VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • roboSE
    07:58 23.12.2022

    Ani tých hasičov nenechajú dve noci vyspať. Z viacerých zdrojov ide info, že zasa niekto fajčil vo vojenských objektoch priamo v ...Zobrazit celý příspěvek

    Ani tých hasičov nenechajú dve noci vyspať. Z viacerých zdrojov ide info, že zasa niekto fajčil vo vojenských objektoch priamo v Moskve.

    https://mobile.twitter.com/igo... Skrýt celý příspěvek

    • marint
      08:27 23.12.2022

      To je krajsi ;o), ak bol moc sa ospravedlnujem (nestiham citat vsetky prispevky, predvianocna pohoda je ta tam).
      https://twitter.com/i/status/1...

      To je krajsi ;o), ak bol moc sa ospravedlnujem (nestiham citat vsetky prispevky, predvianocna pohoda je ta tam).
      https://twitter.com/i/status/1...

      • roboSE
        08:37 23.12.2022

        Sakra. Z odkazov sa dozvedáme, že... . ,,POŽÁR U NÁDRŽE NA SUŠENÍ OBILÍ V OBCI KARDAYLOVO, REGION ORENBURG! Nádrž na sušení obilného odpadu vzplála kvůli poruše tepelných ...Zobrazit celý příspěvek

        Sakra. Z odkazov sa dozvedáme, že...

        . ,,POŽÁR U NÁDRŽE NA SUŠENÍ OBILÍ V OBCI KARDAYLOVO, REGION ORENBURG! Nádrž na sušení obilného odpadu vzplála kvůli poruše tepelných agregátů.,,Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          08:55 23.12.2022

          To je dost reálná možnost. Obilný odpad je vznětlivý a podobně jako mouka se kategorizuje mezi výbušné materiály. Pokud to tam žene nějaké dmychladlo, tak stačí déle trvající ...Zobrazit celý příspěvek

          To je dost reálná možnost. Obilný odpad je vznětlivý a podobně jako mouka se kategorizuje mezi výbušné materiály. Pokud to tam žene nějaké dmychladlo, tak stačí déle trvající zahřívání třeba poškozeným ložiskem, které se rozžhaví a nebo špatný výběr motoru, kdy to zalátal nějaký ožralý ivan či jiný pitomec.

          Fašistán je velká země a ještě k tomu plná alkoholiků a dementů. Nehledal bych za tím nějakou sabotáž. Předpokládám, teda že autor na případnou sabotáž naráží.Skrýt celý příspěvek

          • marint
            09:07 23.12.2022

            Presne. Ono sa to sklada s takych kuskov, tu zanedbana udrzba, tam nekvalitny nahradny diel - neni lozisko ako lozisko, lebo napr, to RuZke sa skor opotrebuje a zacne zahrievat. ...Zobrazit celý příspěvek

            Presne. Ono sa to sklada s takych kuskov, tu zanedbana udrzba, tam nekvalitny nahradny diel - neni lozisko ako lozisko, lebo napr, to RuZke sa skor opotrebuje a zacne zahrievat.
            Plus kopec sikovnych uslo z krajny (tusim uz 1M) a dalsich poslali na smrt, tak sa veci (udrzba) ktore nehoria odkladaju ... a takychto pripadov bude pribudat.
            Plus tu a tam k tomu aj trosku niekto pomoze ale to budu asi vacsie poziare.Skrýt celý příspěvek

        • JanCorvinus
          09:35 23.12.2022

          Presne tohle. V rusku neco hori porad. Od zanedbane udrzby, po poistne podvody, po tutlani uplatku, atd. Vubec to nema smysl sledovat. Prectete si neco o Cernobyl. Ja se divim ze ...Zobrazit celý příspěvek

          Presne tohle. V rusku neco hori porad. Od zanedbane udrzby, po poistne podvody, po tutlani uplatku, atd. Vubec to nema smysl sledovat. Prectete si neco o Cernobyl. Ja se divim ze tam toho nehori vice.Skrýt celý příspěvek

  • alansi
    05:41 23.12.2022

    Útok dronem na ruského vetřelce ve stylu kamikadze

    https://twitter.com/Seveerity/...

    Útok dronem na ruského vetřelce ve stylu kamikadze

    https://twitter.com/Seveerity/...

  • Upgrade
    03:47 23.12.2022

    Patriot - áno, tanky - "na ceste" Aj keď sa korešpondent „1+1“ na spoločnej tlačovej konferencii s Bidenom oboch prezidentov pýtal konkrétne na ATACMS, Zelenskyj mlčal. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Patriot - áno, tanky - "na ceste"

    Aj keď sa korešpondent „1+1“ na spoločnej tlačovej konferencii s Bidenom oboch prezidentov pýtal konkrétne na ATACMS, Zelenskyj mlčal. Ale Biden odpovedal. Aj s náznakmi. Najprv nahnevane vysvetlil, že chce nielen podporovať Ukrajinu, ale aj zachovať jednotu NATO a jednotu prístupov USA a EÚ.

    A na záver, v odpovedi na rovnakú otázku o ATACMS, dodal, že USA pracujú na tom, aby ostatné štáty (bez toho, aby spomenuli nejaké konkrétne) poskytli Ukrajine viac tankov. "S našimi partnermi už pracujeme na tom, aby sme zabezpečili, že Ukrajina dostane tanky a iné obrnené jednotky," zdôvodnil nedodanie niektorých druhov zbraní zo strany USA.

    https://www.eurointegration.co... Skrýt celý příspěvek

  • jisi
    03:00 23.12.2022

    Během posledních dnů se i tady dost diskutovalo o tom jak RA sestřeluje UA letadla za pomoci AWACS A-50. Na Flight radaru jej na rozdíl od E-3 nenajdete, jsou ale i jiné metody. Na ...Zobrazit celý příspěvek

    Během posledních dnů se i tady dost diskutovalo o tom jak RA sestřeluje UA letadla za pomoci AWACS A-50. Na Flight radaru jej na rozdíl od E-3 nenajdete, jsou ale i jiné metody. Na těchto záběrech ze satelitů je možné najít stopu po jeho motorech. Je to ze dne 2.12.2022.

    https://worldview.earthdata.na...

    https://worldview.earthdata.na...

    Létá na ruské straně hranice severně od Rostova na Donu. Obvod jednoho toho "oválu" cca 330 km. Od fronty létá asi 150 km.

    Někdo navrhoval sestřel, buď lepší protiletadlovou střelou, Meteorem pokud si to pamatuji dobře, nebo pozemní PVO S-300. Mám ten dojem že na něco takového čekají letecké hlídky na MiG-31 a SU-27/30/35. Jejich slabší stopy můžete zahlédnout tady:

    https://worldview.earthdata.na...

    Tady jsou záběry ze dne 20.12.2022.

    https://worldview.earthdata.na...

    Podle vzálenosti stopy po letadle a stínu který stopa vrhá létají docela vysoko. Určitě by se to dalo spočítat, teď v noci ale na to nemám.Skrýt celý příspěvek

    • jisi
      03:06 23.12.2022

      Sorry, v odkazu se nepřenáší měření. Tady jsou stopy u jednotlivých CAP. Je to na pozadí mraků, takže to jde hůře ...Zobrazit celý příspěvek

      Sorry, v odkazu se nepřenáší měření. Tady jsou stopy u jednotlivých CAP. Je to na pozadí mraků, takže to jde hůře najít.

      https://worldview.earthdata.na...

      https://worldview.earthdata.na...

      https://worldview.earthdata.na...

      https://worldview.earthdata.na... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:09 23.12.2022

      Fantastické ! To jsou tepelné nebo kondenzační stopy ?

      Fantastické ! To jsou tepelné nebo kondenzační stopy ?

      • jisi
        10:05 23.12.2022

        Na těch družicích jsou multispektrální senzory. Tyto obrázky jsou podle mého reprezentované (corrected reflectance) tak aby to vypadalo jak je to v reálu (true color). Takže podle ...Zobrazit celý příspěvek

        Na těch družicích jsou multispektrální senzory. Tyto obrázky jsou podle mého reprezentované (corrected reflectance) tak aby to vypadalo jak je to v reálu (true color). Takže podle mého to jsou kondenzační stopy. Možná letadla nelétala přímo na těchto místech, ty kondenzační stopy ve výšce nějakou dobu vydrží a vítr je odfoukne dál. Je to možné zjistit ze záběrů z různých družic. Ještě jsem se nedíval na dráhy družic a jejich čas nad cílem.

        Je to ze satelitů Terra (senzor MODIS), Aqua (senzor MODIS), NOAA-20 (senzor VIIRS), Suomi NPP (senzor VIIRS)

        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        Stejná data používají i NASA FIRMS, ale tam si tuto optickou vrstvu musíte vybrat v menu. NASA FIRMS primárně ukazují mapový podklad a vrstvu tepelných anomálií.

        Jen taková poznámka. Vše co je bílé nejsou mraky. Když se podíváte pořádně, najdete i místa kde se míchají bílá a tmavá místa. Tmavá jsou lesy, a bílá sníh na polích. Tady je Kyjev a okolí ze dne 19.12.2022.

        https://worldview.earthdata.na...

        A teď si představte že toto jsou veřejně dostupná data a družice prolétne nad jedním místem jen jednou denně a jednou v noci. Co teprve zvládnou placené komerční služby a armádní družice :-DSkrýt celý příspěvek

        • Storm
          10:50 23.12.2022

          Jestli to letadlo letělo přesně na tom místě jisté není... Co ale jisté je, je to, že tam kde ty stopy začínají to letadlo jistě bude... A může foukat jak chce...

          Jestli to letadlo letělo přesně na tom místě jisté není... Co ale jisté je, je to, že tam kde ty stopy začínají to letadlo jistě bude... A může foukat jak chce...

    • marint
      08:32 23.12.2022

      Smekam. Velky respekt za takyto prispevok. Vela noveho som sa dozvedel! Vdaka!!!

      Smekam. Velky respekt za takyto prispevok. Vela noveho som sa dozvedel! Vdaka!!!

  • Worko
    01:06 23.12.2022

    Pre vsetkych skeptikov, ktori si myslia, ze prichodom republikanov k moci sa zacne spochybnovat pomoc pre ...Zobrazit celý příspěvek

    Pre vsetkych skeptikov, ktori si myslia, ze prichodom republikanov k moci sa zacne spochybnovat pomoc pre ua

    https://twitter.com/lindseygra...

    Lindsey je jeden z frontlinerov zo starej republikanskej "gardy".Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      01:11 23.12.2022

      To není jen pro skeptiky, ale i pro novináře, kteří šíří kvaziliberální "pravdu" o zlých republikánech a skvělých progresivistech.

