VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Karol.Melichercik
    20:44 24.08.2022

    Tak predsa zmrdi zautocili a.vlakovu stanicu.
    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    Tak predsa zmrdi zautocili a.vlakovu stanicu.
    https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    • Hormon
      21:32 24.08.2022

      Amnesty neodsuzuje nebo tohle zasrani Rusaci muzou v klidu delat.

      Amnesty neodsuzuje nebo tohle zasrani Rusaci muzou v klidu delat.

    • liberal shark
      05:57 25.08.2022

      Další válečný zločin v řadě :-( .

      Další válečný zločin v řadě :-( .

  • vz. 58
    20:43 24.08.2022

    Půl roku uběhlo a přiznejme si, že jen málokdo čekal, že to bude na Ukrajině vypadat tak, jak to dnes vypadá. A kdo lepší a kompetentnější z našich končin, než gen. Macko to může ...Zobrazit celý příspěvek

    Půl roku uběhlo a přiznejme si, že jen málokdo čekal, že to bude na Ukrajině vypadat tak, jak to dnes vypadá. A kdo lepší a kompetentnější z našich končin, než gen. Macko to může okomentovat?

    https://www.youtube.com/watch?...

    Zaznívá to tady opakovaně, ale proč to neříci za sebe ještě jednou: Je to asi náš nejlepší expert a věřme, že Slováci jeho politickou kariéru podpoří. Kdybych měl volební právo u našich bratrů a sester, byla by to pro mne jasná jednička.Skrýt celý příspěvek

    • daxik
      21:06 24.08.2022

      Mne je dosť ľúto, že radšej nekandiduje niekde v etablovanej strane. Napravo je jeho priestor zabratý SaS a PSkom. Verím, že ktokolvek zo spomínaných by po nom chnapol ak by bola ...Zobrazit celý příspěvek

      Mne je dosť ľúto, že radšej nekandiduje niekde v etablovanej strane. Napravo je jeho priestor zabratý SaS a PSkom. Verím, že ktokolvek zo spomínaných by po nom chnapol ak by bola možnosť. Takto mu nedávam veľa šancí.

      u nás to bude veselé. Predčasné voľby asi budú skoro a najlepšie čo z toho môže reálne vzniknúť je SaS, PS a Hlas a Pelle ako premiér.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        21:37 24.08.2022

        Večná škoda, že nevstúpil do niektorej etablovanej konzervatívnej strany ako OĽaNO alebo KDH. Na slovenskej politickej scéne sa nám rozšíril taký nešvár, že okrem komunistov ...Zobrazit celý příspěvek

        Večná škoda, že nevstúpil do niektorej etablovanej konzervatívnej strany ako OĽaNO alebo KDH. Na slovenskej politickej scéne sa nám rozšíril taký nešvár, že okrem komunistov silnejú liberálne strany. Pre nich je človek zaujímavý len keď je teplý, závislí od trávy alebo nechcene tehotný. Generál Macko má veľký potenciál ktorý bohužiaľ asi ostane nevyužitýSkrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          22:43 24.08.2022

          Ten tvoj nazor na liberalizmus je taky no, proste rusky...

          Ten tvoj nazor na liberalizmus je taky no, proste rusky...

          • Miroslav
            23:39 24.08.2022

            To je vtip? Čo je ruské na tom, že slovenské liberálne strany neriešia infláciu, energie ale registrované partnerstvá pre homosexuálov? Áno, dnes SAS opäť podala tento návrh do ...Zobrazit celý příspěvek

            To je vtip? Čo je ruské na tom, že slovenské liberálne strany neriešia infláciu, energie ale registrované partnerstvá pre homosexuálov? Áno, dnes SAS opäť podala tento návrh do parlamentu kde sa o tom zase budú baviť celý týždeň. To je psycho toto a nie ruské zmýšľanie.Skrýt celý příspěvek

          • slimak
            23:41 24.08.2022

            Ja som konzervativec(teda som neuzil drogu(okrem alkoholu ,toho som konzument) a nebozkaval sa s mojim pohlavym), co 10 rokov volil SaS. naposledy KDH s Hlinou(nemal som koho ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja som konzervativec(teda som neuzil drogu(okrem alkoholu ,toho som konzument) a nebozkaval sa s mojim pohlavym), co 10 rokov volil SaS. naposledy KDH s Hlinou(nemal som koho skusim KDH s Hlinou) ,nasi konzervativci si vyberaju ludi co chcu dirigovat zenskym vaginam,ci kde ja mam striekat - moja zena je ucitelka nabozenstva-katolicka, moje deti tiez, mne to nevadi dobre ich vychovava, mne nevadi aj ze deti su v baptistickom tabore. Lebo rodicov poznam su normalni. Ja som neveriaci. Naposledy v kostole som bol bol asi na mojej svatbe.
            My Slovaci sme rozni - Miroslav je iny ako ja. Konzervativny clovek, si myslime obaja osebe - ale sme ini. Nikdy by som dnes nenapisal,ze budem volit KDH,ci OLANO. KDH som volil len kvoli Hlinovi, ze chcel byt normalny.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            23:52 24.08.2022

            slimak: Veď jasne. Ja som z takého kraja (severovýchod) kde je stále normálne, že rodinu je základ všetkého a tvoria ju muž a žena sobášení v kostole a kde sú deti pokrstené. Takto ...Zobrazit celý příspěvek

            slimak: Veď jasne. Ja som z takého kraja (severovýchod) kde je stále normálne, že rodinu je základ všetkého a tvoria ju muž a žena sobášení v kostole a kde sú deti pokrstené. Takto som bol vychovaný a nemienim na tom nič meniť. Som taký a taký aj zomriem. Len ma "zabilo", že môj pohľad na liberálov je citujem: ,,Ruský". To sa mám stať teplým aby som nebol ruský alebo čo?Skrýt celý příspěvek

          • slimak
            00:02 25.08.2022

            Juh slovenska je iny ako sever. Bolo tu a je viac cirkvi. Viac evanielikov a inych ako katolikov. Odkial boli vsetci narodovci z katolikov ci evanielikov? Kde bolo prve Slovenske ...Zobrazit celý příspěvek

            Juh slovenska je iny ako sever. Bolo tu a je viac cirkvi. Viac evanielikov a inych ako katolikov. Odkial boli vsetci narodovci z katolikov ci evanielikov? Kde bolo prve Slovenske gymnazium? A bolo katolicke ci evanielicke? Nedavno tu bol spomenuty Samuel Tomasik to bol katolicky knaz ci evanielicky, vsetci narodovci.
            U nas aj katolici obcania musia byt tolerantnejsi a tak su vychovani ako na severe.
            Odkial bolo v minulosti viac narodovcov z Oravi, ci Bardejova, ci z Gemera?Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            00:16 25.08.2022

            Ešte sa vrátim k tomu Hlinovi o ktorom si písal... Hlina pochoval KDH lebo nepochopil, že politika stojí na tom ,,čo dokážem urobiť ja a nie na tom, čo iní urobiť nedokážu". A ...Zobrazit celý příspěvek

            Ešte sa vrátim k tomu Hlinovi o ktorom si písal... Hlina pochoval KDH lebo nepochopil, že politika stojí na tom ,,čo dokážem urobiť ja a nie na tom, čo iní urobiť nedokážu". A tento druh politiky si prenáša do každej strany kde vstúpil. On vôbec nevie prinášať riešenia, len kritiku iných. A to je máloSkrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            00:54 25.08.2022

            Miroslav: Liberalizmus znamena, ze ty mas pravo zit ako Amis a nejake lezby do toho nic nie je. Tvoj nazor ale je, ze to ako chces zit ty, je nadradene nad to, ako chcu zit tie ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: Liberalizmus znamena, ze ty mas pravo zit ako Amis a nejake lezby do toho nic nie je. Tvoj nazor ale je, ze to ako chces zit ty, je nadradene nad to, ako chcu zit tie lezby a to je ten fasizmus. Preber si to ako chces...Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            07:51 25.08.2022

            @Upgrade

            Život musí mať isté pravidlá lebo inak sa z toho stane anarchia. Aj sloboda musí mať isté hranice.

            @Upgrade

            Život musí mať isté pravidlá lebo inak sa z toho stane anarchia. Aj sloboda musí mať isté hranice.

          • Upgrade
            11:05 25.08.2022

            Chapem, hlavne to ale musia byt vase pravidla a najlepsie ked su postavene na myslienkach ludi, co si mysleli, ze zem je placata. To dava zmysel. Skoda energie na vas. Uz dodam ...Zobrazit celý příspěvek

            Chapem, hlavne to ale musia byt vase pravidla a najlepsie ked su postavene na myslienkach ludi, co si mysleli, ze zem je placata. To dava zmysel. Skoda energie na vas.

            Uz dodam len to, ze cim je spolocnost slobodnejsia, tym je prosperujucejsia a aj technologicky vyspelejsia, takze priridzenme procesy to nakoniec vyriesia same. Teda ak ludia ako vy nevrhnu civilizaciu spat do stredoveku v mene vecnych pravd a tradicnych hodnot.

            Vam proste nedochadza jedna vec: spolocnost postavena na tradiciach ma zmysel vo svete, ktory sa nemeni, respektive ten progres je tak pomaly, ze je evolucne vyhodnejsie opakovat osvdecene spravanie a robit veci tak, ako sa robili. Ked sa ale tempo vyvoja zrychli nad kriticku hranicu, tak sa vyhodou stava adaptabilita a tradicionalizmus znamena zaostalost, ktora nakoniec vedie k zaniku - niekoho ako Rusi proste krucifixom nezastavite.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            12:47 25.08.2022

            @Upgrade: Keď si každý začne robiť čo chce lebo sa bude odvolávať na slobodu, tak to skončí totálnym rozkladom spoločnosti. Celý život je postavený na nejakých normách správania. ...Zobrazit celý příspěvek

            @Upgrade: Keď si každý začne robiť čo chce lebo sa bude odvolávať na slobodu, tak to skončí totálnym rozkladom spoločnosti. Celý život je postavený na nejakých normách správania. Je normálne, že keď máme 6 rokov, tak musíme do školy, je normálne, že po škole ideme pracovať, Je normálne, že si nájdem partnera a splodím s ním dieťa, je normálne, že nepácham trestnú činnosť atď. Jasné, nechajme nech si ľudia robia čo chcú a potom sa budeme diviť ako tá spoločnosť vyzerá. To, že dnes nežijeme ako v stredoveku je práve tým, že sa zaviedli normy správania. Napríklad tá povinná školská dochádzka

            Mimochodom, ja sám do kostola nechodím. To nie sú otázky náboženstva ale obyčajné hodnotové.Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            14:18 25.08.2022

            A o co z toho ta chcu liberali obrat?

            A o co z toho ta chcu liberali obrat?

