VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • ruleta
    10:21 11.09.2022

    Logisticke peklo pro RF.

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    Logisticke peklo pro RF.

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    • d_mm2288
      10:27 11.09.2022

      Ano, ale je otázka, jestli USA dovolí ZSU bít Himarsy po Vajlukách.

      Ano, ale je otázka, jestli USA dovolí ZSU bít Himarsy po Vajlukách.

      • StandaBlabol
        10:36 11.09.2022

        Jasně, že dovolí. Valjuky jsou v Rusku, ale celý zbytek trasy vede okupovanou Ukrajinou. A pro Valjuky samotné třeba nějaká ta Točka taky zbyla.

        Jasně, že dovolí. Valjuky jsou v Rusku, ale celý zbytek trasy vede okupovanou Ukrajinou. A pro Valjuky samotné třeba nějaká ta Točka taky zbyla.

      • starej
        14:29 11.09.2022

        Proč HIMARS nebo ATAMCS?? Ukrajinci už dokazala že jim Hrim nebo Burejvij celkem funguje. A pak, budu-li mít takovy pekny cil jako je plne seradiste nakladniho nasrazi tak klidne ...Zobrazit celý příspěvek

        Proč HIMARS nebo ATAMCS??
        Ukrajinci už dokazala že jim Hrim nebo Burejvij celkem funguje.
        A pak, budu-li mít takovy pekny cil jako je plne seradiste nakladniho nasrazi tak klidne obetuju jeden dva Bayaktary aby to tam rozhazeli do mrtě.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    10:03 11.09.2022

    ISW - https://www.iswresearch.org... Ukrajinští vojenští představitelé oznámili, že ukrajinské síly vedou poziční bitvy v Chersonské oblasti 10. září, ale nezveřejnili konkrétní ...Zobrazit celý příspěvek

    ISW - https://www.iswresearch.org...
    Ukrajinští vojenští představitelé oznámili, že ukrajinské síly vedou poziční bitvy v Chersonské oblasti 10. září, ale nezveřejnili konkrétní oblasti operace. Mluvčí ukrajinského jižního operačního velení Natalija Humenyuková uvedla, že ukrajinské síly postoupily o desítky kilometrů v některých nejmenovaných oblastech Chersonské oblasti, a poznamenala, že ukrajinská protiofenzíva tlačí ruské síly k ústupu do druhé linie obrany. Humenjuk dodala, že ruské síly nadále odolávají ukrajinským útokům a udržují munici a zásoby v předních liniích, ale ruské jednotky utrpěly těžké ztráty. Ukrajinský generální štáb např. uvedl, že blíže nespecifikované složky ruské 106. gardové výsadkové divize operující v Chersonské oblasti ztratily během jednoho dne přes 58 vojáků. Humenyuk a další ukrajinští vojenští představitelé zopakovali, že ukrajinské síly pokračují ve své kampani úderů po ruských pozemních komunikačních linek (GLOCS), na muniční sklady a klíčové pozice k dalšímu oslabení údajně 25- až 35-tisícové skupiny ruských vojáků na pravém břehu řeky Dněpr.
    Ukrajinské jižní operační velení zejména oznámilo, že ukrajinské síly zničily další ruský trajekt překračující řeku Dněpr ve Lvově (západně od Nové Kachovky) a muniční sklad v Biljaivce v severní Chersonské oblasti. Ruské síly se také údajně pokoušejí opravit zřícený most Kakhovka. Záběry úderů, výbuchů a aktivovaných ruských systémů protivzdušné obrany na sociálních sítích naznačují, že ukrajinská zadržovací kampaň proti ruské logistice v Chersonské oblasti pokračovala i 10. září. Telegramové kanály Cherson City a média informovaly o silné explozi v místním vojenském náborovém středisku v Cherson City, který ubytoval nově příchozí ruský personál a vojenský personál. Ukrajinské zdroje také hlásily výbuchy v průmyslové zóně Cherson City a v oblasti Antonivského železničního mostu. Místní zprávy také naznačují, že ruské síly nadále používají čluny k přepravě vybavení do Cherson City a zpět.
    Ukrajinští vojenští představitelé rovněž zaznamenali příchod dalších ruských jednotek do centrální Chersonské oblasti, které posílí obsazené pozice. Ruské síly údajně nasadily blíže nespecifikovaných 1300 lidí. Silná čečenská jednotka byla údajně převedena do Chersonské oblasti. Je možné, že čečenské jednotky mohou být nově vytvořené dobrovolnické prapory nebo jsou alespoň částečně obsazeny novými rekruty. Ukrajinský generální štáb a ukrajinská rozvědka již dříve poznamenaly, že nově příchozí jsou starší a nezkušení muži, což odpovídá profilu ruských rekrutů dobrovolníků.
    Zástupce vedoucího Republiky Baškortostán Alik Kamaletdinov oznámil, že dobrovolnické prapory z Baškortostánu bojují na frontě směrem k Mykolajivské oblasti, což naznačuje, že ruské síly rozmisťují nově vytvořené dobrovolnické jednotky na jižní osu.
    Ruské síly údajně také přeskupují přeživší personál 1. armádního sboru Doněcké lidové republiky (DNR) do jiných jednotek.

    Ukrajinské a ruské zdroje identifikovaly čtyři oblasti kinetické aktivity podél administrativní hranice Chersonské oblasti: západně od Cherson City, poblíž Snihurivka (asi 60 km východně od města Mykolajiv), jihovýchodně od ukrajinského předmostí přes řeku Inhulets a jižně od administrativní hranice Chersonsko-Dněpropetrovská oblast. Ruští váleční korespondenti přidružení ke Kremlu zveřejnili záběry ruského dělostřelectva, které údajně zasáhlo ukrajinské síly pokoušející se postupovat na Oleksandrivku, přibližně 40 km západně od Cherson City, a poznamenal, že osada je blízko „šedé zóny“ mezi ruskými a ukrajinskými dělostřeleckými pozicemi. Ruský milblogger také tvrdil, že ruské síly zahajují útočné operace ze Snihurivky, aby potlačily nárokované ukrajinské logistické centrum v Bereznehuvate, asi 25 km severně od Snihurivky.
    Ruské ministerstvo obrany tvrdilo, že ruské síly zasáhly ukrajinské velitelské stanoviště v rajonu Snihurivka. Ukrajinský generální štáb oznámil, že ruské síly zahájily letecké útoky na Bruskynske (na dálnici T2207 asi 11 km jihovýchodně od předmostí), což může naznačovat, že v jeho blízkosti postupují ukrajinské síly nebo že ruské síly opustily své pozice v blízkosti osady. Ruský milblogger také poznamenal, že ukrajinské a ruské síly se zapojily do pozičních bitev u Ukrajinců osvobozených Vysokopillya, Olhyne a Arkhanhelske v severní Chersonské oblasti.
    Ruské MO se k postupu ukrajinské jižní protiofenzívy 10. září nevyjádřilo.Válečný zpravodaj napojený na Kreml uvedl, že ruští reportéři v Chersonské oblasti mají přísná omezení na zveřejňování bojových záběrů a zaznamenal minimální používání komerčně dostupných dronů.
    Ruské síly neprovedly žádné potvrzené pozemní útoky v oblasti Siversk 10. září a pokračovaly v provádění běžných úderů na Siversk a okolní osady. Ruský milblogger tvrdil, že ukrajinské síly se pokusily prorazit ruskou obranu ve Spirne (jihovýchodně od Siversku).
    Ruské síly se 10. září pokusily o několik menších pozemních útoků jižně od Bakhmutu. Ukrajinský generální štáb oznámil, že ruské síly provedly neúspěšné útočné operace poblíž Bakhmutu směrem na Mayorsk, Mykolayivka Druha, Zaitseve, Vesela Dolyna a Bakhmut.
    Velitel Čečenské republiky Ramzan Kadyrov zveřejnil záběry velitele speciálních sil čečenského Achmatu Apty Alaudinova, jak oslavuje údajný průlom v blíže nespecifikovaném bodě ve směru Soledar (přibližně 12 km severovýchodně od Bachmutu), a ruský milblogger odrážel tvrzení o blíže nespecifikovaném „nepatrném“ Wagnerovi skupina postupuje východně od Bakhmutu.
    Milblogger také tvrdil, že ruské síly ovládly několik bloků kolem továrny Knauf Gips Donbas jihovýchodně od Soledaru. Ty představují jediné nárokované ruské územní zisky 10. září. Ruské síly pokračovaly v rutinních dělostřeleckých úderech na Bakhmut a jeho okolí.
    Ruské síly provedly dva potvrzené pozemní útoky západně od města Doněck 10. září. Ukrajinský generální štáb oznámil, že ukrajinské síly odrazily pokusy o ruské útoky na Pervomajske (asi 18 km západně od města Doněck) a Novomykhailivku (asi 29 km jihozápadně od města Doněck). Ruští milblogeři popřeli zprávy sociálních médií o tom, že ukrajinské síly zaútočily na ruské pozice poblíž letiště Doněck.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    10:02 11.09.2022

