VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • montecasino1
    21:17 05.07.2022

    Aj keď to sem nepatrí priamo, ale je to zaujímavá informácia. Na zničenie jednej tureckej divízie S400 je potrebných 48-56 rakiet Iskander, Turci majú 4 divízie takže x 4 a to ešte ...Zobrazit celý příspěvek

    Aj keď to sem nepatrí priamo, ale je to zaujímavá informácia. Na zničenie jednej tureckej divízie S400 je potrebných 48-56 rakiet Iskander, Turci majú 4 divízie takže x 4 a to ešte im Rusi mali dodať rakety pre ďalšie 4 divízie čo by vlastne znamenalo, že Rusi jednoducho nemajú kapacitu preraziť PVO Turecka. Koľko, ale majú v skutočnosti rakiet Iskander ťažko povedať. K tomuto tvrdeniu dávam toto, je to po Rusky, ale nemal by byť problém aj pre tých čo neovládajú tento jazyk.
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Wirbelwind
      21:19 05.07.2022

      Pochybujem ze tie turecke s400 vedia strielat na ruske lietadla. :)

      Pochybujem ze tie turecke s400 vedia strielat na ruske lietadla. :)

      • montecasino1
        22:09 05.07.2022

        Lenže ja píšem o PVO a zostrelovaní Iskanderov, tam pochybujem žeby Rusi boli schopný ten systém bloknúť.

        Lenže ja píšem o PVO a zostrelovaní Iskanderov, tam pochybujem žeby Rusi boli schopný ten systém bloknúť.

        • dalík
          23:37 05.07.2022

          Proč by použivali proti S400 Iskandery, když by mohli použít letadla?

          Proč by použivali proti S400 Iskandery, když by mohli použít letadla?

          • zenker
            23:53 05.07.2022

            Jaká letadla RF by se dokázala nepozorovaně přiblížit k jakékoliv zemi NATO? PAK DA - bombardér pro 4 tisíciletí?

            Jaká letadla RF by se dokázala nepozorovaně přiblížit k jakékoliv zemi NATO? PAK DA - bombardér pro 4 tisíciletí?

    • dalík
      21:21 05.07.2022

      Nebyla tady indormace, že turecké S400 ruské letouny nezachytí?

      Nebyla tady indormace, že turecké S400 ruské letouny nezachytí?

      • Upgrade
        21:27 05.07.2022

        informacia bola aj, ze nezachyti F-16

        informacia bola aj, ze nezachyti F-16

    • Wolf:81
      21:22 05.07.2022

      Alebo par dronov

      Alebo par dronov

    • Marw
      21:41 05.07.2022

      Neviem z coho tieto mudra vychadzaju, ale bateria S-400 ma tusim max. 9 odpalovacich kompletov, kazdy po 4 rakety, tj. 36 rakiet na bateriu. Z toho nie nutne vsetky musia byt ...Zobrazit celý příspěvek

      Neviem z coho tieto mudra vychadzaju, ale bateria S-400 ma tusim max. 9 odpalovacich kompletov, kazdy po 4 rakety, tj. 36 rakiet na bateriu. Z toho nie nutne vsetky musia byt vhodne na postrelovanie balistickych cielov. Kedze urcite neplati ze co vystrel to zasah, zvlast proti balistickym cielom, tak by bolo nutne palit 2 rakety na jeden ciel = uz pri 18 iskanderoch by hrozilo zahltenie. Navyse strelecky radar je schopny postrelovat ciele len v sektore sirokom 120 stupnov, tak ze v pripade utoku z viacerych stran je bateria v haji aj pri vyrazne mensich poctoch, ak by bol utok vhodne koordinovany. Plus na vyradenie baterie staci zrusit strelecky radar, bez neho je cela bateria v prdeli.Skrýt celý příspěvek

      • AR10
        22:06 05.07.2022

        Pýtam sa ako úplný laik, ale nemalo by sa to súčasne analyzovať aj z druhej strany? Totiž asi neplatí, že čo výstrel Iskanderu to istý zásah (či už z tých, alebo iných dôvodov). ...Zobrazit celý příspěvek

        Pýtam sa ako úplný laik, ale nemalo by sa to súčasne analyzovať aj z druhej strany? Totiž asi neplatí, že čo výstrel Iskanderu to istý zásah (či už z tých, alebo iných dôvodov). Takže asi tiež nebude platiť, že vystrelím 19 Iskanderov a je vymaľované. Hoci ak by mal nepriateľ šťastie možno by prešiel hneď prvý a hotovo.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          22:09 05.07.2022

          Jo, všechno je o pravděpodobnostech. Může projít první, taky můžeš vystřelit 20 Iskanderů a neprojde žádný, protože S400 stihnevšechny zničit.

          Pravděpodobnost.

          Jo, všechno je o pravděpodobnostech. Může projít první, taky můžeš vystřelit 20 Iskanderů a neprojde žádný, protože S400 stihnevšechny zničit.

          Pravděpodobnost.

      • Cimbi
        22:07 05.07.2022

        Vychází asi z toho, kolik cílů S400 usleduje a na kolik může navádět střely najednou + z dostřelu + rychlosti střel. Pokud napč. dokáže navádět střely na 12 cílů najednou na ...Zobrazit celý příspěvek

        Vychází asi z toho, kolik cílů S400 usleduje a na kolik může navádět střely najednou + z dostřelu + rychlosti střel.

        Pokud napč. dokáže navádět střely na 12 cílů najednou na vzdálenost až 200 km (nevím, píšu jako příklad) a střela letí stejně rychle jako Iskander, tak to počítali asi tak, že na 200 km salva prvních 12 střel, k sestřelu všech 12 Iskanderů dojde 100 km od S400, v tu chvíli salva dalších 12 střel, k sestřelu 12 Iskanderů dojde 50 km od S400, v tu chvíli další salva 12 střel atd.

        Prostě čirý fantaz.

        Ale pokud plánuješ útok, musíš použít tyto počty, abys měl jistotu, že něco proletí.

        Pokud jsi uživatel S400, musíš počítat jinou logikou:
        1 salva tak na 150 km, trefí jen půlka, další salva tak na 50 km, protože máš nějaké "vedlejší časy" obsluhy, zase trefí půlka a další salva tak při vzdálenosti 10-15 km a utíkat se schovat, abys přežil zásah tohjo, co proletí.Skrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          22:32 05.07.2022

          Rakety co zostrelia balisticku raketu u Rusov lietaju max 60 km/h. Otazka je, ci to vobec dokazu.

          Rakety co zostrelia balisticku raketu u Rusov lietaju max 60 km/h. Otazka je, ci to vobec dokazu.

          • Upgrade
            22:33 05.07.2022

            60 km

            60 km

          • Cimbi
            22:56 05.07.2022

            Těch 60 km/h mě pobavilo :-). To by stačilo sotva na to, aby se vyhnuly účinku výbuchu ;-) No, 60 km není zas tak málo. Můj příklad počítal s tím, že Iskandery letí zároveň - jako ...Zobrazit celý příspěvek

            Těch 60 km/h mě pobavilo :-).
            To by stačilo sotva na to, aby se vyhnuly účinku výbuchu ;-)

            No, 60 km není zas tak málo.
            Můj příklad počítal s tím, že Iskandery letí zároveň - jako ocelová zeď. Jenže oni nikdy nepoletí tak, že dopadnou všechny naráz. Útok 20 kusy potrvá min. 2-3 minuty. To rozložení v čase dává PVO větší šanciSkrýt celý příspěvek

      • montecasino1
        22:19 05.07.2022

        Lenže ani všetky rakety netrafia cieľ, uvádza že cca 5% netrafí vôbec a ešte niečo ani nedoletí. Hovorí tiež o tom že systém má 75% úspešnosť zostrelov. No a ešte je treba brať v ...Zobrazit celý příspěvek

        Lenže ani všetky rakety netrafia cieľ, uvádza že cca 5% netrafí vôbec a ešte niečo ani nedoletí. Hovorí tiež o tom že systém má 75% úspešnosť zostrelov. No a ešte je treba brať v potaz, že Rusi nemôžu použiť naraz všetky batérie Iskanderov naraz . Vy uvažujete s tým že na jedno odpalovacie zariadenie by útočili všetky Iskanderi čo sú k dispozícii, to sa samozrejme nikdy nestane a tak isto aj Iskander má svoj dolet. Ja som nenapísal že prípadný útok nie je možné realizovať, ale o tom, že jednoducho aj pri použití všetkých rakiet, jednoducho ten systém nedajú komplet dole.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      22:00 05.07.2022

      Ty čísla vychází z toho, že S400 je funkční. No, pokud je 2x výkonnější, než S300, tak ze 4 střel proletí 4 (nula krát cokoliv je furt nula) - Moskva měla "nět analoga" S300 + ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty čísla vychází z toho, že S400 je funkční.

