VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Poly
    10:51 19.10.2022

    Proč 800 kusů T-62 a ne 800 kusů nějakého nového ruského hypertanku? Odpověď je jednoduchá. T-62 nemá autoloader. To je však absolutní PLUS, protože prý je to jednodušší a ...Zobrazit celý příspěvek

    Proč 800 kusů T-62 a ne 800 kusů nějakého nového ruského hypertanku? Odpověď je jednoduchá. T-62 nemá autoloader. To je však absolutní PLUS, protože prý je to jednodušší a konstrukce lehčí. Sice si tam už roky pravidelně uchcávají z toho, jak západní tanky nemají autoloadery a jejich tanky jsou díky tomu prostě nejlepší a asi o milión let mají náskok, ale vem to čert, prostá hloupá ruská duše...

    Nicméně to je jen začátek. Mizerný pancíř prý stačí, sem tam se plácne nějaká pasivní ochrana a mříž.

    Moderní tanky mají zůstat v záloze. Uloženky patří do boje. Prý to bude nová taktika, kdy tank bude fungovat podobně jako BMP-3 (!!!!!!). Prostě palebná podpora. Dostřelí 6000 metrů a na to NLAW nestačí, protože má dostřel 800 metrů. Fakt, že v noci uvidí prd a NLAW je do města, to je vedlejší. Javeliny a Stugny proto nezmiňují a protitankovou dělostřeleckou munici taky ne.

    Autor nezamaskoval jedno - toto řešení bude defenzivní. S tím, že dle fašistoviče má být ofenzíva, tak nevím no.

    A ukončí to krásnou větou ve stylu - staré je dostatečné, koukejte na slovinské a rumunské modernizace T-55.

    Pro počtení diskuze doporučuji křupky a pivko.

    https://topwar.ru/203438-t-62....

    Ne, že by nasazení T-62 nedávalo vůbec žádný smysl. Lepší něco než nic. Ale komentovat to jakože to je OK nebo dokonce lepší, to je fakt trapné.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      11:05 19.10.2022

      Opět, je to jako mobilizovaná pěchota. Cílem je dostat více hlavní na frontu. Zatímco ruský odvedenec slouží k tomu, aby nesl Kalašnikov, T-62 slouží k tomu, aby nesl kanón ráže ...Zobrazit celý příspěvek

      Opět, je to jako mobilizovaná pěchota. Cílem je dostat více hlavní na frontu. Zatímco ruský odvedenec slouží k tomu, aby nesl Kalašnikov, T-62 slouží k tomu, aby nesl kanón ráže 115 mm a kulomet. 800 T-62 znamená 800 mobilních a panceřovaných kanónů ráže 115 mm a 800 těžkých kulometů.Skrýt celý příspěvek

      • JVit
        11:13 19.10.2022

        Z presne z tohodle duvodu nechapu, proc jeste nedostali Ukrajinci ty Leo1 od nemecka. Proti T-62 je to uplne v pohode. A v tehle opotrebovavaci valce se ukazuje ze pro cokoliv co ...Zobrazit celý příspěvek

        Z presne z tohodle duvodu nechapu, proc jeste nedostali Ukrajinci ty Leo1 od nemecka. Proti T-62 je to uplne v pohode. A v tehle opotrebovavaci valce se ukazuje ze pro cokoliv co strili, nehlede na stari, se uplatneni najde.

        Kdyby priposrani nemci zahajili vycvik na Leo1 nekde v rekneme dubnu (posadky a technici), tak by ted uz meli za sebou skoro 7 mesicu vycviku.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          11:17 19.10.2022

          rusi pouzivaju ako APFSDS pre 115mm dela - BM-6... co je beznadejne zastarala municia ktora nevie z predu ohrozit ani T72M1... Ukrajinci nedavno obsadili skladisko plne 115mm ...Zobrazit celý příspěvek

          rusi pouzivaju ako APFSDS pre 115mm dela - BM-6... co je beznadejne zastarala municia ktora nevie z predu ohrozit ani T72M1... Ukrajinci nedavno obsadili skladisko plne 115mm municie a nasli tam len tieto podkalibrove strely.. co znamena ze BM-21 z 80tych rokov boli vyrabane v malych poctoch, a dost pravdepodobne ich uz nemaju, pripadne ich predali do Syrie..Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            11:26 19.10.2022

            Já bych viděl i jiné důvody. Jaký je stav takových uloženek, když o schopnostech nasadit aktivní L2 panují více než pochybnosti? Jsem si jistý, že by byl nezbytný důkladný servis a ...Zobrazit celý příspěvek

            Já bych viděl i jiné důvody. Jaký je stav takových uloženek, když o schopnostech nasadit aktivní L2 panují více než pochybnosti? Jsem si jistý, že by byl nezbytný důkladný servis a to zabere čas. Navíc Zelenskyj apeluje na dodávky moderních západních tanků. Ukrajinců je málo, nepřítele asi 4 x tolik. I modernizované T-72 jsou pro ně dobré jen proto, že je znají. Jinou výhodu nemají. Nemohou si dovolit strategii masa do mlýnku.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          13:44 19.10.2022

          Tak ony staré Leo 1, T-55 nebo M-60 jsou v roli FSV naprosto vyhovující. Jen si je člověk nesmí splést s tanky.

          Tak ony staré Leo 1, T-55 nebo M-60 jsou v roli FSV naprosto vyhovující. Jen si je člověk nesmí splést s tanky.

      • jj284b
        11:15 19.10.2022

        otazka je, kolko mozu mat tej municie raze 115mm... no mozno ze prave tu sa chystaju kupovat od Severnych Korejcov..

        otazka je, kolko mozu mat tej municie raze 115mm... no mozno ze prave tu sa chystaju kupovat od Severnych Korejcov..

        • Jan Grohmann
          11:20 19.10.2022

          Omezením podle mě nebude počet munice, ale životnost kanónu a tanku. Asi nikdo nepředpokládá, že T-62 má bojovat déle než několik měsíců.

          Omezením podle mě nebude počet munice, ale životnost kanónu a tanku. Asi nikdo nepředpokládá, že T-62 má bojovat déle než několik měsíců.

          • Jan Grohmann
            11:25 19.10.2022

            Ještě dodám, podle mě T-62 mají jen udržet frontu, vyčerpat Ukrajince a získat několik měsíců na to, než Rusko pomocí zbraní dlouhého dosahu zničí ukrajinskou infrastrukturu. Tedy ...Zobrazit celý příspěvek

            Ještě dodám, podle mě T-62 mají jen udržet frontu, vyčerpat Ukrajince a získat několik měsíců na to, než Rusko pomocí zbraní dlouhého dosahu zničí ukrajinskou infrastrukturu. Tedy teoreticky. Cílem Rusů teď nejsou územní zisky, ale zničení ukrajinské infrastruktury.Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        11:18 19.10.2022

        A logisticky to zabezpečia ako? Ruský vojak zvládne veľa ale 14 dní bez jedla nevydržia a aj starý tank potrebuje naftu a náboje. Veľkú časť logistiky majú zničenú, most poškodený, ...Zobrazit celý příspěvek

        A logisticky to zabezpečia ako? Ruský vojak zvládne veľa ale 14 dní bez jedla nevydržia a aj starý tank potrebuje naftu a náboje. Veľkú časť logistiky majú zničenú, most poškodený, veľký logisticky uzol obsadený, zásobovacie cesty pod paľbou, logistické sklady musia byť aspoň 100 km od fronty, zima a 3 násobné množstvo vojakov na fronte. V čom spočiva ten trik?Skrýt celý příspěvek

        • HumInt
          11:27 19.10.2022

          Posielať vojakov v 14 dňových vlnách.

          Posielať vojakov v 14 dňových vlnách.

          • mexir
            11:39 19.10.2022

            Nebudou se jim tam hromadit? :-)

            Nebudou se jim tam hromadit? :-)

          • dušanR
            12:02 19.10.2022

            Nebudú , pokial budú stíhať kopať hroby ....

            Nebudú , pokial budú stíhať kopať hroby ....

          • Kanaďan
            12:34 19.10.2022

            mexir: jako hromadit mrtvoly? No uvidíme, zatím tedy ano, hromadí se, tlejí a hnojí sebou.

            mexir: jako hromadit mrtvoly? No uvidíme, zatím tedy ano, hromadí se, tlejí a hnojí sebou.

          • JanCorvinus
            12:40 19.10.2022

            Plus tito tanky nikde nejezdí.

            Plus tito tanky nikde nejezdí.

          • mexir
            14:15 19.10.2022

            Kanaďan :-) Cimrmani, přednáška o ekologickém výtahu do dolů bez pohonu.

            Kanaďan :-) Cimrmani, přednáška o ekologickém výtahu do dolů bez pohonu.

    • Theokotos
      11:55 19.10.2022

      Je ještě jeden důvod. T-62 je prakticky evoluce tanku T-34 založeného na americké konstrukci Christie - viz https://www.valka.cz/513-Ameri... Tedy ...Zobrazit celý příspěvek

      Je ještě jeden důvod. T-62 je prakticky evoluce tanku T-34 založeného na americké konstrukci Christie - viz https://www.valka.cz/513-Ameri...
      Tedy jednoduchá technologie, kterou Rusové zvládají i pod sankcemi (mimochodem: potřebujete lepší důkaz, že původní ruský vývoj, pokud vůbec kdy existoval, je v troskách?).Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        12:19 19.10.2022

        Ak pošleš obsluhu CNC strojov obsluhovať starú sovietsku výrobnú techniku, budú nato čumieť ako teľatá na nové vráta. Postaviť CNC linku pod sankciami bude problém a navyše to ...Zobrazit celý příspěvek

        Ak pošleš obsluhu CNC strojov obsluhovať starú sovietsku výrobnú techniku, budú nato čumieť ako teľatá na nové vráta. Postaviť CNC linku pod sankciami bude problém a navyše to nedáva žiadnu logiku. Tie T62 to bude garážový kanibalizačný repas.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        16:17 19.10.2022

        Tady si dovolím jako fanda historie obrněné techniky nesouhlasit. Tanky T-44, T-54, T-55 a T-62 měly už torzní tyče a motor napříč, takže s konstrukcí Christie už neměly nic ...Zobrazit celý příspěvek

        Tady si dovolím jako fanda historie obrněné techniky nesouhlasit. Tanky T-44, T-54, T-55 a T-62 měly už torzní tyče a motor napříč, takže s konstrukcí Christie už neměly nic společného.

