VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • Cimbi
    06:08 27.07.2022
    • Roland
      06:34 27.07.2022

      tak odstřihmout Snihurivku by smysl dávalo

      tak odstřihmout Snihurivku by smysl dávalo

  • lm524a
    06:08 27.07.2022

    Ukraineinfo-CZ Prezident Volodymyr Zelenskyj vyzval Spojené státy, aby v nadcházejících týdnech předaly Ukrajině co nejvíce vojenské pomoci, aby neodkládaly nepřátelské akce až ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo-CZ

    Prezident Volodymyr Zelenskyj vyzval Spojené státy, aby v nadcházejících týdnech předaly Ukrajině co nejvíce vojenské pomoci, aby neodkládaly nepřátelské akce až do začátku zimy a nedovolily Rusům získat oporu.
    Informoval o tom šéf Výboru pro ozbrojené síly Sněmovny reprezentantů USA Adam Smith
    Podle Smithe ukrajinští představitelé uvedli, že chtějí uzavřít mírovou dohodu s Rusy, ale musí nejprve znovu získat okupovaná území.
    "Pomozte jim teď co nejvíce. Příštích tři až šest týdnů je klíčových," řekl Smith.
    "I když je ještě léto, zimní měsíce se rychle blíží. Nižší teploty a drsné podmínky zpomalí boje na opotřebovávací válku, která prospívá hlavně Rusku. Větší podpora nyní – předtím, než síly Vladimira Putina zaznamenají své úspěchy – je mnohem lepší než pomoc později."
    Je třeba poznamenat, že nyní ve Spojených státech je předmětem neshod to, co poskytnout Ukrajině?
    Bidenova administrativa zejména nechce na Ukrajinu posílat zbraně dlouhého doletu – jako je armádní taktický raketový systém ATACMS (serie balistických raket) nebo bezpilotní letouny MQ-1C Grey Grey Eagle – kvůli obavám z eskalace konfliktu.
    Smith sám podporuje "poskytnutí ATACMS Ukrajině, některých raket delšího doletu a dronů s delším doletem".
    Například člen Sněmovny reprezentantů Mike Walz (republikán na Floridě), navrhli, aby USA vyslaly na Ukrajinu vojenské poradce, aby jim pomohli s plánováním a logistikou.
    Smith, který často mluví se Sullivanem a dalšími vysoce postavenými úředníky, naznačil, že existují podmínky, které by mohly vést k posunu.

    Prezident Volodymyr Zelenskyj upozornil na skutečnost, že Rusové neinformují svou společnost o celkových ztrátách okupantů a vyzval Ukrajince, aby je informovali o téměř 40 tisících zabitých vetřelcích na Ukrajině.
    Citace:
    "Ruský stát už čtyři měsíce neposkytuje svým občanům žádné informace – dokonce ani cenzurované – o ztrátách okupačního kontingentu. Naprosté ticho. V četných rozhovorech a projevech na politické a vojenské úrovni nebylo nic publikováno ani řečeno.
    Toto číslo je však již téměř 40 tisíc – tolik ruská armáda ztratila od 24. února lidí. A desítky tisíc zraněných, zmrzačených.
    Pokud to ruský stát neříká oficiálně, a dokonce i obecně, pak to znamená, že kdokoli a každý, kdo si v Rusku udržel nějaké kontakty nebo informační vliv na svou společnost, by měl tuto jednoduchou skutečnost sdělit těm, kterým může. Jen 40 tisíc zabitých vetřelců."Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      07:56 27.07.2022

      stale nechapem, preco USA nedodalo Ukrajincom niekolko baterii M109A6 Paladin... maju ich 1000+ pripadne mohli dodat M109A4/A5 ktore im stoja ulozene v armadnych skladiskach...

      stale nechapem, preco USA nedodalo Ukrajincom niekolko baterii M109A6 Paladin... maju ich 1000+ pripadne mohli dodat M109A4/A5 ktore im stoja ulozene v armadnych skladiskach...

    • otecko
      08:02 27.07.2022

      Ve svém důsledku by to bylo i levnější, pokud by se podařilo dát nyní Ukrajině rychle to, co potřebuje, včetně ATACMS. Snad se to podaří. No a my bychom jim mohli poslat zbývající ...Zobrazit celý příspěvek

      Ve svém důsledku by to bylo i levnější, pokud by se podařilo dát nyní Ukrajině rychle to, co potřebuje, včetně ATACMS. Snad se to podaří. No a my bychom jim mohli poslat zbývající Mily....Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        08:50 27.07.2022

        MIčka odejdou až za ně dojde náhrada...... Už tak bylo dost překvapivé, že část odešla ;)

        MIčka odejdou až za ně dojde náhrada...... Už tak bylo dost překvapivé, že část odešla ;)

        • Jan Padesátýpátý
          10:30 27.07.2022

          Náhradu nutně nepotřebujeme, Ukrajinci ano.

          Náhradu nutně nepotřebujeme, Ukrajinci ano.

          • Scotty
            13:30 27.07.2022

            Nutně potřebujeme vrtulníky na kterých budou piloti létat.

            Nutně potřebujeme vrtulníky na kterých budou piloti létat.

          • 2DaChoppa
            18:36 27.07.2022

            jasne a piloti budou delat "to co piloti delaji kdyz neletaji" - oblibena otazkana statickych ukazkach

            jasne a piloti budou delat "to co piloti delaji kdyz neletaji" - oblibena otazkana statickych ukazkach

          • Jan Padesátýpátý
            23:19 27.07.2022

            Por bezpečnost našeho státu uděláme mnohem víc tím, že naše vrtulníky budou ničit nepřítele, než když na nich naši piloti budou cvičit. Mimochodem, výcvik pilotů snad lze domluvit ...Zobrazit celý příspěvek

            Por bezpečnost našeho státu uděláme mnohem víc tím, že naše vrtulníky budou ničit nepřítele, než když na nich naši piloti budou cvičit.

            Mimochodem, výcvik pilotů snad lze domluvit i jinde, nejlépe na vrtulnících které chceme koupit.Skrýt celý příspěvek

      • lm524a
        09:17 27.07.2022

        Potřebují letadla, Himarsem potlačit PVO a pomocí moderních letadel (F-16) zničit dělostřeleckou převahu, Mil jde relativně snadno sundat manpadem. Edit: tím nechci říct že by ten ...Zobrazit celý příspěvek

        Potřebují letadla, Himarsem potlačit PVO a pomocí moderních letadel (F-16) zničit dělostřeleckou převahu, Mil jde relativně snadno sundat manpadem.

        Edit: tím nechci říct že by ten Mil neměl využití, naopak, ale letadla prostě nenahradí.Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    05:58 27.07.2022

    První Stormery na Ukrajině:

    26.7. 11:03: https://www.idnes.cz/zpravy/za...

    První Stormery na Ukrajině:

    26.7. 11:03: https://www.idnes.cz/zpravy/za...

  • mamut
    03:37 27.07.2022

    bohvie, ze ci ten Strelkov-ov frontline reporting, je jeho dobrovolna aktivita, alebo je to tiez daka divna hra FSB

    bohvie, ze ci ten Strelkov-ov frontline reporting, je jeho dobrovolna aktivita, alebo je to tiez daka divna hra FSB

    • alter01
      06:51 27.07.2022

      RF nie je nerozborná CCCP , kde bol jednotný názor , názor boľševika ! V RF je niekoľko zaujmových skupín ktoré by chceli vládnuť a Strelkov je hovorca/skôr hlásna trúba/ jednej z ...Zobrazit celý příspěvek

      RF nie je nerozborná CCCP , kde bol jednotný názor , názor boľševika ! V RF je niekoľko zaujmových skupín ktoré by chceli vládnuť a Strelkov je hovorca/skôr hlásna trúba/ jednej z nich . Aj tam prebieha neľútostný vnútorný boj o noc!
      Ke´d sa Putin potkne zbavia sa ho ako nepriateľa ľudu , tak ako stovky vysokých politikov , napr. Malenkov, Bulganin, Beria , Chruščov Gorbačov ; alebo ich jednoducho uchlascú ako Jelcina. A FBS a armáda majú svoje nezanedbateľné záujmy . Ruská armáda nemôže zabudnúť ako Stalin postrielal desaťtisíce dôstojníkov, ako Chrušov zo dňa na deň poslal státisíce dobre platených dôstojníkom do civilu! Dnes je už jasné , žeminimálne polovica ruských dôstojníkov nemá čo v armáde robiť !Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        07:37 27.07.2022

        Armáda v Rusku není u moci. To bylo. Teď vládne FSB/KGB. Podívejte se na lidi co se motaji kolem Putina. Za sovětských času to je byla strana a armáda. Strelkov je zločinec. Pořád ...Zobrazit celý příspěvek

