VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Miroslav
    06:27 22.04.2022

    Pamatujete si, jak západní rozvědky již měsíce před válkou velmi přesně varovaly a informovaly o tom, co Putin chystá? Zajímá Vás, jak to probíhalo v zákulisí? BBC přinesla ...Zobrazit celý příspěvek

    Pamatujete si, jak západní rozvědky již měsíce před válkou velmi přesně varovaly a informovaly o tom, co Putin chystá? Zajímá Vás, jak to probíhalo v zákulisí?

    BBC přinesla detailní informace o historicky unikátní předválečné zpravodajské operaci, která měla za cíl zabránit válce a jejíž součástí byla i zásadní změna přístupu západních rozvědek. Bez tohoto odvážného kroku by reakce západního světa na invazi byla mnohem slabší a rozpolcenější. Takhle jsme se mohli připravit.

    UKRAJINA: ŠPIONI SE POKOUŠELI ZASTAVIT VÁLKU NA UKRAJINĚ

    "Tradičně je úkolem zpravodajců držet informace v tajnosti - ale když se blížila invaze na Ukrajinu, západní zpravodajští důstojníci učinili neobvyklé rozhodnutí sdělit světu, co vědí.

    Téměř tucet únorových dní chodila malá skupina zpravodajských důstojníků brzy spát.

    Viděli zpravodajské informace předpovídající válku a věděli, že pokud by Rusko skutečně hodlalo napadnout Ukrajinu, zahájilo by invazi v časných ranních hodinách.

    Ale když 24. února konečně přišla ona informace, stále se to zdálo jako něco neskutečného, vzpomíná jeden z nich: „Bylo těžké uvěřit, že se to skutečně děje, dokud jsem se brzy ráno neprobudil a nezapnul rádio.“

    Celé měsíce bili na poplach.

    „Ten den lidé přešli od otázky ‚Proč jste tak hysteričtí?‘ k otázce ‚Proč jste nebyli hysteričtější?‘,“ říká zmíněný důstojník.

    Nebylo žádným zadostiučiněním, že se ukázalo, že máme pravdu, dodává další zpravodajský důstojník. Ale alespoň měli pocit, že se pokusili zastavit válku, před jejímž rozsahem varovali celé měsíce.

    V období před vypuknutím války a v týdnech po jejím zahájení zveřejnily americké a britské zpravodajské služby v rámci bezprecedentní kampaně některá ze svých nejpřísněji střežených utajovaných informací.

    Po celá desetiletí byly zpravodajské informace obvykle něčím, co se mělo sdílet s co nejmenším počtem osob. Teď už ne. Bylo rozhodnuto, že se o nich dozví celý svět.

    To znamenalo nejen dramatickou změnu ve způsobu fungování západních zpravodajských služeb – znamenalo to také konfrontaci s bolestným dědictvím invaze do Iráku.

    První náznaky ruských záměrů se objevily před rokem. Zpravodajské informace ze satelitních snímků ukazovaly na hromadění ruských vojsk v blízkosti Ukrajiny. Analytici však měli jen malé povědomí o skutečných záměrech Moskvy.

    To se změnilo v polovině roku 2021. "Od léta jsme pozorovali malou skupinu vysoce postavených činitelů, kteří plánovali plnou vojenskou invazi do celé země," vysvětluje jeden ze západních zpravodajců.

    Zpravodajské informace a analýzy byly společnou záležitostí USA a Velké Británie, říkají zúčastnění – jeden z nich to nazývá „rodinnou“ operací. Nenastal jeden okamžik pochopení, ale spíše se vyjevoval postupem času stále jasnější obraz.

    Přesný původ zpravodajských informací zůstává utajen – důstojníci naznačují, že pocházely z více zdrojů. V okamžiku, kdy Londýn a Washington sledovaly, jak se dokončují plány invaze, poskytly tyto informace stále se utvářející obraz dění.

    Vladimir Putin se zřejmě domníval, že musí jednat rychle, aby naplnil své ambice vrátit Ukrajinu do ruské sféry vlivu. A domníval se, že jediným způsobem, jak toho dosáhnout, je použít sílu. „Měl pocit, že se mu zavírá okno příležitosti,“ říká jeden z lidí, který byl součástí zmíněného týmu.

    Na podzim se Washington rozhodl, že musí s tím, co mu říkají jeho rozvědčíci, něco udělat. Toto rozhodnutí, jak říkají zúčastnění, bylo přijato na nejvyšší úrovni Bílého domu prezidentem Bidenem.

    Klíčový okamžik nastal počátkem listopadu, kdy do Moskvy odcestoval ředitel CIA William Burns, aby přítomné varoval, že Washington ví, co se chystá. Cesta nebyla utajovaná. Někteří ruští představitelé se podle jednoho z důstojníků poprvé dozvěděli o tom, že jejich země možná vážně zamýšlí zasáhnout proti Ukrajině, až od ředitele CIA.

    Další fází bylo zveřejnění některých zpravodajských informací. Jeden z přímých účastníků jednání, který s námi stejně jako ostatní hovořil pod podmínkou anonymity, si vzpomíná na chvíli, kdy byl dotázán: „Jaký smysl má všechny ty informace vědět, když s nimi nemůžeme nic udělat?“.

    Ve Washingtonu se o zveřejnění materiálů zasloužili ředitelka National Security (zastřešující instituce pro sedmnáct amerických zpravodajských služeb) Avril Hainesová – která o chystané ruské invazi v listopadu informovala spojence v NATO – a poradce pro národní bezpečnost Jake Sullivan. Odborníci na odtajňování informací, vyškolení v identifikaci rizik, začali nepřetržitě pracovat, aby zjistili, které informace je možné sdílet.

    „Zpravodajská komunita výrazně navýšila počet pracovníků a prostředků a podpořila tak přezkum utajovaných informací a umožnila tak rozšířit jejich sdílení se spojenci a partnery, stejně jako přezkum odtajnění informací pro případné zveřejnění a využila tak svůj zavedený proces odtajnění, který je určen k ochraně zdrojů a metod,“ uvedla Nicole de Haayová, mluvčí americké zpravodajské komunity.

    Jednou z výhod tohoto kroku bylo, že se pro danou věc mohly použít komerčně dostupné satelitní snímky. Začátkem prosince se ve Washington Post objevily podrobnosti o ruských plánech na invazi 175 000 vojáků.

    V Londýně se zpravodajské informace – pocházející od britských bezpečnostních institucí GCHQ a MI6 – setkaly v některých kruzích téměř s nedůvěrou. Běžným problémem uvnitř i vně vlády bylo, že lidé prostě nemohli uvěřit, že by v 21. století mohla v Evropě vypuknout velká pozemní válka.

    Teprve koncem roku – poté, co materiály prošly formálním posouzením a Společný výbor zpravodajských služeb vydal své kvalifikované stanovisko, že invaze je nyní "vysoce pravděpodobná" – si všichni začali uvědomovat, že jde o skutečnost.

    Důkladnost tohoto procesu byla přímým důsledkem zkušeností získaných před téměř dvaceti lety, kdy byly zpravodajské informace použity k veřejnému zdůvodnění války v Iráku náhodným, improvizovaným způsobem. V roce 2003 byla uprostřed obvinění z politizace poškozena pověst amerických a britských špionů - zejména poté, co se ukázalo, že zpravodajské informace byly chybné.

    Přízrak Iráku od té doby pronásleduje diskuse o využívání zpravodajských služeb na veřejnosti - Ukrajina však nabídla příležitost pokusit se toto dědictví odstranit. Byly zavedeny nové postupy, které měly zajistit, aby tajné informace prošly přísným procesem posuzování, který by upravoval způsob jejich využití.

    Ostatní spojenci byli rovněž informováni. Mnozí však zůstali skeptičtí. Protože zdroje zpravodajských informací nemohly být zveřejněny, bylo někdy těžké tuto nedůvěru překonat, říká jeden z důstojníků.

    Někteří evropští partneři neuvěřili analýze, že ruské hromadění sil bylo něčím víc než blufováním. Skepse vůči angloamerickým zpravodajským informacím byla také dalším dědictvím neexistujících iráckých zbraní hromadného ničení. Francie nedávno odvolala ředitele své vojenské rozvědky, protože nedokázal vyhodnotit, co Rusko plánovalo.

    Obava špionů při zveřejňování materiálů spočívá v tom, že tím druhé straně dají najevo, že došlo k úniku informací, a potenciálně si tak uzavřou přístup k tomuto zdroji. To byl důvod, proč Velká Británie za druhé světové války tak přísně tajila Bletchley Park. Od Iráku se vyskytly i jiné případy, kdy byly zveřejněny zpravodajské informace, například v souvislosti s použitím chemických zbraní v Sýrii, ale nikdy ne v takovém rozsahu jako v případě Ukrajiny.

    Součástí zveřejnění bylo i to, že Velká Británie sdílela podrobnosti o ruských plánech na dosazení konkrétních osob do loutkové vlády v Kyjevě - a Washington odhalil plány Moskvy na zinscenování záminek k válce, tzv. operací pod falešnou vlajkou (false flags), jejichž součástí by byla mrtvá těla, o nichž by se nepravdivě tvrdilo, že je zabili Ukrajinci.

    Jeden ze špionů o dnech před invazí říká, že nic podobného nezažil – jeden den měl na stole přísně utajované materiály a druhý den se objevily na veřejnosti.

    Bezprecedentní příliv zpravodajských informací však k zastavení invaze nestačil.

    Jejich zveřejnění Moskvu neodradilo. To možná ani nikdy nebylo možné, ale úředníci se domnívají, že to narušilo ruské plány. A znamenalo to, že reakce napříč Západem byla rychlejší a jednotnější, než by jinak mohla být, tvrdí.

    Tvrdí, že pro ostatní země tak bylo mnohem snazší zmobilizovat se kolem tvrdších opatření, než kdyby existoval zmatený a sporný obraz o tom, kdo je skutečným agresorem.

