VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Danik
    16:40 01.07.2022

    Víme, že probíhá z logických důvodů degradace průměrné kvality personálu na obou stranách konfliktu. Již se to snaží řešit třeba Británie s výcvikovým programem nových UA branců. I ...Zobrazit celý příspěvek

    Víme, že probíhá z logických důvodů degradace průměrné kvality personálu na obou stranách konfliktu. Již se to snaží řešit třeba Británie s výcvikovým programem nových UA branců. I ČR by zde mohla přiložit ruku k dílu a zrovna KÚB Komando se zaměřením na velení menších jednotek v rovině družstva/čety by se UA mohl hodit.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Spalda
      09:58 02.07.2022

      Ono to v reportáži není, ale při rozhovoru plk. Pavlačka boje na UA zmiňoval. Právě jako příklad boje malých jednotek, které se umí a rozhodují sami v souvislosti s aktuální ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono to v reportáži není, ale při rozhovoru plk. Pavlačka boje na UA zmiňoval. Právě jako příklad boje malých jednotek, které se umí a rozhodují sami v souvislosti s aktuální situací, kterou pochopitelně vyšší stupeň velení nemusí znát podrobně a v reálném čase.Skrýt celý příspěvek

  • Hetzer
    15:53 01.07.2022
    • Bratik
      17:01 01.07.2022

      Noha nohu mine,ale mina nohu ne.

      Noha nohu mine,ale mina nohu ne.

  • Danik
    15:33 01.07.2022

    Realita války a Putinova práce... Ať shoří v pekle hajzl.

    https://twitter.com/HeliosRunn...

    Realita války a Putinova práce... Ať shoří v pekle hajzl.

    https://twitter.com/HeliosRunn...

    • Jura99
      15:58 01.07.2022

      s tou ruskou chátrou žádné slitování. A blbečci typu cejkis nebo exministr zdravotnictví (!) Ivan David, kteří popírají ruské útoky na civilisty, ať zalezou a dají si facku.

      s tou ruskou chátrou žádné slitování. A blbečci typu cejkis nebo exministr zdravotnictví (!) Ivan David, kteří popírají ruské útoky na civilisty, ať zalezou a dají si facku.

      • Tino
        16:04 01.07.2022

        popoeranie utokov maju v popise prace....kedy ak nie teraz maju byt kremloboti uzitocni?....ak popiera utoky proletar zaveseny na dezinfe nie je to ok, ale je to pochopitelne uz ...Zobrazit celý příspěvek

        popoeranie utokov maju v popise prace....kedy ak nie teraz maju byt kremloboti uzitocni?....ak popiera utoky proletar zaveseny na dezinfe nie je to ok, ale je to pochopitelne uz tak intelektualne na urovni idota paseny dezinfo nema nadej sa vymanit z tejto pasce...ak tak robia autority je to vedoma cinnost....najcastejsie su nejako odmenovaniSkrýt celý příspěvek

    • Vlcak
      16:21 01.07.2022

      Teď nebudu slušný, bylo to heslo ze střední ale platí pořád i po 25 letech:

      "Ruské kurvy."

      Teď nebudu slušný, bylo to heslo ze střední ale platí pořád i po 25 letech:

      "Ruské kurvy."

    • Conquer
      17:06 01.07.2022

      Na to sa neda pozerat. Normalne mi ostalo makko. Mam syna zhruba v jej veku. Ked mi nejaky dezolat tvrdi, ze rusi utocia "chirurgicky presne", mam chut mu rozkopat ten jeho tupy ...Zobrazit celý příspěvek

      Na to sa neda pozerat. Normalne mi ostalo makko. Mam syna zhruba v jej veku. Ked mi nejaky dezolat tvrdi, ze rusi utocia "chirurgicky presne", mam chut mu rozkopat ten jeho tupy xich.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    15:19 01.07.2022

    Russian Nazi idiots try to mask the Crimean bridge with… FUME

    https://twitter.com/golub/stat...

    Russian Nazi idiots try to mask the Crimean bridge with… FUME

    https://twitter.com/golub/stat...

  • lm524a
    15:12 01.07.2022

    Ukraineinfo - CZ Ukrajina shromažďuje armádu dronů Fundraisingová platforma United24 společně s Generálním štábem ozbrojených sil Ukrajiny a Ministerstvem digitálních informací ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    Ukrajina shromažďuje armádu dronů
    Fundraisingová platforma United24 společně s Generálním štábem ozbrojených sil Ukrajiny a Ministerstvem digitálních informací oznámila zahájení projektu "Armáda dronů". Jedná se o program, který zahrnuje systematický nákup dronů, jejich opravu a provozní výměnu, stejně jako pilotní výcvikový kurz.
    Prvním úkolem projektu je nákup 200 průzkumných dronů pro Ozbrojené síly Ukrajiny a také sběr tisíců nejjednodušších dronů.
    Lidé z celého světa budou moci darovat finanční prostředky nebo dát svůj vlastní dron pro potřeby ozbrojených sil prostřednictvím vstupní stránky na webových stránkách United24.
    Svůj dron můžete poslat partnerům projektu — Help Ukraine Center v Polsku nebo do hubu v USA. Odtud bude dodán na Ukrajinu. Ukrajinci budou také moci poslat balík prostřednictvím jakékoli pobočky Nova Poshta. Bude nutné uvést kódová slova "dodávka pro Ozbrojené síly Ukrajiny "Armádě dronů" a provozovatel zásilku samostatně vydá.
    Prioritou projektu je 200 profesionálních bezpilotních leteckých komplexů taktické úrovně pro letecký průzkum. Takové drony mohou létat až 24 hodin ve vzdálenosti až 160 kilometrů a ve výšce až 5 kilometrů. Jsou vybaveny několika kamerami s termokamerou, snímači polohy a softwarem, a co je nejdůležitější - je obtížné si je všimnout, a proto je obtížné je sestřelit.
    Můžete darovat peníze nebo i drony s následujícími parametry:
    baterie s kapacitou alespoň 5000 mAh;
    dosah letu od 1 km;
    fotoaparát s rozlišením alespoň 20 MP;
    doba nabíjení max 30 minut;
    parametry fotografie - alespoň 5280x3956;
    parametry videa alespoň 3840x2160;
    nejlépe joystickem a dálkovým ovládáním.
    Termografická kamera by byla obrovským bonusem.
    Nezáleží na tom, zda je váš dron nový nebo starý, musí být pouze v provozuschopném stavu.

    https://u24.gov.ua/dronation?f...

    pozn. nedá se některými takovými drony i zahltit protivzdušná obrana?Skrýt celý příspěvek

    • Wolf:81
      15:36 01.07.2022

      Bude sa dat =)

      Bude sa dat =)

    • axoloth
      15:54 01.07.2022

      ja som to tu uz spominal, nech Ukrajinci kupuju skelety z Aliexpresu, dodaju tam co potrebuju alebo nech to niekomu zadaju a budu mat lacnych dronov niekolko armad ....

      ja som to tu uz spominal, nech Ukrajinci kupuju skelety z Aliexpresu, dodaju tam co potrebuju alebo nech to niekomu zadaju a budu mat lacnych dronov niekolko armad ....

    • samoempire
      16:52 01.07.2022

      Jeden takový dron se začne vyrábět na podzim switchblade 600 ostatní projekty jsou na roky...

      Jeden takový dron se začne vyrábět na podzim switchblade 600 ostatní projekty jsou na roky...

