VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Ťuk
    19:03 12.09.2022

    Zajímalo by mne, jak se demoralizovaní russové budou chovat na rusském území. Jako na Ukrajině?

    Zajímalo by mne, jak se demoralizovaní russové budou chovat na rusském území. Jako na Ukrajině?

    • Irving
      20:31 12.09.2022

      Já mám dojem, že půlka těch ruských jednotek prostě "zmizí". Vojáci prostě zdrhnout. Je to ideální příležitost - v tom zmatku bude trvat několik dní nebo i týdnů,než se vrchní ...Zobrazit celý příspěvek

      Já mám dojem, že půlka těch ruských jednotek prostě "zmizí". Vojáci prostě zdrhnout. Je to ideální příležitost - v tom zmatku bude trvat několik dní nebo i týdnů,než se vrchní velení dopočítá toho,které jednotky se stáhly,které byly zničeny,o jednotlivých padlých nemluvě.Skrýt celý příspěvek

      • Nezmar
        22:43 12.09.2022

        No jen aby to na ruske strane neskoncilo jako ve filmu: Copak je to za vojaka: Obcane budou povinne hlasit pohyby poderzelych osob v uniformach:D

        No jen aby to na ruske strane neskoncilo jako ve filmu: Copak je to za vojaka: Obcane budou povinne hlasit pohyby poderzelych osob v uniformach:D

  • Cernysip
    18:57 12.09.2022

    První měsíc uhelného embarga. Ceny jsou nižší než před válkou, ale ani Asie nenakupuje ...Zobrazit celý příspěvek

    První měsíc uhelného embarga. Ceny jsou nižší než před válkou, ale ani Asie nenakupuje dobře
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Měsíc po začátku uhelného embarga EU 10. srpna lze shrnout první výsledky. Čína a Indie, stejně jako v případě ropy, pomohly Rusku částečně vyrovnat pokles dodávek uhlí do Evropy. Ukázalo, se ale že zákaz pojištění lodí ruským uhlím platí nejen pro dodávky do Evropy, ale do celého světa. To zasáhlo jeho vývoz do Asie, kde byly velkými odběrateli také Japonsko a Jižní Korea, které podpořily americké a evropské sankce proti Rusku. Uhlí, které se nyní po moři vyváží do Asie, je levnější než před začátkem války na Ukrajině. Cenová atraktivita ale nezabránila poklesu jeho dodávek do regionu v srpnu o 16,5 % ve srovnání s červencem, podle agentury Reuters: Navzdory velké slevě se zdá, že Rusko má problémy se zvýšením exportu do Asie a nárůst zásilek do Číny a Indie nestačí vyrovnat snížené dodávky do Japonska, Jižní Koreje a dalších kupujících, jako je Tchaj-wan.
    Podle Kplera, který sleduje pohyb lodí, celkové dodávky všech druhů ruského uhlí do Asie činily v srpnu 10,15 mil. tun oproti 12,16 mil. tun v červenci a 12,42 mil. tun v červnu. Dovoz v srpnu ve srovnání s červencem výrazně snížili všichni největší kupující kromě Indie:

    - Čína (-14,7 %): zásilky začaly výrazně růst v dubnu, v červnu dosáhly maxima přibližně 6 milionů tun, a poté se snížil na 5,87 milionu tun v červenci a 5,01 milionu tun v srpnu;
    - Indie (+19,2 %): před válkou byl dovoz obvykle 300 000-700 000 tun za měsíc, ale v červnu dosáhl 1,69 milionu tun, v červenci se snížil na 1,51 milionu a v srpnu vzrostl na 1,8 milionů tun;
    -Japonsko (-47,7 %): dodávky za poslední měsíc klesly ze 780 053 tun na 408 049 tun a za rok od srpna 2021 o 3,4krát (loni 1,37 mil. tun byl typický měsíční objem dovozu);
    - Jižní Korea (-55,1 %): nákupy se snížily z 2,85 milionu tun v červnu na 2,34 milionu tun v červnu a zhroutily se na 1,05 milionu tun v srpnu.
    Snížení dodávek je pozorováno i přesto, že Rusko prodává uhlí mnohem levněji než ostatní dodavatelé. Po invazi na Ukrajinu cena uhlí vyskočila a v polovině března se energetické uhlí v přístavu Vostočnyj expedovalo za 315 USD/tunu. Ale podle nejnovějšího odhadu poskytovatele dat z uhelného průmyslu McCloskeyho se nyní prodává za pouhých 158,5 USD/t.
    To je téměř o 38 % levnější než před začátkem války, kdy náklad uhlí opouštěl Vostočnyj za 254 USD/tunu. Uhlí z jiných zemí, byť horší kvality, přitom stojí více než v polovině února. Australské uhlí s mírně nižším energetickým obsahem než ruské uhlí tak v týdnu končícím 9. září stálo 452,8 USD/t, což je asi o 80 % dražší, než před začátkem války na Ukrajině, uvádí globalCOAL. A uhlí z jiných zemí s energetickým obsahem o 18 % nižším než ruské bylo podle Argus oceněno na 198,7 USD, což je o 28 % dražší než před válkou (155,4 USD/tuna).
    Loni Rusko uspokojilo asi 46 % poptávky EU po uhlí. Při dubnovém rozhodování o embargu EK uvedla, že zasáhne čtvrtinu veškerého ruského vývozu uhlí v hodnotě asi 8 miliard eur ročně.
    Embargo začalo ovlivňovat uhelný průmysl. „Některé uhelné těžařské společnosti na jihu Ruska omezily produkci a hledají nové trhy, a řada podniků na Dálném východě a na Sibiři měla potíže s přepravou uhlí do Asie kvůli omezené kapacitě železnic,“ uvádí zpráva centrální banky o regionální ekonomice.
    Růst sibiřského průmyslu v červenci až srpnu byl slabý kvůli problémům s exportem a hromaděním zásob v klíčových průmyslových odvětvích pro region, včetně uhlí, zpráva poznamenává:
    Většina těžařských společností snížila produkci, protože nebylo možné rychle přesměrovat exportní toky z evropského směru na alternativní trhy. Takže v Kuzbassu, kde se těží více než polovina ruského uhlí, v červenci produkce klesla o 21% ve srovnání s loňským rokem, export uhlí - o 10%.Skrýt celý příspěvek

    • boulak
      19:04 12.09.2022

      To je hezký ale uhlí na zimu jsem sehnal jenom protekcí :)

      To je hezký ale uhlí na zimu jsem sehnal jenom protekcí :)

      • Cernysip
        19:06 12.09.2022

        A nakupovals v Indii?

        A nakupovals v Indii?

        • boulak
          19:11 12.09.2022

          Ne, na Rokycansku, z Indie by se to fakt nevyplatilo :)

          Ne, na Rokycansku, z Indie by se to fakt nevyplatilo :)

          • Cernysip
            19:19 12.09.2022

            Halt Rokycany nejsou Bombaj, no... (:-))

            Halt Rokycany nejsou Bombaj, no... (:-))

          • boulak
            19:26 12.09.2022

            Já si na to nestěžuju, jen mě to překvapilo. Kdybych neměl někoho v širší rodině tak bych čekal až do Vánoc.

            Já si na to nestěžuju, jen mě to překvapilo. Kdybych neměl někoho v širší rodině tak bych čekal až do Vánoc.

      • Ján Paliga
        22:35 12.09.2022

        Na Slovensku už aj drevo je niekde problém zohnať... :) Koks v júli bol za tuším 70 EUR/q...

        Na Slovensku už aj drevo je niekde problém zohnať... :) Koks v júli bol za tuším 70 EUR/q...

    • ante1891
      19:47 12.09.2022

      Předpokládám, že jak se jim zpomalí průmysl vnitřní poptávka ještě klesne, to samé ropa a plyn. Propustí lidi a klesne výběr daní.

      Předpokládám, že jak se jim zpomalí průmysl vnitřní poptávka ještě klesne, to samé ropa a plyn. Propustí lidi a klesne výběr daní.

  • StandaBlabol
    18:20 12.09.2022

    Blogger a dobrovolník v jednotkách DLR tvrdí, že Ukrajinci přešli Severní Donec u Bilohorivky a vpadli Rusům, kteří brání Lyman, do ...Zobrazit celý příspěvek

    Blogger a dobrovolník v jednotkách DLR tvrdí, že Ukrajinci přešli Severní Donec u Bilohorivky a vpadli Rusům, kteří brání Lyman, do zad.

    https://twitter.com/wartransla... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      18:30 12.09.2022

      Byli by blbci, kdyby nevyužili situaci k dalším územním ziskům.

      Byli by blbci, kdyby nevyužili situaci k dalším územním ziskům.

    • Anarchista
      18:36 12.09.2022

      tak jestli se potvrdi i tohle, tak se tu mozna tvori kotel jeste mnohem vetsi nez u Izumu... zprava CT 12:51 "Hlava správy Luhanské oblasti Serhij Hajdaj zveřejnil fotografii ...Zobrazit celý příspěvek

      tak jestli se potvrdi i tohle, tak se tu mozna tvori kotel jeste mnohem vetsi nez u Izumu... zprava CT 12:51 "Hlava správy Luhanské oblasti Serhij Hajdaj zveřejnil fotografii ukrajinské vlajky vyvěšené nad stožárem přechodové linky v Kuzemivce, vesnici v Luhanské oblasti ležící poblíž hranic Charkovské oblasti."Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        18:51 12.09.2022

        Tak kdyby přešli Ukrajinci Oskil u Senkove, tak je Kuzemivka první na ráně a jen 10 km daleko. Ale kotel by to ještě nebyl, pořád mají kudy ustupovat.

