VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Mroz9
    11:36 27.04.2022

    Názor na možnosti sankcionování ruské ropy.

    https://www.politico.com/news/...

    Názor na možnosti sankcionování ruské ropy.

    https://www.politico.com/news/...

  • s2pi
    11:31 27.04.2022

    Trosku vybranych informacii od nemcov z diskusii (Flakpz. Gepard), sorry trosku dlhsie: Diskusia pod clankom ...Zobrazit celý příspěvek

    Trosku vybranych informacii od nemcov z diskusii (Flakpz. Gepard), sorry trosku dlhsie:

    Diskusia pod clankom https://augengeradeaus.net/202...

    Ponuka KMW na vývoz bola v čase "rozhodnutia" (pravdepodobne včera) stará presne 2 mesiace (napr. ESUT 25/02/2022).
    Medzitým sa tvrdilo:

    1. nádrže nie sú funkčné (Lambrecht) - priemysel si protirečí.
    2. tanky pravdepodobne nemajú muníciu (MASZ) - Bundeswehr nachádza muníciu vo svojich zásobách (MANTIS) - priemysel dodáva
    3. tanky sú tak náročné na výcvik (a pod.) - výcvik na Geparde trvá v mierových podmienkach niekoľko týždňov - ak by boli všetky posádky vycvičené doteraz...

    No, teraz už všetky výhovorky skončili a okrem toho KMW, a nie Nemecko, dodáva.
    Nechceli dnes poslať IBUK do Ramsteinu s prázdnymi rukami.

    A Kühnert sa dovtípi: "Sme prví, ktorí dodávajú západné tanky! To ešte nikto nikdy neurobil!"

    To, čo je už z definičného hľadiska dosť pochybné, sa stáva fakticky nesprávnym, keď si uvedomíme, že iné krajiny (USA/GB/AUS) už dodali podobne "obrnené" vozidlá západného dizajnu....

    Je to a zostáva tragédiou - najmä spôsob, akým sa o tom hovorí.
    ****
    Gepard poznám z vojenskej služby - tento protilietadlový tank v žiadnom prípade nepovažujem za staré železo. Už dva mesiace sa vlečú - zrazu sa to má stať teraz.....Táto dodávka má podľa mňa zmysel - dúfam, že ich bude viac ako dve. A dúfajme, že bude dostatok munície - munícia Gepardu sa vystrieľa veľmi rýchlo.
    ****
    Leo 1 a Gepard boli pôvodne objednané pre brannú armádu. Preto sú navrhnuté tak, aby ich mohli obsluhovať branci po "krátkom" poučení - maturita nie je podmienkou!
    Američania určite konečne poskytli našim vedúcim predstaviteľom potrebné argumenty na to, aby sa uistili, že dodávka je vo vrecku.
    Všetko, čo sa doteraz stalo, sa dá len ťažko prekonať, pokiaľ ide o rozpaky. Každý si tu našiel niečo, chaos, trhanie vlasov, komédiu. Jedna otázka je prípustná až potom: naozaj si politici, ktorí majú byť našimi správcami, myslia, že my, ľudia, sme takí hlúpi?
    ****
    Gepard v poslednej verzii používanej BW (takmer) nedokáže zostreliť riadené strely. Rakety s plochou dráhou letu sú zvyčajne oveľa menšie ako lietadlá a vrtuľníky a často letia oveľa rýchlejšie.

    Okrem toho neočakávam, že Gepardy budú použité v úlohe protilietadlovej jednotky, pretože na to niekoľko týždňov výcviku posádky nestačí. Aj v Bundeswehri boli branci využívaní len ako vodiči alebo strelci, ale nie ako velitelia alebo dokonca velitelia jednotiek. Ak však chcete zabezpečiť ochranu vzdušného priestoru, potrebujete ich. Okrem toho je technická integrácia do ukrajinského systému protivzdušnej obrany zložitá, pretože BW na to v tom čase používala dátovú sieť HFlaAFüSys, ktorá je jednak veľmi zložitá z hľadiska výcviku a jednak si neviem predstaviť, že by BW umožnila exportovať rádiostanice SEM93 s kryptografickými nastaveniami. Ale potrebujem federáciu, jednak aby som nemusel zostreľovať vlastné lietadlá a drony a jednak prieskumný dosah 16 km s radarom Gepardu je inak príliš malý.

    Nakoniec Ukrajinci musia vedieť alebo neskôr zistiť, na čo chcú Gepardy použiť. Myslím si však, že zostanú pri plošnej palebnej podpore s dvoma 35 mm a nebudú sa používať proti vzdušným cieľom.

    ****
    Bezprostredne pred vyradením z prevádzky (spoločnosťou Siemens Defence Electronics alebo jej nástupníckou organizáciou po predaji spoločnosti DASA) boli desiatky lietadiel Cheetah podrobené rozsiahlej modernizácii.
    V kombinácii s najmodernejšou muníciou AHEAD (vyvinutou pre MANTIS) je systém účinnejší ako kedykoľvek predtým, najmä proti riadeným strelám, bezpilotným lietadlám atď.
    Chýbajúci systém velenia a riadenia HaFla nie je vyraďovacím kritériom; Gepard sa stále výborne hodí na zabezpečenie pochodov a obranu HVA, ako sú veliteľské stanovištia, mosty, zásobovacie a logistické centrá. Rozhodujúcim faktorom vo vojne je však úroveň vycvičenosti posádky (veliteľ, strelec): na odhalenie cieľa, jeho klasifikáciu a zásah je k dispozícii maximálne niekoľko sekúnd. Moskva je vynikajúcim príkladom toho, čo sa môže stať, ak je vlastný SHORAD pristihnutý so spustenými nohavicami.
    ****
    Výcvik pre Gepardy je tiež oveľa zložitejší na všetkých úrovniach (prevádzka, údržba/opravy, nasadenie v komplexe) ako pre Mardery a Leopardy...

    To isté platí pre logistiku (podvozok Leopard 1 s menej rozšírenou muníciou, zložitejšou vežou a radarovou jednotkou).

    Kto povie áno "Gepardu" z priemyselných zásob, nemôže už povedať nie Leopardu 1A5 a Marderu 1A3 z priemyslu na základe argumentu "potreby Bw/NATO, výcvik, logistika". Zostáva len predvídavé váhanie (áno, zámerný oxymoron) pred ruskou kontrapropagandou "3. svetovej vojny".

    SPD tu napokon odhaľuje prevažnú väčšinu svojej obrannej argumentácie v otázke "ťažkých zbraní" ako lož. Či klamali najprv sami sebe, alebo to bolo pre rôznych exponentov transparentné od začiatku, sa ešte len ukáže.
    ****
    Nakoniec sme sa dočkali pozitívnych správ od nemeckej vlády a ministerstva obrany. Tlak, ktorý vytvorila verejnosť, naši spojenci, CDU, FDP a Zelení, ako aj odborníci na obranu (našťastie), teraz snáď rozhýbe aj nevrlú SPD. Aspoň tá časť SPD, ktorá je schopná sa učiť, preberá zodpovednosť a nezakopáva sa za úplne zastarané, samoúčelné ideologické frázy, ktoré hrajú do karát vojnovému zločincovi a masovému vrahovi, akým je Putin.
    Dodávka Gepardov má veľký zmysel: môžu účinne zasahovať bojové vrtuľníky, drony a pechotu vrátane ľahkých obrnených vozidiel. V kombinácii s bojovými tankami, bojovými vozidlami pechoty a delostrelectvom môžu byť ruské invázne sily zatlačené späť v otvorenejšom teréne južnej a juhovýchodnej Ukrajiny. Dúfajme, že nezostane len pri tejto jednej dodávke, dúfajme, že sa nebude zneužívať len ako "figový list". Teraz je potrebné dôsledne pokračovať v tomto smere: ďalšie dodávky z existujúcich priemyselných zásob: Leopard 1A5 (Rheinmetall, FFG), Marder (Rheinmetall), M113 (FFG). To všetko Ukrajine v strednodobom horizonte výrazne pomôže, a keďže tento materiál nepochádza zo súčasných zásob Bundeswehru, táto dodávka nijako nezníži našu obranyschopnosť (čo sa vždy uvádza ako argument v súvislosti s dodávkami zo zásob Bundeswehru; či už oprávnene alebo nie, je diskutabilné).
    ****
    Huh....okay.