    Generální štáb UA: Rusové kvůli ztrátám plánují „mobilizaci“ na okupovaných územích: Kvůli ztrátám plánují Rusové na dočasně okupovaných územích provést tzv. „mobilizaci“ ...Zobrazit celý příspěvek

    Generální štáb UA: Rusové kvůli ztrátám plánují „mobilizaci“ na okupovaných územích:

    Kvůli ztrátám plánují Rusové na dočasně okupovaných územích provést tzv. „mobilizaci“ mužského obyvatelstva, muži mají proto zakázáno opouštět obce.

    V reakci na úspěšné akce Ozbrojených sil Ukrajiny přijali ruští okupanti „protiopatření“. V obcích a městech na dočasně okupovaných územích Charkovské a Chersonské oblasti okupanti utužují správní a policejní režim, zakázali opouštění obcí a měst a zavedli zákaz vycházení.

    Během dne nepřítel odpálil 16 raket a 34 náletů. Postiženo bylo 28 obcí. Zejména Slavhorod, Velká Pisarivka, Velyki Prohody, Avdiivka, Nevelske, Maryinka, Neskuchne, Velká Novosilka, Dnipro a Bruskinske.

    https://www.facebook.com/Gener... Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      10:15 11.09.2022

      Ženevská úmluva o ochraně civilních osob za války ze dne 12. srpna 1949 Čl. 51 Okupační mocnost nesmí přidržet chráněné osoby k službě ve svých ozbrojených nebo pomocných silách. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ženevská úmluva o ochraně civilních osob za války ze dne 12. srpna 1949

      Čl. 51

      Okupační mocnost nesmí přidržet chráněné osoby k službě ve svých ozbrojených nebo pomocných silách. Každý nátlak nebo propagace směřující k náboru dobrovolníků jsou zakázány.Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        11:04 11.09.2022

        Od kdy se RU zabývá Ženevskou konvencí? Promeškal jsem něco?

        Od kdy se RU zabývá Ženevskou konvencí? Promeškal jsem něco?

    • Stonkeeper
      10:21 11.09.2022

      On tam jeste nekdo zbyl po ty predchozi "dobrovolny" mobilizaci? :)

      On tam jeste nekdo zbyl po ty predchozi "dobrovolny" mobilizaci? :)

      • Charlie
        10:38 11.09.2022

        To bylo v DLLR, teď chtějí "zmobilizovat" obyvatele Ukrajiny...

        To bylo v DLLR, teď chtějí "zmobilizovat" obyvatele Ukrajiny...

        • Clanek
          10:53 11.09.2022

          I kdyz chapu jak to myslite tak je dluzno dodat ze i DLLR jsou obyvatele Ukrajiny.

          I kdyz chapu jak to myslite tak je dluzno dodat ze i DLLR jsou obyvatele Ukrajiny.

    • pepezdepa
      10:49 11.09.2022

      Já nevím, mě se to zdá jako nesmysl. Proč by chtěl kdokoliv ozbrojovat okupované obyvatelstvo? Co jim jako zabrání obrátit zbraně proti Rusákům?

      Já nevím, mě se to zdá jako nesmysl. Proč by chtěl kdokoliv ozbrojovat okupované obyvatelstvo? Co jim jako zabrání obrátit zbraně proti Rusákům?

      • ArcheologJD
        14:11 11.09.2022

        Tomu zabrání naprosto jednoduše. Nedají jim žádnou munici.

        Tomu zabrání naprosto jednoduše. Nedají jim žádnou munici.

  • jj284b
    10:01 11.09.2022

    Andrew hlasi zaujimave veci ohladom ruskych strat: https://twitter.com/AndrewPerp... vraj rusi utrpeli 10% celkovych strat v tejto vojne, v ramci ...Zobrazit celý příspěvek

    Andrew hlasi zaujimave veci ohladom ruskych strat:

    https://twitter.com/AndrewPerp...

    vraj rusi utrpeli 10% celkovych strat v tejto vojne, v ramci poslednych 5 dni... z coho mi vychadza ze by mali mat straty cca 5000 vojakov...

    Andrew odhaduje ze by to mohlo byt 8000-10000 vojakov (KIA,WIA,MIA, zajati)

    https://twitter.com/AndrewPerp... Skrýt celý příspěvek

    • d_mm2288
      10:08 11.09.2022

      Akorát to nijak nedokazuje ani neargumentuje. Jen říká, že vychází ze zachycených ruských rozhovorů. Takže to je k ničemu. Podle mě to je stejná informace jako včera zpráva, že UA ...Zobrazit celý příspěvek

      Akorát to nijak nedokazuje ani neargumentuje. Jen říká, že vychází ze zachycených ruských rozhovorů. Takže to je k ničemu.
      Podle mě to je stejná informace jako včera zpráva, že UA získala za posledních 5 dní 465 ruských tanků. 8000-10000 vojáků mohl být podle mě celkový počet ruských vojáků na osvobozeném území na charkovské frontě.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    09:54 11.09.2022

    Kroťte místní nadšení, protože Kreml vytáhl v otáce postupujících Ukrajinců pořádné eso - Kadyrov dnes Putinovi "slíbil, že vrátí všechna města charkovským směrem" Rusku. ...Zobrazit celý příspěvek

    Kroťte místní nadšení, protože Kreml vytáhl v otáce postupujících Ukrajinců pořádné eso - Kadyrov dnes Putinovi "slíbil, že vrátí všechna města charkovským směrem" Rusku.

    https://ria.ru/20220911/svo-18...

    Gamechanger jako prase.Skrýt celý příspěvek

    • Hetzer
      09:56 11.09.2022

      Tak to bude Ukrajincům stačit nechat zapnuté semafory.

      Tak to bude Ukrajincům stačit nechat zapnuté semafory.

      • RobS
        10:38 11.09.2022

        Na třetím semaforu jim dojde munice :-)

        Na třetím semaforu jim dojde munice :-)

    • boulak
      10:00 11.09.2022

      Třetí říše přece také v poslední křeči poslala na východní frontu Himmlera :))

      Třetí říše přece také v poslední křeči poslala na východní frontu Himmlera :))

    • StandaBlabol
      10:40 11.09.2022

      Tak to aby si Ukrajinci dobře zamkli ve chlívku všechny kozy.

      Tak to aby si Ukrajinci dobře zamkli ve chlívku všechny kozy.