        Tak kdyby přešli Ukrajinci Oskil u Senkove, tak je Kuzemivka první na ráně a jen 10 km daleko. Ale kotel by to ještě nebyl, pořád mají kudy ustupovat.

  • jj284b
    18:20 12.09.2022

    toto tiez potesi zapadne rozviedky:

    https://twitter.com/oryxspioen...

    toto tiez potesi zapadne rozviedky:

    https://twitter.com/oryxspioen...

    • greenBelt
      18:26 12.09.2022

      Rozeberou to a zjisti, že je kořábka prázdná.

      Rozeberou to a zjisti, že je kořábka prázdná.

      • StandaBlabol
        18:54 12.09.2022

        Neblázni, to je ta slavná Chibiny, která vypíná americké torpédoborce. To bude až po vrch nacpáno černou magií.

        Neblázni, to je ta slavná Chibiny, která vypíná americké torpédoborce. To bude až po vrch nacpáno černou magií.

      • Roger
        19:50 12.09.2022

        To je jak ten rus prodává hodinky. Kupující je otevře a vypadne šváb, tak ho rozmázne botou. A rus na to: "pa čemu ty ubil mašinfiru"

        To je jak ten rus prodává hodinky. Kupující je otevře a vypadne šváb, tak ho rozmázne botou. A rus na to: "pa čemu ty ubil mašinfiru"

    • Worko
      19:57 12.09.2022

      Ked tak uvazujem, tak tych par miliard, co sa USA naposielalo na zbraniach ukrajincom, urcite x-krat vrati, ked si zoberieme, kolko tajnych informacii ziskaju z vrakov zbrani, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ked tak uvazujem, tak tych par miliard, co sa USA naposielalo na zbraniach ukrajincom, urcite x-krat vrati, ked si zoberieme, kolko tajnych informacii ziskaju z vrakov zbrani, jammerov, stihaciek, radarov ci rakiet (napriklad Khinjal).Skrýt celý příspěvek

  • dusan1
    18:12 12.09.2022

    Niečo v prospech toľko tu "okopávaných" Nemcov (i z mojej strany) .... ...Zobrazit celý příspěvek

    Niečo v prospech toľko tu "okopávaných" Nemcov (i z mojej strany) ....

    https://dennikn.sk/3007037/ukr... Skrýt celý příspěvek

    • Lwtr
      21:08 12.09.2022

      Němci do toho začnou šlapat, plyn je vypnutý a začínají uzavírat dlouhodobé smlouvy s jinými dodavateli (10 - 15 let).

      Němci do toho začnou šlapat, plyn je vypnutý a začínají uzavírat dlouhodobé smlouvy s jinými dodavateli (10 - 15 let).

  • Praclik
    18:12 12.09.2022

    Stojí za to zdôrazniť, že ukrajinskí velitelia vyzdvihli Gepard ako jeden z najdôležitejších prvkov svojich síl v charkovskej protiofenzíve, ktorý drží ruské letectvo na uzde. ...Zobrazit celý příspěvek

    Stojí za to zdôrazniť, že ukrajinskí velitelia vyzdvihli Gepard ako jeden z najdôležitejších prvkov svojich síl v charkovskej protiofenzíve, ktorý drží ruské letectvo na uzde. Podpora Nemecka Ukrajine bola významná.

    https://twitter.com/NeilPHauer... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      18:47 12.09.2022

      Všichni pořád citují jeden zdroj - Neila Hauera. Nevím, Němci jasně řekli, že Gepardy nepůjdou na frontu, ale budou chránit kritickou infrastrukturu.

      Všichni pořád citují jeden zdroj - Neila Hauera. Nevím, Němci jasně řekli, že Gepardy nepůjdou na frontu, ale budou chránit kritickou infrastrukturu.

      • Praclik
        21:11 12.09.2022

        Akurat, ze nic take Nemci nepovedali. Tato fama vychadza z vyhlasenia ministerky obrany v Bundestagu, kedy kostrbato vysvetlovala, preco tanky nie, ale Geparda ano. Konkretna ...Zobrazit celý příspěvek

        Akurat, ze nic take Nemci nepovedali. Tato fama vychadza z vyhlasenia ministerky obrany v Bundestagu, kedy kostrbato vysvetlovala, preco tanky nie, ale Geparda ano. Konkretna citacia je:

        "Gepard slúži napríklad na ochranu kritickej infraštruktúry. Tak, že vystreľuje do vzduchu muníciu takou trubicou a dokáže zachytiť predmety veľmi ďaleko, tank to nedokáže - ako odborníkom vám to nemusím vysvetľovať - takže to je niečo iné."

        Nasledne to rozne twitterove ucty s odkazom na jej rec prebrali a upravili na: Nemecko zakazalo pouzivat Geparda na fronte a moze chranit iba kriticku infrastrukturu, co nie je pravda (jednym z nich bol tusim Visegrad24).

        Tu to mas jej rec aj s videom:
        https://www.severint.net/2022/... Skrýt celý příspěvek

        • ArcheologJD
          21:46 12.09.2022

          Tak čistě technicky. Armáda rozhodně do kritické infrastruktury patří. Takže její ochrana Gepardy je naprosto v pořádku. Politické proklamace nelze brát úzkoprse :-)

          Tak čistě technicky. Armáda rozhodně do kritické infrastruktury patří. Takže její ochrana Gepardy je naprosto v pořádku. Politické proklamace nelze brát úzkoprse :-)

          • Praclik
            22:00 12.09.2022

            Pointa je, ze ona povedala, ze sa "NAPRIKLAD" da pouzit na ochranu kritickej infrastruktury a nie ze sa musi a pod.

            Pointa je, ze ona povedala, ze sa "NAPRIKLAD" da pouzit na ochranu kritickej infrastruktury a nie ze sa musi a pod.

  • dusan1
    18:08 12.09.2022

    Ruský Su-25 odmietol letieť do boja : )

    https://www.youtube.com/shorts...

    PS Hádam to nie je fake ...

    Ruský Su-25 odmietol letieť do boja : )

    https://www.youtube.com/shorts...

    PS Hádam to nie je fake ...

    • Ján Paliga
      18:17 12.09.2022

      Nie, nie je. V diskusii nižšie ku tomu nájdeš viac :)

      Nie, nie je. V diskusii nižšie ku tomu nájdeš viac :)

  • greenBelt
    18:07 12.09.2022

    Tomuto se mi nechce věřit: Tak už to potvrdila i N. Gumeňuk z tiskového operačního velení Jih. Okupační jednotky na jihu vedou rozhovory s ukrajinským velením o složení zbraní a ...Zobrazit celý příspěvek

    Tomuto se mi nechce věřit:

    Tak už to potvrdila i N. Gumeňuk z tiskového operačního velení Jih. Okupační jednotky na jihu vedou rozhovory s ukrajinským velením o složení zbraní a mohli by přejít pod ochranu mezinárodního humanitárního práva.

    https://twitter.com/fbeyeee/st... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      18:15 12.09.2022

      Jo, to je známo už od pozdních ranních hodin. Snad je to pravda. Ukrajinci nemají důvod nevyjít vstříc a Rusáci asi nemají důvod zdechnout při úprku přes řeku/dojebané mosty.

      Jo, to je známo už od pozdních ranních hodin. Snad je to pravda. Ukrajinci nemají důvod nevyjít vstříc a Rusáci asi nemají důvod zdechnout při úprku přes řeku/dojebané mosty.

    • boulak
      18:17 12.09.2022

      Předpokládám, že se tím myslí totéž jako "evakuace z Azovstalu".

      Předpokládám, že se tím myslí totéž jako "evakuace z Azovstalu".

    • Ján Paliga
      18:18 12.09.2022

      Kto by vymenil svoj mladý život za niekoho chuť po moci?

      Kto by vymenil svoj mladý život za niekoho chuť po moci?

    • IvnB
      18:24 12.09.2022

      O akých počtoch vojakov sa asi tak bavíme? Aspoň rádovo. Díky

      O akých počtoch vojakov sa asi tak bavíme? Aspoň rádovo. Díky

      • pepezdepa
        18:32 12.09.2022

        Hovořilo se o 15 - 20 tisících, takže minimálně 10k by jich být mohlo.

        Hovořilo se o 15 - 20 tisících, takže minimálně 10k by jich být mohlo.

        • IvnB
          19:18 12.09.2022

          To chcem potom vidieť to video, jak mašírujú domov

          To chcem potom vidieť to video, jak mašírujú domov

        • Lwtr
          21:11 12.09.2022

          Jestli se to povede tak podobné video bude pro morálku orků dost zdrcující :)

          Jestli se to povede tak podobné video bude pro morálku orků dost zdrcující :)

    • embe
      18:41 12.09.2022

      Podle FIRMS je okolo Chersonu už tři dny "klid"....

      Podle FIRMS je okolo Chersonu už tři dny "klid"....

  • boulak
    18:03 12.09.2022

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    Zahajují "mírová jednání" nebo je potřebují už doma ?

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    Zahajují "mírová jednání" nebo je potřebují už doma ?

    • greenBelt
      18:29 12.09.2022

      Pouze prasklo nelegální odesíláni vojáků na frontu.

      Pouze prasklo nelegální odesíláni vojáků na frontu.

