka od Chrudimáků?

        • fotr
          20:07 25.06.2022

          Mě také napadne jiný,, mám to jako GlobeElement007, profesor Zelí, Besídka Zvláštní Školy, konkrétně povídka o návštěvě ZOO je nezapomenutelná.

          Mě také napadne jiný,, mám to jako GlobeElement007, profesor Zelí, Besídka Zvláštní Školy, konkrétně povídka o návštěvě ZOO je nezapomenutelná.

      • copy
        18:35 25.06.2022

        Nepíší, že se připravuje gamechanger. UA armádě se teď moc nedaří a spíše ustupuje. Je možné, že už Ukrajinci usoudili, že východ UA je ztracen a dojde k nějaké dohodě. Čím déle ...Zobrazit celý příspěvek

        Nepíší, že se připravuje gamechanger. UA armádě se teď moc nedaří a spíše ustupuje. Je možné, že už Ukrajinci usoudili, že východ UA je ztracen a dojde k nějaké dohodě. Čím déle teď UA bojuje, tím více území ztrácí...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          18:41 25.06.2022

          myslis, ze uz rusak zacal znovu rekrutovat vysadkare, kdyz je ukrajinsti borci vsechny vykuchali u Kyjeva ? :-). Udelal bych z tech vrahu putovni vystavu Bodies :-).

          myslis, ze uz rusak zacal znovu rekrutovat vysadkare, kdyz je ukrajinsti borci vsechny vykuchali u Kyjeva ? :-). Udelal bych z tech vrahu putovni vystavu Bodies :-).

        • Rošťák
          19:00 25.06.2022

          To naštěstí není pravda, pomalu na jihu a území osvobozuje, a to co rusové za enormních ztrát získavají na východě, nepokryje to, co ztrácí a čím dýl to UA vydrží, tím hůř na tom ...Zobrazit celý příspěvek

          To naštěstí není pravda, pomalu na jihu a území osvobozuje, a to co rusové za enormních ztrát získavají na východě, nepokryje to, co ztrácí a čím dýl to UA vydrží, tím hůř na tom RF bude ........ Více a více RF přichází o přesné zbraně a munice pomalu bude docházet taky a tanky už teď tahaj ve původních verzích a stařičké 62 ....... těch ale taky nemaj nekonečně mnoho a uloženky na tom budou o to bídněji ......Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            21:58 25.06.2022

            Těším se na první T34 ;-) To se z těch Gepardů stanou zbraně hromadného ničení - s plným zásobníkem APDS to bude neskutečnej tank killer A až dojde na BT5, tak bude stačit Folcon ...Zobrazit celý příspěvek

            Těším se na první T34 ;-)

            To se z těch Gepardů stanou zbraně hromadného ničení - s plným zásobníkem APDS to bude neskutečnej tank killer

            A až dojde na BT5, tak bude stačit Folcon odstřelovačka a proti větším formacím M2 kulomet.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          21:54 25.06.2022

          Navrhuji se s nimi dohodnout, že jim pošleme personál na odminování po rusácích: každýho, kdo podporuje nacistán v řetězech do vlaku a poslat na procházku po zaminovaném ...Zobrazit celý příspěvek

          Navrhuji se s nimi dohodnout, že jim pošleme personál na odminování po rusácích: každýho, kdo podporuje nacistán v řetězech do vlaku a poslat na procházku po zaminovaném území.
          Budou to 3 mouchy jednou ranou:

          1. Bude vyřešen problém existence sítě tajných služeb Nacistánu na našem území
          2. Dojde k urychlení čištění území od min
          3. Zaslouží se velkou měrou na zvýšení produkce obilí v příštích letech osobním příspěvkem při hnojení políSkrýt celý příspěvek

    • Toomk
      18:19 25.06.2022

      Kazdy den se neco deje, je to valka, ty komiku :)

      Kazdy den se neco deje, je to valka, ty komiku :)

      • copy
        18:38 25.06.2022

        No, tak to je myšlenka dne

        No, tak to je myšlenka dne

        • Toomk
          18:46 25.06.2022

          Souhlas, akorat tu píšeš blbosti. Nechceš ke svým na aktualnikonflikty? Tam určitě najdeš sobě podobný.

