VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • bently
    09:10 20.04.2022

    Z dnešního ranního updatu Generálního štábu ozbrojených sil Ukrajiny: Ve směru Slobozhansky se nepřítel přeskupuje a doplňuje své zálohy. Pokračuje částečná blokáda Charkova a ...Zobrazit celý příspěvek

    Z dnešního ranního updatu Generálního štábu ozbrojených sil Ukrajiny:

    Ve směru Slobozhansky se nepřítel přeskupuje a doplňuje své zálohy. Pokračuje částečná blokáda Charkova a ostřelování města.
    Ve směru Izyum se nepřítel pokusil o ofenzivu ve směru Sulyhivka, Dibrivne. Nepřítel se snaží provádět vzdušný průzkum ofenzivy s použitím bezpilotních vzdušných prostředků "Orlan-10".
    Ve směru Doněck a Tavrija ruští okupanti pokračují v ostřelování předních linií našich jednotek a v hledání slabých míst obrany podél celé linie dotyku. Boje pokračují v oblastech Kreminna, Torske a Zelena Dolyna. Nepřítel se přeskupuje, aby mohl dále zaútočit ve směru na vesnici Lyman.

    Kvůli velkým ztrátám stáhli okupanti praporovou taktickou skupinu 237. tankového pluku 3. motostřelecké divize z Charkovské oblasti do bodu stálého nasazení (Soloty, Belgorodská oblast) k obnovení bojeschopnosti.

    V Doněcké a Luhanské oblasti bylo za posledních 24 hodin odraženo deset útoků ruských okupantů, zničeno dvanáct tanků, dvacet osm obrněných vozidel, dvě jednotky automobilů a jeden dělostřelecký systém.
    Vzdušné síly ozbrojených sil Ukrajiny za předchozí den zasáhly devět vzdušných cílů: jedno letadlo, jeden vrtulník, šest UAV různých typů a řízenou střelu.

    https://www.facebook.com/Gener... Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    08:57 20.04.2022

    Tak ta žádost od velitele mariňáků o vyvedení do 3 země nebude fejk tady je video: https://www.youtube.com/watch?...
    Doufám, že to tu není.

    Tak ta žádost od velitele mariňáků o vyvedení do 3 země nebude fejk tady je video: https://www.youtube.com/watch?...
    Doufám, že to tu není.

    • jj284b
      09:10 20.04.2022

      smutne, no nerealne.. rusi nemaju absolutne ziaden zaujem nechat ich ist.. nech by o to ziadal hocikto

      smutne, no nerealne.. rusi nemaju absolutne ziaden zaujem nechat ich ist.. nech by o to ziadal hocikto

    • marekR
      09:12 20.04.2022

      Hm, je tazke divat sa do oci takeho cloveka. Pride mi ako zodpovedy a odhodlany, ale zaroven sa ako kazdy normalny clovek obava smrti. Najhorsie na tom je to, ze sa jej zrejme ...Zobrazit celý příspěvek

      Hm, je tazke divat sa do oci takeho cloveka. Pride mi ako zodpovedy a odhodlany, ale zaroven sa ako kazdy normalny clovek obava smrti. Najhorsie na tom je to, ze sa jej zrejme nedokaze vyhnut.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        09:20 20.04.2022

        Mám z toho úplně stejný pocit a ti kluci vejdou (bohužel) do dějin :( - to co dokázali je neuvěřitelné. Co myslíte, že se stane, když Mariupol padne? Rusům se uvolní síly, to je ...Zobrazit celý příspěvek

        Mám z toho úplně stejný pocit a ti kluci vejdou (bohužel) do dějin :( - to co dokázali je neuvěřitelné. Co myslíte, že se stane, když Mariupol padne? Rusům se uvolní síly, to je fakt, ale UA by mohla ztratit poslední zábrany a “nutné” ohledy k ru - už na ně nebudou mít dole Rusové žádnou páku.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        12:40 20.04.2022

        Tohle jsou ti "nacisti" co ty kurvy z mongolistánu chtějí "denacifikovat". Normální chlap, možná táta od rodiny co se dal jako patriot k mariňákům, aby bránil svoji zem. A pak mu ...Zobrazit celý příspěvek

        Tohle jsou ti "nacisti" co ty kurvy z mongolistánu chtějí "denacifikovat". Normální chlap, možná táta od rodiny co se dal jako patriot k mariňákům, aby bránil svoji zem. A pak mu tam naleze Ivan a začne to tam srovnávat se zemí. Kurvy ruskéSkrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      09:36 20.04.2022

      Podle mě nejde ani tak o schopnost další obrany jako o velké množství raněných pro ktere nemají odpovídající ošetření. Včerejší ruský nálet je musel dost zasáhnout.

      Podle mě nejde ani tak o schopnost další obrany jako o velké množství raněných pro ktere nemají odpovídající ošetření. Včerejší ruský nálet je musel dost zasáhnout.

      • Danik
        12:37 20.04.2022

        Když začne docházet voda, morfín, obvazy a antibiotika, to je pak těžké odolávat.

        Když začne docházet voda, morfín, obvazy a antibiotika, to je pak těžké odolávat.

    • MATRIX
      11:23 20.04.2022

      ak ich chytia tak dostanu gulku s nimi sa asi hrat nebudu, aby ukazali ukrajine ze su lepsi.

      ak ich chytia tak dostanu gulku s nimi sa asi hrat nebudu, aby ukazali ukrajine ze su lepsi.

  • Petr xx
    08:55 20.04.2022

    Dobře, takže USA posílají 40 000 nábojů pro 18 (buď M198 nebo M777) houfnic. To je 2200 ran na zbraň. Výdrž hlavně M198 je pouze 1750 ran. Doslova vypálí hlavně, než jim dojde ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobře, takže USA posílají 40 000 nábojů pro 18 (buď M198 nebo M777) houfnic. To je 2200 ran na zbraň. Výdrž hlavně M198 je pouze 1750 ran. Doslova vypálí hlavně, než jim dojde munice do zbraní.


    https://twitter.com/Osinttechn... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      09:04 20.04.2022

      Pořád je to málo. Oproti podpoře co dostal například takový Vietnam od Sovětského svazu je to neporovnateľné.

      Pořád je to málo. Oproti podpoře co dostal například takový Vietnam od Sovětského svazu je to neporovnateľné.

    • Cimbi
      09:12 20.04.2022

      Vytížili letadlo. S dalšíma hlavněma se podle mě už počítalo

      Vytížili letadlo. S dalšíma hlavněma se podle mě už počítalo

    • Jan Grohmann
      09:18 20.04.2022

      Těch 18 je určitě jen začátek.

