VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • RiMr71
    17:11 21.12.2022

    ...někdy je to sranda číst ty starší názory některých našich zdejších kolegů... :) ..namátkou... Sgt Murphy 13:08 05.07.2018 "EU by sa malo spojiť s Ruskom proti Číne, ...Zobrazit celý příspěvek

    ...někdy je to sranda číst ty starší názory některých našich zdejších kolegů... :)

    ..namátkou...

    Sgt Murphy 13:08 05.07.2018
    "EU by sa malo spojiť s Ruskom proti Číne, vystúpiť z NATO a vytvoriť vlastnú EU armádu a nechať USA nech sa odizoluje od zvyšku sveta a uvalí sankcie na všetko neamerické. Môj názor..."

    gangut 14:19 06.07.2018
    "Rusko je v sučastnosti viac ohrozované na západe. Rusko netúži expandovať na západ. Načo. Najvačšia krajina na svete s počtom obyvateľov ako Japonsko a s v podstate nevyčerpateĺnými zdrojmi surovín.A už to nieje sojuz, ktorý sa snažil šíriť ideológiu. Západ sa snaží Rusko destabilizovať a oslabiť to je fakt."

    Jura99 15:56 02.10.2020
    "Odpor USA vůči Číně je motivován tím, že USA začíná ujíždět vlak a Čína hospodářsky jede jak dobře promazaný stroj. "

    flanker.jirka 22:11 08.10.2016
    "Nejdříve nám říkali, že správná barva je ta rudá. Sotva jsme se nadechli svobody, tak se snaží urvat druhá strana vše co se dá, s tím, že správná barva je modrá. Je na čase stát rovně a poslat posly těchto zemí do pr....
    Modří nás prodali Hitlerovi a poté co jsme jim ho pomohli sundat nás prodali Stalinovi, no a rudí se tu ukázali v pravých barvách v 68. roce.
    Jedni za osmnáct a druzí bez dvou za dvacet."

    atd atd... internet nezapomíná...Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      17:50 21.12.2022

      Ty zakerak :)

      Ty zakerak :)

      • Pilot
        19:24 21.12.2022

        To píšeš jen proto, že závidíš, že tu taky nejsi citovaný :)

        To píšeš jen proto, že závidíš, že tu taky nejsi citovaný :)

    • Sgt Murphy
      18:18 21.12.2022

      Chybou nie je mýliť sa. Chybou je nevedieť si chybu priznať a dookola ju opakovať :) Jup, aj ja som časom dostal "studenú prchu" a čas bolenia hlavy počas vytriezvenia.

      Chybou nie je mýliť sa. Chybou je nevedieť si chybu priznať a dookola ju opakovať :) Jup, aj ja som časom dostal "studenú prchu" a čas bolenia hlavy počas vytriezvenia.

      • Storm
        18:24 21.12.2022

        Změna názoru a přiznat si chybu se cení... Odemě palce hore...

        Změna názoru a přiznat si chybu se cení... Odemě palce hore...

      • V__A
        18:52 21.12.2022

        Prostě si převlékl kabát když bylo potřeba. Stejně jako SSSR během WW2

        Prostě si převlékl kabát když bylo potřeba. Stejně jako SSSR během WW2

        • Pilot
          19:26 21.12.2022

          Myslím, že SSSR si kabát během druhé světové vůbec převléklo.

          Myslím, že SSSR si kabát během druhé světové vůbec převléklo.

          • Pilot
            19:27 21.12.2022

            Zmrdi na začátku, zmrdi na konci.

            Zmrdi na začátku, zmrdi na konci.

        • Sgt Murphy
          20:06 21.12.2022

          Jj, som Kremľom platený spiaci agent odhalil si ma :D ... KGB ale poslednú dobu neplatí najlepšie, tak si privyrábam aj pre CIA a MI6.

          Jj, som Kremľom platený spiaci agent odhalil si ma :D ... KGB ale poslednú dobu neplatí najlepšie, tak si privyrábam aj pre CIA a MI6.

        • Quetzal
          23:18 21.12.2022

          Podle sebe soudim tebe, že jo?

          Stgt. Murphy tady dlouhodobe dokazuje, na ktere strane stoji. Prevle´kači kabátů neumí být autentičtí. Poznáš je.

          Podle sebe soudim tebe, že jo?

          Stgt. Murphy tady dlouhodobe dokazuje, na ktere strane stoji. Prevle´kači kabátů neumí být autentičtí. Poznáš je.

      • irbis
        21:10 21.12.2022

        Nie je hanba spadnúť, ale zostať ležať.

        Nie je hanba spadnúť, ale zostať ležať.

    • Storm
      18:23 21.12.2022

      Hezké shrnutí... By mě zajímalo který ukřivděnec ti dal mínus...

      Hezké shrnutí... By mě zajímalo který ukřivděnec ti dal mínus...

    • Sgt Murphy
      18:41 21.12.2022

      20 rokov Putinovej hry so západom v kocke :) nikto nie je neomylný.

      https://www.youtube.com/watch?...

      20 rokov Putinovej hry so západom v kocke :) nikto nie je neomylný.

      https://www.youtube.com/watch?...

    • RiMr71
      19:50 21.12.2022

      No nemá význam citovat vostrorudý nebožtíky jako Givi, občas Fenri, a další, to by mě zajímaly jejich reakce na reálný stav a kondici ruských zbraní, STačí si přečíst první ...Zobrazit celý příspěvek

      No nemá význam citovat vostrorudý nebožtíky jako Givi, občas Fenri, a další, to by mě zajímaly jejich reakce na reálný stav a kondici ruských zbraní, STačí si přečíst první rozvášněné diskuze o Armatách a Raptorných...
      ...slovy klasika "dopadlo to jako vždycky" :)Skrýt celý příspěvek

    • SpiritWar
      19:56 21.12.2022

      Historia a jej citanie nieje nikdy silna stranka akejkolvek populacie, ale ty co nedokazu vnimat realitu to je ani vlastne nieviem co...

      Historia a jej citanie nieje nikdy silna stranka akejkolvek populacie, ale ty co nedokazu vnimat realitu to je ani vlastne nieviem co...

      • Auron
        20:06 21.12.2022

        Je to souboj toho co je realita s tím co si přejeme aby byla realita… propaganda pak apeluje na to co si přejeme a libezně nám podsouvá že to tak je

        Je to souboj toho co je realita s tím co si přejeme aby byla realita… propaganda pak apeluje na to co si přejeme a libezně nám podsouvá že to tak je

  • bently
    17:08 21.12.2022

    Island a Litva se připojili k dodávkám teplého oblečení pro ukrajinskou armádu Generální štáb ozbrojených sil Ukrajiny informoval o přesunu 12 tisíc kusů zimního oblečení z ...Zobrazit celý příspěvek

    Island a Litva se připojili k dodávkám teplého oblečení pro ukrajinskou armádu

    Generální štáb ozbrojených sil Ukrajiny informoval o přesunu 12 tisíc kusů zimního oblečení z Islandu.

    Jedná se o ponožky a svetry z merino vlny, čepice, zimní rukavice, boty a další svrchní oblečení.

    Nutno poznamenat, že na Islandu byl dokonce uspořádán celonárodní maraton pletení ponožek a svetrů pro ozbrojené síly Ukrajiny.

    Nyní se náklad eviduje, rozděluje a předává logistickým silám ozbrojených sil Ukrajiny.

    Hlavní část nákladu poputuje ke dvěma bojovým brigádám, zbytek bude předán vojenským nemocnicím, záchranářům a opravárenským týmům.

    "Ozbrojené síly Ukrajiny jsou vděčné za podporu a vřelost malé země s velkým srdcem," uvádí se v prohlášení ukrajinských silových složek.

    Litevský ministr obrany Arvydas Anušauskas rovněž zveřejnil tweet, ve kterém hovoří o předání 19 000 svetrů a 15 000 termo souprav ukrajinské armádě.

    "Dnes byla ukrajinským vojákům odeslána první várka teplých svetrů a termo souprav vyrobených v Litvě. Celkem bude na Ukrajinu v nadcházejících týdnech dodáno 19 000 svetrů a 15 000 termálních souprav," napsal.