          Souhlas, akorat tu píšeš blbosti. Nechceš ke svým na aktualnikonflikty? Tam určitě najdeš sobě podobný.

          • copy
            19:00 25.06.2022

            Už před cca 3 měsíci jsem tu napsal svou úvahu, že Rus obsadí Donbas a Luhansk a Krym s nimi propojí suchozemsky. Zvedla se tu proti mě tsunami, co jsem to za trolla, a že píší ...Zobrazit celý příspěvek

            Už před cca 3 měsíci jsem tu napsal svou úvahu, že Rus obsadí Donbas a Luhansk a Krym s nimi propojí suchozemsky.
            Zvedla se tu proti mě tsunami, co jsem to za trolla, a že píší blbosti... Hmm... a dnes jsme přesně tam. Tak uvidíme, netvrdím, že válka brzy skončí (kéž by).
            Je to jen úvaha.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            19:46 25.06.2022

            copy: rus nic neobsadi, taky si to pamatuj, mam vetsinou pravdu :-).

            copy: rus nic neobsadi, taky si to pamatuj, mam vetsinou pravdu :-).

          • Maximus
            20:02 25.06.2022

            Kdyby rusáci obsadili za prvních 14 dní invaze současné jimi ovládané území za minimálních ztrát, tak by se to dalo nazývat vítězstvím. To co tady probíhá je totální blamáž rusácké ...Zobrazit celý příspěvek

            Kdyby rusáci obsadili za prvních 14 dní invaze současné jimi ovládané území za minimálních ztrát, tak by se to dalo nazývat vítězstvím. To co tady probíhá je totální blamáž rusácké profesionální armády, rusáckých zbraní, rusácké diplomacie a geopolitiky obecně.

            Dlouho jsem nechápal, proč světoví odborníci na geopoliticke otázky jako Georg Friedman nepočítají s rusackem v prognozach pro 21. stoleti.

            Nicméně moje velmi zjednodušená interpretace, která vychází i z mých pobytů v rusacku, včetně oblasti za Uralem, je nasledujici: Rusacká mentalita, všudypřítomná korupce i ekonomické schopnosti se za posledních několik stoleti nikam významně neposunuly. Takže ano, bude existovat “Horní Volta s atomovkama”, která aspoň zvládla pěstování obilí a díky vývozu surovin je riziko hladomoru minimální. Ze všech svých neúspěchu budou činit zodpovědné všechny ostatní, jenom ne sebe. Všechny pokusy o hi-tech výrobu dopadnou vždy stejně - zase z toho bude kalašnikov. Množství Potěmkinových vesnic se příliš nesniží. Možný nástupce hlavního skřeta Medveděv je neschopný kašpar, ktery nemá kapacity daný kolaps ruského chanátu udržet silou ani politicky.


            Bude postupně probíhat čínská asimilace jihovýchodní Sibiře, kdy po desetiletí neúspěšného konfliktu na Ukrajině zde chybí demograficky přibližně několik set tisíc mužů, kteří padli, propadli alkoholu nebo jsou zmrzačení natolik, ze se nedokáží postarat o rodinu. To je velká příležitost pro čínské muže, kteří mají výrazně vyšší ekonomicky status než místní obyvatelstvo a díky tradičnímu preferování chlapců v čínských rodinách je u nich nedostatek vhodných žen na vdavani. Samozřejmě tyto sňatky jsou pozitivně zohledněny čínskou stranou na sociálním kreditu těchto obyvatel, stejně jako bude podporovaná porodnost páru hlásících se ke kitajské národnosti.

            Ekonomické dopady vedou k odstředivým tendencím v Čečensku, kde po úspěšném atentátu na Kadyrova probíhá další kolo rusacko-čečenské války. Stejně tak sousední Dagestán zachvátily separatistické tendence a IED útoky na kolony ruských vojáků i likvidace k “okupační vládě” loajálních politických představitelů budou stále častější.

