VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • bently
    14:07 07.12.2022

    Lavrov vyprávěl o své „nelidské“ návštěvě toalet na summitu OBSE "Odpusťte mi ty detaily, ale zeptal jsem se o přestávce během jednání, kde je toaleta. Ukázali mi dveře s ...Zobrazit celý příspěvek

    Lavrov vyprávěl o své „nelidské“ návštěvě toalet na summitu OBSE

    "Odpusťte mi ty detaily, ale zeptal jsem se o přestávce během jednání, kde je toaleta. Ukázali mi dveře s nápisem WC. Zeptal jsem se: 'Je to pro dámy, nebo pro pány?'. Bylo mi řečeno: 'Máme všechno společné.' Nevěřil jsem tomu, ale byla to pravda. Nedokážete si představit, jak je to nelidské, prostě nelidské."

    Ministr v té souvislosti připomněl, že k incidentu mělo dojít během loňského summitu Rady ministrů zahraničí Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě.

    Lavrov neupřesnil, zda se odvážil použít genderově neutrální toaletu.

    https://www.pravda.com.ua/news...

    A tohle bývalo před nějakou dobu považováno za autoritu ve světě diplomacie. Aby se nakonec ukázalo, že je to prostě jenom Rus.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      14:10 07.12.2022

      To už zavání přímo mučením. Chudák Lavrov.

      To už zavání přímo mučením. Chudák Lavrov.

      • Miroslav
        14:19 07.12.2022

        Rusi sú celkovo citliví národ čo sa kvality toaliet týka

        Rusi sú celkovo citliví národ čo sa kvality toaliet týka

        • Zablokovaný Prievan
          14:50 07.12.2022

          Keby sudruhovi ministrovi ukázali kadibudku pred budovou, vsetko by bolo v poriadku.

          Keby sudruhovi ministrovi ukázali kadibudku pred budovou, vsetko by bolo v poriadku.

          • bently
            15:02 07.12.2022

            Summit se konal ve Švédsku, ne někde v Kursku. Tam obecně člověk na dřevěnou kadiboudu na ulici nenarazí, jak je rok dlouhej.

            Summit se konal ve Švédsku, ne někde v Kursku. Tam obecně člověk na dřevěnou kadiboudu na ulici nenarazí, jak je rok dlouhej.

          • Sgt Murphy
            20:29 07.12.2022

            Vo Švédsku sú aj obyčajné verejné "kadibúdy" na úrovni toaliet v luxusných ruských hoteloch ;) taký obyčajný vatnik ani nemá šajn v akej riti sveta to vlastne žije, hlavne že má ...Zobrazit celý příspěvek

            Vo Švédsku sú aj obyčajné verejné "kadibúdy" na úrovni toaliet v luxusných ruských hoteloch ;) taký obyčajný vatnik ani nemá šajn v akej riti sveta to vlastne žije, hlavne že má atómovky a bombardéry. Ko*otizmus najvyššej úrovne na ruský spôsob.Skrýt celý příspěvek

        • Dash80
          15:03 07.12.2022

          Preto u nich hovno tečie vačšinou priamo na ulici, a dôsledkom obrovskej váhy kremlu a teda gravitacie… vždy smerom na moskvu…

          Preto u nich hovno tečie vačšinou priamo na ulici, a dôsledkom obrovskej váhy kremlu a teda gravitacie… vždy smerom na moskvu…

    • JVit
      14:10 07.12.2022

      To mi pripomelu tuhletu super scenku z Okresniho preboru :D
      https://www.youtube.com/watch?...

      To mi pripomelu tuhletu super scenku z Okresniho preboru :D
      https://www.youtube.com/watch?...

    • Mortles
      14:12 07.12.2022

      Jéžiš, to je jak rozčilovat se v hospodě kde maj ajnclík, fakt, ubohost.

      Jéžiš, to je jak rozčilovat se v hospodě kde maj ajnclík, fakt, ubohost.

    • GlobeElement007
      14:16 07.12.2022

      Z textu mi není jasné, který typ toalet hledal. Ty pro pány, nebo ty pro dámy?

      Z textu mi není jasné, který typ toalet hledal. Ty pro pány, nebo ty pro dámy?

      • bently
        14:19 07.12.2022

        Tento fakt, stejně jako to, jestli si na záchodky nakonec troufl, nebo to radši pustil do gatí, ministr bohužel neprozradil.

        Tento fakt, stejně jako to, jestli si na záchodky nakonec troufl, nebo to radši pustil do gatí, ministr bohužel neprozradil.

      • Miroslav
        14:20 07.12.2022

        Hajzla ktorý nemá analoga má len v Moskve

        Hajzla ktorý nemá analoga má len v Moskve

    • Jirosi
      14:22 07.12.2022

      Pokud je to pravda, pak ho měli poslat ven na kanál/strom. Pokud by měl dále připomínky, doporučil bych mu využít jeho diplomaticky kufřík.

      Pokud je to pravda, pak ho měli poslat ven na kanál/strom. Pokud by měl dále připomínky, doporučil bych mu využít jeho diplomaticky kufřík.

    • Upgrade
      14:43 07.12.2022

      Lavrov by sa mal zamysliet, kde sa nachadza v Ruskej hierarchii, ked nestoji vedeniu za to, aby aj za nim chodil chlap s osobnym hajzel kufrikom.

      Lavrov by sa mal zamysliet, kde sa nachadza v Ruskej hierarchii, ked nestoji vedeniu za to, aby aj za nim chodil chlap s osobnym hajzel kufrikom.

      • GlobeElement007
        14:51 07.12.2022

        Pojem Jaderný kufřík tím získává zcela nový význam.

        Pojem Jaderný kufřík tím získává zcela nový význam.

    • Falko
      17:14 07.12.2022

      Toto čítam s veľkým podivom, lebo na každej ruskej benzínke a vo väčšine,, reštaurácii" sú toalety pre mužov a ženy spojené a pamätám si moje zdesenie, keď som to videl prvýkrát. ...Zobrazit celý příspěvek

      Toto čítam s veľkým podivom, lebo na každej ruskej benzínke a vo väčšine,, reštaurácii" sú toalety pre mužov a ženy spojené a pamätám si moje zdesenie, keď som to videl prvýkrát. Napadlo ma v tomto nás Rusi predbehli :)
      Inak znechutenie s ruských toaliet vo mne vrie cez 12 rokov, čo som do tej krajiny chodil kvôli tomu, že s prepáčením,, osraté papieriky" sa dávajú do koša vedľa záchodu aj v relatívne luxusných hoteloch.Skrýt celý příspěvek

      • fotr
        18:41 07.12.2022

        Použitý toaletní papír se do koše dává nejen v rusku, třeba v Řecku (Izrael, Rumunsko) je to také běžné. Všude, kde je nedostatek vody, nebo kde je použit odpad malého průměru se ...Zobrazit celý příspěvek

        Použitý toaletní papír se do koše dává nejen v rusku, třeba v Řecku (Izrael, Rumunsko) je to také běžné. Všude, kde je nedostatek vody, nebo kde je použit odpad malého průměru se to tak dělá.Skrýt celý příspěvek

    • Wakantanka
      18:38 07.12.2022

      To akože majú v rusku kadibudky pre každé pohlavie zvlášť? Ty woe vot kakaja technika! Net v mire analoga! :)

      To akože majú v rusku kadibudky pre každé pohlavie zvlášť? Ty woe vot kakaja technika! Net v mire analoga! :)

    • flanker.jirka
      20:52 07.12.2022

      :-D :-D :-D
      ...děláte machry a ...
      https://www.youtube.com/watch?...

      :-D :-D :-D
      ...děláte machry a ...
      https://www.youtube.com/watch?...

    • Ján Paliga
      22:45 07.12.2022

      A čo sa bál, že to bude robiť spoločne v strede toalety? Ako u nich doma v Rusku? :) Stačí sa v civilizácii zatvoriť do kabínky.... :)

      A čo sa bál, že to bude robiť spoločne v strede toalety? Ako u nich doma v Rusku? :) Stačí sa v civilizácii zatvoriť do kabínky.... :)

  • Trooper
    13:50 07.12.2022

    V Německu byla mezi zadrženými v případě státního převratu ruská žena.

    https://twitter.com/GolosAmeri...

    V Německu byla mezi zadrženými v případě státního převratu ruská žena.

    https://twitter.com/GolosAmeri...

  • Dash80
    13:47 07.12.2022

    Slovensko daruje Ukrajine ďalší vojenský materiál v hodnote viac ako 10,3 milióna eur. Vyplýva to z návrhu, ktorý dnes schválila vláda. (tasr)

    Slovensko daruje Ukrajine ďalší vojenský materiál v hodnote viac ako 10,3 milióna eur. Vyplýva to z návrhu, ktorý dnes schválila vláda. (tasr)

  • Strycek-Tomas
    13:30 07.12.2022

    Rusove se uz chystaji na pridelovy system. Pry zacali tisknout potravinove listky. Takze plyn neplyn, ruska ekonomika a produkce ma stale vetsi problemy.

    Rusove se uz chystaji na pridelovy system. Pry zacali tisknout potravinove listky. Takze plyn neplyn, ruska ekonomika a produkce ma stale vetsi problemy.

    • Strycek-Tomas
      13:35 07.12.2022

      Pokud uz ted musi vrhnout do valky vsechno , co maji, tak diky nedostatku pracovni sily, mizerneho zasobovani, nedostatecne udrzby infrastruktury , omezene produkce jak u vyroby, ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud uz ted musi vrhnout do valky vsechno , co maji, tak diky nedostatku pracovni sily, mizerneho zasobovani, nedostatecne udrzby infrastruktury , omezene produkce jak u vyroby, tak u potravin, se Rusko zacne rozpadat zevnitr. Putinova garnitura jede az na krev, vyhladovi stat tak, ze telo zacne pozirat vlastni svaly, aby se udrzelo nazivu.Skrýt celý příspěvek

    • Trooper
      13:40 07.12.2022

      V Rusku potravinové lístky někdy zrušili? :)

      V Rusku potravinové lístky někdy zrušili? :)

    • GlobeElement007
      13:41 07.12.2022

      V Rusku je zatím zboží v obchodech dost a inflace nižší, než v EU. Ale je možné, že je to drženo uměle jak maďarský benzín a reálně přijde doba, kdy bu´dto budou muset zdražit a ...Zobrazit celý příspěvek

      V Rusku je zatím zboží v obchodech dost a inflace nižší, než v EU.
      Ale je možné, že je to drženo uměle jak maďarský benzín a reálně přijde doba, kdy bu´dto budou muset zdražit a nebo - zavést příděly.Skrýt celý příspěvek

      • Strycek-Tomas
        13:45 07.12.2022

        myslim, ze to umele nadhodnocuji. Rusove velmi radi caruji s cisly a vytvareji iluze, dokud to jen jde. Narazy tam obvykle prichazi nahle a tvrde, kdyz uz neni na vyber.

        myslim, ze to umele nadhodnocuji. Rusove velmi radi caruji s cisly a vytvareji iluze, dokud to jen jde. Narazy tam obvykle prichazi nahle a tvrde, kdyz uz neni na vyber.

      • dušanR
        14:27 07.12.2022

        Asi to bude tým pevným kurzom "zlatého " červonca za 60 rb/1 USD ?

        Asi to bude tým pevným kurzom "zlatého " červonca za 60 rb/1 USD ?

      • ImreSVK
        15:18 07.12.2022

        Dotacie na PHM Maďarsko zrusilo tusim od dnesneho dna.

        Dotacie na PHM Maďarsko zrusilo tusim od dnesneho dna.

      • Spalda
        15:25 07.12.2022

        Rusko není jen Moskva a další velká města............ to jen poznámka k tomu, že zboží je v obchodech dost.

        Rusko není jen Moskva a další velká města............ to jen poznámka k tomu, že zboží je v obchodech dost.

    • bently
      14:00 07.12.2022

      To nejsou žádné potravinové lístky. Jde o dárkové poukázky, které dostanou vzorní a poslušní děti Ruska od své vlasti na nákup superkvalitních a tradičních ruských produktů z ...Zobrazit celý příspěvek

      To nejsou žádné potravinové lístky.
      Jde o dárkové poukázky, které dostanou vzorní a poslušní děti Ruska od své vlasti na nákup superkvalitních a tradičních ruských produktů z oboru potravinářství.Skrýt celý příspěvek

      • Falko
        17:18 07.12.2022

        Jaaj to sú tie kompenzáciu za stratu rodiča pri obrane vlasti.

