VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • SeaWolf
    09:43 14.06.2022

    gen. Macko, výborný popis situace a analýza: https://m.youtube.com/watch?v=...

    gen. Macko, výborný popis situace a analýza: https://m.youtube.com/watch?v=...

  • copy
    09:27 14.06.2022

    Tak Severodoněck je odříznut, zničeny všechny mosty :(

    Tak Severodoněck je odříznut, zničeny všechny mosty :(

    • Bratik
      09:34 14.06.2022

      Pokud se nemýlím tak ty mosty byly 3 a měly být zničeny asi cca 3 dny zpátky.

      Pokud se nemýlím tak ty mosty byly 3 a měly být zničeny asi cca 3 dny zpátky.

    • Tino
      09:35 14.06.2022

      myslim, ze toto je zname minimalne od vcera.

      myslim, ze toto je zname minimalne od vcera.

    • Jura99
      09:45 14.06.2022

      a tebe jako ruského trolla to trápí nebo netrápí ?

      a tebe jako ruského trolla to trápí nebo netrápí ?

      • Cimbi
        09:48 14.06.2022

        Trápí ho to. Rusáci budou muset brodit a při výjezdu z toho koryta budou jak kachny na střelnici. Ani nebudou potřeba ty sofistikované zbraně - vystačí si s M2 kulometem na BMP a ...Zobrazit celý příspěvek

        Trápí ho to. Rusáci budou muset brodit a při výjezdu z toho koryta budou jak kachny na střelnici. Ani nebudou potřeba ty sofistikované zbraně - vystačí si s M2 kulometem na BMP a podobné a s RPG-7 na tanky - bez ohledu na ERA, protože budou střílet do břich, kde je pancíř snad ještě tenčí než na střechách. Jenže tam nemaj jak nacpat ty pletivové deštníky...Skrýt celý příspěvek

      • copy
        10:51 14.06.2022

        trápí a doufám, že UA brzy dostanou ty "game changer" zbraně a začnou konečně výtězit a hnát Rusa tam, kam patří. A tobě přeji slunce v duši a nebuď tak paranoidní - ne všichni ...Zobrazit celý příspěvek

        trápí a doufám, že UA brzy dostanou ty "game changer" zbraně a začnou konečně výtězit a hnát Rusa tam, kam patří.
        A tobě přeji slunce v duši a nebuď tak paranoidní - ne všichni jsou automaticky ruský trollovéSkrýt celý příspěvek

        • Jura99
          13:16 14.06.2022

          jelikoz mam dobrou pamet, tak vim ze rusofil jsi, leda ze by nekteri casem procitli, tech ale moc nebude.

          jelikoz mam dobrou pamet, tak vim ze rusofil jsi, leda ze by nekteri casem procitli, tech ale moc nebude.

          • copy
            14:39 14.06.2022

            Buďto ti paměť slouží špatně, anebo si mě s někým pleteš.

            Buďto ti paměť slouží špatně, anebo si mě s někým pleteš.

    • Cimbi
      09:45 14.06.2022

      Ten poslední lehl někdy včera (před pár dny byla info, že stojí). Nicméně prý je nízký stav vody, takže zásobování a evakuace furt běží. Větší problém pro oboje je ruské ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten poslední lehl někdy včera (před pár dny byla info, že stojí). Nicméně prý je nízký stav vody, takže zásobování a evakuace furt běží. Větší problém pro oboje je ruské dělostřelectvo.Skrýt celý příspěvek

      • copy
        10:53 14.06.2022

        S tím dělostřelectvem je to špatný, to jo.

        S tím dělostřelectvem je to špatný, to jo.

  • ABC123
    09:08 14.06.2022

    Zatiaľ čo sa rasisti hádajú, či potrebujú drony, Litva posiela ozbrojeným silám viac ako stovku ...Zobrazit celý příspěvek

    Zatiaľ čo sa rasisti hádajú, či potrebujú drony, Litva posiela ozbrojeným silám viac ako stovku UAV.

    https://defence-ua.com/news/po... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      10:14 14.06.2022

      Ne rasisti, ale rašisti... Je to kombinace "Raša" a "fašist". Česky (a asi i slovensky) by to bylo rusisti.

      Ne rasisti, ale rašisti... Je to kombinace "Raša" a "fašist". Česky (a asi i slovensky) by to bylo rusisti.

      • Mortles
        10:25 14.06.2022

        bohužel rusisti jsou už něco jinýho. Rušisti zní mi osobně poměrně zvukomalebně.

        bohužel rusisti jsou už něco jinýho. Rušisti zní mi osobně poměrně zvukomalebně.

