VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Silver
    13:40 28.07.2022

    Ozbrojené sily Ukrajiny na juhu zlikvidovali dva sklady - na juhu Ukrajiny. Ukrajinské letectvo zasadilo päť rán vojskám Ruskej federácie a zničilo aj sklad konvenčnej a poľnej ...Zobrazit celý příspěvek

    Ozbrojené sily Ukrajiny na juhu zlikvidovali dva sklady - na juhu Ukrajiny.

    Ukrajinské letectvo zasadilo päť rán vojskám Ruskej federácie a zničilo aj sklad konvenčnej a poľnej munície v Čornobajivke a Bilogorke:

    https://twitter.com/Flash43191... Skrýt celý příspěvek

    • Sergej7490
      13:55 28.07.2022

      Asi nie polna municia, ale polny sklad :-)

      Asi nie polna municia, ale polny sklad :-)

  • lm524a
    13:24 28.07.2022

    Obyčejní Rusové likvidují (nebo aspoň zpomalují a prodražují) dodávky vlastní vojenské techniky na Ukrajinu

    http://kachnypisou.cz/breaking...

    Obyčejní Rusové likvidují (nebo aspoň zpomalují a prodražují) dodávky vlastní vojenské techniky na Ukrajinu

    http://kachnypisou.cz/breaking...

  • Excelent
    12:56 28.07.2022

    Ruská ekonomika Tohle nemůže být pro rusa dobré čtení: https://yale.app.box.com/s/7f6... A to se ekonomická kolečka furt ještě zastavují a všechna ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská ekonomika
    Tohle nemůže být pro rusa dobré čtení: https://yale.app.box.com/s/7f6...

    A to se ekonomická kolečka furt ještě zastavují a všechna čísla ještě nevylezla na povrh. Třeba prodej aut spadnul ze cca 100.000 v únoru na 28.000 v červnu - to se pak nedivím, že dávají za místo pohřebného auto. Že roste export export ropy do Číny je sice pro rusa dobrá zpráva, ale se slevou 35 US/barel...
    Tohle ani "import" ledniček a praček z Ukrajiny to nespasí...Skrýt celý příspěvek

    • econ 2
      13:36 28.07.2022

      Už tu bylo včera. Samotný dokument stojí za přečtení. Je vidět, že lidé co na něm pracovali, rozumí svému řemeslu.

      Už tu bylo včera. Samotný dokument stojí za přečtení. Je vidět, že lidé co na něm pracovali, rozumí svému řemeslu.

      • samoempire
        13:40 28.07.2022

        O tomto se tady bavíme už dlouho. Rusové začnou cítit sankce až po létě. Pokud prežijeme zimu relativně v pohodě co se týče plynu tak příští rok se na Rusko všichni vykašlou.

        O tomto se tady bavíme už dlouho. Rusové začnou cítit sankce až po létě. Pokud prežijeme zimu relativně v pohodě co se týče plynu tak příští rok se na Rusko všichni vykašlou.

  • The Pale Emperor
    12:44 28.07.2022

    Rusové zničili pomocí sebevražedného dronu Ukrajinský Mobile Ground Data Terminal pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové zničili pomocí sebevražedného dronu Ukrajinský Mobile Ground Data Terminal pro Bayraktary.

    https://twitter.com/praisethes... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      12:55 28.07.2022

      Dodal bych "prý". Protože ta fotka s výbuchem rozhodně neukazuje stejné místo, jako fotky na kterých je ten terminál. Dost bych se divil, kdyby tohle třeba Oryx zapsal.

      Dodal bych "prý". Protože ta fotka s výbuchem rozhodně neukazuje stejné místo, jako fotky na kterých je ten terminál. Dost bych se divil, kdyby tohle třeba Oryx zapsal.

      • The Pale Emperor
        13:13 28.07.2022

        Druhá fotka je z jiného útoku.
        Je tam přihozené i video, kde jde dobře vidět celý útok.

        Druhá fotka je z jiného útoku.
        Je tam přihozené i video, kde jde dobře vidět celý útok.

    • Supafly
      13:10 28.07.2022

      bohužel to vypadá, že ho zasáhli... https://twitter.com/praisethes...

      bohužel to vypadá, že ho zasáhli... https://twitter.com/praisethes...

      • StandaBlabol
        13:13 28.07.2022

        O.k. tohle video už jim asi Oryx uzná.

        O.k. tohle video už jim asi Oryx uzná.

        • Cimbi
          13:15 28.07.2022

          Ono tam za poslední asi týden přibyly nejmíň 3 ks TB2

          Ono tam za poslední asi týden přibyly nejmíň 3 ks TB2

    • samoempire
      13:41 28.07.2022

      Boha jeho nevidím kus maskovací sítě....

      Boha jeho nevidím kus maskovací sítě....

      • salatnik
        15:05 28.07.2022

        Strašná tuposť, ani kúsok snahy maskovať, ak nemám maskovaciu sieť, čo je divné, keďže je to oveľa lacnejšia vec, tak zoberiem aspoň ten blbý nôž a narežem vetvy. Hrôza.

        Strašná tuposť, ani kúsok snahy maskovať, ak nemám maskovaciu sieť, čo je divné, keďže je to oveľa lacnejšia vec, tak zoberiem aspoň ten blbý nôž a narežem vetvy. Hrôza.

        • StandaBlabol
          19:02 28.07.2022

          Vy jste všichni chytří jak rádio. Běžte tam a raďte jim. Vždyť o tom nic nevíte. Co když to byla opuštěná nefunkční technika? Co když to byl jen klamný cíl? Co když je zasáhli ...Zobrazit celý příspěvek

          Vy jste všichni chytří jak rádio. Běžte tam a raďte jim. Vždyť o tom nic nevíte. Co když to byla opuštěná nefunkční technika? Co když to byl jen klamný cíl? Co když je zasáhli ještě než se stihli zamaskovat?Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            22:14 28.07.2022

            Nezasiahli ich skôr než sa stihli zamaskovať, neboli tam ľudia. Nebol to klamný cieľ, vybuchol, horel, konštrukcia po výbuchu z časti ostala, teda nič nafukovacie. Nebola to ...Zobrazit celý příspěvek

            Nezasiahli ich skôr než sa stihli zamaskovať, neboli tam ľudia. Nebol to klamný cieľ, vybuchol, horel, konštrukcia po výbuchu z časti ostala, teda nič nafukovacie. Nebola to opustená nefunkčná technika, data terminál pre bayraktary je vec plná elektroniky, to nie je staré pokazené hrdzavé BVP. Takže chytrý ako rádio si ty. Ja som už narezal toľko konárov a tak si maskujem len smiešnu záhradku s úrodou aby nevideli okoloidúci a nič neukradli a to má cenu maličkú nie státisíce Eur ako toto zariadenie. Za pár hodín z toho vyrobím húštinu a to ako prvú vec, čo tam budem.Skrýt celý příspěvek

  • mexir
    12:20 28.07.2022

    Na stejném webu jako níže (hromadské) jsem objevil pro mne fantastickou reportáž z hraniční ukrajinské vesnice(s ...Zobrazit celý příspěvek

    Na stejném webu jako níže (hromadské) jsem objevil pro mne fantastickou reportáž z hraniční ukrajinské vesnice(s Běloruskem).
    https://www.youtube.com/watch?...
    Що думають про Лукашенка в прикордонному селі | hromadskeSkrýt celý příspěvek

    • JVit
      13:00 28.07.2022

      jak tam ty zenske nakladaji tomu dedkovi ohledne Lukasenka :D

      jak tam ty zenske nakladaji tomu dedkovi ohledne Lukasenka :D

  • Kanaďan
    11:59 28.07.2022

    Týdenik Hrot píše o příklonu Kazachstánu k NATO. Osobně v tom spíše vidím odklon od neoSSSR, ale i tak to je ...Zobrazit celý příspěvek

    Týdenik Hrot píše o příklonu Kazachstánu k NATO. Osobně v tom spíše vidím odklon od neoSSSR, ale i tak to je dobré:

    https://www.tydenikhrot.cz/cla... Skrýt celý příspěvek

  • MaminCecok
    11:55 28.07.2022

    Pekné vlákno o ruskom probléme so zásobovaním ich aktivít za Dneprom.

