VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • danny
    16:04 02.02.2023

    Zkoušel jsem si poslední dva dny po kouscích házet do excelu základní data o dodávkách západní pomoci + to co Ukrajina oficiálně tvrdí nebo tvrdila, že má k dispozici. A nějak mi ...Zobrazit celý příspěvek

    Zkoušel jsem si poslední dva dny po kouscích házet do excelu základní data o dodávkách západní pomoci + to co Ukrajina oficiálně tvrdí nebo tvrdila, že má k dispozici. A nějak mi to nedává smysl. Zbraní, střeliva, většiny munice (vyjma exsovětské velké ráže a např. raket pro PVO), optik, vysílaček, logistických prostředků, potravin a zdravotnických potřeb tam musí být mraky. Ukrajina by měla mít mobilizováno cca 750 tis. mužů, kolik z nich může být na východní frontě? Tak 300 tis.?
    Já si nemůžu pomoct, ale když rozpočítám nějakou rozumnou spotřebu, poruchy, např. dle Oryx odhadované ztráty, tak to nesedí. Pokud jsou někde chlapi bez základního vybavení a střílí z rozpadlého rekvírovaného Gradu, tak problém není v dodávkách materiálu ze Západu, ale v nějaké rozumné distribuci dodávek. Buď ty ztráty musí být násobně větší, než si myslíme, nebo značná část pomoci není využívána ani zdaleka efektivně. Organizační podpora s distribucí atd... by možná přinesla značně větší přínosy, než povídání o dodávkách nových tanků nebo přísliby západních stíhaček.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      16:16 02.02.2023

      No tej munície sa i "mraky" spotrebuje ... a koľko má životnosť vybavenie a výstroj v podmáčaných zákopoch pri Bachmute ? Isto sa nie všetko využije na 100 %, alebo sa rovno ...Zobrazit celý příspěvek

      No tej munície sa i "mraky" spotrebuje ... a koľko má životnosť vybavenie a výstroj v podmáčaných zákopoch pri Bachmute ?

      Isto sa nie všetko využije na 100 %, alebo sa rovno ukradne, ... ale dnes majú na Ukrajine inú toleranciu na tieto vec ... lebo západ ... a lebo vlastné obyvateľstvo a vojaci, ktorí by to určite veľmi netolerovali. Však sa i vyšetruje vo veľkom ... a oficiálne to nepadlo, ale určite neoficiálne bolo Ukrajine "vysvetlené", aby si s tým urobili poriadok, lebo ináč budú bojovať za vlastné bez pomoci .... a tam je výsledok jasný.Skrýt celý příspěvek

    • Maskot
      16:18 02.02.2023

      šetří na ofenzívu?

      šetří na ofenzívu?

      • danny
        17:02 02.02.2023

        To by dávalo smysl. Ale ani šetření na ofenzivu nesmíš provádět v rozsahu, který už snižuje bojeschopnost jednotek na frontě a způsobuje ztráty.

        To by dávalo smysl. Ale ani šetření na ofenzivu nesmíš provádět v rozsahu, který už snižuje bojeschopnost jednotek na frontě a způsobuje ztráty.

    • flanker.jirka
      17:31 02.02.2023

      Musíte počítat i s tím, že své jednotky prostřídávají, aby nedošlo k velké únavě z boje.

      Musíte počítat i s tím, že své jednotky prostřídávají, aby nedošlo k velké únavě z boje.

  • Maskot
    15:56 02.02.2023

    https://www.youtube.com/watch?...
    Trident Defense Initiative vycvičila na UA už přes 5300 vojáků, 10min video z výcviku + náhled pod pokličku

    https://www.youtube.com/watch?...
    Trident Defense Initiative vycvičila na UA už přes 5300 vojáků, 10min video z výcviku + náhled pod pokličku

  • Iruka
    15:30 02.02.2023

    "Švýcarsko prý uvažuje o tom, že za symbolickou cenu prodá Leopardy některým ze spojenců Ukrajiny, aby je pak ti mohli předat Ukrajině. Takový postup by prý nemusel být v ...Zobrazit celý příspěvek

    "Švýcarsko prý uvažuje o tom, že za symbolickou cenu prodá Leopardy některým ze spojenců Ukrajiny, aby je pak ti mohli předat Ukrajině.

    Takový postup by prý nemusel být v rozporu s principem neutrality země."

    https://twitter.com/andrewofpo... Skrýt celý příspěvek

  • Desertfremen
    15:20 02.02.2023

    https://youtu.be/f4IZxQghp3s... Zatiaľ čo my tu vkuse iba "zvažujeme" pro a proti zaslania tej či onej techniky, Ukrajinci hrdinsky každý deň bojujú s tým čo majú, a každý deň ...Zobrazit celý příspěvek

    https://youtu.be/f4IZxQghp3s...

    Zatiaľ čo my tu vkuse iba "zvažujeme" pro a proti zaslania tej či onej techniky, Ukrajinci hrdinsky každý deň bojujú s tým čo majú, a každý deň umierajú ich kamaráti.

    Momentálne situácia nie je dobrá. Jesenná ofenzíva Ukrajinských síl sa logicky zastavila začiatkom rasputice, ale "dojeli" aj na nedostatok materiálu čo im západ poskytuje. Objavujú sa správy že len čo to počasie dovolí, Mordor rozjede generálnu ofenzívu sdohromady 500 000 mužmi. (aj keď tažkej techniky bude mať logocky Mordor menej a menej kvalitnej ako mali pred rokom, ale nahradia to ludskými vlnami) .

    preklad časti videa:

    Novinářka zpovídá ukrajinské dělostřelce v poli. Obsluhují rozpadající se systém Grad, který vzali Rusům při dobytí Chersonu a k tomu mají rozpadající se auto z minulého století. Říkají, že slyšeli zprávy o ruské mobilizaci a jejich počtech a že mají obrovský nedostatek munice, který jím brání efektivně působit proti ruským jednotkám.

    "A jak jsme na tom my? Čekáme na západní zbraně?"

    "Ohlásili, že jejich cílem je ukrajinské vítězství, ale já v to nevěřím, nevěřím tomu."

    "Chcete říci, že tohle není hlavní cíl západního světa?"

    "Ano, pořád se dívají na jakou stranu zrovna fouká vítr, konstantně monitorují jeden druhého, kdo se rozhodl pomoci a kdo ne. A v záplavu neustálých zpráv o úmrtí našich přátel a blízkých, nenacházíme slušná slova, kterými by jsme toto popsali."

    Dále tam mluví o tom, že je proti celkové mobilizaci, protože někdo musí zůstat v týlu a vydělávat, či vytvářet produkty pro potřeby ozbrojených silSkrýt celý příspěvek

    • Wakantanka
      15:31 02.02.2023

      Odkiaľ by tých 500 tisíc vojakov Orkovia asi tak nabrali? Niečo zmobilizovali, niečo medzičasom stratili. Môj odhad je že ak nejak vystroja 200 tisíc vojakov budú ešte veľmi radi. ...Zobrazit celý příspěvek

      Odkiaľ by tých 500 tisíc vojakov Orkovia asi tak nabrali? Niečo zmobilizovali, niečo medzičasom stratili. Môj odhad je že ak nejak vystroja 200 tisíc vojakov budú ešte veľmi radi. A to budú mobici bez motivácie, z ďaleko horším vybavením ako pred rokom...Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        15:49 02.02.2023

        Z ulice by je vzali. A když chtějí uspět tak i vybavení najdou. A jistá smrt je asi nejlepší motivace.