    Zveřejňování informací pokračovalo i po invazi v projevech, prohlášeních a brífincích – šéf britské kybernetické agentury GCHQ před týdnem prohlásil, že Putin stále nedostává kompletní informace od svých vlastních představitelů, a objevila se i varování před možným použitím chemických zbraní pod „falešnou vlajkou“.

    Rovněž se začíná uznávat nový svět, v němž takzvané zpravodajství z otevřených zdrojů (tzv. OSINT) – věci jako komerční satelitní snímky a data – umožnilo lépe ověřit nebo podpořit tvrzení a že vedení informační války – včetně zpravodajství – je nyní klíčové, částečně i pro boj proti ruským tvrzením.

    Západní špioni také správně předpověděli, že si Moskva špatně vsugerovala, s jakým přijetím se setká. „Skutečně věřili, že je budou v ulicích vítat vlajky," říká jeden ze západních zpravodajských důstojníků.

    Jeden předpoklad se však ukázal jako mylný - že moskevská armáda zvítězí během několika týdnů. Místo toho válka nakonec nedopadla tak, jak mnozí očekávali: Ukrajina si z vojenského hlediska zatím vede lépe a Rusko hůře.

    Na jedné straně byla většina zpravodajských informací přesná. Jak se předpokládalo, došlo k plnohodnotné invazi z více směrů s cílem svrhnout a nahradit Zelenského vládu.

    To je připomínka toho, že zpravodajské služby mají své limity – zejména pokud jde o předvídání některých složitostí války a nejistoty ohledně morálky a reakcí lidí. A navzdory všem svým úspěchům před vypuknutím války západní špioni připouštějí, že ani zpravodajské služby nemohou s jistotou říci, co se bude dít dál."

    Gordon Corera, bezpečnostní zpravodaj, BBC News

    Zdroj: https://www.bbc.com/news/world...

    Překlad: František MarčíkSkrýt celý příspěvek

    • Roger
      07:07 22.04.2022

      Jak dnes funguje satelitní snímkování: je to celá historie od Tomáše Přibyla o dění a snímky o Ukrajině jsou v videu od 57:51 doporučuji shlédnout ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak dnes funguje satelitní snímkování:
      je to celá historie od Tomáše Přibyla o dění a snímky o Ukrajině jsou v videu od 57:51
      doporučuji shlédnout celé.
      https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        07:34 22.04.2022

        Nevidel som ale Tomáš Přibyl je obecne fantastický rozprávač takže si to určite pozriem

        Nevidel som ale Tomáš Přibyl je obecne fantastický rozprávač takže si to určite pozriem

    • Bender
      07:29 22.04.2022

      A ještě si vzpomínám, že CIA tehdy stanovila přesné datum, tuším o 8 dní dříve na středu. Rusáci se tehdá smáli že války přece nezačínají ve středu!! Vsadím se že to datum bylo ...Zobrazit celý příspěvek

      A ještě si vzpomínám, že CIA tehdy stanovila přesné datum, tuším o 8 dní dříve na středu. Rusáci se tehdá smáli že války přece nezačínají ve středu!! Vsadím se že to datum bylo skutečně v plánu ale aby nepotvrdili zprávu CIA a neztratili tvář, odložili to o pár dnů. Možná že těch pár dnů pomohlo Ukrajině víc než si myslíme.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        07:35 22.04.2022

        Je to dosť možné. Mimochodom, kedy sa podľa Ruska majú začínať vojny? V pondelok o 7:30?

        Je to dosť možné. Mimochodom, kedy sa podľa Ruska majú začínať vojny? V pondelok o 7:30?

      • AR10
        08:58 22.04.2022

        Zimná olympiáda skončila až v nedeľu 20. februára. Takže kľudne to mohol posunúť aj Macko Pu... Pozitívny vplyv to asi malo, ale skôr by som to videl ako PSYOP na západnú verejnú ...Zobrazit celý příspěvek

        Zimná olympiáda skončila až v nedeľu 20. februára. Takže kľudne to mohol posunúť aj Macko Pu...

        Pozitívny vplyv to asi malo, ale skôr by som to videl ako PSYOP na západnú verejnú mienku - ako prípravu na to, že sa asi niečo naozaj udeje...Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          12:32 22.04.2022

          Oni tam chtěli vlítnout už během olympiády. Proto i Puťka letěl do Pekingu, kde dostal přes prsty, velký vůdce mu ani nepodal ruku a ani nebyl pozván na VIP tribunu. Z Ruského ...Zobrazit celý příspěvek

          Oni tam chtěli vlítnout už během olympiády. Proto i Puťka letěl do Pekingu, kde dostal přes prsty, velký vůdce mu ani nepodal ruku a ani nebyl pozván na VIP tribunu.
          Z Ruského pohledu by i ten dřívější termín dával větší smysl.Skrýt celý příspěvek

      • emsy
        09:58 22.04.2022

        Potvrdenie, ze to malo byt skutocne v stredu bolo (podobne ako pri MH17) zverejnenie videa dakeho tutmasa z donbasu ze "ukrajinci zautocili a musime sa branit". Tusim tam bol ...Zobrazit celý příspěvek

        Potvrdenie, ze to malo byt skutocne v stredu bolo (podobne ako pri MH17) zverejnenie videa dakeho tutmasa z donbasu ze "ukrajinci zautocili a musime sa branit". Tusim tam bol nejaky rozstrielany gazik ak si dobre pamatam - debunk toho videa bol tiez usmevny.Skrýt celý příspěvek

    • Áda
      07:41 22.04.2022

      Pěkná práce zpravodajců. Bez nich by pochopení situace nezúčastněných trvalo podstatně déle...

      Pěkná práce zpravodajců. Bez nich by pochopení situace nezúčastněných trvalo podstatně déle...

    • MaVeRick114
      08:17 22.04.2022

      Naď sa niekde vyjadril, že od októbra mal informáciu o invázii. Je dosť možné, že sa kvôli tomu urýchlilo prijatie obrannej dohody s USA začiatkom roka.

      Naď sa niekde vyjadril, že od októbra mal informáciu o invázii. Je dosť možné, že sa kvôli tomu urýchlilo prijatie obrannej dohody s USA začiatkom roka.

    • marint
      08:42 22.04.2022

      Super clanok. Vdaka! Velmi dobre napisane-prelozene a fajne sa to citalo ako knihy od pana Pacnera ;o).

      Super clanok. Vdaka! Velmi dobre napisane-prelozene a fajne sa to citalo ako knihy od pana Pacnera ;o).

  • Miroslav
    06:25 22.04.2022

    Pamatujete si, jak západní rozvědky již měsíce před válkou velmi přesně varovaly a informovaly o tom, co Putin chystá? Zajímá Vás, jak to probíhalo v zákulisí? BBC přinesla ...Zobrazit celý příspěvek

    Pamatujete si, jak západní rozvědky již měsíce před válkou velmi přesně varovaly a informovaly o tom, co Putin chystá? Zajímá Vás, jak to probíhalo v zákulisí?

    BBC přinesla detailní informace o historicky unikátní předválečné zpravodajské operaci, která měla za cíl zabránit válce a jejíž součástí byla i zásadní změna přístupu západních rozvědek. Bez tohoto odvážného kroku by reakce západního světa na invazi byla mnohem slabší a rozpolcenější. Takhle jsme se mohli připravit. Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      06:28 22.04.2022

      Prosím zmazať.

      Prosím zmazať.

    • Bender
      06:29 22.04.2022

      A pamatujete na soudruha Zemana jak se pár dnů před invazí vysmíval CIA, že opět se opět mílila?

      A pamatujete na soudruha Zemana jak se pár dnů před invazí vysmíval CIA, že opět se opět mílila?

      • liberal shark
        08:43 22.04.2022

        Protože si ve své omezenosti nedokázal představit, že někdo rozpoutá válku, kterou nedokáže nic získat. Ale takových jemu podobných byla plná EU.

        Protože si ve své omezenosti nedokázal představit, že někdo rozpoutá válku, kterou nedokáže nic získat. Ale takových jemu podobných byla plná EU.

      • CerVus
        12:34 22.04.2022

        Tak on od Nejedlého dostával inside informace přímo pro něho připravené rozvědčíky FSB. Z kolotoče lží a dezinformací se v jeho věku a absolutní neochotě přiznat vlastní chybu nedá ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak on od Nejedlého dostával inside informace přímo pro něho připravené rozvědčíky FSB. Z kolotoče lží a dezinformací se v jeho věku a absolutní neochotě přiznat vlastní chybu nedá vystoupit.Skrýt celý příspěvek

  • LNTecho
    05:57 22.04.2022

    Ohledně nefungovani ruskych satelitu..


    https://twitter.com/wolski_jar...

    Ohledně nefungovani ruskych satelitu..


    https://twitter.com/wolski_jar...

  • stroup
    05:57 22.04.2022

    K včerejším požárům v Rusku.. Pokud by byla teoreticky vyrobena chemická zbraň, byla by implementována na obou místech. Na jednom konstrukce takové hlavice a na druhém místě ...Zobrazit celý příspěvek

    K včerejším požárům v Rusku..
    Pokud by byla teoreticky vyrobena chemická zbraň, byla by implementována na obou místech. Na jednom konstrukce takové hlavice a na druhém místě výroba toxického materiálu...
    https://twitter.com/PutinHasNo... Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      06:58 22.04.2022

      Ani rusi by neboli tak hlúpi aby v meste vyrábali , alebo vyvíjali chemické bojové látky , alebo zápalne látky . Každý vie , že pri tomto vývoji sa ide pokus-omyl, každý cca 5. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ani rusi by neboli tak hlúpi aby v meste vyrábali , alebo vyvíjali chemické bojové látky , alebo zápalne látky . Každý vie , že pri tomto vývoji sa ide pokus-omyl, každý cca 5. pokus nekončí explóziou , prinajmenšom požiarom.
      Tak budova vyzerala silne obstarožné , možno nejaké stalinská potemkinovka , murovaná fasáda a zbytok dobre vysušená drevenná vložka . Videl som také budovy v CCCP. Ve´d tá budova horela ako dedinská stodola....Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        07:03 22.04.2022

        Nejjednodušší vysvětlení je nejlepší. Ruský bordel. Klidně ten mohli dělat turistické věci. Někdo hodil nedopalek. Stará budova. Hotovo.

