VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Cernysip
    11:41 01.10.2022

    Rusko v lednu až únoru 2023 čekají nepokoje a masakry, začne Armagedon 1. října 2022, 12:14 Ekonomika Ruské federace již skončila a systémy moci spojené s Putinem se ve světě ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko v lednu až únoru 2023 čekají nepokoje a masakry, začne Armagedon
    1. října 2022, 12:14
    Ekonomika Ruské federace již skončila a systémy moci spojené s Putinem se ve světě hroutí, domnívá se Oleg Soskin.
    https://glavred.info/politics/...
    Mobilizace v Ruské federaci zatím nepovede k masovým protestům, ale za pár měsíců, v lednu až únoru 2023, čekají agresorskou zemi nepokoje a masakry. Situace se bude vyvíjet rychlostí blesku. Dojde ke kolapsu, dominovému efektu a dojde k Armagedonu. Uvedl to ředitel Institutu pro transformaci společnosti, politolog, ekonom Oleg Soskin. V rozhovoru pro Glavred řekl, že nespokojenost v ruské společnosti v souvislosti s mobilizací k masovým protestům a sesazení Putina od moci zatím nepovede. Za pár měsíců však začne krize, v jejímž důsledku dojde k nepokojům a masakrům. "Zatím nebudou masové protesty. Bude nutno zavést lístkový systém, aby bylo co jíst. Tehdy začne devalvace rublu, za rubl nebude možné nic koupit, objeví se problémy v regionech, budou probíhat pohřby... Obecně platí, že když začne nepořádek, takzvaný entropický chaos, když zmizí jídlo a vodka, začne masakr. Není na co čekat – vše se stane v lednu nebo únoru,“ předpovídá odborník. Ruský stát bude podle něj definitivně čelit problémům kvůli sankcím a politickým změnám v autoritářských a totalitních zemích.
    "Rusko se zcela určitě dostane do problémů. Ekonomika už skončila."
    Evropská unie přijme osmý balíček sankcí proti Rusku, zbytek bank bude odpojen od SWIFTu, omezení může spadat i na Bělorusko. V jiných zemích je krize – Írán se dusí na pozadí protestů, v Číně něco začalo s hlavou státu Si Ťin-pchingem. Celý systém Putinových spojenců se hroutí, a globální krize je základním faktorem kolapsu ruského státu. Myslím, že někde v lednu 2023 začne v Rusku vzpoura,“ vysvětlil situaci politolog.
    Zároveň dodal, že vše proběhne rychle. Stane se nějaká událost, která spustí řetězec grandiózního kolapsu. „Všechno se stane rychlostí blesku. Nahromadí se napětí a pak přiletí „černé labutě“ a slabý článek se někde zlomí. Začne dominový kolaps. Stane se něco, po čem začne Armagedon,“ zdůraznil Oleg Soskin.Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      11:54 01.10.2022

      Rád bych tomu věřil, nicméně podobní věštci tohle předpovídali už na jaro, potažmo léto. Západ musí předpokládat, že Rusko se zhroutí pouze po vojenské porážce a pro tento cíl je ...Zobrazit celý příspěvek

      Rád bych tomu věřil, nicméně podobní věštci tohle předpovídali už na jaro, potažmo léto. Západ musí předpokládat, že Rusko se zhroutí pouze po vojenské porážce a pro tento cíl je potřeba udělat první poslední. Samovolný rozpad říše zla bez případných velkých úspěchů na bojišti bude jen velice příjemný a vítaný bonus.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        11:58 01.10.2022

        otazka uz nie je "ci sa to stane" ale "kedy sa to stane".. zmenila to mobilizacia...

        otazka uz nie je "ci sa to stane" ale "kedy sa to stane".. zmenila to mobilizacia...

        • pepezdepa
          12:11 01.10.2022

          Někdy se to stane, nynější struktura ruské státu je dlouhodobě neudržitelná. Nikdo ale nedokáže předpovědět, jestli se to stane příští neděli nebo za dvacet let. Ani prohra totiž ...Zobrazit celý příspěvek

          Někdy se to stane, nynější struktura ruské státu je dlouhodobě neudržitelná. Nikdo ale nedokáže předpovědět, jestli se to stane příští neděli nebo za dvacet let. Ani prohra totiž nemusí pro Rusáka znamenat rozpad. Pouze zařve Putin, tam je to tutovka a on to moc dobře ví.Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            12:14 01.10.2022

            tu nejde len o tu prehru.. tu ide o to, ze ked vyletia straty mobilizovanych do neba, a zacnu prichadzat rakvy, tak to uz nebudu vediet udrzat... uz Liman bude tazka rana.. putin ...Zobrazit celý příspěvek

            tu nejde len o tu prehru.. tu ide o to, ze ked vyletia straty mobilizovanych do neba, a zacnu prichadzat rakvy, tak to uz nebudu vediet udrzat... uz Liman bude tazka rana.. putin zakazal ustupit, len preto aby jeho vcerajsie divadlo nebolo poskvrnene porazkou... no tym v podstate podpisal rozsudok nad jednotkami v okoli Limanu.. Jedno co si momentalne nemozu dovolit, je prichadzat o vycvicenych vojakov.. a prave o tych tam prisli.. 5000 skusenych a vycvicenych vojakov nenahradi ani 100000 zmobilizovanych, lebo ti nedrzali pusku v ruke dlhsie ako 1 den...Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            12:30 01.10.2022

            Trajektorie RF je imho dana. Nemaji svobodu, ktera genereju volnou soutez myslenek. Nemaji technologicky zaklad - maji obrovsky odliv mozku na zapad. Ted uz nemaji armadu - obnova ...Zobrazit celý příspěvek

            Trajektorie RF je imho dana. Nemaji svobodu, ktera genereju volnou soutez myslenek. Nemaji technologicky zaklad - maji obrovsky odliv mozku na zapad. Ted uz nemaji armadu - obnova techniky potrva roky (5+, 10+, 15+ let). Nemaji lidi, ted prichazeji o profesionaly. A demograficke predikce jsou stale horsi a horsi. V aktivnim veku bude stale mene a mene muzu pro armadu. Furt mi rezonuji slova Zbigniewa Brezinskego o tom jake jsou atributy supervelmoci a daval duraz na jednu hodne opomijenou vec a to kulturni pritazlivost - Rusko ma nulovou globalni pritazlivost. Jedinou pritazlivost ma v ramci svych vlastnich republik, ale to je smrtici spirala. Kdo neco zna, ma vzdelani chce do Moskvy a tim vlastni region trpi a porad dokola. RF udelala krok do propasti a uz leti - jen si to jeste neuvedomuje. A za nas je dulezite jim na te ceste mavat a hazet kameni - aby jestli neco po tom dopadu chtelo vstat - tak nemohlo :DSkrýt celý příspěvek

      • RobS
        12:01 01.10.2022

        A je to nutný bonus, jinak neodloží imperialismus do šuplíku.

        A je to nutný bonus, jinak neodloží imperialismus do šuplíku.

      • alter01
        13:13 01.10.2022

        Dnes stále dostávajú rusi z automobiliek platy aj ke´d už pol roka nerobia . Práve teraz je koniec pol ročnej podpory. Lebo Putin veril , že to Západ pol roka nevydrží a príde z ...Zobrazit celý příspěvek

        Dnes stále dostávajú rusi z automobiliek platy aj ke´d už pol roka nerobia . Práve teraz je koniec pol ročnej podpory. Lebo Putin veril , že to Západ pol roka nevydrží a príde z prosíkom . Je to mestské obyvateľstvo , dokonca v mestách kde je automobilka hlavný zamestnávateľ . Je rozdiel sedieť doma a brať plat ako sa potlkať po Úrade práci , alebo na náborovej kancelírii do armády.
        Až teraz začnú problémy , existenčné problémy milionov rusov.Skrýt celý příspěvek

    • Aldus
      12:17 01.10.2022

      Rusko je nejvetsi exporter obili, tak si neumim predstavit, ze by v Rusku nebylo co jist. Treba nebudou mit exoticke ovoce, ale aby nebylo vubec nic?? Jeden rusky diplomat, co ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko je nejvetsi exporter obili, tak si neumim predstavit, ze by v Rusku nebylo co jist. Treba nebudou mit exoticke ovoce, ale aby nebylo vubec nic??
      Jeden rusky diplomat, co prebehnul, rekl, ze lhani a reportovani toho, co chcou nahore slyset, je v Rusku vsudypritomne. Videt to je i na ruskych zajatcich, kteri do tohoto rezimu ihned prepinaji a okamzite nenavidi Putina a valku. Takze bych byl k tem ruskym expertum opatrne skepticky, mam opakovane pocit, ze nam rikaji to, co si mysli, ze my chceme slyset. Ale tak uvidime ...Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        12:34 01.10.2022

        Osobne tem zajatcum neverim ani slovo. Rikaji co se naucili, rikaji co chcme slyset. Jako zajatec bych delat to same - snazil se prezit. Neverim, ze kdyz dostali ostre, pridely, ...Zobrazit celý příspěvek

        Osobne tem zajatcum neverim ani slovo. Rikaji co se naucili, rikaji co chcme slyset. Jako zajatec bych delat to same - snazil se prezit. Neverim, ze kdyz dostali ostre, pridely, rozkazy...tak "nevedeli" kde jdou. Beru to jako naucene lzi.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        13:02 01.10.2022

        Pokud si to neumíte představit, tak SSSR byl v 80.letech deficitni. Jedná z tvrdých sankcí za invazi do Afghánistánu byla formou embarga na dovoz USA obilí...

