VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Mr.Tomas
    15:51 11.10.2022

    OT: ruská hliadka križujúca Sýriu je štastná, že patrola ktorú stretli nie je ukrajinská. Zn: vzadu na Tajfúne vidieť symbol ...Zobrazit celý příspěvek

    OT: ruská hliadka križujúca Sýriu je štastná, že patrola ktorú stretli nie je ukrajinská. Zn: vzadu na Tajfúne vidieť symbol Z.

    https://twitter.com/AFP/status... Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      17:10 11.10.2022

      ano, tito Rusi skutocne mozu byt vysmiati, ze na nich vysla sluzba v Syrii, otazka ako dlho im to vydrzi, nez budu preveleni :)

      ano, tito Rusi skutocne mozu byt vysmiati, ze na nich vysla sluzba v Syrii, otazka ako dlho im to vydrzi, nez budu preveleni :)

  • arrow
    15:47 11.10.2022

    Arcilotr začíná škemrat o jednání s Bidenem

    Arcilotr začíná škemrat o jednání s Bidenem

    • Robo
      15:53 11.10.2022

      No Lavrov zrovna nažhaveně nepůsobí . ...Zobrazit celý příspěvek

      No Lavrov zrovna nažhaveně nepůsobí .
      https://www.google.com/url?sa=... Skrýt celý příspěvek

      • arrow
        15:59 11.10.2022

        Teče jim hodně do bot.možná poškození kerčského mostu Putina děsí. A ještě víc děsí myšlenka na rakety s delším doletem.

        Teče jim hodně do bot.možná poškození kerčského mostu Putina děsí. A ještě víc děsí myšlenka na rakety s delším doletem.

    • Falko
      16:54 11.10.2022

      Podľa mňa by mal jednať len a len zo Zelenskim!!! Žiadne hranie sa na veľmoc s privilégiámi.

      Podľa mňa by mal jednať len a len zo Zelenskim!!! Žiadne hranie sa na veľmoc s privilégiámi.

      • Misonek 76
        16:56 11.10.2022

        Zelensky nemuze jednat s Putinem.

        Zelensky nemuze jednat s Putinem.

      • Lyšák
        18:45 11.10.2022

        Na jednání je pozdě. Může se jedině stáhnout.

        Na jednání je pozdě. Může se jedině stáhnout.

  • jj284b
    15:34 11.10.2022

    V jednom ale ruske utoky na civilistov uspeli... Ukrajina zmenila priority co sa tyka dodavok zbrani.. kym v minulosti mali prioritu delostrelecke systemy, teraz ma prioritu PVO.. ...Zobrazit celý příspěvek

    V jednom ale ruske utoky na civilistov uspeli... Ukrajina zmenila priority co sa tyka dodavok zbrani.. kym v minulosti mali prioritu delostrelecke systemy, teraz ma prioritu PVO.. ostava nam len dufat ze tok delostreleckej municie a novych systemov ostane zachovany, pripadne sa bude zvysovat...Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      16:29 11.10.2022

      Blbý je, že na PVO trvá výcvik dlouho a není jich na rozdávání jak v případě houfnic. Kdyby se alespoň ti Izraelci rozhoupali... To by se mnohé změnilo.

      Blbý je, že na PVO trvá výcvik dlouho a není jich na rozdávání jak v případě houfnic. Kdyby se alespoň ti Izraelci rozhoupali... To by se mnohé změnilo.

    • flanker.jirka
      17:53 11.10.2022

      Jo, chtělo by to i jiné stíhačky. Možná Vás to překvapí, ale ukrajinská armáda potřebuje dlouhodobě úplně všechno, včetně uniforem a výstroje, jinak by chodili jako drbani z ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo, chtělo by to i jiné stíhačky.
      Možná Vás to překvapí, ale ukrajinská armáda potřebuje dlouhodobě úplně všechno, včetně uniforem a výstroje, jinak by chodili jako drbani z povstaleckých území.Skrýt celý příspěvek

  • pjanyska
    14:53 11.10.2022

    Tak už se to veze, to je rychlovka:
    https://twitter.com/markito017...

    Tak už se to veze, to je rychlovka:
    https://twitter.com/markito017...

    • Mortles
      15:00 11.10.2022

      Je potřeba!

      Je potřeba!

    • dušanR
      15:35 11.10.2022

      Kto rýchlo dáva , dvakrát dáva! Že by to poznali aj v nemecku ?

      Kto rýchlo dáva , dvakrát dáva! Že by to poznali aj v nemecku ?

      • Raiden
        15:54 11.10.2022

        No možná jen Němci zjistili, že i když se zkoušeli držet zpátky, tak Rus jim stejně plyn pod nějakou záminkou zastavil. A když pak i vyletěl do vzduchu NS tak nemají už vlastně ...Zobrazit celý příspěvek

        No možná jen Němci zjistili, že i když se zkoušeli držet zpátky, tak Rus jim stejně plyn pod nějakou záminkou zastavil. A když pak i vyletěl do vzduchu NS tak nemají už vlastně žádný ekonomický důvod proč dodávky zbraní brzdit. Druhá věc že po tolika letech pacifismu mají prázdné sklady, ale jestli v Německu padnou alespoň ty politické překážky tak to bude jen dobře.Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          16:44 11.10.2022

          Hmm a nebo to bude i tim ze jim raketa moskalu poskodila velvyslanectvi. Nemeckej velvyslanec musel bejt hodne nasranej.

          Hmm a nebo to bude i tim ze jim raketa moskalu poskodila velvyslanectvi. Nemeckej velvyslanec musel bejt hodne nasranej.

          • danny
            17:17 11.10.2022

            good point...

            good point...

      • Poly
        16:30 11.10.2022

        Kdoví kde se začalo s výcvikem.

        Kdoví kde se začalo s výcvikem.