      No, pokud je 2x výkonnější, než S300, tak ze 4 střel proletí 4 (nula krát cokoliv je furt nula) - Moskva měla "nět analoga" S300 + nějaké sstémy kratšího dosahu a ani neškytla. Prostě řekla "sbohem" a šla ke dnu.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        22:01 05.07.2022

        Proletěly 2 ze 2, tedy úspěšnost S300 je 0%.

        Proletěly 2 ze 2, tedy úspěšnost S300 je 0%.

      • kromec
        22:17 05.07.2022

        Moskva měla nemodernyzovany S-300 že začátku 80-let. A ještě k tomu podle uniknutych dokumentů nebyl plně funkční.

        Moskva měla nemodernyzovany S-300 že začátku 80-let. A ještě k tomu podle uniknutych dokumentů nebyl plně funkční.

  • ABC123
    21:11 05.07.2022

    Traja muži zaútočili na vojenskú jednotku 12721 v Klincoch v Brjanskej oblasti. Obyvatelia tvrdia, že počuli streľbu. Po útočníkoch sa teraz pátra. Podľa našich informácií sa to ...Zobrazit celý příspěvek

    Traja muži zaútočili na vojenskú jednotku 12721 v Klincoch v Brjanskej oblasti. Obyvatelia tvrdia, že počuli streľbu. Po útočníkoch sa teraz pátra.

    Podľa našich informácií sa to stalo okolo 4:15 ráno. Dvaja boli oblečení v tmavočervenom, jeden v čiernom. Všetci mali masky a boli ozbrojení. Utekali neznámym smerom. Jeden z nich bol zranený pri opätovaní paľby.

    V jednotke 12721 sú zmluvní zamestnanci. Mesto má strategický význam, nachádza sa v blízkosti štátnej hranice s Ukrajinou, od ktorej je vzdialené niekoľko desiatok kilometrov smerom na Černihiv.

    https://t.me/breakingmash/3630... Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    20:58 05.07.2022

    Obchody re:Store v rusku začali predávať iPhony a MacBooky dovezené prostredníctvom paralelného ...Zobrazit celý příspěvek

    Obchody re:Store v rusku začali predávať iPhony a MacBooky dovezené prostredníctvom paralelného dovozu

    https://meduza.io/news/2022/07... Skrýt celý příspěvek

    • caesar
      21:13 05.07.2022

      Kedze Apple je skor o sluzbach ako o samotnom hardware im to bude prd platne a to aj s noRus SIM. Pravdepodobne si noRus SIM Apple osetri povinnostou nezdrziavat sa XY cast roka ...Zobrazit celý příspěvek

      Kedze Apple je skor o sluzbach ako o samotnom hardware im to bude prd platne a to aj s noRus SIM. Pravdepodobne si noRus SIM Apple osetri povinnostou nezdrziavat sa XY cast roka mimo ruska. Bez sluzieb a app bude take zariadenie skor - ako +Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        22:09 05.07.2022

        Proč vůbec chtějí Apple když k ruským výrobkům přeci nět analoga???

        Ps. Apple asi bude (podle mě) umět to zařízení na dálku zamknout s tím, ze se jedna o “podraz”

        Proč vůbec chtějí Apple když k ruským výrobkům přeci nět analoga???

        Ps. Apple asi bude (podle mě) umět to zařízení na dálku zamknout s tím, ze se jedna o “podraz”

  • lm524a
    20:03 05.07.2022

    Ukraineinfo - CZ V Bělorusku srovnali se zemí pomník a hroby polských vojáků, polské ministerstvo zahraničí požaduje reakci Polské ministerstvo zahraničí odsoudilo demolici ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    V Bělorusku srovnali se zemí pomník a hroby polských vojáků, polské ministerstvo zahraničí požaduje reakci
    Polské ministerstvo zahraničí odsoudilo demolici hrobů vojáků armády Krajowa, která bojovala proti nacistickému Německu ve druhé světové válce v běloruské vesnici Mikulishki.
    Polský poslanec Robert Tyszkiewic:
    "Hroby vojáků Krajowské armády ve vesnici Mikulishki byl zcela srovnány se zemí! Odporné akce Lukašenkova režimu by měly být vystaveny silné reakci polských úřadů," napsal Tyszkiewicz na sociálních sítích a zveřejnil fotografii zničeného pohřebiště.
    Polské ministerstvo zahraničí:
    Polsko odsuzuje všechny činy znesvěcování památky vojáků, kteří "utrpěli největší oběť při obraně své vlasti", a vyzvalo běloruské úřady, aby okamžitě zastavily "hanebné akce proti polským památkám v Bělorusku".
    Památník polských vojáků v Mikulishkah v Bělorusku, byl vytvořen v roce 1990. Nejprve se o něj staral místní obyvatel a později aktivisté Svazu Poláků v Bělorusku v regionu Grodno.

    pozn. Na hroby se nesahá!

    Polská vláda v úterý schválila změny zákona o sankcích, které umožňují uvalení dočasného řízení na společnosti, které spadaly pod omezení, a v případě potřeby je prodat.
    To uvedl polský ministr pro rozvoj a technologie Waldemar Buda.
    Podle novel budou fyzické a právnické osoby zařazené na tzv. černou listinu Polského ministerstva vnitra a správy současně podléhat vnitrostátním sankcím Polska.
    Ministerstvo by mělo sestavit seznam fyzických a právnických osob, které podporují ruskou agresi proti Ukrajině, jakož i těch, kteří se podílejí na porušování lidských práv v Rusku a Bělorusku.
    Ve společnostech, které byly sankcionovány, můžete po přijatých změnách jmenovat dočasné vedení. Zaměstnanci těchto společností obdrží státní platby prostřednictvím zvláštního záručního fondu.
    Dočasná správa sankcionovaných podniků bude vyzvána, aby je buď prodala, nebo převedla do státní pokladny, vysvětlil Waldemar Buda.
    "Jedná se o nesmírně důležité ustanovení, které vám umožní řídit společnost, která byla sankcionována, aby ji prodala, a také chránit zájmy zaměstnanců," zdůraznil ministr.

    Rusové připravují mobilizaci na jihu Ukrajiny.
    Uvedly Síly zvláštních operací ozbrojených sil Ukrajiny:
    "Podle našich údajů se nepřítel začal připravovat na odvod v Berďansku, kde bylo vedoucím bytových jednotek nařízeno předložit seznamy obyvatel domů ve věku volání.
    Nebude nadbytečné připomínat, že podmínkou mobilizace je ruský pas, jehož vydávání se Rusové podílejí na okupovaných územích.
    Je třeba také poznamenat, že Rusové opět zvýšili tempo mobilizace v okupované Luhanské oblasti, zejména všichni muži z Luhanského závodu na zpracování masa a "Luhanské státní akademie kultury" byli odvezeni do armády."Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      20:08 05.07.2022

      Rozumím, že je to strojový překlad, ale občas z toho lezou strašné nesmysly. Např. není to Krajowská armáda, ale Armija Krajowa, česky Zemská nebo Domácí armáda.

      Rozumím, že je to strojový překlad, ale občas z toho lezou strašné nesmysly. Např. není to Krajowská armáda, ale Armija Krajowa, česky Zemská nebo Domácí armáda.

      • lm524a
        20:10 05.07.2022

        Do toho textu nezasahuju vůbec, když něco, tak to dávám do poznámky

        Do toho textu nezasahuju vůbec, když něco, tak to dávám do poznámky

    • Toomk
      20:13 05.07.2022

      Takže chápu dobře, že kolaboranti, co si požádali a získali ruský pas, tak za odměnu půjdou na frontu? Tak to mi přijde jako hezké poděkování od strýčka Putina.

      Takže chápu dobře, že kolaboranti, co si požádali a získali ruský pas, tak za odměnu půjdou na frontu? Tak to mi přijde jako hezké poděkování od strýčka Putina.