        Pokud si to neumíte představit, tak SSSR byl v 80.letech deficitni. Jedná z tvrdých sankcí za invazi do Afghánistánu byla formou embarga na dovoz USA obilí...

        • Standa
          13:44 01.10.2022

          Ano, ale od té doby se struktura zemědělství změnila. Díky moderním hnojivům a mechanizaci, je výnos na hektar násobně větší. Takže ten výnos se bude postupně třeba snižovat, ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, ale od té doby se struktura zemědělství změnila. Díky moderním hnojivům a mechanizaci, je výnos na hektar násobně větší. Takže ten výnos se bude postupně třeba snižovat, ale rozhodně nedojde v krátkodobém horizontu k deficitu. Zelenina, ovoce, mléčné výrobky....tam možná ano....ale obilí určitě ne.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            14:52 01.10.2022

            Nic se nestane přes noc.

            Nic se nestane přes noc.

      • Arccos
        13:06 01.10.2022

        Ale v Rusku už párkrát hladomor byl. Například během občanské války a po i po ní. Zkrátka nastal chaos, který nedovolil ani pořádně hospodařit, případně zkolaboval obchod a ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale v Rusku už párkrát hladomor byl. Například během občanské války a po i po ní. Zkrátka nastal chaos, který nedovolil ani pořádně hospodařit, případně zkolaboval obchod a distribuce.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        13:18 01.10.2022

        Neverte na duchov. Keby ste vedeli , že za akých podmienok rusi skladujú obilie , aké sú straty , tak zaplačete. To , že exportujú nič neznamená. Aj 1947 exportovali obilie do ČSR ...Zobrazit celý příspěvek

        Neverte na duchov. Keby ste vedeli , že za akých podmienok rusi skladujú obilie , aké sú straty , tak zaplačete.
        To , že exportujú nič neznamená. Aj 1947 exportovali obilie do ČSR , pri tom v Rusku denne zomierali tisíce ludi od hladu !
        Stačí zvýšiť cenu vodky ako dnes a revolúcia je ceste !
        Pri dnešnom zásobovaní vzdialeného vidieka stačí výkyv 10-20% v cenách a katastrofa je na ceste !Skrýt celý příspěvek

      • ArthurHarris
        14:13 01.10.2022

        a to obilie sa na jar zaseje samo, cez leto rastie bez zavlahoveho systemu a 1. septembra ked sudruzka ucitelka zaveli, tak vzorne odpochoduje do obilneho sila, kde sa ulozi ...Zobrazit celý příspěvek

        a to obilie sa na jar zaseje samo, cez leto rastie bez zavlahoveho systemu a 1. septembra ked sudruzka ucitelka zaveli, tak vzorne odpochoduje do obilneho sila, kde sa ulozi spinkat a vydrzi starocia az tisicrocia?
        Naozaj sme dospeli do stavu kedy si ludia predstavuju ze jedlo proste rastie na poli a cajk? ze netreba mechanizaciu na obrabanie poli, ze netreba mechanizaciu na hnojenie a osetrenie? ze netreba mechanizaciu a pracovnikov na zber? ze uskladnenie nie je jama na poli, ale klimatizovane vetrane silo, kde kazdu minutu hrozi vybuch a to obilie treba potom spracovat mechanizaciou na muku a dalsou mechanizaciou na potraviny pre ludi?Skrýt celý příspěvek

        • ArthurHarris
          14:23 01.10.2022

          ale aby som len nepindal: http://edition.cnn.com/WORLD/e... ruska armada je znama tym, ze odvedenci boli vyuzivany na pracu na poliach Okrem toho sa ...Zobrazit celý příspěvek

          ale aby som len nepindal: http://edition.cnn.com/WORLD/e...
          ruska armada je znama tym, ze odvedenci boli vyuzivany na pracu na poliach
          Okrem toho sa "ciastocna mobilizacia" tyka najma najchudobnejsich regionov kde sa vacsina tych muzov zivila farmarcenim, takze ten problem nie je v tom ze obilie nevyrastie, ale prave v ludskej sile, ktora v ramci potravinovej bezpecnosti zabezpeci zber urody, spracovanie a novu vysadbu.
          Ak by som mal dat ja svoj tip, tak nie janura 2023, ale o rok neskor, ked bude velmi chybat akakaolvek mechanizacia, pretoze fabriky budu v rezime armadnej vyroby, vyrazne sa znizi podiel mechanizacie a vratia sa spat k nutnosti rucnej prace, ktoru budu zastavat zeny a starci, co narusi cely ten retazec a nedostatok novych zasob vycerpa tie povodneSkrýt celý příspěvek

  • d_mm2288
    11:41 01.10.2022

    A zas opacna zprava z Grey Zone: https://t.me/grey_zone/15219... Rusove v uplnem obkliceni, vcera jeste pry bylo mozne utect, ale to neslo, protoze vcera mel Putin a jeho ...Zobrazit celý příspěvek

    A zas opacna zprava z Grey Zone:

    https://t.me/grey_zone/15219...

    Rusove v uplnem obkliceni, vcera jeste pry bylo mozne utect, ale to neslo, protoze vcera mel Putin a jeho kumpani teroristi mecheche v Georgievskem salu v Kremlu, takze politicky nebylo mozny, aby v tu samou dobu priznali prohru.

    ...jeste vetsi pitomci, nez jsme doufali...Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    11:39 01.10.2022

    OT Irán se stále vyostřuje. Přepadení centra milice v ...Zobrazit celý příspěvek

    OT Irán se stále vyostřuje.
    Přepadení centra milice v Záhedánu.
    https://twitter.com/StaryBlaze...
    Teherán
    https://twitter.com/StaryBlaze...
    Výsledky noční bitky mezi demonstranty a milicemi v Záhedádu.
    https://twitter.com/islamicwor... Skrýt celý příspěvek

    • ImreSVK
      11:43 01.10.2022

      Kvoli comu su v Irane protesty?
      V taky cas zvykli uz blokovat internet.

      Kvoli comu su v Irane protesty?
      V taky cas zvykli uz blokovat internet.

      • VitaZ
        11:53 01.10.2022

        Spustila to smrt nějaké mladé holky před pár dny ve vazbě. Zadržela ji náboženská policie, protože neměla šátek.

        Spustila to smrt nějaké mladé holky před pár dny ve vazbě. Zadržela ji náboženská policie, protože neměla šátek.

      • Cernysip
        11:53 01.10.2022

        Ženy, život, svoboda: skandování íránských protestů V Íránu sílí protesty po smrti mladé ženy, kterou zadržela tamní mravnostní ...Zobrazit celý příspěvek

        Ženy, život, svoboda: skandování íránských protestů
        V Íránu sílí protesty po smrti mladé ženy, kterou zadržela tamní mravnostní policie.
        https://www.aljazeera.com/podc...
        Protesty v Íránu již dva týdny nabírají na síle. Jiskrou byla smrt Mahsy Amini, známé také jako Jina, mladé kurdské ženy, která zemřela poté, co byla zadržena íránskou mravnostní policií za „nevhodný hidžáb“. Ale zdrojem pro demonstrace je něco, co mnoho žen v Íránu pociťuje po celá desetiletí.Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        12:01 01.10.2022

        Začalo to tým, že mravnostná polícia ubila k smrti 22 ročné dievča lebo mala zle uviazanú šatku (mala ju na hlave, len mravnostnej sa nepácilo ako). Začali veľké protesty. Internet ...Zobrazit celý příspěvek

        Začalo to tým, že mravnostná polícia ubila k smrti 22 ročné dievča lebo mala zle uviazanú šatku (mala ju na hlave, len mravnostnej sa nepácilo ako). Začali veľké protesty. Internet je už blokovaný dosť dlho, ale nejaké zábery sa predsalen dostávaju von. Nerobím si ale veľké nadeje. Ešte som nevidel revolúciu na blízkom východe ktorá by skončila dobre….Skrýt celý příspěvek

        • AR10
          18:24 01.10.2022

          Tak zase vzhľadom na charakter súčasného iránskeho režimu si položme otázku čo horšie by tam ešte mohlo prísť k moci?

          Tak zase vzhľadom na charakter súčasného iránskeho režimu si položme otázku čo horšie by tam ešte mohlo prísť k moci?

