VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • alansi
    15:10 06.10.2022

    Čištění ruského zákopu na východní frontě - ukrajinská 10. horská brigáda

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Čištění ruského zákopu na východní frontě - ukrajinská 10. horská brigáda

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

  • Quaestor
    15:08 06.10.2022

    Ukrajinci čistí ruský zákop (video spíše pro silnější povahy):
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Ukrajinci čistí ruský zákop (video spíše pro silnější povahy):
    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    • ruleta
      17:10 06.10.2022

      Tohle vubec nechapu, kde maji linii....ta videa mi vzdy prijdou, ze frontu tvorej dva lidi/jeden tank zbytek je asi kdesi v tahu. Jasne chybi celkovy obrazek, ale i tak...navic ...Zobrazit celý příspěvek

      Tohle vubec nechapu, kde maji linii....ta videa mi vzdy prijdou, ze frontu tvorej dva lidi/jeden tank zbytek je asi kdesi v tahu. Jasne chybi celkovy obrazek, ale i tak...navic tihle to dostali ani nevedeli odkud...nalevo se ani nepodivali.Skrýt celý příspěvek

      • ArthurHarris
        21:29 06.10.2022

        v anglictine sa to oznacuje ako FOX Hole, v slovencine sme to museli nazyvat okop pre stojaceho vojaka, samozrejme prezyvku to malo meter krat meter krat spodna voda... v podstate ...Zobrazit celý příspěvek

        v anglictine sa to oznacuje ako FOX Hole, v slovencine sme to museli nazyvat okop pre stojaceho vojaka, samozrejme prezyvku to malo meter krat meter krat spodna voda...

        v podstate by mali byt v terene rozmiestnene tak, aby kazda jedna foxhole videla na minimalne dalsie dve, idealne stri a viac, nasledne sa vzajomnou palbou krijete a komunikujete zostavajucu municiu tak, aby palebny priestor v pripade troch (jedna vidi na dve) prebijala iba jedna a piatich maximalne dve. Ak je to takto pokryte a je to dobre vykopane, musis trafit granat dovnutra, inak mas obrovsku vyhodu podstatne mensieho ciela a krytia sa pod urovnou... na tychto obrazkoch ale vidim vela porastu, pride mi to ako by mali branit priestor smerom vpravo na obrazze, ale napadnuti boli z kridla... celkom zvlastne defenzivne postavenie...Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    15:07 06.10.2022

    Predseda rady Ruskej federácie Matvienko na G20: Rusko sa nikdy nikomu nevyhrážalo jadrovými zbraňami, ani to neplánuje. ...Zobrazit celý příspěvek

    Predseda rady Ruskej federácie Matvienko na G20: Rusko sa nikdy nikomu nevyhrážalo jadrovými zbraňami, ani to neplánuje.
    https://twitter.com/Liveuamap/...
    Minule zase Putin rozpraval, ako bol prekvapeny z vysledkov referenda.

    Mozno je nacase prestat ich oznacovat za extra klamarov (v ich kulture plus) ale zacat ich oznacovat za extra sibnutych (vsade minus).Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      17:05 06.10.2022

      To znamená, že majú na pláne podraziť západný svet....

      To znamená, že majú na pláne podraziť západný svet....

  • Excelent
    14:56 06.10.2022

    Likvidace AU dopravní infrastruktury. Počátkem války tu bylo několik (pokusů i zdařilých) útoků rusů na infrastrukturu - např. nádraží, někde i na tunel, velké sklady munice a ...Zobrazit celý příspěvek

    Likvidace AU dopravní infrastruktury.
    Počátkem války tu bylo několik (pokusů i zdařilých) útoků rusů na infrastrukturu - např. nádraží, někde i na tunel, velké sklady munice a soustředění AFU sil. Občas o tom mluvil i Konašenkov, ale teď jako když se soustřední jenom na boje na frontě a o útocích na cíle v zázemí se prakticky nemluví.
    Má někdo ponětí, jestli s útoky na dopravní tepny ze západu rusové přestali nebo s jejich přesností to nejde ani poznat, na co útočí či jim došli rakety a tak nemají čím útočit.Skrýt celý příspěvek

    • Pampuch
      15:18 06.10.2022

      Na ničenie pohyblivých cieľov by si tam musel poslať leitadlá/vrtulníky. To hádam nemusim komentovať. Hodiť iskander na kus železnice je úplna hlúposť. Ženisti to opravia za ...Zobrazit celý příspěvek

      Na ničenie pohyblivých cieľov by si tam musel poslať leitadlá/vrtulníky. To hádam nemusim komentovať.

      Hodiť iskander na kus železnice je úplna hlúposť. Ženisti to opravia za jedno dopoludnie a ty si minul raketu za milióny. (ak vôbec trafíš)

      Zničiť most raketami tiež nieje sranda. Rusi sa oto pokúšali (most pri Moldavských hraniciach) ale nakoniec sa nato vykašlali.

      Útok na tentunel a pár iných útokov na prepravnú infraštruktúru sa robili len preto, aby zalepili doma hubu "jastrabom" ktorý dokola kvákali "PriEČo NenYiČite LoGYsťiku?"Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      17:19 06.10.2022

      Nici/nicili/utocili na infrastrukturu na vychode za frontou, vcetne klicovych zeleznicnich dopravnich uzlu. Utocili take na skladiste a refinerie pohonnych hmot - defacto zasahli ...Zobrazit celý příspěvek

      Nici/nicili/utocili na infrastrukturu na vychode za frontou, vcetne klicovych zeleznicnich dopravnich uzlu. Utocili take na skladiste a refinerie pohonnych hmot - defacto zasahli vsechny rafinerie. Problem Rusu je, ze musis vest kampan a plosne na celou UA. Jenomze UA ma velmi dobrou PVO a Rus se neodvazil hloubeji a ted uz vubec ne.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:53 06.10.2022

    Nebolo by možné na tému anexie Královca a kadečoho iného vytvoriť samostatnú špeciálnu diskusnú stránku, kam by boli premiestnené aj doterajšie príspevky? Téma je to nesporne ...Zobrazit celý příspěvek

    Nebolo by možné na tému anexie Královca a kadečoho iného vytvoriť samostatnú špeciálnu diskusnú stránku, kam by boli premiestnené aj doterajšie príspevky? Téma je to nesporne dôležitá, no začína to tu byť rušivé ...Skrýt celý příspěvek

  • Marty96
    14:48 06.10.2022

    Ke Královci se vyjádřila oficiálně už i Ukrajina.

    https://twitter.com/Ukraine/st...

    Ke Královci se vyjádřila oficiálně už i Ukrajina.

    https://twitter.com/Ukraine/st...

    • Lyšák
      15:38 06.10.2022

      A stejně tak Presidentka Slovenska...
      :-)))

      A stejně tak Presidentka Slovenska...
      :-)))

    • liberal shark
      15:49 06.10.2022

      Beerstream 1 je nejlepší :-)

      Beerstream 1 je nejlepší :-)

    • damra
      16:19 06.10.2022

      Nemyslel jsem si ze ke kalinigradu neco napisu...ale neda mi to....kdyz uz i mala mesta u nas zacinaji silet:-) Tedy k pobaveni (praha zapad, privoz pres vltavu, ...Zobrazit celý příspěvek

      Nemyslel jsem si ze ke kalinigradu neco napisu...ale neda mi to....kdyz uz i mala mesta u nas zacinaji silet:-)
      Tedy k pobaveni (praha zapad, privoz pres vltavu, zastavka)
      https://www.facebook.com/photo... Skrýt celý příspěvek

  • Jardo77
    14:47 06.10.2022

    Inak na svk vznika pocit ze treba vyhlasit mobilizaciu lebo na slovensku sa zacina uvazovat nad mobilizaciou,nakolko vznika pocit ze nam bratia cesi budu chcet pri agresivnej ...Zobrazit celý příspěvek

    Inak na svk vznika pocit ze treba vyhlasit mobilizaciu lebo na slovensku sa zacina uvazovat nad mobilizaciou,nakolko vznika pocit ze nam bratia cesi budu chcet pri agresivnej expanzii svojho uzemia(anexia Kralovca :) ) udrbkat aj Tatry :) . Inak chlapi Tatry vam nedame ani za boha..... :)Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      14:48 06.10.2022

      Si je nechte. Máme vlastní, vyrábíme je v Kopřivnici.