  • Cernysip
    17:47 12.09.2022

    Ruští generálové jsou nervóznější než ruští oligarchové Viktor ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruští generálové jsou nervóznější než ruští oligarchové
    Viktor Neboženko
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Armáda nepochopila hned, do čeho se to dostala. První, kdo pocítil tíhu západních sankcí – revizí, konfiskací a restrikcí – byli ruští oligarchové, jak z první vlny, tak z té „Putinovy“. Milovali život na Západě stejně jako se báli Vladimira Putina.
    Ruští generálové, zkorumpovaní Putinovým přítelem, ministrem obrany Sergejem Šojgu, s klidem přihlíželi utrpení „soudruhů“ – stojí za to sympatizovat s lidmi s astronomickým bohatstvím! Ale z Ukrajiny, z Charkovské oblasti „prišla běda“ - a nyní bylo na řadě, aby se začali báli a trpět samotní generálové v čele s náčelníkem generálního štábu Valerijem Gerasimovem a ministrem Šojgu. Jednou přece společně slíbili svému nejvyššímu veliteli nenáročnou procházku po Ukrajině a květinový obřad s chlebem a solí. Dopadlo to úplně jinak než květinami a procházkou: blesková válka nejprve selhala a nyní ruské jednotky v čele s generály úžasnou rychlostí opouštějí okupovaná území Ukrajiny. Není to poprvé, co Putin obrátil svůj hněv na generály, není to poprvé, co hledá osoby odpovědné za další neúspěch jeho „zvláštní vojenské operace“.
    Surovikin, Dvornikov, Mizincev, Sychevoi, Berdnikov - kolotoč velitelů! Putin odvolal z funkce velitele Západního vojenského okruhu pouhé dva týdny poté, co jej jmenoval, zřejmě kvůli tomu, jak rychle jeho jednotky osvobodily Charkovskou oblast od své vlastní přítomnosti. Předchůdce generálporučíka Berdnikova, generálporučík Sychevoi vydržel tři týdny. Velení bylo nyní předáno generálplukovníku Alexandru Lapinovi, „zachránci života“ («палочке-выручалочке») vrchního velitele Putina. Uvidíme, jak dlouho vydrží a co ho čeká: ocenění nebo (což je mnohem pravděpodobnější) rezignace. Putin ale z nějakého důvodu tvrdošíjně lpí na Šojgu a Gerasimovovi.
    Čím horší bude situace na frontě pro Kreml, tím častěji bude muset Putin své generály odstraňovat a trestat. Ruští generálové to dobře chápou - a vojenští vůdci toto Putinovo chování opravdu nemají rádi. Protože, jak už asi pochopili, nejde jen o Ukrajinu, ale také o strach z armády, na níž je teď prezident agresor závislý.
    Putinovi generálové, jak se zdá, neumějí bojovat, ale jsou mistři krádeží, intrik a spiknutí. A na rozdíl od směšných členů Státního výboru pro mimořádné situace z roku 1991 mají současní generálové spojence – to jsou ruští oligarchové, mnohokrát uražení Putinem a nyní také drcení Západem. Bylo by pro ně nesmírně prospěšné, kdyby se někdo ujal špinavé a nebezpečné práce a odstavil Putina od moci. Čím více ruských generálů bude Putinem poníženo, tím snazší bude tuto práci udělat. V Rusku nastává ojedinělá situace. Kombinace trpících ruských oligarchů (peníze) s odporem ruských generálů vůči Putinovi (vojenská síla) vytváří příznivé podmínky pro zbavení se Putina jako centra autokracie a pro přechod od personalistické vlády ke skupinové vládě, k juntě – ať už ponese jakýkoli název je: politbyro nebo výbor pro záchranu vlasti. Autokratovi nepomohou ani jeho osobní „věrní vojáci“ Viktor Zolotov a Ramzan Kadyrov – i ti jistě budou spěchat, aby si našli místo v nové konfiguraci moci.
    Spiklenci vládnoucích gangů, tajní Putinovi nepřátelé, jsou brzděni dvěma faktory. Za prvé: je naprosto nejasné, jak ukončit válku s Ukrajinou bez ztráty kontroly nad zemí. A za druhé: jak odstranit Putina od moci, aniž by to zemi uvrhlo do chaosu.
    Viktor Neboženko - Ukrajinský politolog, sociologSkrýt celý příspěvek

    • OZsemlye
      17:52 12.09.2022

      Je maximálne vedľa. Putin je "najmiernejší" Rus, považujú ho za slabocha.
      Po ňom príde ešte niečo horšie. Nikto normálny tam neostal, sú len všetci nasrední, že nevyhrali.

      Je maximálne vedľa. Putin je "najmiernejší" Rus, považujú ho za slabocha.
      Po ňom príde ešte niečo horšie. Nikto normálny tam neostal, sú len všetci nasrední, že nevyhrali.

      • Masterton
        18:17 12.09.2022

        Putin je (nebo aspon pred valkou byl) na ruske politicke scene povazovan za centristu.

        Putin je (nebo aspon pred valkou byl) na ruske politicke scene povazovan za centristu.

    • CerVus
      17:53 12.09.2022

      Ono je sice snadné obviňovat generály. I když v armádě kradl každý, kdo něco ukrást mohl. Jenže největší vinu nesou rozvědky. I když analytici dole popisovali UA armádu jako těžký ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono je sice snadné obviňovat generály. I když v armádě kradl každý, kdo něco ukrást mohl. Jenže největší vinu nesou rozvědky. I když analytici dole popisovali UA armádu jako těžký oříšek, teoretickou invazi jako do nebe volající chybu a Ukrajince jako lidi, kteří se nepodvolí, tak každý další stupeň realitu upravoval až se nakonec k Puťkovi dostalo přesně to, co chtěl slyšet. Slabá, neschopná armáda, procházka růžovým sadem a oslavy osvoboditelů.
      On tedy celý systém velení v jejich armádě je odsouzený k neúspěchu. Tupé poslouchání nesmyslných příkazů jako za druhé světové, jakákoli iniciativa tvrdě potrestána.Skrýt celý příspěvek

  • OZsemlye
    17:44 12.09.2022

    Maďarsko .. info. Majú Youtube kanál "Ultrahang" - 94600 sledovateľov, neskutočne tlačia názor "Ruskej strany" ... stále volajú "samozvaného odborníka" Nógrádiho, ktorý brutálne ...Zobrazit celý příspěvek

    Maďarsko .. info.
    Majú Youtube kanál "Ultrahang" - 94600 sledovateľov, neskutočne tlačia názor "Ruskej strany" ... stále volajú "samozvaného odborníka" Nógrádiho, ktorý brutálne neznáša Zelenského a takto to celé aj vypadá. Druhý exponát Georg Spöttle, akoby ste zavolali do relácie niekoho z Kremlu. Za posledných 6 mesiacov kompletne prevychovali celý internet.
    Občas si zavolajú aj protistranu, ktorý to aspoň to snažia dať na pravú mieru. V komentoch 95% neznáša UA, neschopný a oligarcha Zelenský, ktorý má na účte mill € od USA , biolabory, Soros kúpil 20% ukrajinskej pôdy, za toto sa bojuje.
    Hlavný "kanál" na šírenie dezinfo, občas zamiešané aj pravdivými názormi (aby sa nehovorilo), škodu čo napáchali na spoločnosti
    (s Nógrádi) má nevídané rôzmery. Nógrádiho volajú aj na SK, tu ďalej tlačí klamstvá v priamom prenose na dedinských akciách. GAME OVERSkrýt celý příspěvek

    • boulak
      18:01 12.09.2022

      Klidně bych je za Ukrajinu vyměnil v EU i NATO.

      Klidně bych je za Ukrajinu vyměnil v EU i NATO.

      • GlobeElement007
        18:29 12.09.2022

        To je jako napsat že bys vyměnil stávajícího Trabanta za nové Lamborgini.

        To je jako napsat že bys vyměnil stávajícího Trabanta za nové Lamborgini.

        • boulak
          18:47 12.09.2022

          Samozřejmě, já jen operuji s tím co je k dispozici :).

          Samozřejmě, já jen operuji s tím co je k dispozici :).

  • Mortles
    17:34 12.09.2022

    Svjatohirsk pod kontrolou AFU. Tudíž neprostupné zakopání mezi nádrží a řekami na úzké "šíji" se možná nebude konat. Je dobrá zpráva, že osvobozování se netýká jenom Charkovské, ...Zobrazit celý příspěvek

    Svjatohirsk pod kontrolou AFU. Tudíž neprostupné zakopání mezi nádrží a řekami na úzké "šíji" se možná nebude konat. Je dobrá zpráva, že osvobozování se netýká jenom Charkovské, ale nyní také Doněcké a snad výhledově i Luhaňské oblasti (držet aspoň pár vesnic by mohlo být další malé politické vítězství, další náhlý kolaps nyní neočekávám).

    https://liveuamap.com/en/2022/... Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    16:52 12.09.2022

    Nenápadná zpráva, velký význam. https://acr.army.cz/informacni... Je ...Zobrazit celý příspěvek

    Nenápadná zpráva, velký význam.
    https://acr.army.cz/informacni...