    • Cimbi
      19:41 01.07.2022

      Jistě že dá. Rusáci už se poučili a přenastavili radary tak, aby drony zachytily. Když z několika míst zvedneš třeba 10 malých dronů a pošleš je sledovat stejný cíl, tak než je ...Zobrazit celý příspěvek

      Jistě že dá. Rusáci už se poučili a přenastavili radary tak, aby drony zachytily.

      Když z několika míst zvedneš třeba 10 malých dronů a pošleš je sledovat stejný cíl, tak než je PVO udolá, je po palebném přepadu = drony odvedly svou práci. Dost možná se některé ještě vrátí.Skrýt celý příspěvek

  • AR10
    15:04 01.07.2022

    Zaujímavý príspevok na Galeeva o nemeckých technológiách v ruskej výrobe, hlavne ten prvý. Hoci je to podstatou skôr na ...Zobrazit celý příspěvek

    Zaujímavý príspevok na Galeeva o nemeckých technológiách v ruskej výrobe, hlavne ten prvý. Hoci je to podstatou skôr na zaplakanie:
    https://threadreaderapp.com/th...
    https://threadreaderapp.com/th...
    https://threadreaderapp.com/th... Skrýt celý příspěvek

    • Vlcak
      15:57 01.07.2022

      Ano, přesně jak v jednom z těch vláken má záběr z té Scholzovy tiskovky, kdy se vysměje novinářce do očí na dotaz, jestli může konkretizovat bezpečnostní garance pro Ukrajinu po ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, přesně jak v jednom z těch vláken má záběr z té Scholzovy tiskovky, kdy se vysměje novinářce do očí na dotaz, jestli může konkretizovat bezpečnostní garance pro Ukrajinu po válce... Njn, když skoro 100% CNC mašin ruských zbrojařů je od Siemense nebo Heidenhahnu, jak to má vypadat...Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      16:52 01.07.2022

      Je pravda že ruské zbrojní továrně mají kompletně německou techniku. Na druhé straně konflikt s rakouským výrobcem kompresorů je natolik vyděsil že asi udělali nějaké opatření v ...Zobrazit celý příspěvek

      Je pravda že ruské zbrojní továrně mají kompletně německou techniku. Na druhé straně konflikt s rakouským výrobcem kompresorů je natolik vyděsil že asi udělali nějaké opatření v tomto ohledu.Skrýt celý příspěvek

      • ImreSVK
        18:51 01.07.2022

        Nieco blizsie o tom konflikte?

        Nieco blizsie o tom konflikte?

        • Ján Paliga
          23:14 01.07.2022

          Konečne Ťa tu vidím. Môj dlh - klamný cieľ 9B899 Slúži na prekonanie protiraketovej obrany (kompleks sredstv preodolenja protivoraketnoj oborony) . Dĺžka je cca 50 cm, priemer ...Zobrazit celý příspěvek

          Konečne Ťa tu vidím.

          Môj dlh - klamný cieľ 9B899

          Slúži na prekonanie protiraketovej obrany (kompleks sredstv preodolenja protivoraketnoj oborony) . Dĺžka je cca 50 cm, priemer telesa 7 cm. Každé teleso je označené indexami 9B899 a 9N723, kde prvý index je označenie klamného cieľa, druhý index označuje jeho príslušnosť ku strele 9M723. Je vyrábaný Centrálnym vedecko-výskumným rádiotechnickým inštitútom akademika A. I. Berga. V dokumentoch CNIRTI je označovaný ako "Sistema 200M". Každá strela 9M723 nesie šesť klamných cieľov, ktoré sú vypúšťané z otvorov na zadnej časti rakety. Tie sú počas letu zakryté krytmi. Cieľ kombinuje pravdepodobne tri druhy činnosti - tvarom vytvára klamné radarové odrazy, nesie vysokoteplotnú svetlicu, ktorá vytvára IČ stopu a tretia činnosť je aktívne rádiolokačné rušenie dvoma vstavanými rádiovými vysielačmi dvoch rôznych frekvenčných pásem.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    14:37 01.07.2022

    Nový NGŠ AČR gen. Karel Řehka: “Armáda je od toho, aby bojovala, a pokud nebojuje, má se na boj připravovat. V této roli je armáda nezastupitelná. Za svůj primární úkol považuji ...Zobrazit celý příspěvek

    Nový NGŠ AČR gen. Karel Řehka:

    “Armáda je od toho, aby bojovala, a pokud nebojuje, má se na boj připravovat. V této roli je armáda nezastupitelná. Za svůj primární úkol považuji zajistit, aby, až bude potřeba, armáda byla připravená a v boji obstála! Budeme se muset neustále učit, bedlivě sledovat rychlý vývoj operačního prostředí a dokázat se mu přizpůsobovat.”

    https://twitter.com/ArmadaCR/s...

    Tak teď snad klapne i výběr prezidenta a ex-speciál bude sedět nejen na Kulaťáku, ale i na hradě.Skrýt celý příspěvek

    • Profesor
      15:23 01.07.2022

      Ad 1)
      Super, lépe se to říct nedalo. Jako ajťák ví, že je potřeba se neustále učit.

      Ad 2)
      Tady si tak úplně jistý nejsem.

      Ad 1)
      Super, lépe se to říct nedalo. Jako ajťák ví, že je potřeba se neustále učit.

      Ad 2)
      Tady si tak úplně jistý nejsem.

      • Scotty
        15:46 01.07.2022

        On úplně ajťák není.

        On úplně ajťák není.

        • Profesor
          16:36 01.07.2022

          Striktně vzato máte pravdu. Já to spíš myslel tak, že v NÚKIB pochopil, jak jsou některé věci dynamické a je potřeba rychle reagovat. A to platí i pro vojenskou problematiku. Něco ...Zobrazit celý příspěvek

          Striktně vzato máte pravdu. Já to spíš myslel tak, že v NÚKIB pochopil, jak jsou některé věci dynamické a je potřeba rychle reagovat. A to platí i pro vojenskou problematiku. Něco mi říká, že s ním se AČR nebude připravovat na minulou válku.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            16:54 01.07.2022

            Vzhledem k jeho minulosti u 601 skss (u SOF je přece jen ten progress a dynamika rozvoje jiná než u konvenčních sil) myslím, že měl dobrou průpravu ještě před NÚKIBem.

            Vzhledem k jeho minulosti u 601 skss (u SOF je přece jen ten progress a dynamika rozvoje jiná než u konvenčních sil) myslím, že měl dobrou průpravu ještě před NÚKIBem.

          • petres
            17:57 01.07.2022

            Jinak doporučuji čerstvě vydanou knihu Navzdory od Petra Matouše. Velice čtivě sepsáno, co zažil se "Šestkou". A Charlie (Karel Řehka) tam ve zmínkách vychází velice dobře.

            Jinak doporučuji čerstvě vydanou knihu Navzdory od Petra Matouše. Velice čtivě sepsáno, co zažil se "Šestkou". A Charlie (Karel Řehka) tam ve zmínkách vychází velice dobře.

          • Maximus
            18:14 01.07.2022

            Novy náčelnik GŠ Řehka je mimořádně progresivní a schopny velitel. Naše armáda nemá lepšího.

            V něm vidím obrovskou šanci pro AČR a tuto republiku!!!

            Novy náčelnik GŠ Řehka je mimořádně progresivní a schopny velitel. Naše armáda nemá lepšího.

            V něm vidím obrovskou šanci pro AČR a tuto republiku!!!

