VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Sbírka na podporu ukrajinské armády

Vyzýváme všechny, aby finančně podpořili sbírku na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu.

Ozbrojené síly a domobrana Ukrajiny nyní urgentně potřebují vojenský materiál pro obranu svých domovů, vlastní země a národní suverenity.

Zastupitelský úřad a Úřad přidělence obrany Ukrajiny v Praze má seznam konkrétních požadavků ukrajinské armády, který lze ihned pořídit od českých firem.

Tato sbírka umožní, aby všichni přátelé a podporovatelé Ukrajiny mohli přispět k zastavení ruské agrese. czechia.mfa.gov.ua

Odkaz: supportukraine.cz

ZBRANĚ PRO UKRAJINU: E-shop pro vyzbrojení ukrajinské armády.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Magister_Peditum
    09:42 19.04.2022

    To je už z neděle. Turci útočí na PKK na území Iráku a Sýrie. O válku proti těmto zemím ale nejde.

    To je už z neděle. Turci útočí na PKK na území Iráku a Sýrie. O válku proti těmto zemím ale nejde.

    • Magister_Peditum
      09:43 19.04.2022

      Pardon reakce na HonzaKl

      Pardon reakce na HonzaKl

    • HonzaKl
      09:54 19.04.2022

      Aha, takže speciální operace ?

      Aha, takže speciální operace ?

      • Georges
        10:05 19.04.2022

        šmejde

        šmejde

    • lukas000
      09:57 19.04.2022

      Turci na tyto uzemi utoci uz kolik 5 nebo 8 let ? Zadna novinka. Koneckoncu cim vice uzemi turci obsadi tim vetsi uzemi obsadi NATO a tim vic budou rusacci vztekli.

      Turci na tyto uzemi utoci uz kolik 5 nebo 8 let ? Zadna novinka. Koneckoncu cim vice uzemi turci obsadi tim vetsi uzemi obsadi NATO a tim vic budou rusacci vztekli.

  • HonzaKl
    09:35 19.04.2022

    Další válka: Turecko zaútočilo na Irák. Zavedeme sankce na Turecko ? Zbydou turecké drony i pro armádu UA ? Samé ...Zobrazit celý příspěvek

    Další válka: Turecko zaútočilo na Irák. Zavedeme sankce na Turecko ? Zbydou turecké drony i pro armádu UA ? Samé otázky.

    https://vlkovobloguje.wordpres... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      09:40 19.04.2022

      spletl sis tema

      spletl sis tema

      • StandaBlabol
        09:45 19.04.2022

        Nespletl, je to nový ruský trol.

        Nespletl, je to nový ruský trol.

        • Jura99
          09:49 19.04.2022

          vim a jde na vec od lesa, mysli si ze jsme tu snad blbi.

          vim a jde na vec od lesa, mysli si ze jsme tu snad blbi.

    • Storm
      09:55 19.04.2022

      HEPČÍííí...
      Promin... Jsem alergický na to když někdo má blbé kecy...

      HEPČÍííí...
      Promin... Jsem alergický na to když někdo má blbé kecy...

    • brin
      10:12 19.04.2022

      To ať si Turecko a Irák vyřeší samo. Co je mi do Iráku? Ukrajinu máme na dvorku a ideologicky blízkou, tak ji logicky podporujeme. A že se to nehodí do vašich sluníčkářských ...Zobrazit celý příspěvek

      To ať si Turecko a Irák vyřeší samo. Co je mi do Iráku? Ukrajinu máme na dvorku a ideologicky blízkou, tak ji logicky podporujeme. A že se to nehodí do vašich sluníčkářských představ? Tak to máte smůlu.Skrýt celý příspěvek

  • HonzaKl
    09:17 19.04.2022

    Mezi kořistí armády RF se objevuje stále velké množství nepoškozených západních PTŘS. Proč to UA armáda při ústupu nezničí ?

    https://t.me/globalwarzone/777...

    Mezi kořistí armády RF se objevuje stále velké množství nepoškozených západních PTŘS. Proč to UA armáda při ústupu nezničí ?

    https://t.me/globalwarzone/777...

    • jj284b
      09:19 19.04.2022

      len malo z toho na tych obrazkoch su zapadne PTRS... navyse, rusi bezne ukazuju vystrielane kontajnery a vydavaju ich za zajate zbrane.. NLAW je jednorazovka, po vystreleni sa ...Zobrazit celý příspěvek

      len malo z toho na tych obrazkoch su zapadne PTRS... navyse, rusi bezne ukazuju vystrielane kontajnery a vydavaju ich za zajate zbrane.. NLAW je jednorazovka, po vystreleni sa odhadzuje...Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      09:25 19.04.2022

      Už dokonce ukazovali NLAW a komentář k tomu byl, že z něj už několikrát vystřelili :D

      Už dokonce ukazovali NLAW a komentář k tomu byl, že z něj už několikrát vystřelili :D

      • HonzaKl
        09:38 19.04.2022

        Prý i tu helikoptéru co prováděla evakuaci Azovců z Mariupolu sundali opolčenci Stingerem. To moc nepotěší.

        Prý i tu helikoptéru co prováděla evakuaci Azovců z Mariupolu sundali opolčenci Stingerem. To moc nepotěší.

        • SeaWolf
          09:41 19.04.2022

          Opolčenci ? Co to je ?

          Opolčenci ? Co to je ?

          • HonzaKl
            09:59 19.04.2022

            Taky armáda DLR. Takový chudý přívěsek armády RF. Těm se hodí jakákoliv kořist.

            Taky armáda DLR. Takový chudý přívěsek armády RF. Těm se hodí jakákoliv kořist.