    Je to z rukou vypouštěný dron se stabilizovanou EO/IR hlavicí s laserovým značkovačem. Těhle dronů má mít AČR mraky.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      17:23 12.09.2022

      Budou se tyhle prostředky držet u "specializovaných" jednotek, 533. praporu, nebo se plánuje je "rozpustit" do normálních mechanizovaných jednotek? Jenom kvůli tomu popisu o ...Zobrazit celý příspěvek

      Budou se tyhle prostředky držet u "specializovaných" jednotek, 533. praporu, nebo se plánuje je "rozpustit" do normálních mechanizovaných jednotek? Jenom kvůli tomu popisu o použití k "podpoře na úrovni družstvo až rota".Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        18:18 12.09.2022

        Minimálně zatím to určitě zůstane u praporu bezpilotních prostředků. Bude to podobný princip jako u všech jednotek podpory.

        Minimálně zatím to určitě zůstane u praporu bezpilotních prostředků. Bude to podobný princip jako u všech jednotek podpory.

    • flanker.jirka
      17:35 12.09.2022

      To bych ty mraky dronů chtěl vidět. Puma je dnes v poměru cena výkon dost drahá. Toto je kategorie dronů, kterou by měl být schopen někdo vyrábět v ČR.

      To bych ty mraky dronů chtěl vidět. Puma je dnes v poměru cena výkon dost drahá. Toto je kategorie dronů, kterou by měl být schopen někdo vyrábět v ČR.

    • juhelak
      18:30 12.09.2022

      Nějaké drony se vybírají i pro hradní stráž ale to asi nebudou tyhle

      Nějaké drony se vybírají i pro hradní stráž ale to asi nebudou tyhle

  • WarHammer
    16:45 12.09.2022

    Přeložil jsem článek z Topwaru, který krásně ukazuje ruské zoufalství a zároveň změnu cenzurních pravidel za posledních pár dní... Belgorod se stane druhým Doněckem? Kdo teď ...Zobrazit celý příspěvek

    Přeložil jsem článek z Topwaru, který krásně ukazuje ruské zoufalství a zároveň změnu cenzurních pravidel za posledních pár dní...

    Belgorod se stane druhým Doněckem?

    Kdo teď uvěří, že "Rusové neopouštějí své"? Jak ukazuje praxe, opravdu to dělají. Nejprve je opustili v Kyjevské a Sumské oblasti, nyní je na řadě Charkovská oblast.

    "Po těžkých a dlouhotrvajících bojích".

    V hlášeních jsme neviděli "po těžkých a dlouhých bojích", ale vše, co bylo vybojováno tak tvrdou prací, je prostě opuštěno a ruská armáda odchází. Pokud se dá věřit fotografiím a videím, zařízení opustili, aniž by se je pokusili zničit. Dávání ukrajinským vojákům. Videa zveřejněná na Telegramu jsou děsivá, pokud jde o množství opuštěného vybavení. Tanky, APC, "Zoo"...




    Převzato z videa Sergeje Koljasnikova

    Ale to, že si náš generální štáb bezostyšně hraje na nevinné hry, aranžuje věci, které jsou pro normální rozum naprosto nepochopitelné, zahazuje to, co jsme vyhráli, a vydává to za "přeskupování"... No, svého času se Němci přeskupili až do Berlína. Zřejmě nadešel čas celkového "přeskupení".

    Někteří lidé mě asi hned obviní z fňukání a propagandy. Žádný problém, ale nyní chci položit otázku, co se děje, z trochu jiného úhlu. Co nám bylo řečeno v únoru, když vše začalo, vzpomínáte si? Osvobození území Donbasu, ochrana ruských občanů na těchto územích, demilitarizace a denacifikace Ukrajiny... a to bylo vše?

    A co obyvatelé Záporožské, Charkovské a Chersonské oblasti? Dobře, obyvatelé Kyjeva a Sumů byli během prvního "přeskupení" vydáni na milost a nemilost ukrajinským bezpečnostním službám. Nyní jsou na řadě obyvatelé Charkovské oblasti. Navíc odvážně zdůrazňuji, že "přeskupení", velmi podobné útěku, uvolnilo pro AFU osady na severu Charkovské oblasti. Byla osvobozena, AFU je klidně obsadila. Ti z civilního obyvatelstva, kteří mohli, se evakuovali. Na hranicích s Bělgorodskou oblastí dnes na kontrolních stanovištích panuje zmatek.

    Ale to je jen začátek. Po AFU vstoupí na "osvobozená" území vyšetřovací orgány a zahájí důkladnou kontrolu obyvatel, zda nemají ruské pasy, ruské poznávací značky, zda nepomáhají "okupačnímu režimu" a podobně. Zatýkání již začalo, naštěstí část místního obyvatelstva, která nechtěla žít v Rusku, bude aktivně pomáhat ukrajinským vyšetřovatelům. Jinými slovy, začíná další fáze teroru proti Rusům.

    Takže Bucha 2, 3, 4 a 5 teprve přijdou. A vinu za to ponese výhradně ruské ministerstvo obrany, které tak skvěle plánuje a provádí vojenské operace.

    "Neviděl" koncentraci vojáků

    O ministerstvu obrany je však třeba mluvit odděleně. prizmatem uplynulých let. Od doby, kdy se pan Šojgu ujal vlády, se v armádě samozřejmě mnohé změnilo. Spousta hezkých čísel, spousta hezkých obrázků, spousta oslnivých akcí, výstav, fór. Ruská armáda ukázala, že v tankovém biatlonu a podobných soutěžích maulerů, intendantů a psovodů nemá konkurenci.

    Mnohokrát jsem psal o tom, že se v rozpočtu plýtvá penězi na armádní show, a jedinou show jsou četné soutěže, na které se vynakládají miliardy.

    A ruští daňoví poplatníci nadále shánějí peníze na to, co vojákům skutečně chybí. Tablety, koptéry, termokamery, lékárničky, brnění, boty. A zatímco generálové mají radost z třesoucího se robotického psa s granátometem vyrobeným z čínské hračky, vojáci v první linii čekají, až jim lidé, kterým na nich záleží, koupí a pošlou normální lékárničky.

    A tak je tomu téměř ve všem. Vedení armády neví, jak armádu vést. To se stalo jasným a srozumitelným, a pokud někdo potřebuje důkaz, může ho snadno najít na internetu.

    Nebudu se vyjadřovat ve prospěch ministra obrany, není možné něco požadovat a navíc vznášet nároky na člověka, který to nikdy nestudoval. Otázky se týkají spíše osoby, která ho do této pozice postavila. Je pravda, že Šojgu během svého působení ve funkci vytvořil velmi dobrou image ruské armády. S tím lze jen těžko polemizovat. Ale bohužel, obraz nevede válku, tu vedou zdatní velitelé a vycvičení vojáci.

    Zjevně máme problém se schopnými vojenskými veliteli. Co dělá generální štáb, který hraje nepochopitelnou strategii, je všem jasné. Naši skvělí generálové pod vedením pana Gerasimova rozdávají obydlené oblasti naprosto bez zjevného důvodu. Ne, samozřejmě, pokud se podíváte na oficiální prohlášení, je vše v pořádku. "Neviděl" soustředění vojsk AFU, o kterém všichni měsíc křičeli - vzdal se Kupjansk - ohrozil Liman - ohrozil uskupení vojsk v Izjum, které bylo s takovými obtížemi vzato pod kontrolu, hrozilo obklíčení.

    Výsledkem je prostě luxusně tragický útěk, který upřímně připomíná události z roku 1942 u stejného Charkova.



    Jeden můj kolega, podplukovník, který také píše o vojenských tématech, mi v rozhovoru řekl obávanou větu: "Bohužel, civilisté se vždycky připletou do cesty válce." Je zřejmé, že o civilní obyvatelstvo Charkovské oblasti se nikdo nestará. V generálním štábu i nad ním, v Kremlu. Co na tom, že lidé zůstávají bez vlasti, bez bydlení, bez práce. Tohle je válka za tak vysoké ideály! Aby na území Ukrajiny nezůstali žádní stoupenci fašismu, nacismu a nacionalismu!

    Ale jsou jediní, kdo zůstanou. Protože kdo nechce takhle žít, uteče, kdo chce. Do Ruska, kde je mimochodem nikdo nepotřebuje. Staví se do cesty, něco tu požadují, ničí pracovní trhy... Jejich ušlechtilé cíle se změnily v katastrofu pro miliony lidí. Všimněte si, že trpěli i lidé, o nichž není známo, že by byli uctívači nacismu. Prostě lidé, kteří byli o všechno připraveni, a teď mají naději, že se o ně ruský svět postará. "Rusové neopouštějí své vlastní"...

    "Frontová linie bude probíhat podél hranic."

    Belgorod se stává druhým Doněckem. Průměrná vzdálenost do města z různých částí pohraničí je asi 30 kilometrů. Co se zde dá říci? Jenomže nyní bude Belgorod zasažen doopravdy. Pokud celou poslední dobu létaly rakety, které protivzdušná obrana víceméně slušně zvládala, tak těch 30 kilometrů je "Grad". Levné a kyselé. Je to Three Axes M777 s Escaliburem. Tady Smerch, tady Hurricane. A pokud mluvíme o Valuiki, tak ještě méně. 20-25 km. To je dělostřelectvo.

    Nachází se zde také městečko Šebekino. Od hranic je vzdálen 8 kilometrů. Za ním se však nachází vodní nádrž Belgorod, dlouhá 25 kilometrů, široká 3 kilometry a hluboká až 14 metrů. 0,07 kilometru krychlového vody. A 14 km od hranic je přehrada. A neříkejte, že sázím nápady AFU, DRG již letos vyzkoušeli oblast. Všichni tedy dobře vědí, že v případě havárie přehrady nebude Šebekino ani jiné osady.