      • Miroslav
        20:20 05.07.2022

        Čo je napríklad zaujímavé zistenie. Mám kamaráta - Ukrajinca ktorý tu žije od 15 rokov. Keď mal 19 získal občianstvo. Na odvod ho pozvali, aj ho uznali schopným ale na ZVS ho ...Zobrazit celý příspěvek

        Čo je napríklad zaujímavé zistenie. Mám kamaráta - Ukrajinca ktorý tu žije od 15 rokov. Keď mal 19 získal občianstvo. Na odvod ho pozvali, aj ho uznali schopným ale na ZVS ho neposlali lebo vraj to predstavuje, citujem: "bezpečnostné riziko"Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          20:30 05.07.2022

          ano ale zmysel to dava

          ano ale zmysel to dava

          • Jura99
            20:42 05.07.2022

            jaky zmysel ? Klukovi, ktery se muze citit Slovakem rikas, ze neni ?

            jaky zmysel ? Klukovi, ktery se muze citit Slovakem rikas, ze neni ?

          • Miroslav
            20:47 05.07.2022

            On sa slovákom byť cíti. To, že niekto má paranoidnú predstavu, že by mohol byť špiónom, to je iná vec

            On sa slovákom byť cíti. To, že niekto má paranoidnú predstavu, že by mohol byť špiónom, to je iná vec

          • Upgrade
            21:30 05.07.2022

            Najskor sa nenasiel nik, kto by bol ochotny na to dat stempel a riskovat svoj dochodok. Vsak co...

            Najskor sa nenasiel nik, kto by bol ochotny na to dat stempel a riskovat svoj dochodok. Vsak co...

          • Tino
            21:34 05.07.2022

            ua maju skusenost s armadou prelezenou od hora nadol kolaborantmi...ja ich chapem ze si davaju pozor ...

            ua maju skusenost s armadou prelezenou od hora nadol kolaborantmi...ja ich chapem ze si davaju pozor ...

    • Miroslav
      20:18 05.07.2022

      To je taká špirála smrti. Každým dňom sa prekračuje ďalšia a ďalšia hranica normálnosti. Začína to vzájomným vyhosťovaním diplomatov, pokračuje demontážami pomníkov, potom ...Zobrazit celý příspěvek

      To je taká špirála smrti. Každým dňom sa prekračuje ďalšia a ďalšia hranica normálnosti. Začína to vzájomným vyhosťovaním diplomatov, pokračuje demontážami pomníkov, potom vojnových hrobov. Následne vzájomné sankcie, embargá a po čase už nikomu nepríde čudné, že Rusko útočí na Suwalki, Poľsko útočí na Bielorusko, Bielorusko na Ľvov...Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      20:20 05.07.2022

      Zrušit Bělorusům velvislanectví. Nazdar.

      Předvolat na kobereček velvyslance a tam mu předat rozhodnutí

      Zrušit Bělorusům velvislanectví. Nazdar.

      Předvolat na kobereček velvyslance a tam mu předat rozhodnutí

      • Miroslav
        20:23 05.07.2022

        To znamená prerušenie diplomatických stykov čo je pomerne vážna vec na úrovni skoro vyhlásenia vojny. S týmto by som bol opatrný

        To znamená prerušenie diplomatických stykov čo je pomerne vážna vec na úrovni skoro vyhlásenia vojny. S týmto by som bol opatrný

        • Upgrade
          21:32 05.07.2022

          Len ci tato predposranost nebude presne to, co pohana ten rusky rezim. Mozno je na case skusit ist na nich stylom: Vystrcis cumak z Ruska, dostanes preplesk a znova.

          Len ci tato predposranost nebude presne to, co pohana ten rusky rezim. Mozno je na case skusit ist na nich stylom: Vystrcis cumak z Ruska, dostanes preplesk a znova.

          • AR10
            22:14 05.07.2022

            A keď budete potrebovať niečo s druhou stanou oficiálne komunikovať tak to budete robiť ako? Megafónom na hraničnom priechode, alebo mailom do podateľne na ministerstve ...Zobrazit celý příspěvek

            A keď budete potrebovať niečo s druhou stanou oficiálne komunikovať tak to budete robiť ako? Megafónom na hraničnom priechode, alebo mailom do podateľne na ministerstve zahraničných vecí. Špionáž je jedna vec a oficiálny komunikačný kanál ako je ambasáda druhá.Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          23:08 05.07.2022

          Zrušit velvyslanectví v Bělorusku, vyhostit personál Běloruské ambasády až na holé minimum.

          Zrušit velvyslanectví v Bělorusku, vyhostit personál Běloruské ambasády až na holé minimum.

    • AR10
      22:10 05.07.2022

      Tak tá mobilizácia v Luhansku dáva logiku. Kultúra dlhodobo veškerá žádna a na mäso asi tiež teraz dlhšie nebude, takže rovno na front...

      Tak tá mobilizácia v Luhansku dáva logiku. Kultúra dlhodobo veškerá žádna a na mäso asi tiež teraz dlhšie nebude, takže rovno na front...

  • Eagle
    19:58 05.07.2022

    Možná co napíšu bude trošku drastické vzhledem ke všem obětem války. Ale myslím, že díky ní se stává Ukrajinská armáda opravdovou armádou, jednou z nejlépe vycvičených armád ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná co napíšu bude trošku drastické vzhledem ke všem obětem války. Ale myslím, že díky ní se stává Ukrajinská armáda opravdovou armádou, jednou z nejlépe vycvičených armád Evropy. Můžeme jen tiše závidet propracovaný systém řízení a velení, vedení operací, aktualizaci operačních postupů. Vše ale vykoupeno naprostou zkázou ve formě zničené infrastruktury, padlých a zraněných. Snad si naši představitelé armády udělají výtah toho nejlepšího a nejfunkcnejsiho co v této válce Ukrajina předvedla a zapracují to do operačně taktických postupů. Pak už jen zákon o veřejných zakázkách a možná budeme už moderní a funkční armáda.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      20:02 05.07.2022

      Souhlas. Ucednik se stava mistrem. Je cas, chte nechte, jezdit se ptat na Ukrajinu ze treninkem

      Souhlas. Ucednik se stava mistrem. Je cas, chte nechte, jezdit se ptat na Ukrajinu ze treninkem

    • axoloth
      20:22 05.07.2022

      Pokial viem, tak generalny stab SR komentuje vyvoj udalosti na Ukrajine. Ja osobne dufam,ze nielen vasa, ale aj nasa armada si zoberie z tohto konfliktu ponaucenie do buducnosti. ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokial viem, tak generalny stab SR komentuje vyvoj udalosti na Ukrajine. Ja osobne dufam,ze nielen vasa, ale aj nasa armada si zoberie z tohto konfliktu ponaucenie do buducnosti. Osobne si myslimj,ze ceski aj slovenski vojaci uz preukazali,ze su schopni, ale toto je samozrejme uplne iny level a obidve armady prebudujemea posunieme este na vyssie level.

      Nedavno som cital clanok, kde sa porovnavala obrana Kyjeva ukrajinskou armadou s kralom Leonidasom a jeho obranou Termopyl co je myslim,ze samo o sebe vynimocna vec. Poravnavali ich obranne schopnosti a bolo spraveny zaver ,ze to co dokazali Ukrajinci pri obrane Kyjeva bolo tak vynimocne, ze akym sposobom vyuzili teren a vsetky obranne moznosti, ktore Kyjev a jeho okolie poskytlo, zatienilo aj obranu TermopylSkrýt celý příspěvek

      • MatejBabjak
        20:30 05.07.2022

        To je vcelku odvážne tvrdenie, vzhľadom na to, že nikto presne nevie ako v tej dobe vyzeral terén v oblasti bojiska, koľko bojovníkov sa podieľalo, koľko ich padlo a dokonca ani ...Zobrazit celý příspěvek

        To je vcelku odvážne tvrdenie, vzhľadom na to, že nikto presne nevie ako v tej dobe vyzeral terén v oblasti bojiska, koľko bojovníkov sa podieľalo, koľko ich padlo a dokonca ani presný dátum kedy sa bitka odohrala :)Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          21:21 05.07.2022

          O bitke pri Termopylach sa uz samozrejme vie viac ako sa vedelo v minulosti a vieme,ze urcite ich nebolo 300, ze neboli polonahy ako to bolo vo filme a ze mali greckych spojencov. ...Zobrazit celý příspěvek

          O bitke pri Termopylach sa uz samozrejme vie viac ako sa vedelo v minulosti a vieme,ze urcite ich nebolo 300, ze neboli polonahy ako to bolo vo filme a ze mali greckych spojencov. Takisto sa vie aj o terene.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        20:41 05.07.2022

        Tak já jsem vojenský analfabet, ale řekl bych, že v případě napadení NATA Ruskem by ta válka vypadala trochu jinak, než co vidíme dneska na Ukrajině. Poznatky si dělat, to jo, ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak já jsem vojenský analfabet, ale řekl bych, že v případě napadení NATA Ruskem by ta válka vypadala trochu jinak, než co vidíme dneska na Ukrajině.