      Si je nechte. Máme vlastní, vyrábíme je v Kopřivnici.

    • mudry.udrzbar
      14:51 06.10.2022

      všetkeho veľa škodí a aj táto téma myslím, že už je vyčerpaná aj z hladiska vtipnosti

      všetkeho veľa škodí a aj táto téma myslím, že už je vyčerpaná aj z hladiska vtipnosti

    • Misonek 76
      14:52 06.10.2022

      Stejne je v Tatrach vic cechu nez slovaku ;) teda hlavne " ked sa jebnu pod lavinu" :)

      Stejne je v Tatrach vic cechu nez slovaku ;) teda hlavne " ked sa jebnu pod lavinu" :)

      • Zablokovaný Prievan
        15:21 06.10.2022

        V sandáloch alebo žabkách.
        Nech vás ani nenapadne robiť si z Tatier separatistickú republiku, lebooo ... vás prestaneme chodiť vyťahovať z lavín.

        V sandáloch alebo žabkách.
        Nech vás ani nenapadne robiť si z Tatier separatistickú republiku, lebooo ... vás prestaneme chodiť vyťahovať z lavín.

    • JirkaCa
      15:03 06.10.2022

      Tatry? Až to tam budete mít značený :D

      https://youtu.be/SVT2dt0Dako?t...

      Tatry? Až to tam budete mít značený :D

      https://youtu.be/SVT2dt0Dako?t...

      • Jardo77
        15:08 06.10.2022

        Cela europa vidi to znacenie a trasy len cesky lezec nie.... :)

        Cela europa vidi to znacenie a trasy len cesky lezec nie.... :)

        • GlobeElement007
          15:36 06.10.2022

          Je to slovensky a pražáci touto řečí nevládnou.

          Je to slovensky a pražáci touto řečí nevládnou.

    • Náhodný kolemjdoucí
      15:07 06.10.2022

      Češi by nemohli anektovat Tatry, i kdybychom chtěli - tam by byla naše armáda zničená bez jediného výstřelu. Stačí se podívat, jaké tam máme každoročně ztráty mezi turisty.

      Češi by nemohli anektovat Tatry, i kdybychom chtěli - tam by byla naše armáda zničená bez jediného výstřelu. Stačí se podívat, jaké tam máme každoročně ztráty mezi turisty.

      • marint
        15:32 06.10.2022

        Vdaka, ze aj tento "humor" beriete s humorom :)

        Vdaka, ze aj tento "humor" beriete s humorom :)

    • skelet
      15:45 06.10.2022

      v rámci tajného dodatku o dolu Turow nám byly přičleněny Malé a Velké Fatry, Tatry berou Poláci.

      v rámci tajného dodatku o dolu Turow nám byly přičleněny Malé a Velké Fatry, Tatry berou Poláci.

  • JirkaCa
    14:39 06.10.2022

    A já se tak těšil na pořádnou mašinu s Baikalem a oni si ...Zobrazit celý příspěvek

    A já se tak těšil na pořádnou mašinu s Baikalem a oni si zbankrotujou.

    https://www.zive.cz/clanky/rus... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      17:31 06.10.2022

      Návrat k elektronkám.

      Návrat k elektronkám.

  • Malarkey
    14:07 06.10.2022

    Cca 1-2 dny zpět tady bylo video při zásahu UA tanků s pěchotou na vrchu, nepodařilo se mi ho dohledat.
    Nemáte někdo odkaz?

    Cca 1-2 dny zpět tady bylo video při zásahu UA tanků s pěchotou na vrchu, nepodařilo se mi ho dohledat.
    Nemáte někdo odkaz?

  • Dash80
    13:50 06.10.2022

    Pardon od rehotania som zabudol prilepiť link a ak to uź bolo tak prepáčte...

    https://twitter.com/ZuzanaCapu...

    Pardon od rehotania som zabudol prilepiť link a ak to uź bolo tak prepáčte...

    https://twitter.com/ZuzanaCapu...

    • SeaWolf
      13:57 06.10.2022

      Někde se řešilo, že Slovensko dostane k pronájmu za symbolickou 1,-Kč území pro vybudování námořního přístavu na 99 let. Předpokládám, že v tom hodně zapracovala Čapůtová, ...Zobrazit celý příspěvek

      Někde se řešilo, že Slovensko dostane k pronájmu za symbolickou 1,-Kč území pro vybudování námořního přístavu na 99 let.

      Předpokládám, že v tom hodně zapracovala Čapůtová, protože takové podmínky nedostanou ani Poláci :-)Skrýt celý příspěvek

      • Mr.Tomas
        13:59 06.10.2022

        Už to zachádza priďaleko, minimálne naši politici by to mali prejsť mlčaním. Toto by som čakal od matoviča.

        Už to zachádza priďaleko, minimálne naši politici by to mali prejsť mlčaním. Toto by som čakal od matoviča.

        • pjanyska
          14:03 06.10.2022

          ... jako že se to nehodí, když to ještě není oficiálně ratifikováno státy OSN? :-))))

          ... jako že se to nehodí, když to ještě není oficiálně ratifikováno státy OSN? :-))))

        • Haklang
          14:07 06.10.2022

          Proč? To, že Mordor bere špatný vtip (a nic jiného jejich "referenda" nebyly) vážně, neznamená, že my dobrý vtip musíme taky.

          Proč? To, že Mordor bere špatný vtip (a nic jiného jejich "referenda" nebyly) vážně, neznamená, že my dobrý vtip musíme taky.

        • Dash80
          14:15 06.10.2022

          Ale prosím ťa, aj Princ Filip si rád zavtipkoval, na tom, že niekto má humor, nieje nič nedostojného. Celý tento putinov výmisel aj s dosledkami pre neho, je tak absurdný, akoby ho ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale prosím ťa, aj Princ Filip si rád zavtipkoval, na tom, že niekto má humor, nieje nič nedostojného. Celý tento putinov výmisel aj s dosledkami pre neho, je tak absurdný, akoby ho vymysleli v Monty Pithone... Navyše pri všetkích tích slzách denno denne, myslím že občas je dobre sa aj zasmiať. Inak by sme sa zbláznili...Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          14:18 06.10.2022

          prave , ze to najlepsie co mozeme teraz urobit aj koli vlastnej verejnej mienke, je ze budeme RUS trolit, bude sa to tahat do absurdna pretoze to cele absurdne a komicke je....rus ...Zobrazit celý příspěvek

          prave , ze to najlepsie co mozeme teraz urobit aj koli vlastnej verejnej mienke, je ze budeme RUS trolit, bude sa to tahat do absurdna pretoze to cele absurdne a komicke je....rus urobili z absurdity normu a my to musiem vratit spat a t opojde len ak si drviva vacsian ludi nabije do palic, ze rus melu kraviny.Skrýt celý příspěvek

        • Roko
          14:48 06.10.2022

          Prosim Vas nebudte suchar , paradoxne to nie je slovenska vlastnost…

          Prosim Vas nebudte suchar , paradoxne to nie je slovenska vlastnost…

      • Jardo77
        14:33 06.10.2022

        Dakujeme ste charakteri bratia.... :) konecne sa nebudeme drbkat do chorvatska ale dame si pekne ladove more a halusky na plazi xexe

        Dakujeme ste charakteri bratia.... :) konecne sa nebudeme drbkat do chorvatska ale dame si pekne ladove more a halusky na plazi xexe

    • Misonek 76
      14:13 06.10.2022

      Hele kluci slovensky proc vy vkastne neanektujete madagaskar. Nebyl tam vas Benovsky kralem?

      Hele kluci slovensky proc vy vkastne neanektujete madagaskar. Nebyl tam vas Benovsky kralem?