    Ukrajinská armáda dostává zimní oblečení a uniformy také ze Spojeného království, Německa, Dánska, Lotyšska, Kanady a dalších partnerských zemí.

    https://mil.in.ua/uk/news/isla... Skrýt celý příspěvek

    • Lyšák
      17:54 21.12.2022

      A co ti chudáci na druhé straně?
      Na ty nikdo nemyslí?
      Mělo by se UA dodat víc munice, ať je mohou zahřát... ;-D

      A co ti chudáci na druhé straně?
      Na ty nikdo nemyslí?
      Mělo by se UA dodat víc munice, ať je mohou zahřát... ;-D

      • bently
        17:59 21.12.2022

        Zasvěcené jazyky tvrdí, že v zemi největšího spojence Ruska - Eritrei, se už šijí zimní hadry pro Rusy o sto šest!

        Zasvěcené jazyky tvrdí, že v zemi největšího spojence Ruska - Eritrei, se už šijí zimní hadry pro Rusy o sto šest!

        • Auron
          18:25 21.12.2022

          Na co zimní hadry,když potřebují hlavně plastové pytle

          Na co zimní hadry,když potřebují hlavně plastové pytle

        • Storm
          18:26 21.12.2022

          Zapomínáte pánové na ty ponožky ze psích chlupů... ;)

          Zapomínáte pánové na ty ponožky ze psích chlupů... ;)

        • Pilot
          19:29 21.12.2022

          Máš tam chybu, nejspíš jsi chtěl napsat "jednají o dodávce 106 svetrů"

          Máš tam chybu, nejspíš jsi chtěl napsat "jednají o dodávce 106 svetrů"

        • Gabo
          21:28 21.12.2022

          Afričania majú svoje tempo. Dúfam, že Rusi to dostanú o sto šesť, ale dní

          Afričania majú svoje tempo. Dúfam, že Rusi to dostanú o sto šesť, ale dní

      • Comorous
        18:38 21.12.2022

        Nějací satiristi chtěli pro ruskou stranu dělat sbírku na reflexní vesty. :-)

        Nějací satiristi chtěli pro ruskou stranu dělat sbírku na reflexní vesty. :-)

        • Ján Paliga
          20:17 21.12.2022

          Bol by to ruský MILES, po zásahu aj zablika... Mal by len jednu technickú chybu - mobik by sa už nedal oživiť... Sarkazmus.

          Bol by to ruský MILES, po zásahu aj zablika... Mal by len jednu technickú chybu - mobik by sa už nedal oživiť... Sarkazmus.

      • montecasino1
        21:10 21.12.2022

        Tí majú tiež svoje dobrovoľnícke organizácie, najnovšie je to dáka obdoba Pionerov s názvom neviem či to dobre napíšem Prví medzi nami, alebo tak nejak. Má ísť o celonárodnú a ...Zobrazit celý příspěvek

        Tí majú tiež svoje dobrovoľnícke organizácie, najnovšie je to dáka obdoba Pionerov s názvom neviem či to dobre napíšem Prví medzi nami, alebo tak nejak. Má ísť o celonárodnú a jedinú mládežnícku organizáciu, ktorá sa údajne založila zo spodu, teda Putin to tak popísal, že spontánne sa aktivovali deti, aby urobili svet lepším, neviem ktorý svet mali na mysli, ale som sa celkom pobavil.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    15:51 21.12.2022

    Ukrajinští vojáci tvrdí, že ruské "zombie" opakovaně útočí na linie kolem Bachmutu Ukrajinští vojáci bránící klíčové východní město Bachmut tvrdí, že boje jsou neustálé a ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinští vojáci tvrdí, že ruské "zombie" opakovaně útočí na linie kolem Bachmutu

    Ukrajinští vojáci bránící klíčové východní město Bachmut tvrdí, že boje jsou neustálé a "kruté", a popisují neúčinnou ruskou taktiku, která se donekonečna opakuje. Říkají, že ruští vojáci postoupí, ukrajinské dělostřelectvo je zničí a druhý den přicházejí další.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      16:15 21.12.2022

      Rad bych znal reálné ztráty obou stran v této oblasti - rus by tam měl mít výraznou převahu, ale jde proti kvalitní a odhodlané obraně.

      Rad bych znal reálné ztráty obou stran v této oblasti - rus by tam měl mít výraznou převahu, ale jde proti kvalitní a odhodlané obraně.

      • montecasino1
        17:01 21.12.2022

        hovoria, že prevaha v ľuďoch je 9: 1 v prospech nevoľníkov.

        hovoria, že prevaha v ľuďoch je 9: 1 v prospech nevoľníkov.

      • ruleta
        17:04 21.12.2022

        Realne ztraty budou stovky kia, wia, mia, pows denne pro kazdou stranu. Vychazim z dat, ktere poskytli cesti dobrovolnici na vychode (ztraty na ua strane jdou do stovek denne), ...Zobrazit celý příspěvek

        Realne ztraty budou stovky kia, wia, mia, pows denne pro kazdou stranu. Vychazim z dat, ktere poskytli cesti dobrovolnici na vychode (ztraty na ua strane jdou do stovek denne), podobne ne-li horsi zo bude na ruske strane.Skrýt celý příspěvek

        • RiMr71
          17:27 21.12.2022

          ...jakože útočící ruští mobici a vězni mají "možná" podobné, ne-li větší ztráty než bránící se UA armáda? TO jako opravdu?

          ...jakože útočící ruští mobici a vězni mají "možná" podobné, ne-li větší ztráty než bránící se UA armáda? TO jako opravdu?

          • Lyšák
            17:59 21.12.2022

            Ano, také věřím, že ruzzomie mají spíše několikanásobné ztráty proti statečným obráncům UA. Tak si to myslel? ;-))))

            Ano, také věřím, že ruzzomie mají spíše několikanásobné ztráty proti statečným obráncům UA. Tak si to myslel? ;-))))

          • ruleta
            21:11 21.12.2022

            Kde pisu 'mozna' podobne? Poposedni si.

            Kde pisu 'mozna' podobne? Poposedni si.

    • hurvo
      16:40 21.12.2022

      https://youtu.be/Ey2R5gJ2OT0?t...
      Ale ako dobre ja viem po ukrajinsky, sam som prekvapeny :) normalne som mu rozumel ze v Bachmute je ťažko. Skore uzdravenie prajem :)

      https://youtu.be/Ey2R5gJ2OT0?t...
      Ale ako dobre ja viem po ukrajinsky, sam som prekvapeny :) normalne som mu rozumel ze v Bachmute je ťažko. Skore uzdravenie prajem :)

      • jj284b
        18:19 21.12.2022

        Preco si prekvapeny.. Slovencina a Ukrajincina maju k sebe dost blizsko...

        Preco si prekvapeny.. Slovencina a Ukrajincina maju k sebe dost blizsko...

  • Talvi
    15:49 21.12.2022

    Tohle je neskutečný. Snažím se na netu vyhýbat přílišným sprosťárnám, ale tohle je jen ubulenej kretén a nic jinýho. Nechcete si se mnou hrát, protože jsem tak trochu debil a rád ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle je neskutečný. Snažím se na netu vyhýbat přílišným sprosťárnám, ale tohle je jen ubulenej kretén a nic jinýho. Nechcete si se mnou hrát, protože jsem tak trochu debil a rád mlátím slabší, abych si připadal silnej, já totiž nic jinýho neumím ? Tak já vás budu mlátit víc, abyste mě vzali na vědomí. Rusko je diagnóza. https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      16:00 21.12.2022

      Ale fuj! Proč raději neřekneš,že rusko má na vztahu se sousedy prostor ke zlepšení?

      Ale fuj! Proč raději neřekneš,že rusko má na vztahu se sousedy prostor ke zlepšení?

      • Talvi
        16:22 21.12.2022

        Nemám rád obezličky a přílišný okecávání. To je výhoda bytí lopatou, ne profesorem filosofie :)

        Nemám rád obezličky a přílišný okecávání. To je výhoda bytí lopatou, ne profesorem filosofie :)

        • Auron
          19:17 21.12.2022

          Všichni jsme jen lopaty na hromadě života… :-D dělal sem si srandu samozřejmě - přišlo mi ftipné použít manažerský žargon který vypadá absurdně když ty zkurvenci zabíjej lidi…

          Všichni jsme jen lopaty na hromadě života… :-D dělal sem si srandu samozřejmě - přišlo mi ftipné použít manažerský žargon který vypadá absurdně když ty zkurvenci zabíjej lidi…

          • Talvi
            22:48 21.12.2022

            V pohodě, jako fórek to taky bylo pobráno :)

            V pohodě, jako fórek to taky bylo pobráno :)

    • Mortles
      16:02 21.12.2022

      Jedno zajímavé pole politické filosofie je snaha vyjádřit neduhy společnosti jako psychické choroby jednotlivce, tedy že společnost může trpět stejnými chorobami jako jednotlivec ...Zobrazit celý příspěvek

      Jedno zajímavé pole politické filosofie je snaha vyjádřit neduhy společnosti jako psychické choroby jednotlivce, tedy že společnost může trpět stejnými chorobami jako jednotlivec (na téhle představě je myslím založena habilitace TGM, kterou ale zas tak dobře neznám, u něj to byla otázka sebevraždy, jejíž růst spojoval s úpadkem náboženství). Ale nejsem si úplně jistý, že to jde takhle jednoduše říct, výrazně zajímavější mi připadá snaha najít třeba nějaký systém ve slovech, kterými se ospravedlňuji, protože to jak mluvím je trochu to, jak vnímám svět.