    • MaVeRick114
      17:06 11.10.2022

      tak už je (IRIS-T SLM) aj na UA:
      zdroj:
      https://www.spiegel.de/politik...

      tak už je (IRIS-T SLM) aj na UA:
      zdroj:
      https://www.spiegel.de/politik...

    • AtreidesSVK
      17:26 11.10.2022

      Otázka od laika: Proti čomu z toho, čo teraz Russ na ukrajinu posiela to bude aj účinné. Často sa spomínajú "protiraketové" systémy. Nie je ale IRIS-T systém Krátkeho dosahu učinný ...Zobrazit celý příspěvek

      Otázka od laika: Proti čomu z toho, čo teraz Russ na ukrajinu posiela to bude aj účinné. Často sa spomínajú "protiraketové" systémy. Nie je ale IRIS-T systém Krátkeho dosahu učinný maximálne tak proti (podzvukovým??) strelám s plochou dráhou letu?Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        22:55 11.10.2022

        A nelieta ich podľa teba dosť, aby sa tam tie Irisy uplatnili? :)

        A nelieta ich podľa teba dosť, aby sa tam tie Irisy uplatnili? :)

  • ante1891
    14:46 11.10.2022

    Tak minimálně svršek mostu se nahřál dostatečně, koleje jsou úplně slisované. V kombinaci s hašením musely být do té konstrukce zanesena obrovská pnutí a ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak minimálně svršek mostu se nahřál dostatečně, koleje jsou úplně slisované.
    V kombinaci s hašením musely být do té konstrukce zanesena obrovská pnutí a deformace.
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • leir
      15:08 11.10.2022

      To ale neznamená, že se tam nedá jezdit. :-/

      To ale neznamená, že se tam nedá jezdit. :-/

      • Hawk
        15:21 11.10.2022

        s motorem bez oleje taky můžeš jezdit, otázka je jak dlouho...

        s motorem bez oleje taky můžeš jezdit, otázka je jak dlouho...

      • jj284b
        15:22 11.10.2022

        ide zima.. som zvedavy ako ta konstrukcia to tomto teplotnom namahani (a haseni vodou) vydrzi mrazy..

        ide zima.. som zvedavy ako ta konstrukcia to tomto teplotnom namahani (a haseni vodou) vydrzi mrazy..

      • ante1891
        18:28 11.10.2022

        Nejde o to jestli se tam dá jezdit, ale jakou to má kapacitu. Silniční část mostu už taky funguje, ale jen na 2% původní kapacity. Pokud by takhle fungovala i železniční část, tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Nejde o to jestli se tam dá jezdit, ale jakou to má kapacitu. Silniční část mostu už taky funguje, ale jen na 2% původní kapacity. Pokud by takhle fungovala i železniční část, tak je to super.Skrýt celý příspěvek

        • leir
          19:13 11.10.2022

          80 km/h versus 20 km/h. Méně vlaků, ale nižší zatížení na nápravu bych nečekal.

          80 km/h versus 20 km/h. Méně vlaků, ale nižší zatížení na nápravu bych nečekal.

    • Theokotos
      16:41 11.10.2022

      Jak už se dalo usuzovat z videií z výbuchu, byl tam takový žár, že se tavily koleje a hořela ocel. Při takovém žáru nikdy nevíte, k jakým strukturálním změnám v materiálu došlo, do ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak už se dalo usuzovat z videií z výbuchu, byl tam takový žár, že se tavily koleje a hořela ocel. Při takovém žáru nikdy nevíte, k jakým strukturálním změnám v materiálu došlo, do jaké hloubky a v jakém rozsahu.
      Most může ještě sloužit, ale přitom se v konstrukci mohou šířit trhliny, které by ve "zdravém" materiálu nebyly a jednoho dne "zničehonic" může dojít ke katastrofě.
      Podle mě oprava potrvá minimálně měsíce.Skrýt celý příspěvek

    • danny
      16:47 11.10.2022

      Úvaha: v Kerčské úžině bývá dost divoké počasí, takže konstrukce mostu musí počítat s odvodem značného objemu dešťových srážek a být nějak ošetřena proti mrazu. Tekutiny by se tedy ...Zobrazit celý příspěvek

      Úvaha: v Kerčské úžině bývá dost divoké počasí, takže konstrukce mostu musí počítat s odvodem značného objemu dešťových srážek a být nějak ošetřena proti mrazu. Tekutiny by se tedy nikde neměly hromadit, aby nedocházelo k poškození ledem. Nedalo by se odhadnout, jaký objem paliva vsáknul do štěrkového lože a kolik energie mohla předat část stékající po konstrukci? Jde mi o to, jestli je vyhřátí primárně povrchové, nebo se dostalo do hlubších struktur.
      Jinak pro odstraňování vyhořelých vagonů byly použity dva železniční jeřáby, které se pohybovaly v těsné blízkosti, tedy na jednom segmentu mostu spolu s nákladem. Když koukám na něco obdobného, tak např. EDK 750 ČSD váží 120 t. Podle dostupných fotografií tak trať zvládla pohyb min. 350 t soupravy při manipulaci s nákladem. Když koukám na cisternové vozy, obvykle se prázdná hmotnost pohybuje někde mezi 18 - 23t, plná 80-90t. U většiny dieselových lokomotiv se to pohybuje od 60 do 120t, elektriky kolem 70t. Pokud to takhle laicky porovnám, měl by poškozený úsek (pokud tam nejsou nějaké praskliny, kde jim v zimě zamrzne voda) standardní provoz šnečí rychlostí zvládnout.Skrýt celý příspěvek

  • alansi
    14:39 11.10.2022

    Tak Rusko zřejmě Indii ukradlo tanky T-90S, které mu předtím Indie poslala k modernizaci. Respektive neukradlo, jen si je "půjčilo" na válku s ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak Rusko zřejmě Indii ukradlo tanky T-90S, které mu předtím Indie poslala k modernizaci. Respektive neukradlo, jen si je "půjčilo" na válku s Ukrajinou

    https://armadnizpravodaj.cz/po... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      14:54 11.10.2022