        No a třeba francouzský tank Leclerc automatické nabíjení má také. A nově vznikající koncepty západních tanků ho většinou mají rovněž.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      13:28 19.10.2022

      Ono je to vlastně docela jedno, protože západní zbraně projdou jak T 72, T 80....I T 90 tak nějak víceméně shodně, takže T 62 nebude žádná změna, prostě jen další železo na ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono je to vlastně docela jedno, protože západní zbraně projdou jak T 72, T 80....I T 90 tak nějak víceméně shodně, takže T 62 nebude žádná změna, prostě jen další železo na odstřel.Skrýt celý příspěvek

  • Jirik
    10:49 19.10.2022

    Na topwar nečekaně otevřené pojednání o dlouhodobějších scénářích války na Ukrajině a důsledcích pro Rusko: https://topwar.ru/203394-kakaj... (lze ...Zobrazit celý příspěvek

    Na topwar nečekaně otevřené pojednání o dlouhodobějších scénářích války na Ukrajině a důsledcích pro Rusko:

    https://topwar.ru/203394-kakaj...

    (lze přeložit v prohlížeči).

    Shrnutí - nic růžového Rusko nečeká ani v případě totální výhry ve válce, ani v žádném jiném scénáři. Pomalu procitají. Jen houšť a větší kapky!Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    10:45 19.10.2022

    Oryx pridal 400 ruskych tankov v priebehu 6tich tyzdnov...

    https://twitter.com/Rebel44CZ/...

    Oryx pridal 400 ruskych tankov v priebehu 6tich tyzdnov...

    https://twitter.com/Rebel44CZ/...

  • night
    10:44 19.10.2022

    Na Oryxe je už potvrdená strata 1399 ruských tankov. Predpokladá sa, že Oryx zachytí asi 70 % ruských strát. Aký je teda odhad ruských strát tankov? Keďže pri tisícke ...Zobrazit celý příspěvek

    Na Oryxe je už potvrdená strata 1399 ruských tankov. Predpokladá sa, že Oryx zachytí asi 70 % ruských strát. Aký je teda odhad ruských strát tankov? Keďže pri tisícke potvrdených tankov sa objavovali nepresne výpočty, že Rusi prišli reálne asi o 1300 tankov (tisíc potvrdených krát 1,3) dovolím si krátku odbočku k percentám.
    Ak je 1000 tankov 70 % skutočných strát tak skutočné straty sú 1428 tankov a nie 1300.

    Ak je teraz na Oryx 1400 tankov (zaokruhlene) a je to 70% zachytených strát tak ruské straty sú 2000 tankov a nie 1400*1,3 čo by bolo 1820. 1400 je 70% z 2000 a nie z 1820.

    P.S.1 Viem, že ide o odhady, ale počítajme ich prosím presne :-)

    P.S. 2 Oryxových 1400 potvrdených strát pri tom 70% odhade zachytených strát dáva krásne číslo 2000 ruských tankov, takže som to jednoducho musel napísať :-)Skrýt celý příspěvek

    • Moon
      11:10 19.10.2022

      No a k tomu by se měly ještě přidat nebojové ztráty. Vadné motory, kanony, mechanika, nabíječe a pod., které stojí v opravnách a čekají na náhradní díly. Pode mě je počet ...Zobrazit celý příspěvek

      No a k tomu by se měly ještě přidat nebojové ztráty. Vadné motory, kanony, mechanika, nabíječe a pod., které stojí v opravnách a čekají na náhradní díly. Pode mě je počet nefunkčních tanků už přes 2000. Proto ty T 62.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        11:34 19.10.2022

        Väčšinu bojaschopných tankov už Rusáci stratili, teraz ešte demilitarizujú Bielorusko. Potom im zostanú len nejaké zvyšky, čo ešte majú po Rusku v aktívnej službe a čo dajú dokopy ...Zobrazit celý příspěvek

        Väčšinu bojaschopných tankov už Rusáci stratili, teraz ešte demilitarizujú Bielorusko. Potom im zostanú len nejaké zvyšky, čo ešte majú po Rusku v aktívnej službe a čo dajú dokopy zo šrotu v sklade. IMHO to budú max stovky kusov, nie tisíce. V Európe je nezvyklé teplo, zimu bez ruského plynu dáme úplne v pohode. Putin sa ešte môže pokúsiť o ďaľšiu vlnu mobilizácie a potom príde narad zrejme scéna z bunkra. Uvidíme, ako sa zmení počasie na ukrajinskej fronte....či rusáci skolabujú skôr alebo neskôr.Skrýt celý příspěvek

        • Kanaďan
          12:37 19.10.2022

          k té zimě bez ruského plynu: Zásobníky v EU praskají ve švech a to se pořád dováží a bude dovážet LNG. Je ale třeba poznamenat, že z hlediska PR to například česká vláda proti ...Zobrazit celý příspěvek

          k té zimě bez ruského plynu: Zásobníky v EU praskají ve švech a to se pořád dováží a bude dovážet LNG. Je ale třeba poznamenat, že z hlediska PR to například česká vláda proti dezolé scéně nedává a musí se v tomto přidat. O situaci na Sk si nedělám iluze, když i Vaši andělskou prezidentku dokáží dezoláti vláčet ruským hnojem a močůvkou.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            13:50 19.10.2022

            No nechci být škarohlíd, ale kapacita evropských zásobníků je v poměru ke spotřebě omezená, jsou nerovnoměrně rozloženy, jejich čerpací charakteristika je nelineární, vzájemné ...Zobrazit celý příspěvek

            No nechci být škarohlíd, ale kapacita evropských zásobníků je v poměru ke spotřebě omezená, jsou nerovnoměrně rozloženy, jejich čerpací charakteristika je nelineární, vzájemné propojení omezené a kapacita pro příjem a distribuci z LNG z tankerů nedostatečná. Zemní plyn se díky zeleno-rudé ideologii považoval za krátkodobé přechodné řešení před příchodem zeleného ráje, a proto se do infrastruktury neinvestovalo. A co se týče úrovně PR Fialovy vlády, tak je prostě katastrofální.Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      11:56 19.10.2022

      Pamatujete, jak jsme tady jásali nad číslem 400?

      Pamatujete, jak jsme tady jásali nad číslem 400?

    • jisi
      12:03 19.10.2022

      Na Oryxu je tedy 1399 tanků, tobych doporučoval brát jako minimum a nehrál bych si na nějaké (uměle) vydedukované číslo 70% zachycených. Když to někdo odhadne na pouhých 30% a bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Na Oryxu je tedy 1399 tanků, tobych doporučoval brát jako minimum a nehrál bych si na nějaké (uměle) vydedukované číslo 70% zachycených. Když to někdo odhadne na pouhých 30% a bude se to opakovat dostatečně dlouho tak to "BUDE" pravda a UA zničila prakticky všechny tanky RA?
      Prostě to berte tak že jich mají MINIMÁLNĚ 1399 odepsaných. Samo toto číslo je pro RA poněkud... zničující :-)Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    10:15 19.10.2022

    Poliaci si v Korei prevzali prve K2 Black Panther: https://twitter.com/visegrad24... kdeze su tie nase Leopardy 2 ktore sme mali dostat?? kolko rokov ...Zobrazit celý příspěvek

    Poliaci si v Korei prevzali prve K2 Black Panther:

    https://twitter.com/visegrad24...


    kdeze su tie nase Leopardy 2 ktore sme mali dostat?? kolko rokov potrva kym pridu?Skrýt celý příspěvek

    • Gawain
      10:22 19.10.2022

      Teď se bavíme o Slovácích, nebo Češích? Bavíme se o Leo2A4, nebo Leo2A7?

      Teď se bavíme o Slovácích, nebo Češích? Bavíme se o Leo2A4, nebo Leo2A7?

      • jj284b
        10:22 19.10.2022

        vy ste uz Leo2A4 dostali?

        vy ste uz Leo2A4 dostali?

        • Gawain
          10:25 19.10.2022

          Tento týden odjeli první vojáci cvičit do Německa a první tanky mají přijít v prosinci.

          Tento týden odjeli první vojáci cvičit do Německa a první tanky mají přijít v prosinci.

    • JVit
      10:22 19.10.2022

      Zas bych to tak nehrotil. Ty prvni K2 jsou z dobre udrzovanych ulozenek armady/vyrobce. Takze je akorat zprovoznili a ,,prelepily" popisky do polstiny. My bychom prvni L2A4 meli ...Zobrazit celý příspěvek

      Zas bych to tak nehrotil. Ty prvni K2 jsou z dobre udrzovanych ulozenek armady/vyrobce. Takze je akorat zprovoznili a ,,prelepily" popisky do polstiny.
      My bychom prvni L2A4 meli dostat v prosinci. To uz takovy rozdil neni. Navic jestli jsem to dobre pochopil tak na tech nasich se dela nejaka modernizace komunikacnich pristroju.Skrýt celý příspěvek

    • pjanyska
      11:02 19.10.2022

      Nechci Polákům kazit radost, ale všichni víme jaké dělají auta. 2 roky a pryč s tím. No uvidíme.

      Nechci Polákům kazit radost, ale všichni víme jaké dělají auta. 2 roky a pryč s tím. No uvidíme.

      • Hugo557
        11:37 19.10.2022

        přesně, KIA to je zkratka pro killed in action, to nechceš:-)

        přesně, KIA to je zkratka pro killed in action, to nechceš:-)

    • Poly
      11:39 19.10.2022

      Rozhodnutí o přijetí 2A4 pomalu ani nestačilo uschnout na papíře a už je máme/máte dostávat?

      Rozhodnutí o přijetí 2A4 pomalu ani nestačilo uschnout na papíře a už je máme/máte dostávat?

  • Janicekmac
    10:02 19.10.2022

    Dezolát potvrzen. Další potvrzení toho, že spoluobčané na Václaváku na protivládním protestu jsou součástí ruské propagandy. Můžeme je tak nazývat ...Zobrazit celý příspěvek

    Dezolát potvrzen. Další potvrzení toho, že spoluobčané na Václaváku na protivládním protestu jsou součástí ruské propagandy. Můžeme je tak nazývat dezoláti.
    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • JVit
      10:09 19.10.2022

      Zase ma nekdo potrebu taky provokovat. Vedome porusujete mnohokrat zminovane pravila v tehle diskuzi. Tak jestli dostanete ban, tak pak nebrecte jak je admin zly.