  • Cernysip
    09:53 11.09.2022

    ISW - https://www.iswresearch.org... Ukrajinské síly dosáhly severního předměstí Izyumu 10. září a pravděpodobně město dostanou zpět během příštích 48 hodin, pokud tak již ...Zobrazit celý příspěvek

    ISW - https://www.iswresearch.org...
    Ukrajinské síly dosáhly severního předměstí Izyumu 10. září a pravděpodobně město dostanou zpět během příštích 48 hodin, pokud tak již neučinily. Ruské a ukrajinské zdroje uvedly, že ukrajinské síly ještě nevstoupily do Izjumu a z velké části informovaly, že ruské síly se z města stahují.
    Ruské zdroje uvedly, že ruská armáda nasadila posily, aby pokryla stažení z Izyumu na levý břeh řeky Oskil. Severní postup ukrajinských sil přerušil nejvýznamnější pozemní komunikační linky ruských sil (GLOCS) do Izyumu. Ruské síly se nyní musí spoléhat na neoptimální cesty na jih a jihovýchod, které vedou obtížným terénem a přes řeky Siverskyi Donets a Oskil, aby stáhly své síly. Ukrajinské síly se zmocnily západní poloviny Kupjansku 10. září a pokud se rozhodnou překročit řeku Oskil, mohou pravděpodobně do 24 hodin obsadit zbytek města. Ruské zdroje uvedly, že ruské síly ustoupily ze západního Kupjansku na východní břeh řeky Oskil, kde, jak tvrdil ruský zdroj, Ruské síly mohou snáze bránit průmyslovou zónu Kupjanska. Ruský zdroj tvrdil, že ukrajinské sabotážní a průzkumné skupiny operují ve východní polovině Kupjansku. Geolokované záběry ukazují ruské síly prchající na východ z východního předměstí Kupjanska, což naznačuje, že většina nebo všechny ruské síly v Kupjansku se stahují nebo se stáhly na východ, s největší pravděpodobností do Svatova v Luhanské oblasti.
    Ukrajinské síly postoupily 10. září na jižní a jihozápadní předměstí Lymanu, kde ruské síly kryjí stažení skupiny Izyum. Ruské zdroje hlásily, že ruské síly bránily pozice v Lymanu proti ukrajinským zálohám. Některé ruské zdroje uvedly, že ukrajinské síly vybudovaly pozice v malých oblastech Lymanova okolí, ale že ruská obrana drží. Rozporné ruské zprávy, že se ruské síly stáhly z Lymanu, jsou pravděpodobně nepravdivé, ale svědčí o panickém a zmateném stavu ruského informačního prostoru o situaci ruských sil v této oblasti.
    Ukrajinské síly postoupily do pozic do 15–25 km od rusko-ukrajinské hranice v severovýchodní Charkovské oblasti. Ruské zdroje hlásily, že ukrajinské síly obsadily Velyky Burlyk na křižovatce T2111 a T2114 a Chotomlya na východním břehu nádrže Pečenhy. Ruské zdroje uvedly, že ukrajinské síly využily absence souvislé ruské frontové linie při postupu na Velký Burluk. Pokračující rychlé tempo postupu ukrajinských sil odděluje dlouho držené ruské GLOCS, které podporují operace v severní Luhanské oblasti, a jejich ztráta vážně omezí ruské a zástupné operace.
    Ruské síly pravděpodobně od 10. září již nedrží celou Luhanskou oblast. Ukrajinské síly pravděpodobně dobyly Bilohorivku někdy mezi 4. a 10. zářím. Ruské zdroje hlásily, že ruské síly se z Bilohorivky stáhly někdy ve dnech 4. až 10. září. Vedoucí správy Luhanské oblasti Serhiy Haidai uvedl, že ukrajinské síly dosáhly předměstí Lysyčansku 10. září. Nedávno zveřejněné, ačkoli nedatované video ukazuje ukrajinské síly vstupující do Bilohorivky v blíže nespecifikovaném datu. Bilohorivka byla na dříve známé frontové linii a bezprostředně sousedí s Lysyčanskem.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    09:51 11.09.2022

    Maďarsko se dalo na umění, prostřednictvím jehož se už skrze druhou kresbu ve školních učebnicích rozhodlo vysvětlit i těm nejmenším žáčkům, že Rusko je vlastně moc fajn a Západ v ...Zobrazit celý příspěvek

    Maďarsko se dalo na umění, prostřednictvím jehož se už skrze druhou kresbu ve školních učebnicích rozhodlo vysvětlit i těm nejmenším žáčkům, že Rusko je vlastně moc fajn a Západ v čele s USA fuj fuj.
    Teda jakoby ze Západu (hlavně z EU) proudí do Maďarska hromada peněz, ale to vem čert - hodnoty nejsou voda, a ty jsou prostě lepšejší a bližší těm Orbánovým na východ od hranic.

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      10:10 11.09.2022

      Tak ať žerou hodnoty. Nechápu, že Maďaři ještě dostávají nějaké dotace.

      Tak ať žerou hodnoty. Nechápu, že Maďaři ještě dostávají nějaké dotace.

    • Stonkeeper
      10:26 11.09.2022

      Koukam ze madarsko se dobrovolne vydalo na cestu beloruska. No uvidime, jak dlouho jim to vydrzi.

      Koukam ze madarsko se dobrovolne vydalo na cestu beloruska. No uvidime, jak dlouho jim to vydrzi.

      • peal
        13:05 11.09.2022

        Blbé je, že jejich propaganda jede na tom jak je na ně EU zla. Když jim dotace právem zarizne, je to pro ně jen další důkaz a plebs Orbána podrží. Mozky jim vymývají už příliš ...Zobrazit celý příspěvek

        Blbé je, že jejich propaganda jede na tom jak je na ně EU zla. Když jim dotace právem zarizne, je to pro ně jen další důkaz a plebs Orbána podrží. Mozky jim vymývají už příliš dlouho.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:40 11.09.2022

    AFU postoupilo o 70 km a může osvobodit Izyum za 48 hodin, - ISW KHARKIVSKÝ KRAJ, NEDĚLE 11. ZÁŘÍ 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    AFU postoupilo o 70 km a může osvobodit Izyum za 48 hodin, - ISW
    KHARKIVSKÝ KRAJ, NEDĚLE 11. ZÁŘÍ 2022 10:25
    https://www.rbc.ua/rus/news/vs...
    Ozbrojené síly Ukrajiny v Charkovské oblasti prorazily linie útočníků do hloubky až 70 kilometrů. Očekává se, že ukrajinské síly mohou Izjum zcela osvobodit do 48 hodin.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na údaje Institutu pro studium války (ISW).
    Ukrajinští vojáci prolomili na některých místech ruské linie až do hloubky 70 kilometrů a za posledních pět dní od 6. září dobyli přes 3000 kilometrů čtverečních území – více území, než ruští vojáci dobyli při všech svých operacích od dubna.
    Podle mezinárodních analytiků ukrajinská protiofenzíva v Charkovské oblasti porazila ruské jednotky a zničila osu ruského směru na severní Donbas.
    Uvádí se, že ruské jednotky neprovádějí kontrolované stahování jednotek a spěšně prchají z jihovýchodní oblasti Charkova, aby se vyhnuly obklíčení kolem Izyumu. Dříve ruské jednotky oslabovaly Severní osu Donbasu přesouváním jednotek z oblasti na jih Ukrajiny, čímž brzdily snahy zpomalit ukrajinský postup nebo se alespoň snažily o krytí pro ústup.

    Nyní se však ukrajinské úspěchy, jak uvádí ISW, neomezují pouze na region Izyum. Očekává se, že ukrajinské jednotky osvobodily Velký Burluk 10. září, což by umožnilo rozmístění ukrajinských sil do 15 kilometrů od mezinárodní hranice. „Ukrajinští vojáci pravděpodobně osvobodí samotné město Izjum v příštích 48 hodinách, pokud to ještě neudělali. Osvobození Izjumu bude nejvýznamnějším ukrajinským vojenským úspěchem od vítězství v bitvě o Kyjev v březnu. To by eliminovalo ruskou ofenzívu v severozápadní Doněcké oblasti podél dálnice E40, kterou se ruská armáda pokoušela využít k obejití ukrajinských pozic podél linie Slovjansk - Kramatorsk,“ vysvětluje ISW. Analytici dodávají, že úspěšné obklíčení Rusů prchajících z Izyumu by vedlo ke zničení nebo zajetí významné okupační síly a zhoršilo by ruské vojenské a morální problémy.
    Mezitím ISW věnovat pozornost problémům Rusů v "evakuaci" s poukazem na to že ukrajinské síly v některých oblastech alespoň částečně uzavírají kotel.
    Připomeňme, že podle Deepstatemap pokračují ukrajinští bojovníci v čištění Izyumu v Charkovské oblasti.
    Mezitím Spojené státy již hodnotí úspěchy ukrajinské armády na severovýchodě, zejména návrat Izyumu, jako nejdůležitější úspěchy Ukrajiny, ale zatím neupřesnily jakou strategickou hodnotu přinesou.Skrýt celý příspěvek

  • Maskot
    09:39 11.09.2022

    v Chersonu přes most údajně přejelo pár náklaďáků
    https://twitter.com/bayraktar_...

    v Chersonu přes most údajně přejelo pár náklaďáků
    https://twitter.com/bayraktar_...

