VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Alchen
    11:33 30.07.2022

    Dlhšie vlákno z Chersonskeho frontu https://twitter.com/WarMonitor... Teraz trocha mojej myšlienky. Ja osobne si myslím ...Zobrazit celý příspěvek

    Dlhšie vlákno z Chersonskeho frontu
    https://twitter.com/WarMonitor...

    Teraz trocha mojej myšlienky. Ja osobne si myslím že oslobodenie Chersonu nebude také horúce ako to vyzerá. Skôr si myslím že v tejto oblasti prebiehajú také udržovacie práce (ničenie skladov, komplikovanie logistiky, snaha donútiť rusov posilniť okolie Chersonu). UA veľa úsilia vkladá do toho až zbytočného predmostie pri Lozovom.(Zbytočné by to bolo ak by bol hlavný cieľ Chersone) Stratili tam dosť techniky a viac krát to museli skúšať dobíjať od znovu. Myslím že skôr ako pri Chersone môžeme ofenzívu čakať túto či už okolo Ihnutsa smerom na Snihurivku a potom smerom dole k Chersonu alebo potom vytvoriť väčšie predmostie s dostatočnou technikou a zahájiť útok smerom na Beryslav z predmostia taktiež od Krivého Rohu. To je taká moja úvahaSkrýt celý příspěvek

    • Dovi
      11:40 30.07.2022

      Kterou vojenskou školu máte prosím vystudovanou? Brno?

      Kterou vojenskou školu máte prosím vystudovanou? Brno?

      • Dovi
        12:42 30.07.2022

        Alchen publikuje svůj názor. Co je špatného na tom, když se zeptám z jakého vědomostního zázemí, ten názor vznikl. Kdyby jste se chtěli dozvědět něco o vesmíru, přečtete si knihu ...Zobrazit celý příspěvek

        Alchen publikuje svůj názor. Co je špatného na tom, když se zeptám z jakého vědomostního zázemí, ten názor vznikl. Kdyby jste se chtěli dozvědět něco o vesmíru, přečtete si knihu od NASA, nebo spíš publikaci od Mika Hughese? https://en.m.wikipedia.org/wik... Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          13:07 30.07.2022

          Knihu od NASA? Akú školu máš? :D

          Knihu od NASA? Akú školu máš? :D

          • Dovi
            16:09 30.07.2022

            https://www.history.nasa.gov/b... Já si ale myslím že ti stejně záměrně nechceš chápat co se snažím říct. Neberu nikomu právo na jeho názor, jen mě zajímá odkud ten názor ...Zobrazit celý příspěvek

            https://www.history.nasa.gov/b...
            Já si ale myslím že ti stejně záměrně nechceš chápat co se snažím říct. Neberu nikomu právo na jeho názor, jen mě zajímá odkud ten názor pochází. Jestli ze skutečné školy, nebo ze školy života...Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            16:52 30.07.2022

            Ty to stále nechápeš :D Úlohou NASA nie je informovať o vesmíre, nie je to žiadne vydavateľstvo ani autor. Pozrel si si ten zoznam? To sú len publikácie k ich projektom. Od NASA by ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty to stále nechápeš :D Úlohou NASA nie je informovať o vesmíre, nie je to žiadne vydavateľstvo ani autor. Pozrel si si ten zoznam? To sú len publikácie k ich projektom. Od NASA by si sa o vesmíre toho veľa nedozvedel :D A toto by mal vedieť aj absolvent školy života ;)Skrýt celý příspěvek

          • Dovi
            18:46 30.07.2022

            Ok, tak se vrátíme na začátek. Jeho názor mě zaujmul a proto jsem se zeptal jestli má vystudovanou vojenskou školu, nebo je to názor laika. Co je na tom tak šokujícího, ...Zobrazit celý příspěvek

            Ok, tak se vrátíme na začátek. Jeho názor mě zaujmul a proto jsem se zeptal jestli má vystudovanou vojenskou školu, nebo je to názor laika. Co je na tom tak šokujícího, pobuřujícího, nebo nepochopitelného? Pokud neodpovíš na toto, tak raději prosím neodpovídej vůbec, nekomentuj jestli jsem zvolil správný příměr a neřeš mé vzdělání.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            19:13 30.07.2022

            Ty mi chceš tvrdiť, že si nevedel, že pýtať sa na internete na vzdelanie a riešiť to, nie je rýpanie do druhého?

            Ty mi chceš tvrdiť, že si nevedel, že pýtať sa na internete na vzdelanie a riešiť to, nie je rýpanie do druhého?

        • Dovi
          20:44 30.07.2022

          Ok, ať si na smysluplnost diskuze s tebou udělá názor každý sám. Já mám odškrtnuto a končím....

          Ok, ať si na smysluplnost diskuze s tebou udělá názor každý sám. Já mám odškrtnuto a končím....

          • salatnik
            01:56 31.07.2022

            Jj, dal si kopec príspevkov a na Alchenovu úvahu si nediskutoval ani raz :D

            Jj, dal si kopec príspevkov a na Alchenovu úvahu si nediskutoval ani raz :D

  • Miroslav
    11:31 30.07.2022

    Rusko poslalo Lotyšsko do stredoveku a v zime všetci zomrú rovnako ako my ___________ Ruská spoločnosť Gazprom v sobotu ráno pozastavila dodávky zemného plynu do Lotyšska. Na ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko poslalo Lotyšsko do stredoveku a v zime všetci zomrú rovnako ako my
    ___________

    Ruská spoločnosť Gazprom v sobotu ráno pozastavila dodávky zemného plynu do Lotyšska. Na komunikačnej sieti Telegram firma oznámila, že Lotyšsko porušilo podmienky na odber suroviny.
    Lotyšská plynárenská spoločnosť Latvijas Gaze v piatok uviedla, že za plyn odoberaný z Ruska platí v eurách namiesto rubľov, ako teraz požaduje Rusko, uviedla agentúra Reuters.

    V piatok šéf spoločnosti Latvijas Gaze Aigars Kalvitis povedal, že jeho firma odoberá plyn z Ruska. "Ale nie od Gazpromu, pretože nie je možné platiť Gazpromu. Máme odlišného dodávateľa," uviedol. Názov spoločnosti neoznámil.

    Podľa miestnej agentúry LETA Rusko od začiatku vojny na Ukrajine dodávky plynu do Lotyšska už niekoľkokrát obmedzilo. V posledných týždňoch ale odber znova vzrástol. Len za posledný mesiac krajina odobrala do svojich zásobníkov ekvivalent jednej terrawatthodiny (TWh) plynu z Ruska. Lotyšsko chce prestať nakupovať plyn z Ruska od začiatku budúceho roka.Skrýt celý příspěvek

  • Iruka
    11:20 30.07.2022

    Rusko, nejlepší země na světě :)

    https://twitter.com/na_intel/s...

    Rusko, nejlepší země na světě :)

    https://twitter.com/na_intel/s...

    • bently
      11:22 30.07.2022

      Ona je otázka, jestli parodií nebyla už ta první, originální verze...

      Ona je otázka, jestli parodií nebyla už ta první, originální verze...

  • Zuzana 2 enjoyer
    11:17 30.07.2022

    Včera došlo k tomu incidentu zo zajatcami. A dnes Ruska ambasáda napíše toto. https://mobile.twitter.com/Eli...

    Včera došlo k tomu incidentu zo zajatcami. A dnes Ruska ambasáda napíše toto. https://mobile.twitter.com/Eli...

    • bently
      11:21 30.07.2022

      Tak tohle je taky dobrej oddíl. Člověk si vždycky u podobných příspěvků říká, že na dno už se Rusové přece museli prokopat, aby pak s každým dalším druhým prohlášením zjistil, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak tohle je taky dobrej oddíl.
      Člověk si vždycky u podobných příspěvků říká, že na dno už se Rusové přece museli prokopat, aby pak s každým dalším druhým prohlášením zjistil, že se dál klesat ještě daleko, daleko níž.Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    11:12 30.07.2022

    Snad to tady ještě nebylo, je to povzbudivé do budoucna, byť cesta bude dlouhá, nikoliv však ...Zobrazit celý příspěvek

    Snad to tady ještě nebylo, je to povzbudivé do budoucna, byť cesta bude dlouhá, nikoliv však nemožná!

    https://www.securitymagazin.cz... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    11:06 30.07.2022

    Nejvyšší diplomat EU Josep Borrell v rozhovoru pro DW odmítl tvrzení, že ruská ekonomika zatím nebyla těžce zasažena západními sankcemi. Důležitější než snížení spotřeby ruského ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejvyšší diplomat EU Josep Borrell v rozhovoru pro DW odmítl tvrzení, že ruská ekonomika zatím nebyla těžce zasažena západními sankcemi.

    Důležitější než snížení spotřeby ruského plynu jsou podle něj snahy o „zpřetrhání vazeb ruské ekonomiky se zbytkem světa“.

    „Ruská vojenská mašinérie potřebuje nejen peníze, ale i technologie,“ poznamenal a ukázal na ruské tanky, které využívají západní komponenty. "Podívejte se na trup vyřazeného ruského tanku. A uvidíte, kolik elektronických součástek západních společností tam je. Oni [Rusové] už k nim nebudou mít přístup," dodal Borrell.

    "Pokud před začátkem války byl podíl ruských nosičů energie v EU 40 procent, nyní klesl na 20 procent," řekl k otázce kolem ruského plynu. Podle Borrella je nemožné „požadovat, aby evropská ekonomika přestala přes noc nakupovat plyn“, protože „neumíme zázraky“.