    Takže teraz gepardy.
    Pre Ukrajincov majú zmysel. Za predpokladu, že sú vyškolení a poučení.

    Ale práve tu sa ukazuje celá (prosím, odpusťte mi) "bláznivosť" diskusie v Nemecku.
    Všetky argumenty proti dodávke vyradených Leosov alebo medzitým Marderov platia aj pre Gepard, ak nie ešte lepšie.
    A zrazu sú preč. Skvelé

    Teraz by som jednoducho chcel vidieť štruktúrovaný prístup.
    Dodávame zbrane, dobre. Prosím, žiadne nezmyselné diskusie (napríklad o útočných alebo obranných zbraniach), žiadne hambaté vyhlásenia (dodávame, ale nemôžeme povedať čo, všetko je tajné a potom možno áno) a žiadne ďalšie preskakovanie obručí.
    Jasná komunikácia a jasné kroky - aj a najmä voči Ukrajine.
    ****
    Soldat & Technik uvádza, že boli dodané aj protitankové míny:

    "Okrem protitankových rakiet a prenosných protilietadlových systémov Nemecko zrejme dodalo Ukrajine aj protitankové míny zo zásob Bundeswehru. Systémy tohto typu boli teraz zajaté ruskými jednotkami v oblasti Izyum (východná Ukrajina), ako naznačujú fotografie zverejnené na sociálnych sieťach."
    ****
    "Keby, keby a keby boli tri nešťastné náhody", ako hovorievala moja mama.
    Nie je zaujímavé, na čo by sa zariadenie mohlo jedného dňa použiť.
    GEPARD by bol tiež veľmi užitočným nástrojom v domácom boji, ale už ho nemáme - z rôznych dôvodov.

    Ale teraz sme už v úplne inej časti hry:
    Je nezaujímavé, či jednotlivé zbraňové systémy majú pridanú hodnotu. Je nezaujímavé, či Ukrajinci dokážu zariadenie obsluhovať, či je dostatok munície, či je a či sa dá munícia rozumne použiť, alebo, alebo, alebo, alebo.....

    V súčasnosti je dôležité nasledovné:
    1. Nemecko dodáva Ukrajine "ťažké" zbrane - ako to požaduje svet.
    2. Rheinmetall, KMW & Co. dostávajú za svoj uskladnený kovový šrot dobré peniaze (zarobené dvakrát!)
    3. prestane sa "fňukať" nad Ukrajinou, pretože tá je v súčasnosti pre Scholza a Nemecko skutočným problémom.

    O niekoľko týždňov uvidíme, kto má pravdu, ale diskusia tu je nečinná.

    Áno, je to cynické, ale taká je aj celá situácia.
    Ukrajina chce celú záležitosť vystupňovať - materiálne, personálne, mediálne - v ideálnom prípade kompletným nasadením NATO, pretože v súčasnosti nemá čo stratiť.
    NATO chce Rusku ukázať hranice, ale nechce sa do toho priamo zapojiť.
    Rusko v skutočnosti chce späť cárske impérium, ale nemá "plán B" na jeho rozbitie a bude pokračovať v pochybnostiach.

    Dúfajme len, že vojna sa skončí a "Putinov systém" imploduje skôr, ako niekto iný stlačí "červené tlačidlo".
    ****
    V skutočnosti nie som priateľom dodávok zbraní na Ukrajinu, ale nechcem a nebudem to tu rozoberať.
    Som však veľmi zvedavý (asi nielen ja, ale aj nemecký zbrojársky priemysel a celá hromada spravodajských služieb a historikov), ako si stojí nemecká technika z obdobia "prvej studenej vojny" v porovnaní s ruskou technikou z rovnakého obdobia.
    Zatiaľ existuje len veľmi málo referenčných hodnôt.
    Vnímam to teda ako istý druh testovania našej vlastnej vojenskej techniky, aj keď v tejto podobe už v ozbrojených silách neexistuje. Možno však vyvodiť dôležité závery, ktoré pomôžu odstrániť nedostatky v spôsobilosti v krátkodobom a potom aj v strednodobom a dlhodobom horizonte.

    BTW, Gepard stále považujem za dobrý tank, senzorové vybavenie bolo vždy modernizované. To isté platí pre Leo 1, systém riadenia paľby a optoelektronika A5er sú na rovnakej úrovni ako v Leo 2 A3. 1 je obratnejší a menší (na úkor pancierovej ochrany), len kanón 105 dosiahne jeho limit, Leo sa dokonca musí priblížiť k /-72 prvej generácie na 800 m, zatiaľ čo T-72 môže Leo rozbiť ešte na 1400 m.
    ****


    "SEM93 rádia s nastaveniami šifrovania".[Gepard pouziva SEM93]

    V tom nevidím problém. Rusko by malo mať v sklade desiatky nespracovaných SEM93, ak ich spravodajská služba nie je úplne gágajúca. Špeciálnou vecou sú však šifrovacie kľúče. Ak ich nemajú, zariadenia sú dobré len ako ťažidlá.

    Tieto kľúče sa generujú "za behu" a môžete ich kedykoľvek zahodiť.

    A pre Ukrajinu si jednoducho vezmete ďalšiu. Je to také jednoduché ako "ssl-keygen -rsa 4096".

    Putin by mohol vypočúvať celé vývojové oddelenie SEM93 v centrále KGB spolu s oficiálnymi konštrukčnými plánmi a zdrojovými kódmi softvéru a nedostali by sa ďalej, pretože ani oni by neukázali, ktorý kľúč používa tím X na mieste Y v čase dňa Z. To je malá kryptografia 1.

    To je malá kryptografia 1×1.
    ****
    Nedostatok munície, komplikovaná technológia, zdĺhavý výcvik, chýbajúce možnosti opráv a otázna použiteľnosť pre frontové operácie - všetky problémy a riziká misie Gepard sú na stole a ťažko ich odmietnuť. Napriek tomu sa zdá, že ukrajinská armáda má záujem ho používať.
    Buď ukrajinská armáda podceňuje problémy a preceňuje svoje vlastné schopnosti v súvislosti s gepardom (aj v prípade stále vychvaľovanej ukrajinskej armády môže dôjsť k chybnému odhadu),
    ALEBO sa misia gepardov vôbec neplánuje, ako sa v tejto krajine všeobecne predpokladá. Je to len nápad, ale možno sa nepredpokladá, že by bol Gepard vrhnutý do frontovej línie a nemusel by prežiť každodenný boj s protivzdušnou obranou alebo dokonca pozemný boj.
    Možno aj Ukrajina chce presunúť sily v rámci krajiny a protilietadlový tank bude nasadený len na miestach ďaleko od frontu alebo napríklad na zabezpečenie ochrany objektov v Kyjeve a nahradí systémy, ktoré sú v súčasnosti naliehavejšie potrebné inde. Pri takomto nasadení na menej "horúcich" miestach krajiny by sa možno nemusel urýchliť zložitejší výcvik a munícia by sa nepoužívala vo veľkom množstve. Niektoré problémy nemusia byť až také vážne.
    A navyše, západné tanky by sa mohli použiť na trochu psychologickej vojny pre priateľa a nepriateľa podľa hesla: "Bez ohľadu na to, aké ťažké zbrane Putin hodí do poľa, dostaneme zásoby od všetkých spojencov.



    Odporucam taktiez nemecku wiki, je tam toho ovela viac:
    https://de.wikipedia.org/wiki/...

    Video o FlakPz Gepard, Bundeswehr ma fajne aj ostatne videa:
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Berggheist
      11:36 27.04.2022

      Švýcarsko nechce dodat munici. Existuje alternativa?

      Švýcarsko nechce dodat munici. Existuje alternativa?