          • SeaWolf
            10:41 19.04.2022

            Nějaký skřetí novotvar, tyhle neonacistická slova mi tu nepoužíváme. Piš zak jak to je: skřeti, orkové, náckové, východní horda, okupanti, zelení bezmozci, ruská lůza, bolševický ...Zobrazit celý příspěvek

            Nějaký skřetí novotvar, tyhle neonacistická slova mi tu nepoužíváme. Piš zak jak to je: skřeti, orkové, náckové, východní horda, okupanti, zelení bezmozci, ruská lůza, bolševický noky, mužici... kolegové jistě doplní ;-)

            Prostě je pojmenovat tak nějak reálně.Skrýt celý příspěvek

        • Janicekmac
          10:32 19.04.2022

          "Prý"
          Prý tě táta malém stříkl do kopřiv, škoda.

          "Prý"
          Prý tě táta malém stříkl do kopřiv, škoda.

    • Jura99
      09:28 19.04.2022

      jsi mazanej troll

      jsi mazanej troll

    • Georges
      09:33 19.04.2022

      Co je ti do toho, rusáku?

      Co je ti do toho, rusáku?

    • Silver
      09:40 19.04.2022

      Ukrajinci dodávajú Rusom NLAWy a Rusi dodávajú Ukrajimcom tanky. K dnešnému dňu už Rusi podľa Oryxu dodali UA viac ako 209 tankov. Celkom fajn obchod pre UA, nie?

      Ukrajinci dodávajú Rusom NLAWy a Rusi dodávajú Ukrajimcom tanky. K dnešnému dňu už Rusi podľa Oryxu dodali UA viac ako 209 tankov. Celkom fajn obchod pre UA, nie?

      • HonzaKl
        09:47 19.04.2022

        Ona ta výměna je oboustranná, budu postupně do diskuse vkládat.

        Ona ta výměna je oboustranná, budu postupně do diskuse vkládat.

        • Jura99
          09:58 19.04.2022

          usetri nas a nevkladej :-)

          usetri nas a nevkladej :-)

        • Georges
          10:14 19.04.2022

          Jdi do hajzlu, nebo na Sputnik ...

          Jdi do hajzlu, nebo na Sputnik ...

    • Storm
      09:57 19.04.2022

      POZOR NEKRMIT!!!

      POZOR NEKRMIT!!!

  • HonzaKl
    09:11 19.04.2022

    Ukrajina – chudoba Světová banka a OSN se dohadují, kolik chudých lidí bude na Ukrajině do konce roku – 70 nebo 90 % Světová banka předpovídá, že počet chudých lidí na Ukrajině se ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina – chudoba
    Světová banka a OSN se dohadují, kolik chudých lidí bude na Ukrajině do konce roku – 70 nebo 90 % Světová banka předpovídá, že počet chudých lidí na Ukrajině se v důsledku války téměř zčtyřnásobí. Podle prognóz Světové banky bude v roce 2022 téměř 20 % Ukrajinců nuceno žít za méně než 5,50 USD na den (mezinárodní hranice chudoby pro nadprůměrné příjmy), ačkoli před válkou jich bylo jen 1,8 %. Dalších 59 % obyvatel Ukrajiny bude ohroženo chudobou. Podle Rozvojového programu OSN by vleklá válka Ruska proti Ukrajině mohla vést k extrémní chudobě pro 90 % populace. Obě studie se shodují, že pouze rychlé ukončení vojenského konfliktu může zachránit Ukrajinu před chudobou.
    https://www.reuters.com/world/... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:26 19.04.2022

      https://www.youtube.com/watch?... a co potom rusi, kde sa nebojuje, a ekonomika sa im rozpada... navyse, kym Ukrajinci maju perspektivu zahranicnych investicii po vojne, ...Zobrazit celý příspěvek

      https://www.youtube.com/watch?...

      a co potom rusi, kde sa nebojuje, a ekonomika sa im rozpada... navyse, kym Ukrajinci maju perspektivu zahranicnych investicii po vojne, rusi s nicim takym pocitat nemozu, prave naopak... a k tomu sa uz objavuju hlasy, ze USA by malo zhabat zabavenych 100 miliard USD a presunut ich do pomoci pre Ukrajinu, o com moze rozhodnut prezident USA..Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      09:33 19.04.2022

      Tak hej, toto bolo z jedným z cieľov Ruska v tejto "špeciálnej operácii", zotročiť a zbedačiť "bratský" susedský národ. Lenže chudoba začne rásť aj v Rusku a ak UA sa stane aspoň ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak hej, toto bolo z jedným z cieľov Ruska v tejto "špeciálnej operácii", zotročiť a zbedačiť "bratský" susedský národ. Lenže chudoba začne rásť aj v Rusku a ak UA sa stane aspoň kandidátskou krajinou EU, tak misky váh sa skôr, ci neskôr otočia v prospech UA a v neprospech Ruska.Skrýt celý příspěvek

    • segal7
      09:39 19.04.2022

      S tím souhlasím, ale teď mi řekni jak chceš donutit russáka, aby se z Ukrajiny stáhnul a vrátil Krym jinak než bojem?

      S tím souhlasím, ale teď mi řekni jak chceš donutit russáka, aby se z Ukrajiny stáhnul a vrátil Krym jinak než bojem?