          • raven66
            23:06 01.10.2022

            Snad jedine, ze by sa stali sucastou RF. :)

            Snad jedine, ze by sa stali sucastou RF. :)

      • Mortles
        12:15 01.10.2022

        Upřímně, kromě toho kulturního-genderového rozměru (smrt ženy, ženy bojující za svobodu) je zde i rozměr politický, tedy role různých frakcí v politice (proč se k protestům proti ...Zobrazit celý příspěvek

        Upřímně, kromě toho kulturního-genderového rozměru (smrt ženy, ženy bojující za svobodu) je zde i rozměr politický, tedy role různých frakcí v politice (proč se k protestům proti revolučním gardám přidávají občas i policajti) a poměrně neutěšená ekonomická situace. Je tam prostě hrozně moc zloby proti establišmentu a hodně lidí by chtělo žít "v normální zemi" . Mohl bych se zkusit poptat svých Íránských známých v Japonsku, ale asi bychom se mnoho nového nedozvěděli.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          13:25 01.10.2022

          Tak nejako začínajú revolúcie ! Stačilo , keď Maria Antoaneta povedal , že ke´d chudobní nemajú chlieb , tak nech jedia koláče ! a skončila pod gilotinou.... Ke´d je kotol ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak nejako začínajú revolúcie !
          Stačilo , keď Maria Antoaneta povedal , že
          ke´d chudobní nemajú chlieb , tak nech jedia koláče !
          a skončila pod gilotinou....
          Ke´d je kotol prekúreny aj polienko spôsobí , že vybuchne.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    11:27 01.10.2022

    "Vojáci Ruské federace, jste obklíčeni." Ukrajinští obránci ukázali záběry z Limanu ...Zobrazit celý příspěvek

    "Vojáci Ruské federace, jste obklíčeni." Ukrajinští obránci ukázali záběry z Limanu (video)
    https://t.me/svoboda_radio/111...
    https://www.rbc.ua/ukr/news/vi...
    LIMAN, SOBOTA 01. ŘÍJNA 2022 12:09
    Ruští vojáci prchají z Limanu v Doněcké oblasti. Ukrajinští obránci ukázali opuštěné pozice a vybavení útočníků.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na Radio Liberty.
    Záběry předal novinářům ukrajinský voják s volacím znakem „Eney“.
    Ukrajinští obránci informují útočníky, že jsou obklíčeni, a nabízejí kapitulaci.
    "Vojáci Ruské federace! Jste obklíčeni," varují ozbrojené síly Ukrajiny.
    Nepřátelské síly místo toho hromadně prchají ze směru Liman. Nepřítel opouští vojenskou techniku, pozice, osobní věci a oblečení. Útočníci se snaží uniknout jakýmkoli způsobem.Skrýt celý příspěvek

  • Анатолий
    11:12 01.10.2022

    Stará fotka včerejšího šíleného doktora SS Ivana Ochlobystina https://vk.com/wall-25200544_2... A tohoto člověka v pohodě nechají vystupovat na celonárodní scéně vedle Kremlu, ...Zobrazit celý příspěvek

    Stará fotka včerejšího šíleného doktora SS Ivana Ochlobystina
    https://vk.com/wall-25200544_2...
    A tohoto člověka v pohodě nechají vystupovat na celonárodní scéně vedle Kremlu, nějaká chyba...Skrýt celý příspěvek

    • Dusanh
      13:58 01.10.2022

      Jak je možné, že hajluje vedle imperialisticko-fašistické motorky HD?

      Jak je možné, že hajluje vedle imperialisticko-fašistické motorky HD?

  • flanker.jirka
    11:08 01.10.2022

    Tak je to tu, další z cílů speciální operace splněn :-D Jestil jim tam zůstalo 5000 kusů, kteří dokázali delší dobu klást odpor, tak je to bude hodně mrzet. Takový kousek, který ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak je to tu, další z cílů speciální operace splněn :-D
    Jestil jim tam zůstalo 5000 kusů, kteří dokázali delší dobu klást odpor, tak je to bude hodně mrzet. Takový kousek, který přežil delší dobu na bojišti může být lepším příspěvkem na bojišti než několik násilně mobilizovaných jedinců.
    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      11:22 01.10.2022

      Zdá se, že dneska ráno stovky Rusů utíkají na východ, cesta je ale neustále pod palbou artilerie, v lesech jsou připravení Ukrajinci, je to prý jako lovit škodnou. Mají problém mít ...Zobrazit celý příspěvek

      Zdá se, že dneska ráno stovky Rusů utíkají na východ, cesta je ale neustále pod palbou artilerie, v lesech jsou připravení Ukrajinci, je to prý jako lovit škodnou. Mají problém mít dost munice pro všechny, Rusové na sobě nemají žádnou. Postoval jsem rozhovor o kousek níž. Pro ty vojáky tam je to konec, konec.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      13:29 01.10.2022

      Len aby práve toto nebol dôvod pre Putina použiť JZ na Liman. Vyrieši problém zo zradcami ruského národa a dá výstrahu svojim vojakom ! A ruský národ bude jačať od nadšenia ! Koľko ...Zobrazit celý příspěvek

      Len aby práve toto nebol dôvod pre Putina použiť JZ na Liman. Vyrieši problém zo zradcami ruského národa a dá výstrahu svojim vojakom ! A ruský národ bude jačať od nadšenia ! Koľko rusov vie o skutočnej situácii v Limane ? 1/100 , alebo až 1/1000 ?Skrýt celý příspěvek

  • d_mm2288
    11:01 01.10.2022

    https://twitter.com/GirkinGirk... "Hovor se severem, oblast u jezer: v meste je ticho, Rusove vychazeji pres Zarecnoje, ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    "Hovor se severem, oblast u jezer: v meste je ticho, Rusove vychazeji pres Zarecnoje, nasi dali cas odejit. Spojeni je vyborne."

    Limanske chaty, 09:48Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      11:12 01.10.2022

      V komentech je další zajímavý přepis komunikace. Dle zmínky pekanů (ořechy v americe) bych hádal, že mluvčí je ...Zobrazit celý příspěvek

      V komentech je další zajímavý přepis komunikace. Dle zmínky pekanů (ořechy v americe) bych hádal, že mluvčí je američan:

      https://ukrainevolunteer297689... Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        11:33 01.10.2022

        Masaker…. Ak ten vojak nepreháňa tak tam prebiehajú jatka…

        Masaker…. Ak ten vojak nepreháňa tak tam prebiehajú jatka…

      • Knightrider
        11:47 01.10.2022

        Slušný maso, ale měli si vzdát dementi. Úplně zbytečný utikat lesama a pár cestama, když jsou obkliceny. Ale to jim nikdo z velení neřekne.

        Slušný maso, ale měli si vzdát dementi. Úplně zbytečný utikat lesama a pár cestama, když jsou obkliceny. Ale to jim nikdo z velení neřekne.

        • Mortles
          12:18 01.10.2022

          Jo, úplně blbý a úplně zbytečná smrt.

          Jo, úplně blbý a úplně zbytečná smrt.

      • machotka.r
        12:03 01.10.2022

        Jestli jsem to dobře pochopil, je to od někoho z lehkých pěších jednotek, které působí v lesích jižně od silnice Torské (Zarichne) - Kreminna. Z mého pohledu je to první přímé ...Zobrazit celý příspěvek

        Jestli jsem to dobře pochopil, je to od někoho z lehkých pěších jednotek, které působí v lesích jižně od silnice Torské (Zarichne) - Kreminna. Z mého pohledu je to první přímé potvrzení pohybu UA vojáků v této oblasti. Mají problémy se zásobováním municí (to je pochopitelné protože přes močály kolem Severního Donce severně od Serebrianky a Hryhorivky nevede žádná cesta) ale i tak se snaží komplikovat odchod Rusů z kapsy u Lymanu. Podle všeho se jim celkem daří. Zajímavá je informace o zaminování této silnice na dálku (dělostřelectvem).
        Musí to být jatka.
        Vzhledem k nedostatku munice pěšáci netrpělivě vyhlíží obrněné jednotky, které by mohli přijet (snad z Yampilu, který je už po UA kontrolou).
        Doufejme, že ten kotel udrží zavřený.Skrýt celý příspěvek

        • Silver
          13:22 01.10.2022

          Vraj to zamílovali mínami vystelenymi z HIMARSov.

          Vraj to zamílovali mínami vystelenymi z HIMARSov.

    • Silver
      13:22 01.10.2022

      Brutál.

      Brutál.

  • d_mm2288
    10:54 01.10.2022

    V New Yorku (tom americkem, ne v Donecke oblasti) pocmarali budovu ruskeho zastupitelskeho uradu: https://t.me/novaya_europe/678... Boris Nemcov se musi otacet v hrobu, ...Zobrazit celý příspěvek

    V New Yorku (tom americkem, ne v Donecke oblasti) pocmarali budovu ruskeho zastupitelskeho uradu:

    https://t.me/novaya_europe/678...

    Boris Nemcov se musi otacet v hrobu, ze v ulici pojmenovanem po nem dochazi k takovemu vandalstvi.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:26 01.10.2022

      Borisovi Nemcovovi by to urcite nevadilo.

      Borisovi Nemcovovi by to urcite nevadilo.