          • Miroslav
            14:58 25.08.2022

            @Upgrade: To je taký proces... Keď sa stane jedinou normou, že človek je absolútne slobodný tvor a môže sa všetko, tak za chvíľu bude normálne tvrdiť, že Zem je plochá, že zhúliť ...Zobrazit celý příspěvek

            @Upgrade:

            To je taký proces... Keď sa stane jedinou normou, že človek je absolútne slobodný tvor a môže sa všetko, tak za chvíľu bude normálne tvrdiť, že Zem je plochá, že zhúliť sa každý deň ako torpédo je normálne, že nevedieť aké si pohlavie je normálne. Stačí sa pozrieť na ulicu. Ženské čo sa nevedia postarať o vlastné deti (lebo dnes už rodina nie je dôležitá), ale o blcháčov sa starajú viac ako o vlastných rodičov. Na potrat pôjdu 2x do roka, veď je to povolené a zodpovednosť nie je nutná. A ver mi, bude horšie!Skrýt celý příspěvek

        • AtreidesSVK
          07:01 25.08.2022

          OĹano je etablovana konzervativna strana? Je to vobec strana?
          Nerozumiem "strane" kde clen Stančík pózuje s duhovou vlajkou a Záborská s crucifixom.

          OĹano je etablovana konzervativna strana? Je to vobec strana?
          Nerozumiem "strane" kde clen Stančík pózuje s duhovou vlajkou a Záborská s crucifixom.

          • Miroslav
            07:30 25.08.2022

            OĽaNO je hnutie, nie strana

            OĽaNO je hnutie, nie strana

      • Miroslav
        22:14 24.08.2022

        Mimochodom, v tom prieskume na prvých štyroch miestach komunisti, zlodeji, populisti, ultraliberálny odpad a zradcovia. A tá SNS blížiaca sa k hranici zvoliteľnosti je už len taký ...Zobrazit celý příspěvek

        Mimochodom, v tom prieskume na prvých štyroch miestach komunisti, zlodeji, populisti, ultraliberálny odpad a zradcovia. A tá SNS blížiaca sa k hranici zvoliteľnosti je už len taký bonus. Slovensko je v peknej riti. Keď si toto Slováci zvolia v ďalších voľbách, tak to je koniecSkrýt celý příspěvek

        • Tino
          22:57 24.08.2022

          ja tieto bachorky o zlych liberaloch naktorych sa stavaju dalsie a dalsie nezmysly nepochopim....podoba sa to sektarskemu mysleniu...chytri ,fajn ludia blabocu uplne kraviny ked ...Zobrazit celý příspěvek

          ja tieto bachorky o zlych liberaloch naktorych sa stavaju dalsie a dalsie nezmysly nepochopim....podoba sa to sektarskemu mysleniu...chytri ,fajn ludia blabocu uplne kraviny ked pride rec na liberalov, smeruje ku kravinam akymi sa samponuju rus vdiskusiach na topwar...je to smiesne a smutne zaroven.Skrýt celý příspěvek

          • Conquer
            23:32 24.08.2022

            "Liberali" su sami o sebe sekta. Mal som tu cest diskutovat s par veriacimi. To bol z ich strany iba solar, veterniky, elektroauta a ze homsexualita je normalna a dokonca ziadana. ...Zobrazit celý příspěvek

            "Liberali" su sami o sebe sekta. Mal som tu cest diskutovat s par veriacimi. To bol z ich strany iba solar, veterniky, elektroauta a ze homsexualita je normalna a dokonca ziadana. Jadro je fuj a aj tak sa nestihne postavit... Oni si predstavuju, ze sa preregulujeme a predotujeme k lepsim zajtrajskom. Proste komunisti.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            23:44 24.08.2022

            Dnes sa často mýlia pojmy a dojmy. Ja nepíšem o liberáloch ako dezolátska banda s romantickými predstavami o silnom kresťanskom Rusku. Ja píšem o liberáloch v zmysle SAS a PS ...Zobrazit celý příspěvek

            Dnes sa často mýlia pojmy a dojmy. Ja nepíšem o liberáloch ako dezolátska banda s romantickými predstavami o silnom kresťanskom Rusku. Ja píšem o liberáloch v zmysle SAS a PS ktorí z mne neznámeho dôvodu sú paradoxne najmenej tolerantní ľudia a preto je s nimi vo všetkom vždy problém.Skrýt celý příspěvek

      • Conquer
        23:17 24.08.2022

        BTW, PS su lavicovi liberali (obdoba Americkych demokratov) . Ale s Pellem paradoxne asi nepojdu. Nieco podobne, ako ked KDH nesla do koalicie so SMERom, aj ked obaja su ...Zobrazit celý příspěvek

        BTW, PS su lavicovi liberali (obdoba Americkych demokratov) . Ale s Pellem paradoxne asi nepojdu. Nieco podobne, ako ked KDH nesla do koalicie so SMERom, aj ked obaja su konzervativci. Macko to robi dobre. SaS uz dostavaju nalepku "povalaci vlad" a do PS rozhodne nepatri.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      21:15 24.08.2022

      Žiaľ u nás budú onedlho pri moci tí, ktorí ho odstavili z funkcie a viedli naň nátlak cez zmanipulované obvinenie jeho syna... Väčšina Slovákov chce "istoty" a tam nepatrí ...Zobrazit celý příspěvek

      Žiaľ u nás budú onedlho pri moci tí, ktorí ho odstavili z funkcie a viedli naň nátlak cez zmanipulované obvinenie jeho syna...

      Väčšina Slovákov chce "istoty" a tam nepatrí hodnota slobody, vzájomnej pomoci a solidarity s napadnutým... (samozrejme brať ako môj osobný názor).Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        22:24 24.08.2022

        Slováci mali vždy krátku pamäť. Opäť potrebujú dostať do držky aby sa spamätali

        Slováci mali vždy krátku pamäť. Opäť potrebujú dostať do držky aby sa spamätali

        • Ján Paliga
          22:44 24.08.2022

          To by musela byť taká na KO... :)

          To by musela byť taká na KO... :)

      • montecasino1
        22:52 24.08.2022

        a čo budú mať takýto voliči? S prepáčením hovno a k voľbe tohto odpadu sa ani nepriznajú, lebo, by sa museli priznať, že sú retardovaný.

        a čo budú mať takýto voliči? S prepáčením hovno a k voľbe tohto odpadu sa ani nepriznajú, lebo, by sa museli priznať, že sú retardovaný.

    • flanker.jirka
      22:44 24.08.2022

      To je jeden z mála lidí, který ví o čem mluví. A poslechnout si jeho názory by si měli povinně i u nás!

      To je jeden z mála lidí, který ví o čem mluví. A poslechnout si jeho názory by si měli povinně i u nás!

  • Cernysip
    20:35 24.08.2022

    Biden zítra zavolá Zelenskému a bude varovat před "referendy" WASHINGTON, STŘEDA 24. SRPNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Biden zítra zavolá Zelenskému a bude varovat před "referendy"
    WASHINGTON, STŘEDA 24. SRPNA 2022 21:09
    https://www.rbc.ua/rus/news/ba...
    Ve čtvrtek 25. srpna zavolá americký prezident Joe Biden svému ukrajinskému protějšku Vladimiru Zelenskému. Rozhovor se uskuteční zejména kvůli novým informacím z Bílého domu o „referendech“ na okupovaných územích Ukrajiny. Informuje o tom RBC-Ukraine s odkazem na prohlášení oficiálního představitele Bílého domu Johna Kirbyho.
    Bílý dům má podle něj informace, že Rusko může v nejbližších dnech pořádat pseudoreferenda na okupovaných územích Doněcké, Luganské, Záporožské a Chersonské oblasti.
    „Spojené státy a mezinárodní společenství to daly jasně najevo, že jakýkoli pokus o kontrolu suverénního území Ukrajiny nebude považován za legální,“ řekl Kirby.
    Spojené státy očekávají, že Rusko bude manipulovat s výsledky „referend“ a lživě tvrdit, že Ukrajinci údajně souhlasí s připojením k Ruské federaci.
    "Bude zásadní identifikovat a čelit těmto dezinformacím v reálném čase," dodal Kirby.
    Rusové se přitom podle něj nyní obávají možné nízké účasti na pseudoreferendech.Skrýt celý příspěvek

  • marekR
    20:03 24.08.2022

    Trochu OT, ale po vsetkych tych desiatkach videi s dronmi a granatmi z nich zhadzovanymi a navadzajucimi delostrelecke udery by som sa ako pesiak nasadeny v poli oblozil niecim ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu OT, ale po vsetkych tych desiatkach videi s dronmi a granatmi z nich zhadzovanymi a navadzajucimi delostrelecke udery by som sa ako pesiak nasadeny v poli oblozil niecim takym...
    https://www.retia.eu/military-...
    Je v ceskej armade cosi take zavedene?jSkrýt celý příspěvek

  • Danik
    19:49 24.08.2022

    OT Jak měl Vojáček pár dní zpátky obavy ze silného Polska. Černochová byla pár dní zpátky na návštěvě svého protějšku. Výcuc: Vztahy jsou skvělé, armády kooperují, je v plánu ...Zobrazit celý příspěvek

    OT

    Jak měl Vojáček pár dní zpátky obavy ze silného Polska. Černochová byla pár dní zpátky na návštěvě svého protějšku. Výcuc:

    Vztahy jsou skvělé, armády kooperují, je v plánu tuto kooperaci ještě zvýšit a získat větší interoperabilitu. Připravuje se společné, česko-polské střežení slovenského nebe.

    Zároveň Ottokar-Brzoza na Patriotu 4x4 se brzo zúčastní vojskových zkoušek a prý má i velkou šanci se stát pozemním základem pro polský Gladius. Je pravděpodobné i další využití v rámci WP.

    Dále se řešily společné kroky v rámci V4, EU a NATO, Ukrajina a energetická stabilita a nezávislost PHM a vojenského hardwaru na Rusku.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      20:29 24.08.2022

      Máme společného nepřítele, to spojuje. Ale vyloučit případnou agresi někoho ve vzdálené budoucnosti nikdy nelze. Poláci existují v oblasti, kde po staletí ten kdo měl v ruce ...Zobrazit celý příspěvek

      Máme společného nepřítele, to spojuje. Ale vyloučit případnou agresi někoho ve vzdálené budoucnosti nikdy nelze. Poláci existují v oblasti, kde po staletí ten kdo měl v ruce největší klacek, tak jej vždy použil.Skrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        20:47 24.08.2022

        ...tak na základě historické zkušenosti nám největší nebezpečí hrozí z Německa. Ale nějak tady nečítávám vaše obavy z Německa, vlastně mírně řečeno, spíš naopak...

        ...tak na základě historické zkušenosti nám největší nebezpečí hrozí z Německa. Ale nějak tady nečítávám vaše obavy z Německa, vlastně mírně řečeno, spíš naopak...