    A netvrďme, že pokud bude frontová linie probíhat podél hranic, nic se nestane. Je jasné, že nám to teď všechno řeknou, ale obávám se, že to život obyvatel Belgorodu nijak nezlepší. To, že to město poškodí, je jisté. A bude velmi obtížné s tím něco udělat, vše je jasné na příkladu Doněcku.

    Hlavní město DLR tak nyní bude mít bratra v neštěstí, ale na ruské půdě.

    Důmyslná operace ruského generálního štábu

    "V zájmu dosažení stanovených cílů speciální vojenské operace na osvobození Donbasu bylo rozhodnuto přeskupit ruské jednotky nacházející se v oblastech Balakleje a Izjum, aby zvýšily úsilí na doněckém směru."
    Ruské ministerstvo obrany


    V důsledku "přeskupení" je napaden celý západ Kurské a Bělgorodské oblasti. Nechtěl bych předpovídat, zda AFU bude ostřelovat naše města, nebo ne. Když nešetří své, co ti ruští...

    Chápu, že pan Gerasimov a jeho tým sedí v Moskvě a pravděpodobně se neobjeví v první linii. To není dnešní doba. Za druhé světové války mohl Stalin nařídit Žukovovi, aby udělal pořádek v Leningradu, a Žukov tam přiletěl a převzal moc. Dnes už ta doba není stejná, protože generálové budou sedět v útulných kancelářích a na příštím super-školení a mezinárodním fóru se budou jen blýskat nárameníky a vyznamenáními.

    A bylo by dobré, kdyby tam byly. Na území, která byla "přeskupena". Nebo na nové pozice ruské armády. Aby se mohli podívat do očí kamarádům těch, které dnes vojáci AFU ukazují na videích. A bylo by dobré zjistit, jak se dostávají do zajetí podplukovníci a plukovníci.

    Je smutné si uvědomit, že velitelé ruské armády žijí ve své vlastní realitě, která je velmi vzdálená normální a pochopitelné. Strategické a taktické hrátky, které vyústí v odumření důvěry v ideu "ruského světa" - to bude logický výsledek úsilí našeho generálního štábu.

    Je třeba provést změnu. Naléhavě

    A pokud tomu dobře rozumím, ukolébán zprávami a hlášeními ministerstva obrany, které už potřetí "ničí" AFU, pan vrchní velitel situaci také příliš nerozumí. Pozdrav Dnu Moskvy a otevření největšího ruského kola je samozřejmě velmi užitečná věc, ale je tu problém: ačkoli je kolo největší, není z něj samozřejmě vidět noční můra, která se odehrává v Charkovské oblasti.

    A "ruský svět" tam umírá. Příznivci právě tohoto ruského světa, kteří by se mohli stát novými občany Ruska, se tam chystají na roztrhání. Na své vlastní půdě. A zajistit, aby tato země byla normální součástí Federace.

    Pro ruské úřady to však není to nejhorší. Nejhorší bude, až do osad Kursk a Bělgorod začnou létat obyčejné miny a granáty, a ne drahé "hajmary". Levně a efektivně, jako tomu bylo v případě Doněcka a přilehlých území.

    Co asi plánuje náš generální štáb pro tento případ? Evakuační plán?

    A každá střela, každá mina jasně a přesně zasáhne to nejcennější a nejcennější - rating prezidenta Putina. A tady Slavík nepomůže.

    A každý projektil, každá mina jasně a přesně zasáhne to nejcennější a nejdražší - rating prezidenta Putina. Nepomohou ani Solovjov a Kiseljov, kteří nám přesvědčivě řeknou, proč se tak děje a proč bychom neměli rozkývat loď a spojit se kolem prezidenta proti společnému nepříteli. Nic nepomůže, protože už došlo k exodu z Kyjevské a Sumské oblasti, nyní dochází k exodu z Charkovské oblasti. Další na řadě bude zřejmě Cherson? Nebo země Záporoží?

    Těžko říci, kam až nás důmyslné přeskupení generálního štábu dovede. Dnešní skutečnost je však taková, že všechny posily, které se v poslední době objevily v televizi a ve zprávách ministerstva obrany a které údajně vyrazily na pomoc Izjum, Kupjansku a Balakleji, se za hranice nedostaly.

    Je načase, aby vrchní velitel odvedl pozornost od kulturního programu a přišel na kloub tomu, co Gerasimovovi generálové přece jen dělají. Než skutečně začnou do ruských měst masově létat miny a střely. Už nezbývá mnoho času.

    Translated with www.DeepL.com/Translator... (free version)Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      16:47 12.09.2022

      Ja by som zase tie diskusie nepreceňoval. To je ako s hokejom. Keď sa prehráva tak každý vie kde tréner urobil chybu a ako mal vyskladať útoky. Keď sa vyhráva, tak tí istí chytráci ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja by som zase tie diskusie nepreceňoval. To je ako s hokejom. Keď sa prehráva tak každý vie kde tréner urobil chybu a ako mal vyskladať útoky. Keď sa vyhráva, tak tí istí chytráci sa bijú do pŕs a mávajú vlajkami ako im veriliSkrýt celý příspěvek

      • WarHammer
        16:50 12.09.2022

        To je právě to, v diskusi bych toto očekával… ale tohle je ČLÁNEK

        To je právě to, v diskusi bych toto očekával… ale tohle je ČLÁNEK

      • Verdon
        16:57 12.09.2022

        Tohle není diskuse, ale článek. Plynou z něj reálné obavy, schopné Rusy mobilizovat, protože po letech vymývání mozků opravdu věří tomu, že je Ukrajina chtěla napadnout a že je ...Zobrazit celý příspěvek

        Tohle není diskuse, ale článek. Plynou z něj reálné obavy, schopné Rusy mobilizovat, protože po letech vymývání mozků opravdu věří tomu, že je Ukrajina chtěla napadnout a že je bude chtít ostřelovat z Gradů, i kdyby přestali na Ukrajinu útočit.
        Řekl bych, že by Ukrajinci měli vyhlašovat kudy chodí, že chtějí mír s Ruskem a že jakmile bota ruského vojáka opustí jejich půdu a přestanou k nim z Ruska lítat dělostřelecké granáty, přestanou s tím taky.
        A taky by měli vyhlásit na navrácených územích nějakou formu tolerance (ne amnestie), aby ruskou propagandou vyděšení obyvatelé nespatřovali jedinou šanci pro sebe v tom, že utečou do Mordoru.Skrýt celý příspěvek

        • Náhodný kolemjdoucí
          17:32 12.09.2022

          Zase odchod minimálně těch nejaktivnějších kolaborantů do Ruska by možná dost vyřešil podobně jako u nás v Sudetech.

          Zase odchod minimálně těch nejaktivnějších kolaborantů do Ruska by možná dost vyřešil podobně jako u nás v Sudetech.

    • pjaro77
      17:07 12.09.2022

      Po oslobodení by asi najlepšie bolo spraviť to čo v sudetoch. Hromadný odsun proruského obyvateľstva. Kolaborantov vyhnať natvrdo. Matička rus je veľká a rusko vraj bohaté. Inak ...Zobrazit celý příspěvek

      Po oslobodení by asi najlepšie bolo spraviť to čo v sudetoch. Hromadný odsun proruského obyvateľstva. Kolaborantov vyhnať natvrdo. Matička rus je veľká a rusko vraj bohaté.
      Inak sa obávam vendety ukrajincov.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        18:26 12.09.2022

        Tí, ktorých by sa mala vendetta týkať, zutekaju do Ruska sami.

        Tí, ktorých by sa mala vendetta týkať, zutekaju do Ruska sami.

      • ante1891
        18:39 12.09.2022

        Sudety dodnes vypadají hrozně ekonomicky i politicky, hromadný odsun obyvatelstva zhorší ekonomické problémy, které jsou pak základem politických problémů. Takovej Foldyna by si v ...Zobrazit celý příspěvek

        Sudety dodnes vypadají hrozně ekonomicky i politicky, hromadný odsun obyvatelstva zhorší ekonomické problémy, které jsou pak základem politických problémů. Takovej Foldyna by si v Praze neškrtl.Skrýt celý příspěvek

        • sgaba
          19:13 12.09.2022

          Jasně, zato bejt tam Germáni, tak by to bylo politicky idealní. Jestli by se ovšem v roce 93 po vzoru Slováků neodtrhi a nepřipojili se k Německu. A co se ekonomiky týká tak je ...Zobrazit celý příspěvek

          Jasně, zato bejt tam Germáni, tak by to bylo politicky idealní. Jestli by se ovšem v roce 93 po vzoru Slováků neodtrhi a nepřipojili se k Německu. A co se ekonomiky týká tak je hodně částí Sudet co jsou na tom dobře.Skrýt celý příspěvek

    • Kanaďan
      17:09 12.09.2022

      Všude na světě je nejcennější věcí lidský život. Jen v Rusku to je rating V. V. Putina. :-D

      Všude na světě je nejcennější věcí lidský život. Jen v Rusku to je rating V. V. Putina. :-D

    • flanker.jirka
      17:36 12.09.2022

      Snad je pozdě na to, aby si uvědomili ve velkém své chyby a dokázali je eliminovat.

      Snad je pozdě na to, aby si uvědomili ve velkém své chyby a dokázali je eliminovat.

