VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 10 z 1440

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Tino
    20:23 26.01.2023

    Neviem kde prameni tento Spencerov optimizmus, ale budem rad ked to tak bude:-)

    https://twitter.com/SpencerGua...

    Neviem kde prameni tento Spencerov optimizmus, ale budem rad ked to tak bude:-)

    https://twitter.com/SpencerGua...

    • Marty96
      20:43 26.01.2023

      Pramení nejspíš z toho že tyhle heslovitý výkřiky do tmy nabíraj lajky lépe než cokoliv jiného :) Expertem na tohle je Paul Massaro kterej na svojem twitterovém účtu tohle umění ...Zobrazit celý příspěvek

      Pramení nejspíš z toho že tyhle heslovitý výkřiky do tmy nabíraj lajky lépe než cokoliv jiného :) Expertem na tohle je Paul Massaro kterej na svojem twitterovém účtu tohle umění dovádí až do absurdna a maximálního cringe, skoro se chce říct že je to nějakej bot.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        21:11 26.01.2023

        nemam spencera za kecala, typek je respektovany odbornik, skoda , ze to nerozvinul. Samozrejme rozumiem , ze sa mu prave toto nechce robit-))

        nemam spencera za kecala, typek je respektovany odbornik, skoda , ze to nerozvinul. Samozrejme rozumiem , ze sa mu prave toto nechce robit-))

      • JanCorvinus
        07:02 27.01.2023

        Na Paula mi nesahej.

        Na Paula mi nesahej.

    • krizzdenek
      20:58 26.01.2023

      Ať řekne, za kolik to mají. A posoudíme. Takto je to o ničem.

      Ať řekne, za kolik to mají. A posoudíme. Takto je to o ničem.

  • jozo
    20:02 26.01.2023

    S ohľadom na tie zákazky ktoré sú na Zuzanu II pre Ukrajinu by som sa chcel opýtať niekoho koho táto téma nehnevá a nedráždi, že prečo vlastne nemá Zuzana II normálnu kabínu pre ...Zobrazit celý příspěvek

    S ohľadom na tie zákazky ktoré sú na Zuzanu II pre Ukrajinu by som sa chcel opýtať niekoho koho táto téma nehnevá a nedráždi, že prečo vlastne nemá Zuzana II normálnu kabínu pre vodiča spolujazdca a posádku vpredu? Všetky ostatné húfnice sveta to tak majú. To čo má Zuzana mi príde ako robenie prednosti zo zlého rozhodnutia. Ak by som rozmýšľal ako znepríjemniť život posádke tak by som lepší dizajn kabíny nevymyslel.

    Druhá vec čo by som sa chcel opýtať je že prečo sa nekonsoliduje nejako tá Československá výroba samohybných húfnic? Na Slovensku Zuzana a Eva a v Čechách Dita a Morana. Čisto z biznis pohľadu nemalo by sa to nejako ponúkať zákazníkom v jednom balíku centralizovane? Prípadne už vývoj mal byť spoločný. Ak vznikne situácia, že budú mať České a Slovenské firmy niekoľko variant toho istého výrobku a budú sa podrážať ceny. To má aký zmysel?

    Tretia vec. Nepoškodili si Česi teraz vyhliadky na predaj svojich húfnic Dity a Morany keď si aj tak objednali Caezare ? Nie je to trochu neprezieravé? Aj keď chápem že zase sú veľké šance na predaj podvozkov Tatra ako platforma pre Caezare.

    Štvrtá vec. Nie je ťažké predpokladať že Ukrajina bude chcieť nakúpiť ešte niekoľko sto samohybných kolesových húfnic. Nechápem prečo sme už dávno nerozbehli nejaký spoločný projekt v tomto ohľade. Nejaký lacný, jednoduchý variant húfnice na ktorý by sa nadizajnovala veľká automatizovaná linka a to ponúknuť Ukrajincom a rýchlo zazmluvniť.Skrýt celý příspěvek

    • Pampuch
      20:20 26.01.2023

      Zuzana 2 podľa mňa nemá spolujazdca z rovnakého dôvodu prečo ho nemá Švedsky Archer. Lebo pri každom zadaní/objednávaní zbraní na západe je jedna z najdôležitejších podmienok ...Zobrazit celý příspěvek

      Zuzana 2 podľa mňa nemá spolujazdca z rovnakého dôvodu prečo ho nemá Švedsky Archer. Lebo pri každom zadaní/objednávaní zbraní na západe je jedna z najdôležitejších podmienok minimálna personálna obsluha. Hlavnou novinkou nových lietadlových lodí US je zníženie počtu personálu.Skrýt celý příspěvek

      • jozo
        21:25 26.01.2023

        No hej a tu sa pozri akú kabínu si pre Archer zvolili sami Švédi pri poslednom ...Zobrazit celý příspěvek

        No hej a tu sa pozri akú kabínu si pre Archer zvolili sami Švédi pri poslednom nákupe.

        https://breakingdefense.com/20... Skrýt celý příspěvek

        • Pampuch
          21:36 26.01.2023

          A Zuzanu II navrhli včera pri poslednej objednávke? Ak to dávalo zmysel vtedy Švédom mohlo to vtedy dávať zmysel Slovákom. Dôvod je jasný, focus na minimum personálu. Ja som robil ...Zobrazit celý příspěvek

          A Zuzanu II navrhli včera pri poslednej objednávke? Ak to dávalo zmysel vtedy Švédom mohlo to vtedy dávať zmysel Slovákom. Dôvod je jasný, focus na minimum personálu. Ja som robil konštruktéra a musel som vyhoviet inakvejším požiadavkám ako odstrániť spolujazdca. Keď dávaju zadania úradníci a excelisti tak vznikajú blbosti ktoré zruší prax.Skrýt celý příspěvek

        • Wirbelwind
          22:25 26.01.2023

          Aj si to cital? Povodna verzia bola special tahac Volvo a doraz sa kladol na dobre schopnosti v terene. Nova verzia je "bezny" MAN s lepsimi vlastnostami na spevnenych cestach (a ...Zobrazit celý příspěvek

          Aj si to cital? Povodna verzia bola special tahac Volvo a doraz sa kladol na dobre schopnosti v terene. Nova verzia je "bezny" MAN s lepsimi vlastnostami na spevnenych cestach (a logicky horsimi v terene)Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        21:48 26.01.2023

        Pampuch - a kde konkrétne pri zuzana vs zazana 2 došlo na redukciu "personálu" keďže obe majú 4 člennú posádku.??? a keby neviem či by som porovnával shkh a lietadlovú loď... kde ...Zobrazit celý příspěvek

        Pampuch - a kde konkrétne pri zuzana vs zazana 2 došlo na redukciu "personálu" keďže obe majú 4 člennú posádku.???
        a keby neviem či by som porovnával shkh a lietadlovú loď... kde zníženie "personálu" napr. zo 3500 na 2900 určite má nejaký zmysel...
        "Lebo pri každom zadaní/objednávaní zbraní na západe je jedna z najdôležitejších podmienok minimálna personálna obsluha." - pri výbere tankov sa ossr asi nedržala tohoto skvelého pravidla keďže pribudol jeden člen osádky naviac...Skrýt celý příspěvek

        • Pampuch
          22:01 26.01.2023

          Berieš to strašne doslovne. Samozrejme sú aj iné požiadavky a môžu “prebiť” personál. Ľudia sú drahý a chceš ich čo najmenej. To ale neznamená, že inde personál nepridáš ak je tam ...Zobrazit celý příspěvek

          Berieš to strašne doslovne. Samozrejme sú aj iné požiadavky a môžu “prebiť” personál. Ľudia sú drahý a chceš ich čo najmenej. To ale neznamená, že inde personál nepridáš ak je tam potrebný. Toto skvelé pravidlo ako ho ironicky nazívaš platí všade v trhovom hospodárste. Nikto nedá zadanie “dajte tam namiesto 3 aspoň 5 ľudí nech je dobrá parta”.Skrýt celý příspěvek

          • Pampuch
            22:03 26.01.2023

            Pre ilustráciu, prečo nemá Uber plateného spolujazdca? Mohol by vyberať peniaze a púštať pesničky.

