VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Auron
    09:22 16.09.2022

    celkem vyvazeny rozbor toho jak ekonomicky pusobi sankce na rusko https://www.youtube.com/watch?...

    celkem vyvazeny rozbor toho jak ekonomicky pusobi sankce na rusko https://www.youtube.com/watch?...

  • Cernysip
    09:11 16.09.2022

    https://novayagazeta.eu/articl... 07:00, 16. září 2022 Je 205. den války mezi Ruskem a Ukrajinou. V Izjumu v ...Zobrazit celý příspěvek

    https://novayagazeta.eu/articl...
    07:00, 16. září 2022
    Je 205. den války mezi Ruskem a Ukrajinou. V Izjumu v Charkovské oblasti, odkud ruská armáda odešla v důsledku ukrajinské protiofenzívy, byl nalezen hromadný hrob se 440 hroby, řekl Sky News Sergej Bolvinov, šéf regionálního policejního vyšetřovacího oddělení. Podle něj, někteří lidé byli zabiti, jiní zemřeli při dělostřeleckém ostřelování a náletech. Předpokládá se, že mezi mrtvými jsou jak vojáci, tak civilisté.

    Belgorodský guvernér Vjačeslav Gladkov oznámil, že ozbrojené síly Ukrajiny střílely na město Valujeki. Jeden místní obyvatel byl zabit a dva další byli zraněni. "Systém protivzdušné obrany fungoval, ale na zemi došlo ke škodám." Poškozena byla rozvodna, přerušeno zásobování města energií. V ulici hořelo také osm soukromých domů. Škola a tři auta,“ dodal Gladkov. V pět ráno byla dodávka elektřiny obnovena.

    Ozbrojené střety probíhaly po celé délce kyrgyzsko-tádžické hranice, hlásí pohraniční služba Kyrgyzstánu. Armáda Tádžikistánu měla střílet na několik oblastí na hranici. Pohraniční služba Tádžikistánu oznámila, že kyrgyzští pohraničníci zaútočili na několik tádžických osad. Kyrgyzstán oznámil, že 11 vojáků bylo zraněno, obyvatelé jsou evakuováni z pohraničních oblastí, kde probíhají potyčky.

    Americký prezident Joe Biden oznámil nový balíček vojenské pomoci Ukrajině ve výši 600 milionů USD. Tento nový balíček pomoci bude zahrnovat další granáty pro HIMARS MLRS, 105milimetrové a 155milimetrové dělostřelecké díly, protipěchotní miny Claymore a protiletadlové systémy.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:03 16.09.2022

    Ve městě Izyum v Charkovské oblasti, odkud odešla ruská armáda, našli hromadný hrob se 440 ...Zobrazit celý příspěvek

    Ve městě Izyum v Charkovské oblasti, odkud odešla ruská armáda, našli hromadný hrob se 440 hroby.
    https://novayagazeta.eu/articl...
    16. září 2022, 7:18
    Ve městě Izjum v Charkovské oblasti, odkud ruská armáda odešla v důsledku ukrajinské protiofenzívy, byl nalezen hromadný hrob s více než 440 hroby, řekl Sky News Sergej Bolvinov, vedoucí regionálního policejního vyšetřovacího oddělení.
    "Víme, že někteří byli zastřeleni, někteří zemřeli v důsledku dělostřelecké palby, na tzv. minová výbušná zranění. Někteří zemřeli při náletech. Mnoho těl nebylo dosud identifikováno, takže příčiny smrti budou stanoveny během vyšetřování,“ řekl. Předpokládá se, že mezi mrtvými jsou jak vojáci, tak civilisté. Všechna těla budou exhumována a poslána na forenzní lékařské zkoumání.
    Fotografie z místa hromadného hrobu v lese v Izyumu zveřejnila televizní stanice Current Time.
    Snímky jim podle novinářů předali jejich ukrajinští kolegové. Na některých hrobech jsou kříže s nápisy. Konkrétně jeden z hrobů nese nápis „AFU, 17 lidí, z márnice“. Někteří mají věnce. Někde není nic než hrob. Komisař pro pohřešované osoby, Oleg Kotenko potvrdil pravost snímků televizní stanici. „Mluvíme o stovkách [hrobů]. Ale tam musíte pochopit, jak lidé umírali. Myslím, že je to jen násilná smrt a myslím, že je to z ostřelování. Nechci tomu říkat Buča. Tady se více, řekněme, lidé pohřbívají civilizovaně. Viděl jsem hroby a velmi velké. Nechci na to ani myslet, ale myslím, že jsou tam i mrtvé děti,“ řekl Kotenko. Dodal, že minimálně část civilistů zahynula při ostřelování Izjumu ruskou armádou. Kotenko poznamenal, že pohřeb předtím natočila ruská armáda a poté, co opustili Izjum, Ukrajinci už věděli, kde ho hledat. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj ve svém večerním projevu potvrdil, že v Izjumu byl nalezen hromadný hrob lidí. Tam už podle něj začaly potřebné procesní úkony. Ukrajinský prezident dodal, že ukrajinští a mezinárodní novináři navštíví Izjum 16. září. „Chceme, aby svět věděl, co se skutečně děje a k čemu vedla ruská okupace. Buča, Mariupol, teď bohužel Izyum... Rusko za sebou ponechává smrt všude. A musí za to nést odpovědnost. Svět musí přivést Rusko ke skutečné odpovědnosti za tuto válku. Uděláme pro to všechno,“ řekl.
    Izyum byl dobyt ruskými jednotkami na začátku dubna. Ukrajinská armáda znovu získala kontrolu nad městem na začátku září během rozsáhlé protiofenzívy v Charkovské oblasti. Ministerstvo obrany Ruské federace potvrdilo, že ruské jednotky „přeskupily“ jednotky umístěné ve městech Izyum, Balakleya a části dalších osad v Charkovské oblasti.
    Již dříve vyšlo najevo, že po odchodu ruských jednotek z vesnice Zheleznodorozhnoye v Charkovské oblasti našli ukrajinští strážci zákona těla čtyř místních obyvatel se známkami mučení. Podle předběžné vyšetřovací verze je zabila ruská armáda při okupaci vesnice.
    V dubnu byla ve městě Buča nalezena těla se známkami mučení, město leží 37 km severozápadně od Kyjeva. Bučša byla okupována ruskými jednotkami více než měsíc po jejich invazi na Ukrajinu 24. února.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    08:59 16.09.2022

    Na Topwar (viem, už sa to tu riešilo ráno) sa objavil propagandistický článok ako Slováci podporujú Rusko. Korunu tomu všetkému nasadili dvaja českí diskutéri ktorí tvrdia, že 80% ...Zobrazit celý příspěvek

    Na Topwar (viem, už sa to tu riešilo ráno) sa objavil propagandistický článok ako Slováci podporujú Rusko. Korunu tomu všetkému nasadili dvaja českí diskutéri ktorí tvrdia, že 80% Čechov fandí Rusku (To je ešte viac ako Slovákov v tom prieskume). No nájdu sa tam aj iné skvosty

    https://topwar.ru/201865-itogi... Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      09:07 16.09.2022

      Možná 80% z jeho dezolátní bubliny.

      Možná 80% z jeho dezolátní bubliny.

      • Miroslav
        09:09 16.09.2022

        Možno robil prieskum v miestnom hostinci a tých 20% tvorili Pepa a Vojta ktorým už nebolo dosť dobre rozumieť.

        Možno robil prieskum v miestnom hostinci a tých 20% tvorili Pepa a Vojta ktorým už nebolo dosť dobre rozumieť.

    • Jan Grohmann
      09:09 16.09.2022

      Info war. Však to je normální, ne? Nebo vás to vyvádí z míry? Doufám, že ne, pak ruská informační válka funguje.

      Info war. Však to je normální, ne? Nebo vás to vyvádí z míry? Doufám, že ne, pak ruská informační válka funguje.

      • Miroslav
        09:10 16.09.2022

        Skôr kuriozita ako znepokojivý fakt

        Skôr kuriozita ako znepokojivý fakt

        • Jan Grohmann
          11:07 16.09.2022

          No, kuriozita. Je to určitě dobrá strategie, povyšovat se? Zakrývame tím problém a jeho řešení. Evidentně ruská propaganda dobře funguje a bylo by dobré zjistit jeji mechanismy. A ...Zobrazit celý příspěvek

          No, kuriozita. Je to určitě dobrá strategie, povyšovat se?
          Zakrývame tím problém a jeho řešení. Evidentně ruská propaganda dobře funguje a bylo by dobré zjistit jeji mechanismy. A přijít se strategii, jak ji čelit. To ale nejde popsat par slovy, na to je třeba vědecký tým složený z psychologů, sociologů, historiků, antropolgů, marketingových odborníků, vojenských odborníků atd.

          A nemyslím si, že nejlepší strategie je označit všechny, kteří ruské propagandě podlehli, za idioty nebo je vytlačit ze společenskeho života. Přesně to ruská propaganda chce. Její cílem není podpora příznivců v dané zemi, ale politická a společenská destabilizace.Skrýt celý příspěvek

    • montecasino1
      09:22 16.09.2022

      Včera sa u nás v meste(Liptovský Mikuláš) producírovali existencie so spolku Brat za Brata, položili na cintoríne veniec generálovi Iľanovskému a večer chceli, neviem či sa im to ...Zobrazit celý příspěvek

      Včera sa u nás v meste(Liptovský Mikuláš) producírovali existencie so spolku Brat za Brata, položili na cintoríne veniec generálovi Iľanovskému a večer chceli, neviem či sa im to podarilo rozsvietiť, nápis My sme tu doma. Na webe si píšu že sú apolitická organizácia, ktorá podporuje spolužitie medzi národmi(zabudli povedať že iba s tým Ruským a Srbským) Na svojej stránke predávajú svoje tričká zásadne v Slovenčine a Ruštine. Pobavil som sa pri pohľade na týchto týpkov a zároveň zhnusil. Za iné ako tie spomínané národy sa neprihovárajú.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        09:24 16.09.2022

        Aj takým Slnko svieti do okien

        Aj takým Slnko svieti do okien

      • Ján Paliga
        09:32 16.09.2022

        V Mikuláši, Mikuláši, fajčí hašiš haší - paší, až sa práši, práve v Mikuláši...