        Armáda v Rusku není u moci. To bylo. Teď vládne FSB/KGB. Podívejte se na lidi co se motaji kolem Putina. Za sovětských času to je byla strana a armáda.
        Strelkov je zločinec. Pořád pracuje pro FSB. Pořád tam normálně dochází do práce. Objevuje se v ruských kruzích kde vládne extrémní nacionalismus s v kombinaci s fašismus a rasizmus. Strelkov dělá takový přetlak ventil který uvolňuje páru správným směrem. Všimněte si že kritizuje jenom armádu.
        Ruská armáda neudělá převrat protože generálové co by se toho mohli chopit budou mrtvý na bojišti nebo se utopí v sauně.
        Rusko můžu mít tento režim klidně dalších 10 let.
        Kolaps sovětského svazu nebyl taková selanka. Byli připravené nové elity v KGB které měli motivaci a prostředky chopit se moci.Skrýt celý příspěvek

      • Mr.Tomas
        07:59 27.07.2022

        "RF nie je nerozborná CCCP , kde bol jednotný názor ..... Aj tam prebieha neľútostný vnútorný boj o moc! Ke´d sa Putin potkne zbavia sa ho ako ... stovky vysokých politikov , napr. ...Zobrazit celý příspěvek

        "RF nie je nerozborná CCCP , kde bol jednotný názor ..... Aj tam prebieha neľútostný vnútorný boj o moc!
        Ke´d sa Putin potkne zbavia sa ho ako ... stovky vysokých politikov , napr. Malenkov, Bulganin, Beria , Chruščov Gorbačov"

        V tých dvoch odstavcoch si úplne rozporuješ.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          09:44 27.07.2022

          Nie ! Pri tom obidve "pravdy " boli pravdy! Ja si do dnes pamätám ako rodiny zriekali svojich otcov , písal dopisy na UV KSČ aby ich popravili a zahrabali ako psov ! Pri tom ...Zobrazit celý příspěvek

          Nie ! Pri tom obidve "pravdy " boli pravdy!
          Ja si do dnes pamätám ako rodiny zriekali svojich otcov , písal dopisy na UV KSČ aby ich popravili a zahrabali ako psov !
          Pri tom boli obidve pravdy vo vtedajších denníkoch . To nie ja som povedal , že Kto nejde s nami ide proti nám !
          Do dnes si pamätám ako sväzácka lúza na 1- mája vrešťala - Kto stojí na chodníku nemiluje republiku ! A v tom momente bol chodník prázdny a starí chlapi sa tlačili na okraji vozovky !Skrýt celý příspěvek

      • Klimesov
        08:06 27.07.2022

        Prakticky jste napsal to, že nyní v RF bují boj o moc jako v dobách SSSR.
        Tam se nikdy nic nezmění.

        Prakticky jste napsal to, že nyní v RF bují boj o moc jako v dobách SSSR.
        Tam se nikdy nic nezmění.

  • Upgrade
    00:02 27.07.2022

    dalsia fotka, nieco tam hori
    https://twitter.com/Zaratus530...

    dalsia fotka, nieco tam hori
    https://twitter.com/Zaratus530...

    • Upgrade
      00:05 27.07.2022

      poprosim zmazat, je to fake

      poprosim zmazat, je to fake

  • RiMr71
    23:53 26.07.2022

    Z Telegramu: "Píšou nám, že most stojí, chybí jen jedno pole píšou také „Přítel volal. Most je bohužel neporušený. Plátno a dvě podpěry byly poškozeny. Ale most stojí,“ píší ...Zobrazit celý příspěvek

    Z Telegramu:
    "Píšou nám, že most stojí, chybí jen jedno pole
    píšou také
    „Přítel volal. Most je bohužel neporušený.
    Plátno a dvě podpěry byly poškozeny. Ale most stojí,“
    píší také
    „Most určitě stojí, příjezd nebyl po podpěře, ale po nejslabším rozpětí, možná už tam není, bylo slyšet, že se něco zřítilo, ale co je stále neznámý."Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      23:55 26.07.2022

      Povedzme si úprimne, že fatálne poškodiť kilometer dlhý most je prakticky nemožné, ale rozhodne je to veľká komplikácia pre Rusko. Vie sa čím útočili na ten most?

      Povedzme si úprimne, že fatálne poškodiť kilometer dlhý most je prakticky nemožné, ale rozhodne je to veľká komplikácia pre Rusko. Vie sa čím útočili na ten most?

      • RiMr71
        23:56 26.07.2022

        ...zatím víme prd staré kotlářky...

        ...zatím víme prd staré kotlářky...

      • Drucik
        00:04 27.07.2022

        tak pokial vysiel rozkaz ho znicit, tak ten most sundaju, je len otazkou casu kedy, ci to bude dnes, alebo zajtra, to je v tomto pripade asi jedno :)

        tak pokial vysiel rozkaz ho znicit, tak ten most sundaju, je len otazkou casu kedy, ci to bude dnes, alebo zajtra, to je v tomto pripade asi jedno :)

      • Poly
        01:18 27.07.2022

        Na ničení mostů mají nevhodnou munici. Při útoku shora je ideální velká hlavice a programovatelná roznětka. To bohužel nemají a pokud tam střílí GMLRS, tak to jen poškodí. US jim ...Zobrazit celý příspěvek

        Na ničení mostů mají nevhodnou munici. Při útoku shora je ideální velká hlavice a programovatelná roznětka. To bohužel nemají a pokud tam střílí GMLRS, tak to jen poškodí. US jim nebude dodávat stovky kusů na zničení mostů.Skrýt celý příspěvek

        • Zuzana 2 enjoyer
          02:22 27.07.2022

          Tak nech im pošlú ATACAMS.

          Tak nech im pošlú ATACAMS.

      • salatnik
        09:01 27.07.2022

        Ak je most poškodený a preto neprejazdný, ale opraviteľný, tak podľa mňa tým Ukrajinci dosiahli ideálny stav ako chceli a viac nebude treba. Úplne ho zničiť by im zastavilo ...Zobrazit celý příspěvek

        Ak je most poškodený a preto neprejazdný, ale opraviteľný, tak podľa mňa tým Ukrajinci dosiahli ideálny stav ako chceli a viac nebude treba. Úplne ho zničiť by im zastavilo oslobodzovanie ďalej na juh.Skrýt celý příspěvek

      • DanCZer
        09:13 27.07.2022

        Zničit = shodit ho není jen tak, ale zneprůjezdnit ho jde i těmi HIMARSy - stačí udělat do jednoho pole dostatečný počet děr, kdy už pak není možné tyto překlenout, resp pevnost ...Zobrazit celý příspěvek

        Zničit = shodit ho není jen tak, ale zneprůjezdnit ho jde i těmi HIMARSy - stačí udělat do jednoho pole dostatečný počet děr, kdy už pak není možné tyto překlenout, resp pevnost celého pole poklesne natolik, že se pro přepravu těžkých nákladů stane nepoužitelný. Přejít po něm ale bude stále možné...Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      06:54 27.07.2022

      Most stojí , ale poslali by ste na ten "stojací" most kolonu tankov a plne naložených Kamazov ?

      Most stojí , ale poslali by ste na ten "stojací" most kolonu tankov a plne naložených Kamazov ?

      • Miroslav
        07:11 27.07.2022

        Snáď na to majú kompetentných aby posúdili rozsah škôd a potrebný rozsah opráv

        Snáď na to majú kompetentných aby posúdili rozsah škôd a potrebný rozsah opráv

        • Cimbi
          08:54 27.07.2022

          Snad nemají a pošlou tam tankovou brigádu a spadne to i s nima.

          Snad nemají a pošlou tam tankovou brigádu a spadne to i s nima.

    • Matus1993
      08:58 27.07.2022

      Co by sa inak stalo, keby tam cez porusene casti polozi mostny tank svoj most? Jasne vaha navyse, uz len tam ten tank dostat ale nebolo by to dostatocne rozlozenie vahy?

      Co by sa inak stalo, keby tam cez porusene casti polozi mostny tank svoj most? Jasne vaha navyse, uz len tam ten tank dostat ale nebolo by to dostatocne rozlozenie vahy?

  • Drucik
    23:30 26.07.2022

    Kherson, pred par minutami, ak je video prave tak tam teraz maju naozaj veselo: https://www.youtube.com/watch?... z komentarov: **The ...Zobrazit celý příspěvek

    Kherson, pred par minutami, ak je video prave tak tam teraz maju naozaj veselo:

    https://www.youtube.com/watch?...

    z komentarov:

    **The occupiers are in a panic: explosions in Kherson - will the Antonovsky bridge stand?
    According to the mass media of the occupiers, the Antoniv bridge has ceased to exist in Kherson, we are waiting for official confirmation... But, according to preliminary information, after the explosion, the sound of falling structures could be heard.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      23:40 26.07.2022

      fotka mosta ale ziadnde info, vyzera to nadejne
      https://twitter.com/MarianSere...

      fotka mosta ale ziadnde info, vyzera to nadejne
      https://twitter.com/MarianSere...

    • MaminCecok
      23:52 26.07.2022
      • MaminCecok
        23:54 26.07.2022

        neviem, či budú mať čo betónovať...

        neviem, či budú mať čo betónovať...

