VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Standa
    12:40 03.05.2022

    ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.novinky.cz/valka-n...

    UA má mojí bezmeznou podporu, ale její diplomacie je poslední dobou trochu otravná. Němcům lze hodně vyčítat, ale ta vyjádření Melnika jsou za hranou. Diplomacie je hra na úrovni a přeci jen Scholz zastupuje část německého lidu. Německo může do budoucna Ukrajině hodně pomoci a tohle je kontraproduktivní. Taky by Německo mohlo říct, že v této věci tedy zachovává neutralitu a nazdar. UA velvyslanec se chová jako slon v porcelánu. Němci tohle nebudou poslouchat do nekonečna. Olaf to možná do budoucna neustojí, ale pořád jedná zástupce lidu jednající s druhým zástupcem lidu a buranství tam nemá místo.
    Ukrajinci by mohli Olafovi vzkázat, že je takové rozhodnutí mrzí a že by rádi své stanovisko v Kyjevě konzultovali právě s Olafem. Tím by ho mohli dotlačit do kouta a případně z něho udělat zbabělce, který se bojí tam jet.....když už tam jel Fiala, US zástupci, Guterres apod. Jednají pod emocemi a nechávají si ujít drobné diplomatické výhry.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      12:50 03.05.2022

      "Cílem Německa je, aby Rusko ukončilo válku a stáhlo se z ukrajinského území, řekl v pondělí spolkový kancléř Olaf Scholz. Německo podle něj nikdy nepřijme ani anexi ...Zobrazit celý příspěvek

      "Cílem Německa je, aby Rusko ukončilo válku a stáhlo se z ukrajinského území, řekl v pondělí spolkový kancléř Olaf Scholz. Německo podle něj nikdy nepřijme ani anexi Krymu."
      https://echo24.cz/a/S9rVf/rusk... Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      12:51 03.05.2022

      Asi ťažko by si Nemecko mohlo povedať, že zachováva neutralitu a nazdar. Významná časť západného sveta by sa naštvala a Nemecko by to pekne pocítilo na obchode. A naštvala by sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Asi ťažko by si Nemecko mohlo povedať, že zachováva neutralitu a nazdar. Významná časť západného sveta by sa naštvala a Nemecko by to pekne pocítilo na obchode. A naštvala by sa významná časť domácich voličov, ktorú štve to nemecké paktovanie s Ruskom v minulosti. Takže Nemecko pomáha Ukrajine kvôli sebe, žiaľ je to tak, nevidím tam korekciu a ľutovanie minulých postojov, tak ako to urobili viacerí napríklad Zeman. A to, že sa správa ako slon v porceláne UA veľvyslanec, no to je naivný pohľad, myslíš, že sa neovláda alebo neštudoval diplomaciu a nevie o nej nič ten diplomat a ty to vieš lepšie? :D UA robí svoju politiku aj v Nemecku, chce ich dotlačiť k trvalej zmene kurzu, lebo to čo Nemecko predvádza je len také polovičaté, ľahko to môže skĺznuť k minulej zahraničnej politike. V čase, keď UA bojuje o prežitie musí robiť aj neštandardnú diplomaciu určenú pre mierové časy a výčitky nemusia mať, Nemci dopomohli k tej ruskej armáde, čo zabíja teraz civilistov významne.Skrýt celý příspěvek

      • Standa
        13:23 03.05.2022

        Já jsem nepsal, že Německo vyhlásí neutralitu a nazdar. Ale že si UA neuvědomuje, že jedná se suverénní zemí, která nemá povinnost jim vycházet vstříc. Jestli studoval nebo ...Zobrazit celý příspěvek

        Já jsem nepsal, že Německo vyhlásí neutralitu a nazdar. Ale že si UA neuvědomuje, že jedná se suverénní zemí, která nemá povinnost jim vycházet vstříc. Jestli studoval nebo nestudoval diplomacii je úplně jedno. Diplomacie má svá pravidla a jeho vyjádření je nepřijatelné. Diplomacii studoval každý, kdo má do zadku díru....já mimo jiné také.
        A že Němci dopomohli k ruské armádě, tak to je nesmysl. Jakože bez Německa by rusko nemělo armádu nebo co? Německo jelo kvůli své minulosti jinou diplomacii. Diplomacii založenou na ekonomické spolupráci. Tak silné ekonomické spolupráci, že by se nikomu nevyplatilo porušovat mezinárodní dohody a smlouvy a už vůbec ne začít válku. V Německu je silný pacifismus a extrémní důraz na ekonomiku. Na tuto diplomacii mělo své právo minimálně do roku 2014. Ano, po roce 2014 se mělo chovat jinak. Ale jejich mezinárodní chování mělo po dekády úspěch a chápu jejich víru v pokračování. Mluvil jsem s Němci a pro ně bylo něco naprosto nepřijatelného, aby jejich zbraně byly opět použity proti rusku. Jejich postoj Čech ani Slovák nemůže pochopit, protože dostali po dvou válkách naloženo a oni se teď války přímo štítí.Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          13:35 03.05.2022

          Ukrajinci ti "kašlú" na diplomatickú slušnosť, v tej krajine sa deje genocída oni kašlú na etiketu vo viacerých prípadoch, tu ide o prežitie a ak prežitiu pomôže označenie niekoho ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajinci ti "kašlú" na diplomatickú slušnosť, v tej krajine sa deje genocída oni kašlú na etiketu vo viacerých prípadoch, tu ide o prežitie a ak prežitiu pomôže označenie niekoho za jaternicu, tak to urobím, nie je to žiaden strašný zločin :D
          Dopomôcť a vybudovať celú armádu? Chápeš, že je medzi tým rozdiel? Preto som napísal dopomohli, nieže by bez nich nebola ruská armáda. Diplomacia založená na ekonomickej spolupráci je blud, je možná len s tými krajinami ktoré majú rovnaké zmýšľanie. Akonáhle v krajine má prednosť nacionalistická ideológia, diktátorská ideológia, náboženská dobyvačná ideológia, tak ekonomická ideológia nebude mať silu významne pôsobiť, len ťa využijú na svoje účely. Vedia to všetci inteligentnejší, čo majú prehľad a rozhodujú o krajinách. Takže pre plebs je to len žvást ktorému majú veriť, v skutočnosti ide o zisky tomu kto určuje túto ekonomickú ideológiu aj Nemecku viď Schroder a jeho súkromné podiely na biznise s Ruskom ;)Skrýt celý příspěvek

          • Standa
            13:45 03.05.2022

            V pořádku, máš svůj názor, já mám svůj. Ono EHS bylo založeno právě na základě vyhnutí se další válce. Byl to opak poválečného chování vůči Německu v první světové válce. Společná ...Zobrazit celý příspěvek

            V pořádku, máš svůj názor, já mám svůj. Ono EHS bylo založeno právě na základě vyhnutí se další válce. Byl to opak poválečného chování vůči Německu v první světové válce. Společná spolupráce měla odstranit vznik budoucích konfliktů. Učí se to všude a i mně to dává smysl. Člověk ze své podstaty se těžko vzdává svého pohodlí a bohatství. Naopak chudý člověk se upíná k ideologii, protože tam najde své místo, které jako bezvýznamný nenajde v normální společnosti. Tohle jsou základy sociologie, já ti tady přednášku dávat nebudu. A vztahy mají nějaká pravidla. Že na to kašleš třeba ty nebo jejich velvyslanec je možný, ale v diplomacii se tohle prostě nenosí.Skrýt celý příspěvek

          • Janicekmac
            14:12 03.05.2022

            to standa
            nakládáš ukrajinskému velvyslanci - tomu velvyslanci, kterému se Němci vysmáli, že Ukrajina padne za pár dní. Nebo už jsi zapomněl? Já jen že říkáš A, ale neříkáš B.

            to standa
            nakládáš ukrajinskému velvyslanci - tomu velvyslanci, kterému se Němci vysmáli, že Ukrajina padne za pár dní. Nebo už jsi zapomněl? Já jen že říkáš A, ale neříkáš B.

          • salatnik
            14:22 03.05.2022

            Ak máš ekonomickú ideológiu, tak som písal, že funguje tam kde ju vyznávajú aj iní, to je EHS. Chudobný človek sa upína k ideológii? A ty si myslíš, že obchod a osobné konzumné ...Zobrazit celý příspěvek

            Ak máš ekonomickú ideológiu, tak som písal, že funguje tam kde ju vyznávajú aj iní, to je EHS.
            Chudobný človek sa upína k ideológii? A ty si myslíš, že obchod a osobné konzumné blaho nie je ideológia? :D Omg, jasné, že to je ideológia. To, že to nevnímaš ako ideológiu len svedčí ako silno si pod jej vplyvom. Všeobecne povedané je všetko, čo si ľudia myslia ideológiou. Víťazná si ale zvykne vyčleniť a tváriť ako niečo viac nie ako ideológia, ktorá sa dá zmeniť zmenou myslenia, ale ako niečo reálne faktické a nemenné ;)
            Máš množstvá bohatých ľudí aj spoločností vyznávajúcich nacionalistickú ideológiu, ktoré išli do vojen v jej mene aj keď boli bohatí. Máš množstvá bohatých spoločností, ktoré išli do vojen v mene náboženskej ideológie. Takže to nefunguje tak ako ti hovoria tvoje znalosti sociológie.
            V boji o prežitie sa spoločenská etiketa diplomacie nenosí, buď staráš napríklad o svoje oblečenie a prepadne ťa lev v tvojom čistom krásnom oblečení a zabije ťa, alebo vojdeš do húštin z tŕnia, spletieš na ohradu, vyrobíš oštep a dotrhaný prenocuješ, ale prežiješ.Skrýt celý příspěvek

        • otecko
          14:35 03.05.2022

          Stando, včera tady níže někdo citoval z knih Z. Brzezinského vydaných v devadesátkách, myslím že první byla vydána v roce 1993 a druhá v 1997. Už tehdy varoval Západní Evropu ...Zobrazit celý příspěvek

          Stando, včera tady níže někdo citoval z knih Z. Brzezinského vydaných v devadesátkách, myslím že první byla vydána v roce 1993 a druhá v 1997. Už tehdy varoval Západní Evropu hlavně Německo před jejich stupidní politikou k rusku. A co si z toho ti nabuřelí, sobečtí a sebestřední Němci vzali k srdci?! Dyť oni tím, jak se chovají, už potřetí za 100 let zatáhli Evropu do zničující války! Copak to nechceš vidět? A ty peníze které nyní dávají na Ukrajinské zbraně jsou jen minimální "odpustky" miliard eur, které za inkasovali za své obchody s ruskem bez ohledu na názory ostatních zemí! takže pokud chvíli-dva měsíce slyší něco jiného , než byli zvyklí je to jen slabý odvar jejich zpupnosti!Skrýt celý příspěvek

          • major
            18:13 03.05.2022

            Dobre, lenže čo robila stredná Európa, ktorá má s Rusmi priamu skúsenosť? Samí Zemani, Klausovia, Ficovia, Orbáni, ktorí veselo "rozvíjali" s Putinom "vzťahy". Myslelo sa ...Zobrazit celý příspěvek

            Dobre, lenže čo robila stredná Európa, ktorá má s Rusmi priamu skúsenosť? Samí Zemani, Klausovia, Ficovia, Orbáni, ktorí veselo "rozvíjali" s Putinom "vzťahy". Myslelo sa ekonomicky, ľudské práva sú pre "havlistov" atď.