  • Miroslav
    10:44 01.10.2022

    Svadba, pravá jihočeská! Edit: Tradičná ruská

    https://www.facebook.com/10000...

    Svadba, pravá jihočeská! Edit: Tradičná ruská

    https://www.facebook.com/10000...

    • ImreSVK
      11:47 01.10.2022

      Mano to co je? O.o

      Mano to co je? O.o

    • Edo79
      15:48 01.10.2022

      Komparz z filmu Hory majú oči 3 ???

      Komparz z filmu Hory majú oči 3 ???

  • juhelak
    10:40 01.10.2022

    sakra odeslalo se to drive.. pointa..celková spotreba za měsíc září 9 metru krychlových..94,95 kw. smlouva u innogy a celková utrata za září : 243 korun. Takze to není tak ...Zobrazit celý příspěvek

    sakra odeslalo se to drive..
    pointa..celková spotreba za měsíc září 9 metru krychlových..94,95 kw.
    smlouva u innogy a celková utrata za září : 243 korun.

    Takze to není tak strasne jak se nam snazi nekdo namluvit.

    btw zvlastni..kamarad objízdi male pivni festy po Německu aktualně a říka ze všude se topi na 26 po hotelech..bazeny na 30 a o nejakem setreni tam nikdo nemluvi...tak jen aby se na jare naukázalo ze ten tlak na setrení energiemi na sebe zas vzal ten "hloupý stred a východ Evropy..Skrýt celý příspěvek

    • Náhodný kolemjdoucí
      11:05 01.10.2022

      Plynu snad bude dost, ale určitě bude drahý, takže pokud na to Němci mají, ať si to zaplatí - trochu se tím zase sblíží ekonomická situace mezi Západem a Východem.

      Plynu snad bude dost, ale určitě bude drahý, takže pokud na to Němci mají, ať si to zaplatí - trochu se tím zase sblíží ekonomická situace mezi Západem a Východem.

    • Mortles
      11:07 01.10.2022

      Prej německá vláda je naštvaná, že na její šetřící požadavky všichni kašlou.

      Prej německá vláda je naštvaná, že na její šetřící požadavky všichni kašlou.

      • alter01
        13:35 01.10.2022

        Na šetrenie sú regulačné stupne a nie dohováranie ! Tie sú sankčné ! Neznížiš spotrebu nasledujú sankcie ! Pri 2-3 porušení až likvidačné ! Ke´d ti povedia , že nebudeš ...Zobrazit celý příspěvek

        Na šetrenie sú regulačné stupne a nie dohováranie ! Tie sú sankčné ! Neznížiš spotrebu nasledujú sankcie ! Pri 2-3 porušení až likvidačné !
        Ke´d ti povedia , že nebudeš spotrebovávať elektrinu , plyn od 10:00-14:00 . ale od 22:00 bez obmedzenia tak to urobíš. Myslím tým fabriky , nie domácnosti !Skrýt celý příspěvek

    • matu
      11:12 01.10.2022

      Ze by se na hotelech nekdy topilo na 26 st. je fakt kravina, tak se netopilo ani kdyz byl plyn levny.

      Ze by se na hotelech nekdy topilo na 26 st. je fakt kravina, tak se netopilo ani kdyz byl plyn levny.

    • Malarkey
      11:46 01.10.2022

      Plynu je na tuhle zimu dost. Šetřit se musí kvůli té další. Letos se do zásobníku přes léto pumpoval ruský plyn. Příští rok nebude udělat zásoby z čeho, takže musíme mít po zimě co ...Zobrazit celý příspěvek

      Plynu je na tuhle zimu dost. Šetřit se musí kvůli té další. Letos se do zásobníku přes léto pumpoval ruský plyn. Příští rok nebude udělat zásoby z čeho, takže musíme mít po zimě co největší objem plynu ještě v zásobnících.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        13:07 01.10.2022

        Zásobníky se plnily i po zastavení NS1, oprava začala snad už červenci.

        Zásobníky se plnily i po zastavení NS1, oprava začala snad už červenci.

  • juhelak
    10:36 01.10.2022

    Jen tak mimo tema lehce. Topím plynem, letos v lete rekonstrukce 110 let stareho domu, nezatepleny. Vymena 22 let stareho plynoveho kotle za novy moderni plus nove radiatory ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen tak mimo tema lehce.
    Topím plynem, letos v lete rekonstrukce 110 let stareho domu, nezatepleny. Vymena 22 let stareho plynoveho kotle za novy moderni plus nove radiatory atd..Vyuzivam aplikaci na ovladaní kotle na dalku a rizení teploty kdyz sem mimo domov.
    Topeno na 18,5Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      11:25 01.10.2022

      Pokud je to z kamene se silným zdivem, tak to nemá smysl zateplovat stěny. Vyplatí se zateplit strop (u jednopodlažní budovy až 30% úspor) a vyměnit okna, ovšem u oken s poznámkou, ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud je to z kamene se silným zdivem, tak to nemá smysl zateplovat stěny. Vyplatí se zateplit strop (u jednopodlažní budovy až 30% úspor) a vyměnit okna, ovšem u oken s poznámkou, že je nutné zachovat možnost odvětrávání z důvodu vlhkosti. Dá se provést i to, že do současných rámů dáte vakuové dvojsklo místo původního skla. Pak pomohou takové maličkosti jako dobře provedené zárubně a prahy pod dveřmi a parapety oken, pod starými může dost táhnout, dokáže to spravit trocha montážní pěny. Nebo u vstupu mít jedny dveře na vnější straně silné stěny a druhé uvnitř. I to dokáže dost chladu zadržet.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    10:32 01.10.2022

    Mobíci pod parou zdemolovali autobus už počas cesty do kasárni

    https://www.facebook.com/10000...

    Mobíci pod parou zdemolovali autobus už počas cesty do kasárni

    https://www.facebook.com/10000...

    • mspe
      11:04 01.10.2022

      To vypadá spíš na nehodu.

      To vypadá spíš na nehodu.

      • matu
        11:14 01.10.2022

        Spis te nehode pomohl ten co sedi na zemi. Mozna chtel ridicovi ukazat jak se to ma delat.

        Spis te nehode pomohl ten co sedi na zemi. Mozna chtel ridicovi ukazat jak se to ma delat.

    • flanker.jirka
      11:32 01.10.2022

      řidič byl určitě taky pod parou :-) už jen z toho jaké výpary musel dýchat

      řidič byl určitě taky pod parou :-) už jen z toho jaké výpary musel dýchat

  • Iruka
    10:29 01.10.2022

    Krásné video z tankového útoku během ofenzívy na Izium. Zajímavé je, že velitel tankové roty nebyl součástí osádky tanku, ale velel útoku pomocí kvadroptéry. Prostě rok ...Zobrazit celý příspěvek

    Krásné video z tankového útoku během ofenzívy na Izium.

    Zajímavé je, že velitel tankové roty nebyl součástí osádky tanku, ale velel útoku pomocí kvadroptéry. Prostě rok 2022.

    https://www.rferl.org/a/how-uk... Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:40 01.10.2022

      Ani ruský veliteľ tankovej roty nebol súčasťou osádky tanku lebo so 4 promile ležal pod brezou. Proste rok 1945

      Ani ruský veliteľ tankovej roty nebol súčasťou osádky tanku lebo so 4 promile ležal pod brezou. Proste rok 1945

    • Filur
      10:46 01.10.2022

      velmi pekne

      velmi pekne

    • ImreSVK
      11:53 01.10.2022

      Nieco zaujimave z toho vyse 5 min videa? Ang. neovladam :-P.

      Nieco zaujimave z toho vyse 5 min videa? Ang. neovladam :-P.

    • Jan Grohmann
      12:15 01.10.2022

      Říkal, že mají v tanku jen 22 nábojů. Takže to jsou náboje jen v karuselu na podlaze. Asi nechtějí dopadnout jako posádky ruských tanků, které berou další munici do věže. Hodil by ...Zobrazit celý příspěvek

      Říkal, že mají v tanku jen 22 nábojů. Takže to jsou náboje jen v karuselu na podlaze. Asi nechtějí dopadnout jako posádky ruských tanků, které berou další munici do věže.
      Hodil by se fakt Abrams.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        12:40 01.10.2022

        tak vsetko mimo karouselu treba tak ci tak manualne nabijat, co trva.. takze sa im to v boji neoplati.. a mat len naboje v nabijaci je aj bezpecnejsie... a co sa tyka Abramsu, ten ...Zobrazit celý příspěvek

        tak vsetko mimo karouselu treba tak ci tak manualne nabijat, co trva.. takze sa im to v boji neoplati.. a mat len naboje v nabijaci je aj bezpecnejsie...

        a co sa tyka Abramsu, ten ma 18 nabojov v komore hned za nabijacom... dalsich 18 je ale oproti strelcovi, takze su horsie dostupne.. takze by to trocha pomohlo, ale nebol by to az taky velky rozdiel...Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          14:57 01.10.2022

          Trošku ignorujete, že nabíječ ve volne chvíli převažuje náboje z hůře dostupných do těch lépe. Tzn. Těžko výstřiku vše v jedné dávce. Takže, pak doplní volné místa = stále bere z ...Zobrazit celý příspěvek

          Trošku ignorujete, že nabíječ ve volne chvíli převažuje náboje z hůře dostupných do těch lépe.