      O tom už sa písalo už skôr, že sa na Ukrajine objavili nejaké neštandardné tanky T-90 ktoré by sa výbavou ponášajú na tie indické. Nie je však jasné či ide o naozaj indické tanky ...Zobrazit celý příspěvek

      O tom už sa písalo už skôr, že sa na Ukrajine objavili nejaké neštandardné tanky T-90 ktoré by sa výbavou ponášajú na tie indické. Nie je však jasné či ide o naozaj indické tanky alebo uloženky ktoré sa vyrobili nad rámec kontraktuSkrýt celý příspěvek

      • jj284b
        15:36 11.10.2022

        rusi nic nerobia "nad ramec kontraktu" T90S je exportny model.. plus, oni nevyrabaju nove tanky.. len prerabaju stare... a T90S je prakticky T72B obr1989 doplneny o system riadenia ...Zobrazit celý příspěvek

        rusi nic nerobia "nad ramec kontraktu" T90S je exportny model.. plus, oni nevyrabaju nove tanky.. len prerabaju stare... a T90S je prakticky T72B obr1989 doplneny o system riadenia palby 1A45, termokameru a system Sthora-1... (aj ked indicke T90S ho napr nemaju)Skrýt celý příspěvek

  • pajo
    14:35 11.10.2022

    OT: dnes v Prahe bola podpisana zmluva na Leopard 2A4 a vyprostovacieho vozidla pre ACR.
    https://www.rheinmetall.com/en...

    OT: dnes v Prahe bola podpisana zmluva na Leopard 2A4 a vyprostovacieho vozidla pre ACR.
    https://www.rheinmetall.com/en...

  • SeaWolf
    14:19 11.10.2022

    Lavrov měl zase vtipný den. Putin to evidentně chce nějak ukecat : "Rusko je připraveno posoudit případný návrh na setkání prezidentů Vladimira Putina a Joea Bidena na okraj ...Zobrazit celý příspěvek

    Lavrov měl zase vtipný den. Putin to evidentně chce nějak ukecat :
    "Rusko je připraveno posoudit případný návrh na setkání prezidentů Vladimira Putina a Joea Bidena na okraj nadcházejícího summitu skupiny G20, pokud se takový návrh objeví. Prohlásil to v ruské televizi šéf ruské diplomacie Sergej Lavrov."Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      14:21 11.10.2022

      To uz je volani o pomoc.

      To uz je volani o pomoc.

    • Ján Paliga
      14:23 11.10.2022

      Namiesto Bidena stačí radový úradník... Aby si Vodca nenamyslal... :)

      Namiesto Bidena stačí radový úradník... Aby si Vodca nenamyslal... :)

      • GlobeElement007
        14:33 11.10.2022

        Poslal bych tam Pelosi.

        Jednak tam určitě ráda pojede, ta se nechá ukázat všude a druhak jednat s takovou jedubabou, to bude očistec i pro kompletní ruskou delegaci.

        Poslal bych tam Pelosi.

        Jednak tam určitě ráda pojede, ta se nechá ukázat všude a druhak jednat s takovou jedubabou, to bude očistec i pro kompletní ruskou delegaci.

        • danny
          14:51 11.10.2022

          Ty jsi ale zlomyslný:-)

          Ty jsi ale zlomyslný:-)

        • Jura z Hané
          15:06 11.10.2022

          A že by vzali Sarkozyho s tou krasotinkou o tom jsi neuvažoval.

          A že by vzali Sarkozyho s tou krasotinkou o tom jsi neuvažoval.

      • Jura z Hané
        14:35 11.10.2022

        A nechat ho čekat to on má rád.

        A nechat ho čekat to on má rád.

    • Mr.Tomas
      14:46 11.10.2022

      Mali by ho američania aspoň trochu "poškádliť" a upozorniť, že ak chcú jednať o Ukrajine tak tam úraduje iný prezident ktorého treba požiadať o stretnutie. Ale vraj je teraz dosť ...Zobrazit celý příspěvek

      Mali by ho američania aspoň trochu "poškádliť" a upozorniť, že ak chcú jednať o Ukrajine tak tam úraduje iný prezident ktorého treba požiadať o stretnutie. Ale vraj je teraz dosť zaneprázdnený.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      14:58 11.10.2022

      Prý: Pokud se takový návrh objeví :D :D :D :D Ty vole jako musím uznat, že na to jaký to je buran, tak dokáže volit slova někdy hodně šikovně. Taková jemná prosba o setkání, která ...Zobrazit celý příspěvek

      Prý: Pokud se takový návrh objeví :D :D :D :D
      Ty vole jako musím uznat, že na to jaký to je buran, tak dokáže volit slova někdy hodně šikovně.
      Taková jemná prosba o setkání, která ovšem nevyvolá podezření u lidu.Skrýt celý příspěvek

      • leir
        15:09 11.10.2022

        Lavrov určitě není blbej. Jenom je to darebák.

        Lavrov určitě není blbej. Jenom je to darebák.

    • dušanR
      15:49 11.10.2022

      A o čom chcel Putin jednať ? Čo bombardujú Aliašku ?

      A o čom chcel Putin jednať ? Čo bombardujú Aliašku ?

      • Jura z Hané
        16:16 11.10.2022

        To ne , ale bojí se aby nezačali z Aliašky bombardovat Sibiř.(:-))

        To ne , ale bojí se aby nezačali z Aliašky bombardovat Sibiř.(:-))

    • LAMP
      07:08 12.10.2022

      USA už Lavrovovu nabídku odbyly jako nezajímavou.
      https://www.reuters.com/world/...

      USA už Lavrovovu nabídku odbyly jako nezajímavou.
      https://www.reuters.com/world/...

