VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • bently
    11:01 19.04.2022

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: ...Zobrazit celý příspěvek

    Sice starší článek (z 1.4.), a nevím, jestli tady už nekoloval, ale přesto přikládám pro fandy techniky jako jsem já: https://www.epravda.com.ua/pub...

    Za mě celkem realistický pohled na některé části ruského vybavení, byť psaný ukrajinskou stranou (takže je třeba brát s určitou rezervou).

    Zaujalo např., že:
    - Thales a Safran dodávaly termokamery ruské armádě až do r. 2020, přestože měly od invaze na Krym dodávky zakázány
    - už tak zprasený projekt T-14 (Armata) nabere oproti poslednímu deklarovanému startu sériové výroby v r. 2023 pravděpodobně další zpoždění kvůli chybějícím součástkám a elektronice ze Západu
    - "čipový hladomor" v důsledku sankcí ohrozí nejen výrobu nové techniky, ale dovážené čipy se nacházejí také na tancích sovětské výroby, takže paralizace bude dost možná smrtící
    - mezi sankciované firmy spadl i Kamaz, kvůli čemuž od něj dal ruce dlouhodobě spolupracující Mercedes (resp. Daimler) dodávající kabiny a řadu dalších součástek - reálně tak ruský výrobce prakticky odepsal celé roky vývoje, pozastavil plánovanou expanzi do Evropy a reálně se vrací ke generaci kabin a motorů z 90. let (podrobněji např. zde https://truckfocus.cz/novinky/...
    - v roce 2021 činil vojenský rozpočet RF 61,7 miliard dolarů, což představuje pouháých 7,93 % podobných výdajů v USASkrýt celý příspěvek

  • jj284b
    10:59 19.04.2022

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    dalsia ukazka prace Ukrajinskeho delostrelectva... asi prvy krat co vidim rusov pouzit zadymovacie granaty..

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    dalsia ukazka prace Ukrajinskeho delostrelectva... asi prvy krat co vidim rusov pouzit zadymovacie granaty..

    • Misonek 76
      11:15 19.04.2022

      Ty delostrelecke prepady ukrajincu jsou dost presne at mi nikdo nerika ze nepouzivaji navadenou munici.

      Ty delostrelecke prepady ukrajincu jsou dost presne at mi nikdo nerika ze nepouzivaji navadenou munici.

      • The Pale Emperor
        11:24 19.04.2022

        Určitě, sami si ji vyrábí.

        Určitě, sami si ji vyrábí.

      • flanker.jirka
        11:33 19.04.2022

        Video je sestříhané, je tam dost děr všude okolo v polích. To jako nejdříve použijí na takový cíl kvantum klasické munice a pak tu chytrou?

        Video je sestříhané, je tam dost děr všude okolo v polích. To jako nejdříve použijí na takový cíl kvantum klasické munice a pak tu chytrou?

      • night
        11:49 19.04.2022

        Volá sa KVITNYK

        Volá sa KVITNYK

    • The Pale Emperor
      11:24 19.04.2022

      Čekal bych nějakou hustější palbu, tohle vypadá, že to tam sypala jedna houfnice, možná nějaký minomet ještě.

      Čekal bych nějakou hustější palbu, tohle vypadá, že to tam sypala jedna houfnice, možná nějaký minomet ještě.

      • mudry.udrzbar
        11:34 19.04.2022

        pravdepodobne to bude prepad z uzemia nikoho municiou navadzanou dronom, na takuto akciu tam nemozu poslat celu bateriu

        pravdepodobne to bude prepad z uzemia nikoho municiou navadzanou dronom, na takuto akciu tam nemozu poslat celu bateriu

  • Fiagy
    10:45 19.04.2022

    Video : Ničení ruských obrněnců ukrajinskými silami na východní Ukrajině.
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Video : Ničení ruských obrněnců ukrajinskými silami na východní Ukrajině.
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    • lukas000
      10:57 19.04.2022

      Tech stromu je mi vazne lito.