      To není jen pro skeptiky, ale i pro novináře, kteří šíří kvaziliberální "pravdu" o zlých republikánech a skvělých progresivistech.

      • Marty96
        08:32 23.12.2022

        Ještě bych upozornil i na to že i řada z nejzarytějších odpůrců pomoci Ukrajině v řadách kongresmanů principiálně nezpochybňuje právo Ukrajiny bránit se, v některých případech ...Zobrazit celý příspěvek

        Ještě bych upozornil i na to že i řada z nejzarytějších odpůrců pomoci Ukrajině v řadách kongresmanů principiálně nezpochybňuje právo Ukrajiny bránit se, v některých případech dokonce ani a priori nejsou proti vojenské pomocí - "jen" požadují ať je proveden audit atp. Tohle je samozřejmě politická hra a rozhodně to neplatí o všech (MTG treba) ale myslím si že i to že není více viditelných zastupitelů co by vyřvávali jak je Ukrajina plná fašistů atp. je dobrá zpráva pro celkový diskurz.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        09:06 23.12.2022

        Novináři zjednodušují realitu, je to skoro popis jejich práce, popsat co se děje a to s sebou nese zjednodušení. Samozřejmě, že proti pomoci Ukrajině jsou dvě skupiny: progresivní ...Zobrazit celý příspěvek

        Novináři zjednodušují realitu, je to skoro popis jejich práce, popsat co se děje a to s sebou nese zjednodušení. Samozřejmě, že proti pomoci Ukrajině jsou dvě skupiny: progresivní pacifističtí demokrati (AOC), kteří nad tím chtějí zavřít oči a trumpisti. Problém je, že trumpisti mají reálně mnohem silnější podporu jak ve vlastní straně tak i u voličů, ačkoli nedávný vývoj jejich pozici dost ohrozil. Pořád je dobrá šance, že Trump bude kandidát Republikánů, i když klesá.Skrýt celý příspěvek

      • Comorous
        11:56 23.12.2022

        No prý ten projev ukrajinského prezidenta v Kongresu nesledovali zdaleka všichni zákonodárci z řad republikánů. Snad prý bylo přítomno něco kolem 80 republikánů. Můžu mi to někdo ...Zobrazit celý příspěvek

        No prý ten projev ukrajinského prezidenta v Kongresu nesledovali zdaleka všichni zákonodárci z řad republikánů. Snad prý bylo přítomno něco kolem 80 republikánů. Můžu mi to někdo potvrdit?Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      01:29 23.12.2022

      Dalsie vec je aj ta, ze cim viac budu mat na Ukrajine "preinvestovane", tym hlupejsie bude stopnut to a nedokocit.

      Dalsie vec je aj ta, ze cim viac budu mat na Ukrajine "preinvestovane", tym hlupejsie bude stopnut to a nedokocit.

      • Theokotos
        02:21 23.12.2022

        Jasně - samozřejmě, že i Republikáni vnímají mimořádnou historickou příležitost za velmi malých nákladů vyřadit z první ligy letitého soupeře/nepřítele a že ten se hloupostí ...Zobrazit celý příspěvek

        Jasně - samozřejmě, že i Republikáni vnímají mimořádnou historickou příležitost za velmi malých nákladů vyřadit z první ligy letitého soupeře/nepřítele a že ten se hloupostí vlastního vedení dostal do pasti, v níž ho mohou uvařit.
        Mainstreamoví Demokratům naklonění novináři to ovšem zbytečně dramatizují a podsouvají příběh o republikánské ukončení podpory Ukrajině, který má asi tak stejný racionální základ, jako údajné propojení Trumpa s ruskou vládou.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          09:30 23.12.2022

          Přitom stačí vydat jasnou deklarace republikanske podpory UA, a celou tu spekulaci ukončit.
          Nebo ještě lépe to podpořit při hlasování....

          Přitom stačí vydat jasnou deklarace republikanske podpory UA, a celou tu spekulaci ukončit.
          Nebo ještě lépe to podpořit při hlasování....

    • Trantor
      03:04 23.12.2022

      LG je senátor. V Senátu je podpora UA stabilní. Zajímavější to bude ve Sněmovně reprezentantů. Tam bude záležet jak moc velký mají vydírací potenciál trumpiste jako Matt Gaetz, ...Zobrazit celý příspěvek

      LG je senátor. V Senátu je podpora UA stabilní. Zajímavější to bude ve Sněmovně reprezentantů. Tam bude záležet jak moc velký mají vydírací potenciál trumpiste jako Matt Gaetz, Lauren Boebert a Marjorie Taylor Green. A kolik jich vůbec je. Třeba jich bude mezi rep kongresmany většina.Skrýt celý příspěvek

    • JVit
      08:50 23.12.2022

      Mytus o tom ze Republikani (jako strana) stopnou pomoc Ukrajine vytvorila demokraticka strana spolecne s levicovymi medii v USA jako predvolebni kampan pro posledni volby. Vyuzili ...Zobrazit celý příspěvek

      Mytus o tom ze Republikani (jako strana) stopnou pomoc Ukrajine vytvorila demokraticka strana spolecne s levicovymi medii v USA jako predvolebni kampan pro posledni volby. Vyuzili k tomu par kretenu, kteri se hold v Republikanske strane najdou ( tak jako u demokratu s tim jejich dopisem Bidenovi ) a opravdu prohlasovali se to chcou stopnout. A aniz bych chtel nejak obhajoval Trumpa, tak pokud se nepletu, tak on se taky nikdy explicitne nevyjadril proti podpore Ukrajiny.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        09:00 23.12.2022

        Přesně, podobná analogie Biden/Trump a přístup k Číně, kdy si někteří mysleli, že Biden to stopne a bude nějak jednat a ohýbat se. Zásadní změna přístupu u přístupu k válkám je ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně, podobná analogie Biden/Trump a přístup k Číně, kdy si někteří mysleli, že Biden to stopne a bude nějak jednat a ohýbat se.

        Zásadní změna přístupu u přístupu k válkám je možná podle mě v případě, kdy umírají američtí vojáci. Pokud se vleče bez výsledků, tak si z ukončení dřív nebo později udělá jedna ze stran volební heslo.Skrýt celý příspěvek

  • Heretic
    00:53 23.12.2022

    https://youtu.be/fa7eJeQK864...

    Video o cv90. Doporučuji se podívat na čas 33:30 a pořádně se dívat po nápisech uvnitř vozidla. (omlouvám se za ot)

    https://youtu.be/fa7eJeQK864...

    Video o cv90. Doporučuji se podívat na čas 33:30 a pořádně se dívat po nápisech uvnitř vozidla. (omlouvám se za ot)

    • Upgrade
      01:24 23.12.2022

      Zboznujem tieto hadanky. Ak mas co napisat tak to napis rovno.

      Zboznujem tieto hadanky. Ak mas co napisat tak to napis rovno.

      • SeaWolf
        08:48 23.12.2022

        Český nápisy, jedná se pravděpodobně o kus co tady byl na testování. Hádanka rozluštěna ;-)

        Český nápisy, jedná se pravděpodobně o kus co tady byl na testování. Hádanka rozluštěna ;-)

      • Mortles
        09:09 23.12.2022

        Jo, a jeden ten firemní zástupce, turecké jméno, má nášivku se slovenským znakem, pravděpodobně to měl na starost. A ano, vypadá to jako ten kus, co byl během tendru v ČR na ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo, a jeden ten firemní zástupce, turecké jméno, má nášivku se slovenským znakem, pravděpodobně to měl na starost. A ano, vypadá to jako ten kus, co byl během tendru v ČR na testování a tak dále, má ten krásnej paintjob přece jenom :DSkrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          23:43 23.12.2022

          Ak ide o riaditeľa platformy CV 90 Tarkana Turkcana, potom ide o bývalého holandského vojaka :-) ATM 2022 / 11 CV 90: Moderné vozidlo teraz i v budúcnosti ...

          Ak ide o riaditeľa platformy CV 90 Tarkana Turkcana, potom ide o bývalého holandského vojaka :-) ATM 2022 / 11 CV 90: Moderné vozidlo teraz i v budúcnosti ...

  • Sgt Murphy
    00:14 23.12.2022

    OT: Európska komisia bude blokovať všetkých 22 miliárd eur z kohéznych fondov Európskej únie určených pre Maďarsko, pokým maďarská vláda nesplní podmienky súvisiace s nezávislosťou ...Zobrazit celý příspěvek

    OT: Európska komisia bude blokovať všetkých 22 miliárd eur z kohéznych fondov Európskej únie určených pre Maďarsko, pokým maďarská vláda nesplní podmienky súvisiace s nezávislosťou justície, akademickými slobodami, právami LGBTQ+ komunity a azylovým systémom. (Denník N)

    Ufff... Tak toto Orbána nepoteší :DSkrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      01:12 23.12.2022

      Jaké podmínky?

      Jaké podmínky?

      • Upgrade
        01:31 23.12.2022

        Orban na LGBT pochode v tangacoch.

        Orban na LGBT pochode v tangacoch.

        • Theokotos
          01:47 23.12.2022

          :-D Ajaj, tak to asi nedá :-o
          Hlavně, aby ty podmínky byly "fér"...

          :-D Ajaj, tak to asi nedá :-o
          Hlavně, aby ty podmínky byly "fér"...

          • PavolR
            09:17 23.12.2022

            Keby to aj dal, my to nedáme. Bola by to vizuálna atómová bomba ... ;-)

            Keby to aj dal, my to nedáme. Bola by to vizuálna atómová bomba ... ;-)

    • liberal shark
      05:15 23.12.2022

      Skvělý nápad jak rozvratit EU :-(

      Skvělý nápad jak rozvratit EU :-(

      • peal
        08:07 23.12.2022

        Naopak, konečně se nastavují mantinely. Některé státy to potřebují jako sůl.

        Naopak, konečně se nastavují mantinely. Některé státy to potřebují jako sůl.

        • liberal shark
          08:12 23.12.2022

          Nastavení mantinelů a jejich důsledné vynucování by bylo absolutně v pořádku, kdyby to platilo pro všechny členské státy EU stejně. To by ovšem museli zarazit platby polovině z ...Zobrazit celý příspěvek

          Nastavení mantinelů a jejich důsledné vynucování by bylo absolutně v pořádku, kdyby to platilo pro všechny členské státy EU stejně. To by ovšem museli zarazit platby polovině z nich.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            14:37 23.12.2022

            Je vidět, že spoustu lidí tu má o EU pouze mlhavé představy. Ten nový předpis o genderovém jazyce si pamatujete. Jak ho honem rychle zase schovali, protože se zdvihl takový ...Zobrazit celý příspěvek

            Je vidět, že spoustu lidí tu má o EU pouze mlhavé představy. Ten nový předpis o genderovém jazyce si pamatujete. Jak ho honem rychle zase schovali, protože se zdvihl takový poprask, že nevěděli co dřív. EU orgány mají autokratické tendence a levicově laděným divákům to nevadí, protože levice zatím v EU vládne. Chci vidět, co stane, až jednou získají většinu (středo)pravicové/konzervativní frakce. To bude jekotu.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      07:01 23.12.2022

      Myslim, ze ho driv nebo pozdeji poslou vramci Fidesz-u do duchodu. Hezky mu vsichni zatleskaji, a pride tam nekdo co je min palicaty.