            Nepríde mi fér vyčítať Nemcom nejaký appeasement, keď my - oveľa bližšie k Moskve - sme boli v tých "slovanských priateľstvách" ešte aktívnejší. Ako to, že "prezieravé" Česko je na Putinovom plyne ešte závislejšie než preklínané Nemecko?!

            Neviem aké "názory" mali krajiny ako Česko alebo Slovensko, ale počítajú sa činy a tie boli všetko iné, než protiruské.

            A keď sme už pri hľadaní vinníkov na strane západu:, tak v prípade Nemcov a plynu sme v tom s nimi - to si uvedom až budeš posielať "odpustek" na účet ukrajinskej ambasády za roky lacného plynu od Bohemia energy.Skrýt celý příspěvek

    • bubak44
      12:52 03.05.2022

      sry ale nejaky stockholmsky syndrom vo vztahu k nemcom? vsimol si si, ze na ukrajine bolsevik vrazdi ludi a nici majetok?

      sry ale nejaky stockholmsky syndrom vo vztahu k nemcom? vsimol si si, ze na ukrajine bolsevik vrazdi ludi a nici majetok?

      • Standa
        13:36 03.05.2022

        Aha, takže když chci na nejvyšší úrovni žádat o pomoc cizí mocnost, tak řeknu....hele nechovej se jako ustrašená jitrnice a naval pomoc? Co to je za chování? Nikdo nezpochybňuje ...Zobrazit celý příspěvek

        Aha, takže když chci na nejvyšší úrovni žádat o pomoc cizí mocnost, tak řeknu....hele nechovej se jako ustrašená jitrnice a naval pomoc? Co to je za chování? Nikdo nezpochybňuje ruskou vinu, a to, že je UA obětí války. Já osobně vidím problém v UA diplomacii, jde to dělat i kulturně a ne buransky. Mě jako občana ČR by se to nadšení pro UA ochladilo, kdyby tady UA velvyslanec řekl, hele Fiala, nebuď ustrašená jitrnice a doval pomoc....tak se to prostě nedělá.
        Jo a šlo by lépe popsat stockholmský syndrom ve vztahu k Němcům? My jsme nějaký rukojmí Německa nebo co? Válka byla před 80 lety. Taky nejsem naštvanej na Švédy, že tady před 370 lety drancovali. To jenom rusáci si budou připomínat 2.sv. válku ještě za 500 let, protože nic jiného k oslavám mít nebudou.Skrýt celý příspěvek

        • Janicekmac
          14:01 03.05.2022

          První reakce Německa byla taková: https://echo24.cz/a/SjbdY/vam-... na to nesmíme zapomínat. ...Zobrazit celý příspěvek

          První reakce Německa byla taková:
          https://echo24.cz/a/SjbdY/vam-...
          na to nesmíme zapomínat. Lidé se k tobě budou chovat tak, jak ty se chováš k nim.Skrýt celý příspěvek

          • Standa
            14:38 03.05.2022

            To tady sklouzlo do nějakého nedorozumění ohledně obsahu. Já obsah vnímám stejně, ale ne formu. Němci taky neřekli, hele vy ukrajinský jitrnice, stejně to nedáte. Ukrajinci mohli ...Zobrazit celý příspěvek

            To tady sklouzlo do nějakého nedorozumění ohledně obsahu. Já obsah vnímám stejně, ale ne formu. Němci taky neřekli, hele vy ukrajinský jitrnice, stejně to nedáte. Ukrajinci mohli Scholzovi naložit úplně stejně, ale ještě s větší grácií.
            Pane kancléři, rádi Vás přivítáme u nás v Kyjevě a pokud se obáváte o své zdraví, tak vám poskytneme maximální možnou ochranu stejně, jako polovině zástupců Evropy a USA. Samozřejmě pokud se obáváte o svůj život a přijde Vám tato cesta, kterou absolvovalo mnoho jiných, jako příliš riskantní pro Vaši osobu, tak tomuto postoji rozumíme. A klidně bych tam ještě dodal. Věříme, že dodávky zbraní z demokratického Německa brzy pomůžou vyřešit válečný stav vedený proti Ukrajině, která je stejně jako Německo demokratická. Těšíme se, že v budoucnu budou naše země sdílet stejné hodnoty a Ukrajině bude pomoženo tak, jako bylo pomoženo Německu po 2 světové válce.

            Jde to napsat jakkoliv a ještě víc cíleně a jde o to, že Německo pak musí nějak reagovat.....na nějakou jitrnici nikdo reagovat nebude.

            Takže nejde o obsah, ale o formu.Skrýt celý příspěvek

          • Janicekmac
            14:50 03.05.2022

            Doslova se mu vysmáli, co je na tom nepochopitelného??? Forma reakce je adekvátní na to, co někteří z německých politiků udělali. Všichni jsme už čekali se sankcemi na Němce, než ...Zobrazit celý příspěvek

            Doslova se mu vysmáli, co je na tom nepochopitelného??? Forma reakce je adekvátní na to, co někteří z německých politiků udělali. Všichni jsme už čekali se sankcemi na Němce, než si to přepočítají, jestli jim neubude náhodou eur... Takoví **** to jsou.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            15:44 03.05.2022

            Jenže Němci slušnému slovu nerozumí. Mají pocit, že jsou pány Evropy a tohle jim jde jedním uchem tam a druhým ven. Všechno co je na východ od jejich hranice je pro ně podřadný ...Zobrazit celý příspěvek

            Jenže Němci slušnému slovu nerozumí. Mají pocit, že jsou pány Evropy a tohle jim jde jedním uchem tam a druhým ven. Všechno co je na východ od jejich hranice je pro ně podřadný ost. Takže jediná šance na to, aby se zpráva dostala až k jejich mozkovým buňkám je, že ten ost jim natvrdo řekne co si myslí a jak je vidí. Takových jemných diplomatických slohových cvičení dostali Němci za posledních třicet let už tisíce. A nejen od států východní Evropy, ale třeba i od USA. Stejně si tvrdohlavě jeli svoje a důsledkem je válka na Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

        • LNTecho
          17:51 03.05.2022

          Už jen to, že dopustil bývalý kancléř a vrcholní politici Nemecka aby jich Putin korumpoval, je zlo. To, že jsou to inteligentní lidé a měli by rozlišovat co je dobro a co je zlo, ...Zobrazit celý příspěvek

          Už jen to, že dopustil bývalý kancléř a vrcholní politici Nemecka aby jich Putin korumpoval, je zlo. To, že jsou to inteligentní lidé a měli by rozlišovat co je dobro a co je zlo, si asi nemusíme povídat. A po roce 2014 tím tuplem. To kde to Německo dopracovalo se svou závislostí na plynu by se dalo strategického hlediska za zradu na vlastním národu.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      12:59 03.05.2022

      Tak v prvom rade nemecká energetická politika umožnila Rusku vojnu na Ukrajine vôbec začať. A Nemci namiesto toho, aby pomohli Ukrajine dúfali, že UA rýchlo prehraje, potom ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak v prvom rade nemecká energetická politika umožnila Rusku vojnu na Ukrajine vôbec začať. A Nemci namiesto toho, aby pomohli Ukrajine dúfali, že UA rýchlo prehraje, potom nechceli pomáhať a chceli "zmieriť" obe strany.

      Nemecko je spoluzodpovedné za utrpenie ľudí na Ukrajine.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        13:11 03.05.2022

        Co to je za blbost? jak muze byt nekdo zodpovedny za neco co se stane v budoucnu pripadne za neco o cem rozhodnuje nekdo- kdo je sam o sobe zodpovedny ke svym cinum? ...kdyz CR ...Zobrazit celý příspěvek

        Co to je za blbost? jak muze byt nekdo zodpovedny za neco co se stane v budoucnu pripadne za neco o cem rozhodnuje nekdo- kdo je sam o sobe zodpovedny ke svym cinum? ...kdyz CR odebira plyn z RF, tak je take spoluzodpovedna za Bucu? Kdyz tam dodavame nahradni dily, tak taky? Kdyz tam pusobi Skoda auto, tak taky? Kdyz tam madeta vyvazela syry, tak je spoluzodpovedna za Mariupol? Hodne zvracene.Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          13:17 03.05.2022

          Spoluzodpovednosť nie je také, že buď je alebo nie je na 100%, v oblasti zákonov áno, ale v oblasti morálky a psychiky nie, nikto z ľudí nie je na 100% niečím. Spoluzodpovední viac ...Zobrazit celý příspěvek

          Spoluzodpovednosť nie je také, že buď je alebo nie je na 100%, v oblasti zákonov áno, ale v oblasti morálky a psychiky nie, nikto z ľudí nie je na 100% niečím. Spoluzodpovední viac ak vedeli o ruských úmysloch a akí sú to ľudia. Menej ak len tušili. Spoluzodpovední viac ak dodávali zbrane Rusku. Menej ak len vyvážali syry...Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          15:49 03.05.2022

          To není blbost to je fakt. Stejně jako to, že Rusové si zkusili na Krymu reakci západu, tedy hlavně Německa a Francie. A co udělala Merkelová? Ještě víc spolupráce s Ruskem, ještě ...Zobrazit celý příspěvek

          To není blbost to je fakt. Stejně jako to, že Rusové si zkusili na Krymu reakci západu, tedy hlavně Německa a Francie. A co udělala Merkelová? Ještě víc spolupráce s Ruskem, ještě více závislosti na jeho surovinách... Spoluvina se tomu říká. A proč je Německo spoluviník a ČR ne? Protože Německo tvořilo Evropskou politiku, ne ČR. ČR mohla tak akorát šoupat nohama.Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      13:15 03.05.2022

      Vzhledem k tomu, jak se Němci stavěli k Ukrajině od roku 2014 a i na začátku současného konfliktu, tak se moc nedivím ukrajinské nevraživosti. Je teda pravda, že v posledních dnech ...Zobrazit celý příspěvek

      Vzhledem k tomu, jak se Němci stavěli k Ukrajině od roku 2014 a i na začátku současného konfliktu, tak se moc nedivím ukrajinské nevraživosti. Je teda pravda, že v posledních dnech Němci hodně otočili svoji politiku vstříc Ukrajině, takže takovéto vyjadřování je už asi zbytečné, ale prostě je chápu. Vraždí vám vaše lidi, ničí váš stát, bojujete doslova o holou národní existenci, tak nemáte moc pochopení pro salónní tanečky západní diplomacie.Skrýt celý příspěvek

      • Janicekmac
        14:03 03.05.2022

        hlavně když už je dva měsíce od začátku.

        hlavně když už je dva měsíce od začátku.