        • deep.R
          21:33 24.08.2022

          Během uplynulého století k nám častěji, jako nezvaní hosté, přišli Poláci.

          Během uplynulého století k nám častěji, jako nezvaní hosté, přišli Poláci.

          • Talvi
            21:45 24.08.2022

            Hele, opravdu ? Tak to abys to tady vypsal, ne ?

            Hele, opravdu ? Tak to abys to tady vypsal, ne ?

          • flanker.jirka
            22:39 24.08.2022

            Talvi poláci neváhali přijít v obou rocích, kdy československo zatlačeno do kouta. Jak v roce 1938, tak v roce 1968. ...Zobrazit celý příspěvek

            Talvi
            poláci neváhali přijít v obou rocích, kdy československo zatlačeno do kouta. Jak v roce 1938, tak v roce 1968.
            https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvek

          • deep.R
            01:08 25.08.2022

            V roce 1919 to byl spor o Těšínsko. V roce 1938 si přišli pro Těšínsko poté, co Beck s Němci podepsal smlouvu o neútočení (k čemu jim byla, hehe). A v roce 1968 jako součást ...Zobrazit celý příspěvek

            V roce 1919 to byl spor o Těšínsko.
            V roce 1938 si přišli pro Těšínsko poté, co Beck s Němci podepsal smlouvu o neútočení (k čemu jim byla, hehe).
            A v roce 1968 jako součást vojenského spolku, který jako jediný na světě prováděl útočné operace pouze proti vlastním členům.

            Stačí takhle?Skrýt celý příspěvek

          • LAMP
            05:57 25.08.2022

            @Talvi
            To jsou snad naprosto základní dějepisné znalosti.

            @Talvi
            To jsou snad naprosto základní dějepisné znalosti.

          • Ján Paliga
            00:39 26.08.2022

            "V roce 1919 to byl spor o Těšínsko." Bol ... a? Aj vojská Československa pre zmenu boli na poľskom území... Pokým sa nedohodli, Tešínsko bolo sporným územím... "V roce 1938 si ...Zobrazit celý příspěvek

            "V roce 1919 to byl spor o Těšínsko."

            Bol ... a? Aj vojská Československa pre zmenu boli na poľskom území... Pokým sa nedohodli, Tešínsko bolo sporným územím...

            "V roce 1938 si přišli pro Těšínsko poté, co Beck s Němci podepsal smlouvu o neútočení (k čemu jim byla, hehe)."

            To "poté" trvalo 4 roky. Neviem, čo sa nám tu snažíš zatajovať, ale najprv bola podpísaná poľsko-sovietska zmluva o neútočení v roku 1932. Ako reakcia na túto dohodu bola podpísaná podobná zmluva s Nemeckom v roku 1934. 26. septembra 1938 navrhla československá vláda pristúpiť sporné územie Poľsku, výmenou za jeho neangažovanie sa v prípadnej vojne ČSR s Nemeckom.

            "A v roce 1968 jako součást vojenského spolku, který jako jediný na světě prováděl útočné operace pouze proti vlastním členům."

            No ak dostaneš od otrokára (ZSSR) rozkaz, predsa ho splníš. Aj ČSSR ho plnilo, keď sa chystalo napadnúť Poľsko na jeho rozkaz. Len okuliarnatý Poliak to boľševikom z Kremľa zhatal....Skrýt celý příspěvek

          • deep.R
            14:30 26.08.2022

            Nic z toho vsak nepopira nezvanost polske armady u nas.

            Nic z toho vsak nepopira nezvanost polske armady u nas.

      • Blejk
        20:59 24.08.2022

        Nenapadá mne část světa(kromě řídce osídlených krajů), kde by to Vaše přirovnání o klacku neplatilo.

        Nenapadá mne část světa(kromě řídce osídlených krajů), kde by to Vaše přirovnání o klacku neplatilo.

      • Danik
        21:12 24.08.2022

        Tak ve vzdálené budoucnosti se klidně může rozpadnout NATO, přijít solární bouře, doba ledová, hlad, obří povodně a nevím co ještě. To pak se budou spojenectví překreslovat a ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak ve vzdálené budoucnosti se klidně může rozpadnout NATO, přijít solární bouře, doba ledová, hlad, obří povodně a nevím co ještě. To pak se budou spojenectví překreslovat a nemůžeme si být jistí vůbec ničím a od nikoho.

        V dohledné budoucnosti jsme však v NATO a s Poláky jsou vztahy dobré.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        21:23 24.08.2022

        Ve vzdálenější budoucnosti se obávám války mezi Čechy a Moravou. Rozhodně bych si nekupoval nemovitosti na Vysočině, v Pardubicích ani v Olomouci. Žádné tam nemám, ale kdo máte, ...Zobrazit celý příspěvek

        Ve vzdálenější budoucnosti se obávám války mezi Čechy a Moravou. Rozhodně bych si nekupoval nemovitosti na Vysočině, v Pardubicích ani v Olomouci. Žádné tam nemám, ale kdo máte, doporučuju, zbavte se toho.Skrýt celý příspěvek

        • deep.R
          21:34 24.08.2022

          To je myšleno vážně?

          To je myšleno vážně?

          • RiMr71
            22:03 24.08.2022

            ...určitě. Sdílejte to než to smažou.

            ...určitě. Sdílejte to než to smažou.

          • Jan Padesátýpátý
            13:32 25.08.2022

            Samozřejmě že je to míněno vážně. Prodávej dokud je čas, stěhuj se pryč. Během pár týdnů nebo měsíců se můj příspěvek rozkřikne a ceny nemovitostí poletí dolů.

            Samozřejmě že je to míněno vážně. Prodávej dokud je čas, stěhuj se pryč. Během pár týdnů nebo měsíců se můj příspěvek rozkřikne a ceny nemovitostí poletí dolů.

    • StatusQuo
      20:56 24.08.2022

      Tam byl jen bulvární nadpis, v samotném šlánku zmiňoval že nám od Poláku nic nehrozí.

      Tam byl jen bulvární nadpis, v samotném šlánku zmiňoval že nám od Poláku nic nehrozí.

  • alansi
    19:49 24.08.2022

    Saúdové vrátí Ukrajině od ní zakoupený raketový systém Grim-2, který je spolehlivější než Iskander a odpaluje rakety na vzdálenost 700 km. To znamená, že rakety ukrajinských ...Zobrazit celý příspěvek

    Saúdové vrátí Ukrajině od ní zakoupený raketový systém Grim-2, který je spolehlivější než Iskander a odpaluje rakety na vzdálenost 700 km.
    To znamená, že rakety ukrajinských ozbrojených sil dosáhnou Moskvy.

    Omlouvám se předem, pokud už by to tu bylo, ale na dovolené toho času na procházení příspěvků dozpátku tolik nemám.

    https://twitter.com/MarkRid894... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      19:57 24.08.2022

      No, kdyby byli Thajci hodně velcí frajeří, tak by mohli zkusit nabídnout UA těch 49ks T-84 Oplot co koupili a poslední dostali 2018. Tahle zakázka měla přednost před ZSU a teprve ...Zobrazit celý příspěvek

      No, kdyby byli Thajci hodně velcí frajeří, tak by mohli zkusit nabídnout UA těch 49ks T-84 Oplot co koupili a poslední dostali 2018. Tahle zakázka měla přednost před ZSU a teprve po jejím skončení měla začít výroba T-84 pro UA. Věřím, že US by Thajcům nabídlo náhradu či nějaké "klubové výhody".

      https://www.facebook.com/watch... Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        20:08 24.08.2022

        Zatím nabízí náhradní díly a další věci, odprodání oněch Oplotů by byl hodně velký nářez. Doma by jim to moc slušelo. Ještě zmíním, že Pákistán provozuje 320 tanků T-80UD (Objekt ...Zobrazit celý příspěvek

        Zatím nabízí náhradní díly a další věci, odprodání oněch Oplotů by byl hodně velký nářez. Doma by jim to moc slušelo.

        Ještě zmíním, že Pákistán provozuje 320 tanků T-80UD (Objekt 478BE). Objednány byly na Ukrajině v roce 1996 a dodány do roku 2002. Koncem února 2021 byla oznámena dohoda mezi Pákistánem a společností UkrOboronProm, na opravu a servisní podporu těchto tanků. Hodnota zakázky se zmiňovala ve výši 85,6 milionů dolarů. Zmiňovala se rovněž dodávka nových motorů 6TD1 a 6TD2. Ve stejnou dobu EDGE, skupina pro pokročilé technologie ze SAE oznámila, že podepsala třístrannou dohodu o strategické spolupráci s UkrOboronProm. Dohoda umožňuje těmto třem subjektům vyměňovat si a vyvíjet pokročilé technologie, které by mohly vést k investicím v hodnotě více než 1 miliardy dolarů.

        https://defence-blog.com/ukrob... Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          20:57 24.08.2022

          Před pár týdny Britové provedli mezi Karáčí a Rumunskem cca deset velkých dopravních letů, lidi spekulovali munice a náhradní díly, takže spolupráce UA s Pákistánem probíhá.

          Před pár týdny Britové provedli mezi Karáčí a Rumunskem cca deset velkých dopravních letů, lidi spekulovali munice a náhradní díly, takže spolupráce UA s Pákistánem probíhá.

          • risomas_SK
            08:17 25.08.2022

            Bodaj by to tak bolo. Ale pakistan je Cinska kolonia, pochybujem ze by im dovolili dodat tanky. Mozno municiu a nahradne diely.

            Bodaj by to tak bolo. Ale pakistan je Cinska kolonia, pochybujem ze by im dovolili dodat tanky. Mozno municiu a nahradne diely.

    • sugpa
      21:25 24.08.2022

      Nepotvrzeno, chybí relevantní zdroje.

      Nepotvrzeno, chybí relevantní zdroje.