      Myslim, ze ho driv nebo pozdeji poslou vramci Fidesz-u do duchodu. Hezky mu vsichni zatleskaji, a pride tam nekdo co je min palicaty.

  • bently
    23:08 22.12.2022

    Jak to vypadá v Buči a Irpini devět měsíců po ruském útoku

    https://www.youtube.com/watch?...

    Jak to vypadá v Buči a Irpini devět měsíců po ruském útoku

    https://www.youtube.com/watch?...

    • Theokotos
      01:21 23.12.2022

      Paní Olha: "Bude těžko. Nikdo neřekl, že bude lehko. Ale jednou to překonáme a pak bude dobře." Ti Ukrajinci jsou neskutečně odolní a houževnatí. A myslím, že silně cítí, že mají ...Zobrazit celý příspěvek

      Paní Olha:
      "Bude těžko. Nikdo neřekl, že bude lehko. Ale jednou to překonáme a pak bude dobře."
      Ti Ukrajinci jsou neskutečně odolní a houževnatí. A myslím, že silně cítí, že mají poprvé v historii reálnou příležitost osvobodit se z ruského jha a žít jako národ nezávislý na vůli Moskvy a že si tuto příležitost už vzít nenechají.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        18:47 23.12.2022

        Tohle mluví za vše. Jednoduše i prostí Ukrajinci vědí, co chtějí a vědí, že to nebude zadarmo. Obdiv.

        Tohle mluví za vše. Jednoduše i prostí Ukrajinci vědí, co chtějí a vědí, že to nebude zadarmo. Obdiv.

  • HumInt
    22:48 22.12.2022

    Rogozina prevezú do Moskvy, jeho zranenia sú vážnejšie, ako sa zdalo. Jeho žena je tiež tažko ranená... https://mobile.twitter.com/nex... V Rostove ...Zobrazit celý příspěvek

    Rogozina prevezú do Moskvy, jeho zranenia sú vážnejšie, ako sa zdalo. Jeho žena je tiež tažko ranená...
    https://mobile.twitter.com/nex...

    V Rostove na Done ho nevedia operovať...
    https://mobile.twitter.com/ant... Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      22:57 22.12.2022

      Taková oslava narozenin, tam muselo být hodně kombatantů k zásahu :-)

      Taková oslava narozenin, tam muselo být hodně kombatantů k zásahu :-)

    • d_mm2288
      23:22 22.12.2022

      Heydrich taky nezdechnul od granatu, ale na sepsi, jak se mu do tela dostalo calouneni. Rogozin ma velkou prdel, tak se mu tam treba dostalo hodne srapnelu

      Heydrich taky nezdechnul od granatu, ale na sepsi, jak se mu do tela dostalo calouneni. Rogozin ma velkou prdel, tak se mu tam treba dostalo hodne srapnelu

    • AR10
      00:08 23.12.2022

      Človek by tak trochu čakal, že po takej poriadnej ruskej oslave narodenín bude potrebovať dialýzu, ale že chirurga...

      Človek by tak trochu čakal, že po takej poriadnej ruskej oslave narodenín bude potrebovať dialýzu, ale že chirurga...

    • JanCorvinus
      11:21 23.12.2022

      Rogozin je jedna frakce ruskych elit, ktera ma problemy. Nekteri spolupracovnici Rogozina skoncili v base, jeho odvolali z vesmirne agentury a poslali temer na frontu. Videl bych ...Zobrazit celý příspěvek

      Rogozin je jedna frakce ruskych elit, ktera ma problemy. Nekteri spolupracovnici Rogozina skoncili v base, jeho odvolali z vesmirne agentury a poslali temer na frontu. Videl bych to tak, ze pnuti mezi ruskymi elitami a rogozin ztraci. Myslim si ze nakonec vyhraje skupina kolem Sojgu. Wagner a Kadyrov spolecne s ruznymi fasistickymi skupinami dopadnou jako velitele na Donbass.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    22:29 22.12.2022

    Připomínka jedné z nejbrutálnějších činů RU, vybombardování činoherního divadla v Mariupolu. Budova plná dětí, žen, starců... Nápis děti před divadlem... A ...Zobrazit celý příspěvek

    Připomínka jedné z nejbrutálnějších činů RU, vybombardování činoherního divadla v Mariupolu.
    Budova plná dětí, žen, starců... Nápis děti před divadlem... A stejně...
    https://echo24.cz/a/SytJj/tros...

    Dnes začala demolice budovy...
    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Fuck*ing hell. Jdu spát.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      01:34 23.12.2022

      Vyšetřil už někdo oficiálně, kolik obětí tam našli? Nebo se to teď russáci snaží rychle zamaskovat, aby se na to nikdy nepřišlo?

      Vyšetřil už někdo oficiálně, kolik obětí tam našli? Nebo se to teď russáci snaží rychle zamaskovat, aby se na to nikdy nepřišlo?

      • Mortles
        09:10 23.12.2022

        to je utajené + zamaskované, nejlepší data jsou podle hřbitovů.

        to je utajené + zamaskované, nejlepší data jsou podle hřbitovů.

    • ImreSVK
      09:28 23.12.2022

      Mano tu konstrukciu s tou plentou dali na maskovanie zlocinov? Mi to pripomina jak ked v KE boli majstrovstva sveta v hokeji a na budovi v dezolatnom stave natrepali velke ...Zobrazit celý příspěvek

      Mano tu konstrukciu s tou plentou dali na maskovanie zlocinov?

      Mi to pripomina jak ked v KE boli majstrovstva sveta v hokeji a na budovi v dezolatnom stave natrepali velke reklamne banery naj zamaskuju znicenu fasadu o.OSkrýt celý příspěvek

  • starej
    22:16 22.12.2022

    Podle tohoto jsou rusacke pozice u Bachmutu vlastne na vychodnim kraji predmesti. https://twitter.com/Tendar/sta... A ukrajinci je tam vicemene uspesne ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle tohoto jsou rusacke pozice u Bachmutu vlastne na vychodnim kraji predmesti.

    https://twitter.com/Tendar/sta...

    A ukrajinci je tam vicemene uspesne bijou. Takze za mne nejake obkliceni nebo obsazeni Bachmutu rusaky jen tak nehrozi.
    Mimochodem ty pulpalce tam rozebiraji zdivo celkem svizne.Skrýt celý příspěvek

    • ImreSVK
      09:25 23.12.2022

      Jak smeruje ta modra sipka. Zacina tam asi svah do kopca. Podla mapky teraz neviem, ci ten kopec drzi este UA alebo RA. Ak RA, tak UA budu mat asi problem.

      Jak smeruje ta modra sipka. Zacina tam asi svah do kopca. Podla mapky teraz neviem, ci ten kopec drzi este UA alebo RA. Ak RA, tak UA budu mat asi problem.

  • Silver
    22:11 22.12.2022
    • ImreSVK
      09:22 23.12.2022

      Nizsie v tweete je aj zaujimava animacia, ktoru pri tych 100k premietaju o.O

      Nizsie v tweete je aj zaujimava animacia, ktoru pri tych 100k premietaju o.O

  • greenBelt
    21:48 22.12.2022

    US senát schválil, že zkonfiskovaný majetek RU oligarchů bude použit na obnovu UA.

    https://twitter.com/apmassaro3...

    US senát schválil, že zkonfiskovaný majetek RU oligarchů bude použit na obnovu UA.

    https://twitter.com/apmassaro3...

    • Kapitán
      22:19 22.12.2022

      Zajímavé, doufám, že je svobodný svět bude následovat. Např. v rámci Evropy mají velké zkušenosti s konfiskací majetku pocházející z trestné činnosti Italové, resp prokuratura a ...Zobrazit celý příspěvek

      Zajímavé, doufám, že je svobodný svět bude následovat. Např. v rámci Evropy mají velké zkušenosti s konfiskací majetku pocházející z trestné činnosti Italové, resp prokuratura a soudy. Z toho důvodu pořádají školení či semináře na ono téma po celé EU.
      Dolarové platby si USA dokáží pohlídat a stopnout ale movitý a nemovitý majetek těchto zmetků je vyšší dívčí a současným vládám bez "vůle a koulí" se o podobných opatřeních ani nezdálo. Při tom by to bylo spravedlivé z hlediska odškodnění Ukrajiny a taky by to pomohlo omezit rusácký vliv, který si tu slušně opevnily po roce 1996.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      01:36 23.12.2022

      Jedno z klíčových rozhodnutí. Bude do toho patřit i těch několik set miliard zmrazenych ruské centeální bance?

      Jedno z klíčových rozhodnutí. Bude do toho patřit i těch několik set miliard zmrazenych ruské centeální bance?

      • greenBelt
        07:08 23.12.2022

        O tom zatim rozhodnuti nepadlo. Ocekava se, ze se o to popere vic subjektu, treba leasingovky/pojistovne ledadel, které RU zhabalo. Myslim, ze RU se ty prostedky uz nevratí.

        O tom zatim rozhodnuti nepadlo. Ocekava se, ze se o to popere vic subjektu, treba leasingovky/pojistovne ledadel, které RU zhabalo. Myslim, ze RU se ty prostedky uz nevratí.

      • Verdon
        07:27 23.12.2022

        Ukazuje se, že to v reále není 300, ale jen 80-100 jard. I tak dobré.

        Ukazuje se, že to v reále není 300, ale jen 80-100 jard. I tak dobré.

  • Jan Grohmann
    21:36 22.12.2022

    Další skvělá reportáž YouTube kanálu Hromadske. https://www.youtube.com/watch?... "Pozice u Avdijivky od března brání vojáci 110. samostatné mechanizované brigády ...Zobrazit celý příspěvek

    Další skvělá reportáž YouTube kanálu Hromadske.
    https://www.youtube.com/watch?...
    "Pozice u Avdijivky od března brání vojáci 110. samostatné mechanizované brigády pojmenované po generálporučíku Marku Bezručkovi, která byla zformována během Velké války. Již devátý měsíc pěšáci jedné z jednotek zadržují ruskou ofenzivu ve směru na Avdijivku. Hromadske navštívili pozice vojska, které denně odráželo nepřátelské útoky. Osmadvacetiletý velitel jednotky Warr říká, že je na své podřízené, z nichž mnozí jsou starší než on, hrdý a že nepochybuje o schopnosti jednotky udržet linii."Skrýt celý příspěvek

    • Arthur
      21:42 22.12.2022

      Štýlový modernizačný KIT na tom kalachovi.