      Zase ma nekdo potrebu taky provokovat. Vedome porusujete mnohokrat zminovane pravila v tehle diskuzi. Tak jestli dostanete ban, tak pak nebrecte jak je admin zly.

      • Janicekmac
        10:23 19.10.2022

        Provokace? Jen konstatování pravdy. Jinak je pravda, že tu nejsem tak často a tak bych třeba rád k nahlédnutí nové podmínky, pokud se teda něco změnilo ohledně pravidel diskuze ...Zobrazit celý příspěvek

        Provokace? Jen konstatování pravdy. Jinak je pravda, že tu nejsem tak často a tak bych třeba rád k nahlédnutí nové podmínky, pokud se teda něco změnilo ohledně pravidel diskuze (teda jestli nějaké reálně existují). Pardon jestli předešlý příspěvek se někoho osobně dotkl. Tak to nebylo zamýšleno. Příspěvek byl mířen jen na naše prorusky smýšlející občany a jejich puppetmastery.Skrýt celý příspěvek

      • sgaba
        10:40 19.10.2022

        Tak tady to porušené pravidlo prosím uveďte.

        Tak tady to porušené pravidlo prosím uveďte.

        • liberal shark
          13:53 19.10.2022

          Hanobení rasy, národa a přesvědčení, šíření nenávisti proti skupině obyvatel ?

          Hanobení rasy, národa a přesvědčení, šíření nenávisti proti skupině obyvatel ?

      • mexir
        10:40 19.10.2022

        Víte, to je o demokracii a o právu na svobodu slova. Nikdo nemá tohle právo komukoliv brát. Ani vy ani admin.

        Víte, to je o demokracii a o právu na svobodu slova. Nikdo nemá tohle právo komukoliv brát. Ani vy ani admin.

        • Janicekmac
          10:42 19.10.2022

          No má. Pokud bych někde potvrdil předem dané podmínky toho jak má vypadat diskuze, tak nemám problém.

          No má. Pokud bych někde potvrdil předem dané podmínky toho jak má vypadat diskuze, tak nemám problém.

          • mexir
            10:43 19.10.2022

            Pokud diskutující dodržuje veškeré zákony, nemá majitel právo omezovat diskusi, poruší tím ústavu.

            Pokud diskutující dodržuje veškeré zákony, nemá majitel právo omezovat diskusi, poruší tím ústavu.

          • Janicekmac
            10:54 19.10.2022

            Mexir Nevím, tak když člověk nepotvrdí podmínky, tak prostě nedostane přístup. Nebo je to fakt tak jednosečné z pohledu diskutéra a admin nemá právo si diktovat podmínky na svém ...Zobrazit celý příspěvek

            Mexir
            Nevím, tak když člověk nepotvrdí podmínky, tak prostě nedostane přístup. Nebo je to fakt tak jednosečné z pohledu diskutéra a admin nemá právo si diktovat podmínky na svém serveru? To se mi zdá hloupé.Skrýt celý příspěvek

          • mexir
            11:29 19.10.2022

            Janicekmac máte pravdu, při registraci souhlasíte s podmínkami webu. Zároveň platí, že v těch podmínkách nesmí být nic nezákonného. Pokud dostanete ban za vulgarity lze s tím ...Zobrazit celý příspěvek

            Janicekmac máte pravdu, při registraci souhlasíte s podmínkami webu. Zároveň platí, že v těch podmínkách nesmí být nic nezákonného. Pokud dostanete ban za vulgarity lze s tím souhlasit (v pravidlech o diskusi to bylo), nikdo ale nemůže rozdávat ban za názor, či nesouhlas s názorem. Otázkou samozřejmě zůstane vymahatelnost práva zůstat v diskusi. Nikdo z nás asi nepodá podnět ÚS.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            11:30 19.10.2022

            @mexir Je to přesně obráceně. Provozovatel si může v určit podmínky diskuse jaké chce (v souladu se zákonem). Facebook nebo Twitter také mažou a blokují jak je (resp. jejich AI) ...Zobrazit celý příspěvek

            @mexir Je to přesně obráceně. Provozovatel si může v určit podmínky diskuse jaké chce (v souladu se zákonem). Facebook nebo Twitter také mažou a blokují jak je (resp. jejich AI) napadne a zatím se žádné vládě nepodařilo donutit je k sepsání transparentních podmínek, co tam smí být a co nesmí.Skrýt celý příspěvek

          • mexir
            11:35 19.10.2022

            Theokotos v souladu se zákonem, je ten správný výraz na kterém se shodneme. To stačí. Vyhazovat lidi za názor je proti Ústavě ČR.

            Theokotos v souladu se zákonem, je ten správný výraz na kterém se shodneme. To stačí. Vyhazovat lidi za názor je proti Ústavě ČR.

          • Jan Padesátýpátý
            20:56 19.10.2022

            mexir myslím, že nemáš pravdu, tohle je prostor majitele. Když ti na serveru o chování psů napíšou, že nechtějí texty o kočkách, mají na to taky právo. Ústava je o tom, že můžeš ...Zobrazit celý příspěvek

            mexir
            myslím, že nemáš pravdu, tohle je prostor majitele. Když ti na serveru o chování psů napíšou, že nechtějí texty o kočkách, mají na to taky právo.
            Ústava je o tom, že můžeš jít a založit si vlastní web o kočkách, nebo chodit s transparentem na kterém bude fotka pěti koček po ulicích.

            Diskutuje se o tom, jestli má na něco podobného právo facebook, ale to je z důvodu jeho skoromonopolu.

            (vše bez záruky, nejsem právník)Skrýt celý příspěvek

    • Bravo78
      10:33 19.10.2022

      Politika do slušné hospody nepatří, je to tak složité ? Demonstrace byly a budou, změní něco, nic. Dříve se do Prahy sváželi horníci, zemědělci, odboráři, aj., kteří zablbli na ...Zobrazit celý příspěvek

      Politika do slušné hospody nepatří, je to tak složité ? Demonstrace byly a budou, změní něco, nic. Dříve se do Prahy sváželi horníci, zemědělci, odboráři, aj., kteří zablbli na nám. a pak davaj na nákupy nebo do nálevny. Botka.Skrýt celý příspěvek

      • Magister_Peditum
        10:35 19.10.2022

        Bohužel kolem politiky se ale točí celá situace kolem Ukrajiny. Komentuje se tu všechno, od unijní, přes ruskou, až po americkou politiku, ale ta česká je z nějakého důvodu tabu... Zobrazit celý příspěvek

        Bohužel kolem politiky se ale točí celá situace kolem Ukrajiny. Komentuje se tu všechno, od unijní, přes ruskou, až po americkou politiku, ale ta česká je z nějakého důvodu tabu...Skrýt celý příspěvek

        • JVit
          10:44 19.10.2022

          Nejde ani tak o politiku jako takovou. Ale majitel tohole webu mnohokrat jasne rekl ze si nepreje, aby se lide (ne poradatele), kteri se ucastli techto demonstraci urazeli.

          Nejde ani tak o politiku jako takovou. Ale majitel tohole webu mnohokrat jasne rekl ze si nepreje, aby se lide (ne poradatele), kteri se ucastli techto demonstraci urazeli.

          • Janicekmac
            12:28 19.10.2022

            Sorry, podmínky pro členství splňuju a dokud tu nebudou dané pevné podmínky, tak si tu mužů psát co chcu. Omezený jsem jen zákonem.

            Sorry, podmínky pro členství splňuju a dokud tu nebudou dané pevné podmínky, tak si tu mužů psát co chcu. Omezený jsem jen zákonem.

        • greenBelt
          10:48 19.10.2022

          S tím zpusobem můžem říct, že vše se vším souvisí.

          Prosím držme se témy. nikdo tady nechce další hádku a exodus diskutujích.

          S tím zpusobem můžem říct, že vše se vším souvisí.

          Prosím držme se témy. nikdo tady nechce další hádku a exodus diskutujích.

          • Jan Padesátýpátý
            20:52 19.10.2022

            ;-) exodus v pohodě, zvládli jsme i velké nárazové útěky, nabíráme všechno bez filtrace Jan Grohmann: několik lidí, kteří přišli na discord hlásili, že požádali o možnost ...Zobrazit celý příspěvek

            ;-) exodus v pohodě, zvládli jsme i velké nárazové útěky, nabíráme všechno bez filtrace

            Jan Grohmann: několik lidí, kteří přišli na discord hlásili, že požádali o možnost diskutovat tady na AN, ale nikdy nedostali žádnou odpověď. Asi by stálo za to zkontrolovat, jestli přijímací systém funguje tak jak má a jestli se nějaké žádosti neztrácí? Když tak se mohu u nás poptat o jaké lidi se jednalo, aby vám dali vědět svůj e-mail/nick abyste si mohl případnou chybu dohledat.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    10:00 19.10.2022

    Probíhající evakuace u Chersonu. Já mám pocit, ze RU zdrhne pod záštitou evakuace ...Zobrazit celý příspěvek

    Probíhající evakuace u Chersonu.

    Já mám pocit, ze RU zdrhne pod záštitou evakuace civilistů.

    https://twitter.com/tpyxanews/... Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      10:01 19.10.2022

      Sorry, byl jsem pomalý. 9:13 Prosím ignorovat.

      Sorry, byl jsem pomalý. 9:13 Prosím ignorovat.

  • PeterABC
    09:59 19.10.2022

    Trochu OT: Ruská pravoslávna cirkev v posledných rokoch kúpila niekoľko nehnuteľností v Nórsku. Jedna z nich má dokonalý výhľad na najdôležitejšiu nórsku námornú základňu ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu OT:
    Ruská pravoslávna cirkev v posledných rokoch kúpila niekoľko nehnuteľností v Nórsku. Jedna z nich má dokonalý výhľad na najdôležitejšiu nórsku námornú základňu Haakonsvern....

    https://bergen.dagbladet.no/ny... Skrýt celý příspěvek

    • masserr
      10:08 19.10.2022

      Asi náhoda.

      Asi náhoda.

    • Jura z Hané
      10:52 19.10.2022

      Však se jednoho krásného dne Kyryl potáhne na sever, ale do Norska to nebude. :-))

      Však se jednoho krásného dne Kyryl potáhne na sever, ale do Norska to nebude. :-))

      • Kanaďan
        12:42 19.10.2022

        Nová Země?

        Nová Země?

