VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Theokotos
    22:13 11.11.2022

    Dnešní Reporting from Ukraine se věnuje málo zmiňovanému tématu ztrát vlastní palbou: https://www.youtube.com/watch?... - spousta ruských ztrát je způsobena vlastní ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnešní Reporting from Ukraine se věnuje málo zmiňovanému tématu ztrát vlastní palbou:
    https://www.youtube.com/watch?...
    - spousta ruských ztrát je způsobena vlastní palbou (např. podle ministra obrany DNR Alexandra Chodarkovského bylo od květnu až 60% ztrát způsobeno palbou vlastních jednotek)
    - důvodem bývá především špatná komunikace mezi jednotkami
    - na vysvětlení proč se tak děje použil pěkný obraz: ruská armáda spíše než kompaktní bojovou sílu připomíná slepeného Frankensteina, protože jak se Putin bojí silné armády, nechal vyrůst vzájemně nespolupracující silové složky s nekompatibilní výzbrojí a taktikou (DNR, LDP, Rosgvardia, Wagner, armáda, Kadyrov, mobici...)
    - i vůdcové jednotlivých ozbrojených složek se vzájemně vnímají jako konkurenti, nikoliv jako spolupracovníci (v tom všem je vidět ten zvrácený ruský mafiánský systém, v němž všichni hlavně soupeří o moc, moje pozn.)
    - naznačuje, že podobně soupeří i jejich armády na bojišti, místo aby spolupracovaly
    - Ukrajinci vytvořili a propagují portál, který pomáhá ruským vojákům se vzdát a údajně se jich už vzdaly tisíce, zejména nuceně mobilizovaných z okupovaných ukrajinských území
    - jak se to Rusové dozvěděli, začali tyto stránky blokovat, ale Ukrajinci rychle odpověděli pomocí botů na sociálních sítích (i zde vidíme důležitost nevojenských operací ve válce, moje pozn.)
    - také dělá reklamu Atlas VPN, ale fakt dobrou :-)Skrýt celý příspěvek

  • Lalco
    22:11 11.11.2022

    Vraj Rusi idú zaviesť novú časovú jednotku :
    Ruská večnosť = 1 cherson

    Vraj Rusi idú zaviesť novú časovú jednotku :
    Ruská večnosť = 1 cherson

    • Theokotos
      22:16 11.11.2022

      To bude asi opačná jednotka proti té, jíž se měřil "dočasný" pobyt vojsk SSSR na československém území. Ta se nazývala "1 furt".
      Nakonec se ovšem zjistilo, že 1 furt = 23 let.

      To bude asi opačná jednotka proti té, jíž se měřil "dočasný" pobyt vojsk SSSR na československém území. Ta se nazývala "1 furt".
      Nakonec se ovšem zjistilo, že 1 furt = 23 let.

    • jisi
      06:46 12.11.2022

      Ale je to tak velká jednotka že se měří na nano- nebo piko- chersony. Jako třeba jednotka indukčnosti Henry ;-)

      Ale je to tak velká jednotka že se měří na nano- nebo piko- chersony. Jako třeba jednotka indukčnosti Henry ;-)

  • Radim
    21:56 11.11.2022

    Takže ofenzíva na Cherson byla dle všeho úspěšná. Ruští zachvatčici, tam museli zažívat nehorázný tlak ze strany ukrajinské armády. Ztráty asi budou vysoké, ale Cherson je ...Zobrazit celý příspěvek

    Takže ofenzíva na Cherson byla dle všeho úspěšná. Ruští zachvatčici, tam museli zažívat nehorázný tlak ze strany ukrajinské armády. Ztráty asi budou vysoké, ale Cherson je svobodný! Svobodný! Slava Ukraini, herojam slava!Skrýt celý příspěvek

  • Tielk100
    21:54 11.11.2022

    https://www.lidovky.cz/domov/k...


    Zkusím snad to pojede.

    https://www.lidovky.cz/domov/k...


    Zkusím snad to pojede.

    • Heretic
      22:00 11.11.2022

      Děkuji, funguje. Co se obsahu týče tak ja nevím... Ano bylo by hezké mít 24 f35 a 24 modernizivaných gripenů, nicméně si to prostě nedovedu představit. Především finančně... Ano ...Zobrazit celý příspěvek

      Děkuji, funguje.

      Co se obsahu týče tak ja nevím... Ano bylo by hezké mít 24 f35 a 24 modernizivaných gripenů, nicméně si to prostě nedovedu představit. Především finančně... Ano když by se povedlo gripeny nějak výhodně odkoupit treba za cenu modernizace tak snad. Nicméně stále by byl problém s nedostatkem pilotů, techniků, letišť a prostředků na provoz.Skrýt celý příspěvek

      • mexir
        22:04 11.11.2022

        Tady to nikdo nechce slyšet, mně by se líbil poměr 12+24. 12 úderných plně takticky vyzbrojených f-35 + 24 Gripenů C.

        Tady to nikdo nechce slyšet, mně by se líbil poměr 12+24. 12 úderných plně takticky vyzbrojených f-35 + 24 Gripenů C.

        • Scotty
          22:15 11.11.2022

          To by bylo velice drahé a v konečném efektu k ničemu.

          To by bylo velice drahé a v konečném efektu k ničemu.

          • mexir
            22:25 11.11.2022

            Myslím že na úrovni 24x f-35 by to dražší nebylo. Ani provozně, ani personálně.

            Myslím že na úrovni 24x f-35 by to dražší nebylo. Ani provozně, ani personálně.

        • Maximus
          22:36 11.11.2022

          Proc takový poměr? 24 kusu F-35 je na hranici smysluplného minima. Smysl by dávalo k tomuto počtu F-35 zachovat stávajících 12+2 modernizovaných Gripenu C/D. Naopak by se měla AČR ...Zobrazit celý příspěvek

          Proc takový poměr? 24 kusu F-35 je na hranici smysluplného minima. Smysl by dávalo k tomuto počtu F-35 zachovat stávajících 12+2 modernizovaných Gripenu C/D.
          Naopak by se měla AČR zbavit L159A, které budou potřebovat drahou MLU a bez integrace moderních zbrani má to letadlo bojovou hodnotu A-4 Skyhawk ze zacatku 90. let, kdy už byly považované za notně zastaralé.
          Zůstaly by tak dva nosné typy bojových nadzvukovych letadel ve třech bojových letkách. Pro Gripeny máme piloty (nepočítá se s nimi pro F-35!!!), zázemí, vyskoleny personal i know-how pro běžný servis.