        Časť textu starej amatérskej slovenskej kapely... :)

        V Mikuláši, Mikuláši, fajčí hašiš haší - paší, až sa práši, práve v Mikuláši...

        Časť textu starej amatérskej slovenskej kapely... :)

    • Riiiederner
      10:07 16.09.2022

      Přiznám se, že Slovenskou politiku tolik nesleduju, ale z běžných článků to na výhru stran které jsou obdobou našeho SPD celkem vypadá můžete mi to jako domácí trochu rozvést ?

      Přiznám se, že Slovenskou politiku tolik nesleduju, ale z běžných článků to na výhru stran které jsou obdobou našeho SPD celkem vypadá můžete mi to jako domácí trochu rozvést ?

      • Miroslav
        10:17 16.09.2022

        Slováci majú takú úchylka, že sa radi nechajú klamať a okrádať. Podstatou je tvrdiť národu, že raz bude lepšie, len treba počkať. Na tzv Sociálne istoty od Fica sme čakali 12 ...Zobrazit celý příspěvek

        Slováci majú takú úchylka, že sa radi nechajú klamať a okrádať. Podstatou je tvrdiť národu, že raz bude lepšie, len treba počkať. Na tzv Sociálne istoty od Fica sme čakali 12 rokov. O jadre EÚ do ktorého nás môže dostať len Fico okrem Slovákov nikto nepočul.

        Covid? Predčasné voľby to vyriešia
        Vojna? Predčasné voľby to vyriešia
        Energie? Predčasné voľby to vyriešia
        Zdražovanie? Predčasné voľby to vyriešia
        Mŕtva kráľovná? Predčasné voľby!

        Slováci zase budú musieť dostať do držky aby zase pochopili, že voliť populistov nie je cesta.Skrýt celý příspěvek

        • Xander
          10:38 16.09.2022

          Nikto ti nedá to čo ti ja môžem sľúbiť. A ľudia tomu žiaľbohu veria.

          Nikto ti nedá to čo ti ja môžem sľúbiť. A ľudia tomu žiaľbohu veria.

          • Miroslav
            10:42 16.09.2022

            Slováci majú krátku pamäť. Po 12 rokoch vlády socialistov, bezbrehom kradnutí a výsmechu občanom do tváre sne si zvolili zmenu a teraz si veľká časť občanov myslí, že súčasné ...Zobrazit celý příspěvek

            Slováci majú krátku pamäť. Po 12 rokoch vlády socialistov, bezbrehom kradnutí a výsmechu občanom do tváre sne si zvolili zmenu a teraz si veľká časť občanov myslí, že súčasné problémy vyriešia strany ktoré nevedeli vládnuť ani keď problémy neboli. Proste to beriem ako fakt, že sa bude musieť vrátiť Smerohlas aby sa opäť ľuďom otvorili (bohužiaľ opäť len dočasne) očiSkrýt celý příspěvek

      • ABC123
        11:31 16.09.2022

        Od reakcii podobne zmýšľajúcich ako bolo uvedené hore v mojom okolí si myslím že ide o ľudí, ktorí si myslia že sú potrebný vodcovia čo tvrdou rukou urobia poriadok. Toto ich ...Zobrazit celý příspěvek

        Od reakcii podobne zmýšľajúcich ako bolo uvedené hore v mojom okolí
        si myslím že ide o ľudí, ktorí si myslia že sú potrebný vodcovia čo tvrdou rukou urobia poriadok. Toto ich presvedčenie vychádza z vlastnej frustrácie nad stavom vecí a neschopnosťou si vylepšiť vlastnú situáciu. Zjednodušene: keď mne skapala koza, nech skape aj úspešnejšiemu.
        Plus je tu ukričaná menšina platených užitočných idiotov a politikov prihrievajúcich si svoju vlastnú polievočku.Skrýt celý příspěvek

    • slimak
      12:25 16.09.2022

      Ja by som tu dal nazor Simecku na toto,lebo ja to nechapem, 20% za rusko chapem. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja by som tu dal nazor Simecku na toto,lebo ja to nechapem, 20% za rusko chapem.
      https://dennikn.sk/3012494/zel...
      Lenže táto časť spoločnosti nestratila morálny kompas z jednoduchého dôvodu: nikdy ho nemala. Je amorálna, lebo jej to velí historická skúsenosť, podľa ktorej sa morálny postoj v živote nevypláca. Velí jej to skúsenosť, podľa ktorej Slovensko nikdy nebolo subjektom dejín, lebo vždy bolo len vo vleku svetových pohybov, na ktoré nemalo vplyv. Pokojný život mal na Slovensku ten, kto sa im prispôsobil.

      Tych 20% za rusko to nikdy v hlave pokope nemali. To je ta cista 1 cerveni. Ta sed 2-9 to je o com pise.

      Táto časť spoločnosti si želá víťazstvo Ruska preto, aby všetko zostalo pri starom, vrátane nízkej ceny plynu. Som si istý, že rovnaký postoj mala väčšina aj v roku 1989 – keby sa jej vtedy niekto spýtal, či si želá pád komunizmu a radikálnu zmenu, ktorá po ňom nasledovala, bola by proti.

      Priklad ,preco su nerozhodni? Lebo su sebci, Ukrajinu nechceme do EU ,lebo by pobrala - rozkradla vsetky peniaze co zatial posielaju nam, aj ked z toho maju holy ony - vid Orban a jeho situacia, ci aj na Slovensku je to rovnake.

      Ale vidi na tom aj dve pozitiva:
      Tým prvým je holý fakt, že hoci je želanie väčšiny tragickou správou o morálnej integrite spoločnosti, nemá vôbec žiaden vplyv na to, ako sa bude vojna na Ukrajine vyvíjať. A ak Ukrajina zvíťazí a Rusko prehrá, tá istá časť spoločnosti prijme túto zmenu bez odporu, lebo je zvyknutá na to, že svetové pohyby sa dejú bez jej vôle a pričinenia. Dokonca sa možno prispôsobí a začne nadŕžať Ukrajine.

      Tým druhým záverom je postoj optimistu, ktorý poloprázdny pohár vidí ako poloplný: mňa totiž príjemne prekvapuje, aká veľká časť spoločnosti (hoci to nie je väčšina) morálny kompas má. Vrátane politickej elity, ktorá je dnes pri moci.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    08:50 16.09.2022

    Zaměstnanci loděnice v Petrohradě se vzbouřili kvůli nevyplácení ...Zobrazit celý příspěvek

    Zaměstnanci loděnice v Petrohradě se vzbouřili kvůli nevyplácení mezd
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    V jednom z nejstarších loďařských podniků v Rusku, Admiralty Shipyards, došlo ke stávce dělníků, kterým od července nebyly vypláceny mzdy. Zaměstnanci pobočky podniku Era, která má na starosti montážní, opravárenské a modernizační práce, stávkovali, upřesňuje Fontanka. Ředitel Ery se odmítl sejít se stávkujícími dělníky, kteří křičeli "Budou peníze, bude práce!" Jeden z manažerů společnosti slíbil, že vyplatí mzdy za červenec do 20. září a vyzval asi 100 zaměstnanců, aby se vrátili na svá místa. Zaměstnanci souhlasili, že počkají, ale poznamenali, že do výplaty budou fungovat ve „zpomaleném režimu“. Pokud vedení nedodrží slib a 20. září nic nedostanou, jsou zaměstnanci pobočky Admirality Shipyards připraveni držet na pracovišti hladovku.
    Celkem Era zaměstnává 180 lodních elektrotechniků a 50 inženýrů pro uvedení do provozu. Podle zaměstnanců společnosti zpoždění výplaty mezd může souviset s požárem rozestavěného trawleru, ke kterému došlo 2. srpna.
    Loděnice Admirality označily stávku za výsledek „nedorozumění“ mezi vedením jednoho dodavatele a jeho zaměstnanci. "K dnešnímu dni byla (nedorozumění) vyřešena," uvedla tisková služba společnosti. O stávku se začal zajímat šéf Vyšetřovacího výboru Ruska Alexander Bastrykin a pověřil Hlavní vyšetřovací oddělení TFR v Petrohradu, aby provedlo kontrolu podniku, kde k incidentu došlo. Samotný název podniku však nebyl uveden v oficiálním prohlášení tiskové služby Spojeného království. Mezitím pokračující válka na Ukrajině podporuje ruský průmysl a zvyšuje produkci. Kategorie „Ostatní vozidla a vybavení“, která zahrnuje lodě, letadla a obrněná vozidla, tak podle Rosstatu patří mezi růstové lídry. Při všeobecném poklesu ruské ekonomiky o 4,3 % HDP v červenci, pokles průmyslu činil 3,1 % v důsledku mobilizace vojenského průmyslu. „Produkce by fungovala mnohem hůř, nebýt války,“ řekla Tatiana Orlová, expertka z Oxford Economics.
    V letošním roce by měl rozpočet na zakázky v oblasti obrany vzrůst o 700 miliard rublů, řekl Bloombergu vysoký úředník. „Těžko se to počítá, jak dlouho mohou vojenské výdaje podporovat průmyslový růst, protože data jsou uzavřena. Možná rok, možná víc,“ říká nezávislá ruská ekonomka Alexandra Osmolovskaja-Suslina.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      09:01 16.09.2022

      Načo im prachy? Zemiaky, cibuľu a politruka ktorý im vysvetlí, že matka Rus ich potrebuje

      Načo im prachy? Zemiaky, cibuľu a politruka ktorý im vysvetlí, že matka Rus ich potrebuje

      • Haklang
        09:24 16.09.2022

        ...a vodku, bez tý to fungovat nebude! Na kvalitu to vliv očividně nemá.