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    Pekné vlákno o ruskom probléme so zásobovaním ich aktivít za Dneprom.

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    • HumInt
      12:42 28.07.2022

      Začínam mať dojem, že celá ukrajinská ofenzíva v oblasti Chersonu je pasca na Rusov aby tam dotiahli viac vojsk a techniky. UA im potom odreže mosty a bude likvidovať pontóny a ...Zobrazit celý příspěvek

      Začínam mať dojem, že celá ukrajinská ofenzíva v oblasti Chersonu je pasca na Rusov aby tam dotiahli viac vojsk a techniky. UA im potom odreže mosty a bude likvidovať pontóny a kompy. Skutočná ofenzíva sa udeje pri Charkove, Iziume alebo smerom na Mariupol.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    11:38 28.07.2022

    Dobré poledne pánové, mám námět na zamyšlení. I když veškeré indicie a samotné zprávy UA vedení a velení ukazují na budoucí nasazení nově zbudovaných jednotek v okolí Chersonu a ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré poledne pánové, mám námět na zamyšlení. I když veškeré indicie a samotné zprávy UA vedení a velení ukazují na budoucí nasazení nově zbudovaných jednotek v okolí Chersonu a tedy ofenzivu vedenou tímto směrem, aby ruské jednotky byly vyhnány za Dněpr a zabezpečen významný Mykolajiv a zároveň se většina pozornosti věnuje tomuto a východnímu frontu... UA jednotky mezitím postupují JV od Charkova a nyní se přiblížili k Balakliie. Je klidně možné, že se jedná jen o PSYOPS a skutečný úder bude vedený tam, aby došlo k odříznutí Iziumu.

    Zároveň to tam však bude těžký boj, jelikož dle ML je v oblasti Izium-Lozove-Drobysheve dislokována 1. gardová tanková armáda (nebo její zbytky) a 90. tanková divize.Skrýt celý příspěvek

    • copy
      12:23 28.07.2022

      Daniku, raději tady takovéto úvahy nesdílej. Je to tu saméé proruský troll a ještě pak Rusáky stihnout varovat...

      Daniku, raději tady takovéto úvahy nesdílej. Je to tu saméé proruský troll a ještě pak Rusáky stihnout varovat...

      • Jan Padesátýpátý
        12:45 28.07.2022

        Není spíš chybou to, že jsi tady veřejně varoval, že budeš Rusáky varovat? Teď Ukrajina fikaně změní strategii a plány dekadentního Západu na zničení Ruska a uloupení jeho ...Zobrazit celý příspěvek

        Není spíš chybou to, že jsi tady veřejně varoval, že budeš Rusáky varovat? Teď Ukrajina fikaně změní strategii a plány dekadentního Západu na zničení Ruska a uloupení jeho bohatství se realizují.Skrýt celý příspěvek

        • copy
          13:33 28.07.2022

          Ups, to být pravda. Vy být chytrá jako vidra.

          Ups, to být pravda. Vy být chytrá jako vidra.

          • Jan Padesátýpátý
            14:04 28.07.2022

            to je ruské rčení? :)

            u nás máme "chytrý jako liška"

            to je ruské rčení? :)

            u nás máme "chytrý jako liška"

          • copy
            14:22 28.07.2022

            Ně, mě se rozbit translator.
            Já brzo opravit.

            Ně, mě se rozbit translator.
            Já brzo opravit.

          • Horny
            16:18 28.07.2022

            ... "vidra" ...

            ... "vidra" ...

          • copy
            19:45 28.07.2022

            Translator zprovozněn:-)
            Vydra :-)

            Translator zprovozněn:-)
            Vydra :-)

      • Standa
        13:39 28.07.2022

        To jakože to, co si tady někdo myslí, tak to je na úrovni tajné, protože to celý ruský vedení a FSB nenapadne jo? Sorry jako, ale i když jsou Rusáci trotlové, tak si myslím, že ...Zobrazit celý příspěvek

        To jakože to, co si tady někdo myslí, tak to je na úrovni tajné, protože to celý ruský vedení a FSB nenapadne jo? Sorry jako, ale i když jsou Rusáci trotlové, tak si myslím, že stále dokážou přemýšlet v podobných hranicích. Takže si tady každý může psát co chce, protože když to tady napadne pepu z kanclu, tak to napadne i Ivana z FSB.....a jakože FSB má krásnou síť agentů na Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

      • AR10
        13:48 28.07.2022

        Naozaj máte pocit, že náčelník ruského generálneho štábu dostáva každé ráno spravodajskú so zhrnutím našich debát tu na AN? Človeče majte aspoň trochu sebareflexie a menej ega...

        Naozaj máte pocit, že náčelník ruského generálneho štábu dostáva každé ráno spravodajskú so zhrnutím našich debát tu na AN? Človeče majte aspoň trochu sebareflexie a menej ega...

    • Kanaďan
      12:54 28.07.2022

      ---edit---smazáno, aby rusáci nezjistili, co by zjistit neměli ;-)

      ---edit---smazáno, aby rusáci nezjistili, co by zjistit neměli ;-)

      • Jan Padesátýpátý
        13:09 28.07.2022

        Jsi optimista. FSB si to tu ukládá po 10 vteřinách.

        Jsi optimista. FSB si to tu ukládá po 10 vteřinách.

        • Kanaďan
          14:04 28.07.2022

          měl jsem to tu tři sekundy, tak snad se povedlo :-)

          Odkud je údaj o těch 10 sekundách?

          měl jsem to tu tři sekundy, tak snad se povedlo :-)

          Odkud je údaj o těch 10 sekundách?

          • Jan Padesátýpátý
            14:05 28.07.2022

            ode mne :)

            ode mne :)

          • Jan Padesátýpátý
            14:05 28.07.2022

            a sakra, to jsem proflákl něco co jsem neměl?

            a sakra, to jsem proflákl něco co jsem neměl?

          • 2DaChoppa
            16:01 28.07.2022

            smajlik

            smajlik

        • 2DaChoppa
          16:01 28.07.2022

        • Profesor
          16:18 28.07.2022

          GRU a SVR.

          GRU a SVR.