        Nejjednodušší vysvětlení je nejlepší. Ruský bordel. Klidně ten mohli dělat turistické věci. Někdo hodil nedopalek. Stará budova. Hotovo.

        • alter01
          08:13 22.04.2022

          Tak nejako ! V Rusku už veľa ludí začína mať mindráky z toho , že ich naložia do vagonov a šup-šup do Haagu ! Stačí pozrieť posledné fotky Gosudara , uzlíček nervov polepených ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak nejako ! V Rusku už veľa ludí začína mať mindráky z toho , že ich naložia do vagonov a šup-šup do Haagu ! Stačí pozrieť posledné fotky Gosudara , uzlíček nervov polepených botoxom....kto vie , či aj jeho nevozia na vozíka , ako hradného pána.Skrýt celý příspěvek

        • Storm
          08:41 22.04.2022

          Ano... Nejjednodušší vysvětlení bývá to nejpravděpodobnější je docela znàmà poučka... Já ale dávám přednost českému překladu... je výstižnější a přesnější... Když něco leze ze psa ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano... Nejjednodušší vysvětlení bývá to nejpravděpodobnější je docela znàmà poučka...
          Já ale dávám přednost českému překladu... je výstižnější a přesnější...

          Když něco leze ze psa jako hovno, vypadá to jako hovno a smrdí to jako hovno... Tak to hovno nejspíše bude...Skrýt celý příspěvek

      • Storm
        08:18 22.04.2022

        alter01: " Ani rusi by neboli tak hlúpi aby v meste vyrábali , alebo vyvíjali chemické bojové látky , alebo zápalne látky " Teda ty jsi srandista altere víš to? Pokud už přehlížíž ...Zobrazit celý příspěvek

        alter01:
        " Ani rusi by neboli tak hlúpi aby v meste vyrábali , alebo vyvíjali chemické bojové látky , alebo zápalne látky "

        Teda ty jsi srandista altere víš to?
        Pokud už přehlížíž incident projektu Majak kdy vedle měst Ozjorsk a Kyštym v Čeljabinsku vybudovali kombinát na zpracování radioaktivního materiálu... A světe div se ta radioaktivita nezůstala jen uvnitř kombinátu... Tak třeba okolí takového jezera Karačaj, kde ty sračky vypoušteli bylo ještě v roce 1990 tak zamořené, že v jeho okolí běžně naměřili i hrubo víc než 500 rentgenů za hoďku... Dobré co? O incidentech 1957 ani psát nemusím...
        Pokud teda přehlížíš Maják... Tak co třeba takový Sverdlovský incident, kdy přímo ve městě bylo zařízení na výrobu biologických zbraní... Antraxu, který jim v dubnu 1979 z té chatrče zdrhnul na výlet přímo do města že?
        Tak jak to je, jsou schopní si umístit takto nebezpečné provozy do města? Nebo nejsou? Pokud operuješ s tím, že už to bylo dávno, tak tě ubezpečuju, že podle toho co ty jejich tupé útočné okupantské prasata provádějí na Ukrajině Ukrajinským obyvatelům naznačuje, že se v zemi kde zítra znamená už minulý měsíc, nezměnilo vůbec nic...Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:57 22.04.2022

      Já jsem paranoidní: tvrdím, že to souviselo a nebyla to náhoda

      Já jsem paranoidní: tvrdím, že to souviselo a nebyla to náhoda

  • Danik
    05:48 22.04.2022

    Není to přímo k Ukrajině, ale k AČR. Něco dalšího o MAD21 včetně jedné nové demonstrační ...Zobrazit celý příspěvek

    Není to přímo k Ukrajině, ale k AČR. Něco dalšího o MAD21 včetně jedné nové demonstrační fotografie.

    https://www.czdefence.cz/clane... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:44 22.04.2022

      Jo, a mezitím prý AČR objednala tisíce uniforem se starým vzorem :-(.

      Jo, a mezitím prý AČR objednala tisíce uniforem se starým vzorem :-(.

      • Scotty
        08:50 22.04.2022

        Protože u nového vzoru ještě neni dokončen vývoj. Nebude dřív než v roce 2023-2024.
        Na uniformy jsou rámcové smlouvy. Odebere se jen kolik bude potřeba.

        Protože u nového vzoru ještě neni dokončen vývoj. Nebude dřív než v roce 2023-2024.
        Na uniformy jsou rámcové smlouvy. Odebere se jen kolik bude potřeba.

        • liberal shark
          10:27 22.04.2022

          Alespoň že tak. Bylo by zlé, kdyby nejprve nakoupili plné sklady 95 a pak slavnostně přešli na MAD21.

          Alespoň že tak. Bylo by zlé, kdyby nejprve nakoupili plné sklady 95 a pak slavnostně přešli na MAD21.

  • stroup
    05:47 22.04.2022

    Nový prototyp obrněného vozidla nachystaný na přehlídku ...Zobrazit celý příspěvek

    Nový prototyp obrněného vozidla nachystaný na přehlídku 9.května
    https://twitter.com/Archer83Ab... Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      07:34 22.04.2022

      Ta ruská technika začíná pomalu vypadat jak ta co měli ISIL nebo FSA v Sýrii.

      Ta ruská technika začíná pomalu vypadat jak ta co měli ISIL nebo FSA v Sýrii.

    • MaminCecok
      09:14 22.04.2022

      Ciže Toyota s guľometom je ľahký technical, toto je ťažký technical - Kamaz s delom. Ňet analoga

      Ciže Toyota s guľometom je ľahký technical, toto je ťažký technical - Kamaz s delom. Ňet analoga

    • starej
      09:23 22.04.2022

      a on si pred to pysne stoupne, ja bych se stydel co to je za paskvil

      a on si pred to pysne stoupne, ja bych se stydel co to je za paskvil

    • otecko
      09:55 22.04.2022

      Hmm, tak rusáci se snažili napodobit kabinu TATRA Taktic, jak říkal Černomyrdin: mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky"... mimochodem, ani za "ZUZANA" na korbě se jim ...Zobrazit celý příspěvek

      Hmm, tak rusáci se snažili napodobit kabinu TATRA Taktic, jak říkal Černomyrdin: mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky"... mimochodem, ani za "ZUZANA" na korbě se jim napasovat moc nepovedla :DSkrýt celý příspěvek

  • stroup
    05:35 22.04.2022

    Ruský tank v Mariupolu najede na minu, je to staré pár hodin, ale tady jsem to ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský tank v Mariupolu najede na minu, je to staré pár hodin, ale tady jsem to nezaznamenal...:
    https://www.reddit.com/r/Comba... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      06:12 22.04.2022

      Sranda by bola, ak by to bola vlastná ...

      Sranda by bola, ak by to bola vlastná ...

      • Cimbi
        07:55 22.04.2022

        Velmi pravděpodobně byla...

        Velmi pravděpodobně byla...

    • mexir
      07:26 22.04.2022

      Bylo včera, ale potěší i dnes.

      Bylo včera, ale potěší i dnes.

    • otecko
      09:59 22.04.2022

      Škoda že jen pásy!

      Škoda že jen pásy!

  • Sgt Murphy
    04:00 22.04.2022

    Kto je z vás hardcore militarysexuál a chce zažiť niekoľkonásobný orgazmus? ... Staršie videá, ale stále najlepšie "porno" ...Zobrazit celý příspěvek

    Kto je z vás hardcore militarysexuál a chce zažiť niekoľkonásobný orgazmus? ... Staršie videá, ale stále najlepšie "porno"
    .
    https://www.youtube.com/watch?...
    https://www.youtube.com/watch?...
    https://www.youtube.com/watch?...
    https://www.youtube.com/watch?...
    .
    Borci najlepší z najlepších, cvičený tými najlepšími a zocelený najtvrdším bojom!
    .
    "Don't Get In My Way!"
    .
    # Sláva Ukrajine!
    # Sláva Hrdinom!
    .
    .
    .
    Provokácia pre miestnych rusáckych sráčov
    .
    # Smrť rusofašistom
    .
    .
    .
    ... PS: Kto z vás je tiež taký mrdnutý a cvičí s plynovou maskou na hlave o 04:00 ráno? Nech viem kto je moja krvná skupina z tohto fóra.Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      04:17 22.04.2022

      Velká parádička chlape. Počítají se kliky a činkárna po ránu a píčovinky s útočným nožem typu Tanto?

      Velká parádička chlape. Počítají se kliky a činkárna po ránu a píčovinky s útočným nožem typu Tanto?

      • Sgt Murphy
        04:20 22.04.2022

        Samozrejme

        Samozrejme

        • Danik
          04:52 22.04.2022

          Ukrajinský specky, solidní hudba a k tomu Caliber Coffee v epesním plecháči 45.ACP od CC. To už je dobrej ranní životabudič.

          Ukrajinský specky, solidní hudba a k tomu Caliber Coffee v epesním plecháči 45.ACP od CC. To už je dobrej ranní životabudič.