    • Mortles
      09:48 19.04.2022

      A zcela upřímně, v globálním měřítku samotná Ukrajina bude ještě to nejmenší. Rusové se rozhodli rozjebat celý globální systém obchodu v podstatě. Ty škody bude ještě těžké ...Zobrazit celý příspěvek

      A zcela upřímně, v globálním měřítku samotná Ukrajina bude ještě to nejmenší. Rusové se rozhodli rozjebat celý globální systém obchodu v podstatě. Ty škody bude ještě těžké vyčíslit.Skrýt celý příspěvek

    • MATRIX
      10:04 19.04.2022

      V ruZZku bude chudobných 99% a to jedno 1% bohatých zije na zapade tj u nás, pretoze nechcu byvat s takými uboziakmi ako si ty a este aj žijú z vašich peňazí a ty si užívaj ...Zobrazit celý příspěvek

      V ruZZku bude chudobných 99% a to jedno 1% bohatých zije na zapade tj u nás, pretoze nechcu byvat s takými uboziakmi ako si ty a este aj žijú z vašich peňazí a ty si užívaj zemľanku =) a zohrievaj sa rubľami. Ps: tych vasich bohatych Vam coskoro pošleme spät.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      12:14 19.04.2022

      Ukrajinu ozobracuje Vodca z Kremla. Dokonca ešte viac ale ozobracuje vlastných spoluobčanov. To ti nevadí? Alebo to nechceš vidieť? :) Čo nové v Piteri? Berú, berú?

      Ukrajinu ozobracuje Vodca z Kremla. Dokonca ešte viac ale ozobracuje vlastných spoluobčanov. To ti nevadí? Alebo to nechceš vidieť? :) Čo nové v Piteri? Berú, berú?

  • Fiagy
    08:43 19.04.2022

    The Sun sice není věrohodnost sama, ale pokud je to pravda tak super :-) Deník The Sun píše, že Británie se rozhodla Ukrajině poslat rychlá obrněná vozidla Stormer HVM s ...Zobrazit celý příspěvek

    The Sun sice není věrohodnost sama, ale pokud je to pravda tak super :-)
    Deník The Sun píše, že Británie se rozhodla Ukrajině poslat rychlá obrněná vozidla Stormer HVM s protileteckými systémy krátkého dosahu Starstreak. Ty patří mezi nejlepší na světě, střela se před dopadem změní na tři projektily kvůli většímu rozsahu škod.
    https://twitter.com/televizese...
    https://www.thesun.co.uk/news/... Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    08:38 19.04.2022

    Velvyslanectví USA v Kyjevě 48 hodin. Od prezidentského povolení 13. dubna do odjezdu prvního nákladu 15. dubna. To je rychlost, s jakou mobilizujeme, abychom pomohli Ukrajincům ...Zobrazit celý příspěvek

    Velvyslanectví USA v Kyjevě
    48 hodin.
    Od prezidentského povolení 13. dubna do odjezdu prvního nákladu 15. dubna. To je rychlost, s jakou mobilizujeme, abychom pomohli Ukrajincům poskytnout vše, co potřebují k obraně své země.
    https://twitter.com/USEmbassyK... Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    08:37 19.04.2022

    Mohli by poslat, dost by to pomohlo. Předpokládám, že JK je bude mít i velmi dobře udržované a ...Zobrazit celý příspěvek

    Mohli by poslat, dost by to pomohlo. Předpokládám, že JK je bude mít i velmi dobře udržované a funkční.

    https://twitter.com/sentdefend... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:45 19.04.2022

      skoda ze len o tom uvazuju.... mali by to rovno poslat a hotovo... Americania by tie zbrane vedeli prepravit do Polska relativne rychlo letecky ak by chceli... a rovnako tie co su ...Zobrazit celý příspěvek

      skoda ze len o tom uvazuju.... mali by to rovno poslat a hotovo... Americania by tie zbrane vedeli prepravit do Polska relativne rychlo letecky ak by chceli... a rovnako tie co su na Cypre..Skrýt celý příspěvek

    • Misonek 76
      09:14 19.04.2022

      Podle Armywebu nedodaji. Poslou potravinove davky vesty atd. Nic smrticiho.

      Podle Armywebu nedodaji. Poslou potravinove davky vesty atd. Nic smrticiho.

  • HonzaKl
    08:13 19.04.2022

    Pilot asi neměl šanci :

    https://t.me/globalwarzone/775...

    Pilot asi neměl šanci :

    https://t.me/globalwarzone/775...

    • MacGyver
      08:27 19.04.2022

      V popisku videa uvedeno Ukrajinský SU25.

      V popisku videa uvedeno Ukrajinský SU25.

    • mudry.udrzbar
      08:34 19.04.2022

      je možné identifikovať PVO systém? Tor/Pantsir?

      je možné identifikovať PVO systém? Tor/Pantsir?

  • GlobeElement007
    08:11 19.04.2022

    Hele, nevíte, co je se Šojgu? Prý ho naposledy viděli, jak bere provaz a jde se zastřelit do rybníka.

    Nějaké zprávy? Kromě srdceryvného vzkazu jeho dcery, že je na něj hrdá?

    Hele, nevíte, co je se Šojgu? Prý ho naposledy viděli, jak bere provaz a jde se zastřelit do rybníka.

    Nějaké zprávy? Kromě srdceryvného vzkazu jeho dcery, že je na něj hrdá?

    • alter01
      08:39 19.04.2022

      Prečo by nemala byť hrdá na tata? Nikto sa nebude vediať tak pekne zastreliť z "naganom" daru od milovaného vůdce Vladimíra Krvavá Paprčka . Vovka sa každé ráno pýta , Už sa tá ...Zobrazit celý příspěvek

      Prečo by nemala byť hrdá na tata? Nikto sa nebude vediať tak pekne zastreliť z "naganom" daru od milovaného vůdce Vladimíra Krvavá Paprčka .
      Vovka sa každé ráno pýta , Už sa tá sviňa zlodejská zastrelila....Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      09:02 19.04.2022

      Ještě ho nenašli doma? Vražda spojená se sebevraždou? V Moskvě je to prý posledních pár dní celkem populární:)

      Ještě ho nenašli doma? Vražda spojená se sebevraždou? V Moskvě je to prý posledních pár dní celkem populární:)