  • Cernysip
    19:34 24.08.2022

    „Zpojízdňovala se technika, která už zarostla koly do země, a pak ji najednou vytáhli“ Bývalý praporčík ruské armáda popisuje, proč ruská armáda nebyla připravena na rozsáhlou ...Zobrazit celý příspěvek

    „Zpojízdňovala se technika, která už zarostla koly do země, a pak ji najednou vytáhli“
    Bývalý praporčík ruské armáda popisuje, proč ruská armáda nebyla připravena na rozsáhlou válku s Ukrajinou, 24.08.2022
    https://storage.googleapis.com...
    Bývalý praporčík, vrchní technik, 41letý Andrej Lavrentiev z vesnice Jekatěrinoslavka v Amurské oblasti, vypráví, jak to bylo v ruské armádě, proč neodjel bojovat na Ukrajinu a proč je pronásledován ruskými úřady.
    „Do roku 2017 jsem sloužil na smlouvu [v armádě], a pak odešel. V roce 2017 jsem pracoval jako ostraha ve společnosti Transnefť, ale oznámili nám, že vzhledem k tomu, že naše zóna není kriminogenní, bude lidí z ostrahy ubývat. Nečekal jsem a uzavřel smlouvu s vojenskou policií. "Mladá struktura," pomyslel jsem si (oficiální status vojenské policie byl přijat v roce 2014 - red.). Zvláště pokud se podíváte na oficiální požadavky [pro kandidáty]: výška nejméně 175 centimetrů, fyzicky vyvinutý... Ale nakonec to dopadlo tak, že nabrali všechny, kdo měli za sebou obecní s devíti třídami. Podíval jsem se na to všechno a pak jsem také identifikoval jednoho člověka v mé jednotce, který vydíral pro peníze vlastního kolegu. Hlásil jsem to velení, ale dostal jsem „po palici“: jako, nevyskakuj si nad své poměry. Poté jsem přešel k brigádě [38. gardová samostatná motostřelecká brigáda 35. smíšené armády Východního vojenského okruhu] jako technik a v roce 2019 jsem tam získal hodnost praporčíka.
    Vybavení v armádě je celé „na levačku“ [zkažené]. Stojí na ulici. Proto se přirozeně stává nepoužitelné: v létě „hoří“ na slunci, v gumě se objevují praskliny. Do této gumy se pak v zimě dostane voda a popraská to. A pak se podíváte [ve zprávách]: sebrali jednoho s úplatkem, sebrali dalšího, ukradli tady milion, tam ukradli miliardu. Země peníze má. To znamená, že vzít je a postavit normální budovy k uskladnění vybavení by mohli. Dvakrát ročně vojáci převádějí techniku na letní a zimní období. V tuto dobu musím vyměnit oleje a filtry ve vozidle. Pak přijde komise na kontrolu. A tady přichází velitel 35. kombinované armády města Belogorsk v Amurské oblasti (generálporučík Alexander Sanchik – red.), vstupuje do třetí minometné čety třetího praporu a jsou tam tři Uraly. Vše je nalakované, kola rovnou černá, nárazník začerněný, všechny štítky natažené, algoritmus alarmu - vše visí, vše je úžasné. Generál říká: „Tady, velitelé, podívejte se, jak to má být. Dávám vám za příklad velitele třetí minometné čety!“ Generál odchází ... (smích). Jen se u těchto aut zvednou kapoty a v jednom není motor, v druhém není chladič, ve třetím bylo ukradeno vysokotlaké palivové čerpadlo, z některých jiných akumulátory odvezli pánbůh ví kdy... Takové šaškování, to vám říkám vážně. Navíc tento velitel 35. vševojskové armády přijíždí ve služebním autě [Toyota Land Cruiser] Prado 120 vyrobeném v Japonsku. A tenhle muž na mě z pódia něco křičí něco o vlastenectví. A co, příteli, tady, prosím, UAZ "Patriot", v čem je problém? Vlez do toho a jeď. Pak jdi na pódium a říkej mi, jak bránit vlast.
    Nebo třeba Omurbekov (38letý Azatbek Omurbekov velí 64. samostatné gardové motostřelecké brigádě z Chabarovského území, tehdy byl náčelníkem štábu v Jekatěrinoslavce. - pozn. red.) měl řidiče, chlapce který vezl jeho děti do školy a vyzvedával ze školy. V autobuse, který jede z města, nejezdily, pouze na služebním UAZ. Sám Omurbekov vždy seděl v ústředí a vyšel ven, jen aby křičel, že se mu něco nelíbí: "Udělej to všechno znovu!"
    Ruský voják Daniil Frolkin, který se přiznal "Důležitým příběhům" k vraždě civilisty na Ukrajině, řekl, že plukovník Azatbek Omurbekov předal velení nepravdivé informace o neexistujících úspěších 64. motostřelecké brigády na Ukrajině. A také, že po celou okupaci Andreevky v Kyjevské oblasti velitel „seděl v suterénu školy“, kde sídlilo velitelství. Za odmítnutí bojovat Omurbekov bil vojáky a vyhrožoval jim popravou. Frolkinovi kolegové také řekli „Důležitým příběhům“, že Omurbekov nařídil armádě, aby střílela na civilní vozidla a zabila „každého, kdo má telefony“.
    „Když jsem byl ještě technik, odjel jsem na víkend. Když jsem se vrátil z víkendu, ukradli mi tři startéry [elektromotory] z Uralu,“ pokračuje Andrey Lavrentiev. "Šel jsem za zástupcem technického důstojníka [zástupce velitele pro technické záležitosti] a řekl jsem: "Soudruhu plukovníku, o víkendu mi ukradli startér." "No, gratuluji, praporčíku Lavrentěve, posral jste to." A stráž, které hlídá v autoparku (pro zajištění bezpečnosti zbraní, vojenské techniky a dalšího vojenského majetku v areálu parku. - pozn. red.), už nehlídá se zbraněmi jako dříve, ale jen s bajonetovými noži (bodáky). To znamená, že když někdo přelezl plot s brokovnicí, bude se mu bránit voják s bajonetovým nožem?
    Ruská armáda je postavena na fotoreportážích pro veřejnost a prodeji motorové nafty. Schéma je jednoduché: auto je „přikázáno k jízdě“, ale auto nikam nejede. Je odstaveno někam za útvar. Stojí tam celý den, večer vjíždí zpět do parku už s poloprázdnou nádrži, tachometr je přetočený. Nafta je vypuštěná. Pak se tato motorová nafta někomu prodá, některým místním podnikatelům, kteří mají zařízení na naftu: u nás na vesnici je například Číňan, který toto palivo nakupuje. Tuny nafty se takhle ztrácejí. A za tyto peníze pak staršinové nakupují nášivky, ševrony, kancelářské potřeby, čisticí techniku a náhradní díly. Protože náhradní díly v armádě prostě nejsou vůbec. Podle papírů je armáda zabezpečena vším, ale ve skutečnosti se to zabezpečení, které by se k armádě mělo dostat, se tam nedostane.
    To je důvod takového selhání [ruské armády ve válce na Ukrajině] a takových ztrát v jednotkách – protože nikdo není na nic připraven. A pak, že nyní údajně dochází k diskreditaci armády (Po ruské invazi na Ukrajinu se v Kodexu správních deliktů objevil článek o „diskreditaci“ ruské armády. Do poloviny července na základě tohoto článku policie vypracovala 3303 protokolů. - pozn. red.) ... No, tak to je. Nikdo nic nevymyslí. Jeden kamarád např. - nahrál jsem jeho vyprávění (k dispozici redakci):
    "Snažil jsem se, snažil jsem se uniknout [z účasti ve válce]. Zkrátka to, sakra, nejde. Do prdele. No, to je vše. Jedu na hranice. V KrAZu, sakra, 40-ti ročním. Nic mu nefunguje, kurva, kromě toho zkurveného motoru. Jak to bude dál, chuj ví. Žádné peníze, žádná uniforma. Do prdele. Sakra vím já, jak tam mohu sloužit? Zkrátka všichni zemřeme. Jsme v prdeli (směje se).“
    — Odrazoval jsem blízkého přítele, jednoho z mých lidí, aby nejel, ale nevyšlo to. Později mi poslal hlasovku (hlasové zprávy jsou k dispozici redakci):
    „Stručně řečeno, skočil jsem na Ural, přesunul se přes hranice a přišel sem do [ruského] města. Přemýšlím, že bych jel domů, přestal s tím.
    — Co je? Chceš skončit?
    — Ano, to je ono, už mě nebaví žít v tomhle lese, nechci. Jak tam sakra žiješ. Vodu a jídlo nám vozí každých 10 dní. Někdy to skončí – a kurva, velitele pojebat. No, to je můj postoj. Věčně nás bombardují. To jsem si zabojoval."
    Jak vidno, psychiku má podkopanou. Teď pije.
    Jiný soudruh řekl: „Přivedli nás do řady: kdo jde, kdo nejde. No, jak bych mohl odmítnout?" No, je to trochu hloupé před všemi říct: "Ne, nejdu." Šel. Vrátil se bez nohy. Je v nemocnici v hrůze, život, jak říká, se stal černobílým," řekl mi společný přítel (zprávy jsou k dispozici redaktorům).
    Mám jednoho kamaráda, který se účastnil akcí v roce 2014. Šli jsme s ním na ryby, mluvili od srdce k srdci. Řekl: „Andrjuško, byl jsem v Doněcku, v Lugansku. V noci jsme se převlékli za milice, šli jsme tam [na území Doněcké a Luganské oblasti], seděli tam v zákopech.“ V televizi tehdy řekli: „Neexistují žádné ruské jednotky. Existují pouze milice." Řekl mi, že naši lidé se oblékli do ukrajinských uniforem a spáchali sabotáž pod rouškou, že je páchali sami Ukrajinci. No, někde bylo potřeba rozpoutat konflikt. Nějak to zdůvodnit. Já sám jsem na žádných horkých místech nebyl, v podstatě jsem se jim vyhýbal. Vojenská policie mi nabídla, abych šel do Sýrie. Řekl jsem: „Mám dítě. Nejsem tak hloupý, abych tam šel. Chci tančit na jeho svatbě, projít se, s celými končetinami. Navíc to není moje válka. Máme s nimi [Syřany] různé jazyky, různá náboženství. Ale pokud mluvíme o Ukrajině, pak jde o příbuzné. Rezignační dopis jsem podal ještě před začátkem války na Ukrajině. 19. září [2021] jsem šel na shromáždění v Chabarovsku, abych podpořil lidi v Chabarovsku a [promluvil] za spravedlivé volby. Před volbami nám dali Putinův „sopl“: „Tady máte, válečníci, každý 15 tisíc, jen volte koho, víte, koho musíte volit,“ říká Andrej. Od 17. do 19. září 2021 se v Rusku konaly volby do Státní dumy. Několik týdnů před volbami podepsal Vladimir Putin dekret o jednorázových platbách v průměru 15 000 rublů armádě a 10 000 důchodcům. 19. září se po celé zemi konala shromáždění proti rozsáhlým volebním podvodům. Na území Chabarovsku do této doby, již druhý měsíc, obyvatelé regionu vyšli na masové protesty proti trestnímu řízení zahájenému proti bývalému guvernérovi regionu Sergeji Furgalovi.
    "To vše [Andrejova účast na protestu] se dozvědělo velení. Začali na mě tlačit, utahovali mi šrouby: "Když jsi tak drzý, připrav se na služební cestu do Běloruska." Ale pak [na podzim 2021] se zprovozňovala technika, která nikdy v životě na polygonu nebyla. Zařízení, která již koly vrostla do země, se vytahovala. Takto můj přítel mluvil o KrAZ (auta vyrobená v ukrajinské SSR jsou pořád v Rusku používána. - redakce),“ říká Andrey. V září 2021 se konala společná rusko-běloruská vojenská cvičení. Publikace Breaking Defense tvrdila, že po skončení cvičení zůstala ruská vojenská technika včetně těžké techniky v Bělorusku. Další západní média od podzimu 2021 informovala o stahování ruských jednotek k hranicím Ukrajiny a možné ruské invazi na Ukrajinu. Bělorusové na únorových rusko-běloruských společných cvičeních médiím řekli, že ruská armáda hodně pila a obchodovala s motorovou naftou.
    "Uvnitř jsem cítil, že něco není v pořádku," pokračuje Andrey. Vzpomněl jsem si na slova mého přítele, který řekl, že v roce 2014 stáli v Rostově na hranici a v noci tam přešli [na Ukrajinu]. Uvědomil jsem si, že to tak znovu bude. Řekl jsem: "Kluci, služební cesta bude beze mě." A napsal jsem rezignaci. Ale snažili se všemi možnými způsoby udržet lidi, takže ztratili tahle oznámení. Nejen moje. Řekli mi: „Nemáme žádnou tvou rezignaci. Připrav se na služební cestu." Odpověděl jsem: "Nikam nejdu." Znovu píšu rezignaci. Je opět ztracena. Pak jsem si uvědomil, že by na mě jen vyvíjeli větší tlak. Vojenská policie se přidala [nátlak]. Napsal jsem další a na konci prosince odjel z Ruska do Ameriky. A nelituji toho. Chlapi z mé jednotky, si řezali ruku bruskou, aby se dostali do nemocnice, někdo si naléhavě dělal boláky, aby nešli [na vojnu]. Pak mi přítel řekl, že z naší brigády zbylo 20 %: vybavení bylo zničeno a celá alej 200 [zabitých].
    Poté, co jsem odešel, byl proti mně rychle vykonstruován případ (podle článku 337 část 4 trestního zákoníku Ruské federace „Neoprávněné opuštění jednotky nebo místa výkonu služby.“ – pozn. red.) a byl jsem zařazen na federální seznam hledaných v Rusku (dokumenty jsou k dispozici redakci). Teď cítím [od známých] občas nějakou agresi, jako: Odešel jsi do Ameriky, zradil jsi svou vlast. Nezradil jsem svou vlast. Miloval jsem ji a milovat ji budu. Ale vládnoucí moc, která sedí za pákami moci, se mi nelíbí. Jde jen o to, že oči a mysl lidí byly zatemněny, že nevidí, co se děje: „Zombie s vatou v hlavě“, jak jim říkám. „Dokud se nezmění vláda, nevrátím se. Nikdy jsem nevolil Putina. Pro mě je to muž, který chce jen zůstat u moci a prosazovat své oligarchy, své svěřence. Na obyčejných lidech mu nezáleží.“
    „Putin jezdí po celé zemi na stříbrném koni. Putin pomůže všem lidem, Bůh mu žehnej. Zabije všechny bandity, pomůže dříčům. Putin cestuje po celé zemi, stále jsme v ... “,
    - jak zpívá můj oblíbený hudebník Jurij Ševčuk [lídr ruské rockové skupiny DDT]. Nedávno byl dokonce předveden za diskreditaci armády a Ševčuk koneckonců vždy obhajoval mír,“ rozhořčuje se Andrej. Během koncertu v Ufě Ševčuk pronesl protiválečný projev a řekl, že "Vlast není prezidentův zadek, který je třeba políbit." Za to 16. srpna okresní soud v Ufě uznal Jurije Ševčuka vinným z veřejné „diskreditace“ ozbrojených sil Ruské federace a udělil mu pokutu 50 000 rublů.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    19:28 24.08.2022