      • Irving
        05:25 27.07.2022

        Je to trochu divné,na tom videu je 8 velkých explozí,což Himarsu neodpovídá, i na MLRS je to divný počet. Navíc jsou na konci vidět menší sekundární exploze. Můžou to být ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to trochu divné,na tom videu je 8 velkých explozí,což Himarsu neodpovídá, i na MLRS je to divný počet. Navíc jsou na konci vidět menší sekundární exploze. Můžou to být rakety,které minuly,nebo Ukrajinci trefili muničák a část těch explozi je vybuchující munice,zdání zásahu mostu může být jenom vlivem perspektivy. Uvidíme,co se objeví během dne.Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    22:48 26.07.2022

    Co zbylo z NEJVĚTŠÍHO LETADLA SVĚTA An-225 Mrija? Osobní návštěva letiště Hostomel v Kyjevě
    https://www.youtube.com/watch?...

    Co zbylo z NEJVĚTŠÍHO LETADLA SVĚTA An-225 Mrija? Osobní návštěva letiště Hostomel v Kyjevě
    https://www.youtube.com/watch?...

    • Miroslav
      23:06 26.07.2022

      Ďakujem. Mrija je symbol môjho detstva. Veľmi dobre urobená reportáž

      Ďakujem. Mrija je symbol môjho detstva. Veľmi dobre urobená reportáž

    • Vlcak
      23:18 26.07.2022

      Strašně smutný pohled na krásnou Mriju... :(

      Strašně smutný pohled na krásnou Mriju... :(

  • Pepe81
    22:38 26.07.2022

    Izrael nějak asi nevyhověl fašistům:
    https://topwar.ru/199541-v-mid...

    Izrael nějak asi nevyhověl fašistům:
    https://topwar.ru/199541-v-mid...

    • Knightrider
      00:48 27.07.2022

      Pry Izrael zaujal nekonstruktivni postoj ke speciální operaci :-) To jsou pitomci

      Pry Izrael zaujal nekonstruktivni postoj ke speciální operaci :-) To jsou pitomci

    • yellec
      07:26 27.07.2022

      V květnu vystřelila syrská baterie S-300 ovládaná ruskými poradci na Izraelská letadla. Izrael to teď oficiálně přiznal. ...Zobrazit celý příspěvek

      V květnu vystřelila syrská baterie S-300 ovládaná ruskými poradci na Izraelská letadla. Izrael to teď oficiálně přiznal. https://www.thedrive.com/the-w... Skrýt celý příspěvek

      • LAMP
        13:01 27.07.2022

        Letadla vpadla do prostoru Sýrie, za tohle si zrovna můžou Izraelci sami.

        Letadla vpadla do prostoru Sýrie, za tohle si zrovna můžou Izraelci sami.

        • Badysak
          01:16 28.07.2022

          Když si soused pozve na zahradu kreténa co ti na barák háže molotovy tak sousedovi poděkuješ?

          Když si soused pozve na zahradu kreténa co ti na barák háže molotovy tak sousedovi poděkuješ?

  • Alchen
    22:22 26.07.2022

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Switchblade 300 útok na agenta FSB

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Switchblade 300 útok na agenta FSB

    • sugpa
      22:48 26.07.2022

      Jeden dron - jen jedna eliminace? Selektivní nástroj dobře, co ten Ghost, snad nese aspoň ruční granát pro zvýšení efektivity.

      Jeden dron - jen jedna eliminace? Selektivní nástroj dobře, co ten Ghost, snad nese aspoň ruční granát pro zvýšení efektivity.

      • Cimbi
        22:55 26.07.2022

        1x gruz200, 1x gruz300.

        Další se povaluje zjevně zraněn u zadního kola

        1x gruz200, 1x gruz300.

        Další se povaluje zjevně zraněn u zadního kola

        • sugpa
          23:00 26.07.2022

          A jeden z auta. I tak, na tu slávu okolo dronu jich tam čilých zbylo docela dost. Taky se mi zdá, že vybuchl dost daleko od nich.

          A jeden z auta. I tak, na tu slávu okolo dronu jich tam čilých zbylo docela dost. Taky se mi zdá, že vybuchl dost daleko od nich.

          • Cimbi
            04:25 27.07.2022

            No, ruční granát nenadělá víc škody... Udělá nějakých třeba 50-70 střepin (to je odhad dle různých fotek). S každÿm metrem vzdálenosti od výbuchu rapidně klesá pravděpodobnost, že ...Zobrazit celý příspěvek

            No, ruční granát nenadělá víc škody... Udělá nějakých třeba 50-70 střepin (to je odhad dle různých fotek). S každÿm metrem vzdálenosti od výbuchu rapidně klesá pravděpodobnost, že Tě některá trefí (nemýlím-li se, tak klesá s třetí mocninou vzdálenosti). Dron dopadl cca 2 metry od nejbližšího z nich.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            01:18 28.07.2022

            Dron nedopadl na zem vybuhl ve vzduchu a směrová nálož vymrštila střepiny na cíl jako brokovnice.

            Dron nedopadl na zem vybuhl ve vzduchu a směrová nálož vymrštila střepiny na cíl jako brokovnice.

    • Marlow
      22:49 26.07.2022

      Zajimavy jak na nej vsichni kaslou.

      Zajimavy jak na nej vsichni kaslou.

      • alter01
        07:02 27.07.2022

        A čo by mali robiť ? Všetci sa tam nahrnúť , okukovať , fotiť ? A čakať na ďaľšieho posla smrti ! Tam je každý za seba a až potom za niekoho iného ! Tam je vojna ! Viete vy vôbec ...Zobrazit celý příspěvek

        A čo by mali robiť ? Všetci sa tam nahrnúť , okukovať , fotiť ? A čakať na ďaľšieho posla smrti !
        Tam je každý za seba a až potom za niekoho iného ! Tam je vojna ! Viete vy vôbec čo je vojna ! Konečne je práca pre ženistov /odminovať, kto vie čo viezli , čo priletelo a nevybuchlo / a zdravotníkov ...ak nejakých majú.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        08:21 27.07.2022

        Ten pejsek se zachoval dost realisticky :D

        Ten pejsek se zachoval dost realisticky :D

  • sugpa
    22:17 26.07.2022

    Rusko nasazuje další síly k posílení jižního křídla, uvádí Ukrajina a geolokovaná videa. Ze CNN Vasco Cotovio, Gianluca Mezzofiore, Celine Alkhaldi, Benjamin Brown a Petro ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko nasazuje další síly k posílení jižního křídla, uvádí Ukrajina a geolokovaná videa.
    Ze CNN Vasco Cotovio, Gianluca Mezzofiore, Celine Alkhaldi, Benjamin Brown a Petro Zadorozhnyy

    Ruská armáda nasazuje na své jižní křídlo další síly a posiluje své pozice v Chersonské a Záporožíské oblasti, podle ukrajinských představitelů a videí zveřejněných na sociálních sítích, které CNN geolokalizovala. Analytici naznačují, že tento krok je pravděpodobně pokusit se čelit případné ukrajinské protiofenzívě.

    Několik příspěvků na ukrajinských účtech na sociálních sítích odkazuje na pohyb těžké vojenské techniky na vlacích nebo ucpávání dálnic přes Krymský poloostrov a do Chersonské oblasti. CNN geolokalizovala několik videí natočených v posledních dnech, která ukazují konvoje přejíždějící z Krymu do Chersonu. Další videa ukazovala konvoje směřující na Krym přes Kerč přímo z Krasnodaru v Rusku.

    Mluvčí ukrajinského generálního štábu a ukrajinského operačního velitelství Jih to odmítli komentovat, ale Kancelář ukrajinského prezidenta na Krymu uvedla, že „pohyb vojenské techniky, munice a personálu ruské armády pokračuje po celém území okupovaného Krymu. poloostrov."

    "Každý den se směrem k Džankoi pohybuje asi 50 vagonů s patry ruské vojenské techniky, fronty vojenské techniky jsou zaznamenány také na administrativní hranici s okupovaným Krymem, poblíž osad Armiansk a Krasnoperekopsk," uvedl úřad v prohlášení na Facebooku. Pondělí.
    Analytici naznačují, že tento pohyb těžké techniky by mohl být v očekávání ukrajinské protiofenzívy s cílem pokusit se znovu dobýt Rusy kontrolované oblasti v oblastech Cherson a Záporoží. Ve svém denním hodnocení ruské kampaně v pondělí Institut pro studium války uvedl, že „ruské síly pokračovaly v opevňování svých pozic v Záporoží a Chersonské oblasti v rámci příprav na ukrajinské protiofenzívy“.

    Co říká Rusko: Ruské ministerstvo obrany popřelo, že Moskva rozmístí na Ukrajinu další síly.

    "Řada zahraničních médií šíří nepravdivé informace o údajných mobilizačních aktivitách," uvedlo ministerstvo v úterním prohlášení. „Upozorňujeme na skutečnost, že do vedení speciální vojenské operace je zapojena pouze část ozbrojených sil Ruské federace, jejichž počet je zcela dostatečný ke splnění všech úkolů stanovených vrchním velitelem -Hlavní."