      Těch 18 je určitě jen začátek.

    • PavolR
      09:52 20.04.2022

      1.- treba rátať aj s tým, že v konflikte vysokej intenzity sa nie všetky húfnice "dožijú" konca výdrže hlavne.
      2.- niečo predsa musí ostať aj pre Zuzany a iné laufy, čo dostanú.

      1.- treba rátať aj s tým, že v konflikte vysokej intenzity sa nie všetky húfnice "dožijú" konca výdrže hlavne.
      2.- niečo predsa musí ostať aj pre Zuzany a iné laufy, čo dostanú.

  • Fiagy
    08:48 20.04.2022

    Norsko pošle 100 raket do komplexu protivzdušné obrany Mistral.
    https://twitter.com/andrewofpo...

    Norsko pošle 100 raket do komplexu protivzdušné obrany Mistral.
    https://twitter.com/andrewofpo...

  • SeaWolf
    08:34 20.04.2022

    Další video se slečnou z ukrajinské Gvozdiky. Za povšimnutí stojí, že ta houfnice je maximální funglovka, asi jí velitel na prezentaci pořídil novou vyvoněnou káru ...Zobrazit celý příspěvek

    Další video se slečnou z ukrajinské Gvozdiky. Za povšimnutí stojí, že ta houfnice je maximální funglovka, asi jí velitel na prezentaci pořídil novou vyvoněnou káru :-)
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • V.Karasek
    08:19 20.04.2022

    Krasna diskuse u clanku na tema informacni valky A jakou "pravdu" máme doručit "táboru nepřítele"? ... Bohužel v dnešním Rusku neexistuje žádná myšlenka, která by zajímala ...Zobrazit celý příspěvek

    Krasna diskuse u clanku na tema informacni valky

    A jakou "pravdu" máme doručit "táboru nepřítele"?
    ...
    Bohužel v dnešním Rusku neexistuje žádná myšlenka, která by zajímala lidi za našimi hranicemi. A dokud se taková myšlenka (ne nutně komunistická) neobjeví, nebude mít Rusko žádné přátele a pomocníky.

    (via deepl.com)

    https://topwar.ru/195076-oruzh... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:52 20.04.2022

      pred par rokmi lavrov povedal ze rusko nepotrebuje ziadnych priatelov..

      pred par rokmi lavrov povedal ze rusko nepotrebuje ziadnych priatelov..

      • Poly
        09:05 20.04.2022

        S Alláhem si vystačí. Jen to chce ještě pár let.

        S Alláhem si vystačí. Jen to chce ještě pár let.

      • samoempire
        09:08 20.04.2022

        On je stále v pozadí ruský imperialismus. Z nějakého dôvodu to Rusku dlouho vycházelo. Umíte si představit jinou zemi tak otevřeně imperialistickou? Jednoduše mají propaganda ...Zobrazit celý příspěvek

        On je stále v pozadí ruský imperialismus. Z nějakého dôvodu to Rusku dlouho vycházelo. Umíte si představit jinou zemi tak otevřeně imperialistickou? Jednoduše mají propaganda zvládnutou. Chyba je že teď už nemají na svoji válku žádnou nálepku. Čečensko terorismus, Gruzie ruská menšina, Sýrie terorismus, Ukrajina osvobození od nacismu? Tomu nevěří sami. Putinovi to tak dlouho přecházelo že si řekl není potřeba výmluv.Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          10:00 20.04.2022

          Ukrajinu predávajú ako boj proti americkému imperializmu ... obzvlášť v Číne to frčí naplno a aj v Afrike na to počúvajú.

          Ukrajinu predávajú ako boj proti americkému imperializmu ... obzvlášť v Číne to frčí naplno a aj v Afrike na to počúvajú.

    • otecko
      09:08 20.04.2022

      Ruští byrokrati se mají fajn, budou mít další úřad. ...."Možná je tedy čas vytvořit Rusinformbyro a dát mu stejné funkce, včetně cenzury materiálů o speciální operaci. Nebo ještě ...Zobrazit celý příspěvek

      Ruští byrokrati se mají fajn, budou mít další úřad. ...."Možná je tedy čas vytvořit Rusinformbyro a dát mu stejné funkce, včetně cenzury materiálů o speciální operaci. Nebo ještě někdo pochybuje, že žijeme ve válce?"... myslím, že v bumážkách jsou fakt dobří!Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      09:57 20.04.2022

      V skutočnosti si Rusko cez zmes konšpiračných teórií vytvorilo "náboženstvo", v ktorom bojuje voči všetkému zlu sveta, čo si kto vyberie. V Afrike frčia na antiimperializme, v USA ...Zobrazit celý příspěvek

      V skutočnosti si Rusko cez zmes konšpiračných teórií vytvorilo "náboženstvo", v ktorom bojuje voči všetkému zlu sveta, čo si kto vyberie. V Afrike frčia na antiimperializme, v USA na boji proti "deep state" a chemtrails, a pod. ...Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      12:43 20.04.2022

      "že bychom si v západních zemích neměli vůbec všímat toho, co si o nás myslí. Pokud máme na mysli Scholze, Macrona a ještě více posedlého Borise, pak lze s tímto tvrzením ...Zobrazit celý příspěvek

      "že bychom si v západních zemích neměli vůbec všímat toho, co si o nás myslí. Pokud máme na mysli Scholze, Macrona a ještě více posedlého Borise, pak lze s tímto tvrzením souhlasit."

      Zahraniční politika po rusky v kostce.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    08:19 20.04.2022

    Ruské jednotky ostreľovali mestá Novodruževsk a Gornyj, povedal šéf luhanskej regionálnej vojenskej správy Sergij Haidai. Po polnoci armáda spustila paľbu na obytné domy aj na ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské jednotky ostreľovali mestá Novodruževsk a Gornyj, povedal šéf luhanskej regionálnej vojenskej správy Sergij Haidai. Po polnoci armáda spustila paľbu na obytné domy aj na plynovod, v meste sú aktuálne bez plynu. Informoval o tom portál Nexta na Twitteri.

    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

  • Misonek 76
    08:15 20.04.2022

    Tak na seznamu pisou ze americani rekli ze ukrajina doatala letadla a soucastky na jejich opravu. Ze pri maji ted vic letadel nez pred 2 tydny. Jen nerekli od koho.

    Tak na seznamu pisou ze americani rekli ze ukrajina doatala letadla a soucastky na jejich opravu. Ze pri maji ted vic letadel nez pred 2 tydny. Jen nerekli od koho.

    • mexir
      08:31 20.04.2022

      Původně moldavské Mig-29S (1997) koupené do USA. Takže dodali US. Už to tady někde bylo.