      • s2pi
        11:40 27.04.2022

        Teoreticky Japonci (:D), Type 87 Vplyv Flakpanzeru Gepard je najvýraznejší v zbraňovom systéme typu 87. Hlavnú výzbroj tvoria dva 35 mm kanóny Oerlikon. Tieto kanóny vyrába v ...Zobrazit celý příspěvek

        Teoreticky Japonci (:D), Type 87
        Vplyv Flakpanzeru Gepard je najvýraznejší v zbraňovom systéme typu 87. Hlavnú výzbroj tvoria dva 35 mm kanóny Oerlikon. Tieto kanóny vyrába v licencii spoločnosť Japan Steel Works.
        Tieto kanóny strieľajú 35x288 mm nábojmi s rýchlosťou 550 rán za minútu na hlaveň, pričom majú k dispozícii množstvo rôznych typov munície. Patria medzi ne pancierové, zápalné a výbušné náboje.
        Delá, podobne ako na Geparde, sú namontované po oboch stranách veže so schopnosťou zdvihu o 92 stupňov a poklesu o 5 stupňov rýchlosťou 760 milimetrov za sekundu. Veža má, samozrejme, možnosť otáčania o 360 stupňov, pričom plný posuv sa dosahuje rýchlosťou 1 000 milimetrov za sekundu. Hlaveň je zakončená snímačom rýchlosti projektilu. Na veži sú namontované odpaľovače dymových granátov, ktoré v prípade potreby pomáhajú maskovať polohu vozidla.Skrýt celý příspěvek

      • s2pi
        11:41 27.04.2022

        Duplicita.

        Duplicita.

        • Berggheist
          11:45 27.04.2022

          Tak to nevim, Japonsko je známo svojí pacifistickou politikou a zákazem vývozu zbraní.

          Tak to nevim, Japonsko je známo svojí pacifistickou politikou a zákazem vývozu zbraní.

          • Roland
            11:50 27.04.2022

            Diky Putinovi jde spousta hranic a neprekrocitelnych mantinelů do kytek…

            Diky Putinovi jde spousta hranic a neprekrocitelnych mantinelů do kytek…

          • Berggheist
            11:52 27.04.2022

            Ukrajina asi Gepardy ...Zobrazit celý příspěvek

            Ukrajina asi Gepardy odmítne
            https://www.novinky.cz/valka-n... Skrýt celý příspěvek

          • SeaWolf
            12:02 27.04.2022

            Čti články do konce, máš tam jasně napsáno, že Německo munici zajistí.

            Čti články do konce, máš tam jasně napsáno, že Německo munici zajistí.

          • Berggheist
            12:33 27.04.2022

            Já už nevim, jestli jste tak hloupej a nebo jen lžete. V článku se píše, že Německo slíbilo přislíbilo pomoc při získání munice. Ne, že slíbilo, že dodá munici. Ach jo…

            Já už nevim, jestli jste tak hloupej a nebo jen lžete. V článku se píše, že Německo slíbilo přislíbilo pomoc při získání munice. Ne, že slíbilo, že dodá munici. Ach jo…

          • Pavel 1
            14:19 27.04.2022

            Ano, jsi hloupej.

            Ano, jsi hloupej.

      • GlobeElement007
        12:00 27.04.2022

        Jistěže, je to standardizovaná munice 35 mm.

        Jistěže, je to standardizovaná munice 35 mm.

      • Hawk
        14:07 27.04.2022
      • Pavel 1
        14:19 27.04.2022

        Mimo rusácké trolstvo je všeobecně známo, že licenci Oerlikonu na 35 mm kanón vlastní kde kdo, takže kde kdo vyrábí i munici. Např. Poláci viz AG-35.

        Mimo rusácké trolstvo je všeobecně známo, že licenci Oerlikonu na 35 mm kanón vlastní kde kdo, takže kde kdo vyrábí i munici. Např. Poláci viz AG-35.

    • Roland
      11:47 27.04.2022

      Dost mě překvapila účinnost tlaku od spoda - bez nej by se toho děl kolik 1/10? Většině západních vlad se do toho moc nechtělo

      Dost mě překvapila účinnost tlaku od spoda - bez nej by se toho děl kolik 1/10? Většině západních vlad se do toho moc nechtělo

    • GlobeElement007
      12:01 27.04.2022

      On je ten Gepard zajímavý i kvůli radaru. Díky tomu vidí dál, než oči a může v poli upozornit na blížící se letadlo, i kdyby po něm sám nestřílel.

      On je ten Gepard zajímavý i kvůli radaru. Díky tomu vidí dál, než oči a může v poli upozornit na blížící se letadlo, i kdyby po něm sám nestřílel.

  • Stonkeeper
    11:31 27.04.2022

    USA prohlásili že chtějí zmrzačit Mordor takovým způsobem, aby v budoucnosti nedokázal takovou válku rozpoutat nikde jinde a tím si vlastně uvolnit ruce pro pacifik. Jestli to tak ...Zobrazit celý příspěvek

    USA prohlásili že chtějí zmrzačit Mordor takovým způsobem, aby v budoucnosti nedokázal takovou válku rozpoutat nikde jinde a tím si vlastně uvolnit ruce pro pacifik. Jestli to tak dopadne, tak Čína Vladimirovi vyloženě poděkuje. A z Putina The Strategist se stane Putin Šášula :)Skrýt celý příspěvek

    • Praskot
      11:40 27.04.2022

      Tak Čína je už nasraná z toho, že Mordor zlikvidoval projet Hedvábné stezky. Miliardy dolarů v komíně a roky budovaný vliv k ničemu.

      Tak Čína je už nasraná z toho, že Mordor zlikvidoval projet Hedvábné stezky. Miliardy dolarů v komíně a roky budovaný vliv k ničemu.

    • Inflex
      12:04 27.04.2022

      Šance, že Puťka do toho plánu hodí vidle stažením se z Ukrajiny je vpravdě mizivá...

      Šance, že Puťka do toho plánu hodí vidle stažením se z Ukrajiny je vpravdě mizivá...

      • Jan Padesátýpátý
        13:46 27.04.2022

        Je třeba hodit vidle do Putina

        Je třeba hodit vidle do Putina

  • Praskot
    11:29 27.04.2022

    ČR začíná vyjednávat o cestě Fialy do Bílého ...Zobrazit celý příspěvek

    ČR začíná vyjednávat o cestě Fialy do Bílého domu.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      12:13 27.04.2022

      Po dlouhých letech konečně někdo, kdo v zahraničí reprezentuje pořádně. Snad se nám i ta páteř narovná.

      Po dlouhých letech konečně někdo, kdo v zahraničí reprezentuje pořádně. Snad se nám i ta páteř narovná.

      • SeaWolf
        12:41 27.04.2022

        Ta zase na hradě stoupne spotřeba plen :-)

        Ta zase na hradě stoupne spotřeba plen :-)

    • Jura99
      13:32 27.04.2022

      Podepsat F-35A a Abramsy ? To at jede treba zitra :-)

      Podepsat F-35A a Abramsy ? To at jede treba zitra :-)

  • Berggheist
    11:26 27.04.2022

    Tak tohle mě pobavilo :D Prý Azovstal stojí proto, protože ukrajinský vojáci jsou lepší a díky tomu odolávají dělostřelecké a letecké palbě stavby Azovstalu. Omluvám se, ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak tohle mě pobavilo :D
    Prý Azovstal stojí proto, protože ukrajinský vojáci jsou lepší a díky tomu odolávají dělostřelecké a letecké palbě stavby Azovstalu.

    Omluvám se, ale tohle jsou už úplný debility.

    Ještě v diskuzi je Joke o tom, že Rusko má dodávat plyn zadarmo (jo není to výslovně řečeno, ale z tvrzení to plyne a nic jiného).

    A jako třešnička na dortu, pokud tyhle úplný stupidity netvrdíš, tak jseš ruský troll, možná i čurák a debil, jak taky v diskuzi jen tak zaznělo.

    Asi je marný, zdejší klinice vysvětlovat, že když nemelete úplný kraviny, tak to hned neznamená, že jste pro Rusko, ale jen používáte mozek, ale to bude nad rámec myšlenkový processů klinentů kliniky.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      11:31 27.04.2022

      A ty tady jseš jako náhrada klána? On je nemocnej nebo co?

      A ty tady jseš jako náhrada klána? On je nemocnej nebo co?

      • Janicekmac
        11:32 27.04.2022

        nekrmit

        nekrmit

        • Berggheist
          11:34 27.04.2022

          Tak sem nepiš, nebo mě zase jen tak nazveš debilem?

          Tak sem nepiš, nebo mě zase jen tak nazveš debilem?