        Jaaj to sú tie kompenzáciu za stratu rodiča pri obrane vlasti.

    • damra
      15:14 07.12.2022

      zdroj?

      zdroj?

  • marekR
    13:23 07.12.2022

    Trochu OT, ale v kontexte vybavy a stavu ruskeho vrtulnikoveho letectva ako info snad neurazi. Takze amici si v rámci projektu FLRAA vybrali nahradu za Black Howk. Osobne sa mi ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu OT, ale v kontexte vybavy a stavu ruskeho vrtulnikoveho letectva ako info snad neurazi.
    Takze amici si v rámci projektu FLRAA vybrali nahradu za Black Howk. Osobne sa mi viac paci Defiant X
    https://www.lockheedmartin.com...
    ..ale neviem preco amici nevzali moj nazor do uvahy Skrýt celý příspěvek

    • 13:24 07.12.2022

      ..ups, uz tu na AN vidim samostatny clanok k tomu, tak snad..admin poprosim vymazat.

      ..ups, uz tu na AN vidim samostatny clanok k tomu, tak snad..admin poprosim vymazat.

    • 13:26 07.12.2022

      Aby som dokoncil (sorry, rychle prsty)..amici vybrali teda https://www.bellflight.com/pro... V ATM bol pekny clanok o vybeovom konani, s tou avionikou, cestovnou aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Aby som dokoncil (sorry, rychle prsty)..amici vybrali teda
      https://www.bellflight.com/pro...
      V ATM bol pekny clanok o vybeovom konani, s tou avionikou, cestovnou aj maximalnou rychlostou, opto elektronikou a dalsimi vychytavkami to bude slusny odskok oz zvysku svetaSkrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      13:41 07.12.2022

      Defiant je název vyhrazený až nové generaci

      https://trekcentral.net/the-us...

      Defiant je název vyhrazený až nové generaci

      https://trekcentral.net/the-us...

    • dušanR
      14:29 07.12.2022

      Veď oni na to doplatia, že neberú tvoje názory do úvahy ! Pri tom ty si taký náš Sybiliak.

      Veď oni na to doplatia, že neberú tvoje názory do úvahy ! Pri tom ty si taký náš Sybiliak.

  • Leibniz
    13:18 07.12.2022

    Kielský institut dnes, tedy 7. prosince 2022, aktualizoval databázi vojenské a humanitární pomoci Ukrajině. Pořadí podle jednotlivých kategorií (celkově, podle DPH, atd.) nebudu ...Zobrazit celý příspěvek

    Kielský institut dnes, tedy 7. prosince 2022, aktualizoval databázi vojenské a humanitární pomoci Ukrajině. Pořadí podle jednotlivých kategorií (celkově, podle DPH, atd.) nebudu vypisovat, neznalí cizích jazyků, prosím použijte překladač, já bohužel nemám čas.
    https://www.ifw-kiel.de/topics... Skrýt celý příspěvek

    • otecko
      14:20 07.12.2022

      Problém je, že institut do celkové pomoci zahrnul i 18 mld. Eur, pomoci, která má teprve přijít a jak víme, včera ji Orbán vetoval. Dle mne tam být nemá.

      Problém je, že institut do celkové pomoci zahrnul i 18 mld. Eur, pomoci, která má teprve přijít a jak víme, včera ji Orbán vetoval. Dle mne tam být nemá.

    • Theokotos
      14:35 07.12.2022

      Na té mapce s poměrem pomoci : HDP je pěkně vidět, kdo se snaží. Z Evropy nejvíce Polsko, pobaltské státy a Velká Británie. ČR i Slovensko jsou až za nimi (ale my se zase snažíme ...Zobrazit celý příspěvek

      Na té mapce s poměrem pomoci : HDP je pěkně vidět, kdo se snaží. Z Evropy nejvíce Polsko, pobaltské státy a Velká Británie. ČR i Slovensko jsou až za nimi (ale my se zase snažíme ve zbraních, zatímco mnoho západních zemí dodává spíše nevojenskou pomoc).Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        14:53 07.12.2022

        No tak, celkově ČR 7, PL 3 a SK 10, takže to s námi tak špatné není, ne? Jen pobaltí a VB dává více. Navíc platí- kdo rychle dává, dvakrát dává, ČR dávala mezi prvními a těžkou ...Zobrazit celý příspěvek

        No tak, celkově ČR 7, PL 3 a SK 10, takže to s námi tak špatné není, ne? Jen pobaltí a VB dává více. Navíc platí- kdo rychle dává, dvakrát dává, ČR dávala mezi prvními a těžkou techniku snad i prémiově.Skrýt celý příspěvek

        • Kanaďan
          20:33 07.12.2022

          Jako člen neziskovky Team4Ukraine mohu ještě dodat, že objem pomoci dávané od soukromých dárců není vůbec zanedbatelný. 17. prosince jedeme na východ a pomalu nám dochází prostor v ...Zobrazit celý příspěvek

          Jako člen neziskovky Team4Ukraine mohu ještě dodat, že objem pomoci dávané od soukromých dárců není vůbec zanedbatelný. 17. prosince jedeme na východ a pomalu nám dochází prostor v dodávkách. Pokud bychom měli odvézt opravdu vše, co se nám povedlo zatím sesbírat, tak bychom potřebovali ještě malý náklaďák. I tak můžete pomoci. Koukněte na Team4Ukraine na FB, Twitteru anebo i třeba IG.Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          01:32 08.12.2022

          Ano, v dějepisu to bude pod čarou, ale skutečně my jsme prolomili to celou Evropou Německem tlačené tabu, že "na Ukrajinu nedodáváme těžké zbraně". Nejen tato zdánlivě drobná, ale ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, v dějepisu to bude pod čarou, ale skutečně my jsme prolomili to celou Evropou Německem tlačené tabu, že "na Ukrajinu nedodáváme těžké zbraně". Nejen tato zdánlivě drobná, ale historicky významná "drobnost" mě naplňuje potěšením, že není poprvé, kdy jsme byli důležitým "jazýčkem na vahách".
          Aneb jak praví heslo 312. perutě "non multi, sed multa", čili vyloženo "ne mnoho mužů, ale mnoho skutků".Skrýt celý příspěvek

  • Dizzysample
    13:02 07.12.2022

    Jsem zvědavý na to zda se potvrdí to ruské zapojení do toho německého puče... To by mohlo Němce pohnout k větší podpoře Ukrajiny. Ale po hříchu to zatím média dále nerozvádí.

    Jsem zvědavý na to zda se potvrdí to ruské zapojení do toho německého puče... To by mohlo Němce pohnout k větší podpoře Ukrajiny. Ale po hříchu to zatím média dále nerozvádí.

  • jj284b
    12:10 07.12.2022

    Polsko sa s tym "nepare": https://twitter.com/visegrad24... k Abramsom kupili (okrem ineho) 60000 M829A4 APFSDS, 50000 M829A2, 10000 M830A1 HEAT a 70000 ...Zobrazit celý příspěvek

    Polsko sa s tym "nepare":

    https://twitter.com/visegrad24...

    k Abramsom kupili (okrem ineho) 60000 M829A4 APFSDS, 50000 M829A2, 10000 M830A1 HEAT a 70000 HE-AMP..

    otazka je uz len ci K2 dokaze pouzivat Americku 120mm municiu, alebo ma rovnaky problem ako L55 v Leopard2A6.. lebo ak ma L55 v K2 rovnaky problem, tak si myslim ze K2PL by bol pre nich vyhodnejsi s L44 M256.. ci pripadne novym XM360...Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      12:17 07.12.2022

      Už bylo včera probíráno :)

      Už bylo včera probíráno :)

    • ruleta
      12:31 07.12.2022

      To neni jeste nakup, to jsou jenom maxima, ktere mohou koupit.

      To neni jeste nakup, to jsou jenom maxima, ktere mohou koupit.

      • jj284b
        12:39 07.12.2022

        o to nejde.. skor je zaujimave ze USA exportuju do Polska M829A4...

        o to nejde.. skor je zaujimave ze USA exportuju do Polska M829A4...

        • Jirosi
          12:42 07.12.2022

          Počítám, že v příštím balíčku nákupu z USA bude i LL.

          Počítám, že v příštím balíčku nákupu z USA bude i LL.

        • ruleta
          12:43 07.12.2022

          Me se libi, ze u tech dokumentu je vzdy napsano, ze mozna dodavka neohrozi stabilitu regionu. M829A4 je top co mohou dodat a pokud to schvali, tak ma Polsko vystarano. Ma munici ...Zobrazit celý příspěvek

          Me se libi, ze u tech dokumentu je vzdy napsano, ze mozna dodavka neohrozi stabilitu regionu.

          M829A4 je top co mohou dodat a pokud to schvali, tak ma Polsko vystarano. Ma munici na nejlepsi soucasne a pravdepdoobne budouci ruske tanky. Prostreli to vsechno.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      13:05 07.12.2022

      Ja inac stale rozmyslam ako to chce PL utiahnut , z coho tak aby ostatne sektory prilis nestradali a ci to PL robi len pre seba, ci v tom nie je nejaka lokalna dohoda, ze pL bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja inac stale rozmyslam ako to chce PL utiahnut , z coho tak aby ostatne sektory prilis nestradali a ci to PL robi len pre seba, ci v tom nie je nejaka lokalna dohoda, ze pL bude regionalnym bezpecnostnym garantom, alebo nieco podobne. Pobaltiu sa urcite hodi takto naslapane PL hoci by na tom mali nejako, neviem ako spoluparticipovat a neprekvapi ma nejaka buducua dohoda s UA.Skrýt celý příspěvek

  • Storm
    12:04 07.12.2022

    Pane jiří vojáčku děkuji... Žádná odpojěď je taky odpověď...

    Pane jiří vojáčku děkuji... Žádná odpojěď je taky odpověď...

    • ruleta
      12:44 07.12.2022

      Nerus ho, p. Vojacek nakupuje korejske letadla a korejske tanky.

      Nerus ho, p. Vojacek nakupuje korejske letadla a korejske tanky.

    • Jiří Vojáček
      13:04 07.12.2022

      Dobrý den, já jsem tady odpovídal, jestli jde o ten článek o Gripenech. Na něco jsem zapomněl?

      Dobrý den, já jsem tady odpovídal, jestli jde o ten článek o Gripenech. Na něco jsem zapomněl?

      • Jirosi
        13:09 07.12.2022

        Bylo tam vzneseno několik dotazů, jako reakce na vaše vyjádření.
        Takže, bychom vás tímto poprosili o reakci. Klidně sem.

        Bylo tam vzneseno několik dotazů, jako reakce na vaše vyjádření.
        Takže, bychom vás tímto poprosili o reakci. Klidně sem.

        • Storm
          13:40 07.12.2022

          Už odpověděl...

          Už odpověděl...

          • Jirosi
            13:55 07.12.2022

            Pouze vám.

            Pouze vám.

      • IvnB
        13:51 07.12.2022

        Poďme sa prosím dohodnúť, že túto komunitu nevykecáte do médií, moc prosím.

        Poďme sa prosím dohodnúť, že túto komunitu nevykecáte do médií, moc prosím.