          • Eagle
            05:48 22.04.2022

            Hoši tak vy jste dobří pošuci :))). K videím. Vždycky jsem se rád koukal na combat approved kde rusové prezentovali svoji techniku a mimo jiné tam byly záběry jak se zbraněmi, ...Zobrazit celý příspěvek

            Hoši tak vy jste dobří pošuci :))). K videím. Vždycky jsem se rád koukal na combat approved kde rusové prezentovali svoji techniku a mimo jiné tam byly záběry jak se zbraněmi, technikou cvičí specky, pěchota, výsadkáři. O techniku nejde, tam si můžete napsat co chcete, ale na lidským pohybu nic nenalžete, tam je vidět všechno. Až na opravdu výběrové jednotky Ruska je u ostatních " elitních" jednotek vidět tragická manipulace se zbraní, to nemluvím o tom, že zbraň nemá ani aimpoint či něco obdobného, to je za mě základ. Samotná chůze týmu a družstev ikdyz se snaží je tragická a to je vlastně základ, jak pak může vypadat přímo taktický drily a podobně. Z videí je vidět jak Ukrajinci udělali obrovský pokrok a teď sklízejí ovoceSkrýt celý příspěvek

  • Danik
    02:58 22.04.2022

    ISW pro uplynulý den https://www.understandingwar.o... Key Takeaways The Kremlin’s declaration of victory in ...Zobrazit celý příspěvek

    ISW pro uplynulý den

    https://www.understandingwar.o...

    Key Takeaways

    The Kremlin’s declaration of victory in Mariupol is unlikely to enable the deployment of significant combat power to reinforce offensive operations in eastern Ukraine in the coming days or weeks.

    Russian forces involved in the battle of Mariupol are likely heavily damaged and Ukrainian forces succeeded in tying down and degrading a substantial Russian force.

    Russian forces continued offensive operations in eastern Ukraine but made only marginal gains.

    Ukrainian forces continued to halt Russian attacks around Izyum.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    02:56 22.04.2022

    ML SITREP pro 57 den invaze.

    https://militaryland.net/ukrai...

    ML SITREP pro 57 den invaze.

    https://militaryland.net/ukrai...

  • matus
    01:08 22.04.2022
  • febrik
    00:15 22.04.2022

    Reportáž z nasazení části 93. mechanizované brigády Cholodnyj Jar proti koncentraci ruské techniky v Charkovské oblasti. Titule bohužel nemám, omlouvám se, ale přišlo mi to ...Zobrazit celý příspěvek

    Reportáž z nasazení části 93. mechanizované brigády Cholodnyj Jar proti koncentraci ruské techniky v Charkovské oblasti. Titule bohužel nemám, omlouvám se, ale přišlo mi to zajímavý i bez nich.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    00:07 22.04.2022

    S konfliktem na Ukrajině to souvisí a tak, aby jste věděli souvislosti. Tohle je teprve začátek. Řešení to má, ale vy je nechcete slyšet. Zase tady bude ruský zemní plyn ...Zobrazit celý příspěvek

    S konfliktem na Ukrajině to souvisí a tak, aby jste věděli souvislosti. Tohle je teprve začátek.

    Řešení to má, ale vy je nechcete slyšet. Zase tady bude ruský zemní plyn nakupovaný od Němců. A minimálně dle mého odhadu 6 let než se podaří vytvořit infrastrukturu pro alternativní dodávky. Jiné řešení není.

    https://oenergetice.cz/energet... Skrýt celý příspěvek

    • damik
      00:11 22.04.2022

      Ruska federace se pristi rok rozpadne, minimalne Sibir.
      Moskva a okoli bude pod tvrdymi sankcemi tak pristich 20 let.
      EU Rusky plyn a ropu pristich 20 let kupovat nebude.

      Ruska federace se pristi rok rozpadne, minimalne Sibir.
      Moskva a okoli bude pod tvrdymi sankcemi tak pristich 20 let.
      EU Rusky plyn a ropu pristich 20 let kupovat nebude.

      • cejkis
        00:39 22.04.2022

        Klidně se můžeme vsadit, že EU bude v nadcházejících 6 letech nakupovat ruský plyn. Platí i pro diskuzi níže. Nahradit objem ruského plynu v krátkodobem horizontu nelze. Plynu je ...Zobrazit celý příspěvek

        Klidně se můžeme vsadit, že EU bude v nadcházejících 6 letech nakupovat ruský plyn. Platí i pro diskuzi níže. Nahradit objem ruského plynu v krátkodobem horizontu nelze. Plynu je na planetě neuvěřitelné množství. Ovšem navýšení kapacity zkapalňování, tankerů, odpařovacích stanic a navazující plynovodů zabere několik let.

        ČR měla už dávno řešit LNG terminál v Koperu a propoj na Slovensko a náklady disponibilitu trasy započítat do poplatků za distribuci. Nestalo se.

        A to je stále to stejné o čem zde píšu. ČR ani EU jako celek nemá žádné eso v rukávu jak nahradit ruské dodávky další zimu. Odhadem dalších 6 let než se ve zkrácených řízeních podaří povolit a zrealizovat alternativní trasy. Odsuzujete zde Německo, ovšem oni se chovají tak, aby Rusko nevyprovokovali k zastavení dodávek plynu. Německo poskytuje pouze zbraně u kterých lze napsat, že jsou pro obranné účely. Vše ostatní jsou diskuze a zahrávání do autu. ČR jede s Ruskem na ostří nože a spoléhá na solidárnost Němců na které nadáváte. Pokud Rusko přistoupí ke krácení dodávek , tak se česká politická reprezentace spoléhá na procentuální krácení napříč EU pro všechny země stejně. Nic jiného nemáme.Skrýt celý příspěvek

        • Pastr2aj
          01:18 22.04.2022

          Jiny pohled na toto “popularni” straseni:

          https://youtu.be/UBwpVbsi54s...

          Jiny pohled na toto “popularni” straseni:

          https://youtu.be/UBwpVbsi54s...

          • cejkis
            01:33 22.04.2022

            :-))) přestat větrat a vzít si kabát. Super nápad :-)

            :-))) přestat větrat a vzít si kabát. Super nápad :-)

        • juhelak
          04:47 22.04.2022

          Věřím že hlavne odběr plynu bude klesat.. Každý se může zapojit.. U průmyslu to bude složité a bude to trvat ale fyzické osoby můžou řešit hned. Jsou to drobnosti ale přechod ...Zobrazit celý příspěvek

          Věřím že hlavne odběr plynu bude klesat.. Každý se může zapojit.. U průmyslu to bude složité a bude to trvat ale fyzické osoby můžou řešit hned.
          Jsou to drobnosti ale přechod domácnosti od vaření na plynu k varnym deskám atd.. Halire dělají talíře.
          Já osobně v únoru na domě instaloval moderní chytrý plynový kotel investice 100k no a teď v dubnu už sem opět investoval do komína a krbových kámen na dřevo dalších 70k abych ten plyn v následujících sezónách využil minimálně.Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            09:34 22.04.2022

            Jasně, při plnění zelené politiky a odklonu od uhlí bude plyn klesat. Pane vy jste hlava.

            Jasně, při plnění zelené politiky a odklonu od uhlí bude plyn klesat. Pane vy jste hlava.

        • Jirosi
          05:16 22.04.2022

          Cejkis: Asi nevíte, že hlavním důvodem proč EU nemá zajištěné dodávky od jinud je "kolaborace politku z Ruskem", případně rovnou Ruské vojenské zásahy jako v Syrii. Ano, Rusko o ...Zobrazit celý příspěvek

          Cejkis: Asi nevíte, že hlavním důvodem proč EU nemá zajištěné dodávky od jinud je "kolaborace politku z Ruskem", případně rovnou Ruské vojenské zásahy jako v Syrii.

          Ano, Rusko o konkurenci opravdu nestojí.
          Rusko krátí dodávky od loňského léta (nenaplnilo ani zásobníky), takže fakt vyhrožujete něčím co se tu fakticky už skoro rok děje?Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            09:32 22.04.2022

            1) Rusko plní kontrakty na dodávky plynu do EU, plyn nebyl zastaven. 2) Rusko využilo svého dominantního postavení na trhu a zastavilo dodávky na spotový trh. 3) Objem ...Zobrazit celý příspěvek

            1) Rusko plní kontrakty na dodávky plynu do EU, plyn nebyl zastaven.
            2) Rusko využilo svého dominantního postavení na trhu a zastavilo dodávky na spotový trh.
            3) Objem nakontraktovaných zásobníků Gazpromem je jen 10% z celkového objemu. Hlavní důvod, proč nebyly zásobníky naplněny byla spekulace evropských obchodníků na nižší cenu.
            4) Důvod proč ještě nezačala regulace zemního plynu byla mírná zima. Vyšlo to jen tak tak.
            5) Pokud Rusko v reakci na dodávky zbraní do konfliktu zastaví dodávky plynu, bude následovat to o čem píšu výše a to se tady opravdu zatím neděje.

            Rusko bránilo konkurenci celá desetiletí tím, že vykupovalo produkci a těžební práva. To je fakt a na to upozorňovali lidé z oboru mnoho let zpátky. Nebyli slyšet neboť dodávky Ruska byly stabilní a Rusko plnilo roli důvěryhodného dodavatele po mnoho desítek let. Velcí odběratelé neměli důvod pochybovat.Skrýt celý příspěvek

        • Verdon
          05:50 22.04.2022

          Tak proč ne, ruský plyn poteče, cena se rozdělí podle rozhodnutí mezinárodních soudů na dvě části: 1. Pokrytí nákladů na těžbu (cca 30 USD za barel); 2. Reparace Ukrajině. Mezitím ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak proč ne, ruský plyn poteče, cena se rozdělí podle rozhodnutí mezinárodních soudů na dvě části:
          1. Pokrytí nákladů na těžbu (cca 30 USD za barel);
          2. Reparace Ukrajině.
          Mezitím v klidu řešit energie bez závislostí...Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          09:02 22.04.2022

          Rusové v horizontu příštích pár let plyn sami nezastaví. Neměli by ho komu prodat. Než vybudují potřebné propojení na východ už Evropa jejic plyn potřebovat nebude.