  • jarda.zaruba@gmail.com
    13:53 11.10.2022

    zajímavý článek v The Atlantic z 10.10.2022 o tom jak se změnilo vnímání ruského jazyka a ruské kultury na ...Zobrazit celý příspěvek

    zajímavý článek v The Atlantic z 10.10.2022 o tom jak se změnilo vnímání ruského jazyka a ruské kultury na Ukrajině:
    https://www.theatlantic.com/id... Skrýt celý příspěvek

  • AtreidesSVK
    13:46 11.10.2022

    OT: 16 x Zuzana 2 pre UA za 92 mil EUR (info Jaro Nad vcera v rozhovore pre SME). Ak dobre pocitam to je Cca 5,75 mil EUR/kus. Vcera davali na CT v reporteroch info o ceskych ...Zobrazit celý příspěvek

    OT: 16 x Zuzana 2 pre UA za 92 mil EUR (info Jaro Nad vcera v rozhovore pre SME). Ak dobre pocitam to je Cca 5,75 mil EUR/kus. Vcera davali na CT v reporteroch info o ceskych Cezaroch. Lietali tam miliardy CZK hore dole. A nejak sa v tom stracam. Aka je teda vlastne aktualna jednotkova cena za Cezara pre CR?Skrýt celý příspěvek

    • Cenzor
      14:04 11.10.2022

      Cena Caesarů je nakonec 8,51mld. Kč oproti původní 6mld.Kč. Nicméně UA asi dostala "množstevní" slevu, protože při 52ks pro Ačr byla jednotková cena Z2 180lil. ...Zobrazit celý příspěvek

      Cena Caesarů je nakonec 8,51mld. Kč oproti původní 6mld.Kč. Nicméně UA asi dostala "množstevní" slevu, protože při 52ks pro Ačr byla jednotková cena Z2 180lil. Kč:

      https://www.armadninoviny.cz/n... Skrýt celý příspěvek

      • AtreidesSVK
        14:06 11.10.2022

        Dik za info.

        Dik za info.

      • Clanek
        14:15 11.10.2022

        Jednotkova cena Z2 pro ACR se nikdy nezjistila, cely nakup byl ze strany ACR/MO naproste fiasko, behem ktereho dle slovenske strany cenu nikdy nikdo ani nepoptal(!), jen si ji ...Zobrazit celý příspěvek

        Jednotkova cena Z2 pro ACR se nikdy nezjistila, cely nakup byl ze strany ACR/MO naproste fiasko, behem ktereho dle slovenske strany cenu nikdy nikdo ani nepoptal(!), jen si ji vyvodili z jednotkove ceny pro OSSR. Takze ACR cenu Z2 nevedela, ale vedela ze je pry moc draha. No a jak vidime z vysledne ceny Caesaru, ACR neznala cenu ani toho Caesaru, jen tady zase vedela, ze bude supr levnej.
        Ostuda, blamaz... na druhou stranu taky dlouholety standard nakupu na MO.Skrýt celý příspěvek

        • AtreidesSVK
          14:20 11.10.2022

          Tiez mi to tak pripada, ze pri realnej sutazi by sa s cenou Z2 dostali asi na lepsie cisla. Na druhu stranu treba uprimne povedat kolko by trvalo vyrobit na Slovensku tych 52 ...Zobrazit celý příspěvek

          Tiez mi to tak pripada, ze pri realnej sutazi by sa s cenou Z2 dostali asi na lepsie cisla. Na druhu stranu treba uprimne povedat kolko by trvalo vyrobit na Slovensku tych 52 kusov? 4 roky?Skrýt celý příspěvek

          • peter111
            14:39 11.10.2022

            Tak ty cezary na tom jsou s dodáním podobně..

            Tak ty cezary na tom jsou s dodáním podobně..

          • Nesher
            14:43 11.10.2022

            Koukám, že si tu někdo, stejně jako novinář z ČT plete pojem SŘP dělostřelectva a SŘP děla. Když to hodně zjednodušším, tak ten první je sytém, který tomu druhému říká kam, kdy ...Zobrazit celý příspěvek

            Koukám, že si tu někdo, stejně jako novinář z ČT plete pojem SŘP dělostřelectva a SŘP děla. Když to hodně zjednodušším, tak ten první je sytém, který tomu druhému říká kam, kdy a kolikrát střílet. Ten druhý pak na základě takto získaných údajů nastaví samotné dělo.
            Ten první bývá většinou na výrobci děla nezávislý, protože se nepoužívá jenom pro děla, ale třeba i minomety či raketomety, které mají často odlišného výrobce. Například Dánsko používá pro francouzské Caeasry vlastní systém Thor. Norové zase pro K9 systém Odin. A AČR bude mít SŘP dělostřelectva založený na německém systému Adler, který umí jak děla, tak minomety, tak i raketomety. SŘP děla pochopitelně dodají Francouzi. Jediné co je potřeba zajistit je, aby si oba systémy navzájem rozuměly. A to na základě standardních protokolů NATO zajistí VTU spolu s Nexter.
            A nikoliv, pokud nemá zákazník Z2 zavedený i DELOSYS, tak se Z2 integruje do zákazníkova SŘP dělostřelectva.
            Kdyby se s každým systémem dodával i vlastní SŘP dělostřelectva, tak by se z toho museli ve štábech zbláznit.
            Tyhle věci jsou zcela elementární, pokud chce někdo diskutovat na military webu, měl by ten rozdíl chápat.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            14:46 11.10.2022

            Pardon, patří to pod příspěvek moudrého údržbáře

            Pardon, patří to pod příspěvek moudrého údržbáře

          • Sgt Murphy
            15:07 11.10.2022

            Výrobné kapacity sa odzrkadľujú od dopytu a ich navýšenie sa rozráta do výslednej ceny vozidiel, pričom platí že čím viac vozidiel tým nižšia cenovka. A pokiaľ by ČR mala záujem ...Zobrazit celý příspěvek