            Gruzie jen za mírného odporu obsadí Jižní Osetii a Abcházii výměnou za uznání velkoryse autonomie a zejména příslibem ekonomických výhod plynoucích z výhod členství “Evropského hospodářského prostoru”, přeživší funkční části systému po kolapsu/reformě EU.

            Odstředivé tendence jsou rovnez patrné na Sachalinu a Kurilach, kde v místním referendu, neuznaném ovšem centrální vládou v Moskvě, hlasovalo 83 % obyvatel pro připojení k Japonsku.

            Původní malé národy Severu, Sibiře a Dálného Východu prožívají období jejich národního obrození, mladí se učí řeč svých prarodičů a dožadující se významné územní autonomie a výraznější podíl ze zisku a dani generovanych na jejich území. Nepříjemné sabotáže a konflikty s mistni bezpečností nabývají stále na sile.

            Zprávy rádia Jerevan někdy okolo 12. rijna 2035 až 45 :-))).Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            22:01 25.06.2022

            copy:
            Pokud je toto pravda, měls informace z ruského štábu.

            Pošlem Tě SBU aby si Tě vytěžili

            copy:
            Pokud je toto pravda, měls informace z ruského štábu.

            Pošlem Tě SBU aby si Tě vytěžili

          • Cimbi
            22:07 25.06.2022

            Maximus:
            To si někam s dovolením uložím a za pár let si odškrtám, co se splnilo... ;-)


            Jen tu dataci zpráv máš asi špatně, Nostradame.

            Já dávám bolševikovi rok, maximálně dva

            Maximus:
            To si někam s dovolením uložím a za pár let si odškrtám, co se splnilo... ;-)


            Jen tu dataci zpráv máš asi špatně, Nostradame.

            Já dávám bolševikovi rok, maximálně dva

    • Cimbi
      18:31 25.06.2022

      Pochybuju. Rusové se domů podle všeho nevrací, takže ne. Konec konců, jak to, že Tebe Lavrov neodvolal. A tos jim tu moc nepomohl. Otravuješ Rusáckejma lžima, ale lidi Ti na to ne ...Zobrazit celý příspěvek

      Pochybuju. Rusové se domů podle všeho nevrací, takže ne.

      Konec konců, jak to, že Tebe Lavrov neodvolal. A tos jim tu moc nepomohl. Otravuješ Rusáckejma lžima, ale lidi Ti na to ne a ne skočit. Furt nevolají na politiky, aby místo na Ukrajinu posílali zbraně do Ruska...

      Smůla.

      BTW, ještě pořád ruské tajné služby odvolávají své agenty kulkou? Takže opatrně ;-)Skrýt celý příspěvek

      • copy
        18:44 25.06.2022

        Je to jen úvaha, tak se tak nečil.
        Rusku od počátku jeho agrese přeji prohru, ale to jsem tu už několikrát psal a je mi to prd platný.

        Je to jen úvaha, tak se tak nečil.
        Rusku od počátku jeho agrese přeji prohru, ale to jsem tu už několikrát psal a je mi to prd platný.

        • Sustr
          19:44 25.06.2022

          Úvaha? Neblábol..

          Úvaha? Neblábol..

        • Ján Paliga
          19:49 25.06.2022

          Aha ho, neviniatko:) Ty nič, ty muzikant...

          Aha ho, neviniatko:) Ty nič, ty muzikant...

    • Jura99
      18:38 25.06.2022

      cele Rusko se vyšťavilo na okresnim meste, jehoz nazev dosud nikdo neslysel. Přitroublik copy si mysli, ze rusky vrah vyhrava. Tak urcite.

      cele Rusko se vyšťavilo na okresnim meste, jehoz nazev dosud nikdo neslysel. Přitroublik copy si mysli, ze rusky vrah vyhrava. Tak urcite.