          Rusové v horizontu příštích pár let plyn sami nezastaví. Neměli by ho komu prodat. Než vybudují potřebné propojení na východ už Evropa jejic plyn potřebovat nebude.

          • cejkis
            09:36 22.04.2022

            "Rusové v horizontu příštích pár let plyn sami nezastaví" držme si palce. Nejsem si tím vůbec jist.

            "Rusové v horizontu příštích pár let plyn sami nezastaví" držme si palce. Nejsem si tím vůbec jist.

          • Maximus
            09:46 22.04.2022

            Pokud rusáci nezačnou už tento rok reálně budovat Sílu Sibiře 2, tak to nemají šanci postavit před rokem 2030. To znamená, že pokud se Evropa kompletně odstřihne do 6 let od ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud rusáci nezačnou už tento rok reálně budovat Sílu Sibiře 2, tak to nemají šanci postavit před rokem 2030. To znamená, že pokud se Evropa kompletně odstřihne do 6 let od ruského plynu, tak rusácko nebude mít kam posílat produkci plynu z Jamalu nejméně 2 až 4 roky.

            Sice jim trochu "pomůže" útlum těžby způsobený odchodem západních těžařských společností z Ruska, protože v tomto případě skutečně "Niet analoga".

            Problém budou mít i Maďaři pod Orbánem, protože na dodávky rusáckých surovin do Evropy bude uvalena "reparační daň" - zvlášť pokud jejich plyn a ropa musí jít do Maďarska v podstatě jen přes Ukrajinu.

            Orbánova protiukrajinská rétorika a podpora putinovského režimu se mu vrátí jak bumerang.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            10:13 22.04.2022

            Někde jem slyšel že těžit plyn a potom ho vypustit není moc ekonomicky výhodné.

            Někde jem slyšel že těžit plyn a potom ho vypustit není moc ekonomicky výhodné.

          • cejkis
            10:17 22.04.2022

            Plyn do Maďarska již přes Ukrajinu neproudí. Jde přes Turkish Stream a Srbsko.

            Plyn do Maďarska již přes Ukrajinu neproudí. Jde přes Turkish Stream a Srbsko.

    • HansHanz
      00:22 22.04.2022

      A proč zrovna 6 let? My víme, že plyn bude možná dražší, ale bereme to jako věc, kterou je třeba akceptovat. To je to, co Rusové a zjevně ani Ty, moc nechápou. Spousta firem, ...Zobrazit celý příspěvek

      A proč zrovna 6 let? My víme, že plyn bude možná dražší, ale bereme to jako věc, kterou je třeba akceptovat. To je to, co Rusové a zjevně ani Ty, moc nechápou. Spousta firem, zejména těch menších a středních, majících jako majitele 1 osobu přímo se podílející na chodu té firmy, se z Ruska nestáhla pod nátlakem, ale z principu. A ze stejného principu my akceptujeme vyšší ceny plynu, neboť je to cena za porážku Ruska. Lidem, kteří se kvůli tomu dostanou do nouze, by měl pomoci stát a debilové, kteří to budou používat jako trapnou záminku pro podřízení se Rusku, nestojí za pozornost.Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        00:43 22.04.2022

        6 let je můj odhad délky staveb potřebné infrastruktury při zkrácených řízeních. To není jen o ceně. To je o tom, že v EU bude chybět plyn a nebude jej jak to sem dostat. Burza ...Zobrazit celý příspěvek

        6 let je můj odhad délky staveb potřebné infrastruktury při zkrácených řízeních.

        To není jen o ceně. To je o tom, že v EU bude chybět plyn a nebude jej jak to sem dostat. Burza bude uzavřena, protože obchodovat nebude s čím.

        To znamená, že nebudou ani hnojiva, nebude zemědělská produkce. Průmysl bude stát a lidé přijdou o práci.

        Myslím, že si neuvědomujete rozsah.Skrýt celý příspěvek

        • HansHanz
          01:42 22.04.2022

          Upřímně - asi nechápeš, co se tu řeší. 1.problém - dodávky zbraní na Ukrajinu běží, ruská armáda dostává naloženo, šance na vítězství mizivé. 2.problém - plyn, ropa - Evropa se ...Zobrazit celý příspěvek

          Upřímně - asi nechápeš, co se tu řeší. 1.problém - dodávky zbraní na Ukrajinu běží, ruská armáda dostává naloženo, šance na vítězství mizivé. 2.problém - plyn, ropa - Evropa se bude postupně odstřihávat od zemního plynu a ropy y Ruska, asi nás to bude stát nějaké prachy navíc, ale budiž. Ale přechod bude postupný, žádné výpadky v dodávkách plynu a ropy. Protože ti blbí Rusové nám to budou rádi prodávat, přesně ve stylu oprátky, na které je potom pověsíme. Nemají totiž jinou volbu a na rozdíl od nás ani prachy, kterými by to mohli řešit.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            08:04 22.04.2022

            To stále vycházíte z toho, že nám ty suroviny budou posílat, co když jim hrábne v bedně tak jako nyní s ukrajinou?

            To stále vycházíte z toho, že nám ty suroviny budou posílat, co když jim hrábne v bedně tak jako nyní s ukrajinou?

          • Scotty
            09:05 22.04.2022

            To se nestane. Pokud ho neprodají do Evropy můžou ho akorát tak vypouštět do armosféry. Prý na tom Rusko teď není zrovna ekonomicky nejlíp....

            To se nestane. Pokud ho neprodají do Evropy můžou ho akorát tak vypouštět do armosféry. Prý na tom Rusko teď není zrovna ekonomicky nejlíp....

          • Torong
            09:11 22.04.2022

            A připraví se o jediný slušný příjem? HansHanz má pravdu, oni nemají jinou možnost. Plyn prodávaný Evropě se nedá poslat jinam.

            A připraví se o jediný slušný příjem? HansHanz má pravdu, oni nemají jinou možnost. Plyn prodávaný Evropě se nedá poslat jinam.

        • Badysak
          02:08 22.04.2022

          Vy asi nevíte co dokážou němci, když chtějí.

          Vy asi nevíte co dokážou němci, když chtějí.

        • Jirosi
          05:18 22.04.2022

          V CR je největší odběratel plynu cca 15% elektrárna v Počeradech, které už zastavila činnost. Hlavní je si uvědomit co je alternativa válka/případně Ruská "denacifikace" ...Zobrazit celý příspěvek

          V CR je největší odběratel plynu cca 15% elektrárna v Počeradech, které už zastavila činnost.
          Hlavní je si uvědomit co je alternativa válka/případně Ruská "denacifikace" CR.
          Děkuji, raději budu bez plynu/ropy.Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            10:19 22.04.2022

            Hyperinflace, nezaměstnanost, utlumení produkce hnojiv pro zemědělství a jeho pád. Je toho mnoho. "Děkuji, raději budu bez plynu/ropy." Pod touto větou si myslím neuvědomujete ...Zobrazit celý příspěvek

            Hyperinflace, nezaměstnanost, utlumení produkce hnojiv pro zemědělství a jeho pád. Je toho mnoho. "Děkuji, raději budu bez plynu/ropy." Pod touto větou si myslím neuvědomujete rozsah.Skrýt celý příspěvek

        • Dovi
          06:14 22.04.2022

          Včera večer jsem se vydržel dívat 2 minuty a 16 vteřin na Máte slovo s Jílkovou. A celou tu dobu jely dole sms od moudrých občanů, jak v EU bez rusáckého plynu umřeme hlady a ...Zobrazit celý příspěvek

          Včera večer jsem se vydržel dívat 2 minuty a 16 vteřin na Máte slovo s Jílkovou. A celou tu dobu jely dole sms od moudrých občanů, jak v EU bez rusáckého plynu umřeme hlady a zmrzneme... Cejkis pokud bereš hlas lidu jako argument, tak se pojď vsadit že se to nestane...Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            09:46 22.04.2022

            Hlas lidu při své profesi nepotřebuji. Mimochodem ten pán co seděl nahoře vlevo zakládal ERU a stavěl plynové zásobníky v ČR.

            Hlas lidu při své profesi nepotřebuji. Mimochodem ten pán co seděl nahoře vlevo zakládal ERU a stavěl plynové zásobníky v ČR.

        • mthiel
          07:28 22.04.2022

          Jako obvykle zaměňujete příčinu za následek. To by se Vám při Vašem vzdělání stávat nemělo.

          Jako obvykle zaměňujete příčinu za následek. To by se Vám při Vašem vzdělání stávat nemělo.

          • cejkis
            09:48 22.04.2022

            Asi nerozumíte textu. Nebavím se tady o příčině, to nechávám na zdejší diskuzi a vůbec nehodnotím chování Ruska na Ukrajině. Řeším následek a fakt, že bez dohody s Ruskem nelze ...Zobrazit celý příspěvek

            Asi nerozumíte textu. Nebavím se tady o příčině, to nechávám na zdejší diskuzi a vůbec nehodnotím chování Ruska na Ukrajině. Řeším následek a fakt, že bez dohody s Ruskem nelze konflikt a energetickou krizi v horizontu 6 let ukončit.Skrýt celý příspěvek

    • econ 2
      00:25 22.04.2022

      Tak cena roste, protože se snížily dodávky z Ruska a objednává se všude možně po světě. Nárůst ceny je považován (v businessu) za dočasný. Řešení by teoreticky mohlo být i rychle, ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak cena roste, protože se snížily dodávky z Ruska a objednává se všude možně po světě. Nárůst ceny je považován (v businessu) za dočasný.
      Řešení by teoreticky mohlo být i rychle, cca do dvou let, reálně ale očekává EK nezávislost na Rusku až od 2030.
      Ukazuje se, že plynu je po světě dost. V Evropě mají největší zásoby Norové, v pohodě by mohli Rusko nahradit. Samozřejmě to ale neudělají, protože životní podmínky krabů a myší (při stavbě plynovodů) jsou pro ně důležitější a přes to nejede vlak. Druhé největší zásoby má Ukrajina, tam by to mohla být win win situace. Jen se musí počkat, až bude mír. Zatím se tak pozornost obrací na dálný východ a zkapalňovací terminály. USA jsou také poměrně flexibilní a je možné, že v příštích měsících dále navýší těžební kapacity.Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        00:53 22.04.2022

        Američané navýší 15 mld, Dánsko odhadem 3, něco navíc z Norska, z Kataru 20-30, ovšem EU potřebuje nahradit 150. A to je aktuální stav, nikoliv očekávané navýšení v souvislosti s ...Zobrazit celý příspěvek

        Američané navýší 15 mld, Dánsko odhadem 3, něco navíc z Norska, z Kataru 20-30, ovšem EU potřebuje nahradit 150. A to je aktuální stav, nikoliv očekávané navýšení v souvislosti s odklonem od uhlí.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          05:20 22.04.2022

          150 při normální spotřebě, ale ta už dávno normální není.
          Třeba v CR stojí paroplynová elektrárna v Počeradech. Lidé/firmy přechází na OZE, místo kolaborace..