      Například kamarád koreanista takhle vnímal to, jak se psalo u nás o Korejské válce a z jeho výzkumu je dost vidět, že takové to "nepřítel komunismu (Ruska) = nacista" platilo už tehdá a fungovalo to dost krkolomně, ostatně jako dnes.Skrýt celý příspěvek

      • Auron
        16:20 21.12.2022

        Je zajiímavé se podívat na metafory které člověk používá - například putin přirovnal rusko k medvědovi co si pohrává s ostatními státy jako s prasátky či co… řekl bych že z toho ...Zobrazit celý příspěvek

        Je zajiímavé se podívat na metafory které člověk používá - například putin přirovnal rusko k medvědovi co si pohrává s ostatními státy jako s prasátky či co… řekl bych že z toho vyplývá že není schopen uvažovat o světě jinak než o hře s nulovým součtem (když jeden získá druhý ztratí) a není schopen budovat oboustraně výhodná partnerstvíSkrýt celý příspěvek

        • Mortles
          16:32 21.12.2022

          Pokud si můžu zahrát na psychologa společnosti já, osobně shledávám podobnost jejich veřejného diskursu s tím, jak se obhajují agresoři v šikaně. Šikana je projev zneužití moci a ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokud si můžu zahrát na psychologa společnosti já, osobně shledávám podobnost jejich veřejného diskursu s tím, jak se obhajují agresoři v šikaně. Šikana je projev zneužití moci a selhání její kontroly. Což na Rusko dost odpovídá. Prostě "oni si začali, to mají za to, že nás nemají rádi" a tak dále.Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          16:59 21.12.2022

          Tak to uz je za ten skoro rok medvidek skoru vyhladovelej k smrti kdyz ho ty prasatka porad kopou do kouli

          Tak to uz je za ten skoro rok medvidek skoru vyhladovelej k smrti kdyz ho ty prasatka porad kopou do kouli

    • Klimesov
      16:48 21.12.2022

      Hlavně nezapomínat. Tohle jsou slinty pro samotné ruské obyvatele. Putin se primárně "ospravedlňuje" jim. Nikomu jinému. On potřebuje stále vypadat jako silný vůdce, který ve svém ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně nezapomínat.
      Tohle jsou slinty pro samotné ruské obyvatele. Putin se primárně "ospravedlňuje" jim. Nikomu jinému. On potřebuje stále vypadat jako silný vůdce, který ve svém úsudku neselhal, protože na to ta společnost nejspíše slyší, a tak je potřeba své chyby házet na jiné.
      Jeho prohlášení reálně nejsou "omluvy", ale výmluvy.

      Nicméně, pro širý svět, jeho slova nejsou.Skrýt celý příspěvek

    • bently
      16:59 21.12.2022

      Tak to, že byla tahle válka rozpoutána lidmi s evidentním mindrákem v čele s králem všech zamindrákovaných chudáčků V. V. Putinem nijak překvapivé není.

      Tak to, že byla tahle válka rozpoutána lidmi s evidentním mindrákem v čele s králem všech zamindrákovaných chudáčků V. V. Putinem nijak překvapivé není.

    • montecasino1
      17:07 21.12.2022

      Preboha, nikto príčetný by si nenasťahoval dobrovoľne Rusa do domu. Oni sa všade správajú akoby boli doma a potom sa čudujú, že ich nikto nechce. Všade vykrikujú, že sú bolšije a ...Zobrazit celý příspěvek

      Preboha, nikto príčetný by si nenasťahoval dobrovoľne Rusa do domu. Oni sa všade správajú akoby boli doma a potom sa čudujú, že ich nikto nechce. Všade vykrikujú, že sú bolšije a oni dali svetu mier, aj to víťazstvo nad fašizmom, ktorého boli účastný si prisvojili, oni starší bratia ako oni hovoria slovanských bratov by iba poučovali, tento barbarský národ sa zakaždým vylúči zo spoločenstva normálnych (nebrať doslova, aj u nás na západe sa vyskytujú nepríčetný, viď odpílený stromček pre Brandenburskou bránou)Skrýt celý příspěvek

    • Pilot
      19:34 21.12.2022

      Já si myslím že období mezi rozpadem SSSR a rokem 2014 bylo právě to jediné období, kdy je právě svět mezi sebe chtěl přijmout a hodně se o to snažil. Bohužel si to jako obvykle ...Zobrazit celý příspěvek

      Já si myslím že období mezi rozpadem SSSR a rokem 2014 bylo právě to jediné období, kdy je právě svět mezi sebe chtěl přijmout a hodně se o to snažil. Bohužel si to jako obvykle posrali.Skrýt celý příspěvek

  • juhelak
    15:35 21.12.2022

    Video z boje v Bachmutu. neni tam toho moc videt ale clovek si udela predstavu jak to vypada. Skoro jak filmove kulisy.. jak se rika ze v klasickych bojich uz se pechota ani ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z boje v Bachmutu. neni tam toho moc videt ale clovek si udela predstavu jak to vypada. Skoro jak filmove kulisy.. jak se rika ze v klasickych bojich uz se pechota ani nepotka tak ve mestech se k sobe dostavaji asi dost blizko.

    https://twitter.com/WarNewsPL1... Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    15:34 21.12.2022

    Putin: Nebudeme provádět militarizaci země a ekonomiky.

    https://twitter.com/ntvru/stat...

    Hahaha

    Putin: Nebudeme provádět militarizaci země a ekonomiky.

    https://twitter.com/ntvru/stat...

    Hahaha

    • Mr.Tomas
      16:00 21.12.2022

      Diabol sa skrýva v detailoch, "nebudeme" je predsa budúci čas (◠‿◕)

      Diabol sa skrýva v detailoch, "nebudeme" je predsa budúci čas (◠‿◕)

    • Silver
      16:46 21.12.2022

      Je to akoby potvrdenie, že nechce ísť na doraz a akoby si nechával únikový priestor zo "Špeciálnej vojenskej operácie na UA"

      Je to akoby potvrdenie, že nechce ísť na doraz a akoby si nechával únikový priestor zo "Špeciálnej vojenskej operácie na UA"

    • Jirosi
      17:21 21.12.2022

      Vsak zátim Rusko uspesne demilitarizuje

      Vsak zátim Rusko uspesne demilitarizuje

  • PanKostka
    15:26 21.12.2022

    Zaujalo mě video od pana Nielsena Five lessons about warfare from Ukraine https://www.youtube.com/watch?... Jsou to obecné závěry. 1. Vzdálenost neposkytuje ...Zobrazit celý příspěvek

    Zaujalo mě video od pana Nielsena
    Five lessons about warfare from Ukraine
    https://www.youtube.com/watch?...

    Jsou to obecné závěry.

    1. Vzdálenost neposkytuje bezpečnost
    2. Válka vyžaduje kapacity
    3. Drony musí být všude
    5. EW dává přesnost
    5. Rozptyl a pohyb

    To že rusové vystříleli za dva dny ekvivalent skladové zásoby británie mi zní neuvěřitelně.

    Jde to podle mě autotranslate do CZ v nastavení.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    15:08 21.12.2022
  • SpiritWar
    15:05 21.12.2022
    • Kapitán
      17:15 21.12.2022

      škoda, že to je fotka pouze fire teamu. Skupinovka družstva nebo čety by byla jistě zajímavější. Otázka do pléna: Jaké termovize to používají na puškách? Nepatřím k mysliveckému ...Zobrazit celý příspěvek

      škoda, že to je fotka pouze fire teamu. Skupinovka družstva nebo čety by byla jistě zajímavější.