          V druhé polovině 30. let by byla možnost Gripeny ze třetí letky nahradit dalšími evolučně vyspělejších F-35 nebo letkou “Loyal Wingman”, což je technologie, která zažije v blízké době značný vzestup.

          Skotty, která země chce provozovat tak malý počet F-35 a to ještě jako jediny bojový nadzvukový letoun? Thajsko nepočítaje, protože to jsou tradiční “zberatele různých letadel” a na omezení počtu nákupu F-35 záviselo zachování jejich vlády.

          O všem rozhodne současný konflikt na Ukrajině a pokud geopoliticka a bezpečnostní situace nebude dobra (ať už bude hrozit rusacko nebo bude horko v Pacifiku), tak se Gripenu nikdo zbavovat nebude. Zvlášť když F-35 nebudou včas.Skrýt celý příspěvek

          • mexir
            23:33 11.11.2022

            Nerozhoduju o budoucnosti letectva AČR. Proč je 24 kusu F-35 na hranici smysluplného minima. Provozně je to docela hrůza.

            Nerozhoduju o budoucnosti letectva AČR. Proč je 24 kusu F-35 na hranici smysluplného minima. Provozně je to docela hrůza.

    • Scotty
      22:13 11.11.2022

      Pičovina. Jen vlhký sen lobbistů Saabu.

      Pičovina. Jen vlhký sen lobbistů Saabu.

      • Náhodný kolemjdoucí
        23:08 11.11.2022

        Určitý smysl by to mělo. Gripen má své výhody, ale jestli na to máme peníze, to je otázka - na F-35 asi budeme dost krvácet už tak.

        Určitý smysl by to mělo. Gripen má své výhody, ale jestli na to máme peníze, to je otázka - na F-35 asi budeme dost krvácet už tak.

      • Maximus
        04:23 12.11.2022

        To Scotty: Od člověka vystupujících tady jako obchodního zástupce KMW to zní dost divně :-))). Tady je ta diskuze OT, ale lidé obhajujici koncepce z bílých knih bez ohledu na ...Zobrazit celý příspěvek

        To Scotty: Od člověka vystupujících tady jako obchodního zástupce KMW to zní dost divně :-))).

        Tady je ta diskuze OT, ale lidé obhajujici koncepce z bílých knih bez ohledu na realitu jsou dinosauři mimo realitu :-).Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        05:28 12.11.2022

        Tomu říkám racionální a věcné zdůvodnění :-)).

        Tomu říkám racionální a věcné zdůvodnění :-)).

      • flanker.jirka
        09:12 12.11.2022

        Scotty
        Od pana Koštovala nemůžete čekat žádné zázraky.

        Scotty
        Od pana Koštovala nemůžete čekat žádné zázraky.

    • Heretic
      22:28 11.11.2022

      Spíš si dokážu představit 24f35 +opce na dalších 12

      Spíš si dokážu představit 24f35 +opce na dalších 12

    • flanker.jirka
      08:49 12.11.2022

      Pokračování v Gripenu by dávalo smysl pouze v případě, že by ČR dokázala prosadit aktivní zapojení domácího průmyslu do jiných projektů majících nějakou šanci na úspěch, například ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokračování v Gripenu by dávalo smysl pouze v případě, že by ČR dokázala prosadit aktivní zapojení domácího průmyslu do jiných projektů majících nějakou šanci na úspěch, například FCAS nebo Tempest. Pak bychom nahrazovali Gripeny novou generací, označovanou jako šestou, podobně jak to mají v plánu státy provozující Rafale a EFT.Skrýt celý příspěvek

  • Heretic
    21:49 11.11.2022

    https://www.lidovky.cz/domov/k...

    Může prosím někdo odemknout?

    https://www.lidovky.cz/domov/k...

    Může prosím někdo odemknout?

  • Radim
    21:48 11.11.2022

    Zůstaneme v Chersonu navždy*

    *akce platí do vyprodání zásob

    Zůstaneme v Chersonu navždy*

    *akce platí do vyprodání zásob

    • Sgt Murphy
      22:00 11.11.2022

      Kremeľ už vyhlásil že Cherson aj po opustení Ruských vojsk ostáva naďalej súčasťou Ruskej federácie podľa "platného" referenda :D oni sú fakt mimo

      Kremeľ už vyhlásil že Cherson aj po opustení Ruských vojsk ostáva naďalej súčasťou Ruskej federácie podľa "platného" referenda :D oni sú fakt mimo

      • Kolarjon
        22:09 11.11.2022

        Tak to se ke svému ruskému Chersonu na ústupu chovají moc pěkně. Odpálili svému Chersonu celou technickou infrastrukturu, odstřihli svůj Cherson od zbytku "Ruska" a teď svůj ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak to se ke svému ruskému Chersonu na ústupu chovají moc pěkně. Odpálili svému Chersonu celou technickou infrastrukturu, odstřihli svůj Cherson od zbytku "Ruska" a teď svůj Cherson z druhého břehu začnou ostřelovat přičemž zabijou stovky "ruských" civilistů. :DSkrýt celý příspěvek

        • d_mm2288
          22:20 11.11.2022

          To je právě ono - po zničení technické infrastruktury a troše bombardování začne Cherson vypadat jako ruský region.

          To je právě ono - po zničení technické infrastruktury a troše bombardování začne Cherson vypadat jako ruský region.

        • jisi
          06:50 12.11.2022

          Je to přece "jejich" a tak s tím mohou "nakládat" jak chtějí :-/

          Je to přece "jejich" a tak s tím mohou "nakládat" jak chtějí :-/

  • jj284b
    21:06 11.11.2022

    zaujimave video s Cheiftainom k Ukrajine:

    https://www.youtube.com/watch?...

    zaujimave video s Cheiftainom k Ukrajine:

    https://www.youtube.com/watch?...