      Původně moldavské Mig-29S (1997) koupené do USA. Takže dodali US. Už to tady někde bylo.

      • SeaWolf
        08:35 20.04.2022

        Amíci píšou, že z USA ty letadla nejsou.

        Amíci píšou, že z USA ty letadla nejsou.

        • Toomk
          08:48 20.04.2022

          vždyť jsou z Moldavska, takže pravda nejsou z USA :)

          vždyť jsou z Moldavska, takže pravda nejsou z USA :)

      • Torong
        09:28 20.04.2022

        To by mohlo být zajímavé, protože S by měla mít možnost nést R77. Jenom by je museli někde sehnat...

        To by mohlo být zajímavé, protože S by měla mít možnost nést R77. Jenom by je museli někde sehnat...

    • flanker.jirka
      12:35 20.04.2022

      Aby z toho jen nebyl překladatelský oříšek a nešlo nakonec pouze o Mi 17.

      Aby z toho jen nebyl překladatelský oříšek a nešlo nakonec pouze o Mi 17.

  • Miroslav
    08:03 20.04.2022

    Serhij Volyna, veliteľ 36. námornej brigády ukrajinských ozbrojených síl, ktoré naďalej bojujú proti ruským silám v obliehanom meste Mariupoľ, v stredu skoro ráno v príspevku na ...Zobrazit celý příspěvek

    Serhij Volyna, veliteľ 36. námornej brigády ukrajinských ozbrojených síl, ktoré naďalej bojujú proti ruským silám v obliehanom meste Mariupoľ, v stredu skoro ráno v príspevku na Facebooku uviedol, že jeho jednotky "možno čelia posledným dňom, ak nie hodinám". TASR správu prevzala z agentúry AFP.

    "Nepriateľ je v presile desať na jedného," uviedol Volyna vo videu zverejnenom na sociálnej sieti. "Apelujeme na všetkých svetových lídrov a žiadame ich, aby nám pomohli. Žiadame ich, aby využili postup stiahnutia a odviedli nás na územie štátu tretej strany," povedal.

    Volyna tvrdí, že Rusi majú "výhodu vo vzduchu, v delostrelectve, vo svojich silách na pevnine, vo vybavení a v tankoch". "My bránime len jediný objekt - železiarne Azovstaľ, kde sú okrem vojenského personálu aj civilisti, ktorí sa stali obeťami tejto vojny," konštatoval.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:15 20.04.2022

      Zdroj? Tohle už se objevilo a bylo to v zápětí popřeno... Není to zase hack nebo falešný účet...

      Zdroj? Tohle už se objevilo a bylo to v zápětí popřeno... Není to zase hack nebo falešný účet...

    • PavolR
      10:03 20.04.2022

      Ak je presila 10 na 1 a ich ostalo bojaschopných aspoň 1500 (hádam aj viac), tak viažu na seba celkom slušné nepriateľské sily. Klobúk dolu pred nimi. Vydržať!

      Ak je presila 10 na 1 a ich ostalo bojaschopných aspoň 1500 (hádam aj viac), tak viažu na seba celkom slušné nepriateľské sily. Klobúk dolu pred nimi. Vydržať!

  • Misonek 76
    08:02 20.04.2022

    Dobre rano. S tim matanim profilu bych byl opatrny. Jednou by se mohlo stat ze by jsme i mi mohli uvest prispevek ktery by se mohl nekomu nelibit a pozadovat smazani naseho ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobre rano. S tim matanim profilu bych byl opatrny. Jednou by se mohlo stat ze by jsme i mi mohli uvest prispevek ktery by se mohl nekomu nelibit a pozadovat smazani naseho profilu. Kolega evidentne jede ruskou notu ikdyz ji schovava za ze vety typu tvrda vecna debata. Uprime tuhle vety maji ty diktatorske spolky velmi radi. I tady jsme ji poslouchali 40 let co tu vladla jedna strana. A kdyz chtel clovek kriticky debatovat dost 3 roky na tvrdo za cinost proti socialistickemu zrizeni. At si keca co chce schovava to za co chce tady mu to stejne krom par stejnych jedincu nikdo nezere.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:13 20.04.2022

      Souhlas. Jsme demokrati, na rozdíl od Ruska. Až se tu dopustí trestného činu, podáme podnět policii, ať si ho najde, ale mazat mu profil, to se snižujeme na úroveň těch, proti ...Zobrazit celý příspěvek

      Souhlas. Jsme demokrati, na rozdíl od Ruska. Až se tu dopustí trestného činu, podáme podnět policii, ať si ho najde, ale mazat mu profil, to se snižujeme na úroveň těch, proti kterým se tu stavíme... Stejně v téhle "sociální bublině" nenapáchá škody, jen obtěžuje.Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        08:22 20.04.2022

        Tvrdit ze propaganda nepacha skody a neni nebezpecna je pomerne kratkozrake.

        Tvrdit ze propaganda nepacha skody a neni nebezpecna je pomerne kratkozrake.

        • jj284b
          08:33 20.04.2022

          lenze je dobre o nej vediet.. s cim pracuje.. atd..

          lenze je dobre o nej vediet.. s cim pracuje.. atd..

        • Misonek 76
          08:45 20.04.2022

          Propaganda ano pacha skody. Jenze tady pisou ty sve lzi na strankach kde alespon vetsina vi a zna co se deje a je ochotna si informace overovat. Takze jakou ze skodu tu ty lzi ...Zobrazit celý příspěvek

          Propaganda ano pacha skody. Jenze tady pisou ty sve lzi na strankach kde alespon vetsina vi a zna co se deje a je ochotna si informace overovat. Takze jakou ze skodu tu ty lzi udelaji.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        09:14 20.04.2022

        Minimálně blokování tu je. Hnusná propaganda nevadí, ale některé moje příspěvky vadili taky, že jsem byl zablokován bez nějaké výstrahy. Napsal jsme boužel tvrdou realitu...

        Minimálně blokování tu je. Hnusná propaganda nevadí, ale některé moje příspěvky vadili taky, že jsem byl zablokován bez nějaké výstrahy. Napsal jsme boužel tvrdou realitu...

    • mexir
      08:25 20.04.2022

      Podle někoho tady měl celkem 19 příspěvků. Bez vyjímky všechno recyklováno z několika dnů starých článků ruských webů. Na každý reagovalo 6-10 lidí, takže až 200 příspěvků o ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle někoho tady měl celkem 19 příspěvků. Bez vyjímky všechno recyklováno z několika dnů starých článků ruských webů. Na každý reagovalo 6-10 lidí, takže až 200 příspěvků o ničem. Promiň mně to vadí. S tvým názorem nesouhlasím.Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      08:28 20.04.2022

      Nemazat, vzdy je dobre vediet ake noty rusi rozdali a odkial-kam chcu otocit debatu.