      Otázka do pléna: Jaké termovize to používají na puškách? Nepatřím k mysliveckému stavu, tak nevím.
      To co mají na přilbách, vypadají jako PVS-14 (green nebo white fosfor). No k mání jsou i fotky novějších PVSek na Ukrajinské frontě.
      Otázka dvě: Nevíte, zda se našel se ve Státech nějaký samaritán, který by dodal Ukrajinským SOF nový pláty (XSAPI nebo ESAPI)?Skrýt celý příspěvek

      • jdodo
        17:43 21.12.2022

        To termo nepoznám asi bude nějaké armádní lovecké nebývají takové obludy.Většina myslivců co znám není potmě schopna střílet dál než 100m.Lovecké termo má většinou objektiv 19-50mm ...Zobrazit celý příspěvek

        To termo nepoznám asi bude nějaké armádní lovecké nebývají takové obludy.Většina myslivců co znám není potmě schopna střílet dál než 100m.Lovecké termo má většinou objektiv 19-50mm tohle je více a dosáhne mnohem dál i 1500m.Jinak jak sleduju videa tak velice často vídám termo ATN řadu LT běžně i u nás dostupnou za cca 25 000-50 000 kč podle modelu většinou bývá na útočných puškách na sniperky mají něco lepšího.Skrýt celý příspěvek

    • kama12
      09:34 22.12.2022

      To je parta jak z XCOM2

      To je parta jak z XCOM2

  • Upgrade
    14:48 21.12.2022

    Čína vydala zákaz exportu procesorů Loongson do Ruska Procesory společnosti Loongson (aktuálně dostupná řada 5000 ve variantách čtyřjádrového Godson 3A5000 a šestnáctijádrového ...Zobrazit celý příspěvek

    Čína vydala zákaz exportu procesorů Loongson do Ruska

    Procesory společnosti Loongson (aktuálně dostupná řada 5000 ve variantách čtyřjádrového Godson 3A5000 a šestnáctijádrového 3C5000 a chystaná - zatím mimo vzorky nedostupná - 6000) jsou na jedné straně považované za nezanedbatelně pomalejší než x86 produkty AMD a Intelu, na straně druhé tím nejvýkonnějším, co mohlo být snadno a ve velkém množství dostupné ruskému trhu.

    https://diit.cz/clanek/cina-vy... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      15:10 21.12.2022

      To už je příklad té deklarované masivní spolupráce Ruska a Číny, která nezná hranic a bude donekončna posilovat, nebo ještě ne?

      To už je příklad té deklarované masivní spolupráce Ruska a Číny, která nezná hranic a bude donekončna posilovat, nebo ještě ne?

      • Tonda
        15:27 21.12.2022

        No jasně že bude. Tomu zákazu nebo čemukoliv co Čína tvrdí věřím asi tak, jako tomu, co říkají Rusové. Kdo věří komunistům, tak je .... neduchaplný.

        No jasně že bude. Tomu zákazu nebo čemukoliv co Čína tvrdí věřím asi tak, jako tomu, co říkají Rusové. Kdo věří komunistům, tak je .... neduchaplný.

        • Jirosi
          16:23 21.12.2022

          V Rusku není komunismus.

          V Rusku není komunismus.

          • Lyšák
            18:16 21.12.2022

            Tentokrát máš pravdu.
            Ano, už to povýšili nad Stalinismus - zavedli Puninismus!

            Tentokrát máš pravdu.
            Ano, už to povýšili nad Stalinismus - zavedli Puninismus!

  • GlobeElement007
    14:35 21.12.2022

    Uprostřed války, kdy Rusku dochází tanky, děla, munice, narve peníze do mezikontinentálních raket. Putin je fakt stratég jak Hitler, taky má rád všechno velké, bez ohledu na ...Zobrazit celý příspěvek

    Uprostřed války, kdy Rusku dochází tanky, děla, munice, narve peníze do mezikontinentálních raket.

    Putin je fakt stratég jak Hitler, taky má rád všechno velké, bez ohledu na efektivitu.

    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • Sova
      14:59 21.12.2022

      Čím více se putin takto odvolává na wunderwafle, tím blíže je scéna se zastřelením v bunkru...

      Čím více se putin takto odvolává na wunderwafle, tím blíže je scéna se zastřelením v bunkru...

    • bently
      15:11 21.12.2022

      To víš, kdybys byl génius, tak bys věděl, že mezikontinentální rakety jsou v probíhajícím konfliktu na Ukrajině nepostradatelné... Putin zas a dokola dokazuje, že má skutečně pod ...Zobrazit celý příspěvek

      To víš, kdybys byl génius, tak bys věděl, že mezikontinentální rakety jsou v probíhajícím konfliktu na Ukrajině nepostradatelné...
      Putin zas a dokola dokazuje, že má skutečně pod čepicí! Taková osobnost se rodí jenom jednou min. za 100 let.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      15:16 21.12.2022

      To bude len kec pre domace publikom. - Sice vam zhabeme vsetky nerastne zdroje, ktore mate ale zato vam poskytujeme ochranu pred zapadom, ktory po nicom inom netusi len vas ...Zobrazit celý příspěvek

      To bude len kec pre domace publikom.

      - Sice vam zhabeme vsetky nerastne zdroje, ktore mate ale zato vam poskytujeme ochranu pred zapadom, ktory po nicom inom netusi len vas napadnut a obrat vas o ne.

      Ako prichadzaju dalsie a dalsie spravy o "uspechoch" na fronte, tak pada jediny legitimizacny faktor Moskvy na tie uzemia v ociach ich obyvatelov. Myslim, ze podobnych vyhlaseni bude tym viac, cim viac sa bude rusom "darit".Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    14:28 21.12.2022

    Zatiaľ nepotvrdené informácie, že UA odrazila útok RUS na dedinu Pidkučansk nachádzajúcu sa na ceste R07 medzi Kuzemivkou a Svatovom. Spolu s tlakom AÚ na smer Oborotnivka to ...Zobrazit celý příspěvek

    Zatiaľ nepotvrdené informácie, že UA odrazila útok RUS na dedinu Pidkučansk nachádzajúcu sa na ceste R07 medzi Kuzemivkou a Svatovom. Spolu s tlakom AÚ na smer Oborotnivka to znamená, že AÚ sa snaží obkľúčiť mesto Kuzemivka, ktoré je dôležité pre obranu Svatova:
    https://twitter.com/Artur_Mice... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      14:36 21.12.2022

      Jo, to odpovídá tomu, co říká jeden kanál na youtube, mimochodem u Kuzemivky se bojuje už asi měsíc, Ukrajinci tam jsou na kopci a Rusové se je neustále snaží odehnat od lesa a od ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo, to odpovídá tomu, co říká jeden kanál na youtube, mimochodem u Kuzemivky se bojuje už asi měsíc, Ukrajinci tam jsou na kopci a Rusové se je neustále snaží odehnat od lesa a od železničního náspu, ale ne příliš úspěšně. Navíc před nějakou dobou Rusové dostali na prdel u Jahidneho a následně někde okolo Volodymirivky, takže jejich situace na tomhle úseku fronty se postupně zhoršuje. Problém je pro ně hlavně to, že za Kuzemivkou už nemají mnoho míst, kde by se jejich obrana mohla lehce "uchytit", možná až u Svatového.Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    14:25 21.12.2022

    Šojgu: Ruské ozbrojené sily dosiahli najnižšiu úmrtnosť v histórii vojenskej medicíny počas špeciálnej ...Zobrazit celý příspěvek

    Šojgu: Ruské ozbrojené sily dosiahli najnižšiu úmrtnosť v histórii vojenskej medicíny počas špeciálnej operácie!
    https://twitter.com/Wypartowic... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      14:28 21.12.2022

      No ved hej... ked im neprivezu tazko zranenych, tak ti co sa k zdravotnikom dostanu s lahkymi zraneniami zvacsa uz preziju...

      No ved hej... ked im neprivezu tazko zranenych, tak ti co sa k zdravotnikom dostanu s lahkymi zraneniami zvacsa uz preziju...

    • Misonek 76
      14:29 21.12.2022

      Tak jasne ze jo. Vsichni ti mrtvi totiz unreli na fronte kde je i nechali. Zdravotnika ani nevideli.

      Tak jasne ze jo. Vsichni ti mrtvi totiz unreli na fronte kde je i nechali. Zdravotnika ani nevideli.

      • Náhodný kolemjdoucí
        14:58 21.12.2022

        Všichni ti mrtví měli "nehodu"

        Všichni ti mrtví měli "nehodu"

        • Jirosi
          15:31 21.12.2022

          Oni hlavně prece nebyli ani povolání,, proto jim jedné ex post přichází povolováci rozkazy.

          Oni hlavně prece nebyli ani povolání,, proto jim jedné ex post přichází povolováci rozkazy.