      • risomas_SK
        14:20 06.10.2022

        chybala nam namorna zakladna kde by sme nalodili nase vojsko na nasu protiletadlovu lod co zatial musi kotvit za drahe peniaze v usa. Teraz nam uz nic nebrani zabrat ten ...Zobrazit celý příspěvek

        chybala nam namorna zakladna kde by sme nalodili nase vojsko na nasu protiletadlovu lod co zatial musi kotvit za drahe peniaze v usa. Teraz nam uz nic nebrani zabrat ten madagaskar.Skrýt celý příspěvek

        • Edo79
          14:53 06.10.2022

          Pozor nie kotviť ale parkovať tuším ze to bolo :D

          Pozor nie kotviť ale parkovať tuším ze to bolo :D

      • Dash80
        14:24 06.10.2022

        Vidíš... No tam keď vypíšeme referendum... podla mňa bude tá účasť skutočne na 100 percent... Každý by chcel do únie... Majú aj prírodné zdroje... Dokonca to ani nikoho nebude ...Zobrazit celý příspěvek

        Vidíš... No tam keď vypíšeme referendum... podla mňa bude tá účasť skutočne na 100 percent... Každý by chcel do únie... Majú aj prírodné zdroje... Dokonca to ani nikoho nebude zaujímať... Keby bol odpor... tích 12 tankov od nemcov nám aj stačí... Vyhlásime, že tam je nacistický režim... nehladiac na absurdnosť toho tvrdenia... a vyrazíme denacifikovať Madagascar. Ako vyloďovacie plavidlo použijeme skonfiškovaný katamaran, ktorý jazdí medzi Viedňou a Bratislavou :D A rusi toto skutočne urobili...Skrýt celý příspěvek

        • MaVeRick114
          16:36 06.10.2022

          A lietadlovú plťku z Dunajca na letecké krytie vylodenia.

          A lietadlovú plťku z Dunajca na letecké krytie vylodenia.

      • liberal shark
        15:52 06.10.2022

        To byl moc pěkný seriál.

        To byl moc pěkný seriál.

  • Dash80
    13:49 06.10.2022

    Ňe ňe ňe ňe ňeeeeeeee..... Naša prezidentka sa uš chystá na návštevu Kráľovca kým vášho Prezidenta hrá možno roky dvojník... :-D

    Ňe ňe ňe ňe ňeeeeeeee..... Naša prezidentka sa uš chystá na návštevu Kráľovca kým vášho Prezidenta hrá možno roky dvojník... :-D

  • Radovan
    13:26 06.10.2022

    Za mě nejlepší shrnutí dění na frontě na českém internetu jednou za pár dní bývá od Matouše Lázňovského na Seznamu. Střízlivé, nestranné, zasvěcené, ...Zobrazit celý příspěvek

    Za mě nejlepší shrnutí dění na frontě na českém internetu jednou za pár dní bývá od Matouše Lázňovského na Seznamu. Střízlivé, nestranné, zasvěcené, logické..
    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • machotka.r
      19:54 06.10.2022

      Zcela souhlasím. Za mne jedno z nejlepších pravidelných hodnocení situace na frontě v mainstreemových médiích.

      Zcela souhlasím. Za mne jedno z nejlepších pravidelných hodnocení situace na frontě v mainstreemových médiích.

  • pjanyska
    12:37 06.10.2022

    Hele, už to je i v předpovědi počasí:
    https://twitter.com/i/status/1...

    Hele, už to je i v předpovědi počasí:
    https://twitter.com/i/status/1...

    • SeaWolf
      13:00 06.10.2022

      Ráno se prej s předpovědí počasí a teplotou moře v Královci přidala i TV NOVA :-D

      Česká pošta vydá známku ;-)

      Ráno se prej s předpovědí počasí a teplotou moře v Královci přidala i TV NOVA :-D

      Česká pošta vydá známku ;-)

    • d_mm2288
      13:23 06.10.2022

      A takhle vypada predpoved pocasi v Rusku

      A takhle vypada predpoved pocasi v Rusku

        • jj284b
          13:28 06.10.2022

          tak povedal by som ze rozdiel je, ze Cesko moze Kralovec len ziskat (aj ked je sanca realne minimalna :D ) no rusi tie mesta stratia.. a tam je sanca viac nez realna...

          tak povedal by som ze rozdiel je, ze Cesko moze Kralovec len ziskat (aj ked je sanca realne minimalna :D ) no rusi tie mesta stratia.. a tam je sanca viac nez realna...

          • RobS
            13:55 06.10.2022

            Navíc jsem četl, že v Rusku jsou až padesáti stupňové mrazy.

            Navíc jsem četl, že v Rusku jsou až padesáti stupňové mrazy.

      • Quaestor
        13:42 06.10.2022

        U Chersonu by mohli mít předpověď: HIMARS, 2000°C, Blyat all day and night

        U Chersonu by mohli mít předpověď: HIMARS, 2000°C, Blyat all day and night

        • d_mm2288
          14:24 06.10.2022

          No hlavne srazky 155 mm

          No hlavne srazky 155 mm

    • Jan Grohmann
      14:35 06.10.2022

      Já normálně doufám, že ten Královec fakt dostaneme. :D

      Já normálně doufám, že ten Královec fakt dostaneme. :D

      • tosomjapeter
        14:56 06.10.2022

        ale potom ho delit 2:1 so slovakmi :-)))

        ale potom ho delit 2:1 so slovakmi :-)))

      • pjanyska
        16:09 06.10.2022

        No uživíl by se v dalsich 50 letech urcite a to jenom na turismu Čechů.

        No uživíl by se v dalsich 50 letech urcite a to jenom na turismu Čechů.

  • SeaWolf
    12:05 06.10.2022

    Kdyby někdo pochyboval, ten rozhovor s diplomatem Petrem Kolářem z jara 2022 si pamatuji. Padl zárodek myšlenky : -P ...Zobrazit celý příspěvek

    Kdyby někdo pochyboval, ten rozhovor s diplomatem Petrem Kolářem z jara 2022 si pamatuji. Padl zárodek myšlenky : -P https://twitter.com/Ovarisimus... Skrýt celý příspěvek

    • risomas_SK
      12:20 06.10.2022

      Nemyslim ze je to akokolvek realne. Aj v pripade zrutenia sa Ruska je to pre nich prilis dolezite. V najlepsom moznom pripade podla mna, by bolo mozne podpisat nejaku dohodu, ze to ...Zobrazit celý příspěvek

      Nemyslim ze je to akokolvek realne. Aj v pripade zrutenia sa Ruska je to pre nich prilis dolezite. V najlepsom moznom pripade podla mna, by bolo mozne podpisat nejaku dohodu, ze to bude uzemie s obmedzenou vojenskou pritomnostou (tj ziadna tazka tecnika, max pvo, obmedzena posadka). Mozno s nejakou formou vacsej autonomie.Skrýt celý příspěvek

      • Blejk
        12:50 06.10.2022

        Problém s demiltarizovanými územími je ten, že majitel má tendenci je po čase re-militarizovat, aby si vyzkoušel, zda jsou ti, kdo demiltarizaci nařídili, ochotni jiít do případné ...Zobrazit celý příspěvek

        Problém s demiltarizovanými územími je ten, že majitel má tendenci je po čase re-militarizovat, aby si vyzkoušel, zda jsou ti, kdo demiltarizaci nařídili, ochotni jiít do případné konfrontace. Obávám se, že ochota případné konfrontace s Ruskem by byla velice nízká (jako při pobsazení Gruzie nebo Krymu). Celé by to pak skončilo remilitarizací spolu se skokovým nárůstem sebevědomí Ruska :-/.Skrýt celý příspěvek

        • risomas_SK
          12:58 06.10.2022

          no ved preto by bola sanca ze by na to mohli teoreticky pristupit (rusko aj tak dohody respektuje po svojom). Lebo zase nenahovarajme si ze z ruska sa po vojne stane spojenec ...Zobrazit celý příspěvek

          no ved preto by bola sanca ze by na to mohli teoreticky pristupit (rusko aj tak dohody respektuje po svojom). Lebo zase nenahovarajme si ze z ruska sa po vojne stane spojenec zapadu.Skrýt celý příspěvek

      • SeaWolf
        13:07 06.10.2022

        Jak moc je to reálné tu nikdo moc neřeší ani to nebylo důvodem mého příspěvku. Jenom dodám kontext: Petr Kolář řeší Kaliningrad jako bezpečnostní problém pro NATO a EU který bude ...Zobrazit celý příspěvek

        Jak moc je to reálné tu nikdo moc neřeší ani to nebylo důvodem mého příspěvku.