    • Náhodný kolemjdoucí
      21:27 11.11.2022

      Ach jo, proč mě vůbec napadne FV4201?

      Ach jo, proč mě vůbec napadne FV4201?

      • RiMr71
        21:34 11.11.2022

        ...přééésně..

        ...přééésně..

  • Verdon
    20:51 11.11.2022

    Oslavují i Chersoňané v Oděse. https://t.me/hueviyherson/2886... Oslava probíhá i v Gruzii https://t.me/hueviyherson/2885... A samozřejmě bez přípitku není ani Kreščatik v Kyjevě. ...Zobrazit celý příspěvek

    Oslavují i Chersoňané v Oděse.
    https://t.me/hueviyherson/2886...
    Oslava probíhá i v Gruzii
    https://t.me/hueviyherson/2885...
    A samozřejmě bez přípitku není ani Kreščatik v Kyjevě.
    https://t.me/hueviyherson/2884... Skrýt celý příspěvek

  • Verdon
    20:49 11.11.2022

    Satelitní snímky odstřelených mostů v Chersonské oblasti.
    https://t.me/hueviyherson/2887...

    Satelitní snímky odstřelených mostů v Chersonské oblasti.
    https://t.me/hueviyherson/2887...

    • Theokotos
      21:11 11.11.2022

      U toho Antonovského mostu mi připadá, že se Rusové řídili heslem "čím víc zničených dílů, tím víc pomsta za Kerčský most".

      U toho Antonovského mostu mi připadá, že se Rusové řídili heslem "čím víc zničených dílů, tím víc pomsta za Kerčský most".

      • Náhodný kolemjdoucí
        21:29 11.11.2022

        Spíš je jim jasné, že nějaký jeden segment by Ukrajinci zprovoznili rychle.

        Spíš je jim jasné, že nějaký jeden segment by Ukrajinci zprovoznili rychle.

        • Theokotos
          21:37 11.11.2022

          A nebo platí obojí ;-)

          A nebo platí obojí ;-)

    • Sgt Murphy
      21:13 11.11.2022

      Ja som tam teda čakal rozhodne väčší ohňostroj, že aspoň tam Kachovská priehrada a nič :( Rusi ma opäť sklamali, by sa mali začať spamätávať lebo začína to byť celkom aj nuda. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja som tam teda čakal rozhodne väčší ohňostroj, že aspoň tam Kachovská priehrada a nič :( Rusi ma opäť sklamali, by sa mali začať spamätávať lebo začína to byť celkom aj nuda. Nejakú akciu proste chcem. https://i.kym-cdn.com/entries/... Skrýt celý příspěvek

      • Donald
        21:31 11.11.2022

        Nejakou akci, aby zbytecne umirali a trpeli Ukrajinci? Dekuji, ale NE!

        Nejakou akci, aby zbytecne umirali a trpeli Ukrajinci? Dekuji, ale NE!

        • Sgt Murphy
          21:37 11.11.2022

          No však zas si nenahováraj že Putin teraz spraví nejaké gesto dobrej vôle a len tak sa spakujú z Ukrajiny späť na sibír. Boje tam budú tak či tak, tých stiahnutých 40 tisíc vojakov ...Zobrazit celý příspěvek

          No však zas si nenahováraj že Putin teraz spraví nejaké gesto dobrej vôle a len tak sa spakujú z Ukrajiny späť na sibír. Boje tam budú tak či tak, tých stiahnutých 40 tisíc vojakov teraz pošle na Bachmut alebo inde. Ja som chcel aspoň nejaký "cherson last stand" ako pravý udatný bojovníci červenej armády čo sa tak o nich všetky tie staré komunistické mýty vravia.Skrýt celý příspěvek

      • Sgt Murphy
        21:32 11.11.2022

        Však čo tie mínuská, chápem že by bolo najlepšie keby sa proste spakovali a zmizli už úplne späť do severoázie ale takto mi je trápne aj za nich, keď na jednu stranu v ruských ...Zobrazit celý příspěvek

        Však čo tie mínuská, chápem že by bolo najlepšie keby sa proste spakovali a zmizli už úplne späť do severoázie ale takto mi je trápne aj za nich, keď na jednu stranu v ruských médiách urputne vyhrávajú, nezadržateľne postupujú vpred a oslobodzujú Ukrajinu od zlého kapistalistického fašizmu a pravda je taká že proste len pŕchnu ako krysy.Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          21:47 11.11.2022

          Já jsem dal mínus proto, že válka je zlá a krutá věc, nikoliv vzrušení pro znuděné konzumenty zábavy a memů. Zabíjení lidí a ničení toho, co vytvořili se fakt neodehrává proto, aby ...Zobrazit celý příspěvek

          Já jsem dal mínus proto, že válka je zlá a krutá věc, nikoliv vzrušení pro znuděné konzumenty zábavy a memů. Zabíjení lidí a ničení toho, co vytvořili se fakt neodehrává proto, aby si někdo z gauče s pusou plnou chipsů užil pořádný "ohňostroj"...Skrýt celý příspěvek

          • Sgt Murphy
            21:55 11.11.2022

            Ale no tak zas sa to nesnaž takto gýčovo moralizovať :D na tomto fóre sa píše "idem si otvoriť pivko a čakám čo sa bude diať" alebo "otváram čipsy teraz to fakt bude zaujímavé" už ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale no tak zas sa to nesnaž takto gýčovo moralizovať :D na tomto fóre sa píše "idem si otvoriť pivko a čakám čo sa bude diať" alebo "otváram čipsy teraz to fakt bude zaujímavé" už od začiatkov vojny na UA a zrazu je to niečo tabu? Podobné nálady vždy panovali aj v boji medzi mužstvom a nikto sa s tým nesral.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            22:20 11.11.2022

            Ptal ses, tak jsem Ti odpověděl a žádné "kýčové moralizování" jsem při tom nepoužil.
            Přeju dobrou chuť a řízné pivo.