    Zarah Ullah a Uliana Pavlova ze CNN přispěly reportážemi k tomuto příspěvku.Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      22:19 26.07.2022

      https://edition.cnn.com/europe...

      Buď je tam úmyslně lákají nebo tam neplánují skutečně útočit.

      https://edition.cnn.com/europe...

      Buď je tam úmyslně lákají nebo tam neplánují skutečně útočit.

      • Tino
        22:40 26.07.2022

        pravy breh bude napakovany rus po strop...tiez rozmyslam co mozu ua skutocne chciet, preco tahaju rus do cherson a zapoprozia

        pravy breh bude napakovany rus po strop...tiez rozmyslam co mozu ua skutocne chciet, preco tahaju rus do cherson a zapoprozia

        • sugpa
          22:55 26.07.2022

          Je to zvláštní. Pokud chci zaútočit, neinzeruju to v médiích a nebo ano, vytrubuju to a přesvědčím nepřítele, že tomu tak je zvýšenou pozorností na oblast, koncentrací útoků a sil. ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to zvláštní. Pokud chci zaútočit, neinzeruju to v médiích a nebo ano, vytrubuju to a přesvědčím nepřítele, že tomu tak je zvýšenou pozorností na oblast, koncentrací útoků a sil. Vypadá že RU jsou přesvědčeni. Ale proč ... ?Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            23:00 26.07.2022

            Ano, dávalo by nyní smysl, kdyby se ukázalo, že opravdu plánovaná ofenzíva má probíhat řekněme dále na východ. Těším se až uvidíme, jak to teda bylo.

            Ano, dávalo by nyní smysl, kdyby se ukázalo, že opravdu plánovaná ofenzíva má probíhat řekněme dále na východ. Těším se až uvidíme, jak to teda bylo.

          • sugpa
            23:07 26.07.2022

            Mortles: zasmál bych se, kdyby jim dali lekci, kdyby je tak opravdu vytrolili, na rozdíl od jejich "psyops" na záčátku války s nezaútočením a cvičením. Po tom, jak je vyškolili při ...Zobrazit celý příspěvek

            Mortles: zasmál bych se, kdyby jim dali lekci, kdyby je tak opravdu vytrolili, na rozdíl od jejich "psyops" na záčátku války s nezaútočením a cvičením.
            Po tom, jak je vyškolili při ústupu ze Severodoněcku je to klidně možné.Skrýt celý příspěvek

        • peal
          23:02 26.07.2022

          Vyplytvat tam zasoby raket s wolframovyma kulickama, o kterych vsichni doufame ze je maji? Stacilo by par dobre mirenych ran a panika je zarucena, jak se dostat za reku bude ...Zobrazit celý příspěvek

          Vyplytvat tam zasoby raket s wolframovyma kulickama, o kterych vsichni doufame ze je maji? Stacilo by par dobre mirenych ran a panika je zarucena, jak se dostat za reku bude premyslet velka cast vojaku, techniku resit nebudou... No, nechal jsem se trochu unest :)Skrýt celý příspěvek

          • sugpa
            23:22 26.07.2022

            Těžko říct, ty jsme myslím ještě nezaznamenali. Nevím jak přesně daleko vidí oči NATO, ale jih je jim nejblíž, takže situační přehled do detailu zajištěn. (Kdybych se taky nechal ...Zobrazit celý příspěvek

            Těžko říct, ty jsme myslím ještě nezaznamenali. Nevím jak přesně daleko vidí oči NATO, ale jih je jim nejblíž, takže situační přehled do detailu zajištěn. (Kdybych se taky nechal unést: tak je tam nalákají a odpálí za nimi Kerčský most:)Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            04:32 27.07.2022

            Tady někdo psal, že Britové slïbili s M270 poslat i M31 s alternative warhead. Takže by dávalo smysl je nahňoucat na malý prostor a ten pak pokrapit z těch "brokovnic". Ale osobně ...Zobrazit celý příspěvek

            Tady někdo psal, že Britové slïbili s M270 poslat i M31 s alternative warhead. Takže by dávalo smysl je nahňoucat na malý prostor a ten pak pokrapit z těch "brokovnic".

            Ale osobně si už chvíli myslím, že na jihu jen využijou koncentraci vojsk k jejich opotřebovávání dělostřelectvem a zaútočí úplně jinde, kde díky přesunům na jih Rusák oslabil.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          23:13 26.07.2022

          Z celej východnej Ukrajiny sú hlásené kolóny ruských vojenských vozidiel smerujúce na juh. Tam sa zrejme asi aj rozhodne ako sa bude vyvíjať celá vojna. Ak uspeje Ukrajina, Rus sa ...Zobrazit celý příspěvek

          Z celej východnej Ukrajiny sú hlásené kolóny ruských vojenských vozidiel smerujúce na juh. Tam sa zrejme asi aj rozhodne ako sa bude vyvíjať celá vojna. Ak uspeje Ukrajina, Rus sa zrejme bude musieť zabetónovať vo svojich pozíciách aby udržali aspoň to čo majú. Naopak, ak to Rusko prelomí, potiahne na Mykolajev a Odessu a od severu sa odváži aj Bielorusko, môže to znamenať aj postupné obkľúčenie Ukrajiny a totálnu blokádu ktorá môže Ukrajinu úplne zahubiť.Skrýt celý příspěvek

          • sugpa
            23:47 26.07.2022

            Tak to zrovna vypadá, že asi ten průlom a postup RU už vyřešili, není most není postup, (ani ústup). Uvidíme.

            Tak to zrovna vypadá, že asi ten průlom a postup RU už vyřešili, není most není postup, (ani ústup). Uvidíme.

          • Miroslav
            23:52 26.07.2022

            Zase nejak nepredpokladám, že s tým, Rusi nepočítali keď ten most ostreľujú už nejaký čas. Budú musieť postaviť nejaký pontón, a možno hneď niekoľko... Teraz som si to premeriaval ...Zobrazit celý příspěvek

            Zase nejak nepredpokladám, že s tým, Rusi nepočítali keď ten most ostreľujú už nejaký čas. Budú musieť postaviť nejaký pontón, a možno hneď niekoľko... Teraz som si to premeriaval v Liveuamap. Na niektorých miestach to nie je až tak široké. Nebudú to mať ľahké, ale ani nie nemožné.Skrýt celý příspěvek

          • sugpa
            00:06 27.07.2022

            A další věc je letní sucho, bude to ještě užší. Nicméně UA to má jednak v dostřelu a z pontonů už mají trauma a pak do té doby se to pohýbá na západním břehu, logistika bude ...Zobrazit celý příspěvek

            A další věc je letní sucho, bude to ještě užší.
            Nicméně UA to má jednak v dostřelu a z pontonů už mají trauma a pak do té doby se to pohýbá na západním břehu, logistika bude zatraceně daleko.
            Jedno pole ale nic neznamená, nejsem stavař, ale dá se to určitě provizorně překlenout, ale bude to ve stálém ohrožení.Skrýt celý příspěvek

          • DanCZer
            09:23 27.07.2022

            @Sugpa - podívej se do Google maps na to, o jakou řeku jde - i když bude sucho, tak hladina klesne, ale na šířku řeky to bude mít minimální vliv - místo 700m bude mít šířku třeba ...Zobrazit celý příspěvek

            @Sugpa - podívej se do Google maps na to, o jakou řeku jde - i když bude sucho, tak hladina klesne, ale na šířku řeky to bude mít minimální vliv - místo 700m bude mít šířku třeba 680m. To není nějaká vysychající říčka, ale celkem masivní tok. A stavět a obsluhovat pontonový most dlouhý přes půl kilometru taky není sranda. Nemluvě o faktu, že pontonový most je jednosměrný, takže přeprava přes něj je omezená...Skrýt celý příspěvek

          • sugpa
            11:15 27.07.2022

            DanCZer: Google maps zachycuje nějaký stav v nějakém ročním období a nic neřiká o skutečné šířce, hloubce a průtoku. Záleží na zvoleném místě a ročním období, hydrogeologických ...Zobrazit celý příspěvek

            DanCZer: Google maps zachycuje nějaký stav v nějakém ročním období a nic neřiká o skutečné šířce, hloubce a průtoku. Záleží na zvoleném místě a ročním období, hydrogeologických podmínkách profilu průtoku řeky, atd., proto vaše tvrzení o 20 m je jen dohad. Roční období, podívejte se na Labe nebo Vltavu v srpnu a pak na Googe maps, navíc za stávajících horkých klimatických podmínek, které jsou obdobné na i Ukrajině. Konečně, nahoře mají v rukou kohoutky od přehrady, takže si podmínky mohou i upravit.
            O tom, že stavět dlouhý ponton není úplná sranda nepochybuji, a který bude pod dostřelem, rozhodně jim ty lapálie přeji.Skrýt celý příspěvek

  • Alchen
    22:14 26.07.2022
    • StatusQuo
      22:19 26.07.2022

      V komentářích píšou mínus antonovský most. Ráno uvidíme.

      V komentářích píšou mínus antonovský most. Ráno uvidíme.