      Nemazat, vzdy je dobre vediet ake noty rusi rozdali a odkial-kam chcu otocit debatu.

    • Toomk
      08:51 20.04.2022

      Taky bych nemazal, když to nebudou úplný sra*čky, a´ť vidí ten rozdíl proti rusku, že tady můžeš napsat názor, druhá věc je, že by měl dostat bud´ odpovídající čočku na svůj ...Zobrazit celý příspěvek

      Taky bych nemazal, když to nebudou úplný sra*čky, a´ť vidí ten rozdíl proti rusku, že tady můžeš napsat názor, druhá věc je, že by měl dostat bud´ odpovídající čočku na svůj komentář a nebo ho naopak ignorovat :)Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      09:12 20.04.2022

      Tak ono se to už dávno DĚJE. Když jsem tu napal negativní příspěvek o panu velkotovárníkovi z SK, tak jsem byl zablokován. Paradoxně pár dní poté, co jsem si zaplatil premium. ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak ono se to už dávno DĚJE. Když jsem tu napal negativní příspěvek o panu velkotovárníkovi z SK, tak jsem byl zablokován.
      Paradoxně pár dní poté, co jsem si zaplatil premium. Kolik hnoje se tu mezitím napsalo a píše dál, to je vedlejší.Skrýt celý příspěvek

    • achi.67
      10:13 20.04.2022

      Musím říct, že můj postoj k trollům je ambivalentní. Je to sice druhá strana barikády, ale pokud funguje (a ona funguje) ideová indoktrinace a pokud má ten troll alespoň trošku ...Zobrazit celý příspěvek

      Musím říct, že můj postoj k trollům je ambivalentní. Je to sice druhá strana barikády, ale pokud funguje (a ona funguje) ideová indoktrinace a pokud má ten troll alespoň trošku logické myšlení, určitě občas alespoň trochu zapochybuje o tom, co tu hlásá. A pochybami začínají změny názorů... Proto rusáci musí své trolly točit, protože by jinak pomaličku a nevědomě přešli na druhou stranu. A není tohle kouzelné nechat je dát si vlastní gól?
      A k Topwaru mám takovou poznámku ohledně banů, které dávají za komentáře z druhé strany - oni nejsou vůbec v lehké situaci, je to podobně zaměřený web jako tento, přes všechny ideovýblitky, které tam plynou. Vemte si, že mají doslova nůž na krku, pokud neudrží linii, neuhlídají příspěvky a dají prostor jiným názorům, tak zavřením webu to začne a patnácti lety ve vězení to skončí. Dovete si to představit co je to za hrůzný režim? Budiž nám to varováním. A upozorněním pro trolly, co vlastně podporují...Skrýt celý příspěvek

    • mthiel
      16:48 20.04.2022

      Tad ho máme, našeho pana JanaKl .... neboli Jana Klána, kdybyste se chtěli blíže seznámit ...

      https://m.facebook.com/profile...

      Tad ho máme, našeho pana JanaKl .... neboli Jana Klána, kdybyste se chtěli blíže seznámit ...

      https://m.facebook.com/profile...

      • mthiel
        17:37 20.04.2022

        Pardon, HonzaKl ... :-)

        Pardon, HonzaKl ... :-)

  • Miroslav
    08:02 20.04.2022

    Nemecký kancelár Olaf Scholz v utorok prisľúbil, že Berlín bude financovať priame dodávky zbraní pre Ukrajinu z nemeckého zbrojného priemyslu. TASR prevzala správu z agentúry ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemecký kancelár Olaf Scholz v utorok prisľúbil, že Berlín bude financovať priame dodávky zbraní pre Ukrajinu z nemeckého zbrojného priemyslu. TASR prevzala správu z agentúry DPA.

    Scholz priblížil, že jeho vláda požiadala nemecké zbrojárske firmy, aby poskytli zoznam zbraní, ktoré je možné Kyjevu dodať v blízkej budúcnosti. Nachádzajú sa na ňom protitankové zbrane, zariadenia protivzdušnej obrany, munícia "a tiež to, čo je možné nasadiť v delostreleckých bojoch". Ukrajina si podľa slov spolkového kancelára z tohto zoznamu vybrala zbrane, ktorých dodanie bude financovať nemecká vláda.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:08 20.04.2022

      Scholz uz toho tolko nataral, ze uz mu nik neveri...

      Scholz uz toho tolko nataral, ze uz mu nik neveri...

      • Miroslav
        08:09 20.04.2022

        Lavrovov učeň

        Lavrovov učeň

        • jj284b
          08:11 20.04.2022

          https://twitter.com/noclador/s... tu je ako to bolo s Nemeckymi dodavkami.. 1) At the end of February Germany's defense industry sends Scholz a long list of ...Zobrazit celý příspěvek

          https://twitter.com/noclador/s...

          tu je ako to bolo s Nemeckymi dodavkami..

          1) At the end of February Germany's defense industry sends Scholz a long list of all available weapons.
          2) Scholz doesn't share the list with Ukraine.
          3) Scholz says that there are no more weapons left in Germany to give to Ukraine.
          4) Germany's defense industry leakes the list to Ukraine's ambassador.
          5) Scholz says that the weapons on the list don't work.
          6) The defense industry denies this and leakes the list to the press.
          7) Scholz states Ukrainians can't master the weapons in the available time.
          8) German defense experts tell the German press that Ukrainians can master the weapons in 2-3 weeks.
          9) Scholz says the weapons are needed by NATO and NATO must approve their transfer.
          10) NATO officials and German generals deny this.
          11) Scholz says no other NATO/EU ally is delivering heavy weapons to Ukraine.
          12) The US, UK, Australia, Poland, Czechia, Slovakia, Romania, Turkey, Italy, Finland, Denmark, Romania, Netherlands, etc. publish the lists of heavy weapon they deliver to Ukraine.
          13) Under pressure Scholz announces €2 billion for Ukraine's military.
          14) German parliamentarians find out that it's really just €1 billion, which won't be available for another 2-3 months, and then Scholz can veto or delay indefinitely every item Ukraine wants to buy.
          15) The US, France, Poland, Romania, Japan, the UK and Italy, plus the heads of EU and NATO spend an afternoon trying to talk sense into Scholz.
          16) Scholz makes a statement and says Ukraine can have the €1 billion now and order whatever it wants from the list.
          17) Ukraine's ambassador says that Scholz removed all the items Ukraine actually wants from the list before giving it to Ukraine and what remains on the list is just a fraction of the €1 billion.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            08:38 20.04.2022

            Německo( SPD?) ve službách Ruska a Putina! Je to šílené, ale je to tak! Na Německo už nelze brát v zahraniční politice ohled, oni ho neberou ani ve vztahu k EU a NATO, jedou sami ...Zobrazit celý příspěvek

            Německo( SPD?) ve službách Ruska a Putina! Je to šílené, ale je to tak! Na Německo už nelze brát v zahraniční politice ohled, oni ho neberou ani ve vztahu k EU a NATO, jedou sami na sebe, musíme udělat totéž!Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            12:51 20.04.2022

            Tohle není normální...