            Ptal ses, tak jsem Ti odpověděl a žádné "kýčové moralizování" jsem při tom nepoužil.
            Přeju dobrou chuť a řízné pivo.

    • demagog
      22:06 11.11.2022

      Zaujimave, zda sa ze neodstrelili piliere.

      Zaujimave, zda sa ze neodstrelili piliere.

  • jj284b
    20:49 11.11.2022

    Organizovane ustupili, vrtulniky nechali

    https://twitter.com/praisethes...

    Organizovane ustupili, vrtulniky nechali

    https://twitter.com/praisethes...

    • Анатолий
      23:04 11.11.2022

      Překořistěný, zřejmě bude vyrabován

      Překořistěný, zřejmě bude vyrabován

    • danny
      00:24 12.11.2022

      Těžko čekat, že bude letuschopný. Nespěchali zase tolik, aby nezvládli přeletět vrtulník. Navíc by to byla vítaná příležitost pro VIP pasažéry.

      Těžko čekat, že bude letuschopný. Nespěchali zase tolik, aby nezvládli přeletět vrtulník. Navíc by to byla vítaná příležitost pro VIP pasažéry.

  • jj284b
    20:23 11.11.2022

    pamatate si este tuto legendarnu bitku?

    https://twitter.com/sranysovok...

    pamatate si este tuto legendarnu bitku?

    https://twitter.com/sranysovok...

    • mexir
      20:46 11.11.2022

      Bitva o budoucnost mobilů a karet v ru. ru úderník vs. ua dveře 0-1. To byly časy, to jsem byl ještě mladý :-)

      Bitva o budoucnost mobilů a karet v ru. ru úderník vs. ua dveře 0-1. To byly časy, to jsem byl ještě mladý :-)

      • jj284b
        20:47 11.11.2022

        tam sa niekde da datovat putinova porazka na Ukrajine...

        tam sa niekde da datovat putinova porazka na Ukrajine...

        • mexir
          20:52 11.11.2022

          Byl jsem o osm měsíců mladší a každý ráno jsem běžel ke kompu, tabletu, mobilu a čučel na AN co se stalo přes noc. Díky admine za tohle hnízdo odporu.

          Byl jsem o osm měsíců mladší a každý ráno jsem běžel ke kompu, tabletu, mobilu a čučel na AN co se stalo přes noc. Díky admine za tohle hnízdo odporu.

    • embe
      21:04 11.11.2022

      A pamatujete si na kanadského dobrovolníka :-) jak nám na jaře dával naději, že Cherson bude brzy ukrajinský... ;-) Dneska jsem si na něj vzpomněl.

      A pamatujete si na kanadského dobrovolníka :-) jak nám na jaře dával naději, že Cherson bude brzy ukrajinský... ;-) Dneska jsem si na něj vzpomněl.

  • Strycek-Tomas
    20:23 11.11.2022

    Prave se pisi dejiny. Co sledujeme je brilantni takticky manevr hrdinnych ruskych vojsk, ktere se stahly od aby jim Ukrajinci pak nakraceli do pasti, ktera co nevidet sklapne a ...Zobrazit celý příspěvek

    Prave se pisi dejiny. Co sledujeme je brilantni takticky manevr hrdinnych ruskych vojsk, ktere se stahly od aby jim Ukrajinci pak nakraceli do pasti, ktera co nevidet sklapne a tim bude znicena cela ukrajinska armada.

    Zatimco se Ukrajinci vycerpavaji u bezvyznamenho Cherstonu, neohrozene ruske jednotky zaskocily nepritele drtive poostoupili u Bachmutu o tri metry a zabraly trategicky dulezitou polni pesinu vedoci mezi domem c.p. 235 a hospodou c.p. 237 a s ni dva akry zahrady mistni bylinkarky. Ruska armada diky tomu dal nezadrzitelne postupuje ke stodole na seno. ,

    Rusko opet vitezi!Skrýt celý příspěvek

    • roboSE
      20:39 11.11.2022

      Super :)

      Takýto report môže byť pravidelne aj každý piatok...

      Super :)

      Takýto report môže byť pravidelne aj každý piatok...

    • Sgt Murphy
      20:58 11.11.2022

      Ale mne prišlo proste fakt prišlo divné že tí "udatný slávny neporaziteľný Ruský bojovníci s brilantnou taktikou a stratégiou" ... z tadiaľ proste zmiznú za jednu noc ako prd vo ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale mne prišlo proste fakt prišlo divné že tí "udatný slávny neporaziteľný Ruský bojovníci s brilantnou taktikou a stratégiou" ... z tadiaľ proste zmiznú za jednu noc ako prd vo vetre? Myslím že to fakt nečakalo ani velenie UA armády, tie správy boli také že ešte týždeň im to sťahovanie potrvá a potom minimálne po sebe zanechajú aspoň celé mesto zamínované. Ale nič. Proste len zasratý zdrhli a zmohli sa len zlikvidovať pár mostov a elektrickú infraštruktúru mesta. Nič viac? Fakt som čakal viac, ale zrejme ešte stále tých rusákov dosť preceňujem.Skrýt celý příspěvek

      • Strycek-Tomas
        21:12 11.11.2022

        Tak to jsme dva. Ani ja jsem necekal tak rychly ustup. Muze to vsak svedcit o jinem - ze ruska armada je na tom jeste hur, nez se nam dosud jevilo. Ale o to lip, ja jsem rad, ze ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak to jsme dva.
        Ani ja jsem necekal tak rychly ustup.
        Muze to vsak svedcit o jinem - ze ruska armada je na tom jeste hur, nez se nam dosud jevilo. Ale o to lip, ja jsem rad, ze Cherston nebyl znicen v poulicnich bojich. Jen me mrzi, ze se mesto tak strasne vylidnilo.Skrýt celý příspěvek

        • Sgt Murphy
          21:21 11.11.2022

          Boh vie kam všetkých tých ľudí deportovali tie fašistické svine. Keď som čítal o tých "filtračných táboroch" v Donetsku, Luhansku a príbehoch ľudí, ktorým pobrali deti na ...Zobrazit celý příspěvek