        ...a vodku, bez tý to fungovat nebude! Na kvalitu to vliv očividně nemá.

        • Miroslav
          09:38 16.09.2022

          To je štandard o ktorom sa je zbytočné baviť

          To je štandard o ktorom sa je zbytočné baviť

      • Ján Paliga
        09:36 16.09.2022

        A kvašnu kapustu a jušku na poopičný stav ... :)

        A kvašnu kapustu a jušku na poopičný stav ... :)

        • Miroslav
          09:40 16.09.2022

          Základným predpokladom poopičného stavu je mať prestávku v pití. To sa mnohých netýka

          Základným predpokladom poopičného stavu je mať prestávku v pití. To sa mnohých netýka

  • Cernysip
    08:42 16.09.2022

    Expert označil za nejdůležitější výsledek ofenzivy Ozbrojených sil Ukrajiny v Charkovské oblasti UKRAJINA, PÁTEK 16. ZÁŘÍ 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Expert označil za nejdůležitější výsledek ofenzivy Ozbrojených sil Ukrajiny v Charkovské oblasti
    UKRAJINA, PÁTEK 16. ZÁŘÍ 2022 09:33
    https://www.rbc.ua/rus/news/ek...
    Úspěšná ofenziva Ozbrojených sil Ukrajiny v Charkovské oblasti vedla kromě osvobození velkého území k tomu, že Ukrajina převzala strategickou iniciativu a mění konfiguraci fronty.
    Michail Samus, ředitel New Geopolitics Research Network, to řekl v rozhovoru pro RBC-Ukraine.
    Jak poznamenal odborník, samotná ztráta území agresorem není to hlavní, protože ve válečném umění a při plánování strategických operací není hlavní věcí území. Hlavní věcí je dosáhnout úkolů operace a získat strategickou iniciativu. „Nejdůležitějším výsledkem této útočné operace, fenomenální ve svém úspěchu, je to, že ukrajinská armáda má nyní strategickou iniciativu,“ řekl.
    To podle něj znamená, že ruské velení neví, kde bude další úder naší armády: bude to Chersonská oblast, nebo pokračování ofenzivy v Charkovské a Luhanské oblasti, nebo to bude úder na Doněck, nebo může být veden ve směru na Mariupol a Melitopol.
    "Strategická iniciativa v rukou ukrajinské armády je pro Putina to nejhorší, co může být. Protože to teď nediktuje podmínky on, ale Ukrajina. A to ho opravdu pobuřuje, ale nic se nemění," dodal.
    Samus zdůraznil další důležitý bod - přední část byla zmenšena. „Navíc doufám, Ukrajina nyní zareaguje na dělostřelecké ostřelování, pokud bude zasazeno do oblasti Bělgorod v Charkově. Vzhledem k tomu, že jsme zcela vyčistili hranici, je nyní možné udeřit zpět na dělostřelecké pozice v oblasti Belgorod – nikoli na civilní cíle,“ domnívá se expert. Podle jeho názoru totéž lze provést v oblasti Černihiv a Sumy. "Kdybychom začali reagovat na rány, které byly zasazeny na Černihiv a Sumy dříve, když jsme měli tak dlouhou frontu, mohli bychom ji naopak ještě natáhnout," řekl.
    Samus poznamenal, že řeka Oskol je geografickou bariérou, takže přední část se již stává stabilnější. "A teď, když jsme výrazně zkrátili frontu, dostáváme možnost reagovat na ostřelování," dodal expert. Připomeňme, že podle britských zpravodajských služeb ozbrojené síly Ukrajiny v Charkovské oblasti porazily tankovou armádu určenou k obraně Moskvy.Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    08:38 16.09.2022

    Tomu se az nechce verit, ze vubec to letadlo a vybaveni nehledali. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tomu se az nechce verit, ze vubec to letadlo a vybaveni nehledali.

    https://www.thedrive.com/the-w... Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      08:47 16.09.2022

      Proste typický Ruský "šlendrián". Majú to jednoducho "v krvi", aj s mentalitou akú majú. Lietadlo bolo zostrelené, tým pádom je určite zničené, tak načo hľadať trosky... Ešte bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Proste typický Ruský "šlendrián". Majú to jednoducho "v krvi", aj s mentalitou akú majú. Lietadlo bolo zostrelené, tým pádom je určite zničené, tak načo hľadať trosky...
      Ešte bude treba veľa generácií aby sa to zmenilo.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        09:03 16.09.2022

        A čo ak pilot prežil? Ten nie je cenným artiklom?

        A čo ak pilot prežil? Ten nie je cenným artiklom?

        • axoloth
          09:48 16.09.2022

          zabudol si,ze Nas mnogo? Ale kedze nad Ukrajinou nelietaju ani zdaleka ti najlepsi, tak ked sa zbavia jedneho nemotoru zase tak velku stratu nemaju a evidentne je im to jedno. Ved ...Zobrazit celý příspěvek

          zabudol si,ze Nas mnogo? Ale kedze nad Ukrajinou nelietaju ani zdaleka ti najlepsi, tak ked sa zbavia jedneho nemotoru zase tak velku stratu nemaju a evidentne je im to jedno. Ved urcite maju letecke akademie narvane do prasknutia supertalentami a su poradniky dlhe ako cesta z Moskvy na Kamcatku :)Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            09:52 16.09.2022

            Tak minimálne by som čakal, že to tam obletí vrtuľník a aspoň zistia stav, prípadne ho zoberú so sebou. Veď aj tie bojové majú kapsuly kde sa zmestia dvaja piloti ktorých treba ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak minimálne by som čakal, že to tam obletí vrtuľník a aspoň zistia stav, prípadne ho zoberú so sebou. Veď aj tie bojové majú kapsuly kde sa zmestia dvaja piloti ktorých treba evakuovať. Potom už len čakať, či sa nevráti sámSkrýt celý příspěvek

      • Haklang
        09:21 16.09.2022

        Plus s tou "podporou" od velení (včetně úrovně zásobování) je těžké i předstírat iniciativu. Možná to i našli, ale bůhví jestli ten grunt věděl co má hledat a nebo prostě ...Zobrazit celý příspěvek

        Plus s tou "podporou" od velení (včetně úrovně zásobování) je těžké i předstírat iniciativu. Možná to i našli, ale bůhví jestli ten grunt věděl co má hledat a nebo prostě odreportoval nález a že zničeno.Skrýt celý příspěvek

      • Dusanh
        09:21 16.09.2022

        Navíc území, kde to letadlo spadlo, obsadili "navždy", takže to nepříteli nemohlo padnout do rukou "nikdy"...

        Navíc území, kde to letadlo spadlo, obsadili "navždy", takže to nepříteli nemohlo padnout do rukou "nikdy"...

  • Charlie
    08:36 16.09.2022

    Níže ve vlákně se přetřásá téma Abramsů pro UA armádu. Pokud vím, Lima má stále schopnost vyrábět nové Abramsy (což se donedávna dělo) a ty polské kusy možná budou "funglovky". ...Zobrazit celý příspěvek

    Níže ve vlákně se přetřásá téma Abramsů pro UA armádu.

    Pokud vím, Lima má stále schopnost vyrábět nové Abramsy (což se donedávna dělo) a ty polské kusy možná budou "funglovky". Stejně tak americké strategické zásoby čítají 3700 tanků navrch k 2500 používaných v aktivní službě, některé z těch uloženek USA klidně může pustit a nahradit je novovýrobou (poslední výrobní série z Limy, 200ks M1A2, byla nařízená Kongresem pro strategickou rezervu a v roce 2018 měla Lima kapacitu 11 tanků měsíčně).

    Jenže upřímně, poslední co bych Ukrajincům přál jsou Abramsy v jejich ozbrojených silách.

    Proč?

    Je to další typ tanku k těm třem, které už nyní provozují ve větších množstvích: T-64, T-72, T-80. Ačkoliv tyhle typy nemají moc společného (T-64 je exot, T-72 a T-80 mají jisté similarity, ale nic světoborného), používají stejné palivo a dokážou "strávit" stejnou munici. Stejně tak jsou ve stejné hmotnostní kategorii, takže je zvládnou trailery a vagony, které již UA ve výbavě má, nepočítaje další věci jako jeřáby v polních dílnách i opravárenských centrech, vyprošťovací vozidla a další.

    Abrams, to je UPLNĚ jiná liga. Jeho zavedením byla US ARMY nucena kompletně přepracovat logistiku svých tankových a mechanizovných útvarů, počínaje zásobováním palivem (turbíny jsou žravé až hrůza, vynutilo si to razantní navýšení počtů cisteren u logistických útvarů), nové tankové přepravníky (M1 je o 10-15 tun těžší než cokoliv co UA má teď zavedeno), vyprošťovací vozidla a další logistické vybavení. A zrovna vyprošťováků US ARMY nemá nazbyt, takže ty by UA nedostala v nějakém větším počtu, přitom je to kruciální kus vybavení, bez kterého jednotky nedokáží evakuovat poškozenou techniku a trpí neúměrně vysokými ztrátami.