        • AR10
          12:40 14.06.2022

          Rušista je operáto rušičky?

          Rušista je operáto rušičky?

      • ABC123
        12:46 14.06.2022

        Ano. Je prekladac....

        Ano. Je prekladac....

  • Tino
    09:04 14.06.2022

    podla FIRMS je hodne teplo v Alchevsk , zapadne od Luhansk , ten je pod kontrolou RUS , nema niekto info co sa to tam deje?...doplnene, uz viem maju tam fabriku/y, preto to teplo, ...Zobrazit celý příspěvek

    podla FIRMS je hodne teplo v Alchevsk , zapadne od Luhansk , ten je pod kontrolou RUS , nema niekto info co sa to tam deje?...doplnene, uz viem maju tam fabriku/y, preto to teplo, ktore produkujuSkrýt celý příspěvek

  • ABC123
    08:59 14.06.2022

    Vojenský expert Melnik: Zlom vo vojne sa blíži, Putinova armáda stráca potenciál. ...Zobrazit celý příspěvek

    Vojenský expert Melnik: Zlom vo vojne sa blíži, Putinova armáda stráca potenciál. Rozhovor

    https://war.obozrevatel.com/vo... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      09:44 14.06.2022

      Tak nepochybně se blíží den, kdy RF vyčerpá své ofenzivní kapacity. Žádný strýček Sam jim nestojí za zadkem a neposílá tisíce tun zásob.

      Tak nepochybně se blíží den, kdy RF vyčerpá své ofenzivní kapacity. Žádný strýček Sam jim nestojí za zadkem a neposílá tisíce tun zásob.

  • lm524a
    08:48 14.06.2022

    Něco jim tam bouchá, to mi příjde až moc mimo dosah Ua

    https://liveuamap.com/en/2022/...

    Něco jim tam bouchá, to mi příjde až moc mimo dosah Ua

    https://liveuamap.com/en/2022/...

    • Mortles
      08:53 14.06.2022

      jsou to sabotáže.

      jsou to sabotáže.

      • lm524a
        09:00 14.06.2022

        nebo nehody, ale pokud jde o sabotáž, otázkou je, jestli ji provedla Ua, nebo Rus. buď jak buď, jen víc, jen houštěji

        nebo nehody, ale pokud jde o sabotáž, otázkou je, jestli ji provedla Ua, nebo Rus. buď jak buď, jen víc, jen houštěji

    • Tondda
      09:26 14.06.2022

      Rusové hlásí, že to byla UA Točka.

      https://topwar.ru/197714-soobs...

      Rusové hlásí, že to byla UA Točka.

      https://topwar.ru/197714-soobs...

      • Cimbi
        09:36 14.06.2022

        Odkudpak to ti mistři světa na Topwar ví? Jen odhadují, stejně jako my... Nedokážou si vůbec připustit, že by v RF byli sabotéři, které nechytli před akcí nebo že by zase selhala ...Zobrazit celý příspěvek

        Odkudpak to ti mistři světa na Topwar ví?

        Jen odhadují, stejně jako my... Nedokážou si vůbec připustit, že by v RF byli sabotéři, které nechytli před akcí nebo že by zase selhala jejich PVO.

        Mimochodem, ta Točka by taky znamenala selhání PVO...Skrýt celý příspěvek

        • MaVeRick114
          15:43 14.06.2022

          Nájdu dôvod ako pri Moskve = nezodpovední fajčiari.

          Nájdu dôvod ako pri Moskve = nezodpovední fajčiari.

    • Cimbi
      09:31 14.06.2022

      Nebo vrtulníky. Ukrajinci už několikrát ukázali, že tohle dokážou. Po těch náletech na Bělgorod 2 měsíce zpátky určitě ruská PVO nespala ani vteřinu (to byla jejich megaostuda), ...Zobrazit celý příspěvek

      Nebo vrtulníky. Ukrajinci už několikrát ukázali, že tohle dokážou.