    Mezi 29-30 srpnem dojde v pražském kongresovém centru k setkáni ministrů obrany EU. Setkáni se pořádá v Praze, jelikož ČR je předsedající země. Bude se řešit budoucnost mise v ...Zobrazit celý příspěvek

    Mezi 29-30 srpnem dojde v pražském kongresovém centru k setkáni ministrů obrany EU. Setkáni se pořádá v Praze, jelikož ČR je předsedající země. Bude se řešit budoucnost mise v Mali, podpora Ukrajině a také možnosti společných nákupů vojenského hardwaru. Zajímavostí je, že online se schůzky zúčastní také UA ministr obrany Oleksii Reznikov.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      19:52 24.08.2022

      Minimálně dělostřeleckou a leteckou munici by to chtělo nakoupit společně.

      Minimálně dělostřeleckou a leteckou munici by to chtělo nakoupit společně.

    • vz. 58
      20:20 24.08.2022

      Ministryň obrany jsme už měli několik, ale teprve Černochová mi přijde jako kompetentní (nejsem volič ODS). Soudím podle činů, nikoliv podle slov (i když i ta jsou v politice ...Zobrazit celý příspěvek

      Ministryň obrany jsme už měli několik, ale teprve Černochová mi přijde jako kompetentní (nejsem volič ODS). Soudím podle činů, nikoliv podle slov (i když i ta jsou v politice důležitá).
      A pro zajímavost krátká diskuse mezi Evou Decroix a Alešem Juchelkou o postoji paní ministryně k vraždě Darji Duginové:
      https://www.youtube.com/watch?...
      A ještě přípodotek: to, že neumí moc anglicky je sice blbé, ale pro mne nikoliv diskvalifikující.
      https://www.youtube.com/watch?...
      A o její polštině obavy nemám:
      https://www.vlada.cz/cz/clenov... Skrýt celý příspěvek

      • saintcross
        20:28 24.08.2022

        Cernochova neni nejlepsi jen mezi ministrynemi ale i ministry, ktera tato zeme zatim mela ... asi je to smutny, ale rekli bych v tehle dobe konecne a nastesti! Cernochova se o ...Zobrazit celý příspěvek

        Cernochova neni nejlepsi jen mezi ministrynemi ale i ministry, ktera tato zeme zatim mela ... asi je to smutny, ale rekli bych v tehle dobe konecne a nastesti!

        Cernochova se o armadu zajimala dlouhodobe a ke sve funkci smerovala, rozumi MO, vi o cem mluvi a ma pevne zasady.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          20:58 24.08.2022

          Mi připadá velmi smutný, že je tam v ohledu odbornosti nebo aspoň přehledu na téhle funkci takhle slabá konkurence.

          Mi připadá velmi smutný, že je tam v ohledu odbornosti nebo aspoň přehledu na téhle funkci takhle slabá konkurence.

  • Upgrade
    19:10 24.08.2022

    RC-135 Rivet Joint si to lieta popod Krym na zapad az po Kercsky most a stale sa zapina a vypina. Ktovie, ci ich len tak trolia alebo zamestnavaju Rusov, nech sa maju v dnesny den ...Zobrazit celý příspěvek

    RC-135 Rivet Joint si to lieta popod Krym na zapad az po Kercsky most a stale sa zapina a vypina. Ktovie, ci ich len tak trolia alebo zamestnavaju Rusov, nech sa maju v dnesny den comu venovat.
    https://globe.adsbexchange.com... Skrýt celý příspěvek

    • stroup
      19:13 24.08.2022

      a odkudpak to letí naše CASA? :)
      https://globe.adsbexchange.com...

      a odkudpak to letí naše CASA? :)
      https://globe.adsbexchange.com...

      • Cimbi
        19:49 24.08.2022

        Mě spíš zajímá, co měla na palubě cestou tam ;-)

        Mě spíš zajímá, co měla na palubě cestou tam ;-)

        • StandaBlabol
          20:02 24.08.2022

          Humanitární pomoc, přece. Co jiného?

          Humanitární pomoc, přece. Co jiného?

    • Danik
      19:15 24.08.2022

      Chlapec už tam zlobil v době kdy začaly práskat ty ruské letiště. Mám takové tůšo co tam provádí a dobrou představu jako hrozně Rusy irituje.

      Chlapec už tam zlobil v době kdy začaly práskat ty ruské letiště. Mám takové tůšo co tam provádí a dobrou představu jako hrozně Rusy irituje.

      • GlobeElement007
        20:05 24.08.2022

        Pozoruje velryby. Tohle léto je to oblíbená atrakce.

        Pozoruje velryby. Tohle léto je to oblíbená atrakce.

        • Cimbi
          22:48 24.08.2022

          Myslíš vorvanici Moskvu a bílou velrybu Ropuchu?

          Myslíš vorvanici Moskvu a bílou velrybu Ropuchu?

    • demagog
      19:19 24.08.2022

      Nemaju co robit tak sa hraju s vypinacom. :)

      Nebude to nahodou tak ze nad morom nie je vela stanic a tak sa dostavaju mimo pokrytia?

      https://map.adsbexchange.com/m...

      Nemaju co robit tak sa hraju s vypinacom. :)

      Nebude to nahodou tak ze nad morom nie je vela stanic a tak sa dostavaju mimo pokrytia?

      https://map.adsbexchange.com/m...

  • Sustr
    19:09 24.08.2022

    USA DOD oficiální rozpis toho posledního balíčku (cca 3 mld USD): - 6x NASAMS - 245000 nábojů 155 mm - 65000 nábojů 120 mm do minometů - 24 counter-artillery radarů - PUMA UAS ...Zobrazit celý příspěvek

    USA DOD oficiální rozpis toho posledního balíčku (cca 3 mld USD):

    - 6x NASAMS
    - 245000 nábojů 155 mm
    - 65000 nábojů 120 mm do minometů
    - 24 counter-artillery radarů
    - PUMA UAS (drony) a další vybavení pro SCAN EAGLE UAS (drony) systémy
    - VAMPIRE systém proti UAS (dronům)
    - Laserově naváděné raketové systémy
    - peníze pro výcvik, údržbu a udržení

    https://www.defense.gov/News/R... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      19:13 24.08.2022

      Mna by zaujimal zoznam, na ktorom boli tie HARMy.

      Mna by zaujimal zoznam, na ktorom boli tie HARMy.

    • demagog
      19:31 24.08.2022

      Ake laserom navadzane rakety to mozu byt?

      Ake laserom navadzane rakety to mozu byt?

      • Sustr
        19:46 24.08.2022

        O tom se bohužel nezmiňují, nicméně ještě musím poupravit ten překlad, korektně je to Laserem naváděné raketové systémy.

        O tom se bohužel nezmiňují, nicméně ještě musím poupravit ten překlad, korektně je to Laserem naváděné raketové systémy.

        • Cimbi
          19:51 24.08.2022

          Pálí nějaká armáda Hellfire i z pozemní platformy?

          Jen se ptám...

          Pálí nějaká armáda Hellfire i z pozemní platformy?

          Jen se ptám...