    • Scotty
      15:47 01.07.2022

      "Jsem hluboce přesvědčen, že armáda je od toho, aby bojovala, a pokud nebojuje, má se na boj připravovat. To je hlavní role armády a jediná role, ve které je armáda ...Zobrazit celý příspěvek

      "Jsem hluboce přesvědčen, že armáda je od toho, aby bojovala, a pokud nebojuje, má se na boj připravovat. To je hlavní role armády a jediná role, ve které je armáda nezastupitelná," řekl. Za svůj primární úkol proto považuje zajistit, aby, až to bude potřeba, česká armáda byla na boj připravena a obstála v něm.

      Řehka poznamenal, že se armáda za poslední roky značně zmodernizovala a změnila nejen ve vybavení, ale hlavně v myšlení lidí na všech úrovních. Vojáci podle něj opakovaně dokázali, že se na ně lidé mohou v krizových situacích spolehnout.

      Řehka řekl, že v poslední době nastala i vzhledem k otřesné válce v Evropě radikální změna bezpečnostního prostředí, kterou nelze ignorovat. "Přestože jsou modernizace a rozvoj naší armády promyšlené a dobře nastavené, již nyní dochází a dále bude docházet k zásadním změnám požadavků na armády jak na alianční, tak na národní úrovni," uvedl.

      To podle něj bude mít vliv na další přípravu a rozvoj armády. "Budeme se muset více zaměřit na okamžitou bojeschopnost armády a připravenost k nasazení v kratších časových lhůtách, než jsme byli doposud zvyklí. Zvýší se nároky na připravenost každého vojáka, strategickou flexibilitu armády jako celku," poznamenal. Armáda se podle něj bude muset neustále učit, bedlivě sledovat vývoj operačního prostředí a dokázat se mu přizpůsobovat.

      Slíbil pokračovat v nastavené modernizaci i přípravu na boj "té nejvyšší intenzity". Za jeden z nejpalčivějších úkolů považuje přezbrojení těžké brigády, a to nejen odkládaný nákup bojových vozidel pěchoty, ale i dalších souvisejících projektů. Připomněl také další modernizační projekty jako nákup tanků nebo stíhacích letadel. Zdůraznil i nutnost čelit hybridním hrozbám a připravovat se na boj ve všech doménách, tedy vedle země a vzduchu také v kybernetické doméně, v informačním prostředí, elektromagnetickém spektru a ve vesmíru. Poznamenal, že každá budoucí válka se bude odehrávat ve všech těchto doménách současně.

      Řekl, že armáda musí modernizovat kromě techniky i způsoby boje a myšlení. "Především budeme rozvíjet to nejcennější, co máme - naše vojáky," řekl. Zaměřit se chce na výchovu a výcvik každého vojáka. "Válku nevyhrávají zbraně, válku vyhrávají vojáci," uvedl.
      https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

      • Maximus
        17:04 01.07.2022

        Nový náčelník generálního štábu Karel Řehka je nejlepší možná volba. Člověk pod jehož velenim se da vyrazit na misi do pekla a zase zpět. Spolu s novym nacelnikem VP Otakarem ...Zobrazit celý příspěvek

        Nový náčelník generálního štábu Karel Řehka je nejlepší možná volba. Člověk pod jehož velenim se da vyrazit na misi do pekla a zase zpět.
        Spolu s novym nacelnikem VP Otakarem Foltynem vidim konečně cestu kdy začne tlustym kapřikům na GŠ konečně vojna a armada bude efektivnější, silnější i méně prolezla klientelismem a korupcí.Skrýt celý příspěvek

        • Nesher
          17:51 01.07.2022

          Jediné co mi na tom vadí, že půjde nejpozději v 53 (v nejlepším věku pro generála do výslužby). Ale mohlo by to konečně odstartovat trend v rámci něhož se na nejvyšší funkce ...Zobrazit celý příspěvek

          Jediné co mi na tom vadí, že půjde nejpozději v 53 (v nejlepším věku pro generála do výslužby). Ale mohlo by to konečně odstartovat trend v rámci něhož se na nejvyšší funkce dostanou mladší lidé co znají ČSLA jen z vyprávění.Skrýt celý příspěvek

      • TF_HU
        17:21 01.07.2022

        Když nastupoval general Opata, všichni taky věřili v zásadní změny, tlustší kapři, nebo dinosauři snad už byli odejiti

        Když nastupoval general Opata, všichni taky věřili v zásadní změny, tlustší kapři, nebo dinosauři snad už byli odejiti

        • Scotty
          17:55 01.07.2022

          Pořád je tam dost lidí kteří jsou spíš chovní než tažní. Řehka toho na GŠ moc nestrávil a tak nebude "deformovaný" prostředím. Navíc on sám neměl problém odejít a tak dobře chápe ...Zobrazit celý příspěvek

          Pořád je tam dost lidí kteří jsou spíš chovní než tažní. Řehka toho na GŠ moc nestrávil a tak nebude "deformovaný" prostředím.
          Navíc on sám neměl problém odejít a tak dobře chápe že armáda není zaopatřovací ústav.Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            07:15 02.07.2022

            Mohl byste lépe definovat ty kapry a dinosaury. Dík. Ten můj příspěvek nebyl celý. On neodešel sám... Libi se mi, jak civilove mluví o zaopatrovacim ústavu, zajímalo by mě, kde ...Zobrazit celý příspěvek

            Mohl byste lépe definovat ty kapry a dinosaury. Dík. Ten můj příspěvek nebyl celý.

            On neodešel sám...

            Libi se mi, jak civilove mluví o zaopatrovacim ústavu, zajímalo by mě, kde chcete brát zkušené vojáky.Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            07:22 02.07.2022

            K těm kaprum a změně myšlení. Slyšel někdo o tom, co se událo na Slovensku? Všimněte si, kam bude posazen Zelinka...tak asi tak o změně myšlení v Armádě.

            K těm kaprum a změně myšlení. Slyšel někdo o tom, co se událo na Slovensku? Všimněte si, kam bude posazen Zelinka...tak asi tak o změně myšlení v Armádě.

        • Maximus
          18:20 01.07.2022

          Opata byl lepší nez vetsina jeho předchůdců, ale osobně jsem v ten spravny zatah na kapriky nevěřil. Myslim, že se dočkáme medialnich utoku na noveho náčelníka GŠ, protože ...Zobrazit celý příspěvek

          Opata byl lepší nez vetsina jeho předchůdců, ale osobně jsem v ten spravny zatah na kapriky nevěřil.

          Myslim, že se dočkáme medialnich utoku na noveho náčelníka GŠ, protože nekterym lidem šáhne na dobré bydlo.Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            07:19 02.07.2022

            Ale hovno. To se v Armádě takto neděje. Zajímalo by mě, co si Civil představuje tím zatahem na kapriky. Fakt máte pocit, že jsou stavby plně nějakých kaprů, dinosaurů? Tušíte ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale hovno. To se v Armádě takto neděje. Zajímalo by mě, co si Civil představuje tím zatahem na kapriky. Fakt máte pocit, že jsou stavby plně nějakých kaprů, dinosaurů? Tušíte vůbec, jak ten systém karier musí fungovat? Máte pocit, že voják s 20 letou praxi, zkušenostmi z operaci a zahraničí je kaprem? Víte jaký problém armáda řeší v oblasti personálu? Domnívám se, že většina zde ani netuší a stále píše o kaprech apod.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            18:23 02.07.2022

            Sorry TF_HU: S poměry na "kulaťáku" v době před Opatou jsem byl seznámen docela dobře i osobně. Samozřejmě je to nesrovnatelné s dobou, kdy tam náměstkoval ještě Kalousek. Při ...Zobrazit celý příspěvek

            Sorry TF_HU: S poměry na "kulaťáku" v době před Opatou jsem byl seznámen docela dobře i osobně. Samozřejmě je to nesrovnatelné s dobou, kdy tam náměstkoval ještě Kalousek. Při vzpomínkách pamětníků začíná člověk mnohé chápat a být rád, že nám ještě nějaká armáda zůstala :-))).Skrýt celý příspěvek

      • TF_HU
        17:23 01.07.2022

        Jedním z běžných problémů je držení služebních pohotovosti...kdy armáda dělá vše pro to, aby nemusela pohotovost proplacet. Myšlení v Armádě se moc nemění. Bych mohl vyprávět. Tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Jedním z běžných problémů je držení služebních pohotovosti...kdy armáda dělá vše pro to, aby nemusela pohotovost proplacet.