      Po těch náletech na Bělgorod 2 měsíce zpátky určitě ruská PVO nespala ani vteřinu (to byla jejich megaostuda), ale ono se nedá 24/7 být ostražitý, navíc dlouhodobě. Trochu s rutinou naskočí reflexy, ale ostražitost upadá.
      Co tu někdo psal po potopení Moskvy, tak údajně Rusácká PVO do jisté míry závisí na pozornosti obsluhy (nevyskočí jim alarm nebo vyskočí a musí ručně třídit, jestli je to "náš", "jejich" nebo je to hejno racků).
      To se dá se 100% nasazením dělat krátkodobě, pak lidská přirozenost člověka přiměje ke klidu, protože je to pro organismus energeticky míň náročné ("2 měsíce klid, dnes je další klidný den" a najednou BUM)Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    07:49 14.06.2022

    Dva ruské obrněnce (pravděpodobně BTR) poškodila či zničila ukrajinská národní garda https://twitter.com/UAWeapons/... U Lysichansku byla pořízena tato ...Zobrazit celý příspěvek

    Dva ruské obrněnce (pravděpodobně BTR) poškodila či zničila ukrajinská národní garda https://twitter.com/UAWeapons/...
    U Lysichansku byla pořízena tato fotka ukrajinské PVO, kde je zachycen 9А83-1 TELAR pro systém S-300V1 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Další disciplínou by měla být střelba ATGM na velkou vzdálenost. Adeptem na medaili by byla tato obsluha Stugny, co zničila ruské obrněné vozidlo na vzdálenost 5km https://twitter.com/UAWeapons/...
    Grilování na ruský způsob. Mělo by se jednat o dvě BMP https://twitter.com/UAWeapons/...
    Pozice ruského dělostřelectva byla zasažena. Zničena byla munice a minimálně jedna D-20 ráže 152 mm https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • samoempire
    07:37 14.06.2022

    Jak tady mnozí píšeme. Pomalu ale jistě. Až rafinerie ve střední Evropě a Německu předěláji svoje výrobní procesy tak Rusům zůstane mnohem méně peněz na ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak tady mnozí píšeme. Pomalu ale jistě. Až rafinerie ve střední Evropě a Německu předěláji svoje výrobní procesy tak Rusům zůstane mnohem méně peněz na válku.
    https://twitter.com/LaurentRus... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      08:32 14.06.2022

      Mnohem méně peněz na cokoliv. Rusko je ekonomika závislá na vývozu surovin. Bez toho nastane recese.

      Mnohem méně peněz na cokoliv. Rusko je ekonomika závislá na vývozu surovin. Bez toho nastane recese.

    • axoloth
      08:38 14.06.2022

      Ono aj ked Rusi inkasuju za suroviny peniaze, otazne co s nimi? Vela si toho za ne vdaka sankciam nekupia a to co by potrebovali uz vobec nie. Maju sice prebytok zahranicneho ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono aj ked Rusi inkasuju za suroviny peniaze, otazne co s nimi? Vela si toho za ne vdaka sankciam nekupia a to co by potrebovali uz vobec nie. Maju sice prebytok zahranicneho obchodu, ale co z toho? Domace platby maju v rubloch, teda musia palit eura ci dolare na ruble. Tym trochu posilnuju rubel, ale kedze sa s rublom neobchoduje ergo jeho kurz je umelo stanoveny, tak bohvie aka je jeho realna hodnota. Navyse im klesa vyber dani aj tych priamych aj tych nepriamych. Rusi idu do velkeho pruseru.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      08:55 14.06.2022

      Přesně. Strategicky je to porážka, protože ztráty vycvičeného personálu, ztráty techniky (s nenahraditelnou západní elektronikou) a poznání, že má technika na tu západní nestačí (a ...Zobrazit celý příspěvek

      Přesně. Strategicky je to porážka, protože ztráty vycvičeného personálu, ztráty techniky (s nenahraditelnou západní elektronikou) a poznání, že má technika na tu západní nestačí (a ani výcvik a taktika), spolu s menším balíkem peněz neumožní rychle a kvalitně postavit (znovu vybudovat) armádu. Ta největší ztráta je, že dokud to byla "papírová" hrozba, tak to fungovalo, teď už ne...Skrýt celý příspěvek

      • Storm
        10:16 14.06.2022

        Haklang " Strategicky je to porážka " No jak se to vezme... Můžem se tu o tom dohadovat, můžem to dokonce s určitostí vědět... Ví to třeba i velení NATO... Dokonce to teď už může ...Zobrazit celý příspěvek

        Haklang
        " Strategicky je to porážka "