          • Sustr
            20:08 24.08.2022

            Jako standard asi ne. Stryker to má jako IM-SHORAD, pak dělali testy na Humvee a upraveném M901 ITV. V roce 2016 pak testovali MML (Multi-misile Launcher) umí odpalovat rakety ...Zobrazit celý příspěvek

            Jako standard asi ne.
            Stryker to má jako IM-SHORAD, pak dělali testy na Humvee a upraveném M901 ITV. V roce 2016 pak testovali MML (Multi-misile Launcher) umí odpalovat rakety země-země i země-vzduch. Tady je o tom článek z AN:
            https://www.armadninoviny.cz/a... Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            22:51 24.08.2022

            Já je, co by to mohlo být... Většina laser guided jsou letecké střely, často modernizované starší kusy původně s jiným naváděním (Mavericky tuším mají taky laserovou verzi)

            Já je, co by to mohlo být... Většina laser guided jsou letecké střely, často modernizované starší kusy původně s jiným naváděním (Mavericky tuším mají taky laserovou verzi)

      • Vlcak
        19:52 24.08.2022

        Mně napadají APKWS, nebo pak laserem naváděné letecké pumy? Tipuju ty první...

        Mně napadají APKWS, nebo pak laserem naváděné letecké pumy? Tipuju ty první...

        • yellec
          20:09 24.08.2022

          Ano, myslím že apkws už v nějaké várce dostali. Mně by zase zajímalo, jaké mají typy značkovačů. Hlavně ty létající.

          Ano, myslím že apkws už v nějaké várce dostali. Mně by zase zajímalo, jaké mají typy značkovačů. Hlavně ty létající.

          • 2DaChoppa
            20:26 24.08.2022

            pro apkws se neznackuje, apkws se po paprsku vede. nekouka dopredu, ohlizi se dozadu, jestli porad jede v paprsku.

            pro apkws se neznackuje, apkws se po paprsku vede. nekouka dopredu, ohlizi se dozadu, jestli porad jede v paprsku.

          • 2DaChoppa
            20:27 24.08.2022

            ..proto je to docela naprd zbran pokud se teda nechystate šikanovat lidi z doby kamenný pomocí modernizovaného reliktu vietnamské války.

            ..proto je to docela naprd zbran pokud se teda nechystate šikanovat lidi z doby kamenný pomocí modernizovaného reliktu vietnamské války.

          • demagog
            20:41 24.08.2022

            @2DaChoppa: APKWS je normalne SALH - pozera dopredu. Je to kit montovany namiesto povodnej bojovej casti na existujucu hydra-70 a pod, dozadu ani nemoze vidiet pretoze mu prekaza ...Zobrazit celý příspěvek

            @2DaChoppa: APKWS je normalne SALH - pozera dopredu. Je to kit montovany namiesto povodnej bojovej casti na existujucu hydra-70 a pod, dozadu ani nemoze vidiet pretoze mu prekaza telo rakety.Skrýt celý příspěvek

          • 2DaChoppa
            20:51 24.08.2022

            oops zmotal jsem to s RBS?

            oops zmotal jsem to s RBS?

          • Hawk
            20:56 24.08.2022

            APKWS má nepřekonatelný poměr cena / výkon.... v porovnání s S-5 a S-8 má o 300% vyšší výkony i v základní verzi (Hydra)...

            APKWS má nepřekonatelný poměr cena / výkon.... v porovnání s S-5 a S-8 má o 300% vyšší výkony i v základní verzi (Hydra)...

      • Inflex
        20:03 24.08.2022

        Pravděpodobně APKWS.
        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        Pravděpodobně APKWS.
        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        • Cimbi
          22:54 24.08.2022

          Laser Hydra dává smysl. Navíc na ně půjde snadno upravit vrtáky

          Laser Hydra dává smysl. Navíc na ně půjde snadno upravit vrtáky

          • Hawk
            10:11 25.08.2022

            na cokoliv... čluny, pickupy, buginy, BVP.... může střílet na pozemní cíle, drony, vrtulníky i letadla... účinek hlavice je jako dopad 155mm granátu s přesností pod metr ...Zobrazit celý příspěvek

            na cokoliv... čluny, pickupy, buginy, BVP.... může střílet na pozemní cíle, drony, vrtulníky i letadla... účinek hlavice je jako dopad 155mm granátu s přesností pod metr čtvereční... USAF dokonce zkoušelo APKWS vypustit z F-16 a pomocí laserpodu na letadle zaměřit a sestřelit cílový dron...Skrýt celý příspěvek

  • Jan Padesátýpátý
    19:05 24.08.2022

    Ministerstvo financí: tuto zimu ruský plyn ...Zobrazit celý příspěvek

    Ministerstvo financí: tuto zimu ruský plyn nepotřebujeme
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

  • Aleš
    18:49 24.08.2022

    Vlastně řekl fakt... že Rusko není civilizovaná země ...

    https://zpravy.aktualne.cz/zah...

    Vlastně řekl fakt... že Rusko není civilizovaná země ...

    https://zpravy.aktualne.cz/zah...

    • Mr.Tomas
      19:18 24.08.2022

      Včera tu prebehlo, že mal dostať infarkt. Takže to bola asi kačica?

      Včera tu prebehlo, že mal dostať infarkt. Takže to bola asi kačica?

  • lm524a
    18:48 24.08.2022

    Bude Rusko schopné znovu vybudovat svoji armádu?
    Covert Cabal
    https://www.youtube.com/watch?...

    (doufám že ještě nebylo)

    Bude Rusko schopné znovu vybudovat svoji armádu?
    Covert Cabal
    https://www.youtube.com/watch?...

    (doufám že ještě nebylo)

  • jj284b
    18:34 24.08.2022
  • Cernysip
    18:17 24.08.2022

    "Naše diplomacie je v morálním bankrotu." Zaměstnanci hromadně odcházejí z ruského ministerstva zahraničí - The Moscow ...Zobrazit celý příspěvek

    "Naše diplomacie je v morálním bankrotu." Zaměstnanci hromadně odcházejí z ruského ministerstva zahraničí - The Moscow Times
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Kvůli invazi na Ukrajinu odstoupily desítky diplomatů z ruského ministerstva zahraničí. Boris Bondarev, bývalý poradce Stálé mise Ruska při OSN v Ženevě, o tom hovořil v rozhovoru pro Deutsche Welle https://www.youtube.com/watch?...
    Někteří jeho kolegové podle diplomata přijali začátek války „ve stresu, ohromeni“. Druhá část jsou ti, kteří se „zřejmě velmi silně ztotožňují se zájmy státu,“ a uvažují o invazi souhlasně.
    „Zpočátku tito lidé jen zářili. Člověk by si myslel, že o tom celý život jen snili. Když se ale objevila informace, že vše nejde tak snadno, jak se zdálo, začaly tyto rozhovory, že bude nutné „přejet Američany“ nějakou hlavicí, jednou nebo dvěma, aby se neválčilo, aby to sice nebyla válka, ale aby pochopili, že to myslíme vážně,“ řekl Bondarev.
    Současná zahraniční politika Ruska podle Bondareva zažívá morální bankrot: ministerstvo zahraničí je „spojeno s Lavrovem, který přináší jen jakési nesmysly, s Marií Zakharovou, o které ani „rozumní“ diplomaté na ministerstvu zahraničí nechápou, co tam dělá." O ministrovi diplomat poznamenal, že všichni jeho jmenování v roce 2004 vítali a kladně hodnotí jeho práci na tomto postu v prvních letech. Ministerstvo se ale postupem času proměnilo v součást propagandistického aparátu, uvedl diplomat.
    „Mohl by odejít a říct, že s takovou politikou nesouhlasí, ale tady zjevně převážila touha zůstat v teplém ministerském křesle a užívat si všech výhod,“ řekl Bondarev o Lavrovovi.
    Boris Bondarev rezignoval 23. května po 20 letech služby. Ministerstvo zahraničí se podle diplomata přestalo zabývat svými bezprostředními úkoly a začalo „obsluhovat úzký okruh lidí“. Systém, říká, klame sám sebe, operuje s propagandistickými klišé „v duchu sovětských novin 30. let“.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      19:55 24.08.2022

      Takže nakonec tu výzvu od Lipavskeho poslechli :-))).

      Takže nakonec tu výzvu od Lipavskeho poslechli :-))).

  • jj284b
    18:14 24.08.2022

    Kachovsky most.. celkom reseto:

    https://twitter.com/hochu_dodo...

    Kachovsky most.. celkom reseto:

    https://twitter.com/hochu_dodo...

    • Knightrider
      19:24 24.08.2022

      Hm ten je na kaši, pro těžkou techniku rychle neopravitelnej

      Hm ten je na kaši, pro těžkou techniku rychle neopravitelnej

    • Janicekmac
      19:43 24.08.2022

      díky bohu, že rusi nemajú takovou přesnost u jejich raket.

      díky bohu, že rusi nemajú takovou přesnost u jejich raket.

  • Cernysip
    18:03 24.08.2022

    Největší letecký dopravce SAE odmítl přepravit sankcionované zboží do ...Zobrazit celý příspěvek

    Největší letecký dopravce SAE odmítl přepravit sankcionované zboží do Ruska
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Pokus ruských úřadů postavit „most“ k obcházení sankcí – od Asie přes Blízký východ – je na pokraji neúspěchu. Největší letecký dopravce Spojených arabských emirátů, Emirates Airlines, odmítá přepravovat sankcionované zboží do Ruska z Indie, uvedla Anna Bektor, zástupkyně Indické Obchodní a Průmyslové komory dovozců. Společnost, která je na čtvrtém místě na světě v přepravě cestujících a na druhém místě v přepravě nákladu, pokračuje v letech až Moskvy a z ní.
    Ale pokus zapojit Emirates do vytvoření „antisankčního“ centra se však ocitl ve slepé uličce poté, co delegace amerických úředníků v čele s náměstkem ministra financí Wally Adeimem navštívila SAE.
    Ve Spojených arabských emirátech se měl Adeimo setkat s poradcem pro národní bezpečnost šejkem Tahnounem bin Zayed Al Nahyanem, šéfem Mubadala Investment Co. Khaldoon Khalifa Al Mubarak a další vysoce postavení úředníci.
    Podle Bloombergu dostal pokyn dosáhnout prosazení sankcí proti Rusku a zejména blokace majetku bohatých Rusů, kteří po začátku války začali hromadně létat do Dubaje. podle analýzy společnosti RadarBox.com pro sledování letů, podíl soukromých letů z Ruska do Spojených arabských emirátů vyskočil ze 3 % na 14 %.
    V červenci Anwar Gargash, diplomatický poradce šejka Muhammada ibn Zayeda Al Nahyana, uvedl, že SAE intenzivně vyjednává se Spojenými státy o otázce sankcí. Připomněl, že SAE jsou „dolarovou ekonomikou“ a dodal, že pozice země je oddělit ty, kteří jsou na sankčních seznamech, a ty, kteří s válkou nesouvisejí.
    Pokud jde o Indii, spolupracují s ní i američtí představitelé, kteří mají za úkol posílit režim sankcí. Washington zatím nevidí žádné známky toho, že by se indické společnosti pokusily jít proti sankcím, řekl ve středu Adeimo.
    Rusko se stalo největším dodavatelem ropy do Indie po začátku války na Ukrajině, nabízí místním rafineriím slevy až 30 dolarů za barel. Objem dodávek vyskočil více než 20krát: z 30 000 barelů denně v lednu na 630 000 na začátku srpna. O převodu obchodu převážně do národních měn ale úřady zatím nerozhodly.
    Místní banky se odmítly připojit k ruské obdobě SWIFT - Financial Messaging System (SPFS) Bank of Russia, protože se domnívají, že jim za to hrozí sekundární sankce USA.Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      18:09 24.08.2022

      sleva 30 USD na barel je čisté zoufalství, pokus o udržení produkce a prodej za každou cenu... asi je opravdu sankce posilují...

      sleva 30 USD na barel je čisté zoufalství, pokus o udržení produkce a prodej za každou cenu... asi je opravdu sankce posilují...