        Myšlení v Armádě se moc nemění. Bych mohl vyprávět. Tak snad některé koncepty konečně dostanou zelenou.Skrýt celý příspěvek

    • 2DaChoppa
      22:11 01.07.2022

      v roce 2022 má AČR svůj projekt výstrojního eshopu stále ve zkušebním provozu. Takže asi tak cyber jsme.

      v roce 2022 má AČR svůj projekt výstrojního eshopu stále ve zkušebním provozu. Takže asi tak cyber jsme.

      • TF_HU
        07:16 02.07.2022

        Přesně. Přitom už armáda několikrát prohlásila, že ho spustila.

        Přesně. Přitom už armáda několikrát prohlásila, že ho spustila.

  • greenBelt
    14:27 01.07.2022

    Prý to nejde. EU v červnu poprvé dovezla více plynu z USA než z Ruska, uvedl šéf ...Zobrazit celý příspěvek

    Prý to nejde.

    EU v červnu poprvé dovezla více plynu z USA než z Ruska, uvedl šéf IEA

    https://oenergetice.cz/komodit... Skrýt celý příspěvek

    • michalbb
      14:43 01.07.2022

      To je k tomu "držaniu si klobúka", s ktorým tu ten jeden tragéd do diskusie stále prichádza. Európa brala zemný plyn z Ruska, pretože to bolo lacné a pohodlné. Nebola tlačená do ...Zobrazit celý příspěvek

      To je k tomu "držaniu si klobúka", s ktorým tu ten jeden tragéd do diskusie stále prichádza. Európa brala zemný plyn z Ruska, pretože to bolo lacné a pohodlné. Nebola tlačená do intenzívnej diverzifikácie. Na druhej strane je Európa natoľko silná, že keď už na to príde, tak riešenia vie nájsť prekvapivo rýchlo. Tak to bude aj s plynom. Bude to možno drahšie, ale že by sme tu v zime mrzli? Sotva...Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        16:50 01.07.2022

        Zima bude těžká ale jenom letošní. Ceny plynu přilákají spousty dalších producentů.

        Zima bude těžká ale jenom letošní. Ceny plynu přilákají spousty dalších producentů.

      • Cimbi
        19:47 01.07.2022

        Tak proto tu ten "tragéd Č." zase včera ten plyn předhodil.

        Dozvěděl se z velitelství o tomto...

        Tak proto tu ten "tragéd Č." zase včera ten plyn předhodil.

        Dozvěděl se z velitelství o tomto...

    • Clanek
      14:57 01.07.2022

      A jde to i Ad hoc. Treba reditel SPP na Slovensku uvedl, ze zvladli promptne reagovat na to, ze Gazprom snizil dodavky o polovinu prikoupenim dalsi LNG lodi (nad ramec nekolika jiz ...Zobrazit celý příspěvek

      A jde to i Ad hoc. Treba reditel SPP na Slovensku uvedl, ze zvladli promptne reagovat na to, ze Gazprom snizil dodavky o polovinu prikoupenim dalsi LNG lodi (nad ramec nekolika jiz drive nasmlouvanych lodi), ktera uz ma nasmlouvane i vylozeni a dopravu na SVK a plneni zasobniku tak pokracuje i kdyz Gazprom snizil dodavky do EU prave na takovou uroven, ktera je jinak rovna aktualni spotrebe (prave ve snaze zabranit naplneni zasobniku).
      A takhle na sve bezpecnosti makaj vsichni, az se mi dere do ust "no, takovejch let to neslo a ted to najednou jde".
      No a tomu latentnimu rusakovi co se tu odbavuje na tom jak tu bude zle nakonec zustanou jen oci pro plac. Znovu. Poprve mu zustali kdyz se ukazalo ze slavna ruska armada je PR obr v padesatilete technice bez veleni a taktiky. No a s plynem a ropou zazije repete...

      EDIT: jeste link
      https://ekonomika.pravda.sk/en... Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      15:49 01.07.2022

      To je ovšem proto že jediný funkční plynovod z Ruska jede na sotva 40%. Zatím dovoz LNG ani zdaleka nestačí.

      To je ovšem proto že jediný funkční plynovod z Ruska jede na sotva 40%. Zatím dovoz LNG ani zdaleka nestačí.

      • Nezmar
        16:38 01.07.2022

        Presne! Ten graf hovori jasne: To, ze dodavka z USA predehnala dodavku z ruska, je hlavne dano enormnim poklesem dodavek z ruska ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne! Ten graf hovori jasne: To, ze dodavka z USA predehnala dodavku z ruska, je hlavne dano enormnim poklesem dodavek z ruska https://twitter.com/fbirol/sta... Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          19:51 01.07.2022

          Rus chtěl podržet poloprázdné zásobníky, aby nás držel za koule. Rychlým plněním si EU kupovala čas na přechod na jiné dodavatele... Nedavno jsem psal, že by bylo fajn, kdyby až ...Zobrazit celý příspěvek

          Rus chtěl podržet poloprázdné zásobníky, aby nás držel za koule.

          Rychlým plněním si EU kupovala čas na přechod na jiné dodavatele...

          Nedavno jsem psal, že by bylo fajn, kdyby až Rus zase navýší kapacitu NA1, aby mu EU řekla, že se nemusí obtěžovat.
          No, ještě chvilku a budu mít radost ;-)Skrýt celý příspěvek

    • Studebaker
      20:47 01.07.2022

      dalsi genialny tah voccu.... da zarobit americkym plynovym spolocnostiam.

      dalsi genialny tah voccu.... da zarobit americkym plynovym spolocnostiam.

  • Danik
    14:24 01.07.2022

    Tak ruská centrální banka představila novou 100-rublovou bankovku s motivem památníku sovětského vojáka, jenže... jelikož ATMka a obchodní pokladny nejdou updatovat, aby nové ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ruská centrální banka představila novou 100-rublovou bankovku s motivem památníku sovětského vojáka, jenže... jelikož ATMka a obchodní pokladny nejdou updatovat, aby nové bankovky rozpoznaly, nic se do oběhu dávat nebude. Proč nejdou updatovat ptáte se? Inu... hahaha, tahle je země je ztracená.

    100% ruských obchodních pokladen je import... Nuže sankce opět posílily velké samostatné rusko.Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      14:26 01.07.2022

      yeaaaaah...skoro som sa ušúľaľ, v tom rusku to musia riadiť voľajaky novodobí úderníci v monterkach.

      yeaaaaah...skoro som sa ušúľaľ, v tom rusku to musia riadiť voľajaky novodobí úderníci v monterkach.

    • Sergej7490
      14:43 01.07.2022

      No co, postavia tam babusku a ta bude nove bankovky vydavat osobne. Pri kazdom bankomate. A tym sa zvysi zamestnanost.
      A zasa vyhrali nad prehnitym zapadom !