        • Jiří Vojáček
          01:19 08.12.2022

          Jestli žijete s pocitem, že místní komunita má nějakou hlubší odbornou hodnotu, kterou by příchod dalších návštěvníků nějak rozmělnil, tak vás ujišťuji, že se mýlíte. I v jednom i ...Zobrazit celý příspěvek

          Jestli žijete s pocitem, že místní komunita má nějakou hlubší odbornou hodnotu, kterou by příchod dalších návštěvníků nějak rozmělnil, tak vás ujišťuji, že se mýlíte. I v jednom i v druhém. Nadto bych řekl, že jsou AN dostatečně známé od doby, co spolupracovaly s Mafrou.Skrýt celý příspěvek

      • Storm
        13:57 07.12.2022

        Takže ještě jednou tedy děkuji za odpověď... Pokud jsem dobře pochopil, tak jediná reálná zkušenost s armádou je ZVS... Docela si cením přiznání, že člověk, který se vypracoval ...Zobrazit celý příspěvek

        Takže ještě jednou tedy děkuji za odpověď... Pokud jsem dobře pochopil, tak jediná reálná zkušenost s armádou je ZVS... Docela si cením přiznání, že člověk, který se vypracoval cituji " samostudiem " konec citace, ostatní, kteří tak taktéž učinili považuje za rádobyodborníky... Já vaš pohled upřímě řečeno nesdílím...
        K odpovědi na otázku oslovení bych měl poznámku... Analytikem se dle vašich oficiálních stránek nazýváte sám...
        Když už jsme u vašich stránek... Měl bych další otázky... Na titulní straně máte fotografii pořízenou z Jas39Gripen, během letu ve skupině...
        Jste autorem této fotografie?
        Pokud nikoli...
        Jak se staví AČR popřípadě rovnou MO k faktu, že fotografie pořízena během výkonu služby létajícího personálu AČR je použita pro prezentaci výdělečné činnosti " soukromé osoby, tedy osoby mimo výkon služby u AČR "?...
        A Pokud fotografie nepochází z českého letectva, bych měl ještě otázku, zda se jedná přímo o fotografii firmy SAAB a jestli v tom nvidíte poněkud zavádějící podttext, v případě kritiky F35 a vyzdvihování Jas39... Podotýkám, že na mém zařízení, na kterém jsem vaše stránky navštívil, nejsou jasně patrné výsostné znaky...
        Děkuji...Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          14:20 07.12.2022

          To, ze neslouzil u nejake fancy jednotky bych mu fakt nevycital. Navic moc nevim nakolik realna kazdodenni zkusenost ma co do cineni s vojenskou publicistikou. Podle meho nic. p. ...Zobrazit celý příspěvek

          To, ze neslouzil u nejake fancy jednotky bych mu fakt nevycital. Navic moc nevim nakolik realna kazdodenni zkusenost ma co do cineni s vojenskou publicistikou. Podle meho nic. p. Sandor ma skvele CV na papire...mel by pomalu vsemu rozumet a sami vidime co z nej leze.

          Mnou protezovany Wolski taky nema zadnou zkusenost, myslim, ze je sociolog a jeste nedavno prodaval medicinskou techniku :D.Skrýt celý příspěvek

          • Jiří Vojáček
            01:09 08.12.2022

            Wolski je hlavně fajn chlap, slušnej člověk a jak se říká "hlava otevřená". Když chcete něco znát, musíte být jako on, nasávat informace jako houba a mít kolem sebe dostatečně ...Zobrazit celý příspěvek

            Wolski je hlavně fajn chlap, slušnej člověk a jak se říká "hlava otevřená". Když chcete něco znát, musíte být jako on, nasávat informace jako houba a mít kolem sebe dostatečně náročné intelektuální prostředí, které vám vyfiltruje balast a donutí vás zaměřit se na to podstatné. Na Wolském je strašně znát, že to všechno kolem sebe má. Já například nikdy nečetl tak brilantní zhodnocení naší modernizace T-72M4CZ. To, co my se tady v potu tváře snažíme dvacet let popsat, on vystihnul v jednom odstavci, ve kterém bylo všechno.Skrýt celý příspěvek

        • Jiří Vojáček
          01:05 08.12.2022

          Docela dobře ilustrujete důvody, proč na AN nechodím diskutovat. Snaha některých lidí vyprovokovat hádku za každou cenu mi vždycky byla odporná. Zpravidla se tak chovali lidi s ...Zobrazit celý příspěvek

          Docela dobře ilustrujete důvody, proč na AN nechodím diskutovat. Snaha některých lidí vyprovokovat hádku za každou cenu mi vždycky byla odporná. Zpravidla se tak chovali lidi s přerostlým egem, které ale nijak nesouviselo s tím, co znali nebo uměli. Pokud jde o mě, můžete mé články číst a nemusíte, to je vaše svobodná volba. Když je nebudete číst, protože mě nepovažujete za dostatečného odborníka, já to přežiju. Vy mi naopak nemějte za zlé, když už na vás nebudu reagovat, nestojíte mi za to.

          K fotce - je vcelku známo, že jejím autorem je mjr. Nykodým z čáslavské základny, docela mě zaráží, že to nevíte, je to velmi známá fotka. Kdybyste se trochu snažil, věděl byste o ní i to, že je distribuovaná pod licencí Creative Commons. Co to přesně znamená už si jistě vygooglíte.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      15:20 07.12.2022

      Řešíte hlouposti. Nikdo z expertů, analytiků nebo kdokoliv jiný nena patent na rozum. Vždy bude panovat rozdílnost názorů i na technické řešení a techniku samotnou. Měli bychom ...Zobrazit celý příspěvek

      Řešíte hlouposti. Nikdo z expertů, analytiků nebo kdokoliv jiný nena patent na rozum. Vždy bude panovat rozdílnost názorů i na technické řešení a techniku samotnou.
      Měli bychom být vděční, že zde diskuse probíhá a není zde vedená pouze jedním směrem. To už tu bylo před rokem 1989.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        17:10 07.12.2022

        To asi žijeme každý na jiné planetě. Sam pan Vojáček tu prezentoval jiný názor, než jaký uvedl v tom článku... Ten se mu dá těžko rozporovat, ale proč pak pro veřejnost hlásá ...Zobrazit celý příspěvek

        To asi žijeme každý na jiné planetě.

        Sam pan Vojáček tu prezentoval jiný názor, než jaký uvedl v tom článku...
        Ten se mu dá těžko rozporovat, ale proč pak pro veřejnost hlásá jiný?Skrýt celý příspěvek

        • Jiří Vojáček
          01:16 08.12.2022

          Ještě jednou jsem si pro jistotu ten článek přečetl a fakt nevidím nic, co by jakkoli kolidovalo s mými předchozími názory, ať už vydanými kdekoli, i tady. Gripen C je dobré ...Zobrazit celý příspěvek

          Ještě jednou jsem si pro jistotu ten článek přečetl a fakt nevidím nic, co by jakkoli kolidovalo s mými předchozími názory, ať už vydanými kdekoli, i tady. Gripen C je dobré letadlo, ne tak dobré jako F-35, ale pro Ukrajinu by to byl dobrý stroj. Když ale půjdou cestou F-16, tak taky neudělají chybu. V čem jsem striktní, je nutnost zajistit Ukrajině nějaký těžký stíhač, záchytný letoun jako Su-27. Čili buďto F-15, nebo Typhoon. Nedivil bych se ani kdyby jednou nakoupili kombo F-16+F-15, ani kdyby nakupovali evropskou dvojici Gripen+Typhoon.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:27 08.12.2022

            Odpovím sem, odepsal jste i jinde. Prvně děkuji za váš cas/odpověď. Ale přiznám se, že jsem čekal lepší argumenty. Možná jsem to špatně vyjádřil, ale já souhlasím z potřebou ...Zobrazit celý příspěvek

            Odpovím sem, odepsal jste i jinde.

            Prvně děkuji za váš cas/odpověď.
            Ale přiznám se, že jsem čekal lepší argumenty.

            Možná jsem to špatně vyjádřil, ale já souhlasím z potřebou těžkého stíhaček pro UA. Ale proč o tomto, poměrně snadno vyargumenetovatelnem faktu v daném článku nepadlo ani slovo. Není tam prostě vůbec řečeno, že malí dolet/nosnost Gripenu C/D značně omezuje jeho efektivní použití na UA.

            Pokud se bavíme o jiném formátu, tedy zpravodajství, pak s uvádí zdroje, ze kterých autor cerpal. Ty jsou třeba na AN pod každým článkem, i když je to jen překlad. Ale tohle třeba vůbec nekritizuji!

            Tu větu o nepresnych hodnotách v případě Gripenu jsme si dovolil i citovat.

            -K provozním nákladům Gripenu nejsou žádná data, nikdo je nikdy reálné nezvernil. Jen všichni hezky mlží už 20.let. Mě to celkem zaráží, ale vás jako odborníka ne.
            - Ano, Ks cena draku. Vy uvádíte cenu pronájmu (dnes už poněkud historickou), pak cenu z 7.let starého kontraktu, kde cena byla 94mil/ks(systemova). Pak uvedete, se cena bude o 50% nižší než u F16. Přitom jako drahou cenu pro 35 uvažujeme 150mil/ks z toho 50% z toho je 75mil, a to je pod Gripenem. f16 je levnější než f35.
            -zatim se nakupovala F35 pod 150mil i z věcmi okolo. Ale CR bude platit více?

            O svých článcích máte určitě lepší přehled než já. Pokud merite všem stejném, pak musí existovat i vás článkem o kritiky ke Gripenu.
            Rád bych si ho přečetl, ať vás nemusí osocovat. Nemám problém se omluvit.Skrýt celý příspěvek

  • PetrN
    11:47 07.12.2022

    Prohlášení Macrona a Scholze (ano, svazák nezůstává s svým "návratem k mírovým vztahům s Ruskem" pozadu) čtu tak, že oba dva větří, že válka na UA se bude vyvíjet (a skončí) zcela ...Zobrazit celý příspěvek

    Prohlášení Macrona a Scholze (ano, svazák nezůstává s svým "návratem k mírovým vztahům s Ruskem" pozadu) čtu tak, že oba dva větří, že válka na UA se bude vyvíjet (a skončí) zcela bez nich a že budou moci přispět tak akorát na rekonstrukci. Zbraně už dodávat nechtějí, tak aspoň ještě udělat aspoň nějaký "humbuk", aby to vypadalo, že bez nich se nic nevyřeší.

    Snaží se možná vypadat jako "státníci", co mají ještě nějaký vliv. A přitom asi tajně doufají, že navíc ještě zachrání pár miliard, které FR/DE firmy velmi prozíravě nainvestovaly do RU (třeba na rozdíl od USA, jejichž ruské investice jsou pro ně bezvýznamné).

    Je dobře možné, že válka skončí bez dohody (tj. žádný Minsk III zprostředkovaný "velmocemi" FR/DE). Prostě podobně jako mezi Izraelem a arabskými zeměmi (nebo J. Korea/S. Korea). Dokonce to může skončit i bez podepsaného příměří. Z UA se stane druhý Izrael (bohužel na začátku asi s částí území pod ruskou okupací) napojený na spojence, co chtějí dodávat zbraně.

    No a země EU, které to mají k ruským hranicím blíž než DE/FR, si z toho vezmou ponaučení a kolaboranty z FR/DE řádně "odmění". A holt i samotná EU se stane ještě víc "multipolární" než je teď a vzniknou nové koalice.

    Podobně jako po krizi v Suezu v roce 1956 Francie (a UK) definitivně ztratila vliv na celosvětové dění, tak teď FR (a DE) snad čeká "sešup" i v rámci EU.Skrýt celý příspěvek

    • JanCorvinus
      12:03 07.12.2022

      Prosim Vas. Valka muze trvat jeste roky. Co Vas vede k tomu, ze valka muze skoncit brzo? Klidne muze valka trvat dalsi 4 roky nebo 8.

      Prosim Vas. Valka muze trvat jeste roky. Co Vas vede k tomu, ze valka muze skoncit brzo? Klidne muze valka trvat dalsi 4 roky nebo 8.

      • night
        12:14 07.12.2022

        Vojna určite nebude trvať 4 alebo 8 rokov. S čím by tam tak asi Rusi bojovali? Pozrite si ich straty a schopnosť priemyslu ich nahradiť. Po vyčerpaní zásob vojna končí. Bol by ...Zobrazit celý příspěvek

        Vojna určite nebude trvať 4 alebo 8 rokov. S čím by tam tak asi Rusi bojovali? Pozrite si ich straty a schopnosť priemyslu ich nahradiť. Po vyčerpaní zásob vojna končí. Bol by som prekvapený ak by to potiahli ešte dlhšie ako rok.Skrýt celý příspěvek

        • Malarkey
          12:16 07.12.2022

          Na druhou stranu po prvotním šoku a ztrátách na které nebyl Rus připraven je dost pravděpodobné že se rozběhne oživování starých vraků podobně jako to dělá např. CSG a nějakou byť ...Zobrazit celý příspěvek

          Na druhou stranu po prvotním šoku a ztrátách na které nebyl Rus připraven je dost pravděpodobné že se rozběhne oživování starých vraků podobně jako to dělá např. CSG a nějakou byť starší techniku začnou dodávat.Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            12:19 07.12.2022

            Už probíhá, nic jiného v Nižném Tagilu nedělají.

            Už probíhá, nic jiného v Nižném Tagilu nedělají.