      Tech stromu je mi vazne lito.

  • Fiagy
    10:38 19.04.2022

    Nový Zéland uvaluje sankce na 18 ruských bank a finančních institucí. Ekonomickým omezením podléhají zejména Ruská centrální banka, státní investiční fond, Sberbank, VTB, ...Zobrazit celý příspěvek

    Nový Zéland uvaluje sankce na 18 ruských bank a finančních institucí. Ekonomickým omezením podléhají zejména Ruská centrální banka, státní investiční fond, Sberbank, VTB, Gazprombank, WEB a Alfa-Bank.
    https://twitter.com/dw_ukraini... Skrýt celý příspěvek

  • Hyena
    10:35 19.04.2022

    Nebol som tu cez vikend a https://liveuamap.com/... uz ukazuje, ze Melitopol a cela Zaporozska oblast je oslobodena. Zvlastne.

    Nebol som tu cez vikend a https://liveuamap.com/... uz ukazuje, ze Melitopol a cela Zaporozska oblast je oslobodena. Zvlastne.

    • febrik
      10:39 19.04.2022

      Takhle to ještě dneska ráno nevypadalo, navíc takových bublin v překrytí jsem si ještě nikdy na liveuamap nevšiml.

      Takhle to ještě dneska ráno nevypadalo, navíc takových bublin v překrytí jsem si ještě nikdy na liveuamap nevšiml.

    • Upgrade
      10:41 19.04.2022

      Podla tej zvlastnej textury to vyzera na technicky problem.

      Podla tej zvlastnej textury to vyzera na technicky problem.

    • Janicekmac
      10:52 19.04.2022

      Asi zrovna editují daný polygon a ještě to není finální

      Asi zrovna editují daný polygon a ještě to není finální

    • viktor.sieger
      11:06 19.04.2022

      Podle mě to je chyba zobrazení, vyskakovalo mi to jen na mobilu, na PC jsem to viděl červený, jako obvykle.

      Podle mě to je chyba zobrazení, vyskakovalo mi to jen na mobilu, na PC jsem to viděl červený, jako obvykle.

    • The Pale Emperor
      11:18 19.04.2022
  • MATRIX
    10:30 19.04.2022
      • MATRIX
        10:32 19.04.2022

        ked pridam odkaz tak je cely ale ked dam ulozit tak nejak zblbne asi tu bude nejaky bug v tomto chate

        ked pridam odkaz tak je cely ale ked dam ulozit tak nejak zblbne asi tu bude nejaky bug v tomto chate

        • febrik
          10:35 19.04.2022

          Už jsem to párkrát potkal, to je nejspíš opravdu nějaký bugísek, ale stačí zkopírovat oba řádky, vložit do adresy, odmazat tečky a jede to :)

          Už jsem to párkrát potkal, to je nejspíš opravdu nějaký bugísek, ale stačí zkopírovat oba řádky, vložit do adresy, odmazat tečky a jede to :)

  • Fiagy
    10:29 19.04.2022

    Vítám mezi námi nového trolla. Ať se daří :-)
    https://twitter.com/i/status/1...

    Vítám mezi námi nového trolla. Ať se daří :-)
    https://twitter.com/i/status/1...

  • Dusanh
    10:23 19.04.2022

    Dotaz z trochu jiného ranku... Jaká je vůle/možnost/realita, aby se Moldávie spojila s Rumunskem? Do konce WWII to Rumunsko nakonec i bylo. Moldavané by se stali přes noc občany EU ...Zobrazit celý příspěvek

    Dotaz z trochu jiného ranku...
    Jaká je vůle/možnost/realita, aby se Moldávie spojila s Rumunskem? Do konce WWII to Rumunsko nakonec i bylo. Moldavané by se stali přes noc občany EU a ekonomice by to taky pomohlo. Nakonec jich spousta vlastní i rumunský pas.
    Možná se ptám na nějaký nesmysl, ale než googlit texty, třeba tady bude někdo s komplexní informací. Díky za názor.Skrýt celý příspěvek

    • Hyena
      10:36 19.04.2022

      Tiez nerozumeim, naco cakaju. Mohli by byt hned v EU a aj NATO.