    • Rošťák
      13:05 28.07.2022

      4. tanková už dostala solidně po papule jinde ..... tím, ale nechci říct, že by nebyla nebezpečná, ale když o rozložení RF sil víme my, tak si můžeme být jistí, že to ví i velení ...Zobrazit celý příspěvek

      4. tanková už dostala solidně po papule jinde ..... tím, ale nechci říct, že by nebyla nebezpečná, ale když o rozložení RF sil víme my, tak si můžeme být jistí, že to ví i velení UA a o dost detailněji :)
      Maj solidní ISR od NATO, a vlastní průzkum a zpravodajství :)Skrýt celý příspěvek

  • s2pi
    11:11 28.07.2022

    Zaujimave video z okolia Charkova.
    Blizko fronty, volanie utoku na tank, UA general priamo na fronte.

    https://www.youtube.com/watch?...

    Zaujimave video z okolia Charkova.
    Blizko fronty, volanie utoku na tank, UA general priamo na fronte.

    https://www.youtube.com/watch?...

    • The Pale Emperor
      11:35 28.07.2022

      Co to na sobě tahají? USMC MARPAT Woodland? Hezký.

      Co to na sobě tahají? USMC MARPAT Woodland? Hezký.

    • Miroslav
      12:14 28.07.2022

      To, že majú Charkov ako na dlani ale na mesto priamo neútočia mimo nejakého ostreľovania asi má nejaký dôvod. Predpokladám, že prioritou je teraz juh a na severe tak nechcú viazať ...Zobrazit celý příspěvek

      To, že majú Charkov ako na dlani ale na mesto priamo neútočia mimo nejakého ostreľovania asi má nejaký dôvod. Predpokladám, že prioritou je teraz juh a na severe tak nechcú viazať zbytočne silySkrýt celý příspěvek

      • Poly
        12:33 28.07.2022

        Spíš se do města nikomu moc nechce.

        Spíš se do města nikomu moc nechce.

      • HansHanz
        12:34 28.07.2022

        Ten důvod je, že na dobytí města velikosti Prahy nemají síly.

        Ten důvod je, že na dobytí města velikosti Prahy nemají síly.

        • HumInt
          12:44 28.07.2022

          Presne tak, oni sa aj pokúšali útočiť, ale moc im to nešlo.

          Presne tak, oni sa aj pokúšali útočiť, ale moc im to nešlo.

      • Rošťák
        13:08 28.07.2022

        Meriupol měl cca 450 tis,. obyvatel, Severodoněck cca 108 tis. a Charkov měl před válkou 1,43 milionů, nejde o prioritu, ale o to, že na dobití Charkova nemají, to by museli ...Zobrazit celý příspěvek

        Meriupol měl cca 450 tis,. obyvatel, Severodoněck cca 108 tis. a Charkov měl před válkou 1,43 milionů, nejde o prioritu, ale o to, že na dobití Charkova nemají, to by museli pustiti komplet jih a přesunout jednotky .......Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    11:04 28.07.2022

    Tohle je klenot ruské propagandy. Článek o tom, jak se velitel Černomořské flotily chlubí, že flotila úplně dominuje v Azovském moři. Vzhledem k tomu, že po postupu do Chersonu ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle je klenot ruské propagandy. Článek o tom, jak se velitel Černomořské flotily chlubí, že flotila úplně dominuje v Azovském moři.

    Vzhledem k tomu, že po postupu do Chersonu Rusko ovládá celé pobřeží Azovského moře a žádné jiné lodě se tam nedostanou, tak nějak nechápu, čím se velení ČMF vychloubá. Ano, po potopení Moskvy a útěku ze Zmijího ostrova potřebují nějaký úspěch, ale to si neumí vymyslet nic lepšího?

    https://topwar.ru/199632-koman... Skrýt celý příspěvek

    • 11:18 28.07.2022

      Ako tak citam trochu s diskusie k tomu clanku, nejak mu to, admiralikovi, az tak nezeru.

      Ako tak citam trochu s diskusie k tomu clanku, nejak mu to, admiralikovi, az tak nezeru.

    • Klimesov
      11:54 28.07.2022

      Nic lepšího nemají :D

      Nic lepšího nemají :D

    • Inflex
      13:36 28.07.2022

      My sme asi taky hodně dobří na Lipně, proč to nikomu neřeknem?

      My sme asi taky hodně dobří na Lipně, proč to nikomu neřeknem?

      • Hawk
        16:28 28.07.2022

        Bezprecedentní projekce síly Českého námořnictva na Máchově jezeře, z toho jde strach... :-D :-D :-D

        Bezprecedentní projekce síly Českého námořnictva na Máchově jezeře, z toho jde strach... :-D :-D :-D

    • DanCZer
      14:50 28.07.2022

      Dobrý komentář v diskusi pod článkem: Se stejným patosem je docela realistické říci "Volha se vlévá do Kaspického moře a to je zásluha Černomořské flotily" ... To není jen "Admirál ...Zobrazit celý příspěvek

      Dobrý komentář v diskusi pod článkem:
      Se stejným patosem je docela realistické říci "Volha se vlévá do Kaspického moře a to je zásluha Černomořské flotily" ...
      To není jen "Admirál Obviousness" to je falešný kandidát na "skromný důchod“ s právem na osobní pozemek o rozloze 4 akrů ... a doživotní pokutou za ztrátu vlajkové lodi Černomořské flotilySkrýt celý příspěvek

    • Janicekmac
      15:13 28.07.2022

      Jako náplast za baltik asi dobré :D

      Jako náplast za baltik asi dobré :D

  • Sprite
    10:58 28.07.2022

    https://bit.ly/3PEIaA5...
    Snad Ukrajina postupně dostane vše, co potřebuje.

    https://bit.ly/3PEIaA5...
    Snad Ukrajina postupně dostane vše, co potřebuje.

    • pepezdepa
      11:27 28.07.2022

      V době, kdy dostanou první kusy, už žádná válka nebude. Tedy doufám.

      V době, kdy dostanou první kusy, už žádná válka nebude. Tedy doufám.

      • Sprite
        11:33 28.07.2022

        To pochybuju, tahle válka bude na hodně dlouho. Už teď trvá od roku 2014... Pro porovnání, některé další války: Afghanistán 20 let. Vietnamská válka byla také více méně 20 let. ...Zobrazit celý příspěvek

        To pochybuju, tahle válka bude na hodně dlouho. Už teď trvá od roku 2014...

        Pro porovnání, některé další války: Afghanistán 20 let.
        Vietnamská válka byla také více méně 20 let. No dobře, pro Američany asi 10 let.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      11:51 28.07.2022

      Rusko je rozpadajúca sa koloniálna mocnosť. Mestský štát Moskva postupne stráca svoje kolónie. Ak si zoberieme príklad rozpadu Juhoslávie, čo bola istá forma koloniálneho štátu ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko je rozpadajúca sa koloniálna mocnosť. Mestský štát Moskva postupne stráca svoje kolónie. Ak si zoberieme príklad rozpadu Juhoslávie, čo bola istá forma koloniálneho štátu Srbov, tak môžeme predpokladať, že séria vojen bude dlhá. Ukrajina tam s ohľadom na svoju veľkosť, silu, geografickú polohu a históriu bude zohrávať dôležitú úlohu. Okrem samotnej ukrajinskej vojny sú veľmi pravdepodobné vojenské konflikty v Podnestersku, Bielorusku, Kaliningrade a samozrejme na Kaukaze.