  • Upgrade
    08:08 19.04.2022

    USA odhadujú, že Rusko od konca minulého týždňa pridalo 11 práporových taktických skupín (BTG) k svojim silám na východe a juhu Ukrajiny, podľa vysokého predstaviteľa americkej ...Zobrazit celý příspěvek

    USA odhadujú, že Rusko od konca minulého týždňa pridalo 11 práporových taktických skupín (BTG) k svojim silám na východe a juhu Ukrajiny, podľa vysokého predstaviteľa americkej obrany, čím sa celkový počet ruských BTG zvýšil na 76.
    https://edition.cnn.com/europe... Skrýt celý příspěvek

  • Cajk
    08:03 19.04.2022

    K ukrajinské cizinecké legii se teď přidal i Malcolm Nance - bývalý vrchní poddůstojník námořnictva Spojených států specializující se na námořní kryptologii, terorismus a ...Zobrazit celý příspěvek

    K ukrajinské cizinecké legii se teď přidal i Malcolm Nance - bývalý vrchní poddůstojník námořnictva Spojených států specializující se na námořní kryptologii, terorismus a zpravodajské služby. Jeho zkušenosti se mohou hodit.
    https://twitter.com/visegrad24... Skrýt celý příspěvek

  • HonzaKl
    07:51 19.04.2022

    Ukrajina a zásobování PHM Katastrofální předpověď pro pohonné hmoty a ukrajinské čerpací stanice. Zde jsou jeho hlavní myšlenky o tom, co čeká ukrajinský trh s pohonnými ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina a zásobování PHM

    Katastrofální předpověď pro pohonné hmoty a ukrajinské čerpací stanice. Zde jsou jeho hlavní myšlenky o tom, co čeká ukrajinský trh s pohonnými hmotami.
    Před válkou jsme měli asi 7 tis. tankování. Dnes se tento počet snížil na 3 tisíce. Pokud malé firmy odejdou, může se odsud odečíst další třetina. Bude jich 1,5 tis tankování. A budou to jen dálnice a regionální centra, nikdo nebude mít štěstí na periferii. Na západě země budou pohonné hmoty, protože tady je logistické rameno od hranic menší a můžete se přizpůsobit regulované ceně. Vše dál – střed Ukrajiny, o východu a jihu nemluvě, bude „na suchu“.
    Před válkou k nám přicházelo 100 % dovozu z Ruska, Běloruska a od moře. Tyto dovozy tvořily asi 80 % naší spotřeby.
    Zdroj zkráceno : https://minfin.com.ua/2022/04/...

    Moje zhodnocení : budeme muset zásobovat celou Ukrajinu PHM, logistika bude velmi dlouhá a drahá. Pokud přestaneme odebírat ropu z Ruska v rámci nových sankcí, nastane podobná krize s PHM v celé východní Evropě. Ceny za ropu budou celosvětově velmi vysoké a Rusku bude stačit, aby prodal polovinu či třetinu ropy pomocí tankerů do Číny a Indie a stejně bohatě vydělá.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      07:55 19.04.2022

      zalezi od typu sankcii.. rusom efektivne hrozi, ze ich USA vyhlasia za stat podporujuci terorizmus.. a potom sa ich exportu nedotkne ziaden stat ani dlhou palicou...

      zalezi od typu sankcii.. rusom efektivne hrozi, ze ich USA vyhlasia za stat podporujuci terorizmus.. a potom sa ich exportu nedotkne ziaden stat ani dlhou palicou...

      • alter01
        08:57 19.04.2022

        Nerobme z rusov"riaditeľa" zemegule pri rozdelovaní ropy ! Ruská denná ťažba je cca 8-10 milionov barelov denne! Vlastná spotreba 6 milionov barelov. Export xxa 4 miliony . Žažba ...Zobrazit celý příspěvek

        Nerobme z rusov"riaditeľa" zemegule pri rozdelovaní ropy ! Ruská denná ťažba je cca 8-10 milionov barelov denne! Vlastná spotreba 6 milionov barelov. Export xxa 4 miliony .
        Žažba OPEC je cca 100 milonov barelov denne, nečlenovia OPECu asi ďaľších 100 milonov !
        Rusko je bezvýznamný hráč na tejto šachovnici .
        Pri tom stačí ovoľniť obojok Venezuele a Iránu . Obaja klesly na 20% svojej ťažby pred ich sankciami .
        Nie je v tejto sitácii lepšie posielať miliardy USD Madurovi ako Krvavé psovi Titovi ; pardom Putinovi !Skrýt celý příspěvek

        • HonzaKl
          09:05 19.04.2022

          Tak to jsou dost nepřesné informace. Denní celosvětová těžba je cca 100 mil. barelů, Rusko vyváželo cca 7 mil. Barelů. Jak to bude dál, rozhodne hlavně Čína a Indie. Rusko může při ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak to jsou dost nepřesné informace. Denní celosvětová těžba je cca 100 mil. barelů, Rusko vyváželo cca 7 mil. Barelů. Jak to bude dál, rozhodne hlavně Čína a Indie. Rusko může při extrémních cenách nabízet velmi lákavé slevy.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            09:31 19.04.2022

            Pokud bude rus tlačit na cenu a dávat slevy, dříve nebo později k tomuto kroku kvůli konkurenci budou muset dojít všichni a pak zase budou muset upravovat směrem dolů ceny ropy ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud bude rus tlačit na cenu a dávat slevy, dříve nebo později k tomuto kroku kvůli konkurenci budou muset dojít všichni a pak zase budou muset upravovat směrem dolů ceny ropy rusové... až se nakonec zaradujeme všichni... všeho dočasu, bohužel obětí jsou Ukrajinci.Skrýt celý příspěvek

          • HonzaKl
            10:19 19.04.2022

            Otecko : bylo by ideální srazit cenu ropy na 30 dolarů/barel, to by Rus nevydělal. Ale jak to udělat ?