      Tiez nerozumeim, naco cakaju. Mohli by byt hned v EU a aj NATO.

      • jozik88
        10:59 19.04.2022

        Do NATO môžeš keď nemáš územný spor v rámci svojich hranic (susedia)... problém v prípade moldavska... a do EU ...tých kapitol ktoré musíš prelúskať to je nadlho... A také ...Zobrazit celý příspěvek

        Do NATO môžeš keď nemáš územný spor v rámci svojich hranic (susedia)... problém v prípade moldavska... a do EU ...tých kapitol ktoré musíš prelúskať to je nadlho... A také jednoduché to asi nebude. To by Slovensko sa mohlo rovno zlúčiť s UA a bolo by...Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          12:47 19.04.2022

          Když Moldavsko požádá o pomoc s Podněstřím Ukrajinu, myslím, že budou vyslyšeni. Za 2 dny by tak vyřešily některé své problémy hned 2 země naráz.

          Když Moldavsko požádá o pomoc s Podněstřím Ukrajinu, myslím, že budou vyslyšeni. Za 2 dny by tak vyřešily některé své problémy hned 2 země naráz.

    • havlluk
      10:39 19.04.2022

      co jsem se s jedním Moldavanem bavil, tak by to pro ně bylo asi nejlepší. Protože ta země je "zamrzlá" a jakýkoliv vývoj, pokrok tam jde těžko a spousta lidí odchází do Evropy. Leč ...Zobrazit celý příspěvek

      co jsem se s jedním Moldavanem bavil, tak by to pro ně bylo asi nejlepší. Protože ta země je "zamrzlá" a jakýkoliv vývoj, pokrok tam jde těžko a spousta lidí odchází do Evropy. Leč tato otázka tam není aktuální. Těžko říct, jestli by na to vůbec přistoupilo Rumunsko a těžko říct jestli i Moldavská garnitura. Z části by tím přišla o práci a postavení.Skrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        10:45 19.04.2022

        Rumunsko im oficiálne niekoľkokrát navrhovalo, aby sa pripojili. Vždy obyvateľov bola väčšina proti. Moldavsko má aj silnú ruskú menšinu.

        Rumunsko im oficiálne niekoľkokrát navrhovalo, aby sa pripojili. Vždy obyvateľov bola väčšina proti. Moldavsko má aj silnú ruskú menšinu.

      • The Pale Emperor
        10:45 19.04.2022

        Stačilo by, aby si Moldávie ponechala nějakou část autonomie. Práci a místa by si zanechali a ekonomický a vojenský přínos by byl obrovský, nemluvě o NATO a EU.

        Stačilo by, aby si Moldávie ponechala nějakou část autonomie. Práci a místa by si zanechali a ekonomický a vojenský přínos by byl obrovský, nemluvě o NATO a EU.

      • Misonek 76
        10:58 19.04.2022

        Kdysi davali nejaky dokument o tom. Rumuni nedriv chteli a Moldavci nechteli a pak zase moldavci chteli ale Rumuni uz moc nechteli asi si apocitali kolik by to stalo.

        Kdysi davali nejaky dokument o tom. Rumuni nedriv chteli a Moldavci nechteli a pak zase moldavci chteli ale Rumuni uz moc nechteli asi si apocitali kolik by to stalo.

  • otecko
    10:23 19.04.2022

    Toto už tady bylo? Ruská centrální bankéřka nastiňuje další vývoj... moc optimismu ale nemá.

    https://www.irozhlas.cz/ekonom...

    Toto už tady bylo? Ruská centrální bankéřka nastiňuje další vývoj... moc optimismu ale nemá.

    https://www.irozhlas.cz/ekonom...