    A další věc je munice. UA teď těží z nemalé výhody sdílení munice mezi svými MBT a schopností začleňovat do svých zásob ukořistěnou tankovou munici, které není málo. 120mm munice je exot a vynutí si extra logistiku, což přidá další záteˇž už tak zatíženému UA zásobování (155mm munice, NATO ráže u pěchotních pušek a kulometů z pomoci, množství typů vozidel ze západní pomoci a z kořisti).

    Co ovšem vidím jako nejzásadnější je mobilita - UA silnice nejsou etalon kvality a terén tam taky není z nejúnosnějších, o stavu různých mostů, mostků a propustí se neodvážím spekulovat. Co udělá s mobilitou tnakového útvaru nutnost pokládat mostovku přes každý potok, protože stávající most by se probořil? Bylo by v silách západu poskytnou UA dostatek ženijních mostů a mostových tanků/přepravníků (které jsou úzkoprofilové zboží stejně jako vyprošťováky), aby byla schopna podporovat pohyb takto těžké techniky? V principu se bavíme o pokládání ženijního mostu přes každý přechod v ose postupu takto vybaveného útvaru a zvýšení únosnosti mostů v zázemí, aby bylo možno poškozenou techniku evakuovat do dílen (minimálně na trase k nějakému vagonovacímu místu).

    Nasazení Abramsů je jistě možné, otázkou je, jestli by to stálo za to...Skrýt celý příspěvek

    • Sprite
      08:50 16.09.2022

      Já spíš doufám, že dříve nebo později tam pošleme všechny naše Sovětské typy.

      Já spíš doufám, že dříve nebo později tam pošleme všechny naše Sovětské typy.

    • Jan Grohmann
      09:15 16.09.2022

      Tak ideální je K2. Ač mi to je z Polska vyvracováno, jako moc velké sci-fi (a možná je), tak mám pocit, že Polsko kupuje vojenskou techniku i tak trochu pro Ukrajinu. Možná to je ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak ideální je K2. Ač mi to je z Polska vyvracováno, jako moc velké sci-fi (a možná je), tak mám pocit, že Polsko kupuje vojenskou techniku i tak trochu pro Ukrajinu. Možná to je jen jejich vize, směr uvažování, žádný pevný plán..

      Ale i ten nákup FA-50 by pak dával větší smysl.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        09:19 16.09.2022

        V Poľsku sa šíria také reči, že Poľsko sa priamemu stretu s Ruskom nevyhne. Termín niečo medzi 3-10 rokmi.

        V Poľsku sa šíria také reči, že Poľsko sa priamemu stretu s Ruskom nevyhne. Termín niečo medzi 3-10 rokmi.

        • Desertfremen
          09:35 16.09.2022

          po tom ako dostal Mordor teraz po rypáku tak by to typoval tak o 10-15 rokov...
          A toľko času zhruba ostáva aj nám aby sme sa pripravili (SK+CZ+ pobaltské krajiny....)

          po tom ako dostal Mordor teraz po rypáku tak by to typoval tak o 10-15 rokov...
          A toľko času zhruba ostáva aj nám aby sme sa pripravili (SK+CZ+ pobaltské krajiny....)

          • Zablokovaný Prievan
            10:39 16.09.2022

            Typoval?

            Typoval?

        • Tecka
          09:53 16.09.2022

          Putin postanowił odejść z tego świata ,ciągnąc Rosję za sobą do grobu . Ryzyko rozpadu i destabilizacji w regionie , to już nie jest s-f. Czy powinniśmy być na to gotowi..?

          Putin postanowił odejść z tego świata ,ciągnąc Rosję za sobą do grobu . Ryzyko rozpadu i destabilizacji w regionie , to już nie jest s-f. Czy powinniśmy być na to gotowi..?

          • Miroslav
            09:58 16.09.2022

            Tak práve ty by si o tom mohol napísať viac aké sú u vás nálady. Ja síce žijem celý život pri poľskej hranici, rozprávam sa s Poliakmi, ale to asi nie je relevantná vzorka poľského ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak práve ty by si o tom mohol napísať viac aké sú u vás nálady. Ja síce žijem celý život pri poľskej hranici, rozprávam sa s Poliakmi, ale to asi nie je relevantná vzorka poľského národaSkrýt celý příspěvek

          • Tecka
            10:12 16.09.2022

            Teraz wszyscy bardziej martwią się drożyzną i rosnącą inflacją.. A to ,że US „przekonał” obecną ekipę u władzy do ogromnych wydatków na armię , nie jest przypadkowe.

            Teraz wszyscy bardziej martwią się drożyzną i rosnącą inflacją.. A to ,że US „przekonał” obecną ekipę u władzy do ogromnych wydatków na armię , nie jest przypadkowe.

        • pepezdepa
          11:12 16.09.2022

          Napadení Polska rovná se napadení NATO. Pro Rusáky sebevražda. Žádný přímý střet nebude.

          Napadení Polska rovná se napadení NATO. Pro Rusáky sebevražda. Žádný přímý střet nebude.

      • Ján Paliga
        09:46 16.09.2022

        Spolupráca medzi Poľskom, Ukrajinou ale i ČR ohľadom povojnovej spolupráce priemyslu bude isto prínosom pre všetky zúčastnené krajiny... Takej Tatre držím palce na vybudovanie ...Zobrazit celý příspěvek

        Spolupráca medzi Poľskom, Ukrajinou ale i ČR ohľadom povojnovej spolupráce priemyslu bude isto prínosom pre všetky zúčastnené krajiny... Takej Tatre držím palce na vybudovanie ukrajinskej pobočky...Skrýt celý příspěvek

    • Radovan
      09:17 16.09.2022

      Naprostý souhlas. Klíčové teď je, aby mohli Poláci poslali všechny svoje PT-91. Přeci jen, je to přes 200 ks vcelku moderních tanků. Takže ty Ambramsy bych spíš rychleji poslal ...Zobrazit celý příspěvek

      Naprostý souhlas. Klíčové teď je, aby mohli Poláci poslali všechny svoje PT-91. Přeci jen, je to přes 200 ks vcelku moderních tanků. Takže ty Ambramsy bych spíš rychleji poslal Polákům, aby oni mohli poslat všechny PT-91.Skrýt celý příspěvek

    • juhelak
      10:04 16.09.2022

      Otazkou je jestli jsou tolik potřeba. Poslední ofenziva byla založena na přesném delostrelectvu a rychlých mobilních jednotkách na mrapech a 4x4. Druhá věc že UA v budoucnu budou ...Zobrazit celý příspěvek

      Otazkou je jestli jsou tolik potřeba. Poslední ofenziva byla založena na přesném delostrelectvu a rychlých mobilních jednotkách na mrapech a 4x4.
      Druhá věc že UA v budoucnu budou tanky řešit svoji výrobou.
      Na druhou stranu USA už určitě uvažuje o nástupci abramsu stejně jako nahradí jejich transportéry. Takže kdy jindy než teď bude ideální čas se části skladovek zbavit a rozprodat dokud to nebude jen šrot.. Od ruská bude dlouho pokoj a v Pacifiku ty tanky zas tolik neuziji.. Ale to už vědí proto redukují.. Nedávno na Twittru bylo že v Alabame mají 400 kusů vyřazených od námořnictva.Skrýt celý příspěvek

    • JVit
      10:32 16.09.2022

      Damian Ratka v tomhle videu potvrzuje ze Polske Abramsy M1A2 sepv3 budou fungl nove vyrobene. Ma to potvrzene primo od americanu na MSPO. Doslova rika ze budou nove do posledniho ...Zobrazit celý příspěvek

      Damian Ratka v tomhle videu potvrzuje ze Polske Abramsy M1A2 sepv3 budou fungl nove vyrobene. Ma to potvrzene primo od americanu na MSPO. Doslova rika ze budou nove do posledniho sroubku.
      https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • starej
      10:51 16.09.2022

      Ja si nemyslim ze Abrams nebo Leo je cesta pro UA. Oni tanky umí, T84 je dobry tank. Charkovska má dobrou tradici a byla by skoda to zahodit. Rusaci pokoj nedaj a casem se muze ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja si nemyslim ze Abrams nebo Leo je cesta pro UA. Oni tanky umí, T84 je dobry tank.
      Charkovska má dobrou tradici a byla by skoda to zahodit. Rusaci pokoj nedaj a casem se muze vynorit dalsi magor. Pro UA by bylo lepsi kdyby mela svuj vlastni tank, vyvoj vyrobu komplet. Byt s nejakymi komponenty z dovozu, thermo napr.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    08:33 16.09.2022

    Těžké boje na Donbasu a úspěchy ozbrojených sil Ukrajiny v Charkovské oblasti: bojové mapy na ráno UKRAJINA, PÁTEK 16. ZÁŘÍ 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Těžké boje na Donbasu a úspěchy ozbrojených sil Ukrajiny v Charkovské oblasti: bojové mapy na ráno
    UKRAJINA, PÁTEK 16. ZÁŘÍ 2022 08:59
    https://www.rbc.ua/rus/news/ty...
    Ukrajinská armáda pokračuje v sebevědomé protiofenzívě v Charkovské oblasti, zatímco v Chersonské oblasti je situace poněkud komplikovanější. Na Donbasu se vedou těžké urputné boje.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na údaje Institutu pro studium války (ISW).