      • Hugo557
        16:47 21.12.2022

        Kterej rusák prohlásil, že smrt jednoho je tragédie, smrt mnoha je statistika a ta jak víme je jen ženština prodejná

        Kterej rusák prohlásil, že smrt jednoho je tragédie, smrt mnoha je statistika a ta jak víme je jen ženština prodejná

        • Gabo
          22:05 21.12.2022

          To bol Josef Vissarionovič.

          To bol Josef Vissarionovič.

    • Wolf:81
      14:49 21.12.2022

      len tak dalej

      len tak dalej

    • LAMP
      15:13 21.12.2022

      Oficíři nevypadaj, že by to baštili.

      Oficíři nevypadaj, že by to baštili.

    • bently
      15:14 21.12.2022

      Rusové z toho smutnit nemusí, protože pokles úmrtnosti v rámci speciální operačky čile kompenzuje nárůst HIV pozitivních, které Rusko - kolébku všech civilizací - vyšvihl mezi TOP ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusové z toho smutnit nemusí, protože pokles úmrtnosti v rámci speciální operačky čile kompenzuje nárůst HIV pozitivních, které Rusko - kolébku všech civilizací - vyšvihl mezi TOP 5 zemí světa.Skrýt celý příspěvek

      • juhelak
        15:21 21.12.2022

        treba bude dalsi mobilizace prave vsech registrovanych HIV pozitivních.

        treba bude dalsi mobilizace prave vsech registrovanych HIV pozitivních.

        • Aleš
          17:07 21.12.2022

          Biologická válka

          Biologická válka

    • juhelak
      15:20 21.12.2022

      mozna Vagnerovce nepočítají tak by to mozna sedelo..a vezne ani neosetrují..tam je tlak spis na to aby presli pod status "nezvestný".

      mozna Vagnerovce nepočítají tak by to mozna sedelo..a vezne ani neosetrují..tam je tlak spis na to aby presli pod status "nezvestný".

      • Pilgrim
        18:29 21.12.2022

        Oni ani nepočítají Doněckou a Luhanskou domobranu. A kdoví jestli jestli Rosgvrdiju včetně Čečenců.

        Oni ani nepočítají Doněckou a Luhanskou domobranu. A kdoví jestli jestli Rosgvrdiju včetně Čečenců.

    • Gabo
      22:04 21.12.2022

      To mám len ja ten pocit alebo sa snažia nájsť akékoľvek štatistické ukazovatele, ktoré by pre nich vyzneli priaznivo?

      To mám len ja ten pocit alebo sa snažia nájsť akékoľvek štatistické ukazovatele, ktoré by pre nich vyzneli priaznivo?

  • Silver
    14:17 21.12.2022

    Pozerám na dnes prezentované straty Ruska: https://twitter.com/Artur_Mice... a z aktuálneho čísla strát 99740 a priemerného ...Zobrazit celý příspěvek

    Pozerám na dnes prezentované straty Ruska: https://twitter.com/Artur_Mice...
    a z aktuálneho čísla strát 99740 a priemerného počtu denných strát za posledné obdobie je jasné, že v zajtrajšom reporte Rusko prekročí magickú hranicu 100.000tis. KIA.Skrýt celý příspěvek

    • Donald
      14:24 21.12.2022

      Dnes byla prekrocena hranice 3000 znicenych okupacnich tanku. Kolik ich tak jeste mohou mit?

      Dnes byla prekrocena hranice 3000 znicenych okupacnich tanku. Kolik ich tak jeste mohou mit?

      • d_mm2288
        14:54 21.12.2022

        podle Oryxu jich je jen 1575. Provozuschopných jich mohli mít na začátku války tak 2500-3000, včetně T-62, celkově tak minimálně 6000. Jenže to, co v únoru mohl být nepojizdný a ...Zobrazit celý příspěvek

        podle Oryxu jich je jen 1575. Provozuschopných jich mohli mít na začátku války tak 2500-3000, včetně T-62, celkově tak minimálně 6000. Jenže to, co v únoru mohl být nepojizdný a nepoužitelný vrak, může být o rok později slušně opravená uloženka po GO.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          15:04 21.12.2022

          Oryx cisla su 100% obrazovo potvrdene.. lenze realne straty su zvycajne vyssie, lebo nie kazda znicena technika je odfotena a zverejnena.. odhad je, ze Oryx cisla zachytavaju tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Oryx cisla su 100% obrazovo potvrdene.. lenze realne straty su zvycajne vyssie, lebo nie kazda znicena technika je odfotena a zverejnena.. odhad je, ze Oryx cisla zachytavaju tak 75% strat, pripadne trocha menej..

          straty udavane Ukrajincami su realne, no neuvadzaju kolko z tych vozidiel bolo len poskodenych, a rusi ich boli schopni odtiahnut a opravit... takze osobne si myslim ze realne straty budu niekde uprostred medzi Oryx cislami a tymi co udava Ukrajinska Armada..Skrýt celý příspěvek

          • dusan1
            15:20 21.12.2022

            Ale niečo Rusi i ukoristili .... takže to "kompenzuje" čiastočne tie "skryté" straty.

            Čiže ten Oryx bude plus/mínus blízko realite.

            Ale niečo Rusi i ukoristili .... takže to "kompenzuje" čiastočne tie "skryté" straty.

            Čiže ten Oryx bude plus/mínus blízko realite.

        • CerVus
          15:05 21.12.2022

          Tak oni stejně jako AČR mají skladovky, které urychleně procházejí oživováním. Toho, že by jim v nejbližších měsících došly se bát nemusíme.

          Tak oni stejně jako AČR mají skladovky, které urychleně procházejí oživováním. Toho, že by jim v nejbližších měsících došly se bát nemusíme.

          • Gabo
            22:11 21.12.2022

            Ale mohli by im dôjsť skúsené posádky...

            Ale mohli by im dôjsť skúsené posádky...

  • Marcel16936
    12:58 21.12.2022

    Hovorí sa v poslednom čase o akomsi otvorení druhého frontu na Ukrajine. Kde na Ukrajine by bolo podla vášho názoru pre Rusov najideálnejšie otvoriť druhý front ? Kedy ? A akú ...Zobrazit celý příspěvek

    Hovorí sa v poslednom čase o akomsi otvorení druhého frontu na Ukrajine. Kde na Ukrajine by bolo podla vášho názoru pre Rusov najideálnejšie otvoriť druhý front ? Kedy ? A akú vojenskú stratégiu pritom zvoliť ? Aké vybavenie na front poslať, a v akom pomere ?

    Predpokladajte s úvahou že na otvorenie druhého frontu by Rusi presunuli 220 tisíc záložníkov z oktobra, ktorý ešte nie sú na fronte.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      13:09 21.12.2022

      My tu riadime vojenské operácie Ukrajiny, neviem či máme dostatočné kapacity radiť ešte aj Putinovi. Ale keď inak nedáš, tak skúsim: Tých 220 tisíc záložníkov by mohlo začať v ...Zobrazit celý příspěvek

      My tu riadime vojenské operácie Ukrajiny, neviem či máme dostatočné kapacity radiť ešte aj Putinovi. Ale keď inak nedáš, tak skúsim:

      Tých 220 tisíc záložníkov by mohlo začať v ruských dedinách stavať verejnú kanalizáciu, časť by mohla pracovať vo fabrikách na výrobu sanitárnej keramiky a nejakých by som dal aj do továrne na výrobu automatických práčok.Skrýt celý příspěvek

    • Toomk
      13:27 21.12.2022

      Myslim ze by to mohli vzit smer Moskva a pak do Kremlu a tam to vycistit a byl by klid.

      Myslim ze by to mohli vzit smer Moskva a pak do Kremlu a tam to vycistit a byl by klid.

    • Tonda
      13:28 21.12.2022

      Osobně si myslím, že by nikdo o ničem takovém by zde spekulovat neměl. Vsadím se, že Rusové tuto diskusi dost pečlivě monitorují a nějaké návody by se jim hodily.

      Osobně si myslím, že by nikdo o ničem takovém by zde spekulovat neměl. Vsadím se, že Rusové tuto diskusi dost pečlivě monitorují a nějaké návody by se jim hodily.

      • ruleta
        13:39 21.12.2022

        LoL

        LoL

      • Ján Paliga
        13:40 21.12.2022

        Mali by sme im dať návod na výrobu samohonky....

        Mali by sme im dať návod na výrobu samohonky....

        • peter111
          14:03 21.12.2022

          Tu už mají vlastní... Kilo cukru a kilo hoven nebo tak nějak.