        Poznatky si dělat, to jo, ale zase by se to nemělo přehánět. Před druhou světovou byla většina armád v Evropě připravena na tu první a moc se to nevyplatilo, hlavně žabožroutům ne.Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          21:31 05.07.2022

          ja rozumiem,ze v pripade Ukrajiny ide o improvizaciu, ako su drony, ktore nesu protitankove zbrane a podobne. Takisto chapem,ze NATO je technologicke vyspelejsie ako je Rusko. ...Zobrazit celý příspěvek

          ja rozumiem,ze v pripade Ukrajiny ide o improvizaciu, ako su drony, ktore nesu protitankove zbrane a podobne. Takisto chapem,ze NATO je technologicke vyspelejsie ako je Rusko.

          Ale tato vojna ukazala,ze je to hlavne vojakovi, o jeho moralke, motivacie, schopnosti prisposobit sa a hlavne schopnosti znasat utrapy. Sme toho schopny?Mame my dostatocne dobre velitelske kadre pocnuc od catara az generala? Mame prepracovanu logistiku?Skrýt celý příspěvek

          • pepezdepa
            22:22 05.07.2022

            Tak NATO by hlavně mělo rozsévat zkázu ze vzduchu, kde má oproti Rusku velkou technickou, ale asi i početní převahu. Udržet si morál tak bude hlavně na orcích. Navíc NATO vojáci ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak NATO by hlavně mělo rozsévat zkázu ze vzduchu, kde má oproti Rusku velkou technickou, ale asi i početní převahu. Udržet si morál tak bude hlavně na orcích.

            Navíc NATO vojáci jsou vesměs profesionálové, na rozdíl od Rusáků, takže by to měli spíše ustát než chamraď přitažená za vlasy kdoví odkud. Dneska mají na Ukrajině převahu, to by ale při útoku na NATO rozhodně neměli. Byli by ve velké nevýhodě. Ani nonstop sledování ruské tv tě na takové situace nemůže připravit.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        21:35 05.07.2022

        zmeko bol na vycodnom fronte svk je v intentzivnom kontaktte s ua ...ich skusenosti su neocenitelne mame co cerpat sa ucit...

        zmeko bol na vycodnom fronte svk je v intentzivnom kontaktte s ua ...ich skusenosti su neocenitelne mame co cerpat sa ucit...

    • 2DaChoppa
      21:46 05.07.2022

      lekce 1. armádu nevybuduješ a výzbroj nenakoupíš, "až to bude třeba."

      zbytek nebude nic, co by se na západě /v NATO dávno nevědělo.

      lekce 1. armádu nevybuduješ a výzbroj nenakoupíš, "až to bude třeba."

      zbytek nebude nic, co by se na západě /v NATO dávno nevědělo.

  • Silver
    19:34 05.07.2022

    Telegramové kanály informujúce o ukrajinských stíhačkách sa snažili zostreliť ruskú riadenú strelu, ktorá by mohla byť na ceste do Kyjeva. Výbuchy už hlásili v Chmelnitskom: ...Zobrazit celý příspěvek

    Telegramové kanály informujúce o ukrajinských stíhačkách sa snažili zostreliť ruskú riadenú strelu, ktorá by mohla byť na ceste do Kyjeva. Výbuchy už hlásili v Chmelnitskom: https://twitter.com/olliecarro... Skrýt celý příspěvek

  • Eagle
    19:32 05.07.2022

    Finsko a Švédsko vítejte v NATO. Budete významná posila, zejména ve vztahu k Rusku.

    Finsko a Švédsko vítejte v NATO. Budete významná posila, zejména ve vztahu k Rusku.

    • Cimbi
      19:58 05.07.2022

      Jednoznačně.... BTW, někde jsem četl (pardon, zapomněl jsem, kde), že Rusáci se vůči NATO ve Finsku chovají zrcadlově: Redukovali posádku se základnou 70 km od finských hranic asi ...Zobrazit celý příspěvek

      Jednoznačně....

      BTW, někde jsem četl (pardon, zapomněl jsem, kde), že Rusáci se vůči NATO ve Finsku chovají zrcadlově: Redukovali posádku se základnou 70 km od finských hranic asi o 1/3 (z cca 2100 asi o 800, tj. na cca 1300 nácků)Skrýt celý příspěvek

      • sugpa
        20:44 05.07.2022

        Finové by neoficiálně mezi řečí mohli vznést nárok na navrácení Východní Karélie a uspořádat nějaké cvičení, jen tak pro formu. To by se posily z Ukrajiny šupem vrátily.

        Finové by neoficiálně mezi řečí mohli vznést nárok na navrácení Východní Karélie a uspořádat nějaké cvičení, jen tak pro formu. To by se posily z Ukrajiny šupem vrátily.

        • Cimbi
          21:52 05.07.2022

          Jo, to tu píšu každou chvíli. Finové takto, Švédové a Norové jen tak cvičení za polárním kruhem, nejlépe námořní manévry s nácvikem vylodění na Špicberky - je to dost blízko Rusku ...Zobrazit celý příspěvek

          Jo, to tu píšu každou chvíli.

          Finové takto, Švédové a Norové jen tak cvičení za polárním kruhem, nejlépe námořní manévry s nácvikem vylodění na Špicberky - je to dost blízko Rusku na to, aby Rus musel přítomnost vyloďovací flotily brát vážně...

          Další cvičení by slušelo Japoncům - někde u své části Kuril něco podobného jako u Špicberk.

          Vše řádně předem ohlásit, ať má Rus čas tam ty síly přesunout.

          A alokovat 3 divize mariňáků i s vyloďovacíma plavidlama na Aljašku.

          A ukecat Turky k nějakým manévrům u hranic s Gruzií. Před tím jednání mezi Erdoganem a gruzínským prezidentem, ať to má tu správnou váhu.


          To by mohlo Rusáky trochu poveselit. Ukrajina už se jim musí strašně zajídat.Skrýt celý příspěvek

          • Kanaďan
            22:43 05.07.2022

            Norové by měli svou vojenskou posádkou stabilizovat území Špicberk, na které si Rusáci činí nároky.

            Norové by měli svou vojenskou posádkou stabilizovat území Špicberk, na které si Rusáci činí nároky.

  • Sprite
    19:20 05.07.2022

    https://www.irozhlas.cz/zpravy... My jsme poslali nějakou novou zásilku tanků, nebo se jedná stále o ty, co už jsme ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.irozhlas.cz/zpravy...

    My jsme poslali nějakou novou zásilku tanků, nebo se jedná stále o ty, co už jsme poslali před měsíci?
    Also, nebylo by lepší je tam rovnou poslat všechny? Ten půl rok, než přijdou Leopardy by tankysti snad přežili, ne?Skrýt celý příspěvek

    • IS-3
      19:30 05.07.2022

      To by bohužel zdejší pátý koloně (čti opozici) těžko vysvětlovali.. tedy pokud myslíš i M4CZ.

      To by bohužel zdejší pátý koloně (čti opozici) těžko vysvětlovali.. tedy pokud myslíš i M4CZ.

    • flanker.jirka
      19:31 05.07.2022

      A Leopardy, pokud vůbec přijdou, budou ihned mít nějakou IOC?

      A Leopardy, pokud vůbec přijdou, budou ihned mít nějakou IOC?