        • Mortles
          12:18 07.12.2022

          Já sice taky, ale na druhou stranu nepodceňoval bych schopnost Ruska mobilizovat další a další lidi a posílat je masově do kafemlejnku se stále horším a horším vybavením. Možná ...Zobrazit celý příspěvek

          Já sice taky, ale na druhou stranu nepodceňoval bych schopnost Ruska mobilizovat další a další lidi a posílat je masově do kafemlejnku se stále horším a horším vybavením. Možná Rusové doufají, že druhá strana se vyčerpá dříve a možná že prostě dokud se bojuje, tak nejsou v ulicích stovky tisíc nasraných veteránů.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            12:38 07.12.2022

            Čím více zmobilizuji, tím o více přijdou. Ale zásoby techniky, munice jsou konecne.

            Představa, že každý ten vyprodukuje 10-30ks technik5ly aby nahradily ztráty, ale no tak..

            Čím více zmobilizuji, tím o více přijdou. Ale zásoby techniky, munice jsou konecne.

            Představa, že každý ten vyprodukuje 10-30ks technik5ly aby nahradily ztráty, ale no tak..

          • Mortles
            13:37 07.12.2022

            Jo, ale pro Putina každý den dobrý. A technika a munice mu dojde někdy ke konci příštího roku? A pak je tu samozřejmě ta myšlenka, že obě strany nemusí být schopné udržovat stálou ...Zobrazit celý příspěvek

            Jo, ale pro Putina každý den dobrý. A technika a munice mu dojde někdy ke konci příštího roku? A pak je tu samozřejmě ta myšlenka, že obě strany nemusí být schopné udržovat stálou intenzitu bojů, takže ztráty mohou být nižší, prostě může se to táhnout a Ruskou úvahou může být: "cože, Ukrajince nezlomila zima? Ok, stačí vydržet do další zimy!" což nejspíše odráží jejich nedávno získaná obliba v budování dlouhých linií zákopů.Skrýt celý příspěvek

      • PetrN
        12:33 07.12.2022

        Brzo? To nikde nepíšu. Naopak - pokud to půjde "izraelskou" cestou, tak to neskončí ještě hodně dlouho. Neříkám, že se bude pořád bojovat, ale periodicky bohužel ano - dokud Rusko ...Zobrazit celý příspěvek

        Brzo? To nikde nepíšu. Naopak - pokud to půjde "izraelskou" cestou, tak to neskončí ještě hodně dlouho. Neříkám, že se bude pořád bojovat, ale periodicky bohužel ano - dokud Rusko nezačne platit velkou cenu - např. UA může získat masivní počty zbraní s dosahem hluboko do Ruska (a/nebo i jaderné zbraně).

        Na brzký konec tlačí právě DE/FR - za 4 roky už jejich investice v Rusku žádnou cenu mít nebudou a Putin taky samozřejmě přestane německým svazákům posílat apanáž, když EU už ruský plyn a ropu potřebovat vůbec nebude.Skrýt celý příspěvek

    • Tonda
      12:05 07.12.2022

      Ono hodně záleží, kdo bude v čele těch dvou zemí. Macron ani Scholz nejsou osobnosti hodné významu těchto zemi, ale nebudou tam věčně. Dokonce tam asi nebudou ani moc dlouho. Pokud ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono hodně záleží, kdo bude v čele těch dvou zemí. Macron ani Scholz nejsou osobnosti hodné významu těchto zemi, ale nebudou tam věčně. Dokonce tam asi nebudou ani moc dlouho. Pokud se dá předpokládat, že válka UA/RF zřejmě neskončí ani v 2023, tak ten konec už bude asi i bez nich.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        12:35 07.12.2022

        Tak válka klidně může trvat jako v Koreii.
        Ale UA území bude bez Ruské armády.

        Tak válka klidně může trvat jako v Koreii.
        Ale UA území bude bez Ruské armády.

    • ruleta
      12:52 07.12.2022

      Takze fact-checking k "nechteji dodavat zbrane": Nemecke budouci dodavky. Mimochodem jako jedna z mala zemi dodava nejnovejsi PVO systemy , konkretne IRIS-T (jeden system na UA, ...Zobrazit celý příspěvek

      Takze fact-checking k "nechteji dodavat zbrane":

      Nemecke budouci dodavky. Mimochodem jako jedna z mala zemi dodava nejnovejsi PVO systemy , konkretne IRIS-T (jeden system na UA, tri ve vyrobe):

      7 self-propelled anti-aircraft guns GEPARD*
      • 100,000 first aid kits*
      • 14 tracked and remote controlled infantry vehicles for support tasks*
      • 10 mobile and protected mine clearing systems*
      • Iris-T SLM missiles*
      • 42 mine clearing tanks*
      • 3 mobile, remote controlled and protected mine clearing systems*
      • 5 mobile reconnaissance systems (on vehicles)
      • 435 border protection vehicles*
      • 6,100 projectiles 155mm*
      • 186,000 rounds ammunition 40mm*
      • 5 armoured engineer vehicles
      • 35 load-handling trucks 8x8
      • 3 heavy and medium bridge systems*
      • 16 self-propelled howitzer Zuzana 2* (joint project with Denmark and Norway)
      • 6 ambulances*
      • 90 heavy duty trailer trucks*
      • 3 air defence system IRIS-T SLM*
      • 20 MRAP vehicles DINGO
      • 2 tank transporter tractor M1070 Oshkosh*
      • 12 communications electronic scanner/jammer systems*
      • field hospital (role 2)*
      • 20 rocket launchers 70mm on pick-up trucks with 2.000 rockets*
      • 2 lift trucks*
      • 20 frequency range extensions for anti-drone devices*
      • 5 armoured recovery vehicles*
      • 14 truck tractor trains and 14 semi-trailers*
      • 2 tractors and 4 trailers*
      • 22 reconnaissance drones*
      • 10 protected vehicles*
      • vehicle decontamination system
      • 5,032 man-portable anti-tank weapons
      • 200 trucks*
      • 10 anti-drone sensors and jammers*
      • 13 bridge-laying tanks BEAVER*

      https://www.bundesregierung.de... Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        13:05 07.12.2022

        Hodnota pomocí 1,933 eur (cca 47 mld Kc)

        Hodnota pomocí 1,933 eur (cca 47 mld Kc)

    • HumInt
      13:21 07.12.2022

      Rusko dlhodobú vojnu nevydrží. Sú preto nasledovné dôvody: 1) ekonomicky to neutiahnu 2) nebudú mať dosť ťažkej techniky na udržanie frontovej línie 1000+km 3) nemajú žiadnu ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko dlhodobú vojnu nevydrží. Sú preto nasledovné dôvody:
      1) ekonomicky to neutiahnu
      2) nebudú mať dosť ťažkej techniky na udržanie frontovej línie 1000+km
      3) nemajú žiadnu ideológiu ani cieľ okolo ktoré by sa mohli zomknúť ľudia a armáda

      Hoci ten tretí bod sa zdá smiešny, tak je v skutočnosti ten najdôležitejší.Skrýt celý příspěvek

  • pjanyska
    11:37 07.12.2022

    Zku....i Rusi se chovaji stale stejne, jako kdysi u nas.
    https://twitter.com/i/status/1...

    Zku....i Rusi se chovaji stale stejne, jako kdysi u nas.
    https://twitter.com/i/status/1...

  • jj284b
    11:27 07.12.2022

    na rusov napojeni extremisti v Nemecku chystali puc

    https://www.youtube.com/watch?...

    na rusov napojeni extremisti v Nemecku chystali puc

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Tonda
    11:26 07.12.2022

    Myslím, že zmiňovanému jednomu vyjádření Macrona a jeho pochvale z Ruska přikládáme v této diskusi příliš velkou váhu. Už nejspíš ví, že přestřelil a myslím, že bude s tímto ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím, že zmiňovanému jednomu vyjádření Macrona a jeho pochvale z Ruska přikládáme v této diskusi příliš velkou váhu. Už nejspíš ví, že přestřelil a myslím, že bude s tímto případným postojem docela v izolaci.

    Francouzi od dob Daladiera jsou na vlně vzdávání se a Němci od pádu Berlína ve strachu z konfliktu. Oni nejsou na straně Ruska, jen mají strach. Musíme jim ukazovat, že my nemáme a jestli chtějí strkat hlavu do písku, ať si strkají, jen nám ostatním nesmí házet klacky pod nohy. Toť vše.Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      12:11 07.12.2022

      Mají strach Tondo? To jako vážně? A z čeho? Jsou hezky schovaní za střední a východní Evropou... Svou vlastní politikou, kterou ještě nutí všem okolo, se dostali do pěkného hajzlu ...Zobrazit celý příspěvek

      Mají strach Tondo? To jako vážně? A z čeho? Jsou hezky schovaní za střední a východní Evropou... Svou vlastní politikou, kterou ještě nutí všem okolo, se dostali do pěkného hajzlu sami... Ale oni mají teda strach jo?... A co mají teda říkat třeba takové Pobaltské státy?Skrýt celý příspěvek

    • Jakub.Moor
      12:30 07.12.2022

      Je to logická úvaha, Car rozvrací vztahy a tak té medializace zneužil, Macrona pochválil a tím znemožnil....Ale to, co mají v mentalitě od dob Daladiera bych si netroufl nazývat ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to logická úvaha, Car rozvrací vztahy a tak té medializace zneužil, Macrona pochválil a tím znemožnil....Ale to, co mají v mentalitě od dob Daladiera bych si netroufl nazývat "vzdáváním, spíše to vnímám jako předhození spojence a přítele lvům :-)Skrýt celý příspěvek

      • Tonda
        13:30 07.12.2022

        Přijde mi, že už historicky byli Francouzi vždycky jen "sami pro sebe". Jejich spojenectví byla vždy spíše kalkulací vlastních výhod a když to pro ně výhodné přestalo být, klidně ...Zobrazit celý příspěvek

        Přijde mi, že už historicky byli Francouzi vždycky jen "sami pro sebe". Jejich spojenectví byla vždy spíše kalkulací vlastních výhod a když to pro ně výhodné přestalo být, klidně to opustili. Podle mě to nikdy nebyli spolehliví spojenci a i dnes spoléhat na jejich spojenectví je, si myslím, hodně ošidné. Jsou spojenci, dokud je to nic nestojí. Pro mě dnes jediní skutečně spolehliví spojenci ochotní jít do boje jsou Američané, Britové a seveřani - Finové a Švédové. Ostatní "východní" země nejmenuji, s nimi jsme na jedné lodi.Skrýt celý příspěvek

  • cambis
    11:21 07.12.2022

    Podle zprávy z novinek se v Tulské oblasti RF tisknou potravinové lístky. Dávám k úvaze, že na okupovaných územích UA bude zavedený přídělový systém na ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle zprávy z novinek se v Tulské oblasti RF tisknou potravinové lístky.
    Dávám k úvaze, že na okupovaných územích UA bude zavedený přídělový systém na potraviny.

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

  • pedro
    10:06 07.12.2022

    Pokud ještě někdo nemá jasno na které straně stojí frantící ... Jediná pochvala Macrona v poslední době přichází, jak "překvapivé" z ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud ještě někdo nemá jasno na které straně stojí frantící ...

    Jediná pochvala Macrona v poslední době přichází, jak "překvapivé" z Ruska.
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      10:11 07.12.2022

      Macron spolu se Zelenskym organizuje darcovskou konferenci pro Ukrajinu v Parizi, 13/12/2022. Zelensky neoslovil Polsko, CR, Italii, Spanelsko, USA....oslovil Macrona. Tj. toho, ...Zobrazit celý příspěvek

      Macron spolu se Zelenskym organizuje darcovskou konferenci pro Ukrajinu v Parizi, 13/12/2022. Zelensky neoslovil Polsko, CR, Italii, Spanelsko, USA....oslovil Macrona. Tj. toho, podle nekterych tady, jez stoji na strane RF. Jak logicke.Skrýt celý příspěvek

      • pedro
        10:31 07.12.2022

        Vnímám to jako geniální diplomatický tah Zelenského. Slušně ho poslal do příslušných mezí. Když z toho něco UA nakonec ještě i kápne, tím lépe... Příjemná představa, pro ...Zobrazit celý příspěvek

        Vnímám to jako geniální diplomatický tah Zelenského.

        Slušně ho poslal do příslušných mezí.
        Když z toho něco UA nakonec ještě i kápne, tím lépe...

        Příjemná představa, pro přiblížení situace dám přirovnání. Jako by Putin byl donucen udělat pro své oligarchy ples za účelem vybírání podpory pro UA armádu. :-)

        Je to hezký příklad chucpe, ale v positívním významovém smyslu toho pojmu. ;-)Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          10:38 07.12.2022

          Ok, tak jo. Takze prvni kapitola z knihy diplomacie pro pomocnou skolu.