          Tzn. Těžko výstřiku vše v jedné dávce. Takže, pak doplní volné místa = stále bere z vhodné pozice.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    10:06 01.10.2022

    Možno vznikne ďalší kotol v okolí Borovej:
    https://twitter.com/ClearBlueS...

    https://twitter.com/mhmck/stat...

    Možno vznikne ďalší kotol v okolí Borovej:
    https://twitter.com/ClearBlueS...

    https://twitter.com/mhmck/stat...

    • d_mm2288
      10:20 01.10.2022

      Nevznikne. Borovaja nema (aspon pokud si ja jsem vedom) zadnej strategickej význam. Pokud bude hrozit kotel, Rusove se stahnou do Svatova a ZSU vejdou do prazdnyho mesta.

      Nevznikne. Borovaja nema (aspon pokud si ja jsem vedom) zadnej strategickej význam. Pokud bude hrozit kotel, Rusove se stahnou do Svatova a ZSU vejdou do prazdnyho mesta.

      • Náhodný kolemjdoucí
        10:57 01.10.2022

        Pokud jim do toho nebude mluvit někdo shora, tak to dává smysl, ale to rozhodnutí k odchodu bude muset padnout včas.

        Pokud jim do toho nebude mluvit někdo shora, tak to dává smysl, ale to rozhodnutí k odchodu bude muset padnout včas.

    • Tino
      10:39 01.10.2022

      to je skor takticky zamer, bojuju tak ze vytvaraju potencionalne obklucenia a nutia rus stahovat sa...

      to je skor takticky zamer, bojuju tak ze vytvaraju potencionalne obklucenia a nutia rus stahovat sa...

      • liberal shark
        11:15 01.10.2022

        Jj, nějaký rusak si pry stěžoval, že je Ukrajinci obchazeji a neutoci přímo. Asi nečetl základní literaturu :-).

        Jj, nějaký rusak si pry stěžoval, že je Ukrajinci obchazeji a neutoci přímo. Asi nečetl základní literaturu :-).

        • StandaBlabol
          12:11 01.10.2022

          Jasně, je to nefér a nesportovní.

          Jasně, je to nefér a nesportovní.

  • alansi
    09:30 01.10.2022

    Sestříhaný soubor lží Putina s českými titulky:

    https://twitter.com/DarPutinov...

    Sestříhaný soubor lží Putina s českými titulky:

    https://twitter.com/DarPutinov...

  • Tecka
    09:23 01.10.2022

    Kolejni przestawili wajchę.. Megalomania, skąd wezmą ludzi, kto za to zapłaci, co ze służbą zdrowia?! ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolejni przestawili wajchę..
    Megalomania, skąd wezmą ludzi, kto za to zapłaci, co ze służbą zdrowia?!
    https://www.defensenews.com/gl... Skrýt celý příspěvek

    • MartinV
      09:54 01.10.2022

      Díky Tečko. 2 miliardy Eur jen na doplnění munice. Wow

      Díky Tečko. 2 miliardy Eur jen na doplnění munice. Wow

      • Náhodný kolemjdoucí
        09:55 01.10.2022

        Člověk si říká, kam všechna ta munice mizí.

        Člověk si říká, kam všechna ta munice mizí.

        • Tecka
          10:00 01.10.2022

          Przestawienie wajchy.. we francuskim przemyśle zbrojeniowym , na tryb mobilizacyjny .

          Przestawienie wajchy.. we francuskim przemyśle zbrojeniowym , na tryb mobilizacyjny .

          • Náhodný kolemjdoucí
            10:10 01.10.2022

            Pravda, sklady asi dost zejí prázdnotou. Ten zbytek působí jako urychlená obměna techniky, ale zaujal mě ten počet Aster pro letectvo - dává to smysl, ale takhle napsané to ...Zobrazit celý příspěvek

            Pravda, sklady asi dost zejí prázdnotou.
            Ten zbytek působí jako urychlená obměna techniky, ale zaujal mě ten počet Aster pro letectvo - dává to smysl, ale takhle napsané to *vypadá* jako hrozně moc.Skrýt celý příspěvek

    • ABC123
      10:12 01.10.2022

      Tak doteraz na to kašľali. Aj ich generali na to upozorňovali už dávnejšie...

      Tak doteraz na to kašľali. Aj ich generali na to upozorňovali už dávnejšie...

      • Náhodný kolemjdoucí
        11:40 01.10.2022

        Francie dávala do covidu na obranu přibližně dvě procenta HDP, pak to šlo dolů, ale ne úplně dramaticky. Na druhou stranu na to všechno, co si udržují, to je docela konzervativní.

        Francie dávala do covidu na obranu přibližně dvě procenta HDP, pak to šlo dolů, ale ne úplně dramaticky. Na druhou stranu na to všechno, co si udržují, to je docela konzervativní.

    • ante1891
      12:44 01.10.2022

      No a pak se nedá po světě sehnat prach na přebíjení nábojů...

      No a pak se nedá po světě sehnat prach na přebíjení nábojů...

  • ruleta
    09:17 01.10.2022

    Tohle nevypada na raketu z S-300, ne? podle typu maji hlavice hmotnost mezi 100-150 kg. Je otazka toho podlozi, ale prijde mi krater na prvni pohled siroky a ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle nevypada na raketu z S-300, ne? podle typu maji hlavice hmotnost mezi 100-150 kg. Je otazka toho podlozi, ale prijde mi krater na prvni pohled siroky a hluboky.

    https://twitter.com/JaneLytv/s... Skrýt celý příspěvek

    • VitaZ
      09:44 01.10.2022

      Klidně to může být S-300. Předpokládám, že jako trhavina je v hlavici použit litý TNT, případně směs TNT s nějakou ještě výkonnější trhavinou (hexogenu, pentritu, oktogen). A 100kg ...Zobrazit celý příspěvek

      Klidně to může být S-300. Předpokládám, že jako trhavina je v hlavici použit litý TNT, případně směs TNT s nějakou ještě výkonnější trhavinou (hexogenu, pentritu, oktogen). A 100kg této trhaviny vyhloubí podobný kráter úplně v klidu. Hlavně pokud před explozí stihne hlavice projít do patřičné hloubky.Skrýt celý příspěvek

    • Maskot
      10:38 01.10.2022

      taky bych si tipnul, že na to S-300 nemá

      taky bych si tipnul, že na to S-300 nemá

      • Sergej7490
        10:51 01.10.2022

        S300 ma priblizovaci zapalovac a fragmentacnu hlavicu s predtvarovanymi crepinami. Spic nieje zosilneny, je z laminatu, je v nom radar.
        Toto mi nepride ako povrchovy vybuch.

        S300 ma priblizovaci zapalovac a fragmentacnu hlavicu s predtvarovanymi crepinami. Spic nieje zosilneny, je z laminatu, je v nom radar.
        Toto mi nepride ako povrchovy vybuch.

        • VitaZ
          11:21 01.10.2022

          Konstrukci té rakety podrobně neznám, ani nevím, jaký konkrétní typ rusové používají k útokům na pozemní cíle. Jestli ty úplně původní 5v55 nebo něco pozdějšího, ale napadá mě, ...Zobrazit celý příspěvek

          Konstrukci té rakety podrobně neznám, ani nevím, jaký konkrétní typ rusové používají k útokům na pozemní cíle. Jestli ty úplně původní 5v55 nebo něco pozdějšího, ale napadá mě, jestli ty zapalovače v těchto případech nemění za nějaké s nárazovou iniciaci a krátkým zpožďovačem.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            12:02 01.10.2022

            Premyslel jsem smerem o jakem pise Sergej, to co pises mne nanapadlo, ze raketu jeste mohou upravovat.

            Premyslel jsem smerem o jakem pise Sergej, to co pises mne nanapadlo, ze raketu jeste mohou upravovat.

  • Silver
    09:03 01.10.2022

    Andrew Perpetua: "Ukrajina tvrdí, že Rusko včera utrpelo viac ako 500 obetí. V žiadnom prípade ich nie je tak málo. Ak sa vám ozve nejaký vojak v blízkosti Lymanu, Rusi sú ...Zobrazit celý příspěvek

    Andrew Perpetua:
    "Ukrajina tvrdí, že Rusko včera utrpelo viac ako 500 obetí. V žiadnom prípade ich nie je tak málo. Ak sa vám ozve nejaký vojak v blízkosti Lymanu, Rusi sú masakrovaní. To isté pri Kupjansku. V Černihivke zomrelo toľko ľudí, že museli poslať niekoľko nákladných áut do Tokmaku, aby ich spopolnili."
    https://twitter.com/AndrewPerp... Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      09:09 01.10.2022

      :)

      :)

    • salatnik
      10:57 01.10.2022

      Mne príde pol tisíca denne ako hodne mŕtvych ľudí.