        No jak se to vezme... Můžem se tu o tom dohadovat, můžem to dokonce s určitostí vědět... Ví to třeba i velení NATO... Dokonce to teď už může vědět i generalita v sojuze... Otázka zní... Jestli to ví i ten jejich pan majitel z bunkru s ochutnávačem jídla a nosičem hoven... A nejdůležitější otázka je, jestli to ví i sojužtí podůstojníci a obyčejní okupanti základní služby... A tam ti garantuju že neví... Neví o tom, že jejich doktríta je stojí za hovno... Neví o tom, že jejich velení stojí za hovno... Neví o tom, že jejich technika stojí za hovno... Neví o tom, že jejich zásobování stojí za hovno... Neví o tom, že financování armády bude stát za hovno... Ani neví to, jak se tak ukazuje, že obycejní okupanti základní služby jsou ve své podstatě cvičení pro to aby krmili děla nepřítele sojuzu... Protože na posádkové PŠM při futrování mužstva politickýma sračkama jim budou pořád vymývat hlavy tím, že jsou nejsilnější, největší, a nejvíc nejlepší s nět západního analoga... A když to neví běžný okupant základní služny, tak to neví ani běžný občan... A když to nevědí, tak budou mít furt ranena přes celé záda... Proto je třeba aby sojuzkým okupantům na Ukrajině Ukrajinci vrazili polní lopatku do prdele tak hluboko, že bude čouhat jen ta plechová část...Skrýt celý příspěvek

    • Roger
      10:38 14.06.2022

      Na světě není neomezená produkce těchto surovin. Jen bude trvat nějaký čas až najdou jiné kupce a zbuduji nové obchodní trasy. Dočasný výpadek. Jediný plus nemuseli by dostat plnou ...Zobrazit celý příspěvek

      Na světě není neomezená produkce těchto surovin. Jen bude trvat nějaký čas až najdou jiné kupce a zbuduji nové obchodní trasy. Dočasný výpadek. Jediný plus nemuseli by dostat plnou tržní cenu.Skrýt celý příspěvek

  • Milan7
    06:34 14.06.2022

    GIGN a RAID údajně cvičí s Ukrajinci. Na videu je vidět i Bren.
    https://fb.watch/dDO7CLuvNO/...

    GIGN a RAID údajně cvičí s Ukrajinci. Na videu je vidět i Bren.
    https://fb.watch/dDO7CLuvNO/...

    • MeV6
      07:50 14.06.2022

      Mě to spíš přijde jako ukázka/prezentace z Eurosatory. Ten polygon je mi povědomý.
      Ale GIGN je to určitě, Bren 2 v 7,62x39 mají.

      Mě to spíš přijde jako ukázka/prezentace z Eurosatory. Ten polygon je mi povědomý.
      Ale GIGN je to určitě, Bren 2 v 7,62x39 mají.

      • Danik
        11:37 14.06.2022

        JJ tohle je jejich letošní prezentace na Eurosatory.

        JJ tohle je jejich letošní prezentace na Eurosatory.

  • Ján Paliga
    01:28 14.06.2022

    Na malé rozptýlenie. Nekúpite kladivo?

    https://pherkard.gulas.sme.sk/...

    Na malé rozptýlenie. Nekúpite kladivo?

    https://pherkard.gulas.sme.sk/...

  • Mortles
    00:46 14.06.2022

    Arestovyč. Hlavní myšlenka: kdyby Ukrajina z USA dostávala tolik materiální pomoci, co Afghánistán dostával 20 let, nemuseli bychom se tady o ničem ...Zobrazit celý příspěvek

    Arestovyč. Hlavní myšlenka: kdyby Ukrajina z USA dostávala tolik materiální pomoci, co Afghánistán dostával 20 let, nemuseli bychom se tady o ničem bavit.

    https://twitter.com/savaadaak/... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    23:08 13.06.2022

    Nemanželský syn Alexandra Lukašenka Nikolaj měl na maturitním večírku modrý oblek.

    Jeho přítelkyně krásně žluté šaty.

    Nemanželský syn Alexandra Lukašenka Nikolaj měl na maturitním večírku modrý oblek.

    Jeho přítelkyně krásně žluté šaty.

  • Talvi
    22:35 13.06.2022

    Ruské drony čekají těžké časy. Skvěle, Litevci ! https://twitter.com/AndriusTap... Zobrazit celý příspěvek

    Ruské drony čekají těžké časy. Skvěle, Litevci ! https://twitter.com/AndriusTap... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      22:56 13.06.2022

      Jinak to pojmenovali Orcrist, orkobijec, jméno meče z Tolkiena, který měl Thorin Pavéza. Tolkienovo dílo tady plní opravdu silnou mytologickou funkci.

      Jinak to pojmenovali Orcrist, orkobijec, jméno meče z Tolkiena, který měl Thorin Pavéza. Tolkienovo dílo tady plní opravdu silnou mytologickou funkci.