      • copy
        18:51 25.06.2022

        Já jen ten váš optimismus, že UA vyhraje na Ruském nesdílím. Možná jsi si toho nevšiml chytračku, ale Rusko nepřišlo ani o cm svého území, za to UA, už asi o třetinu. Ano, Rus ...Zobrazit celý příspěvek

        Já jen ten váš optimismus, že UA vyhraje na Ruském nesdílím. Možná jsi si toho nevšiml chytračku, ale Rusko nepřišlo ani o cm svého území, za to UA, už asi o třetinu. Ano, Rus vyhrává.Skrýt celý příspěvek

        • Toomk
          18:57 25.06.2022

          No to určitě, Rusko ziskalo měsíční krajinu do které bude muset investovat penize které nemá, sjednotilo členy NATO, kteří zase začnou zbrojit, těžce pustilo žilou svoji armádě a ...Zobrazit celý příspěvek

          No to určitě, Rusko ziskalo měsíční krajinu do které bude muset investovat penize které nemá, sjednotilo členy NATO, kteří zase začnou zbrojit, těžce pustilo žilou svoji armádě a vyhlíží na podzim bankrot. Jj to je opravdu vítězství za to 50 km pásmo, co obsadilo. Zkus používat příště hlavu a to co v ni máš.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            19:13 25.06.2022

            To, jestli jim to za to stálo, si musí vyřešit samotní Rusové, já si myslím, že nestálo, ale ukáže čas. S tím sjednocením NATO... sjednoceno není o nic víc, či míň. O Rusku či jeho ...Zobrazit celý příspěvek

            To, jestli jim to za to stálo, si musí vyřešit samotní Rusové, já si myslím, že nestálo, ale ukáže čas.
            S tím sjednocením NATO... sjednoceno není o nic víc, či míň.
            O Rusku či jeho armádě se toho napsalo poslední dobou hodně ( do pár dnů se rozpadne logistika, dojde jim jídlo, munice, už už musí vyhlásit platební neschopnost atd )
            Na podzim bankrot? Nu, uvidíme, abychom tou dobou, nebo příští rok, nebankrotovali my.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          19:02 25.06.2022

          Ale UA nechce ruské území ...... a přijít o armádu a prohrát můžeš i na cizím území .....

          Ale UA nechce ruské území ...... a přijít o armádu a prohrát můžeš i na cizím území .....

        • Solitér
          19:08 25.06.2022

          Možná jsi si toho nevšiml, hlupáčku. Ale tuhle dobyvačnou, imperiální a okupační nezačalo UA, ale Ruská Horda..na ní nikdo neútočil a nechtěl ani cm2 jejího podělaného území. Rusko ...Zobrazit celý příspěvek

          Možná jsi si toho nevšiml, hlupáčku. Ale tuhle dobyvačnou, imperiální a okupační nezačalo UA, ale Ruská Horda..na ní nikdo neútočil a nechtěl ani cm2 jejího podělaného území. Rusko je okupant a válečný zločinec, zkus si to zapsat za svá rudá ušiska.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            19:26 25.06.2022

            Chytroušku, já jsem napsal, že UA zaútočila na Rusko. Pouze poukazuji, jak se konflikt zatím vyvíjí. Rus, de facto považuje už dnes okupované území (především Krym) za své. Rusku ...Zobrazit celý příspěvek

            Chytroušku, já jsem napsal, že UA zaútočila na Rusko. Pouze poukazuji, jak se konflikt zatím vyvíjí. Rus, de facto považuje už dnes okupované území (především Krym) za své.
            Rusku přeji v tomto konfliktu neúspěch, zapiš si to prosím, za své matesy.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          19:51 25.06.2022

          Rozputanim vojny Rusko prehralo. A bude pre Mordor hurz .... :)

          Rozputanim vojny Rusko prehralo. A bude pre Mordor hurz .... :)

        • darkstyle
          20:15 25.06.2022

          Copy Rusko v prvý mesiac útokov ovládalo na Ukrajine väčšie územie ako dnes. Rusko stratilo cca 30% svojich moderných tankov. Rusko stratilo cca 10% svojich moderných bombardérov ...Zobrazit celý příspěvek

          Copy

          Rusko v prvý mesiac útokov ovládalo na Ukrajine väčšie územie ako dnes.
          Rusko stratilo cca 30% svojich moderných tankov.
          Rusko stratilo cca 10% svojich moderných bombardérov Su-34.
          zdroj: oryx + livemapua

          To sú fakty - Rusku sa momentálne darí - pretože je leto a pomerne sucho. Tak vedia efektívne svoju palebnú prevahu delostrelectva presúvať po poliach. Napriek tomu za posledný mesiac získali cca toľko územia na východe čo stratili na juhozápade pri Chersone. (možno predsa len Rusko o pár km2 získalo naviac)
          Jeseň a zima však príde - vtedy Rusko príde o možnosti presunu po poliach - bude musieť ísť na cesty - a uvidíme pravdepodobne ten istý obraz ako v zime..