    • d_mm2288
      10:03 11.09.2022

      It's Himars o'clock.

      It's Himars o'clock.

  • d_mm2288
    09:32 11.09.2022

    Butusov: Probíhá operace Generálního štábu RF plánované dislokace příslušníků ozbrojených sil a vojenské techniky do dispozice Ozbrojených sil Ukrajiny. Vše jde dle plánu ...Zobrazit celý příspěvek

    Butusov:

    Probíhá operace Generálního štábu RF plánované dislokace příslušníků ozbrojených sil a vojenské techniky do dispozice Ozbrojených sil Ukrajiny. Vše jde dle plánu speciální vojenské operace, jak uvedl putin.

    https://t.me/ButusovPlus/996... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      09:42 11.09.2022

      Sám Butusov musel vnitřně řvát smíchy, když uvedený žblebt dával dohromady. BTW "plánovaná dislokace" se už začíná docela blížit "negativnímu útoku" a "speciálnímu vojenskému ...Zobrazit celý příspěvek

      Sám Butusov musel vnitřně řvát smíchy, když uvedený žblebt dával dohromady.
      BTW "plánovaná dislokace" se už začíná docela blížit "negativnímu útoku" a "speciálnímu vojenskému couvání", co jsme tu dali dohromady vlastními silami. Ještě chvíli, a něco hodně podobného padne i ze strany Rusů.Skrýt celý příspěvek

      • Hugo557
        12:08 11.09.2022

        zkracují frontu:-)

        zkracují frontu:-)

  • Magister_Peditum
    09:22 11.09.2022

    Posloužili jako užiteční idioti. U nás by pátá kolona nedopadla jinak...

    Posloužili jako užiteční idioti. U nás by pátá kolona nedopadla jinak...

    • Magister_Peditum
      09:24 11.09.2022

      Měl být komentář ke greenBeltovi

      Měl být komentář ke greenBeltovi

  • greenBelt
    09:15 11.09.2022

    Prý kolaboranty i přes to, že mají ještě teplý atrament v pasu, nepousteji do Ruska.

    https://twitter.com/chuckpfarr...

    Prý kolaboranty i přes to, že mají ještě teplý atrament v pasu, nepousteji do Ruska.

    https://twitter.com/chuckpfarr...

    • Maximus
      09:51 11.09.2022

      Další momento pro ostatní rusacke kolaboranty - sice jste duši zaprodali “Matičce Rusi”, ale ve skutečnosti je to zla a nevděčná macecha. S rusaky na Ukrajině už kromě největších ...Zobrazit celý příspěvek

      Další momento pro ostatní rusacke kolaboranty - sice jste duši zaprodali “Matičce Rusi”, ale ve skutečnosti je to zla a nevděčná macecha. S rusaky na Ukrajině už kromě největších sviní nebude nikdo chtít mít nic společného.

      Kdybych neznal osobně rusacky šlendrián, tak bych řekl, ze to někdo sabotuje schválně. Mat a Pat ve Vrbeticich a Salisbury je proste rusacka realita - mysleli to “dobře”, ale dopadlo to jako vždycky.Skrýt celý příspěvek

    • montecasino1
      09:51 11.09.2022

      tam to vyzerá, že sa vo veľkom deje vývoz obilia lebo na ľavej strane je samí kamión. No a čo sa týka čerstvých občanov RF tak tým nezávidím, Rus by mal veľký problém vysvetľovať ...Zobrazit celý příspěvek

      tam to vyzerá, že sa vo veľkom deje vývoz obilia lebo na ľavej strane je samí kamión. No a čo sa týka čerstvých občanov RF tak tým nezávidím, Rus by mal veľký problém vysvetľovať čerstvým občanom že im nič nedá no a bývalí občania UA by zase mali problém vysvetľovať ako to mysleli s tým že prijali občianstvo RF.Skrýt celý příspěvek

    • Náhodný kolemjdoucí
      10:41 11.09.2022

      Celkem logické - ruské občany v Rusku mobilizovat nemůžou, ale hned za hranicí jako "občany" samozvaných republik ano (jistě, je to také nelegální, ale důležité je, že se to děje ...Zobrazit celý příspěvek

      Celkem logické - ruské občany v Rusku mobilizovat nemůžou, ale hned za hranicí jako "občany" samozvaných republik ano (jistě, je to také nelegální, ale důležité je, že se to děje někde jinde)Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    08:45 11.09.2022

    "Vlast nás nejprve použila jako potravu pro děla a teď nechala zemřít" Ruské jednotky ustupují. Jak se vyvíjí ukrajinská protiofenzíva a jak úspěchy Ozbrojených sil Ukrajiny v ...Zobrazit celý příspěvek

    "Vlast nás nejprve použila jako potravu pro děla a teď nechala zemřít"
    Ruské jednotky ustupují. Jak se vyvíjí ukrajinská protiofenzíva a jak úspěchy Ozbrojených sil Ukrajiny v posledních týdnech ohrožují Rusko - názor odborníků a ruské armády
    https://storage.googleapis.com...
    Ukrajina vyhlásila 29. srpna protiofenzívu na jihu země v Chersonské oblasti a 6. září zahájila útočnou operaci na východě – v Charkovské oblasti. Během této doby ukrajinská armáda osvobodila desítky osad a postoupila hluboko do ruských obranných pozic. Existují zprávy, že ruské jednotky ustupují ze strategicky důležitých měst – Balakleje, Kupjanska, Izjumu, Volčanska a Limanu. Vojenští experti označují události posledních dvou týdnů za nepředstavitelný úspěch ukrajinské armády a její první velký průlom v této válce. "Důležité příběhy" hovořily s vojenskými experty a ruskou armádou – o tom, jak postupuje ukrajinská protiofenzíva a jak to ohrožuje ruskou armádu.

    Charkovská oblast
    Ruské jednotky nemohou udržet linii a prchají
    „Už 8 let říkají, co a kdy to udělají: jenom tlachy. Žádná taktika, žádná profesionalita, žádná moudrost. Když se [armáda] podíváme na tuto [protiofenzívu ozbrojených sil], chápeme, že od počátku bylo všechno špatně. Ale do prdele, začali to celý nakřivo, neobratně postupovat dál. A na druhé [ukrajinské] straně to lidé prostě vzali, viděli, zorganizovali se, udělali všechno. Proto z hlediska války vše vypadá velmi logicky: začínali jsme jako sráči, nemohli jsme nic držet, všechno jsme posrali, jedna velká kravina kolem, nulové velení, nulová podpora, nulové vedení. A od samého začátku bylo jasné, že to skončí tím, že nás prostě rozstřílí,“ komentuje situaci na frontě pro Důležité příběhy bývalý ruský voják, který se účastnil války na Ukrajině. "Pamatuji si, jak dlouho [ozbrojené síly Ruské federace] dobývaly Mariupol a Severodoněck, a pak dva dny [to trvalo ozbrojeným silám Ukrajiny]. [Navzdory skutečnosti, že] Izjum byl pod kontrolou [ruských jednotek] téměř od prvních dnů války, to znamená, že ani neplánovali a ani si nemysleli, že by mohlo být třeba se tu bránit,“ další bývalý ruský voják je zmatený.
    Za pouhých pár dní od zahájení protiofenzívy se ukrajinské armádě podařilo osvobodit více než 30 osad v Charkovské oblasti, oznámil 9. září ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Následujícího dne se objevily zprávy, že ukrajinské jednotky vstoupily do Kupjanska, obsazeného ruskými vojsky na začátku války. Řekla to poradkyně předsedy Charkovské oblasti Natalia Popova. Ruské jednotky také opustily město Izjum, potvrdil Daniil Bezsonov, náměstek ministra informací samozvané "DPR". Boje probíhají poblíž Charkovské oblasti - ve městě Liman, Doněcká oblast, Denis Pušilin, šéf samozvané „DNR“, označil tamní situaci za „dost vážnou“. Přitom na brífinku ruského ministerstva obrany 10. září nepadlo ani slovo o městech, která opustila ruská vojska. Později ministerstvo obrany vysvětlilo ústup ruských jednotek jako „operaci na omezení a přemístění uskupení Izyum-Balakliya“ s cílem zvýšit úsilí o „osvobození Donbasu“.