    Na otázku, proč Brusel neuvalil represivní cla na ruský plyn, aby snížil tok financí do moskevské vojenské kasy, Borrell odpověděl, že návrh byl vážně zvažován, ale zamítnut. Místo toho bylo podle něj učiněno „pevné rozhodnutí“ „přestat nakupovat [ruskou] ropu od konce roku a nyní jsme v procesu zastavení nákupů plynu [z Ruska]." Zároveň zdůraznil, že k dalšímu snížení dovozu ruského plynu dojde „rychle“.

    https://www.dw.com/ru/borrel-o... Skrýt celý příspěvek

  • Atomas
    10:52 30.07.2022

    Ranní střípky z NEXTA: Včera začal hořet plynovod Buchara-Ural v #Čeljabinské oblasti v Rusku https://twitter.com/nexta_tv/s... Ozbrojené síly Ukrajiny ...Zobrazit celý příspěvek

    Ranní střípky z NEXTA:

    Včera začal hořet plynovod Buchara-Ural v #Čeljabinské oblasti v Rusku
    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Ozbrojené síly Ukrajiny zničily další sklad zbraní v NovaKakhovka , Khersonská oblast.
    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    V okupovaném #Enerhodaru vypukl v noci na dnešek požár . Ukrajinské ozbrojené síly údajně zasáhly ruské velitelství, které si okupanti zřídili v budově hotelu .
    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    A jeden inteligent z Ruska:
    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    10:47 30.07.2022

    "Moc pěkná mapička" z Medvěděvova telegramovského účtu s podobou UA po skončení války, která zůstane omezená pouze na malé území kolem Kyjeva (zbytek bude samozřejmě "trvale ...Zobrazit celý příspěvek

    "Moc pěkná mapička" z Medvěděvova telegramovského účtu s podobou UA po skončení války, která zůstane omezená pouze na malé území kolem Kyjeva (zbytek bude samozřejmě "trvale osvobozen" a stane se součástí RF):

    https://t.me/medvedev_telegram...

    (Moc pěkný je i doprovodný komentář: "V psychotropními látkami ovlivněném mozku ukrajinského prezidenta se objevil následující obraz světlé budoucnosti jeho země (obrázek 1).
    Západní analytici se domnívají, že to bude ve skutečnosti takto (obrázek 2).")

    To jen pro všechny Evropany, kteří se začínají cítit probíhající agresí Ruska na UA "unaveni".Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      10:56 30.07.2022

      a copak to je za změnu na druhém obrázku vlevo uprostřed? že by důvod viktorovy současné podrážděnosti až histerie?

      a copak to je za změnu na druhém obrázku vlevo uprostřed? že by důvod viktorovy současné podrážděnosti až histerie?

      • Roland
        10:58 30.07.2022

        hYsterie samozřejmě - pardon :-/

        hYsterie samozřejmě - pardon :-/

      • Dan B.
        14:01 30.07.2022

        Upřímně, je to absurdní. Stejně jako před 100+ lety platí, že na tenhle chudý kousek země (Zakarpatí) bude jakýkoliv spravce jen doplácet. Přemýšlet o tomto rajónu jako o kořisti, ...Zobrazit celý příspěvek

        Upřímně, je to absurdní. Stejně jako před 100+ lety platí, že na tenhle chudý kousek země (Zakarpatí) bude jakýkoliv spravce jen doplácet. Přemýšlet o tomto rajónu jako o kořisti, je holé bláznovství.

        PS: Byl jsem tam dvakrát v 2009 a 2010. Krásný kraj i lidé, ale zaostalost na poměry střední Evropy děsivá.Skrýt celý příspěvek

      • mabc
        18:16 30.07.2022

        Ak sa nemylim, tak sa vobec netajil tym, ze pri pade Ukrajiny “ochranil” madarsku mensinu na ukor ukrajinskej vacsiny.

        Ak sa nemylim, tak sa vobec netajil tym, ze pri pade Ukrajiny “ochranil” madarsku mensinu na ukor ukrajinskej vacsiny.

    • Mortles
      11:02 30.07.2022

      Já nevím, co ti Rusové kouří, fakt. Nedovedu si představit, že by Polsko například chtělo vůbec někdy něco někomu obsazovat. Stejně jako otázka únavy: ta je někde mezi ruským ...Zobrazit celý příspěvek

      Já nevím, co ti Rusové kouří, fakt. Nedovedu si představit, že by Polsko například chtělo vůbec někdy něco někomu obsazovat. Stejně jako otázka únavy: ta je někde mezi ruským přáním, cílem podvratných akcí a halucinací. Například v Americe je přesvědčení, že Rusko by mělo být poraženo, velkým spojujícím prvkem obou stran. V Británii míří k moci další jestřábi. Opravdu únava jak hrom.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        11:21 30.07.2022

        Polaci nejsou amatéři jako Orbán, ale přiležitost dělá zloděje. Teď je to už ovšem díky síle UA passé, což Orbán zatim nepochopil.

        Polaci nejsou amatéři jako Orbán, ale přiležitost dělá zloděje. Teď je to už ovšem díky síle UA passé, což Orbán zatim nepochopil.

  • Spalda
    10:40 30.07.2022

    Vím že TV NOVA není zrovna ideální zdroj informací, ale tohle docela zapadá do stavu věcí.... ...Zobrazit celý příspěvek

    Vím že TV NOVA není zrovna ideální zdroj informací, ale tohle docela zapadá do stavu věcí....

    https://tn.nova.cz/zpravodajst... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      10:59 30.07.2022

      to je ruske prani, aby HU a PL kously do UA od zapadu. HU s tim urcite na 100% pocitalo, kdyby se rusovi ve valce dařilo, tak HU by "zachranili" Zakarpatí.

      to je ruske prani, aby HU a PL kously do UA od zapadu. HU s tim urcite na 100% pocitalo, kdyby se rusovi ve valce dařilo, tak HU by "zachranili" Zakarpatí.

      • peal
        14:00 30.07.2022

        Ale to je přece nádherná pozvánka! Proč toho nevyužit, Polsko s Rumunskem obsadí vyznačena území, kvůli ochraně menšin a zajištění bezpečnosti. Rus na ně útočit nesmí, to by bylo ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale to je přece nádherná pozvánka! Proč toho nevyužit, Polsko s Rumunskem obsadí vyznačena území, kvůli ochraně menšin a zajištění bezpečnosti. Rus na ně útočit nesmí, to by bylo vyhlášení války. Ukrajinci by se z daných oblasti stáhli a co budou dělat v ruské okupační zóně ostatním jedno (se stavajici podporou). Po porážce Ruska by se všichni stáhli, protože se zjistilo že menšiny jsou v bezpečí. Orbána by vyzvali několikrát, ale nakonec by se taky stáhnul.Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        14:46 30.07.2022

        O tom pochybuji. K takovéto akci by se nikdy neodhodlal. HU by čekala podobná izolace jako RU, možná horší. Viktor sice má kecy, ale zatím udělal vše (až na otevřenou dodávku ...Zobrazit celý příspěvek

        O tom pochybuji. K takovéto akci by se nikdy neodhodlal. HU by čekala podobná izolace jako RU, možná horší. Viktor sice má kecy, ale zatím udělal vše (až na otevřenou dodávku zbraní), co se od něho očekávalo. Primárně dělá kampaň a chrání HU hospodářství. Toto by doma neobhájil.Skrýt celý příspěvek

        • mabc
          18:20 30.07.2022

          Doma mimo vacsich miest ano, v zahranici nie. A mozno ano, Rakusko sa tiez velmi racionalne nesprava.

          Doma mimo vacsich miest ano, v zahranici nie. A mozno ano, Rakusko sa tiez velmi racionalne nesprava.

  • Misonek 76
    08:55 30.07.2022

    Dobre rano preji. Jen takovej muj postreh k te situaci u Chersonu a tech prechodu pres reku. Je to porad stejne od zacatku valky. Rus proste porad a neustale zkousi ty same veci. A ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobre rano preji. Jen takovej muj postreh k te situaci u Chersonu a tech prechodu pres reku. Je to porad stejne od zacatku valky. Rus proste porad a neustale zkousi ty same veci. A kdyz nevyjdou posune se o par kilometru dal a zkusi tu samou vec znova. Rusove uz 105 let od te sve velke revoluce nevymysleli vubec nic noveho. Az jednou rusaci prijdou s necim novym budou konecne jak rikaji vladnou svetu protoze celej svet prekvapenim umre.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      09:44 30.07.2022

      Podle mne dostali jednoduše rozkaz udržet Cherson za každou cenu.
      A tak tu cenu platí.

      Pevně doufám, že tam definitivně vykrvácí a jejich armáda klekne.

      Podle mne dostali jednoduše rozkaz udržet Cherson za každou cenu.
      A tak tu cenu platí.

      Pevně doufám, že tam definitivně vykrvácí a jejich armáda klekne.

      • Jan Padesátýpátý
        10:38 30.07.2022

        Jo, žádný monstrózní útok na Cherson není třeba a naopak by byl na škodu. Cherson bude zanícená osina v ruském zadku, je neléčitelná a bude těžce vysilovat skřetí ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo, žádný monstrózní útok na Cherson není třeba a naopak by byl na škodu. Cherson bude zanícená osina v ruském zadku, je neléčitelná a bude těžce vysilovat skřetí organismus.

        Rusové se snažili držet Hadí ostrov z politických déle než bylo zdrávo, ale nakonec ustoupili. Tady ustoupit z politických důvodů nebudou moci vůbec.Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        14:49 30.07.2022

        Pokud tam budou koncentrovat sily, tak je UA může postupně decimovat. V té oblasti není moc možností se schovat.

        Pokud tam budou koncentrovat sily, tak je UA může postupně decimovat. V té oblasti není moc možností se schovat.