          150 při normální spotřebě, ale ta už dávno normální není.
          Třeba v CR stojí paroplynová elektrárna v Počeradech. Lidé/firmy přechází na OZE, místo kolaborace..

          • cejkis
            09:49 22.04.2022

            Kolik Vám vyrobí OZE v zimě ? Mne skoro nic.

            Kolik Vám vyrobí OZE v zimě ? Mne skoro nic.

        • alter01
          07:28 22.04.2022

          Prečo nehovoríš o nigerijskom Trassaharskom plynovode s kapacitou 40 miliárd? Prečo nehovoríš o mega ložisku v šelfe Izraelu , Cypru , Turecka ? V EU sú miestne prebytky ...Zobrazit celý příspěvek

          Prečo nehovoríš o nigerijskom Trassaharskom plynovode s kapacitou 40 miliárd? Prečo nehovoríš o mega ložisku v šelfe Izraelu , Cypru , Turecka ?
          V EU sú miestne prebytky elektriny z veterníkov , jalová elektrina z atomových elektrátni pri poklese spotreby . A presmerovať túto energiu na výrobu H2 nie je technický problém ! Zemný plyn obsahuje vodí. Mixovať do 10% vodíka do zemného plynu nepredstavuej technický problém ! Pri 350-400 miliárd plyneu spaleného v EU je to ďaľších 35-40 miliárd menej z Ruska !
          Pozerajsa pozitívne a pri tom bude práca pre miliony našich ludí , pre europanov , nie pre rusov na Jamale. Nech skapú od hladu orkovia !Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            08:05 22.04.2022

            alter01
            Podívejte se kudy produktovody vedou v Africe a kde všude se angažuje čína a rusko.

            alter01
            Podívejte se kudy produktovody vedou v Africe a kde všude se angažuje čína a rusko.

          • Torong
            09:12 22.04.2022

            To se taky bude měnit.

            To se taky bude měnit.

          • cejkis
            09:58 22.04.2022

            To jsou vize na mnoho let. 10% vodíku je plyn G222, můžete používat ve spotřebičích, které jsou G222 ready. Aktuálně již na trhu. Některé starší spotřebiče to pro změnu Wobbeho ...Zobrazit celý příspěvek

            To jsou vize na mnoho let.

            10% vodíku je plyn G222, můžete používat ve spotřebičích, které jsou G222 ready. Aktuálně již na trhu. Některé starší spotřebiče to pro změnu Wobbeho čísla nedají a plamen zhasne.

            Těžba v Africe například nově avizované kontrakty italské Eni jsou v lokalitách, kde těží Gazprom. Obávám se, že to je jen bilanční vychytralost Eni a papírově bude ruský plyn dodáván přes Afriku.

            Izraleské pole a plynovod EastMed do Itálie bych rozhodně nepopsal jako mega.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            10:01 22.04.2022

            To flanker.jirka: Ukrajina má obrovská ložiska plynu - minimální odhady jsou 5 až 6 bilionu kubíků. Když bude mít Evropa Ukrajinu na své straně - tak rusácko netřeba. To je také ...Zobrazit celý příspěvek

            To flanker.jirka:
            Ukrajina má obrovská ložiska plynu - minimální odhady jsou 5 až 6 bilionu kubíků. Když bude mít Evropa Ukrajinu na své straně - tak rusácko netřeba. To je také jeden z hlavních důvodů, proč jsou ruští okupanti na Ukrajině. Jen samotné ukrajinské zásoby plynu vystačí Evropě spolehlivě do konce "fosilní éry". To pomijím nová velka ložisku plynu v Rumunsku, Kypru, Řecku, Izraeli,...

            Evropa se v průběhu 5 - 6 let obejde docela dobře bez ruského plynu. Otázka spíše zní, zda se rusácko ekonomicky obejde bez evropských odběratelů a zda výhradní závislost na odběru surovin Čínou je v jejich geopolitickém zájmu.Skrýt celý příspěvek

        • brin
          08:27 22.04.2022

          Fakt ne. Tohle není hra s konečným součtem. Německo už třeba staví terminály, které dostaly stavební povolení místo měsíců až let za pár dní. Když se chce, tak to jde. Navíc Rusko ...Zobrazit celý příspěvek

          Fakt ne. Tohle není hra s konečným součtem. Německo už třeba staví terminály, které dostaly stavební povolení místo měsíců až let za pár dní. Když se chce, tak to jde. Navíc Rusko dodávalo jen 40–50 % spotřeby plynu v EU. Loni jen 40 %. Pokud se podaří z těch 40 % nahradit dvacet externě, dopady budou relativně malé, protože zbylých 20 % se nahradí jinými zdroji, třeba i uhlím, když to bude potřeba.Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            09:59 22.04.2022

            Maskujete to %, bavme se o absolutní hodnotě náhrady energie 150 miliard m3 zemního plynu.

            Maskujete to %, bavme se o absolutní hodnotě náhrady energie 150 miliard m3 zemního plynu.

    • majales
      00:29 22.04.2022

      Z ruského plynu půjde 33%-50% ceny na obnovu Ukrajiny. A Rusko tohle bude muset akceptovat. Minimálně při obchodování s Evropou to tak bude.

      Z ruského plynu půjde 33%-50% ceny na obnovu Ukrajiny. A Rusko tohle bude muset akceptovat. Minimálně při obchodování s Evropou to tak bude.

      • cejkis
        00:50 22.04.2022

        Ať už to bude jakkoliv, cesta vede přes dohodu. Rusko už dávno mělo dostat seznam úkolů po jejichž splnění budou zrušeny sankce a dojde k návratu na normální režim obchodu. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ať už to bude jakkoliv, cesta vede přes dohodu. Rusko už dávno mělo dostat seznam úkolů po jejichž splnění budou zrušeny sankce a dojde k návratu na normální režim obchodu. Analogicky Ukrajina už měla dávno dostat seznam úkolů po jejichž splnění bude akceptována v EU.

        Evropa mohla už dávno definovat postoj a tlačit obě strany k dohodě. Nic z toho se nestalo a tak hrneme zbraně na Ukrajinu, ukrajinská krev teče proudem a vidina konce v nedohlednu.Skrýt celý příspěvek

        • HansHanz
          02:17 22.04.2022

          2 úkoly už bychom měli - stáhněte se z Ukrajiny vč. Donbasu a Krymu a zaplaťte škody. Jednoduché. Zásadní problém spočívá v tom, že Rusko rozhodně nebude plnit žádné úkoly od EU, ...Zobrazit celý příspěvek

          2 úkoly už bychom měli - stáhněte se z Ukrajiny vč. Donbasu a Krymu a zaplaťte škody. Jednoduché. Zásadní problém spočívá v tom, že Rusko rozhodně nebude plnit žádné úkoly od EU, které by mu bránily v dosažení jeho cílů na Ukrajině - což je v tuto chvíli, zdá se, minimálně obsazení Doněcku a Luhansku v jejich administrativních hranicích a udržení Krymu. A jejich minimum daleko přesahuje maximum přijatelné pro Ukrajinu a západ. Což je celkem pochopitelné, protože by se jednalo o uznání ruského vítezství v situaci, kdy to není vůbec potřeba, neboť za pár měsíců Ukrajinci vykopou Rusy ze svého území nebo jim na svém území vykopou hroby. Navíc pro Rusy je jakákoliv dohoda jen cárem papíru, který dodržují pouze , když se jim to hodí. Jediné, čemu rozumí, je hůl v ruce, ta ruka bude ukrajinská a hůl jim vyrobíme my.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            05:12 22.04.2022

            Pokud Rusko nesouhlasí, pak prostě další N.Korea.
            Vybrali si to sami.

            Pokud Rusko nesouhlasí, pak prostě další N.Korea.
            Vybrali si to sami.

        • LNTecho
          05:08 22.04.2022

          Tak jen v tomto threadu je to za 6000kc. Tímto děkuji cejkisovi, že přispěl na ukrajinský účet. Jak ty to děláš, že máš takový famózní úspěch...
          Net analoga

          Tak jen v tomto threadu je to za 6000kc. Tímto děkuji cejkisovi, že přispěl na ukrajinský účet. Jak ty to děláš, že máš takový famózní úspěch...
          Net analoga

          • cejkis
            10:21 22.04.2022

            není zač

            není zač

        • Jirosi
          05:26 22.04.2022

          Jako, že měla EU/USA poslat seznam ... Rusko: Svržení Putina, nastolení normální ústavy (denacifikace Ruských obyvatel), opuštění Ukrajiny, vytvoření demolitarizovaného pásma ...Zobrazit celý příspěvek

          Jako, že měla EU/USA poslat seznam ...