    „Teď vidíme, jak ruské jednotky prchají, protože nemohou udržet linii,“ popisuje ukrajinský vojenský expert Oleksandr Kovalenko, co se děje. Tomu předcházel první velký úspěch ozbrojených sil Ukrajiny v Charkovské oblasti – osvobození dne 8. září, od března okupovaného města Balaklija. „Toto je místo, kde jsou soustředěny sklady munice pro dělostřelectvo, takže [její získání] vážně zvýší palebnou sílu ozbrojených sil Ukrajiny,“ říká vojenský expert. Právě osvobození Balakleje umožnilo ozbrojeným silám Ukrajiny zbavit ruskou skupinu, která je tam soustředěna, schopnosti držet obranu, protože je odřízla od „logistické tepny“ Volčansk-Bolšoj Burluk-Kupjansk- Izyum, přes který byla armáda zásobována, vysvětluje expert. „Bez zásob by veškerá tato masa personálu a vybavení soustředěná ve směru Izyum nebyla bojeschopná,“ říká Kovalenko.
    Podle ruského vojenského experta Jurije Fedorova mají ruské jednotky v tomto směru „velmi těžké ztráty“: nejen zabité, ale také zajaté: "nejméně stovky zajatých, ne-li pár tisíc."

    Pravděpodobný velký počet zajatců potvrzují i dva bývalí příslušníci ruské armády. „Při živelném ústupu je obzvláště mnoho zajatců. V rámci jednotek není žádná komunikace. Kdo je kde, to velitelé ne vždy vědí. Proto ne každý může vědět o ústupu,“ říkají. Bývalý voják jedné z elitních jednotek v rozhovoru pro Důležité příběhy poznamenal, že obě strany utrpěly značné ztráty ve směru na Charkov. "Když mí lidé říkají:" Sakra, je to posraný, "znamená to, že je všechno špatné," dodal.

    Proč selhala ruská obrana?
    Navzdory tomu, že v Charkovské oblasti bylo soustředěno více ruských jednotek, než bylo do protiofenzívy v tomto sektoru zapojeno sil Ozbrojených sil Ukrajiny, operace byla zaměřena na zvláště zranitelná místa, kde byly vyčerpány schopnosti ruských obranných jednotek, říká ukrajinský vojenský expert Oleksandr Kovalenko. „Ruské velení vědělo, že v Charkovské oblasti jsou zranitelní, dokonce se snažili do značné míry o posílení. Věděli, ale nemohli zabránit [výsledku událostí]: nedostatek zdrojů už začal ovlivňovat jejich obranné schopnosti. A nyní jsme svědky kaskádového kolapsu obrany, “vysvětluje Alexander Kovalenko.
    Ruský vojenský expert Jurij Fedorov říká, že v Charkovské oblasti ukrajinská armáda použila novou taktiku, která zajistila úspěch v této oblasti. „Ozbrojené síly Ukrajiny jednají velmi dynamicky a ve skutečnosti se nezdržují, aby zaútočily na některá města. Prostě je obejdou, vezmou je do obklíčení, a pak jsou posádky těchto měst a malých vesnic prostě nuceny kapitulovat,“ říká ruský vojenský expert Jurij Fedorov. - Nyní je Kupjansk prakticky obsazen, alespoň ta část, která se nachází na pravém břehu. To samé Izyum nebo to tam alespoň probíhá. Ruské jednotky odtud odcházejí, aby nebyly obklíčeny. To je, obecně vzato, rozumné rozhodnutí, protože komunikace jsou přerušeny. Samotný Izyum se nachází na soutoku dvou řek: Oskol a Seversky Donets. Pokud bude obklíčen řekněme ze severovýchodu nebo ze severu, tak bude jednoduše odříznut od dodávek munice a všeho ostatního a [ruská armáda] bude nucena kapitulovat. Aby se to nestalo, prostě stahují vojáky, dokud mohou."

    Jurij Fedorov se domnívá, že ukrajinské ozbrojené síly takticky a operačně přehrály ruské jednotky, které neměly dostatek prostředků na zvládnutí této ofenzívy. „[Nejprve] byla prolomena obrana v oblasti Balakleye. A pak byly ruské jednotky rozprášeny z posádek v různých městech a vesnicích. Tyto posádky se často skládaly z Rosgvardii, stejně jako ti mobilizovaní z tzv. lidových republik. Rosgvardia v zásadě neumí bojovat, není k tomu určena. Úkolem těchto posádkových a strážních pluků bylo udržovat místní obyvatelstvo v podřízenosti. A mezi mobilizovanými mnozí poprvé vzali automat, nasadili si helmu, …, [nemají] žádnou motivaci. Ruské pravidelné jednotky byly staženy částečně na pravém břehu do Chersonské oblasti, částečně na Doněcký směr, kde se pokusily zaútočit na předměstí Doněcka, obsazené Ozbrojenými silami Ukrajiny. Proto taková cesta, “vysvětluje vojenský expert. To potvrzuje i rozhovor s Důležitými příběhy s ruským vojákem, který byl na tomto směru. „[Podřízené] ministerstvo obrany [vojska], skupina Vostok, přenechalo tento směr v červenci oblasti Belgorod. V té době jsem v Izyumu potkal BARS (bojová vojenská záloha země - cca ed.), milice a jednotky protivzdušné obrany Západního okruhu. Po [jejich] odchodu SOBR a OMON vstoupili do Izyumu. V souladu s tím tam skutečně zůstaly pouze BARSiki, milice a Národní garda, “říká.
    Podle experta Fedorova se ruské velení při hodnocení situace přepočítalo, když před zahájením protiofenzívy převedlo bojové jednotky z jihu Charkovské oblasti na jiné směry. „Věřilo se, že v oblasti, kde se nacházela skupina Izyum, se nemůže stát nic hrozného. Špatný odhad byl v tom, že pravděpodobnost, že tam ukrajinské jednotky zahájí ofenzívu, nebyla vyhodnocena,“ říká Fedorov.
    „Ruské velení je z odborného hlediska hodnoceno jako velmi slabé. Jsou to lidé, kteří vědí, jak vrhnout značné množství živé síly do bitvy, ale chybí iniciativa při provádění rozkazu. Je tam napsáno "obsadit takovou a takovou křižovatku", a i když je možná lepší vzít obsadit jinou křižovatku poblíž, je to nepřijatelná věc, panuje tam [pouze] hloupé tvrdohlavé poslouchání rozkazů,“ dodává.

    „Je nemožné, aby armáda, která se budovala dvacet let, byla dnes jiná: to je ono, budeme pracovat jinak. Byli jsme nuceni být hloupí a nedělat žádná rozhodnutí,“ potvrzuje bývalý voják ruské armády. - Zkuste říct seržantovi, co si myslíte, že je takhle lepší. Prostě vám rozbijí hubu, kurva, pokud vás hned nezastřelí. A tak je to na všech úrovních. Nejvyšší vrchní velitel dělá jen ta „správná“ rozhodnutí – a všichni ostatní se jimi musí řídit. A pokud něco, budou potrestáni, ne proto, že jsou to idioti shůry, ale protože „plníte [rozkazy] špatně, nejste efektivní,“ říká.
    „Nejúspěšnější operace v celé mé službě byly ty, o kterých jsme věděli jen my. Pouze ti lidé, kteří se toho účastní. Proto to stojí za to převzít velení takovým způsobem ... Proto, když jsme se sami rozhodovali, co dělat, aniž bychom čekali na příkaz shora nebo když spadlo spojení, a nemohli jsme si nic „vyjasňovat“, nikoho kontaktovat, žádat o povolení k provedení, upřesnění a další hovadiny, vždy jsme vše udělali na 100 %,“ poznamenává bývalý voják jedné z elitních jednotek ozbrojených sil RF.
    Den předtím, 9. září, ministerstvo obrany ukázalo záběry přesunu vojenské techniky do Charkovské oblasti, ale tato posila nepomohla bránit město. "Tyto posily jsou extrémně nedostatečné," říká Jurij Fedorov. Personál a lehkou techniku převážely dokonce i vrtulníky. Ale je to jako snažit se naplnit sklenici pipetou, téměř nesmyslný úkol."
    Alexander Kovalenko to vysvětluje tím, že podpora bylo pouze propagandistickým gestem. „Ruská armáda naléhavě potřebovala předvést nějakou aktivitu, že „pomoc je blízko“, „svoje neopouštíme“, údajně jsou připraveni poskytnout podporu těm jednotkám, které se ocitnou ve složité situaci. Ale tento převod byl neorganizovaný, chaotický, nemohl poskytnout žádnou podporu,“ říká expert. Podle něj ty jednotky, které vstoupily do bojové zóny na podporu byly odsouzeni k záhubě. Mnoho z nich již dávno vyžadovalo rotaci nebo stažení, aby obnovily bojeschopnost kvůli vážným ztrátám, které předtím utrpěly. „V blízké budoucnosti se dozvíme o velkém počtu jednotek ruské armády, které prostě přestaly existovat, protože místo toho, aby byli vyvedeny, aby obnovily svou bojovou schopnost, byli vhozeny do samotného mlýnku na maso, do samého středu vojenských střetů, “říká.