      • Alchen
        22:25 26.07.2022

        Vyzerá to na útok stíhačkami na most. Že by snaha o celkové zrušenie mosta útokmi na piliere? Bodaj by ten most padol

        Vyzerá to na útok stíhačkami na most. Že by snaha o celkové zrušenie mosta útokmi na piliere? Bodaj by ten most padol

        • StatusQuo
          22:40 26.07.2022

          Ukr telegram kanály jsou toho plné. Přílet raket, stíhačky, palba ruské PVO. Podle předběžných informací je most zničen ale zatím není žádný vizuální důkaz. Tyhle drby žijou ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukr telegram kanály jsou toho plné. Přílet raket, stíhačky, palba ruské PVO. Podle předběžných informací je most zničen ale zatím není žádný vizuální důkaz. Tyhle drby žijou vlastním životem. Zítra budeme moudřejší.Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      23:17 26.07.2022

      https://twitter.com/bayraktar_...

      Žeby bol raz jeden most a už nie je?

      https://twitter.com/bayraktar_...

      Žeby bol raz jeden most a už nie je?

  • jj284b
    22:10 26.07.2022

    offtopic, no toto bol asi posledny dobry republikansky prezident...

    https://mobile.twitter.com/ILo...

    offtopic, no toto bol asi posledny dobry republikansky prezident...

    https://mobile.twitter.com/ILo...

    • Blejk
      22:34 26.07.2022

      Ješťě jeho následovník G.H.W.Bush byl dobrej.

      Ješťě jeho následovník G.H.W.Bush byl dobrej.

  • Pepe81
    21:34 26.07.2022

    Dobrý večer.
    Nevím, jestli tady bylo. Identifikace Strelkova:
    https://www.bellingcat.com/new...

    Dobrý večer.
    Nevím, jestli tady bylo. Identifikace Strelkova:
    https://www.bellingcat.com/new...

    • sugpa
      21:46 26.07.2022

      Dobrý večer. Bylo.

      Dobrý večer. Bylo.

      • Pepe81
        21:59 26.07.2022

        Snažím se číst vše, ale uniklo mi.

        Snažím se číst vše, ale uniklo mi.

  • McCoolie16
    21:05 26.07.2022

    A opet jeden prehled prevzaty z FB. Železná pěst ukrajinských sil – vybavení a organizace ukrajinských tankových vojsk Tanková vojska Ukrajiny jsou hlavní údernou silou ...Zobrazit celý příspěvek

    A opet jeden prehled prevzaty z FB.

    Železná pěst ukrajinských sil – vybavení a organizace ukrajinských tankových vojsk

    Tanková vojska Ukrajiny jsou hlavní údernou silou Ukrajinských pozemních sil. Jsou využívány především v součinnosti s mechanizovanou a motorizovanou pěchotou silami v klíčových oblastech a plní jak ofenzivní, tak defenzivní úkoly. V obraně mají za úkol podporu ostatních typů vojsk při odrážení nepřátelského útoku a rozvíjení protiútoků. V útoku mají tanková vojska za úkol prorazit nepřátelskou frontovou linii, rozvinout útok a odrazit případné nepřátelské protiútoky. Od vypuknutí plnohodnotné války na Ukrajině obě strany konfliktu ukázaly, že pokud jsou tankové síly na bojišti využívány správně, s účinným průzkumem a dostatečnou podporou pěchoty, jsou na moderním bojišti nepostradatelné. Tento článek si klade za cíl popsat organizaci a vybavení tankových sil Ukrajiny, která má jakožto dědic Sovětského svazu tankové síly postavené na podobném základě jako Rusové. I přesto šel vývoj tanků na Ukrajině trochu jinou cestou, než ten v Rusku a to i u typů, které využívají oba státy.

    V období let 2014 až 2018 se v ozbrojených silách Ukrajiny dodatečně zformovala řada tankových jednotek a to včetně záložních tankových brigád. Celkem bylo ozbrojeným silám za toto období dodáno více než 500 tanků. Tankové roty ve výsadkových útočných brigádách ozbrojených sil Ukrajiny se začaly formovat v roce 2015, jejich vyzbrojování pokračovala až do roku 2017. Posilování tankových formací uvnitř mechanizovaných a motorizovaných brigád průběžně pokračovalo až do ruské invaze v únoru 2022. V únoru 2022 měly ukrajinské síly k dispozici něco kolem 800 tanků T-64BV/ T-64BV Obr. 2017/ T-64BM rozdělené mezi tankové a mechanizované brigády, přibližně 140 tanků T-72AMT/ T-72B1/ T-72AV, které používaly převážně rezervní tankové brigády a asi 90 tanků T-80BV rozdělené mezi dvě brigády námořní pěchoty a tankové roty ukrajinských výsadkových sil. Kromě toho mají ukrajinské síly přibližně 1 000 tanků v záloze, které jsou však ve skladech od pádu Sovětského svazu a není možné je použít bez předchozí komplexní údržby.

    Obecně se dá říci, že Ukrajina využívá tři základní typy tanků: T-64/T-72/T-80. Hlavním typem tanku, kterým ozbrojené síly Ukrajiny disponují je T-64BV a jeho následné modernizace T-64BV Obr. 2017. Před rokem 2014 vlastnila Ukrajina přibližně 600 kusů tanku T-64BV. Ten vznikl zvýšením celkové pancéřové ochrany a přidáním reaktivního pancéřování Kontakt-1 na tank T-64B. Verze T-64BV Obr. 2017 pak vznikla výměnou Kontaktu-1 za reaktivní pancéřování „Niž“, nového systému řízení palby, termální kamery, satelitní navigace SN-4215 a digitálního rádia Motorola Lybid K-2RB. Tank jako takový nicméně nedosahuje kvalit moderních ruských variant tanků T-80/T-90, které oproti němu mají výhodu v lepší optice i v celkovém pancéřování. Ovšem s přihlédnutím k faktu, že ruské ozbrojené síly ve válce stále používají velké množství starších verzí T-72 a T-80, nejsou výhody T-64BV zanedbatelné. Do zahájení „speciální operace“ bylo na verzi T-64BV Obr. 2017 upraveno přibližně 200 tanků.

    Dalším ukrajinským vylepšením tanku T-64B je verze T-64BM. Tyto modernizace jsou ve skutečnosti dvě, T-64BM1 a T-64BM2, které se však od sebe liší jen v drobnostech. Původní motor byl vyměněn za nový 6TD -1 s výkonem 1000 koňských sil a byl nainstalován nový 125mm kanón KBA3 schopný střílet řízené protitankové rakety. Dále byl vylepšen systém řízení střelby tanku a do verze T-64BM2 bylo nainstalováno nové komunikační zařízení. Tanky T-64BM1 byly určeny pro vývoz, ale například várka, kterou Ukrajinci vyráběli pro Kongo, byla po začátku „speciální operace“ zařazena do výzbroje ozbrojených sil Ukrajiny. S ruskou invazí přestaly ukrajinské tankové továrny vylepšovat T-64B na verzi T-64BM a plně se zaměřily na produkci verze T-64BV Obr. 2017, která je levnější a méně časově náročná na úpravu.

    Druhým nejpoužívanějším tankem ve výzbroji ukrajinských ozbrojených sil je tank T-72. Tento typ tanku byl na Ukrajině před rokem 2014 prakticky jen ve skladech a konflikt na východě Ukrajiny tak přinesl jeho znovuzařazení do výzbroje. Ukrajinci reaktivovali nemalé množství T-72A/AV, T-72B1/B a nedávno dostali od Polska a České republiky T-72M1/M1R, takže se nyní se jedná o nejpočetnější typ tanku v ukrajinském arzenálu. Jako u T-64 i u T-72 začaly ukrajinské ozbrojené síly s vylepšováním, které měli k dispozici. Nejpočetnější vylepšená verze v ukrajinské výzbroji je T-72AMT, která má nový motor s 850 koňskými silami, zlepšenou pancéřovou ochranu včetně reaktivního pancéřování „Niž“ a schopností pálit řízené rakety Kombat z kanónu. Další nasazenou verzi představuje T-72UMG, která byla nabízena pro vývoz, a bylo jí vyrobeno jen několik kusů. Tanky T-72 používají převážně rezervní vojenské útvary ozbrojených sil Ukrajiny.

    Nejméně zastoupeným tankem ve výzbroji ozbrojených sil Ukrajiny je tank T-80. V ukrajinské výzbroji je nejpočetněji zastoupen typ T-80BV a menší množství starších T-80B. Je třeba podotknout, že se od začátku války počet ukrajinských T-80 značně rozšířil díky tomu, že obránci ukořistili přibližně 64 kusů různých variant T-80 a z toho 16 kusů nejnovější ruské verze T-80BVM od ustupujících ruských jednotek. Zajímavostí je, že před válkou byly ukrajinské T-80 používány výhradně dvěma brigádami námořní pěchoty a pěti výsadkovými brigádami. Těsně před rozpadem Sovětského svazu byla vyvinuta verze T-80UD s dieselovým motorem 6TD místo turbíny. Těchto přibližně 300 tanků T-80UD ukrajinské síly nepřijaly do výzbroje a byly prodány zahraničním zájemcům. Na jejich základě ale vyvinuli Ukrajinci tank T-84, který má novou svařovanou věž, motor 6TD-2 o výkonu 1200 koní, reaktivní pancéřování Kontakt-5, systém aktivní ochrany Štora a nové kamery se schopností termovize. Nový tank měl množství dětských nemocí, které se nikdy nepodařilo úplně vyřešit, a proto bylo přibližně 6 vyrobených kusů záhy převedeno k výcvikovým jednotkám. Po ruské invazi byly T-84 narychlo začleněny to 14. nezávislé mechanizované brigády se kterou se účastní bojů na východě Ukrajiny.