      • Ján Paliga
        01:30 14.06.2022

        Práve čítam na staré kolená .... :)

        Práve čítam na staré kolená .... :)

      • havlluk
        08:50 14.06.2022

        Doporučoval bych rusům Hobita reprízovat v TV, aby se v těch názvech taky vyznali.

        https://www.youtube.com/watch?...

        Doporučoval bych rusům Hobita reprízovat v TV, aby se v těch názvech taky vyznali.

        https://www.youtube.com/watch?...

        • Haklang
          09:01 14.06.2022

          Já si zase vzpomněl, že ve Smutné princezně to Půlnoční království hodně připomíná Mordor (aspoň v chování k obyčejným lidem).

          Já si zase vzpomněl, že ve Smutné princezně to Půlnoční království hodně připomíná Mordor (aspoň v chování k obyčejným lidem).

          • liberal shark
            09:47 14.06.2022

            On ani ten Orwellův Angsoc není tak daleko.

            On ani ten Orwellův Angsoc není tak daleko.

      • Haklang
        09:00 14.06.2022

        V jedné hře je zase motorovka Orc-B-Gone - tak máme taky šanci.

        V jedné hře je zase motorovka Orc-B-Gone - tak máme taky šanci.

    • liberal shark
      09:29 15.06.2022

      O co se tu jedná ...

      https://www.valka.cz/LTV-proti...

      O co se tu jedná ...

      https://www.valka.cz/LTV-proti...

  • Ján Paliga
    22:32 13.06.2022

    Skoro som si cvrkol z tohoto článku... "Putinova stolice státním tajemstvím. Exkrementy vozili zpátky do Ruska" - ...Zobrazit celý příspěvek

    Skoro som si cvrkol z tohoto článku... "Putinova stolice státním tajemstvím. Exkrementy vozili zpátky do Ruska" - https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      22:37 13.06.2022

      Doufejme, že to tak i zůstane. Ne všechno je potřeba odhalit.

      Doufejme, že to tak i zůstane. Ne všechno je potřeba odhalit.

      • GlobeElement007
        05:59 14.06.2022

        Zase kdyby to dali na aukro, mohli by z výtěžku podpořit armádu a putinovi fandové by měli hezký suvenýr.

        Zase kdyby to dali na aukro, mohli by z výtěžku podpořit armádu a putinovi fandové by měli hezký suvenýr.

        • pepezdepa
          09:34 14.06.2022

          Děsíte mě... :-D

          Děsíte mě... :-D

        • Ján Paliga
          23:15 14.06.2022

          Pred asi 18-imi rokmi som narazil na stránku www.ho*no.sk.... Či ešte po toľkých rokoch existuje, nemám chuť zisťovať.... Bol som ale šokovaný, že jeden kolega z práce tú stránku ...Zobrazit celý příspěvek

          Pred asi 18-imi rokmi som narazil na stránku www.ho*no.sk.... Či ešte po toľkých rokoch existuje, nemám chuť zisťovať.... Bol som ale šokovaný, že jeden kolega z práce tú stránku poznal.... Nenapadlo ma ale opýtať sa ho, či tam aj prispieval... :)Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      23:12 13.06.2022

      Když mi před týdnem kamarád z ukrajiny tuhle zprávu posílal, napsal jsem mu, že je to tak absurdní, že to musí být pravda.

      Když mi před týdnem kamarád z ukrajiny tuhle zprávu posílal, napsal jsem mu, že je to tak absurdní, že to musí být pravda.

      • Ján Paliga
        01:33 14.06.2022

        Za studenej vojny nejaká tajná služba (CIA?) nabúrala odpadovú kanalizáciu, aby sa dostali ku exkrementom nejakého vodcu.... KGB sa poučila :)

        Za studenej vojny nejaká tajná služba (CIA?) nabúrala odpadovú kanalizáciu, aby sa dostali ku exkrementom nejakého vodcu.... KGB sa poučila :)

        • Profesor
          08:26 14.06.2022

          CIA, návštěva Chruščova v USA.

          CIA, návštěva Chruščova v USA.

          • Profesor
            08:28 14.06.2022

            Mimo jiné jištěn nedostatek vlákniny ve stravě.
            Exkrementy tyranů skutečně mají cenu zlata.

            Mimo jiné jištěn nedostatek vlákniny ve stravě.
            Exkrementy tyranů skutečně mají cenu zlata.

          • Ján Paliga
            08:56 14.06.2022

            Dobre sa mi marilo ... vďaka.

            Dobre sa mi marilo ... vďaka.