  • MATRIX
    10:21 19.04.2022

    Ukrajinskí výsadkári porazili a zničili elitnú obrnenú skupinu jednej z jednotiek 21. samostatnej gardovej motostreleckej brigády Omsk-Novobužskaja Stredných ozbrojených síl ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinskí výsadkári porazili a zničili elitnú obrnenú skupinu jednej z jednotiek 21. samostatnej gardovej motostreleckej brigády Omsk-Novobužskaja Stredných ozbrojených síl Ozbrojených síl Ruska (Tomsk). Jednotky tejto vojenskej jednotky už predtým získali ocenenia na medzinárodných cvičeniach.

    https://news.obozrevatel.com/u... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      10:29 19.04.2022

      Ty překladače jsou tedy někdy dílo.

      Řekl bych, že to první slovo "jednotky" znamená "příslušníci" nebo "vojáci".

      Ty překladače jsou tedy někdy dílo.

      Řekl bych, že to první slovo "jednotky" znamená "příslušníci" nebo "vojáci".

    • Fiagy
      10:34 19.04.2022

      Teda ten Kairat, kdyby byl ještě řidič, tak je to osádka tanku vše v jednom :-)

      Teda ten Kairat, kdyby byl ještě řidič, tak je to osádka tanku vše v jednom :-)

    • lukas000
      10:38 19.04.2022

      Otazka je jestli to je nove, rekneme od vcera nebo se jedna o starsi uspech. Kazdy uspech dobry ale preci jen ted jsou predevsim zajimave zpravy od zacatku toho udajne masivniho ...Zobrazit celý příspěvek

      Otazka je jestli to je nove, rekneme od vcera nebo se jedna o starsi uspech. Kazdy uspech dobry ale preci jen ted jsou predevsim zajimave zpravy od zacatku toho udajne masivniho konecneho uderu.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    10:17 19.04.2022

    The Institute for the Study of War tvrdí, že ofenzíva "pravděpodobně nebude dramaticky úspěšnější než předchozí ruské ofenzívy", ale ruské síly by mohly "dosáhnout omezených ...Zobrazit celý příspěvek

    The Institute for the Study of War tvrdí, že ofenzíva "pravděpodobně nebude dramaticky úspěšnější než předchozí ruské ofenzívy", ale ruské síly by mohly "dosáhnout omezených zisků".

    Ruské síly neudělaly "operační přestávku" nutnou k "obnově" a řádné integraci poškozených jednotek stažených ze severovýchodní Ukrajiny, uvádí se v hodnocení amerického think-tanku.

    "Časté zprávy o katastrofálně nízké morálce ruských jednotek a přetrvávajících logistických problémech naznačují, že efektivní bojová síla ruských jednotek na východní Ukrajině je jen zlomkem jejich papírové početní síly," uvádí institut.

    Ačkoli ruské síly mohou být schopny vyčerpat ukrajinské pozice díky "silné koncentraci palebné síly a pouhé množstevní převaze", dramatický úspěch ruské ofenzivy "zůstává vysoce nepravděpodobný", dodává.

    https://www.understandingwar.o... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      10:20 19.04.2022

      - Ruské síly pravděpodobně zahájily rozsáhlé útočné operace v Doněcké a Luhanské oblasti zaměřené na Rubižně, Popasnu a Marinku. - Ruské síly mohou být schopny získat půdu pod ...Zobrazit celý příspěvek