  • Evzenius
    09:30 19.10.2022

    Srovnání ruských a ukrajinských útočných schémat
    https://twitter.com/Volodymyr_...

    Srovnání ruských a ukrajinských útočných schémat
    https://twitter.com/Volodymyr_...

  • pjanyska
    09:13 19.10.2022

    Rusáci zpět k rusům
    https://twitter.com/i/status/1...

    Rusáci zpět k rusům
    https://twitter.com/i/status/1...

    • Tonda
      09:43 19.10.2022

      njn..... Něco jako odsun sudetských Němců.......

      njn..... Něco jako odsun sudetských Němců.......

      • Tonda
        09:45 19.10.2022

        Akorát, že odsunutí němci se ve svém důsledku měli v Německu líp, než ti kteří zůstali. Tihle se, troufám si říct, líp mít nebudou....

        Akorát, že odsunutí němci se ve svém důsledku měli v Německu líp, než ti kteří zůstali. Tihle se, troufám si říct, líp mít nebudou....

        • Dusanh
          12:42 19.10.2022

          Což se samozřejmě netýká těch odsunutých do budoucí NDR...

          Což se samozřejmě netýká těch odsunutých do budoucí NDR...

        • liberal shark
          13:54 19.10.2022

          Kromě těch, které jejich soukmenovci nechali pojít hlady a zimou před Vídní.

          Kromě těch, které jejich soukmenovci nechali pojít hlady a zimou před Vídní.

  • Jan Grohmann
    08:59 19.10.2022

    Menší zamyšlení nad ruskou mobilizaci a o kvalitě ruských vojáků. Podle mě nám uniká smysl té mobilizace. Pokud se bavíme o pěchotě. Smějeme se, že ruský voják vypadá jako chátra. ...Zobrazit celý příspěvek

    Menší zamyšlení nad ruskou mobilizaci a o kvalitě ruských vojáků. Podle mě nám uniká smysl té mobilizace. Pokud se bavíme o pěchotě. Smějeme se, že ruský voják vypadá jako chátra. Ale jeho úkoly jsou vlastně pouze čtyři - nosit, skládat / nakládat, kopat zákopy a ovládat AK-47.

    Jeho úkolem je pouze nakládat vojenský materiál na nákladní vozidla a poté ho zase skládat. Poté stačí tohle maso nahnat do nákladního vozidla, vyklopit v zákopu, dát mu AK-47 a říct, že tady bude tak dlouho, dokud se mu řekne. A ruský voják tam poslušně bude, jídlo, sociální potřeby, lékařskou péči, teplé oblečení atd. si už nějak zajistí sám.
    A jeho jediným úkolem v těch zákopech je mířit s AK-47 správným směrem a mačkat spoušť. To je celé. Na to fakt nepotřebujete být super voják.
    No a když je Ukrajinci rozstřílejí, tak Rusové navezou další maso o kus dál, řeknou jim vykopejte zákopy a celé kolo se opakuje.

    Ruský voják je velmi dostupné spotřební zboží. Neodporuje, poslouchá a je smířen se svým utrpením a nemožností cokoliv změnit.Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      09:03 19.10.2022

      Nebude to spíše už AK-74? Nebo oni používají furt ty původní Kalachy?

      Nebude to spíše už AK-74? Nebo oni používají furt ty původní Kalachy?

      • Jura z Hané
        09:21 19.10.2022

        To je jedno úvaha je správná.

        To je jedno úvaha je správná.

    • HumInt
      09:22 19.10.2022

      Je to zrejme tak. Som zvedavý pri akom množstve spotrebovaných kusov sa to Putinovi začne doma nezadržateľne rozpadať....

      Je to zrejme tak. Som zvedavý pri akom množstve spotrebovaných kusov sa to Putinovi začne doma nezadržateľne rozpadať....

      • Jan Grohmann
        09:32 19.10.2022

        Když použije chátru, alkoholiky, zločince a lidi bez budoucnosti z kolonií mimo Moskvu. Tak bohužel podle mě dost dlouho. Mám takové podezření, že pokud se z Ukrajiny nevrátí ...Zobrazit celý příspěvek

        Když použije chátru, alkoholiky, zločince a lidi bez budoucnosti z kolonií mimo Moskvu. Tak bohužel podle mě dost dlouho. Mám takové podezření, že pokud se z Ukrajiny nevrátí stovky tisíc takových lidí, tak to Kremlu moc vadit nebude.Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          09:35 19.10.2022

          Nevím, za 1.sv.v. to skončil stejný přístup revolucí, za 2.sv.v. měli v letech 1941-42 těžké problémy s dezercemi a Afghánistán jim s tímhle přístupem taky moc nevyšel.

          Nevím, za 1.sv.v. to skončil stejný přístup revolucí, za 2.sv.v. měli v letech 1941-42 těžké problémy s dezercemi a Afghánistán jim s tímhle přístupem taky moc nevyšel.

          • Jan Grohmann
            09:41 19.10.2022

            V první světové si tuhle chátru nahnali do Moskvy a byla z toho revoluce. To se nesmí opakovat. V Afghánistánu bojovali a umírali i děti elit z Moskvy. To se taky nesmí opakovat. ...Zobrazit celý příspěvek

            V první světové si tuhle chátru nahnali do Moskvy a byla z toho revoluce. To se nesmí opakovat. V Afghánistánu bojovali a umírali i děti elit z Moskvy. To se taky nesmí opakovat. Jak to chápu já, aby to vše fungovalo, centrum impéria, tedy Moskva a její elity, musí zůstat nedotčené. To je základ. Na lidech mimo Moskvu nezáleží.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          09:41 19.10.2022

          Úvaha je správná, akorát tyto lidi časem dojdou a muset začít postupně šahat i do vyšších společenských vrstev. Pak potřebují i tankisty, dělostřelce, PVO atd. a tyto už z princípu ...Zobrazit celý příspěvek

          Úvaha je správná, akorát tyto lidi časem dojdou a muset začít postupně šahat i do vyšších společenských vrstev. Pak potřebují i tankisty, dělostřelce, PVO atd. a tyto už z princípu složitosti obsluhy nemůžou být z kraje společnosti. Nejvíc si to odnese spodní vrstva společnosti, ale zasaženy bude střední i vyšší.Skrýt celý příspěvek

          • PavolR
            09:54 19.10.2022

            Zložitosť obsluhy u tankov (ako aj ich klesajúcich rezerv) priebežne riešia nasadením T-62.
            Ale to je jedno, nakoniec zrejme pohoria na nedostatku tankov a delostreleckej munície.

            Zložitosť obsluhy u tankov (ako aj ich klesajúcich rezerv) priebežne riešia nasadením T-62.
            Ale to je jedno, nakoniec zrejme pohoria na nedostatku tankov a delostreleckej munície.

          • Jan Grohmann
            09:55 19.10.2022

            Je to tak, bavíme se sice jako hovada, ale tenhle úhel pohledu je podle mě taky nutné brát v potaz. Pokud zemře nějaký ruský pobuda z vesnice u Mongolska, tak to nikomu vadit ...Zobrazit celý příspěvek

            Je to tak, bavíme se sice jako hovada, ale tenhle úhel pohledu je podle mě taky nutné brát v potaz. Pokud zemře nějaký ruský pobuda z vesnice u Mongolska, tak to nikomu vadit nebude. Ani Ukrajině, ani Kremlu a ehm, ani jeho rodině (zapomeňte na západní normy chování). Jestli pobuda zemře ve 25 letech na frontě (a rodina dostane odškodné) nebo bude rodinu vysávat do 35 a pak se uchlastá k smrti... Válka a smrt syna může být pro spoustu ruských rodin z okraje společnosti šance na lepší život a budoucnost. Ne všechny, ale pro významnou část ano.
            Ale jak píšete, problém je, když budou umírat lidé s vyšším socio-ekonomickým statusem. To může být fakt problém.Skrýt celý příspěvek

        • HumInt
          09:44 19.10.2022

          To je pravda, ale vyzerá to tak, že každá vlna mobilizácie vyženie za hranice cca 2x toľko mužov, ako sa Putinovi podarí mobilizovať. Ak mobilizuje odpad, tak elita uteká za ...Zobrazit celý příspěvek

          To je pravda, ale vyzerá to tak, že každá vlna mobilizácie vyženie za hranice cca 2x toľko mužov, ako sa Putinovi podarí mobilizovať. Ak mobilizuje odpad, tak elita uteká za hranice. Ani Rusko nemá nekonečné zásoby bojaschopných mužov a zároveň dostatok pracovnej sily, ktorá udrží funkčné zásobovanie vojenskej mašinérie, poriadok a aspoň základný chod štátu. Rusko vydrží mesiace, ale určite nie roky. Ukrajina inú možnosť nemá.Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            10:13 19.10.2022

            Prvá veta neplatí, práveže podľa mňa je to naopak. Kto mal rozum a prostriedky už odišiel. ˇVšetky ďalšie emigračné vlny budú už len menšie...

            Prvá veta neplatí, práveže podľa mňa je to naopak. Kto mal rozum a prostriedky už odišiel. ˇVšetky ďalšie emigračné vlny budú už len menšie...