      No co, postavia tam babusku a ta bude nove bankovky vydavat osobne. Pri kazdom bankomate. A tym sa zvysi zamestnanost.
      A zasa vyhrali nad prehnitym zapadom !

    • alter01
      14:45 01.07.2022

      Vot eto Rossia !

      Vot eto Rossia !

    • Rase
      14:58 01.07.2022

      Nemáte náhodou zdroj, ať tu novinu pošlu dál? :-D

      Nemáte náhodou zdroj, ať tu novinu pošlu dál? :-D

    • DanCZer
      16:11 01.07.2022

      Když jsem byl v roce 1985 v SSSR na území dnešní Ukrajiny, v obchodech místo pokladem používali "sčoty" - kuličková počítadla, která u nás nosí děti v první třídě do školy. Dřevo ...Zobrazit celý příspěvek

      Když jsem byl v roce 1985 v SSSR na území dnešní Ukrajiny, v obchodech místo pokladem používali "sčoty" - kuličková počítadla, která u nás nosí děti v první třídě do školy. Dřevo na Sibiři mají, tak se k tomu vrátí...Skrýt celý příspěvek

      • Lars
        17:09 01.07.2022

        No tady pozor, na tom sčotu se dá počítat velmi rychle překvapivá spousta věcí, pokud to člověk umí.

        No tady pozor, na tom sčotu se dá počítat velmi rychle překvapivá spousta věcí, pokud to člověk umí.

        • Ján Paliga
          23:32 01.07.2022

          Presne tak, kdo umí, umí, kdo neumí, čumí.... :) Dávno som sa tiež z toho smial, ale dosmial som sa, keď som videl, že "umí"... :)

          Presne tak, kdo umí, umí, kdo neumí, čumí.... :) Dávno som sa tiež z toho smial, ale dosmial som sa, keď som videl, že "umí"... :)

      • Supafly
        00:46 02.07.2022

        dřevo je fajn, ale neyrobí si ty dráty, na kterých jsou kuličky sčotu navlíknuty :D sorry, not sorry...

        dřevo je fajn, ale neyrobí si ty dráty, na kterých jsou kuličky sčotu navlíknuty :D sorry, not sorry...

    • Nezmar
      16:45 01.07.2022

      Tohle muze byt jeste vtipne: Vim, ze nas ted vsude "krmi" tim, ze rusko je v deflaci, a budou muset nucene devalvovat. V pripade, ze by se jim povedlo devalvovat na skutecnou ...Zobrazit celý příspěvek

      Tohle muze byt jeste vtipne: Vim, ze nas ted vsude "krmi" tim, ze rusko je v deflaci, a budou muset nucene devalvovat. V pripade, ze by se jim povedlo devalvovat na skutecnou hodnotu rublu, pak ruska centralni banka ztraci moznost pridavani nul:)Skrýt celý příspěvek

  • TN12
    14:03 01.07.2022

    Korejské (nikoli japonské, edit) loděnice DSME zrušily Sovcomflotu druhou ze tří objednaných LNG tankerů stavěných pro Severní cestu. Důvodem je nezaplacení ve stanovením ...Zobrazit celý příspěvek

    Korejské (nikoli japonské, edit) loděnice DSME zrušily Sovcomflotu druhou ze tří objednaných LNG tankerů stavěných pro Severní cestu. Důvodem je nezaplacení ve stanovením termínu:
    https://lngprime.com/asia/dsme...

    Že jde o Sovcomflot potvrzuje tento placený článek: https://www.tradewindsnews.com... Skrýt celý příspěvek

    • TN12
      14:08 01.07.2022

      O Severní cestě byl článek i zde na AN, jde o stěžejní ruský projekt pro export plynu formou LNG do Asie (Japonsko, Korea). Nápad to byl dobrý, dával smysl i ekonomicky.

      O Severní cestě byl článek i zde na AN, jde o stěžejní ruský projekt pro export plynu formou LNG do Asie (Japonsko, Korea). Nápad to byl dobrý, dával smysl i ekonomicky.

  • greenBelt
    14:01 01.07.2022

    Rozhovor s Kissingerem na téma Ukrajina. Snad to už nebylo. ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozhovor s Kissingerem na téma Ukrajina. Snad to už nebylo.

    https://www.novinky.cz/valka-n... Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      15:12 01.07.2022

      Jako jde vidět, že má "nějaké" velké zkušenosti.

      Jako jde vidět, že má "nějaké" velké zkušenosti.

    • Jan Padesátýpátý
      15:35 01.07.2022

      Kissinger opakuje mantru Kremlu: Citace z článku: Otázku Krymu považuje za poněkud odlišnou, protože „jeho vztah k regionu je jiný než čistě ukrajinský, protože byl po staletí ...Zobrazit celý příspěvek

      Kissinger opakuje mantru Kremlu:

      Citace z článku:
      Otázku Krymu považuje za poněkud odlišnou, protože „jeho vztah k regionu je jiný než čistě ukrajinský, protože byl po staletí ruský”.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        16:21 01.07.2022

        To je hrozná blbost, spíš byl staletí turecký, ale doopravdy to byla taková komplikovaná multikulturní společnost, která nezvládla konkurenci s absolutistickými státy.

        To je hrozná blbost, spíš byl staletí turecký, ale doopravdy to byla taková komplikovaná multikulturní společnost, která nezvládla konkurenci s absolutistickými státy.

    • Supafly
      00:47 02.07.2022

      bhžl Kissinger je pouhý stařec, trpící demencí...

      bhžl Kissinger je pouhý stařec, trpící demencí...

  • Profesor
    13:55 01.07.2022

    https://www.vitalykuzmin.net/M... Důkaz, že Rusové jsou vypatlanci, aneb testík z vojenské historie. Možná trochu off topic, ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.vitalykuzmin.net/M...

    Důkaz, že Rusové jsou vypatlanci, aneb testík z vojenské historie.

    Možná trochu off topic, ale neodolal jsem.Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    13:51 01.07.2022

    Tak si dáme další várku hloupých osobních útoků od zdejších pseudodemokratů. Pro ostatní hezké shrnutí aktuálního stavu energetické krize. Držme si ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak si dáme další várku hloupých osobních útoků od zdejších pseudodemokratů.

    Pro ostatní hezké shrnutí aktuálního stavu energetické krize. Držme si klobouky.

    https://vlkovobloguje.wordpres... Skrýt celý příspěvek

    • lm524a
      13:56 01.07.2022

      lol

      lol

    • waggon
      13:59 01.07.2022

      PROSÍM NEKRMIT

      PROSÍM NEKRMIT

    • Danik
      14:03 01.07.2022

      Šel jsem do toho openminded, vracel jsem se (jak by řekli slovenští přátelé) "zgrcaný" "blog obyčejných lidí pro obyčejné lidi o politice, ekonomii, fotbálku a všem ostatním, čím ...Zobrazit celý příspěvek

      Šel jsem do toho openminded, vracel jsem se (jak by řekli slovenští přátelé) "zgrcaný"

      "blog obyčejných lidí pro obyčejné lidi o politice, ekonomii, fotbálku a všem ostatním, čím žije současná Česká nebo Slovenská republika" Tomu říkám kvalitní ekonomické médium.

      Taky jsem se koukl na ty "Fakta o Ukrajině" aneb Rusko za nic nemůže... Šándor, Němci, Parlamentní listy kam se člověk podívá, NATO slíbilo, že se nebude rozšiřovat na východ (tisíckrát vyvrácené) a vlastně Rusko chudák k tomu bylo dotlačeno.