            Pre ilustráciu, prečo nemá Uber plateného spolujazdca? Mohol by vyberať peniaze a púštať pesničky.

          • HEKTOR
            22:15 26.01.2023

            Pampuch - no lenže reč je o Z2... a tam sa stav personálu nemenil...

            Pampuch - no lenže reč je o Z2... a tam sa stav personálu nemenil...

          • Pampuch
            22:21 26.01.2023

            Takze v ZII su dvaja ludia v kabine?

            Takze v ZII su dvaja ludia v kabine?

          • Ján Paliga
            15:39 27.01.2023

            Veliteľ, nabíjač a časovač sedia vo veži, vodič má jednomiestnu kabínu. Čo je podľa mňa hlúposť pri presunoch. Kabína vodiča mala zostať radšej dvojmiestna. Už len pre možný ...Zobrazit celý příspěvek

            Veliteľ, nabíjač a časovač sedia vo veži, vodič má jednomiestnu kabínu. Čo je podľa mňa hlúposť pri presunoch. Kabína vodiča mala zostať radšej dvojmiestna. Už len pre možný mikrospánok alebo nevoľnosť vodiča... Na ZVSke sme mali radar 1RL128 a tam bola kabína vodiča štvormiestna. Ďalší traja až štyria mohli sedieť v indikačnej kabíne.Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      20:43 26.01.2023

      sorry, ale predstavujes si to ako Hurvínek válku, u nas meste stoji vedla seba Tesco a Kaufland, tak im bez povedat preco sa nespoja a neponuknu tovar zakaznikom v jednom baliku ...Zobrazit celý příspěvek

      sorry, ale predstavujes si to ako Hurvínek válku, u nas meste stoji vedla seba Tesco a Kaufland, tak im bez povedat preco sa nespoja a neponuknu tovar zakaznikom v jednom baliku centralizovaneSkrýt celý příspěvek

      • jozo
        21:11 26.01.2023

        Preto stoja všetky supermarkety vedľa seba pretože sa tak koncentruje množina zákazníkov na jedno miesto a zarobia na tom všetky predajne aj keď predávajú rovnaký tovar. A ponúkať ...Zobrazit celý příspěvek

        Preto stoja všetky supermarkety vedľa seba pretože sa tak koncentruje množina zákazníkov na jedno miesto a zarobia na tom všetky predajne aj keď predávajú rovnaký tovar. A ponúkať tovar v jednom balíku sa supermarketom neoplatí lebo predávajú rýchloobrátkový tovar s malou hodnotou a rýchlou spotrebou. Nemá to ekonomickú logiku.
        Naopak keď si výrobca drahého zbraňového systému kde je výrobná linka veľmi drahá a výroba kapitálovo intenzívna a jedná sa o kusovú výrobu a cyklus výrobku/zbrane od objednávky po modernizácie až po vyradenie u zákazníka aj 20 rokov tak sa samozrejme výrobcom výrazne oplatí sa spájať. Napríklad v USA je to bežná prax medzi veľkými výrobcami, že ktokoľvek vyhrá zbrojný kontrakt tak sa podelí s ostatnými o subdodávky aj keby nemusel. Určite to nerobia pretože sú kamaráti, ale pretože je to výhodné a rozkladá to riziko.Skrýt celý příspěvek

        • ABC123
          08:10 27.01.2023

          Spolupracuju aj FMCG firmy....

          Spolupracuju aj FMCG firmy....

    • Wirbelwind
      20:57 26.01.2023

      juhoafricka G6 ma velmi podobne vyzerajucu kabinu...ci odtial nesla inspiracia :)

      juhoafricka G6 ma velmi podobne vyzerajucu kabinu...ci odtial nesla inspiracia :)

    • krizzdenek
      21:00 26.01.2023

      Mě by spíše zajímalo, zda se počítá pro Zuzany i s fontánami. Zuzana bez fontány, to by bylo jako Rus bez dírky v čele.

      Mě by spíše zajímalo, zda se počítá pro Zuzany i s fontánami. Zuzana bez fontány, to by bylo jako Rus bez dírky v čele.

      • jj284b
        21:07 26.01.2023

        urcite.. fontanka aj bublifuk

        urcite.. fontanka aj bublifuk

      • Marw
        21:08 26.01.2023

        Vsak do komory vrazis hasicsku hadicu, trosku utesnis a z laufu mas luxusnu fontanu :D

        Vsak do komory vrazis hasicsku hadicu, trosku utesnis a z laufu mas luxusnu fontanu :D

    • Miroslav
      21:06 26.01.2023

      Je to bojový systém, nie výletný karavan. Každý člen posádky má svoje pracovisko a spolujazdec nie je nutný. Keď sa bude chcieť vykecávať lebo mu bude smutno (ako niektorí písali), ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to bojový systém, nie výletný karavan. Každý člen posádky má svoje pracovisko a spolujazdec nie je nutný. Keď sa bude chcieť vykecávať lebo mu bude smutno (ako niektorí písali), nech zavolá intercomom do veže alebo mobilom mamičke. A teraz to podstatné, zmena dizajnu kabíny zvýšila balistickú ochranuSkrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        21:50 26.01.2023

        Miroslav - názor človeka ktorý určite strávil min. 20r v ozbrojených zložkách na nejednom cvičení a na nejednej misii... super...

        Miroslav - názor človeka ktorý určite strávil min. 20r v ozbrojených zložkách na nejednom cvičení a na nejednej misii... super...

        • Miroslav
          21:59 26.01.2023

          Písal som to nižšie. Ja som jazdil medzinárodnú nákladnú dopravu a v kabíne som bol sám týždeň. Keď som sa zasekol niekde tak som 3 dní stál na odstavisku a počúval len tirolské ...Zobrazit celý příspěvek

          Písal som to nižšie. Ja som jazdil medzinárodnú nákladnú dopravu a v kabíne som bol sám týždeň. Keď som sa zasekol niekde tak som 3 dní stál na odstavisku a počúval len tirolské šlágre lebo nič iné sa tam naladiť nedalo. A predstav si, že som sa ani raz nerozplakal z pocitu samoty. Keď si vojak a chlap a predsa máš pocit, že by si mal problém to zvládnuť, tak radšej zmeň zamestnanieSkrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            22:11 26.01.2023

            Miroslav - už sme to tu raz riešili, ideme porovnávať vojenské a civilné podmienky, hmmm... problém zvládnuť by som mal počúvať 3 dni tirolské šlágre, takže asi som naozaj slabý... Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav - už sme to tu raz riešili, ideme porovnávať vojenské a civilné podmienky, hmmm...
            problém zvládnuť by som mal počúvať 3 dni tirolské šlágre, takže asi som naozaj slabý...Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            04:17 27.01.2023

            "Keď si vojak a chlap a predsa máš pocit, že by si mal problém to zvládnuť, tak radšej zmeň zamestnanie"

            Miroslav mobilizovany voják si muze vybrat?

            "Keď si vojak a chlap a predsa máš pocit, že by si mal problém to zvládnuť, tak radšej zmeň zamestnanie"

            Miroslav mobilizovany voják si muze vybrat?