            Otecko : bylo by ideální srazit cenu ropy na 30 dolarů/barel, to by Rus nevydělal. Ale jak to udělat ?

        • flanker.jirka
          09:09 19.04.2022

          Zrovna Venezuela a Írán mohou s velkou pravděpodobností držet s ruskem podobně jako čína a indie. Problémem je i to, že arabové se moc nehrnou do navyšování těžby, jakoby stranili ...Zobrazit celý příspěvek

          Zrovna Venezuela a Írán mohou s velkou pravděpodobností držet s ruskem podobně jako čína a indie.
          Problémem je i to, že arabové se moc nehrnou do navyšování těžby, jakoby stranili více rusku.Skrýt celý příspěvek

          • Jilex
            09:22 19.04.2022

            Libybie (Haftar) zastavila export ropy - 1,2 mil barelů a u zavřela plynpvod do Itálie.

            Libybie (Haftar) zastavila export ropy - 1,2 mil barelů a u zavřela plynpvod do Itálie.

          • flanker.jirka
            10:12 19.04.2022

            jilex
            no vida, další "kamarádi" jestli voni to nebudou chtít takto řešit rusové s čínou přes své kliky, které mají po celé Africe?

            jilex
            no vida, další "kamarádi" jestli voni to nebudou chtít takto řešit rusové s čínou přes své kliky, které mají po celé Africe?

    • GlobeElement007
      07:56 19.04.2022

      Ropovod skrz Ukrajinu se dá použít i k zásobování Ukrajiny ze západu. Pokud Rusko prodá jen třetinu ropy, bude muset omezit produkci o 2/3 a to znamená znehodnocení ložisek. Cena ...Zobrazit celý příspěvek

      Ropovod skrz Ukrajinu se dá použít i k zásobování Ukrajiny ze západu.

      Pokud Rusko prodá jen třetinu ropy, bude muset omezit produkci o 2/3 a to znamená znehodnocení ložisek.

      Cena ropy nezáleží na tom, odkud se vozí, ropa na burze je anonymní komodita. Pokud bude odblokována venezuelská ropa a možná i íránská, bude ropy dost i bez navýšení těžby v Norsku, SA, UAE a jinde.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        08:02 19.04.2022

        a hlavne, USA planuje navysit prenajom uzemia na frakovanie ropy co by malo zvysit produkciu dost drasticky hore v rozmedzi par mesiacov.. prave preto uvolnuju strategicke rezervy ...Zobrazit celý příspěvek

        a hlavne, USA planuje navysit prenajom uzemia na frakovanie ropy co by malo zvysit produkciu dost drasticky hore v rozmedzi par mesiacov.. prave preto uvolnuju strategicke rezervy aby ten cas zatial preklenuli..Skrýt celý příspěvek

        • HonzaKl
          08:09 19.04.2022

          To je pravda, USA musí dosáhnout snížení ceny ropy, to by pomohlo všem.

          To je pravda, USA musí dosáhnout snížení ceny ropy, to by pomohlo všem.

      • HonzaKl
        08:07 19.04.2022

        Ropa UA nepomůže, rafinérie jsou zničené.

        Ropa UA nepomůže, rafinérie jsou zničené.

        • jj284b
          08:37 19.04.2022

          poskodene... znicene nie su. na znicenie treba viac ako par kalibrov... a aj tie im pomaly dochadzaju... posledne utoky uz museli robit z Kaspickeho mora...

          poskodene... znicene nie su. na znicenie treba viac ako par kalibrov... a aj tie im pomaly dochadzaju... posledne utoky uz museli robit z Kaspickeho mora...

          • HonzaKl
            08:52 19.04.2022

            O tom se mluví již dlouho a stále to létá. Tuší někdo, jaká je měsíční výrobní kapacita ?

            O tom se mluví již dlouho a stále to létá. Tuší někdo, jaká je měsíční výrobní kapacita ?

        • alter01
          08:50 19.04.2022

          Z tým termínom -rafinérie sú zničené - by som opatrne narábal . Rafinérie nie sú zničené , sú iba mierne poškodné , dokonca si dovolím povedať , že ich bezpečne odstavili. Na ...Zobrazit celý příspěvek

          Z tým termínom -rafinérie sú zničené - by som opatrne narábal . Rafinérie nie sú zničené , sú iba mierne poškodné , dokonca si dovolím povedať , že ich bezpečne odstavili. Na spustenie na 50% výkon treba cca 2 týždne , na plnú obnovu treba 1-2 mesiace , podľa rýchlosti dovávok náhradných dielov ! To , že kľúčové zaraidenia sú z EU , USA je fakt , aj v Rusku a aj Ukrajine . Kde zoberú rusi ND za 2-3 mesiace , keď sa niečo pokazí , to ani tie Putinové tigre netušia . Všetky rafinérie od Ašu po Vladivostok majú pôvod v USA! "Obyčajné" tesnenie , priemer 2200 mm na hlavu reaktora , môže zastaviť výrobu benzínu na dlhé mesiace . Nám ho dodali s DHL za 48 hodín , čo v Rusku asi nebude možné ?Skrýt celý příspěvek

          • HonzaKl
            09:00 19.04.2022

            Myslím, že Rusové jsou schopni opravenou rafinerii opět překalibrovat.

            Myslím, že Rusové jsou schopni opravenou rafinerii opět překalibrovat.

  • Jilex
    07:40 19.04.2022

    Italský parlament podpořil dodávky zbraní Ukrajině, - premiér Draghi
    https://censor.net/ua/news/333...

    Italský parlament podpořil dodávky zbraní Ukrajině, - premiér Draghi
    https://censor.net/ua/news/333...