    Charkovská oblast (linka Volčansk-Kupyansk-Izyum-Liman)
    Ukrajinská armáda podle map pokračuje v protiofenzivních operacích na východě Ukrajiny a vytváří podmínky pro hlubší postup do týlu Rusů ve východní části Charkova a poněkud v západní části Luganské oblasti.
    Předpokládá se, že ukrajinské jednotky vyhnaly nepřítele ze Sosnovoe na březích Severského Donce a posilují své pozice v osadě, navzdory pokusům nepřítele získat oporu v Limanu. Analytici nevylučují, že ozbrojené síly Ukrajiny mohly Rusy ze Studenek vyhnat.
    Ukrajinští vojáci údajně postupují přes řeku Oskol v severní Charkovské oblasti. Zároveň naši bojovníci podle ISW posilují své pozice v obci Grjanikovka poblíž dálnice P79.

    Donbass
    Podle map zahájily ukrajinské jednotky údery na nepřátelské linie v okupované Luhanské oblasti, včetně Lisičansku, Svetlodarsku, Perevalsku a Kadievky, které se nacházejí podél hlavních ruských logistických uzlů. Rusové pokračují v ostřelování podél celé linie kontaktu a provedli omezené pozemní útoky. Pokračují boje o Disputed (východně od Seversku) a Majorsk (jižně od Bakhmutu).
    Analytici poznamenávají, že ačkoli Rusové tvrdili, že údajně dobyli Mayorsk, ISW to nemůže potvrdit. Ukrajinský generální štáb také oznámil, že ukrajinské síly odrazily ruské pozemní útoky na Maiorsk, jihovýchodně od Bachmutu a jihozápadně od Doněcka. Rusové se snaží prosadit na Donbasu, a tak stahují k sobě zálohy z dobrovolnických praporů 3. armádního sboru a zbytky jednotek, které dříve operovaly v Charkovské oblasti, aby posílily frontovou linii Doněcké a Záporožské oblasti. Neméně důležité je, že ruský 137. výsadkový pluk (podřízený 106. výsadková divize) utrpěl značné bojové ztráty v oblasti Bakhmut a nemůže nadále pokračovat v boji bez dalších blíže nespecifikovaných opatření (obnovení).

    Jih
    Jak poznamenali analytici ISW, ukrajinský generální štáb pokračuje v operačním mlčení o postupu jižní protiofenzívy s tím, že ukrajinské síly nadále zlepšují své taktické pozice a účastní se pozičních bitev. Zatím neexistuje žádné oficiální potvrzení o tom, že ukrajinské jednotky osvobodily Kiselevku severozápadně od Chersonu, ale podle místních obyvatel se Rusové snaží zaminovat všechny silnice ve vesnici. Na jihu přitom iniciativu ofenzivy nadále drží ozbrojené síly Ukrajiny. Narušují nepřátelské pozemní komunikační linky, ničí základny útočníků a sklady z BC podél břehů Inguletů a Dněpru. Nicméně, zatím Rusové ještě stihnou místy přesunout vybavení přes Dněpr. Jak odborníci naznačují, pravděpodobně za den by ukrajinské síly mohly zaútočit na několik nepřátelských muničních skladů v Mykolajivské a Chersonské oblasti. Zejména v zahradách (vedle Snigirevky) a Kamyshany. Analytici věnují pozornost evakuaci, které ukrajinské úřady oznámily zejména z Myrolyubovky (jihovýchodně od Vysokopole), což může naznačovat, že ozbrojené síly Ukrajiny postoupily k osadě. V současné době existují tři oblasti vojenské činnosti na jihu: severozápadně od Chersonu, poblíž ukrajinského předmostí přes řeku Ingulets a jižně od hranic Chersonu. Dněpropetrovská oblast na západ od Vysokopole.

    Připomeňme, že podle ranního oznámení generálního štábu ozbrojených sil Ukrajiny naši vojáci zasáhli za den 13 bašt ruských jednotek, takže se nepřítel snaží skrýt značné ztráty. Dodáváme, že podle britské rozvědky ruská armáda pociťuje nedostatek útočné pěchoty a nižších velitelů a snaží se je kompenzovat zajatci a předčasným ukončení studia kadetů vojenských škol.Skrýt celý příspěvek

  • Tecka
    08:27 16.09.2022

    OT.
    Dzisiaj podpisanie umowy na fa-50 (no cóż..)
    Podpisanie umów na ciężkie satelity szpiegowskie i bsp MQ-9 , przesunięte się na koniec kwartału tego roku .

    OT.
    Dzisiaj podpisanie umowy na fa-50 (no cóż..)
    Podpisanie umów na ciężkie satelity szpiegowskie i bsp MQ-9 , przesunięte się na koniec kwartału tego roku .

  • Cernysip
    08:24 16.09.2022

    Rusové jsou připraveni uprchnout z pravého břehu Chersonské oblasti, ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové jsou připraveni uprchnout z pravého břehu Chersonské oblasti, ale nemohou
    https://www.rbc.ua/rus/news/ro...
    KHERSON, PÁTEK 16. ZÁŘÍ 2022 09:13
    Ruské jednotky jsou již připraveny k útěku z pravého břehu Chersonské oblasti, ale nemohou, protože ozbrojené síly Ukrajiny neustále ničí přechody.
    Michail Samus, ředitel New Geopolitics Research Network, to řekl v rozhovoru pro RBC-Ukraine.
    "Nemůžou odtamtud utéct (z pravého břehu Chersonu - pozn. red.). Můžete zkusit plout na člunech. Samozřejmě jsou připraveni. Nechápou, co tam dělají. Ale hodně jich tam bylo přivezeno – je tam asi 20 000 lidí, kteří jasně chápou, že nemají šanci, zvlášť po tom, co se stalo v Charkovské oblasti,“ řekl. Podle experta rozumí většina ruských důstojníků umístěných na pravém břehu Chersonu tomu, že jejich pozice je naprosto beznadějná.
    "Mají velmi málo šancí na útěk na Krym, za sebou mají Dněpr a neustále se hroutící přechody. Některé z nich lze opravit, ale je to všechno velmi nestabilní a neefektivní," dodal.Skrýt celý příspěvek

    • Profesor
      08:32 16.09.2022

      Rozumným řešením by byla kapitulace.

      Rozumným řešením by byla kapitulace.

      • bently
        08:37 16.09.2022

        Kapitulace nebo katapultace, hlavně, ať jsou pryč.

        Kapitulace nebo katapultace, hlavně, ať jsou pryč.

        • greenBelt
          15:52 16.09.2022

          Pokud by se na RU webech objevila fotka s 20 tis. zajatci byla by to další rána pro jejich propagandu. Pokud budou zničeni nebo pokud utečou, tak to tak dobře neposlouží.

          Pokud by se na RU webech objevila fotka s 20 tis. zajatci byla by to další rána pro jejich propagandu. Pokud budou zničeni nebo pokud utečou, tak to tak dobře neposlouží.

        • Profesor
          13:12 17.09.2022

          Dekapitace?

          Dekapitace?

      • Tino
        08:58 16.09.2022

        to by bol klincek ro rakve velkeho genai v moskve fiasko, ktore mu RUS nidky neodpoustia, vzdat sa nesmu, resp Puitn je ochotny bojovat do posledneho RUS vojaka na zapadnom brehu ...Zobrazit celý příspěvek

        to by bol klincek ro rakve velkeho genai v moskve fiasko, ktore mu RUS nidky neodpoustia, vzdat sa nesmu, resp Puitn je ochotny bojovat do posledneho RUS vojaka na zapadnom brehu Dnepra a ked ten posledny skape vymyslia RUS nejaku hrdinsku epopej....Putina a spol to udrzi v hre, kapitulacia je z pohladu politiky nemyslitelna....uvidime , co na to bezni RUS vojaci.Skrýt celý příspěvek

        • Zablokovaný Prievan
          10:41 16.09.2022

          Ešte sa spýtať toho posledného RUS vojaka, čo si o tom myslí...

          Ešte sa spýtať toho posledného RUS vojaka, čo si o tom myslí...

    • alter01
      08:41 16.09.2022

      Neviem ako a kade by utekali . Toľko vojakov a techniky je niečo ako tá povestná 64 km kolona ktorá skončila veľmi neslávne! Na toľko vojakov a techniky by asi nestačili všetky ...Zobrazit celý příspěvek

      Neviem ako a kade by utekali . Toľko vojakov a techniky je niečo ako tá povestná 64 km kolona ktorá skončila veľmi neslávne!
      Na toľko vojakov a techniky by asi nestačili všetky člny Ruska.
      Ďakeko lepšie , pre nich , by bolo poumývať sa , vyčistiť mundúry , nastúpiť po rotách a na čele s kutálkou za spevu Kaťuše sa vydať v plen ! Nech svet vidí , že ruský vojak má hrdosť!Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      09:55 16.09.2022

      Možná si budou muset zaplavat dokud není voda ledová

      Možná si budou muset zaplavat dokud není voda ledová

  • Atomas
    08:24 16.09.2022

    Rusko stahuje poslední rezervy ze Sýrie k převodu na Ukrajinu

    https://www.moscowtimes.ru/202...

    Rusko stahuje poslední rezervy ze Sýrie k převodu na Ukrajinu

    https://www.moscowtimes.ru/202...

    • 5uldo
      10:22 16.09.2022

      68 tis ich tam bolo v 2018, kolko ich moze byt teraz?

      68 tis ich tam bolo v 2018, kolko ich moze byt teraz?

      • Maskot
        13:56 16.09.2022

        68 ?

        68 ?

    • greenBelt
      15:53 16.09.2022

      Co tam povzbudit Syrskou opozici?

      Co tam povzbudit Syrskou opozici?