        Z ulice by je vzali. A když chtějí uspět tak i vybavení najdou. A jistá smrt je asi nejlepší motivace.

      • jj284b
        16:03 02.02.2023

        v rusku je 23 milionov muzov ktory spadaju pod mobilizaciu...

        v rusku je 23 milionov muzov ktory spadaju pod mobilizaciu...

        • montecasino1
          17:38 02.02.2023

          No akože žiť samozrejme môže, resp. prežíva. Keď pozerám rôzne dokumenty o Rusku a jej obyvateľoch tak mám zmiešané pocity z týchto chlapov z glubinky, samozrejme nie sú taký ...Zobrazit celý příspěvek

          No akože žiť samozrejme môže, resp. prežíva. Keď pozerám rôzne dokumenty o Rusku a jej obyvateľoch tak mám zmiešané pocity z týchto chlapov z glubinky, samozrejme nie sú taký všetci, ale zďaleka aj tí čo sú schopný nie sú bojovo naladený.Skrýt celý příspěvek

      • Danosť
        23:38 02.02.2023

        Rozmýšľaj prosím ťa, kolko má rusko vojakov len v bielorusku? Koľko vojakov tam poslali z pravidelnej armády? Všetko to boli len mladý branci kazachova, mongoli atd. 2udskú silu má ...Zobrazit celý příspěvek

        Rozmýšľaj prosím ťa, kolko má rusko vojakov len v bielorusku? Koľko vojakov tam poslali z pravidelnej armády? Všetko to boli len mladý branci kazachova, mongoli atd. 2udskú silu má násobne väčšiu než Ukrajina. A nehovorte mi tu že Rusi sú uchľastaný atd. a že Ukrajinci sú iný..Skrýt celý příspěvek

    • JVit
      15:37 02.02.2023

      Nechci zpochybnovat ze to ma Ukrajina hodne tezke a ta pomoc by urcite mohla byt rychlejsi a vetsi, ale taky beru navedomi ze vsechny tyhle Ukrajinske clanky o tom jak je vseho ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechci zpochybnovat ze to ma Ukrajina hodne tezke a ta pomoc by urcite mohla byt rychlejsi a vetsi, ale taky beru navedomi ze vsechny tyhle Ukrajinske clanky o tom jak je vseho malo a jak zapad malo pomaha, je tak trochu soucasti Ukrajinske propagandy jak zajistit aby ta pomoc co uz je nevyschla uplne.
      Jednoduse receno. Ukrajina vyvolava pocit v zapadni verejnosti ve smyslu slabe Ukrajiny, ktera potrebuje hodne a hlavne rychle pomoc, tato verejnost pak vytvari tlak na sve zapadni politiky aby v teto pomoci pokracovali.Skrýt celý příspěvek

      • Danosť
        23:40 02.02.2023

        Aháá takže ukrajinci naschvál strácajú územia..

        Aháá takže ukrajinci naschvál strácajú územia..

  • Wirbelwind
    15:16 02.02.2023

    Bývalý maďarský europoslanec: Budapešť verí, že Rusko vyhrá vojnu. Pre seba chce kus ...Zobrazit celý příspěvek

    Bývalý maďarský europoslanec: Budapešť verí, že Rusko vyhrá vojnu. Pre seba chce kus Ukrajiny

    https://euractiv.sk/section/bu... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      16:01 02.02.2023

      Niekde som videl mapu (bohužiaľ už to nenájdem), kde bolo územie Maďarska rozdelené, medzi Slovensko, Ukrajinu, Rumunsko, Srbsko, Chorvátsko, Slovinsko a Rakúsko. Myslím, že by ...Zobrazit celý příspěvek

      Niekde som videl mapu (bohužiaľ už to nenájdem), kde bolo územie Maďarska rozdelené, medzi Slovensko, Ukrajinu, Rumunsko, Srbsko, Chorvátsko, Slovinsko a Rakúsko.
      Myslím, že by Maďarom pomohlo, keby sa na futbal chodilo so šálmi s takou mapou, aby sa spamätali.Skrýt celý příspěvek

    • AR10
      20:22 02.02.2023

      O Orbánovi nemám žiadne ilúzie, na druhej strane v retrospektíve to vyzerá tak, že vopred s Putinom dohodnutý asi ...Zobrazit celý příspěvek

      O Orbánovi nemám žiadne ilúzie, na druhej strane v retrospektíve to vyzerá tak, že vopred s Putinom dohodnutý asi nebol:

      https://www.postoj.sk/122603/v... Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        00:19 03.02.2023

        V čase mieru si zaviazal Putinovu slučku na krk a teraz vykrikuje...

        V čase mieru si zaviazal Putinovu slučku na krk a teraz vykrikuje...

  • JVit
    14:53 02.02.2023

    Je v tomhle clanku nejaka nova informace ohledne dodavek F-35? Nebo jenom spekulace ...Zobrazit celý příspěvek

    Je v tomhle clanku nejaka nova informace ohledne dodavek F-35? Nebo jenom spekulace autora?
    https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvek

  • Danosť
    14:51 02.02.2023

    Prepáčte ak to to už bolo- https://www.youtube.com/watch?... Je to pohľad od dobrovolníka snajpera čo sa snažil cvičiť Ukrajincov. Pohľad na ich mentalitu tak aj z časti ...Zobrazit celý příspěvek

    Prepáčte ak to to už bolo- https://www.youtube.com/watch?... Je to pohľad od dobrovolníka snajpera čo sa snažil cvičiť Ukrajincov. Pohľad na ich mentalitu tak aj z časti tú ruskú. Kam idú naše peniaze atd.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      14:57 02.02.2023

      Ano, bylo. Je to podivný človíček s ne moc dobrou pověstí. Navíc si tedy hlavně stěžuje na to že nedostal peníze a že ho v zásadě poslali do prdele. Čemuž se tedy osobně vůbec ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, bylo. Je to podivný človíček s ne moc dobrou pověstí.
      Navíc si tedy hlavně stěžuje na to že nedostal peníze a že ho v zásadě poslali do prdele. Čemuž se tedy osobně vůbec nedivím.Skrýt celý příspěvek

      • Jiricek
        16:16 02.02.2023

        Na techto stranach jsem cetl nekolik prispevku ceskych bojovniku z Ukrajiny- vsichni psali ale totez: chaos, nezajem, korupce, vyzbroj a vystroj si musis koupit sam, jidlo si ...Zobrazit celý příspěvek

        Na techto stranach jsem cetl nekolik prispevku ceskych bojovniku z Ukrajiny- vsichni psali ale totez: chaos, nezajem, korupce, vyzbroj a vystroj si musis koupit sam, jidlo si vyprosit u vesnicanu... Stejne Jako ten spickovej sniper z Australie ( nebo Zelandu ci odkud) . Po 3 mesicich se vratil, nenechali ho ani vystrelit. Pozdeji se opet vratil na Ukrajinu s vlastni puskou..... Korupce......Skrýt celý příspěvek

        • torong1
          17:24 02.02.2023

          My víme Jiříčku...

          My víme Jiříčku...