      Mne príde pol tisíca denne ako hodne mŕtvych ľudí.

  • Excelent
    08:24 01.10.2022

    Dnešní Strelkov, se zase obouvá do armádního velení kvuli Lymanu - neschopnost udržet ústupovou cestu. Ale celý útok považuje za "krycí manévr" AFU, jak stáhnout síly ze ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnešní Strelkov, se zase obouvá do armádního velení kvuli Lymanu - neschopnost udržet ústupovou cestu.

    Ale celý útok považuje za "krycí manévr" AFU, jak stáhnout síly ze Záporoží a vytvořit si hrozbu odstřihnutí Krymu a Chersonu ofenzivou Polohy->Berjansk nebo Vuhledar->Mariupol. Tam by měla být to "spící" elitní uskupení AFU?

    Podle jeho názoru nemá útok na Lyman strategický význam, ale mě tam přijde zajímavý moment - na S břehu S.Donecku je lesnatý pás až za Severodoněck a to spolu s Lysičnaskem je zajímavý cíl z politického hlediska - to by bylo první velké město/souměstí dobyté na východě a je to rovněž v Luhansku.

    https://t.me/s/strelkovii... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      08:33 01.10.2022

      Ano, za všechno mohou neschopní generálové a ne Gosudar. Za to je placený. Postup z Lymanu dál bych čekal ve dvou směrech - zaprvé vytvořit další menší kotel v Borové, získat ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, za všechno mohou neschopní generálové a ne Gosudar. Za to je placený.

      Postup z Lymanu dál bych čekal ve dvou směrech - zaprvé vytvořit další menší kotel v Borové, získat kontrolu nad celým břehem Oskilu, posunout tak Kupjansk trochu více do zázemí, a pak tedy směr Kreminna-Rubižne-Severodoněck. Tenhle postup může být podporován jednotkami z druhé strany řeky.

      Žádné spící elitní uskupení neexistuje, jenom udržují dlouhodobou nasaditelnost jednotek tím, že je nemají na frontě všechny a rotují, narozdíl od Rusů.Skrýt celý příspěvek

      • daxik
        08:49 01.10.2022

        Tá tupá ruská servilnosť a neschopnosť si priznať, že ryba smrdí od hlavy je neskutočná.

        Tá tupá ruská servilnosť a neschopnosť si priznať, že ryba smrdí od hlavy je neskutočná.

        • Blejk
          09:03 01.10.2022

          To není servilnost. To je opatrnost.

          To není servilnost. To je opatrnost.

        • ruleta
          09:20 01.10.2022

          Neni, je to dane systemem. Takhle to funguje defacto vsude. Hitler - ministri/OKW etc. Za zivota diktatora je to "car je hodny, bojar zly" az umre tak to bude "plnili jsme ...Zobrazit celý příspěvek

          Neni, je to dane systemem. Takhle to funguje defacto vsude. Hitler - ministri/OKW etc. Za zivota diktatora je to "car je hodny, bojar zly" az umre tak to bude "plnili jsme rozkazy", "nic jsem nevedel, to Hitler" :DSkrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          10:01 01.10.2022

          To je asijská kultura. Vládce je nekritizovatelný a vždy se mu musí vyhovět, i když vím, že nemá pravdu a i když vím, že si tím uškodím.

          To je asijská kultura. Vládce je nekritizovatelný a vždy se mu musí vyhovět, i když vím, že nemá pravdu a i když vím, že si tím uškodím.

        • ABC123
          10:18 01.10.2022

          To bolo aj v RU. Císař pán za to nemuze...

          To bolo aj v RU. Císař pán za to nemuze...

          • liberal shark
            11:21 01.10.2022

            Nač chodit tak daleko? Národní vlády jsou špatné, Evropská unie hodná a moudrá :-).

            Nač chodit tak daleko? Národní vlády jsou špatné, Evropská unie hodná a moudrá :-).

          • Hawk
            16:22 01.10.2022

            napsal bych R-U, ať se to neplete...

            napsal bych R-U, ať se to neplete...

      • Sunakashi
        09:02 01.10.2022

        A kde tedy působí ta 1. Tanková ? O které se tady ne jednou mluvilo...

        A kde tedy působí ta 1. Tanková ? O které se tady ne jednou mluvilo...

        • StandaBlabol
          09:15 01.10.2022

          Vypadá to, že ji má Zalužny ve strategické rezervě.

          Vypadá to, že ji má Zalužny ve strategické rezervě.

        • Pampuch
          09:23 01.10.2022

          Niesom si 100% istý, ale z toho čo som čítal tak najlepší UA tankisti branili ten výbežok pod Izium. Prebiehala tam niekoľko mesačná lesná tanková bitka (v zmysle, že UA poúžívala ...Zobrazit celý příspěvek

          Niesom si 100% istý, ale z toho čo som čítal tak najlepší UA tankisti branili ten výbežok pod Izium. Prebiehala tam niekoľko mesačná lesná tanková bitka (v zmysle, že UA poúžívala les ako krytie pre tankistov pred útokmi z neba/delostrelectvo). Poďľa vojaka čo to tam bránil, to bolo miesto kam nasadili poľské tanky. Podľa môjho názoru, 1. tanková odpočíva a regeneruje.Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      08:36 01.10.2022

      Ja teda nevim, podle me je cely tenhle utok cil sam o sobe. V podstate 3 tydny bojuji o Svjatogorsk, Liman, Jampol a dalsi mesta a koncentruji tam docela velke sily. Ovladnout ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja teda nevim, podle me je cely tenhle utok cil sam o sobe. V podstate 3 tydny bojuji o Svjatogorsk, Liman, Jampol a dalsi mesta a koncentruji tam docela velke sily. Ovladnout tohle uzemi ma svoji hodnotu jak propagandistickou, tak i vojenskou. Na vychod od Limanu je cela Luganska oblast, ktera neni nijak zvlast prerezana prirodnimi prekazkami (hory, reky). ZSU si muze vybrat, jestli pujde na Severodoneck nebo Kremennuju nebo jestli pujde na Svatovo a dostane je do poloobkliceni ze severu a prerusi jejich zasobovaci trasy.

      Pokud by tohle byl jen manevr na odlakani pozornosti, tak by to bylo cool, ale neverim, ze UA bude chtit udelat nejvetsi utocnou akci od 24.2 14 dni do rasputici.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        09:21 01.10.2022

        Ono těch 14dni do rasputici by bylo ideální. Zhoršilo by to Rusům pokus o proti útok. I odsun sil z oblasti.

        Ono těch 14dni do rasputici by bylo ideální. Zhoršilo by to Rusům pokus o proti útok. I odsun sil z oblasti.

        • d_mm2288
          09:28 01.10.2022

          No jo, ale jen za predpokladu, ze vse pujde podle planu a za 14 dni bude ZSU v Armjansku. Coz je teda hodne ambiciozni plan.

          No jo, ale jen za predpokladu, ze vse pujde podle planu a za 14 dni bude ZSU v Armjansku. Coz je teda hodne ambiciozni plan.

    • ruleta
      08:53 01.10.2022

      O tretim armadnim uspkupeni spekuluje cely cesky "analyticky" svet. Pripomina mi to Blanicke rytire s tim, ze se ceka kazdym dnem kde uderi (za mne Melitopol a beh k mori by byl ...Zobrazit celý příspěvek

      O tretim armadnim uspkupeni spekuluje cely cesky "analyticky" svet. Pripomina mi to Blanicke rytire s tim, ze se ceka kazdym dnem kde uderi (za mne Melitopol a beh k mori by byl pro Putina hrebicek do rakve - prisel by o jedine strategicke vitezstvi co mel). Mozna je to pravda, ale mozna je pravda mnohem prozaictejsi.

      a) Zalohy se tak snadno nevycvici v takovem mnozstvi az na uroven koordinace celych brigad za pul roku (hovori se o az 10 brigadach). Viz treba rozlozeni teroritoriarni obrany v Severodonecku.

      b)Fronta je roztazena a je treba mit na pameti, ze UA potrebuje mit stale mobilni jednotky u Kyjeva a jednotky proti moznemu vstupu Beloruska do valky (i kdyz casem je to stale mene a mene pravdepodobne)

      c) Rezervy postupne rotuji a tudiz zadna velka rezervni armada neexistuje.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      08:55 01.10.2022

      Co jsem si zkombinoval z různých vystoupení, tak Lyman je údajně zdržovací operace a ruské velení těch 2000+ vojáků využilo k zdržení ukrajinské ofenzívy a k rychlému přesunu ...Zobrazit celý příspěvek