        Jenom dodám kontext: Petr Kolář řeší Kaliningrad jako bezpečnostní problém pro NATO a EU který bude nutné řešit, protože Rusko má uprostřed těchto aliancí a společenství území na kterém umístilo JZ. Díky tomu má další páku na celoevropskou politiku.Skrýt celý příspěvek

      • Filur
        13:11 06.10.2022

        Uz se neda zastavit. Ceske invazni jednotky jsou uz na ceste.

        Uz se neda zastavit. Ceske invazni jednotky jsou uz na ceste.

  • pjanyska
    11:14 06.10.2022

    Další dotaz. Ono je normální, že jdete bez pořádného vybavení do války, ale na ksichtě máte masky v maskovacím outfitu?
    https://twitter.com/i/status/1...

    Další dotaz. Ono je normální, že jdete bez pořádného vybavení do války, ale na ksichtě máte masky v maskovacím outfitu?
    https://twitter.com/i/status/1...

    • dušanR
      12:02 06.10.2022

      Úplne normálne ! Lebo Wagnerovci nie sú vojaci , ale žoldnieri súkromnej armády . Ta takých sa dokonca nevsťahuje ani ženevská konvencia! Dostávajú dostatočný plat na to aby si ...Zobrazit celý příspěvek

      Úplne normálne ! Lebo Wagnerovci nie sú vojaci , ale žoldnieri súkromnej armády . Ta takých sa dokonca nevsťahuje ani ženevská konvencia!
      Dostávajú dostatočný plat na to aby si vybavenie kúpili za svoje , ak si to nedokážu ulúpiť . Myslím , že aj osobné zbrane si kupujú za vlastné.
      Ako wagnerovec by som sa nechcel dostať do zajatia ....Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        12:09 06.10.2022

        Stojí 3 Wagnerovci v obchodě (armadnim skladu), a přemýšlí na jaky tank jim to spolecne bude stačit :))

        Tomu říkám kapitalismus v praxi :))

        Stojí 3 Wagnerovci v obchodě (armadnim skladu), a přemýšlí na jaky tank jim to spolecne bude stačit :))

        Tomu říkám kapitalismus v praxi :))

        • dušanR
          14:23 06.10.2022

          Tank je osobná zbraň . asi si nerozumieme , ale ja určite nerozum vám -

          Tank je osobná zbraň . asi si nerozumieme , ale ja určite nerozum vám -

      • d_mm2288
        12:30 06.10.2022

        Proc myslite, ze se na ne zenevske konvence nevztahuji, podle me se minimalne umluva o zachazeni s valecnymi zajatci vztahuje, protoze vagnerovci splnuji nalezitosti dle cl. ...Zobrazit celý příspěvek

        Proc myslite, ze se na ne zenevske konvence nevztahuji, podle me se minimalne umluva o zachazeni s valecnymi zajatci vztahuje, protoze vagnerovci splnuji nalezitosti dle cl. 4(A)(2) umluvy.Skrýt celý příspěvek

        • RobS
          12:43 06.10.2022

          Pokud vím, že se nesmím nechat zajmout, tak je to docela velká motivace se nenechat zajmout :)

          Pokud vím, že se nesmím nechat zajmout, tak je to docela velká motivace se nenechat zajmout :)

        • dušanR
          14:21 06.10.2022

          Wagnerovci splňajú štatút pravideľnej armády štátu ? A ktorého ?

          Wagnerovci splňajú štatút pravideľnej armády štátu ? A ktorého ?

    • masserr
      12:27 06.10.2022

      V rusku ano. Ten borec v námořnický tričku je hodně dobrej :D

      V rusku ano. Ten borec v námořnický tričku je hodně dobrej :D

    • greenBelt
      13:35 06.10.2022

      Taky AZ AČR si kupují některé vybavení sami, třeba boty. Není v tom nic neobvyklého.

      Taky AZ AČR si kupují některé vybavení sami, třeba boty. Není v tom nic neobvyklého.

      • greenBelt
        13:37 06.10.2022

        Pouze doplním: Ne protože nedostanou, ale protože jim nevyhovují.

        Pouze doplním: Ne protože nedostanou, ale protože jim nevyhovují.

        • JP--
          14:19 06.10.2022

          No vono co si budeme naše zálohy s kosou a železnym blembákem taky velkou parádu nedělaj a předpokládám, že by i u nás bylo za 10 minut všechno z Army shopů vykoupený.

          No vono co si budeme naše zálohy s kosou a železnym blembákem taky velkou parádu nedělaj a předpokládám, že by i u nás bylo za 10 minut všechno z Army shopů vykoupený.

  • Phantomiux
    10:55 06.10.2022

    https://snyder.substack.com/p/... Tymothy Snyder: Jak skončí rusko-ukrajinská válka? Zpočátku si nikdo ...Zobrazit celý příspěvek

    https://snyder.substack.com/p/...

    Tymothy Snyder: Jak skončí rusko-ukrajinská válka?

    Zpočátku si nikdo nedokázal představit, že by mohla začít rusko-ukrajinská válka. A přece začala. A nyní si nikdo nedokáže představit, jak skončí. A přesto skončí.

    Válka je nakonec o politice. To, že Ukrajina vítězí na bojišti, má význam, protože Ukrajina vyvíjí tlak na ruskou politiku. Tyrani, jako je Putin, působí jistým kouzlem, protože vyvolávají dojem, že si mohou dělat, co chtějí. To samozřejmě není pravda a jejich režimy jsou ošidně křehké. Válka skončí, až ukrajinská vojenská vítězství změní ruskou politickou realitu, což je proces, který podle mého názoru začal.

    Ukrajinci, přiznejme si to, se ukázali jako ohromně dobří válečníci. Provedli řadu obranných a nyní i útočných operací, které by se chtělo nazvat "učebnicovými", ale pravdou je, že tyto učebnice ještě nebyly napsány; a až budou napsány, ukrajinské tažení poskytne příklady. Činí tak s obdivuhodným klidem a nadhledem, i když jejich nepřítel páchá strašlivé zločiny a otevřeně vede kampaň za jejich zničení jako národa.

    Právě teď však máme jisté potíže vidět, jak se Ukrajina dostane k vítězství, i když Ukrajinci postupují. Je to proto, že mnoho našich představ je uvězněno v jediné a dosti nepravděpodobné variantě, jak válka skončí: jaderným výbuchem. Myslím, že nás tento scénář částečně přitahuje, protože se zdá, že nám chybí jiné varianty, a připadá nám to jako konec.

    Používání hřibovitého mraku pro uzavření příběhu však vyvolává úzkost a brání jasnému uvažování. Soustředění se na tento scénář namísto těch pravděpodobnějších nám brání vidět, co se skutečně děje, a připravit se na pravděpodobnější možné budoucnosti. Nikdy bychom totiž neměli ztrácet ze zřetele, jak moc ukrajinské vítězství zlepší svět, ve kterém žijeme.

    Jak se k němu ale dostaneme? Válka může skončit několika způsoby. Zde bych chtěl navrhnout jen jeden pravděpodobný scénář, který by se mohl objevit v několika příštích týdnech a měsících. Samozřejmě existují i další. Je však důležité začít směřovat naše myšlenky k některým pravděpodobnějším variantám. Scénář, který zde navrhnu, spočívá v tom, že ruská konvenční porážka na Ukrajině se nenápadně spojí s ruským mocenským bojem, který si následně vyžádá ruské stažení z Ukrajiny. To je z historického hlediska velmi známý řetězec událostí.