    • Lars
      00:18 14.06.2022

      Aneb když si hraješ na velmoc a přitom chodíš na chemický záchod v ložnici.

      Aneb když si hraješ na velmoc a přitom chodíš na chemický záchod v ložnici.

      • Ján Paliga
        01:31 14.06.2022

        Skôr latrínu, zlaté toaletné misy do Kremľa ešte nezohnali.... Dvorný architekt Janukovič odporúčil, ale nedodal...

        Skôr latrínu, zlaté toaletné misy do Kremľa ešte nezohnali.... Dvorný architekt Janukovič odporúčil, ale nedodal...

    • DaNaDa
      01:08 14.06.2022

      kdybych byl jednim z tech capku, tak kousek toho exkrementu nenapadne vlozim do kondomu a rektalne to pronesu ven... takova vec bude mit cenu zlata...

      kdybych byl jednim z tech capku, tak kousek toho exkrementu nenapadne vlozim do kondomu a rektalne to pronesu ven... takova vec bude mit cenu zlata...

      • Sergej7490
        07:38 14.06.2022

        A ako dokazes ze je to prave od neho ?

        A ako dokazes ze je to prave od neho ?

        • leir
          08:08 14.06.2022

          DNA? :-D

          DNA? :-D

      • AR10
        12:54 14.06.2022

        Akože vo vlastnej riti prevážať cudzie hovná s cenou zlata? Quentin Tarantino by sa s Vami určite rád stretol...

        Akože vo vlastnej riti prevážať cudzie hovná s cenou zlata? Quentin Tarantino by sa s Vami určite rád stretol...

  • axoloth
    22:30 13.06.2022

    Hadam nebude vadit ak to tu bolo, ale ukrajinske delostrelectvo opat zostrotovalo dalsiu techniku orkov:

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Hadam nebude vadit ak to tu bolo, ale ukrajinske delostrelectvo opat zostrotovalo dalsiu techniku orkov:

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

  • Tecka
    22:28 13.06.2022

    Trafny i dosadny komentarz Marka Świerczyńskiego, po odprawie kadry kierowniczej MON . Wyszliśmy ze strefy komfortu , odwrotu raczej już nie ma . ...Zobrazit celý příspěvek

    Trafny i dosadny komentarz Marka Świerczyńskiego, po odprawie kadry kierowniczej MON . Wyszliśmy ze strefy komfortu , odwrotu raczej już nie ma .

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    Replying to
    @mswierczynski1
    Ogłoszono bowiem nie tylko najszerszy pakiet modernizacyjny sił zbrojnych, ale najważniejszą od kilkudziesięciu lat rozbudowę ich struktur. Zapowiedziano też szerszą reformę organizacji, dowodzenia, powiązań instytucjonalnych i podejścia do współpracy ze służbami cywilnymi. 2/n
    3
    3
    78

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    Wszystko można określić mianem wielkiej wojennej czy też kryzysowej przebudowy. Jak powiedział PAD, na bazie wniosków z pandemii, kryzysu granicznego i wojny Rosji z Ukrainą. Proces ten ma trwać przynajmniej do 2035 r. i kosztować przynajmniej 3% PKB rocznie. 3/n
    1
    1
    69

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    W zakresie sprzętowym, zapowiedziane zostało faktycznie uruchomienie programu nowego czołgu Wilk i nowego KTO oraz liczne zakupy programowe, pomostowe i interwencyjne. ROK dostała zielone światło by stać się czołowym dostawcą uzbrojenia dla SZ RP i poważnym partnerem PPO. 4/n
    3
    66

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    W zakresie doktrynalnym, po raz pierwszy wyżsi dowódcy omówili ze zwierzchnikami doświadczenia wojny w Ukrainie, w tym położenie ludności cywilnej na obszarach czasowo zajętych i okupowanych. Wojsko dostało jasny komunikat, że nie może dopuścić do Buczy w Polsce. 5/n
    3
    4
    81

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    Oznacza to konieczność odejścia od ugruntowanej w polskiej tradycji obrony w głębi i postawienie na obronę na terytorium przeciwnika, z wykorzystaniem ofensywnych środków artyleryjskich, pancernych i lotniczych. Za tą zmianą ma pójść reforma szkolenia i edukacji wojskowej. 6/n
    4
    8
    95

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    Na poziomie deklaracji politycznych, za pewnik przyjęto powiększenie liczebności SZ do zakładanych przynajmniej 250 tys. żołnierzy zawodowych i postawiono perspektywę dostosowania do tego struktury sił i dowództw. Możliwy jest powrót korpusów WL oraz dowództw RSZ. 7/n
    2
    59