            Výrobné kapacity sa odzrkadľujú od dopytu a ich navýšenie sa rozráta do výslednej ceny vozidiel, pričom platí že čím viac vozidiel tým nižšia cenovka. A pokiaľ by ČR mala záujem určite sa dala dojednať aj nejaká výroba/kompletizácia húfnic v ČR aby ich mali dodané rýchlejšie. Dodávky Caesar budú pre AČR dokončené tiež až do konca roka 2026. Že sú Caesary drahšie než Zuzany 2 som tu prízvukoval často, tak teraz to tu máte priatelia čierne na bielom. Ale dúfam že teda s nimi Česi budú spokojnejší než Dáni, ktorý ich odosielajú na Ukrajinu s vysvetlením že nespĺňajú požiadavky stanovené ich armádou. A som zvedavý teda ako dopadne tá vaša unikátna špeciálna plne automatická verzia vyrobená vraj len pre AČR (aspoň podľa miestnych zbraňových expertov) .Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            15:59 11.10.2022

            Nesher Dík za vysvetlenie, ako píšeš vychádzal som z tej reportaže, kde to poplietol novinár ČT. Že to popletiem ja alebo novinár sa ešte dá pochopit, ale že to nedokáže tak ako ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher

            Dík za vysvetlenie, ako píšeš vychádzal som z tej reportaže, kde to poplietol novinár ČT. Že to popletiem ja alebo novinár sa ešte dá pochopit, ale že to nedokáže tak ako ty vysvetlit general delostrelectva z generalneho štábu, to je na zamyslenie, doporučujem pozriet ako sa v tom motal a nič nepovedal, len že to je všetko podla požiadavkov armady.Skrýt celý příspěvek

      • tombo
        14:54 11.10.2022

        Mam dotaz.. aky bol dovod menit system riadenia palby na tych Ceasaroch za norsky a potom za nemecky?

        Mam dotaz.. aky bol dovod menit system riadenia palby na tych Ceasaroch za norsky a potom za nemecky?

        • Scotty
          17:33 11.10.2022

          V samotných dělech se nic nemění. Také se o norském sytému vždy jen uvažovalo nebo spíš spekulovalo. Nakonec vyhrál sytém řízení palby dělostřelectva z Německa.

          V samotných dělech se nic nemění. Také se o norském sytému vždy jen uvažovalo nebo spíš spekulovalo. Nakonec vyhrál sytém řízení palby dělostřelectva z Německa.

        • Sergej7490
          17:45 11.10.2022

          Ziadny sa nemenil, mas to vysvetlene vyssie.

          Ziadny sa nemenil, mas to vysvetlene vyssie.

          • tombo
            19:29 11.10.2022

            Dik prehliadol som to.

            Dik prehliadol som to.

    • mudry.udrzbar
      14:06 11.10.2022

      Medializovaná bola čiastka 8,52 mld Kč za 52 hufnic, to vychádza cca 6,5 mil EUR/kus. Či je to konečná cena a čo všetko obsahuje, to netusím. Každopádne včera som videl tu ...Zobrazit celý příspěvek

      Medializovaná bola čiastka 8,52 mld Kč za 52 hufnic, to vychádza cca 6,5 mil EUR/kus. Či je to konečná cena a čo všetko obsahuje, to netusím.

      Každopádne včera som videl tu reportáž na ČT a sučasťou dodávky nebude system riadenia palby, to ma šokovalo a pride mi ako hlupost kupovat do francuzskych hufnic nemecky alebo norsky system riadenia palby (tie boli riešene v reportáži).

      Predpokladám, že Zuzany 2 sú dodávané vrátane systemu DELOSYS.Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        14:27 11.10.2022

        No otvorene, nečakal som, že Caesary budú drahšie ako Zuzany 2, minimálne aspoň podľa medializovaných informácií počas výberu. Pokiaľ je rozdiel ceny 10% v prospech Zuzany 2 a ...Zobrazit celý příspěvek

        No otvorene, nečakal som, že Caesary budú drahšie ako Zuzany 2, minimálne aspoň podľa medializovaných informácií počas výberu.

        Pokiaľ je rozdiel ceny 10% v prospech Zuzany 2 a ešte k tomu bez systému riadenia paľby, tak potom aké parametre má Caesar lepšie ako Zuzana 2, tak aby sa oplatilo za Caesar priplatiť 10 až 20% oproti Zuzane 2?Skrýt celý příspěvek

        • Silver
          14:31 11.10.2022

          Teda okrem nemožnosti prechodu cez nepriateľom zákerne nastrčenej križovatky tvaru T.

          Teda okrem nemožnosti prechodu cez nepriateľom zákerne nastrčenej križovatky tvaru T.

          • AtreidesSVK
            14:42 11.10.2022

            Nechcem vyvolavat flame. Na com sa asi zhodneme vsetci je to, ze netransparentnost akejkolvek sutaze vyhovuje ako dodavatelovi tak aj uradnikom. Vzdy sa da vyhovorit na nutnust ...Zobrazit celý příspěvek

            Nechcem vyvolavat flame. Na com sa asi zhodneme vsetci je to, ze netransparentnost akejkolvek sutaze vyhovuje ako dodavatelovi tak aj uradnikom.
            Vzdy sa da vyhovorit na nutnust dokupenia sw alebo prislusenstva pri dodatocnom navysovani ceny a nemoznosti lahkeho porovnania cenovych ponuk od konkurencie pre laicku verejnost s tvrdenim, ze tam nemate zapocitane niektore polozky.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          17:35 11.10.2022

          Zapomínáte na inflaci.

          Zapomínáte na inflaci.

          • flanker.jirka
            17:57 11.10.2022

            A že se vždy inflace projeví až po ohlášení vítěze pseudosoutěže? :-D :-D :-D A nejde pouze o houfnice, stejně to prezentovalo MO v případě Spyderu a naposledy ta komedie s drony, ...Zobrazit celý příspěvek

            A že se vždy inflace projeví až po ohlášení vítěze pseudosoutěže? :-D :-D :-D A nejde pouze o houfnice, stejně to prezentovalo MO v případě Spyderu a naposledy ta komedie s drony, jedna cena uprostřed srpna a na začátku září zase pěkně nahoru.Skrýt celý příspěvek

      • skelet
        14:35 11.10.2022

        SŘP se mělo samostatně nakupovat od začátku. Kupuje se systém, který by měl pokrýt minomety, houfnice a tuším i případné raketomety.