          • Janicekmac
            11:42 27.04.2022

            sorry, nevidím, co píšeš

            sorry, nevidím, co píšeš

          • Berggheist
            11:46 27.04.2022

            Ale vidíš :D

            Ale vidíš :D

          • mudry.udrzbar
            11:50 27.04.2022

            evidetne si bud debil alebo ti za to niekto plati, ine vysvetlenie neexistuje. Postli ti tu zabery z dronu, na ktorých je vidiet totalne rozbombardovany Azovstal, celkovo Mariupol ...Zobrazit celý příspěvek

            evidetne si bud debil alebo ti za to niekto plati, ine vysvetlenie neexistuje. Postli ti tu zabery z dronu, na ktorých je vidiet totalne rozbombardovany Azovstal, celkovo Mariupol uz vypada skoro ako Stalingrad v roku 43, ale ty aj tak zopakuješ sračku o tom ako sa šlachetní Rusi vyhybaju bombardovaniu a myslia na škody a ludske životy.

            Ďalej zopakuješ opakovane vyvratene klamstvo o tom, ako Rusi museli zastavit plyn inak by dodavali zadarmo, aj ked eurove ucty na platby plynu nikdo neblokuje, naviac su otvorene v ruskych bankach.Skrýt celý příspěvek

          • Georges
            11:52 27.04.2022

            je to jednodušší...jsi zmrd...

            je to jednodušší...jsi zmrd...

      • Berggheist
        11:34 27.04.2022

        Nevim kdo je klán, ale nemocnejch je tady hodně.

        Nevim kdo je klán, ale nemocnejch je tady hodně.

        • marint
          11:55 27.04.2022

          No a hlavne ty si lietadlo! Inak ja som Slovák ale myslím že v Češtine ked napíšeš že sa "drží" a "stojí" Azovstal tak je to uplne iny význam v danom kontexte... Či ty nie si Čech ...Zobrazit celý příspěvek

          No a hlavne ty si lietadlo!
          Inak ja som Slovák ale myslím že v Češtine ked napíšeš že sa "drží" a "stojí" Azovstal tak je to uplne iny význam v danom kontexte... Či ty nie si Čech a používaš translator???Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            12:31 27.04.2022

            Jasne, že nie je z našich luhov a hájov ... On je z tajgy.

            Jasne, že nie je z našich luhov a hájov ... On je z tajgy.

    • Tino
      11:55 27.04.2022

      slabe 2/10

      slabe 2/10

    • Jura99
      12:03 27.04.2022

      Krakonosi jsi to ty ? :)

      Krakonosi jsi to ty ? :)

    • VictorAlphaCharlie
      12:06 27.04.2022

      To je těžké, zkuste si zjistit něco o teorii městského boje a nebuďte muset psát tupé komentáře.

      To je těžké, zkuste si zjistit něco o teorii městského boje a nebuďte muset psát tupé komentáře.

    • HansHanz
      12:09 27.04.2022

      Tady se asi spletlo pár věcí - že je ukrajinská armáda a vojáci lepší, to je jasné. Že Rusové ještě nedobyli Mariupol a Azovstal, je veselou ukázkou jejich totální vojenské ...Zobrazit celý příspěvek

      Tady se asi spletlo pár věcí - že je ukrajinská armáda a vojáci lepší, to je jasné. Že Rusové ještě nedobyli Mariupol a Azovstal, je veselou ukázkou jejich totální vojenské tuposti. O tom, jak ony velké ztráty při dobývání Mariupolu a Azovstalu jsou jen potenciální, si povíme, až někde na frontě uvidíme v plné síle jednotky odtud stažené - 810. gardová brigáda nám. pěchoty a 150. motostřelecká divize. A proč doteď stojí budovy Azovstalu, je mi s prominutím úplně u prdele, stejně jako je mi u prdele, jestli zrovna teď tam probíhá útok nebo obléhání. A nakonec - buď jsou Tvé názory a argumenty opravdu autentické, jsi o tom přesvědčen. Pak jsi prostě a jednoduše blb neschopný nějaké hlubší logické úvahy. Nebo jsi za to placený. Pak je problém v tom, že Ty sice používáš mozek, ale jednoduše nejsi dost chytrý ani inteligentní na to, abys dokázal zakrýt tu křečovitou snahu za každou cenu nepsat v každém příspěvku něco proruského, zpochybňujícího, protiukrajinského. Uznávám, že úkol je to těžký hájit teorii, v níž většina tvrzení si odporuje nebo jsou v rozporu s realitou.Skrýt celý příspěvek

      • Janicekmac
        12:19 27.04.2022

        sice ho mám bloklého a nevidím, co psal, ale jeho včerejší ankety a následná interpretace získaných dat mě utvrdila v tom, že ten člověk má v hlavě na*ráno. Záměrně překroutil ...Zobrazit celý příspěvek

        sice ho mám bloklého a nevidím, co psal, ale jeho včerejší ankety a následná interpretace získaných dat mě utvrdila v tom, že ten člověk má v hlavě na*ráno. Záměrně překroutil výsledek a narouboval ho na svůj narativ proruského trola.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          13:07 27.04.2022

          Nejlepší je hledat věci tak, že už od začátku vím, co najdu. Nejlepší vědecká metoda. Proto jsem tam psal: garbage in, garbage out.

          Nejlepší je hledat věci tak, že už od začátku vím, co najdu. Nejlepší vědecká metoda. Proto jsem tam psal: garbage in, garbage out.

    • Cimbi
      12:22 27.04.2022

      Zatoulaná ruská ovečka

      Zatoulaná ruská ovečka

  • Praskot
    11:22 27.04.2022

    Ministr obrany UA Reznikov si přinesl na včerejší jednání na Ramsteinu seznam. https://twitter.com/oleksiirez... Co jsem viděl včera na Twitteru ...Zobrazit celý příspěvek

    Ministr obrany UA Reznikov si přinesl na včerejší jednání na Ramsteinu seznam.
    https://twitter.com/oleksiirez...

    Co jsem viděl včera na Twitteru tak UA hodlají maximálně podporovat. Hlavně USA vidí v této válce skvělou šanci jak si uvolnit obě ruce na případný konflikt s Čínou.
    Austin prohlásil, že vidí jasnou šanci na vítězství UA plus jejich cílem je zmrzačit Mordor takovým způsobem, aby v budoucnosti nedokázal takovou válku rozpoutat. Mordor R.I.HellSkrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:04 27.04.2022

      Combat aircraft?

      Já vím, že už jsem s tím otravný, ale já bych Ukrajině ta letadla tolik přál.

      Combat aircraft?

      Já vím, že už jsem s tím otravný, ale já bych Ukrajině ta letadla tolik přál.

      • Cimbi
        12:21 27.04.2022

        To je nás víc

        To je nás víc

    • flanker.jirka
      12:30 27.04.2022

      Mohl to zkrátit, potřebuji prostě všechno.
      Jen jsem zvědav kdo to vše zaplatí?

      Mohl to zkrátit, potřebuji prostě všechno.
      Jen jsem zvědav kdo to vše zaplatí?

      • Jura99
        13:09 27.04.2022

        kolik si cenime nasi svobodu a jakou cenu jsme ochotni zaplatit za outsourcovani valky defakto o nas ? Myslim ze ta suma je realne v bilionech.

        kolik si cenime nasi svobodu a jakou cenu jsme ochotni zaplatit za outsourcovani valky defakto o nas ? Myslim ze ta suma je realne v bilionech.

        • flanker.jirka
          15:34 27.04.2022

          Takto "lidově demokraticky " by to nenapsal ani Jasánek :-) vždycky jde ve válkách o zdroje a moc, řeči o svobodě a demokracii si nechte pro někoho jiného, nyní se bojuje o to jake ...Zobrazit celý příspěvek

          Takto "lidově demokraticky " by to nenapsal ani Jasánek :-) vždycky jde ve válkách o zdroje a moc, řeči o svobodě a demokracii si nechte pro někoho jiného, nyní se bojuje o to jake firmy budou profitovat z bohatství ukrajinské země. Náklady v bilionech to budou, ale odkud komu se vezmou? Vezmou to snad oligarchum a mafiánum kteří mají penizeulite v daňových rájích? Nebo z vás udělají svobodného otroka, který si bude vlastní byt moci dovolit jen v případě, že hypotékou zátěží i své vnoučata? Se podívejte jak do marastu míří už I střední třída, která tahá ekonomiku.
          Lidé jsou skvěle solidární, ale je nutné se podívat na to kde si to ulivaji politici obou zúčastněných států.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    11:17 27.04.2022

    Austrálske húfnice pre Ukrajinu

    https://ibb.co/r2MfC5k...