      Štýlový modernizačný KIT na tom kalachovi.

      • Storm
        21:47 22.12.2022

        Pravdu máš... Jen se mi ekluje narvat pažbu z ARky na všechno co střílí... A na osmapadesátce to je vysloveně odporné... Stejně jako tady na tom kalachu...

        Pravdu máš... Jen se mi ekluje narvat pažbu z ARky na všechno co střílí... A na osmapadesátce to je vysloveně odporné... Stejně jako tady na tom kalachu...

        • mafre
          22:26 22.12.2022

          Odporné? No hlavně je to funkční a lepší než pádlo i sklopka

          Odporné? No hlavně je to funkční a lepší než pádlo i sklopka

          • vz. 58
            09:07 23.12.2022

            souhlas :-)

            souhlas :-)

    • Ján Paliga
      21:56 22.12.2022

      Redaktorka má u mňa poriadny rešpekt!

      Redaktorka má u mňa poriadny rešpekt!

  • Marcel16936
    21:10 22.12.2022

    Osobne to vidím tak, že Orkovia by ešte dokázali otočiť vývoj na Ukrajine, no museli by zaviesť tieto opatrenia : 1 : Prestať z vojenského rozpočtu dotovať výrobu a kúpu ...Zobrazit celý příspěvek

    Osobne to vidím tak, že Orkovia by ešte dokázali otočiť vývoj na Ukrajine, no museli by zaviesť tieto opatrenia :
    1 : Prestať z vojenského rozpočtu dotovať výrobu a kúpu ponoriek, námorníctva, lietadiel, vrtulníkov, tankov, obrnených vozidiel, balistických rakiet, ťažkých protileteckých systémov S300.
    Odovodnenie : Tieto zbrane majú pre Rusko len malú efektivitu. Námorníctvo je Rusku pri vojne na UA k ničomu. Lietadla/vrtulníkyˇ/balistické rakety majú výrazne obmedzenú schopnosť bojov vzhľadom na veľký počet UA obranných systémov S300, a MANPADS. Tanky/obrnené vozidlá sú zas lahko zostrelitelné ATGM, ktorých majú Ukrajinci tie najmodernejšie, a veľa. Výrazne tiež sťažujú logistiku. S300 je málo efektívny, nedokáže zostreliť UA rakety z Himarsov, a mínať drahé rakety S300 na zostrelovanie dronov je neefektívne.
    Pre Rusov by bolo preto najideálnejšie prestať viac dotovať tieto zbrane, a tieto existujúce zbrane ktoré už Rusko vlastní, rozpredať, a finančne na tom zarobiť, a peniaze investovať do iného typu zbraní.
    _____________
    2 : Ušetrené peniaze z dotovania hore uvedených zbraní a z predanie hore uvedených zbraní investovať na zvyšovanie miezd vojakom - tým by som zvýšil ich počet. Tiež na vyššiu mieru výroby a kúpy delostreleckých hlavní, raketometov, mínometov, ATGM, Manpads, Dronov. Inak povedané výrazne rozšíriť delostrelectvo, a lahkú protileteckú obranu.
    ____________
    3 : Zásobovacie vozidlá Tatra, by som nahradil pásovými zásobovacími vozidlami
    https://www.dzio.sk/zumpa/gall...
    Tieto majú oveľa lepší pohyb v teréne, a ich pohyb nie je odkázaný len od ciest, čo výrazne zlepšuje logistiku s ktorou maju Rusi veľké problémy
    _______________
    4 : Lukašenkovi sa do invázie na UA moc nechce. Každopádne aj keby zaútočiť nechcel, Putin by mal Lukašenka presvedčiť, nech aspon umiestní státisíce bieloruských vojakov na hranicu. Vojaci síce nezautočia, no aspon naviažu na seba veľkú časť UA armády.
    ______________
    5 : Využívať žoldnierov z krajín ktoré sú vysokonaklonené Rusku ako KLDR, Kuba, Bielorusko. Využívať na mobilizáciu väznov, bezdomovcov.
    ____________
    6 : Prestať útočiť na energetickú infraštruktúru UA. Rusom to výhodu na bojisku neprináša, iba čo si mínaju drony a rakety.
    __________________________
    Takto to vidím z vojenského hľadiska. Potom je tu aj ekonomické hladisko, aj tam by Rusi vedeli toho veľa "vylepšiť" oproti súčasnoti :
    1 : Predaj a zisk z vojenského zariadenia, ako už bolo spomenuté - S300, lodstvo, lietadlá, helikoptéry, obrnené vozidlá, tanky, balistické rakety.
    ______________
    2 : Vojenským dezertérom, ako i dezertérom z krajiny zhabanie majetku - dom/byt, podniky. Následne by si ich štát privlastnil a prenajímal, alebo predal, z čoho by inkasoval do štátnej pokladnice zisk.
    ____________
    3 : Vysťahovanie menšín (Tatári, Ukrajinci, Kazaši, apod..) z Ruska, privlastnenie a rozpredanie ich majetku.
    ____________
    4 : Prejsť na vojnové hospodárstvo, tzn. zvýšiť vojenskú výrobu vo fabrikách, a do fabrík umiestniť poberatelov sociálnych dávok.
    ___________
    5 : Nábor väznov a bezdomovcov do armády - znížiť počet väznov a bezdomovcov v krajine na čo najnižšiu uroven = menšie sociálne výdaje štátu.
    _____________
    6 : Prebytok nepredanej ropy a plynu do EU dávať spriateleným krajinám za nízke ceny. Rovnako tak znížiť cenu ropy a plynu obyvateľstvu.
    ________________________
    Ak tieto diabolské plány Rusi zavedú, tak vývoj na fronte sa može zmeniť, alebo sa vojna predlží ešte na niekolko rokov...Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      21:14 22.12.2022

      Kone, zabudol si na kone.

      Kone, zabudol si na kone.

      • greenBelt
        21:32 22.12.2022

        100 bodov.

        100 bodov.

        • Storm
          21:48 22.12.2022

          Přidávám se k potlesku :)

          Přidávám se k potlesku :)

          • GlobeElement007
            21:59 22.12.2022

            Nechte toho. To nepsal on sám, to je referát co osobně sepsal Šojgu.

            Nechte toho. To nepsal on sám, to je referát co osobně sepsal Šojgu.

    • dalík
      21:15 22.12.2022

      To myslíte vážně?

      To myslíte vážně?

      • Marcel16936
        21:17 22.12.2022

        úplne vážne, prečo by som to nemal myslieť vážne ?

        úplne vážne, prečo by som to nemal myslieť vážne ?

        • Storm
          21:22 22.12.2022

          Přečti to ještě jednou ale tentokrát měj mozek online... Ono ti to dojde...

          Přečti to ještě jednou ale tentokrát měj mozek online... Ono ti to dojde...

          • Marcel16936
            21:23 22.12.2022

            Prečtite si to ešte raz, a ked máte niečo rozumné k téme, tak napíšte, dakujem

            Prečtite si to ešte raz, a ked máte niečo rozumné k téme, tak napíšte, dakujem

          • Cheddar
            22:05 22.12.2022

            Myslím že nedôjde...

            Myslím že nedôjde...

          • Theokotos
            01:41 23.12.2022

            Je to prostě výtvor - švejkovsky řečeno - zhruba na úrovni politického kroužku poručíka Duba, okresního hejtmana a ředitele gymnázia.

            Je to prostě výtvor - švejkovsky řečeno - zhruba na úrovni politického kroužku poručíka Duba, okresního hejtmana a ředitele gymnázia.

        • dalík
          21:24 22.12.2022

          No třeba kam vystěhovat Tatary z jejich Tatarstánu?

          No třeba kam vystěhovat Tatary z jejich Tatarstánu?

          • StandaBlabol
            22:12 22.12.2022

            Náhodou je to dobrý plán. Menšin je v Rusku asi 25% obyvatel. Vystěhuj je a bude v háji ekonomika i armáda. A máme po válce. Super nápad.

            Náhodou je to dobrý plán. Menšin je v Rusku asi 25% obyvatel. Vystěhuj je a bude v háji ekonomika i armáda. A máme po válce. Super nápad.

          • Marcel16936
            22:24 22.12.2022

            23% Stando. Ekonomika v háji nebude, ich prácu nahradia Rusi. V Rusku je 5% nezamestnanost, miliony Rusov nemá prácu. Všetky tie byty/domy poslúžia na skvelý zárobok pre štátnu ...Zobrazit celý příspěvek

            23% Stando. Ekonomika v háji nebude, ich prácu nahradia Rusi. V Rusku je 5% nezamestnanost, miliony Rusov nemá prácu. Všetky tie byty/domy poslúžia na skvelý zárobok pre štátnu pokladnicu.

            Každopádne na začiatku, možno nebude treba všetkých cudzincov vylúčiť, ale určíté % z nich áno.Skrýt celý příspěvek

        • tombo
          23:06 22.12.2022

          K tomu komentáru nižšie, 5% je prirodzená nezamestnanosť, absolventi, cakatelia na penziu, ženy po MD, ľudia co nechcú/nemusia pracovať, chorí ľudia a frikcna nezamestnanosť. ...Zobrazit celý příspěvek

          K tomu komentáru nižšie, 5% je prirodzená nezamestnanosť, absolventi, cakatelia na penziu, ženy po MD, ľudia co nechcú/nemusia pracovať, chorí ľudia a frikcna nezamestnanosť. Kvalifikovana aj bežná pracovná sila je nedostatková a to plati pre Rusko dvakrát. V Rusku je navyse ta pracovná sila tisíce km ďaleko v tajge alebo teraz na fronte ako Gruz200/300Skrýt celý příspěvek

          • Marcel16936
            23:29 22.12.2022

            "ľudia co nechcú/nemusia pracovať" Do štatistiky sú započítaní len tí čo si zhanaju cez úrad práce prácu. Takže je zrejmé, že tí čo pracovať nechcú, tam zarataní nie sú, kedže ...Zobrazit celý příspěvek

            "ľudia co nechcú/nemusia pracovať"

            Do štatistiky sú započítaní len tí čo si zhanaju cez úrad práce prácu. Takže je zrejmé, že tí čo pracovať nechcú, tam zarataní nie sú, kedže nechodia po úradoch zhánať prácu.Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      21:21 22.12.2022

      Když budeš chlastat pančovaný chlast tak nejdřív zblbneš a potom oslepneš... Teď nevím jestli to nebylo náhodou vlastně obráceně nebo jestli jsem si to celé ...Zobrazit celý příspěvek

      Když budeš chlastat pančovaný chlast tak nejdřív zblbneš a potom oslepneš... Teď nevím jestli to nebylo náhodou vlastně obráceně nebo jestli jsem si to celé nevymyslel...