      Okrem toho ja predpokladám aj konflikty v rámci európskej časti Ruska napríklad konflikt Moskva vs úrodný juh môže kľudne eskalovať do vojenskej fázy.

      Ukrajina rozhodne potrebuje mať veľkú vyzbrojenú a funkčnú armádu. A nielen Ukrajina, celá Európa. Dlhé časy mieru v Európe ako historická anomália sa skončili.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    10:53 28.07.2022

    Ukraineinfo - CZ 1. Ráno 28. července ruské jednotky ostřelovaly Chuguev, Charkovská oblast , je známo o zničení obytných budov, informace o obětech se objasňují. 2. Jeden ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    1. Ráno 28. července ruské jednotky ostřelovaly Chuguev, Charkovská oblast , je známo o zničení obytných budov, informace o obětech se objasňují.
    2. Jeden dospělý a jedno dítě byli zraněni v důsledku nepřátelského ostřelování Charkovské oblasti 27. července.
    3. Nejméně dvě exploze se ozvaly poblíž Kyjeva a Rusové zahájili raketový útok na okres Vyšgorod.
    4. Ruská armáda ostřelovala vesnici Pechenegi v Charkovské oblasti zápalnými granáty, zničila plynovod.
    5. V důsledku ruských raketových útoků na Mykolajeva ve čtvrtek ráno byly poškozeny vzdělávací instituce a obytné budovy a je zde zraněná osoba.
    6. Ráno 28. července Rusové vypálili minomety na dvě komunity poblíž hranic v oblasti Sumy.
    7. Jedna osoba byla zabita a dva byli zraněni při ruském ostřelování vesnice Shestyrnya v Dněpropetrovské oblasti.
    8. Okupanti se pokusili provést útočné operace ve směru na Bilohorivka-Verkhnekamensky a vesnici Berestovo, ale Rusové utrpěli ztráty a stáhli se. - generální štáb
    9. Rusko obvinilo Ukrajinu z ostřelování Záporožské" jaderné elektrárny
    10. Vůdce militantů tzv. "DLR" Denis Pushilin dorazil do Běloruska.
    11. Ozbrojené síly Ukrajiny udeřily na Antonovského automobilovém mostě, ale také na železničním mostě, který se nachází nedaleko.
    12. Britská rozvědka tvrdí, že v důsledku úspěšných útoků ozbrojených sil Ukrajiny se ruské jednotky na západním břehu Dněpru staly velmi zranitelnými.
    13. Spolková vláda Německa schválila prodej 100 samohybných houfnic Panzerhaubitze 2000 na Ukrajinu
    14. V důsledku totální ruské invaze na Ukrajinu do Izjumu v Charkovské oblasti bylo zabito asi 500 lidí.
    15. Policista v Ruskem okupovaném městě Cherson byl ve středu zabit výbušným zařízením nastraženým ukrajinským "hnutím odporu" a další byl zraněn, uvedlo ukrajinské ministerstvo obrany.
    16. Polsko zahájilo rozsáhlou kampaň s cílem získat finanční prostředky na zbraně a techniku pro Ukrajinu, z nichž první je pro tři vrtulníky k evakuaci zraněných.
    17. Předseda Duchovní správy muslimů Doněcké lidové republiky Rashid Bragin řekl, že hlava Čečenska Ramzan Kadyrov slíbil pomoc při obnově mešity a pravoslavného kostela v Mariupolu.
    18. Zástupce Ministerstva zahraničních věcí Ukrajiny Oleg Nikolenko se domnívá, že prohlášení ruského ministra zahraničí Sergeje Lavrova o údajné neochotě Kyjeva jednat s Moskvou jsou zaměřena na narušení protiútoku ozbrojených sil na jihu.
    19. Francouzský prezident Emmanuel Macron nazval Rusko "jednou z posledních imperiálních koloniálních mocností" v moderním světě
    20. Zelenskyj se obává, že nový britský premiér bude podporovat Ukrajinu méně než Johnson
    21. Egypt zrušil smlouvy na ukrajinské obilí podepsané před válkou
    22. MIMO TÉMA: Americký ministr zahraničí Antony Blinken ve středu řekl, že má v úmyslu v blízké budoucnosti jednat s ruským ministrem zahraničí Sergejem Lavrovem - stane se to poprvé od začátku totální ruské invaze na Ukrajinu. Nebude to ale o Ukrajině ale o "důležitém návrhu", který americká strana předložila před několika týdny na propuštění dvou nezákonně zadržovaných amerických občanů v Rusku – Paula Whelana a Britney Greiner.
    23. Litevský prezident Gitanas Nauseda přijel do Kyjeva v Den ukrajinské státnosti.
    Citace prezidenta Gitanase:
    "Právě jsem přijel do Kyjeva. V tento zvláštní den, kdy Ukrajina poprvé slaví Den státnosti, budu mluvit k ukrajinskému lidu ve Nejvyšší radě," řekl Nauseda.
    Dodal, že se setká s prezidentem Volodymyrem Zelenským a předá mu Řád Vytautase Velikého - nejvyšší litevské státní vyznamenání.Skrýt celý příspěvek

    • lm524a
      10:57 28.07.2022

      Připravujeme skupinky Bělorusů v zahraničí pro další diverzní akce proti Lukašenkovi, řekl v exkluzivním rozhovoru Aliaksandr Azarau, prezident běloruské organizace ByPol, kterou ...Zobrazit celý příspěvek

      Připravujeme skupinky Bělorusů v zahraničí pro další diverzní akce proti Lukašenkovi, řekl v exkluzivním rozhovoru Aliaksandr Azarau, prezident běloruské organizace ByPol, kterou tvoří bývalí příslušníci silových složek.

      https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • otecko
      12:46 28.07.2022

      " Egypt zrušil smlouvy na ukrajinské obilí podepsané před válkou".. .tak to je bohužel diplomatický úspěch Lavrova, to je špatné a přesně to ukazuje diplomatické selhání EU, o ...Zobrazit celý příspěvek

      " Egypt zrušil smlouvy na ukrajinské obilí podepsané před válkou".. .tak to je bohužel diplomatický úspěch Lavrova, to je špatné a přesně to ukazuje diplomatické selhání EU, o kterém se píše tady:

      https://www.politico.eu/articl... Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    10:24 28.07.2022

    Česká Republika předala Ukrajině vyprošťovací tanky VT-72B.

    https://twitter.com/praisethes...

    Česká Republika předala Ukrajině vyprošťovací tanky VT-72B.

    https://twitter.com/praisethes...

    • Rošťák
      10:41 28.07.2022

      Moc pěkné, a ani jsem to nezaznamenal :)

      Moc pěkné, a ani jsem to nezaznamenal :)

      • The Pale Emperor
        10:51 28.07.2022

        Prý už je mají alespoň od roku 2014? Že by ze skladů Excalibur Army? Ti tam dodávali např. i ...Zobrazit celý příspěvek

        Prý už je mají alespoň od roku 2014? Že by ze skladů Excalibur Army? Ti tam dodávali např. i Gvozdiky.

        https://twitter.com/praisethes... Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          11:04 28.07.2022

          Je to možné, a víš jak, člověk řeší bojové mašiny, ale logistiku dost zanedbává ( takže netuší, jaké stroje má jaká země )

          Je to možné, a víš jak, člověk řeší bojové mašiny, ale logistiku dost zanedbává ( takže netuší, jaké stroje má jaká země )

    • Homoergo
      10:46 28.07.2022

      na tomto a podobných videích mě fascinuje, s jakým zápalem ti kluci makají. oni rozhodně pobízet nepotřebují...

      na tomto a podobných videích mě fascinuje, s jakým zápalem ti kluci makají. oni rozhodně pobízet nepotřebují...