    Austrálske húfnice pre Ukrajinu

    https://ibb.co/r2MfC5k...

  • TarosCZ
    11:13 27.04.2022

    nevíte nekdo jak to dopadlo s novymi granaty pro ACR, co mela dodat Ceska zbrojovka? A je moznost, ze by koupila licenci na kulomety minim? díky za odpovedi

    nevíte nekdo jak to dopadlo s novymi granaty pro ACR, co mela dodat Ceska zbrojovka? A je moznost, ze by koupila licenci na kulomety minim? díky za odpovedi

    • Shav0
      11:35 27.04.2022

      Jsou, hází se. Minimálně ty útočné.

      Jsou, hází se. Minimálně ty útočné.

    • Roger
      12:52 27.04.2022

      Máme nějaké německé / rakouské. Malé plastové....

      Máme nějaké německé / rakouské. Malé plastové....

  • marosj
    11:04 27.04.2022

    Zbombardovaný most pri Odese:
    https://m.vk.com/wall-16858603...

    Už ťahajú troleje.

    Zbombardovaný most pri Odese:
    https://m.vk.com/wall-16858603...

    Už ťahajú troleje.

    • Berggheist
      11:42 27.04.2022

      Most byl znovu zasažen

      https://t.me/stranaua/38744...

      Most byl znovu zasažen

      https://t.me/stranaua/38744...

      • Tino
        14:44 27.04.2022

        ano a UA ho opravuju...takto to funguje, primitiv nieco znici a ty to potom opravujes, primitiv to znici opat a ty opat opravujes a ked to primitiv urobit 3. krat primitiva ...Zobrazit celý příspěvek

        ano a UA ho opravuju...takto to funguje, primitiv nieco znici a ty to potom opravujes, primitiv to znici opat a ty opat opravujes a ked to primitiv urobit 3. krat primitiva vybavis tak aby to uz robit nemohol....vychytraly primitiv zacne bekat cosi o rusofobii, ale to si netreba vsimat, vreckar prichyteny pri kradezi tiez zvykne byt agresivny a hlucny .Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    11:03 27.04.2022

    Technický dotaz. Funguje vám dobře prémium účet? Já dnes ztratil možnost editovat zpětně svoje příspěvky. Což je nepříjemné při tom množství překlepů a chyb, co dělám... Dál mám ...Zobrazit celý příspěvek

    Technický dotaz. Funguje vám dobře prémium účet? Já dnes ztratil možnost editovat zpětně svoje příspěvky. Což je nepříjemné při tom množství překlepů a chyb, co dělám...
    Dál mám Premium a třeba funkce "srdíčka" mi zůstala.Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      11:05 27.04.2022

      taky nevidím edit, srdíčko zůstalo

      taky nevidím edit, srdíčko zůstalo

    • Clanek
      11:23 27.04.2022

      Funkce "edit" bude nove jen v Ultrapremium, za dalsi drobny priplatek :)

      Funkce "edit" bude nove jen v Ultrapremium, za dalsi drobny priplatek :)

    • Roger
      12:54 27.04.2022

      Na editaci svých příspěvků(čerstvě napsaných) musím znovu načíst stránku.

      Na editaci svých příspěvků(čerstvě napsaných) musím znovu načíst stránku.

    • liberal shark
      14:07 27.04.2022

      Zkuste refreshnout stránku, ono to občas chvíli trvá.

      Zkuste refreshnout stránku, ono to občas chvíli trvá.

    • damra
      15:44 27.04.2022

      Stejne tak.

      Stejne tak.

  • Janicekmac
    10:59 27.04.2022

    Největší výrobce civilních dopravních letounů v České republice Aircraft Industries se po 14 letech opět vrací do českého vlastnictví. Dne 21. dubna 2022 se ruský majitel a skupina ...Zobrazit celý příspěvek

    Největší výrobce civilních dopravních letounů v České republice Aircraft Industries se po 14 letech opět vrací do českého vlastnictví. Dne 21. dubna 2022 se ruský majitel a skupina OMNIPOL dohodli na prodeji 100 % akcií společnosti Aircraft Industries do vlastnictví české společnosti OMPO Holding.
    http://omnipol.com/cz/media/#... Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    10:54 27.04.2022

    Jinak dneska v noci to byl nad Řešovem mazec.
    https://twitter.com/VojtechGib...
    To letiště brzo přestane stačit.

    Jinak dneska v noci to byl nad Řešovem mazec.
    https://twitter.com/VojtechGib...
    To letiště brzo přestane stačit.

    • ruleta
      11:04 27.04.2022

      To letiste ma jednu z nejdelsich drah v Polsku, ma cargo terminal a prislusne vybaveni. To letiste je sice u maleho mesta - ale je velke specialne na ceske pomery, je to provincni ...Zobrazit celý příspěvek

      To letiste ma jednu z nejdelsich drah v Polsku, ma cargo terminal a prislusne vybaveni. To letiste je sice u maleho mesta - ale je velke specialne na ceske pomery, je to provincni mestecko, ale letiste odbavi skoro milion lidi.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    10:52 27.04.2022

    Areorozvidka děkuje české organizaci Post Bellum za dodané drony.
    https://twitter.com/aerorozvid...

    Areorozvidka děkuje české organizaci Post Bellum za dodané drony.
    https://twitter.com/aerorozvid...

    • Atomas
      11:14 27.04.2022

      Paráda! Zafinancovala to neziskovka Post Bellum, kterou jsem podpořil. Mám radost z takovéto pomoci :-)

      Paráda! Zafinancovala to neziskovka Post Bellum, kterou jsem podpořil. Mám radost z takovéto pomoci :-)

    • liberal shark
      14:07 27.04.2022

      Moje peníze, moji kulatí miláčkové :-)

      Moje peníze, moji kulatí miláčkové :-)

  • Praskot
    10:51 27.04.2022

    Australie pošle na UA 6 M777A2 děl. Dohromady jich UA bude mít přesně 100. Tudíž se z UA stává jejich druhý největší uživatel po ...Zobrazit celý příspěvek

    Australie pošle na UA 6 M777A2 děl. Dohromady jich UA bude mít přesně 100. Tudíž se z UA stává jejich druhý největší uživatel po USA.
    https://twitter.com/nexta_tv/s...
    https://twitter.com/VojtechGib... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:01 27.04.2022

      Jo, tohle dává smysl. Nevadí, že jim posílají jen pár, pokud je to technika, která už tak na Ukrajinu jde ve velkém.

      Jo, tohle dává smysl. Nevadí, že jim posílají jen pár, pokud je to technika, která už tak na Ukrajinu jde ve velkém.

    • Upgrade
      11:02 27.04.2022

      Od zaciatku mi neslo do hlavy, preco im Americania posielaju tahane hufnice a nie nieco na podvozku, az kym som neuvidel tento ...Zobrazit celý příspěvek

      Od zaciatku mi neslo do hlavy, preco im Americania posielaju tahane hufnice a nie nieco na podvozku, az kym som neuvidel tento obrazok:
      https://en.wikipedia.org/wiki/...
      M777 ma hmotnost 4 tony a tusim presne tolko niekto spominal, ze sa da podvesit pod Mi-8/Mi-17Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        11:07 27.04.2022

        Ano, pokud chtějí dostat dělostřelectvo ve velkém množství z USA až na frontu na východě Ukrajiny rychle, tak M777 je ideální řešení. M109 by byly logistický oříšek a trvalo by to ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, pokud chtějí dostat dělostřelectvo ve velkém množství z USA až na frontu na východě Ukrajiny rychle, tak M777 je ideální řešení. M109 by byly logistický oříšek a trvalo by to mnohem déle.

        Stejně by mě zajímalo, kolik M777 dokáží naskládat do C-17 nebo C-5? Předpokládám, že nejde prostě vydělit nosnost letadla hmotností zbraně? Tolik místa tam nebude.Skrýt celý příspěvek

        • Wolv3rine
          11:33 27.04.2022

          Do C17 bych podle fotky tipoval tak max 4

          https://australianaviation.com...