  • Miroslav
    16:40 12.09.2022

    Nemecká ministerka obrany Christine Lambrechtová v pondelok opäť odmietla žiadosti Kyjeva o dodávky tzv. hlavných bojových tankov pre ukrajinskú armádu. Informovala o tom agentúra ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemecká ministerka obrany Christine Lambrechtová v pondelok opäť odmietla žiadosti Kyjeva o dodávky tzv. hlavných bojových tankov pre ukrajinskú armádu. Informovala o tom agentúra Reuters.
    Nemecká ministerka vysvetlila, že žiadna krajina nedodala na Ukrajinu bojové vozidlá pechoty ani hlavné bojové tanky západnej výroby. Dodala: "S našimi partnermi sme sa dohodli, že Nemecko neurobí takéto kroky jednostranne."

    Minulý týždeň nemecký týždenník Die Welt informoval, že Kyjev požiadal Berlín o 100 hlavných bojových tankov Leopard 2 a náhradné diely pre ne. Nemecký kancelár Olaf Scholz to však začiatkom septembra počas návštevy ukrajinského premiéra Denysa Šmyhaľa v Nemecku poprel.Skrýt celý příspěvek

    • Jura z Hané
      16:48 12.09.2022

      To jsou dodací lhůty jak od Simense.

      To jsou dodací lhůty jak od Simense.

      • Praclik
        17:14 12.09.2022

        Siemens*

        Siemens*

        • Jura z Hané
          17:44 12.09.2022

          Jasně dík jenže mám už 7měsíců nic neposlali tak jim nemůžu přijít na jméno

          Jasně dík jenže mám už 7měsíců nic neposlali tak jim nemůžu přijít na jméno

    • Mortles
      16:52 12.09.2022

      Nedají, protože je popravdě ani nemají, 100 tanků by bylo vykuchání Bundeswehru a z novovýroby by to bylo za jak dlouho, 3 roky?

      Nedají, protože je popravdě ani nemají, 100 tanků by bylo vykuchání Bundeswehru a z novovýroby by to bylo za jak dlouho, 3 roky?

      • Náhodný kolemjdoucí
        17:34 12.09.2022

        A desítky ze skladů soukromých firem naslibovaly všude možně, mimo jiné nám a Slovákům.

        A desítky ze skladů soukromých firem naslibovaly všude možně, mimo jiné nám a Slovákům.

    • Praclik
      17:13 12.09.2022

      Takze rovnaky postoj ako USA: "Podľa informácií denníka Süddeutsche Zeitung vláda USA zvažuje, že na podporu týchto operácií dodá bojové tanky západnej konštrukcie a obrnené ...Zobrazit celý příspěvek

      Takze rovnaky postoj ako USA:

      "Podľa informácií denníka Süddeutsche Zeitung vláda USA zvažuje, že na podporu týchto operácií dodá bojové tanky západnej konštrukcie a obrnené bojové vozidlá pre pechotu, do ktorých kategórie patria aj nemecké bojové vozidlá pechoty Marder. Hoci americká vláda ešte neprijala rozhodnutie a táto otázka je kontroverzná aj vo Washingtone, informovala svojich západných spojencov o úvahách v rozhovoroch medzi vysokopostavenými diplomatmi, aby ich zapojila do diskusie.

      S takýmito zbraňovými systémami pre Ukrajinu sa však v Ramsteine zatiaľ konkrétne nepočíta. Austin sa vyhol otázke o dodávkach západných bojových tankov. Ukrajina v priebehu konfliktu oprávnene požiadala o obrnené vozidlá a dostala veľkú pomoc, povedal Austin. Okrem iného spomenul nemecké tanky Gepard a kolesové obrnené vozidlá MRAP, ktoré dodali USA. Kontaktná skupina podľa neho naďalej pracuje na poskytovaní primeranej podpory ukrajinským jednotkám."
      https://www.sueddeutsche.de/po... Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        17:27 12.09.2022

        Já si osobně myslím, že je popravdě ani Ukrajinci nepotřebují, rozhodně pokud nedostanou rovnou stovky kusů. Logistický řetězec na Tčka funguje zdá se dobře, primárně potřebují ...Zobrazit celý příspěvek

        Já si osobně myslím, že je popravdě ani Ukrajinci nepotřebují, rozhodně pokud nedostanou rovnou stovky kusů. Logistický řetězec na Tčka funguje zdá se dobře, primárně potřebují doplnit dělostřelectvo a dostat možná ještě nějaké schopnosti, které dosud neměli (HARMy jsou dobrým příkladem). Dá se odhadovat, že v posledním týdnu Ukrajinci stejně zajali řádově 100 kusů tanků a možná 200 kusů KBVP a BVP, takže přesně nevím, jestli dodávání západních tanků by byly dobře utracené peníze. Nebyly by třeba další M777 nebo M109 efektivnější?Skrýt celý příspěvek

        • Praclik
          17:37 12.09.2022

          Potrebovat ich urcite potrebuju. Najma teraz ked prechadzaju do protiofenzivy, tie straty budu urcite nasobne vyssie. Co sa tyka napr. IFV, tak tych tam uz kludne mohli byt stovky, ...Zobrazit celý příspěvek

          Potrebovat ich urcite potrebuju. Najma teraz ked prechadzaju do protiofenzivy, tie straty budu urcite nasobne vyssie. Co sa tyka napr. IFV, tak tych tam uz kludne mohli byt stovky, tie maju stale v slusnych poctoch asi vsetci, ale vsetko co im bolo doteraz dodane bolo iba vo verziach APC. Tanky suhlas, ze asi jediny typ, ktory dava zmysel je Abrams, ostatnych typov jednoducho nie je dost. Stovku Leo2 im prakticky nema kto dodat. Jedinou alternativou je vykupovanie sovietskej techniky od krajin, ako Egypt, Maroko, India. Ale to by bolo urcite na dost dlho. S M109 tiez suhlasim, tam som dost prekvapeny, ze im ich USA neposkytli vo vacsich poctoch, predsalen ich maju dost. Britania tiez neposlala svoje AS90.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            18:12 12.09.2022

            Znovu zopakuji to kouzelné slovíčko: logistika. Bez logistiky je sebelepší bojový prostředek jen mrtvý kus železa. A jediné, co by Abrams mohl z ukrajinské logistiky využít, je ...Zobrazit celý příspěvek

            Znovu zopakuji to kouzelné slovíčko: logistika. Bez logistiky je sebelepší bojový prostředek jen mrtvý kus železa.
            A jediné, co by Abrams mohl z ukrajinské logistiky využít, je (snad) palivo. Jinak by se všechno muselo z nuly zorganizovat a vybudovat.Skrýt celý příspěvek

      • major
        17:30 12.09.2022

        Presne tak. Je zaujímavé, že v prípade lietadiel šlo Slovensko príkladom, no Poľsko sa nepridalo.

        Presne tak. Je zaujímavé, že v prípade lietadiel šlo Slovensko príkladom, no Poľsko sa nepridalo.

        • Ján Paliga
          18:30 12.09.2022

          A s kým susedí Poľsko? :) Ak uhadnes, budeš vedieť aj dôvod...

          A s kým susedí Poľsko? :) Ak uhadnes, budeš vedieť aj dôvod...

    • CerVus
      18:02 12.09.2022

      Vždyť je nemají ani pro nás a Slováky natož pro Poláky nebo Ukrajince. Německá armáda je po letech zoufalého podfinancování zubožená.

      Vždyť je nemají ani pro nás a Slováky natož pro Poláky nebo Ukrajince. Německá armáda je po letech zoufalého podfinancování zubožená.

    • CerVus
      18:05 12.09.2022

      I když.... oni pořád mají ty leo 1a5. a pořád je na Západě spousta M60. Izraelci mají plné sklady Magachů i u těch Frantíků by se asi něco našlo.

      I když.... oni pořád mají ty leo 1a5. a pořád je na Západě spousta M60. Izraelci mají plné sklady Magachů i u těch Frantíků by se asi něco našlo.

  • otecko
    16:39 12.09.2022
    • Miroslav
      16:45 12.09.2022

      V Rusku stále platí, že ,,Net človeka, net problema". To sú tie konzervatívne hodnoty a tradície ktoré stále užívajú

      V Rusku stále platí, že ,,Net človeka, net problema". To sú tie konzervatívne hodnoty a tradície ktoré stále užívajú

    • Ján Paliga
      18:31 12.09.2022

      Ku oknu nechcel ísť ... :)

      Ku oknu nechcel ísť ... :)

    • RiMr71
      20:22 12.09.2022

      ...vypadl v PLNÉ RYCHLOSTI z KUTRU?! TO je jak vypadnout v plné rychlosti z invalidního vozíku...

      ...vypadl v PLNÉ RYCHLOSTI z KUTRU?! TO je jak vypadnout v plné rychlosti z invalidního vozíku...

      • Maskot
        21:12 12.09.2022

        třeba nebyl při vědomí ...

        třeba nebyl při vědomí ...

  • Silver
    16:32 12.09.2022

    Kremľom vymenovaný šéf Krymu Aksjonov je naštvaný, že na verejných podujatiach na Kryme ľudia skandujú Ukrajinské národné heslá a spievajú Ukrajinské ...Zobrazit celý příspěvek

    Kremľom vymenovaný šéf Krymu Aksjonov je naštvaný, že na verejných podujatiach na Kryme ľudia skandujú Ukrajinské národné heslá a spievajú Ukrajinské piesne:
    https://twitter.com/leonidrago... Skrýt celý příspěvek

    • Jura z Hané
      17:37 12.09.2022

      To mi připomíná pohádku pyšná princezna ze zákazem zpěvu hloupými rádci a senilním králem "carem".

      To mi připomíná pohádku pyšná princezna ze zákazem zpěvu hloupými rádci a senilním králem "carem".