    Co ohrožuje ruskou armádu průlomem Ozbrojených sil Ukrajiny
    Osvobození Kupjanska a Izjumu je důležité ve strategickém smyslu, protože odřízne ruské skupiny od zásobovacích tras a otevře cestu pro Ozbrojené síly Ukrajiny směrem k Luhansku a Doněcku, říká ukrajinský vojenský expert Oleksandr Kovalenko. „Tato města jsou důležitá, protože jsou nedílnou součástí logistických tepen pro dodávky vybavení, logistiky, munice, personálu jak do Charkovské oblasti, tak obecně k předmostí Donbasu. Kupjansk je velmi důležitým logistickým uzlem, srdcem této tepny. Prostřednictvím něj prošlo zajištění města Izyum, které se stalo centrem koncentrace největší obrněné skupiny ruských útočníků po celou dobu totální invaze na Ukrajinu, říká odborník. - A celá tato masa měla jít směrem ke Slavjansku a Kramatorsku. Nyní lze plány na dobytí Slavjanska a Kramatorsku považovat za zrušené. Ztráta [ruskou armádou] osad jako Kupjansk a Izjum zcela ničí systém podpory předmostí Donbasu a umožňuje ozbrojeným silám Ukrajiny dále rozvíjet protiofenzivní operace nejen v Charkovské oblasti, ale také v Luhansku. a směr Doněck."

    V nejbližších dnech můžeme očekávat, že Charkovská oblast bude osvobozena, je si jistý ruský vojenský expert Jurij Fedorov. "Toto sice není rozhodující bitva, ale je to velmi velký úspěch ukrajinských ozbrojených sil," říká. Podle něj pak budou ozbrojené síly Ukrajiny schopny přesunout značný počet personálu do jiných oblastí.

    Chersonská oblast - Ruská armáda není dost silná na obranu
    Dalším neméně důležitým směrem, kterým síly Ozbrojených sil Ukrajiny pokračují v postupu, je předmostí ovládané ruskými jednotkami na pravém břehu Dněpru v Chersonské oblasti. Ukrajinská protiofenzíva tam začala 29. srpna. Toho dne podle operační skupiny Ozbrojených sil Ukrajiny „Kachovka“ se jí podařilo „prolomit první linii obrany“ v Chersonské oblasti. „109. pluk DPR se stáhl ze svých pozic, ruští výsadkáři, kteří byli jeho podporou, uprchli z bojiště,“ stálo ve zprávě. Ozbrojené síly Ukrajiny vztyčily 4. září ve velké osadě Vysokopolye ukrajinskou vlajku.

    Přesná velikost ruské skupiny, který se nachází na pravém břehu Dněpru, kde Ukrajina vede protiofenzívu, není znám. Podle různých odhadů tam na začátku protiofenzívy bylo 20 000 až 25 000 ruských vojáků. Přesné údaje o velikosti ukrajinské skupiny neexistují. Zdroj „Důležitých příběhů“ z řad bývalých příslušníků ruských speciálních služeb, který si přál zůstat v anonymitě, říká, že pro protiofenzivu v Chersonské oblasti si Ukrajina vytvořila „spíše skromné rezervy“: jejich počet je 10-12 tisíc lidí. Ukrajina má však podle něj stále rezervy nezapojené do protiofenzívy, což by ruské straně nemělo dovolit uzavřít obklíčení kolem jednotek, které prorazily. Ukrajinský vojenský expert Roman Svitan podává maximální hodnocení ukrajinských sil na této frontě: podle něj je tam 30 000 bojovníků AFU.

    „Se silami, které jsou nyní přítomny na pravém břehu Dněpru, nebude ruská armáda ve střednědobém horizontu schopna vydržet protiofenzívu ozbrojených sil Ukrajiny,“ je si jistý ukrajinský vojenský expert Alexander Kovalenko. Podle analytika Conflict Intelligence Team (CIT) Kirilla Michajlova, Ozbrojeným silám Ukrajiny se podařilo vytvořit určitou převahu v počtu personálu v hlavních směrech ofenzívy v Chersonské oblasti. „K tomu se přidává efektivní práce dělostřelectva a místní vzdušná převaha Ukrajiny, která umožňuje použití jak frontového letectva, tak útočných dronů,“ komentuje seřazení sil.
    Ukrajinci podle něj nyní postupují v Chersonské oblasti nejméně třemi směry: od západu; severozápad, kde rozšiřují svou oporu na [Rusy] okupovaném břehu řeky Ingulets; a ze severu, kde se jim podařilo zabrat rozlehlou osadu Vysokopole a „zatrofejit“ velké množství vojenské techniky ruského výsadku. Do dnešního dne se ukrajinské armádě podařilo postoupit na území více než deseti osad v Chersonské oblasti, říká Michajlov. „Ačkoli jsou tyto osady malé, jsou to obranné uzly. Zatím vidíme výhodu na ukrajinské straně,“ říká. Nedostatek prostředků ruské skupiny v tomto směru potvrzuje i bývalý pracovník ruské speciální služby. „Kvůli nedostatku vojáků a důstojníků jsou ruské jednotky na frontě koncentrovány v nedostatečném počtu. Ke splnění zadaných úkolů je asi třikrát méně lidí, než je potřeba: alespoň jeden prapor-taktická skupina na 3 kilometry, zatímco Rusko má jednu na 5 kilometrů. S takovými čísly se neútočí, to by byl hazard,“ říká. – Po prolomení první linie [obrany] ruských jednotek měla ukrajinská ofenzíva narazit na druhou linii, ale problém je v tom, že ruská vojenská skupina ji nemá: kvůli nedostatku lidí jsou takové průlomy ucpávány pouze mobilními rezervami. A to může učinit věci nepředvídatelnými."
    V současnosti neexistují žádné spolehlivé údaje o ztrátách obou stran v této bitvě, říká analytik CIT Kirill Michajlov, ale soudě podle publikace The Economist (novináři navštívili město Nikolaev v přední linii, mluvili s místními lékaři a neviděli tam „přeplněné márnice“ s mrtvými ukrajinskými vojáky, jak tvrdí ruská strana), ztráty ukrajinské armády sice se začátkem ofenzivy narůstaly, ale nejsou katastrofální, jak to uvádí ruské ministerstvo obrany. Podle bývalého ruského zpravodajského důstojníka, se kterým mluvili Důležité příběhy, jsou ale ztráty ukrajinské strany vysoké, protože útočící strana vždy ztrácí více než bránící.
    Třetí den protiofenzívy v Chersonské oblasti mluvil The Wall Street Journal v nemocnici se zraněnými ukrajinskými vojáky, kteří se operace zúčastnili. Podle nich, boje na cestě do Chersonu jsou extrémně urputné, ale ukrajinské jednotky postupují vpřed. "Mají hodně vybavení, ale málo lidí," řekl jeden z ukrajinských vojáků. Kromě toho tvrdí, že někteří ruští vojáci prchají ze svých pozic, opouštějí své vybavení a na těla svých mrtvých kamarádů nastražují miny. Podle jednoho z ruských vojáků, který je nyní v Chersonské oblasti, je tam ruská armáda ve složité situaci, vojáci se snaží masově skončit. „Před dvěma týdny nám velitelé řekli, že jsme pod útokem. A nemůžeme ani přinést munici, protože hráz je protržená (pravděpodobně mluvíme o přehradě v Nové Kakhovce - cca. red.). Lidé chodí každý den se zprávami [k propuštění], ale téměř všechny jsou roztrhané,“ napsal. O dva týdny později armáda řekla důležitým příběhům, že zázračně přežil ostřelování a „všechno je tam tvrdé“. Další zdroj blízký ruským vojákům, kteří jsou v Chersonském směru, sdělil, že vojáci byli v naprostém šoku, „nikdo ničemu nerozumí, umírají po skupinách, ztráty jsou strašné. Někteří dokonce volají, loučí se, my, říkají, jsme zasraní sebevražední atentátníci.