          • danny
            10:27 19.10.2022

            Ze 140 mio je zhruba třetina práceschopná. Z toho polovina muži. To je cca 23 milionů. Polovina z nich je použitelná v armádě (mínus klíčové profese, zdravotní stav atd..), tedy ...Zobrazit celý příspěvek

            Ze 140 mio je zhruba třetina práceschopná. Z toho polovina muži. To je cca 23 milionů. Polovina z nich je použitelná v armádě (mínus klíčové profese, zdravotní stav atd..), tedy 11,5 mio. 300 tisíc z nich je 2,6%. Nemůžu si pomoct, ale to mi nepřipadá jako kritický zásad do trhu práce.
            Když to srovnáš s Ukrajinou, kde od deklarované populace musíš odečíst okupovaná území a cca 7,5 mio lidí, co odešli na Západ, dostaneš se na populaci cca 23 milionů. Při použití stejného vzorce má momentálně Ukrajina max. 2 miliony bojeschopných mužů. Pokud jich v ozbrojených složkách působí něco kolem 700 tis., jsi na 30%, nebo 15% ze všech práceschopných mužů.Skrýt celý příspěvek

          • HumInt
            11:40 19.10.2022

            danny - tvoj výpočet je ok, ale neberieš do úvahy, že profesie a vlastnosti, ktoré sa môžu uplatniť za hranicami sa nedajú v Rusku nahradiť. Ak odhliadneš od IT, lekárov, ...Zobrazit celý příspěvek

            danny - tvoj výpočet je ok, ale neberieš do úvahy, že profesie a vlastnosti, ktoré sa môžu uplatniť za hranicami sa nedajú v Rusku nahradiť. Ak odhliadneš od IT, lekárov, strojárov, železničiarov, hasičov, zváračov a pod... ešte tu zostane veľká skupina - fyzicky zdravý mladý priemerne inteligentný Rus môže ísť za hranice robiť fyzickú prácu. Aktuálne nevedia Rusi ani zabepečiť úradnícku správu na okupovaných územiach. Chýba im pár desiatok tisíc ľudí.Skrýt celý příspěvek

          • HumInt
            11:46 19.10.2022

            @AR10 - zďaleka neodišli všetci, ktorí majú rozum a prostriedky. Ľudia majú rodiny, kontakty a väzby, ktoré nie je vždy jednoduché opustiť a určite nie okamžite. Vybavili si ...Zobrazit celý příspěvek

            @AR10 - zďaleka neodišli všetci, ktorí majú rozum a prostriedky. Ľudia majú rodiny, kontakty a väzby, ktoré nie je vždy jednoduché opustiť a určite nie okamžite. Vybavili si výnimky, papiere a vyhli sa nateraz mobilizácií. Medzičasom riešia, ako to spraviť. Ak im bude reálne hroziť, že ich zoberú, tak v Rusku nechajú ženu, decká, umierajúcich rodičov aj majetky a utečú za hranice, alebo sa aspoň "stratia" v lese.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          13:57 19.10.2022

          Na jednu stranu zajímavý koncept radikální důchodové reformy, ale kdo pak bude makat na polích, v dolech a ropných vrtech ? Intoši z Moskvy a Pítěru ?

          Na jednu stranu zajímavý koncept radikální důchodové reformy, ale kdo pak bude makat na polích, v dolech a ropných vrtech ? Intoši z Moskvy a Pítěru ?

      • vz. 58
        10:46 19.10.2022

        Arestovič ondyno říkal, že kritické množství je 50k vyřazených mobiků. To totiž znamená, že každý zná někoho, kdo je dvou či třístovka. Připomíná mi to situaci s covidem: do té ...Zobrazit celý příspěvek

        Arestovič ondyno říkal, že kritické množství je 50k vyřazených mobiků. To totiž znamená, že každý zná někoho, kdo je dvou či třístovka.
        Připomíná mi to situaci s covidem: do té doby, než každý ví o někom z okolí, že měl těžký průběh nebo dokonce zemřel, to byla rýmička, pak se to zlomilo. Je to zamozřejmě přirovnání a tudíž to kulhá...Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          13:59 19.10.2022

          Spíše bych hádal 500 k. Jsme v Rusku.

          Spíše bych hádal 500 k. Jsme v Rusku.

    • Iruka
      09:32 19.10.2022

      Souhlas. Jen je k tomu potřeba dodat, že současné Rusko není Sovětský svaz/Ruské impérium s bezednými lidskými zdroji. Je umenšené o Ukrajinu a ostatní postsovětské republiky a ...Zobrazit celý příspěvek

      Souhlas.

      Jen je k tomu potřeba dodat, že současné Rusko není Sovětský svaz/Ruské impérium s bezednými lidskými zdroji. Je umenšené o Ukrajinu a ostatní postsovětské republiky a navíc v demografické krizi.

      Za druhé on tenhle přístup také vedl k revoluci roku 1917.

      Takže je to hra s ohněm. Jak dlouho tento přístup mužici vydrží? ... Vydrží to dlouho, ale ne věčně.Skrýt celý příspěvek

      • JanCorvinus
        10:37 19.10.2022

        Pokud nebudou umírat lidiv Moskvě nic se nezmění. Kolegové říkali že v Moskvě ani není vidět že je válka.

        Pokud nebudou umírat lidiv Moskvě nic se nezmění. Kolegové říkali že v Moskvě ani není vidět že je válka.

      • MildaIV
        11:29 19.10.2022

        Rusúm nevadí ztráty, ale to že Ukrajina vyhrává. Neúspěch Putinovi neprojde.

        Rusúm nevadí ztráty, ale to že Ukrajina vyhrává. Neúspěch Putinovi neprojde.

    • Standa
      09:43 19.10.2022

      Jj přesně, to jsem tady psal na začátku, když se uvažovalo o mobilizaci. Úplně jsem si vzpomněl na zapojení Číny do války. Jen vaťák, puška, jídlo na týden a komunikace se dělala ...Zobrazit celý příspěvek

      Jj přesně, to jsem tady psal na začátku, když se uvažovalo o mobilizaci. Úplně jsem si vzpomněl na zapojení Číny do války. Jen vaťák, puška, jídlo na týden a komunikace se dělala pomocí polnic. Proti nim stály USA s letadly, tanky, dělostřelectvem a námořnictvem ( v té době se již překlopila kvantita těžkých zbraní na stranu OSN). Číňanů bylo prostě moc a pro USA to byl jeden z nejdelších ústupů v historii (jestli ne nejdelší). A že rusáci nejsou dostatečně vycvičený? To je jedno, oni se s tím kalachem za týden naučí a pud sebezáchovy máme všichni, takže to tak úplně růžový nebude. Nějaká péče o vojáka je nebude vůbec zajímat.
      Ale jedno riziko tam podle mě může být. Přeci jen rusáky moc nezajímalo, koho budou mobilizovat, takže mobilizovali i lidi, kteří byli zvyklí na komfort a pořád věřili v nějaké právo. Tihle lidi se jen tak nesmíří s podmínkami jak za druhé světové války a mohlo by to být jádro vzpoury. Kdyby se mobilizovalo jen někde po vesnicích a na Sibiři, tak věřím, že to bude celkem cajk, ale lidi ze západních měst je už trochu něco jiného.Skrýt celý příspěvek

      • JanCorvinus
        10:45 19.10.2022

        Rusové to berou tak, že pokud nemáš dost peněz nebo kontaktů aby se vyhnul vojenské službě, tak je to vlastně tvoje chyba co se ti děje. Budou plakat, litovat se ale na konci dne ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusové to berou tak, že pokud nemáš dost peněz nebo kontaktů aby se vyhnul vojenské službě, tak je to vlastně tvoje chyba co se ti děje.
        Budou plakat, litovat se ale na konci dne budou bojovat. Rusové jsou jako národ hrozně pasivní.
        Musíme se připravit že válka bude trvat roky. O ruských ztrátách už ani nečtu. Evidentně to nemá na situaci vliv. Jestli zemřelo 50 tisíc nebo 100 tisíc ruských vojáků?Skrýt celý příspěvek

        • Standa
          13:21 19.10.2022

          To souhlasím, ale bude to platit do doby, kdy už nebudou mít co ztratit, ale mohou jen získat. Například zima v ruských zákopech, kdy se tam bude umírat po dělostřeleckou ...Zobrazit celý příspěvek

          To souhlasím, ale bude to platit do doby, kdy už nebudou mít co ztratit, ale mohou jen získat. Například zima v ruských zákopech, kdy se tam bude umírat po dělostřeleckou palbou, všude bláto, vlhká zima, nedostatek jídla a vody, polovina bude nemocná.....to už si dokážu nějakou vzpouru i představit.Skrýt celý příspěvek

    • Marlow
      09:50 19.10.2022

      Tak doufam ze se povede co nejrychleji masova vyroba Tesla Optimus at naproti nim nemuseji v zakopu mrznou t a umirat Ukrajinci. Arestovyc rikal ze to bude na roky a celou dobu ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak doufam ze se povede co nejrychleji masova vyroba Tesla Optimus at naproti nim nemuseji v zakopu mrznou t a umirat Ukrajinci. Arestovyc rikal ze to bude na roky a celou dobu bude UA pod palbou.. Oproti lidem by roboti meli byt presnejsi takze by se dalo vratit k vykonnym razim a mozna by trefili i nizkoletici drony etc..
      Minimalne na hlidani staticke fronty by to snad slo ve standby ta baterka muze par dni vydrzet pripadne si tam muze rozlozit pobliz nejaky panel..Skrýt celý příspěvek

    • Pilot
      10:17 19.10.2022

      To sice lze souhlasit, jenomže např. během druhé sv. války mohla být tato taktika uplatněna z velké části díky podpoře Spojených států.

      To sice lze souhlasit, jenomže např. během druhé sv. války mohla být tato taktika uplatněna z velké části díky podpoře Spojených států.

    • danny
      10:17 19.10.2022

      Ano, naprostý souhlas. Tíha bojových operací je stejně na dělostřelectvu, ale těch chlapů potřebných na ruční vykládání a nakládání beden jsou potřeba tisíce. I kdyby neuměli ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, naprostý souhlas. Tíha bojových operací je stejně na dělostřelectvu, ale těch chlapů potřebných na ruční vykládání a nakládání beden jsou potřeba tisíce. I kdyby neuměli střílet vůbec, jsou cení v logistice. A přiznejme si, ne všichni ukrajinští odvedenci prošli důkladným výcvikem dle standardů NATO. Takže i když ně některých úsecích fronty budou ze zákopu střílet z ákáčka špatně vystrojení a nedostatečně vycvičení odvedenci, tak je to přece jen pro útočící, sice motivované, ale také průměrně vycvičené odvedence komplikace. Rozhodně náročnější, než obsazovat minimálně obsazený terén, jak to bylo např. v charkovské oblasti.
      Navíc si nedělám iluze o hodnotě značné části těch dobrovolnických jednotek nebo "dobrovolnících" z DNR a LNR. Už jen to, že budou moct na čas odrotovat do týlu a místo dřepění v zákopech nosit bedny s municí je pro ně dovolená. A nemyslím si, že materiál, který nastoupí místo nich, bude řádově jiná kvalita. Každopádně extrémně řídká obsazenost fronty se přece jen zdvojnásobí.Skrýt celý příspěvek

    • juhelak
      10:31 19.10.2022

      Trochu takova "Afrika" tam je lidí dost, děti nema kdo živit..idealni vojaci..a zastrelit te muze i pětilety dítě.

      Trochu takova "Afrika" tam je lidí dost, děti nema kdo živit..idealni vojaci..a zastrelit te muze i pětilety dítě.