            Tohle není normální...

    • Rase
      10:13 20.04.2022

      PTŘS, PVO a munice (snad dělostřelecká), tedy žádné tanky atd. To nebudou u Rheinmetallu a KMW nadšení. Tedy zase jenom obranné zbraně...

      PTŘS, PVO a munice (snad dělostřelecká), tedy žádné tanky atd. To nebudou u Rheinmetallu a KMW nadšení. Tedy zase jenom obranné zbraně...

  • Silver
    07:49 20.04.2022

    Tak z toho Rubižného prichádzajú rozporuplné informácie. Niekde sú informácie, že Rubižné je v Ruských rukách, niekde, že Rubižné UA ubránila a odrazili Ruský útok. Napr.: ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak z toho Rubižného prichádzajú rozporuplné informácie. Niekde sú informácie, že Rubižné je v Ruských rukách, niekde, že Rubižné UA ubránila a odrazili Ruský útok. Napr.: https://twitter.com/5channel/s... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:52 20.04.2022

      Čas ukáže

      Čas ukáže

    • Roland
      08:16 20.04.2022

      Tady je už rubizne zabrane snad týden - nebo je to jiné rubižne?https://deepstatemap.live/#10/...

      Tady je už rubizne zabrane snad týden - nebo je to jiné rubižne?https://deepstatemap.live/#10/...

      • sgaba
        08:30 20.04.2022

        Nevím jak ostatním, ale mě ta mapa deepstatemap.live nepřipadá úplně dobrá.

        Nevím jak ostatním, ale mě ta mapa deepstatemap.live nepřipadá úplně dobrá.

      • jj284b
        08:32 20.04.2022

        na tej mape je polovica Rubizneho pod kontrolov Ukrajincov...

        na tej mape je polovica Rubizneho pod kontrolov Ukrajincov...

    • sgaba
      08:27 20.04.2022

      Situace je velmi dynamická. Uvidí se časem. Jinak: Stále čekáme na potvrzení ruského postupu směrem na Zarichne. Ukrajinské síly odrazily útoky v Rubižně a Popasně, ale ruské síly ...Zobrazit celý příspěvek

      Situace je velmi dynamická. Uvidí se časem. Jinak:

      Stále čekáme na potvrzení ruského postupu směrem na Zarichne. Ukrajinské síly odrazily útoky v Rubižně a Popasně, ale ruské síly nadále udržují částečnou kontrolu nad těmito městy.

      https://militaryland.net/ukrai... Skrýt celý příspěvek

  • MATRIX
    07:46 20.04.2022

    Ukrajina kúpi od Slovenska samohybné delostrelecké húfnice Zuzana. Rokovania o kúpe tohto zariadenia sú takmer ukončené. Ukrajina dostane 2 batérie techniky, teda 16 ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina kúpi od Slovenska samohybné delostrelecké húfnice Zuzana.
    Rokovania o kúpe tohto zariadenia sú takmer ukončené. Ukrajina dostane 2 batérie techniky, teda 16 vozidiel!!
    Dostrel: 39 km
    Priechodnosť: svah so sklonom 58%, stena vysoká 0,6 m, brod hlboký 1,4 m, zákop široký 2,0 m.
    Slovensko už skôr odovzdalo Ukrajine systém protivzdušnej obrany S-300.
    Zdroj: Standwithukraine.czSkrýt celý příspěvek

    • Jura99
      07:56 20.04.2022

      super

      super

    • Miroslav
      07:59 20.04.2022

      2000 alebo 2?

      2000 alebo 2?

      • Cimbi
        08:07 20.04.2022

        To je jedno, bojová hodnota bude násobná proti těm dosud dodaným nebo slíbeným taženým kusům.

        To je jedno, bojová hodnota bude násobná proti těm dosud dodaným nebo slíbeným taženým kusům.

      • janusinko
        08:24 20.04.2022

        Keďže je dostrel 39 km, tak to budú 2000-ky.

        Keďže je dostrel 39 km, tak to budú 2000-ky.

        • jj284b
          08:32 20.04.2022

          2000ky su niekde odlozene vo vlastnictve firmy, takze je ich jednoduche hned predat... 2ky su u armady, tam by to bolo problematickejsie.

          2000ky su niekde odlozene vo vlastnictve firmy, takze je ich jednoduche hned predat... 2ky su u armady, tam by to bolo problematickejsie.

          • Miroslav
            09:06 20.04.2022

            2000 sú normálne zaradené v armáde v počte 16 kusov. S čím asi strieľali doteraz?

            2000 sú normálne zaradené v armáde v počte 16 kusov. S čím asi strieľali doteraz?

      • Sergej7490
        08:56 20.04.2022

        Podla dostrelu Z2000.

        Podla dostrelu Z2000.

      • s2pi
        16:23 20.04.2022

        Prispevok od Vas: Miroslav 12:47 20.04.2022 ... povedal Naď o poskytnutí húfnic Zuzana. Má ísť o novší model. Pod novsim si predstavujem Zuzanu 2. Jedine ze sa diskutovalo o Dana, ...Zobrazit celý příspěvek

        Prispevok od Vas:
        Miroslav
        12:47 20.04.2022
        ... povedal Naď o poskytnutí húfnic Zuzana. Má ísť o novší model.

        Pod novsim si predstavujem Zuzanu 2. Jedine ze sa diskutovalo o Dana, Zuzana 2000 a Zuzana 2 :-)Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    07:21 20.04.2022

    Lídři Spojených států, Kanady a Velké Británie po videokonferenci slíbili Ukrajině další dělostřelecké zbraně. A Joe Biden podle zpráv médií brzy oznámí dalších 800 milionů dolarů ...Zobrazit celý příspěvek

    Lídři Spojených států, Kanady a Velké Británie po videokonferenci slíbili Ukrajině další dělostřelecké zbraně. A Joe Biden podle zpráv médií brzy oznámí dalších 800 milionů dolarů vojenské pomoci Ukrajině.
    https://www.dw.com/uk/ssha-kan... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      07:42 20.04.2022

      Podle fotek objevujících se na webu jsou to tažené houfnice. Potřebovali by rakety s doletem alespoň 100 km. To byl možná důvod, proč se psalo o Predátorech, ty by zajistily ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle fotek objevujících se na webu jsou to tažené houfnice.
      Potřebovali by rakety s doletem alespoň 100 km. To byl možná důvod, proč se psalo o Predátorech, ty by zajistily dodatečný dolet, akorát že by to asi nepřežily.