      • Toomk
        19:54 05.07.2022

        A není to jedno, pokud ukrajinci zadrží a zaženou skřety zpátky do ruska, tak nějaký půl rok, rok nehraje roli. Jak už jsem psal, zavolal bych ukrajinskýmu velvyslanci, otevřel ...Zobrazit celý příspěvek

        A není to jedno, pokud ukrajinci zadrží a zaženou skřety zpátky do ruska, tak nějaký půl rok, rok nehraje roli. Jak už jsem psal, zavolal bych ukrajinskýmu velvyslanci, otevřel muničák a všechny ty náboje do starých sovětských děl a pro děla DANA, všechno pro T72 včetně, nábojů a dílů jim tam poslal. Však tím braní mě a moji rodinu i tebe před putinem.Skrýt celý příspěvek

  • Iruka
    18:13 05.07.2022

    Poznámka Trenta Telenka k výbuchům ruských muničních skladů. https://twitter.com/TrentTelen... @Aviation_Intel má ...Zobrazit celý příspěvek

    Poznámka Trenta Telenka k výbuchům ruských muničních skladů.

    https://twitter.com/TrentTelen...

    @Aviation_Intel má pravdu v tom, že ne všechny detonace ruských muničních skladů jsou způsobeny raketomety HIMARS.

    Je pravděpodobné, že tento a mnohé další byly způsobeny "NATO 42" 155mm/L52 děly, jako je francouzský Caesar, nizozemský/německý Pzh-2000 a polský Krab v ukrajinských službách.

    Ukrajinská děla ráže 203 mm, naváděné rakety Vilka/Adler & Tochka-U jsou také do značné míry součástí této ofenzívy.

    Příchod amerických HIMAR/GMLRS dal Ukrajině příležitost vystřílet zbývající zásoby raket Vilka/Adler a Tochka-U, protože má k dispozici náhradní naváděné zbraně stejných nebo lepších parametrů, které splní svůj úkol.

    K tomu je třeba připočíst pád Lysyčanska, který od Rusů vyžaduje přesun megatun dělostřelecké munice vpřed, aby podpořili svou další ofenzívu.

    A Ukrajina tak má příležitost zasáhnout jak staré, tak nové muniční sklady, protože přesuny nákladních vozidel a vlaků identifikují jejich polohu pro údery municí dalekého dosahu.

    Ruská silniční a železniční logistika se s příchodem ukrajinských HIMARS/GMLRS právě stala mnohem obtížnější.

    (Námitka): "Ale nejméně 8 muničních skladů zasažených v posledních dnech je mimo dosah 155mm děl i s municí Excalibur."

    Ale jsou v dosahu ukrajinských naváděných raket Tochka-U (120 km), Smerch 90 km) a Vilka/Adler (70 km až 120 km, otevřené zdroje se liší).

    HIMARS/GMLRS jsou zodpovědné za některé & pravděpodobně za většinu z těch zásahů na velkou vzdálenost. Ale ne za všechny.Skrýt celý příspěvek

    • Toomk
      19:58 05.07.2022

      Tochka-U (120 km), Smerch 90 km) a Vilka/Adler (70 km až 120 km) - já doufám, že Ukrajinská výroba těchto raket stále průběžně probíhá a že tomu i dali prioritu.

      Tochka-U (120 km), Smerch 90 km) a Vilka/Adler (70 km až 120 km) - já doufám, že Ukrajinská výroba těchto raket stále průběžně probíhá a že tomu i dali prioritu.

      • Cimbi
        20:03 05.07.2022

        Točky tuším nevyrábí už dlouho.

        Smerč nějak upgradovali, takže výroba snad běží, pokud uchránili/obnovili výrobní kapacity, taktéž Vilcha.

        Točky tuším nevyrábí už dlouho.

        Smerč nějak upgradovali, takže výroba snad běží, pokud uchránili/obnovili výrobní kapacity, taktéž Vilcha.

    • Cimbi
      20:03 05.07.2022

      No, myslím, že HIMARSům můžeme přičíst vše v městské zástavbě (nevím, jakou odchylku má Vilcha, ale HIMARS by měl mít CEP snad do 5 m, Točka má snad 50 m a téměř 500 kg hlavici, ...Zobrazit celý příspěvek

      No, myslím, že HIMARSům můžeme přičíst vše v městské zástavbě (nevím, jakou odchylku má Vilcha, ale HIMARS by měl mít CEP snad do 5 m, Točka má snad 50 m a téměř 500 kg hlavici, takže by bylo vysoké riziko, že shodí obytný blok místo cíle).

      Jinak souhlas.Skrýt celý příspěvek

      • kromec
        20:15 05.07.2022

        No už nějaký Točky na Doněck poslali...

        No už nějaký Točky na Doněck poslali...

        • Clanek
          21:35 05.07.2022

          Tvrdil rusak.

          Tvrdil rusak.

          • kromec
            22:19 05.07.2022

            Jsou videa trosek...

            Jsou videa trosek...

          • Clanek
            09:57 06.07.2022

            Trosky byt muzou, ale to si rusak musi rozmyslet jake vymluvy od zacatku valky pouziva. Kdyz neco padlo na Kyjevske / Charkovske sidliste, bylo to zasadne protoze si to UA ...Zobrazit celý příspěvek

            Trosky byt muzou, ale to si rusak musi rozmyslet jake vymluvy od zacatku valky pouziva. Kdyz neco padlo na Kyjevske / Charkovske sidliste, bylo to zasadne protoze si to UA sestrelila sama a tak si za to muze sama, oni palili na "velitelstvi azovu". Kdyz se to pak otoci a 1 (slovy jedna) Tocka padne Doneck, tak je to najednou chyba toho kdo tu tocku poslal a ne toho kdo ji sestrelem zmenil trajektorii.
            Abych to tak rekl, dost rusacky-selektivni uvazovani.

            PS: pamatuju jak rusaci sbirali trosky bayraktaru aby je pak raficili a nataceli propagandisticke videa, takze i ty trosky tocky radeji nazvime "udajne trosky ukrajinske tocky".Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          21:56 05.07.2022

          Tvedí Rusák. Nebyly to ty Točky, co tam spadly těsně před invazí, co si je tam Rusák poslal sám, stejně jako nějaké ty Grady a tak? Dle vyjádření někoho z NATO to létalo tuším od ...Zobrazit celý příspěvek

          Tvedí Rusák. Nebyly to ty Točky, co tam spadly těsně před invazí, co si je tam Rusák poslal sám, stejně jako nějaké ty Grady a tak?

          Dle vyjádření někoho z NATO to létalo tuším od někud z Makiivky (ty Grady), Točka ze stejnýho směru.

          Sice NATO nevidí průzkumnejma letadlama tanky na zemi na Donbase (na rozdíl od okolí Kyjeva), ale odpal Točky určitě vidět byl - vrchol její dráhy je dost vysoko na to, aby o ní věděli.Skrýt celý příspěvek

          • kromec
            22:21 05.07.2022

            Ano Rusko si samo bude posíla Točky na Doněck, to je úplně ta samá kravina jako že UA si poslala Točky na kramtorsk, jak tvrdili Rusové. Není problém si dohledat podrobnosti. ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano Rusko si samo bude posíla Točky na Doněck, to je úplně ta samá kravina jako že UA si poslala Točky na kramtorsk, jak tvrdili Rusové.

            Není problém si dohledat podrobnosti. Prosím o zdroj kde tvrdí NATO že Rusové si sami posílají Točky na Doněck.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        20:22 05.07.2022

        Vilha ma CEP 30m (je tu na armadnich novinach o tom aj clanok)

        Vilha ma CEP 30m (je tu na armadnich novinach o tom aj clanok)

  • Jiricek
    18:03 05.07.2022

    Vcera skoncilo sezeni vedoucich statniku celeho EU, kde se jednalo o povalecne vystavbe znicene Ukrajiny. Zelensky zada 175 miliard €, coz jsou nepredstavitelne penize. ...Zobrazit celý příspěvek

    Vcera skoncilo sezeni vedoucich statniku celeho EU, kde se jednalo o povalecne vystavbe znicene Ukrajiny. Zelensky zada 175 miliard €, coz jsou nepredstavitelne penize. Prekvapilo me, ze je zada hned , protoze pry zacit s vystavbou po valce je pozde. Je opravdu mozne neco budovat znovu, aniz by se riskovalo, ze se rus vrati a zase vse rozmlati ? Opravdu nevim , co si mam myslet.....Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      18:14 05.07.2022

      Bral by som to ako jeho ziadost co je v poriadku. Ale ziaden sek so sumou 175Mld nedostane a navyse musi sa zmenit cela krajina a tak mu to bolo aj odprezentovane...