      • Ján Paliga
        16:04 27.01.2023

        Keď mu drbne mína pod kolesom, tak to bude mať rovnaký dôsledok ako u Zuzany 2000, či Tatrapanu... A pochybujem, že vozidlo vodiča je kotvené ku stropu, aby sa znížili účinky ...Zobrazit celý příspěvek

        Keď mu drbne mína pod kolesom, tak to bude mať rovnaký dôsledok ako u Zuzany 2000, či Tatrapanu... A pochybujem, že vozidlo vodiča je kotvené ku stropu, aby sa znížili účinky tlakovej vlny cez konštrukciu vozidla... Odolnosť proti mínam vychvaľovali aj u Tatrapanov, ale keď som to videl na výstave techniky zvnútra, nechcelo sa mi to už veriť...Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      21:39 26.01.2023

      jozo - vaša prvá otázka je veľmi citlivá... lebo ako česi nepríjmu kritiku na produkty vyrobené v česku, tak rovnako aj slovenský vlastenci pochvália všetko slovenské, lebo to je ...Zobrazit celý příspěvek

      jozo - vaša prvá otázka je veľmi citlivá... lebo ako česi nepríjmu kritiku na produkty vyrobené v česku, tak rovnako aj slovenský vlastenci pochvália všetko slovenské, lebo to je určite dobré...
      takže nápad dať tam jednomiestnu kabínu určite nemohol byť zlý... gro produktov od konkurencie s dvojmiestnou kabínou bol určite chybný ťah...Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        21:52 26.01.2023

        Prečo by som ju mal chváliť za každú cenu? Úprimne, vyzerá to dosť zle. Ale o to nejde lebo je to bojový systém a účel svätí prostriedky. Predpokladám, že určite nevrazili peniaze ...Zobrazit celý příspěvek

        Prečo by som ju mal chváliť za každú cenu? Úprimne, vyzerá to dosť zle. Ale o to nejde lebo je to bojový systém a účel svätí prostriedky. Predpokladám, že určite nevrazili peniaze do jej vývoja len tak z dlhej chvíle. Zrejme ide o účelnosť a pokiaľ sa ju podarilo dosiahnuť (čo ja objektívne posúdiť neviem), tak to boli dobre investované peniaze. Oveľa viac ma naštvala diskusia na AN s argumentom, že chudák vodič je tam sám a môže sa cítiť osamelo. To samozrejme pokladám za blbosť. Ten vodič tam nie je kvôli tomu aby sa vykecával alebo nadväzoval nové priateľstvá. O psychike sa tiež baviť nebudem. Ja som jazdil medzinárodnú nákladnú dopravu a bol som v kabíne sám celý týždeň keď som jazdil po Európe. A nemal som ani samovražedné sklony a ani depresie zo samotySkrýt celý příspěvek

        • HEKTOR
          22:13 26.01.2023

          Miroslav - už sa teším zo ziskov za predaj keď pôjde ako teplé rošky ...
          ako aj x ďalších našich zbrojných klenotov...

          Miroslav - už sa teším zo ziskov za predaj keď pôjde ako teplé rošky ...
          ako aj x ďalších našich zbrojných klenotov...

        • SpiritWar
          22:20 26.01.2023

          Kvoli navigacii a orientacii v terene,ale aj pri skoleni obsluhy by ta dvojmiestna kabina nebola od veci. Problem je to ze v dvojitej kabine moze byt len jeden clovek, ale v ...Zobrazit celý příspěvek

          Kvoli navigacii a orientacii v terene,ale aj pri skoleni obsluhy by ta dvojmiestna kabina nebola od veci. Problem je to ze v dvojitej kabine moze byt len jeden clovek, ale v jednomiestnej vzdy len jeden. Asi keby sme sa spytali ua vodicov ci by tam chceli mat v niektorych situaciach spolujazdca vadcina by bola za.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            16:07 27.01.2023

            A nevoľnosť vodiča, mikrospánok, sledovanie okolia.... Následky horšie ako keby bola kabína dvojmiestna...

            A nevoľnosť vodiča, mikrospánok, sledovanie okolia.... Následky horšie ako keby bola kabína dvojmiestna...

        • jozo
          22:34 26.01.2023

          Ja som myslel, že keď si na misii tak kabína je obytný priestor celej posádky na poriadne dlhú dobu. Vôbec ma nenapadlo, že by som mal pocity osamelosti bez spolujazdca. Napríklad ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja som myslel, že keď si na misii tak kabína je obytný priestor celej posádky na poriadne dlhú dobu. Vôbec ma nenapadlo, že by som mal pocity osamelosti bez spolujazdca. Napríklad kabína novej Morany však to je hotel aj so sprchou. To je hneď iná morálka.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            23:40 26.01.2023

            Ja len z vlastnej skúsenosti. A to som chodil na krátke výjazdy. Stretával som sa na cestach s chlapmi čo jazdili 2 alebo aj 3 týždne sólo, a nikdy som od nikoho nepočul sťažnosť, ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja len z vlastnej skúsenosti. A to som chodil na krátke výjazdy. Stretával som sa na cestach s chlapmi čo jazdili 2 alebo aj 3 týždne sólo, a nikdy som od nikoho nepočul sťažnosť, že trpí na samotu. Taký argument proste nepríjmem, že vodič tam niekoho potrebuje kvôli psychike. Jasné, že to nie je príjemné keď najbližšie k rodnej reči máš pri hláške: ,,Po piatich kilometroch použite výjazd vpravo", ale chlap musí niečo vydržať. Aj samotuSkrýt celý příspěvek

    • Irving
      06:14 27.01.2023

      Ad bod 2 - To bude dané tím, že až do války na Ukrajině neměl koncept kolových houfnic nijak velký úspěch. Až na Caesar, ale ten boduje tím, že je výrazně levnější než konkurence ...Zobrazit celý příspěvek

      Ad bod 2 - To bude dané tím, že až do války na Ukrajině neměl koncept kolových houfnic nijak velký úspěch. Až na Caesar, ale ten boduje tím, že je výrazně levnější než konkurence (Archer, Zuzana 2, RCH155), nejspíše z důvodu absence automatického nabíjení (což bude IMHO ta nejdražší část houfnice). Dita i Morana jsou koncepty, "vábničky" na potenciální kupce. Dalším důvodem bude to, že Konštrukta je státní společnost, a s tou bude nejspíše spolupráce dost obtížná, hlavně co se týče nějakých rizikovějších podniků (navyšování výroby a investice bez předem zajištěných zakázek). Aby se někdo necítil dotčený, tak stejný případ je například i česká Explosie, na kterou taky soukromí zbrojaři celkem nadávají.
      Ad bod 3 - Viz výše, Dita i Morana jsou koncepty, navíc v době rozhodování o dělech pro ČR ještě neexistovaly (aspoň co jsem dohledal). Ceasar je rozumný nákup - relativně levná, rozšířená, výkonná a hlavně vyzkoušená zbraň. Po průserech s různýma "ˇčeskýma cestama" v minulosti (M4CZ, Bren 1 apod.) jsem rád, že se nešlo cestou nákupu nejdůležitějšího pozemního armádního systému jen na základě země původu.Skrýt celý příspěvek

  • MartinV
    20:00 26.01.2023

    Kdysi jsem viděl tabulky porovnání západní a východní vojenské techniky. Např. že Mig-15 byl hodnocen jako 1.15 ekvivalent jiného západního letadla (číslo zde je jako příklad). ...Zobrazit celý příspěvek

    Kdysi jsem viděl tabulky porovnání západní a východní vojenské techniky. Např. že Mig-15 byl hodnocen jako 1.15 ekvivalent jiného západního letadla (číslo zde je jako příklad). Obdobně to bylo pro bvp, tanky atp. Bohužel se mi toto nedaří najít. Rád bych se podíval zda něco takového je stále aktuální i pro bvp a tanky plánovaná pro UA. Nemáte prosím tip?Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      20:37 26.01.2023

      Jo, to se dělalo za sovětského svazu. Jeden takový článek je tady, ale nevím, jestli to dělali i v osmdesátých letech: ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo, to se dělalo za sovětského svazu. Jeden takový článek je tady, ale nevím, jestli to dělali i v osmdesátých letech: https://www.idnes.cz/technet/v... Skrýt celý příspěvek

      • MartinV
        21:19 26.01.2023

        Díky!

        Díky!

      • marint
        22:49 26.01.2023

        Vdaka. Vyborny clanok! Inak technet.cz top web!

        Vdaka. Vyborny clanok! Inak technet.cz top web!