          Boh vie kam všetkých tých ľudí deportovali tie fašistické svine. Keď som čítal o tých "filtračných táboroch" v Donetsku, Luhansku a príbehoch ľudí, ktorým pobrali deti na adoptovanie do ruska a sami stačili utiecť cez Gruzínsko späť na UA, fakt mi je z toho zle.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    20:18 11.11.2022

    Video z Chersonu. Pokud už tu bylo, tak se omlouvám, ale i tak mám dva dotazy: 1) V ulicích je vidět hodně vojenských náklaďáků se "Z". Tak jak je to s tou evakuovanou technikou ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z Chersonu. Pokud už tu bylo, tak se omlouvám, ale i tak mám dva dotazy:
    1) V ulicích je vidět hodně vojenských náklaďáků se "Z". Tak jak je to s tou evakuovanou technikou přes Dněpr do posledního kusu?
    2) Je tam hodně lidí. Já myslel, že proběhla nucená evakuace a město je liduprázdné?


    https://twitter.com/DrMikey13/... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      20:24 11.11.2022

      no lebo to su zabery z marca z okupacie...

      no lebo to su zabery z marca z okupacie...

      • StandaBlabol
        20:33 11.11.2022

        ¨To mě taky napadlo, ale nikde není vidět jediný ruský voják?

        ¨To mě taky napadlo, ale nikde není vidět jediný ruský voják?

        • Marty96
          20:39 11.11.2022

          Stojí na ceste vpravo vzadu

          Stojí na ceste vpravo vzadu

      • Strycek-Tomas
        20:40 11.11.2022

        Pekne ta ruska hovada vylidnily 300 tisicove mesto

        Pekne ta ruska hovada vylidnily 300 tisicove mesto

        • Pampuch
          21:01 11.11.2022

          Evakuovať sa do ruska nebolo povinné (v tom zmysle, že to nebolo vynucované). Navyše nešlo o evakuáciu ale o trvalé presídlenie do ruska. Väčšina ľudí odmietla. Ale veľa ľudí ...Zobrazit celý příspěvek

          Evakuovať sa do ruska nebolo povinné (v tom zmysle, že to nebolo vynucované). Navyše nešlo o evakuáciu ale o trvalé presídlenie do ruska. Väčšina ľudí odmietla. Ale veľa ľudí utieklo do UA. Z Chersonu to z nejakého dôvodu šlo (aj keď to bolo úmorné na checkpointoch sa stalo niekoľko dní). Neskôr to už nešlo oficiálne ale dalo sa uplatit prevádzačov. Išlo to už od (tuším) 500€ podľa cieľovej destinácie. Najlacnejšie (tuším) bolo ísť do Turecka.Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      20:25 11.11.2022

      Video z protestov na začiatku okupácie. Stačí pozrieť na podstavec zástavy pred radnicou - teraz vyzerá trocha inak..

      Video z protestov na začiatku okupácie. Stačí pozrieť na podstavec zástavy pred radnicou - teraz vyzerá trocha inak..

    • Strycek-Tomas
      20:26 11.11.2022

      No ja bych rekl, ze kdo mohl, ten se pred ruskymi mirovymi jednotkami schoval, aby nemohl byt zachranen evakuaci do Ruska. Zvlastni duraz byl veden na deti, tusim ze rodiny je ...Zobrazit celý příspěvek

      No ja bych rekl, ze kdo mohl, ten se pred ruskymi mirovymi jednotkami schoval, aby nemohl byt zachranen evakuaci do Ruska. Zvlastni duraz byl veden na deti, tusim ze rodiny je ukryvali jak se jen dalo.Skrýt celý příspěvek

  • d_mm2288
    19:56 11.11.2022

    WarGonzo se raduje, že separátům se podařilo vzít Majorsk, což je nějaké předměstí Gorlovky, a Rusové se dostali do Opytného, což je vesnice sousedící na jihu s ...Zobrazit celý příspěvek

    WarGonzo se raduje, že separátům se podařilo vzít Majorsk, což je nějaké předměstí Gorlovky, a Rusové se dostali do Opytného, což je vesnice sousedící na jihu s Pěskami.

    https://t.me/wargonzo/9205...
    https://t.me/wargonzo/9203...

    I pokud by to byla pravda, tak mě baví absurdnost těhle zpráv. Zatímco Ukrajina právě osvobodila přes 4 tisíce čtverečních kilometrů, Rusové slaví, že vzali pár bloků a kus silnice u Gorlovky a vesnici před Avdějevkou, k níž se nemůžou už tři čtvrtě roku dostat, přestože celou dobu leží asi kilometr od frontové linie.Skrýt celý příspěvek

  • Quaestor
    19:12 11.11.2022

    Další úspěšný útok dronu. Vzhledem k pravidelnému tvaru zákopu to vypadá, že si ruský voják vykopal vlastní ...Zobrazit celý příspěvek

    Další úspěšný útok dronu. Vzhledem k pravidelnému tvaru zákopu to vypadá, že si ruský voják vykopal vlastní hrob...
    https://twitter.com/PaulJawin/...

    Opuštěná ruská pozice v chersonské oblasti:
    https://twitter.com/Xander__UA... Skrýt celý příspěvek

    • VitaZ
      19:29 11.11.2022

      Nepřestává mě udivovat ten bordel, které jsou schopni rusáci kolem svých pozic vytvořit. To je jak smetiště u cikánské osady někde na Spiši.

      Nepřestává mě udivovat ten bordel, které jsou schopni rusáci kolem svých pozic vytvořit. To je jak smetiště u cikánské osady někde na Spiši.

      • RobS
        19:53 11.11.2022

        Hned za odminovací četou pojedou kukabusy.

        Hned za odminovací četou pojedou kukabusy.

      • Nezmar
        19:56 11.11.2022

        proste klasicky loupeznicky brloh.

        proste klasicky loupeznicky brloh.