          Rusko: Svržení Putina, nastolení normální ústavy (denacifikace Ruských obyvatel), opuštění Ukrajiny, vytvoření demolitarizovaného pásma 100+km od hranic Ukrajiny, placení reparací na obnovu Ukrajiny z prodeje surovin...

          Ukrajina: Vyhnání Ruských vojáků a odsun kolaborantů do Ruska (stejný postup ve všech státech EU, seznamy placených kolaborantů přímo od Rusů). Maximální prostředky na obnovu fondy EU+Reparace z dodávek surovin z Ruska. Přijetí do EU/NATO.

          Nevím, zda by to mělo vůbec smysl posílat :)))
          Ale počítám, že by to vedlo k další válce jako podmínky po konci WW1...Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            05:28 22.04.2022

            Ještě jsem zapomněl, odevzdání JZ a zrušení křesla v Radě bezpečnosti OSN(právo vetovat rezoluce).

            Ještě jsem zapomněl, odevzdání JZ a zrušení křesla v Radě bezpečnosti OSN(právo vetovat rezoluce).

    • alter01
      07:18 22.04.2022

      Žiadnych 6 rokov ! Max. 2 roky . Ekonomika EU s HDP 16 bilionov € ? Je to iba otázka rozhodnutia , že sa ideme zbaviť ruskej ropy, plynu , uhlia .....atď , a že ide postaviť NEW ...Zobrazit celý příspěvek

      Žiadnych 6 rokov ! Max. 2 roky . Ekonomika EU s HDP 16 bilionov € ? Je to iba otázka rozhodnutia , že sa ideme zbaviť ruskej ropy, plynu , uhlia .....atď , a že ide postaviť NEW Iron oponu !
      Len malý príklad . V EU sú desaťtisíce rôznych vykurovaných , zásobovaných teplou vodou z plynových kotolní s výkonom 50- 500kW . Nahradenie ich teplným čerpadlom by nemal byť problém , keď stovky firiem stratili odbytište v Rusku . Vyrobiť takú "nepodarenú " ladničku nie až také veda. O miliońoch malých domácich plynových kotloch ani nehovorím .
      Ak sa pamätáme na coronu tak svetový problém bola plúcna ventilácia , a keď sa do toho obuli veľké americké automobilky a začali ich sekať mesačne 1 milion bolo po probléme!
      Nezabúdaj sila západnej civilizácia je brutálna ! Na nás nemá ani Čína , a Rusko , tento ekonomický trpazlík nám ide ocikávať plot a vyplazovať na nás jazyk ? To naozaj môže napadnúť iba takú psychickú trosku ako Putin .Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        10:04 22.04.2022

        Jeden příklad ke kterému mám blízko. Odmašťovací lázeň karosérií v lakovně automobilky s produkcí 300tis aut ročně, která je nutnou podmínkou pro lakovací proces. Mimochodem dle ...Zobrazit celý příspěvek

        Jeden příklad ke kterému mám blízko. Odmašťovací lázeň karosérií v lakovně automobilky s produkcí 300tis aut ročně, která je nutnou podmínkou pro lakovací proces. Mimochodem dle pohybu karoserie v lázni se definuje záruka na lak karoserie. Lázeň je ohřívána parou 180°C pro jejíž výrobu jsou použity dva kotle o výkonu 10t/hod což v plynu je výkon cca 6,8MW na každý kotel. Tepelná čerpadla v kaskádě dokáží max 70°C.

        Vaše řešení ?

        PS: o těch kotelnách 50-500kW mi povídejte :-)))Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      07:32 22.04.2022

      Základní chyba je v omezení problému na jeden aspekt. Nejde o to, jak omezit jeden zdroj plynu, jde o to, zdali nelze spotřebu plynu redukovat. A to lze. Pro výrobu tepla je možno ...Zobrazit celý příspěvek

      Základní chyba je v omezení problému na jeden aspekt. Nejde o to, jak omezit jeden zdroj plynu, jde o to, zdali nelze spotřebu plynu redukovat. A to lze.
      Pro výrobu tepla je možno použít elektřinu, pro výrobu elektřiny jádro. V průmyslových oborech to v řadě případů není reálné, ale jakmile nemusím plynem topit, mám potřebu plynu poloviční.
      A nahradit 50% ruských dodávek, to lze.

      Ano, jsou země, které to nebudou chtít udělat. Srbsko, Maďarsko. Ale ty se dostanou do situace, kdy za ně může rozhodnout dodavatel či tranzitní země.

      V praxi dojde k mnoha různým řešením. Navýšení těžby v zemích mimo Rusko, výstavba terminálů na zkapalněný plyn, omezení spotřeby planu díky nahrazení plynu jinými zdroji tepla.

      Souhlas, že to nebude ještě letos. Bude to tak za dva, tři roky. Ale už letos bude odběr ruského plynu omezen o desítky procent.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      08:59 22.04.2022

      Cena už se nikdy nevrátí tam kde byla předloni. To je zkrátka realita bez ohledu na to od koho se bude nakupovat. Mimochodem samo Rusko vyšroubovalo cenu jejich plynu nad LNG už ...Zobrazit celý příspěvek

      Cena už se nikdy nevrátí tam kde byla předloni. To je zkrátka realita bez ohledu na to od koho se bude nakupovat. Mimochodem samo Rusko vyšroubovalo cenu jejich plynu nad LNG už loni. Jejich suroviny jsou součástí problému ne řešení.
      O odchodu od ruského plynu se hovoří kolem roku 2027. To je celkem realistické.Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        10:08 22.04.2022

        V tom nejsme v rozporu. Otázkou je, zda lze sehrát konflikt s Ruskem bez uzavření plynu v nadcházejících letech. Já to už dnes nevidím reálně.

        V tom nejsme v rozporu. Otázkou je, zda lze sehrát konflikt s Ruskem bez uzavření plynu v nadcházejících letech. Já to už dnes nevidím reálně.

    • damra
      09:23 22.04.2022

      Vsechno ma reseni a za rozpad ruska to stoji. Takový je plovoucí terminál LNG, který naléhavě chtějí Finsko a Estonsko – velikost švédské lodi by výroba přesáhla potřeby ...Zobrazit celý příspěvek

      Vsechno ma reseni a za rozpad ruska to stoji.

      Takový je plovoucí terminál LNG, který naléhavě chtějí Finsko a Estonsko – velikost švédské lodi by výroba přesáhla potřeby Finska
      https://yle.fi/uutiset/3-12394... Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        10:11 22.04.2022

        To je řešení odpařovacích stanic, ovšem tuhle loď nepostavíte během jednoho roku. Problém je i na straně počtu LNG tankerů, kapacity zkapalňovacích stanic. Pro transfery LNG ...Zobrazit celý příspěvek

        To je řešení odpařovacích stanic, ovšem tuhle loď nepostavíte během jednoho roku. Problém je i na straně počtu LNG tankerů, kapacity zkapalňovacích stanic. Pro transfery LNG potřebujete mraky dusíku, další technologie, která zažije exponenciální růst. Je toho mnoho, je to řešitelné, ale ne obratem.Skrýt celý příspěvek

  • a.giertl
    00:05 22.04.2022

    Kadyrovci uz oslavuju. Allahu akbar. Co by na tychto obrancov Krista (ako sa sudruh Dugin vyjadrili) a europskej civilizacie povedala nasa (a vasa) 5. ...Zobrazit celý příspěvek

    Kadyrovci uz oslavuju. Allahu akbar. Co by na tychto obrancov Krista (ako sa sudruh Dugin vyjadrili) a europskej civilizacie povedala nasa (a vasa) 5. kolona.

    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

  • ante1891
    23:53 21.04.2022
  • econ 2
    23:49 21.04.2022

    Pro zajímavost, neprůstřelná vesta splnila svůj účel.

    https://twitter.com/Arslon_Xud...

    Pro zajímavost, neprůstřelná vesta splnila svůj účel.

    https://twitter.com/Arslon_Xud...

    • matus
      23:58 21.04.2022

      tvl. parada

      tvl. parada

    • cejkis
      00:12 22.04.2022

      Zajímavé je, že české alternativní vesty od Aaron Günsbergera byly dobré do okamžiku než je objednal Babiš a poslal na Ukrajinu. Ihned se objevila antiBabiš scéna ze Seznamu a ...Zobrazit celý příspěvek

      Zajímavé je, že české alternativní vesty od Aaron Günsbergera byly dobré do okamžiku než je objednal Babiš a poslal na Ukrajinu. Ihned se objevila antiBabiš scéna ze Seznamu a vyrobila článek o tom, že Aaron je podvodník a vesty poslané Babišem nefungují.Skrýt celý příspěvek

      • febrik
        00:19 22.04.2022

        Vzhledem k tomu, že certifikaci nemohl získat (a taky nezískal) ani předtím, tak mu nefungovaly ani před Babišem, ani po Babišovi. Babiš tomu jen dodal mediální pozornost, což je ...Zobrazit celý příspěvek

        Vzhledem k tomu, že certifikaci nemohl získat (a taky nezískal) ani předtím, tak mu nefungovaly ani před Babišem, ani po Babišovi. Babiš tomu jen dodal mediální pozornost, což je pochopitelné. Selhává vám logika, čeče.Skrýt celý příspěvek

        • cejkis
          01:01 22.04.2022

          Vesty fungovaly a fungují dodnes. A hezký post k tomu napsal Dan Vávra a testoval i Lumír Němec. Jen bych je opakoval. A tak raději link. ...Zobrazit celý příspěvek

          Vesty fungovaly a fungují dodnes. A hezký post k tomu napsal Dan Vávra a testoval i Lumír Němec. Jen bych je opakoval. A tak raději link.

          https://m.facebook.com/story.p... Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            02:08 22.04.2022

            Ty "vesty" testoval Hardtask s potvrzením Soldato týmu. Což jsou pro mě v českém prostředí jedny z největších autorit, co se vybavení, zbraní a manipulace týče. Ten test HT dopadl ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty "vesty" testoval Hardtask s potvrzením Soldato týmu. Což jsou pro mě v českém prostředí jedny z největších autorit, co se vybavení, zbraní a manipulace týče. Ten test HT dopadl tak jak se u rychle poskládaných ocelových vest dalo čekat.