    V průběhu současných bojů se i přes ztráty díky dodávkám ze Západu a ukořistěným ruským strojům tankový inventář ukrajinských ozbrojených sil rozrostl o minimálně 254 původně ruských tanků a přibližně 300 tanků T-72 dodaných od partnerů ze zemí na západě. Přestože máme obrazovou dokumentaci pro 254 ukořistěných ruských tanků a dá se tedy počítat, že celkové číslo ukořistěných tanků bude o přibližně 20% více, je si však třeba uvědomit, že ne všechny budou začleněny do ukrajinského tankového sboru. Pěkným příkladem využití ukořistěných tanků je 93. mechanizovaná brigáda, která v průběhu obrany Charkova ukořistila nemalé množství T-80 od ruské 4. gardové tankové divize a 200. samostatné motostřelecké brigády. Tyto dvě divize u Charkova ztratily přes 60 tanků T-80BV/BVM/U/UK. Ukrajinští tankisté si pochvalují hlavně moderní tanky T-80BVM, které kromě spotřeby pohonných hmot překonávají všechny typy tanků na ukrajinském bojišti. Další ukořistěné tanky T-80 byly viděny u dobrovolnické jednotky Kraken a příslušníci Azovu používají minimálně jednu ukořistěnou T-90A. využívají Mezi další typy tanků, které se ukrajinským ozbrojeným silám podařilo ukořistit patří T-64BV/ T-72A/ T-72AV/ T-72B/ T-72B Obr. 1989/ T-72BA/ T-72B3 a T-72B3 Obr. 2016.

    Státy NATO také dodaly ukrajinským ozbrojeným silám relativně velké množství tanků T-72M1. Nejvýznamnějším přispěvatelem je v tomto směru Polsko, které dodalo přes 200 tanků T-72M1/ T-72M1R, přibližně čtyřicítkou tanků T-72M1 přispěla Česká republika a nespecifikované množství T-72 předaly soukromé firmy. Je třeba si říci, že T-72M1 není špičkový tank, jedná se o základní verzi vývozního modelu ze 70. let. Poměrně lépe je na tom T-72M1R, která má modernizovaný systém řízení palby, novou termální kameru a modernější komunikační prostředky. Před odesláním na frontu jsou na tyto tanky navařovány kostky reaktivního pancíře, které dodává Česká republika. Instalace reaktivního pancéřování na T72M1 zabere jednomu svářeči přibližně dva dny. Ukrajinský tankový sbor pomocí těchto tanků zformoval tankové prapory, čety a roty záložních mechanizovaných a motorizovaných brigád a T-72 využívá i záložní 5. tanková brigáda. Ač není bojová hodnota dodaných T-72 největší, více než uspokojivě se vyrovnají starším typům tankům používaným ruskými ozbrojenými silami.

    Ukrajinské tankové síly jsou členěny do pěti tankových brigád. Z nich jsou dvě aktivní a tři rezervní a k nim je třeba přičíst ještě jeden samostatný tankový prapor. Tankové brigády mají každá tři prapory a jedná se o 1. a 17. samostatnou tankovou brigádu, 3., 4., 5. rezervní tankovou brigádu a 12. samostatný tankový prapor. Mechanizované brigády ukrajinských ozbrojených sil disponují každá jedním tankovým praporem a jedná se o 14., 24., 28., 30., 53., 54., 72., 92., 93. mechanizovanou brigádu, 63. a 66. rezervní mechanizovanou brigádu. Jeden tankový prapor pak mají kromě mechanizovaných brigád i 10. a 128. horská útočná brigáda a nově vzniklá 61., 68., a 71., brigáda polních myslivců. Motorizované brigády ozbrojených sil Ukrajiny mají každá jednu tankovou rotu a jedná se o 56., 57., 58. a 59. motorizovanou brigádu. Jednu tankovou rotu mají i 25., 45., 46., 79., 80. a 95. výsadková útočná brigáda, 35. a 36. brigáda námořní pěchoty mají každá jeden tankový prapor. Brigády ukrajinské národní gardy mají také každá tankový prapor.

    Různé typy tanků jsou pak v rámci Ozbrojených sil Ukrajiny rozděleny následujícím způsobem: Tankové brigády jsou vyzbrojeny převážně tanky T-64BV a T-64BM, pro mechanizované a horské útvary platí, že jsou vyzbrojené zejména tanky T-64BV. Motorizované brigády byly ještě v roce 2014 vybaveny tanky T-64BV, kvůli ztrátám za posledních 8 let, ale přešly na typ T-72. Výsadkáři a námořní pěchota mají ve své výzbroji převážně tanky typu T-80. Jednotky národní gardy Ukrajiny jsou vyzbrojeny kombinací tanků T-64BV a různých variant T-72. Než budeme hovořit o podrobné organizaci tankových rot a čet, je třeba poukázat na to, že jak válka postupuje, ztráty se zvyšují a jednotky se reorganizují. Organizace a vybavenost, kterou zde zmiňujeme, bude v budoucnu nevyhnutelně revidována a reorganizována. Už dnes je jasné, že bude potřeba po válce vyměnit tanky T-64, kterých moc nezbude a už dnes jsou soustředěny prakticky jen v tankových brigádách. Všechny nově formované rezervní jednotky vznikají na „importovaných“ T-72.

    Nejmenší tankovou jednotkou je, jako v ostatních armádách, četa skládající se ze čtyř tanků. Vzhledem k tomu, že všechny hlavní bojové tanky sovětské tankové školy mají automatické nabíjení, je v každém tanku pouze velitel, řidič a střelec. Jedna ukrajinská tanková četa tak má 12 lidí. Naproti tomu ruská četa disponuje pouze třemi stroji respektive 9 tankisty, což pro Rusy znamená nevýhodu, neboť to například po ztrátě jediného tanku výrazně omezuje její útočné schopnosti. Další výhodou ukrajinské organizace je to, že se dá čtyřčlenná četa rozdělit na dvě skupiny po dvou tancích, které se navzájem kryjí a díky tomu dokáží kontrolovat podstatně větší oblast, než četa o třech tancích. Není bez zajímavosti, že v 80. letech měla tanková četa v sovětském motostřeleckém pluku čtyři tanky, protože podle sovětské doktríny byla motorizovaná pěchota odpovědná za útočné operace a potřebovala jak větší palebnou sílu, tak musela vydržet větší ztráty. Oproti tomu sovětské tankové síly měly za úkol konsolidovat průlom do nepřátelské obranné linie, a proto stačily pouze tři tanky.

    Ukrajinská tanková rota pak má dohromady 13 tanků a skládá se ze tří tankových čet a velitelského tanku. Tři tankové roty pak tvoří tankový prapor, který má celkem 40 tanků. Tankový prapor má pod sebou průzkumnou četu vybavenou vozidly BRM-1K, četu protiletadlových zbraní, ženijní četu, zdravotnickou skupinu, spojovací četu a logistickou rotu. A nakonec tři tankové prapory tvoří jednu tankovou brigádu a na úrovni brigády je složení ukrajinské tankové síly ještě mnohem bohatší. Obecně lze říci, že kromě tří tankových praporů s celkovým počtem 120 tanků bude mít velitelství brigády také navíc mechanizovaný prapor vybavený obrněnými transportéry BVP-1/BVP-2, brigádní dělostřeleckou skupinu vyzbrojenou samohybnými houfnicemi, protiletadlový prapor, průzkumnou rotu, rotu odstřelovačů, ženijní rotu, rotu technické podpory, logistický prapor, rotu elektronického a rádiového boje, zdravotní skupinu a četu vojenské policie. Je třeba říci, že z hlediska zřízení na úrovni brigády jsou ukrajinské tankové síly stále velmi podobné ruské armádě.

    Autor: /ZS/
    Editor: /PH/, /JT/ a /AB/Skrýt celý příspěvek

    • StatusQuo
      21:27 26.07.2022

      Zajímavé bude sledovat situaci po válce. Pořídí si západní tanky a zahodí věkéré svoje know-how co se týče sovětské tankové školy nebo si ponechají Sovětské tanky jako základ pro ...Zobrazit celý příspěvek

      Zajímavé bude sledovat situaci po válce. Pořídí si západní tanky a zahodí věkéré svoje know-how co se týče sovětské tankové školy nebo si ponechají Sovětské tanky jako základ pro svoje vojska? Nebo to bude nějakej kočko-pes kde kdy budou nakupovat západní tanky a zároveň sami vyrábět Sovětské?Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        22:03 26.07.2022

        Podla mna do toho pojdu naplno s Poliakmi... K2UA pre Ukrajinske ozbrojene sily...