      Už mě nebavíš a jdeš do bloku a vyzívám zbytek udělat to samé.Skrýt celý příspěvek

    • VictorAlphaCharlie
      14:04 01.07.2022

      A?

      A?

    • Klimesov
      14:07 01.07.2022

      Jako musím uznat, že tenhle anonymní bloger má opravdu názor ke všemu. A to je tak vše co jsem si z toho odkazu vzal :-)

      Jako musím uznat, že tenhle anonymní bloger má opravdu názor ke všemu. A to je tak vše co jsem si z toho odkazu vzal :-)

    • IS-3
      14:16 01.07.2022

      Omylem jsem ti dal palec nahoru, čímž jsi mi nechtěně zkazil den.

      Omylem jsem ti dal palec nahoru, čímž jsi mi nechtěně zkazil den.

    • greenBelt
      14:16 01.07.2022

      DAX 2 procenta do mínusu. Zdrcující.

      Co třeba toto? Meč iluminátů.

      https://twitter.com/aeronet_cz...

      DAX 2 procenta do mínusu. Zdrcující.

      Co třeba toto? Meč iluminátů.

      https://twitter.com/aeronet_cz...

    • Badysak
      14:40 01.07.2022

      Víte že klikáním na jeho odkazi necháváte vydělat na reklamách jeho kolegům?

      Víte že klikáním na jeho odkazi necháváte vydělat na reklamách jeho kolegům?

    • Korzar21
      14:57 01.07.2022

      Takze uz vieme, kam chodis na tie zvasty.

      Takze uz vieme, kam chodis na tie zvasty.

    • McCoolie16
      15:08 01.07.2022

      Iracionalne nadhodnoceme burzovni kurzy vlivem nizkych FED a EZB urokovch sazeb se vraceji do normalu. Realitni bubliny jsou pred splasknutim a ano Nemecka zavislost na ...Zobrazit celý příspěvek

      Iracionalne nadhodnoceme burzovni kurzy vlivem nizkych FED a EZB urokovch sazeb se vraceji do normalu. Realitni bubliny jsou pred splasknutim a ano Nemecka zavislost na teroristickem Rusku se vymstila. Ale ze Rusko je rozvojova zeme, vlaste jenom cerpaci stanice zapadu zustava stale platne. A ekonomicke a vojenske srazeni Ruska na kolena je jenom otazkou casu. A na tom nezmeni nic ani tento tendencni clanek radobyekonoma.Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      15:17 01.07.2022

      Precital som si tu pseudo-analyzu a moja strucna reakcia je: to ze DAX, CAC40, STOXX, S&P500 alebo NASDAQ padaju neznamena vobec nic. Naopak, je to skvela obchodna prilezitost. ...Zobrazit celý příspěvek

      Precital som si tu pseudo-analyzu a moja strucna reakcia je: to ze DAX, CAC40, STOXX, S&P500 alebo NASDAQ padaju neznamena vobec nic. Naopak, je to skvela obchodna prilezitost. Ked padnu este akcie o 10% nizsie, tak kupim akcie S&P alebo NASDAQ aspon za 30k Euro s leverage 1:3 a rok ci tri ich predam.Skrýt celý příspěvek

    • mthiel
      15:58 01.07.2022

      Ne pane doktore, agresivní trol jste Vy. Stačí si přečíst první větu, kterou vyjadřujete jaké očekávání máte od Vašeho příspěvku. Podle ní je Vaším cílem vyvolat negativní emoce. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ne pane doktore, agresivní trol jste Vy. Stačí si přečíst první větu, kterou vyjadřujete jaké očekávání máte od Vašeho příspěvku. Podle ní je Vaším cílem vyvolat negativní emoce. Takže trolit. Ne diskutovat.Skrýt celý příspěvek

    • Spalda
      16:19 01.07.2022

      No jistěěěěěě...............

      https://www.youtube.com/watch?...

      No jistěěěěěě...............

      https://www.youtube.com/watch?...

    • Cimbi
      19:59 01.07.2022

      Budeš moc smutný, až Rus zjistí, že EU se vydírat plynem nenechá. Navýší kapacitu NS2 na 100% a EU řekne, že víc než 40% není třeba, páč už má nakoupeno odjinud :-D Už v červnu ...Zobrazit celý příspěvek

      Budeš moc smutný, až Rus zjistí, že EU se vydírat plynem nenechá.
      Navýší kapacitu NS2 na 100% a EU řekne, že víc než 40% není třeba, páč už má nakoupeno odjinud :-D

      Už v červnu USA sama nahradila víc než 40% kapacity NS1 pomocí LNG.

      V červenci to bude zase víc, pak víc, do toho Norové, asi i Venezuela...

      Na jaře nebude NS1 vůbec potřeba, uvidíš.Skrýt celý příspěvek

    • Supafly
      00:49 02.07.2022

      cejkis: jseš jenom idiot, nebo tě nekdo platí za ty kidy? :D

      cejkis: jseš jenom idiot, nebo tě nekdo platí za ty kidy? :D

  • Danik
    13:51 01.07.2022

    Ruský automobilový průmysl byl výrazně posilněn sankcemi. Gratulace do Mordoru. Automobile manufacturing in Russia (thousands) Dec 2021: 126,0 Jan 2022: 95,1 Feb 2022: ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský automobilový průmysl byl výrazně posilněn sankcemi. Gratulace do Mordoru.

    Automobile manufacturing in Russia (thousands)
    Dec 2021: 126,0
    Jan 2022: 95,1
    Feb 2022: 108,0
    Mar 2022: 40,9
    Apr 2022: 19,9
    May 2022: 3,7
    Out of 24 plants operational before February 24, only two left.

    https://twitter.com/ABarbashin... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      16:49 01.07.2022

      Pred vojnou mi jeden rus na Twitter tvrdil že mají na to se úplně odstřihnout od západu v automobilovém průmyslu. Moc se mi nezdálo. Ani takové Německo se nemůže úplně ...Zobrazit celý příspěvek

      Pred vojnou mi jeden rus na Twitter tvrdil že mají na to se úplně odstřihnout od západu v automobilovém průmyslu. Moc se mi nezdálo. Ani takové Německo se nemůže úplně odstřihnout....
      Tady je vidět že Rusové uvěřili vlastní propagandě. Jsme samostatní, máme rezervy a než se západ vzbudí budeme u Berlína.
      Zatím zavřené továrny nejsou problém. Požádají si o státní podporu, vyplácejí mzdy a podobně. Problém nastane na podzim kdy jich hodně zavře na dobro.Skrýt celý příspěvek

      • Supafly
        00:50 02.07.2022

        však mají na to se odstřihnout z car industry. jen nebudou vyrábět auta no, bóže... :D

        však mají na to se odstřihnout z car industry. jen nebudou vyrábět auta no, bóže... :D

  • Karol.Melichercik
    13:43 01.07.2022

    Ďalší klinec do ekonomickej rakvy Federácie Orkov. Projekt na ťažbu zemného plynu Sakhalin 2 bol projektom Gazpromu 50%+1 akcia, 27,5%Shell a zvyšok Mitsui a Mitshubishi. Shell ...Zobrazit celý příspěvek

    Ďalší klinec do ekonomickej rakvy Federácie Orkov.

    Projekt na ťažbu zemného plynu Sakhalin 2 bol projektom Gazpromu 50%+1 akcia, 27,5%Shell a zvyšok Mitsui a Mitshubishi. Shell sa nedavno kvoli sankciam rozhodol svoj podiel odpredat. Japonci kvoli strategickej dodavke plynu pre Japonsko sa rozhodli zostat.