    • jj284b
      21:10 26.01.2023

      Hej... davali mu 1.15 k Saberom, a potom nad Koreou mali Sabery pomer zostrelov k stratam 15:1

      Hej... davali mu 1.15 k Saberom, a potom nad Koreou mali Sabery pomer zostrelov k stratam 15:1

  • danny
    19:32 26.01.2023

    Tohle si nemyslím, že je dobrý tah. Ok, chápu zpřísnění trestů za chlast. Ale 7 let za vyhrožování nadřízenému? Místo řešení, jak dezerci nebo opuštění pozice potrestat by asi bylo ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle si nemyslím, že je dobrý tah. Ok, chápu zpřísnění trestů za chlast. Ale 7 let za vyhrožování nadřízenému? Místo řešení, jak dezerci nebo opuštění pozice potrestat by asi bylo lepší dbát na to, aby měli co jíst, čím střílet a dělostřeleckou podporu.

    Docela mě překvapilo tvrzení, že linie u Bachmutu byla prolomena právě kvůli dezercím. Že by k nim docházelo bylo před pár dny označováno za desinformace...
    https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

    • Marty96
      19:40 26.01.2023

      Ono je docela jednoduché si třeba i na základě pro-UA twitterové bubliny plné videí namotivovaných vojáků sršících optimismem a fotek dobře vypadajících nalíčených vojand v čistých ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono je docela jednoduché si třeba i na základě pro-UA twitterové bubliny plné videí namotivovaných vojáků sršících optimismem a fotek dobře vypadajících nalíčených vojand v čistých uniformách udělat určitý obrázek o tom jak na tom Ukrajinská armáda je. Realita je ale samozřejmě jinde, na Donbase je to naprosté peklo a pokud si člověk uvědomí že to rozhodně není tak že by Ukrajinská armáda byla plná namotivovaných dobrovolníků (nezapomínejme že proběhlo více vln mobilizace! spousta ukrajinských kluků nechce být ve válce o nic víc než ruští mobíci) tak je jasné že k dezercím a problémům s morálkou bude docházet, byť samozřejmě pravděpodobně ne v takové míře jako na opačné straně.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        19:58 26.01.2023

        Mám na Ukrajině pár známých a kdo z nich nechce bojovat, tak nebojuje. Zatím má Ukrajina opravdu dost dobrovolníků, aby k jednotkám povolávala ty, kteří projeví aktivní zájem.

        Mám na Ukrajině pár známých a kdo z nich nechce bojovat, tak nebojuje. Zatím má Ukrajina opravdu dost dobrovolníků, aby k jednotkám povolávala ty, kteří projeví aktivní zájem.

        • Theokotos
          20:13 26.01.2023

          Tím spíše by z nich ale neměli dělat zločince, což drakonické tresty celkem spolehlivě způsobují. Protože zájem bránit vlast neznamená, že ten člověk dobře zvládne šílené psychické ...Zobrazit celý příspěvek

          Tím spíše by z nich ale neměli dělat zločince, což drakonické tresty celkem spolehlivě způsobují.
          Protože zájem bránit vlast neznamená, že ten člověk dobře zvládne šílené psychické i fyzické vypětí na frontě. Když to nedá, může sloužit jinde.
          Ale pokud ho místo přeložení hned uvězní, mají místo užitečného vojáka naštvaného vězně s nulovou motivací.Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            20:20 26.01.2023

            Srovnával někdo ty nové tresty s tím, co třeba platí v americké armádě nebo jinde? Jen se ptám, fakt netuším. Možná jsou opravdu drakonické. Já to neumím posoudit.

            Srovnával někdo ty nové tresty s tím, co třeba platí v americké armádě nebo jinde? Jen se ptám, fakt netuším. Možná jsou opravdu drakonické. Já to neumím posoudit.

          • Theokotos
            21:54 26.01.2023

            Pro americkou armádu jsem našel toto (trest se zvyšuje podle toho, zda se to stalo poprvé, podruhé nebo ...Zobrazit celý příspěvek

            Pro americkou armádu jsem našel toto (trest se zvyšuje podle toho, zda se to stalo poprvé, podruhé nebo potřetí):
            https://home.army.mil/stewart/...
            Vyjímám:
            - neuposlechnutí rozkazu: podle závažnosti od napomenutí až po vyřazení ze služby
            - nepovolené užívání alkoholu: podle závažnosti od napomenutí přes několik dní mimo službu až po zbavení služby při opakované opilosti ve službě
            - nezdvořilost (i vůči nadřízeným): napomenutí až 10 dní mimo službu
            - krádež: přísně trestaná, poprvé 14 dní, podruhé už vyškrtnutí ze služby
            - největším zločinem je evidentně jakákoliv diskriminace, za tu je bez pardonu okamžitý vyhazov (...)
            Celkově se mi tresty zdají mnohem mírnější, než to, co teď zavádí ukrajinská armáda.Skrýt celý příspěvek

        • HIMARS
          20:49 26.01.2023

          Take blaboly su ako z ruskej prirucky. Moji znami na UA my zase reportuju ze tych ktory nechcu vstupit tak sa ich vojensky komisary snazia motivovat tym ze si mozu dobre zarobit. ...Zobrazit celý příspěvek

          Take blaboly su ako z ruskej prirucky. Moji znami na UA my zase reportuju ze tych ktory nechcu vstupit tak sa ich vojensky komisary snazia motivovat tym ze si mozu dobre zarobit. Nie je nahoda ze podla noveho zakona ktory podpisal Zelensky tak vojakom ktory odmietnu splnit rozkaz alebo nastupit do boja hrozi trest 10 rokov za mrezami, a za dezerciu dokonca 12 rokov.

          https://www.kyivpost.com/post/... Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            20:59 26.01.2023

            Já mluvil o ukrajinské armádě. Tvojí známí na UA z ruské armády možná opravdu mají vojenské komisaře a ti je verbují za peníze.

            Já mluvil o ukrajinské armádě. Tvojí známí na UA z ruské armády možná opravdu mají vojenské komisaře a ti je verbují za peníze.

          • Lars
            21:02 26.01.2023

            Nemůže mít vznik takových zákonů nějakou souvislost třeba s tím, že ta země je čirou náhodou ve válečném stavu?

            Nemůže mít vznik takových zákonů nějakou souvislost třeba s tím, že ta země je čirou náhodou ve válečném stavu?

        • flanker.jirka
          23:22 26.01.2023

          StandaBlabol "kdo z nich nechce bojovat, tak nebojuje" A právě proto je potřeba zpřísnit tresty, to nějak moc nesedí. Jestliže se něco takového objeví na čt24, tak je to zřejmě ...Zobrazit celý příspěvek

          StandaBlabol
          "kdo z nich nechce bojovat, tak nebojuje"
          A právě proto je potřeba zpřísnit tresty, to nějak moc nesedí. Jestliže se něco takového objeví na čt24, tak je to zřejmě vážnější povahy než se nám na první pohled zná.Skrýt celý příspěvek

          • HIMARS
            23:34 26.01.2023

            V UA mediach sa o tom pise a polemizuje uz nejaky ten den.

            V UA mediach sa o tom pise a polemizuje uz nejaky ten den.

        • AR10
          00:42 27.01.2023

          No to je možno pravda, lenže jedna vec je vstúpiť, druhá vec je vyskúšať a následne vydržať (a rešpekt každému, kto vydrží). Nevylučoval by som, že po pár dňoch v zákope to možno ...Zobrazit celý příspěvek

          No to je možno pravda, lenže jedna vec je vstúpiť, druhá vec je vyskúšať a následne vydržať (a rešpekt každému, kto vydrží). Nevylučoval by som, že po pár dňoch v zákope to možno aj pôvodným dobrovoľníkom nemusí opätovne pripadať ako najlepší nápad.Skrýt celý příspěvek

        • ABC123
          08:49 27.01.2023

          Pocas ww2 sa v americkej armade aj popravovalo na pozdvihnutie ...Zobrazit celý příspěvek

          Pocas ww2 sa v americkej armade aj popravovalo na pozdvihnutie moralky....

          https://www.aktuality.sk/clano... Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      19:40 26.01.2023