    • Standa
      10:06 30.07.2022

      Ono je to ale i kulturní a sociální problém. Byl o tom i dokument ohledně arabských armád a jejich neschopnost pružně jednat. Autokracie nedává možnost a příležitost vyniknout ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono je to ale i kulturní a sociální problém. Byl o tom i dokument ohledně arabských armád a jejich neschopnost pružně jednat. Autokracie nedává možnost a příležitost vyniknout nadprůměrným jedincům, nahoru se dostávají lidé na základě korupce a známostí. V řetězci velení je rigidita a čekání na rozkaz bez osobní angažovanosti a vlastního myšlení. Vlastní jednání je hodnoceno jako nepředvídatelné riziko, protože někdo takový může narušit systém. Dokud bude stejný systém a socio-kulturní prostředí, tak takové chování budeme vídat. Na něco takového narazila ČLOA. Je to obrovský kolos, ale po ztrátě "vyššího vedení" má tendenci ustrnout a čekat na další rozkazy.Skrýt celý příspěvek

      • Haklang
        10:11 30.07.2022

        Někde jsem četl, že to je problém armád obecně. Armáda je také zaměstnání a pro důstojníka je to kariéra takže není tak jednoduché uchovat iniciativu, protože každá chyba může ...Zobrazit celý příspěvek

        Někde jsem četl, že to je problém armád obecně. Armáda je také zaměstnání a pro důstojníka je to kariéra takže není tak jednoduché uchovat iniciativu, protože každá chyba může znamenat konec kariéry. Proto řada kariérních důstojníků preferuje dělat věci "podle příručky". Ano, na Západě o tom ví a snaží se s tím pracovat, navíc zde není konec kariéry v armádě taková katastrofa, protože důstojníci (často) nacházejí zajímavé uplatnění i mimo armád. V Mordoru to bude spíše amplifikované tím, že konec kariéry v armádě, je konec kariér jako takových.Skrýt celý příspěvek

        • ImreSVK
          10:28 30.07.2022

          Vsetkych armad asi nie. Napr. dokym sa nezacal Hitler viac montovat do velenia Wehrmachtu, tak zo zaciatku WW2 nizsie sarze dostali rozkaz obsadit to a to a bolo uz na velitelovi ...Zobrazit celý příspěvek

          Vsetkych armad asi nie. Napr. dokym sa nezacal Hitler viac montovat do velenia Wehrmachtu, tak zo zaciatku WW2 nizsie sarze dostali rozkaz obsadit to a to a bolo uz na velitelovi ako to urobia.

          Nebolo to ako u sovietov, ze dostali rozkaz na stec tym smerom a mali na salame, ze hned oproti tam maju postavenie MG42 o.O...Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            10:49 30.07.2022

            To je právě omyl. Ano, Němci měli Auftragtaktik už před WWI, ale i oni měli řadu důstojníků, kteří se drželi příručky. Jo, byla trochu jiná, ale třeba na Sommě 1916 se jim to ...Zobrazit celý příspěvek

            To je právě omyl. Ano, Němci měli Auftragtaktik už před WWI, ale i oni měli řadu důstojníků, kteří se drželi příručky. Jo, byla trochu jiná, ale třeba na Sommě 1916 se jim to vymstilo. Příručka říkala, že protiútok se musí udělat co nejrychleji po ztrátě území, což vedlo k obrovským ztrátám a následně i ke změně "příručky". Podobně Verdun 1916 měl být veden poněkud jinak, ale velící generálové na frontě jeli podle "příručky" a výsledek...
            A dělo se to i za WWII. Že všichni znají velké úspěchy neznamená, že tu nebyla selhání, a že jich bylo (vždyť prohráli). Ostatně i Sověti se poučili, viz. operace Bagration 1944.
            Jde prostě o to, že spousta důstojníků je konzervativní, protože inovativnost spojená s neúspěchem je pro ně kariérně nebezpečná (to není jen v armádě, týká se to i velkých korporací). Rozdíly jsou (pravda velké) v tom, jak s tímto fenoménem armády pracují. A skutečností je, že ty v diktaturách s tím pracují o dost hůř, než v demokracii.Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            11:33 30.07.2022

            @Haklang Tak zase buďme realisti - nie každý poručík na fronte je druhý Napoleon, ktorý má na každú situáciu 5 inovatívnych taktických riešení na počkanie. Dobrá "príručka" preto ...Zobrazit celý příspěvek

            @Haklang Tak zase buďme realisti - nie každý poručík na fronte je druhý Napoleon, ktorý má na každú situáciu 5 inovatívnych taktických riešení na počkanie. Dobrá "príručka" preto môže mať veľmi veľký zmysel. Otázka je ako rýchlo vie organizácia ako armáda zistiť, že jej "príručka" nie je dobrá a adaptovať sa na novú situáciu. Pričom vojna je tá najväčšia forma selekcie - vo vojne totiž stupidita naozaj zabíja, takže vo väčšine armád je adaptácia pomerne rýchla. Ostatne vidno to aj na Rusoch. Už rozhodne nebojujú štýlom ako bojovali vo februári / marci...Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            14:10 30.07.2022

            @AR10, Vždyť to říkám. Trápí to všechny armády a některé se s tím popasují lépe a některé vůbec. Tady jen upozorním na to, že v ukrajinské armádě může být hodně záložních ...Zobrazit celý příspěvek

            @AR10, Vždyť to říkám. Trápí to všechny armády a některé se s tím popasují lépe a některé vůbec. Tady jen upozorním na to, že v ukrajinské armádě může být hodně záložních důstojníků (a nevím jak v silách TO) a pro ty armáda rozhodně není ta hlavní kariéra. Tihle vojáci jsou inovativnější, protože omyl/chyba/neúspěch nebude mít až takový vliv na jejich "hlavní" kariéru.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          14:57 30.07.2022

          Já bych to řekl, že se mezi sebou neradí, neověřují své rozhodnutí, nevytváří se různé scénáře. Pokud je něco překvapí, tak tak mají problém improvizovat nebo postupovat dál dle ...Zobrazit celý příspěvek

          Já bych to řekl, že se mezi sebou neradí, neověřují své rozhodnutí, nevytváří se různé scénáře. Pokud je něco překvapí, tak tak mají problém improvizovat nebo postupovat dál dle plánu. Někdy postupují stejně jako předtím nebo se všechny akce zastaví. Neexistuje "if this, then that" na 5 kroků dopředu.
          Pokud to řekl generál, tak to tak je, i kdyby to tak nebylo. A na nic se neptej.Skrýt celý příspěvek

      • econ 2
        11:29 30.07.2022

        To je přesné a tesat do kamene. Přísně hiearchická posloupnost velení (nebo ve firmách řízení) bez možnosti vlastní iniciativy, reakce a korekce na nižších postech vede nejen k ...Zobrazit celý příspěvek

        To je přesné a tesat do kamene. Přísně hiearchická posloupnost velení (nebo ve firmách řízení) bez možnosti vlastní iniciativy, reakce a korekce na nižších postech vede nejen k nepružnosti, ale také k neefektivitě a pomalejší schopnosti se poučit a tedy zaostávání.
        To je hezky vidět v rozdílu operací mezi RU a UA armádami. Zatímco Rusové tupě ztrácí na Čornobajivce a navzdory velké převaze nedokáží postupovat, tak Ukrajinci provádí manévry a věci, které jsou buďto přímo učebnicové (ničení skladů), nebo vejdou do učebnic (ústup v Severodoněcku, nebo třeba vyhlášení útoku na Cherson a po příjezdu posil a techniky do Chersonu zničení mostů a tedy zásobování).Skrýt celý příspěvek

    • bently
      10:51 30.07.2022

      Že rusové za posledních 105 let nevymysleli vůbec nic nového? Tak to prrr, co třeba novičok? Viz wiki: "novičok je řada chemických zbraní vyvinutých v letech 1971 (SSSR) až 1993 ...Zobrazit celý příspěvek

      Že rusové za posledních 105 let nevymysleli vůbec nic nového?
      Tak to prrr, co třeba novičok? Viz wiki: "novičok je řada chemických zbraní vyvinutých v letech 1971 (SSSR) až 1993 (Rusko), podstatně účinnějších než VX a Soman."
      https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

      • Misonek 76
        13:20 30.07.2022

        Pane kolego ja to myslel treba ve vojenske taktice a strategii a tak. Jasne ze v ostatnim par veci vymysleli. Nikdy nic dobreho ale vymysleli.

        Pane kolego ja to myslel treba ve vojenske taktice a strategii a tak. Jasne ze v ostatnim par veci vymysleli. Nikdy nic dobreho ale vymysleli.

  • Excelent
    08:27 30.07.2022

    Stará dobrá ruská masirovka: https://t.me/Stremousov_Kirill... "Přeprava funguje, nikdo za ní neplatí, nikdo se neutopil, můžete cestovat na levý břeh a zpět" a "ten kdo ničí ...Zobrazit celý příspěvek

    Stará dobrá ruská masirovka:
    https://t.me/Stremousov_Kirill...

    "Přeprava funguje, nikdo za ní neplatí, nikdo se neutopil, můžete cestovat na levý břeh a zpět"
    a "ten kdo ničí tento most nemyslí na obyvatele Chersonu a dělá jim život těžší"
    Ale neukázal nic z poškozeného mostu, ani pontonový most nebo přepravu.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      08:51 30.07.2022

      Silne pochybujem , že by pustili na vojenský pontonový most civilov! Kto vie či vôbec majú postavený ponton cez 1 km široký Dneper! Podľa mňa je stavba takého mostu na úrovni ...Zobrazit celý příspěvek

      Silne pochybujem , že by pustili na vojenský pontonový most civilov!
      Kto vie či vôbec majú postavený ponton cez 1 km široký Dneper! Podľa mňa je stavba takého mostu na úrovni možností armády. Ke´d stavali posledné mosty cez Dneper tak tomu velil maršál Žukov.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        09:27 30.07.2022

        NIe je tam most, je tam "kompa" vytvorená z pár segmentov pontónu.

        NIe je tam most, je tam "kompa" vytvorená z pár segmentov pontónu.

        • alter01
          10:09 30.07.2022

          Tiež myslím , rusi most nepostavia . Na to treba VŠŽ /ženistickú/, nie VŠŽ/života/.

          Tiež myslím , rusi most nepostavia . Na to treba VŠŽ /ženistickú/, nie VŠŽ/života/.

        • jj284b
          10:57 30.07.2022

          no lebo klasicky pontonovy most sa tam postavit ani neda... je tam priliz silny prietok... most by im utrhlo.. tak to musia riesit kompami..

          no lebo klasicky pontonovy most sa tam postavit ani neda... je tam priliz silny prietok... most by im utrhlo.. tak to musia riesit kompami..