          Ok, tak jo. Takze prvni kapitola z knihy diplomacie pro pomocnou skolu.

          • Theokotos
            01:40 08.12.2022

            @ruleta - vítej ve třídě.

            @ruleta - vítej ve třídě.

        • Theokotos
          01:39 08.12.2022

          Já to vnímám od Zelenského zcela jednoduše jako snahu přesvědčit bohaté a ne dostatečně pomáhající země. Aneb proč by, kurnikšopa, znovu otravoval země, které už jasně stojí na ...Zobrazit celý příspěvek

          Já to vnímám od Zelenského zcela jednoduše jako snahu přesvědčit bohaté a ne dostatečně pomáhající země.
          Aneb proč by, kurnikšopa, znovu otravoval země, které už jasně stojí na straně Ukrajiny a pomáhají jí, jak jen můžou?Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        10:48 07.12.2022

        A že jste si nevzpomněl stejně intenzivně na konference, které ve prospěch Ukrajiny pořádalo Polsko či české předsednictví ? Nebo dokonce už minimálně 2x ...Zobrazit celý příspěvek

        A že jste si nevzpomněl stejně intenzivně na konference, které ve prospěch Ukrajiny pořádalo Polsko či české předsednictví ? Nebo dokonce už minimálně 2x NATO?

        https://www.blesk.cz/clanek/zp...

        https://www.ceskenoviny.cz/zpr...

        Ruleto, vy trpíte selektivní slepotou, že?!Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          10:53 07.12.2022

          No mozna, ze jsem si na to "nevzpomel", protoze se bavime o Francii a Macronovi? eh? Dej mi minus.

          No mozna, ze jsem si na to "nevzpomel", protoze se bavime o Francii a Macronovi? eh? Dej mi minus.

          • otecko
            14:30 07.12.2022

            Vaše slova , cituji : "Zelensky neoslovil Polsko, CR, Italii, Spanelsko, USA....oslovil Macrona. ".. takže se opravdu bavíme jen o Marconovi????

            Vaše slova , cituji : "Zelensky neoslovil Polsko, CR, Italii, Spanelsko, USA....oslovil Macrona. ".. takže se opravdu bavíme jen o Marconovi????

      • dalík
        11:05 07.12.2022

        Protože ví, že Macron se vyžívá v takových akcích, kde se může předvést. Víc bych v tom nehledal.

        Protože ví, že Macron se vyžívá v takových akcích, kde se může předvést. Víc bych v tom nehledal.

      • Tonda
        11:15 07.12.2022

        Tak logické to je, ale jinak než myslíš. Přece na dárcovskou konferenci nebudu zvát ty, co dávají co můžou a už víc můžou stěží. Pozvu tam přece ty, co by mohli a měli dávat ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak logické to je, ale jinak než myslíš. Přece na dárcovskou konferenci nebudu zvát ty, co dávají co můžou a už víc můžou stěží. Pozvu tam přece ty, co by mohli a měli dávat víc.... To je ta logika.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      10:16 07.12.2022

      To su uplne blbosti toto. Koordinuju sa dodavky zbrani, materialnej pomoci a vlastne vsetkeho, takze predstava, ze niekto si tam na diplomatickej scene blaboce, co ho napadne, je ...Zobrazit celý příspěvek

      To su uplne blbosti toto. Koordinuju sa dodavky zbrani, materialnej pomoci a vlastne vsetkeho, takze predstava, ze niekto si tam na diplomatickej scene blaboce, co ho napadne, je uplne odveci.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      10:25 07.12.2022

      Já bych se nenechal unést mediálními emocemi, možná bylo cílem právě vyvolat vitriol a pak říct "no, já bych hrozně chtěl těm Rusům ustoupit, ale moji vlastní lidi mě nenechají..." Zobrazit celý příspěvek

      Já bych se nenechal unést mediálními emocemi, možná bylo cílem právě vyvolat vitriol a pak říct "no, já bych hrozně chtěl těm Rusům ustoupit, ale moji vlastní lidi mě nenechají..."Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        10:31 07.12.2022

        V kontextu Francie je Macron vzhledem k UA jestrab. Divame se na vsechno optikou setredoevropskeho regionu, ale prezidentkou ve Francii mohlo byt Putinovo koste a v USA byt Trump. ...Zobrazit celý příspěvek

        V kontextu Francie je Macron vzhledem k UA jestrab. Divame se na vsechno optikou setredoevropskeho regionu, ale prezidentkou ve Francii mohlo byt Putinovo koste a v USA byt Trump. Jak bychom vzpominali na bajecneho statnika Macrona :DSkrýt celý příspěvek

      • pedro
        10:44 07.12.2022

        Postavme ty jeho keci na reálný základ a komu jsou určeny tj. jeho lidi-voliči-francouzi vs. EU-NATO Dělá prohlášení pro domácí publikum a proti tomu partneři i on ví, že jsou to ...Zobrazit celý příspěvek

        Postavme ty jeho keci na reálný základ a komu jsou určeny tj. jeho lidi-voliči-francouzi vs. EU-NATO
        Dělá prohlášení pro domácí publikum a proti tomu partneři i on ví, že jsou to jenom politické keci, které irituji ale valný význam pro rozhodování v NATO či v EU nemají, doufám...

        Doma může tvrdit dělám co mohu, ale partneři rozhodli jinak.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          10:51 07.12.2022

          V rozhovoru 60 minutes napriklad Macron rika, ze francouzsti vysetrovatele spolupracuji s UA na vysetrovani valecnych zlocinu. (to uz nerika doplnuji ja:) v Buci byli francouzsti ...Zobrazit celý příspěvek

          V rozhovoru 60 minutes napriklad Macron rika, ze francouzsti vysetrovatele spolupracuji s UA na vysetrovani valecnych zlocinu. (to uz nerika doplnuji ja:) v Buci byli francouzsti forenzni analytici a vysetrovatele mezi prvnimi. Sbiraji podklady pro soud. Dale. Macron rekl, ze Putin ma stat pred mezinarodnim tribunalem. .... opet tohle rika Putinova onuce? Navic v danem rozhovoru presne popisuje Putinovu strategii o unavenem zapadu - presto rika, ze bude Ukrajine pomahat (vojensky).

          Jak z toho clovek pri smyslech udela Putinova zastance?Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            11:02 07.12.2022

            na druhej strane sa neustale Nemcom vycita, ze dodavaju malo zbrani na Ukrajinu. Pritom Francuzi, ktori maju podstatne vyssie pocty techniky nez Nemci dodali este radovo menej (co ...Zobrazit celý příspěvek

            na druhej strane sa neustale Nemcom vycita, ze dodavaju malo zbrani na Ukrajinu. Pritom Francuzi, ktori maju podstatne vyssie pocty techniky nez Nemci dodali este radovo menej (co okrem par Caesarov?).

            Neustale sa Nemcom vycita, ze nedodali Leopardy, preco Francuzi nedodaju Leclercy? Vzhladom k 3 clennej posadke su viac podobne sovietskym tečkam. Alebo aspon nejake skladove AMX.Skrýt celý příspěvek

          • pedro
            11:02 07.12.2022

            Pouze to je nedůveryhodný politik - partner.
            Nehraje to na obě strany?

            Pouze to je nedůveryhodný politik - partner.
            Nehraje to na obě strany?

      • Jakub.Moor
        12:15 07.12.2022

        Objevil jsem článek o jednání Biden-Marcron v ...Zobrazit celý příspěvek

        Objevil jsem článek o jednání Biden-Marcron v USA:
        https://denikn.cz/1024048/jasn...

        Macronovo prohlášení v jasnějších souvislostech.

        Mezi řádky-možná ta Macronova státní návštěva v USA nebyla tolik o Ukrajině, jako o "citlivém tématu zelené ekonomiky", kam USA nalévají stovky miliard dolarů (v závěru článku). A Macron má ve Francii přes měsíc problémy, potřebuje s tím něco dělat.
        Z třídenního (!) setkání vyšla také společná prohlášení k válce na UA. Chci věřit, že Deník N to cituje nezkresleně.
        Jinak-setkání těch dvou působí, spíš, než politické setkání, jako by chodili do stejného VIP klubu...
        Včera jsem tu napsal, že Macronovo prohlášení "může znamenat cokoliv". Po přečtení tohohle článku se význam jeho slov poněkud vymezuje. A něco se děje (moje poznámka).Skrýt celý příspěvek

    • peal
      10:28 07.12.2022

      Bezpecnostni zaruka je i to, ze zapad slibi, ze na Rusko nezautoci (kdyz nebude provokovat). Uzemni celistvost Ukrajiny nikdy nezpochybnovali, takze nechapu ze na zaklade jedne ...Zobrazit celý příspěvek

      Bezpecnostni zaruka je i to, ze zapad slibi, ze na Rusko nezautoci (kdyz nebude provokovat). Uzemni celistvost Ukrajiny nikdy nezpochybnovali, takze nechapu ze na zaklade jedne neurcite fraze maji nekteri porad potrebu kopat.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      11:12 07.12.2022

      Sorry jako, ale tohle je zas dedukce jak noha. Ano Rusové překroutí vyjádření Macrona a lidi se tu z toho zas můžou podělat, protože si přečetli maximálně nadpis a to je tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Sorry jako, ale tohle je zas dedukce jak noha.
      Ano Rusové překroutí vyjádření Macrona a lidi se tu z toho zas můžou podělat, protože si přečetli maximálně nadpis a to je tak všechno a zdárně ignorují vše ostatní kolem toho.
      Je docela smutné jak někteří lidé skočí ruské propagandě na špek jenom proto, že jim Macron a Francouzi leží z nějakého důvodu v žaludku.

      Přitom i v samotném článku je znovu napsané, že Macron dělá to co dělal celou dobu. Územní otázky Ukrajiny patří Ukrajině, ale bezpečnost v regionu se už bude muset řešit kolektivně. Tedy záruky jak pro Ukrajinu, členské země NATO, tak i pro Rusko.
      Ovšem žádný konkrétní návrh nepadl.
      To že toho ruská propaganda zneužívá k obrazu svému a tím vrazili mezi spojence klín, je opravdu šokující fakt a já se divím, že si to neustále někdo neuvědomuje, že Rusové takové věci budou psát a budou si vyjádření politiků vykládat po svém.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      11:24 07.12.2022

      Já třeba jasno nemám. Spíš máme pocit, že stojí na obou. Jednou udělají gesto na jednu stranu, pak na druhou.

      Já třeba jasno nemám. Spíš máme pocit, že stojí na obou. Jednou udělají gesto na jednu stranu, pak na druhou.

      • peal
        11:52 07.12.2022

        Diplomacie. Kdyz je rovnou cely svet odpiska, tak vazne nebudou mit co ztratit a pojedou na doraz. Treba nekomu i rupne v bedne a nasadi chemii, jadro... Pokud jim ukazou exit ...Zobrazit celý příspěvek

        Diplomacie. Kdyz je rovnou cely svet odpiska, tak vazne nebudou mit co ztratit a pojedou na doraz. Treba nekomu i rupne v bedne a nasadi chemii, jadro...
        Pokud jim ukazou exit strategii, ktera bude pro UA a zapad prijatelna, ale rusove v tom uvidi svetlo na konci tunelu, muze to treba presvedcit par lidi ukoncit to. Treba i prevratem. Co zatim rusove predvedli je ze logicky nejednaji, takze podobna vyjadreni muzou mit cil vysondovat jak to nepritel vnima a jak na te zatlacit priste. Valka skonci stahnutim ruskych muziku zpatky za hranice, a pak co? Par roku tam urcite klid nebude, ale uz se nebude valcit zbranema, nybrz diplomacii. Na to se pripravuji uz ted.
        V diplomacii se dohody uzaviraji tak, aby jedna strana dosahla sveho, a druha si myslela ze vyhrala. A protoze vime ze v rusku si stejne vsechno obrati k obrazu svemu, proc jim to nezkusit nabidnout. Treba se chytnou. Cekat ze se chytnou za nos jako Nemci po valce a zpytujou svedomu je naivni.Skrýt celý příspěvek

        • Jakub.Moor
          12:46 07.12.2022

          Zajímavý úhel pohledu. Jen si obtížně dokážu představit, že bude Ukrajina jednat dřív, než russy vytlačí. A zároveň, že rusko přestane střílet, přestože je za hranicemi. To se snad ...Zobrazit celý příspěvek

          Zajímavý úhel pohledu. Jen si obtížně dokážu představit, že bude Ukrajina jednat dřív, než russy vytlačí. A zároveň, že rusko přestane střílet, přestože je za hranicemi. To se snad dřív sesype systém v ru.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          16:39 07.12.2022

          Francie a Německo už jednou garantem Minsk 1+2 byly. A jak to skončilo?! V této oblasti svoji šanci už využili. Na Rusáka toto neplatí. RU se nic věřit nedá, diplomacie sem, ...Zobrazit celý příspěvek

          Francie a Německo už jednou garantem Minsk 1+2 byly. A jak to skončilo?! V této oblasti svoji šanci už využili. Na Rusáka toto neplatí. RU se nic věřit nedá, diplomacie sem, diplomacie tam. Všechny možné mezinárodní normy porušili. Až tam nebude Puťka, ale někdo kdo si aspoň trocha získá činy důvěru Západu, tak se o tom můžeme bavit. Teď na RU platí pouze vojenská porážka a následně vojenské odstrašení. Nechápu co to Macron zkouší.Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    10:06 07.12.2022

    Tak myslím, že já toho Marcona pochopil přesně tak, jak si Kreml přeje- slabost Západu, NATO zpět před rok 1997.... podal rusákovi prst, ten urve celou ruku i s ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak myslím, že já toho Marcona pochopil přesně tak, jak si Kreml přeje- slabost Západu, NATO zpět před rok 1997.... podal rusákovi prst, ten urve celou ruku i s ramenem!