    • Cajk
      08:31 19.04.2022

      A ví se zhruba, jaké zbraně mohou poskytnout?

      A ví se zhruba, jaké zbraně mohou poskytnout?

      • The Pale Emperor
        08:49 19.04.2022

        Předpokládám že smallarms - Beretty, munici, MG3, osobní ochranu. Z těžších zbraní a vozidel vyřazují Puma 4x4 a 6x6, možná nějaký Iveca, co slouží i u AČR, možná MRAPy z Afu, pak ...Zobrazit celý příspěvek

        Předpokládám že smallarms - Beretty, munici, MG3, osobní ochranu. Z těžších zbraní a vozidel vyřazují Puma 4x4 a 6x6, možná nějaký Iveca, co slouží i u AČR, možná MRAPy z Afu, pak vyřazují M113 a M106 (cca 200 kusů jako samohybné minomety), ještě by mohli darovat 120mm minomety F1, nebo Panzefaust 3.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          11:11 19.04.2022

          Rychlééé. Mají 2 týdny zpoždění!

          Rychlééé. Mají 2 týdny zpoždění!

          • The Pale Emperor
            11:27 19.04.2022

            Zpoždění mají skoro dva měsíce.

            Zpoždění mají skoro dva měsíce.

  • hurvo
    07:25 19.04.2022

    Bola tu uz 17. cernobajivka?

    https://twitter.com/Guderian_X...

    Bola tu uz 17. cernobajivka?

    https://twitter.com/Guderian_X...

    • febrik
      07:36 19.04.2022

      Černobajivka, aneb ruská neústupnost v praxi.. to prostě nevymyslíš! :D

      Černobajivka, aneb ruská neústupnost v praxi.. to prostě nevymyslíš! :D

  • Jilex
    07:19 19.04.2022

    Velitel "Azov" Prokopenko oslovil světové vůdce: Okupanti bombardují "Azovstal", jsou tam stovky civilistů, organizujte "zelený koridor". VIDEO + FOTOREPORTÁŽ Zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

    Velitel "Azov" Prokopenko oslovil světové vůdce: Okupanti bombardují "Azovstal", jsou tam stovky civilistů, organizujte "zelený koridor". VIDEO + FOTOREPORTÁŽ Zdroj: https://censor.net/ua/n3335089... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    07:16 19.04.2022

    V ukrajinskom meste Kremninna sa začali pouličné boje a evakuácia obyvateľstva nie je možná, uviedol predstaviteľ ukrajinskej armády. Mesto je jedným z dvoch bodov, na ktorých sa ...Zobrazit celý příspěvek

    V ukrajinskom meste Kremninna sa začali pouličné boje a evakuácia obyvateľstva nie je možná, uviedol predstaviteľ ukrajinskej armády. Mesto je jedným z dvoch bodov, na ktorých sa ruskej armáde podľa Ukrajincov v pondelok podarilo preraziť v rámci stovky kilometrov dlhého frontu. Regionálny vojenský správca Luhanskej oblasti Serhij Hajdaj povedal, že mesto sa stalo terčom ťažkého bombardovania. Neskôr sa v ukrajinskej televízii vyjadril, že Rusi prevzali kontrolu na mestom po tom, ako „všetko zrovnali so zemou", takže Ukrajinci ustúpili, aby sa preskupili a pokračovali v boji. „Jednoducho nemá zmysel stáť na jednom mieste, aby všetci zomreli bez spôsobenia významnej škody nepriateľovi," vyhlásil.Skrýt celý příspěvek

  • Fiagy
    07:11 19.04.2022

    Japonsko poskytne Ukrajině drony a protichemické ochranné obleky.
    https://www.ukrinform.ua/rubri...

    Japonsko poskytne Ukrajině drony a protichemické ochranné obleky.
    https://www.ukrinform.ua/rubri...

    • Mortles
      08:13 19.04.2022

      Hlavně že v Tokiu je nelegální s dronama lítat (protože někdo před pár lety hodil pytlíček s radioaktivní látkou na sídlo premiéra pomocí dronu), ale na Ukrajinu je klidně pošlou! ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně že v Tokiu je nelegální s dronama lítat (protože někdo před pár lety hodil pytlíček s radioaktivní látkou na sídlo premiéra pomocí dronu), ale na Ukrajinu je klidně pošlou! Moje nejoblíbenější divnost byla značka v metru zakazující přepravu kuší :DSkrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      09:13 19.04.2022

      Snad se do těch obleků vejdou, japonci jsou krapet menší než ukrajinci.

      Snad se do těch obleků vejdou, japonci jsou krapet menší než ukrajinci.

    • Technista
      10:09 19.04.2022

      V té spojitosti by snad mohlo jít o drony s vybavením pro CBRN průzkum. To by bylo výborné i pro případný sběr důkazů. Japonci mívají tyto přístroje na vysoké úrovni.

      V té spojitosti by snad mohlo jít o drony s vybavením pro CBRN průzkum. To by bylo výborné i pro případný sběr důkazů. Japonci mívají tyto přístroje na vysoké úrovni.

  • Fiagy
    07:03 19.04.2022

    Prezidenti USA a Francie Joe Biden a Emanuel Macron se v úterý setkají s dalšími hlavami států o nové ofenzivě Ruska proti Ukrajině. Zdroj : BFMTV s odkazem na zdroje z ...Zobrazit celý příspěvek

    Prezidenti USA a Francie Joe Biden a Emanuel Macron se v úterý setkají s dalšími hlavami států o nové ofenzivě Ruska proti Ukrajině.
    Zdroj : BFMTV s odkazem na zdroje z Elysejského paláce
    Podrobnosti : Spojené státy na úterý svolávají schůzku s hlavami několika států: Francie, Německa, Británie, Kanady, Itálie, Polska a Rumunska o nové ofenzivě Ruska proti Ukrajině.
    "Přítomni budou také generální tajemník NATO Jens Stoltenberg, předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová a předseda Evropské rady Charles Michel," uvedl list.
    https://www.pravda.com.ua/news... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    03:06 19.04.2022

    Tak už to máme 55 den konfliktu a já musím vyjádřit příjemné překvapení nad Českým národem, který mě popravdě kompletně zaskočil. Čekal jsem, že to bude blamáž, proruské ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak už to máme 55 den konfliktu a já musím vyjádřit příjemné překvapení nad Českým národem, který mě popravdě kompletně zaskočil.