    Než to vyložím, budeme muset nejprve odstranit jadernou statiku. Mluvíme-li o jaderné válce v širokém, obecném smyslu, představujeme si, že rusko-ukrajinská válka se týká nás všech. Cítíme se jako oběti. Mluvíme o svých obavách a úzkostech. Píšeme click-bait titulky o konci světa. Ale tato válka téměř jistě neskončí výměnou jaderných zbraní. Státy s jadernými zbraněmi vedou a prohrávají války od roku 1945, aniž by je použily. Jaderné mocnosti prohrávají ponižující války na místech, jako je Vietnam a Afghánistán, a jaderné zbraně nepoužívají.

    Jistě, existuje jisté pokušení mentálně ustoupit jadernému vydírání. Jakmile se jednou objeví téma jaderné války, zdá se nám ohromně důležité a my začínáme být depresivní a posedlí. Právě tam se nás Putin svými nejasnými narážkami na jaderné zbraně snaží dovést. Jakmile přijmeme jeho pokyn, představujeme si hrozby, které Rusko ve skutečnosti nevyvolává. Začneme mluvit o ukrajinské kapitulaci, jen abychom zmírnili psychologický tlak, který pociťujeme.

    Tím však děláme Putinovu práci za něj, zachraňujeme ho z katastrofy, kterou sám vytvořil. Prohrává konvenční válku, kterou začal. Doufá, že zmínky o jaderných zbraních odradí demokracie od dodávek zbraní na Ukrajinu a získají mu dostatek času, aby dostal ruské rezervy na bojiště a zpomalil ukrajinskou ofenzívu. Pravděpodobně se mýlí, že by to fungovalo; ale rétorická eskalace je jednou z mála her, které mu zbývají.

    Jak vysvětlím za chvíli, podlehnutí jadernému vydírání konvenční válku na Ukrajině neukončí. Učinilo by však budoucí jadernou válku mnohem pravděpodobnější. Ústupky jadernému vyděrači ho učí, že tímto druhem hrozby dosáhne toho, co chce, což zaručuje další krizové scénáře v budoucnu. Učí to další diktátory, budoucí potenciální vyděrače, že k dosažení toho, co chtějí, jim stačí jaderná zbraň a trocha chvástání, což znamená další jaderné konfrontace. Má tendenci přesvědčit všechny, že jediným způsobem obrany je výroba jaderných zbraní, což znamená globální šíření jaderných zbraní.

    Pokud existuje nějaká jaderná hrozba, není namířena proti nám, ale proti Ukrajincům. Ti už sedm měsíců odolávají jadernému vydírání; a když to dokážou oni, jistě to dokážeme i my. Když významní ruští političtí představitelé, jako je čečenský vůdce Ramzan Kadyrov, hovoří o použití jaderných zbraní, mají na mysli Ukrajinu. Ale ani takto válka neskončí. Kadyrov také tvrdí, že posílá své dospívající syny bojovat na Ukrajinu. Aby mohli být ozářeni ruskými jadernými zbraněmi?

    Rusko tvrdí, že mobilizuje statisíce nových vojáků. To se vůbec nedaří, ale i tak: opravdu by Putin podstoupil politické riziko rozsáhlé mobilizace, poslal ruské chlapce na Ukrajinu a pak poblíž odpálil jaderné zbraně? Morálka je už teď vážný problém. Zdá se, že více než půl milionu ruských mužů raději uprchlo ze země, než aby byli posláni na Ukrajinu. Situaci by nepomohlo, kdyby si Rusové mysleli, že jsou mobilizováni do zóny, kde budou odpáleny jaderné zbraně. Nedostanou žádné vhodné ochranné prostředky. Mnozí mobilizovaní vojáci nemají odpovídající výstroj pro konvenční válku.

    Rusko právě prohlásilo, že části východní a jižní Ukrajiny patří Rusku. To je samozřejmě směšné. Ale opravdu by Moskva použila jaderné zbraně na území, o kterém tvrdí, že je ruské, a zabila nebo ozářila lidi, o kterých tvrdí, že jsou ruskými občany, civilisty i vojáky? Není to nemožné. Ale je to velmi nepravděpodobné.

    A i kdyby se tak stalo, válka by tím neskončila, nebo alespoň ne ruským vítězstvím. Dosud jsem uvažoval, aniž bych se zmínil o odstrašení: očekávání, že použití jaderné zbraně vyvolá silnou reakci ostatních zemí. Američané dostali měsíce na rozmyšlenou a dovedu si představit, že jejich reakce na použití jaderných zbraní Ruskem byla vypočítána tak, aby zneškodnila ruské ozbrojené síly a ponížila Putina osobně. Další nepřímější formou odstrašení je jisté vědomí, že použitím jaderné zbraně by Putin a Rusko ztratili podporu ve světě.

    Zajímalo by mě také, zda by Rusko riskovalo přivést jaderné zbraně na Ukrajinu nebo dokonce do její blízkosti, vzhledem k přesnému ukrajinskému dělostřelectvu s dlouhým doletem, děravé ruské logistice a schopnosti Ukrajinců dostat se ke zbraňovým systémům, které Rusové přivezli do jejich země. Je těžké přeceňovat obtíže, které Rusové mají s udržením svých vlastních věcí. Jistě, Rusové mohou místo toho použít raketu; ale některé jejich rakety spadnou na zem a další jsou sestřeleny. Ruská letadla mají tendenci havarovat a být sestřelena, a to do té míry, že ruské vzlety jsou vzácné - a přitahují negativní pozornost.

    Za předpokladu, že by Rusko skutečně chtělo na Ukrajině odpálit malou jadernou zbraň a podařilo se mu to, tak by to navzdory tomu všemu neznamenalo žádný rozhodující vojenský rozdíl. Neexistují žádné velké shluky ukrajinských vojáků nebo techniky, které by bylo možné zasáhnout, protože Ukrajina bojuje velmi decentralizovaně. Pokud by došlo k detonaci, Ukrajinci by bojovali dál. Říkají to už několik měsíců a není důvod o tom pochybovat.

    Je tu také problém motivu. Putin chce, abychom s jeho situací soucítili, což je samozřejmě samo o sobě velmi podezřelé. Ale je to, co říká, vůbec věrohodné? Říkáme, že "Putin je přitlačen ke zdi. Co udělá?" Tak se dostáváme k tomu, že mluvíme o jaderných zbraních: Putin nás dostává do toho, čemu máme věřit, že je to jeho vlastní psychologický prostor. Ale to všechno jsou jen pocity. Ve skutečnosti to není motiv.

    Kdyby pouhé emoce vyplývající z porážky měly motivovat k použití jaderných zbraní, už by se tak stalo, a to se nestalo. Máloco může být ponižující víc než ruská porážka u Kyjeva po měsíci války. Šokem byl i kolaps v Charkovské oblasti minulý měsíc. V době, kdy píši, Ukrajinci dosahují významných zisků v regionech, o nichž Putin právě při obřím televizním ceremoniálu prohlásil, že budou navždy patřit Rusku; oficiální ruská reakce spočívala v tom, že jejich hranice nejsou definovány. Ruskou reakcí na přesilu byl ústup.

    Podívejme se tedy na Putinovu pozici důkladněji. Ruské ozbrojené síly nejsou na Ukrajině "přitlačeny ke zdi": jsou v bezpečí, pokud se stáhnou zpět do Ruska. Metafora "zdi" také příliš nepomáhá při pohledu na to, kde Putin stojí. Spíše to vypadá, že se kolem něj přestěhoval nábytek a on se bude muset znovu zorientovat.

    To, co udělal na Ukrajině, změnilo jeho pozici v Moskvě, a to k horšímu. Z toho však nevyplývá, že "musí" vyhrát válku na Ukrajině, ať už to znamená cokoli ("může" je logicky před "musí"). Důležité je udržet se u moci v Moskvě, a to nutně neznamená vystavovat se dalšímu riziku na Ukrajině. Jakmile (a pokud) Putin pochopí, že válka je prohraná, upraví své uvažování o své pozici doma.