  • Silver
    16:27 12.09.2022

    Nemecko opäť odložilo odoslanie systémov protivzdušnej obrany IRIS-T na Ukrajinu . Nemecko teraz sľubuje dodanie dvoch systémov do konca roka 2022 a rovnaký počet na začiatku ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemecko opäť odložilo odoslanie systémov protivzdušnej obrany IRIS-T na Ukrajinu .
    Nemecko teraz sľubuje dodanie dvoch systémov do konca roka 2022 a rovnaký počet na začiatku budúceho roka.
    Každý nech si urobí vlastný záver...
    https://twitter.com/Kiborgzzz/... Skrýt celý příspěvek

    • Praclik
      16:32 12.09.2022

      Tvrdi nejaky twitterovy ucet so 487 followermi bez akehokolvek uvedenia zdroja.

      Podotazka, kedy odlozili dodanie systemu prvy-krat, ked sa tam tvrdi, ze znovu?

      Tvrdi nejaky twitterovy ucet so 487 followermi bez akehokolvek uvedenia zdroja.

      Podotazka, kedy odlozili dodanie systemu prvy-krat, ked sa tam tvrdi, ze znovu?

    • ruleta
      16:35 12.09.2022

      Klasicka twitterovska lez.

      Klasicka twitterovska lez.

      • Silver
        16:39 12.09.2022

        "Nemecká veľvyslankyňa Anka Feldhusen uviedla, že Nemecko prevedie dva systémy protivzdušnej obrany IRIS-T na Ukrajinu už tento rok a dva ďalšie v roku 2023." Kedy tie IRIS-T mali ...Zobrazit celý příspěvek

        "Nemecká veľvyslankyňa Anka Feldhusen uviedla, že Nemecko prevedie dva systémy protivzdušnej obrany IRIS-T na Ukrajinu už tento rok a dva ďalšie v roku 2023."

        Kedy tie IRIS-T mali byť?

        https://twitter.com/LIGAnet/st... Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          16:49 12.09.2022

          Nemecko nikdy oficialne nereklo kdy se budou dodavat. https://www.bundesregierung.de... Kdyz padala nejaka ...Zobrazit celý příspěvek

          Nemecko nikdy oficialne nereklo kdy se budou dodavat.

          https://www.bundesregierung.de...

          Kdyz padala nejaka neoficialni casova osa, tak to bylo do konce roku pro prvni systemy. Par dni zpet byla informace od UA, ze se v Nemecku dokoncuje zaskolovani UA vojaku na tento system.Skrýt celý příspěvek

        • Praclik
          17:06 12.09.2022

          Pri tom prvom systeme sa uz od zaciatku hovorilo, ze by to mohlo byt najskor na jesen, kedze sa vyraba novy system. Pri zvysnych sa iba oznamilo ich planovane dodanie, ale bez ...Zobrazit celý příspěvek

          Pri tom prvom systeme sa uz od zaciatku hovorilo, ze by to mohlo byt najskor na jesen, kedze sa vyraba novy system. Pri zvysnych sa iba oznamilo ich planovane dodanie, ale bez konkretnych terminov pre verejnost.Skrýt celý příspěvek

  • Desertfremen
    16:22 12.09.2022

    Veľký výbuch v Rostovskej oblasti v Rusku, bolo to počuť v Rostove, Taganrogu, Azove, Aksai, Shakty a Novočerkasku...

    Pre tým pár minut bola aktívna PVO Mordoru v Taganrogu

    Veľký výbuch v Rostovskej oblasti v Rusku, bolo to počuť v Rostove, Taganrogu, Azove, Aksai, Shakty a Novočerkasku...

    Pre tým pár minut bola aktívna PVO Mordoru v Taganrogu

    • StandaBlabol
      16:33 12.09.2022

      To asi Ukrajina ukazuje, že když se začne s ničením kritické infrastruktury, tak je možné hrát to na obě strany. Otázky jsou, co přesně bouchlo a co tam Ukrajinci poslali, protože ...Zobrazit celý příspěvek

      To asi Ukrajina ukazuje, že když se začne s ničením kritické infrastruktury, tak je možné hrát to na obě strany. Otázky jsou, co přesně bouchlo a co tam Ukrajinci poslali, protože GMLRS do Ruska určitě ne.Skrýt celý příspěvek

      • Dusanh
        17:12 12.09.2022

        Prý Točku (tvrdí Strelkov).

        Prý Točku (tvrdí Strelkov).

    • liberal shark
      18:30 12.09.2022

      To mají za ty elektrické rozvodny, šmejdi.

      To mají za ty elektrické rozvodny, šmejdi.

  • Frasier95
    16:20 12.09.2022

    Zdravím Vás všetkých. Ako novoregistrovaný člen by som sa chcel v prvom rade poďakovať za túto výživnú diskusiu, ktorú sledujem už od začiatku vojny. Rád by som do nej prispel ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím Vás všetkých.

    Ako novoregistrovaný člen by som sa chcel v prvom rade poďakovať za túto výživnú diskusiu, ktorú sledujem už od začiatku vojny.
    Rád by som do nej prispel svojou troškou aj ja, konkrétne o situácii v Maďarsku, keďže sa to tu z času načas preberá.
    Som z južného Slovenska, takže maďarčinu ovládam a sledujem aj ich médiá.

    Mám pocit, že tunajšie publikum nie je celkom v obraze o tom, aká je tam v skutočnosti situácia zlá.
    Tunajší trollovia to celkom schytávajú za oveľa miernejšie prejavy, než aké odznievajú v maďarských médiách.
    Sledovanie provládnych televízií by bolo pre tunajšie osadenstvo riadnou šokovou terapiou :D

    Hlavné spravodajstvo:
    To podávanie informácií je extrémne protiukrajinské, usudzuje sa jej len a len ten najhorší úmysel.
    Pri každom vojnovom zločine sa lamentuje, že kto to vlastne naozaj mohol spraviť.
    No a vierohodnosť informácii západných spravodajských služieb/médií a ruských služieb/médií je samozrejme rovnaká.

    Diskusné relácie:
    Úplne iná liga, s násobne väčším priestorom, tou sú rôzne diskusné relácie moderátorov s komentátormi, resp. odborníkmi.
    Tam sa potom doslova griluje Ukrajina a samozrejme aj maďarská opozícia. Na nejakú polemiku s konaním vládnej garnitúry zabudnite.

    Väčšina vecí, ktoré tu spomeniem, "letí" aj na našich dezinfo weboch.
    Lenže tu si treba uvedomiť, že v Maďarsku tieto veci bežia na hlavných spravodajských médiách (napr. HírTV (také ČT24), M1 (hlavná štátna televízia)).

    Tak mi dovoľte v zopár bodoch zhrnúť argumentačný naratív štátnej propagandy (nie, žiaľ to už naozaj nie je silné slovo v prípade Maďarska)

    - Vojenská pomoc Ukrajine - iba predlžuje vojnu, nič nezmení, Rusko nemôže prehrať (doslovný preklad), Rusko ešte ani nepohlo malíčkom z vojenského hľadiska (opäť doslovne takto to komentátor zfromuloval). Ak by Maďarsko dodávalo zbrane Ukrajine, tak by hrozilo, že v budúcnosti by nacionalistická a extrémistická vláda Ukrajiny použila tieto zbrane proti svojim menšinám (maďarom). Jeden z analytikov neustále opakuje, že sami Američania tvrdia, že Ukrajinci 70% (áno, žiaden preklep) dodaných zbraní rozkradnú/rozpredajú.
    - Masaker v Buči - nedôveryhodné, vykonávatelia neboli dôveryhodne identifikovaní. Navyše je okolo toho v poslednej dobe podozrivé ticho.
    - Poľsko - ešte donedávna najväčší spojenci - ich paranoidná rusofóbia im zatemňuje myseľ, ohrozujú európsky mier.
    - Sankcie - poškodzujú iba nás samotných, Rusi sa majú (opäť doslovný preklad) báječne (sú to slová Orbánovho hlavného propagandistu Bayera Zsolta). Oligarchom sa protizákonne zabavuje majetok, toto nerobili ani nacisti, budú z toho ešte veľké súdne problémy.
    - Plyn/Ropa - suverénne najomielanejšia téma. Európa zimu nezvládne, budú katastrofálne ekonomické škody, navyše Maďarský extra vyjednaný plyn s Ruskom bude musieť byť prinútene prerozdelený pre celú EU v rámci solidarity, trpieť bude teda aj Maďarsko.
    - Vražda Duginovej - niekoľko dní bežala v hlavnom spravodajstve ako top téma (hneď v začiatočnom prehľade, s príslušným akcentovaním toho, že bola zavraždená nevinná žena) - komentáre boli v štýle, že Ukrajinci prekročili ďalší rubikon, jedná sa o akt štátneho terorizmu, bola zavraždená nevinná novinárka - patriotka, toto nerobili ani nacisti za 2. sv. vojny.
    - Situácia v Záporožskej elektrárni - nie je v záujme Rusov ostreľovať elektráreň, Rusi tieto územia potrebujú pre budúcu prosperitu týchto regiónov, rádioaktivita by sa dostala na územie Ruska. Ostreľujú ich ukrajinci s cieľom vydierať svetové spoločenstvo.
    - Budúcnosť Ukrajiny - Ukrajina je zlyhaný, skorumpovaný štát, stratila väčšinu svojho HDP a obyvateľstva, nemá žiadnu budúcnosť, bude čiernou dierou na peniaze EU.
    - Maďarská menšina v Ukrajine - pravidelne spravodajca z Ukrajiny informuje v živých vstupoch o zosnulých Ukrajinských vojakoch s maďarskou národnosťou. Komentáre sú jasné, zbytočné úmrtia maďarov v tejto zbytočne predlžovanej vojne západom.
    - Amnesty International - (opäť top téma v správach v tom čase) už aj Šorošovská mimovládka musela priznať, že Ukrajinci úmyselne umiestňujú vojenskú techniku v civilných budovách, aby tam naháňali civilné straty a očierňovali Rusko.
    - Ukrajinská protiofenzíva - prvý menší úspech Ukrajiny, ale aj naďalej nemá šancu na víťazstvo v tejto vojne. Otázne je aj zaobchádzanie s Ruskou menšinou na týchto znovudobytých (nie oslobodených) územiach.