    Čekal jsem, že to bude blamáž, proruské nálady, hnus, ale většinově se tak nestalo. Teď když pominu tu dobrou reprezentaci a kroky ze strany vlády jak co se týče zahraniční politiky, domácí obranné politiky a snahy o zvládnutí migrace, jsem strašně příjemně překvapený tím, jakou obrovskou podporu u nás Ukrajina nalezla, jak se lidé sešly na těch několika demonstracích a benefičních koncertech (mohu potvrdit, že atmosféra tam byla skvělá), jak v Praze i mimo ni naleznete Ukrajinské vlajky na úřadech či památkách a významných místech, ale nejen tam. Vlajky Ukrajiny visí i z bytů a u domů našich občanů (a opět k mému překvapení nejen v Praze), kolik peněz už se vybralo, kolik lidí se nabídlo pomoci uprchlíkům a další věc co mě překvapila, je ten současný obrovský zájem o obranu naší země. Na krajských rekrutačních odděleních hlásí až 3x násobný nárůst zájemců o vstup do řad AČR a to jako profesionálové i AZ. VA Vyškov zvyšuje výcvikové kapacity na dvojnásobek.

    Co se mé poměrně pestré a velké soc. bubliny týče, zde také došlo k překvapení, protože mezi přáteli a známými mám jak konzervativce, tak liberály či progresivisty a naprostá většina se aktivně zajímá o dění a fandí UA. Co mě překvapilo o to víc je, když se mne i ty klasické anti-war, pacifistické typy ptají jak je na tom naše armáda a jakému politikovi mají napsat, aby se to zlepšilo, nebo když ti co si řeší svoje a politika je prostě nezajímá najednou ptají co může NATO udělat a co se vlastně děje.

    Samozřejmě je tu těch cca 15% populace co teď skřípe zuby...Víme o jaké typy se většinově jedná, ti se teď však alespoň prozatím zčásti stáhli.

    To co však vidím jak ve statistikách tak kolem sebe mi dělá upřímnou radost, protože v posledních letech už jsem nad Čechy někdy lámal hůl.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      07:10 19.04.2022

      Ja som skôr prekvapený, že ten záujem neustáva lebo v našom priestore každá senzácia trvá tak 3 dni

      Ja som skôr prekvapený, že ten záujem neustáva lebo v našom priestore každá senzácia trvá tak 3 dni

    • Misonek 76
      07:22 19.04.2022

      Myslim ze je to taky tim ze je to v evrope kousek od nas a hlavne skoro kazdej v tehle zemi na slovencku i v polsku zna nejakeho ukrajince. Uklizecku, peraonal v nemocnicic, ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslim ze je to taky tim ze je to v evrope kousek od nas a hlavne skoro kazdej v tehle zemi na slovencku i v polsku zna nejakeho ukrajince. Uklizecku, peraonal v nemocnicic, prodavacku zednika. A at si rika kdo chce co chce nejsme rozhodnw zadni rasiste a pak se to tim stava osobnejsi. Pred dvema roky mi parta ukrajincu postavila barak 10 kluku za pul roku je prece jen poznas no a jak jswm se ve ctvrtek dozvedel dva uz jsou na pravde bozi. Takze ano pak se to stava osobnejsi.Skrýt celý příspěvek

    • niko
      07:44 19.04.2022

      Ja som zase sklamany zo Slovenska. Po par tyzdnoch podpory Ukrajiny, uz zacina silniet prorusky a protiukrajinsky prud a ruska propaganda. Ach jaj ...

      Ja som zase sklamany zo Slovenska. Po par tyzdnoch podpory Ukrajiny, uz zacina silniet prorusky a protiukrajinsky prud a ruska propaganda. Ach jaj ...

      • Miroslav
        07:58 19.04.2022

        To si teda nemyslím. Čo sme mohli dať, to sme dali. Dali sme okrem iného S-300 čo nás katapultovalo na prvé miesto v rebríčku pomoci v pomere k HDP (neviem ako teraz). čoskoro bude ...Zobrazit celý příspěvek

        To si teda nemyslím. Čo sme mohli dať, to sme dali. Dali sme okrem iného S-300 čo nás katapultovalo na prvé miesto v rebríčku pomoci v pomere k HDP (neviem ako teraz). čoskoro bude jasnejšie ohľadom húfnic a reálne pošleme aj MiG-29. Myslím, že toho robíme pomerne dosť.Skrýt celý příspěvek

        • niko
          08:16 19.04.2022

          Asi som to zle napisal. Som sklamany, ze v slovenskej spolocnosti zacina silniet prorusky postoj a obhajoba ruskej agresie. Rovnako, ako pri ockovani, sa zacina na vychode a zacne ...Zobrazit celý příspěvek

          Asi som to zle napisal. Som sklamany, ze v slovenskej spolocnosti zacina silniet prorusky postoj a obhajoba ruskej agresie. Rovnako, ako pri ockovani, sa zacina na vychode a zacne sa sirit na zapad.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            08:32 19.04.2022