          Do C17 bych podle fotky tipoval tak max 4

          https://australianaviation.com...

        • MeV6
          13:22 27.04.2022

          Ona je ještě možnost dodat M109ky z předsunutých skladů v Evropě, záleží kolik jich je. Případně jsou určitě naložené na některých lodích MPF. Ten C17, C5 layoutu jsem hledal ale ...Zobrazit celý příspěvek

          Ona je ještě možnost dodat M109ky z předsunutých skladů v Evropě, záleží kolik jich je. Případně jsou určitě naložené na některých lodích MPF.
          Ten C17, C5 layoutu jsem hledal ale nenašel.
          Osobně bych tipoval 4 u C17 a 6 u C5.
          Ani ne tak kvůli váze ale kvůli ploše.Skrýt celý příspěvek

          • Lyšák
            16:40 27.04.2022

            Já bych si tipnul klidně víc. Tažené houfnice právě moc velkou plochu nezaberou, a naopak C-5 i C-17 jsou létající hangáry...

            Já bych si tipnul klidně víc. Tažené houfnice právě moc velkou plochu nezaberou, a naopak C-5 i C-17 jsou létající hangáry...

      • liberal shark
        14:09 27.04.2022

        JJ, je to nejlehčí a asi jediná aeromobilní šestipalcová houfnice na světě.

        JJ, je to nejlehčí a asi jediná aeromobilní šestipalcová houfnice na světě.

  • Praskot
    10:46 27.04.2022

    Jinak jak UA trefila Točkou Millerovo letiště v Mordoru tak tady je první přiznaná obět. https://twitter.com/RALee85/st... Kapitán Vitaly Voytsekhovsky odešel ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak jak UA trefila Točkou Millerovo letiště v Mordoru tak tady je první přiznaná obět. https://twitter.com/RALee85/st...
    Kapitán Vitaly Voytsekhovsky odešel na chuj v nemocnici kde se léčil s utrpěnými zraněními. Pilot Mi-28N.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      11:35 27.04.2022

      Točka zachránila desítky, možná stovky civilistů

      Točka zachránila desítky, možná stovky civilistů

    • Jan Padesátýpátý
      14:05 27.04.2022

      Možná, že je to přesně ten Rusák co mi na youtubu tvrdil že by mě "nerad" viděl v mířidlech z kokpitu svého stroje? :D

      Možná, že je to přesně ten Rusák co mi na youtubu tvrdil že by mě "nerad" viděl v mířidlech z kokpitu svého stroje? :D

  • Praskot
    10:42 27.04.2022

    Viceprezident Gazprombanku Igor Volobujev odjel z Ruska na Ukrajinu a chce bojovat proti Rusům. https://twitter.com/AlexandrMi... Narodil se na UA a ...Zobrazit celý příspěvek

    Viceprezident Gazprombanku Igor Volobujev odjel z Ruska na Ukrajinu a chce bojovat proti Rusům.
    https://twitter.com/AlexandrMi...
    Narodil se na UA a očividně ho Putin naštval.Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      11:37 27.04.2022

      Navyše povedal, že tie "samovraždy" vrchných gazpromákov s ich rodinami, čo sa začali množiť, boli vraždy. Zrejme si zrátal, čo ho/ich čaká a rozhodol sa ísť cestou menšieho zla.

      Navyše povedal, že tie "samovraždy" vrchných gazpromákov s ich rodinami, čo sa začali množiť, boli vraždy. Zrejme si zrátal, čo ho/ich čaká a rozhodol sa ísť cestou menšieho zla.

  • StandaBlabol
    10:32 27.04.2022

    to Bergheist, jakým zázrakem se drží Azovstal? Je to prosté milí Watsone. Stejně jako zázrakem ovládá ukrajinská PVO nebe nad Ukrajinou, jako se potopila Moskva a vybuchují ...Zobrazit celý příspěvek

    to Bergheist,

    jakým zázrakem se drží Azovstal? Je to prosté milí Watsone. Stejně jako zázrakem ovládá ukrajinská PVO nebe nad Ukrajinou, jako se potopila Moskva a vybuchují sklady v Rusku, Rusáci utekli od Kyjeva, Sumy a Černihivu, jako nedobyli Mykolaiv, jako za dva měsíce bojů nepostoupili u Doněcku.

    Ukrajinci jsou prostě lepší vojáci. Lepší výcvik, vyšší morálka a teď už i modernější zbraně.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      10:40 27.04.2022

      Hlavně mají lepší velení, znají terén, osm let se připravovali na ruský útok a využívají informační nadvládu NATO. BTW: Rusové mají jen dva tři funkční optické satelity, žádný ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně mají lepší velení, znají terén, osm let se připravovali na ruský útok a využívají informační nadvládu NATO.

      BTW: Rusové mají jen dva tři funkční optické satelity, žádný radiolokační - takže v noci nebo přes oblačnost mají útrum. Připadaně v mezidobí, kdy jejich satelity nelétají přes Ukrajinu - podle Wolskieho to je až 12 hodin. Tohle okno je Ukrajincům samozřejmě dobře známé.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        10:49 27.04.2022

        Fakt? Že jsou na tom se satelity blbě jsem věděl. Ale TAKHLE blbě? Jen optické a z 50ti procent času?

        Fakt? Že jsou na tom se satelity blbě jsem věděl. Ale TAKHLE blbě? Jen optické a z 50ti procent času?

    • Janicekmac
      10:41 27.04.2022

      nekrmit trola, klikni na srdíčko vedle jeho nicku a máš klid

      nekrmit trola, klikni na srdíčko vedle jeho nicku a máš klid

      • viktor.sieger
        10:55 27.04.2022

        Nemám tam srdíčko, to je nějaká placená funkce?

        Nemám tam srdíčko, to je nějaká placená funkce?

        • Janicekmac
          10:58 27.04.2022

          ano, když máš premium

          ano, když máš premium

      • Mortles
        11:03 27.04.2022

        trol netrol, konfrontačním tónem nikdo nikoho nepřesvědčí. A ano, srdíčko je placená funkce společně s předplatným webu.

        trol netrol, konfrontačním tónem nikdo nikoho nepřesvědčí. A ano, srdíčko je placená funkce společně s předplatným webu.

  • Fiagy
    10:26 27.04.2022

    Tak uvidíme Šéfka Evropské komise označil prohlášení Gazpromu o zastavení dodávek plynu za vydírání "EU je na takový scénář připravena a plánuje reakci," řekla Ursula von der ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak uvidíme
    Šéfka Evropské komise označil prohlášení Gazpromu o zastavení dodávek plynu za vydírání "EU je na takový scénář připravena a plánuje reakci," řekla Ursula von der Leyenová.
    https://twitter.com/SputnikATO... Skrýt celý příspěvek

    • Fiagy
      10:29 27.04.2022

      Ursula von der Leyenová @vonderleyen Oznámení Gazpromu je dalším pokusem Ruska vydírat nás plynem. Na tento scénář jsme připraveni. Mapujeme naši koordinovanou reakci EU. Evropané ...Zobrazit celý příspěvek

      Ursula von der Leyenová
      @vonderleyen
      Oznámení Gazpromu je dalším pokusem Ruska vydírat nás plynem. Na tento scénář jsme připraveni. Mapujeme naši koordinovanou reakci EU. Evropané mohou důvěřovat tomu, že jsme jednotní a solidární s dotčenými členskými státy.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        11:05 27.04.2022

        Dobře říká, teďka ještě ta reálná reakce. Čas na přípravu Rusové nějaký dali, tak teďka co v těch jednáních vyjednali za řešení :)

        Dobře říká, teďka ještě ta reálná reakce. Čas na přípravu Rusové nějaký dali, tak teďka co v těch jednáních vyjednali za řešení :)

    • Cimbi
      11:19 27.04.2022

      Ropa: STOP?

      Ropa: STOP?