      Ty námitky odborníků mi dávají smysl a moc, kterou dostanou nižší velitelé, se mi zdá nepřiměřená. Butusov: "Porušování kázně se z objektivních důvodů dopouštějí tisíce vojáků, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty námitky odborníků mi dávají smysl a moc, kterou dostanou nižší velitelé, se mi zdá nepřiměřená.
      Butusov: "Porušování kázně se z objektivních důvodů dopouštějí tisíce vojáků, přičemž většina z nich se v důsledku nového zákona může dostat před soud a odejít z fronty, i když by mohli bojovat, kdyby se někdo jejich problémy zabýval a prozkoumal je."
      Dykyj: "Závažným zločinem s nevyhnutelným závěrem bude každé nedodržení jakéhokoli příkazu – včetně příkazů, které jsou přímo hloupé, sebevražedné, nekompetentní, na jejichž provedení jednotka fyzicky nemá prostředky"
      Na druhou stranu zdůvodnění Zalužného také dává smysl.
      Víte někdo, jaké jsou tresty v jiných armádách?Skrýt celý příspěvek

      • Marty96
        19:45 26.01.2023

        Souhlasím. Jeden z důvodů dosavadních UA úspěchů byla právě flexibilita Ukrajinské armády a autonomie nižších velitelů. Tenhle krok mi přijde jako návrat směrem k neflexibilnímu ...Zobrazit celý příspěvek

        Souhlasím. Jeden z důvodů dosavadních UA úspěchů byla právě flexibilita Ukrajinské armády a autonomie nižších velitelů. Tenhle krok mi přijde jako návrat směrem k neflexibilnímu sovětskému modelu a plnění i nesmyslných rozkazů za každou cenu.Skrýt celý příspěvek

    • HIMARS
      19:50 26.01.2023

      Lenze vojakom este aj ponozky sa sklada verejnost, zatial co MO UA, odobralo parlamentu akukolvek kontrolu nad nakupm, a sami tu kontrolu vykonavaju tak ze nakupuju za 2x ceny. A ...Zobrazit celý příspěvek

      Lenze vojakom este aj ponozky sa sklada verejnost, zatial co MO UA, odobralo parlamentu akukolvek kontrolu nad nakupm, a sami tu kontrolu vykonavaju tak ze nakupuju za 2x ceny. A minister obrany reznikov najprv zapiera ze to su konspiracie, a este sa vyhraza tym co na to upozornily vazenim. Rovnake skorumpovane praktiky ako v rusku.Skrýt celý příspěvek

      • Theokotos
        19:56 26.01.2023

        Když už sem tak rád dáváš ta srovnání - kolik vysokých funkcionářů bylo v poslední době v Rusku zbaveno funkce nebo přímo obžalováno kvůli korupci?

        Když už sem tak rád dáváš ta srovnání - kolik vysokých funkcionářů bylo v poslední době v Rusku zbaveno funkce nebo přímo obžalováno kvůli korupci?

        • jozo
          20:12 26.01.2023

          V skutočnosti by ste boli prekvapení, že v rusku sa postupuje naozaj rovnako. Bohužiaľ tiež sa vyhadzujú funkcionári kvôli korupcii a to tak že buď ich potom presunú do iného ...Zobrazit celý příspěvek

          V skutočnosti by ste boli prekvapení, že v rusku sa postupuje naozaj rovnako. Bohužiaľ tiež sa vyhadzujú funkcionári kvôli korupcii a to tak že buď ich potom presunú do iného podniku alebo do centrály alebo niekde inde. Tie dnešné vyhadzovy na Ukrajine môžu byť úprimné, ale s najväčšou pravdepodobnosťou je to len divadlo pre nespokojnú verejnosť. Ak sa nemení systém ale sa len vyhadzujú ľudia tak sa v skutočnosti nič s bojom proti korupcii nedeje.Skrýt celý příspěvek

          • HIMARS
            21:04 26.01.2023

            Tie vyhadzovy je divadlo pre verejnost a to hlavne pre zapadnu. Zapad si nemoze dovolit aby UA prehrala, a je nuteny do UA nadalej nalievat obrovske financne prosriedky aj ked su ...Zobrazit celý příspěvek

            Tie vyhadzovy je divadlo pre verejnost a to hlavne pre zapadnu. Zapad si nemoze dovolit aby UA prehrala, a je nuteny do UA nadalej nalievat obrovske financne prosriedky aj ked su si vedomi ze znacna cast z toho sa rozkradne.
            A tak dostal Zelensky ultimatum nech uroby niejaky cirkus, aby pred dalsiou ofenzívou sa mohlo povedat ze UA bojuje s korupciou.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            21:35 26.01.2023

            Pravděpodobně je to do značné míry signál pro západní společnost (no, spíš pro podporující vlády a organizace), nicméně zajímalo by mě, jak jinak by to takový jožo (musí se "změnit ...Zobrazit celý příspěvek

            Pravděpodobně je to do značné míry signál pro západní společnost (no, spíš pro podporující vlády a organizace), nicméně zajímalo by mě, jak jinak by to takový jožo (musí se "změnit systém") nebo HIMARS řešili, kdyby byli Zelenským.
            Rád bych od vás slyšel konkrétní a realistické návrhy.Skrýt celý příspěvek

        • HIMARS
          20:54 26.01.2023

          Kolko bolo funkcionarov v rusku zbaveno neviem ale viem ze ich viac ako dost vypadlo z okna, zatial co na UA si vladna mafia navzajom kryje chrbat, odobera parlamentu pravomoci aby ...Zobrazit celý příspěvek

          Kolko bolo funkcionarov v rusku zbaveno neviem ale viem ze ich viac ako dost vypadlo z okna, zatial co na UA si vladna mafia navzajom kryje chrbat, odobera parlamentu pravomoci aby penazne toky a nakupy nemohly byt kontrolovane a tym co na korupciu upozornuju tak sa minister obrany vyhraza ze za to skoncia v base.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            21:32 26.01.2023

            Děkuji, pobavils mě náramně. Spojovat ruské "vypadávání z oken" s bojem proti korupci je kardinální myšlenka.
            "Pane vachmajstr, vy jste hlava!"

            Děkuji, pobavils mě náramně. Spojovat ruské "vypadávání z oken" s bojem proti korupci je kardinální myšlenka.
            "Pane vachmajstr, vy jste hlava!"

  • Wirbelwind
    19:20 26.01.2023

    Rusky tank kosi pechotu na 125mm kanonom. Cista bezmocnost.

    https://twitter.com/AndrewPerp...

    Rusky tank kosi pechotu na 125mm kanonom. Cista bezmocnost.

    https://twitter.com/AndrewPerp...

    • Theokotos
      19:32 26.01.2023

      To je neskutečný, pohyb tanku a věže působí, že je osádka naprosto dezorientovaná nebo možná opilá.

      To je neskutečný, pohyb tanku a věže působí, že je osádka naprosto dezorientovaná nebo možná opilá.

      • MartinV
        20:04 26.01.2023

        Úplně mimo, přesně. Podobně jako před pár týdny jak najeli v křižovatce hlavní do stromu. Neskutečný.

        Úplně mimo, přesně. Podobně jako před pár týdny jak najeli v křižovatce hlavní do stromu. Neskutečný.

      • Roger
        20:19 26.01.2023

        Nějak se to naučit musí.

        Nějak se to naučit musí.

      • Wirbelwind
        20:40 26.01.2023

        aj to pohybujuce sa BVP je v zajumavom stave :)

        aj to pohybujuce sa BVP je v zajumavom stave :)

      • demagog
        00:15 27.01.2023

        Konkretne? Vacsina pohybov veze je dosledkom cinnosti stabilizatora, tam tazko dovodzovat v akom stave je obsluha. Na pohybe tanku tiez nie je nic netypicke pre pasove vozidlo ...Zobrazit celý příspěvek

        Konkretne? Vacsina pohybov veze je dosledkom cinnosti stabilizatora, tam tazko dovodzovat v akom stave je obsluha. Na pohybe tanku tiez nie je nic netypicke pre pasove vozidlo manevrujuce okolo prekazok. Ako pravdepodobna pricina sa javi zla koordinacia medzi posadkou - chyba velitela.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      20:51 26.01.2023

      Je vidět, že ani 2 roky služby nestačí ke zvládnutí tak sofistikovaného stroje, jakým je T 72.....