      • Jura99
        10:49 28.07.2022

        známe ze staveb už 30let. Oni jsou borci k neutahání.

        známe ze staveb už 30let. Oni jsou borci k neutahání.

        • Sunakashi
          11:51 28.07.2022

          Ve stavebnictví se pohybuji už 25 let a že by to byli všichni borci k neutahani stim rozhodně nesouhlasím...jsou to lidi jako my tak z nich snad nebudem k vůli válce dělat něco ...Zobrazit celý příspěvek

          Ve stavebnictví se pohybuji už 25 let a že by to byli všichni borci k neutahani stim rozhodně nesouhlasím...jsou to lidi jako my tak z nich snad nebudem k vůli válce dělat něco víc...v té bezmezné podpoře se vytrácí objektivita...a ano jsem s Ukrajinou takže klídek :-)))Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            12:10 28.07.2022

            jelikoz ze stavebnictvi prakticky vymizeli Češi, tak ano, borci jsou, bez nich by se u nas asi nestavelo. Ve stavebnictvi se s prestavkami pohybuju 30let a pred Ukrajinci jsem mel ...Zobrazit celý příspěvek

            jelikoz ze stavebnictvi prakticky vymizeli Češi, tak ano, borci jsou, bez nich by se u nas asi nestavelo. Ve stavebnictvi se s prestavkami pohybuju 30let a pred Ukrajinci jsem mel Slovaky. Nebe a dudy. Jen toho chlastu, co se najednou pri praci nevypilo, to byla zmena.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    10:18 28.07.2022

    Baykar předá Ukrajině zdarma Bayraktary, na které sbírali peníze Poláci.

    https://twitter.com/praisethes...

    Baykar předá Ukrajině zdarma Bayraktary, na které sbírali peníze Poláci.

    https://twitter.com/praisethes...

    • Verdon
      10:24 28.07.2022

      Že by rozmíška v Erdoganově rodině? Jeden prodává do RU, druhý daruje UA...
      Tu "dohodu" s Ruskem ve skutečnosti vidím jen na informační operaci.

      Že by rozmíška v Erdoganově rodině? Jeden prodává do RU, druhý daruje UA...
      Tu "dohodu" s Ruskem ve skutečnosti vidím jen na informační operaci.

      • Rošťák
        11:04 28.07.2022

        To není dohoda, ale Putinovo prohlášení ne?

        To není dohoda, ale Putinovo prohlášení ne?

  • The Pale Emperor
    10:13 28.07.2022

    Teď jsem si všiml… od kdy ruské SOF/Wagner nosí ukrajinské MM-14? Vztahují se na to Ženevské konvence? Nesmí se nosit uniformy nepřítele vůbec, nebo mohou, pokud jsou opatřeny ...Zobrazit celý příspěvek

    Teď jsem si všiml… od kdy ruské SOF/Wagner nosí ukrajinské MM-14? Vztahují se na to Ženevské konvence? Nesmí se nosit uniformy nepřítele vůbec, nebo mohou, pokud jsou opatřeny nějakou identifikací (vlaječkou, páskou…)?

    https://twitter.com/praisethes... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      10:16 28.07.2022

      Je to proti konvencím. Kdyby něco udělali američtí vojáci, tak to nezmizí z medií. Ruský vojáci dělají takové zvěrstva, že se toho nikdo ani nevšimně.

      Je to proti konvencím. Kdyby něco udělali američtí vojáci, tak to nezmizí z medií. Ruský vojáci dělají takové zvěrstva, že se toho nikdo ani nevšimně.

    • Mr.Tomas
      10:34 28.07.2022

      U rusov bežná vec ak to považujú za prínosné. Hneď na začiatku vojny sa tvrdilo, že zo skladov/kasární pozbierali UA uniformy. V ďalších dňoch boli varovania, že sa takto oblečení ...Zobrazit celý příspěvek

      U rusov bežná vec ak to považujú za prínosné. Hneď na začiatku vojny sa tvrdilo, že zo skladov/kasární pozbierali UA uniformy. V ďalších dňoch boli varovania, že sa takto oblečení pohybujú aj po Kyjeve.

      Ženevské koncencie ich sotva trápia keď aj táto "specoperacija" je proti konvenciám a všetkému medzinárodnému právu.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      10:46 28.07.2022

      Tohle dělají často, proto UA mění rozlišovací pásky, oblast od oblasti a po různé době ..... První záznamy rusů v UA uniformách byly už na počátku invaze v Kyjevě ( ridič S-10 co ...Zobrazit celý příspěvek

      Tohle dělají často, proto UA mění rozlišovací pásky, oblast od oblasti a po různé době .....
      První záznamy rusů v UA uniformách byly už na počátku invaze v Kyjevě ( ridič S-10 co přejížděl auta, osádka AA nákladáku aj. )Skrýt celý příspěvek

  • V.Karasek
    09:33 28.07.2022

    F-22 budou slouzit v Polsku?

    https://www.airforcemag.com/f-...

    F-22 budou slouzit v Polsku?

    https://www.airforcemag.com/f-...

    • Mr.Tomas
      09:41 28.07.2022

      Áno, je to uvedené priamo v tom článku.

      Áno, je to uvedené priamo v tom článku.

      • V.Karasek
        10:05 28.07.2022

        Uvedene to tam je.
        Ten otaznik vyjadruje muj udiv nad tim...

        Uvedene to tam je.
        Ten otaznik vyjadruje muj udiv nad tim...

    • Roko
      09:55 28.07.2022

      Clovek ma dalsi dovod ist pozriet do polska ;)

      Clovek ma dalsi dovod ist pozriet do polska ;)

      • Arccos
        09:57 28.07.2022

        Nebo by se nám ty Raptory mohly ukázat na Dnech NATO... :)

        Nebo by se nám ty Raptory mohly ukázat na Dnech NATO... :)

  • pajo
    08:41 28.07.2022

    Príspevok k Antonovskemu mostu. Našiel pekné video na youtube https://www.youtube.com/watch?... , kde je laicky vysvetlené, prečo betón potrebuje oceľovú výstuž - v ťahu ...Zobrazit celý příspěvek

    Príspevok k Antonovskemu mostu. Našiel pekné video na youtube https://www.youtube.com/watch?... , kde je laicky vysvetlené, prečo betón potrebuje oceľovú výstuž - v ťahu je takmer 10x slabší ako v tlaku. Z toho vyplýva, prečo sa most nedá opraviť systémom, že by sa len preklili diery na mostovke. Dúfam, že to nie je moc offtopic a je fajn, keď sa tu naučíme aj niečo nové.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:58 28.07.2022

      To není off-topic.

      Navíc je fajn šířit osvětu v této oblasti ;-)

      To není off-topic.