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      10:10 07.12.2022

      Moskva jenom vyuziva sanci a dela presne co vzdy delala a lidi jako ty na to skacou.

      Moskva jenom vyuziva sanci a dela presne co vzdy delala a lidi jako ty na to skacou.

      • otecko
        10:11 07.12.2022

        Jsi ......................, jasně že Moskva využívá situlaci, a ty dokonce neumíš číst!!!

        "podal rusákovi prst, ten urve celou ruku i s ..."

        Jsi ......................, jasně že Moskva využívá situlaci, a ty dokonce neumíš číst!!!

        "podal rusákovi prst, ten urve celou ruku i s ..."

        • ruleta
          10:14 07.12.2022

          Pro hlupaka kazdej hlupak.

          Pro hlupaka kazdej hlupak.

        • Jirosi
          10:27 07.12.2022

          Otecko: Co je cíl Moskvy... rozpadat západ.. a vy jim to věříte do posledního písmena...

          Otecko: Co je cíl Moskvy... rozpadat západ.. a vy jim to věříte do posledního písmena...

          • otecko
            10:54 07.12.2022

            Ano, věřím tomu, že zájem Moskvy je rozpižlat západ a znedůvěryhodnit ho u svých obyvatel. A Marcon svými výroky ubírá přesně tímto směrem. Kdyby mlčel, nemusel by nikdo ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, věřím tomu, že zájem Moskvy je rozpižlat západ a znedůvěryhodnit ho u svých obyvatel. A Marcon svými výroky ubírá přesně tímto směrem.
            Kdyby mlčel, nemusel by nikdo pochybovat a nemuseli mít v Moskvě , ale i dezoláti u nás, propagandisté takovu radost!
            Lenin takovým lidem říkal užiteční idioti!Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            11:21 07.12.2022

            Otecko: Kdyby mlčel, tak zase budou média psát, že je pasivní...

            Kdyby chystal podraz, těžko bude takto transparentní.

            Otecko: Kdyby mlčel, tak zase budou média psát, že je pasivní...

            Kdyby chystal podraz, těžko bude takto transparentní.

          • otecko
            17:06 07.12.2022

            jiroši- myslím, že na slova francouzského prezidenta ohledně Ukrajiny veřejnost a média opravdu nečekají jako něco zásadního. Spíše naopak.

            jiroši- myslím, že na slova francouzského prezidenta ohledně Ukrajiny veřejnost a média opravdu nečekají jako něco zásadního. Spíše naopak.

      • peal
        10:31 07.12.2022

        Presne, po tech mesicich valky uz prece musi byt vsem jasne, ze vetsina pisalku jakykoliv vyrok vytrhne z kontextu a trikrat prezvyka, nez to hodi lidem lacnicich po bulvaru. ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne, po tech mesicich valky uz prece musi byt vsem jasne, ze vetsina pisalku jakykoliv vyrok vytrhne z kontextu a trikrat prezvyka, nez to hodi lidem lacnicich po bulvaru. Titulky jsou obzvlast vyzivne, ty jsou kolikrat schopne znegovat obsah clanku, ktery stejne velka cast ani necte a miri hejtovat rovnou do diskuze. Na tomhle by se dalo napsat mraky analyz a diplomek, skvely material ke zpracovani :)Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      10:32 07.12.2022

      Víte co by se mohlo stát UA nejhoršího? Není to ani dopad JZ, ale právě to, že Rusko uzavre mír... obratem stahne armádu z UA. Ale celé tohle válčení se rozjede na jaře znova, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Víte co by se mohlo stát UA nejhoršího?
      Není to ani dopad JZ, ale právě to, že Rusko uzavre mír... obratem stahne armádu z UA.
      Ale celé tohle válčení se rozjede na jaře znova, ale tentokrát už UA nebude mít takovou podporu ze západu. Pod heslem, že Rf už přece jednou porazily.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        11:14 07.12.2022

        Stiahnutie musí nevyhnutne zahŕňať aj Krym a Sevastopoľ, na čo Rusko nepristúpi, kým nebude na dne. Oni si ešte stále kladú za podmienku splnenie cieľov "špeciálnej operácie".

        Stiahnutie musí nevyhnutne zahŕňať aj Krym a Sevastopoľ, na čo Rusko nepristúpi, kým nebude na dne. Oni si ešte stále kladú za podmienku splnenie cieľov "špeciálnej operácie".

        • Jirosi
          12:17 07.12.2022

          Vsak hranice z 02/2014. Jiné cíle nejsou.
          Ale stále jde o to, aby ta válka nezačala další rok znova.

          Vsak hranice z 02/2014. Jiné cíle nejsou.
          Ale stále jde o to, aby ta válka nezačala další rok znova.

        • Jakub.Moor
          12:53 07.12.2022

          Ano, to je něco, co by ru režim patrně už nerozdejchal....

          Ano, to je něco, co by ru režim patrně už nerozdejchal....

    • Klimesov
      11:15 07.12.2022

      Bravo. Skočil jste Ruské propagandě na špek :-)

      Bravo. Skočil jste Ruské propagandě na špek :-)

  • Tecka
    09:46 07.12.2022
    • Jirosi
      09:52 07.12.2022

      Pokud ani tuhle házenou rukavici Německý průmysl nedonuti vládu zvednout. Je něco sakra špatně. Vždyť je to ideální stav USA platí = Německo vyrábí=UA pouziva = Rusko prohrává = ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud ani tuhle házenou rukavici Německý průmysl nedonuti vládu zvednout. Je něco sakra špatně.
      Vždyť je to ideální stav USA platí = Německo vyrábí=UA pouziva = Rusko prohrává = Střední a východní Evropa je spokojená:)))Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        09:52 07.12.2022

        Smazat dik

        Smazat dik

    • ruleta
      10:22 07.12.2022

      tvl planovali prevrat v Nemecku. Koukam nikde to zatim u nas neni.

      tvl planovali prevrat v Nemecku. Koukam nikde to zatim u nas neni.

  • GlobeElement007
    09:42 07.12.2022

    Další testovací balónek? USA by uvítaly dodávky Leo 2 ...Zobrazit celý příspěvek

    Další testovací balónek? USA by uvítaly dodávky Leo 2 Ukrajině.

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      09:53 07.12.2022

      Pokud ani tuhle hozenou rukavici Německý průmysl nedonuti vládu zvednout. Je něco sakra špatně. Vždyť je to ideální stav USA platí = Německo vyrábí=UA pouziva = Rusko prohrává = ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud ani tuhle hozenou rukavici Německý průmysl nedonuti vládu zvednout. Je něco sakra špatně.
      Vždyť je to ideální stav USA platí = Německo vyrábí=UA pouziva = Rusko prohrává = Střední a východní Evropa je spokojená:)))Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        10:20 07.12.2022

        Německo (na rozdíl od USA) nemá uložených Leopardů žádné ohromující počty. Rozhodně bych neřekl že z volných skladových zásob vybaví víc než prapor.

        Německo (na rozdíl od USA) nemá uložených Leopardů žádné ohromující počty. Rozhodně bych neřekl že z volných skladových zásob vybaví víc než prapor.

        • Jirosi
          10:35 07.12.2022

          Nemecko má v modernizaci přes 200ks L2.
          Usa má hromadu uloženek, ale v poušti z omezenou kapacitou na oživení.

          Nemecko má v modernizaci přes 200ks L2.
          Usa má hromadu uloženek, ale v poušti z omezenou kapacitou na oživení.

          • Scotty
            11:00 07.12.2022

            V jaké modernizaci? Tanky má Bundeswehr u aktivních jednotek a pár desítek má německý průmysl. Bundeswehr se tanků nevzdá protože sami mají málo. Kapacitu mají určitě větší ...Zobrazit celý příspěvek

            V jaké modernizaci? Tanky má Bundeswehr u aktivních jednotek a pár desítek má německý průmysl. Bundeswehr se tanků nevzdá protože sami mají málo.
            Kapacitu mají určitě větší Američani.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            11:08 07.12.2022

            Scotty: Víme, že tu byl ještě jeden další článek o modernizaci, ale ten se mi nedaří ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Víme, že tu byl ještě jeden další článek o modernizaci, ale ten se mi nedaří dohledat.
            https://www.armadninoviny.cz/n... Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            11:24 07.12.2022

            * Celkový počet 408ks
            https://www.armadninoviny.cz/n...

            * Celkový počet 408ks
            https://www.armadninoviny.cz/n...

          • mudry.udrzbar
            11:24 07.12.2022

            aj tak je to neporovnatelne, ak chce USA dodat zapadne tanky, tak nikto iny nema ani zdaleka take kapacity ako samotne USA, ved len Poliakom idu dodat 250 Abramsov

            aj tak je to neporovnatelne, ak chce USA dodat zapadne tanky, tak nikto iny nema ani zdaleka take kapacity ako samotne USA, ved len Poliakom idu dodat 250 Abramsov

          • Scotty
            11:25 07.12.2022

            To jsou ovšem tanky které má Bundeswehr u jednotek a teď prochází modernizací. Ty zcela určitě dát memůžou ani nechtějí. Nejsou to žádné kusy navíc které by mohli postrádat.

            To jsou ovšem tanky které má Bundeswehr u jednotek a teď prochází modernizací. Ty zcela určitě dát memůžou ani nechtějí. Nejsou to žádné kusy navíc které by mohli postrádat.

          • Jirosi
            12:06 07.12.2022

            Vsak jsme psal, že je mají v modernizaci. Takže, by si jen pockaly trošku déle a dodali nové.

            Přitom ty modernizované by mohli jít na UA.

            Vsak jsme psal, že je mají v modernizaci. Takže, by si jen pockaly trošku déle a dodali nové.

            Přitom ty modernizované by mohli jít na UA.

          • Jirosi
            12:09 07.12.2022

            MU: To pravé není pravda, mají tisicr ks. Ale ty potřebuji oživit, a tady ty kapacity mají vyřízené na maximum.

            MU: To pravé není pravda, mají tisicr ks. Ale ty potřebuji oživit, a tady ty kapacity mají vyřízené na maximum.

          • Scotty
            13:25 07.12.2022

            Oni nemůžou čekat pokud nechtějí rozpustit současné tankové jednotky.

            Oni nemůžou čekat pokud nechtějí rozpustit současné tankové jednotky.

          • Jirosi
            13:50 07.12.2022

            Ta modernizace probíhá někdy od roku 2017-8, a skončit ma v roce 2025. Takže, i kdyby zadali nové tanky dnes. Tak při navýšení kapacity, což bude stejně nutné udělat by nemuselo ...Zobrazit celý příspěvek

            Ta modernizace probíhá někdy od roku 2017-8, a skončit ma v roce 2025. Takže, i kdyby zadali nové tanky dnes. Tak při navýšení kapacity, což bude stejně nutné udělat by nemuselo ani dojít k posunu konečného data.Skrýt celý příspěvek

          • segal7
            13:56 07.12.2022

            Tvl, počkali trochu déle...ty jsi mimoň

            Tvl, počkali trochu déle...ty jsi mimoň

          • Jirosi
            14:30 07.12.2022

            Segal7: Zakázka běží, do konce zbyvaji 2-3roky v původním termínu. Pokud se bavíme o přechodu UA na L2, pak se bavíme o více jak 100ks v první dodávce, a celkově 800-1000ks. To ...Zobrazit celý příspěvek

            Segal7: Zakázka běží, do konce zbyvaji 2-3roky v původním termínu.