      • jj284b
        18:15 24.08.2022

        nemaju na vyber.. nemaju kam tu ropu davat... ak sa jej nezbavia, musia zastavit vrty.. a potom by ich pre nich bol problem znovu otvorit...

        nemaju na vyber.. nemaju kam tu ropu davat... ak sa jej nezbavia, musia zastavit vrty.. a potom by ich pre nich bol problem znovu otvorit...

      • KóĎA
        18:16 24.08.2022

        vždyť Rusové ropu už prodávali i za mnohem méně...

        vždyť Rusové ropu už prodávali i za mnohem méně...

        • jj284b
          18:18 24.08.2022

          ano, no to tam boli zapadne ropne spolocnosti ktore im to tam tazili.. bez nich, sa im udrzba predrazuje..

          ano, no to tam boli zapadne ropne spolocnosti ktore im to tam tazili.. bez nich, sa im udrzba predrazuje..

      • DuPo
        20:42 24.08.2022

        Tie zľavy majú podľa mňa aj vplyv na cenu ropy vo svete, nakoľko tí, ktorí nakúpili lacnejšie od rusákov, logicky nebudú potrebovať nakúpiť na svetových trhoch, čo by malo znížiť ...Zobrazit celý příspěvek

        Tie zľavy majú podľa mňa aj vplyv na cenu ropy vo svete, nakoľko tí, ktorí nakúpili lacnejšie od rusákov, logicky nebudú potrebovať nakúpiť na svetových trhoch, čo by malo znížiť dopyt a tým pádom aj cenu.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    17:51 24.08.2022

    Rusové začali šetřit na oblečení a botách. Prodej věcí klesl o 40 ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové začali šetřit na oblečení a botách. Prodej věcí klesl o 40 %
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Prodej oděvů, obuvi a doplňků v Rusku od února klesl o 40,5 %. Píše o tom Shopper's s odkazem na společnou studii Sberindexu a NRU HSE (National Research University Higher School of Economics - NRU HSE - jedna z největších univerzit v Rusku). Mezi důvody snížené poptávky patří touha Rusů ušetřit peníze a také nemožnost najít náhradu za značky, které zemi opustily.
    Během krize začali Rusové šetřit peníze především na oblečení a obuvi, poznamenává Anush Gasparyan, spoluzakladatel a obchodní ředitel Fashion Consulting Group. Celkem podle ní v zemi pozastavilo práci více než 100 mezinárodních značek, nabídka oblečení a obuvi se snížila o třetinu. Tak, po ruské invazi na Ukrajinu Inditex (Zara, Massimo Dutti a další), H&M, Uniqlo, Adidas a další prodejci módy pozastavili svou činnost v Ruské federaci nebo se rozhodli úplně opustit ruský trh.
    23 % nakupujících nemůže najít to, co hledali, protože oděvů a obuvi ubylo, ukazují obchodní čísla.
    Podle Anny Lipatové z Yandexu, 26 % Rusů přiznalo, že raději raději věci opotřebovávají, protože dodržují vědomý přístup ke spotřebě. To potvrzují i další studie. Podle Moskevské úvěrové banky (MCB) vzrostla poptávka po oblečení z druhé ruky 2,5krát.
    V peněžním vyjádření vzrostly výdaje klientů MKB za použité oblečení 2,1krát a držitelů karet Poštovní banky o 20 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2021. Banky očekávají další nárůst obliby obchodů s oblečením a obuví z druhé ruky, a to i z důvodu blížícího se začátku školního roku a poklesu příjmů občanů.
    Trend u použitých věcí zaznamenala i tržiště. Yandex-Market začal přeprodávat použité tašky známých luxusních značek a Ozon se rozhodl stát se konkurencí Avitu a spustil službu soukromých online reklam na prodej zboží, zatím pouze pro obyvatele Rostova na Donu.
    Anna Lipatova také poznamenala, že kupující se postupně přizpůsobují nové realitě a 20 % z nich je již připraveno zvažovat alternativy k zahraničním značkám. V první polovině roku 2022 se počet vyhledávacích dotazů na ruské značky podle ní zvýšil o 183 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
    Poradenská společnost CORE.XP upozornila na to, že ve druhém čtvrtletí roku 2022 klesla návštěvnost moskevských nákupních center o 6 % ve srovnání s lednem-březenem. Ministerstvo průmyslu a obchodu ale věří, že se obchodním centrům nic špatného nestane. Jejich plochy mohou obsadit zbývající hráči na trhu a také čínské, turecké a íránské značky, které se v Rusku objeví za šest měsíců nebo za rok.Skrýt celý příspěvek

    • Knightrider
      19:30 24.08.2022

      To jsem zvědavej jestli jim ty Íránské a Čínské značky budou platit stejné nájmy a platy jako západní

      To jsem zvědavej jestli jim ty Íránské a Čínské značky budou platit stejné nájmy a platy jako západní

  • KóĎA
    17:45 24.08.2022

    Ukrajinské letiště v Myrhorodu 831. taktické letecké brigády (toho času vybavené SU-27) dostalo dneska asi zabrat... Prý útok několika ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinské letiště v Myrhorodu 831. taktické letecké brigády (toho času vybavené SU-27) dostalo dneska asi zabrat... Prý útok několika CH-22.

    https://www.facebook.com/831Br...
    49.93415440735815, 33.63934277961851Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      17:58 24.08.2022

      Doufám že mašiny co tam zůstaly ( pokud některé ) byly v těch stojánkách s valy.... a né jako jak jsou zobrazené na satelitních snímkách ....

      Doufám že mašiny co tam zůstaly ( pokud některé ) byly v těch stojánkách s valy.... a né jako jak jsou zobrazené na satelitních snímkách ....

  • Scotty
    17:34 24.08.2022

    Ministerstvo obrany ve středu 24. srpna uzavřelo smlouvu na pořízení 209 těžkých nákladních terénních automobilů TATRA 815-7 6x6 ve valníkovém provedení v celkové hodnotě více než ...Zobrazit celý příspěvek

    Ministerstvo obrany ve středu 24. srpna uzavřelo smlouvu na pořízení 209 těžkých nákladních terénních automobilů TATRA 815-7 6x6 ve valníkovém provedení v celkové hodnotě více než 1, 9 mld. Kč bez DPH.
    https://mocr.army.cz/informacn... Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      17:35 24.08.2022

      konečně a beztak to je málo .....

      konečně a beztak to je málo .....

      • Danik
        17:47 24.08.2022

        Nejak se začít musí a nejde vše naráz. 209 ks je pěkný start. Teda klobouk dolů před Černochovou, tahle frajerka to valí jak parní lokomotiva. Tanky, další H-1 (aneb přání se ...Zobrazit celý příspěvek

        Nejak se začít musí a nejde vše naráz. 209 ks je pěkný start. Teda klobouk dolů před Černochovou, tahle frajerka to valí jak parní lokomotiva.

        Tanky, další H-1 (aneb přání se vyplnilo, 10+10 je skvělých), bvp, ruční zbraně, Tatry, F-35, Herony. Teď ještě ty maskáče a polní uniformy, k vojákům snad již brzy začnou chodit ty nosiče od Fenixu (a nemyslím NPNTV 2017), také ještě brzy začne LÚV pro paragány a třeba tu ta KC-390 také nebyla jen tak pro srandu králíkům.

        Uz příští rok máme první H-1 u nás. Madry teď složily úspěšně vojskové zkoušky. SPYDERY tu snad také budou brzy, to samé Titusy a pak 2024 Caesary.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          17:53 24.08.2022

          Nekřič, bevka a F-35 nejsou podepsané :(
          Ale jo, rád jsem, ale tohle měli dělat oba poslední ministři každej rok, nakoupit na zbylé peníze na investice Tatry ....

          Nekřič, bevka a F-35 nejsou podepsané :(
          Ale jo, rád jsem, ale tohle měli dělat oba poslední ministři každej rok, nakoupit na zbylé peníze na investice Tatry ....

          • Danik
            17:57 24.08.2022

            Jako jo. Ono popravdě. Tohle se mělo dělat od vzniku České Republiky, aby teď toho tolik nepadalo na hlavu (a rozpočet) jedné ministryně, která se teď se vším musí poprat.

            Jako jo. Ono popravdě. Tohle se mělo dělat od vzniku České Republiky, aby teď toho tolik nepadalo na hlavu (a rozpočet) jedné ministryně, která se teď se vším musí poprat.

          • Ján Paliga
            21:39 24.08.2022

            To isté platí aj pre Slovensko.... Autopark je čiastočne modernizovaný, ale stále je dosť starých vozidiel.

            To isté platí aj pre Slovensko.... Autopark je čiastočne modernizovaný, ale stále je dosť starých vozidiel.

        • saintcross
          20:40 24.08.2022

          Misto KC-390 si preju 2x Airbus A400M a mame i perfektni letadlo na haseni pozaru.

          Misto KC-390 si preju 2x Airbus A400M a mame i perfektni letadlo na haseni pozaru.

          • Scotty
            20:51 24.08.2022

            To už dávno máme. A400M je pro nás zbytečně nákladné letadlo.

            To už dávno máme. A400M je pro nás zbytečně nákladné letadlo.

          • 2DaChoppa
            20:56 24.08.2022

            a na povodne a hlavně rozhánění sarančat (to bude hit roku 2023)

            a na povodne a hlavně rozhánění sarančat (to bude hit roku 2023)

      • starej
        17:58 24.08.2022

        Neni jich mnoho ale 200 jich ma byt do konce roku! Pokud jich budou objednavat 200ks ročně pak je to vyhovující ne? Vyřadí se stary kusy, je dost možný že po slušných skočí ...Zobrazit celý příspěvek

        Neni jich mnoho ale 200 jich ma byt do konce roku! Pokud jich budou objednavat 200ks ročně pak je to vyhovující ne? Vyřadí se stary kusy, je dost možný že po slušných skočí ukrajinská armada. Pry maji velke problemy s mobilitou personalu i proviantu.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          18:00 24.08.2022

          Já tak nějak doufám, že to Tatrovce vyjde a bude dvorním dodavatelem nákladních vozidel i pancéřových kabin pro ZSU. Přeci jen mají našlápnuto pěkně.