      - Ruské síly pravděpodobně zahájily rozsáhlé útočné operace v Doněcké a Luhanské oblasti zaměřené na Rubižně, Popasnu a Marinku.
      - Ruské síly mohou být schopny získat půdu pod nohama díky velké koncentraci dělostřelectva a počtu. Ruské operace však pravděpodobně nebudou dramaticky úspěšnější než předchozí velké ofenzivy v okolí Kyjeva. Je nepravděpodobné, že by se ruská armáda zabývala základními příčinami – špatnou koordinací, neschopností provádět přeshraniční operace a nízkou morálkou – které bránily předchozím ofenzívám.
      - Úspěšné ukrajinské protiútoky jihovýchodně od Charkova pravděpodobně donutí ruské síly odklonit některé jednotky určené pro ofenzívu v Izjumu, ale je nepravděpodobné, že by ukrajinské síly v nadcházejících dnech zcela přerušily ruské komunikační linky severně od Izyumu.
      - Ukrajinští obránci v Mariupolu nadále vzdorují těžkému ruskému dělostřelectvu a leteckému bombardování.Skrýt celý příspěvek

  • Roko
    10:03 19.04.2022

    II faza nevyprovokovanej vojny je v plnom prude , ako to vieme ? Piata kolona je v ofenzive na vsetkych forach…

    II faza nevyprovokovanej vojny je v plnom prude , ako to vieme ? Piata kolona je v ofenzive na vsetkych forach…

    • Lalco
      11:26 19.04.2022

      Súhlas, ježia sa mi vlasy keď vidím ten hnoj a x pritakávajúcich príspevkov. Argumentovať je zbytočné preto tam všade píšem upravené slovné spojenie : Dezoláti všech zemí vylížte ...Zobrazit celý příspěvek

      Súhlas, ježia sa mi vlasy keď vidím ten hnoj a x pritakávajúcich príspevkov. Argumentovať je zbytočné preto tam všade píšem upravené slovné spojenie : Dezoláti všech zemí vylížte si prdel.
      Viem, nepomôže, ale aspoň sa mi uľaví ako Kodetovi v Pelíškoch.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    10:01 19.04.2022

    Moc nechápu, co chce Rusko dělat. Mají mít na Ukrajině 76 BTG. Z toho 12 kolem Mariupolu a 22 u Izyumu. Podle velmi hrubého odhadu dalších cca. 10 kolem Charkova a aspoň 15 Cherson ...Zobrazit celý příspěvek

    Moc nechápu, co chce Rusko dělat. Mají mít na Ukrajině 76 BTG. Z toho 12 kolem Mariupolu a 22 u Izyumu. Podle velmi hrubého odhadu dalších cca. 10 kolem Charkova a aspoň 15 Cherson + Záporoží.

    Na ten útok na frontě Luhansk a Doněck jim zbývá ani ne 20 BTG? To tam budou hnát ty narychlo povolané brance z LLR a DLR?

    Podle mě teď žádná velká ofenzíva nebude. A než si uvolní ty síly u Mariupolu, tak jim Ukrajinci těma místními protiútoky zase "opotřebují" ta vojska u Charkova a Izyumu.

    Bez další eskalace - mobilizace nebo nasazení JZ - to podle mě Rusko nemůže vyhrát.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      10:07 19.04.2022

      Mnou vytvoreny okruh pro ukrajinskych twitteru se shoduje na tom ze ten velky utok zacal vcera. Koneckoncu to prohlasil vcera vecer i Ukrajinsky prezident. Vitezstvi je abstraktni ...Zobrazit celý příspěvek

      Mnou vytvoreny okruh pro ukrajinskych twitteru se shoduje na tom ze ten velky utok zacal vcera. Koneckoncu to prohlasil vcera vecer i Ukrajinsky prezident. Vitezstvi je abstraktni pojem, za vitezstvi lze vyhlasit leccos.Skrýt celý příspěvek

    • brin
      10:08 19.04.2022

      Já si myslím, že v Rusku je stále těžký rozpor mezi představami Putina a možnostmi armády a tento rozpor není dobře vykomunikován. Armáda se snaží svého vůdce uspokojit sliby o ...Zobrazit celý příspěvek