    • JanCorvinus
      10:34 19.10.2022

      Souhlas. Například mobilizace už v Moskvě skončila podle některých zpráv. Někdo argumentoval tím že mobilizace vyžene často kvalifikované lidi. To je sice pravda ale ekonomika je ...Zobrazit celý příspěvek

      Souhlas.
      Například mobilizace už v Moskvě skončila podle některých zpráv.
      Někdo argumentoval tím že mobilizace vyžene často kvalifikované lidi. To je sice pravda ale ekonomika je postavená na prodeji surovin. Těchto odvětví nebudou tolik zasažené. Z pohledu režimu je to vlastně dobrá zpráva. Tito kvalifikovaní lidé nejsou podporovatele režimu. Režim se tím paradoxně stabilizuje.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      11:10 19.10.2022

      " jídlo, sociální potřeby, lékařskou péči, teplé oblečení atd. si už nějak zajistí sám." Pokud bude v zákopu, tak mu bude to oblečení někdo muset sehnat a jídlo donést. To si sám ...Zobrazit celý příspěvek

      " jídlo, sociální potřeby, lékařskou péči, teplé oblečení atd. si už nějak zajistí sám."

      Pokud bude v zákopu, tak mu bude to oblečení někdo muset sehnat a jídlo donést. To si sám nezajistí. Taky už nemají Mosiny, ale nějakou útočnou pušku, s kterou chtě nechtě voják vystřílí víc. Munici bude muset někdo taky dopravit a nebude jí málo. Je to po vzoru 2SV, ale tohle je jiná válka.Skrýt celý příspěvek

    • Náhodný kolemjdoucí
      12:16 19.10.2022

      Jak je tenhle materiál použitelný pro útok?

      Jak je tenhle materiál použitelný pro útok?

  • Wirbelwind
    08:57 19.10.2022

    Navadzanie samovrazednych dronov napr. na lietadla na letisku (do priestoru letiska sa dostanu pomocou GPS+ zakladneho INS) - netreba ziadnu zazracnu optiku a diaokove ovladanie ...Zobrazit celý příspěvek

    Navadzanie samovrazednych dronov napr. na lietadla na letisku (do priestoru letiska sa dostanu pomocou GPS+ zakladneho INS) - netreba ziadnu zazracnu optiku a diaokove ovladanie ci uzasne snimace, napr. neuronova siet sa da "natrenovat" na rozoznanie objektov (vo viditelnom pripadne neviditelnom spektre). Nemusi to byt uzasne dokonale, hlavne nech je to lacne a dostatocne ucinne.Skrýt celý příspěvek

    • pjanyska
      09:04 19.10.2022

      No ono naučit neuronovou síť na rozpoznávání objektů taky není nic jednoduchého.

      No ono naučit neuronovou síť na rozpoznávání objektů taky není nic jednoduchého.

      • greenBelt
        09:35 19.10.2022

        Můžou rozpoznávat tvar objektu. Na to bubou atrapy docela účinný lék. Ve vyhodnocení cílů je člověk ještě vždy kvalitativně nejlepší senzor.

        Můžou rozpoznávat tvar objektu. Na to bubou atrapy docela účinný lék. Ve vyhodnocení cílů je člověk ještě vždy kvalitativně nejlepší senzor.

      • Pampuch
        09:48 19.10.2022

        Nejaký slovenský hubári naprogramovali aplikáciu ktorá rozozná druh huby a funguje vcelku spoľahlivo. Dnes to nieje žiadna divočina, "samoučiace roboty" sú už aj opensorce, len ich ...Zobrazit celý příspěvek

        Nejaký slovenský hubári naprogramovali aplikáciu ktorá rozozná druh huby a funguje vcelku spoľahlivo. Dnes to nieje žiadna divočina, "samoučiace roboty" sú už aj opensorce, len ich potrbuješ nakŕmiť a počakť na výsledny algoritmus. Potrebuješ kvalitnú optiku a výkonný procesor. Ten procesor je to najdôležitejšie. Preto sa práve teraz vo svete vedú "procesorové vojny". Procesory budú nová ropa.Skrýt celý příspěvek

      • Arccos
        10:43 19.10.2022

        Teď zrovna kolega učil jednu běžně dostupnou neuronovou síť (je to knihovna v Pythonu), aby v obraze rozpoznávala analyticky zajímavé rozptýlené částice. Stačilo na to 30 obrázků.

        Teď zrovna kolega učil jednu běžně dostupnou neuronovou síť (je to knihovna v Pythonu), aby v obraze rozpoznávala analyticky zajímavé rozptýlené částice. Stačilo na to 30 obrázků.

        • pjanyska
          11:35 19.10.2022

          Trošku rozdíl je to analyzovat v klidu a za pohybu, to už je náročné. Určitě se to od doby, kdy jsem na to dělal diplomku hodně posunulo vpřed.

          Trošku rozdíl je to analyzovat v klidu a za pohybu, to už je náročné. Určitě se to od doby, kdy jsem na to dělal diplomku hodně posunulo vpřed.

    • Poly
      11:17 19.10.2022

      Tady je to rozdíl. Úspěch nasazení dronů z fašistánu je takový proto, že útočí všude - energetický uzel, škola, sídliště, neurčitě do města,... Ukrajina je pořád civilizovaný stát ...Zobrazit celý příspěvek

      Tady je to rozdíl. Úspěch nasazení dronů z fašistánu je takový proto, že útočí všude - energetický uzel, škola, sídliště, neurčitě do města,... Ukrajina je pořád civilizovaný stát a ne banda lavorovicí vychlastaných pololidí a útočit na civilní cíle nebude. K tomu by je dovedla leda absolutně zoufalá situace.
      Čili nasazení je právě to zmíněné - letiště apod. Takových opravdu cenných míst není na okupovaných území mnoho a lze je tím pádem dobře bránit. Muselo by se jednat opravdu o obrovské množství, což mi nepřijde úplně reálné. Při takovém množství by to ani nebylo levné. Tady dává smysl ATACMS a nebo nové modifikace Neptunu.Skrýt celý příspěvek

    • jisi
      12:21 19.10.2022

      Pokud chceš aby se ta neuronová síť něco naučila, musí přežít a úkol si dát znovu!

      Pokud chceš aby se ta neuronová síť něco naučila, musí přežít a úkol si dát znovu!

  • pjanyska
    08:43 19.10.2022

    Tak to nevím, jestli bych to chtěl vidět, být ruským vojákem.
    Tomuhle fakt neunikne nikdo.
    https://twitter.com/i/status/1...

    Tak to nevím, jestli bych to chtěl vidět, být ruským vojákem.
    Tomuhle fakt neunikne nikdo.
    https://twitter.com/i/status/1...

    • Harvest
      09:06 19.10.2022

      Je to síce efektne, ale plytvať HIMARSem na jednu D30?

      Je to síce efektne, ale plytvať HIMARSem na jednu D30?

      • pjanyska
        09:09 19.10.2022

        A není možné, že něco takového by uměla i nějaká dělostřelecká munice? Na druhou stranu, jestli to bylo v důležitém místě, tak je to opodstatněné občas to takhle vyřešit.

        A není možné, že něco takového by uměla i nějaká dělostřelecká munice? Na druhou stranu, jestli to bylo v důležitém místě, tak je to opodstatněné občas to takhle vyřešit.

      • Pampuch
        10:05 19.10.2022

        Pozri sa na ten biely obláčik dymu. To je delostrelecká munícia. HIMARS to nerobí.

        https://www.youtube.com/watch?...

        Pozri sa na ten biely obláčik dymu. To je delostrelecká munícia. HIMARS to nerobí.

        https://www.youtube.com/watch?...

        • Harvest
          10:21 19.10.2022

          Môže byť, ja som reagoval na to, čo tvrdí ten twitter účet, že to bola raketa z himarsu.

          Môže byť, ja som reagoval na to, čo tvrdí ten twitter účet, že to bola raketa z himarsu.

        • arny71
          10:25 19.10.2022

          Velmi názorné video. :D

          Velmi názorné video. :D

        • VitaZ
          10:46 19.10.2022

          Bílý nebo černý dým při výbuchu je znakem aktivní nebo pasivní kyslíkové bilance výbušniny použité v náplni. Černý dým - pasivní kyslíková bilance. Při výbuchu je spotřebován ...Zobrazit celý příspěvek

          Bílý nebo černý dým při výbuchu je znakem aktivní nebo pasivní kyslíkové bilance výbušniny použité v náplni.
          Černý dým - pasivní kyslíková bilance. Při výbuchu je spotřebován kyslík v okolí. Hlavním představitelem těchto výbušnin je TNT.
          Bílý dým - aktivní kyslíková bilance. Při výbuchu se z látky uvolní přebytečný kyslík. Výkonné vojenské trhaviny - oktogen, hexogen, pentrit.Skrýt celý příspěvek

          • pjanyska
            11:33 19.10.2022

            Pěkně vysvětleno a závěr? Můžou to dělat jak dělostřelecké granáty, tak Himars rakety? Nebo bílý obláček znamená Himars? Děkuji

            Pěkně vysvětleno a závěr? Můžou to dělat jak dělostřelecké granáty, tak Himars rakety? Nebo bílý obláček znamená Himars? Děkuji

          • Pampuch
            11:39 19.10.2022

            HIMARAS biele obláčiky nerobí. Excalibur áno. Navyše pri HIMARS vidíš aj veľkú ohnivú guľu. Pri excalibur len čierny dym, uprostred biely (namodralý) malý obláčik dymu a hromadu ...Zobrazit celý příspěvek

            HIMARAS biele obláčiky nerobí. Excalibur áno. Navyše pri HIMARS vidíš aj veľkú ohnivú guľu. Pri excalibur len čierny dym, uprostred biely (namodralý) malý obláčik dymu a hromadu šrapnelov okolo. Presne ako na videu hore. Je to na 100% excalibur alebo niečo veľmi podobné.Skrýt celý příspěvek

          • VitaZ
            12:40 19.10.2022

            Odpověď pro pjanyska To se nedá říct tak jednoduše. Do 155 mm houfnic i do HIMARSů se dá použít víc typů munice. U každého typu může výbušnou náplň tvořit jiný typ trhaviny, klidně ...Zobrazit celý příspěvek

            Odpověď pro pjanyska
            To se nedá říct tak jednoduše. Do 155 mm houfnic i do HIMARSů se dá použít víc typů munice. U každého typu může výbušnou náplň tvořit jiný typ trhaviny, klidně i jejich směsi. Např. tritolhexogen, oktol (TNT+oktogen) ,směs RDX+PENT a další.
            Navíc pokud je cílem, jako v tomto případě, palebné postavení děla nebo třeba auto s municí, ani přesně nevíme, co vlastně na videu vidíme vybuchovat. Klidně může dojít k přímému zásahu uložené munice a protože se detonační rychlosti pohybují v tisících m/sec., můžeme se dívat na výbuch jedné útočící hlavice a třeba pěti uložených dělostřeleckých granátů slitý do jedné exploze.Skrýt celý příspěvek

      • Náhodný kolemjdoucí
        12:22 19.10.2022

        Pokud to nebyla atrapa, tak si nemyslím, že by to bylo plýtvání. Naopak, umlčování ruského dělostřelectva mi přijde jako nesmírně důležité a vysoký dostřel GMLRS umožňuje pokrýt ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud to nebyla atrapa, tak si nemyslím, že by to bylo plýtvání. Naopak, umlčování ruského dělostřelectva mi přijde jako nesmírně důležité a vysoký dostřel GMLRS umožňuje pokrýt větší území.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      10:15 19.10.2022

      Je tam víc proměnných, které neznáme. Čas, množství munice na místě, počet fašounů,...