      Navíc je fajn šířit osvětu v této oblasti ;-)

    • Klimesov
      09:11 28.07.2022

      Mosty jsou všeobecně konstrukční šmakuláda.

      Mosty jsou všeobecně konstrukční šmakuláda.

    • Jura99
      09:11 28.07.2022

      to víme, že armatura v betonu být musí. Pokud tam neni (napr. Libeňský most) musi byt konstrukce velice mohutná. Ale i přerušená armatura je opravitelná, spiš je problém, že co ...Zobrazit celý příspěvek

      to víme, že armatura v betonu být musí. Pokud tam neni (napr. Libeňský most) musi byt konstrukce velice mohutná. Ale i přerušená armatura je opravitelná, spiš je problém, že co budou rusáci opravovat týdny (beton zraje 28dní), Ukrajinci rozbijí přes noc.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        10:30 28.07.2022

        Pleteš jabka a hrušky. Armetura a předpínací kabely jsou 2 různé věci. Armatury se dávají i do horní (tlačené) části konstrukce, cpou se i do základových desek. Dole jsou tzv. ...Zobrazit celý příspěvek

        Pleteš jabka a hrušky. Armetura a předpínací kabely jsou 2 různé věci.

        Armatury se dávají i do horní (tlačené) části konstrukce, cpou se i do základových desek.
        Dole jsou tzv. kabely, které napneš tak, že beton zatížíš tlakem (tah kabelů stačuje podélně beton). Ani po zatížení mostu se tak nemúže stát, že by na spodní straně byl beton namáhán tahem, což obecně špatně snáší. Celý tah ve spodní části VŽDY nesou ty kabely.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          11:17 28.07.2022

          jj, armovaný beton neznamená předepjatý železobeton.

          jj, armovaný beton neznamená předepjatý železobeton.

          • Jura99
            13:01 28.07.2022

            a predpjatý neznamená, že má ještě jinou výztuž, protože výztuží jsou ta zabetonovaná lana.

            a predpjatý neznamená, že má ještě jinou výztuž, protože výztuží jsou ta zabetonovaná lana.

          • liberal shark
            13:05 28.07.2022

            ...

            ...

        • Jura99
          12:59 28.07.2022

          spíš lana než kabely, ale armaturou tj. výztuží, to jde nazvat ve většině aplikací, protoze funkci vyztuze plní. Např. stropni panely spiroly jsou predpjate, v prefě jsou ...Zobrazit celý příspěvek

          spíš lana než kabely, ale armaturou tj. výztuží, to jde nazvat ve většině aplikací, protoze funkci vyztuze plní. Např. stropni panely spiroly jsou predpjate, v prefě jsou zabetonovana napnuta lana zadna jina armatura ve spirolu neni. Po vyzrani se spirol diky napnutym lanum prohne proti smeru zateze.Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      09:18 28.07.2022

      Na Antonovský most se lépe hodí tohle (stejný kanál):
      https://www.youtube.com/watch?...
      U předpjaté konstrukce je situace s poškozenou výstuží doslova katastrofální.

      Na Antonovský most se lépe hodí tohle (stejný kanál):
      https://www.youtube.com/watch?...
      U předpjaté konstrukce je situace s poškozenou výstuží doslova katastrofální.

      • jj284b
        09:37 28.07.2022

        Skratka Ukrajinci ten most poznaju... preto to namierili tam, kam namierili..

        Skratka Ukrajinci ten most poznaju... preto to namierili tam, kam namierili..

      • Jura99
        10:10 28.07.2022

        pokud stoji pilire, da se na ně hodit ženijní příhradovka. Už to tu psal Miroslav. Akorát pokud je předpjatá celá mostovka v kuse, nikoliv od pilíře k pilíři, zřejmě by nestačilo ...Zobrazit celý příspěvek

        pokud stoji pilire, da se na ně hodit ženijní příhradovka. Už to tu psal Miroslav. Akorát pokud je předpjatá celá mostovka v kuse, nikoliv od pilíře k pilíři, zřejmě by nestačilo nahradit příhradou jen část mostu, ale mostovku celou. Řešení se najde, ale jakýkoliv most pod přesnou palbou je konec. Rusáci si aspoň mohou ochutnat, jak dopadne Kerčský most, až bude na dostřel.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          11:27 28.07.2022

          Otec môjho kamaráta robil plukovníka u železničného vojska ČSĽA. ŽV malo po sovietskom vzore samostatnú jednotku mostarov ktorí mali predpripravené "lego" oceľovky z ktorých vedeli ...Zobrazit celý příspěvek

          Otec môjho kamaráta robil plukovníka u železničného vojska ČSĽA. ŽV malo po sovietskom vzore samostatnú jednotku mostarov ktorí mali predpripravené "lego" oceľovky z ktorých vedeli vyskladať most aký potrebovali behom pár dní. Predpokladám, že Rusáci sa na takú akciu pripravili. A ak nie, tak majú možnosť, že pôjdu do mesta a rozoberú nejaké Tesco alebo iný priemyselný či obchodný objekt. Teraz sa také objekty stavajú len z takých prefabrikovaných dielov (niektorým ľudom odporúčam aj dvihnúť hlavu keď nakupujú a sa nebudú stačiť diviť aké dlhé a masívne nosníky tam nájdu už pri letmom pohľade). Tam určite nájdu nejaké betónové nosníky ktoré môžu hodiť na piliere. Výškový rozdiel vyriešia rampou...Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        11:44 28.07.2022

        Neviem čo tu každý má s tou predpätou konštrukciou. Medzi piliermi sú samostatné segmenty zo železobetónu a len tie sú predpäté. Robí sa to v tzv Prefe. Najprv sa vyviaže z roxorov ...Zobrazit celý příspěvek

        Neviem čo tu každý má s tou predpätou konštrukciou. Medzi piliermi sú samostatné segmenty zo železobetónu a len tie sú predpäté. Robí sa to v tzv Prefe. Najprv sa vyviaže z roxorov kôš podľa projektu a potom sa to na vibračných stoloch zalieva betónom. Takto vznikne samostatný segment ktorý sa potom jednoducho uloží na lôžko alebo piliere. Vyzerá to nejako takto: https://ibb.co/tKrLh78...

        Tie jednotlivé segmenty nie sú nejak prepojené kvôli dilatácii. Zbytočne to komplikujete. V podstate sú to voľne položené betónové nosníky. Jeden segment staticky nijak neovplyvňuje iný vedľajší, a už vôbec nie celý most. Úplne iný problém by to bol pri visutom moste, čo však nie je tento prípad. Ten poškodený segment sa samozrejme nijak opraviť nedá. Proste ho odstrelia niekde v polovici a on sa rozlomí a celý capne do rieky. Potom už len to prázdne miesto musia nejak vyplniť. Ale ako to budú riešiť, to už je ich problém.Skrýt celý příspěvek

        • DanCZer
          12:43 28.07.2022

          POdívej se na fotky toho mostu - má "hlavní piliře" a "podpůrné" (omlouvám se za tohle amatérské pojmenování). TZN. ty segmenty jsou po délce podepřeny na dvou místech. Jen si ...Zobrazit celý příspěvek