    • Blejk
      10:07 30.07.2022

      Asi nějaký vlastenec... ale nápis na tričku má v latince.

      Asi nějaký vlastenec... ale nápis na tričku má v latince.

  • petres
    08:12 30.07.2022

    Postoj německého kancléře k válce na Ukrajině je všeobecně známý. Prapor podpory Ukrajině v německé vládě drží Baerbocková a Habeck. Takto dopadl Habeck v ...Zobrazit celý příspěvek

    Postoj německého kancléře k válce na Ukrajině je všeobecně známý. Prapor podpory Ukrajině v německé vládě drží Baerbocková a Habeck.
    Takto dopadl Habeck v Bayreuthu.
    https://echo24.cz/a/SaXkJ/vale...
    Kdo doufal, že tlak voličů pomůže změnit postoj německé vlády musí být zklamán.Skrýt celý příspěvek

    • peal
      08:23 30.07.2022

      A není to klasický problém takových setkání? Na FB se rusofilové domluví, nejlépe když na pozadí někdo zatahá za nitky, svezou na místo pár autobusů a odpor voličů je mediálně na ...Zobrazit celý příspěvek

      A není to klasický problém takových setkání? Na FB se rusofilové domluví, nejlépe když na pozadí někdo zatahá za nitky, svezou na místo pár autobusů a odpor voličů je mediálně na světě. Nevěřím, že je to reprezentativní vzorek, ale bohužel takové články situaci jen zhoršují, řadím to do kategorie manipulativní dezinfo. Nešel tu včera příspěvek že Ruská doktrína se opírá hlavně o destabilizaci společnosti? Tohle by byl typický příklad jak to rozdmýchat, a západ na to se svými pravidly vlastně nemá jak reagovat.Skrýt celý příspěvek

      • Dovi
        08:33 30.07.2022

        S tímhle souhlasím. Bohužel s velkou podporou německa prostě počítat nejde. Ještě že máme USA, snad nás vytáhnou ze s*aček i potřetí...

        S tímhle souhlasím. Bohužel s velkou podporou německa prostě počítat nejde. Ještě že máme USA, snad nás vytáhnou ze s*aček i potřetí...

        • Centaur
          08:40 30.07.2022

          ...po čtvrté!!

          ...po čtvrté!!

        • zenker
          08:46 30.07.2022

          Nespoléhat, makat.

          Nespoléhat, makat.

          • Dovi
            09:05 30.07.2022

            To je dobrý přístup, jen se obávám že v tak velkém měřítku naše makání nepomůže a jsou zapotřebí velcí hráči

            To je dobrý přístup, jen se obávám že v tak velkém měřítku naše makání nepomůže a jsou zapotřebí velcí hráči

    • samoempire
      11:11 30.07.2022

      Klid Němci. Osobně nemám zájem podporovat cokoliv německého. Pokud Němci tak rádi Rusko tak ať si vytvoří unii s Ruskem. My se tady už nějak domluvíme.

      Klid Němci. Osobně nemám zájem podporovat cokoliv německého. Pokud Němci tak rádi Rusko tak ať si vytvoří unii s Ruskem. My se tady už nějak domluvíme.

      • greenBelt
        15:05 30.07.2022

        Část by to jistotně chtěla pokračovat jako předtím. Levný plyn a USA nás ochrání. Většina ale ne. Veřejná mínění je na to porovnatelně jako ČR. Většina chce vidět Rusko poražené. ...Zobrazit celý příspěvek

        Část by to jistotně chtěla pokračovat jako předtím. Levný plyn a USA nás ochrání.
        Většina ale ne. Veřejná mínění je na to porovnatelně jako ČR. Většina chce vidět Rusko poražené.
        Blbé je, že jsou při moci socani, co hlavně řeší, aby neklesla životní úroveň (taky zisky firem) ani o euro.Skrýt celý příspěvek

  • pepezdepa
    07:25 30.07.2022

    Hehe, miluju Litvu. :-D

    https://echo24.cz/a/Snmmw/kali...

    Hehe, miluju Litvu. :-D

    https://echo24.cz/a/Snmmw/kali...

    • peal
      08:27 30.07.2022

      K takovým akcím by se měly přidat i další země, alespoň symbolicky, aby v tom ti frajeři nebyli sami a Německo nemělo pocit, že si vydupe jakýkoliv ústupek.

      K takovým akcím by se měly přidat i další země, alespoň symbolicky, aby v tom ti frajeři nebyli sami a Německo nemělo pocit, že si vydupe jakýkoliv ústupek.

    • Haklang
      09:42 30.07.2022

      Je to akce soukromé banky, takže to formálně nemá nic společného s politikou. Tohle je dobrá cesta, když to nejde oficiálně, tak soukromé firmy nemohou být nuceny dělat obchody, ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to akce soukromé banky, takže to formálně nemá nic společného s politikou. Tohle je dobrá cesta, když to nejde oficiálně, tak soukromé firmy nemohou být nuceny dělat obchody, které nechtějí (teda v Mordoru ano). No jo, můžou tu banku žalovat za diskriminaci, ale pochybuju, že to rozhodnutí bude brzo, pokud by tedy bylo ve prospěch žalobce...Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      09:57 30.07.2022

      Ještě jsem čekal, že by dali ochutnat orkům jejich vlastní způsob jednání. Já bych nepřerušil železniční přepravu, já bych to "dočasně uzavřel" z důvodu nutných oprav kolejí a ...Zobrazit celý příspěvek

      Ještě jsem čekal, že by dali ochutnat orkům jejich vlastní způsob jednání. Já bych nepřerušil železniční přepravu, já bych to "dočasně uzavřel" z důvodu nutných oprav kolejí a elektronického zabezpečení. Pak bych to na den otevřel a pak bych to zase zavřel s tím, že jedna z oprav se nepovedla. Dal bych termín dokončení oprav a v den otevření bych prohlásil, že se vyskytly neočekávané obtíže při opravě a že to bude ještě chvíli trvat.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        10:46 30.07.2022

        a vyhlásil bych že se na trati rozbila turbína

        a vyhlásil bych že se na trati rozbila turbína

        • Haklang
          10:51 30.07.2022

          Stačí zabezepečovací zařízení - prší a elektronika a voda nejdou moc dohromady. A v těch kilometrech vedení to bude chvilku trvat, než chybu najdou...jo, stačí, že prší v ČR, ...Zobrazit celý příspěvek

          Stačí zabezepečovací zařízení - prší a elektronika a voda nejdou moc dohromady. A v těch kilometrech vedení to bude chvilku trvat, než chybu najdou...jo, stačí, že prší v ČR, detaily bych "neřešil".Skrýt celý příspěvek

          • CerVus
            12:30 30.07.2022

            Na opravu úseku budeš muset vypsat výběrové řízení. Takže nejdříve dát do kupy podklady pro jeho vyhlášení, poté nějaké ty obstrukce mezi soupeři jako to je téměř v každém výběrku ...Zobrazit celý příspěvek

            Na opravu úseku budeš muset vypsat výběrové řízení. Takže nejdříve dát do kupy podklady pro jeho vyhlášení, poté nějaké ty obstrukce mezi soupeři jako to je téměř v každém výběrku v ČR, potom minimální částka za kterou to budou firmy ochotné udělat překročí maximální udanou v zakázce a bude se muset zrušit a začít znovu :)Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            14:11 30.07.2022

            CerVus: To je pravda, aby se do toho nedostala korupce. Jestli nebude muset být výběrko i na tu kontrolu...

            CerVus: To je pravda, aby se do toho nedostala korupce. Jestli nebude muset být výběrko i na tu kontrolu...

          • CerVus
            08:44 31.07.2022

            No a až se to rozkope, tak to firma neudělá zrovna nejlépe a začnou tahanice o nápravu. Samo sebou, že zatím bude nahrazena železnice přepravou po silnici. Ale nikdo nestanovil ...Zobrazit celý příspěvek

            No a až se to rozkope, tak to firma neudělá zrovna nejlépe a začnou tahanice o nápravu. Samo sebou, že zatím bude nahrazena železnice přepravou po silnici. Ale nikdo nestanovil limit kolik nákladních automobilů a za jak dlouho musí celníci zkontrolovat. Podstav je strašná věc a s tím, že se náklad musí pečlivě prověřit a že si ten nebožák potom bude muset odpočnout se to prostě trochu protáhne.Skrýt celý příspěvek

  • karas
    06:47 30.07.2022

    Včerejší Arestovyč, asi nejzajímavější je, že včera přes hráz Khakovka přejelo 800 vozidel, opravdu to vypadá jako plán... https://twitter.com/savaadaak/...

    Včerejší Arestovyč, asi nejzajímavější je, že včera přes hráz Khakovka přejelo 800 vozidel, opravdu to vypadá jako plán... https://twitter.com/savaadaak/...

    • Verdon
      07:23 30.07.2022

      Konkrétně řekl "800 jednotek vojenské techniky". Jestli je takový plán, musí si armáda UA hodně věřit.

      Konkrétně řekl "800 jednotek vojenské techniky". Jestli je takový plán, musí si armáda UA hodně věřit.

    • halin
      07:54 30.07.2022

      Staci, ak odpalia tu priehradu a maju brutalny kotol. Cherson to prezije, ale uz ani tie pontony im tam nepomozu. A lodami to uz potom neuzasobuju, obzvlast ked vsade nad ...Zobrazit celý příspěvek

      Staci, ak odpalia tu priehradu a maju brutalny kotol. Cherson to prezije, ale uz ani tie pontony im tam nepomozu. A lodami to uz potom neuzasobuju, obzvlast ked vsade nad priehradou klesne voda a pod zas stupne.
      Takze uz "len" to vyhodit do vzduchu.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        09:06 30.07.2022

        to nemozu, lebo z tej priehrady cerpa vodu jadrova elektraren.. bez nej, by tam doslo ku katastrofe..

        to nemozu, lebo z tej priehrady cerpa vodu jadrova elektraren.. bez nej, by tam doslo ku katastrofe..