      Ale necháme se překvapit, třeba se něco vyklube.Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    07:03 20.04.2022

    Slušná práce :-) Andrej Poleščuk @andrewofpolesia 3m Kadyrovci zřejmě dostali naloženo od semaforu a dveří ...Zobrazit celý příspěvek

    Slušná práce :-)
    Andrej Poleščuk
    @andrewofpolesia
    3m
    Kadyrovci zřejmě dostali naloženo od semaforu a dveří garáže.
    https://twitter.com/andrewofpo... Skrýt celý příspěvek

    • Tomáš Hutla
      07:38 20.04.2022

      tam v čase 0:49 je několikanásobný průstřel lýtka, vidím to správně? - čekal bych, že střela poničí tkáň mnohem víc...

      tam v čase 0:49 je několikanásobný průstřel lýtka, vidím to správně? - čekal bych, že střela poničí tkáň mnohem víc...

      • GlobeElement007
        07:42 20.04.2022

        To nemusí být průstřel, třeba ho zranily nějaké střepiny nebo třísky.

        To nemusí být průstřel, třeba ho zranily nějaké střepiny nebo třísky.

        • jj284b
          08:18 20.04.2022

          alebo koza

          alebo koza

  • StandaBlabol
    06:59 20.04.2022

    Nevím, jak dopadlo to včerejší hlasování, ale prosím pana Grohmanna, aby smazal účet HonzaKl. Nejde o to na jaké straně stojí. Jde o úroveň jeho příspěvků. Ke zničení přehrady je ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevím, jak dopadlo to včerejší hlasování, ale prosím pana Grohmanna, aby smazal účet HonzaKl. Nejde o to na jaké straně stojí. Jde o úroveň jeho příspěvků. Ke zničení přehrady je třeba přesný zásah s velkou silou pod čarou vodní hladiny. Za 2.sv.v. se na to používaly speciální těžké pumy o váze několika tun. Točka nemá ani sílu ani přesnost a proto by to s ní nikdo nezkusil. Chybí i jakýkoliv zdroj. Samozřejmě, když je to totální blbost:). Tuhle diskuzi to stahuje dolů.

    Prosím...Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      07:03 20.04.2022

      Pridavam se, smazat, je to zmetek.

      Pridavam se, smazat, je to zmetek.

      • dalík
        07:21 20.04.2022

        Podle způsobu vyjadřování je ro Cejkis, ale nechal bych ho.

        Podle způsobu vyjadřování je ro Cejkis, ale nechal bych ho.

        • mexir
          07:35 20.04.2022

          To si nemyslím, cejkis hodně probíral českou politiku tenhle nula.

          To si nemyslím, cejkis hodně probíral českou politiku tenhle nula.

      • mexir
        07:34 20.04.2022

        Podle příspěvků je rus. Google češtinu moc neumí a nechává tam rusismy. Žádný jeho koment nebyl pro mne nový, skoro všechny se vyskytly na ru straně pár dní dříve. Pro mne nulová ...Zobrazit celý příspěvek

        Podle příspěvků je rus. Google češtinu moc neumí a nechává tam rusismy. Žádný jeho koment nebyl pro mne nový, skoro všechny se vyskytly na ru straně pár dní dříve. Pro mne nulová přidaná hodnota a zbytečné zaplevelení.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          07:36 20.04.2022

          Někde níž měl příspěvek v azbuce. Zapomněl na překladač

          Někde níž měl příspěvek v azbuce. Zapomněl na překladač

          • Jura99
            07:42 20.04.2022

            to naschval prekopiroval original popisku ze jde o UA zajatce

            to naschval prekopiroval original popisku ze jde o UA zajatce

          • Cimbi
            07:45 20.04.2022

            No, já nepopírám, že to byli Ukrajinci, ale jak jsem psal u toho příspěvku, 80% byli civilisté (modrá péřovka a džíny nejsou součást uniformy a to je na té fotce nejčastější ...Zobrazit celý příspěvek

            No, já nepopírám, že to byli Ukrajinci, ale jak jsem psal u toho příspěvku, 80% byli civilisté (modrá péřovka a džíny nejsou součást uniformy a to je na té fotce nejčastější oblečení).Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          07:42 20.04.2022

          Rusismy typu "Náměstí Karla" nebo "Divadlo národa"?

          ;-)

          Rusismy typu "Náměstí Karla" nebo "Divadlo národa"?

          ;-)

          • mexir
            08:07 20.04.2022

            Taky, ale potom tam měl výraz něco jako opočno a nebylo to o našem krásném východočeském městě :-). Ru to znamená nebezpečně, ale bylo použito ve smyslu druhá strana(nepřítel) - ...Zobrazit celý příspěvek

            Taky, ale potom tam měl výraz něco jako opočno a nebylo to o našem krásném východočeském městě :-). Ru to znamená nebezpečně, ale bylo použito ve smyslu druhá strana(nepřítel) - UA.Skrýt celý příspěvek

    • waggon
      07:23 20.04.2022

      Každopadne clenové programu "prispevek na ukrajinske velvyslanectví za Cejkise" si mohou poznamenat, že HonzaKl sesmolil 19 komentaru.

      Každopadne clenové programu "prispevek na ukrajinske velvyslanectví za Cejkise" si mohou poznamenat, že HonzaKl sesmolil 19 komentaru.

      • Cheddar
        10:47 20.04.2022

        Vďaka za info, ja nemám kapacitu to počítať.

        Vďaka za info, ja nemám kapacitu to počítať.

    • stroup
      07:33 20.04.2022

      Já bych ho tu nechal..

      Já bych ho tu nechal..