      Je vidět, že ani 2 roky služby nestačí ke zvládnutí tak sofistikovaného stroje, jakým je T 72.....

    • krizzdenek
      21:02 26.01.2023

      Ono je z toho tanku houby co vidět.

      Ono je z toho tanku houby co vidět.

  • HIMARS
    19:18 26.01.2023

    Povedal mam kolko si beru do vrecka uradnici v Dansku alebo v Norsku ?

    Povedal mam kolko si beru do vrecka uradnici v Dansku alebo v Norsku ?

    • peal
      19:20 26.01.2023

      Ve vší slušnosti, co se tu pořád snažíš dokázat?

      Ve vší slušnosti, co se tu pořád snažíš dokázat?

      • Misonek 76
        19:34 26.01.2023

        No ze on je jediny spravedlivy mezi malomocnymi :) ?

        No ze on je jediny spravedlivy mezi malomocnymi :) ?

    • Tino
      19:34 26.01.2023

      kolko a co to podla teba znamena?

      kolko a co to podla teba znamena?

      • HIMARS
        20:03 26.01.2023

        Mala to byt otazka pre Joza nizsie, ktory reagoval na korupciu v UA tym ze ta korupcia je vsade. Tak som sa pytal o kolko ozobracuju svoje Armady Dani alebo Nori. Vyzera to ze je ...Zobrazit celý příspěvek

        Mala to byt otazka pre Joza nizsie, ktory reagoval na korupciu v UA tym ze ta korupcia je vsade. Tak som sa pytal o kolko ozobracuju svoje Armady Dani alebo Nori. Vyzera to ze je tu dost vela UA trolov ktorych ulohou je zlahcovat obrovsku korupciu UA. UA ani v tomto informacnom priestore v nicom nezaostava za mordorom.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          20:13 26.01.2023

          ok uz rozumiem, chybal mi kontext k tomu co si napisal. Bud si ity , ze ja som ten posledny kto by sa tu s tebou hadal o tom ako zanedbatelna je korupcia na UA.

          ok uz rozumiem, chybal mi kontext k tomu co si napisal. Bud si ity , ze ja som ten posledny kto by sa tu s tebou hadal o tom ako zanedbatelna je korupcia na UA.

          • HIMARS
            21:25 26.01.2023

            ok, pisal som za pochodu a skopiroval som text do nespravneho vlakna. V UA mediach sa spravy o tom ze vo vladnych kruhoch nie je nieco v poriadku objavuju uz niejaky cas, a aj ...Zobrazit celý příspěvek

            ok, pisal som za pochodu a skopiroval som text do nespravneho vlakna. V UA mediach sa spravy o tom ze vo vladnych kruhoch nie je nieco v poriadku objavuju uz niejaky cas, a aj preto som tu zacal o tom nedavno pisat. Zelensky bol prinuteny reagovat pretoze uz sa im to korupciu nedarilo dalej skryvat pred verejnostou a spojencami.
            Na fakty ohladom korupcie, UA uderka tu reaguje zlahcovanim, ze ved korupcia je vsade a kazdy vojensky nakup je vsade tak ako na UA skorumpovany.
            Tu ide o to ze zatial co UA vojaci zomieraju na fronte, ludia od hladu a zimy, vladna mafia si beztrestne chodi dovolenkovat k moru, prevaza sa na superluxusnych mafianskych autach a este aj kradne.Skrýt celý příspěvek

  • Zuzana 2 enjoyer
    19:07 26.01.2023

    https://t.me/killpukin/13229...
    Vyzerá to tak že Ukrajinci začali z výrobou Bohdany. Hufnica bude na novom podvozku Varta 6x6.

    https://t.me/killpukin/13229...
    Vyzerá to tak že Ukrajinci začali z výrobou Bohdany. Hufnica bude na novom podvozku Varta 6x6.

    • Blejk
      19:59 26.01.2023

      Smazáno.

      Smazáno.

      • GlobeElement007
        20:03 26.01.2023

        Buď liberál a nech ji/ho, ať si pohlaví zvolí podle nálady.

        Buď liberál a nech ji/ho, ať si pohlaví zvolí podle nálady.

      • Zuzana 2 enjoyer
        20:31 26.01.2023

        Mne ten link funguje normálne.

        Mne ten link funguje normálne.

  • copy
    18:59 26.01.2023

    Generál Mark Hertling o nasazení západních tanků na ...Zobrazit celý příspěvek

    Generál Mark Hertling o nasazení západních tanků na UA.
    https://medium.seznam.cz/clane... Skrýt celý příspěvek

  • Misonek 76
    18:43 26.01.2023

    Rusojc musi bejt ze.rany az za usima kdyz prijdou s ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusojc musi bejt ze.rany az za usima kdyz prijdou s timhle

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

  • bradley
    18:34 26.01.2023

    Exkurze do minulosti, prvni prispevky teto diskuse kdyz rusakum definitivne hrablo onoho pamatneho dne ...Zobrazit celý příspěvek

    Exkurze do minulosti, prvni prispevky teto diskuse kdyz rusakum definitivne hrablo onoho pamatneho dne 24.2.2022:

    https://www.armadninoviny.cz/s...

    Jsem plny emoci a nehezkych vzpominek.

    Jsem zvedav na to, jak se budu cist dnesni prispevky optikou konce roku 2023...Skrýt celý příspěvek

    • V__A
      18:56 26.01.2023

      Ty byli casi kdy se řešilo za kolik hodin russ získá vzdušnou nadvládu a jestli se zbylé UA jednotky zvládnou preorinentovat na partizanksou válku až ukraina padne

      Ty byli casi kdy se řešilo za kolik hodin russ získá vzdušnou nadvládu a jestli se zbylé UA jednotky zvládnou preorinentovat na partizanksou válku až ukraina padne

    • StandaBlabol
      18:56 26.01.2023

      Pěkné jsou ty komentáře od ruských trollů. Že Ukrajině nezbylo žádné letectvo ani PVO a že Patrioty nikdy nedostane, protože by Rusko reagovalo jadernými zbraněmi.

      Pěkné jsou ty komentáře od ruských trollů. Že Ukrajině nezbylo žádné letectvo ani PVO a že Patrioty nikdy nedostane, protože by Rusko reagovalo jadernými zbraněmi.

  • Worko
    18:25 26.01.2023

    Plyn TTF dnes opat lacnejsi = 54€. Taky lacny nebol od konca leta 2021. A to treba brat do uvahy, ze celkom sa vonku ochladilo a Nemci za uplynuly tyzden namiesto obvyklych 50-60% ...Zobrazit celý příspěvek

    Plyn TTF dnes opat lacnejsi = 54€. Taky lacny nebol od konca leta 2021. A to treba brat do uvahy, ze celkom sa vonku ochladilo a Nemci za uplynuly tyzden namiesto obvyklych 50-60% elektriny z vetra, generovali prud len zhruba ma 10-20% z tohoto živla.

    Buduci tyzden sa ma opat mierne oteplit a fukat silnejsi vietor. Ceny teda este maju velky potencial ist smerom nizsie a nizsie.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      20:07 26.01.2023

      Hlavně Německo otevřelo další terminál na LPG a ve Francii by měli pomalu končit s opravami JE.

      Hlavně Německo otevřelo další terminál na LPG a ve Francii by měli pomalu končit s opravami JE.

      • Jirosi
        06:23 27.01.2023

        Spise to ukazuje, že OZE byli první na rane k označení za viníka vysoké ceny.
        Ale skutečný viník je jinde.

        Spise to ukazuje, že OZE byli první na rane k označení za viníka vysoké ceny.
        Ale skutečný viník je jinde.

        • JanCorvinus
          07:15 27.01.2023

          Boha jeho.
          Vitr a slunce jsou nejlevnejsi zdroje na vyrobu. Za vysokou cenoi byla snaha ruska o manipulaci s trhem.

          Boha jeho.
          Vitr a slunce jsou nejlevnejsi zdroje na vyrobu. Za vysokou cenoi byla snaha ruska o manipulaci s trhem.