      • Moon
        19:58 11.11.2022

        Tady bych se rusaku zastal. Pri uteku na uklid nemyslis. A je docela mozny, ze to delaj prvosledovy Ukrajinaky jednotky pri hledani hodicich se dokumentu-mapy, doklady, nejaky ...Zobrazit celý příspěvek

        Tady bych se rusaku zastal. Pri uteku na uklid nemyslis. A je docela mozny, ze to delaj prvosledovy Ukrajinaky jednotky pri hledani hodicich se dokumentu-mapy, doklady, nejaky sifrovaci baznechty a pod. rusove totiz taky ukazujou bordel u Ukrajincu.Skrýt celý příspěvek

        • ArcheologJD
          20:26 11.11.2022

          Při útocích dronů je jasně vidět demaskující bordel okolo Ruských pozic.
          Např.: https://mobile.twitter.com/The...

          Při útocích dronů je jasně vidět demaskující bordel okolo Ruských pozic.
          Např.: https://mobile.twitter.com/The...

          • LAMP
            20:47 11.11.2022

            Možná to na videích vidíme tak často, protože právě na to se útočník zaměří.

            Možná to na videích vidíme tak často, protože právě na to se útočník zaměří.

      • peter111
        20:32 11.11.2022

        Ten Nor v diskusi to trefně komentuje, že přesně tak se chovají i ruští turisté na dovče.

        Ten Nor v diskusi to trefně komentuje, že přesně tak se chovají i ruští turisté na dovče.

        • demagog
          22:21 11.11.2022

          Kto vie ci by dokazal roroznat rusa od ukrajinca ak by na to prislo...

          Kto vie ci by dokazal roroznat rusa od ukrajinca ak by na to prislo...

  • jj284b
    19:09 11.11.2022

    rusi tak usporiadane usli, ze nechali plne municne sklady https://www.youtube.com/watch?... a tu nejake opustene ...Zobrazit celý příspěvek

    rusi tak usporiadane usli, ze nechali plne municne sklady

    https://www.youtube.com/watch?...


    a tu nejake opustene vozidla..

    https://twitter.com/Xander__UA... Skrýt celý příspěvek

    • VitaZ
      19:35 11.11.2022

      No tedy, skladovat rakety do velkorážních minometů s našroubovanými zapalovači...
      U těch rusů už se nedivím vůbec ničemu.

      No tedy, skladovat rakety do velkorážních minometů s našroubovanými zapalovači...
      U těch rusů už se nedivím vůbec ničemu.

    • Tondda
      19:46 11.11.2022

      No nevím. Takhle podle mě plný sklad nevypadá.

      No nevím. Takhle podle mě plný sklad nevypadá.

  • StatusQuo
    18:41 11.11.2022

    Tak další kapitola uzavřena. Rusové podle všeho zvládnuli zachránit podstatnou část mužstva a techniky (ještě čekáme na potvrzení) nicméně utrpěli drtivou politickou a morální ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak další kapitola uzavřena. Rusové podle všeho zvládnuli zachránit podstatnou část mužstva a techniky (ještě čekáme na potvrzení) nicméně utrpěli drtivou politickou a morální porážku.

    Co bude dál?

    Očekávám přesuny jednotek obou stran na jiné úseky fronty. Nejočekávanější je Ukrajinský útok směrem na Melitopol. Dokáže Ukrajina prolomit Ruskou obranu v Záporoží posílenou o část jednotek z Chersonu? Uvidíme. Spíš čekám že rozjedou větší ofenzívu v Luhansku. Tam proti nim budou stát z velké části mobici a milice kdež to na Melitopol by je čekali zbytky VDV a Mořská pěchota.

    Vaše názory? Fantazii se meze nekladou.Skrýt celý příspěvek

    • boulak
      18:46 11.11.2022

      Řekl bych, že politická a morální porážka je pro ně podstatně horší než tisíce mrtvých či zajatých vojáků. Rusové si ale mohli vybrat jen zda budou mít oboje nebo jen politickou a ...Zobrazit celý příspěvek

      Řekl bych, že politická a morální porážka je pro ně podstatně horší než tisíce mrtvých či zajatých vojáků. Rusové si ale mohli vybrat jen zda budou mít oboje nebo jen politickou a morální porážku. Nepochybuji, že kdyby to šlo vyměnit tak by to udělali.Skrýt celý příspěvek

    • Marty96
      18:49 11.11.2022

      Někde jsem pár měsíců zpátky četl analýzu že trošku paradoxně jsou jednotky DPR a LPR v boji efektivnější než regulérní ruská armáda, a to včetně odvedenců. Nevím co na tom bylo ...Zobrazit celý příspěvek

      Někde jsem pár měsíců zpátky četl analýzu že trošku paradoxně jsou jednotky DPR a LPR v boji efektivnější než regulérní ruská armáda, a to včetně odvedenců. Nevím co na tom bylo pravdy (nebo nakolik to platí i tedú, ale pokud to tak je tak by Luhansk (či Doněck) nemusel nutně být tím nejlehčím soustem. Navíc na Donbase působí Wagner, a i ti jsou podle všeho o něco kvalitnější bojová síla než řadová Ruská armáda.

      Myslím si že pokud přijde další Ukrajinská ofenziva tak skutečně půjde směrem na Melitopol - Je to i z hlediska strateické cost/benefit analýzy nejatraktivnější cíl. Šance na přerušení land bridge z Krymu do Mariupolu je lákavější než - s nadsázkou - osvobození pár bezbýznamných vesnic a zničených měst v Luhanské oblasti.Skrýt celý příspěvek

      • StatusQuo
        18:58 11.11.2022

        S tím že jednotky LNR/DPR na začátku války byli efektivnější než pravidelná Ruská armáda. bych souhlasil Kolik nyní může žít veteránů z LNR/DPR? 40%? Zajímalo by mě jak dopad ten ...Zobrazit celý příspěvek

        S tím že jednotky LNR/DPR na začátku války byli efektivnější než pravidelná Ruská armáda. bych souhlasil Kolik nyní může žít veteránů z LNR/DPR? 40%? Zajímalo by mě jak dopad ten pitomec beznohej Čech Separatista co chtěl slavit Den vítězství v Kyjevě.Skrýt celý příspěvek

        • Marty96
          19:03 11.11.2022

          Souhlasím s tím že separátských veteránů s 8 lety bojových zkušeností asi už moc nezbylo. No na druhou stranu má ale nějakej doněckej mobik kterého násilím odvedli na začátku má už ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlasím s tím že separátských veteránů s 8 lety bojových zkušeností asi už moc nezbylo. No na druhou stranu má ale nějakej doněckej mobik kterého násilím odvedli na začátku má už te´ď půl roku bojových zkušeností.Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            20:20 11.11.2022

            Strelkov třeba tvrdil, že LNR/DPR dělostřelci jsou díky rokům bojů na Donbase mnohem lepší než ruská armáda. Ale hrozně je sráží zastaralá technika a málo munice.