  • Cernysip
    08:20 16.09.2022

    Jak Evropa zasáhla Rusko do zubů v reakci na vydírání plynem https://glavred.info/article/k... Nadcházející ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak Evropa zasáhla Rusko do zubů v reakci na vydírání plynem
    https://glavred.info/article/k...
    Nadcházející zima nebude pro státy EU jednoduchá, protože se potýkají s problémem rostoucích cen energií a akumulace plynu na topnou sezónu.
    Státy, které jsou členy EU, jsou rozděleny do skupin podle rizik, která mohou v případě odstávky plynu vzniknout. Jedna ze skupin zahrnuje země, které byly dosud zcela závislé na ruském plynu a částečně hledaly alternativy k dodávkám z Ruské federace (Finsko a pobaltské země).
    V jiných skupinových státech, které přijímají a spotřebovávají malé objemy ruského plynu, a proto nemají vážné následky (Francie, Španělsko). Ke stabilizaci této situace má EU z roku 2017 směrnici o bezpečnosti dodávek plynu, neboli, jak se říká SOS (Security Of Supply). Tento dokument stanoví, že v případě krize státu jsou členové EU povinni si vzájemně pomáhat: vzájemně si dodávat plyn a vyměňovat si informace. Kromě toho musí každý členský stát EU vypracovat pohotovostní plány a třístupňový varovný systém. Tento požadavek však dosud nesplnily všechny členské státy. "Je jasné, že zastavení dodávek plynu brání naplnění zásobníků a realizaci jeho výměny mezi zeměmi. Komisař EU pro hospodářské záležitosti Paolo Gentiloni však 3. září poznamenal, že Evropská unie je dobře připravena na případ, že úplné zastavení dodávek ruského plynu díky skladovacím kapacitám a energeticky úsporným opatřením.
    v EU jsou zatím zásoby plynu asi 80% díky diverzifikaci dodávek, i když situace v různých zemích není stejná. Státy EU však stále zůstávají závislé na ruském plynu. Situace v Německu je obzvláště obtížná: závislost země na ruském plynu ji činí zranitelnou, proto hledá alternativní způsoby zásobování,“ poznamenává pro Glavred Viktoria Tyutyunnikovová, místopředsedkyně představenstva Asociace zástupců malých a středních podniků v Kyjevě.

    Největší riziko v Lotyšsku
    Pokud jde o akumulaci plynu, přijala EU nové nařízení, který stanoví povinné naplnění podzemních zásobníků na 80 % k 1. listopadu letošního roku a na 90 % v dalších letech. Příloha nařízení specifikuje plánované prozatímní míry naplnění, kterých musí země dosáhnout k 1. srpnu, 1. září a 1. říjnu 2022.
    "Země obecně plní plánovaná opatření k naplnění zásobníků plynem. Jedinou zemí, která stále zaostává za harmonogramem stanoveným nařízeními, je Lotyšsko." Jeho zásobníky jsou důležité pro celý region Baltského moře, protože ani Litva, ani Estonsko nemají funkční skladovací prostory. Největší pravděpodobnost potíží s dodávkami plynu lze tedy očekávat v tomto regionu, který je kromě nízké vytíženosti zásobníků stále velmi závislý na ruském plynu. Zprovoznění propojovacího vedení Polsko-Litva může situaci zlepšit, protože umožní přijímat plyn z jiných regionů EU. Hodně však závisí na fyzické dostupnosti zdroje plynu v regionu a schopnosti přepravit dostatečné množství plynu v rámci pobaltského regionu (například kapacita litevského Lotyšsko pouze plánuje expanzi)“, říká šéfredaktor DiXi Group Andrey Ursta.
    Dodejme, že problémy pobaltského regionu jsou důsledkem historické závislosti na ruském plynu, kterou lze jen stěží překonat za jeden rok. Nicméně, země v regionu před válkou usilovaly a stále usilují o diverzifikaci dodávek a snížení závislosti na ruském plynu. Například Estonsko dokončuje stavbu terminálu pro dovoz zkapalněného zemního plynu, Litva před válkou postavila terminál Nezavisimost LNG, totéž Polsko-Litva měla za cíl snížit závislost na ruském plynu.
    Naproti tomu je příklad Maďarska, které neprokázalo žádnou politickou vůli zmírnit rizika plynoucí z topné sezóny a závislosti na ruském plynu, ačkoliv výchozí podmínky pro to jsou u něj lepší než u stejných pobaltských zemí – více možností pro alternativní zdroje dodávek, rozsáhlejší infrastruktura přeshraničních dodávek plynu. Pokud mluvíme o osvědčených postupech přípravy na topnou sezónu z hlediska dostupnosti zdrojů, pak je zde příklad Polska orientační. Jeho nejlepší připravenost na topnou sezónu a schopnost naplnit skladovací prostory, podle Andrey Ursta je to dáno především dlouhodobou strategií vyřazování ruského plynu od roku 2023, která se začala realizovat dávno před válkou a zahrnovala výstavbu LNG terminálů ve Swinoujscie a Gdaňsku, plynovodu Baltic Pipe, který umožňuje příjem plynu z Norska.

    Ostatní země v regionu (např. velcí spotřebitelé – Itálie, Německo) donedávna spoléhali na ruský plyn a diverzifikační opatření. Hledali tedy alternativní dodavatele, dokončovali výstavbu nové infrastruktury. Ale všichni to začali dělat až se začátkem ruské totální invaze na Ukrajinu.

    Nápady Ruska-vyděrače
    Jak bude v budoucnu pokračovat ruské vydírání zemí EU na plynu? Co Rusko vymyslí kromě opravy Nord Stream 1? Bude plyn plně dodáván přes území Ukrajiny? Může Rusko obecně na nějakou dobu přerušit plné dodávky plynu evropským spotřebitelům?
    "Podle našeho názoru, Rusko bude i nadále vydírat státy EU úplným zastavením dodávek plynu. Konkrétně ruský Gazprom od 31. srpna zcela zastavil dodávky plynu do Evropy prostřednictvím plynovodu Nord Stream-1, přičemž toto rozhodnutí vysvětlil plánovanými preventivními pracemi na jednotce plynového kompresoru. EU také zvažuje možnosti úplného nebo částečného zastavení dodávek plynu, takže každý stát by měl vypracovat krizový plán. Takové obavy jsou skutečně oprávněné, protože Gazprom postupně omezuje dodávky do řady evropských zemí, jako je Německo, Itálie a Francie. Kromě toho, „Gazprom“ dříve zcela zastavil dodávky do řady států, zejména kvůli jejich odmítnutí platit za plyn v rublech,“ poznamenává Victoria Tyutyunnikova.
    Ale Andrej Ursta věří, že strategické úplné zastavení dodávek plynu Rusy (dříve nebo později) je nevyhnutelné, zejména pokud se EU nepodvolí manipulaci a prokáže v této otázce jednotu a solidaritu. „Možnost úplného zastavení dodávek plynu do EU pro Rusko je energetickým a politickým ekvivalentem jaderných zbraní (je zajímavé, že stejnou metaforu kdysi použil i maďarský ministr zahraničí) – silná rána pro soupeře. Jenže jejím použitím Rusové vyčerpávají svůj „vojenský arzenál“. Rusové proto tuto možnost šetří jako tu poslední,“ je přesvědčen.
    Zajímavé je, že odborníci se domnívají, že takovým extrémním případem by mohlo být zavedení cenových stropů plánovaných EU. Rusko pravděpodobně nebude souhlasit s dodávkou plynu za takové ceny, protože eliminuje možnost manipulace s trhem a znemožňuje vydírání, a proto zbavuje Rusko naděje na změnu chování EU na podporu Ukrajiny plynovým vydíráním.
    Jak poznamenává šéfredaktorka Svetlana Mikhailovskaya, Zástupce ředitele Evropské obchodní asociace Rusové budou vždy přicházet s novými důvody pro omezení dodávek plynu do Evropy, jak to nyní vidíme v situaci s Nord Stream.
    „Je možné, že později přijdou s nějakým důvodem k zastavení dodávek plynu přes ukrajinskou GTS. Aby Evropa zmírnila dopad ruského plynového vydírání, musí hledat alternativní zdroje dodávek a Ukrajina jí v tom může pomoci exportem energetických zdrojů – plynu, uhlí, elektřiny. Nyní, kvůli řadě objektivních a subjektivních faktorů, existují určitá omezení: vývoz plynu a uhlí je zakázán, a objem exportu elektřiny je nyní malý. Doufáme, že se zvýší objem exportu elektřiny, což Evropě pomůže snížit dopad ruského plynového vydírání,“ dodává.

    Rusko si více škodí
    Koho Rusko nejvíce zhoršuje svým energetickým vydíráním, včetně plynu, vůči zemím EU nebo sobě?
    Je jasné, že Ruská federace využívá energetické vydírání, včetně plynu, k tlaku na státy EU. Účelem těchto akcí je touha dosáhnout z těchto zemí snížení podpory Ukrajině, zejména na dodávky zbraní.
    "Dle našeho názoru však jejími provokativními akcemi utrpí samotná Ruská federace. Zatím se situace s omezováním dodávek "modrého" paliva vyrovnává z důvodu zdražování. Tato situace však bude nevydrží příliš dlouho, protože země EU aktivně hledají alternativu k ruskému plynu a po jejím nalezení ho přestanou nakupovat,“ říká Viktoria Tyutyunnikova.
    Světlana Michajlovskaja žádá, abychom nezapomněli, že ruský Gazprom jednoduše spaluje každý den více než 4 miliony metrů krychlových plynu v hodnotě asi 10 milionů dolarů, což má již nyní významný dopad na ruskou ekonomiku. Podle odhadů agentury Bloomberg, pokud se Evropa úplně vzdá ruského plynu, přijde Ruská federace na nevybraných daních o více než 6 miliard dolarů ročně. Svou ekonomiku nebude schopna obnovit minimálně do roku 2030.