  • greenBelt
    17:54 26.01.2023

    Mozna ne moc pozitivni clanek ktery pise o tranzakcich, ktere zavani korupci: Dodavatel, který je zřejmě posledním v řetězci, česká společnost Excalibur International, je ...Zobrazit celý příspěvek

    Mozna ne moc pozitivni clanek ktery pise o tranzakcich, ktere zavani korupci:

    Dodavatel, který je zřejmě posledním v řetězci, česká společnost Excalibur International, je ukrajinskému vojenskému průmyslu dobře známá. Ukrajinská státní zbrojní společnost Ukroboronprom s ní spolupracuje již řadu let. V tomto případě však dodávky společnosti Excalibur International na Ukrajinu probíhaly prostřednictvím řetězce zprostředkovatelů.

    V důsledku tohoto obchodu obdržel nejméně jeden zprostředkovatel 2 miliony eur, tj. 30 % z kontraktu, na provizi - což je podle zasvěcených osob z oboru abnormálně vysoká provize.

    https://kyivindependent.com/in... Skrýt celý příspěvek

    • HIMARS
      18:06 26.01.2023

      Som prekvapeny ak len to tolko, na UA sa odmenuje v ovela vyssich % a v desiatkach milionov.

      Som prekvapeny ak len to tolko, na UA sa odmenuje v ovela vyssich % a v desiatkach milionov.

    • jozo
      18:49 26.01.2023

      Neexistujú veľké zbrojné kontrakty bez korupcie. Si štátny úradník s platom 2000 euro v hrubom a rozhoduješ o tom komu bude pridelená zákazka za napríklad 300 miliónov eur. Áno ...Zobrazit celý příspěvek

      Neexistujú veľké zbrojné kontrakty bez korupcie. Si štátny úradník s platom 2000 euro v hrubom a rozhoduješ o tom komu bude pridelená zákazka za napríklad 300 miliónov eur. Áno tento príklad je hrubo zjednodušený (v skutočnosti je celá záujmová skupina ľudí ktorí rozhodujú a siahnu si na províziu), ale úplne presne vystihuje podstatu problému v akej kolízii pokušenia je motivácia štátneho úradníka.Skrýt celý příspěvek

      • HIMARS
        19:20 26.01.2023

        Povedal mam kolko si beru do vrecka uradnici v Dansku alebo Norsku.

        Povedal mam kolko si beru do vrecka uradnici v Dansku alebo Norsku.

  • Theokotos
    17:35 26.01.2023

    Nevím, jestli to tu bylo (Nexta zveřejnila tweet až dnes, ale Ukrinform už předevčírem), každopádně jde o politicky hodně důležitou zprávu a silný signál, že náprava situace na ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevím, jestli to tu bylo (Nexta zveřejnila tweet až dnes, ale Ukrinform už předevčírem), každopádně jde o politicky hodně důležitou zprávu a silný signál, že náprava situace na Ukrajině vyžaduje návrat před rok 2014. Tedy další důležitý krok směrem od "míru pro naši dobu" k důslednému řešení.
    Parlamentní shromáždění Rady Evropy (PACE) uznalo, že vojenská agrese Ruské federace proti Ukrajině začala v roce 2014, nikoliv 2022 a téměř jednomyslně schválilo vytvoření mezinárodního tribunálu pro vyšetřování sexuálních zločinů Ruska na Ukrajině.
    https://www.ukrinform.net/rubr...
    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    17:13 26.01.2023

    Medzi riadkami citam, ze Vuhledar by podla Butusova mohol byt jeden z hlavnych cielov rus ofenzivy. Logiku to nepochybne ma vzhladom na klucovu zeleznicu v dostrele UA ...Zobrazit celý příspěvek

    Medzi riadkami citam, ze Vuhledar by podla Butusova mohol byt jeden z hlavnych cielov rus ofenzivy. Logiku to nepochybne ma vzhladom na klucovu zeleznicu v dostrele UA sil.

    https://twitter.com/wartransla... Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      17:55 26.01.2023

      To by ale museli postoupit v tomto směru o cca dvacet kilometrů, protože ta trať v oblasti vede z Doněcku nejdříve na jih a tam se fronta už takřka rok skoro neposunula...

      To by ale museli postoupit v tomto směru o cca dvacet kilometrů, protože ta trať v oblasti vede z Doněcku nejdříve na jih a tam se fronta už takřka rok skoro neposunula...

  • Magister_Peditum
    17:04 26.01.2023

    USA označily Wagnerovu skupinu za nadnárodní zločineckou ...Zobrazit celý příspěvek

    USA označily Wagnerovu skupinu za nadnárodní zločineckou organizaci
    https://www.novinky.cz/clanek/...

    Možná předehra pro označení Ruska, jako zemi podporující terorismus?Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      18:21 26.01.2023

      Minimálne to bude znamenať, že akákoľvek wagnerova skupinka, kdekoľvek na svete ak sa dostane veľmi blízko Americkým vojakom, bude mať krátku životnosť.

      Minimálne to bude znamenať, že akákoľvek wagnerova skupinka, kdekoľvek na svete ak sa dostane veľmi blízko Americkým vojakom, bude mať krátku životnosť.

    • skelet
      18:55 26.01.2023

      Jen americké tajné služby dostaly volnou ruku.

      Jen americké tajné služby dostaly volnou ruku.

  • DanCZer
    16:40 26.01.2023

    Zajímavá diskuse na topwaru: https://topwar.ru/209472-rossi... Jeden příspěvek, z několika kritických, který má dvacet kladných ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavá diskuse na topwaru: https://topwar.ru/209472-rossi...
    Jeden příspěvek, z několika kritických, který má dvacet kladných ohodnocení:
    "Říkáme Moskva, myslíme Putina. Jak zoufale se snaží schovat za Šojgu a Gerasimova. Dokonce si přitiskl uši, aby nevyčníval. Jaký je vrchní velitel? No, nemůžete, odejděte jako muž, ne, bude se držet trůnu, dokud ho jeho vlastní lidé tiše neuškrtí ..."Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      18:18 26.01.2023

      Aj samotný článok má zaujímavé pasáže: "...Čo bude ďalej? Páni Západu idú prinútiť Moskvu k obscénnemu mieru. 1991 hranice. Zaplať a čiň pokánie. Vážne obmedzenia pre ťažké zbrane. ...Zobrazit celý příspěvek

      Aj samotný článok má zaujímavé pasáže: "...Čo bude ďalej?
      Páni Západu idú prinútiť Moskvu k obscénnemu mieru. 1991 hranice. Zaplať a čiň pokánie. Vážne obmedzenia pre ťažké zbrane. Potom budú ďalšie požiadavky: Abcházsko a Južné Osetsko, „sporné územia“ na hranici Fínska, Estónska, Kaliningradu, Kuril atď. Plnohodnotný koloniálny systém: Rusi zaplatia za všetko. Kapitalisti vedia počítať doláre a eurá...
      ..Ruská federácia sa nemôže popasovať so všetkým vojenským, ekonomickým a ľudským potenciálom NATO. A víťazstvo potrebujeme čo najskôr, kým kolektívny Západ nespustí svoj vojensko-priemyselný komplex, aby zvýšil svoj vojenský potenciál na plný potenciál."Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        18:40 26.01.2023

        Zjavne tam niekto vie triezvo uvažovať.

        Zjavne tam niekto vie triezvo uvažovať.

    • Ilja Murovec
      18:44 26.01.2023

      Milé deti, aby ste mali predstavu, aké rozprávky sa rozprávajú pred spaním udatným ruským deťom, tak krátky výber z hore uvedeného tematický článku na topware: Operuje sa s pojmom ...Zobrazit celý příspěvek

      Milé deti, aby ste mali predstavu, aké rozprávky sa rozprávajú pred spaním udatným ruským deťom, tak krátky výber z hore uvedeného tematický článku na topware:

      Operuje sa s pojmom "Malo rus" (Little Rus/ Západná Ukrajina - bývalé územie Poľsko-litovskej únie) a ostatné je vlastne "Ruská Ukrajina", ako aj zaujímavá vec, že "Ruská Ukrajina" sa zmenila na hlavný front štvrtej svetovej vojny!
      .. no a 3. svetová vojna ? - to bola vlastne studená vojna (1947-91), v ktorom ruská/sovietska (už to je synonymum) civilizácia prehrala, a bola rozkúskovaná a tá "zlá" časť dodnes vzdáva hold Západu ...