      Co jsem si zkombinoval z různých vystoupení, tak Lyman je údajně zdržovací operace a ruské velení těch 2000+ vojáků využilo k zdržení ukrajinské ofenzívy a k rychlému přesunu záložníků na frontu. Obětovali Lyman, aby mohli vytvořit dvě obranné linie.
      První zdržovací, vedoucí od města Zarichne, přes tu vodní nádrž, podél řeky Zherebets na sever k městu Kovalivka a dál. Druhá finální obranná linie má být východněji a vést od Severodněcku, přes Svatove a dál na sever Pokrovske. Je to fronta dlouhá nějakých sto kilometrů. K její ochraně potřebují kolik jednotek? Brigáda chrání 30 km fronty? Takže minimálně jednu plně vyzbrojenou a zkompletovanou mechanizovanou divizi. Minimálně.
      Takže Lyman i ta první frontová linie nemají Ukrajince zastavit, ale zdržet. Hlavní obraná linie bude ta druhá. Tam asi chtějí vydržet přes zimu, dokončit mobilizaci a poté opět provést ofenzívu.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        09:04 01.10.2022

        Verim tomu, ze ruske vedeni nema problem tyto vojaky obetovat a ze to dava do jiste miry i smysl (viz Mariupol). Takticka prohra, ktera se nepromitne do operacni/strategicke ...Zobrazit celý příspěvek

        Verim tomu, ze ruske vedeni nema problem tyto vojaky obetovat a ze to dava do jiste miry i smysl (viz Mariupol). Takticka prohra, ktera se nepromitne do operacni/strategicke prohry. Rusove potrebuji cas na konsolidaci, vytvoreni tech 2 obrannych linii (kolik 30-40 km od Oskolu?), dopraveni jednotek, vytvoreni tylu, zasobovani, skladu a meziskladu atp. O Lymanu se hovorilo, ze padl cca 2 tydny - nevim kolik Rusove jeste potrebuji, ale kazdy den a tyden je pro neco zlato.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        09:09 01.10.2022

        Ta nová první linie je pasé. Podle Rybara jsou Ukrajinci v Dibrove a dostali se do Terny za Zherebetsem. Připomíná mi to, jak Rusové pořád řešili Balakleju a Ukrajinci už byly u ...Zobrazit celý příspěvek

        Ta nová první linie je pasé. Podle Rybara jsou Ukrajinci v Dibrove a dostali se do Terny za Zherebetsem. Připomíná mi to, jak Rusové pořád řešili Balakleju a Ukrajinci už byly u Kupjansku a Izyumu. Teď řeší Lyman a Ukrajinci už obkličují Zarychne. Mimochodem Dibrove patří do Luhanské oblasti.
        Jinak 30 km na jednu brigádu je strašně moc. Za 2.sv.v. efektivně bránila jedna ruská divize tuším 5 km fronty. 30 km můžou jednou brigádou hlídat, ne bránit. To bylo vidět v Charkovské oblasti.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          09:15 01.10.2022

          Podle Wolskeho v Charkovu na zacatku ofenzivy meli UA brigadu na cca 5 km fronty, na jihu u Chersonu utocili brigadou na useku cca 20 km fronty.

          Podle Wolskeho v Charkovu na zacatku ofenzivy meli UA brigadu na cca 5 km fronty, na jihu u Chersonu utocili brigadou na useku cca 20 km fronty.

          • StandaBlabol
            09:35 01.10.2022

            U toho Chersonu ale z těch 20 km bylo 18 km na břehu řeky a nic se tam nedělo.

            U toho Chersonu ale z těch 20 km bylo 18 km na břehu řeky a nic se tam nedělo.

          • ruleta
            10:14 01.10.2022

            nechapu, jak to myslis?

            nechapu, jak to myslis?

          • StandaBlabol
            10:24 01.10.2022

            Myslím to tak, že Wolski jen rozpočítal kilometry Chersonské fronty na počty útočících ukrajinských brigád. Ale aktivní boje probíhají jen na třech místech - kolem Posad Pokrovske, ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslím to tak, že Wolski jen rozpočítal kilometry Chersonské fronty na počty útočících ukrajinských brigád. Ale aktivní boje probíhají jen na třech místech - kolem Posad Pokrovske, na předmostí u Davydiva Bridu a kolem Vysokopilie. Na zbytku chersonské fronty je klid. Takže reálně brigáda útočí na úseku širokém max. 5 km.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:27 01.10.2022

            Ne, tech smeru utoku na zacatku bylo mnohem vice a proste failnuly

            Ne, tech smeru utoku na zacatku bylo mnohem vice a proste failnuly

          • StandaBlabol
            12:15 01.10.2022

            Které třeba?

            Které třeba?

          • ruleta
            12:40 01.10.2022

            Minus jsem ti nedaval ja :D, ja zasadne minusy nedavam. Postnu.

            Minus jsem ti nedaval ja :D, ja zasadne minusy nedavam. Postnu.

          • ruleta
            12:56 01.10.2022

            Tady mas zakladni uvodni smery. https://www.understandingwar.o... K prepoctu na km ...Zobrazit celý příspěvek

            Tady mas zakladni uvodni smery.

            https://www.understandingwar.o...

            K prepoctu na km pouzij army map, super vec, dole iplne vlevo mas pravitko, pokud ho tam nemas tak vyvolej menu options (tri vodorovne cary pod sebou, vlevo nahore) a menu Map tools vyber Measure tools.

            https://www.map.army/?ShareID=... Skrýt celý příspěvek

      • ArcheologJD
        09:14 01.10.2022

        Ať už to teď u Lymanu dopadne jakkoliv, tak intenzivní válečné operace se boudou z obou stran vést po celou zimu. Představa, že v zimě bude nějaká operační přestávka, je podle mně ...Zobrazit celý příspěvek

        Ať už to teď u Lymanu dopadne jakkoliv, tak intenzivní válečné operace se boudou z obou stran vést po celou zimu. Představa, že v zimě bude nějaká operační přestávka, je podle mně naprosto zcestná. V zimě 2016 se válčilo u Debalceve a za druhé světové se v zimě válčilo o sto šest (např. operace Uran, III bitva o Charkov, bitva v Ardenách atd).Skrýt celý příspěvek

        • Pampuch
          09:55 01.10.2022

          Ardény bola lokálna zúfala akcia nemcov. Ak by bola zima dobré obdobie na postup, tak by neútočili nemci ale USA. Nejaké boje ale samozrejme prebiehať budú, nikto nečaká že si ...Zobrazit celý příspěvek

          Ardény bola lokálna zúfala akcia nemcov. Ak by bola zima dobré obdobie na postup, tak by neútočili nemci ale USA. Nejaké boje ale samozrejme prebiehať budú, nikto nečaká že si vojská vezmu štvor mesačnú dovolenku.Skrýt celý příspěvek

          • ArcheologJD
            10:42 01.10.2022

            Já měl na mysli spíš ty ofenzívy na východní frontě: jako byly Korsuň-ševčenkovská operace: https://cs.wikipedia.org/wiki/... nebo Třetí ...Zobrazit celý příspěvek

            Já měl na mysli spíš ty ofenzívy na východní frontě:
            jako byly Korsuň-ševčenkovská operace:
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...
            nebo Třetí bitva o Charkov když už se bavíme o válce na Ukrajině
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...
            nebo operace Uran
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...
            Takže podle mně, jak Ukrajina, tak Rusové mezi podzimem a začátkem jara provedou minimálně po jedné velké ofenzivní operaci.Skrýt celý příspěvek

          • montecasino1
            11:59 01.10.2022

            Amíci neútočili, lebo mali natiahnuté logistické trasy, nemali vhodný prístav na pobreží Atlantiku cez ktorý by realizovali zásobovanie, toto využili Nemci a museli to urobiť vtedy ...Zobrazit celý příspěvek

            Amíci neútočili, lebo mali natiahnuté logistické trasy, nemali vhodný prístav na pobreží Atlantiku cez ktorý by realizovali zásobovanie, toto využili Nemci a museli to urobiť vtedy keď boli na to podmienky, nie čakať na jar. Rusi robili mobilizáciu aj z dôvodu, že práve dúfajú že v zime nebudú môcť UA viesť ofenzívne akcie a oni budú mať čas na vycvičenie tej svojej hordy, "večného pluku". Samozrejme môže byť aj všetko ináč.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          10:12 01.10.2022

          Opet moje oblibene tema...data, mas data? (vedle logistiky :D). Tvoje priklady jsou veci, ktere vyplynuly z kontextu faze valky. Operace Uran bylo vyvrcholeni post-nemecke letni ...Zobrazit celý příspěvek

          Opet moje oblibene tema...data, mas data? (vedle logistiky :D). Tvoje priklady jsou veci, ktere vyplynuly z kontextu faze valky. Operace Uran bylo vyvrcholeni post-nemecke letni ofenzivy a boju u Stalingradu a roztazeni fronty do neskutecnych rozmeru. Navic samotna operace trvala par dni, kolik 5?6?

          Tady je video od Tika z jeho nekolikarocni serie o Stalingradu a pojednava o rumunskych jednotkach a mytu, ze "Rumuni se nebrani a utekli". Hodne poucne a fakticke.

          https://www.youtube.com/watch?...

          To same - ale v opacnem gardu - se tyka "Mansteinova zazraku u Charkova" kdy sovetske jednotky, vycerpane, v utoku, logisticke trasy dlouhe narazily na silnejsiho nepritele.