      • major
        14:26 03.05.2022

        Od roku 2014 poslali Nemci na Ukrajinu takmer 2 miliardy ojro! A to nerátam podporu EÚ, na ktorej majú veľký podiel! Po 24.2. otočili dokonca aj politiku neangažovanosti a ...Zobrazit celý příspěvek

        Od roku 2014 poslali Nemci na Ukrajinu takmer 2 miliardy ojro! A to nerátam podporu EÚ, na ktorej majú veľký podiel!

        Po 24.2. otočili dokonca aj politiku neangažovanosti a povolili re-exporty a pred pár dňami začal dokonca export ťažkých zbraní.

        (Mimochodom je stále dosť vrešťanov, ktorí tvrdia, že Nemci zas obsadia polku Európy, takže bacha na nich!)

        Poslať pár T-72 , či S-300 je krásne PR, ale s výnimkou priamych dodávok zbraní Nemci od začiatku vojny pomáhajú Ukrajine viac než Česko, či Slovensko. (A aj tento posledný ukazovateľ sa čoskoro preklopí na nemeckú stranu.)

        Nuž a veľvyslanec je predovšetkým diplomat. A nejaké prímery o jaterniciach do diplomacie nepatria, pretože nič nedosiahnu. A o to by diplomatovi malo ísť primárne - nie o silné slová, ale o výsledky.Skrýt celý příspěvek

        • Janicekmac
          14:51 03.05.2022

          ne, první reakce nepřišly 24.2., trvalo to o dost déle. Zatímco my jsme už vozili tanky, tak oni pořád počítali, jak se jich dotknou sankce.

          ne, první reakce nepřišly 24.2., trvalo to o dost déle. Zatímco my jsme už vozili tanky, tak oni pořád počítali, jak se jich dotknou sankce.

          • major
            17:41 03.05.2022

            Vôbec: odmietali posielať ťažké zbrane - len na tom sa to celé točí. Že posielali ojrá, za ktoré Ukrajinci zbrane nakupovali ale už nik nevidí. Nepísal som, že hneď 24.2., ...Zobrazit celý příspěvek

            Vôbec: odmietali posielať ťažké zbrane - len na tom sa to celé točí. Že posielali ojrá, za ktoré Ukrajinci zbrane nakupovali ale už nik nevidí.

            Nepísal som, že hneď 24.2., každopádne už 2 dni po ruskom útoku (v sobotu 26.2.) úplne otočili a povolili poslať smrtiace zbrane do konfliktných zón. bezprecedentný krok od 2. sv. vojny: 1000x panzerfaust, 500x stinger. Nevyše vyhlásili veľké investície do vlastnej armády.

            A že Ukrajinci vydržia len pár hodín predpokladali všetci (!). A mimochodom od toho obsadenia Kyjeva (vládnej štvrti a likvidácie, či zajatia Zelenského) podľa niektorých správ ani neboli ďaleko.

            Chce sa trošku odosobniť od protinemeckej rétoriky a dívať sa na to aj z ich strany. Nemecká pomoc rozhodne nezačala poslaním Gepardov a PzH 2000. A to sa nebavím o tom ako sa podieľali na prestavbe Ukrajiny po dobu posledných 8 rokov.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          15:53 03.05.2022

          Ne. Němci poslali Ukrajinského velvyslance doslova a dopísmene do prdele. Následně po tři týdny blokovali jakoukoli účinnou pomoc a teprve po dlouhém a vytrvalém tlaku politiků ...Zobrazit celý příspěvek

          Ne. Němci poslali Ukrajinského velvyslance doslova a dopísmene do prdele. Následně po tři týdny blokovali jakoukoli účinnou pomoc a teprve po dlouhém a vytrvalém tlaku politiků východní Evropy, USA a světové veřejnosti postupně a velmi pomalu a neochotně mění své postoje. Je třeba vystřízlivět z toho obdivu k Německu. Není co obdivovat.Skrýt celý příspěvek

    • damra
      13:54 03.05.2022

      Ano, je pravda, ze neustale pozadavky a vyjadreni mohou nekoho nastvat. Ale vzdycky je nutne uvedomit si co se tam deje, jaky tlak tam je a ze se tam jedna o zivot.....diplomacie ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, je pravda, ze neustale pozadavky a vyjadreni mohou nekoho nastvat. Ale vzdycky je nutne uvedomit si co se tam deje, jaky tlak tam je a ze se tam jedna o zivot.....diplomacie je sice potreba, ale je tezke ji drzet v dobe valky...takze ano, mohli by zvolnit v retorice na zapad, ale my to musime zase chapat.Skrýt celý příspěvek

    • mabc
      15:59 03.05.2022

      Z vacsej miery s vami suhlasim. Nevyberavym odmietnutim Steinmeiera ako prezidenta odmietla Ukrajina Nemecko ako take, ktore Scholz politicky zastupuje ako sef vlady. Z ...Zobrazit celý příspěvek

      Z vacsej miery s vami suhlasim. Nevyberavym odmietnutim Steinmeiera ako prezidenta odmietla Ukrajina Nemecko ako take, ktore Scholz politicky zastupuje ako sef vlady. Z diplomatickeho hladiska je jeho rozhodnutie spravne a ukrajinska diplomacia dokazuje, ze jej vyjadrovacia kultura nedopada daleko od tej predvojnovej ich ruskeho suseda.
      Chapem, ze Ukrajinci nemaju vo vojne cas ani chut pouzivat diplomaticke floskule, ale velvyslanec je za tieto veci plateny a postaveny nad zakony a taketo urazky voci hostujucej krajine si nesmie dovolit.
      Nemci nie su Ukrajincom dlzni o nic viac nez Izrael, Cina alebo India a predsa pomahaju. Do akej miery, to je uz vec nazoru, ale snaha pomoct tam je.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    12:37 03.05.2022
    • Standa
      12:45 03.05.2022

      Nevěřím, tohle by Maďarsko neustálo. Za mě to je tlak na Maďarsko kvůli zbraním a embargu na ropu. Dokonce bych věřil, že by EU pozastavilo členství Maďarsku členství v EU. V ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevěřím, tohle by Maďarsko neustálo. Za mě to je tlak na Maďarsko kvůli zbraním a embargu na ropu. Dokonce bych věřil, že by EU pozastavilo členství Maďarsku členství v EU. V tomhle případě by dokonce bylo Polsko společně s EU. Celá východní Evropa by se postavila proti Maďarsku, západní Evropa už proti Maďarsku je. Celá Evropa by postavila Maďarsko po bok Rusku.

      Jestli jsem tedy správně z textu pochopil, že Maďarsko mělo zálusk na části UA území dříve patřících Maďarsku.Skrýt celý příspěvek

      • mexir
        12:54 03.05.2022

        Trianon navždy Stando. Tomu věř.

        Trianon navždy Stando. Tomu věř.

        • Standa
          13:47 03.05.2022

          No pořád se mi nechce věřit, že by někdo v dnešní době něco takového udělal.....no ehm rusko no......asi jiná doba. Ale zase věřím tomu, že by to Maďarsko dost bolelo.

          No pořád se mi nechce věřit, že by někdo v dnešní době něco takového udělal.....no ehm rusko no......asi jiná doba. Ale zase věřím tomu, že by to Maďarsko dost bolelo.

          • raven66
            15:30 03.05.2022

            Madari uz roky investuju peniaze do juhu Zakarpatia. Financuju madarske skoly na Ukrajine, buduju cestnu komunikaciu. A nemyslim si, ze co si take robia z lasky k ukrajinskemu ...Zobrazit celý příspěvek

            Madari uz roky investuju peniaze do juhu Zakarpatia. Financuju madarske skoly na Ukrajine, buduju cestnu komunikaciu. A nemyslim si, ze co si take robia z lasky k ukrajinskemu ludu. Presne tento scenar vyuzivaju v susednych statoch vratane SK, Rumunska, Chorvatska. Preco na rozdiel od CR a SR vyraznejsie investuju do armady. Ako sa v clanku pise, ak by padol Kyjiv, tak by v ramci "ochrany" Zakarpatskej Ukrajiny nabehli, ako ochrancovia na jej uzemie. Rusi by chvilku "protestovali a vyhrazali sa", ale nakoniec by sa vypisalo nejake referendum o pripojeni Zakarpatia k Madarsku a domaci by velmi radi podpisali.
            Rovnako aj Cinania povodne dufali v rychlu operaciu. A teraz frflu, ale pre nich je to tak ci tak asi win-win situacia. Cim sa viac Rusi oslabia, tym sa im lahsie obsadi Sibir a vdaka tomu sa im kompenzuju straty z neobsadenia Thajwanu.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            15:55 03.05.2022

            Ach bože. Naivita některých lidí je neuvěřitelná. Vzbuď se, dějiny neskončily! V roce 1914 skončilo delší období míru v Evropě než je to od roku 1945!

            Ach bože. Naivita některých lidí je neuvěřitelná. Vzbuď se, dějiny neskončily! V roce 1914 skončilo delší období míru v Evropě než je to od roku 1945!