          Tu už mají vlastní... Kilo cukru a kilo hoven nebo tak nějak.

          • Ján Paliga
            14:54 21.12.2022

            Jo, recept je prostej... :)

            Jo, recept je prostej... :)

      • Auron
        13:43 21.12.2022

        Jestli potřebují návod od lidí z webu tak už prohráli… a jestli ne tak taky

        Jestli potřebují návod od lidí z webu tak už prohráli… a jestli ne tak taky

        • Auron
          13:49 21.12.2022

          Což neznamená že s tim nemůžou pracovat - damage control - aby nepřišli o to co mají - takže upevnit bělorusko (referendem? :-) a krym a veřejně nabídnout příměří,které nebude moci ...Zobrazit celý příspěvek

          Což neznamená že s tim nemůžou pracovat - damage control - aby nepřišli o to co mají - takže upevnit bělorusko (referendem? :-) a krym a veřejně nabídnout příměří,které nebude moci ukraina akceptovat což propaganda bude prezentovat jako válečné štvaní… ještě říct že krym je rusko a jinak atomovka… bubububu… možná podpořit hrozbu jadernym testemSkrýt celý příspěvek

      • Marcel16936
        14:19 21.12.2022

        Iste, všetci ruskí generáli, sami nič nevymýšlajú, iba čakajú na to dokým Tonda napíše niečo na armadnínovinách :D

        Iste, všetci ruskí generáli, sami nič nevymýšlajú, iba čakajú na to dokým Tonda napíše niečo na armadnínovinách :D

        • HumInt
          17:49 21.12.2022

          Keď sa to Putin dozvie, tak bude riadny nasratý....

          Keď sa to Putin dozvie, tak bude riadny nasratý....

      • Misonek 76
        14:32 21.12.2022

        No myslim ze nemusime bejt az tak paranoidni :)

        No myslim ze nemusime bejt az tak paranoidni :)

      • RiMr71
        16:34 21.12.2022

        "Vsadím se, že Rusové tuto diskusi dost pečlivě monitorují"

        ...alobal to chce. Hodně alobalu!

        "Vsadím se, že Rusové tuto diskusi dost pečlivě monitorují"

        ...alobal to chce. Hodně alobalu!

    • Pilgrim
      13:40 21.12.2022

      Nikde. Ta banda už prokázala, že nedokáže logisticky zabezpečit víc než jeden směr. A i ten MUSÍ být dobře přístupný od železnice. Tady počty vojáků nic neřeší, vše stojí a padá s ...Zobrazit celý příspěvek

      Nikde. Ta banda už prokázala, že nedokáže logisticky zabezpečit víc než jeden směr. A i ten MUSÍ být dobře přístupný od železnice. Tady počty vojáků nic neřeší, vše stojí a padá s dostatečným zásobováním.Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      13:44 21.12.2022

      Jednoznačne rozdeliť na aspoň 7 smerov, ideálne po celej hranici. A k tomu ešte vzdušný výsadok do Moldavska. Posledný krát to síce nevyšlo ale to ani tých xy frontálnych útokov na ...Zobrazit celý příspěvek

      Jednoznačne rozdeliť na aspoň 7 smerov, ideálne po celej hranici. A k tomu ešte vzdušný výsadok do Moldavska. Posledný krát to síce nevyšlo ale to ani tých xy frontálnych útokov na Bachmut a teraz sú už chlapci len týždeň od víťazstva :)

      Ok a teraz vážne. Akýkoľvek plánovaný útok by bolo vidno mesiace (alebo aspoň týždne) pred začiatkom a s pomocou HIMARSov aktívne kaziť jeho prípravu zatiaľ čo sa tam UA armáda začne presúvať vo väčších počtoch a stavať obranné objekty.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        14:26 21.12.2022

        Ty si delas srandu, ale ja psal pred 24/2 tady, ze Rusko udela paradesantni vysadky v/u Kyjeve na jedno z letist. Putin asi opisoval :D

        Ty si delas srandu, ale ja psal pred 24/2 tady, ze Rusko udela paradesantni vysadky v/u Kyjeve na jedno z letist. Putin asi opisoval :D

        • liberal shark
          08:35 22.12.2022

          A když jsem jim radil, aby vyklidili pravý břeh a soustředili se na jeden směr, tak to udělali taky :-).

          A když jsem jim radil, aby vyklidili pravý břeh a soustředili se na jeden směr, tak to udělali taky :-).

    • Gabo
      22:12 21.12.2022

      Počuj Marcel. Nie si ty náhodou poradca ruského ministra obrany?

      Počuj Marcel. Nie si ty náhodou poradca ruského ministra obrany?

  • Silver
    12:48 21.12.2022

    Energetické okienko: - Cena plynu dlhodobých kontraktov od 7.12. nonstop klesá a dostal sa opäť pod 100€/MWh a dnes dosiahol hodnotu ...Zobrazit celý příspěvek

    Energetické okienko:
    - Cena plynu dlhodobých kontraktov od 7.12. nonstop klesá a dostal sa opäť pod 100€/MWh a dnes dosiahol hodnotu 98,7€/MWh:
    https://tradingeconomics.com/c...
    - Cena plynu na krátkodobých kontraktoch je takmer na všetkých trhoch pod 100€/MWh, na Francúzkom trhu PEG cena plynu "Day Ahead" klesla na 82€/MWh (pokiaľ je cena na krátkodobom trhu nižšia ako na dlhodobom trhu, tak sa dá očakávať ďalší pokles):
    https://www.eex.com/en/market-...
    - Zásobníky plynu v Európe pohybujú od 74% (Maďarsko) až po 96,55% v Portugalsku. Nemecko má 87,3%, Francúzko 83,63%, Chorvátsko 92,39%, Španielsko 93,26% a Poľsko 96,02% plné zásobníky. Z prehľadu plnosti zásobníkov je zrejmé, že krajiny, ktoré majú vybudované LNG terminály majú viac plynu v zásobníkoch. Preto sa dá hodnotiť, že plynové napojenie Slovenska na Poľsko bol veľmi vhodný krok:
    https://agsi.gie.eu/...
    - Ak by ste sa chceli pozrieť na celkový vývoj naplnenosti zásobníkov plynu v EU, tu je krivka naplnenosti v čase aj roky späť:
    https://agsi.gie.eu/graphs/eu...
    - Cena elektriny na dlhodobých trhoch klesla včera na hodnotu 289,63€/MWh, čo je hodnota, ktorá bola 1.7.2022 a je nižšia ako bola 22.12.2021:
    https://www.kurzy.cz/komodity/...
    - Cena krátkodobej elektriny na SK pre včerajší deň bola od 76,35€/MWh do 298,71€/MWh, teda priemerná cena na krátkodobom trhu je nižšia ako na dlhodobom trhu a teda je možné očakávať ďalší pokles:
    https://www.okte.sk/sk/...
    - Cena ropy na svetových trhoch (20.12.2022) posledných 6 mesiacov klesajú a dosiahli:
    - Brent 79,99 USD/Bar
    - Wti 76,09 USD/Bar
    - Ural 51,8 USD/Bar
    Rozdiel ceny medzi cenou ropy Brent a Wti je viac ako 35%!:
    https://www.wnp.pl/nafta/notow...

    Sankcie nás posilňujú! Nech žijú sankcie!Skrýt celý příspěvek

    • Marcel16936
      13:01 21.12.2022

      Neviem ako je to u vás vo vašom regione, ale u nás v Bratislave, pozorujem hlavne od začiatku decembra, že vo viacerých objektoch sa prudko znížilo vykurovanie. Bol som včera v ...Zobrazit celý příspěvek

      Neviem ako je to u vás vo vašom regione, ale u nás v Bratislave, pozorujem hlavne od začiatku decembra, že vo viacerých objektoch sa prudko znížilo vykurovanie. Bol som včera v obchodnom dome Polus, a na prvom poschodí bola taká zima ako keby snád ani nekúrili. Kamoška čo pracuje v solárku zas vraví že u nich je teplota nastavená na 16 stupnov !Skrýt celý příspěvek

      • marint
        13:03 21.12.2022

        To mas dve v jednom: solarko s otuzovanim :)

        To mas dve v jednom: solarko s otuzovanim :)

      • Silver
        13:04 21.12.2022

        Je to tak, šetrí sa všade, začali šetriť aj tí, ktorí doteraz nešetrili. Aj to je jeden z dôvodov, prečo je spotreba plynu v EU o cca 30% nižšia ako minulý rok.