    • Pandys9
      15:24 02.02.2023

      V komentároch sa mu vyrojila poriadna boľševická lúza :)

      V komentároch sa mu vyrojila poriadna boľševická lúza :)

    • Wakantanka
      15:31 02.02.2023

      Vitaj ruský šváb... konečne dorazil holub s notami? :)

      Vitaj ruský šváb... konečne dorazil holub s notami? :)

      • Danosť
        20:26 02.02.2023

        Jasné už zaplatili:) Musím podporovať putina aby som prežil.. Aj ked si myslím že je to krpatý zmetok ale to nepíšte na ambasádu lebo ma vyhodia:)

        Jasné už zaplatili:) Musím podporovať putina aby som prežil.. Aj ked si myslím že je to krpatý zmetok ale to nepíšte na ambasádu lebo ma vyhodia:)

      • Danosť
        20:29 02.02.2023

        A nehnevajte sa ale vy ste tu tak trošku mentálny atléti:) Každá čo i len malá kritika Ukrajiny je tu doslova zakázaná a tabu, mne to je smiešne ale dá sa tu dobre zabaviť:)

        A nehnevajte sa ale vy ste tu tak trošku mentálny atléti:) Každá čo i len malá kritika Ukrajiny je tu doslova zakázaná a tabu, mne to je smiešne ale dá sa tu dobre zabaviť:)

        • Tonda
          21:12 02.02.2023

          Jak by řekl klasik: A komu tím prospěješ?

          Jak by řekl klasik: A komu tím prospěješ?

          • Danosť
            23:50 02.02.2023

            Rozdiel v tebe a mne je jednoduchý ja chápem geopolitiku. Ja chápem že Rusko je zmrd no ako sa tu vykresľuje Ukrajina je až vtipné. Obrovská korupcia neschopnosť obrovského ...Zobrazit celý příspěvek

            Rozdiel v tebe a mne je jednoduchý ja chápem geopolitiku. Ja chápem že Rusko je zmrd no ako sa tu vykresľuje Ukrajina je až vtipné. Obrovská korupcia neschopnosť obrovského množstva ľudí čo i len pracovať, ja poznám Ukrajincov aj Rusov a nenájdeš rozdiel v chovaní. Teraz sa tu hráme že na ukrajine sa nerozkráda ľudia tam mali blahobyt zatiaľ čo rusko ani hajzle, všetci sú svätý žiadny problém z alkoholizmom atd. A nieste tak náhodou ......Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      15:56 02.02.2023

      Aj u nás mám niekedy pocit, že "Ruskú mentalitu" má asi 50% ľudí. Najlepšie to vidno pri voľbách, pri podpore Putina a Ruska a pod.

      Aj u nás mám niekedy pocit, že "Ruskú mentalitu" má asi 50% ľudí. Najlepšie to vidno pri voľbách, pri podpore Putina a Ruska a pod.

    • montecasino1
      17:39 02.02.2023

      No vitaj súdruh, kde si bol tak dlho človeče?

      No vitaj súdruh, kde si bol tak dlho človeče?

      • Danosť
        20:27 02.02.2023

        Nezaplatili čo ti poviem..

        Nezaplatili čo ti poviem..

        • torong1
          20:57 02.02.2023

          Tak zase běž odkud jsi přišel.

          Tak zase běž odkud jsi přišel.

          • Danosť
            23:52 02.02.2023

            Ty bež alebo mi to skús prikázať možno poslúchnem

            Ty bež alebo mi to skús prikázať možno poslúchnem

  • dusan1
    14:44 02.02.2023

    Nie je to prístupnené: https://hnonline.sk/finweb/zah... - ale myslím, že titulky ...Zobrazit celý příspěvek

    Nie je to prístupnené:

    https://hnonline.sk/finweb/zah...

    - ale myslím, že titulky bohato stačia.

    A ja si myslím to isté. Keby som mohol rozhodovať ja, tak od Nemcov nekúpim čo sa týka zbraní nič.Skrýt celý příspěvek

  • Žvejkal
    13:36 02.02.2023

    Mínus pár wágnerovců je vždy dobrá zpráva:
    https://www.novinky.cz/clanek/...

    Mínus pár wágnerovců je vždy dobrá zpráva:
    https://www.novinky.cz/clanek/...

    • JVit
      14:14 02.02.2023

      Nevim co jsou ti rebelove zac a jaka je jejich motivace, ale jak se rika nepritel meho nepritele je muj pritel. Mozna by stalo za to odhodit tu nasi (Evropa) demokratickou a lidska ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevim co jsou ti rebelove zac a jaka je jejich motivace, ale jak se rika nepritel meho nepritele je muj pritel. Mozna by stalo za to odhodit tu nasi (Evropa) demokratickou a lidska prava do puntiku vyzadujici masku a zacit takoveto skupiny (bojujici proti ruskym a cinskym vlivum) financne a zbranemi podporovat. A klidne at to delaji pres nejake tajne fondy a verejnosti to vubec nerikaji, ale je treba skodit rusakum kde to jenom jde.Skrýt celý příspěvek

      • danny
        14:33 02.02.2023

        Ale to už se dávno děje, od r. 2014 tam působí mise OSN MINUSCA, dříve peacekeepingová mise Africké unie MISCA. Součástí toho byla francouzská operace Sangaris a jednotky pod ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale to už se dávno děje, od r. 2014 tam působí mise OSN MINUSCA, dříve peacekeepingová mise Africké unie MISCA. Součástí toho byla francouzská operace Sangaris a jednotky pod záštitou EU. Jestli si dobře pamatuju, dohromady cca 15 tisíc členů mise. Právě ne příliš šikovný tlak Francouzů na ochranu vlastních zájmů vedl k tomu, že se v regionu postupně etablovali Wagnerovci.Skrýt celý příspěvek

        • JVit
          14:48 02.02.2023

          Prizname se, ze se v tehle Africke problematice nevyznam, ale mam takovy dojem ze zatim vsechny tyhle mirove mise OSN v Africe vyresily velky prd.

          Prizname se, ze se v tehle Africke problematice nevyznam, ale mam takovy dojem ze zatim vsechny tyhle mirove mise OSN v Africe vyresily velky prd.

          • danny
            15:07 02.02.2023

            Tam je blbý, že se většinou dost míchají etnické a náboženské motivy se sociálními a politickými, a pak samozřejmě také boj o zdroje. Toho se obvykle účastní i více nepolitických, ...Zobrazit celý příspěvek

            Tam je blbý, že se většinou dost míchají etnické a náboženské motivy se sociálními a politickými, a pak samozřejmě také boj o zdroje. Toho se obvykle účastní i více nepolitických, čistě businessově zaměřených hráčů (často s vazbou na západní korporace). Dál do toho vstupuje určitá zdrženlivost k exkolonialistům a naopak jejich přesvědčení, že tam do toho mají co kecat. Takže vyznat se v tom mumraji obvykle tak dvaceti různě koalujících, a tu zase po krku si jdoucích skupin a směrů je nadlidský úkol. A ano, Evropským zemím se tam moc nedaří...Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    12:14 02.02.2023

    Slovensko by malo poskytnut svoje poradie na F-16 Ukrajine a kupit F-35.

    Slovensko by malo poskytnut svoje poradie na F-16 Ukrajine a kupit F-35.

    • SeaWolf
      12:25 02.02.2023

      To by jste měli stíhací letectvo až po roce 2035, i my si počkáme.

      To by jste měli stíhací letectvo až po roce 2035, i my si počkáme.

      • Tielk100
        13:09 02.02.2023

        Nemuseli dnes jsem někde četl že jsou volné sloty na 100 letadel F-35 po Turecku co je zatím nedostane.Šance i pro nás mít je rychleji.

        Nemuseli dnes jsem někde četl že jsou volné sloty na 100 letadel F-35 po Turecku co je zatím nedostane.Šance i pro nás mít je rychleji.