        • Sunakashi
          11:02 30.07.2022

          Tak přes tu hráz nebo na části hráze je most a troufám si tvrdit že ostřelování toho mostu by hráz v poho vydržela...a pokud je pravda to množství techniky která tam přejela tak to ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak přes tu hráz nebo na části hráze je most a troufám si tvrdit že ostřelování toho mostu by hráz v poho vydržela...a pokud je pravda to množství techniky která tam přejela tak to musela být sakra kolona nebo několik kolon a říkám si proč ju neostrelovali??Skrýt celý příspěvek

        • d_mm2288
          11:44 30.07.2022

          která elektrárna? Energodar je daleko a v opačném směru toku Dněpru. A Jihoukrajinská JE je taky daleko, na sever od Nikolajeva...

          která elektrárna? Energodar je daleko a v opačném směru toku Dněpru. A Jihoukrajinská JE je taky daleko, na sever od Nikolajeva...

    • Jan Grohmann
      07:54 30.07.2022

      Pokud Ukrajinci zničí mosty, nemají Rusové na západním břehu šanci, ať už tam mají tanků a děl kolik chtějí. Bez paliva a munice nic neudělají. Můžou udělat nějaký letecký most, ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud Ukrajinci zničí mosty, nemají Rusové na západním břehu šanci, ať už tam mají tanků a děl kolik chtějí. Bez paliva a munice nic neudělají. Můžou udělat nějaký letecký most, pontony, ale to je neudržitelné.
      Jediná věc, co Rusům (tedy nejen Rusům) umožňuje útočit nebo bránit se je dělostřelectvo. Bez dělostřelecké munice končí.
      Možná, že tady Ukrajinci využijí "defekt" ruské kultury, tedy nulové iniciativy a absolutní poslušnosti k autoritám. A nejvyšší autora Putin to přeci řekl jasně - chceme dobýt celou Ukrajinu, i za řekou Dněpr. A na tom plánu se prostě nic nezměnilo. Jakoukoliv takovou operační změnu musí posvětit sám Putin, a tomu jsou životy jeho vojáků naprosto ukradené.Skrýt celý příspěvek

      • alansi
        08:32 30.07.2022

        Ale tohle přece Rusové vědí taky. Mně to spíš přijde, že mají v rukávu nějaké protiopatření, nějaký záložní plán...

        Ale tohle přece Rusové vědí taky. Mně to spíš přijde, že mají v rukávu nějaké protiopatření, nějaký záložní plán...

        • Dovi
          08:40 30.07.2022

          Jo, mají v záloze dobrou vůli...

          Jo, mají v záloze dobrou vůli...

          • alter01
            08:57 30.07.2022

            ...ako pred Kijevom ?

            ...ako pred Kijevom ?

          • Dovi
            09:10 30.07.2022

            Přesně tak

            Přesně tak

          • Jan Padesátýpátý
            10:48 30.07.2022

            dobrou vůli Rusko použilo nejen u Kyjeva ale i na Hadím ostrově

            dobrou vůli Rusko použilo nejen u Kyjeva ale i na Hadím ostrově

      • alter01
        08:56 30.07.2022

        Potom rusom ostáva iba jedno. Ak to nejde smerom na Krym , potom urobiť výpad na Kijev ! Kto vie aké sú myšlienky malé fuhrera....

        Potom rusom ostáva iba jedno. Ak to nejde smerom na Krym , potom urobiť výpad na Kijev ! Kto vie aké sú myšlienky malé fuhrera....

      • Haklang
        09:47 30.07.2022

        O tom leteckém mostě dost pochybuju. Jejich dopravní letectvo dostalo dost zabrat v Sýrii a asi nebude ve stavu vstoupit do zóny ohrožení ukrajinskou PVO. A vrtulníková kapacita ...Zobrazit celý příspěvek

        O tom leteckém mostě dost pochybuju. Jejich dopravní letectvo dostalo dost zabrat v Sýrii a asi nebude ve stavu vstoupit do zóny ohrožení ukrajinskou PVO. A vrtulníková kapacita určitě nebude stačit (Mi-26 tam určitě nepošlou). Nevím totiž jak moc mají nacvičené využívání podvěsů pro zásobování (to co dělají Američani), což by dál ty vrtulníky vystavilo riziku na zemi (a celý cyklus prodloužilo). Se zbytkem souhlasím...nejsou na to připravení.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      08:02 30.07.2022

      z Chersonu může vzniknout pěkná odsávačka ruských zdrojú a energie. Taková Čornobajivka, budou se tam snažit vozit zásoby furt dokola a stejně to je marný.

      z Chersonu může vzniknout pěkná odsávačka ruských zdrojú a energie. Taková Čornobajivka, budou se tam snažit vozit zásoby furt dokola a stejně to je marný.

      • peal
        08:37 30.07.2022

        Jestli tam navezli jednotky navíc, tak bych osobně tipoval pokus o posunutí frontové linie dál, aby HIMARS neměl mosty a pontony v dostřelu. Na papíru to možná fungovat může, ...Zobrazit celý příspěvek

        Jestli tam navezli jednotky navíc, tak bych osobně tipoval pokus o posunutí frontové linie dál, aby HIMARS neměl mosty a pontony v dostřelu. Na papíru to možná fungovat může, udatná neporazitelná ruská armáda pomocí vysoce přesných zbraní vybuduje průniky, zlomí obrany a zatlačí. V reálu ale čekám spíše neochotu jít na smrt, neschopnost synchronizovat hlavní úder a vyčerpání se po prvním pokusu. To celé za neustálého ostřelovaní HIMARSy, tyhle posily se taky budou někde koncentrovat a budou mít zásoby. Víc jednotek a techniky potřebuje více zásob, to neutáhnou. Myslím že pan Grohmann má pravdu, rozkaz je rozkaz.Skrýt celý příspěvek

    • halin
      08:30 30.07.2022

      Cielom ma byt nie zabratie uzemia, ale znicenie armady. Toto stale plati. Ak bude ma UA dost sily, tak toto je idealna situacia. Bud tym, ze Rusov odlakali na uplne opacnu stranu ...Zobrazit celý příspěvek

      Cielom ma byt nie zabratie uzemia, ale znicenie armady.
      Toto stale plati. Ak bude ma UA dost sily, tak toto je idealna situacia. Bud tym, ze Rusov odlakali na uplne opacnu stranu ako zautocia, alebo ich tam chceli mat co najviac.Skrýt celý příspěvek

    • emsy
      08:44 30.07.2022

      Ja som to pochopil tak ze isli smerom von z Chersonu, lebo hned dalsi riadok uvadza, ze perspektivne nezostane nikto na obranu Chersonu. Ale mozno je to sum v preklade

      Ja som to pochopil tak ze isli smerom von z Chersonu, lebo hned dalsi riadok uvadza, ze perspektivne nezostane nikto na obranu Chersonu. Ale mozno je to sum v preklade

    • StandaBlabol
      08:46 30.07.2022

      Jestli je to pravda, tak by teď dával smysl útok od Záporoží na Melitopol nebo Berďansk a částečné odříznutí vojsk na západě. Pořád mají cestu na Krym, ale uzásobovat vojska přes ...Zobrazit celý příspěvek

      Jestli je to pravda, tak by teď dával smysl útok od Záporoží na Melitopol nebo Berďansk a částečné odříznutí vojsk na západě. Pořád mají cestu na Krym, ale uzásobovat vojska přes jižní Rusko a Krym by bylo peklo.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    00:43 30.07.2022

    Dle italských zpravodajských služeb, je propojení mezi zvedajícím se počtem ilegálních migrantů, jež připlouvají do Itálie a válkou na UA. Wágnerovci operující v Libyi jsou ...Zobrazit celý příspěvek

    Dle italských zpravodajských služeb, je propojení mezi zvedajícím se počtem ilegálních migrantů, jež připlouvají do Itálie a válkou na UA. Wágnerovci operující v Libyi jsou podezření, že pomáhají ilegálnímu transferu osob k evropským břehům.

    https://twitter.com/CiroNappi6... Skrýt celý příspěvek

    • Jirka318
      09:21 30.07.2022

      Všimli jste si, že začátek migrační krize v roce 2015 se kryje s tím, jak EU brojila proti obsazení Krymu o rok dřív? Moc bych se nedivil, kdyby se ukázalo, že ti první převaděči ...Zobrazit celý příspěvek

      Všimli jste si, že začátek migrační krize v roce 2015 se kryje s tím, jak EU brojila proti obsazení Krymu o rok dřív? Moc bych se nedivil, kdyby se ukázalo, že ti první převaděči byli Rusové.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        11:13 30.07.2022

        Migrační krize byl výsledek ruského útoku na Aleppo. Merkel to přikryla protože měli speciální vztahy s Ruskem. Moje teorie.

        Migrační krize byl výsledek ruského útoku na Aleppo. Merkel to přikryla protože měli speciální vztahy s Ruskem. Moje teorie.

  • Erich
    23:19 29.07.2022

    Myslíte že by byl možný preventivní jaderný úder na RU? Myslím technicky, ne politicky. Třeba zničit glonas, nějak zarušit radary a hodit dvacet atomovek na Moskvu a dvacet na ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslíte že by byl možný preventivní jaderný úder na RU? Myslím technicky, ne politicky. Třeba zničit glonas, nějak zarušit radary a hodit dvacet atomovek na Moskvu a dvacet na Petrohrad (nebo jak se to dneska jmenuje) plus nějaký vojenský cíle. No a to co by mužici stihli vypustit nějak sestřelit před dopadem??? Jako po tej kastraci sorry jako, ale normálně bych jim to udělal. Jsem laik, nadšenec, ne odborník, díky.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      23:22 29.07.2022

      Ne.

      Ne.