    Existuje mnoho kompenzátorů
    Jak mohou evropské země kompenzovat (nebo již kompenzují) pokles objemů nákupů ruského plynu a dalších energetických nosičů? Jak v tomto smyslu vypadá dovoz norského plynu a LPG z USA? Do jaké míry bude plyn z těchto zemí dražší (nebo naopak levnější) než plyn ruský?

    Nyní státy, členové EU zkoumají a začínají využívat různé způsoby, jak být nezávislí na ruském plynu. Například Německo zvažuje opětovné spuštění uhelných elektráren a mohlo by prodloužit životnost svých zbývajících jaderných elektráren a zároveň vyzývá k zachování plynu. „EU také plánuje zvýšit objem nákupů plynu z jiných zemí (Spojené státy americké, Norsko, Katar, Nigérie atd.). Právě Norsko nyní hraje vedoucí roli v zásobování EU plynem, což umožnilo vytvořit rekordní přebytek státního rozpočtu. Spojené státy přepravují zkapalněný plyn i do států – členů EU, které již přijaly více než 40 miliard m3 plynu, což je téměř dvojnásobek objemu dodávek v roce 2021,“ poznamenává Victoria Tyutyunnikova. Podle Světlany Michajlovské obecně země EU nyní aktivně diskutují o plánu na snížení spotřeby plynu. V tom navíc může výrazně pomoci export elektřiny z Ukrajiny. „Toto nedávno prohlásil premiér Denys Shmygal a poznamenal, že pokud se exportní potenciál ukrajinské elektřiny zvýší z 300 na 2000 MW, ukrajinská elektřina pomůže nahradit značné objemy ruského plynu,“ dodává.

    Rizika jsou, ale lze je vyrovnat
    Jaká jsou rizika plynového vydírání evropských zemí Ruskem pro Ukrajinu?
    Je zřejmé, že plynové vydírání Evropy ze strany Ruska má pro Ukrajinu určitá rizika. Ano, Andriy Gerus, předseda Výboru pro energetiku a bydlení a veřejné služby, řekl, že Rusko by mohlo zastavit tranzit plynu přes Ukrajinu, vytvořit nedostatek plynu, což by zvýšilo cenu plynu v Evropě,
    odkud plyn dováží sama naše země.
    „Kromě toho, pokud EU nakonec přistoupí na podmínky Ruské federace (ačkoli je to nepravděpodobné), existuje riziko, že Ukrajina zastaví dodávky zbraní a sníží počet dalších podpůrných opatření z Evropy,“ uvedla Victoria Tyutyunnikova. .
    Světlana Mikhailovskaya zase věří, že pokud bude nutné dovážet plyn v zimě, bude Ukrajina čelit problému vysokých cen, pokud do té doby v Evropě neklesnou, a možnému nedostatku zdroje na evropském trhu. „Aby se toto riziko minimalizovalo, může stát nakupovat vlastní plyn od soukromých společností. Toto rozhodnutí umožní Ukrajině nakupovat „modré“ palivo za mnohem nižší cenu než dovážené. Za druhé, díky tomu peníze zůstanou v ukrajinské ekonomice. Navíc to dá soukromým producentům plynu možnost zvýšit vlastní produkci plynu, naplnit státní rozpočet a dát práci tisícům lidí,“ shrnuje.Skrýt celý příspěvek

    • IvnB
      09:01 16.09.2022

      Jak je na tom s energiami Ukrajina? Stále riešime len seba (EÚ), ale tam je 40mil ľudí, ktorí potrebujú teplo. Dokážeme pomáhať aj im?

      Jak je na tom s energiami Ukrajina? Stále riešime len seba (EÚ), ale tam je 40mil ľudí, ktorí potrebujú teplo. Dokážeme pomáhať aj im?

      • caesar
        09:41 16.09.2022

        Budeme. Ked prituhne (situacia, nie zima) bude sa setrit. A priestor na setrenie je vsade a je velky. Ludia su dnes velmi pohodlny a ani si neuvedomuju ako malo k spokojnemu zivotu ...Zobrazit celý příspěvek

        Budeme. Ked prituhne (situacia, nie zima) bude sa setrit. A priestor na setrenie je vsade a je velky. Ludia su dnes velmi pohodlny a ani si neuvedomuju ako malo k spokojnemu zivotu vlastne potrebuju. Osobne velke obavy nemam aj ked si vsetci priplatime.Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        09:43 16.09.2022

        Pred útokom Ruska na Ukrajinu (24.2.2022) bola Ukrajina: - v plyne sebestačná na úrovni 70%. Teda iba 30% plynu dovážala. - v elektrine bola Ukrajina sebestačná. V roku 2021 na ...Zobrazit celý příspěvek

        Pred útokom Ruska na Ukrajinu (24.2.2022) bola Ukrajina:
        - v plyne sebestačná na úrovni 70%. Teda iba 30% plynu dovážala.
        - v elektrine bola Ukrajina sebestačná. V roku 2021 na Ukrajine vyprodukovali 172,2 mld. kWh pri Ukrajinskej spotrebe 169,2 mld. kWh. Rozdiel je 3 mil. MWh a teda priemerne to je niečo pod 350MW

        Vojna veľa zmenila, predovšetkým mnoho najväčších spotrebiteľov plynu a elektriny v krajine prestali existovať (ale aj celé mestá). Teda toto je faktor, ktorý by mal znížiť spotrebu, resp. zvýšiť prebytok energií. Na druhej strane Rusko útočí aj na elektrárne a teda týmto aj na Európu.

        Pokiaľ Ukrajinci hovoria, že majú kapacitu exportovať až 2000MW, tak to hovorí o tom, že v tomto momente majú viac zdrojov ako spotreby. Na druhej strane 2000MW to nie je až tak veľa aby to zachránilo EU v aktuálnej energetickej kríze. Len jadrové elektrárne v Nemecku, ktoré sa mali vypnúť mali inštalovaný výkon 8000MWh a 30 000MWh uhoľné elektrárne, ktoré sa mali vypnúť do konca 2022.Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    08:20 16.09.2022

    Souboj BTR-4 s BTR-80 https://twitter.com/Blue_Sauro... ... no spíš "vražda" BTR-80 :-) BTR-4 po 7 měsících už asi moc v ...Zobrazit celý příspěvek

    Souboj BTR-4 s BTR-80 https://twitter.com/Blue_Sauro... ... no spíš "vražda" BTR-80 :-)

    BTR-4 po 7 měsících už asi moc v provozu nebude.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    08:08 16.09.2022

    Když potká soused souseda...
    https://www.facebook.com/TMBKO...

    Když potká soused souseda...
    https://www.facebook.com/TMBKO...

  • Cernysip
    08:05 16.09.2022

    https://www.iswresearch.org... Ukrajinské síly pokračují v protiofenzivních operacích na východní Ukrajině a stále více tlačí na ruské pozice a logistické linie ve východním ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.iswresearch.org...
    Ukrajinské síly pokračují v protiofenzivních operacích na východní Ukrajině a stále více tlačí na ruské pozice a logistické linie ve východním Charkově, severním Luhansku a východní Doněcké oblasti. Ruské zdroje uvedly, že ukrajinské síly pokračují v pozemních operacích jihozápadně od Izyumu poblíž Lymanu, a na východním břehu řeky Oskil, údajně donutily ruské síly stáhnout se z některých oblastí na východní Ukrajině a posílit jiné. Ruské síly na východě Ukrajiny se pravděpodobně budou snažit udržet své obranné linie, pokud budou ukrajinské síly pokračovat v tlaku dále na východ.
    Kreml reaguje na porážku kolem Charkovské oblasti zdvojnásobením kryptomobilizace namísto stanovení podmínek pro mobilizaci všeobecnou. Čečenský vůdce Ramzan Kadyrov vyzval všechny federální subjekty, aby zahájily „sebemobilizaci“ a nečekaly, až Kreml vyhlásí stanné právo.
    Kadyrov tvrdil, že každý federální subjekt musí prokázat svou připravenost pomoci Rusku naverbováním nejméně 1 000 vojáků namísto přednášení projevů a pořádání neplodných veřejných akcí. Ruská propagandistka Margarita Simonyan zopakovala, že je třeba, aby se Rusové dobrovolně připojili k válečnému úsilí, a několik loajálních ruských guvernérů Kadyrovův projev veřejně podpořilo. Rusy jmenovaný šéf okupovaného Krymu Sergej Aksjonov oznámil vytvoření dvou dobrovolnických praporů na poloostrově na podporu Kadyrovových výzev.

    Porážka kolem Charkovské oblasti přiměla Kreml, aby vyhlásil celoruskou náborovou kampaň. Představitelé Kremlu a státní sdělovací prostředky předtím neuskutečnily celostátní náborové výzvy, ale místo toho pověřily místní úředníky a organizace, aby vytvořili síly zdánlivě z vlastní iniciativy. Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov vágně uvítal vytvoření 12 praporů, zatímco 47 loajálních federálních subjektů inzerovalo a financovalo náborovou kampaň regionálního dobrovolnického praporu. Významný ruský milblogger a zastánce všeobecné mobilizace chválil úředníky jako Kadyrov za to, že převzali náborovou kampaň z neschopného ruského ministerstva obrany; tato úprava náboru pravděpodobně zajistí Kremlu větší podporu mezi nacionalistickými osobnostmi, které jsou vůči ruskému MO stále kritičtější, i když nápor nevygeneruje velké množství bojově efektivních jednotek.