        Podla mna do toho pojdu naplno s Poliakmi... K2UA pre Ukrajinske ozbrojene sily...

        • Auron
          22:11 26.07.2022

          Něco mi říká že se jim nebude chtít nakupovat z ruska

          Něco mi říká že se jim nebude chtít nakupovat z ruska

      • Standa
        22:37 26.07.2022

        Veškeré jejich know how zdaleka nedosahuje kvalit nových západních nebo modernizovaných konstrukcí. Pro ně by bylo nejlepší se spojit s Polskem a pořídit K2 s vylepšeným pancířem a ...Zobrazit celý příspěvek

        Veškeré jejich know how zdaleka nedosahuje kvalit nových západních nebo modernizovaných konstrukcí. Pro ně by bylo nejlepší se spojit s Polskem a pořídit K2 s vylepšeným pancířem a pokud by to bylo možné a asi chápu Poláky, tak i M1A2 Sep3 pro čistě obranné účely v aglomeracích (z kraje města odstřelovat na dálku protivníka). K2 by se díky lepšímu poměru výkonu a hmotnosti mohl prohánět po pláních......I když je otázka, zda nárůst hmotnosti nepošle K2 za M1A2. Mně se vcelku líbí myšlenka mít M1A2 jako Tigra a K2 jako Panthera.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          07:39 27.07.2022

          Pěchotní a křižníkové tanky znovu na scéně :-) .

          Pěchotní a křižníkové tanky znovu na scéně :-) .

        • Badysak
          01:22 28.07.2022

          Panter měl mnohem lepší pancíř než Tigr to, že je dále vyráběli byla stejná blbost jako, že nezatrhli Porschemu dostavbu Ferdinandů. Pro nás dobře.

          Panter měl mnohem lepší pancíř než Tigr to, že je dále vyráběli byla stejná blbost jako, že nezatrhli Porschemu dostavbu Ferdinandů. Pro nás dobře.

      • DanCZer
        09:39 27.07.2022

        Část produkce bude postižena zničenou infrastrukturou. Provozovat budou jak starou techniku, tak i novou a ta nová bude postupně vytlačovat tu starou. Těžko budou mít na kompletní ...Zobrazit celý příspěvek

        Část produkce bude postižena zničenou infrastrukturou. Provozovat budou jak starou techniku, tak i novou a ta nová bude postupně vytlačovat tu starou. Těžko budou mít na kompletní přezbrojení a současně bude stále více lidi vycvičeno pro novou techniku. Ještě je možnost třetí - vlastní vývoj - na to mají taky lidi (resp. měli) a je otázka, jak moc válka zasáhne do těchto jejich lidských zdrojů. Nemyslím si, že by vymýšleli zcela novou konstrukci, ale mohou pořídit licenci na podvozek a vyvinout vlastní věž apod.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    20:46 26.07.2022

    Ukraineinfo - CZ Britský ex-premiér Boris Johnson udělil prezidentu Zelenskému Cenu Winstona Churchilla. Citace Downing Street: "Premiér Boris Johnson dnes předal prezidentovi ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    Britský ex-premiér Boris Johnson udělil prezidentu Zelenskému Cenu Winstona Churchilla.
    Citace Downing Street:
    "Premiér Boris Johnson dnes předal prezidentovi Zelenskému
    cenu Sira Winstona Churchilla za vedení, za neuvěřitelnou odvahu, vzdor a důstojnost tváří v tvář barbarské invazi Putina.
    Spojené království bude vždy s Ukrajinou"
    Zelenskyj reagoval na ocenění a poznamenal, že to pro něj byla "mimořádná čest":
    "Tato odměna by nebyla možná, kdyby celý ukrajinský lid nepovstal, aby bránil svobodu před tyranií, která se nás snaží přivést zpět k nejhoršímu.
    Ukrajina a celá Evropa budou vždy vzpomínat na ty, kteří bez váhání přišli na pomoc našemu lidu a samotné myšlence svobody.
    Demokracie světa jsou schopny zastavit jakoukoli tyranii. Jsme schopni zastavit jakékoli zlo, které ohrožuje naši svobodu. K tomu může stačit pouze společné vedení celého svobodného světa."Skrýt celý příspěvek

    • Dash80
      21:18 26.07.2022

      Sláva Ukrajine!

      Sláva Ukrajine!

  • Poly
    20:45 26.07.2022

    Není nad kvalitní ...Zobrazit celý příspěvek

    Není nad kvalitní policii...

    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

  • starej
    20:18 26.07.2022

    Mel jsem takovy depresivni pokec se znamym od ACR. Moc neveri ze to UA ustoji, rusaku je proste mnoga, sice stary kramy ale kdyz se na tebe hrne x desitek starejch kramu tak je ...Zobrazit celý příspěvek

    Mel jsem takovy depresivni pokec se znamym od ACR.
    Moc neveri ze to UA ustoji, rusaku je proste mnoga, sice stary kramy ale kdyz se na tebe hrne x desitek starejch kramu tak je stejne musis rozbit. A sotva rozbijes x desitek kramu, upeces posadky a spotrebujes na to cca 20% zasob strel/naboju, tak se zpoza kopce nahrne druhej den dalsich x desitek starejch kramu a v nich tupy posadky kterejm je jedno ze jejich predchudci jsou zpeceny pod jejich pasama a ze oni taky brzo pujdou na chuj.
    A zhusta pyskoval, a ja s nim ted souhlasim, ze 24xF35 je super vec a urcite koupit, jenže za 5-7let. kdy budou snad v provozu muze bejt pozde. Klidne nabrat tech 14 Gripenu darem a rychle koupit dalsich 12 at jsou co nejdriv dve letky nadzvuku. Nejlepe do roka.
    A z germanu vyrazit min 30Leosu a dalsich 90 objednat.
    Protoze rusak se rozhodl valcit a neprestane dokud nedostane dusledne pres hubu.
    No byl dost rozjetej a ukecanej. Ale z CV90tek mel uprimnou radost. Bal se Lynxe :-DSkrýt celý příspěvek

    • Poly
      20:27 26.07.2022

      Gripeny budeme mít do zavádění F-35 tak jak tak. Žádný dar se prozatím nekoná. Sliby nejsou nabídkou. Do roka bude kulové. To "zadarmo" by se konalo jen kdyby jsme objednali éčka. ...Zobrazit celý příspěvek

      Gripeny budeme mít do zavádění F-35 tak jak tak. Žádný dar se prozatím nekoná. Sliby nejsou nabídkou.
      Do roka bude kulové. To "zadarmo" by se konalo jen kdyby jsme objednali éčka. Jelikož ty existují prozatím virtuálně s výbavou "bude bude" máme s dodávkou utrum.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      20:31 26.07.2022

      Co na to říci? No jedině to, že zase něco říkal známý, kolega, nebo franta v hospodě. Takže k tomu řeknu jen: ,,A co já stím?"

      Co na to říci? No jedině to, že zase něco říkal známý, kolega, nebo franta v hospodě. Takže k tomu řeknu jen: ,,A co já stím?"

      • ggtt
        22:51 26.07.2022

        Jeho prispevok mi pride hodnotnejsi, ako vase osocenie.

        Jeho prispevok mi pride hodnotnejsi, ako vase osocenie.

        • sgaba
          08:05 27.07.2022

          A co já stím?

          A co já stím?

          • LAMP
            13:04 27.07.2022

            A co já s tímhle?

            A co já s tímhle?

    • Upgrade
      20:32 26.07.2022

      - Ukrajincov je tiez mnogo. - Skor ci neskor im ta technika zacne dochadzat. - Rusky priemysel sa nemoze zapadnemu rovnat ani vo sne, 15-milionove Cesko-Slovensko vyrobi rocne ...Zobrazit celý příspěvek

      - Ukrajincov je tiez mnogo.

      - Skor ci neskor im ta technika zacne dochadzat.

      - Rusky priemysel sa nemoze zapadnemu rovnat ani vo sne, 15-milionove Cesko-Slovensko vyrobi rocne viac osobnych aut ako 150-milionove Rusko.

      - Technologicka prevaha to nakoniec rozhodne. Toto malo komu dochadza, aky rozhodujuci fator to dokaze byt. Ked postavite proti sebe v sachu dva pocitace a jeden bude 100-krat vykonnejsi, tak vysledny sumar vyhier nebude 1:100 ale 0:nekonecno.