      Já si myslím, že v Rusku je stále těžký rozpor mezi představami Putina a možnostmi armády a tento rozpor není dobře vykomunikován. Armáda se snaží svého vůdce uspokojit sliby o velkém protiútoku a konsolidaci území (která ale vůbec není jistá). To vede k tomu, že Ruská armáda nutně přepíná své síly a z tohoto důvodu masivně přichází o bojové prostředky. Pro nás jen dobře.Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      10:08 19.04.2022

      Večer jsem četl, jak začala ofenzíva, že se rozhoduje o osudu Ukrajiny, masivní bombardování... a ráno se probudím a nic. Nemají na to sílu. Mají navrch ve vzduchu i v technice, ...Zobrazit celý příspěvek

      Večer jsem četl, jak začala ofenzíva, že se rozhoduje o osudu Ukrajiny, masivní bombardování... a ráno se probudím a nic. Nemají na to sílu. Mají navrch ve vzduchu i v technice, takže Ukrajinci budou mít velký problém zpátky osvobozovat území, ale na nějaký velký ruský průlom to nevidím. Pár vesnic na Donbase zcela určitě padne do ruk rusům, ale za obrovských ztrát, nevidím žádnou možnost, jak by orci mohli vyhrát tuto válku.Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        10:13 19.04.2022

        Tim nic bych si nebyl jisty, snad ano ale nevime co tam deje, informace prichazeji se zpozdenim.

        Tim nic bych si nebyl jisty, snad ano ale nevime co tam deje, informace prichazeji se zpozdenim.

      • bently
        10:13 19.04.2022

        Souhlas. Taky jsem včera ulehal za titulků, že ruská ofenzíva začíná, že začíná druhá fáze války na Ukrajině apod., a dnes zatím pořád klid (klepu!). Evidentní je únava a ...Zobrazit celý příspěvek

        Souhlas. Taky jsem včera ulehal za titulků, že ruská ofenzíva začíná, že začíná druhá fáze války na Ukrajině apod., a dnes zatím pořád klid (klepu!). Evidentní je únava a opotřebování síly, kterou tam Putin vyslal už před několika týdny, a pokud ji nepodpoří další lidskou silou z RU, na silnější ofenzívu za aktuálních podmínek nejspíš nemá.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      10:12 19.04.2022

      Podle toho intenzivního bombardování ofenzíva skutečně začala. Není to nějaký velký útok na celé frontě, ale spíš postupný tlak, metoda zničit co se dá bombardováním a pak o kus ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle toho intenzivního bombardování ofenzíva skutečně začala. Není to nějaký velký útok na celé frontě, ale spíš postupný tlak, metoda zničit co se dá bombardováním a pak o kus postoupit. Žádné prolomení fronty zatím nenastalo, ale možná s ním rusáci ani nepočítali.

      Zajímavý je pokus o postup jihovýchodně od Chersonu, možná jen otestování ukrajinských pozic.

      Nejsou hlášeny žádné větší ukrajinské protiútoky. Možná čekají až se ruský útok vyčerpá, možná nejsou k útoku zatím připraveni.

      Člověk by tak rád věděl, co se děje, ale navzdory online zpravodajství, většina informací je tajná nebo falešná.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      10:12 19.04.2022

      Pokud Ukrajinci nevykopou rusa z Krymu a celeho sveho uzemi tak prakticky rusko nemuze prohrat (myslim tim z pohledu ruske propagandy), pokud by napriklad ukrajinci dokazali rusa ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud Ukrajinci nevykopou rusa z Krymu a celeho sveho uzemi tak prakticky rusko nemuze prohrat (myslim tim z pohledu ruske propagandy), pokud by napriklad ukrajinci dokazali rusa dostat na hranice z 24.2. porad muze rus prohlasovat na domaci fronte ze: je denacifikoval (absurdni), je demilitarizoval (udelal opak) a pokud jednim z cilu bylo Urajinu ekonomicky ponicit pak se to kratkodobe jiste podarilo (z dlouhodbeho hlediska spise naopak). Zkratka vitezstvi je takovy jaky si ho udelas.Skrýt celý příspěvek

    • otecko
      10:16 19.04.2022

      Dotaz- jaké tam mají počasí na příští dny? Takový déšt by mohl skřety zabrzdit.