    • Jan Padesátýpátý
      09:56 20.04.2022

      diskuzi přítomnost HonzaKl zpestřuje a bez něj mám pocit jako že jsem na topwaru kde mají všichni stejné vidění světa přijde mi, že se snaží komunikovat, ptá se co je na jeho ...Zobrazit celý příspěvek

      diskuzi přítomnost HonzaKl zpestřuje a bez něj mám pocit jako že jsem na topwaru kde mají všichni stejné vidění světa
      přijde mi, že se snaží komunikovat, ptá se co je na jeho češtině špatně
      vysvětlil bych mu, co na jeho příspěvcích vadíSkrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        11:45 20.04.2022

        a ještě jedna důležitá poznámka
        chovat se slušně k cizím je pozitivní propaganda západního stylu života

        a ještě jedna důležitá poznámka
        chovat se slušně k cizím je pozitivní propaganda západního stylu života

    • mthiel
      16:51 20.04.2022

      Pán se jmenuje Jan Klán. Chcete-li se blíže seznámit, prosím :

      https://m.facebook.com/profile...

      Pán se jmenuje Jan Klán. Chcete-li se blíže seznámit, prosím :

      https://m.facebook.com/profile...

  • Silver
    06:55 20.04.2022

    Rumunsko je pripravené dať Ukrajine Sovietske zbrane: https://defence-ua.com/minds_a...

    Rumunsko je pripravené dať Ukrajine Sovietske zbrane: https://defence-ua.com/minds_a...

    • lukas000
      07:11 20.04.2022

      Je to skvele ale zaroven tragedie, jak dlouho to vsechno trva, nez se ledy pohnou.

      Je to skvele ale zaroven tragedie, jak dlouho to vsechno trva, nez se ledy pohnou.

      • Cimbi
        07:33 20.04.2022

        Musí probrat, co mají, co potřebují, zkusit, co funguje, zjistit, co má cenu zprovoznit a zprovoznit to... Když Ti 5 let stojí auto na dvoře, tak ho možná přes kabely navrčíš, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Musí probrat, co mají, co potřebují, zkusit, co funguje, zjistit, co má cenu zprovoznit a zprovoznit to... Když Ti 5 let stojí auto na dvoře, tak ho možná přes kabely navrčíš, ale na cestu do Chorvatska bys s ním nevyrazil... Tohle stálo dýl.Skrýt celý příspěvek

      • Upgrade
        10:12 20.04.2022

        V Rumunsku maju zakon o zakaze vyvazat zbrane mimo NATO. Museli ho najskor zmenit.

        V Rumunsku maju zakon o zakaze vyvazat zbrane mimo NATO. Museli ho najskor zmenit.

  • dusan1
    05:53 20.04.2022

    https://uploads.disquscdn.com/... Žeby "očesaný" T-72B narýchlo stiahnutý z nejakej výcvikovej jednotky ? ...Zobrazit celý příspěvek

    https://uploads.disquscdn.com/...

    Žeby "očesaný" T-72B narýchlo stiahnutý z nejakej výcvikovej jednotky ? ... Inak mi to nevychádza ....Skrýt celý příspěvek

    • stroup
      05:57 20.04.2022

      to je tak měsíc staré foto.. milice z LDPR

      to je tak měsíc staré foto.. milice z LDPR

  • Veraxx
    05:23 20.04.2022

    Brno by se mělo co nejdříve evakuovat :))() https://mobile.twitter.com/Pos...

    Brno by se mělo co nejdříve evakuovat :))() https://mobile.twitter.com/Pos...

    • GlobeElement007
      07:45 20.04.2022

      Brno je v pohodě. Jeho ochranný štít odkloní všechno. Neprošel ani Air Force One.

      Brno je v pohodě. Jeho ochranný štít odkloní všechno. Neprošel ani Air Force One.

  • Sgt Murphy
    04:26 20.04.2022

    Už to tu raz bolo ale vyjadrím sa. Lavrov vyhlásil že Rusácko na Ukrajine nepoužije jadrové zbrane. Je zaujímavé dať to do kontextu že rusáci začali na Ukrajine novú ofenzívu takže ...Zobrazit celý příspěvek

    Už to tu raz bolo ale vyjadrím sa. Lavrov vyhlásil že Rusácko na Ukrajine nepoužije jadrové zbrane. Je zaujímavé dať to do kontextu že rusáci začali na Ukrajine novú ofenzívu takže načasovanie tohto vyjadrenie nie je náhoda. Ďalšia vec, vyjadrenia tohto človeka sledujem pozorne od 2014 a môžem vám zaručene povedať že keď tento človek povie "nie" znamená to "áno" v 99,99% prípadoch a naopak. Dodnes sa rusáci jadrovými zbraňami vyhrážali a nič sa nestalo. Rétorika sa však otočila a už ich použiť "nechcú". Jeho vyjadrenie preto neberme s ľahkou váhou.

    Takže drahý moji spolučitatelia a diskutujúci, bol som na vás často viac než nepríjemný ale keby niečo, rád som s vami do úmoru diskutoval na tomto fóre, vymieňal informácie či veľa sa ich dozvedal. Ďakujem a Amen s nami.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      06:31 20.04.2022

      Jj, pamatuju, ze ses do me obul asi pred rokem, ze nadavam na rusaky, protoze jsi mel ruskou pritelkyni a byli tenkrat hodni :-).

      Jj, pamatuju, ze ses do me obul asi pred rokem, ze nadavam na rusaky, protoze jsi mel ruskou pritelkyni a byli tenkrat hodni :-).

      • Miroslav
        06:50 20.04.2022

        Prerušil styk s nepriateľom

        Prerušil styk s nepriateľom

        • spesl
          06:54 20.04.2022

          Jen jestli to není jen Přerušovaný styk :-)

          Jen jestli to není jen Přerušovaný styk :-)

          • Ján Paliga
            07:35 20.04.2022

            Namiesto 69 96? :)

            Namiesto 69 96? :)

          • GlobeElement007
            07:45 20.04.2022

            Rusové používají jenom 56 a 68.

            Rusové používají jenom 56 a 68.

          • Danik
            13:12 20.04.2022

            Vy jste volové :-DDD

            Vy jste volové :-DDD

          • Sgt Murphy
            14:05 20.04.2022

            Zasmial som sa celkom dobre :D Niekedy si spravím srandu kľudne sám zo seba takže v poriadku, nemám rád ľudí ktorý to nedokážu, netreba sa brať príliš vážne. Ale hej v tej ...Zobrazit celý příspěvek

            Zasmial som sa celkom dobre :D Niekedy si spravím srandu kľudne sám zo seba takže v poriadku, nemám rád ľudí ktorý to nedokážu, netreba sa brať príliš vážne. Ale hej v tej Putlerovej bubline im hrabe celkom slušne...Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            02:18 21.04.2022

            @ Danik

            Presne o to ide. Smiech masíruje vnútorné orgány. Opakujem - vnútorné, nie vonkajšie! (Modrí vedia - jeden z bonmotov môjho učiteľa na strednej škole)

            @ Danik

            Presne o to ide. Smiech masíruje vnútorné orgány. Opakujem - vnútorné, nie vonkajšie! (Modrí vedia - jeden z bonmotov môjho učiteľa na strednej škole)

    • GlobeElement007
      07:31 20.04.2022

      Lavrov o tom nerozhoduje. Jeho vyjádření zní takto: nechceme JZ použít, ale máme je, dejte si na nás pozor. Klasické mafiánské vyhrožování. Neudělají to. Mají děti v zemích, které ...Zobrazit celý příspěvek

      Lavrov o tom nerozhoduje.
      Jeho vyjádření zní takto: nechceme JZ použít, ale máme je, dejte si na nás pozor.