      • Roger
        12:59 27.04.2022

        SWIFT stop

        SWIFT stop

  • Misonek 76
    10:15 27.04.2022

    To stim plynem a ropou je porad dokola. A jen diky novinarum. A tem radoby odbornikum co se jich ted vsude vynorilo jako much. Jeden tvrdi tohle a druhej tohle. Jeste jsem necetl ...Zobrazit celý příspěvek

    To stim plynem a ropou je porad dokola. A jen diky novinarum. A tem radoby odbornikum co se jich ted vsude vynorilo jako much. Jeden tvrdi tohle a druhej tohle. Jeste jsem necetl nic na cem by se ti odbornici schodli. Vubec nic. Porad plati jen a pouze to ze nejvic to poskodi rusa. A uprime at si rus ten plyn a ropu nacpe do prdele. Tyhle "vypadky" plynu a ropy z ruska tu uz byly jsou a ja doufam ze uz brzo nebudou. Ostatne bez zapadnich technologii stejne nebudou mit cim to vsechno tezit. Nejsou jedini dodavatele surovin na svete. Bylo to jen nejjednodusi brat od nich diky komousum byly produktovody z ruska udelane. To je vse. Nemyslim si ze pristi zimu doma umrznu a taky si myslim ze si do obchodu budu moct porad autem zajet. A kdyz ne ja z toho urcite neumru. Porad lepsi nez zit s vedomim ze topim a spaluju v aute ukrainskou krevSkrýt celý příspěvek

    • Berggheist
      10:29 27.04.2022

      Tak budeme spalovat Jemenskou a tý je panečku na mnoho genrací. Ohledně plynu, věc je prostá, pokud se nezaplatí Gazprombance, která platbu převede na rubly, tak se plyn nedodá. Jo ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak budeme spalovat Jemenskou a tý je panečku na mnoho genrací.
      Ohledně plynu, věc je prostá, pokud se nezaplatí Gazprombance, která platbu převede na rubly, tak se plyn nedodá. Jo není to ve smlouvě, ale Rusko má zmražené euro účty a tak by plyn dodávalo zadarmo. A to by nikdo nedělal. Je to blbý, ale je to tak.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        10:34 27.04.2022

        A co s tím plynem Rusko bude dělat? Z těch míst, kam ho posílá do Evropy ho ani nezkapalní, ani nedodá do Číny. A zastavit těžbu není jen tak. Jenom blafuje, uvidíš.

        A co s tím plynem Rusko bude dělat? Z těch míst, kam ho posílá do Evropy ho ani nezkapalní, ani nedodá do Číny. A zastavit těžbu není jen tak. Jenom blafuje, uvidíš.

        • liberal shark
          14:12 27.04.2022

          Můžou ho tak akorát spalovat. Ty vrty nejdou moc zavřít a zásobníky mají omezenou kapacitu. Do Číny ho taky nemohou přesměrovat, protože ruská západní a východní plynárenská ...Zobrazit celý příspěvek

          Můžou ho tak akorát spalovat. Ty vrty nejdou moc zavřít a zásobníky mají omezenou kapacitu. Do Číny ho taky nemohou přesměrovat, protože ruská západní a východní plynárenská soustava nejsou propojené.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        10:39 27.04.2022

        ZmraŽený máš leda mozek. Kořen slova je mráz, nikoliv mráž, ale nechci tu dělat grammar naziho. Můžeš nám objasnit, kdo Rusákům v Moskvě bloknul eurové účty ? To je pouze tvůj ...Zobrazit celý příspěvek

        ZmraŽený máš leda mozek. Kořen slova je mráz, nikoliv mráž, ale nechci tu dělat grammar naziho. Můžeš nám objasnit, kdo Rusákům v Moskvě bloknul eurové účty ? To je pouze tvůj neznalý pocit.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        10:44 27.04.2022

        On i zdegenerovaný ruský nacista potřebuje dostávat svůj plat či důchod, a to bez dodávek plynu do EU nebude, alespoň ne v odpovídající výši. Vůbec bych se nějakého dlouhodobého ...Zobrazit celý příspěvek

        On i zdegenerovaný ruský nacista potřebuje dostávat svůj plat či důchod, a to bez dodávek plynu do EU nebude, alespoň ne v odpovídající výši. Vůbec bych se nějakého dlouhodobého odpojení nebál, bylo by to pro Rusko sebevražedné. I když Putin si už zpackaným útokem na Ukrajinu jednu kouli ustřelil a třeba nemá rád lichá čísla...Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        10:45 27.04.2022

        Zabúdate na veľké ALE ! Rusko stanovuje cenu v rubľoch ? GAzprom banka prevádza € na ruble ? Zatial je to OK , Aký je kurz € / rubel ? 80 rublov +- ? Aký je skutočný kurz rubľa ? ...Zobrazit celý příspěvek

        Zabúdate na veľké ALE ! Rusko stanovuje cenu v rubľoch ? GAzprom banka prevádza € na ruble ? Zatial je to OK , Aký je kurz € / rubel ? 80 rublov +- ? Aký je skutočný kurz rubľa ? 120 ? 150?
        Je to podobné svinstvo ako bol u nás kurz USD 14 KČS, ale za menej ako 45 KČS si ho nekúpil !
        O tom , že ešte zlešujeme kurz rubľa tým , že zvyšujume dopyt po rubli ani nehovorím.
        Toto musí vidieť aj slepý!
        O jemene radšej nehovorte , za to my nemôžeme , že v jemene sa otcovia rozhodli bojovať proti sebe , asi preto , že potrebujú sa zbaviť tisícov zbytočných deti , nech pomrú hladom . Počul som , že v prístave je veľa lodí z obilím, ale sa nesmie vykladať , tak si tam tá pšenica hnije ....
        Hovorte o našich problémoch , nemlžte!Skrýt celý příspěvek

  • Berggheist
    10:06 27.04.2022

    Technická, může mi někdo ze zdejších exprtů říct, jakým zázrakem stojí Azovstal, když podle tvrzení zdejších exprtů je neustále letecky a dělostřelecky bombardován a je pod drtivým ...Zobrazit celý příspěvek

    Technická, může mi někdo ze zdejších exprtů říct, jakým zázrakem stojí Azovstal, když podle tvrzení zdejších exprtů je neustále letecky a dělostřelecky bombardován a je pod drtivým útokem?

    Abych jen nekrmil dezinformátory. Tak Azovstal je obklíčen, akce na jeho dobytí je dávno zrušena (z důvodů potencionálně velkých ztrát). Situace je podobná obléhání středověkých hradů, nebo také kontaktní linii DLR a LLR s Ukrajinou do roku 2022. Prostě sem tam něco přilítne, ale frontální útok za účelem přímého dobití se nekoná.

    Chápu, že zde každá sci-fi informace o slávě a hrdinství Ukrajiny tu mnoho lidí rádo slízne, jak voříšek lejno u cesty, ale někdy je držet se při zemi moudřejší.Skrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      10:13 27.04.2022

      Kámo každý den ruští novináři dávají na YT videa jak se ta vaše sebranka snaží dostat do fabriky. Buď máš zablokováný YT nebo jsi naprosto neschopnej dohledat informací z ruského ...Zobrazit celý příspěvek

      Kámo každý den ruští novináři dávají na YT videa jak se ta vaše sebranka snaží dostat do fabriky. Buď máš zablokováný YT nebo jsi naprosto neschopnej dohledat informací z ruského zdroje cca za 1min.Skrýt celý příspěvek

        • Berggheist
          10:23 27.04.2022

          Jak vidíš ocelárny stojí a žádné masivní letecké a dělostřelecké odstřelování se nekoná. To, že se potuluje v areálu pár vojáků DLR nebo RF tak takhle opravdu masivní dobývací ...Zobrazit celý příspěvek

          Jak vidíš ocelárny stojí a žádné masivní letecké a dělostřelecké odstřelování se nekoná. To, že se potuluje v areálu pár vojáků DLR nebo RF tak takhle opravdu masivní dobývací operace nevypadá.
          Pochop, že není příměří, žádný mír nic, je to obléhací taktika.Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            10:31 27.04.2022
          • SeaWolf
            10:34 27.04.2022

            Ze nedokážete obsadit 2 měsíce obklíčenou fabriku je vaše vizitka a neschopnost. Dej sem zdroj kde je napsáno "masivní letecké a dělostřelecké ostřelování", když se na to ...Zobrazit celý příspěvek