      • Arthur
        13:20 02.02.2023

        My NATO máme ČR, POL a najnovšie aj Maďarsko a minister sa veľmi rád chváli, že to je zadarmo po tom čo uzemnili naše MIG-29, ktoré mimochodom s najväčšou pravdepodobnosťou stále ...Zobrazit celý příspěvek

        My NATO máme ČR, POL a najnovšie aj Maďarsko a minister sa veľmi rád chváli, že to je zadarmo po tom čo uzemnili naše MIG-29, ktoré mimochodom s najväčšou pravdepodobnosťou stále parkujú na Sliači.

        Paradoxne Poliaci, ktorí objednávali svojich 48ks juhokórejských nadzvukových stíhačiek FA-50 Fighting Eagle budú mať koncom tohto roka prvých 12ks pričom My nebudeme mať stále ani jeden kus F-16.Skrýt celý příspěvek

        • SeaWolf
          15:11 02.02.2023

          Poláci vzali FA-50, protože v Koreji je poloprázdná linka a Korejci mohou ihned vyrábět. FA-50 je pár let na trhu, ale prodejní šlágr to zrovna moc není. Naopak Lockheed Martin má ...Zobrazit celý příspěvek

          Poláci vzali FA-50, protože v Koreji je poloprázdná linka a Korejci mohou ihned vyrábět. FA-50 je pár let na trhu, ale prodejní šlágr to zrovna moc není. Naopak Lockheed Martin má na F-16 objednávky na několik let dopředu, seznam dalších potencionálních zájemců a ještě stěhoval kompletní linku z Texasu do Kalifornie.

          Sloty na F-35 po Turecku si podle mě rozeberou stávající provozovatelé jak nic a my si prostě holt počkáme než na nás přijde řada.Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          15:47 02.02.2023

          Zasa niečo odoruješ štýlom, toto by nám stačilo, tamto nepotrebujeme ?

          Zasa niečo odoruješ štýlom, toto by nám stačilo, tamto nepotrebujeme ?

    • Mortles
      12:36 02.02.2023

      Letadla bohužel opravdu nejsou nic, co by se dalo zařídit snad i za rok, mohlo by se lehce stát, že takový krok by měl nulový vliv na současný konflikt a zanechal slovenský vzdušný ...Zobrazit celý příspěvek

      Letadla bohužel opravdu nejsou nic, co by se dalo zařídit snad i za rok, mohlo by se lehce stát, že takový krok by měl nulový vliv na současný konflikt a zanechal slovenský vzdušný prostor zranitelný na dalších deset let. To není dobrá možnost.Skrýt celý příspěvek

    • Rado46
      12:43 02.02.2023

      Problem je,ze nase F-16 meskaju,uz tento rok sa mali zacat dodavky F-16,ale USA ich nestihaju vyrabat,cize je to posunute az na koniec roku 2024,kedy by mali zacat prichadzat prve ...Zobrazit celý příspěvek

      Problem je,ze nase F-16 meskaju,uz tento rok sa mali zacat dodavky F-16,ale USA ich nestihaju vyrabat,cize je to posunute az na koniec roku 2024,kedy by mali zacat prichadzat prve kusy.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:48 02.02.2023

      Slovensko uz malo urobit tolko.. a neurobilo..... susime Zuzany v skladoch, staviame mechanizovanu brigadu... a vsetko nanic...

      Slovensko uz malo urobit tolko.. a neurobilo..... susime Zuzany v skladoch, staviame mechanizovanu brigadu... a vsetko nanic...

      • Arthur
        13:26 02.02.2023

        Nákupy pre armádu - koľko stojí slovenská obrana? - Investigatívne centrum Jána Kuciaka - ICJK VEĽKÝ PREHĽAD NÁKUPOV PRE ARMÁDU - za 13 rokov išlo do výzbroje a výstroja takmer 5 ...Zobrazit celý příspěvek

        Nákupy pre armádu - koľko stojí slovenská obrana? - Investigatívne centrum Jána Kuciaka - ICJK
        VEĽKÝ PREHĽAD NÁKUPOV PRE ARMÁDU - za 13 rokov išlo do výzbroje a výstroja takmer 5 miliárd eur
        link: https://www.youtube.com/watch?...
        zdroj: https://www.icjk.sk/222/VELKY-... Skrýt celý příspěvek

        • Wakantanka
          15:38 02.02.2023

          Problém u nás ani tak nie je koľko, ale ako účelne sa dané zdroje vynaložili. A tu je problém, že minimálne doteraz sa na každej takej zákazke niekto priživil a nabalil. Potom sa ...Zobrazit celý příspěvek

          Problém u nás ani tak nie je koľko, ale ako účelne sa dané zdroje vynaložili. A tu je problém, že minimálne doteraz sa na každej takej zákazke niekto priživil a nabalil. Potom sa nemôžeme čudovať že je stav armády taký aký je.Skrýt celý příspěvek

      • Cheddar
        15:17 02.02.2023

        Sušíme Zuzany v skladoch? Máte o tom viac info?

        Sušíme Zuzany v skladoch? Máte o tom viac info?

        • Ján Paliga
          17:10 02.02.2023

          Zuzany 2000

          Zuzany 2000

    • anmima
      12:48 02.02.2023

      A piloti, kt. už pomaly budú končiť s výcvikom?
      Je to hlúposť, za každú cenu niečo dať.
      To fakt obetujme tie leopardy.

      A piloti, kt. už pomaly budú končiť s výcvikom?
      Je to hlúposť, za každú cenu niečo dať.
      To fakt obetujme tie leopardy.

    • John 77
      14:07 02.02.2023

      Uvidime co až vyhraje volby trotl Fico!

      Uvidime co až vyhraje volby trotl Fico!

  • torong1
    12:14 02.02.2023

    Snad už to nebylo. Tahle Belgická firma by mohla pomoci s chybějícím množstvím těžké ...Zobrazit celý příspěvek

    Snad už to nebylo. Tahle Belgická firma by mohla pomoci s chybějícím množstvím těžké techniky:
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

    • marint
      12:21 02.02.2023

      Pekne pod strechov v ...Zobrazit celý příspěvek

      Pekne pod strechov v suchu:
      https://www.google.de/maps/pla...

      Inak parada mozno zaklad pre dve tankove brigady?Skrýt celý příspěvek

      • torong1
        12:24 02.02.2023

        Ano. Dokonce má i Gepardy. Ale nejsou k dispozici hned. Potřebují generálku/modernizaci.

        Ano. Dokonce má i Gepardy. Ale nejsou k dispozici hned. Potřebují generálku/modernizaci.

    • dusan1
      13:54 02.02.2023

      Toto je "poklad" : ) Vzhľadom na to, že boli tanky pod strechou ... tak je ich stav určite relatívne dobrý. Dajú sa pomerne rýchlo repasovať a poslať na Ukrajincov. Každý kto ...Zobrazit celý příspěvek

      Toto je "poklad" : )

      Vzhľadom na to, že boli tanky pod strechou ... tak je ich stav určite relatívne dobrý. Dajú sa pomerne rýchlo repasovať a poslať na Ukrajincov. Každý kto tvrdí, že sú "staré" a "nepoužiteľné" nech si uvedomí, že i starý tank je pre každého pešiaka ťažkým protivníkom a ak je dobre použitý, tak dokáže byť smrteľne nebezpečný.

      Ak nie... tak je jedno aký to je tank ... to ukážkovo predviedli Rusi na začiatku konfliktu.Skrýt celý příspěvek

      • dusan1
        13:55 02.02.2023

        poslať Ukrajincom ... samozrejme .... taký "detail" ... a už sa zmenil význam : )

        poslať Ukrajincom ... samozrejme .... taký "detail" ... a už sa zmenil význam : )

      • torong1
        14:45 02.02.2023

        Ano, ale měly by projít i aspoň nějakou modernizací. Komunikační přístroje, noční vidění...