          Kaziacu sa techniku vďaka nedostatočnej údržbe. Zápchy v kolonách vďaka nedostatočnému výcviku. Prepady UA družstiev vyzbrojených Javelin, NLAW+Stinger. Úspešné odťahy traktormi.

          Ukrajina má pravdepodobne na východe len jeden cieľ - udržať Dnipro
          Na juhu - získať Cherson späť a začať ohrozovať Krym.

          Ak sa tieto dve veci UA armáde podarí udržať do blata - tak uvidíme podobný obrazok ako pri Kyjeve.

          Čo sa týka našej ekonomiky - Slobodný svet má cca 1,5mld obyvateĺov - Európa+USA+Japonsko+Korea+Kanada+Australia+ plejáda spojencov.. - tí všetci posielajú v nejakej forme pomoc Ukrajine a uvaľujú sankcie na Rusko.
          Rusov je 10x menej, jediné čo Rusko vyváža sú suroviny a jediný problém sú ropa plyn.

          Nemusíte sa báť, my Rusko nahradíme a Rusko čiastočne nahradí odber pri rope..
          Len ich ekonomiku dostanú z úrovne Rumunska na trvalú úroveň Gambie. My našu z úrovne roku zač 2022 na úroveň 2019.. a potom späť.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            20:40 25.06.2022

            Děkuji za názor. Rusko v prvním měsíci neovládalo více území nežli dnes. Pouze se snažilo o jakousi bleskovou válku a mysleli si, že se UA vzdá. Sice se jejich armáda rozprskla na ...Zobrazit celý příspěvek

            Děkuji za názor.
            Rusko v prvním měsíci neovládalo více území nežli dnes. Pouze se snažilo o jakousi bleskovou válku a mysleli si, že se UA vzdá. Sice se jejich armáda rozprskla na velkém území, to ale neovládalo. To co přinese budoucnost, se teprve uvidí, každopádně zajímavá úvaha.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      19:33 25.06.2022

      V podstate zadnej latentni rusak, trol nebo kolaborant neudrzi tu svou "jakozenestranou masku" vecne. Vlastne, vetsina z vas ji neudrzi ani nijak zasadne dlouho... Tady sla ...Zobrazit celý příspěvek

      V podstate zadnej latentni rusak, trol nebo kolaborant neudrzi tu svou "jakozenestranou masku" vecne. Vlastne, vetsina z vas ji neudrzi ani nijak zasadne dlouho...
      Tady sla konecne naplno stranou ta tva, o jednu maskirovku min, no a o jednoho latentniho rusaka v mem blockliste vic.Skrýt celý příspěvek

      • copy
        19:58 25.06.2022

        Škoda, že tu s velkou částí uživatelů nejde slušně diskutovat a musí se to přenést do roviny osobních útoku. Ok, dej si mě do blocklistu.

        Škoda, že tu s velkou částí uživatelů nejde slušně diskutovat a musí se to přenést do roviny osobních útoku. Ok, dej si mě do blocklistu.

        • Toomk
          20:47 25.06.2022

          Vždyť si to děláš sám. Píšeš tu svoje domněnky, polopravdy, nesmysly. Pojď řešit aktuální věci, když chceš napsat info, dej k tomu zdroj. Misto toho tu teď fňukaš, že jsi dostal ...Zobrazit celý příspěvek