      Je tam víc proměnných, které neznáme. Čas, množství munice na místě, počet fašounů,...

  • pjanyska
    08:40 19.10.2022

    Ted mě napadlo, co dělají ukrajinští židi v Izraeli? Proč neprotestují proti nezapojování Izraele do války? Asi je pro ně Judaismus víc, než národní ...Zobrazit celý příspěvek

    Ted mě napadlo, co dělají ukrajinští židi v Izraeli? Proč neprotestují proti nezapojování Izraele do války?
    Asi je pro ně Judaismus víc, než národní cítění.
    https://twitter.com/markito017... Skrýt celý příspěvek

    • boulak
      08:54 19.10.2022

      Židé mají sakra dlouhou historickou paměť. Do holocaustu byl největší masakr Židů při povstání Bohdana Chmelnického, přišli asi o milion lidí. Zdá se to strašně dlouho ale nemůžeme ...Zobrazit celý příspěvek

      Židé mají sakra dlouhou historickou paměť. Do holocaustu byl největší masakr Židů při povstání Bohdana Chmelnického, přišli asi o milion lidí. Zdá se to strašně dlouho ale nemůžeme to podceňovat, zvláště když i za holocaustu se toho poměrně dost Ukrajinců aktivně účastnilo. A píšu to jako velký podporovatel současné Ukrajiny.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        08:57 19.10.2022

        Bohužel je to tak. Všechna kozácká povstání začínala masakrem Židů a hned potom Lachů (Poláků). Doporučuji slavný román Ohněm a mečem od Sienkiewicze.

        Bohužel je to tak. Všechna kozácká povstání začínala masakrem Židů a hned potom Lachů (Poláků). Doporučuji slavný román Ohněm a mečem od Sienkiewicze.

        • boulak
          09:02 19.10.2022

          Tam je to ještě trochu idealizované. Bylo to způsobené i tím, že Poláci nechávali dost ze své správy právě Židům, pro ně to byla podřadná práce a Ukrajincům úplně nevěřili. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

          Tam je to ještě trochu idealizované. Bylo to způsobené i tím, že Poláci nechávali dost ze své správy právě Židům, pro ně to byla podřadná práce a Ukrajincům úplně nevěřili. Takže nespokojenost s vrchností začínala vždy u Židů a nemusel tam být prvotně ani antisemitismus.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            14:04 19.10.2022

            Pochopil jsem to tak, že Kozáci nenáviděli Poláky kvůli nevolnictví, nucené katolizaci a záboru půdy, zatímco Židy nenáviděli kvůli lichvě a možná i správě daní. Navíc byli ti ...Zobrazit celý příspěvek

            Pochopil jsem to tak, že Kozáci nenáviděli Poláky kvůli nevolnictví, nucené katolizaci a záboru půdy, zatímco Židy nenáviděli kvůli lichvě a možná i správě daní. Navíc byli ti parchanti bohatí :-).Skrýt celý příspěvek

      • pjanyska
        09:02 19.10.2022

        To jo, to chápu, ale stejně je v Izraeli hodně ukrajinských židů. Asi ta židovská víra je pro ně víc, než ukrajinská národnost. A proto možná odešli do Izraele, protože se cítí ...Zobrazit celý příspěvek

        To jo, to chápu, ale stejně je v Izraeli hodně ukrajinských židů. Asi ta židovská víra je pro ně víc, než ukrajinská národnost. A proto možná odešli do Izraele, protože se cítí více býti židy.Skrýt celý příspěvek

        • boulak
          09:26 19.10.2022

          I tam je to komplikovanější. Ukrajinští Židé vždy mluvili jidiš nebo rusky viz. Zelenský. S ukrajinským národem se nikdy moc neidentifikovali i když z Ukrajiny pocházeli.

          I tam je to komplikovanější. Ukrajinští Židé vždy mluvili jidiš nebo rusky viz. Zelenský. S ukrajinským národem se nikdy moc neidentifikovali i když z Ukrajiny pocházeli.

      • arny71
        10:31 19.10.2022

        Ten milion židovských obětí kozáckých masakrů na Ukrajině můžeš nějak ozdrojovat? Já všude na netu vidím o řád menší číslo, cca 100 000. Ne že by to bylo málo lidského utrpení, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Ten milion židovských obětí kozáckých masakrů na Ukrajině můžeš nějak ozdrojovat? Já všude na netu vidím o řád menší číslo, cca 100 000. Ne že by to bylo málo lidského utrpení, ale k milionu to má hodně daleko.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          14:04 19.10.2022

          To bude spíš celkový počet obětí.

          To bude spíš celkový počet obětí.

    • Profesor
      09:26 19.10.2022

      Wikipedia: V letech 1990–1994 vzrostl podíl přistěhovalců z bývalého SSSR na 12 % celkové izraelské populace.
      Takže vliv ruské menšiny také hraje svoji roli.

      Wikipedia: V letech 1990–1994 vzrostl podíl přistěhovalců z bývalého SSSR na 12 % celkové izraelské populace.
      Takže vliv ruské menšiny také hraje svoji roli.

    • HumInt
      09:26 19.10.2022

      Izrael si z viacerých dôvodov nemôže dovoliť ísť proti Rusku. Mrzí to, ale nemám im to za zlé, nemôžu si dovoliť destabilizovať vnútornú politiku a už vôbec nepotrebujú, aby sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Izrael si z viacerých dôvodov nemôže dovoliť ísť proti Rusku. Mrzí to, ale nemám im to za zlé, nemôžu si dovoliť destabilizovať vnútornú politiku a už vôbec nepotrebujú, aby sa Rusko začalo viac angažovať u ich nepriateľov. Len si to treba uvedomiť, ak sa chystáme kupovať zbrane od Izraela.Skrýt celý příspěvek

      • Lestatos
        09:43 19.10.2022

        ako viac sa može rusko angažovať viac u izraelských nepriatelov ako to robí momentálne s Iránom?

        ako viac sa može rusko angažovať viac u izraelských nepriatelov ako to robí momentálne s Iránom?

        • Blejk
          09:47 19.10.2022

          Zatím od Iránu jen nakupuje zbraně, ale jim výrazně pomoci s jejich jaderným programem. Něco mi říká, že se tak dřív nebo pozdějc stejně stane.

          Zatím od Iránu jen nakupuje zbraně, ale jim výrazně pomoci s jejich jaderným programem. Něco mi říká, že se tak dřív nebo pozdějc stejně stane.

          • Profesor
            09:55 19.10.2022

            Také se toho obávám.

            Také se toho obávám.

  • Marw
    08:35 19.10.2022

    Na oryxe pekných 1400 tankov...len tak dalej.

    Na oryxe pekných 1400 tankov...len tak dalej.

  • pjanyska
    08:21 19.10.2022

    Nevím, jestli to tu už bylo, ale to je masakr. :-))))
    https://twitter.com/i/status/1...

    Nevím, jestli to tu už bylo, ale to je masakr. :-))))
    https://twitter.com/i/status/1...

    • Supafly
      09:07 19.10.2022

      fakt dík, jdu si vypláchnout oči a uši savem... :)

      fakt dík, jdu si vypláchnout oči a uši savem... :)

      • pjanyska
        09:10 19.10.2022

        To je humáč, co? :-)))

        To je humáč, co? :-)))

    • Storm
      09:08 19.10.2022

      No to je pYčo*ina...

      No to je pYčo*ina...

    • greenBelt
      09:22 19.10.2022

      Dal sjem mínus. Ted mi to bude celý den hučet v hlavě.

      Dal sjem mínus. Ted mi to bude celý den hučet v hlavě.

    • Jura z Hané
      09:46 19.10.2022

      Puškin kdyby žil tak to by nepřežil.

      Puškin kdyby žil tak to by nepřežil.

  • Tecka
    08:13 19.10.2022

    OT. Impreza w Koreji https://mobile.twitter.com/red...

    OT. Impreza w Koreji https://mobile.twitter.com/red...

  • bently
    07:31 19.10.2022

    „Naši lidé pracují [na Západě] v podmínkách, které lze jen stěží nazvat lidskými. Čelí neustálým problémům a hrozbám fyzických útoků. Hlavní je, že tam není práce od té doby, co se ...Zobrazit celý příspěvek

    „Naši lidé pracují [na Západě] v podmínkách, které lze jen stěží nazvat lidskými. Čelí neustálým problémům a hrozbám fyzických útoků. Hlavní je, že tam není práce od té doby, co se Evropa rozhodla uzavřít a zastavit s námi jakoukoli hospodářskou spolupráci,“ řekl Lavrov podle TASS.

    Šéf ruské diplomacie připomněl, že Spojené státy "aktivně připravily" a Evropa "poslušně přijala" státní převrat na Ukrajině, který "byl proveden pod nacistickými hesly". "To znamená jednu věc: Západ se postavil na stranu těch, kteří chtějí oživit nacismus. Z toho vycházíme i nyní. Každý den vidíme četná potvrzení našeho postoje," pokračoval Lavrov.