    Ruská armáda má problémy se zásobováním
    Dalším problémem ruské skupiny, která by měla obsahovat průlom ukrajinské armády v Chersonské oblasti, je ten, že bylo odříznuto od všech hlavních zásobovacích cest. Dříve se zásobování ruské skupiny na pravém břehu Dněpru provádělo přes mosty, po kterých se z levého břehu řeky dopravovala munice, technika, palivo a potraviny. V důsledku útoků ozbrojených sil Ukrajiny však byly všechny stacionární mosty přes Dněpr deaktivovány, pontonové a trajektové přejezdy jsou neustále pod palbou.
    „[Výsledek této konfrontace na pravém břehu Dněpru] závisí na tom, zda se Rusům podaří zorganizovat zásobování [zásobování] trajekty, protože všechny stálé mosty přestaly fungovat. [Ruská armáda] nedokázala zřídit pontonové přechody přes Dněpr. Nyní existuje několik trajektových přechodů - pro Ukrajince je těžší je trefit než mosty, protože trajekty jsou mobilní, je těžké předvídat, kde jsou. Ukrajinci se však čas od času snaží zasáhnout hromadění ruské techniky v místech čekajících na trajekty. To musí způsobovat značné problémy se zásobováním. To, jak moc mají Rusové dostatek prostředků na konfrontaci, závisí na tom, zda dokážou efektivně převést posily, a také na tom, jak dlouho mohou výsadkové síly vydržet, než jim dojde vybavení, které není pancéřováno, “říká analytik CIT Kirill Michajlov.

    Co ohrožuje Rusko s propagací ozbrojených sil Ukrajiny
    Osvobození obce Vysokopolye v Chersonské oblasti ukrajinskými jednotkami 4. září znemožnilo ruské armádě vést útočné operace ve směru na Krivoj Rog v Dněpropetrovské oblasti, říká ukrajinský vojenský expert Alexander Kovalenko. "Byl to extrémní severní bod, odkud mohli Rusové zahájit útočnou operaci ve směru Krivoj Rog. Momentálně tyto možnosti nemají,“ vysvětluje. - Kromě toho, Ozbrojené síly Ukrajiny mohly díky Vysokopoli rozšířit předmostí v pravobřežní části Chersonské oblasti a vytvořit podmínky pro protiofenzívu v oblasti, která je pro řadu jednotek OS RF dost ohrožující. Pokud budou ozbrojené síly Ukrajiny dostatečně úspěšné v rozvoji útočných operací, pak můžeme mluvit o tom, že může být skutečně obklíčeno obrovské množství ruských jednotek.
    Strategickým a politickým smyslem operace v Chersonském směru pro Ukrajinu je porazit ruskou skupinu na pravém břehu Dněpru a osvobodit Cherson, říká analytik CIT Kirill Michajlov. „To umožní využít ekonomické zdroje regionu a také ukázat ukrajinským západním partnerům [dodavatelům zbraní], že země je schopna útočit a vítězit – jen potřebuje více [dodávek] zbraní. Kromě toho, z dlouhodobého hlediska eliminuje odstranění pravobřežního předmostí vyhlídky na ofenzivu [ruské armády] na Nikolajev, Krivoj Rog a Oděsu, protože právě dobytí mostů a přístup na pravý břeh Dněpru byl nejvýznamnějším úspěchem Rusů v první fázi operace. Likvidace tohoto předmostí výrazně snižuje ohrožení celé pravobřežní Ukrajiny včetně západního Černého moře, které je pro Ukrajinu kriticky důležité například z hlediska exportu zemědělských produktů,“ vysvětluje expert význam operace v této oblasti. směr.

    Kam ještě ozbrojené síly postupují a jaká bitva bude rozhodující
    Kromě Chersonské a Charkovské oblasti provádějí ozbrojené síly Ukrajiny útočné operace v Doněcké oblasti, říká ukrajinský vojenský expert Oleksandr Kovalenko. Osvobozena byla zejména vesnice Ozernoje v Doněcké oblasti. „Podobné zprávy přijdou také z Luganské oblasti, kde se výrazně aktivizovaly ozbrojené síly Ukrajiny, využijí oslabení ruských jednotek po dostatečně dlouhém vystavení palebnému potenciálu,“ je si jistý expert.

    Protiofenzíva ukrajinské armády v Záporožské oblasti bude podle Kovalenka rozhodující bitvou pro tuto válku. „Bitva o pravobřežní Chersonský region je velmi důležitým mezistupněm. Po jejím dokončení a osvobození Chersonu bude také uvolněna značná část prostředků Ozbrojených sil Ukrajiny, které byly použity k zadržení ruských okupantů a k vedení této protiofenzivní operace. A tyto zdroje mohou být použity v jiných oblastech: Záporoží, Charkov, Doněck a Luganské regiony.
    Budou mít rozhodující podíl na výrazném urychlení, zvýšení aktivity a intenzity akcí Ozbrojených sil Ukrajiny. Pro velení ruských jednotek je velmi důležité udržet kontrolu nad Záporoží. Jeho ztráta pro Rusy je vlastně trefou do srdce, protože to bude ztráta celého jihu a ztráta celého jihu je ztrátou Krymu. Po vstupu do oblasti Záporoží budou mít ozbrojené síly Ukrajiny příležitost zablokovat Krym z pevninské části Ukrajiny a udeřit na Kerčský most - to znamená odříznout jej od pevniny Ruska a zahájit operaci k osvobození Krymu, “ on říká.

    „Že byla válka prohraná, bylo snadné posoudit, když nebylo možné dobýt Kyjev. Navíc teď začíná břečka, chlad a pak zima. A takové jednoduché věci, jako je teplé oblečení, normální boty a místo na spaní, ovlivní zdraví i postoj lidí na frontě k válce, říká bývalý ruský voják. „Toto je tragický konec, který jsme očekávali. Válka funguje oběma směry. Nevěřím v naše vedení, samozřejmě. Jak nás vlast hází do propasti, už víme. Začalo to 14. rokem - končí dnes. Oni sami to zinscenovali, samozřejmě, teď jsme kurva na hovno. Problém je, že jsme zpočátku byli na straně poražených a neschopných.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      08:58 11.09.2022

      Bez Kupjansku ako zasobovacej linie, vyzeraju ruske vyhliadky pred zimou katastroficky...

      Bez Kupjansku ako zasobovacej linie, vyzeraju ruske vyhliadky pred zimou katastroficky...

      • Roland
        09:09 11.09.2022

        ten Kupjansk je už celý pod UA?

        ten Kupjansk je už celý pod UA?

        • StandaBlabol
          09:16 11.09.2022

          To je jedno, pokud Ukrajinci drží západní břeh, tak je železnice v dostřelu i z ručních zbraní. Jako logistická základna je Kupjansk ze hry.

          To je jedno, pokud Ukrajinci drží západní břeh, tak je železnice v dostřelu i z ručních zbraní. Jako logistická základna je Kupjansk ze hry.