            Pokud se bavíme o přechodu UA na L2, pak se bavíme o více jak 100ks v první dodávce, a celkově 800-1000ks.
            To znamená, že pokud to chce kdokoliv realizovat musí rapidně navýšit vyrobu. Včera bylo pozdě, pak je celkem jedno zda se vyrobí nových 800-1000ks, nebo 1500ks. Prostě linka pojede.. (více ks = levnější výroba)
            Muzemě sice dal čekat na L3, ale po fiasku Armaty, pak celé armády RF, to nevypadá na naky spěch.
            Takže, L2 tu s námi bude ještě dlouho. Ty co tu jsou stárnou..Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            16:09 07.12.2022

            Ukrajina v žádném případě nebude mít peníze na nové Leopardy.

            Ukrajina v žádném případě nebude mít peníze na nové Leopardy.

          • CerVus
            16:16 07.12.2022

            mudry.udrzbar: Izraelci mají dost tanků Magach, které se snaží několik let prodat. Jenže budou chtít jako náhradu něco cenějšího. Magach je sice překopaný M60, ale pořád bude ...Zobrazit celý příspěvek

            mudry.udrzbar: Izraelci mají dost tanků Magach, které se snaží několik let prodat. Jenže budou chtít jako náhradu něco cenějšího. Magach je sice překopaný M60, ale pořád bude převyšovat většinu 72 na tamním bojišti.

            Jirosi: Tisíc leopardů 2 Ukrajině nikdy nikdo nedá. Jednak se vyrábí zoufale pomalu na čemž se nic nezmění a hlavně jsou sakra drahé na to aby si je zničená země mohla dovolit.

            Jediný kdo je dnes schopný rychle vyrábět kvalitní tanky a těžkou výzbroj obecně jsou Korejci.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            17:25 07.12.2022

            CerVus: Myslet si to můžete, ale válka se nedá vest bez techniky. Technika na frontě vždy utrpí ztraty. Sousední Pl, které ani nevěděl válku plánuje podobný počet MBT. Pokud ...Zobrazit celý příspěvek

            CerVus: Myslet si to můžete, ale válka se nedá vest bez techniky. Technika na frontě vždy utrpí ztraty.
            Sousední Pl, které ani nevěděl válku plánuje podobný počet MBT.

            Pokud chceme vyzbrojit(prezbrojit) UA musí se rozjet masová výroba.
            Je stále lepší rozjet linku na L2, na které je poptávka i v Evropě. Než se snažit oživit 3. Linku na K2(dve soucasne).
            Dít i jen dodáne počty T72 jsou ve stovkách ks, a to nemáte ani rok války. Pomalu není kde brát.Skrýt celý příspěvek

          • CerVus
            18:50 07.12.2022

            Jirosi: Tady je ale jeden velký problém v tom, že se žádné masivní vyzbrojování Ukrajiny nekoná. Ona by totiž mohla nedej bože vyhrát a rozvrátit druhý největší stát s jaderným ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi: Tady je ale jeden velký problém v tom, že se žádné masivní vyzbrojování Ukrajiny nekoná. Ona by totiž mohla nedej bože vyhrát a rozvrátit druhý největší stát s jaderným arzenálem.
            Zatím, vše co NATO dělá svědčí tomu, že chce Rusko formou hospodářského tlaku a vykrvácení donutit ke stažení nebo zmražení konfliktu. Masivní zbrojení v podstatě na úkor vlastních armád a států se jen těžko budou prodávat voličům. A těm, kteří tahají za nitky a šplhají po žebříčcích Forbesu.
            Pokud by bylo v plánu masivní zbrojení, tak se v USA připravují desítky pilotů a stovky pozemního personálu. Už dávno by se od aktivních jednotek stahovaly tanky. Ale jediné co se po světě děje, je skupování levné techniky z pozůstatků Varšavské smlouvy a dodávky několika desítek kusů děl a protiraketových systémů.
            Kdepák tohle bude muset nějak Ukrajina přežít. Po válce ... nebo spíše po zmrazení konfliktu..... se zmodernizuje to co přežilo a zbytek doplní použitá západní technika. Žádné hi tech hračky, ale něco na úrovni roku 2010.
            Pokud bude Rus vědět, že Západ při případné další touze o invazi opět zasáhne tak si sakra rozmyslí jestli pošle to co mu zůstalo do útoku proti ještě lépe vybavnému protivníkovi.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:35 08.12.2022

            CerVus: Ano je snaha udržet Rusko a nechat ho vykrvacet. Východní výzbroj dochází, fakticky došla. Munice se vyrobit, obnovovat výrobu východních tanku nikdo dělat nebude. UA ...Zobrazit celý příspěvek

            CerVus: Ano je snaha udržet Rusko a nechat ho vykrvacet.

            Východní výzbroj dochází, fakticky došla. Munice se vyrobit, obnovovat výrobu východních tanku nikdo dělat nebude.
            UA tuhle techniku potřebuje. Dnes ne, ale po jarním výměně území klidně může dojet na svoje limity.
            Pak se stejen stane co jsem psal. Protože, i velké náklady na tanky, nejsou nic v celkových nákladech války.

            To masivní zbrojení není na úkor vlastních armad. To jsem vám už rozepsal. Fakticky to umožní evropským armáda prezbrojit.
            Touhle optikou je celá tato válka na úkor vlastních armád. Ale ty budou svou bojeschonost opet získat.

            Představa, ze to Rus nezkusi znova je naivní. Asi na úrovni, že jim bude stačit Krym.Skrýt celý příspěvek

          • CerVus
            11:21 08.12.2022

            To že zbraně VS dochází neznamená, že se tam během následující dekády budou prohánět 2A7+ a F-16 block 70. Jen obnova země bude stát západ stovky miliard euro. Armádu jim obnovit ...Zobrazit celý příspěvek

            To že zbraně VS dochází neznamená, že se tam během následující dekády budou prohánět 2A7+ a F-16 block 70.
            Jen obnova země bude stát západ stovky miliard euro. Armádu jim obnovit pomůžou, ale bude to v decentní rovině. Rusko beztak už nebude takovou hrozbou.
            Celé to spíše skončit na investicích to tamního průmyslu. Oni jsi jsou ostatně schopní solidní tanky a bvp vyrábět sami. A ruská t-90 ostatně také není nic jiného než překopaná 72.
            Jen pro srovnání ČSR po válce byla primárně vyzbrojena z toho co tu zbylo a co si jednotky přivezly. Stejně tak i Francie. Proč by tomu tentokrát mělo být jinak? Navíc Ukrajina není zrovna země, kam by západ chtěl posílat své nejlepší technologie. Už teď se slušná část vybavení "ztrácí". A Čína s Iránem se nebojí platit.Skrýt celý příspěvek

    • Marty96
      09:57 07.12.2022

      Nechápu odkud se pořád berou ty spekulace o Leo 2. Někdo mě kdyžtak opravte, ale těch tanků se nikde v použitelném stavu stovky neválí, vždyť i těch ušmudlaných 30 nebo kolik kusů ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechápu odkud se pořád berou ty spekulace o Leo 2. Někdo mě kdyžtak opravte, ale těch tanků se nikde v použitelném stavu stovky neválí, vždyť i těch ušmudlaných 30 nebo kolik kusů A4 pro CZ a SK bude trvat měsíce či snad až roky někde sehnat a dát dohromady.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        10:17 07.12.2022

        Sehnané jsou. Oprava nějaký čas zabere, ale první tanky mají přijít ještě tenhle měsíc.
        Německý průmysl bude mít řádově desítky kusů. Patrně ne víc než sto.

        Sehnané jsou. Oprava nějaký čas zabere, ale první tanky mají přijít ještě tenhle měsíc.
        Německý průmysl bude mít řádově desítky kusů. Patrně ne víc než sto.

      • Jirosi
        10:17 07.12.2022

        Třeba toho, že zrovna probíha poměrně velká modernizace pro BW. Takže, by ty tanky mohli sjíždět rovnou pro UA. Bw by pak objednal zcela nové. Souběžně mají ty tanky velké ...Zobrazit celý příspěvek

        Třeba toho, že zrovna probíha poměrně velká modernizace pro BW. Takže, by ty tanky mohli sjíždět rovnou pro UA.
        Bw by pak objednal zcela nové.
        Souběžně mají ty tanky velké množství uživatelů, takže každý může dar pár ks, ale výsledkem je dostatečný počet.

        Zazemi hned za hranicemi je další bonus.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          11:16 07.12.2022

          Stěží když nemají tanky které by mohli modernizovat. Minimálně ne v nějakém zajímavém množství.

          Stěží když nemají tanky které by mohli modernizovat. Minimálně ne v nějakém zajímavém množství.

        • CerVus
          16:19 07.12.2022

          Překopaná 2A4 na 2A7+ vyjde na 80% ceny nové. Jestli by Němci nějaké pustili, tak to budou 2A4 protože už ani těch 2A5 nemají dost.

          Překopaná 2A4 na 2A7+ vyjde na 80% ceny nové. Jestli by Němci nějaké pustili, tak to budou 2A4 protože už ani těch 2A5 nemají dost.

          • Scotty
            20:37 07.12.2022

            Nemají dost ani těch 2A4.

            Nemají dost ani těch 2A4.

      • Pirat49
        10:28 07.12.2022

        Ma ich byt okolo 100ky, pocitane aj zo srotom....vsetko dokopy.
        USA naopak maju Abramsov plne sklady. Ak by poslali 200ks prvej serie ani by si toho nevsimli.

        Ma ich byt okolo 100ky, pocitane aj zo srotom....vsetko dokopy.
        USA naopak maju Abramsov plne sklady. Ak by poslali 200ks prvej serie ani by si toho nevsimli.

        • Jirosi
          10:41 07.12.2022

          Vřele doporučuji dokument o továrně uvádějíci ty ks opět k životu.
          Pokud vedle nepostaví další 2, tak mohou nemaji co poslat. Co měli si vyjednal v Pl.

          Vřele doporučuji dokument o továrně uvádějíci ty ks opět k životu.
          Pokud vedle nepostaví další 2, tak mohou nemaji co poslat. Co měli si vyjednal v Pl.

        • Hawk
          16:26 07.12.2022

          Jak se pískuje Abrams...
          https://www.youtube.com/watch?...

          Jak se pískuje Abrams...
          https://www.youtube.com/watch?...

    • ruleta
      09:58 07.12.2022

      Takove politicke a medialni hry. Kdyby to opravdu myslel s tanky Leo2 zapad/Polsko doopravdy, tak je Ukrajina uz ma (davam stranou to, ze je to dalsi polozka v eskalacnim stupni ...Zobrazit celý příspěvek

      Takove politicke a medialni hry. Kdyby to opravdu myslel s tanky Leo2 zapad/Polsko doopravdy, tak je Ukrajina uz ma (davam stranou to, ze je to dalsi polozka v eskalacnim stupni NATO). Polsko mohlo se spojenci uz davno vyjednat poslani treba 200 evropskych/svetovych opravenych Leo2 a tlacit na Nemecko jenom s tim, aby povolili GO/vyvoz na Ukrajinu (totalne davam stranou logistiku, nahradni dily, pripravenost prumyslu atp.). Nebo Polsko mohlo prijit s tim, ze z toho poctu - mimochodem ma defacto stejny pocet Leo2 jako Bundeswehr - co ma, cast posila na UA a pritlacit na Nemecko. Nechces poslat? My poslem, dej nam povoleni. Pointa je, ze vsechno okolo vcetne posilani zbrani neni dobrocinost. Posilaj se veci, ktere se daji nahradit, s kteryma se kratkodobe/dlouhodobe nepocita, kriticke-paterni systemy se az na vyjimky neposilaj.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        10:19 07.12.2022

        Pl má stejný počet jako BW, jste si jist?

        Pl má stejný počet jako BW, jste si jist?

        • ruleta
          10:34 07.12.2022

          Kazda zeme ma okolo 200 ks Leo2 (nepocitam skolni, nepocitam firemni zasoby, nepocitam plany a reaktivaci) vcetne aktivnich jednotek a rezerv. Je fakt, ze na procento ...Zobrazit celý příspěvek

          Kazda zeme ma okolo 200 ks Leo2 (nepocitam skolni, nepocitam firemni zasoby, nepocitam plany a reaktivaci) vcetne aktivnich jednotek a rezerv. Je fakt, ze na procento nasaditelnych bych vsadil na polaky a ne na Bundeswehr :D.Skrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      10:01 07.12.2022

      Upřímně, Leo 2 mi pro UA přijdou jako sci-fi. Po válce licencovaná výroba Leo2 nebo ještě lépe K2 je za mě reálnější představa.