        Ano, ale měly by projít i aspoň nějakou modernizací. Komunikační přístroje, noční vidění...

    • Pirat49
      15:41 02.02.2023

      vsetko potrebuje opravu.

      vsetko potrebuje opravu.

  • alansi
    12:13 02.02.2023

    Lavrov zase perlí: Po Ukrajině prý bude další na řadě Moldavsko Není lepší cesta, jak Moldavany donutit co nejrychleji řešit ...Zobrazit celý příspěvek

    Lavrov zase perlí:
    Po Ukrajině prý bude další na řadě Moldavsko

    Není lepší cesta, jak Moldavany donutit co nejrychleji řešit Ponděstří

    https://www.dialog.ua/russia/2... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      12:54 02.02.2023

      Nemyslím, že by na to Moldavsko mělo vůbec prostředky.

      Nemyslím, že by na to Moldavsko mělo vůbec prostředky.

    • RaiseYourHorns
      13:37 02.02.2023

      Modavsko na to nemá síly i kdyby chtělo. Ruský kontingent tam stále je a ostřelovat Moldavsko z Černého moře je opravdu jednoduché. To by museli Ukrajinci pomocí z východu, o čemž ...Zobrazit celý příspěvek

      Modavsko na to nemá síly i kdyby chtělo. Ruský kontingent tam stále je a ostřelovat Moldavsko z Černého moře je opravdu jednoduché.
      To by museli Ukrajinci pomocí z východu, o čemž všichni momentálně víme, že je to nereálné.
      A i kdyby to vyřešili tak co, myslíte že to nějak pomůže? V případě že Ukrajina prohraje, je jedno jestli to vyřeší nebo ne, Rus přijde.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      13:39 02.02.2023

      Ten klame, až sa práši... " Lavrov v rozhovoru s moderátorem Dmitrijem Kiseljovem, který je pokládán za předního prokremelského propagandistu, také obvinil německé politiky z ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten klame, až sa práši...
      " Lavrov v rozhovoru s moderátorem Dmitrijem Kiseljovem, který je pokládán za předního prokremelského propagandistu, také obvinil německé politiky z choutek obnovit nacismus a uspořádat „konečné řešení ruské otázky“."

      " „Co to je, když ne rasismus, nacismus, pokus o řešení ruské otázky?“ položil Lavrov řečnickou otázku. „Pravda, nikoliv v plynových komorách, alespoň zatím. Zatím je ještě v Německu mnoho slušných lidí, kteří nepřipustí znovuzrození fašismu, ale jsou tam i tací, kteří by vůbec nebyli proti,“ prohlásil. Ve svých slovech Lavrov nevidí žádnou urážku obětí holokaustu.""

      https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        15:51 02.02.2023

        Je to blb. Pletie dohromady fašizmus s nacizmom bez ladu a skladu. Toho prvého má sám doma dosť.

        Je to blb. Pletie dohromady fašizmus s nacizmom bez ladu a skladu. Toho prvého má sám doma dosť.

  • alansi
    12:07 02.02.2023

    Jak fungují lidské vlny Wagnerovců, proč mají dílčí úspěchy a proč jim to bez rozsáhlé dělostřelecké podpory nebude fungovat ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak fungují lidské vlny Wagnerovců, proč mají dílčí úspěchy a proč jim to bez rozsáhlé dělostřelecké podpory nebude fungovat

    https://twitter.com/ChrisO_wik... Skrýt celý příspěvek

    • deep.R
      13:42 02.02.2023

      Velikost ruské duše, opravdu…

      Velikost ruské duše, opravdu…

  • marint
    11:55 02.02.2023

    Nemecke zasobniky plynu su plne na 78.6% co je dvojnasobok ako predpisane minimum na 1. februara. ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemecke zasobniky plynu su plne na 78.6% co je dvojnasobok ako predpisane minimum na 1. februara.

    https://www.msn.com/de-de/fina...

    Mna len napada, ze kam sa bude davat plyn, ked pride jar a leto, ked po zime budu zasobniky plne cca 2/3. O cenovej panike minule leto nehovoriac. Tak verim, ze nas cakakuju dalsie vitazstva hlavne na Ukraine!!!Skrýt celý příspěvek

    • TN12
      12:00 02.02.2023

      Správný postřeh! Na jaře cena plynu klesne, protože ho bude nadbytek a od léta se zase budou pomalu plnit zásobníky. Je to cyklus, na který nejsme zvyklí, spolehlivě ale funguje ...Zobrazit celý příspěvek

      Správný postřeh! Na jaře cena plynu klesne, protože ho bude nadbytek a od léta se zase budou pomalu plnit zásobníky. Je to cyklus, na který nejsme zvyklí, spolehlivě ale funguje pro Asii a zbytek světa.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      12:13 02.02.2023

      Nemajte obavy o osud zemného plynu . V lete sa plyn presmeruje na výrobu čpavku zo zemného plynu a následne do výroby umelých hnojív ; a tie možno skladovať neobmedzene , ale na ...Zobrazit celý příspěvek

      Nemajte obavy o osud zemného plynu . V lete sa plyn presmeruje na výrobu čpavku zo zemného plynu a následne do výroby umelých hnojív ; a tie možno skladovať neobmedzene , ale na výrobu dusičňanu amonného , dnes veľmi potrebného do granátov. Aj málo bude !Skrýt celý příspěvek

    • otecko
      13:22 02.02.2023

      Na tom už se pracuje, na Západní Ukrajině:

      https://oenergetice.cz/plyn/uk...

      Na tom už se pracuje, na Západní Ukrajině:

      https://oenergetice.cz/plyn/uk...

  • otecko
    11:26 02.02.2023

    Takový úkol pro místní statistiky a prognostiky: skřeti přišli o cca 100 tis KIA a 300 tis WIA mladých mužů. Jak případně kdy asi to zahýbe se skřetí populací? Dá se to někde ...Zobrazit celý příspěvek

    Takový úkol pro místní statistiky a prognostiky: skřeti přišli o cca 100 tis KIA a 300 tis WIA mladých mužů. Jak případně kdy asi to zahýbe se skřetí populací? Dá se to někde propočítat?Skrýt celý příspěvek

    • Radovan
      11:52 02.02.2023

      Na ruskou populaci to bude mít vliv minimální, přijdou o pár desítek tisíc dětí, které se nenarodí. V zemi kde se ročně rodí cca 1,5 milionu dětí to je skoro nic. Daleko větší ...Zobrazit celý příspěvek

      Na ruskou populaci to bude mít vliv minimální, přijdou o pár desítek tisíc dětí, které se nenarodí. V zemi kde se ročně rodí cca 1,5 milionu dětí to je skoro nic.
      Daleko větší změny v populaci se dějí na základě vysoké či nízké porodnosti. Rusko od 90. let ztratilo vlivem nízké porodnosti více než 12 milionu obyvatel (převis úmrtí nad narozenými), to jsou ztráty srovnatelné s velkou vlasteneckou.
      Vliv války na porodnost budeme moct sledovat v těchto měsících, kdy se už rodí děti počaté za války. V případě Ukrajiny bude ten pokles dětí naprosto drastický, málokdo si naplánuje děti v době války, kdy země bojuje o přežití.
      Já jen doufám že po vítězné válce bude na Ukrajině panovat euforie a vlastenectví i v rození dětí a že to vynahradí. Lidi budou totiž UA ohromně chybět. Část lidí co odešla na Západ se už nevrátí.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        12:20 02.02.2023

        Díky, a co si myslíte, vrátí se těch 500 tis. rusů, co utekli do zahraničí? Ještě k příspěvku- chápu-li to dobře, tak trend nízké porodnosti v součtu zesílí, což je pro ...Zobrazit celý příspěvek

        Díky, a co si myslíte, vrátí se těch 500 tis. rusů, co utekli do zahraničí?