        Je to tak, šetrí sa všade, začali šetriť aj tí, ktorí doteraz nešetrili. Aj to je jeden z dôvodov, prečo je spotreba plynu v EU o cca 30% nižšia ako minulý rok.

      • Jura z Hané
        13:25 21.12.2022

        Aspoň budou holkám stát bradavky :+))

        Aspoň budou holkám stát bradavky :+))

        • Comorous
          13:40 21.12.2022

          Jo. Ale jsem zvědav, co ty v zimě najdeš v kalhotách. :-)

          Jo. Ale jsem zvědav, co ty v zimě najdeš v kalhotách. :-)

          • DanCZer
            14:00 21.12.2022

            Pro ohřátí je potřeba zasunout!

            Pro ohřátí je potřeba zasunout!

          • Ján Paliga
            15:13 21.12.2022

            Danczer. Najväčšia zima je pod perinou. Tam vtáky tvrdnú a zaliezaju do dier ... :)

            Danczer. Najväčšia zima je pod perinou. Tam vtáky tvrdnú a zaliezaju do dier ... :)

          • Sergej7490
            15:53 21.12.2022

            Presne ! Trenim vznika teplo !

            Presne ! Trenim vznika teplo !

      • Filur
        13:26 21.12.2022

        to je dobře

        to je dobře

    • HumInt
      13:03 21.12.2022

      Neistota klesá a hoci price cap na plyn vyzerá ako protitrhový prvok, dokáže odradiť špekulantov s veľkou finančnou pákou, na trhu zostávajú len skutoční odberatelia. Aby to ...Zobrazit celý příspěvek

      Neistota klesá a hoci price cap na plyn vyzerá ako protitrhový prvok, dokáže odradiť špekulantov s veľkou finančnou pákou, na trhu zostávajú len skutoční odberatelia. Aby to fungovalo, musí byť price cap stanovený dostatočne vysoko a podľa minulých dát to tak je. Podmienka 3 dni po sebe a vyhlásenia, že sa nemusí uplatniť, ak sa ukáže, že to nie je vhodné sú dodatočné opatrenia na odplašenie špekulantov. Nie som fanúšikom administratívnych zásahov do trhu, ale toto dáva logiku. Trhové pravidlá nemajú favorizovať špekulantov s komoditami, kde je problém s elasticitou ponuky a nemožnosťou substitúcie.Skrýt celý příspěvek

    • marint
      13:16 21.12.2022

      Ja len doplnim. Nemci o den skor ako bol plan (uz len to stoji za zamyslenie :o) ) uviedli do prevadzky prvy nemecky dovozny terminal na skvapalneny zemny plyn (LNG) vo ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja len doplnim. Nemci o den skor ako bol plan (uz len to stoji za zamyslenie :o) ) uviedli do prevadzky prvy nemecky dovozny terminal na skvapalneny zemny plyn (LNG) vo Wilhelmshavene Dnes o 9:00 bol prvy plyn privedeny do prepojovacieho potrubia ...

      https://www.msn.com/de-de/fina... Skrýt celý příspěvek

    • ImreSVK
      14:11 21.12.2022

      V EU sa tusim vcera dohodli na cenovom strope 180€/MWh za plyn. Su tam nejaké ďalšie podmienky, namatkovo len tento zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

      V EU sa tusim vcera dohodli na cenovom strope 180€/MWh za plyn. Su tam nejaké ďalšie podmienky, namatkovo len tento zdroj:

      https://hnonline.sk/finweb/zah... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      14:52 21.12.2022

      Pekne spracovany aktualny stav zasobnikov v EU od Reuters
      https://www.reuters.com/graphi...

      Pekne spracovany aktualny stav zasobnikov v EU od Reuters
      https://www.reuters.com/graphi...

  • Jan Grohmann
    12:33 21.12.2022

    Jinak, co se týče BVP a ráže 30 vs 35 mm. Zajímalo by mě, proč ti Slováci šli do ráže 35 mm. Napadá mě, zda neusoudili, že lepší a levnější je kupovat průbojnou AP munici ráže 35 ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak, co se týče BVP a ráže 30 vs 35 mm. Zajímalo by mě, proč ti Slováci šli do ráže 35 mm.
    Napadá mě, zda neusoudili, že lepší a levnější je kupovat průbojnou AP munici ráže 35 mm, která by měla stačit na boj s moderními ruskými BVP, než výkonnou ale příšerně drahou APFSDS munici ráže 30 mm.
    Ta AP munice se zdá univerzálnějši.

    Jiné teorie?Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      12:45 21.12.2022

      Myslím že je to v tej správe, kde to testovali (armádne skúšky), že na zničenie predpokladaného protivníka treba oveľa menej nábojov ráže 35mm ako 30mm a tak vychádza logistika ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím že je to v tej správe, kde to testovali (armádne skúšky), že na zničenie predpokladaného protivníka treba oveľa menej nábojov ráže 35mm ako 30mm a tak vychádza logistika výrazne lepšie. Či to bol skutočný dôvod, alebo len nejako odôvodniť rozhodnutie, neviem posúdiť. Na Ukrajine sa IMHO ukazuje, že je lepšie mať inteligentnú a výkonnú muníciu ako sa spoliehať na množstvo, lebo náročná logistika je zásadná slabina.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        13:00 21.12.2022

        No, ale průbojnost jakého typu munice?

        No, ale průbojnost jakého typu munice?

        • HumInt
          13:11 21.12.2022

          Tak to chceš odo mňa veľa.... ja som to čítal tu na strane 52
          https://www.mosr.sk/data/files...

          Tak to chceš odo mňa veľa.... ja som to čítal tu na strane 52
          https://www.mosr.sk/data/files...

          • Cenzor
            18:06 21.12.2022

            Tak to je jak u nás :-))) Pro porovnání kanonů porovnávali Buschmáster III ne s Buschmaster II, který se do CV90 montuje, ale s MK30-2 který se tam ale nemontuje. A z toho plynoucí ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak to je jak u nás :-))) Pro porovnání kanonů porovnávali Buschmáster III ne s Buschmaster II, který se do CV90 montuje, ale s MK30-2 který se tam ale nemontuje. A z toho plynoucí perlička, která také vedla k výběru 35mm:

            "Nevýhodou tohto kanóna je náročnosť na údržbu z princípu jeho činnosti založenom na spätných plynoch a možnou dymivosťou vo vnútornom priestore obslužnej veže."Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      12:46 21.12.2022

      Údajně je zaujala právě ta průbojnost. Ovšem je otázka jestli není lepší počkat na zavedení 50 mm v americké armádě a tenhle mezistupeň nákupu celkově dražší 35 mm munice vypustit. ...Zobrazit celý příspěvek

      Údajně je zaujala právě ta průbojnost. Ovšem je otázka jestli není lepší počkat na zavedení 50 mm v americké armádě a tenhle mezistupeň nákupu celkově dražší 35 mm munice vypustit. U nás se zjevně rozhodli pro druhou variantu.Skrýt celý příspěvek

      • Náhodný kolemjdoucí
        13:18 21.12.2022

        Oni čekat nechtějí a přezbrojovat v blízké době také neplánují, takže si vybrali, co je pro ně nejlepší dnes.

        Oni čekat nechtějí a přezbrojovat v blízké době také neplánují, takže si vybrali, co je pro ně nejlepší dnes.

      • major
        13:45 21.12.2022

        Nižšie to už písal Profesor: Uložení kanonu ve věži je totožné s kanonem Bushmaster III ráže 50 mm. Slovensko své CV90 může tedy perspektivně vybavit kanonem ráže 50 ...Zobrazit celý příspěvek

        Nižšie to už písal Profesor:

        Uložení kanonu ve věži je totožné s kanonem Bushmaster III ráže 50 mm. Slovensko své CV90 může tedy perspektivně vybavit kanonem ráže 50 mm.

        https://www.armadninoviny.cz/b...

        Z toho mi vychádza, že prerobenie 30 mm verzie bude asi náročnejšie.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          14:50 21.12.2022

          Technicky nedbude. Ta věž může být osazená 30/35/40/50. Jen při použití 35 mm jsou některé díly shodné s 50 mm.

          Technicky nedbude. Ta věž může být osazená 30/35/40/50. Jen při použití 35 mm jsou některé díly shodné s 50 mm.