        SŘP se mělo samostatně nakupovat od začátku. Kupuje se systém, který by měl pokrýt minomety, houfnice a tuším i případné raketomety.

      • Nesher
        14:56 11.10.2022

        Je to cena za komplet dodávku, včetně první dávky munice. Teď se jedná o dodávce 10 dalších, podpis dodatku smlouvy se možná odehraje ještě letos. Jinak, jak uvádím výše, motáš ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to cena za komplet dodávku, včetně první dávky munice.
        Teď se jedná o dodávce 10 dalších, podpis dodatku smlouvy se možná odehraje ještě letos.
        Jinak, jak uvádím výše, motáš dohromady SŘP dělostřelectva a SŘP děla.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      15:08 11.10.2022

      Upřímně, bez přesných detailů objednávky, jsou ty ceny reálně nic neříkající. Cenu houfnic CAESAR mohla ovlivnit skutečnost, že se budou vyrábět a montovat v ČR, pak k tomu můžeme ...Zobrazit celý příspěvek

      Upřímně, bez přesných detailů objednávky, jsou ty ceny reálně nic neříkající. Cenu houfnic CAESAR mohla ovlivnit skutečnost, že se budou vyrábět a montovat v ČR, pak k tomu můžeme připočíst certifikaci munice, kterou si budeme sami vyrábět, úpravu nabíjecího automatu atd. atd.
      Ukrajinci mohou kupovat hotový produkt bez nějakých větších specifikací, úprav, přenesení výroby atd. atd.
      Každý nákup vojenského materiálu je prostě specifický, proto nelze porovnávat jednotlivé nákupy, pokud neznáte jejich detaily. Bez detailu jsou to vše jen spekulace, kterým už buď člověk chce a nebo nechce věřit.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        08:02 12.10.2022

        Hlavně UA kupuje jen děla/náhradní díly mohou být součástí jiného kontraktu (platí je pravdepodobne UA, munice opět jiný kontrakt, atd.) Zatím co CR pre chazi na dělá jiné ráže a ...Zobrazit celý příspěvek

        Hlavně UA kupuje jen děla/náhradní díly mohou být součástí jiného kontraktu (platí je pravdepodobne UA, munice opět jiný kontrakt, atd.)

        Zatím co CR pre chazi na dělá jiné ráže a tím způsobem je potřeba vyměnit vše.Skrýt celý příspěvek

  • pjanyska
    13:25 11.10.2022

    Myslíte, že teď pošleme další tanky T72?
    https://twitter.com/Rheinmetal...

    Myslíte, že teď pošleme další tanky T72?
    https://twitter.com/Rheinmetal...

    • alansi
      13:36 11.10.2022

      Já myslím, že z článku se dá pochopit, že ano:
      https://www.ceskenoviny.cz/zpr...

      Já myslím, že z článku se dá pochopit, že ano:
      https://www.ceskenoviny.cz/zpr...

    • Náhodný kolemjdoucí
      13:59 11.10.2022

      To je spíš formalizace té předchozí dohody.

      To je spíš formalizace té předchozí dohody.

    • MildaIV
      14:10 11.10.2022

      Pokud tam budou posílat další T72, tak by je to chtělo nejdřív modernizovat jako Tomáše. Nemodernizovaných mají asi Ukrajinci dostatek po dodávkách od Rusú :)

      Pokud tam budou posílat další T72, tak by je to chtělo nejdřív modernizovat jako Tomáše. Nemodernizovaných mají asi Ukrajinci dostatek po dodávkách od Rusú :)

      • d_mm2288
        15:34 11.10.2022

        nesouhlas, UA potřebují všechno a potřebujou to hned.

        nesouhlas, UA potřebují všechno a potřebujou to hned.

        • segal7
          16:10 11.10.2022

          Nesouhlas, doba už je jinde - viz. protiofenziva u Chersonu, kde se průlom před týdnem povedl hlavně proto, že ukrajinské tanky měli převahu v noci ( polské PT91 a T72M1R)

          Nesouhlas, doba už je jinde - viz. protiofenziva u Chersonu, kde se průlom před týdnem povedl hlavně proto, že ukrajinské tanky měli převahu v noci ( polské PT91 a T72M1R)

      • Mortles
        15:43 11.10.2022

        Z určitých fotek mám pocit, že přesně tak se postupuje (že modernizovaný byl víc než jeden tank).

        Z určitých fotek mám pocit, že přesně tak se postupuje (že modernizovaný byl víc než jeden tank).

  • pjanyska
    13:23 11.10.2022

    Tihle si uz TikTok asi nenatočí:
    https://twitter.com/i/status/1...

    Tihle si uz TikTok asi nenatočí:
    https://twitter.com/i/status/1...

    • Standa
      16:03 11.10.2022

      Hmmmm, teda atmosféra jak na pohřbu.....

      Hmmmm, teda atmosféra jak na pohřbu.....

  • ABC123
    13:10 11.10.2022

    Ako su na tom financie UA pocas vojny. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ako su na tom financie UA pocas vojny. Rozhovor

    https://meduza.io/feature/2022... Skrýt celý příspěvek

  • Poly
    13:09 11.10.2022

    Moldavsko je špatné z toho, že není schopné zničit ruské střely a na systémy typu Patriot ( zajímavé že zmínil právě tento systém) nemají peníze. Možná tím naznačují něco přímo ...Zobrazit celý příspěvek

    Moldavsko je špatné z toho, že není schopné zničit ruské střely a na systémy typu Patriot ( zajímavé že zmínil právě tento systém) nemají peníze.