      Zásobovocí vozidla Tatra ve spojitosti s okupantama... Di si laskavě vypláchnout hubu...Skrýt celý příspěvek

      • Marcel16936
        21:26 22.12.2022

        Panenko skákava, Ural, Mustang, Kamaz, Tatra.... vy asi neviete o čom je debata, alebo si potrebujete pichnuť do niekoho za každú cenu. Ak nemáte čo k téme, prosím radšej mlčte. ...Zobrazit celý příspěvek

        Panenko skákava, Ural, Mustang, Kamaz, Tatra.... vy asi neviete o čom je debata, alebo si potrebujete pichnuť do niekoho za každú cenu. Ak nemáte čo k téme, prosím radšej mlčte. DakujemSkrýt celý příspěvek

        • Storm
          21:34 22.12.2022

          Já nevím... Já debatuju o údajných Tatrách co údajně zádobují okupanty... A o čem ty?
          Mimochodem celý ten tvůj pamflet je snůžka coby kdyby...

          Já nevím... Já debatuju o údajných Tatrách co údajně zádobují okupanty... A o čem ty?
          Mimochodem celý ten tvůj pamflet je snůžka coby kdyby...

          • Theokotos
            01:48 23.12.2022

            Nepopletl on Tatry a Tatary?

            Nepopletl on Tatry a Tatary?

          • StandaBlabol
            09:05 23.12.2022

            Jako že Tatry vystěhovat a Tatary nahradit pásy? Dává to přibližně stejný smysl tak jako tak.

            Jako že Tatry vystěhovat a Tatary nahradit pásy? Dává to přibližně stejný smysl tak jako tak.

    • Auron
      21:24 22.12.2022

      To je jako plán jak vyhrát zpátky všechny peníze co si nechal v casinu…

      To je jako plán jak vyhrát zpátky všechny peníze co si nechal v casinu…

    • Wakantanka
      21:27 22.12.2022

      Vojak Kefalín : myslíte si že by teraz od nich niekto tie ich nepotrebné zbrane vôbec niekto kúpil za viac ako je cena kovu z ktorého sú vyrobené? A druhá vec v tej tvojej rovnici ...Zobrazit celý příspěvek

      Vojak Kefalín : myslíte si že by teraz od nich niekto tie ich nepotrebné zbrane vôbec niekto kúpil za viac ako je cena kovu z ktorého sú vyrobené? A druhá vec v tej tvojej rovnici nesedí: vlastná obranyschopnosť bude založená na čom, len na JZ? Tie tvoje úvahy vidia len A, ale už nevidia B až X.Skrýt celý příspěvek

      • Marcel16936
        21:30 22.12.2022

        Nepotrebné nie sú, iné štáty ich možu považovať za potrebné. Ci to predajú nadcenu, alebo podcenu, nič to nemení na tom, že z toho utržia zisk.

        Co to znamená JZ ?

        Nepotrebné nie sú, iné štáty ich možu považovať za potrebné. Ci to predajú nadcenu, alebo podcenu, nič to nemení na tom, že z toho utržia zisk.

        Co to znamená JZ ?

        • Storm
          21:36 22.12.2022

          Co je to znamená JZ? Bože!

          Co je to znamená JZ? Bože!

        • roboSE
          21:36 22.12.2022

          JZ - jelenia zver

          JZ - jelenia zver

          • Storm
            21:38 22.12.2022

            Chtel jsem napsat j*bat ze zadu, ale udržel jsem se :D

            Chtel jsem napsat j*bat ze zadu, ale udržel jsem se :D

          • Ján Paliga
            22:01 22.12.2022

            :) vole... Mnoho nechybělo abych si cvrkl...

            :) vole... Mnoho nechybělo abych si cvrkl...

        • Storm
          21:39 22.12.2022

          JZ - Jasná záře

          JZ - Jasná záře

          • Theokotos
            01:52 23.12.2022

            Dobrá nápověda, přidám další: jedovaté zítřky.

            Dobrá nápověda, přidám další: jedovaté zítřky.

      • Marcel16936
        12:18 23.12.2022

        Wakamantanka : "A druhá vec v tej tvojej rovnici nesedí: vlastná obranyschopnosť bude založená na čom, len na JZ?" Na Jadrových zbraniach, na pechote, a delostrelectve. Je to ...Zobrazit celý příspěvek

        Wakamantanka :

        "A druhá vec v tej tvojej rovnici nesedí: vlastná obranyschopnosť bude založená na čom, len na JZ?"

        Na Jadrových zbraniach, na pechote, a delostrelectve. Je to málo ? Voči komu sa má Rusko tak veľmi brániť svoje územie ? Je ťažko pomyslieť že by chcel nejaký štát zautočiť konvenčne na ruské územie...Skrýt celý příspěvek

    • roboSE
      21:35 22.12.2022

      Rozmýšľal som, čo je najväčšia kravina ale upútalo má toto. Že bezdomovci majú ísť na frontu. Ale vlastne hej, síce by dobre nebojovali, ale by tam tiež hneď nepomrzli. Nepotrebujú ...Zobrazit celý příspěvek

      Rozmýšľal som, čo je najväčšia kravina ale upútalo má toto. Že bezdomovci majú ísť na frontu. Ale vlastne hej, síce by dobre nebojovali, ale by tam tiež hneď nepomrzli. Nepotrebujú vodu na umývanie či teplé kvalitné oblečenie. Stačili by napríklad kartóny na prespatie. To je sen pre ruskú logistiku

      Marcel, za mojich mlady čias sa hovorilo:

      ,,Predstavuješ si to ako Hurvínek válku,,

      Na teba to sedí dokonalo.Skrýt celý příspěvek

      • McWatt
        21:49 22.12.2022

        Náhodou ..., ako odľahčenie to pobavilo.

        Náhodou ..., ako odľahčenie to pobavilo.

        • Storm
          21:52 22.12.2022

          To už ale bylo lehké až moc na můj vkus... I když našlo se pár dobrodruhů, co mu dali palec hore :D

          To už ale bylo lehké až moc na můj vkus... I když našlo se pár dobrodruhů, co mu dali palec hore :D

      • Marcel16936
        21:55 22.12.2022

        No ono bezdomovec je človek ako každý iný, dokonca je ešte viac prisposobený na zlé vonkajšie podmienky, takže ešte lepšie... nemusel by nutne bojovať so zbranou, ved saj zásobovať ...Zobrazit celý příspěvek

        No ono bezdomovec je človek ako každý iný, dokonca je ešte viac prisposobený na zlé vonkajšie podmienky, takže ešte lepšie... nemusel by nutne bojovať so zbranou, ved saj zásobovať treba, aj v logistike a administratíve je kopu roboty.Skrýt celý příspěvek

        • Storm
          22:45 22.12.2022

          Hlavně to je často člověk ( čest vyjímkám ) kterému se nechce makat a místo aby žil řadný život s právy i povinnostmi tak raději spí ve stanu v lesíku u dálnice a popíjí čučo z ...Zobrazit celý příspěvek

          Hlavně to je často člověk ( čest vyjímkám ) kterému se nechce makat a místo aby žil řadný život s právy i povinnostmi tak raději spí ve stanu v lesíku u dálnice a popíjí čučo z krabice... Kde bereš tu jistotu že by ti nějak extra ochotně bojoval, nebo nedej bože by si byl ochotný nechat ustřelit palici na frontě???Skrýt celý příspěvek

          • Marcel16936
            23:31 22.12.2022

            Pracovať a žiť v dome, v teple, o jedle, to sa mu nechce... ale žiť na ulici, o hlade, zime, tak to už áno... a ted tu o tej karkulke poprosím

            Pracovať a žiť v dome, v teple, o jedle, to sa mu nechce... ale žiť na ulici, o hlade, zime, tak to už áno... a ted tu o tej karkulke poprosím

          • Storm
            23:35 22.12.2022

            Tak teda proč nepracují aby mohli žit v domě v teplu s jídlem?

            Tak teda proč nepracují aby mohli žit v domě v teplu s jídlem?

          • Marcel16936
            12:19 23.12.2022

            Storm : Pretože ich nechcú zamestnať. Iba zopár z nich má štastie, že im dajú prácu spoločnosti ako Notabene.

            Storm : Pretože ich nechcú zamestnať. Iba zopár z nich má štastie, že im dajú prácu spoločnosti ako Notabene.

        • Standa
          22:58 22.12.2022

          Ne, není.....jsou to trosky a proti normálnímu člověkovi nemá šanci. Bezdomovec a přírodní člověk jsou dva úplně rozdílný živočišný druhy. Celkem s jistotou bych rozsekal všechny ...Zobrazit celý příspěvek

          Ne, není.....jsou to trosky a proti normálnímu člověkovi nemá šanci. Bezdomovec a přírodní člověk jsou dva úplně rozdílný živočišný druhy. Celkem s jistotou bych rozsekal všechny bezdomovce v okolí (po jednom), ale normálního člověka? Tam už to záleží na typu.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      21:50 22.12.2022

      Táto verzia trola z ruskej ambásady je nejaký nový vylepšený model.

      Táto verzia trola z ruskej ambásady je nejaký nový vylepšený model.

      • Storm
        22:00 22.12.2022

        Ale no tak... Hned ho neodsuzuj... Zaprvé nevíme jestli to troll vůbec je, já myslím že není, a za druhé, víš jaký to pro ty nešťastníky, ty pravé z petrohradu, musí být nepříjemný ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale no tak... Hned ho neodsuzuj... Zaprvé nevíme jestli to troll vůbec je, já myslím že není, a za druhé, víš jaký to pro ty nešťastníky, ty pravé z petrohradu, musí být nepříjemný zážitek? Takový tupý náraz palicí do zdejší homogenní diskuze...Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      21:56 22.12.2022

      To im určite pošli. Všetci chceme aby to už Ukrajina ukončila.

      To im určite pošli. Všetci chceme aby to už Ukrajina ukončila.