    Během léta byla tato pozice jednodušší. Až donedávna, pravděpodobně až do zářijového projevu, v němž vyhlásil mobilizaci, mohl prostě v hromadných sdělovacích prostředcích vyhlásit vítězství a většina Rusů by byla spokojena. Nyní však dovedl svou nesmyslnou válku do bodu, kdy i ruský informační prostor začíná praskat. Rusové jsou nyní díky mobilizaci z války znepokojeni (jak ukazují průzkumy veřejného mínění). A nyní jejich televizní propagandisté přiznávají, že ruská vojska ustupují. Na rozdíl od prvního půlroku války tedy Putin nemůže jen tak prohlásit, že je vše v pořádku, a skončit. Musí udělat něco jiného.

    Putinovi se pohnula země pod nohama. Jeho politická kariéra byla založena na využívání kontrolovaných médií k tomu, aby se zahraniční politika změnila v uklidňující podívanou. Jinými slovy: přežití režimu záviselo na dvou předpokladech: to, co se děje v televizi, je důležitější než to, co se děje ve skutečnosti, a to, co se děje v zahraničí, je důležitější než to, co se děje doma. Zdá se mi, že tyto premisy již neplatí. Díky mobilizaci byl porušen rozdíl mezi doma a v zahraničí; díky prohraným bitvám byl oslaben rozdíl mezi televizí a realitou. Na realitě začíná záležet více než na televizi a na Rusku začne záležet více než na Ukrajině.

    V Rusku existuje rozštěpení elit i veřejného mínění, které se nyní začíná projevovat i v televizi. Někteří lidé si myslí, že válka je svatá věc a že ji lze vyhrát, pokud budou padat hlavy, vedení se bude chovat čestně a na frontu bude posláno více mužů a materiálu. Patří mezi ně i vojenští blogeři, kteří jsou skutečně na frontě a jejichž hlasy se dostávají do popředí zájmu. Je to past na Putina, protože ten už posílá vše, co může. Tyto hlasy z něj dělají slabocha. Jiní lidé si myslí, že válka byla chyba. Tyto hlasy z něj udělají hlupáka. To je jen nejzákladnější z řady protichůdných postojů, kterým Putin nyní čelí z odhalené a oslabené pozice.

    Pokud válka v zahraničí oslabuje vaši pozici a pokud tuto válku nelze vyhrát, je lepší ji ukončit dnes než zítra. Mám podezření, že Putin to zatím nevidí. Dospěl však už dost daleko na to, aby pochopil, že musí jednat v reálném světě, i když zatím jeho volby nebyly dobré.

    Mobilizace byla to nejhorší z obou světů: dost velká na to, aby si znepřátelila obyvatelstvo, příliš malá a především příliš pozdní na to, aby něco změnila před zimou. Byla pravděpodobně výsledkem kompromisu, který nám ukazuje, že Putin nevládne sám. Putin se snaží velet vojskům na Ukrajině. Jeho neúspěchy mu otevírají cestu ke kritice (zatím pouze nepřímé). Putin se však zřejmě zasekl: pouhé ukončení války nyní, aniž by se změnilo téma, by posílilo některé jeho kritiky. Ale teď, když už se o mobilizaci pokusil, má jen málo prostředků, jak uplatnit větší sílu. Jak tedy změnit téma?

    Mění se samo od sebe. Putin je nyní v pasti události, která měla být televizní a týkat se vzdáleného místa, ale která nabyla bezprostřední politické podoby uvnitř Ruska. Dva významní ruští političtí představitelé, Ramzan Kadyrov a Jevgenij Prigožin, poměrně brutálně kritizovali ruské vrchní velení. Vzhledem k tomu, že všichni vědí, že skutečné velení provádí Putin, musí to působit rozpolceně. Kreml Kadyrovovi odpověděl přímo a armádní propaganda ukazuje kritizovaného velitele s jeho jednotkami v poli.

    Podle toho, co nepovažuji za náhodu, Kadyrov i Prigožin ovládají něco jako soukromé ozbrojené síly. Kadyrov, faktický diktátor ruského Čečenska, má vlastní milici. Ta byla nasazena na Ukrajině, kde se zřejmě specializovala na terorizování civilistů a instagramování sebe sama. Poté, co minulý měsíc prosadil mobilizaci v Rusku, Kadyrov následně oznámil, že nikdo z Čečenska nebude mobilizován. Z toho lze usuzovat, že si své muže šetří na něco jiného.

    Prigožin je vůdcem pochybné žoldnéřské entity Wagner a v této funkci se zviditelňuje. (Je také zodpovědný za Agenturu pro výzkum internetu, která byla jedním z aktérů hybridní války proti Ukrajině v roce 2014 a kybernetické války proti Británii a Spojeným státům v roce 2016). Wagner se podílel na řadě pokusů o změnu režimu, včetně krvavých čistek ruských loutkových vlád v Luhanské a Doněcké oblasti a pokusů o atentát na Volodymyra Zelenského na začátku války. Ty byly bezpochyby na Putinův rozkaz. Je to však zneklidňující soubor dovedností.

    Právě teď Wagner vede každodenní ruské pokusy o ofenzivu v Bachmutské oblasti Doněcké oblasti, které vlastně nikam nevedou. Wagner se nezdá být příliš aktivní tam, kde postupují Ukrajinci, což je spíše důležitější. Včera Gulagu.net informoval, že jeden z Wagnerových bojovníků zastřelil ruského armádního důstojníka, což by mohlo naznačovat, že na této části fronty není vše v pořádku. Je přitažené za vlasy předpokládat, že Prigožin šetří všechny cenné muže a materiál, které mu zbyly? Otevřeně verbuje ruské zajatce, aby bojovali za Wagnera na Ukrajině; dovolil bych si předpokládat, že je posílá na smrt a nechává si zpět muže a techniku, kteří by mohli mít budoucnost v nějakém jiném úsilí.

    Prigožin a Kadyrov volají po je zintenzivnění války a vysmívají se ruskému vrchnímu velení tím nejagresivnějším možným tónem, ale mezitím zřejmě chrání své vlastní muže. I to se zdá být pastí. Tím, že kritizují způsob vedení války, oslabují Putinovu informační kontrolu; tím, že ho nutí převzít odpovědnost, i když to nechtějí udělat, jeho pozici dále vystavují. Říkají mu, aby vyhrál válku, kterou se oni sami, jak se zdá, vyhrát nesnaží.

    Podle celkové logiky, kterou popisuji, by se soupeři snažili zachovat veškeré bojové síly, které mají, buď aby ochránili své osobní zájmy v nepředvídatelném období, nebo aby si zahráli o Moskvu. Pokud je to skutečně současná situace, bude se všem zúčastněným brzy zdát pošetilé mít ozbrojené síly umístěné na vzdálené Ukrajině, nebo je tam, když na to přijde, nechat den co den zabíjet. Pak nastane bod zlomu. Jakmile si někteří lidé uvědomí, že jiní zadržují své muže, bude se jim zdát nesmyslné vynakládat (nebo odcizovat) vlastní.

    V určitém okamžiku se tato logika vztahuje i na samotnou ruskou armádu. Jak upozornil Lawrence Freedman, pokud chce armáda hrát nějakou roli v ruské politice nebo mít prestiž v ruské společnosti, její velitelé mají motivaci se stáhnout, dokud mají jednotky, kterým mohou velet. A pokud chce Putin sám zůstat u moci, není v jeho zájmu ani zdiskreditovaná, ani demoralizovaná armáda.

    Samotná mobilizace začíná vypadat jako kopí namířené špatným směrem: má smysl posílat tisíce nepřipravených a nedostatečně vybavených mužů do něčeho, o čem stále více vědí, že je to zkáza? Putinův předpoklad samozřejmě je, že mobilizovaní vojáci buď zemřou, nebo zvítězí; pokud však místo toho utečou, stanou se nebezpečnou skupinou, možná připravenou pro jiného vůdce.