          • Falko
            18:47 03.05.2022

            Maďari toto robia aj v Moldavsku. Akurát s nimi nemajú hranicu a tá propaganda je tam trosku slabšia trebárs, ako u nás. Ja nevravím, že podpora svojich je zlá. Ale tá Maďarska ...Zobrazit celý příspěvek

            Maďari toto robia aj v Moldavsku. Akurát s nimi nemajú hranicu a tá propaganda je tam trosku slabšia trebárs, ako u nás. Ja nevravím, že podpora svojich je zlá. Ale tá Maďarska podpora je cez čiaru, minimálne od nás s južného Slovenska tie dotácie, za ktoré ak Slovák vyhlási, že je Maďar. Rozprával som sa osobne s pár takými čo im Maďari dali 80 až 90 percentné refundovanie prostriedkov na podnikanie. Kolkolkokrat s 15000 eur preplatených 13500, jediná podmienka je vyhlásiť, že si Maďar.Preto Orbán, tak protežuje hlasi zo zahraničia...... Ono je to celé smutné, lebo obyčajný Maďari sú fajn ľudia, len tá ich záľuba vo Veľkom Uhorsku ich ničí. Ono naozaj je tam veľká podobnosť s Ruskom. Ten pocit večnej krivdy.Skrýt celý příspěvek

      • IS-3
        12:56 03.05.2022

        Evropa si nemůže dovolit postavit středoevropskou zemi po bok Rusku, zkrátka nemůže. Nemusely by to politicky přežít některý špičky země, ale sankce podobné těm, který teď zažívá ...Zobrazit celý příspěvek

        Evropa si nemůže dovolit postavit středoevropskou zemi po bok Rusku, zkrátka nemůže. Nemusely by to politicky přežít některý špičky země, ale sankce podobné těm, který teď zažívá RuSSko by byly v konečném důsledku kontraproduktivní. Byla by to výhra těch fašounů z Moskvy.

        Jinak se mi to zdá naprosto šílený na to, aby to byla pravda, ale člověk nikdy nemůže vědět, co se honí hlavou polodiktátora, jakým je Orbán.Skrýt celý příspěvek

      • Mr.Tomas
        13:05 03.05.2022

        Politika je "umenie možného". Nemôžete to vnímať tak dramaticky, že by tam ráno napochodovali maďarskí honvédi a večer by pre miestnych organizovali kurzy maďarčiny. Ani Rím ...Zobrazit celý příspěvek

        Politika je "umenie možného". Nemôžete to vnímať tak dramaticky, že by tam ráno napochodovali maďarskí honvédi a večer by pre miestnych organizovali kurzy maďarčiny. Ani Rím nepostavili za jeden deň, ani ten Krym nepripojili k rusku za jeden deň, však?
        Pekne salámova metóda, humanitárna pomoc, ochrana menšín, a ako sa píše v tom článku - "zabránenie prechodu polovojenských jednotiek". Veď aj tu na AN nie jeden človek vyzýval aby Poľsko obsadilo okolie Ľvova v rámci ochrany civilistov a organizovanie humanitárnej pomoci. Maďarsko by s tým ochotne pomohlo na Podkarpatsku. A ak by šlo všetko podľa putinovho plánu (no, nie že by to teraz nešlo) tak Ukrajina ako štát zaniká a ... už mu snáď Západ nedá to územie ktoré sa podarilo zachrániť tým, že tam prišli maďraskí vojaci! Proste salámová metóda a umenie možného. Ak je to obvinenie pravdivé, tak maďari pochopili že podľa putinovho plánu to nepôjde zdržali sa. Kľudne by som tomu veril.Skrýt celý příspěvek

      • sgaba
        13:08 03.05.2022

        Taky mi to přijde jako totální nesmysly tyhle názory: Maďaři obsadí Zakarpatí, Poláci obsadí Královec, Rumuni obsadí Moldavsko, co tam ještě bylo? Že by třeba Němci obsadili Sudety ...Zobrazit celý příspěvek

        Taky mi to přijde jako totální nesmysly tyhle názory: Maďaři obsadí Zakarpatí, Poláci obsadí Královec, Rumuni obsadí Moldavsko, co tam ještě bylo? Že by třeba Němci obsadili Sudety a nebo Češi obsadí Slovensko a pak ještě to Zakarpatí to bude nejlepší.Skrýt celý příspěvek

        • Standa
          13:51 03.05.2022

          JJ tyhle věci se používají většinou pro násobení toho co chci, abych z toho mohl ustoupit. Vždyť ještě před půl rokem Polsko kvůli dolu Turrow chtělo rovnat hranici s ČR kvůli ...Zobrazit celý příspěvek

          JJ tyhle věci se používají většinou pro násobení toho co chci, abych z toho mohl ustoupit. Vždyť ještě před půl rokem Polsko kvůli dolu Turrow chtělo rovnat hranici s ČR kvůli zarovnání z 50 let. Vy nás budete žalovat v EU? Ok, máme územní požadavek.....ok, oba dva se stáhneme. Tohle mi přijde i tenhle případ. Udělat z Maďarska tichého společníka ruska a tím donutit Maďarsko se "vykoupit" dodávkami zbraní apod.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          16:12 03.05.2022

          A myslíš, že by to neudělali, kdyby mohli a u moci byli lidé s mocenskými ambicemi? Jak myslíš, že ČSR přišlo k Hlučínsku, které patřilo do Německé části Slezska? Beneš s Masarykem ...Zobrazit celý příspěvek

          A myslíš, že by to neudělali, kdyby mohli a u moci byli lidé s mocenskými ambicemi? Jak myslíš, že ČSR přišlo k Hlučínsku, které patřilo do Německé části Slezska? Beneš s Masarykem tam prostě poslali armádu, ta Hlučínsko obsadila. A protože se nikdo neozval, tak je Hlučínsko teď naše. Fait accompli se tomu říká, neboli postavit před hotovou věc. Pokud by Putinovi vyšel původní plán, tedy bleskově obsadit Ukrajinu ve stylu srpna 1968 nebo anexe Krymu, pak by západ jako celek nestihl zareagovat a Sholz by po vzoru Merkelové prohlásil, že se EU musí přizpůsobit nové realitě. No a Maďarsko by prostě prohlásilo, že když Ukrajina neexistuje jako stát, pak musí ochránit svou menšinu v Zakarpatí před hrozící občanskou válkou nebo podobné kecy a území by obsadil. A co by s tím EU udělala? To co vždycky, tedy nic. A jako bonus by mohlo dojít k destabilizaci EU, protože minimálně Polsko a Pobaltí by začaly protestovat.Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      12:46 03.05.2022

      Ja to hovorím každému kto sa dušuje, že HU pre nás nie je nebezpečenstvo keďže sme spolu v NATO a EÚ - sme tam teraz ... akonáhle sa stabilita v našom regióne kúsok rozkýve, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja to hovorím každému kto sa dušuje, že HU pre nás nie je nebezpečenstvo keďže sme spolu v NATO a EÚ - sme tam teraz ... akonáhle sa stabilita v našom regióne kúsok rozkýve, Maďarsko bude medzi prvými tromi krajinami ktoré budú mať snahy prekresľovať hranice. Change my mind.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        12:53 03.05.2022

        tak to presne je Hu pre nas nie su nebezpecni v takto vystavanej bezpecnosti ako aktualne je, maju plany ale neurobia nic....ak sa bezpecnost zruti budu sa diat veci...kolem a ...Zobrazit celý příspěvek

        tak to presne je Hu pre nas nie su nebezpecni v takto vystavanej bezpecnosti ako aktualne je, maju plany ale neurobia nic....ak sa bezpecnost zruti budu sa diat veci...kolem a kolem nas NATO nechrani ani tak pred RUS, aj pred nimi samozrejme ale najma pred HU chutkami okusavat juh svk...to , ze chcelo hu zautocit na UA je ale blbost, nepriechodne, rozpadom UA keby boli RUS uspesni by vznikol region ku ktoremu by sa mohli chciet Hu prihlasit, akoze ochrana HU a kludne by povedali ze pred RUS a boli este za hrdinov a RUS by s tym mozno necirkusovali...Skrýt celý příspěvek

        • Mr.Tomas
          13:14 03.05.2022

          Bohužiaľ nie každý si vie predstaviť že táto situáciu (NATO+EU) sa skončí. Partnerka sa bežne pýtala "načo stíhačky, načo tie pancierové autá (asi transportéri)" tak som jej vždy ...Zobrazit celý příspěvek

          Bohužiaľ nie každý si vie predstaviť že táto situáciu (NATO+EU) sa skončí. Partnerka sa bežne pýtala "načo stíhačky, načo tie pancierové autá (asi transportéri)" tak som jej vždy povedal nech sa pozrie na Ukrajinu, ak by mala v 2014 armádu pripravenú na stret s ruskom tak žiaden Krym ano Donbas byť nemusel. Ale nechcela to takto vidieť. 24.2. som ju ráno zobudil, povedal že vojna je takmer tu a na to nám treba "tie stíhačky a pancierové autá", aby si protivníka odradila niečo také vojna vôbec začať. Načo zamykáš auto a vchodové dvere? Okno rozbijú, zámok vylomia, ale 99,999% ľudí to odradí niečo také skúšať.Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      12:55 03.05.2022

      Zakarpatsko má z pohľadu Rusov podobnú strategickú hodnotu, ako napr. Královec (Kaliningrad). Ich armáda by tam mohla držať v šachu celú Karpatskú kotlinu. Toho by sa nevzdali...

      Zakarpatsko má z pohľadu Rusov podobnú strategickú hodnotu, ako napr. Královec (Kaliningrad). Ich armáda by tam mohla držať v šachu celú Karpatskú kotlinu. Toho by sa nevzdali...

    • greenBelt
      12:56 03.05.2022

      To je bullshit, spekulovat co by Madarsko. Já bych to nebral vůbec vážně.

      To je bullshit, spekulovat co by Madarsko. Já bych to nebral vůbec vážně.

    • sgaba
      13:02 03.05.2022

      ,,Pokud se prokáže skutečnost agresivních příprav Maďarska vůči jeho sousedům, zdá se, že dodávky těchto zbraní do Budapešti by měly být pro společnou bezpečnost evropského ...Zobrazit celý příspěvek

      ,,Pokud se prokáže skutečnost agresivních příprav Maďarska vůči jeho sousedům, zdá se, že dodávky těchto zbraní do Budapešti by měly být pro společnou bezpečnost evropského kontinentu omezeny."