    Možná tím naznačují něco přímo americanum.

    https://timpul.md/articol/mini... Skrýt celý příspěvek

    • Náhodný kolemjdoucí
      14:02 11.10.2022

      Nebo sousednímu Rumunsku, které Patrioty také provozuje.

      Nebo sousednímu Rumunsku, které Patrioty také provozuje.

      • Poly
        14:04 11.10.2022

        Tak ti jim je dát/prodat nemůžou.

        Tak ti jim je dát/prodat nemůžou.

        • beepee
          14:14 11.10.2022

          Teoreticky by tam mohli poslat celou jednotku na výpomoc s PVO na základě mezivládní dohody, ne? I když Moldavsko není v NATO.

          Teoreticky by tam mohli poslat celou jednotku na výpomoc s PVO na základě mezivládní dohody, ne? I když Moldavsko není v NATO.

          • Poly
            14:42 11.10.2022

            Není v NATO a má územní spory. To se docela vylučuje s pomocí. Jako možné je všechno. Teď je naruby spousta dohod a předpokladů.

            Není v NATO a má územní spory. To se docela vylučuje s pomocí. Jako možné je všechno. Teď je naruby spousta dohod a předpokladů.

          • Janicekmac
            15:18 11.10.2022

            To poly
            Proč by rumunsko nemohlo pomoct samo Moldavsku ze své vlastní iniciativy? Jeden důvod, proč to všude jinde funguje a tady by to nešlo

            To poly
            Proč by rumunsko nemohlo pomoct samo Moldavsku ze své vlastní iniciativy? Jeden důvod, proč to všude jinde funguje a tady by to nešlo

          • Poly
            16:33 11.10.2022

            Janicekmac

            Protože by k tomu použilo americký systém určený k obraně Rumunska.

            Janicekmac

            Protože by k tomu použilo americký systém určený k obraně Rumunska.

        • Blejk
          14:16 11.10.2022

          Ale možná by šlo nějak zařídit, aby R. (třeba i nedopatřením) chránili též moldavský vzdušný prostor.v

          Ale možná by šlo nějak zařídit, aby R. (třeba i nedopatřením) chránili též moldavský vzdušný prostor.v

    • MildaIV
      14:21 11.10.2022

      Když už, tak ještě přidat protilodní střely.

      Když už, tak ještě přidat protilodní střely.

  • Pedrodj007
    13:03 11.10.2022

    Wagnerovci pri Bachnute precvičujú modlenie sa

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Wagnerovci pri Bachnute precvičujú modlenie sa

    https://twitter.com/GalileoArm...

  • Knightrider
    13:01 11.10.2022

    Být pěšákem na který se zaměří dělostřelectvo je peklo. Vytloukají je skoro po jednom. Žádná baráž ale přesný úder, korekce další přesný úder na ty co se rozutekli a finiš. Ani ...Zobrazit celý příspěvek

    Být pěšákem na který se zaměří dělostřelectvo je peklo. Vytloukají je skoro po jednom. Žádná baráž ale přesný úder, korekce další přesný úder na ty co se rozutekli a finiš. Ani modleni fesakum nepomohlo. 3 rány a kdo nebyl mrtvej, tak se chystá vykrvácet
    https://twitter.com/GalileoArm... Skrýt celý příspěvek

    • Pedrodj007
      13:04 11.10.2022

      :) tak mam prvy duplikat. Nie úmyselne

      :) tak mam prvy duplikat. Nie úmyselne

    • sgaba
      13:13 11.10.2022

      Co se jim asi tak honí hlavou? Běžel bych okamžitě minimálně 500 metrů pryč a raději dál. Přece si nemohli myslet, že to na tom ostřelovaném místě nějak přetrpí.

      Co se jim asi tak honí hlavou? Běžel bych okamžitě minimálně 500 metrů pryč a raději dál. Přece si nemohli myslet, že to na tom ostřelovaném místě nějak přetrpí.

      • Knightrider
        13:16 11.10.2022

        Vlezl do nedaleké díry po první ráně a ani ti nepomohlo. To možná platí při tý jejich baráži, ale nechápou, že oni jsou ten jednotlivý cíl, ne okopy a ty jejich fox hole

        Vlezl do nedaleké díry po první ráně a ani ti nepomohlo. To možná platí při tý jejich baráži, ale nechápou, že oni jsou ten jednotlivý cíl, ne okopy a ty jejich fox hole

  • Poly
    13:00 11.10.2022

    Originální text na Tme (odkaz na seznamcz) https://t.me/volyamedia/432.... Údajně mohla být ruská ztráta vážná a dlouhodobá a mohl to být jeden z důvodů masivního raketového ...Zobrazit celý příspěvek

    Originální text na Tme (odkaz na seznamcz)


    https://t.me/volyamedia/432....

    Údajně mohla být ruská ztráta vážná a dlouhodobá a mohl to být jeden z důvodů masivního raketového ostřelování Ukrajiny.Skrýt celý příspěvek

  • Iruka
    12:33 11.10.2022

    Rusko na Ukrajině zřejmě používá tanky T-90S, které patří Indii. Indové je poslali na modernizaci do Ruska a Rusové s bohorovností svou vlastní je přesměrovali na Ukrajinu. To se v ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko na Ukrajině zřejmě používá tanky T-90S, které patří Indii. Indové je poslali na modernizaci do Ruska a Rusové s bohorovností svou vlastní je přesměrovali na Ukrajinu. To se v Dillí líbit nebude ...

    https://bulgarianmilitary.com/... Skrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      12:41 11.10.2022
    • mudry.udrzbar
      12:46 11.10.2022

      skor by som za tym videl tajnu dohodu s Indiou, ktora urcite nebo lacná...kazdopadne ma prekvapilo, že India ma podstatne viac tankov T-90 ako Rusko, v článku zmienujú až 1450.

      skor by som za tym videl tajnu dohodu s Indiou, ktora urcite nebo lacná...kazdopadne ma prekvapilo, že India ma podstatne viac tankov T-90 ako Rusko, v článku zmienujú až 1450.