      No a v kocke: gestapo = SBU, všetko nacistické oddiely, žoldnieri, súkromné armády, klasika nič nové - a keď niečo nové, tak vypadá to, že zoberú článok napr. z censor.net, pravda.ua a preložia do ruštiny, len nahradia slová ork za ukrnacista .. pre Londýn a Washington sú všetky ďalší Európania podľudia rôznych kategórií (kde som to už u nás na Sk počul)..
      a pozor, moje obľúbené: ... "v mene globálnej finančnej oligarchie a plutokracie ... na planéte je kríza kapitalizmu .. je potrebný reštart – vojna .. a na to boli stvorení ukrajinskí janičiari.."

      Ale na záver topwar píše pravdu ... "Ruska uže nikto neboitcja..."

      ... a už čoskoro aj vo vašej KRAJINE .. zatiaľ iba na správnych FB/sputnike/aeronet/zvědavec/hlavnych spravach/infovojne .. ale keby mohli, tak ruské vojenské čižmy už pochodujú aj po našich uliciach.Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    16:40 26.01.2023

    Dmytro Kuleba Today, Ukraine gathered representatives of 20 nations in Prague for a meeting of the Core Group on establishment of the Special Tribunal for the Crime of ...Zobrazit celý příspěvek

    Dmytro Kuleba

    Today, Ukraine gathered representatives of 20 nations in Prague for a meeting of the Core Group on establishment of the Special Tribunal for the Crime of Aggression against Ukraine. Focusing on ways toward delivering justice. I thank @JanLipavsky for hosting this crucial event.


    https://twitter.com/DmytroKule... Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      17:40 26.01.2023

      To bude určitě souviset s tím rozhodnutím PACE, které jsem se dal před chvílí.

      To bude určitě souviset s tím rozhodnutím PACE, které jsem se dal před chvílí.

  • FantomasMan
    16:14 26.01.2023

    Pozerám, že Rusi začali raziť metódu "nás je mnogo" : ...Zobrazit celý příspěvek

    Pozerám, že Rusi začali raziť metódu "nás je mnogo" : https://zpravy.aktualne.cz/zah... Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      16:18 26.01.2023

      Tenno Heika Banzai? :)

      Tenno Heika Banzai? :)

    • Desertfremen
      16:29 26.01.2023

      "Když Rusové útočí, shromáždí před našimi pozicemi velké množství jednotek. Ale opravdu velké množství, možná 30 až 50 mužů," popisuje reportérovi současnou situaci na bachmutské ...Zobrazit celý příspěvek

      "Když Rusové útočí, shromáždí před našimi pozicemi velké množství jednotek. Ale opravdu velké množství, možná 30 až 50 mužů," popisuje reportérovi současnou situaci na bachmutské frontě ukrajinský voják Roman. "A tahle skupina 30 až 50 mužů pak spustí pokřik a útočí na naše pozice, kde máme pět nebo šest lidí," dodává voják za zvuku výbuchů.Skrýt celý příspěvek

    • Bravo78
      16:45 26.01.2023

      To už začali dávno před vašim narozením - početím ...

      To už začali dávno před vašim narozením - početím ...

      • Miroslav
        17:24 26.01.2023

        Môj starý otec (narodený 1919) bol na východnom ťažení a spomínal, že Rusi útočili aj proti zjavne nepriaznivým podmienkam. Keď padli, tak šla ďalšia vlna a toto robili až kým sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Môj starý otec (narodený 1919) bol na východnom ťažení a spomínal, že Rusi útočili aj proti zjavne nepriaznivým podmienkam. Keď padli, tak šla ďalšia vlna a toto robili až kým sa im nepodarilo prejsť. Možno práve toto vysvetľuje prečo mali 3/5 všetkých strát WW2Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          18:11 26.01.2023

          mozem potvrdit, pocul som rozpravanie tiez z rodiny, gulometcik, ze Rusom dali chlast bolo pocut hulakanie a potom sa mu ozrati ako blazni vo vlnach hadzali pod gulomet, pravidelna ...Zobrazit celý příspěvek

          mozem potvrdit, pocul som rozpravanie tiez z rodiny, gulometcik, ze Rusom dali chlast bolo pocut hulakanie a potom sa mu ozrati ako blazni vo vlnach hadzali pod gulomet, pravidelna taktikaSkrýt celý příspěvek

          • MaVeRick114
            21:21 26.01.2023

            Poznam rovnake rozpravanie z rodiny. Prechod cervenej armady cez Dargovsky priesmyk. Nemecke gulometne hniezdo a v nom traja Nemci s hlavami rozbitymi lopatkami a pred nim zaveje ...Zobrazit celý příspěvek

            Poznam rovnake rozpravanie z rodiny. Prechod cervenej armady cez Dargovsky priesmyk. Nemecke gulometne hniezdo a v nom traja Nemci s hlavami rozbitymi lopatkami a pred nim zaveje mrtvol cerevenoarmejcov po uraaa utoku.Skrýt celý příspěvek

  • marint
    16:09 26.01.2023

    No tak uz nie len biele Lady ale aj smart hodinky... https://youtu.be/DuqtZzR58IU?t... Otec zomrel v speci obosracii a syn chce byt vojakom... a splneny sen, ze dostal ...Zobrazit celý příspěvek

    No tak uz nie len biele Lady ale aj smart hodinky...
    https://youtu.be/DuqtZzR58IU?t...
    Otec zomrel v speci obosracii a syn chce byt vojakom... a splneny sen, ze dostal hodinky.

    Ale ma to aj inu pointu toto video bolo na youtube uz pred 2 dnami ale ho zablokovali lebo obsahuje kontent RuZkej TV...
    https://www.youtube.com/watch?...

    Na zaciatku rozoberaju ako sa Prigozin vyhraza zablokovanim youtube.
    Nu nejak sa im nepaci, ked niekto sa zamysla nad tym, co sami vysielaju...Skrýt celý příspěvek

    • mexir
      16:15 26.01.2023

      To původní ruské video před 2-3 týdny už tady bylo.

      To původní ruské video před 2-3 týdny už tady bylo.

      • marint
        16:20 26.01.2023

        Tak sa ospravedlnujem, nepostrehol som aj ked sa snazim citat vsetko - tak nestihnem... ;o) Mna ale zarazilo ze RuZka TV sa snazi blokovat video kde si rozobrali-podali ich ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak sa ospravedlnujem, nepostrehol som aj ked sa snazim citat vsetko - tak nestihnem... ;o)
        Mna ale zarazilo ze RuZka TV sa snazi blokovat video kde si rozobrali-podali ich obsah-propagandu.Skrýt celý příspěvek

        • mexir
          16:59 26.01.2023

          To nemusíte. Je to dávno a nikoho tady neupozorňuju o zdvojování témat pokud nejde o stejný den a navíc vy jste to uvedl i s diskusí.

          To nemusíte. Je to dávno a nikoho tady neupozorňuju o zdvojování témat pokud nejde o stejný den a navíc vy jste to uvedl i s diskusí.

  • Tino
    15:36 26.01.2023

    2. armada na svete!!

    https://twitter.com/bigSAC10/s...

    2. armada na svete!!

    https://twitter.com/bigSAC10/s...

    • Silver
      18:11 26.01.2023

      To je výsledok Chemtrailu. Ruský vojaci sú z vesmíru posypovaní chemtrailom po ktorom začnú mať sabotážne prejavy.

      To je výsledok Chemtrailu. Ruský vojaci sú z vesmíru posypovaní chemtrailom po ktorom začnú mať sabotážne prejavy.

Načítám diskuzi...

Stránka 10 z 1440