      Upřímně, Leo 2 mi pro UA přijdou jako sci-fi. Po válce licencovaná výroba Leo2 nebo ještě lépe K2 je za mě reálnější představa.

      • ruleta
        10:06 07.12.2022

        Leopard 2 uz neni vojenska zbran, ale je to politicke gesto. Samozrejme z hlediska toho co se deje na fronte je milionkrat idelanejsi mit nekolik firem jako EA, ktere jsou schopny ...Zobrazit celý příspěvek

        Leopard 2 uz neni vojenska zbran, ale je to politicke gesto. Samozrejme z hlediska toho co se deje na fronte je milionkrat idelanejsi mit nekolik firem jako EA, ktere jsou schopny v relativne kratke dobe dodat modernizovanych 100+ tanku bez velkych problemu co se tyce logistiky (nahradni dily, vycvik osadek, slozitost systemu atp.). Tj. mnozstvi, ktere horko tezko nekdo da dohromady/udrzi pohromade ze zapadnich tanku.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          10:23 07.12.2022

          Jo, no, stejně tak očekávám, že podoba tankového vojska Ukrajiny po válce bude založená spíše na domácím "genofondu", který bude adaptován pro západní munici a podobně, než na ...Zobrazit celý příspěvek

          Jo, no, stejně tak očekávám, že podoba tankového vojska Ukrajiny po válce bude založená spíše na domácím "genofondu", který bude adaptován pro západní munici a podobně, než na dovozu hotových výrobků. I přes zničení všech továren spojených s výrobou tanků totiž pořád mají koncepci, kterou dobře znají a v mnoha ohledech jim dobře funguje. Přece jenom musí myslet na rozvoj domácího průmyslu a bylo by ohromné plýtvání nevyužít to, co vlastně už mají, jenom musí celé překopat.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            12:19 07.12.2022

            Při jejich problémech bych očekával co nejrychleji přechod na západní techniku. Uvědomte si v jakém stavu vůbec bude technika po tak intenzivním nasazení. A o opakování současnéh ...Zobrazit celý příspěvek

            Při jejich problémech bych očekával co nejrychleji přechod na západní techniku. Uvědomte si v jakém stavu vůbec bude technika po tak intenzivním nasazení. A o opakování současnéh scénáře, kdy jim omezení v podobě nezávadné výzbroje omezuje ofenzivní cinnost váhat nebudou.
            Ale licenční výroba bude jasná podmínka.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        10:20 07.12.2022

        K2 z jedinou logistickou základnou v Jk je totální blbost.
        Ne, opravdu nikdo platit letecky most na náhradní díly z JK nebude ( nebyl by dražší než samotné tanky??)

        K2 z jedinou logistickou základnou v Jk je totální blbost.
        Ne, opravdu nikdo platit letecky most na náhradní díly z JK nebude ( nebyl by dražší než samotné tanky??)

        • SeaWolf
          10:24 07.12.2022

          Píšu licenční výroba.

          Píšu licenční výroba.

          • Jirosi
            10:37 07.12.2022

            O licenční výrobu se snaží v Pl, nepočítám, že by měli v JK kapacity rozjíždět víc linek současně.
            Čekat, až to budou mít v Pl hotové, je jako jim neposlat nic.

            O licenční výrobu se snaží v Pl, nepočítám, že by měli v JK kapacity rozjíždět víc linek současně.
            Čekat, až to budou mít v Pl hotové, je jako jim neposlat nic.

        • CerVus
          16:50 07.12.2022

          V dnešní globalizové době? Navíc když to má power pack z Německa.

          V dnešní globalizové době? Navíc když to má power pack z Německa.

          • Jirosi
            17:15 07.12.2022

            Mají tam pz.2000 a powerpack nikdo jako problém neřeší...

            Mají tam pz.2000 a powerpack nikdo jako problém neřeší...

    • Scotty
      10:14 07.12.2022

      Tak to je maximální pokrytectví. Samy sedí na stovkách Abramsů a navrhují Němcům ať darují Leopardy.

      Tak to je maximální pokrytectví. Samy sedí na stovkách Abramsů a navrhují Němcům ať darují Leopardy.

      • Jirosi
        10:21 07.12.2022

        Spise na tisících ks. Ale oni stále řeší válku z Čínou.
        Tohle je Evropský problém, už tak investují do jeho řešení dost.

        Spise na tisících ks. Ale oni stále řeší válku z Čínou.
        Tohle je Evropský problém, už tak investují do jeho řešení dost.

        • Scotty
          11:27 07.12.2022

          Tak nemají posílat stovku Polákům.

          Tak nemají posílat stovku Polákům.

          • Jirosi
            12:11 07.12.2022

            Vsak Pl by obratem mohli přidat svoje L2 jak jim budou přicházet K2. A hned máme i pro UA dostatečný počet.

            Vsak Pl by obratem mohli přidat svoje L2 jak jim budou přicházet K2. A hned máme i pro UA dostatečný počet.

          • Scotty
            13:26 07.12.2022

            Což neudělají.

            Což neudělají.

          • Jirosi
            13:51 07.12.2022

            Pak UA, žádné tanky nebudou...

            Pak UA, žádné tanky nebudou...

          • CerVus
            16:21 07.12.2022

            Tak Poláci dostanou kusy vyřazené námořníky. Oni jich amíci moc použitlných po odkladištích asi také mit nebudou.

            Tak Poláci dostanou kusy vyřazené námořníky. Oni jich amíci moc použitlných po odkladištích asi také mit nebudou.

      • major
        10:24 07.12.2022

        Presne. Podobne tie pseudokauzy s Patriotmi a MiGmi.

        Presne. Podobne tie pseudokauzy s Patriotmi a MiGmi.

        • major
          10:30 07.12.2022

          Ja som teda narážal na Poliakov, ktorí tlačia Nemcov zas z inej strany. Najlepšie je ukázať Nemcom cestu, aby neboli prví - pretože táto cesta zatiaľ funguje (PzH 2000, nemecký ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja som teda narážal na Poliakov, ktorí tlačia Nemcov zas z inej strany.

          Najlepšie je ukázať Nemcom cestu, aby neboli prví - pretože táto cesta zatiaľ funguje (PzH 2000, nemecký nákup desiatok repasovaných T-72, ...).Skrýt celý příspěvek

      • peal
        10:38 07.12.2022

        Z jejich kapes uz toho slo opravdu hodne, a je otazka jak dlouho jim to doma bude prochazet. Trumpisti maji porad silu do vseho kecat. Vidim to jako rodicovsky vychovny pohlavek - ...Zobrazit celý příspěvek

        Z jejich kapes uz toho slo opravdu hodne, a je otazka jak dlouho jim to doma bude prochazet. Trumpisti maji porad silu do vseho kecat.
        Vidim to jako rodicovsky vychovny pohlavek - nebudeme vas porad tahat z pruseru, naucte se to resit sami = jste nejsilnejsi ekonomika Evropy, tak se tak sakra chovejte a rozjedte vyrobu aby vas priste zase nikdo nenachytal se spustenyma gatatama. Evropa si musi projit reformou a oprasit plany vyroby zbrani a munice. V US firmy casto dostavaji subvence, aby mohly snadneji skalovat a inovovat. U nas si na podobne firmy vzpomene akorat bernak. A MO, kdyz nekde pobliz zacne valka. Ale to uz je trochu pozde.Skrýt celý příspěvek

  • Worko
    09:13 07.12.2022

    57$/barel? Hmmm... a Saudskej Arabii sa velmi nechce skrtit produkciu kvoli aktualnej laske medzi RUS a Iranom. Vovovi budu zrejme musiet znizit ...Zobrazit celý příspěvek

    57$/barel? Hmmm... a Saudskej Arabii sa velmi nechce skrtit produkciu kvoli aktualnej laske medzi RUS a Iranom. Vovovi budu zrejme musiet znizit vreckove.

    https://oilprice.com/Energy/En... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      09:29 07.12.2022

      To bol fakt genialny napad, hodny najvacsieho stratega vo vesmire, pouzivat suroviny a ich jediny zdroj prijmov ako vydieraci nastroj. Dalsi level asi bude: Kupujte nase suroviny ...Zobrazit celý příspěvek

      To bol fakt genialny napad, hodny najvacsieho stratega vo vesmire, pouzivat suroviny a ich jediny zdroj prijmov ako vydieraci nastroj. Dalsi level asi bude: Kupujte nase suroviny lebo na vas hodime atomovku.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        09:36 07.12.2022

        Trošku zapomínate, že mistrovským tahem toho pana bylo napadení UA s cílem obnovit SSSR. Přitom mu nedošlo, že nebojuje za obnovu SSSR, ale aby vůbec zůstala naka RF. Kdo chce ...Zobrazit celý příspěvek

        Trošku zapomínate, že mistrovským tahem toho pana bylo napadení UA s cílem obnovit SSSR.
        Přitom mu nedošlo, že nebojuje za obnovu SSSR, ale aby vůbec zůstala naka RF.

        Kdo chce moc, nedostane nic. Němci si také ve WW1 přáli získat větší podíl na koloniích. Výsledek byl, že jim nezůstali žádné. Jak moc se to podoba z dneškem?Skrýt celý příspěvek

        • Pilgrim
          11:43 07.12.2022

          Ale mu to došlo. Celý ten zmatek měl zachránit rozpadající se impérium (ten proces trvá už staletí, nejméně od krymské války). Toto byl zoufalý hokus pokus zvrátit řetěz porážek ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale mu to došlo. Celý ten zmatek měl zachránit rozpadající se impérium (ten proces trvá už staletí, nejméně od krymské války). Toto byl zoufalý hokus pokus zvrátit řetěz porážek Impéria: Krymská válka, porážka od japonska, WWI., jak by dopadla ta slavná "vlastenecká" bez venkovní pomoci, Afghánistán, studená válka. Ten kolos hnije a zachránit ho mohlo jen velké vítězství (aspoň v to nejspíš doufali v Kremlu).Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    09:00 07.12.2022

    Tak ma napadlo, ze co ak za utokmi na Rusov nie je Tu-141, ani novy dron ale Storm Shadow. Prve spravy o nich sa objavili koncom oktobra.

    Tak ma napadlo, ze co ak za utokmi na Rusov nie je Tu-141, ani novy dron ale Storm Shadow. Prve spravy o nich sa objavili koncom oktobra.

    • Tino
      09:12 07.12.2022

      Stormy maju dolet 250km

      Stormy maju dolet 250km

      • StandaBlabol
        09:20 07.12.2022

        To jen exportní verze, ta plnohodnotná by Engels zvládla bez problémů.

        To jen exportní verze, ta plnohodnotná by Engels zvládla bez problémů.

    • Pampuch
      09:16 07.12.2022

      Nepravdepodobné. 1.) Storm Shadow pre UA je "kachna" 2.) ruská hystéria by bola počuť až na Mars. Netajili by to... Francúzi nám ničia strategické bombardéry je silný príbeh. ...Zobrazit celý příspěvek

      Nepravdepodobné.
      1.) Storm Shadow pre UA je "kachna"
      2.) ruská hystéria by bola počuť až na Mars. Netajili by to... Francúzi nám ničia strategické bombardéry je silný príbeh. Spomeň si na hystériu o Anglo-Sasoch ktorí im útočia na lodičky a mosty.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      09:22 07.12.2022

      Bohužel, určitě ne. 1) Shadow Storm má hlavici 450 kg a ten kráter by byl na satelitních snímcích vidět. Tohle bylo něco menšího. 2) Když už by někdo dodal takovou zbraň, tak by ...Zobrazit celý příspěvek

      Bohužel, určitě ne.
      1) Shadow Storm má hlavici 450 kg a ten kráter by byl na satelitních snímcích vidět. Tohle bylo něco menšího.
      2) Když už by někdo dodal takovou zbraň, tak by ji nasadili s momentem překvapení a ve větším množství. Dopadlo by 10 - 20 střel a většina bombardérů by byla v háji.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      09:47 07.12.2022

      Storm Shadow by nadělal jinačí paseku.

      Storm Shadow by nadělal jinačí paseku.

Načítám diskuzi...