          Vždyť si to děláš sám. Píšeš tu svoje domněnky, polopravdy, nesmysly. Pojď řešit aktuální věci, když chceš napsat info, dej k tomu zdroj. Misto toho tu teď fňukaš, že jsi dostal čočku.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      19:50 25.06.2022

      odpoveď je iná ako prišli noty z moskvy, odvolal veľvyslancov ktorých inštaloval jeho predchodca ...toto je o vnútornej Ua politike, porušenko je okrem iného podozrivý z ...Zobrazit celý příspěvek

      odpoveď je iná ako prišli noty z moskvy, odvolal veľvyslancov ktorých inštaloval jeho predchodca ...toto je o vnútornej Ua politike, porušenko je okrem iného podozrivý z vlastizrady...iste moskva sa chytá slamky a pridá plany ako to ukončiť skôr ako príde o česť a rešpekt .Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      20:00 25.06.2022

      Bez šance. Stejně prohrajete.

      Bez šance. Stejně prohrajete.

      • copy
        20:31 25.06.2022

        I Vy?

        I Vy?

        • lm524a
          20:47 25.06.2022

          Ne, ale vy rusofilcky zapláčete nad výdělkem

          Ne, ale vy rusofilcky zapláčete nad výdělkem

  • Spalda
    17:24 25.06.2022

    Snad sem to nepřehlédl, pokud to tu již ...Zobrazit celý příspěvek

    Snad sem to nepřehlédl, pokud to tu již je:
    https://tn.nova.cz/zpravodajst... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      17:31 25.06.2022

      Nechame spadnut ISS, vyvolame hladomor, na Londyn hodime atomovku a vy sa s nami podte kamosit a obchodovat, inak to ozaj spravime. To treba len do karanteny a totalnu ekonomicku ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechame spadnut ISS, vyvolame hladomor, na Londyn hodime atomovku a vy sa s nami podte kamosit a obchodovat, inak to ozaj spravime. To treba len do karanteny a totalnu ekonomicku blokadu. A kazdy stat nech si vyberie, ci chce obchodovat so zapadom alebo s Ruskom.Skrýt celý příspěvek

      • d_mm2288
        17:33 25.06.2022

        to jo. a asi by to většina evropy ráda udělala. do okamžiku, než začne přemýšlet, čím bude topit a na co pojedou fabriky v evropě...

        to jo. a asi by to většina evropy ráda udělala. do okamžiku, než začne přemýšlet, čím bude topit a na co pojedou fabriky v evropě...

        • Bravo78
          20:26 25.06.2022

          LNG, Nizozemí a Norsko dočasně zvýší těžbu zem. plynu. RF zchudne a Katar a okolní země Perského zálivu zbohatnou. EU dostane další impulz k budování OZE a úsporám energie. ...Zobrazit celý příspěvek

          LNG, Nizozemí a Norsko dočasně zvýší těžbu zem. plynu. RF zchudne a Katar a okolní země Perského zálivu zbohatnou. EU dostane další impulz k budování OZE a úsporám energie. Neříkám, že zima 2023 bude lehká, ale zvládneme to. Máme na přípravu defacto celý rok 2022.Skrýt celý příspěvek

  • Solitér
    17:17 25.06.2022

    K příspěvku o Elonovi níže...ruské báryšni ho srdečně zvou do Mekky všech technologií https://www.facebook.com/10007...

    K příspěvku o Elonovi níže...ruské báryšni ho srdečně zvou do Mekky všech technologií https://www.facebook.com/10007...

    • ImreSVK
      17:29 25.06.2022

      Jeminkote o.O... To jak vabenie Ciernej vdovy...

      Jeminkote o.O... To jak vabenie Ciernej vdovy...

  • Cernysip
    17:08 25.06.2022

    Již je známo, kolik 105mm houfnic Ukrajina obdrží (sobota 25. června 2022) V blízké budoucnosti se v dělostřeleckých jednotkách Ozbrojených sil Ukrajiny objeví pro nás neobvyklé ...Zobrazit celý příspěvek

    Již je známo, kolik 105mm houfnic Ukrajina obdrží (sobota 25. června 2022)
    V blízké budoucnosti se v dělostřeleckých jednotkách Ozbrojených sil Ukrajiny objeví pro nás neobvyklé dělostřelectvo 105 mm.