      Pokial staty ktore Ukrajinu podporuju, ju budu podporovat aj nadalej, tak to Rusi prehrajuSkrýt celý příspěvek

      • Mortles
        21:07 26.07.2022

        Ad docházení techniky. Zcela hloupé řádové výpočty ode mě, jenom abychom si uvědomili, o jakých horizontech mluvíme. Řekněme, že Rusové mají funkčních uloženek všeho cca 20 tisíc. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ad docházení techniky. Zcela hloupé řádové výpočty ode mě, jenom abychom si uvědomili, o jakých horizontech mluvíme. Řekněme, že Rusové mají funkčních uloženek všeho cca 20 tisíc. Momentálně ztratili řekněme 8000 tisíc s tím že Oryx postihuje polovinu ztrát. To znamená, že můžou tímhle stylem bojovat ještě další rok, zcela řádově. To také znamená, že ještě další rok bude muset Ukrajina snášet stejné ztráty jako nyní a západ je bude muset nahrazovat. Jinak žádná opotřebovávací taktika nepomůže. A tentokrát to bude muset být z Lend Leasu a novovýroby, vyrábí se už ty stroje pro Ukrajinu? Já doufám, že ano.

        Rusko může mít naprosto nulovou spotřební výrobu, ale vojenská výroba má dost velkou kapacitu. Jsou ČR-SK či Polsko schopné na Ukrajinu dodávat tolik materiálu kolik si doma vyrobí Rusko? Tady bych byl dost skeptický, prostě říct, že jedna strana má všeobecně průmyslovou výrobu a druhá ne je trochu porovnávání špatných metrik.

        Technologická převaha je významná, ale zároveň množství má občas také význam. Navíc, v kterých kategoriích Kyjev obdržel opravdu technologicky nadřazené platformy? Jenom HIMARS? Patnáct PzH2000 a 18 Caesarů, řekněme?

        Prostě není to jenom "ti kteří podporují podporují dostatečně" ale je třeba opravdu masivně zvednout objem podpory pokud chceme aby ta válka skončila nějak rozumně, jinak se to bude táhnout dál a dál.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          22:12 26.07.2022

          Ano, máš pravdu, Rusko může pokračovat, dokud nespotřebuje zásoby. Ale nové dodávky má Ukrajina lepší. Rusko je na tom jako Japonsko za WWII. Výchozí sìla vyšší, ale schopnost ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, máš pravdu, Rusko může pokračovat, dokud nespotřebuje zásoby.

          Ale nové dodávky má Ukrajina lepší. Rusko je na tom jako Japonsko za WWII. Výchozí sìla vyšší, ale schopnost nahrazovat ztráty a budocat nové síly mnohem nižší. Jamamoto tehdy sliboval, že s USA dokáže držet krok jeden rok. A trefil se přesně. Tipuji, žs Rusko na tom dneska není lépe, spíš hůř. Ještě chvíli bude mít navrch, pak to bude nejakou dobu plichta a pak začne ztrácet.Skrýt celý příspěvek

          • Phantomiux
            23:07 26.07.2022

            Upresním Jamamota - on sľuboval len pol roka. Ich loďstvo bolo silnejšie a chcel rozhodnúť vojnu jednou veľkou bitkou pri Midway. Akurát Američania mali prelomené japonské ...Zobrazit celý příspěvek

            Upresním Jamamota - on sľuboval len pol roka. Ich loďstvo bolo silnejšie a chcel rozhodnúť vojnu jednou veľkou bitkou pri Midway. Akurát Američania mali prelomené japonské šifrovanie a presne sa vedeli pripraviť. Síce im dosť pomohlo aj šťastie, ale výsledok bitky bol taký, že Japonci stratili 4 lietadlové lode, čo už do konca vojny nedokázali nahradiť.

            Následne už rozhodovala čistá sila priemyslu...Skrýt celý příspěvek

        • HumInt
          22:23 26.07.2022

          Ku každému kusu vojenskej techniky potrebuje Rusko aj zaškolenú obsluhu. Tu má Rusko úzke hrdlo, Ukrajina vďaka pomoci Západu môže súčasne a kvalitne školiť tisíce ...Zobrazit celý příspěvek

          Ku každému kusu vojenskej techniky potrebuje Rusko aj zaškolenú obsluhu. Tu má Rusko úzke hrdlo, Ukrajina vďaka pomoci Západu môže súčasne a kvalitne školiť tisíce vojakov.

          Technika bez munície (a logistiky) nemá zmysel. Ukrajine stačí ničiť muničné sklady a ruskú logistiku.

          Počty kusov techniky má zmysel porovnávať pri porovnateľných parametroch a spôsobe boja. Pokiaľ má Ukrajina zásadnú technologickú a organizačnú prevahu (presná munícia, prieskum, agilita), nemusí ruské počty kusov techniky riešiť.Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      20:35 26.07.2022

      Tak mnogo jich bylo u kyjeva a kde sou teď?

      Tak mnogo jich bylo u kyjeva a kde sou teď?

    • HumInt
      20:35 26.07.2022

      Lend Lease Act začne platiť až na jeseň. To, čo vidíme aktuálne na Ukrajine, je len úvod.

      Lend Lease Act začne platiť až na jeseň. To, čo vidíme aktuálne na Ukrajine, je len úvod.

    • Kanaďan
      20:50 26.07.2022

      Jeden rozměr těch nálad u AČR pramení jednak z malého počtu našich vojáků, dále z prehistorického a nedostatečně početního inventáře AČR(KVH AČR :-( ). Mozek vojáka, co ví, že máme ...Zobrazit celý příspěvek

      Jeden rozměr těch nálad u AČR pramení jednak z malého počtu našich vojáků, dále z prehistorického a nedostatečně početního inventáře AČR(KVH AČR :-( ). Mozek vojáka, co ví, že máme cca5 000 bojařů, někdy "blbě" bere počty , co se teď rubou na Ukrajině. btw. jsem v AČR u té chudší brigády :-/Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        21:13 26.07.2022

        Ta "chudší" brigáda teď dostane investici která z ní udělá rozhodně tu bohatší.

        Ta "chudší" brigáda teď dostane investici která z ní udělá rozhodně tu bohatší.

        • Rošťák
          21:47 26.07.2022

          ještě nekřičet, ještě nejsou podepsané ani tanky a ani pbvp

          ještě nekřičet, ještě nejsou podepsané ani tanky a ani pbvp

      • Rošťák
        21:36 26.07.2022

        u té lepší!!! :)

        u té lepší!!! :)

      • liberal shark
        08:26 27.07.2022

        Která z těch dvou to je ? :-)

        Která z těch dvou to je ? :-)

    • Scotty
      21:01 26.07.2022

      Ten váš známí je docela megaloman. Obecně proti posílení armády nic nemám, ale to co navrhuje by se do 2% HDP určtě nevešlo a víc nikdo nedá. Nehledě na jiné problémy které by to ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten váš známí je docela megaloman. Obecně proti posílení armády nic nemám, ale to co navrhuje by se do 2% HDP určtě nevešlo a víc nikdo nedá. Nehledě na jiné problémy které by to přineslo.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        21:10 26.07.2022

        Jo, no, prostě i když je to opodstatněná obava, tak nemáme Polskou národní atmosféru.

        Jo, no, prostě i když je to opodstatněná obava, tak nemáme Polskou národní atmosféru.

        • Scotty
          21:15 26.07.2022

          Jako ochotu uzbrojit se? Protože to je přeně konečná stanice kam Polsko míří. Pokud tedy už najisto nepočítají s válkou.

          Jako ochotu uzbrojit se? Protože to je přeně konečná stanice kam Polsko míří. Pokud tedy už najisto nepočítají s válkou.

          • Mortles
            21:36 26.07.2022

            Já upřímně nedokážu posoudit, čeho vlastně Poláci chtějí dosáhnout, nebo jestli na to mají. Ano, ty jejich nákupy jsou maximalistické, to se nedá popřít.

            Já upřímně nedokážu posoudit, čeho vlastně Poláci chtějí dosáhnout, nebo jestli na to mají. Ano, ty jejich nákupy jsou maximalistické, to se nedá popřít.

          • Scotty
            21:47 26.07.2022

            Maximalistické byli zhruba před měsícem. Těžko popsat ty současné.

            Maximalistické byli zhruba před měsícem. Těžko popsat ty současné.

          • Poly
            22:04 26.07.2022

            Se 2,5 % až 3 % se dá uzbrojit jak prosím?

            Se 2,5 % až 3 % se dá uzbrojit jak prosím?

          • McCoolie16
            22:17 26.07.2022

            Pardon preklep, palec nahoru.

            Pardon preklep, palec nahoru.

          • Scotty
            22:29 26.07.2022

            Poly
            Tohle za 3% HDP nepořídí.

            Poly
            Tohle za 3% HDP nepořídí.

        • LAMP
          21:20 26.07.2022

          Díky bohu za to.

          Díky bohu za to.

    • Pepe81
      21:56 26.07.2022

      Tenhle názor mi přijde objektivní. ...Zobrazit celý příspěvek

      Tenhle názor mi přijde objektivní.
      https://www.stream.cz/prostor-... Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    20:18 26.07.2022

    ŠKOLA POULIČNÉHO BOJA: TAKTICKÉ MESTSKÉ LEKCIE Z UKRAJINY

    https://mwi.usma.edu/the-schoo...

    ŠKOLA POULIČNÉHO BOJA: TAKTICKÉ MESTSKÉ LEKCIE Z UKRAJINY

    https://mwi.usma.edu/the-schoo...

Načítám diskuzi...