      Tak tohle je zásadní. A ne jen omezení dodávek zbraní.Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      14:34 03.05.2022

      Ak sa to potvrdí, tak HU práve spáchalo politickú samovraždu. Raz a navždy treba dať Maďarom najavo že TRIANON je FAKT a tak to už bude NAVŽDY. Žiadne revízie hraníc po druhej ...Zobrazit celý příspěvek

      Ak sa to potvrdí, tak HU práve spáchalo politickú samovraždu.
      Raz a navždy treba dať Maďarom najavo že TRIANON je FAKT a tak to už bude NAVŽDY.
      Žiadne revízie hraníc po druhej sv. vojne v Európe - to by malo platiť ako písmo sväté.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      14:52 03.05.2022

      ak sa ukaze ze madari skutocne "vedeli" a "vedia" info zo zakulisia ruskej specialnej operacii (vid papez) tak hraju dvojiteho agenta... stale plati, ze ak by Putin "vyhral" za tri ...Zobrazit celý příspěvek

      ak sa ukaze ze madari skutocne "vedeli" a "vedia" info zo zakulisia ruskej specialnej operacii (vid papez) tak hraju dvojiteho agenta... stale plati, ze ak by Putin "vyhral" za tri dni ukrainu, ostatni autoritarsky vladcovia vo svete by mali tzv "volnu ruku" a zacali by robit co sa im zachce ... takto je tato vojna len malym cervenym svetielkom pre nich a ked si orban vybuduje poziciu "vacneho" premiera velkej madarskej rise, tak si ju bude chciet urobit... kazde hitlerovske nemecko potrebuje svoje nezdarne fasisticke taliansko..Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    12:29 03.05.2022

    Chystají novou fázi "speciální operace?

    https://mobile.twitter.com/Lah...

    Chystají novou fázi "speciální operace?

    https://mobile.twitter.com/Lah...

    • GlobeElement007
      12:33 03.05.2022

      Ne, o je jenom nová ruská hra.

      Jmenuje se: najdi zemi, kterou jsme ještě nenasrali.

      Ne, o je jenom nová ruská hra.

      Jmenuje se: najdi zemi, kterou jsme ještě nenasrali.

    • Danik
      12:40 03.05.2022

      To jsou koumáci, ještě chvíli a Izrael tam začne lifrovat horem dolem všechno co pobere. Přeci jen oni tu věc s Holokaustem berou naprosto vážně a provést takovýhle double-down na ...Zobrazit celý příspěvek

      To jsou koumáci, ještě chvíli a Izrael tam začne lifrovat horem dolem všechno co pobere. Přeci jen oni tu věc s Holokaustem berou naprosto vážně a provést takovýhle double-down na prohlášení co dal Lavrov, to už je speciální druh demence.

      Třeba se dočkáme názorné ukázky toho jak pěkně ten Spike funguje :-)Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        12:54 03.05.2022

        A prečo demencia? Vieš o požiadavkách aké si dali Iránci, keď posielajú Rusku zbrane? Mne to pripadá ako splnenie časti politickej splátky Iránu za vojenskú pomoc.

        A prečo demencia? Vieš o požiadavkách aké si dali Iránci, keď posielajú Rusku zbrane? Mne to pripadá ako splnenie časti politickej splátky Iránu za vojenskú pomoc.

        • Danik
          12:58 03.05.2022

          Řekněme, že Írán Rusku nemůže poskytnout nic co by vyvážilo hrozbu pekelně nasraných Izraelců a schopnostem co mohou poskytnout obráncům Ukrajiny

          Řekněme, že Írán Rusku nemůže poskytnout nic co by vyvážilo hrozbu pekelně nasraných Izraelců a schopnostem co mohou poskytnout obráncům Ukrajiny

          • salatnik
            13:23 03.05.2022

            To už si musia vykalkulovať aktéri s viac informáciami. Ja také informácie nemám podrobné. Izraelci stejne vyvážali niečo len to nezverejňovali asi, aj nejakí dobrovoľníci na ...Zobrazit celý příspěvek

            To už si musia vykalkulovať aktéri s viac informáciami. Ja také informácie nemám podrobné. Izraelci stejne vyvážali niečo len to nezverejňovali asi, aj nejakí dobrovoľníci na Ukrajinu išli. A čo pošlú viac teraz, to netuším. Vieme, že Izrael je exportér a medziexportér zbraní nezaťažený morálkou a radi predávajú zbrane obom stranám konfliktov, nemajme o nich ilúzie, nečakám, že by niečo významné darovali, predať áno aj niečo významné, ale darovať by som nepovedal.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      13:03 03.05.2022

      Ho ho ho, tak znepřátelit si Izrael už je opravdu něco. Russko už nemá jak Izrael oslabit, do Íránu dlouho nic moderního nedodá. Co dodá Sýrii, tak Izrael okamžitě zničí a umožnit ...Zobrazit celý příspěvek

      Ho ho ho, tak znepřátelit si Izrael už je opravdu něco. Russko už nemá jak Izrael oslabit, do Íránu dlouho nic moderního nedodá. Co dodá Sýrii, tak Izrael okamžitě zničí a umožnit Izraeli vojenskou spolupráci s Ukrajinou? Tak to russku hodně štěstí.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      14:32 03.05.2022

      Tak jeste tu cinu nasrat a maj absolutorium.

      Tak jeste tu cinu nasrat a maj absolutorium.

  • jj284b
    12:28 03.05.2022

    https://twitter.com/Biz_Ukrain...

    najhorsia nocna mora kazdeho ruskeho vojaka...

    https://twitter.com/Biz_Ukrain...

    najhorsia nocna mora kazdeho ruskeho vojaka...

    • IS-3
      12:36 03.05.2022

      To a nedostatek vodky... :)

      To a nedostatek vodky... :)

      • Danik
        12:42 03.05.2022

        A žádné pěkné záchody k "osvobození" :-(

        A žádné pěkné záchody k "osvobození" :-(

  • Cimbi
    12:25 03.05.2022

    Tak ukrajinské ministerstvo obrany zaznamenalo vysokou sledovanost událostí v Čornobaivce. Označili je "cult serial ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ukrajinské ministerstvo obrany zaznamenalo vysokou sledovanost událostí v Čornobaivce. Označili je "cult serial Chornobaivka."

    https://mobile.twitter.com/cla... Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    12:25 03.05.2022

    Tak ukrajinské ministerstvo obrany zaznamenalo vysokou sledovanost událostí v Čornobaivce. Označili je "cult serial ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ukrajinské ministerstvo obrany zaznamenalo vysokou sledovanost událostí v Čornobaivce. Označili je "cult serial Chornobaivka."

    https://mobile.twitter.com/cla... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      12:26 03.05.2022

      Prosím smazat duplicitu

      Prosím smazat duplicitu

  • machotka.r
    12:14 03.05.2022

    ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.novinky.cz/zahrani...

    Tak prý může Putin 9. května místo vítěztví na Ukrajině vyhlásit UA válku.

    No já se začínam toho data bát. Myslí, že ho obě strany využijí k eskalaci konfliktu. Rusko, aby zamaskovalo, že se Speciální operace zasekla, Ukrajinci, aby rusům jejich svátek pokazili.
    Těžko říct co kdo udělá - Obsazení Podněstří? Vybombardování Azovstalu termobarickými bombami? Vstup Ukrajiny na ruské území?
    Fakt si myslím, že 9. květena vstoupí konflikt do další (intenzivnější) fáze.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:21 03.05.2022

      Lavrov řekl, že operace není omezena datem. Takže žádné magické číslo 9. 5. se vzývat nebude.

      Lavrov řekl, že operace není omezena datem. Takže žádné magické číslo 9. 5. se vzývat nebude.

      • Milan7
        12:24 03.05.2022

        A vy mu věříte po tom všem? Já tedy ne.

        A vy mu věříte po tom všem? Já tedy ne.

        • GlobeElement007
          12:35 03.05.2022

          V tomhle ano. Do 9. 5. nedosáhnou vítězství, takže pojedou dál, jako by se nechumelilo.

          V tomhle ano. Do 9. 5. nedosáhnou vítězství, takže pojedou dál, jako by se nechumelilo.

    • jj284b
      12:22 03.05.2022

      termobaricke bomby tam uz skusali... no pod azovstalom je protiatomovy kryt...

      termobaricke bomby tam uz skusali... no pod azovstalom je protiatomovy kryt...

    • alter01
      12:27 03.05.2022

      ...ja sa začínam toho data bát ....ja nie ! Potom uznávaš , že to Putin robí dobre ! Púšťa hrŮzu na lúzu ! Nemá veľký priestor na manévrovanie . Už vyskúšal skoro všetko! Iba ...Zobrazit celý příspěvek

      ...ja sa začínam toho data bát ....ja nie !
      Potom uznávaš , že to Putin robí dobre ! Púšťa hrŮzu na lúzu !
      Nemá veľký priestor na manévrovanie . Už vyskúšal skoro všetko! Iba útok na bodáky masou soldatov ešte neskúsil tak ako maršál Žukov ! pokial sa ukrajincom neroztavia hlavne na gulometoch a húfniciach potom vidím osud rusov nejasne ... iba nejaké fašírky .
      Keby ten bodákový útok urobil pred 5-6 rokmi aj by som veril , že bude mať úspech .
      Putin zobudil spiaceho obra , tak teraz si to odse....Skrýt celý příspěvek

      • machotka.r
        15:26 03.05.2022

        Jde o to jestli si Putin pripustí, že by mohl válku prohrát. Pokud ne, bude zvyšovat sázky. Kromě útoku na bodáky má také JZ. No a kdy jindy předvést, že tuto válku vyhraje za ...Zobrazit celý příspěvek

        Jde o to jestli si Putin pripustí, že by mohl válku prohrát. Pokud ne, bude zvyšovat sázky. Kromě útoku na bodáky má také JZ. No a kdy jindy předvést, že tuto válku vyhraje za každou cenu než na den víteztví???Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      12:29 03.05.2022

      Azovstal bombardovať nebudú. Mesto už fakticky obsadené majú a ten podnik je príliš cenný na to aby ho zrovnali so zemou.

      Azovstal bombardovať nebudú. Mesto už fakticky obsadené majú a ten podnik je príliš cenný na to aby ho zrovnali so zemou.

      • sgaba
        12:49 03.05.2022

        Bombardují/ostřelují ho každý den.

        Bombardují/ostřelují ho každý den.

      • greenBelt
        13:04 03.05.2022

        Nemyslím, že by tam chteli/uměli zavést prosperitu. Spíš neco jako v Deněcku. takový křupavý mafianský stát, který můžou leda dotovat.

        Nemyslím, že by tam chteli/uměli zavést prosperitu. Spíš neco jako v Deněcku. takový křupavý mafianský stát, který můžou leda dotovat.

      • DanCZer
        15:15 03.05.2022

        Azovstal nemají v úmyslu obnovit, protože je symbolem odporu...

        Azovstal nemají v úmyslu obnovit, protože je symbolem odporu...