        • mikojan29
          15:31 21.12.2022

          Je Bushmaster II 30 mm, ktorý sa dá pár úpravami a výmenou hlavne prerobiť na 40 mm a Bushmaster III 35 mm, ktorý sa dá tak isto pár vymenenými dielmi a výmenou hlavne prerobiť na ...Zobrazit celý příspěvek

          Je Bushmaster II 30 mm, ktorý sa dá pár úpravami a výmenou hlavne prerobiť na 40 mm a Bushmaster III 35 mm, ktorý sa dá tak isto pár vymenenými dielmi a výmenou hlavne prerobiť na 50 mm. Uloženie vo veži je koncipované na 30 - 50 mm kanón. Jednoducho sa pozreli na terajšie možnosti s výhľadom do budúcnosti.
          V tomto článku sú dobre popísané rozdiely jednotlivých kalibrov:
          https://warfaretech.blogspot.c... Skrýt celý příspěvek

    • Profesor
      12:53 21.12.2022

      Pětatřicítka je mimo jiné oproti třicítce výkonnější proti plošným cílům. Na ruská BMP jí stačí APDS. Pokud vím, tak montáž ve věži apod. umožňuje pozdější přechod na ráži 50 mm.

      Pětatřicítka je mimo jiné oproti třicítce výkonnější proti plošným cílům. Na ruská BMP jí stačí APDS. Pokud vím, tak montáž ve věži apod. umožňuje pozdější přechod na ráži 50 mm.

      • liberal shark
        15:19 21.12.2022

        Také myslím, že do 35mm už se dá nacpat účinné množství výbušniny,

        Také myslím, že do 35mm už se dá nacpat účinné množství výbušniny,

    • Cenzor
      13:18 21.12.2022

      Co znamená "příšerně drahá" munice. Jaký je rozdíl v ceně? Ať APDS nebo APFSDS munice je víceméně konstrukčně to samé, jen penetrátor je jinak tvarovaný.

      Co znamená "příšerně drahá" munice. Jaký je rozdíl v ceně? Ať APDS nebo APFSDS munice je víceméně konstrukčně to samé, jen penetrátor je jinak tvarovaný.

      • Jan Grohmann
        13:53 21.12.2022

        APFSDS má oddělitelný penetrátor (menšího kalibru, než má hlaveň) a sabot. Cena je 1000 euro za ...Zobrazit celý příspěvek

        APFSDS má oddělitelný penetrátor (menšího kalibru, než má hlaveň) a sabot. Cena je 1000 euro za kus.
        https://www.nammo.com/product/...
        Probije až 100 mm oceli

        No a AP průbojná, má celokovou střelu o stejné ráži, jako hlaveň.
        https://www.msm.sk/downloads/0...
        https://www.msm.sk/content/zvs...
        AP je výrazně levnější a rychleji vyrobitelná než APFSDS. A řekl bych, že i univerzálnější.

        Ale je to teorie.Skrýt celý příspěvek

        • Cenzor
          17:22 21.12.2022

          Nebavíme se o srovnání APFSDS s klasickou AP, ale s APDS, která je také podkaliberní s oddělitelným sabotem. V případě 35x228 např ...Zobrazit celý příspěvek

          Nebavíme se o srovnání APFSDS s klasickou AP, ale s APDS, která je také podkaliberní s oddělitelným sabotem. V případě 35x228 např toto:

          https://www.mesko.com.pl/en/pr...

          Ta cena 1000 euro mi přijde přemrštěná. Byl by zdroj?Skrýt celý příspěvek

        • Cenzor
          17:35 21.12.2022

          Ještě přidám jeden dokument, kde jsou sice začerněné ceny, ale z poměru objemu nákupu jednotlivých druhů munice i počty ks poskytnutých ke zkouškám je patrné, že ten rozdíl v ceně ...Zobrazit celý příspěvek

          Ještě přidám jeden dokument, kde jsou sice začerněné ceny, ale z poměru objemu nákupu jednotlivých druhů munice i počty ks poskytnutých ke zkouškám je patrné, že ten rozdíl v ceně nebude řádový.

          file:///C:/Users/Honza/Downloads/171050279%20(2).pdfSkrýt celý příspěvek

          • leir
            19:45 21.12.2022

            Na váš disk se jen tak nedostanem. :-)

            Na váš disk se jen tak nedostanem. :-)

          • Cenzor
            21:34 21.12.2022

            Raději už nepít... https://www.hlidacstatu.cz/Det... Jinak jsem objevil, že v roce 2020 dodávali 1ks 30X173 MP-T/SD, NM222 za 3 579 bez DPH. To je granát se zapalovačem, ...Zobrazit celý příspěvek

            Raději už nepít...

            https://www.hlidacstatu.cz/Det...

            Jinak jsem objevil, že v roce 2020 dodávali 1ks 30X173 MP-T/SD, NM222 za 3 579 bez DPH. To je granát se zapalovačem, autodestrukcí, ... tedy trošku složitější výroba než zalisovat wolframovou šipku do kusu plastu. Cenu bych tedy odhadl podobnou.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav11
      13:57 21.12.2022

      Zdravím...nedávno bol dosť podrobný článok na inom cz webe o tejto problematike...security magazín....nechcem dávať odkaz na konkurenčný web, ale popísali to tam skvele...

      Zdravím...nedávno bol dosť podrobný článok na inom cz webe o tejto problematike...security magazín....nechcem dávať odkaz na konkurenčný web, ale popísali to tam skvele...

    • tosomjapeter
      15:59 21.12.2022

      cital som vyhodnotenie tendra - myslim, ze sa tam pisalo ze maju 35mm omnoho vacsiu priebojnost ako 30mm

      cital som vyhodnotenie tendra - myslim, ze sa tam pisalo ze maju 35mm omnoho vacsiu priebojnost ako 30mm

    • MartinV
      16:36 21.12.2022

      Zde je dlouhá analýza rozdílů, ceny, účinku v cíli ...Zobrazit celý příspěvek

      Zde je dlouhá analýza rozdílů, ceny, účinku v cíli atd.

      https://www.securitymagazin.cz... Skrýt celý příspěvek

  • sgaba
    12:32 21.12.2022

    Bakhmutský kuželník: https://twitter.com/666_mancer... Dron: https://twitter.com/666_mancer... Skupinka při ...Zobrazit celý příspěvek

    Bakhmutský kuželník:
    https://twitter.com/666_mancer...
    Dron:
    https://twitter.com/666_mancer...
    Skupinka při focení:
    https://twitter.com/TheDeadDis...
    Ohňostroj:
    https://twitter.com/PaulJawin/... Skrýt celý příspěvek

  • čapaj
    12:18 21.12.2022

    Rádio Jerevan: je pravda, že Putin v pátek navštívil frontu u Bachmutu? Ano, Akorát se nejednalo o bojovou frontu, ale frontu na potravinové lístky a nebylo to u Bachmutu, ale u ...Zobrazit celý příspěvek

    Rádio Jerevan: je pravda, že Putin v pátek navštívil frontu u Bachmutu?
    Ano, Akorát se nejednalo o bojovou frontu, ale frontu na potravinové lístky a nebylo to u Bachmutu, ale u Rostova na Donu. Jinak je informace zcela pravdivá i to, že stál v čele fronty.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:46 21.12.2022

      Informace, že Putin navštívil frontu a fakt, že byl v Rostovu na Donu se nemusí vylučovat.
      Co my víme, jak rychle Ukrajinci postupují.

      Informace, že Putin navštívil frontu a fakt, že byl v Rostovu na Donu se nemusí vylučovat.
      Co my víme, jak rychle Ukrajinci postupují.

      • Jirosi
        13:00 21.12.2022

        To je spíše tím, že ona začínala v Bachmutu.

        To je spíše tím, že ona začínala v Bachmutu.

  • greenBelt
    12:13 21.12.2022

    Pocetné porovnani techniky na obou stranach. Taky jejich dynamika v case. Data z verejne dostupnych ...Zobrazit celý příspěvek

    Pocetné porovnani techniky na obou stranach. Taky jejich dynamika v case. Data z verejne dostupnych udaju.

    https://twitter.com/volodymyr_... Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      12:39 21.12.2022

      Jeste porovnani spotreba munice vs. presnost.

      https://twitter.com/volodymyr_...

      Jeste porovnani spotreba munice vs. presnost.

      https://twitter.com/volodymyr_...

    • Marty96
      13:28 21.12.2022

      Podivná grafika. Namátkou třeba RCH 155 Ukrajinci ještě dva roky nedostanou, rozhodně to teda není "available" systém.

      Podivná grafika. Namátkou třeba RCH 155 Ukrajinci ještě dva roky nedostanou, rozhodně to teda není "available" systém.

Načítám diskuzi...