            Strelkov třeba tvrdil, že LNR/DPR dělostřelci jsou díky rokům bojů na Donbase mnohem lepší než ruská armáda. Ale hrozně je sráží zastaralá technika a málo munice.

          • peter111
            20:43 11.11.2022

            Spíš nežije....

            Spíš nežije....

      • krizzdenek
        19:26 11.11.2022

        A jak to měřili?

        A jak to měřili?

        • Marty96
          19:50 11.11.2022

          Zkusim to dohledat, ale takhle z fleku bych rekl ze hlavním argumentem byly bojove zkusenosti + moralka. Separati si podobne jako rada ukrajincu prosla za poslednich 8 let reálnou ...Zobrazit celý příspěvek

          Zkusim to dohledat, ale takhle z fleku bych rekl ze hlavním argumentem byly bojove zkusenosti + moralka. Separati si podobne jako rada ukrajincu prosla za poslednich 8 let reálnou valkou (byť od 2015 klidnejsi) takže tam bylo nějaké institucionalni know how napric armadou. I odvedenci tedy bud meli primou zkusenost nebo s nekym kdo ji ma bojovali. Bezny rusky vojak na zacatku invaze naopak zazil maximalne pul roku chlastani nekde na základne v XYZstánu. S tím souvisí i motivace - bezny separatsky kontraktnik sel do armady s vedomim ze půjde válčit s Ukrajinou. Bezny rus ale do armady vstoupil kvuli penezum a s tim že ho nekde na poli rozprasi javelin asi nepocital.Skrýt celý příspěvek

          • Marty96
            20:00 11.11.2022

            Samozrejme je otazkou kolik jeste separu vubec bojuje, nicmene muj point ze hazet je do jednoho pytle s ruskyma mobikama asi neni vhodne

            Samozrejme je otazkou kolik jeste separu vubec bojuje, nicmene muj point ze hazet je do jednoho pytle s ruskyma mobikama asi neni vhodne

          • StandaBlabol
            20:22 11.11.2022

            Bojové zkušenosti i morálka ano, u těch stálých jednotek. U mobilizovaných neplatí ani jedno. Plus doslova strašná výzbroj a výstroj. U násilně zmobilizovaných tomu tvrzení o ...Zobrazit celý příspěvek

            Bojové zkušenosti i morálka ano, u těch stálých jednotek. U mobilizovaných neplatí ani jedno. Plus doslova strašná výzbroj a výstroj. U násilně zmobilizovaných tomu tvrzení o efektivitě nevěřím.Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      19:06 11.11.2022

      Stále se velmi snaží ve směru na Bachmut a podle nepotvrzených zpráv právě tam přesunuli některé jednotky ustoupivší z chersonské oblasti a situace je tam pro Ukrajince dost ...Zobrazit celý příspěvek

      Stále se velmi snaží ve směru na Bachmut a podle nepotvrzených zpráv právě tam přesunuli některé jednotky ustoupivší z chersonské oblasti a situace je tam pro Ukrajince dost složitá.Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      19:08 11.11.2022

      Oni jim podle mého zbývají 3 směry: - Záporoží směr Azovské moře (Mariupol, Berdjansk a Melitupol) výhodou by mohlo být unavené a deprimované posily a dlouhé logistika RF, velký ...Zobrazit celý příspěvek

      Oni jim podle mého zbývají 3 směry:
      - Záporoží směr Azovské moře (Mariupol, Berdjansk a Melitupol) výhodou by mohlo být unavené a deprimované posily a dlouhé logistika RF, velký cíl odříznout Krym. Nevýhodou je přehledný terén.
      - Donbas jenom nevýhoda boj do 8 let budovaných opevnění a asi nejzkušenější jednotky a Vagner
      - Starobilsk (Svatové a dále do Luhanska) asi na útok nejlepší terén (je to troch vlnité, momentálně asi nejslabší obrana s velkým množstvím mobiků a absence opevnění. Odřezává rusy od severu a tak zatěžuje logistiku na jeden směr.

      Můj názor směrem na Mariupol bude řezat do silnic a železnice HIMARSem, ale útočit na severu. Možná by mohli UA zkusit vylodění na kose pod Mykolajivem (pod Očakivem/Ochakiv) - je to celkem hodně lesnaté a těžce průjezdné, ale zase získají možnost lodní dopravy do Mikolajeva.Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      19:10 11.11.2022

      kdež to, Mořská pěchota? Vážně? Nebo DeepL?

      kdež to, Mořská pěchota? Vážně? Nebo DeepL?

    • krizzdenek
      19:13 11.11.2022

      Rasputice na krku. Podle mého se bude muset počkat, až trochu zamrzne. Dočištění pravého břehu taky bude chvíli trvat. Podle mého soudu mělo smysl udeřit na jihu ještě před tím, ...Zobrazit celý příspěvek

      Rasputice na krku. Podle mého se bude muset počkat, až trochu zamrzne. Dočištění pravého břehu taky bude chvíli trvat.
      Podle mého soudu mělo smysl udeřit na jihu ještě před tím, než se Mordor stáhl na levý břeh Dněpru. Ukrajinci mohli přesunout část sil na směr Záporoží-Melitopol, přejít u Chersonu dočasně do obrany, udeřit na Jih, obsadit Melitopol a teprve potom znovuobnovit tlak na Cherson. A MLRS vysírat ruské pozice a ústupové cesty z Chersonu.
      Bohužel na to bylo potřeba 10-15 volných brigád, které asi Ukrjainci nemají. I tak by to bylo riziko. A velký.
      Takže dosavadní postup je opatrný, zajišťuje velké vítězství a asi negeneruje tak velké ztráty. jako výše popsané.
      Nyní by dávolo smysl v rámci rozptylování ruské pozornosti udeřit zase jinde. ´Tam, kde to nikdo nečeká. Orel a Kursk? :) Ne to je prdel.
      Napíšu o důsledcích osvobození Chersonu přes víkend článek. :)Skrýt celý příspěvek