    • Kondor
      12:31 03.05.2022

      Já teda nevím co pořád s tím Podněstřím máte, při dnešní konstelaci sil je to dle mě úplná utopie. Přiklanil bych se ze strany Ruska spíše k nějakým politickým vyhlášením. Ukrajina ...Zobrazit celý příspěvek

      Já teda nevím co pořád s tím Podněstřím máte, při dnešní konstelaci sil je to dle mě úplná utopie. Přiklanil bych se ze strany Ruska spíše k nějakým politickým vyhlášením. Ukrajina by mohla překvapit, ale dle mého názoru nemá momentálně sílu na nějaký rozhodný útok ala Uran, či Bagration ;-). Čas hraje pro Ukrajinu... iim stačí se bránit a udržovat konflikt horký.Skrýt celý příspěvek

    • zenker
      12:35 03.05.2022

      Kua, jak by mohli Ukrajinci "eskalovat" konflikt, jako jo, je to moderní slovo, ale na ukrajině je válka, válka kterou zahájilo rusko tím, že napadlo Ukrajinu, Ukrajina se ...Zobrazit celý příspěvek

      Kua, jak by mohli Ukrajinci "eskalovat" konflikt, jako jo, je to moderní slovo, ale na ukrajině je válka, válka kterou zahájilo rusko tím, že napadlo Ukrajinu, Ukrajina se brání..... Nedávejme prosím ty dvě země na stejnou úroveň v jedné větě.Skrýt celý příspěvek

      • machotka.r
        15:34 03.05.2022

        No já zcela přesně vím kdo je agresor a kdo oběť. Jde mi o to , že 9.5. jako důležité datum pro rusko je významný den pro obě strany. Jedna, aby ukázala, že dotáhne svou genocidu ...Zobrazit celý příspěvek

        No já zcela přesně vím kdo je agresor a kdo oběť. Jde mi o to , že 9.5. jako důležité datum pro rusko je významný den pro obě strany. Jedna, aby ukázala, že dotáhne svou genocidu do konce, druhá aby ukázala, že se vzdávat rozhodně nehodlá. No a výsledek těchto dvou efektů bude mnou uváděná "eskalace". Může být v intenzitě, počtu zasažených zemí/území (Podněstří), či cokoliv jiného. Ostatně to Podněstří nemusí obsadit rusové. Mohou to být i ukrajinci. Třeba jen proto, aby rusům pokazili jejich "Den vítěztví".Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      12:36 03.05.2022

      A ako si pomôžu tým pomôžu že aj oficiálne priznajú že vojna už je vyše 2 mesiace a že sú agresor ktorý napadol Ukrajinu? pár faktov: -Rusi po výprasku okolo Kyjeva sa na severe ...Zobrazit celý příspěvek

      A ako si pomôžu tým pomôžu že aj oficiálne priznajú že vojna už je vyše 2 mesiace a že sú agresor ktorý napadol Ukrajinu?
      pár faktov:
      -Rusi po výprasku okolo Kyjeva sa na severe stiahli a všetky sily nasadili na Donbase ale na zásadný prielom (v štýle Rommela či Guderiana )to nestačilo, postúpili o par km, zabrali pár desiatok dedín, ale zaplatili za to priveľkú cenu ( v obetiach na životoch aj technike). Žiadne rozhodujúce obkľúčenie Armády Ukrajiny sa nekonalo, ani postup o 100+ km .
      Čo z toho vyplýva?
      Že Mordor na viac silu nemá. Toto čo predvádza je aktuálne jeho maximálna sila ale na prerazenie to nestačí.

      A Mordor v tejto vojne už nikdy nedá dohromady toľko BTG v takej kvalite (personálne aj technika) ako mal na začiatku invázie 24.2.2022. Každý ďalší útok bude už len slabší.
      Zoberte si len jedno číslo z "mnoha": 600 zničených tankov Mordoru za dva mesiace. To je podľa Oryxu, takže reálne to bude okolo 800. A 800 zničených tankov - polovica je v boji - to znamená 400 ugrilovaných tankových posádok. Aj keby mali pre nich hned záložné tanky, koľko trvá vycvičiť 400 nových tankových posádok (v použiteľnej kvalite do boja) ako náhradu za tých padlých ?

      Mordor prehral. Len si to nechce priznať. Už len z tohto jedného čísla je to zrejmé, to že front je ešte stále na Ukrajinskom území je irelevantné.
      Aj Nemecko v prvej svetovej vojne prehralo hoci front bol v dobe podpisu kapitulácie 50 Km od Paríža. Prečo teda Nemci podpísali kapituláciu keď boli na území nepriateľa a teda "vyhrávali"? Pretože situácia bola pre nich neudržateľná, a hrozilo zrútenie (kolaps) frontu.
      Orkovia sú v podobnej situácii len si to nechcú priznať.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      12:37 03.05.2022

      vyhlasia ze Donbas patri RUS definitivne , tak ako krym a to bude to vitaztvo.....na tom vie neskor vystavat stav ohrozenia, a mobilizovat spolocnost/nie vojenska mobilizacia to je ...Zobrazit celý příspěvek

      vyhlasia ze Donbas patri RUS definitivne , tak ako krym a to bude to vitaztvo.....na tom vie neskor vystavat stav ohrozenia, a mobilizovat spolocnost/nie vojenska mobilizacia to je az dalsi krok/ pretoze ked UA bude v regione bojovat ,nebodaj ho oslobodzovat tak predsa utoci na RUS..Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        12:42 03.05.2022

        Tak nějak to vidím taky

        Tak nějak to vidím taky

    • lukas000
      14:28 03.05.2022

      Ohlasi pripojeni uzemi v podobe kudy jde dnes fronta k ruske federaci. Utok na ruskou federaci se tresta atomovkou, mozna to zkusi timto smerem.

      Ohlasi pripojeni uzemi v podobe kudy jde dnes fronta k ruske federaci. Utok na ruskou federaci se tresta atomovkou, mozna to zkusi timto smerem.

  • jj284b
    12:10 03.05.2022

    https://liveuamap.com/en/2022/...

    zda sa ze Macrona to este stale neprestalo bavit...

    https://liveuamap.com/en/2022/...

    zda sa ze Macrona to este stale neprestalo bavit...

    • alter01
      12:29 03.05.2022

      Nechajte ho .....chce Nobelovú cenu mieru !

      Nechajte ho .....chce Nobelovú cenu mieru !

    • Tino
      12:47 03.05.2022

      niekto musi Putinovi/kremlu povedat a musi to byt najvyssia uroven ,co bude nasledovat, ze taketo mame my karty a vieme si ich vylepsit ked bude treba a vieme presne ake mate ...Zobrazit celý příspěvek

      niekto musi Putinovi/kremlu povedat a musi to byt najvyssia uroven ,co bude nasledovat, ze taketo mame my karty a vieme si ich vylepsit ked bude treba a vieme presne ake mate karty vy a vsetky dalsie uz budu len horsie no a stane sa presne to a to ak budete pokracovat...v tejto faze to kludne mozeme brat tak, ze ustami Macrona hovori k Putin cely zapad...Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        14:24 03.05.2022

        Ja mam podezreni ze spolu koukaj na fotbal.

        Ja mam podezreni ze spolu koukaj na fotbal.

    • greenBelt
      13:05 03.05.2022

      Třeba ho zaujíma co měl k obědu.

      Třeba ho zaujíma co měl k obědu.

    • pjanyska
      14:25 03.05.2022

      To jenom Macronova babicka, pardon manzelka, si chce pokecat s vrstevnikem.

      To jenom Macronova babicka, pardon manzelka, si chce pokecat s vrstevnikem.

  • stroup
    12:05 03.05.2022

    Karma zdarma... Manželka ruského vojáka na sociálních sítích. “Žádná Ukrajina brzy nebude. Počkejte na hosty, khoholové (urážlivé označení Ukrajinců..)" A další příspěvek: "Můj ...Zobrazit celý příspěvek

    Karma zdarma...
    Manželka ruského vojáka na sociálních sítích.
    “Žádná Ukrajina brzy nebude. Počkejte na hosty, khoholové (urážlivé označení Ukrajinců..)"
    A další příspěvek:
    "Můj milovaný je mrtvý... Bože, proč?"

    https://www.reddit.com/r/ukrai... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:06 03.05.2022

      "no lebo si tupa krava" by som jej odpisal...

      "no lebo si tupa krava" by som jej odpisal...

    • Mr.Tomas
      12:21 03.05.2022

      Karma neni zdarma, v tomto pripade by to malo byt 10tisic rubľov ak dobre pamatam

      Karma neni zdarma, v tomto pripade by to malo byt 10tisic rubľov ak dobre pamatam

      • jj284b
        12:23 03.05.2022

        tak to hej, to sa oplati, moze ist na manikuru

        tak to hej, to sa oplati, moze ist na manikuru

      • alter01
        12:31 03.05.2022

        Na začiatku to mal byť 1 milion rubľov pre pozostalých . Ale pri dnešných straách by to bol celý ŠR RF .

        Na začiatku to mal byť 1 milion rubľov pre pozostalých . Ale pri dnešných straách by to bol celý ŠR RF .

    • damra
      12:28 03.05.2022

      Holt denacifikace

      Holt denacifikace

  • stroup
    12:03 03.05.2022

    Ztráty až 75 %: Putinovy ​​armádní rezervy na anektovaném Krymu jsou ...Zobrazit celý příspěvek

    Ztráty až 75 %: Putinovy ​​armádní rezervy na anektovaném Krymu jsou vyčerpány
    https://ukrainetoday.org/2022/... Skrýt celý příspěvek

  • saft
    11:59 03.05.2022

    Rusové stále nepochopili, že si nemají zahrávat s UA traktory ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové stále nepochopili, že si nemají zahrávat s UA traktory :-)

    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      12:32 03.05.2022

      To neboli rusi , ale o stupeň tupšie hovädá -čečenci!

      To neboli rusi , ale o stupeň tupšie hovädá -čečenci!

      • lukas000
        14:21 03.05.2022

        No jedna ukrajinska pani povidala ze narozdill od rusu byli cecenci jeste andilci.

        No jedna ukrajinska pani povidala ze narozdill od rusu byli cecenci jeste andilci.

    • PavolR
      13:03 03.05.2022

      Tak či onak je to krásny príklad, odkiaľ pokiaľ siaha mystifikovaná "potravinová sebestačnosť" Ruska, ak je postavená prevažne na západných poľnohospodárskych strojoch ... ;-p

      Tak či onak je to krásny príklad, odkiaľ pokiaľ siaha mystifikovaná "potravinová sebestačnosť" Ruska, ak je postavená prevažne na západných poľnohospodárskych strojoch ... ;-p

      • VictorAlphaCharlie
        13:28 03.05.2022

        A osivech, násadách, atd.