    Teraz Kremlinčuk (maly vladca Kremlu) podpisal dekret podla ktoreho prechadzaju vsetky prava a zavazky na novu firmu. Ale zahranicný akcionari musia cakat na stanovisko Kremla co bude s ich podielmi. Ak Kremel nebude suhlasit ich podiely preda a prostriedky budu bud zaslane akcionarom alebo budu pouzite na uhradu blizsie nespecifikovanych skod, WTF?

    Shell vraj rokuje o odpredaji nejakym Indom.

    No nechcem poucovat sudruhov ale Indovia im nebudu schopni dodat klucove technologie pre tazbu a dodavku, to vedia iba z Oil&Gas biznisu v ramci UK a USA, Japonci a nieco Taliani a Nemci.Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      13:44 01.07.2022
    • Al Capone
      14:21 01.07.2022

      Hodně se tu poukazuje na to že rusák bez západních technologií nemůže otevírat nová ložiska atd. Neví někdo jak se to dělalo za sovětského svazu? Kde ten bral potřebné technologie? Zobrazit celý příspěvek

      Hodně se tu poukazuje na to že rusák bez západních technologií nemůže otevírat nová ložiska atd.
      Neví někdo jak se to dělalo za sovětského svazu? Kde ten bral potřebné technologie?Skrýt celý příspěvek

      • Karol.Melichercik
        14:48 01.07.2022

        Co viem tak na prepravu a stláčanie plynu boli volakedy na Slovensku klasicke kompresory ČKD taka hromada ocele s menšín vykonom. Na vykon dvoch plynových turbin (co je v podstate ...Zobrazit celý příspěvek

        Co viem tak na prepravu a stláčanie plynu boli volakedy na Slovensku klasicke kompresory ČKD taka hromada ocele s menšín vykonom. Na vykon dvoch plynových turbin (co je v podstate letecky motor) musela byt hala so zhruba 10 takymi kompresormi a zapojenymi za sebou ktore postupne zysovali tlak.
        Ale určite veci pre bezpečnosť ťažby a skladovania a najmä efektivitu nenahradia. Skrátka ťažba bude ekonomicky omnoho menej efektívna a za druhé tým že sa sťahujú z tohto odvetvia veľké firmy tak bude Rusko potrebovať omnoho viac prostriedkov aby udržalo ťažbu na tomto výkone. Podľa mňa do pol roka stratia významne kapacitu pre ťažbu a nebudú vedieť ako ďalej rovnako pri lietadlách.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          15:03 01.07.2022

          Veľmi sa mýliš , ČK*D kompresory boli o niečo lepší šunt ako ruské kompresory ! Ak už chceš byť za múdreho . U nás boli na plynovodoch tiež kopresory s plynovými turbínami . Ale u ...Zobrazit celý příspěvek

          Veľmi sa mýliš , ČK*D kompresory boli o niečo lepší šunt ako ruské kompresory !
          Ak už chceš byť za múdreho . U nás boli na plynovodoch tiež kopresory s plynovými turbínami . Ale u nás turbíny niekedy v 70 rokoch vymenili za "obyčajné " eletromotry Demag / fuj zase tie špiny kapitalistické/ a plyn sme si nechali.Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        14:50 01.07.2022

        Tipujem ze na zapade. Dokonca kvoli tomu nastal aj drobny rozkol medzi Fr a a USA, kedy FR odmietlo nedodat plynove/ropne potrubie do Zssr a na oplatku USA embargovali akysi ...Zobrazit celý příspěvek

        Tipujem ze na zapade.
        Dokonca kvoli tomu nastal aj drobny rozkol medzi Fr a a USA, kedy FR odmietlo nedodat plynove/ropne potrubie do Zssr a na oplatku USA embargovali akysi superpocitac do FR.
        Kazdopadne co som videl nejake dokumenty, tak cela vystavba infrastruktury dodavky a tazby uhlovodikov na zapad, bola financovana pozickami zo zapadu, splacana dodavkami.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        14:58 01.07.2022

        Potrebné technologie bral ako obyčajne z USA ! Obyčajne paltil zlatom! Prečo ? Technologiu na ťažbu plynu a ropy vo väčších hĺkach vyrábajú 2-3 firmy na svete , a všetky ; ...Zobrazit celý příspěvek

        Potrebné technologie bral ako obyčajne z USA ! Obyčajne paltil zlatom!
        Prečo ?
        Technologiu na ťažbu plynu a ropy vo väčších hĺkach vyrábajú 2-3 firmy na svete , a všetky ; bohužial pre rusov ; sídlia v USA !
        Konečne to vidieť na tej slávnej turbíne z NS 1 . Revíziu dokážu urobiť iba v Kanade , v nejakej filiálke US firmy . Oni si vo svojej nadutosti mysleli , že budú rozkazovať a my budeme nakladať kontajneri a lode špičkovou technikou. A to je iba začiatok , tak ako nebudú náhradné diely , tak sa začne flekovať , havarovať ťažba a klesať ťažba plynu a ropy !Skrýt celý příspěvek

        • McCoolie16
          15:15 01.07.2022

          Neni ta turbina od Siemense?

          Neni ta turbina od Siemense?

          • Sergej7490
            17:18 01.07.2022

            Je. Ale kludne mohol Siemens kupit nejaku miestnu firmu.

            Je. Ale kludne mohol Siemens kupit nejaku miestnu firmu.

  • Danik
    13:40 01.07.2022

    Podolyak: Dopady úderu na Oděsu. Úder dopadl na rezidenční budovu, 20 lidí mrtvých včetně dvou dětí. Zásah byl proveden s pomocí střely ...Zobrazit celý příspěvek

    Podolyak:

    Dopady úderu na Oděsu. Úder dopadl na rezidenční budovu, 20 lidí mrtvých včetně dvou dětí. Zásah byl proveden s pomocí střely Kh-22.

    https://twitter.com/Podolyak_M... Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      13:55 01.07.2022

      Ruská drzost nezná mezí: Mluvčí Kremlu dmitrij Peskov popřel odpovědnost Ruska za noční raketový útok u Oděsy, který si vyžádal 18 obětí. Podle Peskova ruská armáda neútočí na ...Zobrazit celý příspěvek

      Ruská drzost nezná mezí:
      Mluvčí Kremlu dmitrij Peskov popřel odpovědnost Ruska za noční raketový útok u Oděsy, který si vyžádal 18 obětí. Podle Peskova ruská armáda neútočí na civilisty.

      Osmnáct lidí zemřelo a dalších 38 utrpělo zranění při ruských nočních raketových útocích v Oděské oblasti na jihozápadě Ukrajiny, informuje ruskojazyčný servis BBC. Jedna z raket ve vsi Serhijivka v okrese Bilhorod-Dnistrovskyj zasáhla devítipodlažní obytný dům, další dvě rakety dopadly na nedaleká rekreační zařízení.

      Mezi oběťmi útoku jsou dvě děti, mezi zraněnými jsou čtyři děti a jedna těhotná žena. Šéf místních záchranářů Ihor Budalenko v regionální televizi řekl, že z trosek domu se podařilo zachránit 41 lidí, ale že pátrání pokračuje, protože v něm bydlelo 152 lidí. Zástupce šéfa oblastní správy Serhij Bratčuk už dříve řekl, že byl skoro úplně zničen jeden vchod v bloku devítiposchoďových domů a že v důsledku výbuchu začala hořet i sousední budova. Na tomto místě zemřelo 16 lidí.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        19:21 01.07.2022

        Ch-22 má skutečně letový raketový motor. Správně by se ovšem i tak mělo říkat řízená střela (missile).