            Nejenže je to nechutně těžké, ale i přes ten nástřik, to stejně dopadá tak, že radši bych se nechal střelit, aby to šlo skrz, než si pak z paží, krku, očí, mozku a celkově hlavy tahat x střepin... Toť vše.Skrýt celý příspěvek

          • febrik
            02:58 22.04.2022

            S ohledem na výsledky testů, které jsem viděl, se nedá říct, že fungují, protože kulky sice neprošly, ale fragmenty z nich byly nebezpečné jak pro nositele vesty, tak pro ...Zobrazit celý příspěvek

            S ohledem na výsledky testů, které jsem viděl, se nedá říct, že fungují, protože kulky sice neprošly, ale fragmenty z nich byly nebezpečné jak pro nositele vesty, tak pro okolí.

            Test provedený Lumírem Němcem ve videu linknutým pod textem, při kterém Dragunov na nějakých deset metrů jenom rozkýval figurínu na oblečení (což v čase 1:09 zmiňuje sám Günsberger), která váží 8,4kg celá a on tam má jen trup, tak to opravdu nevypadá, že by měl nabito s plnou náloží. Což o to, já jsem posranej amatér, ale zmiňuje se o tom víc lidí a mluví se o tom i ve videu Seznam zpráv, odkaz opět pod textem, od času ca 08:30.

            A nakonec jsem narazil na test ocelových plátů od Hardtask, kde je ten problém ocelových plátů sice sáhodlouze, ale podrobně vysvětlený i s fotodokumentací - https://www.facebook.com/page/...

            Test Lumír Němec/Aaron Günsberger:
            https://video01.parlamentnilis...

            Seznam:
            https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            03:12 22.04.2022

            Febrik Přesně tak, díky. S Áronkem jsem viděl jeden rozhovor u Vávry, no a z restauratéra se nejdřív stal člověkem číslo jedna a největším odborníkem přes roušky a zdravotnický ...Zobrazit celý příspěvek

            Febrik

            Přesně tak, díky. S Áronkem jsem viděl jeden rozhovor u Vávry, no a z restauratéra se nejdřív stal člověkem číslo jedna a největším odborníkem přes roušky a zdravotnický materiál, no a teď je zas odborníkem a výrobcem na balistickou ochranu....

            Lidi na ocel se vykašlete, nejedná se o kvalitní ochranu a je jedno jestli Vávra či Áronek budou brečet. Věřte profíkům a realitě.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            06:38 22.04.2022

            No, tak Post bellum skládá pro UA ocelové vesty taky... Ale pláty strkaj do kevlarových nosičů kvůli střepinám...

            No, tak Post bellum skládá pro UA ocelové vesty taky... Ale pláty strkaj do kevlarových nosičů kvůli střepinám...

      • Dovi
        06:25 22.04.2022

        Cejkis říkal že ty vesty jsou super, tak nechápu co řešíte! :) Navíc Bureš je nechtěl darovat jako balistické, ale jako posilovací. Když s touhle ocelovou vestou běháte 14 dní ...Zobrazit celý příspěvek

        Cejkis říkal že ty vesty jsou super, tak nechápu co řešíte! :) Navíc Bureš je nechtěl darovat jako balistické, ale jako posilovací. Když s touhle ocelovou vestou běháte 14 dní na bojišti, tak máte muskulaturu jako Iránský Hulk...Skrýt celý příspěvek

  • econ 2
    23:46 21.04.2022

    Něco o nových dronech Ghost Phoenix: https://www.thedrive.com/the-w... Moc konkrétní článek není, asi chtějí ...Zobrazit celý příspěvek

    Něco o nových dronech Ghost Phoenix:

    https://www.thedrive.com/the-w...

    Moc konkrétní článek není, asi chtějí udělat Rusům překvapení. Obecně nový sebevražedný dron, který je uzpůsoben pro potřeby UA na Donbase.Skrýt celý příspěvek

    • karas
      05:50 22.04.2022

      Přizpůsobení bych viděl jako něco velikosti Switchblade 300, ale s malou kumulativní náloží. Jak je vidět u těch protitankových granátů shazovaných z dronu, zjevně to stačí.

      Přizpůsobení bych viděl jako něco velikosti Switchblade 300, ale s malou kumulativní náloží. Jak je vidět u těch protitankových granátů shazovaných z dronu, zjevně to stačí.

  • cejkis
    23:30 21.04.2022

    Posílám pozdrav mému fanouškovi Stormovi, takový zdejší vrchní stalker, který už poslal kolik žádostí o zablokování mého profilu ?

    Prosím pochlubte se!

    Posílám pozdrav mému fanouškovi Stormovi, takový zdejší vrchní stalker, který už poslal kolik žádostí o zablokování mého profilu ?

    Prosím pochlubte se!

    • Storm
      23:37 21.04.2022

      Nezávidíš že všechny byly v drtivé většině ostatními uživately podpořeny že ne? ;)

      Nezávidíš že všechny byly v drtivé většině ostatními uživately podpořeny že ne? ;)

      • cejkis
        23:44 21.04.2022

        Zdejší skupinku “sláva Ukrajině” naprosto pomíjející energetickou s geopolitickou realitu ? Fakt nezávidím. A zkuste vylepšit gramatiku, pomalu v každém příspěvku nějaká chyba. ...Zobrazit celý příspěvek

        Zdejší skupinku “sláva Ukrajině” naprosto pomíjející energetickou s geopolitickou realitu ? Fakt nezávidím.

        A zkuste vylepšit gramatiku, pomalu v každém příspěvku nějaká chyba. Když už si tady hrajete na soudce z lidu.Skrýt celý příspěvek

        • matus
          23:49 21.04.2022

          Pred troma dnami ste mi skoro chybyl, nepokazte si to xD

          Pred troma dnami ste mi skoro chybyl, nepokazte si to xD

        • Danik
          02:52 22.04.2022

          Tyhle soudy od někoho, kdo je tak často úplně mimo jako ty, jsou vlastně pochvala. Takže díky.

          Tyhle soudy od někoho, kdo je tak často úplně mimo jako ty, jsou vlastně pochvala. Takže díky.

  • Storm
    23:27 21.04.2022

    cejkis 23:11 21.04.2022 Zase vypouštíte dezinformace . Dokážete pobrat, že nesedím u počítače stále ? Vy jedna identito :-)))) No to mě pokakej... Ty se Cejkis o ...Zobrazit celý příspěvek

    cejkis
    23:11 21.04.2022
    Zase vypouštíte dezinformace . Dokážete pobrat, že nesedím u počítače stále ? Vy jedna identito :-))))

    No to mě pokakej... Ty se Cejkis o dezinformacích raději ani nezmiňuj...
    Cejkis, jestli si myslíš, že to, že všem vykáš je známka charakteru, tak se pleteš...
    Protože NAPŘÍKLAD i člověk co si nebere servítky a říká věci tak jak jsou, byť neslušně může mít charakter a smysl pro spravedlnost...
    Zatímco rádoby slušnák co všem vyká, ale má pofiderní názory bývá bezcharakterní jedinec, co mà ke slušnosti daleko...
    Tebe tím samozřejmě nemyslí ty kluku ušatá... Ty bys charakter, slušnost, smysl pro spravedlnost a zásady mohl vyučovat...Skrýt celý příspěvek

    • RiMr71
      23:31 21.04.2022

      ...nemůžete si na diskuze s troly založit nějaké vlákno někde?

      ...nemůžete si na diskuze s troly založit nějaké vlákno někde?

    • HonzaKl
      23:31 21.04.2022

      Pozor na cévku.

      Pozor na cévku.

      • jiri.jez
        00:42 22.04.2022

        Tupé jako ostatně vždy ... :))

        Tupé jako ostatně vždy ... :))

    • cejkis
      23:33 21.04.2022

      Takže jste si zase podsunul téma, pak se k němu vyjádřil a ovšem pozor, zapomněl jste se poplácat po ramenou :-)) Jestli si něco myslím, tak že jste psychopat.

      Takže jste si zase podsunul téma, pak se k němu vyjádřil a ovšem pozor, zapomněl jste se poplácat po ramenou :-)) Jestli si něco myslím, tak že jste psychopat.

      • Storm
        23:57 21.04.2022

        Cejkis " Jestli si něco myslím, tak že jste psychopat. " Řekl ten, kdo má nutkavou potřebu pořád lézt tam kde ho nikdo nechce... Ale klidně zas napiš nějakou sračku, která nikoho ...Zobrazit celý příspěvek

        Cejkis
        " Jestli si něco myslím, tak že jste psychopat. "

        Řekl ten, kdo má nutkavou potřebu pořád lézt tam kde ho nikdo nechce...

        Ale klidně zas napiš nějakou sračku, která nikoho nezajímá... Já nepotřebuju mít poslední slovo ;)Skrýt celý příspěvek

        • cejkis
          00:02 22.04.2022

          Nesmíte na svět koukat pohledem tlačítka like :-)

          Nesmíte na svět koukat pohledem tlačítka like :-)

  • HonzaKl
    23:16 21.04.2022

    Karanténa v Číně – tak to už je extrém.
    https://t.me/spletnicca/5727...

    Karanténa v Číně – tak to už je extrém.
    https://t.me/spletnicca/5727...

    • Dovi
      23:18 21.04.2022

      Se jim ty hrátky s virem, trochu vymkly z ruky....

      Se jim ty hrátky s virem, trochu vymkly z ruky....

Načítám diskuzi...