        A osivech, násadách, atd.

  • jj284b
    11:56 03.05.2022

    https://twitter.com/TheNationa...

    Ukrajina vraj moze dostat Blue Spear protilodny system... dosah 400km...

    https://twitter.com/TheNationa...

    Ukrajina vraj moze dostat Blue Spear protilodny system... dosah 400km...

    • GlobeElement007
      12:02 03.05.2022

      No nevím, jsou v tom Izraelci, i kdyby to Norové chtěli dodat, není to obranná zbraň.

      No nevím, jsou v tom Izraelci, i kdyby to Norové chtěli dodat, není to obranná zbraň.

      • Poly
        12:08 03.05.2022

        S tím se dá potopit i Grigorovič nebo Ropucha vcelku rychle, pokud bych jich dostali adekvátní množství.

        S tím se dá potopit i Grigorovič nebo Ropucha vcelku rychle, pokud bych jich dostali adekvátní množství.

        • Poly
          12:10 03.05.2022

          Příspěvek měl být adresován pro jj284b.

          Nicméně Blue Spear není norský projekt, ale spolupráce mezi Anglií a Izraelem, ne? To by pak problém asi nebyl, když financovali polovinu.

          Příspěvek měl být adresován pro jj284b.

          Nicméně Blue Spear není norský projekt, ale spolupráce mezi Anglií a Izraelem, ne? To by pak problém asi nebyl, když financovali polovinu.

      • Misonek 76
        12:14 03.05.2022

        Muze mi konecne nekdo vysvetlit pojem obrana zbran? Tenhle pojem jaksi nechapu.

        Muze mi konecne nekdo vysvetlit pojem obrana zbran? Tenhle pojem jaksi nechapu.

        • Standa
          12:21 03.05.2022

          Přesně tak, hned jsem si tu otázku taky položil. Nic takového není. Všechny tzv. obranné zbraně se dají použít při útoku. PVO se považuje za obrannou zbraň. No a když má dosah ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně tak, hned jsem si tu otázku taky položil. Nic takového není. Všechny tzv. obranné zbraně se dají použít při útoku. PVO se považuje za obrannou zbraň. No a když má dosah (teoreticky) 300km a zasahuje za hranice a za frontovou linii a sestřeluje vše ve vzduchu, tak se stále jedná o obrannou zbraň (když tím podporuje útok)? Javelin, NLAW v družstvu, které útočí, je obranná zbraň? Jsou to hrátky se slovy.Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            12:25 03.05.2022

            Neříkejme to moc nahlas, nebo nic nepošlou! Ať si jim třeba říkají uchošťoury, hlavně ať to proběhne. :D

            Neříkejme to moc nahlas, nebo nic nepošlou! Ať si jim třeba říkají uchošťoury, hlavně ať to proběhne. :D

        • jj284b
          12:24 03.05.2022

          zbrane vyrabaju "Defense industries"... takze len hlupy preklad nasich novinarov...

          zbrane vyrabaju "Defense industries"... takze len hlupy preklad nasich novinarov...

        • GlobeElement007
          12:25 03.05.2022

          Kdysi se to vysvětlovalo takto.

          Co je to útočný nůž? To je nůž používaný výsadkáři.
          A co je to obranný nůž? To je útočný nůž v rukou sovětského vojáka.

          Kdysi se to vysvětlovalo takto.

          Co je to útočný nůž? To je nůž používaný výsadkáři.
          A co je to obranný nůž? To je útočný nůž v rukou sovětského vojáka.

        • lukas000
          14:20 03.05.2022

          Treba takova vojenska lopatka to by jeden nerek, ale ta uz rozsekla v historii tolik hlav ze to je nejspise v podobne hatmatilce utocna nezbran.

          Treba takova vojenska lopatka to by jeden nerek, ale ta uz rozsekla v historii tolik hlav ze to je nejspise v podobne hatmatilce utocna nezbran.

      • Maximus
        12:36 03.05.2022

        To je britsko-izraelska evoluce Gabrielu (Izrael)

        To je britsko-izraelska evoluce Gabrielu (Izrael)

    • DanCZer
      15:34 03.05.2022

      Šel by s tím sundat most na Krym?

      Šel by s tím sundat most na Krym?

  • jj284b
    11:48 03.05.2022

    https://twitter.com/free_espor...

    Kazachstan oznamil ze neposle vojakov do Donbasu v ramci CSTO

    https://twitter.com/free_espor...

    Kazachstan oznamil ze neposle vojakov do Donbasu v ramci CSTO

    • Tino
      12:10 03.05.2022

      tak to vyzera, ze denacifikovat a oslobodit budu treba aj kazachstan onedlho.

      tak to vyzera, ze denacifikovat a oslobodit budu treba aj kazachstan onedlho.

      • Misonek 76
        12:15 03.05.2022

        No myslim ze tam by to mel rus jeste horsi nez na ukraine.

        No myslim ze tam by to mel rus jeste horsi nez na ukraine.

      • lukas000
        14:18 03.05.2022

        Kazachstan ma za zady Cinu takze si vyskakuje. A po pravu.

        Kazachstan ma za zady Cinu takze si vyskakuje. A po pravu.

  • Mr.Tomas
    11:32 03.05.2022

    Izraelskí predstavitelia sa chystajú diskutovať o rozšírení pomoci Ukrajine vrátane dodávok obranného vojenského vybavenia, ktoré doteraz Jeruzalem odmietal. ...Zobrazit celý příspěvek

    Izraelskí predstavitelia sa chystajú diskutovať o rozšírení pomoci Ukrajine vrátane dodávok obranného vojenského vybavenia, ktoré doteraz Jeruzalem odmietal.

    https://www.timesofisrael.com/... Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      11:36 03.05.2022

      Zle som zvolil kľúčové slová pri hľadaní, už to tu je (10:41). Ospravedlňujem sa, uvítam zmazanie.

      Zle som zvolil kľúčové slová pri hľadaní, už to tu je (10:41). Ospravedlňujem sa, uvítam zmazanie.

      • MatejBabjak
        11:39 03.05.2022

        Nevadi, toto sa da citat aj viackrat :)

        Nevadi, toto sa da citat aj viackrat :)

    • Janicekmac
      11:42 03.05.2022

      Ti rusi jsou fakt totálně blbí. Jak si můžou dovolit dalšího dodavatele zbraní na Ukrajinu? A zrovna takového. No, počkejme si, co Izrael udělá.

      Ti rusi jsou fakt totálně blbí. Jak si můžou dovolit dalšího dodavatele zbraní na Ukrajinu? A zrovna takového. No, počkejme si, co Izrael udělá.

    • Roland
      11:45 03.05.2022

      Tak udělat z Ua testovací polygon pro iron beam - to by byl mazec :-)

      Tak udělat z Ua testovací polygon pro iron beam - to by byl mazec :-)

      • jj284b
        11:49 03.05.2022

        tak zasa neprehanajme... bude super ak aspon prestanu blokovat dodavky SPIKE-NLOS..

        tak zasa neprehanajme... bude super ak aspon prestanu blokovat dodavky SPIKE-NLOS..

      • jj284b
        11:51 03.05.2022

        alebo ak by neblokovali Americke dodavky IRON DOME... Americania vlastnia 3 baterie ktore tam chceli poslat, no Izrael to zablokoval...

        alebo ak by neblokovali Americke dodavky IRON DOME... Americania vlastnia 3 baterie ktore tam chceli poslat, no Izrael to zablokoval...

        • Roland
          11:54 03.05.2022

          Já to psal jako velkou nadsázku - ale ten USA irondome by byl fajn.

          Já to psal jako velkou nadsázku - ale ten USA irondome by byl fajn.

    • Tino
      12:15 03.05.2022

      RUS asi vedia ze stracaju poziciu u IZR, ktori vidia a vedia ze RUS garantovana bezpecnost v regione sa rozpada a to znamena aj oslabenie RUS spojencov....ak si IZR vyhodnoti, ze ...Zobrazit celý příspěvek

      RUS asi vedia ze stracaju poziciu u IZR, ktori vidia a vedia ze RUS garantovana bezpecnost v regione sa rozpada a to znamena aj oslabenie RUS spojencov....ak si IZR vyhodnoti, ze RUS idu dole a bude to viditelne na tom ak osa IZR zachovaju, tak mame istotu , ze RUS fakt idu strmo z kopca, pretoze IZR maju fakt dobre info a ked uz rozhodnutie urobia ,je fakt premyslene....takze vojenska pomoc IZR smer uA by znamenala, ze IZR bezpecnost uz nezavisi od RUS, resp ich nepotrebuju ...Lavrov reci mozeme vnimat aj ako posledny tzv vyhrazny pokus smerom k IZR, ked RUS vedia ze koncia ale este sa to zubami nechtami snazia nejako zvratitSkrýt celý příspěvek

  • lukas000
    11:25 03.05.2022

    Estonský parlament dnes projedná návrh na odvolání podpisu od hraničních smluv s Ruskem z roku 2014. Po sovětské okupaci byl Estonsku odebrán regiony Petserimaa a Narva.

    Estonský parlament dnes projedná návrh na odvolání podpisu od hraničních smluv s Ruskem z roku 2014. Po sovětské okupaci byl Estonsku odebrán regiony Petserimaa a Narva.

  • Hawk
    11:11 03.05.2022

    A kterou ráži myslíte? Mne napadlo ihned asi 10 ráží, které mají ráž 9mm... :-D

    A kterou ráži myslíte? Mne napadlo ihned asi 10 ráží, které mají ráž 9mm... :-D

    • Jura99
      11:17 03.05.2022

      Ráž byl herec, to co ty pod tim pijmem myslis, je kalibr :-)

      Ráž byl herec, to co ty pod tim pijmem myslis, je kalibr :-)

      • mexir
        11:53 03.05.2022

        :-) jedno a to samé jest.
        https://www.zbrane.cz/strelivo...

        :-) jedno a to samé jest.
        https://www.zbrane.cz/strelivo...

        • Jura99
          12:16 03.05.2022

          kalibr je pouze průměr, zatímco ráže je údaj o průměru plus údaj o délce nábojnice.

          kalibr je pouze průměr, zatímco ráže je údaj o průměru plus údaj o délce nábojnice.