    • Tino
      21:57 22.12.2022

      vsetko rozpredat znie diabolsky:-) skorumpovane,na klientelizme a protekcionizme odchovane generacie RUSvsetko rozpredaju , cosi posetria a vybuduju nanovo,ale uz ovela lepsie. Uz ...Zobrazit celý příspěvek

      vsetko rozpredat znie diabolsky:-) skorumpovane,na klientelizme a protekcionizme odchovane generacie RUSvsetko rozpredaju , cosi posetria a vybuduju nanovo,ale uz ovela lepsie. Uz to vidimSkrýt celý příspěvek

    • Pampuch
      22:12 22.12.2022

      Nepáčí sa mi hrubosť diskutujúcich, ale tvoj plán je mimo a toto vidí aj amatér. Napríklad hneď prvý bod. Zastaviť výrobu tankov, bvp, vrtulníkov, PVO, rakiet, námorníctvo a ...Zobrazit celý příspěvek

      Nepáčí sa mi hrubosť diskutujúcich, ale tvoj plán je mimo a toto vidí aj amatér. Napríklad hneď prvý bod. Zastaviť výrobu tankov, bvp, vrtulníkov, PVO, rakiet, námorníctvo a ponorky aby sa ušetrili peniaze je šialenosť. Toto nieje plán ale 100% kapitulácia a demilitarizácia. V podstate by si si odpísal celý útočny a obranný potenciál. Je to ako keby si staval dom bez zákaldov, múrov, nosníkov. Len okná a dvere. To ale nebude dom, len sklad okien a dverí.Skrýt celý příspěvek

      • Marcel16936
        22:19 22.12.2022

        Pampuch : Reálne, k čomu sú ponorky, a lodstvo Rusku pri vojne na Ukrajine ? Tanky, BVP, vrtulníky, lietadlá, sú vzhladom na moderné západné zbrane veľmi malo efektívne. Sú ...Zobrazit celý příspěvek

        Pampuch :

        Reálne, k čomu sú ponorky, a lodstvo Rusku pri vojne na Ukrajine ?
        Tanky, BVP, vrtulníky, lietadlá, sú vzhladom na moderné západné zbrane veľmi malo efektívne. Sú drahé, nákladne na logistiku, výrobu. Prečo ich teda radšej nenahradiť lacnejšou a výhodnejšou alternatívou ? Tieto zbrane by boli nahradené zvýšenou mierou delostrelectva, teda to čo má proti západnym zbraniam reálnu efektivitu.

        Napríklad Rusi už teraz nahrádzaju balistické rakety dronmi. Kým jedna balistická raketa ich stojí 3 miliony eur, za ten peniaz možu nakupiť 150 Kamikadze dronov. Takže je zrejmé čo sa im oplatí viac...Skrýt celý příspěvek

        • Storm
          22:37 22.12.2022

          Tak ty toho nenecháš jo? Tak to rozeberem... Ponorky - K lovení balistických ponorek nepřítele, k ochraně vlastních balistických ponorek, ke špionážním a divezním účelům, ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak ty toho nenecháš jo?
          Tak to rozeberem...
          Ponorky - K lovení balistických ponorek nepřítele, k ochraně vlastních balistických ponorek, ke špionážním a divezním účelům, nalistické pak jsou součást jaderné triády...
          Loďstvo - K ochraně námořní části hranice země, k vymáhání práva na moři, k ochraně proti pirátům, ochrana proti nelegálnímu dovozu zboží nebo ilegálního vstupu na pevninu nežádoucím osobám, k regulaci rybolovu k záchranným prácem na vodě, k ochraně ropných plošin a třeba k zásobování polární h stanic...
          Tank - Hlavní pozemní prostředek k likvidaci jiných tanků, podpora pozemních jednotek, prostředek likvidace nepřátelské obrněné i neobrněné techniky jakož i opevněných či neopevněných postavení nepřítele...
          BVP - Dopravní prostředek pěchoty, ochrana pěchoty před zhn, palebná podpora pěchoty, zbytek jako u tanku...
          vrtulníky - tady je snad všechno od vyhledávání ponorek přes podporu pozemních jednotek dopravu pozemních jednotek až po zàchranné práce...
          Letadla - tak ty ti třeba pohlídají aby ti to tvoje hračkářství nerozmrdaly letadla nepřítele...
          Stačí?Skrýt celý příspěvek

          • Marcel16936
            22:56 22.12.2022

            Ponorky - lenže Rusko bojuje s Ukrajinou na Zemi a nie vo vode. Ak by sa chcelo preplaviť a vylodiť v Británii alebo začať jadrovú vojnu tak by to zmysel malo, no ani jeden z ...Zobrazit celý příspěvek

            Ponorky - lenže Rusko bojuje s Ukrajinou na Zemi a nie vo vode. Ak by sa chcelo preplaviť a vylodiť v Británii alebo začať jadrovú vojnu tak by to zmysel malo, no ani jeden z týchto vecí nie je Ruským cielom.

            Lodstvo - "k regulaci rybolovu k záchranným prácem na vodě,"

            K tomu stačía nevojenské lode.

            "k ochraně ropných plošin a třeba k zásobování polární h stanic..."

            K tomu tiež nemusíš mať vojenské lode, stačia klasické nevojenské lode s vojenskou posádkou.

            "K ochraně námořní části hranice země"

            Pred kým to majú Rusi chrániť ? Pred Britmi ? :D

            "k ochraně proti pirátům"

            Kvoli malým pirátskym člnkom treba mať celú obrovskú námornú flotilu ? :D No ja žasnem... Bežne sa to rieši samopalmi na lodi, prípadne vojenským letectvom, i ked piráti v ruských vodách hmm.... nemýlis si to náhodou s blízkym východom
            _______

            Tank - účinejšie a hlavne lacnejšie sú protitankové zbrane. Sami na Ukrajine vidíme ako tie tanky padajú ako hrušky. Ukrajinci majú kopu ATGM, takže ruské tanky sú len hromadením šrotu... pri moderných ATGM skorej taký tank padne, než vobec prvý krát vystrelí... navyše sťažujú logistiku
            ___________
            BVP - platí to isté čo pri tanku...
            ________________
            Vrtulníky - Už vidím ako vrtulník na šírom mori hladá ponorky.... vrtulníky sú lahko zostrelitné MANPADS. Ich bojová efektivita je minimálna.
            ______________________
            Lietadla - K tomu lepšie slúžia Manpads a obranné systémy S300. Ved to sami vidíme na Ukrajine. Nemajú takmer žiadne lietadlá, iba kopu Manpads a obranných systémov a stačí im to na ochranu pred Ruským letectvom. Lietadlá sú veľmi drahé, výcvik je náročný, a efektivita vzhladom na cenu je veľmi nízka.Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            23:03 22.12.2022

            Stačí :D Né fakt už stačí :D Uz mě nemuč smíchem, nebo udělám loužičku :D

            Stačí :D Né fakt už stačí :D Uz mě nemuč smíchem, nebo udělám loužičku :D

          • Marcel16936
            23:32 22.12.2022

            Storm : Bež sa hrát radšej na piráty :D Asi moc pozeráš pirátov z Karibiku, inak si to vysvetliť neviem...

            Storm : Bež sa hrát radšej na piráty :D Asi moc pozeráš pirátov z Karibiku, inak si to vysvetliť neviem...

          • Storm
            23:46 22.12.2022

            Ono není nikdy dobré přestat žrát předepsané léky... Nicméně vyhráls... Máš poslední slovo... Já ho nutně mít nemusím...

            Ono není nikdy dobré přestat žrát předepsané léky... Nicméně vyhráls... Máš poslední slovo... Já ho nutně mít nemusím...

          • Theokotos
            02:02 23.12.2022

            Podobné (a nesrovnatelně propracovanější) teorie už tady byly - např. nepotřebujeme vševojskovou armádu, jen převážně protiterorosticky orientovaný expediční sbor, tanky jsou ...Zobrazit celý příspěvek

            Podobné (a nesrovnatelně propracovanější) teorie už tady byly - např. nepotřebujeme vševojskovou armádu, jen převážně protiterorosticky orientovaný expediční sbor, tanky jsou přežitek atd.
            Právě válka na Ukrajině ukazuje, jaká je to blbost. Ze stejné líhně jako třeba tzv. "jeune école", která v 19. století tvrdila, že velké válečné lodě jsou drahým reliktem minulosti a vše zařídí velké množství malých torpédovek a torpédoborců, nanejvýš lehkých křižníků.Skrýt celý příspěvek

          • Marcel16936
            12:20 23.12.2022

            Storm : Došli ti argumenty, a ked nemáš nič k téme, a žiaden logicky argument, tak sa zbiehaš len na posmešky a urážky. Nuž, to o tebe dosť vypovedá...

            Storm : Došli ti argumenty, a ked nemáš nič k téme, a žiaden logicky argument, tak sa zbiehaš len na posmešky a urážky. Nuž, to o tebe dosť vypovedá...

        • Pampuch
          23:15 22.12.2022

          Nechaj to tak…

          Nechaj to tak…

    • Talvi
      22:48 22.12.2022

      Co jsi zač, netovej Guderian či snad Eisenhower ? :D Komiku, vem si prášek a jdi spát.

      Co jsi zač, netovej Guderian či snad Eisenhower ? :D Komiku, vem si prášek a jdi spát.

    • Knightrider
      22:56 22.12.2022

      Nebudeme si lhat do kapsy, pán bude trochu na hlavu :-)

      Nebudeme si lhat do kapsy, pán bude trochu na hlavu :-)

    • Garmadon
      23:07 22.12.2022

      Podľa tejto logiky by rusaci posielali JZ poštou

      Podľa tejto logiky by rusaci posielali JZ poštou

      • Storm
        23:17 22.12.2022

        Poštou? To by byl dobrý nápad... V tom připadě by byla Česká Republika ochráněna... :D

        Poštou? To by byl dobrý nápad... V tom připadě by byla Česká Republika ochráněna... :D

        • liberal shark
          08:14 23.12.2022

          To teda jo :-)) Vaše zásilka je uložena v depu, můžete si pro ni dojet sám :-).

          To teda jo :-)) Vaše zásilka je uložena v depu, můžete si pro ni dojet sám :-).

      • Marcel16936
        12:21 23.12.2022

        Zopár balistických rakiet by si ponechali. Každopádne chcú snád Rusi používať JZ ? Naozaj dobyjanie cudzích územi závisí pri Ruska na používaní Jadrových zbraní ?

        Zopár balistických rakiet by si ponechali. Každopádne chcú snád Rusi používať JZ ? Naozaj dobyjanie cudzích územi závisí pri Ruska na používaní Jadrových zbraní ?