    Kreml pravděpodobně opustil své úsilí chránit vybrané federální subjekty před náborovými akcemi, což může zvýšit sociální napětí. ISW již dříve informovalo, že se Kreml pokusil ochránit obyvatele Moskvy před zprávami o vytvoření moskevského dobrovolnického pluku „Sobyaninsky Polk“. Ruský opoziční server The Insider poznamenal, že několik skupin v republikách Burjatsko, Kalmykia, Tuva, a Yakytia (Republika Sakha) se veřejně staví proti důrazu Kremlu na nábor na etnickém základě. Simonyanino prohlášení o „sebemobilizaci“ vyvolalo mezi Rusy četné negativní komentáře, které vyzývaly ruské oligarchy, aby zaplatili za válku a bojovali ve ní. Kreml téměř jistě vyčerpal velkou část sil původně umístěných na ruských základnách v bývalých sovětských státech od února, kdy začala ruská rozsáhlá invaze na Ukrajinu, což pravděpodobně oslabilo ruský vliv v těchto státech. Rádio Svobodná Evropa / Rádio Liberty (RFE/RL) 14. září oznámilo, že ruská armáda již od úplného začátku rozmístila na Ukrajinu přibližně 1 500 ruských příslušníků z 201. ruské vojenské základny v Dušanbe v Tádžikistánu a plánuje v budoucnu rozmístit dalších 600 vojáků ze zařízení v Dušanbe a Bochataru, jihotádžickém městě. RFE/RL dále 13. září informovalo, že Rusko pravděpodobně od konce roku 2021 přesunulo přibližně 300 vojáků Tuvanů z ruské letecké základny Kant v Kyrgyzstánu do bojů na Ukrajině v různých bodech.

    Stažení ze středoasijských států je pozoruhodné v souvislosti s pohraničními střety mezi Kyrgyzstánem a Tádžikistánem. Tádžičtí a kyrgyzští pohraničníci 14. září začali palbu ve třech samostatných incidentech, při nichž zahynuli nejméně dva lidé. Nárůst násilí mezi Tádžikistánem a Kyrgyzstánem, které jsou oba členy Ruskem kontrolované Organizace smlouvy o kolektivní bezpečnosti (CSTO),
    přichází spolu s obnovenou agresí Ázerbájdžánu proti členskému státu CSTO Arménii. Ruské síly také stáhly 800 vojáků z Arménie na začátku války, aby doplnily ztráty na Ukrajině, jak již dříve informoval ISW.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:02 16.09.2022

    Podle ISW ofenzíva v Charkovské oblasti pokračuje a Ukrajinci překročili řeku Oskil na severu i na jihu. Na jihu měli osvobodit Sosnove a tím donutit Rusy vyklidit i Studenok, aby ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle ISW ofenzíva v Charkovské oblasti pokračuje a Ukrajinci překročili řeku Oskil na severu i na jihu. Na jihu měli osvobodit Sosnove a tím donutit Rusy vyklidit i Studenok, aby se vyhnuli obklíčení. Na severu v Hryanykivce na východním břehu Oskilu už má prý dokonce vybudované pozice ukrajinské dělostřelectvo.

    ISW se odvolává na ruské zdroje. O tom jihu píše Rybar, k severu zdroj nevím.

    K Chersonu. Z několika různých zpráv taky ISW vyvozuje, že se Rusové stahují z okolí předmostí u Davydiva Bridu, zatímco pod Vysokopyllia pokračují tvrdé boje.

    https://www.understandingwar.o... Skrýt celý příspěvek

  • Sustr
    07:18 16.09.2022

    Dvacátý první balíček vojenské pomoci z USA pro UA v hodnotě 600 mil USD - DOD: ...Zobrazit celý příspěvek

    Dvacátý první balíček vojenské pomoci z USA pro UA v hodnotě 600 mil USD - DOD:
    https://www.defense.gov/News/R... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      08:57 16.09.2022

      Pekné:
      - 1 000 presne navádzaných 155 mm delostreleckých nábojov - to už je celkom pekné množstvo takých drahých nábojov.
      - protilietadlové systémy bez posádky - čo to môže byť?

      Pekné:
      - 1 000 presne navádzaných 155 mm delostreleckých nábojov - to už je celkom pekné množstvo takých drahých nábojov.
      - protilietadlové systémy bez posádky - čo to môže byť?

      • Sustr
        09:23 16.09.2022

        Chápu to jako systémy proti bezpilotním prostředkům (dronům).

        Chápu to jako systémy proti bezpilotním prostředkům (dronům).

      • Sunakashi
        09:37 16.09.2022

        Že by C-ram?...

        Že by C-ram?...

  • Анатолий
    01:10 16.09.2022

    Humanitární centrum pomoci ukrajinským uprchlíkům (a historické památky v ulicích okolo) v Barceloně někdo zastříkal barvou a všude namaloval Z písmena :) V tomto random ruském ...Zobrazit celý příspěvek

    Humanitární centrum pomoci ukrajinským uprchlíkům (a historické památky v ulicích okolo) v Barceloně někdo zastříkal barvou a všude namaloval Z písmena :)

    V tomto random ruském Z-telegram kanálu jsou tomu samozřejmě rádi:
    https://t.me/aesdnr/13503?sing...
    Video poškozené španělské katedrály s písmeny z (popis videa je tam v jiném kontextu), zajímalo by mne kolik to bude stát, když si vzpomenu na pomalovaný Karlův most...
    https://t.me/avolkov123/3515... Skrýt celý příspěvek

    • Анатолий
      01:11 16.09.2022

      Omyl, první odkaz byl v single verzi
      https://t.me/aesdnr/13503...

      Omyl, první odkaz byl v single verzi
      https://t.me/aesdnr/13503...

    • demagog
      01:41 16.09.2022

      Aby to nebola "false flag" operacia ako ked v Bratislave na kostoly nastriekali "Boh je gay" :). Aspon to tvrdila (myslim) Inakost.

      Aby to nebola "false flag" operacia ako ked v Bratislave na kostoly nastriekali "Boh je gay" :). Aspon to tvrdila (myslim) Inakost.

      • Анатолий
        01:57 16.09.2022

        No jasně, proto jsem tam dal tu reakci random rushian

        No jasně, proto jsem tam dal tu reakci random rushian

    • ImreSVK
      06:57 16.09.2022

      V Spanielsku nic prekvapive. Kolko desatroci je po Frankovej smrti?
      Kvantum nacistov po 1945 tam zdrhlo.

      V Spanielsku nic prekvapive. Kolko desatroci je po Frankovej smrti?
      Kvantum nacistov po 1945 tam zdrhlo.

      • liberal shark
        07:28 16.09.2022

        Franko byl na druhé straně. Sssr podporoval španělské komunisty, kterým se u nás říká republikáni.

        Franko byl na druhé straně. Sssr podporoval španělské komunisty, kterým se u nás říká republikáni.

        • PavolR
          08:04 16.09.2022

          Dnešné Rusko však podporuje fašistov a fašisti do roztrhania tela podporujú Rusko.

          Dnešné Rusko však podporuje fašistov a fašisti do roztrhania tela podporujú Rusko.

        • LAMP
          08:29 16.09.2022

          "Franko byl na druhé straně."
          Rusko je snad komunistické? Pravý opak, je fašistické.

          "Franko byl na druhé straně."
          Rusko je snad komunistické? Pravý opak, je fašistické.

          • Hawk
            09:00 16.09.2022

            A není to to samé?? :-D Hnědá je jen jiná červená...

            A není to to samé?? :-D Hnědá je jen jiná červená...

  • Pedrodj007
    00:25 16.09.2022

    Silné ostrelovanie Valuyki v oblasti Belgorod. Mesto je bez elektriky. Dávam tomu 99% že to je ostrelovanie Ruskom aby malo zámienku na este väčšie svinstvá. ...Zobrazit celý příspěvek

    Silné ostrelovanie Valuyki v oblasti Belgorod. Mesto je bez elektriky. Dávam tomu 99% že to je ostrelovanie Ruskom aby malo zámienku na este väčšie svinstvá. https://twitter.com/tinso_ww/s... Skrýt celý příspěvek

    • Анатолий
      02:12 16.09.2022

      Rusko pořád ostřeluje příhraniční města které opustila po odchodu z Kyjevské oblasti, bylo by divné si myslet že tohle dokáže odůvodnit eskalaci. Z druhé strany je jakoby dokáže ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko pořád ostřeluje příhraniční města které opustila po odchodu z Kyjevské oblasti, bylo by divné si myslet že tohle dokáže odůvodnit eskalaci.
      Z druhé strany je jakoby dokáže namíchnout cokoliv, nefungují úplně logicky...Skrýt celý příspěvek

      • d_mm2288
        03:29 16.09.2022

        Samozrejme, po Valujkach lze bit naprosto bez uzardeni. Samozrejme je-li tam nejaky vojensky cil, nejsme neandrtálci, abychom posilali domy na panelaky, porodnice nebo divadla ...Zobrazit celý příspěvek

        Samozrejme, po Valujkach lze bit naprosto bez uzardeni. Samozrejme je-li tam nejaky vojensky cil, nejsme neandrtálci, abychom posilali domy na panelaky, porodnice nebo divadla slouzici jako kryt.Skrýt celý příspěvek

        • d_mm2288
          03:36 16.09.2022

          posilali rakety...

          posilali rakety...

        • fred
          07:34 16.09.2022

          Valujky jsou velká železniční křižovatka, odkud vedou tratě na Kupjansk (již osvobozený) a do Luhanska. Je to tedy regulérní vojenský cíl. Jejich zničením Ukrajinci donutí Rusy ...Zobrazit celý příspěvek

          Valujky jsou velká železniční křižovatka, odkud vedou tratě na Kupjansk (již osvobozený) a do Luhanska. Je to tedy regulérní vojenský cíl. Jejich zničením Ukrajinci donutí Rusy přesunout zásobování dále na východ, od Rostov na Donu.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...