      Bral by som to ako jeho ziadost co je v poriadku. Ale ziaden sek so sumou 175Mld nedostane a navyse musi sa zmenit cela krajina a tak mu to bolo aj odprezentovane...

    • CerVus
      18:15 05.07.2022

      Tak Západ zadržel několik set miliard Ruských devizových rezerv. Stejně jednou alespoň část z nich půjde na obnovu Ukrajiny.

      Tak Západ zadržel několik set miliard Ruských devizových rezerv. Stejně jednou alespoň část z nich půjde na obnovu Ukrajiny.

      • axoloth
        18:25 05.07.2022

        Rusom bolo zamrazenych okolo 600mld USD, keby dostali Ukrajinci 400 mld by bolo fajn

        Rusom bolo zamrazenych okolo 600mld USD, keby dostali Ukrajinci 400 mld by bolo fajn

        • Jiricek
          19:18 05.07.2022

          Vcera mluvili v rakouske ORF, ze dohromady se Rusum blokuje zhruba polovina Ukrajinou pozadovane castky(asi 80 miliard). Udajne nekolik EU statu zkouma pravni stranku cele veci...

          Vcera mluvili v rakouske ORF, ze dohromady se Rusum blokuje zhruba polovina Ukrajinou pozadovane castky(asi 80 miliard). Udajne nekolik EU statu zkouma pravni stranku cele veci...

          • Cimbi
            20:06 05.07.2022

            Je to víc. Jen na účtech to je 600 mld. USD.

            + movité a nemovité věci (jachty, budovy, pozemky, ...)

            Je to víc. Jen na účtech to je 600 mld. USD.

            + movité a nemovité věci (jachty, budovy, pozemky, ...)

    • Kartmen
      18:33 05.07.2022

      To s obnovou ještě během války jsem také nepochopil. Z jeho pohledu je to asi logické, protože postavit to potřebují co nejdřív, aby se lidi měli kam vrátit a že by se Rus dostal ...Zobrazit celý příspěvek

      To s obnovou ještě během války jsem také nepochopil. Z jeho pohledu je to asi logické, protože postavit to potřebují co nejdřív, aby se lidi měli kam vrátit a že by se Rus dostal do míst, která jsou nyní daleko od fronty, nebo dokonce vyhrál je pro něj vyloučené. Čekal bych, že na obnovu po ukončení války budou dostávat peníze po částech a bude se ostře sledovat, jestli se to nerozkrade, což bude klíčové, aby dostali víc.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      18:51 05.07.2022

      Samozrejme obnova resp. skôr sanácia škôd mimo oblastí aktuálnych bojov, napríklad na sever od Kyjeva musí začať hneď. Ide najmä o odmínovanie veľkej časti územia, odstránenie ...Zobrazit celý příspěvek

      Samozrejme obnova resp. skôr sanácia škôd mimo oblastí aktuálnych bojov, napríklad na sever od Kyjeva musí začať hneď. Ide najmä o odmínovanie veľkej časti územia, odstránenie ruin, provizórne mosty, oprava ciest, provizorné ubytovanie. Časti, ktoré dostatočne chráni ukrajinská PVO sa môžu začať obnovovať tiež a ďalšiu už západnu PVO má Ukrajina dostať v dohľadnej dobe.Skrýt celý příspěvek

      • zenker
        19:55 05.07.2022

        Vedle toho se prostě nesmí zastavit UA ekonomika a čim jiným ji lépe rozpohybovat než obnovou zničeného.

        Vedle toho se prostě nesmí zastavit UA ekonomika a čim jiným ji lépe rozpohybovat než obnovou zničeného.

  • fotr
    17:56 05.07.2022

    Posledních pár dní se mě tu objevuje reklama, která zakryje celou levou třetinu obrazovky a nejde zavřít. Musím se vrátit na hlavní stránku a znovu vybrat článek. Někdy se ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Posledních pár dní se mě tu objevuje reklama, která zakryje celou levou třetinu obrazovky a nejde zavřít. Musím se vrátit na hlavní stránku a znovu vybrat článek. Někdy se ale reklama objeví znovu. Děje se to ještě někomu? Má to nějaké řešení? dělám něco blbě? Předem díky za případné rady.
    Pokud by to mělo být jako standard do budoucna, tak tu končím, takhle se otravovat nenechám.Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      18:07 05.07.2022

      ja mam reklamu v pravej tretine a nijak mi nezavadza.

      ja mam reklamu v pravej tretine a nijak mi nezavadza.

    • Sova
      18:21 05.07.2022

      Může to způsobovat i doplněk v prohlížeči, případně nějaké "seknuté" nastavení z minulosti. Na to první platí vypnout doplňky anebo zapnout jiný prohlížeč, na to druhé "ctrl+F5" ...Zobrazit celý příspěvek

      Může to způsobovat i doplněk v prohlížeči, případně nějaké "seknuté" nastavení z minulosti. Na to první platí vypnout doplňky anebo zapnout jiný prohlížeč, na to druhé "ctrl+F5" (vyprázdnění dočasné paměti pro danou stránku a její obnovení). Další možností je velmi malé rozlišení obrazovky.Skrýt celý příspěvek

    • ggtt
      22:22 05.07.2022

      Tento efekt sa da lahko dosiahnut zoomom stranky na 175% a vyssie. Treba si resetnut zvacsenie. Pripadne sa pohrat s CTRL a koleckom mysi.

      Tento efekt sa da lahko dosiahnut zoomom stranky na 175% a vyssie. Treba si resetnut zvacsenie. Pripadne sa pohrat s CTRL a koleckom mysi.

    • ggtt
      22:27 05.07.2022

      V pripade ak je problem na telefone, tak sa to objavi v horizontalnej orientacii telefonu. Toto sa da vyriesit, ak sa v nastaveniach stranka prehodi na zobrazenie webu pre ...Zobrazit celý příspěvek

      V pripade ak je problem na telefone, tak sa to objavi v horizontalnej orientacii telefonu. Toto sa da vyriesit, ak sa v nastaveniach stranka prehodi na zobrazenie webu pre pocitace.Skrýt celý příspěvek

    • Kanaďan
      22:50 05.07.2022

      Používám adblock a mám klid

      Používám adblock a mám klid

  • lm524a
    17:45 05.07.2022

    Ukraineinfo - CZ Britský premiér Johnson oznámil předání nových zbraní ozbrojeným silám Ukrajiny Britský premiér Boris Johnson oznámil přesun 10 samohybných dělostřeleckých ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    Britský premiér Johnson oznámil předání nových zbraní ozbrojeným silám Ukrajiny
    Britský premiér Boris Johnson oznámil přesun 10 samohybných dělostřeleckých systémů na Ukrajinu.
    To je uvedeno v prohlášení na webových stránkách britské vlády po rozhovoru mezi premiérem Borisem Johnsonem a prezidentem Ukrajiny Volodymyrem Zelenským:
    "Prezident Zelenskyj hovořil o současné situaci na Ukrajině a o nejnovějším ruském pokroku. Premiér poskytl nejnovější informace o nejnovější vojenské technice Británie, včetně 10 samohybných dělostřeleckých systémů a potulné munice (kamikadze drony), které by měly dorazit v nadcházejících dnech a týdnech, "uvádí zpráva.
    Jednali také o vývozu ukrajinského obilí.
    Vedoucí představitelé se zejména shodli na tom, že je důležité co nejdříve vyvézt ukrajinské obilí.
    Johnson uvedl, že Británie nadále úzce spolupracuje s partnery na dalších krocích a je připravena pomoci jakýmkoli možným způsobem.

    pozn. Johnson jede!Skrýt celý příspěvek

    • lm524a
      17:45 05.07.2022

      Kazachstán hodlá ukončit spolupráci s ruskými firmami, které na pronajatých kazašských lodích přepravují nakradené ukrajinské obilí. Například kazašský tanker Zhibek Zholy pod ...Zobrazit celý příspěvek