    A tak můžeme vidět pravděpodobný scénář, jak tato válka skončí. Válka je formou politiky a ruský režim se porážkou změní. Jak Ukrajina pokračuje ve vyhrávání bitev, jeden zvrat je doprovázen druhým: televizní ustupuje skutečnému a ukrajinské tažení ustupuje boji o moc v Rusku. V takovém boji nemá smysl mít ozbrojené spojence daleko na Ukrajině, kteří by mohli být užitečněji nasazeni v Rusku: ne nutně v ozbrojeném konfliktu, i když to nelze zcela vyloučit, ale k odstrašení ostatních a k ochraně sebe sama. Pro všechny zúčastněné aktéry může být špatné prohrát na Ukrajině, ale horší je prohrát v Rusku.

    Logika situace dává výhodu tomu, kdo si to nejrychleji uvědomí a dokáže se ovládnout a přeskupit. Jakmile se kaskáda rozběhne, rychle přestane mít pro kohokoli smysl, aby na Ukrajině vůbec nějaké ruské síly byly. Z toho opět nutně nevyplývá, že v Rusku dojde k ozbrojeným střetům: jde jen o to, že jakmile se nestabilita vyvolaná válkou na Ukrajině vrátí domů, ruští vůdci, kteří z této nestability chtějí těžit nebo se před ní chránit, budou chtít mít svá mocenská centra blízko Moskvy. A to by samozřejmě bylo velmi dobré, pro Ukrajinu i pro svět.

    Pokud se to stane, nebude Putin potřebovat žádnou záminku, aby se z Ukrajiny stáhl, protože to bude dělat pro své vlastní politické přežití. Přes všechnu jeho osobní náklonnost k jeho podivným představám o Ukrajině to beru tak, že mu jde spíše o moc. Pokud se bude vyvíjet scénář, který zde popisuji, nemusíme si dělat starosti s takovými věcmi, s nimiž si obvykle děláme starosti, jako je to, jak se Putin cítí ve válce a zda budou Rusové naštvaní, že prohráli. Během vnitřního boje o moc v Rusku budou mít Putin a ostatní Rusové jiné starosti a válka ustoupí těmto naléhavějším obavám. Někdy změníte téma a někdy téma změní vás.

    To vše samozřejmě zůstává velmi těžko předvídatelné, zejména na jakékoliv úrovni detailů. Jsou zcela možné i jiné výsledky. Ale linie vývoje, o které zde hovořím, je nejen mnohem lepší, ale také mnohem pravděpodobnější než scénáře soudného dne, kterých se obáváme. Stojí tedy za zvážení a stojí za to se na ni připravit.Skrýt celý příspěvek

    • Synx_Fiction
      13:31 06.10.2022

      Přesně takhle o věci uvažuji také.. skvělý text !

      Přesně takhle o věci uvažuji také.. skvělý text !

  • Excelent
    10:51 06.10.2022

    To vypadá, že začíná noc dlouhých nožů.
    Prygožinův člověk zatčen Putinovo Rosgvardiou
    https://twitter.com/igorsushko...

    To vypadá, že začíná noc dlouhých nožů.
    Prygožinův člověk zatčen Putinovo Rosgvardiou
    https://twitter.com/igorsushko...

    • pepezdepa
      10:59 06.10.2022

      Mno jo, pejskové se koušou.

      Mno jo, pejskové se koušou.

      • Synx_Fiction
        13:31 06.10.2022

        A žádnej není zlej ...

        A žádnej není zlej ...

      • Theokotos
        16:28 06.10.2022

        Pejskovové?

        Pejskovové?

    • ruleta
      11:00 06.10.2022

      Mozna se tam v ramci sil neco deje. To by byl docela dobry znak, ze jsou ve velkem rozkladu.

      https://twitter.com/kromark/st...

      Mozna se tam v ramci sil neco deje. To by byl docela dobry znak, ze jsou ve velkem rozkladu.

      https://twitter.com/kromark/st...

      • ruleta
        11:05 06.10.2022

        Mimochodem cekam kdy se "zeleni muzici" objevi v Moskve a bude prevrat.

        Mimochodem cekam kdy se "zeleni muzici" objevi v Moskve a bude prevrat.

    • Excelent
      11:21 06.10.2022

      ISW rovněž popisuje Putinovo dilema s odvoláním Šojgua - když ho odvolá, tak za to sám převezme odpovědnost a to se mu evidentně ...Zobrazit celý příspěvek

      ISW rovněž popisuje Putinovo dilema s odvoláním Šojgua - když ho odvolá, tak za to sám převezme odpovědnost a to se mu evidentně nechce...
      https://www.understandingwar.o...
      To cituje i
      https://t.me/s/insiderUKR/... Skrýt celý příspěvek

    • dušanR
      11:22 06.10.2022

      V Rusku asi začína akcia - Malý dvor a dlhý bič !

      V Rusku asi začína akcia - Malý dvor a dlhý bič !

      • Centaur
        11:26 06.10.2022

        Spíše noc dlouhých nožů, tedy obdoba zúčtování hitlera s vedením SA.
        Jestli to posune věci k lepšímu těžko říct.

        Spíše noc dlouhých nožů, tedy obdoba zúčtování hitlera s vedením SA.
        Jestli to posune věci k lepšímu těžko říct.

    • Frodo75
      12:13 06.10.2022

      To čoraz väčšie napätie v Moskve medzi ruskými "vodcami", celkom pasuje do toho optimistického scénara ukončenia vojny od Tymothy Snyder (1 príspevok vyššie od Phantomiux): " ...Zobrazit celý příspěvek

      To čoraz väčšie napätie v Moskve medzi ruskými "vodcami", celkom pasuje do toho optimistického scénara ukončenia vojny od Tymothy Snyder (1 príspevok vyššie od Phantomiux):
      " jakmile se nestabilita vyvolaná válkou na Ukrajině vrátí domů, ruští vůdci, kteří z této nestability chtějí těžit nebo se před ní chránit, budou chtít mít svá mocenská centra blízko Moskvy. A to by samozřejmě bylo velmi dobré, pro Ukrajinu i pro svět."Skrýt celý příspěvek

    • Misonek 76
      12:27 06.10.2022

      Hmmm ta analogie s treti risi je uz uplna. Pozerou se navzajem.

      Hmmm ta analogie s treti risi je uz uplna. Pozerou se navzajem.

      • JanCorvinus
        13:23 06.10.2022

        Vůbec. Rusko má několik milionů můžu ve zbrani. Není kvůli 4omu aby mohli vést válku ale kvůli tomu aby někdo neohrozil Putina. Pokud bude někdo vyskakovat dopadne jako Duginova ...Zobrazit celý příspěvek

        Vůbec. Rusko má několik milionů můžu ve zbrani. Není kvůli 4omu aby mohli vést válku ale kvůli tomu aby někdo neohrozil Putina. Pokud bude někdo vyskakovat dopadne jako Duginova dcéra.Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          13:52 06.10.2022

          A ti mu jsou absolutně loajální? Ani zdaleka. Navíc k převratu může dojít, aniž by se o tom vůbec dozvěděli.

          A ti mu jsou absolutně loajální? Ani zdaleka. Navíc k převratu může dojít, aniž by se o tom vůbec dozvěděli.

  • pjanyska
    10:50 06.10.2022

    Kočovní cikáni? Neee, to jsou rusáci z Lymanu.
    https://twitter.com/i/status/1...

    Kočovní cikáni? Neee, to jsou rusáci z Lymanu.
    https://twitter.com/i/status/1...

    • dušanR
      11:25 06.10.2022

      Nebojte sa tovarišči ! Rasputica je už na ceste !

      Nebojte sa tovarišči ! Rasputica je už na ceste !

    • risomas_SK
      11:42 06.10.2022

      v rusku nepoznaju stany?

      v rusku nepoznaju stany?

    • pepezdepa
      11:55 06.10.2022

      To už budou asi obranné pozice u Svatové.

      To už budou asi obranné pozice u Svatové.

      • Synx_Fiction
        13:34 06.10.2022

        Neprůstřelný igelit .. dostání jedině v Rusku

        Neprůstřelný igelit .. dostání jedině v Rusku

    • Edo79
      12:12 06.10.2022

      Ten pohlaď na nich je žalostný..

      Ten pohlaď na nich je žalostný..

  • pepezdepa
    10:21 06.10.2022

    Vypadá to, že brzy se dočkáme ukrajinské ofenzívy směrem na jih.

    https://military.pravda.ru/new...