    • LAMP
      23:24 29.07.2022

      "hodit dvacet atomovek na Moskvu a dvacet na Petrohrad" "Jako po tej kastraci sorry jako, ale normálně bych jim to udělal. " Doporučil bych si dát od internetu na týden či dva ...Zobrazit celý příspěvek

      "hodit dvacet atomovek na Moskvu a dvacet na Petrohrad"
      "Jako po tej kastraci sorry jako, ale normálně bych jim to udělal. "

      Doporučil bych si dát od internetu na týden či dva pauzu, pokud s vámi, relativně k celku války a jeho utrpení úplně zanedbatelné, události takto moc emočně cloumou. Opravdu. Chránit si zdraví nejen fyzické je důležité.Skrýt celý příspěvek

      • Erich
        23:53 29.07.2022

        Máte pravdu. Myslel jsem to spíš tak, že porazit rusko konvenčně bude hodně těžký a bude to stát spoustu životů. Podobně jako Japonsko. S tím že je dost možný, že třeba Německo do ...Zobrazit celý příspěvek

        Máte pravdu. Myslel jsem to spíš tak, že porazit rusko konvenčně bude hodně těžký a bude to stát spoustu životů. Podobně jako Japonsko. S tím že je dost možný, že třeba Německo do toho hodí vidle jak jen to půjde. A pokud se rusko neporazí a neudělá se tam něco jako Norimberský proces tak s nima bude problém znova třeba za deset, dvacet let. Ale díky, že jste mě hned nevyfakoval.Skrýt celý příspěvek

        • VU 5937
          00:04 30.07.2022

          Konvenčně bude poražené na Ukraine .

          Konvenčně bude poražené na Ukraine .

          • Erich
            01:14 30.07.2022

            Ano, ale to nemusí porazit režim v Moskvě.

            Ano, ale to nemusí porazit režim v Moskvě.

      • Erich
        01:19 30.07.2022

        No tohle spíš byla taková poslední kapka. Buča, Mariupol atd. Mě třeba nejvíc vadí únosy lidí a hlavně dětí na sibiř. Já občas zapomenu, že u mě nestačí počítat do deseti, ale že ...Zobrazit celý příspěvek

        No tohle spíš byla taková poslední kapka. Buča, Mariupol atd. Mě třeba nejvíc vadí únosy lidí a hlavně dětí na sibiř. Já občas zapomenu, že u mě nestačí počítat do deseti, ale že musím minimálně do sta.Skrýt celý příspěvek

        • Eagle
          05:38 30.07.2022

          Je to válka a v každé válce se dějí válečné zločiny. A dá se říct že Rusko se ještě drží na uzdě, zejména z důvodu historické a demografické blízkosti těchto dvou národů. Věřte, že ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to válka a v každé válce se dějí válečné zločiny. A dá se říct že Rusko se ještě drží na uzdě, zejména z důvodu historické a demografické blízkosti těchto dvou národů. Věřte, že americké jednotky ve Vietnamu, rudí kmérové, Chorvati, Srbové,uck, islámský stát prováděli daleko horší věci a to ani zdaleka nebyly takové možnosti zdokumentovat válečné zločiny jako jsou dnes pomocí satelitu, mobilu a sociálních sítí. Takže těmi atomovkami byste musel vyhladit půlku světa. Prostě homo sapiens dokáže hrozny věci, Vám a dalším lidem je to těžko představitelný, ale válka mění lidské myšlení a pak se dějí tyto ohavnosti.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            06:15 30.07.2022

            blizkost RUS a UA na 100let skoncila. Tato zverstva se nezapomenou. Jinak samozrejme nesmysl, zverstva delaji zvirata, staty jako USA vedou valky jinak, napr. Afghance nekastrovali ...Zobrazit celý příspěvek

            blizkost RUS a UA na 100let skoncila. Tato zverstva se nezapomenou. Jinak samozrejme nesmysl, zverstva delaji zvirata, staty jako USA vedou valky jinak, napr. Afghance nekastrovali a pripadne přešlapy (foceni s nahymi vězni, mučeni v Abú Ghrajb) jdou k soudu a trestaji se. Rusko vede vícevrstvou genocidu a co teprve, kdyby melo uspech v okupaci, to jsme viděli v Buči, kde si mysleli, že už zůstanou.Skrýt celý příspěvek

          • Eagle
            08:28 30.07.2022

            To jura99 USA vedou války jinak? Napalm na vesnice kde se předpokládal odpor, chemický postřiky a podobně? Pokud se budeme bavit o zvěrstvech těch bylo v afg taky dost, jen s tím ...Zobrazit celý příspěvek

            To jura99
            USA vedou války jinak? Napalm na vesnice kde se předpokládal odpor, chemický postřiky a podobně? Pokud se budeme bavit o zvěrstvech těch bylo v afg taky dost, jen s tím rozdílem že protistrana neměla možnost v tak rozsáhlém měřítku tyto skutečnosti dokumentovat, dále nikdo z mezinárodních pozorovatelů nestal na straně afgancu, takže nebylo možné zpětně tyto činy potrestat. USA potrestala vesměs činy, které natočili nebo praskli sami US vojáci. Jinak vy snad víte že byli odsouzeni operátoři dronu kteří omylem zabili děti a ženy, nebo snad ten kterej to pustil na afg svatbu? Co třeba borci z Task Force 373? Proč nebyly prošetřeny jejich operace? A co taková Hirošima a Nagasaki pokud se bavíme o civilních obětí, cca 150 tisíc lidí vyhlazeno během tří dnů, to opravdu nešlo demonstrovat sílu atomové bomby jinak i kdyby to mělo trvat o měsíc déle?
            Ano máte pravdu, že poslední roky USA vede války poněkud lidsky a snaží se vyvarovat civilních obětí. Ale tutlat zločiny budou dál pokud nevylezou na povrch jako Vámi zmiňované irácké věznice, o kterých se svět dozvěděl jen díky wikileaks a nejen o nich ale také zhruba o 15 tisících civilních obětí které nikdo nedokázal vysvětlit a podobně. Chápu moc dobře pojem, když se kácí les létají třísky ale válka lidí změní v monstra a je jedno jestli to je Čech, rus, Američan.Skrýt celý příspěvek

          • RiMr71
            10:01 30.07.2022

            ...indiáni ti tam chybí soudruhu!

            ...indiáni ti tam chybí soudruhu!

          • Jura99
            10:21 30.07.2022

            Eagle od Vietnamu ubehlo 50let.

            Eagle od Vietnamu ubehlo 50let.

          • Eagle
            12:56 30.07.2022

            To jura To je úplně jedno že uběhlo 50 let od Vietnamu, válka vždy plodí zlo a je jedno jestli to bylo před 300 lety nebo to bude za 50 let. To rimr Ano indiáni tam chybí, období ...Zobrazit celý příspěvek

            To jura
            To je úplně jedno že uběhlo 50 let od Vietnamu, válka vždy plodí zlo a je jedno jestli to bylo před 300 lety nebo to bude za 50 let.
            To rimr
            Ano indiáni tam chybí, období kolonizace co mi to jen připomíná? V čem se vlastně doba změnila? Že máme telefony, počítače satelity? Nebo snad už neplatí " silnější pes mr*á"?Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            16:29 30.07.2022

            Pro Eagle, věc : Nagasaki Hirošima, je zjednodušující počítat na prstech jedné ruky oběti použití JZ v Japonských městech, a přitom nevidět kolik lidských životů tyto letecké útoky ...Zobrazit celý příspěvek

            Pro Eagle, věc : Nagasaki Hirošima, je zjednodušující počítat na prstech jedné ruky oběti použití JZ v Japonských městech, a přitom nevidět kolik lidských životů tyto letecké útoky pomocí JZ zachránili. A to tím, že ukončili nejničivější válečný konflikt v historii lidstva. II. sv. válku. Viz operace Olympic a Coronet. Ztráty spojeneckých (amerických a britských) vojáků se odhadovali na cca 500 tis. a ztráty japonských vojáků a civilistů by přesáhli 1 milión osob.
            https://www.denik.cz/ze_sveta/... Skrýt celý příspěvek

          • Pavel 1
            19:45 30.07.2022

            Takže "nebyly takové možnosti dokumentovat" a ale ty VÍŠ, že kdekdo prováděl "daleko horší věci". Takže mám otázku, ze kterýho palce sis to vycucal?

            Takže "nebyly takové možnosti dokumentovat" a ale ty VÍŠ, že kdekdo prováděl "daleko horší věci". Takže mám otázku, ze kterýho palce sis to vycucal?

          • Pavel 1
            19:50 30.07.2022

            Fantasmagorie jak vybombardování LEGÁLNÍCH vojenských cílů v Hirošime (průmysl, vojenské velitelství včetně několika divizí) a Nagasaki (přístav používaný válečnou flotilou) šlo ...Zobrazit celý příspěvek

            Fantasmagorie jak vybombardování LEGÁLNÍCH vojenských cílů v Hirošime (průmysl, vojenské velitelství včetně několika divizí) a Nagasaki (přístav používaný válečnou flotilou) šlo udělat jinak, aby to vedlo ke kapitulaci militaristických fanatiků jako japonci, je fakt velmi srandovní.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          07:07 30.07.2022

          Vojna nie je hra , kde sú rozhodcovia . Zatial vo svete nebola žiadna vojna , kde by sa nestávali aj zverstvá na civiloch , zajatcoch ! Iba ruská strana je v tomto zvlášť ...Zobrazit celý příspěvek

          Vojna nie je hra , kde sú rozhodcovia . Zatial vo svete nebola žiadna vojna , kde by sa nestávali aj zverstvá na civiloch , zajatcoch !
          Iba ruská strana je v tomto zvlášť brutálna , ale to je aj k svojim ?
          Koľko nemeckých vojakov zo zajatej Paulusovej armády sa po vojne vrátilo domou ? Údajne to bolo 2-3% !
          Ako Stalin odmenil svojich vojakov čo sa vracali po víťaznej vojne domou ? Státisíce skončili na Sibíri v Gulagoch ! NKVD musela plniť plán aj po vojne !Skrýt celý příspěvek

          • Eagle
            13:01 30.07.2022

            A vy si myslíte že kdyby nácek řádil, plenil a vraždil na území USA že by se k nim chovali američtí vojáci lépe? Přece nemůžete tyhle věci porovnávat. Ano Stalin byl zvíře, celkově ...Zobrazit celý příspěvek

            A vy si myslíte že kdyby nácek řádil, plenil a vraždil na území USA že by se k nim chovali američtí vojáci lépe? Přece nemůžete tyhle věci porovnávat. Ano Stalin byl zvíře, celkově rusové jsou národ primitivů ale ukazovat s pohoršením jen na ně je prostě blud.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel 1
            19:51 30.07.2022

            Kdyby byly v řiti ryby nebylo by třeba rybníků.