    Je tam toho ešte veľmi veľa (doteraz mám v pamäti "analýzu" videa so Zelenským, ako pri obkľúčovaní Kyjeva spochybňovali, že Zelensky zostal v Kyjeve, vraj už utiekol - v tom čase v Kyjeve vraj mrzlo, prečo sa mu teda pri hovorení neparilo z úst), ale toto je v skratke taká hlavná argumentačná línia.
    Naozaj nemám z Maďarska dobrý pocit. Dúfam, že tá pomyselná červená kontrolka bliká už aj Európskym partnerom.

    Je však treba povedať, že opozičné médiá nie sú vôbec na tejto vlne, v tejto téme sa nijak nevynikajú zo západného štandardu.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      16:23 12.09.2022

      Za me velke diky.
      Jak je to se sledovanosti statni vs. nestatni media? Media sirici propagandu z ruska vs. media seriozni?

      Za me velke diky.
      Jak je to se sledovanosti statni vs. nestatni media? Media sirici propagandu z ruska vs. media seriozni?

      • Frasier95
        16:30 12.09.2022

        Tá sledovanosť viac menej zodpovedá volebným výsledkom. Média sú tam extrémne táborové, buď opozičné alebo provládne. Každý si sleduje svoje. Akurát, že opozičné si aspoň strieľajú ...Zobrazit celý příspěvek

        Tá sledovanosť viac menej zodpovedá volebným výsledkom. Média sú tam extrémne táborové, buď opozičné alebo provládne. Každý si sleduje svoje. Akurát, že opozičné si aspoň strieľajú aj do vlastných radov. To u provládnych naozaj nehrozí.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      16:25 12.09.2022

      Hádam na Orbána dôjde minimálne tak ako to čo čaká Putina.

      Hádam na Orbána dôjde minimálne tak ako to čo čaká Putina.

      • Jura z Hané
        16:54 12.09.2022

        Vyřezat rezavím srpem. Těch by mohli mít ještě dost.

        Vyřezat rezavím srpem. Těch by mohli mít ještě dost.

    • Verdon
      16:35 12.09.2022

      Nesmírně užitečné informace. Děkuji. Z toho co píšete vyplývá, že pokud dostanou Rusové definitivně čočku, celá ta informační konstrukce se jim sesype.

      Nesmírně užitečné informace. Děkuji. Z toho co píšete vyplývá, že pokud dostanou Rusové definitivně čočku, celá ta informační konstrukce se jim sesype.

      • Poly
        16:44 12.09.2022

        Kvalitní propaganda umí z porážky udělat tak maximálně dvojstraně výhodnou dohodu o míru. Fakt, že dostali po rypáku se okecá tak, že to šíří prolhané prozápadní zdroje a falešné ...Zobrazit celý příspěvek

        Kvalitní propaganda umí z porážky udělat tak maximálně dvojstraně výhodnou dohodu o míru. Fakt, že dostali po rypáku se okecá tak, že to šíří prolhané prozápadní zdroje a falešné účty a vůbec, a i celý ten dekadentní buržoazní Twitter.

        Nestane se podle mě vůbec nic. Tak jak je Maďarsko nasměrované, tak to vyhovuje Rusku ať je už u kormidla kdokoliv. Až pojde Vladimír fašistovič, tak jeho nástupce bude pouze rád, jaká ta situace v Maďarsku právě je.Skrýt celý příspěvek

    • petres
      16:37 12.09.2022

      Díky za pěkné info. V Maďarsku ta proruská retorika státních medií vydrží dlouho, jen tak nemůžou otočit. Jak má Orbán vysvětlovat svým voličům, že vsadil na špatného koně, který ...Zobrazit celý příspěvek

      Díky za pěkné info. V Maďarsku ta proruská retorika státních medií vydrží dlouho, jen tak nemůžou otočit. Jak má Orbán vysvětlovat svým voličům, že vsadil na špatného koně, který prohrává válku a Maďaři mají stejně drahé energie jako ostatní, kteří mají protiruský kurz. A stavba jaderné elektrárny rusi vypadá také v nedohlednu.Skrýt celý příspěvek

      • Theokotos
        16:45 12.09.2022

        Právě, že voličům by se to dalo vysvětlit strašně jednoduše: všechno hodit na Putina, který začal tu zbytečnou válku. Tady problém nevidím.

        Právě, že voličům by se to dalo vysvětlit strašně jednoduše: všechno hodit na Putina, který začal tu zbytečnou válku. Tady problém nevidím.

      • peal
        16:50 12.09.2022

        I když to rus projede, tak to Orbán může pořád uhrát, ne? Všechno svede na prohnilý západ, zlé nato se proti svým zásadám angažovalo do konfliktu a Rusko které chránilo civilisty ...Zobrazit celý příspěvek

        I když to rus projede, tak to Orbán může pořád uhrát, ne? Všechno svede na prohnilý západ, zlé nato se proti svým zásadám angažovalo do konfliktu a Rusko které chránilo civilisty nemělo šanci. Za mizernou ekonomiku pak bude moct EU, které si navíc na Maďary zasedlo přestože jako jediní hájili pravdu a spravedlnost. Narozdíl od Lukašenka, Orbán to ustojí s prstem v nose. Bohužel. EU by měla vystavit stopku na dotace, a Maďaři ať si vyberou stranu, na obě to hrát nemůžou.Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      16:42 12.09.2022

      Já tomu stejně nějak nerozumím. Vždyť i ten Lukašenko je opatrnější a vzhledem k tomu, že je vůči Putinovi v podstatně komplikovanější situaci, vlastně relativně umírněný. Nějak mi ...Zobrazit celý příspěvek

      Já tomu stejně nějak nerozumím. Vždyť i ten Lukašenko je opatrnější a vzhledem k tomu, že je vůči Putinovi v podstatně komplikovanější situaci, vlastně relativně umírněný.
      Nějak mi na to nesedí ani jednání z donucení (to se spíš snažíte vykroutit) ani z přesvědčení (Orbán přece musí vědět, jak to v Rusku reálně vypadá).
      Jestli vás napadá ještě nějaká jiná varianta, proč to Orbán dělá (nemyslím pitomé výkřiky), tak za ni budu rád.Skrýt celý příspěvek

      • Frasier95
        17:30 12.09.2022

        Ja som presvedčený, že tam zo začiatku Orbán naozaj plánoval vletieť pod zámienkou ochrany maďarskej menšiny. Pamätá si niekto ešte, že hneď na začiatku vojny poslal maďarskú ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja som presvedčený, že tam zo začiatku Orbán naozaj plánoval vletieť pod zámienkou ochrany maďarskej menšiny. Pamätá si niekto ešte, že hneď na začiatku vojny poslal maďarskú armádu k južnej hranici? Nie, tam naozaj nebolo iba zopár transportérov... Ibaže Ukrajina sa nezosypala, tak jej to nevedia odpustiť.Skrýt celý příspěvek

        • Frasier95
          17:49 12.09.2022

          Pardon, mal som na mysli samozrejme východnú hranicu.

          Pardon, mal som na mysli samozrejme východnú hranicu.

          • Theokotos
            17:53 12.09.2022

            Pochopil jsem. Zní to děsivě, ale vyloučit se to nedá a dává to i celkem smysl :-/

            Pochopil jsem. Zní to děsivě, ale vyloučit se to nedá a dává to i celkem smysl :-/

    • pjaro77
      16:43 12.09.2022

      Fajn vedieť, vďaka.
      Toto by si mal prečítať Naď. Je dobré že sme nezvolili v maďarsku vyrábané Lynxy.

      Fajn vedieť, vďaka.
      Toto by si mal prečítať Naď. Je dobré že sme nezvolili v maďarsku vyrábané Lynxy.

    • Mortles
      16:54 12.09.2022

      Co budou Orbánovci tvrdit, až Ukrajina vyhraje?

      Co budou Orbánovci tvrdit, až Ukrajina vyhraje?

      • Frasier95
        17:17 12.09.2022

        Nepovedia nič, poberú to ako ďalšiu krivdu histórie voči Maďarom. Ako keď im západ rozdelil tú ich úžasnú domovinu.

        Nepovedia nič, poberú to ako ďalšiu krivdu histórie voči Maďarom. Ako keď im západ rozdelil tú ich úžasnú domovinu.

        • Falko
          18:09 12.09.2022

          Ono ešte desivejsie sa je rozprávať o niečom takom s maďarským dôchodcom.

          Ono ešte desivejsie sa je rozprávať o niečom takom s maďarským dôchodcom.

    • Falko
      17:56 12.09.2022

      Mal byť palec hore

      Mal byť palec hore

Načítám diskuzi...