    Vypadá to, že brzy se dočkáme ukrajinské ofenzívy směrem na jih.

    https://military.pravda.ru/new...

  • Dzin
    10:02 06.10.2022

    V souvislosti s posledními vyjádřeními z Ruska jsem si říkal, že nejspíše Putin dosáhl svého minimalistického cíle resp. může být o tom přesvědčen. A to i kdyby se Rusové museli z ...Zobrazit celý příspěvek

    V souvislosti s posledními vyjádřeními z Ruska jsem si říkal, že nejspíše Putin dosáhl svého minimalistického cíle resp. může být o tom přesvědčen. A to i kdyby se Rusové museli z Ukrajiny stáhnout a to včetně Krymu.

    Jde o to, že bude neustále prohlašovat, že Ukrajina "okupuje" část Ruska, tedy ty části Ukrajiny, které anektoval, byť poté už jen de jure. Tím bude ve vztahu Rusko x Ukrajina trvale přítomen "spor o hranice". A je nepsané pravidlo, že do NATO se přijímají jen státy, které mají otázky svých hranic vyřešeny. Ukrajině by tak bylo optikou Moskvy znemožněno vstoupit do NATO potažmo EU.

    Záleží samozřejmě, jak by se k tomu postavily obě zmíněné organizace, jejichž státy anexe Ruska neuznaly. Ale z pohledu Ruska toto dává smysl a mě to tak přijde právě ohledně různých prohlášení, že ta území zůstanou "navždy Ruská".Skrýt celý příspěvek

    • RaiseYourHorns
      10:05 06.10.2022

      Jenže sporu o hranice dosáhl už anexí Krymu, takže se to jako důvod dá jednoduše vyloučit.

      Jenže sporu o hranice dosáhl už anexí Krymu, takže se to jako důvod dá jednoduše vyloučit.

      • RaiseYourHorns
        10:07 06.10.2022

        Spíš jde o to, že vidí ukrajinský postup na územích, které chce připojit. Tímto způsobem do toho prostě Rusko zatáhl ať už budoucí generace budou chtít, nebo ne, nikdo anexi rušit ...Zobrazit celý příspěvek

        Spíš jde o to, že vidí ukrajinský postup na územích, které chce připojit. Tímto způsobem do toho prostě Rusko zatáhl ať už budoucí generace budou chtít, nebo ne, nikdo anexi rušit nebude.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          10:36 06.10.2022

          Stejně jako lze zakony schválit je lze i zrušit. Problém vyřešen.

          Stejně jako lze zakony schválit je lze i zrušit. Problém vyřešen.

    • Pampuch
      10:06 06.10.2022

      Máš pocit, že Cyprus nieje v EU?

      Máš pocit, že Cyprus nieje v EU?

      • DanCZer
        10:39 06.10.2022

        V EU ano, v NATO ne. Pravidlo o vyřešených hranicích a aktivních konfliktech je pravidlo NATO, ne EU.

        V EU ano, v NATO ne. Pravidlo o vyřešených hranicích a aktivních konfliktech je pravidlo NATO, ne EU.

        • Pampuch
          10:55 06.10.2022

          "Ukrajině by tak bylo optikou Moskvy znemožněno vstoupit do NATO potažmo EU."

          "Ukrajině by tak bylo optikou Moskvy znemožněno vstoupit do NATO potažmo EU."

      • Dzin
        11:56 06.10.2022

        Nešlo mi ani tak o to detailně rozebrat pro a proti jako spíše upozornit na možný pohled na celou situaci ze strany Moskvy.

        Nešlo mi ani tak o to detailně rozebrat pro a proti jako spíše upozornit na možný pohled na celou situaci ze strany Moskvy.

    • Magister_Peditum
      10:07 06.10.2022

      Rusák si může myslet, co chce, ale tady spíš kosa narazí na kámen, v podobě nesouhlasu Německa a Francie, kteří si nepřejí, aby jejich vliv v NATO byl přijetím Ukrajiny oslaben, a ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusák si může myslet, co chce, ale tady spíš kosa narazí na kámen, v podobě nesouhlasu Německa a Francie, kteří si nepřejí, aby jejich vliv v NATO byl přijetím Ukrajiny oslaben, a Maďarska, které leze Putinovi do zádele, a Turecka, které zase bude vydírat, aby za to něco dostalo...Skrýt celý příspěvek

      • AR10
        10:26 06.10.2022

        Erdogan ani Orbán nebudú pri moci večne. No a bavíme sa o NATO nie o EU. Vplyv Nemecka a Francúzska tiež nie je nekonečný. Nehovoriac o názore ich verejnej mienky potom čo sa našli ...Zobrazit celý příspěvek

        Erdogan ani Orbán nebudú pri moci večne. No a bavíme sa o NATO nie o EU. Vplyv Nemecka a Francúzska tiež nie je nekonečný. Nehovoriac o názore ich verejnej mienky potom čo sa našli masové hroby...Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          14:07 06.10.2022

          Tým sa nič nerieši, keď odídu od moci, je naivné myslieť, že ľudia ktorí ich podporovali zmiznú s nimi. U nás Mečiar odišiel, ale jeho voliči ostali, tí čo zomreli vychovali ...Zobrazit celý příspěvek

          Tým sa nič nerieši, keď odídu od moci, je naivné myslieť, že ľudia ktorí ich podporovali zmiznú s nimi. U nás Mečiar odišiel, ale jeho voliči ostali, tí čo zomreli vychovali ďalších a teraz volia Smer apod. Príde druhý rovnaký Orbán a druhý rovnaký Erdogan.Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      10:48 06.10.2022

      Položil na Ukrajině desítky tisíc vojáků, přišel o tisíce kusů vojenské techniky a Rusko ztratilo mezinárodní vliv (včetně blízkého pohraničí) na desetiletí. To není minimalistický ...Zobrazit celý příspěvek

      Položil na Ukrajině desítky tisíc vojáků, přišel o tisíce kusů vojenské techniky a Rusko ztratilo mezinárodní vliv (včetně blízkého pohraničí) na desetiletí. To není minimalistický cíl, to je prohra a trapas.
      To, že může něco žvatlat na mezinárodní scéně, mělo možná jakous takous hodnotu v minulosti, kdy vystoupení Putina a Lavrova ještě někdo poslouchal a možná bral vážně, ale teď je to nesmysl. Pokud se podaří Ukrajině dobýt Donbas a Krym (přičemž ani jedním si nejsem zcela jist - může být, ale i nemusí), tak Rusku zbude hrát jen o to, že uzná hranice Ukrajiny z roku 1991 výměnou za zrušení sankcí.Skrýt celý příspěvek

    • Roger
      10:53 06.10.2022

      Přístup do NATO je na delší čas. Oni rusáci za uvolnění sankcí taky budou ochotni něco udělat. Být potajmu

      Přístup do NATO je na delší čas. Oni rusáci za uvolnění sankcí taky budou ochotni něco udělat. Být potajmu

    • matu
      11:40 06.10.2022

      Aby tohle platilo, nekdo krome russaku by to za "spor o hranice" musel vnimat. A to NATO a urcite cely zapad takto brat nebude. Btw. samo Rusko hranice UA v Budapestskem memoranu ...Zobrazit celý příspěvek

      Aby tohle platilo, nekdo krome russaku by to za "spor o hranice" musel vnimat. A to NATO a urcite cely zapad takto brat nebude. Btw. samo Rusko hranice UA v Budapestskem memoranu potvrdilo.Skrýt celý příspěvek

    • Misonek 76
      12:32 06.10.2022

      Ohledne tech hranic tam zadny problem neni. Aleapon ne ze strany UA a NATO. Ukrajina ma jesne dane hranice. Co chce rus ohledne hranic ve vztahu k NATO je uplne vsem ukradene.

      Ohledne tech hranic tam zadny problem neni. Aleapon ne ze strany UA a NATO. Ukrajina ma jesne dane hranice. Co chce rus ohledne hranic ve vztahu k NATO je uplne vsem ukradene.

Načítám diskuzi...