        Sorry, já už jiný nebudu.

        Ch-22 má skutečně letový raketový motor. Správně by se ovšem i tak mělo říkat řízená střela (missile).

        Sorry, já už jiný nebudu.

    • Profesor
      19:16 01.07.2022

      Ch-22.
      KH/Kh je transkripce do angličtiny.
      Bez ohledu na písmenka jsou Rusové jsou zmrdi.

      Ch-22.
      KH/Kh je transkripce do angličtiny.
      Bez ohledu na písmenka jsou Rusové jsou zmrdi.

  • lm524a
    13:40 01.07.2022

    Lotnictwo Ukrajinské letectvo oznámilo, že během operace na osvobození Hadího ostrova od okupačních sil ukrajinská letadla opakovaně provedla silné nálety na nepřátelské pozice. ...Zobrazit celý příspěvek

    Lotnictwo

    Ukrajinské letectvo oznámilo, že během operace na osvobození Hadího ostrova od okupačních sil ukrajinská letadla opakovaně provedla silné nálety na nepřátelské pozice. Bombardéry, útočná letadla a stíhačky ve spolupráci s dělostřeleckými jednotkami, vojáky a bezpilotními letouny pozemních a námořních sil a jednotkami sil pro zvláštní operace střídavě ničily pozice okupantů na ostrově. Výsledkem úspěšné operace bylo zničení protiletadlových raketových systémů, radarových stanic, bojových postavení, raketových dělostřeleckých systémů a živé síly nepřítele. Malá část ruské posádky se evakuovala a narychlo opustila ostrov.
    Kromě toho 30. června provedly útočné letouny Su-25 a bombardéry Su-24M až 10 náletů ve směru na Lugansk, čímž podpořily bojové operace obránců Lisičanska. Tyto údery zabránily útočníkům v útoku v několika důležitých směrech. Byla zasažena nepřátelská logistická centra, místa zásobování palivem, obrněná bojová vozidla a živá síla.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    13:34 01.07.2022

    Kybernetičtí partyzáni s maskou Guy Fawkese znovu udeřili. V rámci nejnovější operace se zaměřili na 88 webových stránek, které po jejich zásahu přestaly fungovat. Výsledkem se ...Zobrazit celý příspěvek

    Kybernetičtí partyzáni s maskou Guy Fawkese znovu udeřili. V rámci nejnovější operace se zaměřili na 88 webových stránek, které po jejich zásahu přestaly fungovat. Výsledkem se pochlubili na jednom ze svých účtů na sociální síti Twitter.

    https://www.fonetech.cz/88-rus... Skrýt celý příspěvek

    • Wolf:81
      14:06 01.07.2022

      za take cislo dostal kotleba ban =)

      za take cislo dostal kotleba ban =)

      • lm524a
        14:16 01.07.2022

        Nešel nějaký jeho spolustraník do basy? Mazurek nebo jak se jmenuje?

        Nešel nějaký jeho spolustraník do basy? Mazurek nebo jak se jmenuje?

        • Sergej7490
          14:53 01.07.2022

          Vsetci len podmienku a smiesne pokuty :-(

          Vsetci len podmienku a smiesne pokuty :-(

        • MaminCecok
          16:00 01.07.2022

          Do basy zobrali čistokrvného nácka Magáta.
          V jeho Švajčiarskom byte našli okrem naci-memorabílií aj zbrane.
          Ten sedí a ešte dlho sedieť bude. Ďalší hádam časom.

          Do basy zobrali čistokrvného nácka Magáta.
          V jeho Švajčiarskom byte našli okrem naci-memorabílií aj zbrane.
          Ten sedí a ešte dlho sedieť bude. Ďalší hádam časom.

  • Danik
    13:32 01.07.2022

    Další úder, možná HIMARS https://twitter.com/GalileoArm... Ruská polní opravna techniky odhalena a poslán pozdrav. Několik T-72 ...Zobrazit celý příspěvek

    Další úder, možná HIMARS

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Ruská polní opravna techniky odhalena a poslán pozdrav. Několik T-72 pryč.

    https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

    • Wolf:81
      14:04 01.07.2022

      troska sa im natiahne logistická doprava

      troska sa im natiahne logistická doprava

  • IS-3
    13:29 01.07.2022

    Jinak Řeci nás včera předběhli s objednávkou na F-35, takže další zákazník, za kterého se bohužel zařadíme. Využití opce o další dva roky je čím dál tím více reálné.

    Jinak Řeci nás včera předběhli s objednávkou na F-35, takže další zákazník, za kterého se bohužel zařadíme. Využití opce o další dva roky je čím dál tím více reálné.

    • Clanek
      13:48 01.07.2022

      Nedivil bych se kdyby i Polaci jeste priobjednali.

      Nedivil bych se kdyby i Polaci jeste priobjednali.

      • Wolf:81
        14:05 01.07.2022

        Alebo aj Nemci =)

        Alebo aj Nemci =)

      • IS-3
        14:15 01.07.2022

        I to se samozřejmě může stát.

        I to se samozřejmě může stát.

    • tomaskult
      13:57 01.07.2022

      Využiti opce už bylo jasne před rokem. Hraje se o to, abychom nedopadli jako Slovaci po roce 29

      Využiti opce už bylo jasne před rokem. Hraje se o to, abychom nedopadli jako Slovaci po roce 29

      • IS-3
        14:14 01.07.2022

        Nebylo to tak úplně jistý, jelikož před rokem se ještě nevědělo, jestli se rozhodne pro F-35 nebo Gripen. Pokud by se vybral Gripen (což již nějakou dobu lze vyloučit), tak by se ...Zobrazit celý příspěvek

        Nebylo to tak úplně jistý, jelikož před rokem se ještě nevědělo, jestli se rozhodne pro F-35 nebo Gripen. Pokud by se vybral Gripen (což již nějakou dobu lze vyloučit), tak by se to do 2027 nejspíše stíhalo.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          14:24 01.07.2022

          oto mene jd jasne, na co se jeste ceka s objednavkou

          oto mene jd jasne, na co se jeste ceka s objednavkou

      • Clanek
        14:24 01.07.2022

        Brod jeste daleko a kalhoty uz dole... Nemci jeste neobjednali a Lockheed jim potvrdil, ze by mohli mit prvni F-35 v roce 2026, takze za 3 roky od podpisu (Info stare 10 ...Zobrazit celý příspěvek

        Brod jeste daleko a kalhoty uz dole...
        Nemci jeste neobjednali a Lockheed jim potvrdil, ze by mohli mit prvni F-35 v roce 2026, takze za 3 roky od podpisu (Info stare 10 dni).
        https://www.reuters.com/busine...
        Pokud CR objedna do konce 2023 nevidim nejmensi duvod proc by to nemelo klapnout s dodavkama do 2029 klidne obe letky. Jedna letka by se pri podpisu jeste letos mohla stihnout i do 2027 a opce by se ani nemusela vyuzit.Skrýt celý příspěvek

        • MaVeRick114
          19:04 01.07.2022

          Tak zas LM F35ky seká ako Baťa cvičky. Minulý rok ich vyrobili 142 a este by to mali zvýšiť nad 150 ks (i keď sa do toho počítajú aj verzie B a C). 24 ks do 2027-2029 určite nebude ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak zas LM F35ky seká ako Baťa cvičky. Minulý rok ich vyrobili 142 a este by to mali zvýšiť nad 150 ks (i keď sa do toho počítajú aj verzie B a C). 24 ks do 2027-2029 určite nebude problém.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...