            Určitá skupina obyvateľstva je neprevychovateľná a pôjde si svoje ďalej. To, že ich je najviac vidieť lebo okupujú diskusie neznamená, že tvoria tak veľkú časť populácie ako sa ...Zobrazit celý příspěvek

            Určitá skupina obyvateľstva je neprevychovateľná a pôjde si svoje ďalej. To, že ich je najviac vidieť lebo okupujú diskusie neznamená, že tvoria tak veľkú časť populácie ako sa snažia navodiť.Skrýt celý příspěvek

          • febrik
            10:34 19.04.2022

            Stejně jako Miroslav si myslím, že jde o minoritu, která je prostě hodně aktivní a uječená, o obrovském nárůstu fejkových profilů založených právě za účelem trollení a šíření ...Zobrazit celý příspěvek

            Stejně jako Miroslav si myslím, že jde o minoritu, která je prostě hodně aktivní a uječená, o obrovském nárůstu fejkových profilů založených právě za účelem trollení a šíření dezinfa se asi není potřeba zrovna dvakrát zmiňovat. Podle mého jsou tohle důvody, které vzbuzují dojem, že je dezolátů víc, než ve skutečnosti. Ale jde o věc, která se nesmí ignorovat a to je taky důvod, proč se do diskuzí zapojuju a snažím se argumentovat, včetně odkazů na co nejdůvěryhodnější weby, které ty lži a hoaxy vyvrací, protože věřím tomu, že spousta lidí si toho všímá, i když se do diskuzí přímo nezapojují.Skrýt celý příspěvek

        • MATRIX
          08:40 19.04.2022

          Ano dali sme ale na slovensku je plno jebnutych ludi, a dost sa obavam o to kto zasa vyhra volby. Mohli by rozpustiť strany sMER, KOTRBA, REPUBLIKA atd =) Je to strasne ake názory ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano dali sme ale na slovensku je plno jebnutych ludi, a dost sa obavam o to kto zasa vyhra volby. Mohli by rozpustiť strany sMER, KOTRBA, REPUBLIKA atd =) Je to strasne ake názory maju ludia, a je jedno ci maju 60 alebo 25 rokov.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            08:58 19.04.2022

            Vieš, to je ako firma. Zrušíš alebo predáš jednu eseročku keď je toxická a v zálohe už máš ďalšiu čistú spiacu. Je to nekonečné

            Vieš, to je ako firma. Zrušíš alebo predáš jednu eseročku keď je toxická a v zálohe už máš ďalšiu čistú spiacu. Je to nekonečné

    • flanker.jirka
      09:21 19.04.2022

      Danik 15% nespokojenců je nadsazené, reálně to bude někde mezi 5-7% a z toho nenajdete ani jedno promile lidí, kteří by aktivně začali rusům pomáhat. Většina jsou lidé, kteří ...Zobrazit celý příspěvek

      Danik
      15% nespokojenců je nadsazené, reálně to bude někde mezi 5-7% a z toho nenajdete ani jedno promile lidí, kteří by aktivně začali rusům pomáhat.
      Většina jsou lidé, kteří prostě budou nadávat úplně na všechno.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      11:54 19.04.2022

      Možná ještě působí 68., ostatně nejpopulárnější český film, který se vysílá na Vánoce, je právě o této tematice.

      Možná ještě působí 68., ostatně nejpopulárnější český film, který se vysílá na Vánoce, je právě o této tematice.

  • Danik
    02:32 19.04.2022

    Jak na to tak koukám, během dneška skutečně začala ofenzíva a to kromě Chersonu a Kryvyi Rihu po celé linii fronty, tedy východ i jihovýchod. Ukrajinci stále váží značné síly v ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak na to tak koukám, během dneška skutečně začala ofenzíva a to kromě Chersonu a Kryvyi Rihu po celé linii fronty, tedy východ i jihovýchod. Ukrajinci stále váží značné síly v Oděse, v Mariupolu jsou obránci stále více zatlačováni pouze do perimetru Azovstalu a jak Rusové tak Ukrajinci mají menší úspěchy co se obklíčení/obrany Iziumu týče. Tam snad UA něco vymyslí, protože v záloze jsou specky a brigáda výsadkářů.

    Dnes UA bude čekat perná noc a den, držme palce.

    Sláva Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

    • marecino
      07:51 19.04.2022

      Nechápem prečo nevidím vaše príspevky, ale už dva dni mam pos nimi iba prázdne pole

      Nechápem prečo nevidím vaše príspevky, ale už dva dni mam pos nimi iba prázdne pole

      • mexir
        08:10 19.04.2022

        Nevypnul jste si je?

        Nevypnul jste si je?

      • peter111
        08:54 19.04.2022

        Neklepnul jste na to srdíčko?

        Neklepnul jste na to srdíčko?

        • marecino
          09:57 19.04.2022

          dakujem chlapci :D bolo to tak

          dakujem chlapci :D bolo to tak

    • Jirosi
      16:21 19.04.2022

      Osobně o Ukrajince mám strach jen z pohledu, že by jim mohla dojít munice. Každý den války jsou na tom oproti Rusku lépe (jejich mobilizované jednotky získávají zk.). Tahle část ...Zobrazit celý příspěvek

      Osobně o Ukrajince mám strach jen z pohledu, že by jim mohla dojít munice.
      Každý den války jsou na tom oproti Rusku lépe (jejich mobilizované jednotky získávají zk.).

      Tahle část války byla očekávaná, tudíž lze očekávat opětovné použití taktiky elastické obrany (vyčerpání nepřítel útokem), a tentokrát snad dojde i na Ukrajinský proti úder co způsobí Rusku takové ztráty, že budou nuceni jednat.
      Oni technicky potřebují masivně vyhrát v poli. Desetiletí zamrzlí konflikt pro ně není vítězstvím, stejně jako těžko očekávat vojenský úder na Moskvu.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...