          Takze priklady, ze se pres zimu bojuje jsou (ostatne operace Tajfun toho muze byt peknym prikladem), ale je otazka porovnani se zbytkem roku. Ve smyslu opravdu se bojuje pres zimu stejne intenzivne a hodne jako pres jaro, leto, a zacatek podzimu?Skrýt celý příspěvek

          • ArcheologJD
            10:59 01.10.2022

            Tak na tuhle odpověď budu mít data na začátku dubna 2023 :-). Jde pouze o zjednodušené příklady. A jak jsme, na tom s datama, jasně ukazují nynější boje. Skutečně relevantní data ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak na tuhle odpověď budu mít data na začátku dubna 2023 :-).
            Jde pouze o zjednodušené příklady.
            A jak jsme, na tom s datama, jasně ukazují nynější boje. Skutečně relevantní data tu z nás nemá nikdo. Všichni tady předkládáme nějaké osobní odhady založené na kombinaci dostupných údajů a našich spekulací, který většinou spíš nevyjdou než naopak. Viz nedávné diskuze jak je prakticky nemožný namontovat HARM na Mig-29 a podobně. Charkovskou ofenzívu tady zrovna moc haruspiků (včetně mě), taky měsíc nebo dva předem nepředpovědělo.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            11:45 01.10.2022

            Jo, ale asi se shodneme, ze Rusove by si klidnou zimu prali :D

            Jo, ale asi se shodneme, ze Rusove by si klidnou zimu prali :D

      • Tino
        09:50 01.10.2022

        co bude zrejme dovod preco UA pri Lyman zda sa nezastavuju, resp ze sa neutocilen pri Lyman podla vsetkeho...info na tweete a ja fakt neviem iverit pravdivost je ze UA pokracuju ...Zobrazit celý příspěvek

        co bude zrejme dovod preco UA pri Lyman zda sa nezastavuju, resp ze sa neutocilen pri Lyman podla vsetkeho...info na tweete a ja fakt neviem iverit pravdivost je ze UA pokracuju dalej na vychod ...to ma napada ak je to pravda kolko tam musia mat ua vojsk, resp kolko realne rus ak su ua tak uspesni zatialSkrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        10:20 01.10.2022

        Já bych v tom žádné strategické uvažování nehledal. Myslím si, že Putin jednoduše zakázal ústup z Lymanu, tak tam holt zůstali. Stejně jako zakázal ústup z Chersonu.

        Já bych v tom žádné strategické uvažování nehledal. Myslím si, že Putin jednoduše zakázal ústup z Lymanu, tak tam holt zůstali. Stejně jako zakázal ústup z Chersonu.

    • juhelak
      08:57 01.10.2022

      Taky si říkám že ten Lyman je nějaká past na nalakani sil nepřítele.. Zřejmě i ty info o obkliceni. Jen to donutí místní obranu utéct bez boje. Je dost možné že ty posily RU které ...Zobrazit celý příspěvek

      Taky si říkám že ten Lyman je nějaká past na nalakani sil nepřítele.. Zřejmě i ty info o obkliceni. Jen to donutí místní obranu utéct bez boje.
      Je dost možné že ty posily RU které posílají k Lymanu budou chybět zas jinde... Oni už rezervy nemají.. Takže musí někde ubrat a tím dát možnost útoku.Skrýt celý příspěvek

    • Náhodný kolemjdoucí
      10:31 01.10.2022

      Strelkov je tím útokem na Berďansk dost posedlý. Pokud nebudou Ukrajinci schopni vyřadit kerčský most a útočit na zásobovací lodě na Krymu, tak by jim tam Rusové proudili z obou ...Zobrazit celý příspěvek

      Strelkov je tím útokem na Berďansk dost posedlý.
      Pokud nebudou Ukrajinci schopni vyřadit kerčský most a útočit na zásobovací lodě na Krymu, tak by jim tam Rusové proudili z obou stran. I když, pokud by tam Rusové museli narychlo posílat mobilizované, tak by to mohlo být spíš výhoda.Skrýt celý příspěvek

    • montecasino1
      11:48 01.10.2022

      Včerajší hosť u Zychovicza plk. Poľskej armády hovorí niečo iné, podľa neho to miesto strategické je, to že tvrdí Girkin niečo iné je jeho vec.

      Včerajší hosť u Zychovicza plk. Poľskej armády hovorí niečo iné, podľa neho to miesto strategické je, to že tvrdí Girkin niečo iné je jeho vec.

  • Tino
    08:20 01.10.2022

    asi najdolezitejsie info dna bude ci sa v noci podarilo rus prebit z obklucenia...hlasene su boje v blizkosti ...Zobrazit celý příspěvek

    asi najdolezitejsie info dna bude ci sa v noci podarilo rus prebit z obklucenia...hlasene su boje v blizkosti kremnina

    https://twitter.com/TrentTelen... Skrýt celý příspěvek

    • Toomk
      08:22 01.10.2022

      Osobně jsem zvědavý, co všechno skřeti v Lymani nechali, až budou videa. Museli tam toho navozit mraky, měl odtamtud utočit na jih na Slavjansk.

      Osobně jsem zvědavý, co všechno skřeti v Lymani nechali, až budou videa. Museli tam toho navozit mraky, měl odtamtud utočit na jih na Slavjansk.

      • Tino
        08:37 01.10.2022

        to jedna vec mna trosku viac zaujima aky mali ua zamer...ci obklucenie a znicenie alebociastocne obklucenie s moznostou uniku nalahkoa zaroventlak nainych usekoch fronty ...Zobrazit celý příspěvek

        to jedna vec mna trosku viac zaujima aky mali ua zamer...ci obklucenie a znicenie alebociastocne obklucenie s moznostou uniku nalahkoa zaroventlak nainych usekoch fronty vychadzamitotak ze ua pokracuju dalej navychodSkrýt celý příspěvek

        • d_mm2288
          08:45 01.10.2022

          Podle me se snazi udelat regulerni kotel (kotlik) a zlikvidovat je/vzit do zajeti, akorat VS RF jim do toho hazi trochu vidle, tak to nejde uplne snadno. A jasne, pak pujdou na ...Zobrazit celý příspěvek

          Podle me se snazi udelat regulerni kotel (kotlik) a zlikvidovat je/vzit do zajeti, akorat VS RF jim do toho hazi trochu vidle, tak to nejde uplne snadno.

          A jasne, pak pujdou na vychod, tohle je klic k Lugansky oblastiSkrýt celý příspěvek

      • d_mm2288
        08:42 01.10.2022

        Asi nic moc, Barsy pry jsou bez tezke techniky. Pry jsou tak jeste nejaci mobiki z ORDLO, ti taky nic mit nebudou. A pak nejake jednotky ruske armady, kteri tam mozna nechaj par ...Zobrazit celý příspěvek

        Asi nic moc, Barsy pry jsou bez tezke techniky. Pry jsou tak jeste nejaci mobiki z ORDLO, ti taky nic mit nebudou. A pak nejake jednotky ruske armady, kteri tam mozna nechaj par BMP a tanku. Limansky land lease nebude imhoSkrýt celý příspěvek

        • Toomk
          09:51 01.10.2022

          Nejde jen o techniku, pokud měl být odtud veden útok, museli tam navézt spoustu dělostřelecké munice a dalšího materiálu, to určitě teď bude poslední, co je bude zajímat při útěku. ...Zobrazit celý příspěvek

          Nejde jen o techniku, pokud měl být odtud veden útok, museli tam navézt spoustu dělostřelecké munice a dalšího materiálu, to určitě teď bude poslední, co je bude zajímat při útěku. Pokud se UK dělostrelectvo dlouhodobě potýká s nedostatkem 122 a 152mm munice, tak to může mít daleko větší cenu než jak píšeš pár tanků.Skrýt celý příspěvek

          • d_mm2288
            10:04 01.10.2022

            Sorry, ale koristni mumice mohla ZSU pichnout, kdyz vzali Izjum, ale tohle je tak maly kotlik, ze to podle me bude v mnozstvi pod rozlisovaci schopnost

            Sorry, ale koristni mumice mohla ZSU pichnout, kdyz vzali Izjum, ale tohle je tak maly kotlik, ze to podle me bude v mnozstvi pod rozlisovaci schopnost

          • Toomk
            10:21 01.10.2022

            Cokoliv, co máš v místě a nemusíš vozit má velkou cenu, při dalším postupu. Jen pro zajímavost u americké armády platí pokud si dobře pamatuji, že na dva bojující je cca 8 lidí ...Zobrazit celý příspěvek

            Cokoliv, co máš v místě a nemusíš vozit má velkou cenu, při dalším postupu. Jen pro zajímavost u americké armády platí pokud si dobře pamatuji, že na dva bojující je cca 8 lidí starající se o logistiku a opravy. Pokud to tedy máš už v místě, tak nepotřebuješ tu logistiku a můžeš rovnou spotřebovat na skřety.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...