      • d_mm2288
        12:55 11.10.2022

        Ja si nemyslim, ze to bude tajna dohoda s Indii. Proste jen rusky stat odebral vyvozni povoleni ruske spolecnosti dodat tanky indicke spolecnosti / statu na zaklade zakonneho ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja si nemyslim, ze to bude tajna dohoda s Indii. Proste jen rusky stat odebral vyvozni povoleni ruske spolecnosti dodat tanky indicke spolecnosti / statu na zaklade zakonneho duvodu, ze vojenska technika je potrebna pro MO RF, a rovnou UVZ predlozili kontrakt na dodavku t-90s. Vsechno dle zakona a indove s tim neudelaj nic.Skrýt celý příspěvek

        • Harvest
          13:36 11.10.2022

          Nemyslím si, že by takúto prasárnu urobili tak dôležitému zákazníkovy ako je India. Tú súhlasím s udrzbarom, Indove sa nejako dohodli s Rusom ze rusi môžu používať proti UA aj ich ...Zobrazit celý příspěvek

          Nemyslím si, že by takúto prasárnu urobili tak dôležitému zákazníkovy ako je India.
          Tú súhlasím s udrzbarom, Indove sa nejako dohodli s Rusom ze rusi môžu používať proti UA aj ich tanky co sú teraz v Rusku. Co za to od rusov dostanú na oplátku netuším.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            14:08 11.10.2022

            suhlasim, toto je Indicky prispevok RUS vojne...stale to mozu zahrat na RUS nas oklamali, ale realnejsie je ze sa dohodli a Indovia vyprazdnia RUS spajzu

            suhlasim, toto je Indicky prispevok RUS vojne...stale to mozu zahrat na RUS nas oklamali, ale realnejsie je ze sa dohodli a Indovia vyprazdnia RUS spajzu

          • Ján Paliga
            23:23 11.10.2022

            Skôr India bude hľadať nového dodávateľa zbraní, ale hlavne know-how v rámci "indianizácie"...

            Skôr India bude hľadať nového dodávateľa zbraní, ale hlavne know-how v rámci "indianizácie"...

    • Náhodný kolemjdoucí
      14:10 11.10.2022

      Nemohly by být z objednávky pro Egypt, případně zbytky z nějakého nepovedeného obchodu?

      Nemohly by být z objednávky pro Egypt, případně zbytky z nějakého nepovedeného obchodu?

  • StatusQuo
    12:31 11.10.2022

    https://twitter.com/GirkinGirk... Přesun voj. materiálu z Běloruska do Ruska. Ruská armáda se z velké části demilitarizovala a teď přišel čas na tu ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Přesun voj. materiálu z Běloruska do Ruska.

    Ruská armáda se z velké části demilitarizovala a teď přišel čas na tu Běloruskou.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    12:23 11.10.2022

    Výbuch na krymském mostě: videozáznam poškození železnice STANISLAV POGORILOV - ÚTERÝ 11. ŘÍJNA 2022, 12:24 https://www.pravda.com.ua/rus/... Okupanti po ...Zobrazit celý příspěvek

    Výbuch na krymském mostě: videozáznam poškození železnice
    STANISLAV POGORILOV - ÚTERÝ 11. ŘÍJNA 2022, 12:24
    https://www.pravda.com.ua/rus/...
    Okupanti po výbuchu zveřejnili video s poškozením železniční trati na krymském mostě.
    Zdroj: ruští propagandisté, YouTube
    Podrobnosti: Video ukazuje, jak se roztavily kolejnice, poškozené konstrukce, zbytky vozů po výbuchu.
    Nyní se okupanti snaží zřídit trajekt přes Kerčský průliv. Podle nich už bylo přepraveno více než 760 aut a 4300 lidí. Zhruba 1000 vozidel čeká na přesuny jak z okupovaného Krymu, tak z Ruska.
    https://youtu.be/tWoH30V4FfA... Skrýt celý příspěvek

    • dalík
      15:59 11.10.2022

      Černý šípe, je to tak týden, co jsi dával článek o tom, jak je lidská psychika náchylná používat zjednodušená schemata místo náročne analýzy dat i s odkazy na psychology. Nemohu to ...Zobrazit celý příspěvek

      Černý šípe, je to tak týden, co jsi dával článek o tom, jak je lidská psychika náchylná používat zjednodušená schemata místo náročne analýzy dat i s odkazy na psychology. Nemohu to najít. Nešlo by to zopakovat?Skrýt celý příspěvek

      • Cernysip
        19:41 11.10.2022

        Nejspíš tohle: Post - 19:11 30.09.2022: https://storage.googleapis.com... Páteční chvilka ...Zobrazit celý příspěvek

        Nejspíš tohle:
        Post - 19:11 30.09.2022:
        https://storage.googleapis.com...
        Páteční chvilka psychologie (:-))
        Proč se lidé nechají odvést na porážku
        https://storage.googleapis.com... ...
        "Nevezmou mě", "vezmou mě, ale nezabijí mě", "všichni kluci jdou - ale co já?", "Stejně se nedá nic dělat" - tyto výmluvy se u Homo sapiens vytvářely staletí
        Začátek mobilizace vyhlášený Vladimirem Putinem rozdělil muže a ženy, kteří nepodporují válku, ale podléhají odvodu, na dvě skupiny: někteří se všemožně skrývají nebo dokonce opouštějí zemi, zatímco jiní pro to, aby se vyhnuli službě, a když dostanou předvolání, poslušně jdou na vojenskou registrační a náborovou kancelář, aby odtud šli zabíjet a umírat. Zvenčí se toto chování zdá úplně šílené, ale to jen na první pohled. Bioložka a vědecká novinářka Irina Yakutenko vysvětluje, jaké hluboce zakořeněné rysy našeho mozku způsobují, že lidé jednají iracionálně, včetně vážného ohrožení života. .... (zbytek překladu v původním příspěvku)Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...