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    2h
    Zapowiedziano także przedstawienie opinii publicznej kolejnego w ostatnich latach dokumentu (po SPO i NUP) mającego opisywać rozwój SZ w średniej perspektywie, do 2035 r. Być może zasygnalizowane reformy będą w nim opatrzone operatami finansowymi i ujęte w harmonogram. 8/n
    2
    1
    49

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    1h
    Aby bowiem plany te uznać za wiarygodne i rzetelne, muszą być lepiej skonkretyzowane i uzupełnione wariantowymi szacunkami dotyczącymi finansowania, poziomu rekrutacji, możliwości bazy przemysłowej. A także poddane ponadpartyjnemu uzgodnieniu politycznemu. 9/n
    1
    2
    57

    mswierczynski
    @mswierczynski1
    ·
    1h
    Wybiegają bowiem tak daleko w przyszłość i będą mieć takie konsekwencje finansowe (zapewne wykraczające poza 3% PKB rocznie), że bez szerszego porozumienia będą obarczone znacznym ryzykiem.Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      00:44 14.06.2022

      Díky Tecko. Strojový překlad "Přesný a strohý komentář Marka Świerczyńského po brífinku Ministerstva národní obrany. Jsme mimo komfortní zónu, není cesty zpět. Ohlášen je totiž ...Zobrazit celý příspěvek

      Díky Tecko. Strojový překlad

      "Přesný a strohý komentář Marka Świerczyńského po brífinku Ministerstva národní obrany. Jsme mimo komfortní zónu, není cesty zpět.

      Ohlášen je totiž nejen nejrozsáhlejší modernizační balíček ozbrojených sil, ale také nejvýznamnější rozšíření jejich struktur za několik desetiletí. Oznámena byla také širší reforma organizace, velení, institucionálních vazeb a přístupu ke spolupráci se státními službami

      Vše lze popsat jako velkou válku nebo rekonstrukci krize. Jak řekl PAD, na základě poučení z pandemie, hraniční krize a války Ruska s Ukrajinou. Očekává se, že tento proces bude trvat minimálně do roku 2035 a bude stát nejméně 3 % HDP ročně.

      Po hardwarové stránce byl skutečně oznámen program nového tanku Wilk a nového APC a také četné programové, mostní a intervenční nákupy. ROK dostal zelenou stát se předním dodavatelem výzbroje pro polské ozbrojené síly a seriózním partnerem PPO

      V doktrinální rovině tak vysocí velitelé poprvé diskutovali se svými nadřízenými o zkušenostech z války na Ukrajině, včetně postavení civilního obyvatelstva v dočasně okupovaných a okupovaných oblastech. Armáda dostala jasnou zprávu, že nemůže dopustit, aby se Bucza dostala do Polska. (opakovala v Polsku)

      To znamená nutnost opustit hloubkovou obranu zavedené v polské tradici a zaměřit se na obranu na nepřátelském území s využitím útočného dělostřelectva, obrněných a výsadkových prostředků. Na tuto změnu má navázat reforma vojenského výcviku a vzdělávání.

      Na úrovni politických deklarací se považovalo za samozřejmé navýšení počtu ozbrojených sil na předpokládaných minimálně 250 tisíc. vojáků z povolání a byla předložena perspektiva tomu přizpůsobit strukturu sil a velení. Návrat vojenských sborů a velení ozbrojených sil je možný

      Bylo také oznámeno, že veřejnému mínění bude v posledních letech předložen další dokument (po SOP a NUP), který bude popisovat vývoj ozbrojených sil ve střednědobém horizontu, do roku 2035. Snad v něm signalizované reformy budou doprovázeny finanční zprávy a zahrnuty do harmonogramu.

      Aby byly tyto plány považovány za důvěryhodné a spolehlivé, musí být lépe specifikovány a doplněny o variantní odhady týkající se financování, úrovně náboru a možností průmyslové základny. A také pod podmínkou mezistranické politické dohody.

      Dívají se tak daleko do budoucnosti a budou mít finanční důsledky (pravděpodobně přesahující 3 % HDP ročně), že bez širší dohody budou zatíženy značným rizikem."Skrýt celý příspěvek

  • starej
    22:20 13.06.2022

    bylo to tu?
    dlouho jsem tu nebyl, tak nevim jestli tu o Bivojovi problehlo nejake info?

    https://mobile.twitter.com/jur...

    bylo to tu?
    dlouho jsem tu nebyl, tak nevim jestli tu o Bivojovi problehlo nejake info?

    https://mobile.twitter.com/jur...