      Klasické mafiánské vyhrožování. Neudělají to. Mají děti v zemích, které by byly eventuálně terčem útoku.Skrýt celý příspěvek

      • Adanedhel
        07:53 20.04.2022

        Jím na dětech hovno záleží.

        Jím na dětech hovno záleží.

    • salatnik
      07:55 20.04.2022

      Tak toto som si všimol o Putinovi tiež, čo povie je pravda presný opak. Taký spôsob hrubej lži, žiadna polopravda, to je ruský štýl. Aspoň sa z ich vyjadrení ľahšie zisťuje pravda, ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak toto som si všimol o Putinovi tiež, čo povie je pravda presný opak. Taký spôsob hrubej lži, žiadna polopravda, to je ruský štýl. Aspoň sa z ich vyjadrení ľahšie zisťuje pravda, stačí to presne obrátiť.Skrýt celý příspěvek

    • Salkrikaltor
      10:28 20.04.2022

      Téma JZ už tu padlo několikrát, mohl bych poprosit o oponenturu pro svou úvahu? Myslím si, že jaderné zbraně Rusko použít nechce, protože zbytky logiky jim říkají, že jak Západ ...Zobrazit celý příspěvek

      Téma JZ už tu padlo několikrát, mohl bych poprosit o oponenturu pro svou úvahu? Myslím si, že jaderné zbraně Rusko použít nechce, protože zbytky logiky jim říkají, že jak Západ uvidí atomové hřiby, riziko, že půjde NATO do otevřeného konfliktu a zavřou se vrátka ke zbytku světa, dramaticky vzroste.
      Zároveň si ale myslím, že to není tak "pozitivní" zpráva. Mezi řádky čtu spíš to, že místo JZ budou preferované zbraně chemické (a doufejme, že ne biologické). Čistě proto, že se vždycky dá říct, že ten plyn tam vypustila sama Ukrajina, že je to narafičené, a že plyn se nedá podepsat, takže kdo ví, kdo ho tam vypustil a navíc se na rozdíl od výbuchu špatně fotí.
      Bohužel v tomhle Západ asi odhadují dobře, že nás pobouří silné fotky, ale před realitou skrytou zavíráme oči.
      Nechceme ani vidět, že Rusové si své tyrany hýčkají dlouhodobě. Vlastně i pro mě to byla novinka při čtení Souostroví Gulag, že se snaží vlastní národ zastřihnout do rovna zubatými nůžkami už od svržení cara, protože jim chybí taková ta individuální hrdost postavit se něčemu špatnému. Solženicyn to tam popisuje, že žádný z dozorců nechtěl nikoho bít, nikoho mučit, jen zkrátka nikdo nechtěl vystoupit z davu. Smutné, ale poučné pro všechny, kteří věří, že za současnou tragédii může jen Putin.Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        11:16 20.04.2022

        Do akého konfliktu by NATO išlo, čo by urobilo viac? AK by išlo, tak by išlo do jadrového, Kraken už by bol v tomto hypotetickom prípade vypustený, tak by nikto si nemohol myslieť, ...Zobrazit celý příspěvek

        Do akého konfliktu by NATO išlo, čo by urobilo viac? AK by išlo, tak by išlo do jadrového, Kraken už by bol v tomto hypotetickom prípade vypustený, tak by nikto si nemohol myslieť, že Rusko nepoužije jadrové zbrane aj proti NATO, Rusi by v takom prípade mali výhodnú zastrašovaciu pozíciu. A to by sa kvôli Ukrajine neurobilo. Ktovie, či by sa to urobilo vôbec kvôli každej krajine NATO-jadrová odveta. Strach z väčšej izolácie Ruska, už teraz sú izolovaní, vedia, že Čína je kamarát len kvôli peniazom a pomôcť im nepomôže zadarmo? Izolácia je veľká aj tak. Dôvod je ten prečo jadrové zbrane nepoužili je ten, že si myslia, že ešte môžu vyhrať konvenčne, aspoň niečo dobyť a pre taktické vedenie. Do akého zoskupenia nasmerujú jadrové zbrane, aby neohrozili svojich a mohli postupovať? Z pohľadu Putina, ktorý stratil sny, neostáva mu moc rokov života, žije v protiatómovom kryte, má žiaľ zmysel použitie jadrových zbraní.Skrýt celý příspěvek

        • Salkrikaltor
          12:11 20.04.2022

          Tím větším zapojením jsem měl na mysli hlavně nasazení letectva. Ale je pravda, že jsem nerozlišoval, zda by ruský jaderný útok byl na úrovni taktické, nebo strategické. Otázkou ...Zobrazit celý příspěvek

          Tím větším zapojením jsem měl na mysli hlavně nasazení letectva. Ale je pravda, že jsem nerozlišoval, zda by ruský jaderný útok byl na úrovni taktické, nebo strategické. Otázkou samozřejmě je, jestli právě tohle by nebyla voda na ruský mlýn k další eskalaci.
          Tou větší izolací jsem myslel zablokování styků i s váhajícími či tiše souhlasícími státy - v podstatě by se to dalo shrnout Čínou, že by opustila ruský trh. Země jako Eritrea a Severní Korea bych ignoroval. Poučení pro mě, vyjadřovat se konkrétněji.Skrýt celý příspěvek

      • Sgt Murphy
        14:14 20.04.2022

        Nejdem špekulovať kde prečo alebo ako použijú jadrové zbrane, to som sa už vyjadril v minulosti v tejto diskusii, len som sa vyjadril k tomu čo povedal Lavrov. Západný vládny ...Zobrazit celý příspěvek

        Nejdem špekulovať kde prečo alebo ako použijú jadrové zbrane, to som sa už vyjadril v minulosti v tejto diskusii, len som sa vyjadril k tomu čo povedal Lavrov. Západný vládny činitelia a diplomati radi hovoria veci zabalené v diplomatickej reči a u nich treba čítať medzi riadkami, naopak Lavrov je rusácka duša prostoduchá a povie to narovinu, len pravdu zneguje a lož potvrdí.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...