    Ministr zdůraznil, že ministerstvo zahraničí nyní provádí „geografické přeorientování aktivit jak v zahraničí, tak v ústředí“. "Země takzvaného třetího světa [v Asii, Africe, Latinské Americe] naopak potřebují dodatečnou pozornost. Na nejvyšších a vysokých úrovních se schvaluje mnoho plánů, které vyžadují diplomatickou podporu, včetně podpory podnikání, společné kulturní, humanitární vzdělávací projekty,“ dodal.

    Lavrov připomněl, že mnoho ruských diplomatů kvůli rusofobní politice Západu zastavilo své zahraniční obchodní cesty s předstihem.

    https://tass.ru/politika/16089...

    Je tam všechno: zlý Západ, nacisté, USA, všudypřítomná rusofobie i prozíravé Rusko pomáhající zemím třetího světa.Skrýt celý příspěvek

    • Misonek 76
      07:46 19.10.2022

      Jeste ze mame to rusko aby nam reklo "pravdu" jak si tu mizerne zijem. Holt dobrej matros jedou kluky rusky :)

      Jeste ze mame to rusko aby nam reklo "pravdu" jak si tu mizerne zijem. Holt dobrej matros jedou kluky rusky :)

    • dušanR
      08:07 19.10.2022

      To musel naozaj prísť až Lavrov , aby nám otvoril tie naše zalepené oči , nech vidíme v akom strašnom svete tu žijeme !

      To musel naozaj prísť až Lavrov , aby nám otvoril tie naše zalepené oči , nech vidíme v akom strašnom svete tu žijeme !

    • Jura z Hané
      08:08 19.10.2022

      Na kromaňonce dobrý :-)

      Na kromaňonce dobrý :-)

    • Roland
      08:15 19.10.2022

      Mě by zajímalo co si fakt mysli - ne co mele

      Mě by zajímalo co si fakt mysli - ne co mele

      • jenda25
        08:20 19.10.2022

        @Roland - já myslím že ten už to ani sám neví jak se vlastní myšlení používá.

        @Roland - já myslím že ten už to ani sám neví jak se vlastní myšlení používá.

    • Karol.Melichercik
      08:36 19.10.2022

      Sam som neveril nazorovym prudom ktore tvrdili na zaciatku vojny ze Rusko ked zautocilo na Ukrajinu a vyspely svet ich zavrhol ze tato krajina ak nevyhra hned v uvode konfliktu ...Zobrazit celý příspěvek

      Sam som neveril nazorovym prudom ktore tvrdili na zaciatku vojny ze Rusko ked zautocilo na Ukrajinu a vyspely svet ich zavrhol ze tato krajina ak nevyhra hned v uvode konfliktu nebude mat inu cestu ako este viac utahovat opraty doma a vybrat sa smer KLDR 2. Teraz neviem to podobne ked sa zacnu v Cine prejavovat problemy vyberu sa tou istou cestou? Budeme mat novy blok len uz nebude socialistickokomunisticky.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      08:42 19.10.2022

      To je zpráva hlavně pro Ruské občany ve smyslu: Neemigrujte, neseženete práci, západní nacisti vás budou na ulicích mlátit.

      To je zpráva hlavně pro Ruské občany ve smyslu: Neemigrujte, neseženete práci, západní nacisti vás budou na ulicích mlátit.

      • liberal shark
        09:00 19.10.2022

        Je to tak. Jedním z cílů soudruha Putina je vytvořit na Západě prostředí nepřátelské prostředí vůči Rusům, kteří tam v minulosti utekli, a tím je donutit k návratu do Ruska, pokud ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to tak. Jedním z cílů soudruha Putina je vytvořit na Západě prostředí nepřátelské prostředí vůči Rusům, kteří tam v minulosti utekli, a tím je donutit k návratu do Ruska, pokud možno i s penězi.Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      09:09 19.10.2022

      To by mě zajímalo jestli tomu průjmu Lavor sám věří...

      To by mě zajímalo jestli tomu průjmu Lavor sám věří...

      • Maskot
        09:55 19.10.2022

        kde mají děti, vily a jachty .... tomu věří

        kde mají děti, vily a jachty .... tomu věří

    • Bravo78
      10:50 19.10.2022

      Nemáš nepřítele, pokud si ho sám nestvoříš. Toto poselství je pro obyvatele RF. Sergej Lavrov je velmi inteligentní a schopný (všehoschopný) diplomat, který žel proměnil rus ...Zobrazit celý příspěvek

      Nemáš nepřítele, pokud si ho sám nestvoříš. Toto poselství je pro obyvatele RF. Sergej Lavrov je velmi inteligentní a schopný (všehoschopný) diplomat, který žel proměnil rus ministerstvo zahraničí v hlásnou troubu propagandy kremelského režimu. Dobrá zpráva (viz. čl.) rus. omezí počet diplomatu (agentů) na západě :
      https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

  • Theokotos
    01:44 19.10.2022

    Dnešní velmi "nemapový", zato informacemi docela nabušený Denis Davidov zde: https://www.youtube.com/watch?... Je tam toho víc, ale podělím se o pár svých postřehů: - ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnešní velmi "nemapový", zato informacemi docela nabušený Denis Davidov zde: https://www.youtube.com/watch?...
    Je tam toho víc, ale podělím se o pár svých postřehů:
    - Surovikin sice tvrdí, že Ukrajina útočí na ruskou infrastrukturu (dobrý vtip), ale přeci jen to nebude žádný blbec, protože v oficiálním rozhovoru mluví o tom, že Cherson nejspíš nebude možné udržet a že z něj asi budou muset ustoupit
    - o údajném 30% propadu výroby elektrické energie mluví (Denis) tak, že to pro Ukrajince bude těžké, ale dokáží se tomu přizpůsobit (moje poznámka - inu, Ukrajinci!)
    - hezký postřeh, že Rusko je asi první země na světě, která oznamuje anexi území, ze kterých zároveň utíká
    - vnímá obavy o Cherson i ruského mediálního prostoru a na 99% věří v jeho rychlé osvobození (moje poznámka: já ne a divil bych se, kdyby z něj Rusové vedení Surovikinem Ukrajincům neudělali vlastní verzi bitvy o Severodoněck)
    - ruská kampaň na ničení městké infrastruktury je bohužel docela účinná
    - zpochybňuje použitelnost menších ukrajinských dronů se zavěšeným kulometem (video tu bylo dnes; moje pozn: mně se to zdá taky jako v praxi nepoužitelné)
    - krátké, ale hezké video ze Statohoru, pro Ukrajinu kulturně velmi významného a znovu osvobozeného; kláštery a kostely se zdají být nepoškozené
    - diplomatický štulec Rusku i Kadyrovi: Ukrajina jako první na světě uznává Čečnu za nezávslý stát okupovaný Ruskem
    - naprosto nevěří v útok z Běloruska, resp. pokud by nastal nevěří v jeho úspěch
    - vedení Antonova bylo varováno před možnou válkou, ale vyprdli se na to, což je činí zodpovědnými i za ztrátu Myrji
    - hodně vtipně glosuje náraz Su-34 do ruského domu, který zavinil 15 mrtvých, ruské vedení oznámilo, že je dům normálně obyvatelný (moje poznámka: dům nyní bez oken, vyhořelý, ale stojí, to plebsu stačí, pravila moskevská šlechta)
    - ruské protiútoky u Kreminy a Svatove
    - na chersonské frontě zejména starší lidé nechtějí být Rusy tzv. "evakuování"Skrýt celý příspěvek

    • bently
      07:36 19.10.2022

      "Rusko je asi první země na světě, která oznamuje anexi území, ze kterých zároveň utíká."
      Proč to překvapení? Rusko bylo vždy zemí, kde dnes znamená zítra.

      "Rusko je asi první země na světě, která oznamuje anexi území, ze kterých zároveň utíká."
      Proč to překvapení? Rusko bylo vždy zemí, kde dnes znamená zítra.

      • PavolR
        08:10 19.10.2022

        To by bol fór, keby teraz Rusi horko ťažko realizovali evakuáciu pravého brehu Dnepra, aby ich potom, po ofenzíve na Melitopol, Ukrajinci obkľúčili na ľavom brehu. :-D

        To by bol fór, keby teraz Rusi horko ťažko realizovali evakuáciu pravého brehu Dnepra, aby ich potom, po ofenzíve na Melitopol, Ukrajinci obkľúčili na ľavom brehu. :-D

        • HumInt
          08:16 19.10.2022

          Boha, neprezrádzaj!

          Boha, neprezrádzaj!

    • Roland
      08:19 19.10.2022

      a divil bych se, kdyby z něj Rusové vedení Surovikinem Ukrajincům neudělali vlastní verzi bitvy o Severodoněck)

      Cherson se dá odstřihnout - sd nešel

      a divil bych se, kdyby z něj Rusové vedení Surovikinem Ukrajincům neudělali vlastní verzi bitvy o Severodoněck)

      Cherson se dá odstřihnout - sd nešel

      • AR10
        10:25 19.10.2022

        Celé to má ešte ten rozmer, že Kherson padol pomerne rýchlo a masa civilistov z neho nestihla utiecť. No a nemyslím si, že by pol roka ruskej okupácie prispelo Rusom na popularite. ...Zobrazit celý příspěvek

        Celé to má ešte ten rozmer, že Kherson padol pomerne rýchlo a masa civilistov z neho nestihla utiecť. No a nemyslím si, že by pol roka ruskej okupácie prispelo Rusom na popularite. No a teraz si predstavte mesto s tisíckami naštvaných civilistov, ktorí síce nemajú zbrane ani výcvik, ale mesto dobre poznajú a žijú s vedomím, že pomoc je pár kilometrov od nich.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          14:08 19.10.2022

          Ano, v podstatě to není evakuace ale nucená deportace.

          Ano, v podstatě to není evakuace ale nucená deportace.

  • Wirbelwind
    00:44 19.10.2022

    Islamisti v SY dokazali pravidelne posielat primitivne drony na ruske pozicie, ktorymi dokazali vytazovat protivzdusnu obranu. Staci dolet okolo 150km, zopar kg vybusniny a ...Zobrazit celý příspěvek

    Islamisti v SY dokazali pravidelne posielat primitivne drony na ruske pozicie, ktorymi dokazali vytazovat protivzdusnu obranu. Staci dolet okolo 150km, zopar kg vybusniny a pravidelne zasypat ruske letiska, zakladne, pozicie - do toho mix HARM, pripadne na niektore drony z hufu dat navadzanie na radarovy signal v cielovej oblasti....

    Co sa tyka balistickych rakiet z Iranu...Pakistan by nejake nepredal? :)Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...