        Ještě k příspěvku- chápu-li to dobře, tak trend nízké porodnosti v součtu zesílí, což je pro Evropany trend žádoucí.Skrýt celý příspěvek

        • Radovan
          13:37 02.02.2023

          Velká část asi ano, dojdou jim peníze, v Gruzii a v Kazachstánu se všichni neuživí. Klesající trend porodnosti to asi podpoří, ale hlavní vliv na populaci mají opravdu jiné tlaky ...Zobrazit celý příspěvek

          Velká část asi ano, dojdou jim peníze, v Gruzii a v Kazachstánu se všichni neuživí.
          Klesající trend porodnosti to asi podpoří, ale hlavní vliv na populaci mají opravdu jiné tlaky ve společnosti ovlivňující porodnost než válečné ztráty.
          Ruská populace bude dlouhodobě klesat, možná i velmi rychle. Stále to ale bude stát s populací nad 100 milionu lidí, který může do armády nahnat miliony lidí. Ta hrozba tu bude ještě po generaceSkrýt celý příspěvek

          • JanCorvinus
            15:07 02.02.2023

            Presne tak. Navic pro rusko jsou jejich ztraty na ukrajine akceptovatelne. Muzeme nad tim kroutit hlavou ale pro rusko to neni problem. Ruska spolecnost se hodne zmenila k ...Zobrazit celý příspěvek

            Presne tak. Navic pro rusko jsou jejich ztraty na ukrajine akceptovatelne. Muzeme nad tim kroutit hlavou ale pro rusko to neni problem. Ruska spolecnost se hodne zmenila k fasisticke. Takove potopeni Kursk bylo pro ruskou spolecnost velky sok. Lidi dostali ruske elity pod tlak. Zemrelo snad 200 namorniku. Dnes zemre mozna 200 vojaku a rusum to nestoji ani za rozhorceny komentar na socialnich sitich. Staci jim kdyz zemrou nejaky Ukrajinci.
            Proto si myslim, ze resit ruske ztraty nema smysl. To same ruska demografie. Jim to jedno.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        12:23 02.02.2023

        Na ruskú populáciu to budi mať skôr katastrofálny dôsledok. To nie rozdiel pár tisíc detí! Rusku už dnes ročne stráca 1 - 1,5 miliona ludí ! A teraz emigráciou a stratami vojne to ...Zobrazit celý příspěvek

        Na ruskú populáciu to budi mať skôr katastrofálny dôsledok. To nie rozdiel pár tisíc detí! Rusku už dnes ročne stráca 1 - 1,5 miliona ludí ! A teraz emigráciou a stratami vojne to bude viac . Ak rusi neurobia nič , potom v 2100 roku ich bude 90 milionov! Čo by možno nevadilo , lebo pokles obyvateľstva bude na celom svete . ale problém bude ten , že dnes je v RF asi 20-25% moslimov a v ruku 2050 ich má byť viac ako 50% ! Zaujmy kresťanskej a moslimskej populácie sú diametrálne rozdielne!
        O UA nemám obavy ,lebo ukrajinci čo sú dnes vo svete , hlavne v EU sa vrátia domov , tak ako sa vrátili miliony španielov a portugalcov . Samozrejme zo zarobenými peniazmi !Skrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        14:17 02.02.2023

        No, ono to má ale také značný psychologický efekt - vymíráte, sice to potrvá dekády, ale dříve nebo později Rusko zanikne. Zajímalo by mě, zda to nějak v ruském podvědomí, ...Zobrazit celý příspěvek

        No, ono to má ale také značný psychologický efekt - vymíráte, sice to potrvá dekády, ale dříve nebo později Rusko zanikne. Zajímalo by mě, zda to nějak v ruském podvědomí, figuruje.

        Plus nezapomeňte - ale nemám to ověřené - na měnící se poměr slovanského a ne-slovanského obyvatelstva v Rusku.Skrýt celý příspěvek

        • Radovan
          15:24 02.02.2023

          Těžko říct jak u obyčejných Rusů, ale řada politiků si to vymírání silně uvědomuje a má to za obrovský problém, včetně Putina. Ruský stát na zvýšení porodnosti vynaložil velkou ...Zobrazit celý příspěvek

          Těžko říct jak u obyčejných Rusů, ale řada politiků si to vymírání silně uvědomuje a má to za obrovský problém, včetně Putina. Ruský stát na zvýšení porodnosti vynaložil velkou pozornost a částečně se mu to podařilo zvrátit, kdy porodnost vytáhli až na 1,78 z 1,15. Už to ovšem zase klesá.
          Myslím si, že to ruské vymírání bylo i jedním z důvodů proč chtěli ovládnout Ukrajinu, získat hned 40 milionu lidí.
          Slovanské obyvatelstvo ztrácí v Rusku pozice, je to daleko horší než jsou oficiální statistiky. Protože třeba při sčítání lidí je snaha lidi označovat za ruskou národnost, mnoho lidí se k ní i hlásí přestože Rusové nejsou, mají to pak jednodušší. Měl o tom článek Galeev. Stačí se i podívat, které regiony v Rusku vymírají nejvíce - je to západ Ruska, Psovská oblast, Smolenská, vždy etnicky ruská. Naopak nejvíce se rodí dětí na Kavkaze, Tuvě..Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          17:17 02.02.2023

          Má to síce pár rokov... "Patnáct milionů občanů Ruské federace, z celkového počtu zhruba 146 milionů (včetně okupovaného Krymu), jsou muslimové. Pokud nedojde k dramatické změně ...Zobrazit celý příspěvek

          Má to síce pár rokov...

          "Patnáct milionů občanů Ruské federace, z celkového počtu zhruba 146 milionů (včetně okupovaného Krymu), jsou muslimové. Pokud nedojde k dramatické změně demografického vývoje, tak kolem roku 2050 budou muslimové představovat něco mezi třetinou až polovinou celkové populace. "

          http://tapolitika.cz/ze-sveta/... Skrýt celý příspěvek

    • Moon
      12:23 02.02.2023

      Jenže tam ještě není dalších 300 000 lidí, který už z ruska zdrhli. To už je 500 000 lidí, který nebudou mít děti. Každej 2 děti co nejsou a už seš na milionu nenarozenejch za pár ...Zobrazit celý příspěvek

      Jenže tam ještě není dalších 300 000 lidí, který už z ruska zdrhli. To už je 500 000 lidí, který nebudou mít děti. Každej 2 děti co nejsou a už seš na milionu nenarozenejch za pár let.
      Přirozenej přírůstek v roce 2020 byl - 700 000 (stejně jako rok 1995)
      Do roku 2050 bude většina rusů nerusové a z toho asi nejvíc muslimové.
      Takže myslim, že problém maji.Skrýt celý příspěvek

    • ABC123
      12:46 02.02.2023

      Podporte The Moscow Times PODPORA Rosstat informoval o znižovaní počtu obyvateľov Ruska už piaty rok po sebe 20 часов назад Aktualizované: 20 часов назад Sofia Sandurskaya / ...Zobrazit celý příspěvek

      Podporte The Moscow Times
      PODPORA
      Rosstat informoval o znižovaní počtu obyvateľov Ruska už piaty rok po sebe
      20 часов назад
      Aktualizované: 20 часов назад

      Sofia Sandurskaya / Moskovská agentúra
      Špirála demografickej katastrofy sa v Rusku naďalej roztáča, a to aj napriek ukončeniu pandémie, ktorá krajine priniesla rekordný skok v úmrtnosti od povojnového hladomoru v roku 1947.