            Kdyby byly v řiti ryby nebylo by třeba rybníků.

    • Cimbi
      23:26 29.07.2022

      Technicky: Ano Volba cílů špatně: primárně eliminovat jaderné síly, pak aglomerace. Přinejmenším část odvetných hlavic vždy projde, takže čím míň jich může letět, tím ...Zobrazit celý příspěvek

      Technicky:
      Ano

      Volba cílů špatně: primárně eliminovat jaderné síly, pak aglomerace.
      Přinejmenším část odvetných hlavic vždy projde, takže čím míň jich může letět, tím líp.


      Politicky, morálně, strategicky:
      První úder v žádném případě.Skrýt celý příspěvek

      • Erich
        23:56 29.07.2022

        Díky, s tím morálním hlediskem souhlasím. Myslel jsem to jako např Hirošimu, Nagasaki viz víše.

        Díky, s tím morálním hlediskem souhlasím. Myslel jsem to jako např Hirošimu, Nagasaki viz víše.

      • alter01
        07:12 30.07.2022

        Prestante fantazírovať , hlavne keˇď tomu nerozumiete ! V každom štáte sú jadrové sily "mimo štát" ! Sú štát v štáte , musia fungovať ako keď sa štát rozpadne ! Vy sa naozaj ...Zobrazit celý příspěvek

        Prestante fantazírovať , hlavne keˇď tomu nerozumiete !
        V každom štáte sú jadrové sily "mimo štát" ! Sú štát v štáte , musia fungovať ako keď sa štát rozpadne !
        Vy sa naozaj nepamätáte , ako to kolo pri rozpade CCCP ! Američania boli vtedy kľudní a vy dostávate záchvaty paniky až po 30 rokoch ?Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          09:01 30.07.2022

          Určitě šlo o reakci na můj příspěvek? Nepanikařím. Pouze jsem popsal fakta. Západ JZ první nepoužije. To je fakt.

          Určitě šlo o reakci na můj příspěvek? Nepanikařím. Pouze jsem popsal fakta. Západ JZ první nepoužije. To je fakt.

        • Erich
          10:23 30.07.2022

          alter01 Vůbec nechápu jak to myslíte? Jestli reagujete na mě, tak já žádný záchvat paniky nemám, jen sem se ptal na technickou stránku věci. Odpovědi jsem dostal od jiných, od vás ...Zobrazit celý příspěvek

          alter01 Vůbec nechápu jak to myslíte? Jestli reagujete na mě, tak já žádný záchvat paniky nemám, jen sem se ptal na technickou stránku věci. Odpovědi jsem dostal od jiných, od vás ne.Skrýt celý příspěvek

      • daxik
        08:44 30.07.2022

        suhlasim, ale len dodatok. Rusi majú jadrovú triádu. A ponorky sa nedajú eliminovať. Plus máš stav neistoty a čas kým ti atomovky doletia do ciela pocas ktorého rusi vypustia ...Zobrazit celý příspěvek

        suhlasim, ale len dodatok. Rusi majú jadrovú triádu. A ponorky sa nedajú eliminovať. Plus máš stav neistoty a čas kým ti atomovky doletia do ciela pocas ktorého rusi vypustia svoje.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        15:55 30.07.2022

        Politicky zatím zcela neprůchozí, nicméně má to svoji logiku. Něco jako bombardovat v roce 1938 Berlín - pak by třeba nevznikla WW2. Tenkrát si to také nikdo nedovedl ...Zobrazit celý příspěvek

        Politicky zatím zcela neprůchozí, nicméně má to svoji logiku. Něco jako bombardovat v roce 1938 Berlín - pak by třeba nevznikla WW2. Tenkrát si to také nikdo nedovedl představit.

        Priorita cílů - preemptivní úder:
        - GLONASS a ruské družice a radary včasné výstrahy,
        - pozemní složka ruských strategických sil - sila i mobilní, velitelství,
        - současně zlikvidovat ruské ponorky - nosiče SLBM,
        - ruské letecké strategické síly,
        - sklady taktických JZ.

        Vše s dostatečnou ale nikoliv zbytečně velkou mohutností jaderných nebo konvenčních hlavic a ideálně při větru vanoucím na východ. Přesné chirurgické údery.

        Zní to hrozně, ale máme tu šílence s červeným tlačítkem. Je to ovšem až plán B.

        Plán A: Pokud Západ vydrží dostatečně dlouho a intenzívně podporovat Ukrajinu, Rusko svých cílů nedosáhne, oslabí se a destabilizuje. Pak by se Rusové měli Putina a spol. zbavit sami. Vlivové operace západních zpravodajských služeb - třeba by si někdo z Putinova okolí rád přivydělal.Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      23:38 29.07.2022

      20 atomoviek na Moskvu? A naco? To uz skor na Kaliningrad, tam su strategicke rakety. Ale aj tam by stacila 1 max 2.

      20 atomoviek na Moskvu? A naco? To uz skor na Kaliningrad, tam su strategicke rakety. Ale aj tam by stacila 1 max 2.

      • Erich
        23:58 29.07.2022

        Dal jsem to jenom jako příklad. Podobně jako Hirošima Nagasaki.

        Dal jsem to jenom jako příklad. Podobně jako Hirošima Nagasaki.

        • Eagle
          05:39 30.07.2022

          A vy myslíte že by ji Američan použil kdyby věděl že Japonec ji má? To je naprostá blbost

          A vy myslíte že by ji Američan použil kdyby věděl že Japonec ji má? To je naprostá blbost

          • Jura99
            06:19 30.07.2022

            Japonci neměli možnost JZ dopravit do USA, neměli letoun a ani když drželi maximum území, neměli dolet nad USA. Kromě toho se tehdy neznaly všechny účinky ozáření a respekt z ...Zobrazit celý příspěvek

            Japonci neměli možnost JZ dopravit do USA, neměli letoun a ani když drželi maximum území, neměli dolet nad USA. Kromě toho se tehdy neznaly všechny účinky ozáření a respekt z použití JZ takový nebyl.Skrýt celý příspěvek

          • Eagle
            12:58 30.07.2022

            Jasně Japonci byli úplně hloupí. A co třeba ponorka? Co třeba loď?

            Jasně Japonci byli úplně hloupí. A co třeba ponorka? Co třeba loď?

          • Pavel 1
            19:53 30.07.2022

            Hysterické japonské pokusy bombardovat USA pomocí balonů ukazují, že i zde víš kulové.

            Hysterické japonské pokusy bombardovat USA pomocí balonů ukazují, že i zde víš kulové.

      • Profesor
        16:55 30.07.2022

        V Kaliningradu žádné ruské strategické rakety (rockets) nejsou. A nejsou tam ani strategické balistické řízené střely (ballistic missiles).

        V Kaliningradu žádné ruské strategické rakety (rockets) nejsou. A nejsou tam ani strategické balistické řízené střely (ballistic missiles).

        • Profesor
          16:59 30.07.2022

          Jsou tam Iskandery, možná sklad Kalibrů pro námořnictvo. To ale nejsou strategické zbraně.

          Jsou tam Iskandery, možná sklad Kalibrů pro námořnictvo. To ale nejsou strategické zbraně.

    • Erich
      00:06 30.07.2022

      No jako popravdě vaše odmítavé reakce a palce dolů mi zlepšili trochu náladu. Je vidět že i přes to všechno jste si zachovali lidskost. A jak mi doporučil LAMP dám si na chvíli ...Zobrazit celý příspěvek

      No jako popravdě vaše odmítavé reakce a palce dolů mi zlepšili trochu náladu. Je vidět že i přes to všechno jste si zachovali lidskost. A jak mi doporučil LAMP dám si na chvíli pauzu.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        00:23 30.07.2022

        Popravdě nejde jenom o lidskost, v této situaci by jakékoli použití jaderných zbraní jenom zvedlo ztráty na civilních životech a způsobilo by nevratnou eskalaci.

        Popravdě nejde jenom o lidskost, v této situaci by jakékoli použití jaderných zbraní jenom zvedlo ztráty na civilních životech a způsobilo by nevratnou eskalaci.

        • Erich
          01:34 30.07.2022

          Souhlasím, zajímalo mě to hlavně z technického hlediska. A právě jestli by se tím té eskalaci nedalo zabránit. Já si nepřeju aby umřeli všichni lidi v Moskvě! Ale už vůbec si ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlasím, zajímalo mě to hlavně z technického hlediska. A právě jestli by se tím té eskalaci nedalo zabránit. Já si nepřeju aby umřeli všichni lidi v Moskvě! Ale už vůbec si nepřeju aby umírali děti na Ukrajině třeba dalších deset let.Skrýt celý příspěvek

      • daxik
        08:50 30.07.2022

        Tá kastrácia bola svinstvo. Som odporca mučenia aj trestu smrti, ale ked (zdoraznujem ked nie ak, lebo ukrajinci sú evidentne v hldani svin dobrí) tu spinu najdu a užijú si to s ...Zobrazit celý příspěvek

        Tá kastrácia bola svinstvo. Som odporca mučenia aj trestu smrti, ale ked (zdoraznujem ked nie ak, lebo ukrajinci sú evidentne v hldani svin dobrí) tu spinu najdu a užijú si to s ním hodiny a hodiny predtým než to s ním ukončia, rozhodne prostestovať a plakať zanho nebudem.