          • mexir
            12:38 03.05.2022

            Milión výkladů, podle někoho máš pravdu. Já to neberu. Ráže může být řečená jen 9mm. Jestli je to lugr nebo něco jiného je dodatečné označení nebo lomítko. Proč se tedy používá u ...Zobrazit celý příspěvek

            Milión výkladů, podle někoho máš pravdu. Já to neberu. Ráže může být řečená jen 9mm. Jestli je to lugr nebo něco jiného je dodatečné označení nebo lomítko. Proč se tedy používá u děl pro délku hlavní počet ráží a ne kalibrů? Kalibr na střelnici jsem používal jen pro vyhodnocování přesnosti. Byla to pomůcka k vyhodnocování terče.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            13:09 03.05.2022

            oba pojmy se rozlisuji u munice do rucnich zbrani, u delostrelectva jsou zamenitelne.

            oba pojmy se rozlisuji u munice do rucnich zbrani, u delostrelectva jsou zamenitelne.

    • mexir
      11:57 03.05.2022

      Není to 10 ráží v ráží 9 mm, ale 10 nábojů s různou délkou a tvarem nábojnice.

      Není to 10 ráží v ráží 9 mm, ale 10 nábojů s různou délkou a tvarem nábojnice.

  • Mr.Tomas
    11:02 03.05.2022

    Prehľad ruských strát medzi dôstojníkmi - prehľadná ...Zobrazit celý příspěvek

    Prehľad ruských strát medzi dôstojníkmi - prehľadná infografika.

    https://www.reddit.com/r/ukrai... Skrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      11:18 03.05.2022

      při těch počtech mrtvých bych chtěl vidět čísla zraněných. To musí být čím dál horší nasazovat méně a méně zkušené velitele.

      při těch počtech mrtvých bych chtěl vidět čísla zraněných. To musí být čím dál horší nasazovat méně a méně zkušené velitele.

      • lukas000
        11:30 03.05.2022

        Taky predpokladam ze mnoho tech zranenych uz se do boje nikdy nevrati, hodne utrzenych koncetin.

        Taky predpokladam ze mnoho tech zranenych uz se do boje nikdy nevrati, hodne utrzenych koncetin.

      • AR10
        12:13 03.05.2022

        Zase na druhej strane vojna je tou najbrutálnejšou formou prírodného výberu. Preživší by mali byť práve tí kvalitnejší...

        Zase na druhej strane vojna je tou najbrutálnejšou formou prírodného výberu. Preživší by mali byť práve tí kvalitnejší...

      • DanCZer
        15:38 03.05.2022

        Naopak - těch raněných může být méně, protože zdravotní osvěta mezi ruskými vojáky je žalostná a vybavení rovněž - i lékárnička do auta je lepší, než to co mají ruští vojáci. ...Zobrazit celý příspěvek

        Naopak - těch raněných může být méně, protože zdravotní osvěta mezi ruskými vojáky je žalostná a vybavení rovněž - i lékárnička do auta je lepší, než to co mají ruští vojáci. Spousta z nich prostě zemře bez toho, že by jim byla poskytnuta pomoc, ačkoliv by mohli přežít.Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    11:00 03.05.2022

    Šojgu prý chtěl spáchat sebevraždu... Bohužel ho FSB nezastihla doma...

    :-)

    Šojgu prý chtěl spáchat sebevraždu... Bohužel ho FSB nezastihla doma...

    :-)

    • GlobeElement007
      11:02 03.05.2022

      Tak alespoˇˇn zanechal dopis na rozloučenou.

      Tak alespoˇˇn zanechal dopis na rozloučenou.

      • lukas000
        11:17 03.05.2022

        Podle soudniho lekare, ktery nasledujici den vyskoci z okna, napsal dopis na rozloucenou nekolik hodin po sve smrti.

        Podle soudniho lekare, ktery nasledujici den vyskoci z okna, napsal dopis na rozloucenou nekolik hodin po sve smrti.

        • AR10
          12:20 03.05.2022

          Nezmysel, list na rozlúčku sa preventívne píše už pri nástupe do funkcie. Neskôr na to nie je vždy čas...

          Nezmysel, list na rozlúčku sa preventívne píše už pri nástupe do funkcie. Neskôr na to nie je vždy čas...

    • Magister_Peditum
      11:09 03.05.2022

      Šojgu dostane už x-tý infarkt, načež pro jistotu vyskočí z okna a ještě si stihne prohnat kulku hlavou, stejně jako celé jeho rodině. Klasická ruská sebevražda.

      Šojgu dostane už x-tý infarkt, načež pro jistotu vyskočí z okna a ještě si stihne prohnat kulku hlavou, stejně jako celé jeho rodině. Klasická ruská sebevražda.

  • Desertfremen
    10:57 03.05.2022

    USA varujú Čínu, že ak pošle zbrane do Ruska, bude podliehať sankciám. Zdroj: LiveUAmap

    USA varujú Čínu, že ak pošle zbrane do Ruska, bude podliehať sankciám. Zdroj: LiveUAmap

    • Poly
      11:48 03.05.2022

      Zajímalo by mě, zda to má Čína vůbec zapotřebí. Čím slabší Rusko bude, tím lépe pro ně, ne? Stejně vidí, že jako spojenec ve vojenské síle je k ničemu. Nechat ho vyšťavit se ve ...Zobrazit celý příspěvek

      Zajímalo by mě, zda to má Čína vůbec zapotřebí. Čím slabší Rusko bude, tím lépe pro ně, ne? Stejně vidí, že jako spojenec ve vojenské síle je k ničemu. Nechat ho vyšťavit se ve vlastní šťávě, počkat na pomalé odstříhávání Evropy od plynu a ropy a pak jen přijmout Putina s prosíkem, jestli by Čína nenakupovala plyn alespoň za 1,5 dolarů/MMBtu a případně nějakou tu ropu :-)Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        12:17 03.05.2022

        v zaujme Ciny je RUS dostat uplne na kolena, rozvratit, izolovat cim horsie pre rus tym lepsie pre CN, ale tvarit sa cely cas ako , ze si ich spojenci na zivot a na smrt:-)....

        v zaujme Ciny je RUS dostat uplne na kolena, rozvratit, izolovat cim horsie pre rus tym lepsie pre CN, ale tvarit sa cely cas ako , ze si ich spojenci na zivot a na smrt:-)....

      • risomas_SK
        13:10 03.05.2022

        Podla mna v zaujme Ciny je aby USA mali co najviac nepriatelov. A aj debilny nepriatel mojho nepriatela je stale lepsie ako nic. Keby sa Rusko rozpadlo tak to pre Cinu sice moze ...Zobrazit celý příspěvek

        Podla mna v zaujme Ciny je aby USA mali co najviac nepriatelov. A aj debilny nepriatel mojho nepriatela je stale lepsie ako nic. Keby sa Rusko rozpadlo tak to pre Cinu sice moze znamenat zisk nejakych regionov ale geopoliticky by potom USA malo len jedineho vazneho nepriatela. Navyse vojna s Ruskom oslabuje aj EU co je tiez v zaujme Ciny.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    10:50 03.05.2022

    18+.....Tihle orkové už to mají za sebou

    https://twitter.com/KyleBev1/s...

    18+.....Tihle orkové už to mají za sebou

    https://twitter.com/KyleBev1/s...

    • Lalco
      11:38 03.05.2022

      Najhoršie na tom je, že mi ich nie je ľúto, ale vôbec. Ste na tom rovnako?

      Najhoršie na tom je, že mi ich nie je ľúto, ale vôbec. Ste na tom rovnako?

      • DanCZer
        15:41 03.05.2022

        Jo. Popravdě - já dříve nechápal, když moje babička říkávala "Mrtvý Němec, dobrý Němec!"
        Dnes už jí rozumím...

        Jo. Popravdě - já dříve nechápal, když moje babička říkávala "Mrtvý Němec, dobrý Němec!"
        Dnes už jí rozumím...

    • daxik
      11:51 03.05.2022

      brrrr, fakt byť radšej pešiakom vo vojne než tankistom.

      brrrr, fakt byť radšej pešiakom vo vojne než tankistom.

    • viktor.sieger
      11:58 03.05.2022

      Rusové jsou na Ukrajině pečení vaření.

      Rusové jsou na Ukrajině pečení vaření.

    • sgaba
      12:05 03.05.2022

      A tak když už, tak tady je taky jedno 18+
      https://twitter.com/666_mancer...
      A líto mi jich teda taky není.

      A tak když už, tak tady je taky jedno 18+
      https://twitter.com/666_mancer...
      A líto mi jich teda taky není.

    • Jura99
      12:17 03.05.2022

      to pojízdné krematorium jim funguje tak napůl.

      to pojízdné krematorium jim funguje tak napůl.

      • DanCZer
        15:41 03.05.2022

        Zavřeli plyn. Prý neplatili...

        Zavřeli plyn. Prý neplatili...

    • AR10
      12:23 03.05.2022

      Laická otázka od nevojaka... Vojenské uniformy (aspoň v prípade zaradení ako napr. tankisti) sa v armádach NATO robia z akého materiálu? Určite musia existovať aj nehorľavé resp. ...Zobrazit celý příspěvek

      Laická otázka od nevojaka... Vojenské uniformy (aspoň v prípade zaradení ako napr. tankisti) sa v armádach NATO robia z akého materiálu? Určite musia existovať aj nehorľavé resp. ťažko horľavé tkaniny? Či bolo by to príliš drahé?Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        12:51 03.05.2022

        Vojenské uniformy (alespoň na západě) jsou vyrobeny z odolného materiálu jež kromě vyšší pevnosti vazby proti roztrhnutí či oděru (ripstop) mají i nehořlavé vlastnosti. Je to ...Zobrazit celý příspěvek

        Vojenské uniformy (alespoň na západě) jsou vyrobeny z odolného materiálu jež kromě vyšší pevnosti vazby proti roztrhnutí či oděru (ripstop) mají i nehořlavé vlastnosti. Je to hlavně v tom smyslu, aby se látka při kontaktu se žárem nepřipekla na tělo. Další vlastností je částečné krytí tepelné stopy (proti prostředkům IR)

        Dále novější uniformy co se testují mají mít i omezenou účinnost proti CBRN.

        Co se Kombinéz přímo tankistů týče, ty mají ještě posilněné žáruvzdorné vlastnosti a tankisté v boji nosí i nehořlavou kuklu (podobně jako piloti F1 nebo příslušníci námořnictva při bojovém poplachu).

        To jestli toto funguje i v Rusku.... Z toho co jsme viděli to moc nevypadá.Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        12:52 03.05.2022

        Na zapade sa uz desiatky rokov pouziva Nomex, hlavne pre pilotov. Ale pred upecenim vas to neochrani…

        Na zapade sa uz desiatky rokov pouziva Nomex, hlavne pre pilotov. Ale pred upecenim vas to neochrani…

Načítám diskuzi...