      Dotaz- jaké tam mají počasí na příští dny? Takový déšt by mohl skřety zabrzdit.

  • bently
    10:01 19.04.2022

    LE PEN SLIBUJE DRŽET SI RUSKO BLÍZKO Le Pen, která v neděli čelí druhému kolu duelu s úřadujícím Emmanuelem Macronem, argumentuje tím, že je ve válce na straně Ukrajiny, protože ...Zobrazit celý příspěvek

    LE PEN SLIBUJE DRŽET SI RUSKO BLÍZKO

    Le Pen, která v neděli čelí druhému kolu duelu s úřadujícím Emmanuelem Macronem, argumentuje tím, že je ve válce na straně Ukrajiny, protože je zastánkyní národní suverenity. Je však dlouhodobou obdivovatelkou ruského prezidenta Vladimira Putina a od ruské banky získala stranické půjčky.

    Bude nutné diplomaticky, až válka [na Ukrajině] skončí, až bude podepsána mírová smlouva, pokusit se vyhnout tomuto svazku, který pro nás může představovat největší nebezpečí 21. století,“ řekla Le Pen v rozhovoru pro francouzský veřejnoprávní rozhlas.

    Le Pen zasadila svou dlouhodobou touhu po sblížení s Moskvou do nových geopolitických poměrů: „Představte si... kdybychom nechali největšího světového výrobce surovin – tedy Rusko – [vytvořit spojenectví] s největší továrnou na světě – Čínou – a umožnili tak, aby se společně staly největší vojenskou mocností světa. Věřím, že je to potenciálně velké nebezpečí,“ řekla Le Pen.

    Krajně pravicová kandidátka stále pokračuje v obhajobě nezákonné ruské anexe Krymu. "Krym nebyl nikdy napaden... na Krymu bylo referendum," řekla během dnešního rozhovoru a nazvala invazi na Krym v roce 2014 "radikálně odlišnou situací" od současné ruské invaze na Ukrajinu."

    https://www.politico.eu/articl...

    Ono s tou Francií je to těžké. Na jedné straně telefonní ústředna Macron, který vyzývá svět "k verbálnímu klidu" ohledně Ruska a zdržení se používání "silných slovíček typu genocidy", aby mu další leadři nehatili příjemnost jeho telefonních dýchánků s Putinem, a na druhé máte otevřenou ruskou podporovatelku. Takové typické z bláta do louže s tím, že se UA bude muset ze strany Francie spokojit nejspíš jen s verbální podporou a držením pěstí. Díkybohu za britský, americký nebo český přístup.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      10:04 19.04.2022

      Ony si ty velmoci dělají pořád co chtějí. P-rusové a rusové v tom mají dlouhou tradici.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      Ony si ty velmoci dělají pořád co chtějí. P-rusové a rusové v tom mají dlouhou tradici.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...

    • mudry.udrzbar
      10:32 19.04.2022

      od Macrona je to zakladna politicka logika, potrebuje hlasy nerozhodnutých teda sa retorikou snazi podla moznosti priblizit Le Pen. Keby sa naopak vyhranoval a zaujal tvrdsi postoj ...Zobrazit celý příspěvek

      od Macrona je to zakladna politicka logika, potrebuje hlasy nerozhodnutých teda sa retorikou snazi podla moznosti priblizit Le Pen. Keby sa naopak vyhranoval a zaujal tvrdsi postoj k Rusku, tak by sice z moralneho hladiska zachoval tvar, ale z taktickeho by poslilnil Le Pen.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        11:26 19.04.2022

        Po volbách snad přitvrdí

        Po volbách snad přitvrdí

        • Torong
          12:09 19.04.2022

          Ani náhodou. To není volbami.

          Ani náhodou. To není volbami.

Načítám diskuzi...