    Uvádí to oficiální informace amerického ministerstva obrany o převodu nové šarže zbraní, která zahrnovala 36 tisíc granátů této ráže, uvádí Defense Express.

    Připomeneme, že před měsícem vyšlo najevo, že Nový Zéland hodlá vyslat do Evropy 30 instruktorů, aby pomohli ukrajinským vojákům zvládnout taženou lehkou 105mm houfnici L119, což je modifikace britské lehké houfnice L118 standardizované pro americký typ 105mm střely M1 (UK 105 mm How) .

    Vzhledem k tomu dříve USA převedly houfnice M777 s náboji v poměru 2000 jednotek na hlaveň, v případě podobného vztahu pak mohou ozbrojené síly očekávat doplnění 18 jednotek L118, což odpovídá diviznímu složení, uvádí Defense Express.

    L119 (vyráběný v USA v licenci jako M119) je určen pro podporu pěchoty.
    Maximální dosah výstřelu je až 17 km. Hmotnost houfnice je 1,9 tuny. Obsluha se skládá ze tří lidí.
    https://www.ukrmilitary.com/20... Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    16:58 25.06.2022

    Pentagon uvedl, že na Ukrajinu bude vysláno přesně 18 hlídkových člunů v rámci nové vojenské pomoci ve výši 450 milionů dolarů, která bude poskytnuta z rezerv amerického ...Zobrazit celý příspěvek

    Pentagon uvedl, že na Ukrajinu bude vysláno přesně 18 hlídkových člunů v rámci nové vojenské pomoci ve výši 450 milionů dolarů, která bude poskytnuta z rezerv amerického ministerstva obrany.

    Seznam obsahuje dvě 35stopá říční plavidla SURC (Small Unit Riverine Craft), deset 34stopých hlídkových člunů Sea Ark Dauntless a šest 40stopých hlídkových člunů Sea Ark Dauntless námořních bojových hlídkových člunů.

    „Z velké části jsou určeny k ochraně říčních tras, aby si nad nimi Ukrajina udržela kontrolu. Tyto čluny lze také použít v pobřežních oblastech,“ řekl vysoký představitel amerického ministerstva obrany během brífinku v Pentagonu 24. června. 12metrové SURC od SAFE Boats jsou standardní lodě americké námořní pěchoty a námořnictva používané na řekách. Loď dokáže vyvinout rychlost z nuly na 25 uzlů za 15 sekund a její maximální rychlost je 40 uzlů. Bývá vybaven dvěma šestiválcovými vznětovými motory Yanmar o výkonu 440 koní. Loď má dosah 250 námořních mil. Čluny mají tři body pro instalaci zbraní - 7,62 mm nebo 12,7 mm kulomety nebo 40 mm automatické granátomety Mk 19.
    Sea Ark Dauntless je 10metrový hliníkový člun vyrobený společností US Watercraft. Je široký 3,7 metru, ponor má necelý 1 metr a unese až sedm tun. Tyto čluny se velmi často používají k ochraně přístavních oblastí, kde sídlí lodě námořnictva. Pokud jde o 40stopé bojové hlídkové čluny, Pentagon nespecifikuje, které čluny pojedou na Ukrajinu.

    Ukrajina nutně potřebuje takové čluny na ochranu vnitrozemských vodních cest, protože je známo, že v současné době vzniká říční flotila Dněpru ukrajinského námořnictva, jejíž první divize, která vznikla v březnu, již vstoupila do služby.
    Základ lodního složení nově vzniklé divize tvoří mobilizované a přezbrojené rybářské a rekreační lodě a čluny.
    Připomeňme, že před zahájením rozsáhlé ruské agrese 24. února bylo plánováno, že ukrajinské námořnictvo obdrží 12 amerických hlídkových člunů Mark VI. Minimálně deset z nich je již u výrobce objednáno. Jak bude tato dohoda realizována, není v tuto chvíli známo.