          POdívej se na fotky toho mostu - má "hlavní piliře" a "podpůrné" (omlouvám se za tohle amatérské pojmenování). TZN. ty segmenty jsou po délce podepřeny na dvou místech. Jen si nejsem jist, že zde zmiňovaných 40m je délka hlavního segmentu, protože mi připadá delší...
          Odstřelit segment by znamenalo ohrozit ty podpůrné pilíře...Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            13:09 28.07.2022

            Je tam viacero dĺžok kvôli rôznym rozpätiam pilierov. Na niektorých miestach je to výrazne viac, zrejme kvôli lodnej doprave. Neviem presne kde sa to poškodené miesto nachádza. Tu ...Zobrazit celý příspěvek

            Je tam viacero dĺžok kvôli rôznym rozpätiam pilierov. Na niektorých miestach je to výrazne viac, zrejme kvôli lodnej doprave. Neviem presne kde sa to poškodené miesto nachádza. Tu je to lepšie vidieť

            https://uk.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • DanCZer
            14:56 28.07.2022

            Logicky bych čekal, že se budou trefovat do nějakého pole u břehu - bude dostupnější při následné opravě a pro rusko je to jedno - ti to teď neslátají, resp. pokud se o to pokusí, ...Zobrazit celý příspěvek

            Logicky bych čekal, že se budou trefovat do nějakého pole u břehu - bude dostupnější při následné opravě a pro rusko je to jedno - ti to teď neslátají, resp. pokud se o to pokusí, tak budou tahat za kratší provaz - pro ženisty je to úkol s odpovídajícím vybavením (mechanizace + díly na provizorní mostní díly) na pár dnů nepřetržité práce, pro obsluhu HIMARSů na 10 minut. Tohle prostě nejde za současné situace opravit. Most by musel být mimo dostřel.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            15:15 28.07.2022

            V každom prípade je to komplikácia nehľadiac na to, či tá oprava potrvá dni alebo týždeň

            V každom prípade je to komplikácia nehľadiac na to, či tá oprava potrvá dni alebo týždeň

        • Jura99
          12:47 28.07.2022

          toto co pises je nejtypictejsi konstrukce mensich a stredne velkych mostu, je to skutecne lego, od pilire k piliri nezavisle na sobe.

          toto co pises je nejtypictejsi konstrukce mensich a stredne velkych mostu, je to skutecne lego, od pilire k piliri nezavisle na sobe.

        • HumInt
          12:55 28.07.2022

          Ide o to, že pri porušení nosnej oceľovej konštrukcie v predpätom betónovom segmente mosta treba vymeniť alebo premostiť celý segment. Zabetónovať dieru nestačí, pretože nikto ...Zobrazit celý příspěvek

          Ide o to, že pri porušení nosnej oceľovej konštrukcie v predpätom betónovom segmente mosta treba vymeniť alebo premostiť celý segment. Zabetónovať dieru nestačí, pretože nikto nevie, ako veľmi zdegradovali statické a dynamické parametre segmentu. Vyrobiť segment nový segment trvá cca 2 týždne kvôli zreniu betónu, ale je možné, že Rusi niekde nájdu hotovú náhradu. Druhá možnosť je premostiť to oceľovou konštrukciou. UA samozrejme počká, kým to Rusi spravia a potom im zlikviduje ďaľší segment.

          Kompy a pontónové mosty, prípadne prístupové cesty k nim s kolónami naložených vozdiel sú budúci cieľ. Pokiaľ Rusko nedostane HIMARSi minimálne 110km od mostov, nemá ich ako ochrániť.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            13:04 28.07.2022

            Veď samozrejme, to sa celý čas snažím vysvetliť. V momente keď vidíš roxor, tak je zle. Keď nie je armatúra komplet obalená betónom, tak začne korodovať a do betónu sa dostáva ...Zobrazit celý příspěvek

            Veď samozrejme, to sa celý čas snažím vysvetliť. V momente keď vidíš roxor, tak je zle. Keď nie je armatúra komplet obalená betónom, tak začne korodovať a do betónu sa dostáva vlhkosť ktorá betón zdegraduje a oslabí. Samozrejme, záleží od miery poškodenia toho segmentu či je to ešte staticky únosné. Pokiaľ nie, treba segment odstrániť a nahradiťSkrýt celý příspěvek

        • Inflex
          13:01 28.07.2022

          Ty dlouhý pole mají rozpětí cca 90m (88m měřeno na Google maps). Ty krátký čtvrtinu, ty by přemostit šly.
          oprava: třetinu...

          Ty dlouhý pole mají rozpětí cca 90m (88m měřeno na Google maps). Ty krátký čtvrtinu, ty by přemostit šly.
          oprava: třetinu...

    • Tino
      10:22 28.07.2022

      definitivne znicenie mosta je to posledne co aktualne ua chcu a potrebuju, je to plan C, ked to uz fakt inac nepojde, vyskusaju vsetky moznosti....ak to neodpalia este skor ...Zobrazit celý příspěvek

      definitivne znicenie mosta je to posledne co aktualne ua chcu a potrebuju, je to plan C, ked to uz fakt inac nepojde, vyskusaju vsetky moznosti....ak to neodpalia este skor RUS....UA pohodlne staci stav ked to ostreluju , rus to priebezne nejako lataju plataju pokial to ide, resp sa prepravuju cez ponton nedaleko a cele to v dosledku znamena, pomale zasobovanie, kolony pred mostom, za mostom, pod mostom, na moste....Skrýt celý příspěvek

    • ggtt
      12:16 28.07.2022

      Vsetky tieto utoky na mosty - okrem samotnej skody - vnimam hlavne ako trening na Krymsky most.

      Vsetky tieto utoky na mosty - okrem samotnej skody - vnimam hlavne ako trening na Krymsky most.

  • Atomas
    08:32 28.07.2022

    Laický dotaz: Co se stane v NATO, když by se jeden z členů začal chovat výrazně proaktivně s nepřítelem? Když by začal jednat proti zájmům NATO?

    Laický dotaz: Co se stane v NATO, když by se jeden z členů začal chovat výrazně proaktivně s nepřítelem? Když by začal jednat proti zájmům NATO?

    • Jura99
      08:35 28.07.2022

      dokud neni napaden člen NATO, tak NATO nemá žádné nepřátele.

      dokud neni napaden člen NATO, tak NATO nemá žádné nepřátele.

    • Klimesov
      08:41 28.07.2022

      Nic. Stalo se něco, když Turci překročili Turecko - Syrskou hranici? Nestalo. Členské země NATO si mohou řešit svojí politiku. Ale je pravděpodobné, že v tuhle chvíli by situace ...Zobrazit celý příspěvek

      Nic.
      Stalo se něco, když Turci překročili Turecko - Syrskou hranici? Nestalo. Členské země NATO si mohou řešit svojí politiku.
      Ale je pravděpodobné, že v tuhle chvíli by situace byla složitější a uvnitř NATO nejspíše probíhají jednání aby se u některých zemí krotily vášně a hlavně aby se postupovalo společně a jednotně.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      09:01 28.07.2022

      Takéto chovanie automaticky zhoršuje ekonomické vyhliadky danej krajiny. Prejavilo by sa to poklesom meny, rastom inflácie, odchodom zahraničného kapitálu, zníženým ratingom, ...Zobrazit celý příspěvek

      Takéto chovanie automaticky zhoršuje ekonomické vyhliadky danej krajiny. Prejavilo by sa to poklesom meny, rastom inflácie, odchodom zahraničného kapitálu, zníženým ratingom, zásadne horšou možnosťu refinancovať štátny dlh. Naleduje prudký rast úrokovej miery, vysoká nezmestnanosť, inflácia a hospodársky pokles a tak dokola. Stačí sa pozrieť na Turecko.