      • roboSE
        19:55 11.11.2022

        S týmto súhlasím. Ukrajinci budú maximálne chirurgicky naďalej pychať ako ihlou na bolestivé miesta orkov. Ale žiadny veľký frontový tlak nebude nasledujúce týždne. Hlavne teraz ...Zobrazit celý příspěvek

        S týmto súhlasím. Ukrajinci budú maximálne chirurgicky naďalej pychať ako ihlou na bolestivé miesta orkov. Ale žiadny veľký frontový tlak nebude nasledujúce týždne.

        Hlavne teraz bude G20, kde RF dostane nejaké ekonomické ponuky za ukončenie vojny. K tomu sa teraz dá najbližšie dni očakávať peklo vo vnútri Kremlu.

        Takže sa bude čakať...Skrýt celý příspěvek

    • avarom
      21:47 11.11.2022

      mě by se líbil útok na severu Urazovo, Troiske a hnát to dolů, zároveň by to vyřadilo další zásobovací trasu, teď se snaží postoupit na Svatovo a přitom do Urazova je to 25 km

      mě by se líbil útok na severu Urazovo, Troiske a hnát to dolů, zároveň by to vyřadilo další zásobovací trasu, teď se snaží postoupit na Svatovo a přitom do Urazova je to 25 km

  • RiMr71
    18:30 11.11.2022

    Válečné zločiny v Chersonu - už to začíná. https://twitter.com/michaelh99... Lukašenko vyhrožuje zahraničním investorům znárodněním. Pominu, že tam žádná ...Zobrazit celý příspěvek

    Válečné zločiny v Chersonu - už to začíná.
    https://twitter.com/michaelh99...

    Lukašenko vyhrožuje zahraničním investorům znárodněním. Pominu, že tam žádná "slušná" firma už dávno nemá co dělat...
    https://biz.censor.net/n337995... Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    18:27 11.11.2022

    ...to už je bizár...
    Peskov uvádí, že cílů „zvláštní operace“ lze dosáhnout vyjednáváním...
    https://www.pravda.com.ua/eng/...

    ...to už je bizár...
    Peskov uvádí, že cílů „zvláštní operace“ lze dosáhnout vyjednáváním...
    https://www.pravda.com.ua/eng/...

    • Marty96
      18:34 11.11.2022

      Částečně má pravdu. Denacifikace Ukrajiny skutečně lze vyjednáním Ruského odchodu dosáhnout.

      Částečně má pravdu. Denacifikace Ukrajiny skutečně lze vyjednáním Ruského odchodu dosáhnout.

    • Nezmar
      20:07 11.11.2022

      a pristi mesic navrhnou Ukraine vstup do NATO;)

      a pristi mesic navrhnou Ukraine vstup do NATO;)

    • TF_HU
      06:18 12.11.2022

      Pomalu se to láme k odchodu Ruska z Ukrajiny. Dočkáme se brzy.

      Pomalu se to láme k odchodu Ruska z Ukrajiny. Dočkáme se brzy.

  • RiMr71
    18:24 11.11.2022

    ...tak u té N. Kachovky to teď je předpokládám takový našlapaný kill-box... jsem zvědavý, co se časem dozvíme. A hlavně, jestli se UA bude nějakým způsobem založit předmostí na ...Zobrazit celý příspěvek

    ...tak u té N. Kachovky to teď je předpokládám takový našlapaný kill-box... jsem zvědavý, co se časem dozvíme. A hlavně, jestli se UA bude nějakým způsobem založit předmostí na druhé straně. Tedy, taky v podstatě kill-box, akorát s UA náplní...Skrýt celý příspěvek

    • matusco
      18:58 11.11.2022

      Ak som dobre rozumel, vyhodený do povetria bol most pri priehrade. Podľa mapy tým RU stratili prístup k priehrade samotnej ako aj k technickým budovám priehrady. Tzn. , že prišli o ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak som dobre rozumel, vyhodený do povetria bol most pri priehrade. Podľa mapy tým RU stratili prístup k priehrade samotnej ako aj k technickým budovám priehrady. Tzn. , že prišli o priehradu ako celok.

      Načo je potom UA strane predmostie?

      Ak to nebude zaminované alebo ináč nedostupné, nestačí ak sa UA dostane k ovládaniu výpustov a znížia hladinu tak, aby zrušili odtok vody na Krym a zároveň šli pod technické minimum potrebné pre Eneehodar?

      Ak by im to buchli Rusi, tak predsa spôsobia to isté a naviac si zatopia ľavý breh. Takto na to môže RU strana len smutne pozerať a rozhodnúť sa či to nechá tak ( a prídu o vodu pre Krym a Enerhodar) alebo si sami naviac zatopia ľavý breh.

      Alebo im ho UA zatopí tak či tak.

      Sam som zvedavý ako to dopadne. Na TOPWAR to bola dosť vážna vec, ktorá ich štvala a ktorú si uvedomovali od začiatku, že o ňu prídu (priehradu) hneď po oznámení ústupu.Skrýt celý příspěvek

      • Theokotos
        19:09 11.11.2022

        Podle mě (minimálně pro teď) Ukrajinci prostě vymetou dělostřelectvem kus země na druhé straně Dněpru, aby měli pod kontrolou celou přehradu. Nepotřebují tam mít klasické ...Zobrazit celý příspěvek

        Podle mě (minimálně pro teď) Ukrajinci prostě vymetou dělostřelectvem kus země na druhé straně Dněpru, aby měli pod kontrolou celou přehradu. Nepotřebují tam mít klasické předmostí, stačí jen pár pozorovacích bodů.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...