    Obecně 17. června 2020 ministerstvo zahraničí USA schválilo možný prodej na Ukrajinu v rámci programu Foreign Military Sale (FMS) 16 zbraní Mark VI a souvisejících zbraní (32 modulů MSI Seahawk A2; 40 děl MK44 Bushmaster II atd.), s odhadovanými náklady 600 milionů dolarů.
    https://www.ukrmilitary.com/20... Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    16:49 25.06.2022

    Kybernetičtí specialisté SBU aktivně vystupují proti ruské propagandě: je zablokováno téměř 500 kanálů Youtube a několik tisíc účtů v jiných sociálních sítích Hloupé fejky o ...Zobrazit celý příspěvek

    Kybernetičtí specialisté SBU aktivně vystupují proti ruské propagandě: je zablokováno téměř 500 kanálů Youtube a několik tisíc účtů v jiných sociálních sítích

    Hloupé fejky o „biolaboratořích“ a rádiem řízených husách, nenávist k Ukrajincům a rafinované lži pro jejich občany.

    To je přesně ten vzorec používaný ruskou propagandou, generující nekonečný proud bludů.

    Na Ukrajině to však není účinné. Ostatně SBU úspěšně vystupuje proti ruSSistům nejen v bitvách, ale i na informační frontě. Kybernetičtí specialisté Služby zadržují nepřátelské agitátory a agenty, neutralizují kybernetické útoky a odhalují ruské padělky. Na žádost SBU tak bylo zablokováno téměř 500 proruských Youtube kanálů s publikem více než 15 milionů odběratelů. Bylo zablokováno 1529 telegramových kanálů a robotů, 426 účtů na Instagramu, 93 účtů na Facebooku a 1050 účtů TikTok.
    A do informačního boje se můžete zapojit i vy: pošlete našemu oficiálnímu chatbotu ➡️ t.me/Traitor_Search_bot informace o internetových agentech, kteří „slučují“ důležité informace s nepřítelem nebo šíří obsah na sociálních sítích na podporu vetřelců.

    https://ssu.gov.ua/novyny/kibe... Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    16:36 25.06.2022

    Rusko se stalo největším dodavatelem ropy do Číny Ruská federace opět odsunula Saúdskou Arábii z 1. místa v dodávkách ropy do Číny. Peking nakupuje ropu od Moskvy se slevou až 30 ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko se stalo největším dodavatelem ropy do Číny
    Ruská federace opět odsunula Saúdskou Arábii z 1. místa v dodávkách ropy do Číny. Peking nakupuje ropu od Moskvy se slevou až 30 % ceny, na pozadí západních sankcí proti Rusku kvůli válce na Ukrajině. Rusko v květnu prodalo Číně rekordní objemy ropy a stalo se tak největším dodavatelem ropných produktů do Číny. Minulý měsíc Čína dovezla z Ruska téměř 8,42 milionu tun ropy, uvedlo v pondělí 20. června čínské celní oddělení.

    To znamená, že Rusko v květnu dodávalo Číně téměř 2 miliony barelů ropy denně –
    meziročně o 55 procent více a téměř o čtvrtinu více než v samotném dubnu. V důsledku toho Rusko po 19měsíční pauze opět vytlačilo Saúdskou Arábii z prvního místa v dodávkách ropy do Číny.

    Čína získává ruskou ropu se slevou až o třetinu nákladů

    Na pozadí sankcí uvalených Západem na Rusko kvůli válce na Ukrajině čínské společnosti nakupují ruskou ropu s velkými slevami – až 30 %. To stojí za rekordními čísly. Zejména společnosti Sinopec a Zhenhua Oil obdržely ruskou ropu v březnu s 20% slevou, v dubnu - 33%.

    Saúdská Arábie dodala v květnu do Číny 7,82 milionu tun ropy (1,84 bpd) -
    meziročně o devět procent více. Ve srovnání s dubnem se přitom objem saúdských dodávek do Číny snížil o 15 procent.

    Evropská unie v květnu souhlasila s masivním embargem na dovoz ruské ropy. Vztahuje se však pouze na zásilky po moři prostřednictvím tankerů,
    dodávky přes ropovody byly na naléhání Maďarska vyňaty ze sankcí.

    https://www.dw.com/ru/rossija-... Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      16:50 25.06.2022

      Mají jim okamžitě napálit clo za subvence.

      Mají jim okamžitě napálit clo za subvence.

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 895