  • juhelak
    21:46 13.06.2022

    Říká že je 10 km od Khersonu. Může to být jen propaganda aby ve městě znervozneli nebo partyzani a nebo nějaký hloubkový ...Zobrazit celý příspěvek

    Říká že je 10 km od Khersonu. Může to být jen propaganda aby ve městě znervozneli nebo partyzani a nebo nějaký hloubkový průzkum.
    https://twitter.com/markito017... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    21:42 13.06.2022

    Jak si to asi Rusové představovali https://twitter.com/noclador/s... Jen poznámka, že Theiner tohle přidával 2. Prosince 2021. Zase tak mimo to vzhledem ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak si to asi Rusové představovali

    https://twitter.com/noclador/s...

    Jen poznámka, že Theiner tohle přidával 2. Prosince 2021. Zase tak mimo to vzhledem k pohybům nebylo.Skrýt celý příspěvek

    • Silent21
      23:03 13.06.2022

      Zajímavý je ten útok z Moldavska

      Zajímavý je ten útok z Moldavska

  • Danik
    20:57 13.06.2022

    Evropská komise dnes probírala žádosti o vstup Ukrajiny, Moldavska a Gruzie do EU. Vypadá, že Moldavsko a Ukrajina získají status kandidátské země a Gruzie je stále nejasná. ...Zobrazit celý příspěvek

    Evropská komise dnes probírala žádosti o vstup Ukrajiny, Moldavska a Gruzie do EU. Vypadá, že Moldavsko a Ukrajina získají status kandidátské země a Gruzie je stále nejasná. Rozhodne se v pátek a členské země dají svůj finální verdikt příští týden.

    https://twitter.com/RikardJozw... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      21:47 13.06.2022

      To by mohlo znamenat, ze vojenska podpora zo statov EU neustane, skor naopak. A aj samotna EU by si mohla konecne dupnut a ukazat Rusom, kto je v Europe panom. EU ma 10-naosbne HDP ...Zobrazit celý příspěvek

      To by mohlo znamenat, ze vojenska podpora zo statov EU neustane, skor naopak. A aj samotna EU by si mohla konecne dupnut a ukazat Rusom, kto je v Europe panom. EU ma 10-naosbne HDP proti Rusku a aj tak to obcas vyzera, ze sa kolenackuje EU pred Ruskom a nie naopak.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        21:54 13.06.2022

        To by bylo fajn - pokud EU Ukrajinu podpoří - jako ze opravdu, tak to bude silný signál

        To by bylo fajn - pokud EU Ukrajinu podpoří - jako ze opravdu, tak to bude silný signál

        • samoempire
          06:59 14.06.2022

          Pokud taková Gruzie vstoupí do EU tak je to game over pro Rusko. Nárůst životní úrovně bude neuvěřitelný. Velká část ruské propagandy je postavená na tom jak jsou drahé špagety v ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokud taková Gruzie vstoupí do EU tak je to game over pro Rusko. Nárůst životní úrovně bude neuvěřitelný. Velká část ruské propagandy je postavená na tom jak jsou drahé špagety v Itálii nebo benzín v Německu a lidí tak jsou chudobní.Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      23:12 13.06.2022

      jako asi fajn, ale principiálně to je o ničem, akorát jde o deklaraci podpory UA a MD. GE o nějaký odpor vůči RF nestojí, a tak status kandidátské země nedostane. Proč ...Zobrazit celý příspěvek

      jako asi fajn, ale principiálně to je o ničem, akorát jde o deklaraci podpory UA a MD. GE o nějaký odpor vůči RF nestojí, a tak status kandidátské země nedostane. Proč taky.
      Nicméně věcně se asi nic nezmění a Ukrajina i Moldávie se dostanou do řady věčných čekatelů na členství.

      A upřímně řečeno, Ukrajině to může být poměrně jedno
      - peníze z eurofondů na obnovu půjdou na Ukrajinu tak jako tak,
      - volný pohyb kapitálu, zboží, služeb budou mít taky,
      - volný pohyb osob dlouho ještě asi úplně ne (což bude ale pro ukrajinský stát jen bonus, že jim EU nevysaje komplet všechno práceschopné obyvatelstvo),
      ale zároveň nebudou muset dodržovat evropské právo jako celek a především nebudou podřízeni evropské jednotné zemědělské politice. V podstatě budou mít velmi příjemný "cherry picking", o který se snažila Velká Británie při brexitu.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...