            Ze nedokážete obsadit 2 měsíce obklíčenou fabriku je vaše vizitka a neschopnost. Dej sem zdroj kde je napsáno "masivní letecké a dělostřelecké ostřelování", když se na to odkazuješ. Mimochodem všichni kdo mluví na videu nepochází z Ukrajiny, ale z Ruska. To pozná Ukrajinec stejně jako Pražák Ostraváka.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            10:51 27.04.2022

            Jako bývalý zaměstnanec -provozák Vítkovic ti něco povím, už nepiš, blbe! Vůbec nemáš šajnu, jak provoz vysokývch pecí, oceláren, válcovny a dalších pomocných provozů vypadá, o ...Zobrazit celý příspěvek

            Jako bývalý zaměstnanec -provozák Vítkovic ti něco povím, už nepiš, blbe! Vůbec nemáš šajnu, jak provoz vysokývch pecí, oceláren, válcovny a dalších pomocných provozů vypadá, o jaký rozlehlý prostor se jedná a co je v něm kanálů, překopů, a dalšího. A že stojí vysoké pece tak víš co , zkus si takovou hromadu ocelových konstrukcí sestřelit, to ti ani ten váš slavný Iskander nedá, možná tak 10-15, ale i tak to bude málo na to, aby to komplet lehlo!Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        10:24 27.04.2022

        On je tak zaslepený, že když Putin jednou něco řekne, tak jakákoliv další fakta a důkazy ignoruje.

        On je tak zaslepený, že když Putin jednou něco řekne, tak jakákoliv další fakta a důkazy ignoruje.

    • Mortles
      10:13 27.04.2022

      Já jsem třeba žádné aktuální fotky vlastně neviděl, tak jak můžeme říkat, co stojí a co nestojí.

      Já jsem třeba žádné aktuální fotky vlastně neviděl, tak jak můžeme říkat, co stojí a co nestojí.

      • Wolv3rine
        11:23 27.04.2022

        Tak děkujeme za objasnění. Mortles žádný fotky neviděl, tudíž problém neexistuje, hotovo tečka. Připomíná mi to klasický ruský zaostalý myšlení, ty asi nebudeš nejostřejší tužka v ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak děkujeme za objasnění. Mortles žádný fotky neviděl, tudíž problém neexistuje, hotovo tečka. Připomíná mi to klasický ruský zaostalý myšlení, ty asi nebudeš nejostřejší tužka v penále že? ;)Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          13:06 27.04.2022

          Ne, já jenom se snažím poukázat na to, že tady jsou často dost vyhraněné názory, které jsou založené na dost slabých informacích. Máme tu klasickou "fog of war", věci nejsou úplně ...Zobrazit celý příspěvek

          Ne, já jenom se snažím poukázat na to, že tady jsou často dost vyhraněné názory, které jsou založené na dost slabých informacích. Máme tu klasickou "fog of war", věci nejsou úplně 100% jasné, takže si nebudu hrát na to, že vím, jak vypadá současná situace v místech, kde se očividně neustále bojuje. Takže se nesnažím předstírat, že rozumím stavu AzovStalu a jeho bombardovanosti, když ty informace prostě nejsou a když jsou, tak nejdou ověřit. A ostatně, jak moje schopnost tohle posoudit tu situaci tam ovlivní? No neovlivní.

          Proto jsem chtěl poukázat, že ta otázka je tam od začátku špatně a prostě nebudu si nalhávat, že situace na zemi nám může být extra jasná. To je všechno.Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      10:13 27.04.2022

      třeba proto, že má rozlohu půlky Prahy?

      třeba proto, že má rozlohu půlky Prahy?

    • Jura99
      10:17 27.04.2022

      mě se líbí ten tvůj troll 2.0. Prostě na to jít od lesa, ne jako Krakonoš, Cejkis, Klán, to jsou prvoplánoví primitivové. Ale dřív nebo později se i troll 2.0 odkope a je poznat, ...Zobrazit celý příspěvek

      mě se líbí ten tvůj troll 2.0. Prostě na to jít od lesa, ne jako Krakonoš, Cejkis, Klán, to jsou prvoplánoví primitivové. Ale dřív nebo později se i troll 2.0 odkope a je poznat, odkud vítr fouká. Azovstal nepadne nikdy, se s tím smiř :-).Skrýt celý příspěvek

      • Masterton
        16:20 27.04.2022

        Za me rozhodne Cejkis > Berggheist. A se slzou v oku vzpominam na givicz, ten pro nas aspon prekladal oficialni ruske zdroje.

        Za me rozhodne Cejkis > Berggheist. A se slzou v oku vzpominam na givicz, ten pro nas aspon prekladal oficialni ruske zdroje.

    • Misonek 76
      10:19 27.04.2022

      Pane kolwgo a co ma co do cineni jestli Azovstal porad stoji nebo ne s jejich obranou? Pouziju primer Vam blizky. Co treba Stalingarad?

      Pane kolwgo a co ma co do cineni jestli Azovstal porad stoji nebo ne s jejich obranou? Pouziju primer Vam blizky. Co treba Stalingarad?

      • Berggheist
        10:25 27.04.2022

        Mluvim tady o taktice, pokud tomu nerozumíte a jste v módu svatá Ukrajina a zlé Rusko, tak se není o čem bavit.

        Mluvim tady o taktice, pokud tomu nerozumíte a jste v módu svatá Ukrajina a zlé Rusko, tak se není o čem bavit.

        • Jura99
          10:34 27.04.2022

          není snad Rusko zlé ? Není, "zlé" je slabé slovo. Rusko je spolek šmejdů a slaboduchých jedinců. Zprasili celé 20.století a stále jim to nestačí. Potřebují totální porážku, jako ...Zobrazit celý příspěvek

          není snad Rusko zlé ? Není, "zlé" je slabé slovo. Rusko je spolek šmejdů a slaboduchých jedinců. Zprasili celé 20.století a stále jim to nestačí. Potřebují totální porážku, jako nacisté.Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          10:43 27.04.2022

          No ono rusko je zle. Tak to pane kolego je. Je to jen a pouze nacisticka diktatuta.

          No ono rusko je zle. Tak to pane kolego je. Je to jen a pouze nacisticka diktatuta.

          • Vlcak
            11:00 27.04.2022

            Přesně tak. Oni sami jsou tím, proti čemu dle nich bojují.

            Přesně tak. Oni sami jsou tím, proti čemu dle nich bojují.

        • achi.67
          10:48 27.04.2022

          Tady je v tomto módu naprostá většina, což je jasné na první pohled. Až na pár sem tam se objevujících trollů. Otázka je, proč jste tady vy??? Myslíte si, že někoho přesvědčíte? ...Zobrazit celý příspěvek

          Tady je v tomto módu naprostá většina, což je jasné na první pohled. Až na pár sem tam se objevujících trollů. Otázka je, proč jste tady vy??? Myslíte si, že někoho přesvědčíte? Nebo nevěříte vlastní propagandě? Mně tohle nejde do hlavy, jste absolutně nekompatibilní se zdejším prostředím a přesto tu jste. Tady vás nikdo nemá zájem přesvědčovat o čemkoliv, protože to je marné. Ale naprosto stejně nemá žádný účinek vaše zdejší působení, kromě toho, že ukazuje jak vypadá ruský trolling založený na tzv. "hledání pravdy".Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      10:23 27.04.2022

      Jen je jim trapné každý den opakovat, že ho ještě nedobyli, tak toho oficiálně nechali. Ale rozkaz je jasný, do 9.5. musí být jejich ať to stojí, co to stojí.

      Jen je jim trapné každý den opakovat, že ho ještě nedobyli, tak toho oficiálně nechali. Ale rozkaz je jasný, do 9.5. musí být jejich ať to stojí, co to stojí.

    • HansHanz
      10:46 27.04.2022

      Ty jsi asi fakt blbej, ne? Ze všech možných příznaků neschopnosti, špatného vybavení, špatné přípravy, špatného velení, špatného provedení ruské armády ( a že jich na Ukrajině je ) ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty jsi asi fakt blbej, ne? Ze všech možných příznaků neschopnosti, špatného vybavení, špatné přípravy, špatného velení, špatného provedení ruské armády ( a že jich na Ukrajině je ) si vybereš ten nejkřiklavější? Nechceš se ještě začít šťourat v potopení Moskvy, abys to měl komplet?Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...