      Koncom roka 2022 sa stály počet obyvateľov Ruskej federácie znížil o ďalších 566-tisíc ľudí, informoval v stredu Rosstat.

      K 1. januáru žilo v Rusku podľa štatistík 146,424 milióna ľudí (bez anektovaných oblastí Ukrajiny). O rok skôr to bolo 146,98 milióna, čo je údaj, ktorý Rosstat na základe výsledkov sčítania v roku 2021 zvýšil o 1,3 milióna ľudí.

      Prvýkrát od začiatku roku 2000 oficiálne štatistiky zaznamenávajú pokles počtu obyvateľov Ruska už piaty rok po sebe: v roku 2018 sa počet obyvateľov s trvalým pobytom v krajine znížil o 100 tisíc, v roku 2019 - o 100 tisíc, v roku 2020 - o 500 tisíc a v roku 2021 -m - o 600 tisíc.

      Rusov je stále menej, napriek tomu, že prudký nárast úmrtnosti na covid je za nami: v januári až novembri 2022 sa počet úmrtí znížil o 22 % na 1,741 milióna ľudí.

      Dôvodom je pokles pôrodnosti, ktorá sa v relatívnom vyjadrení - 9,8 dieťaťa na 100 tisíc obyvateľov - stala minimom od roku 2001 a v absolútnom vyjadrení klesla o 7 % - na 1,197 milióna detí v januári až novembri. Prirodzený úbytok teda predstavoval 543,4 tisíc ľudí a za posledné tri roky dosiahol takmer 3 milióny.

      A to je sotva koniec: „dno“ pôrodnosti, stanovené koncom 90. rokov, po postsovietskej ekonomickej katastrofe, sa budúci rok zlomí, ak bude vojna na Ukrajine pokračovať, predpovedá demograf Gajdarovho inštitútu Igor. Jefremov.

      Počet narodených detí z 1,3 milióna v minulom roku klesne na 1,2 milióna a v roku 2024 na milión, čo bude absolútne minimum v novodobej histórii krajiny (od 2. svetovej vojny), vyplýva z Efremovových odhadov.

      „Hlavná rana pre pôrodnosť bude nepriama, pretože plánovací horizont väčšiny rodín bude úplne zničený. A účinok bude tým silnejší, čím dlhšie bude mobilizácia trvať,“ hovorí Yefremov.

      Ministerstvo hospodárstva a sociálnych vecí OSN predpovedá, že v priebehu nasledujúcich troch desaťročí bude Rusko vymierať v priemere takmer tisíc ľudí denne.

      Počet obyvateľov Ruskej federácie sa podľa prognózy do roku 2050 zníži na 133 miliónov – úroveň RSFSR zo začiatku 70. rokov (130 miliónov) alebo Ruskej ríše v roku 1897 (129 miliónov).

      Rusko stratí v priemere 316-tisíc ľudí ročne a vyletí z top 10 krajín sveta z hľadiska počtu obyvateľov, pričom predbehne napríklad Konžskú republiku, Etiópiu a Mexiko, varuje OSN

      https://www.moscowtimes.nl/202... Skrýt celý příspěvek

  • Zablokovaný Prievan
    10:40 02.02.2023

    Zaujímavý názor na to, prečo američania nedodávajú UA vačšie množstvo techniky skor:
    https://twitter.com/TVPWorld_c...

    Zaujímavý názor na to, prečo američania nedodávajú UA vačšie množstvo techniky skor:
    https://twitter.com/TVPWorld_c...

    • Mortles
      10:46 02.02.2023

      Mám velmi podobný dojem. Problém je, že vítězství Ruska povede jenom k další invazi do další země, proč třeba neobsadit Gotland, nemluvě o hlubší destabilizaci světového řádu, ala ...Zobrazit celý příspěvek

      Mám velmi podobný dojem. Problém je, že vítězství Ruska povede jenom k další invazi do další země, proč třeba neobsadit Gotland, nemluvě o hlubší destabilizaci světového řádu, ala válka ve východní Asii, a budeme pořád na tom samém, atomovky v rukou nespolehlivých hráčů...Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:33 02.02.2023

        Ja by som nepovedal, že nechu porazit RUS/ Putina, naopak toto je jednoznačny ciel, musi však byt tzv kontrolovany proces porazky. Dovody su logicke, ak si spojenci myslia, ze ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja by som nepovedal, že nechu porazit RUS/ Putina, naopak toto je jednoznačny ciel, musi však byt tzv kontrolovany proces porazky. Dovody su logicke, ak si spojenci myslia, ze dosledky by boli pre svet katastrofalne tak ina cesta nie je. Podla mna sa hlada sila, ktora by vedela zosadit Putina , zaroven ochotna dohodnut sa spojencami, ktori poskytnu support vymenou za odchod RUS z UA. Co vo vysledku znamena porazku a toto cele spravne odkomumikovat, zariadit a pripravit sa na dosledky je hodne narocne.Skrýt celý příspěvek

        • Comorous
          13:39 02.02.2023

          Přiznávám, že obava západu z rychlého rozkladu Ruska je oprávněná. Ale představa, že to budeme nějak kontrolovat, je myslím dost naivní.

          Přiznávám, že obava západu z rychlého rozkladu Ruska je oprávněná. Ale představa, že to budeme nějak kontrolovat, je myslím dost naivní.

          • Tino
            14:07 02.02.2023

            Mozno zapad nema inu moznost, bud nekontrolovatelny proces, ktory sa moze vydat roznymi smermi,ktore nasledne nebudeme vediet zvratit, alebo sa to pokusit nejako kontrolovat.Nebude ...Zobrazit celý příspěvek

            Mozno zapad nema inu moznost, bud nekontrolovatelny proces, ktory sa moze vydat roznymi smermi,ktore nasledne nebudeme vediet zvratit, alebo sa to pokusit nejako kontrolovat.Nebude to idealne, ani dokonale, mozno to bude neuspesne, ale ak si toto definuju spojenci , ze je ovela lepsie riesenie nez nekontrolovatelny kolaps RUS tak sa o to budu pokusat do poslednej chvile.Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      11:33 02.02.2023

      proč to Amíci dělají?
      Protože krom Rusů nesmí ani nasrat domácí voliče. A to je celé.

      proč to Amíci dělají?
      Protože krom Rusů nesmí ani nasrat domácí voliče. A to je celé.

    • risomas_SK
      11:44 02.02.2023

      Ciel vacsiny zapadnych mocnosti nie je vitazstvo ukrajiny ale maximalne oslabenie ruska.

      Ciel vacsiny zapadnych mocnosti nie je vitazstvo ukrajiny ale maximalne oslabenie ruska.