          Já tak nějak doufám, že to Tatrovce vyjde a bude dvorním dodavatelem nákladních vozidel i pancéřových kabin pro ZSU. Přeci jen mají našlápnuto pěkně.

          • StatusQuo
            18:26 24.08.2022

            Ještě mají domácí Kraz takže plnou dominanci Tatry nečekám.

            Ještě mají domácí Kraz takže plnou dominanci Tatry nečekám.

          • starej
            18:26 24.08.2022

            Dokud bude Tatra nebo TDV lavirovat mezi seriovou a manufakturni vyrobou tak si muzou nechat o velkozakazkach pro ZSU asi jen zdat. Mozna jim krivdim, ale prijde mi ze nepostrehli ...Zobrazit celý příspěvek

            Dokud bude Tatra nebo TDV lavirovat mezi seriovou a manufakturni vyrobou tak si muzou nechat o velkozakazkach pro ZSU asi jen zdat.
            Mozna jim krivdim, ale prijde mi ze nepostrehli co to je seriovost v automotiv.
            A je to škoda, v budoucnu budou potřeba desetitisice nakladnich vozidel/podvozku pro ruzne armady po evrope.
            Konstrukcne na to Tatra ma, idealni platforma pro levny OT/Mrap/nosič ZS, technologii vyroby ale ne.
            Snad zatim ne.Skrýt celý příspěvek

          • starej
            18:27 24.08.2022

            Pokud vim tak KRAz uz neexistuje, snad ani jako hardware/fabrika.

            Pokud vim tak KRAz uz neexistuje, snad ani jako hardware/fabrika.

          • Danik
            18:44 24.08.2022

            starej A to jsou fakta nebo dojmologie? Já jen, že to máme stovky vozidel jen pro AČR a HZS (nákladní, MADR, SPYDER, Caesar, Titus), pak dalších 900 kusů pro Belgičany (do 2024). ...Zobrazit celý příspěvek

            starej

            A to jsou fakta nebo dojmologie? Já jen, že to máme stovky vozidel jen pro AČR a HZS (nákladní, MADR, SPYDER, Caesar, Titus), pak dalších 900 kusů pro Belgičany (do 2024). Něco pro Amíky na výcvikových prostorech v Německu. Něco pro Slováky, Pak 19 ks pro Dány. Podvozky pro Francii a její Titusy. Pak podvozky pro UA a 325 vozidel a podvozků pro Saudskou Arábii. Pak další zakázky jako Vampiry pro UA nebo Vampiry pro Indonésii. Tohle v rozmezí pár let a ještě jsem toho myslím dost vynechal. A to se nebavím o civilních vozidlech kdy teď vídám na silnicích nové Phoenixy až podezřele často.

            To máme vyšší stovky kusů ročně a Tatra snad měla rozšiřovat výrobní kapacity. To mi moc jako "manufaktura" zrovna nepřipadá.Skrýt celý příspěvek

          • Dovi
            19:17 24.08.2022

            Kraz je napůl mrtvý....

            Kraz je napůl mrtvý....

          • Janicekmac
            19:51 24.08.2022

            to Danik
            neodebírají ještě podvozky Tatra taky Jordánci?
            Jako tato mašinka z 2019:
            https://libya.liveuamap.com/en...

            to Danik
            neodebírají ještě podvozky Tatra taky Jordánci?
            Jako tato mašinka z 2019:
            https://libya.liveuamap.com/en...

          • Danik
            20:00 24.08.2022

            Janicekmac

            Je to klidně možné, o tomhle jsem ani nevěděl. Jak říkám bude toho víc než to co jsem vypsal. Zapomněl jsem i na polského Brzozu.

            Janicekmac

            Je to klidně možné, o tomhle jsem ani nevěděl. Jak říkám bude toho víc než to co jsem vypsal. Zapomněl jsem i na polského Brzozu.

          • StatusQuo
            23:08 24.08.2022

            Třeba prototyp Bohdany kterým odstřelovali ostrov Zmijí byl na podvozku Kraz. Že ten podnik je teď polomrtvej teď neznamená že tam po válce nenasypou prachy aby ho obnovili. Know ...Zobrazit celý příspěvek

            Třeba prototyp Bohdany kterým odstřelovali ostrov Zmijí byl na podvozku Kraz. Že ten podnik je teď polomrtvej teď neznamená že tam po válce nenasypou prachy aby ho obnovili. Know how mají.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          18:28 24.08.2022

          Moc nevěřím dodávce těhlech tater do konce roku, spíš je podepsaná smlouva a plnění bude za X let

          Moc nevěřím dodávce těhlech tater do konce roku, spíš je podepsaná smlouva a plnění bude za X let

          • starej
            18:31 24.08.2022

            Píšou ze je to ve smlouvě, 200ks do konce roku. Tatra měla slušou rozpracovanost zakladních komponentu. Obyčejne valníky asi dokáže zbouchat dohromady rychle. Otazkou asi budou ...Zobrazit celý příspěvek

            Píšou ze je to ve smlouvě, 200ks do konce roku. Tatra měla slušou rozpracovanost zakladních komponentu. Obyčejne valníky asi dokáže zbouchat dohromady rychle. Otazkou asi budou panceřové kabiny, ale tech 200ks nemusi mit tuhle specifikaci a navic ta kabina na sedmičce se docela snadno mění.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          20:38 24.08.2022

          Doufám, že Ukrajině nabídneme nejenom ty staré, ale taky nějaké nové.

          Doufám, že Ukrajině nabídneme nejenom ty staré, ale taky nějaké nové.

      • Scotty
        18:10 24.08.2022

        Ještě se má v nejbližší době podepsat dalších 80 T 815-7 8x8 s hákovým nakladačem.

        Ještě se má v nejbližší době podepsat dalších 80 T 815-7 8x8 s hákovým nakladačem.

        • Danik
          18:23 24.08.2022

          Pecka! Jsou ještě nějaké další plány na vyprošťováky, dílenské speciály nebo kuchyně na 815-7?

          Pecka! Jsou ještě nějaké další plány na vyprošťováky, dílenské speciály nebo kuchyně na 815-7?

        • liberal shark
          19:58 24.08.2022

          Že by AČR konečně vzala kontejnerizaci a paletizaci vážně ?

          Že by AČR konečně vzala kontejnerizaci a paletizaci vážně ?

          • Danik
            20:12 24.08.2022

            Tak to by jsme měli další check v čem slavné mocné Rusko porazíme. Lepší herní engine, více letounů páte generace, pokročilá paletizace. Teď už chybí jen nakopnout Golema a ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak to by jsme měli další check v čem slavné mocné Rusko porazíme. Lepší herní engine, více letounů páte generace, pokročilá paletizace. Teď už chybí jen nakopnout Golema a vystavit kosmodrom v Brdech a i v kosmickém průmyslu si je namažeme na chleba. A pak už jen píchnout letadlovku na Slapy a máme je kompletně :-DSkrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:34 24.08.2022

            Tatry s hákovým nakladačem se kupují už nějakou dobu.

            Tatry s hákovým nakladačem se kupují už nějakou dobu.

      • petres
        19:59 24.08.2022

        Zpráva uvedená výše obsahuje další informace, stačilo si ji přečíst :-) "V nejbližších dnech bude se společností TATRA TRUCKS a.s. uzavřen kontrakt na roky 2023 a 2024 na pořízení ...Zobrazit celý příspěvek

        Zpráva uvedená výše obsahuje další informace, stačilo si ji přečíst :-)
        "V nejbližších dnech bude se společností TATRA TRUCKS a.s. uzavřen kontrakt na roky 2023 a 2024 na pořízení 80 těžkých nákladních terénních automobilů typu T-815-7 8x8, tzv. hákový nakladač pro přepravu a manipulaci s kontejnery ISO 1C v celkové hodnotě více než 1, 2 mld. Kč bez DPH. Současný stav automobilní přepravní techniky této kategorie je v AČR značně poddimenzován. Z celkového počtu 504 vozidel v provozu je nutné doplnit alespoň 200, přičemž pro urgentní potřebu je identifikováno jako minimum právě 80 kusů."Skrýt celý příspěvek

    • hurvo
      17:35 24.08.2022

      Cernochova cita po veceroch tweety Trenta Telenka? :)

      Cernochova cita po veceroch tweety Trenta Telenka? :)

    • liberal shark
      19:57 24.08.2022

      To už vypadá jako rozumně velká série z hlediska budoucí unifikace parku.

      To už vypadá jako rozumně velká série z hlediska budoucí unifikace parku.

      • flanker.jirka
        20:47 24.08.2022

        Chtěljí-li nahrazovat T 815 6x6 a 8x8 VVN, tak musí na počtech ještě řádně přitlačit. Nebo staré vozy repasovat. Je to stále kus poctivého železa.

        Chtěljí-li nahrazovat T 815 6x6 a 8x8 VVN, tak musí na počtech ještě řádně přitlačit. Nebo staré vozy repasovat. Je to stále kus poctivého železa.

        • Scotty
          20:54 24.08.2022

          /Do budoucna bude nutné z celkového počtu 928 ks vozidel v provozu z důvodu stáří vyměnit dalších 640 vozidel./

          /Do budoucna bude nutné z celkového počtu 928 ks vozidel v provozu z důvodu stáří vyměnit dalších 640 vozidel./

    • faraonamumu
      20:13 24.08.2022

      Nevíte od koho bude motor a převodovka? Jestli to bude Tatra, nebo Cummins/Allison?

      Nevíte od koho bude motor a převodovka? Jestli to bude Tatra, nebo Cummins/Allison?

      • Scotty
        20:36 24.08.2022

        Nepochybně Tatra.

        Nepochybně Tatra.

    • flanker.jirka
      20:44 24.08.2022

      Jen doufám, že jde o verzi valníků, které mají v rozích ISO úchyty pro případnou přepravu ISO 1C. A padl tu velmi správný dotaz na typ převodovky. To bývá slabý článek posledních ...Zobrazit celý příspěvek

      Jen doufám, že jde o verzi valníků, které mají v rozích ISO úchyty pro případnou přepravu ISO 1C. A padl tu velmi správný dotaz na typ převodovky. To bývá slabý článek posledních tatrovek.Skrýt celý příspěvek

    • 2DaChoppa
      20:57 24.08.2022

      kolik je v objednávce asi maskovacích sítí, které musí instalovat firma místo obyčejného bigoše

      kolik je v objednávce asi maskovacích sítí, které musí instalovat firma místo obyčejného bigoše

Načítám diskuzi...