    • flanker.jirka
      23:08 22.12.2022

      To muselo dát hodně práce, přitom taková blbost. :-)

      To muselo dát hodně práce, přitom taková blbost. :-)

    • Storm
      23:15 22.12.2022

      Po poslední reakci kterou napsal usuzuji že diskuze s tímto člověkem nemá smyl... Přirovnal bych ji k citátu jehož autor mi není znàmý a zní takto: Diskutovat s tímto člověkem ...Zobrazit celý příspěvek

      Po poslední reakci kterou napsal usuzuji že diskuze s tímto člověkem nemá smyl... Přirovnal bych ji k citátu jehož autor mi není znàmý a zní takto:

      Diskutovat s tímto člověkem nemá smysl... Je to jako hrát šachy s holubem... Můžeš být šachový velmistr, který myslí deset tahů dopředu, ale holub ti stejně jenom rozháže figurky, bude se naparovat jako kdyby vyhrál a nakonec ti ještě posere šachovnici...Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        23:34 22.12.2022

        Mal som divnú skúsenosť keď sme spolupracovali na pláne obnovy. Mesiace sme na odborných paneloch ladili riešenia (ja som skôr pozoroval), pripravilo sa 5 slajdov nech to pochopí ...Zobrazit celý příspěvek

        Mal som divnú skúsenosť keď sme spolupracovali na pláne obnovy. Mesiace sme na odborných paneloch ladili riešenia (ja som skôr pozoroval), pripravilo sa 5 slajdov nech to pochopí aj debil ako Danko. Potom prišiel Matovič a povedal: Toto nieje z mojej hlavy, to nebude dobré, ja poviem ako to bude. True story. Niektorí ľudia majú veľku dôveru v vlastnú genialitu…Skrýt celý příspěvek

    • Kfir
      00:54 23.12.2022

      Toto je skutočne veľmi zaujímavá úvaha. Snáď sa to nedostane rusom do rúk. Uskutočnenie tohto diabolského plánu by určite spôsobilo obrat vo vojne.

      Toto je skutočne veľmi zaujímavá úvaha. Snáď sa to nedostane rusom do rúk. Uskutočnenie tohto diabolského plánu by určite spôsobilo obrat vo vojne.

    • copy
      08:56 23.12.2022

      Kolego, co to má znamenat?

      Kolego, co to má znamenat?

      • Jirosi
        09:52 23.12.2022

        Asi si nepřečetl na posledním mailu poznámku "duverne".

        Asi si nepřečetl na posledním mailu poznámku "duverne".

    • Jirosi
      09:52 23.12.2022

      Přitom mohli zcela jednoduše vyhlásit totální kapitulaci.

      Přitom mohli zcela jednoduše vyhlásit totální kapitulaci.

  • SpiritWar
    21:03 22.12.2022

    Vsetci neprajnici mali pravdu zelensky je len obycajny ...Zobrazit celý příspěvek

    Vsetci neprajnici mali pravdu zelensky je len obycajny komedianthttps://mobile.twitter.com/Sab... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      22:07 22.12.2022

      Link už nefunguje :)

      Link už nefunguje :)

  • roboSE
    20:23 22.12.2022

    Donecký útok na hotel sa vyvíja s následkami ďalej. https://msk1.ru/text/incidents... Asistent Dmitrije Rogozina zemřel během ostřelování v Doněcku, během ...Zobrazit celý příspěvek

    Donecký útok na hotel sa vyvíja s následkami ďalej.

    https://msk1.ru/text/incidents...

    Asistent Dmitrije Rogozina zemřel během ostřelování v Doněcku, během kterého byl zraněn sám bývalý šéf Roskosmosu.


    Ostatní členové jeho skupiny utrpěli zranění různé závažnosti.

    V důsledku ostřelování doněcké restaurace "Shesh-Besh", ve které byl Dmitrij Rogozin, byl zabit jeho asistent. Sám exšéf Roskosmosu to oznámil zveřejněním příspěvku na své stránce na VKontakte.

    „Zemřel můj soudruh a asistent Michail Bridasov, bývalý důstojník speciálních sil,“ píše Dmitrij Rogozin.

    Podle exšéfa Roskosmosu utrpěli další členové jeho skupiny zranění různé závažnosti.

    „Tři z nich jsou v kritickém stavu. Kus šrapnelu mi probodl pravé předloktí a zabodl se do krčních obratlů. Lékaři přemýšlejí, zda a jak operovat. Až se zlepším, vrátím se dopředu. Pomstím chlapy,“ napsal.

    Jak řekl Rogozinův asistent agentuře RIA Novosti, politik byl zraněn do zad a hospitalizován, nyní není v ohrožení života. Sám Rogozin zhodnotil svůj stav po zranění jako uspokojivý. Úlomek, který se politikovi dostal do páteře, nelze podle lékařů odstranit.Skrýt celý příspěvek

    • roboSE
      20:50 22.12.2022

      No jo, vďaka Zelenskyjmu v Bachmutu musel aj Šojgu dnes na frontu, ale nepovedali kde... Čím si to zaslúžil? https://www.nn.ru/text/world/2... Podle generálního ...Zobrazit celý příspěvek

      No jo, vďaka Zelenskyjmu v Bachmutu musel aj Šojgu dnes na frontu, ale nepovedali kde... Čím si to zaslúžil?

      https://www.nn.ru/text/world/2...

      Podle generálního štábu se frontová linie v bojové zóně protáhla na 815 kilometrů
      Náčelník generálního štábu ozbrojených sil RF Valerij Gerasimov uvedl, že v současné době se frontová linie v bojové zóně táhla na 815 kilometrů. Takové údaje oznámil na brífinku 22. prosince.

      „Vzhledem k probíhajícím opatřením k budování bojových schopností uskupení vojsk se situace na frontě stabilizovala, hlavní úsilí ruských jednotek se soustředí na ovládnutí celého území DLR,“ řekl Gerasimov.

      Uvedl také, že za celou dobu NMD ruská armáda „zasáhla 1300 kritických cílů“ z ukrajinské strany.

      „To umožnilo výrazně snížit bojový potenciál ukrajinských ozbrojených sil, narušit systém velení a řízení, paralyzovat práci vojensko-průmyslového komplexu a výrazně zkomplikovat vojenskou dopravu,“ cituje Gerasimov Interfax.

      Šojgu prověřil jednotky seskupení ruských ozbrojených sil v zóně NVO
      Ruský ministr obrany Sergej Šojgu kontroloval jednotky seskupení ruských ozbrojených sil v zóně speciální operace. Podle ministerstva obrany vedoucí odboru prověřoval životní podmínky personálu, stav vojenské techniky na místech dočasného nasazení vojenských jednotek, jak je organizována zdravotnická podpora vojenského personálu ve vybavené zdravotnické jednotce. v terénu, co se děje se zásobami léků a zdravotnického vybavení. Sergej Šojgu také upozornil na udržování teploty v zemljankách.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        21:11 22.12.2022

        "Sergej Šojgu také upozornil na udržování teploty v zemljankách" znamená, že príliš veľa vojakov zmrzlo skôr, ako sa vôbec zapojili do bojov.

        "Sergej Šojgu také upozornil na udržování teploty v zemljankách" znamená, že príliš veľa vojakov zmrzlo skôr, ako sa vôbec zapojili do bojov.

        • Theokotos
          02:11 23.12.2022

          Hodně dobré je také: „Vzhledem k probíhajícím opatřením k budování bojových schopností uskupení vojsk se situace na frontě stabilizovala, hlavní úsilí ruských jednotek se soustředí ...Zobrazit celý příspěvek

          Hodně dobré je také:
          „Vzhledem k probíhajícím opatřením k budování bojových schopností uskupení vojsk se situace na frontě stabilizovala, hlavní úsilí ruských jednotek se soustředí na ovládnutí celého území DLR,“ řekl Gerasimov.
          Jinými slovy, náčelník ruského generálního štábu oficiálně prezentuje jako úspěch, že se nyní fronta nehroutí.
          Tedy, při takové zprávě se musí hruď každého hrdého prorežimního Rusa dmout pýchou.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    19:44 22.12.2022

    Mark Galeotti: Putinův planý sen o silnější armádě Kdo potřebuje Santu, když má Vladimira Putina? Ruský prezident slíbil své armádě "vše, co potřebuje", a navíc půl milionu ...Zobrazit celý příspěvek

    Mark Galeotti: Putinův planý sen o silnější armádě

    Kdo potřebuje Santu, když má Vladimira Putina? Ruský prezident slíbil své armádě "vše, co potřebuje", a navíc půl milionu mužů. Na jedné straně to představuje další militarizaci státu - ale zároveň je to nedosažitelné a pravděpodobně jde o špatné pochopení poučení z války na Ukrajině.

    Zatímco Volodymyr Zelenskyj sklízel ovace v americkém Kongresu, Putin byl zalezlý se svými vojenskými veliteli. Neměl náladu být za lakotu a prohlásil, že pro armádu neexistují žádná "finanční omezení" a že "země a vláda dá vše, o co armáda požádá". Všechno.

    Ruské vojáky nazval "hrdiny" a potvrdil to, co se předpokládalo, tj. že polovina ze 150 000 mobilizovaných ruských záložníků ještě nebyla nasazena na bojiště, ale že se cvičí a vybavují jednotky připravené na jarní ofenzívu. To však zjevně nestačí, a proto také schválil návrh ministra obrany Sergeje Šojgua na zvýšení počtu ozbrojených sil o necelých 500 000 na 1,5 milionu, včetně dalších 300 000 dobrovolníků, tzv. kontraktniků. (Ruská armáda má v současné době 1,15 milionu příslušníků, ale její skutečná síla je nižší než milion).

    Šojgu ve svém projevu nastínil rozsáhlou řadu změn, které přesahují rozšíření armády. Navrhl posunutí věkového rozpětí pro státní službu z 18-27 let na 21-30 let, ale také výraznou reorganizaci. Odvrátil reformy, které sám zavedl, když se v roce 2012 stal ministrem, a které učinily z menších a pružnějších brigád základní stavební kámen armády, a chce zřídit nebo znovu vytvořit plně 22 nových divizí, z toho deset od nuly.

    Některé z těchto reforem se zdají být smysluplné. Struktura založená na brigádách odrážela tehdejší předpoklad, že Rusko nebude vést "velké války", ale spíše menší mise zaměřené na projekci síly. Divize jsou mnohem vhodnější pro velké konflikty, jako je například probíhající konflikt na Ukrajině. Zatím se však jedná v podstatě o reformu na papíře. Putin může přislíbit neomezené financování, ale vzhledem k tomu, že výdaje na obranu již vzrostly ve srovnání let 2022 a 2023 o třetinu, budou existovat praktické limity. A co víc, i kdyby se peníze na výcvik, ubytování a vybavení těchto vojáků našly, odkud se všichni tito vojáci navíc vezmou?