      • Lars
        12:03 02.02.2023

        Přesně tak. Cílem Západu by mělo být zásadní oslabení ruska tak, aby se mohlo bránit, ale nemohlo útočit. Rozpad ruska nebo rusko bez jaderných zbraní jsou pozvánkou pro Čínu a to ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně tak. Cílem Západu by mělo být zásadní oslabení ruska tak, aby se mohlo bránit, ale nemohlo útočit. Rozpad ruska nebo rusko bez jaderných zbraní jsou pozvánkou pro Čínu a to nikdo nechce.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          12:22 02.02.2023

          Nemyslím si, že takový stav je reálně možný: když nebude rusko poraženo, tak bude odměněno za agresivní politiku, tudíž motivováno ji zopakovat tak rychle, jak jen dají tanky ...Zobrazit celý příspěvek

          Nemyslím si, že takový stav je reálně možný: když nebude rusko poraženo, tak bude odměněno za agresivní politiku, tudíž motivováno ji zopakovat tak rychle, jak jen dají tanky dohromady. Protože proč by neustále opakovaně nevynucovalo ústupky od celého světa? ¨Pokud riziko ruské porážky (jaderná katastrofa) je větší než riziko ruského vítězství (jenom malá genocida/okupace/krádež území), tak není důvod, proč takhle neustoupit pokaždé. Rusko bude útočit vždy a vždy to bude v sebeobraně - schopnost bránit se = schopnost útočit, ostatně to takhle dělá už od devadesátých let.

          Mám pocit, že se tady točíme okolo tohohle logického problému: https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • Lars
            17:00 02.02.2023

            Nemyslím si. Cílem současných operací je vyhnat rusáky zpátky do ruska a současně zničit ofenzivní kapacity jejich armády. Ano, není to napořád, ale dvacet třicet let je docela ...Zobrazit celý příspěvek

            Nemyslím si. Cílem současných operací je vyhnat rusáky zpátky do ruska a současně zničit ofenzivní kapacity jejich armády. Ano, není to napořád, ale dvacet třicet let je docela dobrá doba.

            Opakuju, Západ nemůže zájem na tom zničit rusko a tím ho předhodit Číně na stříbrném podnosu. rusku musí zůstat dostatečně robustní obranná kapacita na to, aby to Číňan nezkusil.

            Kde je ta odměna pro rusko, jestli bude vypráskáno zpátky za hranice UA a přitom z větší části jeho armády budou klíčit slunečnice?Skrýt celý příspěvek

  • Poly
    10:32 02.02.2023

    Akce SAMP/T na UA se pomalu rozjíždí.

    https://mil.in.ua/en/news/ukra...

    Akce SAMP/T na UA se pomalu rozjíždí.

    https://mil.in.ua/en/news/ukra...

  • ventus
    10:26 02.02.2023

    Ruské systémy TOR-M2DT byly poprvé spatřeny na Ukrajině 13. prosince, kdy ruské ministerstvo obrany zveřejnilo video ukazující jejich první operační nasazení. Nedávný přírůstek ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské systémy TOR-M2DT byly poprvé spatřeny na Ukrajině 13. prosince, kdy ruské ministerstvo obrany zveřejnilo video ukazující jejich první operační nasazení.

    Nedávný přírůstek na bojišti (a následné vrakoviště).

    https://mobile.twitter.com/Pax...

    https://twitter.com/i/status/1...

    https://t.me/vanek_nikolaev/11... Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      11:00 02.02.2023

      Už bylo o něco níže to video, ale díky za doplnění dalších informací. Nicméně, podle videa to vypadalo, že radar byl v chodu. To by mohlo naznačovat, že systém si nejspíše neporadí ...Zobrazit celý příspěvek

      Už bylo o něco níže to video, ale díky za doplnění dalších informací.
      Nicméně, podle videa to vypadalo, že radar byl v chodu. To by mohlo naznačovat, že systém si nejspíše neporadí s identifikací dronu, který ho pozoroval. Ale je to jen spekulace.Skrýt celý příspěvek

      • Arccos
        11:05 02.02.2023

        Jak už jsem psal níž. Na tak krátkou vzdálenost mohl být dron docela dobře nad radarovým paprskem.

        Jak už jsem psal níž. Na tak krátkou vzdálenost mohl být dron docela dobře nad radarovým paprskem.

        • Klimesov
          11:09 02.02.2023

          To je pravda, to mě nenapadlo. Je to možné.

          To je pravda, to mě nenapadlo. Je to možné.

  • pjanyska
    10:17 02.02.2023

    Dalsi trapny rusky hoax. Vsimnete si, jak jsou cisti, boty vylestene a jak stoji pravou nohou na pate, aby to toho herce nebolelo. Ty kopance jsou taky jen tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Dalsi trapny rusky hoax. Vsimnete si, jak jsou cisti, boty vylestene a jak stoji pravou nohou na pate, aby to toho herce nebolelo. Ty kopance jsou taky jen tak naoko.
    https://twitter.com/i/status/1... Skrýt celý příspěvek

  • Rado46
    10:11 02.02.2023

    Podla ministra obrany Ukrajiny ,Reznikova,Rusko pripravuje novu ofenzivu na najblizsie dni v sile pol miliona vojakov... Neverim vsak,ze by Rusko dokazalo nahromadit tolko ...Zobrazit celý příspěvek

    Podla ministra obrany Ukrajiny ,Reznikova,Rusko pripravuje novu ofenzivu na najblizsie dni v sile pol miliona vojakov... Neverim vsak,ze by Rusko dokazalo nahromadit tolko vojakov,ktori su pripraveni na ofenzivu.Ruska armada je podla vojenskych expertov rozbita,nema ofenzivny potencial.Mozno,ze Ukrajina len takto zakryva pripravy na svoju ofenzivu,ine ma nenapada,co si myslite vy,diskutujuci?Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      10:16 02.02.2023

      pol miliona ich bude dokopy.. aj s tymi co uz su na Ukrajine..

      pol miliona ich bude dokopy.. aj s tymi co uz su na Ukrajine..

    • Davive67
      10:35 02.02.2023

      Cele je to úmysel vyvolať informačný chaos. Ta chystaná ofenzíva už prebehla vo Vuhledari a možno nieco pri kreminne

      Cele je to úmysel vyvolať informačný chaos. Ta chystaná ofenzíva už prebehla vo Vuhledari a možno nieco pri kreminne

      • Rado46
        10:57 02.02.2023

        Presne tak,aj ja si to myslim.Naopak,ocakavam ofenzivu Ukrajiny,hlavne v smere na Melitopol a potom na Krym.

        Presne tak,aj ja si to myslim.Naopak,ocakavam ofenzivu Ukrajiny,hlavne v smere na Melitopol a potom na Krym.

      • Tino
        11:27 02.02.2023

        pri Vuhledare to este neskoncilo, dostali RUS na budku ,ale od zameru obsadit mesto neupustili a stahuju tam dalsie ...Zobrazit celý příspěvek

        pri Vuhledare to este neskoncilo, dostali RUS na budku ,ale od zameru obsadit mesto neupustili a stahuju tam dalsie jednotky.

        https://twitter.com/Tatarigami... Skrýt celý příspěvek

    • juhelak
      10:38 02.02.2023

      Tak pokud mají ještě 200k mobilizovanych už pár měsíců ve výcviku tak už je to síla která když se použije v části fronty tak se obávám že to UA donutí ustupovat aspoň nějakou dobu. Zobrazit celý příspěvek

      Tak pokud mají ještě 200k mobilizovanych už pár měsíců ve výcviku tak už je to síla která když se použije v části fronty tak se obávám že to UA donutí ustupovat aspoň nějakou dobu.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      10:58 02.02.2023

      Lidi mít mohou, ale mají také techniku?

      Lidi mít mohou, ale mají také techniku?

      • Janicekmac
        12:12 02.02.2023

        Asi tak, od Vánoc nám chodí skoro každý den fotky plných zákopů nebo přeoraných polí s wagnerem a teď dokonce s vdvčkama

        Asi tak, od Vánoc nám chodí skoro každý den fotky plných zákopů nebo přeoraných polí s wagnerem a teď dokonce s vdvčkama

Načítám diskuzi...