      Kazachstán hodlá ukončit spolupráci s ruskými firmami, které na pronajatých kazašských lodích přepravují nakradené ukrajinské obilí.
      Například kazašský tanker Zhibek Zholy pod ruskou vlajkou převážel 7 tisíc tun ukrajinského obilí z okupovaného Berďansku do Turecka.
      V případě potvrzení porušení Kazachstán slíbil, že okamžitě ukončí nájemní smlouvu na loď přepravující hromadné náklady.
      Kromě něj lidé viděli i jiné ruské lodi nakládající obilí v okupovaných přístavech
      Podle vyšetřovatelů Rusové vypínají radary na lodích, které vozí ukrajinské obilí z Krymu do tureckých přístavů.Skrýt celý příspěvek

    • lm524a
      17:46 05.07.2022

      MIMO TÉMA Po "žádosti Finska o vstup do NATO Rusko náhle stáhlo své jednotky z blízkosti finských hranic. Finsko spolu se Švédskem požádalo o vstup do NATO v květnu. Velvyslanci ...Zobrazit celý příspěvek

      MIMO TÉMA
      Po "žádosti Finska o vstup do NATO Rusko náhle stáhlo své jednotky z blízkosti finských hranic.
      Finsko spolu se Švédskem požádalo o vstup do NATO v květnu. Velvyslanci členských států NATO podepsali 5. července protokoly o přistoupení států k Alianci. Generální tajemník NATO Jens Stoltenberg očekává, že ratifikační proces bude trvat "měsíce".
      Satelitní snímky ukazují, že za poslední měsíc Rusko stáhlo více než 100 kusů těžké techniky z hranice s Finskem – to se shodovalo se začátkem nedokončeného vstupu Finska do Severoatlantické aliance.
      Stažení vybavení bylo zaznamenáno ve vojenské jednotce 34667, která se nachází ve vesnici Alakurtti v Murmanské oblasti, 70 kilometrů od hranic s Finskem. Vojenská jednotka patří do Severní flotily Ruské federace – nejnovějšího ruského vojenského okruhu.
      Ve vojenské jednotce v Alakurttě slouží 80. samostatná motostřelecká brigáda, která má 2 100 vojáků.
      Satelitní snímky ukazují, že vojenská jednotka výrazně snížila množství vojenského vybavení. Zaznamenávají zejména stažení tanků a obrněných transportérů MT-LB - až do celkového počtu stovek jednotek a houfnic Gvozdika.
      Podle odhadů vojenského experta Marca Eklunda mohlo spolu s vybavením vojenské jednotky v Alakurttě odejít až 800 vojáků. Naznačuje, že se Rusko rozhodlo přemístit je na Ukrajinu, aby se zúčastnili války.
      Eklund považuje za nepravděpodobné, že by armáda byla odstraněna z Alakurtti pro cvičení, protože začínají každých šest měsíců a měla skončit právě na jaře.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        19:43 05.07.2022

        To je ta slavná "symetrická odpověď"...

        To je ta slavná "symetrická odpověď"...

      • ante1891
        20:24 05.07.2022

        No a až je nebudou potřebovat a Finové ratifikují vstup, tak je tam vrátí a puťka řekne něco ve smyslu, že je varoval.
        Teda pokud bude co vracet:)

        No a až je nebudou potřebovat a Finové ratifikují vstup, tak je tam vrátí a puťka řekne něco ve smyslu, že je varoval.
        Teda pokud bude co vracet:)

    • lm524a
      17:47 05.07.2022

      Novináři našli ukrajinské děti, které byly deportovány do Ruska a rozebírají si je ruské rodiny. 26. dubna se v ruských televizích poprvé objevila reportáž dokazující, že Rusko ...Zobrazit celý příspěvek

      Novináři našli ukrajinské děti, které byly deportovány do Ruska a rozebírají si je ruské rodiny.
      26. dubna se v ruských televizích poprvé objevila reportáž dokazující, že Rusko si skutečně přivlastňuje ukrajinské děti, které zůstanou z různých důvodů na okupovaných územích Ukrajiny.
      Nejdřív se zdálo, že jde pouze o děti z dětských domovů v Doněcku, který je pod kontrolou proruských separatistů už od roku 2014. Díky pátrání ruských novinářů teď víme, že do Ruska jsou odváženy i děti z ukrajinských měst, která ruská okupační vojska nově zabírají.
      Děti přijely do Moskevské oblasti 23. dubna. Bylo jich 27. Přímo na nádražním peroně je vítal gubernátor oblasti Andrej Vorobjov.
      „Dětem i rodinám přeji jen a jen štěstí,“ zvolal. „A před námi je důležitá práce: připravit zákonnou bázi umožňující adopce těchto dětí,“ řekl pak už bez euforie přítomným novinářům. Všechny děti se narodily na Ukrajině a prožily tam svůj dosavadní život.
      Dětská ombudsmanka Moskevské oblasti Xenija Mišonovová potvrdila, že v Rusku teď mají jejich noví rodiče sice status „jen“ dočasných opatrovníků, ale i to je alarmující.
      Na oficiálních stránkách vedení Moskevské oblasti (momentálně z ČR nedostupných) stojí, že děti nebyly přivezeny do Moskvy přímo z Ukrajiny, ale z různých dětských zařízení v Rusku, kam je předtím svezli z ukrajinského území obsazeného ruskou okupační armádou.
      Vedení Rostovské oblasti nijak neskrývá, že dnes se na jejím území nachází několik set dětí, které byly evakuovány z míst, kde zuří nebo zuřily boje. Ruské sdělovací prostředky ale chytře hovoří jen o dětech z Ruskem uznaných DLR a LLR, byť i tyto děti jsou ve skutečnosti občany Ukrajiny. Jenže teď k nim přibývají další, z míst, která Rusko zabralo až v posledních třech měsících.
      Především kanál 360° zveřejnil reportáž o cestě ukrajinských dětí do Moskevské oblasti a o prvním setkání dětí s novými „rodiči“. Pracovnice televize v reportáži tvrdí, že domov musel být evakuován 18. února, když „byl Doněck silně ostřelován ukrajinskými silami“. Jenže ani 18. února, ani dny předcházející nikdo na Doněck nestřílel. Válka začala až 24. února útokem Ruska na Ukrajinu. Děti putovaly z Doněcku do Romašky(Dětského domova). A odtud do Moskevské oblasti.
      Už ve vlaku se zpravodajka této televize nechala natočit s ukrajinskou holčičkou Olesou, která ji objímá a oslovuje „maminko“. Poté natočila skupinu dětí, jak radostně volají, že jedou konečně „domů“.
      Znepokojena osudem vyvezených dětí je i OSN. Problémem „násilné deportace“ dětí z východní Ukrajiny do Ruska se už zabývá její Vysoký komisař pro lidská práva.
      Podle mezinárodního práva je totiž odvážení nezletilých do země agresora kvalifikováno jako násilná deportace a zločin.
      Zjistit konkrétnější údaje o těchto dětech je ale nesmírně obtížné. Především proto, že na ruském území nemají novináři možnost normálně pracovat.
      Jestli někdo umí rusky a chce se podívat na zmiňovanou reportáž:

      https://vk.com/video-43618728_...

      pozn. jako otec když to vídím tak se mi otevírá kudla v kapse...Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        18:11 05.07.2022

        Pozabíjet každého úredníka, který se na tom podílel... Jako Mosad po válce s náckama, co se vyhnuli soudu.

        Konec konců, teď jde zas o nácky.

        S pozdravem

        Otec dvou dětí...

        Pozabíjet každého úredníka, který se na tom podílel... Jako Mosad po válce s náckama, co se vyhnuli soudu.

        Konec konců, teď jde zas o nácky.

        S pozdravem

        Otec dvou dětí...

        • VictorAlphaCharlie
          18:59 05.07.2022

          Než se mi nedávno narodila dcerka, tak jsem tyhle pocity neměl a nedovedl si je představit. Teď? Teď už ano. Je mi absolutně, niterně zle když vidím co ty ruské kreatury dělají a v ...Zobrazit celý příspěvek

          Než se mi nedávno narodila dcerka, tak jsem tyhle pocity neměl a nedovedl si je představit. Teď? Teď už ano. Je mi absolutně, niterně zle když vidím co ty ruské kreatury dělají a v jakém měřítku to dělají. Přitom jedno dítě je moc. Kolik dětí zabili, kolik odvlekli, kolik zmrzačili, kolika zabili rodiče.. je mi na blití.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            20:08 05.07.2022

            Jednotky nebo desítky dětí odvlečených do Ruska a pak vrácené Ukrajině je humanitární pomoc.