    Cíl nabrat dalších více než 290 000 kontraktniků se zdá být nesmírně optimistický. Ti nesou hlavní tíhu bojů na Ukrajině a utrpěli desítky tisíc ztrát. Pro mladé muže v relativně chudých regionech, jako je Dagestán a Burjatsko, se vojenská kariéra zdála být lákavou možností - až do války. Nyní se ukazuje, že navzdory masivní propagační kampani je obtížné najít dostatek nových rekrutů, aby se vyrovnaly ztráty, natož aby se rozšířily ozbrojené síly.

    Pokud se má armáda rozrůst, bude to pravděpodobně muset být na základě branné povinnosti. Posunutí doby odvodní způsobilosti je jedním z triků, jak obejít hlavní důvod, na jehož základě se potenciální rekruti mohou vyhnout státní službě: odklad školní docházky. Mladí muži směřující k vysokoškolskému studiu si mohou odložit státní službu, a pokud budou pokračovat ve studiu až do svých 28 let, budou osvobozeni od odvodové povinnosti zcela. Poněkud obtížnější bude vyhnout se vojenské službě až do 31 let.

    Vojenská hodnota branců na 12 měsíců je však často dost omezená. Většina ruských důstojníků počítá s tím, že po započtení výcviku a zařazení do terénu a pak posledního měsíce, kdy takzvaní dembelíci odpočítávají dny do demobilizace, jsou reálně použitelní jen tři až čtyři měsíce. To pomáhá vysvětlit, proč se šíří zvěsti, že odvody budou prodlouženy na 18 nebo dokonce 24 měsíců, což povede ke zkušenému a početnějšímu odvodnímu fondu.

    Putin se zatím drží zpátky s povoláváním branců do války, protože si je vědom nevyhnutelného odporu veřejnosti. Přes všechna jeho tvrzení, že "nehodláme naši zemi militarizovat", se však Rusko pod tlakem války stále více podobá Sovětskému svazu, autoritářskému státu, kde mají potřeby vedení války absolutní přednost před zájmy obyvatelstva.

    I tak ale návrhy jako nábor dalších několika divizí výsadkářů, když stávající síly utrpěly ve válce zničující ztráty, nebo zavádění moderních přesně naváděných raket, když Rusku chybí mikročipy, jednoduše postrádají důvěryhodnost. Putin si sice může namlouvat, že jeho armáda vyjde z boje silnější než kdykoli předtím a nikdo v Moskvě se ho neodváží zpochybňovat, ale Kyjev na bojišti ukazuje, proč se tak nestane.

    https://www.spectator.co.uk/ar... Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      09:54 23.12.2022

      Jediné zajímavé na tom je, že přiznali odeslání cca 150tis tzn. Poloviny mobilizovanych na frontu.
      Tomu říkám spotřeba masa.

      Jediné zajímavé na tom je, že přiznali odeslání cca 150tis tzn. Poloviny mobilizovanych na frontu.
      Tomu říkám spotřeba masa.

  • bently
    19:21 22.12.2022

    1) Wagnerovci začali nakupovat zbraně v Severní Koreji KLDR dodala zásilku zbraní pro Wagnerovu skupinu bojující na Ukrajině, uvedl podle agentury Reuters vysoký představitel ...Zobrazit celý příspěvek

    1) Wagnerovci začali nakupovat zbraně v Severní Koreji

    KLDR dodala zásilku zbraní pro Wagnerovu skupinu bojující na Ukrajině, uvedl podle agentury Reuters vysoký představitel americké administrativy.

    Uvedl, že šlo o první, zkušební zásilku, která byla dodána v listopadu a obsahovala dělostřelecké granáty a rakety.

    Platbu za zbraně provedla samotná Wagnerova skupina, jejíž šéf Jevgenij Prigožin podle odhadů amerických zpravodajských služeb vydává denně 100 milionů dolarů na financování bojů na Ukrajině.

    Podle zdroje agentury Reuters odhadují USA počet bojovníků Wagnerovců na 50 000 osob, z nichž pouze 10 000 jsou profesionální žoldnéři a zbylých 40 000 jsou zajatci ruských kolonií, které Prigožin od léta pilně verbuje.

    Nyní má Prigožin, petrohradský restauratér z 90. let, který zbohatl na mnohamiliardových cateringových zakázkách pro ministerstvo obrany, problémy s náborem nových žoldnéřů a řady jeho PMC se plní bojovníky z Libye, Sýrie, Středoafrické republiky a Mali, říká americký úředník.

    https://www.moscowtimes.nl/202...

    2) "Bylo to trochu obtížné." Putin vysvětlil, proč se mu nepodařilo připravit výroční projev

    Putin poprvé promluvil o tom, proč se rozhodl odložit svůj projev ve Federálním shromáždění na příští rok. Podle něj byly letošní události velmi dynamické a bylo obtížné je shrnout. Přislíbil, že projev přednese příští rok.

    "Myslím, že ani v roce 2017 jsme neměli zprávu přesně v tom daném kalendářním roce. Měla by však existovat. Otázkou je, co [má obsahovat]? Otázkou je, že dynamika událostí je velmi velká, situace je velmi dynamická, takže bylo trochu obtížné stanovit přímo v daném okamžiku výsledky a konkrétní plány pro nejbližší budoucnost. Uděláme to samozřejmě na začátku roku," řekl Putin (dle citace agentury Interfax).

    Ještě koncem léta přitom Kreml pověřil vládu, aby připravila návrhy na proslov, napsala novinářka Farida Rustamova s odvoláním na federální úředníky, kteří se podíleli na jeho přípravě. Podle nich byl pak příkaz k přípravě zprávy brzy zrušen, což se poté několikrát opakovalo.

    Putin dodal, že obsah poselství se odráží v jeho nedávných projevech. Podle něj "v tom či onom formátu" již hovořil "o klíčových věcech", přičemž "není příliš žádoucí to znovu shrnovat a opakovat".

    https://www.moscowtimes.nl/202... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      19:30 22.12.2022

      Ten klaun nie je žiadny zakladateľ. Zakladateľom je samotné Rusko ktoré si vytvorilo armádu ktorú môžu poslať všade tam, kde z rôznych politických dôvodov nechcú alebo nemôžu ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten klaun nie je žiadny zakladateľ. Zakladateľom je samotné Rusko ktoré si vytvorilo armádu ktorú môžu poslať všade tam, kde z rôznych politických dôvodov nechcú alebo nemôžu poslať regulárnu armádu. Jediné čo ich odlišuje od ruskej armády je to, že im chýbajú nášivky a keď padnú tak vdova dostane maximálne tak list kde sa dozvie, že už ho nemá čakaťSkrýt celý příspěvek

      • bently
        19:34 22.12.2022

        Zapomínáš na tu lacinou cetku z Wishe představující medaily "za hrdinství", kterou vdovám po padlých wágneráčích aspoň zpočátku konfliktu spolu s listem zasílali. Ale možná už ...Zobrazit celý příspěvek

        Zapomínáš na tu lacinou cetku z Wishe představující medaily "za hrdinství", kterou vdovám po padlých wágneráčích aspoň zpočátku konfliktu spolu s listem zasílali.
        Ale možná už došly prachy, nebo prostě usoudili, že jde z velké části stejně o trestance, který jsou stejně každýmu u zadku, tak se na to vykvajzli.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          19:37 22.12.2022

          Vdova po ruskom vojakovi dostane keď tak aspoň vdovský dôchodok a detičky sa s tým budú oháňať na prijímačkách, že tato pustil pirka na Ukrajine. Za wagnerovca ruský štát nenesie ...Zobrazit celý příspěvek

          Vdova po ruskom vojakovi dostane keď tak aspoň vdovský dôchodok a detičky sa s tým budú oháňať na prijímačkách, že tato pustil pirka na Ukrajine. Za wagnerovca ruský štát nenesie zodpovednosť.Skrýt celý příspěvek

    • Marcel16936
      21:09 22.12.2022

      dochádzajú im zbrane

      dochádzajú im zbrane

  • Silver
    19:00 22.12.2022

    Zalužnyj udelil Putinovi strieborný gombík Ozbrojených síl Ukrajiny za 100 000 zlikvidovaných ...Zobrazit celý příspěvek

    Zalužnyj udelil Putinovi strieborný gombík Ozbrojených síl Ukrajiny za 100 000 zlikvidovaných okupantov.
    https://twitter.com/antiputler... Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      19:16 22.12.2022

      Krutý obrázok v komentoch - "100K dead russians - Patriot unlocked"

      https://pbs.twimg.com/media/Fk...

      Krutý obrázok v komentoch - "100K dead russians - Patriot unlocked"

      https://pbs.twimg.com/media/Fk...

    • Miroslav
      19:23 22.12.2022

      Nerozumieš tomu. 100 tisíc hrdinov ktorí padli v boji proti satanovi = 100 tisíc hrdých rodín a milióny tých, čo ich poznali. Takto sa buduje hrdý národ!

      Nerozumieš tomu. 100 tisíc hrdinov ktorí padli v boji proti satanovi = 100 tisíc hrdých rodín a milióny tých, čo ich poznali. Takto sa buduje hrdý národ!

      • Mortles
        19:25 22.12.2022

        "Naši hrdinové jsou naživu, i když jsou po smrti, vy jste mrtví, i když jste naživu." Nebo tak nějak to říkal Dugin.

        "Naši hrdinové jsou naživu, i když jsou po smrti, vy jste mrtví, i když jste naživu." Nebo tak nějak to říkal Dugin.

        • Miroslav
          19:34 22.12.2022

          U nás sme mali tiež takého mysliteľa. Len sa volal Danko a nie Dugin

          U nás sme mali tiež takého mysliteľa. Len sa volal Danko a nie Dugin

      • alter01
        19:31 22.12.2022

        Chudák Puťko ! kde zoberie 200 miliárd ruských červoncových šušňov a 100000 bielych Lád a 100000 kili slaniny , kapusty a zemiakov !

        Chudák Puťko ! kde zoberie 200 miliárd ruských červoncových šušňov a 100000 bielych Lád a 100000 kili slaniny , kapusty a zemiakov !

        • Miroslav
          19:33 22.12.2022

          Diplom a poézia vyjdú lacnejšie. A k tomu kilo cibule na slzy

          Diplom a poézia vyjdú lacnejšie. A k tomu kilo cibule na slzy

      • Západňan
        21:41 22.12.2022

        A teď si představte, že k takovému počtu obětí je dokázal přivést jeden z vás, Slováků. https://awfulannouncing.com/wp... Můžete ...Zobrazit celý příspěvek

        A teď si představte, že k takovému počtu obětí je dokázal přivést jeden z vás, Slováků.

        https://awfulannouncing.com/wp...

        Můžete mít Fica a spol., ale Miro Š. si zaslouží obdiv.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...