      Potom sú možné aj priame akcie, ako vypovedanie niektorých dôležitých ekonomických zmlúv.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        09:18 28.07.2022

        tak, tak...NATO je obranna aliancia, ktorej jednou z uloh je aj zabezpecovat aby boli investicie do clenskej krajiny bezpecne, resp garantuje bezpecnost investicii...rozhodnutie ...Zobrazit celý příspěvek

        tak, tak...NATO je obranna aliancia, ktorej jednou z uloh je aj zabezpecovat aby boli investicie do clenskej krajiny bezpecne, resp garantuje bezpecnost investicii...rozhodnutie ist proti NATO znamena ist proti investiciam co je vlastne hospodarska samovrazda ak sa jedna o akukolvek krajinu v EU.Skrýt celý příspěvek

    • Maximus
      09:48 28.07.2022

      Spíš tu máme scénář, pokud by rusácko v počátku války výrazně uspělo a Maˇďaři by vyrazili na pomoc svým "krajanům" na území západní Ukrajiny a obsadili vojensky část ukrajinského ...Zobrazit celý příspěvek

      Spíš tu máme scénář, pokud by rusácko v počátku války výrazně uspělo a Maˇďaři by vyrazili na pomoc svým "krajanům" na území západní Ukrajiny a obsadili vojensky část ukrajinského území.

      Byl by to útok Ruska spolu s členem NATO na nezávislou zemi. Dost hrozná představa, kterou lze vylepšit protiofenzivou Ukrajiny s tím, že by Ukrajina provedla preventivní údery pomocí raketometů a letadel na vojenské cíle na území Maďarska. Jak by se k takovéto situaci postavili jednotliví členové NATO a jak by vypadalo plnění článku 5 v případě, že Maďarsko by vlastně začalo útočnou válku a ze strany Ukrajiny jde pouze o sebeobranu?
      Věřím, že Orbán nezmagoří ještě víc a navíc vývoj na Ukrajině Ukazuje, že ma´darské ambice jsou v tomto směru v podstatě rovny nule.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        09:57 28.07.2022

        NATO je obranná aliance, už to tu padlo xkrát. Kdyby Maďaři zaútočili na Ukrajinu, byli by v tom sami.

        NATO je obranná aliance, už to tu padlo xkrát. Kdyby Maďaři zaútočili na Ukrajinu, byli by v tom sami.

      • HumInt
        10:15 28.07.2022

        To sú úplne divoké konštrukcie mimo reálnych možností Maďarska. Maďarská armáda je schopná za hranice teoreticky vyslať 5.000-10.000 vojakov. Reálnejšie je skôr tých 5.000. Ako by ...Zobrazit celý příspěvek

        To sú úplne divoké konštrukcie mimo reálnych možností Maďarska. Maďarská armáda je schopná za hranice teoreticky vyslať 5.000-10.000 vojakov. Reálnejšie je skôr tých 5.000. Ako by asi riešili logistiku? Aké veľké územie by dokázali obsadiť? Ako by prevzali správu obsadeného územia?Skrýt celý příspěvek

      • Maximus
        12:03 28.07.2022

        Jasně že je to nyní naštěstí sci-fi, ale možností vývoje krátce po 24. únoru bylo tolik.

        Jasně že je to nyní naštěstí sci-fi, ale možností vývoje krátce po 24. únoru bylo tolik.

  • waggon
    08:25 28.07.2022

    Včera tu byly fotky komerčního dronu DJI Mavic 3 vyzbrojeného dvěma americkými granáty M430A1 HEDP 40x53 mm https://twitter.com/UAWeapons/... a dnes už ...Zobrazit celý příspěvek

    Včera tu byly fotky komerčního dronu DJI Mavic 3 vyzbrojeného dvěma americkými granáty M430A1 HEDP 40x53 mm https://twitter.com/UAWeapons/... a dnes už záběry z útoku na ruské BTR-82A https://twitter.com/UAWeapons/... (poznámka, nejedná se o stejný dron ani stejnou výzbroj).
    Další použití tanku jako samohybné houfnice způsobilo orkům ztrátu jednoho MT-LB https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tento T-72B ukořistila UA u Krasnopillia v Doněcku https://twitter.com/UAWeapons/...
    Poslanci SPD a jejich kolaborantská účast na sociální síti https://twitter.com/KarelPatak...
    Pro všechny orky, co tak touží po navratu do SSSR (nutno číst celé vlákno) https://twitter.com/kamilkazan... Skrýt celý příspěvek

  • majales
    07:57 28.07.2022

    Day 154, July 27. Summary of #Arestovych and #Feygin daily broadcast

    https://twitter.com/savaadaak/...

    Day 154, July 27. Summary of #Arestovych and #Feygin daily broadcast

    https://twitter.com/savaadaak/...

    • jj284b
      09:44 28.07.2022

      v podstate povedal co som si myslel uz davnejsie - ze Ukrajinci nepojdu do nejakej sialenej ofenzivy ale budu to postupne utoky na dolezite miesta, a skor lokalne tlaky na ...Zobrazit celý příspěvek

      v podstate povedal co som si myslel uz davnejsie - ze Ukrajinci nepojdu do nejakej sialenej ofenzivy ale budu to postupne utoky na dolezite miesta, a skor lokalne tlaky na dolezitych smeroch, za ucelom roztahat rusov na sirokom fronte a likvidovat ich zasobovanie a velenie... a ked sa im to raz zacne sypat, tak sa to rozpadne cele ako domcek z karat...Skrýt celý příspěvek

      • Phantomiux
        10:27 28.07.2022

        Ruskí vojaci majú jednu zásadnú nevýhodu - ich nepriateľ je abstraktný. Je im povedané, že bojujú proti nacistom, no nič z toho, čo vidia, im nemôže pripomínať nacizmus vo forme, ...Zobrazit celý příspěvek

        Ruskí vojaci majú jednu zásadnú nevýhodu - ich nepriateľ je abstraktný. Je im povedané, že bojujú proti nacistom, no nič z toho, čo vidia, im nemôže pripomínať nacizmus vo forme, akú ich učili v škole. Miestne obyvateľstvo ich nevíta ako osloboditeľov a navyše hovorí rovnakým jazykom ako oni. Za takýchto podmienok sa ťažko udržuje vysoká morálka.

        Ukrajinskí vojaci práve naopak - ich nepriateľ má konkrétne obrysy a neváha ostreľovať ich domy a rabovať z nich. Oni vedia úplne presne, za čo bojujú - a nie, nie je to za Zelenského či vládu. Oni bojujú sami za seba a to ich paradoxne spája.

        Za takýchto okolností je teda pre ukrajinskú armádu oveľa jednoduchšie vytvoriť podmienky, kedy si ruskí vojaci začnú klásť otázku, či im to stojí za to. Niektorí s tým už začali, no až z toho vznikne nadkritické množstvo, tak sa celý front rozpadne...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...