            Toto je regulerně únos.

            Jednotky nebo desítky dětí odvlečených do Ruska a pak vrácené Ukrajině je humanitární pomoc.

            Toto je regulerně únos.

          • VictorAlphaCharlie
            20:27 05.07.2022

            Je

            Je

        • ante1891
          20:40 05.07.2022

          Po válce bude mít russko dost problémů a chaosu, snad najdou cesty jak to s nimi srovnat a dostat je rychle před soud, mezinárodní či boží.

          Po válce bude mít russko dost problémů a chaosu, snad najdou cesty jak to s nimi srovnat a dostat je rychle před soud, mezinárodní či boží.

  • AR10
    17:42 05.07.2022

    Síce len nepriamo súvisiace s vojnou na Ukrajine, ale beztak poteší. Americká ropa (presnejšie júlový kontrakt) na WTI ropu dnes zlacnela pod 100 dolárov za ...Zobrazit celý příspěvek

    Síce len nepriamo súvisiace s vojnou na Ukrajine, ale beztak poteší.

    Americká ropa (presnejšie júlový kontrakt) na WTI ropu dnes zlacnela pod 100 dolárov za barel.
    https://tradingeconomics.com/c...

    Európsky BRENT sa síce ešte drží nad 100 dolármi, ale tiež výrazne padol:
    https://tradingeconomics.com/c... Skrýt celý příspěvek

    • Kanaďan
      18:23 05.07.2022

      To asi pana Čejku moc nepotěší...

      To asi pana Čejku moc nepotěší...

    • Clanek
      18:49 05.07.2022

      Naopak, tohle je dulezitejsi info nez kdejakej ohnostroj / kdysi municak.

      Naopak, tohle je dulezitejsi info nez kdejakej ohnostroj / kdysi municak.

    • Bravo78
      20:41 05.07.2022

      Chodím sem, výborný web v CZ, pokles ceny ropy Brent a WTI je markantní. PS: pana Čejku potěší nějaká sou držka ;-) https://www.kurzy.cz/komodity/...

      Chodím sem, výborný web v CZ, pokles ceny ropy Brent a WTI je markantní. PS: pana Čejku potěší nějaká sou držka ;-) https://www.kurzy.cz/komodity/...

    • Civil
      20:57 05.07.2022

      Hmm, ale taky se zamysli proc.
      USA je na ceste do recese a to bude mimo jine znamena mene USD na valceni.

      Hmm, ale taky se zamysli proc.
      USA je na ceste do recese a to bude mimo jine znamena mene USD na valceni.

  • jj284b
    17:29 05.07.2022

    tento unboxing stoji za to vidiet:


    https://twitter.com/JayinKyiv/...

    tento unboxing stoji za to vidiet:


    https://twitter.com/JayinKyiv/...

    • Cimbi
      18:13 05.07.2022

      Ano, chápu a souhlasím.

      Kdyby všichni UA vojáci byli takoví, Rus by zapomněl zmáčknout spoušť... A bylo by po válce.

      Ano, chápu a souhlasím.

      Kdyby všichni UA vojáci byli takoví, Rus by zapomněl zmáčknout spoušť... A bylo by po válce.

    • ante1891
      20:29 05.07.2022

      Ještě by ta kočka měla natočit unrussing, bylo by to takové logické pokračování.

      Ještě by ta kočka měla natočit unrussing, bylo by to takové logické pokračování.

  • stroup
    17:15 05.07.2022

    Pomoc bratří Polska a České republiky je pro nás neocenitelná. Díky vašim tankům bojujeme s naším společným odvěkým nepřítelem. Bojujeme za Ukrajinu, Českou republiku a Polsko. ...Zobrazit celý příspěvek

    Pomoc bratří Polska a České republiky je pro nás neocenitelná.
    Díky vašim tankům bojujeme s naším společným odvěkým nepřítelem. Bojujeme za Ukrajinu, Českou republiku a Polsko.
    Vrchní velitel ozbrojených sil Ukrajiny generál Valerij Zalužnyj


    https://twitter.com/GeneralSta... Skrýt celý příspěvek

  • marint
    17:15 05.07.2022

    No toto mi neda. UA maju neskutocni zmysel pre humor... ;o)
    https://youtu.be/XK7-eUC6Ops...

    No toto mi neda. UA maju neskutocni zmysel pre humor... ;o)
    https://youtu.be/XK7-eUC6Ops...

  • jj284b
    16:56 05.07.2022

    Podla zapadnych medii Ukrajinska moralka upada... Ukrajinci:

    https://twitter.com/Gerashchen...

    Podla zapadnych medii Ukrajinska moralka upada... Ukrajinci:

    https://twitter.com/Gerashchen...

  • major
    16:37 05.07.2022

    mjr. John Spencer a plk. Liam Collins z West Pointu o obrane Kyjeva (preklad na ...Zobrazit celý příspěvek

    mjr. John Spencer a plk. Liam Collins z West Pointu o obrane Kyjeva (preklad na https://denikn.cz/914042/leoni... )

    https://mwi.usma.edu/waterworl... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    16:31 05.07.2022

    https://twitter.com/RALee85/st...

    Vyzera ze RELIKT asi nefunguje tak ako by rusi chceli... inac si neviem vysvetlit preco by nan montovali dalsie platy...

    https://twitter.com/RALee85/st...

    Vyzera ze RELIKT asi nefunguje tak ako by rusi chceli... inac si neviem vysvetlit preco by nan montovali dalsie platy...

    • Poly
      16:42 05.07.2022

      Tahle válka je hřebíčkem do rakve ruského exportu zbraní. Hodně zbraní nefungovalo tak suprově jak mělo a navíc si některé případné zákazníky odradili samotnou válkou.

      Tahle válka je hřebíčkem do rakve ruského exportu zbraní. Hodně zbraní nefungovalo tak suprově jak mělo a navíc si některé případné zákazníky odradili samotnou válkou.

    • Cimbi
      18:23 05.07.2022

      No a neaktivuje se ERA i zásahem z menších zbraní, třeba 12,7 kulometem? Třeba to má bloky chránit proti zbytečné aktivaci...

      No a neaktivuje se ERA i zásahem z menších zbraní, třeba 12,7 kulometem? Třeba to má bloky chránit proti zbytečné aktivaci...

      • Sergej7490
        19:13 05.07.2022

        NIe, ERA je priestrelu odolna. Do akeho kalibru vsak neviem. Ale bezne pechotne zbrane ju nesmu aktivovat.

        NIe, ERA je priestrelu odolna. Do akeho kalibru vsak neviem. Ale bezne pechotne zbrane ju nesmu aktivovat.

        • Ján Paliga
          23:05 05.07.2022

          Ak by ju prestrelil a v nej vybuchol malokalibrový granát s výbušninou, malo by to aktivovať, nie?

          Ak by ju prestrelil a v nej vybuchol malokalibrový granát s výbušninou, malo by to aktivovať, nie?

    • starej
      21:10 05.07.2022

      na te fotce je zajimave jeste ten fakt ze se podle oznaceni jedna o neposkozeny tank od te prvni gardove armady stred co dostala za uši u trostance nebo sumy. Kantemirska a ...Zobrazit celý příspěvek

      na te fotce je zajimave jeste ten fakt ze se podle oznaceni jedna o neposkozeny tank od te prvni gardove armady stred co dostala za uši u trostance nebo sumy.
      Kantemirska a Tamanska tam pry prestali existovat, bylo by zajimavy vedet co se tam v unoru a breznu semlelo.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    16:13 05.07.2022

    Ukrajinci dnes nad Dniprom zostrelili 6 zo 7 odpalenych striel s plochou drahou letu:

    https://twitter.com/Archer83Ab...

    Ukrajinci dnes nad Dniprom zostrelili 6 zo 7 odpalenych striel s plochou drahou letu:

    https://twitter.com/Archer83Ab...

    • Worko
      19:21 05.07.2022

      Zaujimave. Z Kh-22 presli na Kalibr. Ciez opat protilodna strela na civilne objekty...

      Zaujimave. Z Kh-22 presli na Kalibr. Ciez opat protilodna strela na civilne objekty...

      • Civil
        20:56 05.07.2022

        Jak jsi prisel na to, ze je Kalibr jenom protilodni?

        Jak jsi prisel na to, ze je Kalibr jenom protilodni?

Načítám diskuzi...