        Ale kvoli tomu snad nespustíme jadrovú vojnu.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      00:51 30.07.2022

      Pokud chceš opravdu něco udělat, tak si sedni a pošli na Ukrajinu peníze. Já to po těch videích udělal včera i dneska.

      Pomáhá to, alespoň trošku, mně i jim.

      Pokud chceš opravdu něco udělat, tak si sedni a pošli na Ukrajinu peníze. Já to po těch videích udělal včera i dneska.

      Pomáhá to, alespoň trošku, mně i jim.

      • Erich
        01:16 30.07.2022

        Já jsem poslal co jsem mohl první den války a nebylo to málo. Ale dobrý nápad, pošlu aspoň litr.

        Já jsem poslal co jsem mohl první den války a nebylo to málo. Ale dobrý nápad, pošlu aspoň litr.

    • HumInt
      01:01 30.07.2022

      Technicky to možné je, s tým, že existuje nenulová ale zrejme nízka šanca, že sa im podarí čiastočne odpovedať. Ale celkovo to nie je dobré riešenie. Z globálneho hľadiska nejaké ...Zobrazit celý příspěvek

      Technicky to možné je, s tým, že existuje nenulová ale zrejme nízka šanca, že sa im podarí čiastočne odpovedať. Ale celkovo to nie je dobré riešenie. Z globálneho hľadiska nejaké utrpenie aj keď neľudské, jednotlivca nehraje úlohu. Oveľa rozumnejšie je dodať Ukrajine dostatočné množstvo zbraní a vycvičiť k nim vojakov.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      06:36 30.07.2022

      Jediná cesta je rozpad Ruska.

      Jediná cesta je rozpad Ruska.

      • RiMr71
        10:04 30.07.2022

        "Jediná cesta je rozpad Ruska."

        ...ideálně geologický...

        "Jediná cesta je rozpad Ruska."

        ...ideálně geologický...

    • alter01
      06:59 30.07.2022

      Nepletiete si túto diskusiu s nejakou PC hrou , čo po večeroch hráte a nejako sa vám mieša s realitou ?

      Nepletiete si túto diskusiu s nejakou PC hrou , čo po večeroch hráte a nejako sa vám mieša s realitou ?

      • Erich
        10:25 30.07.2022

        Já videohry nehraju, narozdíl od vás.

        Já videohry nehraju, narozdíl od vás.

    • Kanaďan
      07:42 30.07.2022

      sprchu, dejte si ledovou sprchu. Uleví se vám i okolí.

      sprchu, dejte si ledovou sprchu. Uleví se vám i okolí.

  • sugpa
    22:53 29.07.2022

    Himarsum začala noční směna, na to se příjemně zvyká, co hoří teď, sklady paliva? Velký požár u vesnice Bohdanivka u Chersonu https://t.me/hueviyherson/2309... Velký požár v ...Zobrazit celý příspěvek

    Himarsum začala noční směna, na to se příjemně zvyká, co hoří teď, sklady paliva?

    Velký požár u vesnice Bohdanivka u Chersonu
    https://t.me/hueviyherson/2309...

    Velký požár v Krasnyi Partyzan poblíž Yasinuvata
    https://t.me/itsdonetsk/23822... Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      23:08 29.07.2022

      A výbuchy v Mospině (Doněck)

      https://twitter.com/kAvA240222...

      A výbuchy v Mospině (Doněck)

      https://twitter.com/kAvA240222...

      • Tino
        23:18 29.07.2022
        • sugpa
          23:22 29.07.2022

          Třeba je to minové pole:)
          LiveUA map píše výbuchy.

          Třeba je to minové pole:)
          LiveUA map píše výbuchy.

          • Cimbi
            23:29 29.07.2022

            To minové pole právě kladou... Zkoušejí novou metodu - rozhodit miny explozí jejich skladu ;-)

            To minové pole právě kladou... Zkoušejí novou metodu - rozhodit miny explozí jejich skladu ;-)

    • sugpa
      23:20 29.07.2022

      O něco starší požár v Kamyanka-Dniprovska (Záporoží) a naproti Nikolopolu na druhé straně Dněpru (nedaleko Enerhodaru) https://twitter.com/Archer83Ab... Zobrazit celý příspěvek

      O něco starší požár v Kamyanka-Dniprovska (Záporoží) a naproti Nikolopolu na druhé straně Dněpru (nedaleko Enerhodaru)

      https://twitter.com/Archer83Ab... Skrýt celý příspěvek

    • zenker
      06:53 30.07.2022

      Zdá se to jen mně že podle četnosti požárů na okupovaných územích, jsou hlavně Rusové dost v hajzlu, prostě UA toho poslední dny na jihu hoří mnohem míň jak ...Zobrazit celý příspěvek

      Zdá se to jen mně že podle četnosti požárů na okupovaných územích, jsou hlavně Rusové dost v hajzlu, prostě UA toho poslední dny na jihu hoří mnohem míň jak fašistánu?
      https://firms.modaps.eosdis.na...
      Blbé je, že Rusové ty ohníčky na UA mohou díky dosahům svých zbraní rozdělávat na dost větší vzdálenost.Skrýt celý příspěvek

      • peal
        08:42 30.07.2022

        Ono se moc nepozná, co jsou obyčejné požáry kvůli sucha, co jsou sabotáže a co regulérní útoky. Krajina je vyprahlá, pole může zapálit i vlastní palba MLRS na vlastním území, když ...Zobrazit celý příspěvek

        Ono se moc nepozná, co jsou obyčejné požáry kvůli sucha, co jsou sabotáže a co regulérní útoky. Krajina je vyprahlá, pole může zapálit i vlastní palba MLRS na vlastním území, když budu hodně spekulovat, tak by to mohlo klidně znamenat zvýšenou Ruskou aktivitu MLRS odpalů - naštěstí alespoň tady víme, že toto se neděje :) Každopádně bych byl při interpretaci FIRMS opatrný, pokles může být způsoben i deštěm.Skrýt celý příspěvek

  • VU 5937
    22:23 29.07.2022

    „Pachatelé budou zlikvidováni.“ Azov vyhlásil pomstu za útok na ...Zobrazit celý příspěvek

    „Pachatelé budou zlikvidováni.“ Azov vyhlásil pomstu za útok na věznici
    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • Trantor
      22:38 29.07.2022

      Jen je škoda, že můžou zdechnout jen jednou.

      Jen je škoda, že můžou zdechnout jen jednou.

    • sugpa
      22:58 29.07.2022

      Hádám, že z Azovu se bude rekrutovat hodně členů stíhacího a trestného komanda po vzoru oddělení Mosadu. Motivaci mají velkou.

      Hádám, že z Azovu se bude rekrutovat hodně členů stíhacího a trestného komanda po vzoru oddělení Mosadu. Motivaci mají velkou.

      • daniel78
        23:21 29.07.2022

        a těch mužů, co jim zabili celé rodiny, rodiče, sestry, manželky, děti, navíc mluvících často rusky líp než ukrajinsky

        a těch mužů, co jim zabili celé rodiny, rodiče, sestry, manželky, děti, navíc mluvících často rusky líp než ukrajinsky

        • sugpa
          23:36 29.07.2022

          Takové bezuzdné vraždění a zvrácená krutost musí vyvolávat zákonitě nenávist až za hrob. A taky touhu zjednat spravedlnost, mstu, pomstu, i za cenu vlastní oběti.

          Takové bezuzdné vraždění a zvrácená krutost musí vyvolávat zákonitě nenávist až za hrob. A taky touhu zjednat spravedlnost, mstu, pomstu, i za cenu vlastní oběti.

    • Haklang
      10:02 30.07.2022

      To, že je nechali (v podstatě) v bojové zóně je válečný zločin per se. To se taky nesmí. Tvářit se, že za to můžou separáti je právně irelevantní. Důsledkem je, že Mordor ...Zobrazit celý příspěvek

      To, že je nechali (v podstatě) v bojové zóně je válečný zločin per se. To se taky nesmí. Tvářit se, že za to můžou separáti je právně irelevantní. Důsledkem je, že Mordor nedodržuje Ženevskou konvenci (ano, ano, já vím, je to "jen" další důkaz, že ne) a reciprocita asi není přijatelná. Na druhou stranu co by udělalo s morálkou Mordoru a separátů, kdyby bylo vyhlášeno, že důstojníci Mordoru (včetně separátů), jako ti zodpovědní za chování jednotek, již nepožívají ochrany konvence?Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    22:19 29.07.2022

    Hasek a ruska TV, rozumne odpovedi.

    https://isport.blesk.cz/clanek...

    Hasek a ruska TV, rozumne odpovedi.

    https://isport.blesk.cz/clanek...

    • Jura99
      22:45 29.07.2022

      na Haška dost solidní výkon.

      na Haška dost solidní výkon.

  • lm524a
    22:15 29.07.2022

    Ukraineinfo-CZ Na uzavřeném brífinku v pátek koordinátor Americké národní bezpečnostní rady pro strategickou komunikaci John Kirby oznámil oznámení nového balíčku vojenské ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo-CZ

    Na uzavřeném brífinku v pátek koordinátor Americké národní bezpečnostní rady pro strategickou komunikaci John Kirby oznámil oznámení nového balíčku vojenské pomoci Ukrajině.
    Kirby řekl, že nový balíček vojenské pomoci bude oznámen "velmi brzy", ale odmítl specifikovat, co v něm bude zahrnuto.
    "Je známo, že budeme hovořit o přidělování zbraní ze stávajících zásob americké armády prezidentským dekretem."
    "Obecně můžete očekávat (v novém balíčku vojenské pomoci) stejné věci jako ve vojenské pomoci, kterou jste již viděli," dodal mluvčí Bílého domu.
    Spojené státy a jejich partneři a spojenci se zavázali předat Ukrajině více než 20 raketových systémů HIMARS, řekl 20. července americký sbor náčelníků štábů generál Mark Milley.
    Celková částka vojenské pomoci Ukrajině od administrativy Joe Bidena je v současné době 8,2 miliardy dolarů.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...