          • d_mm2288
            09:22 11.09.2022

            přesně tak. Otázka je, jestli dokážou Ukrajinci zamezit i zásobování po trase Vajluki-Starobělsk-Lugansk. Vzdálenost Volčansk-Vajluki je vzdušnou čarou cca 85 km, což je tak na ...Zobrazit celý příspěvek

            přesně tak. Otázka je, jestli dokážou Ukrajinci zamezit i zásobování po trase Vajluki-Starobělsk-Lugansk.
            Vzdálenost Volčansk-Vajluki je vzdušnou čarou cca 85 km, což je tak na hranici dosahu Himarsů. Otázkou je, jestli je Američani nechaj, aby Himarsy bombardovali nádraží ve Valjukách.Skrýt celý příspěvek

      • d_mm2288
        09:16 11.09.2022

        To si nejsem jist. Záleží na tom, jaký si Rusko zadá na zimu cíle. Bez Kupjansku a Izjumu není možný plánovat jakoukoli ofenzivní akci. Dobytí celé levobřežní Ukrajiny je Star ...Zobrazit celý příspěvek

        To si nejsem jist. Záleží na tom, jaký si Rusko zadá na zimu cíle.

        Bez Kupjansku a Izjumu není možný plánovat jakoukoli ofenzivní akci. Dobytí celé levobřežní Ukrajiny je Star Trek. Dobytí Doněcké oblasti je teď krajně nepravděpodobný, prakticky nemožný - spíš se budou koukat dozadu, aby na ně ZSU nevlítla zezadu přes Kupjansk a Borovou.

        Pokud si ale řeknou, že cílem je udržet to, co maj, a případně, aby Solovjov měl co kdákat, rozšířit území o nějaká významná sídla někde u Doněcku nebo Bachmutu typu obce Pěrvomajskoje, tak si myslím, že jim zásobování trasa přes Lugansk může stačit.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      09:04 11.09.2022

      Konečně dlouhý a realistick´ý souhrn situace. I kdyź pochopitelně i nemilé zázraky se dějí a Rusové se ještě zmůžou na odpor. Ale myslím, že hlavní důvod je, že se Ukrajinci ...Zobrazit celý příspěvek

      Konečně dlouhý a realistick´ý souhrn situace.

      I kdyź pochopitelně i nemilé zázraky se dějí a Rusové se ještě zmůžou na odpor. Ale myslím, že hlavní důvod je, že se Ukrajinci zvládli naučit “combined arms operations” (česky je to asi vševojskovw´ operace. Pružné velení a samostatně uvažující a jednající nižší úrovně velení.Skrýt celý příspěvek

  • Verdon
    08:39 11.09.2022

    Jeden včerejší koment na Topwar: Strelkov se musí číst v originále, a ne v hloupém převyprávění. Autor článku zcela odstranil úzkostnou náladu Strelkova článku. Všechno není ...Zobrazit celý příspěvek

    Jeden včerejší koment na Topwar:
    Strelkov se musí číst v originále, a ne v hloupém převyprávění. Autor článku zcela odstranil úzkostnou náladu Strelkova článku. Všechno není vůbec v pořádku, naopak, všechno je dost špatné. A pak už to bude jen horší – to je hlavní Strelkova myšlenka. Strelkov má jako vždy pravdu. Ale pro mě je pravda mnohem horší než v článku Strelkova. Důsledky této vojenské katastrofy budou velmi významné. Předně se zcela zhroutila důvěra ve velení ozbrojených sil RF a jejich vrchního velitele. Dobře, ano. Naše jednotky jsou rozbity Ukrajinci a náčelníci bzučí na hrách a manévrech. Vojáci prchají a vojenské oddělení buď mlčí, nebo vysílá hrozné nesmysly. Prchají mírumilovní lidé, které moskevské úřady prostě ponechaly svému osudu. Ukrajinci dobyli desítky osad a měst, asi tisíc kilometrů čtverečních území, porazili naše základny a sklady, obranné linie, hodili nás o 4 měsíce zpět. A za dva dny. Zde samozřejmě nemůžete panikařit a zejména nemůžete způsobit zmatek. Vrchní velitel všech ozbrojených sil Ruské federace proto dnes slavnostně otevírá atrakci na VDNKh - nazývá se moskevské ruské kolo. Velmi aktuální. Do Ruska se nyní řítí tisíce uprchlíků. Rusko se s nimi vesele a radostně setká s kolečkem neposlušnosti. Bojovat o takovou moc neznamená vážit si sebe sama.
    https://topwar.ru/201596-svodk... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      08:45 11.09.2022

      Strelkov už končí. Včera sarkasticky prohlásil, že jestli chce vedení zastavit ostřelování ruských regionů z ukrajinské strany, tak ať prostě všechny tři pohraniční okresy v ...Zobrazit celý příspěvek

      Strelkov už končí. Včera sarkasticky prohlásil, že jestli chce vedení zastavit ostřelování ruských regionů z ukrajinské strany, tak ať prostě všechny tři pohraniční okresy v Bělgorodském kraji předá Ukrajině jako gesto dobré vůle. A kritizuje Putina osobně. Nevíte, v kolikám patře bydlí? Já jen jestli vypadne z okna nebo se zastřelí.Skrýt celý příspěvek

      • Misonek 76
        09:14 11.09.2022

        To je asi jesno myslim ze vypadne z okna ikdyby bydlel v suterenu

        To je asi jesno myslim ze vypadne z okna ikdyby bydlel v suterenu

        • Roland
          09:23 11.09.2022

          jj - umlátí se o balkon o patro výš

          jj - umlátí se o balkon o patro výš

          • Centaur
            09:54 11.09.2022

            Vypadne z okna zemljamky a než dopadne, tak se ještě třikrát střelí do kebule.
            Prostě důsledná a dobře promyšlená sebevražda.

            Vypadne z okna zemljamky a než dopadne, tak se ještě třikrát střelí do kebule.
            Prostě důsledná a dobře promyšlená sebevražda.

      • d_mm2288
        09:26 11.09.2022

        Podle mě se jako důstojník FSB zastřelí vlastní zbraní a nechá po sobě dopis na rozloučenou, že se už na to nemohl dál dívat. Pravda, rukopis bude roztřesený a bude vypadat, jako ...Zobrazit celý příspěvek

        Podle mě se jako důstojník FSB zastřelí vlastní zbraní a nechá po sobě dopis na rozloučenou, že se už na to nemohl dál dívat. Pravda, rukopis bude roztřesený a bude vypadat, jako kdyby to ani nenapsal on sám, ale to lze přičíst rozrušení.Skrýt celý příspěvek

      • Talvi
        10:29 11.09.2022

        Áááá, známá fensterpolitik ... jestlipak Vova Vovovič studoval Cimrmana ? https://www.youtube.com/watch?...

        Áááá, známá fensterpolitik ... jestlipak Vova Vovovič studoval Cimrmana ? https://www.youtube.com/watch?...

  • bredy
    08:39 11.09.2022

    Spekulace o ASCODU LT105 pro Ukrajinu

    https://bulgarianmilitary.com/...

    Spekulace o ASCODU LT105 pro Ukrajinu

    https://bulgarianmilitary.com/...

    • StatusQuo
      09:57 11.09.2022

      Probije 105mm čelní pancíř t-72?

      Probije 105mm čelní pancíř t-72?

      • Standa
        10:50 11.09.2022

        Merkavy se 105mm měly proti syrským t 72 čisté skóre. Mezitím se sice zlepšil pancíř t72, ale zároveň se zlepšila munice 105mm. Takže bych tam nadřazenost t72 moc neviděl. Možná ...Zobrazit celý příspěvek

        Merkavy se 105mm měly proti syrským t 72 čisté skóre. Mezitím se sice zlepšil pancíř t72, ale zároveň se zlepšila munice 105mm. Takže bych tam nadřazenost t72 moc neviděl. Možná lepší situační povědomí Ascodu bude větší výhoda, než množství železa na straně t72. Ale je fakt, že pro Ascod bude jakýkoliv zásah ze strany t72 patrně fatální.Skrýt celý příspěvek

      • Náhodný kolemjdoucí
        10:51 11.09.2022

        Alternativa je i 120mm.

        Alternativa je i 120mm.

  • Praskot
    08:25 11.09.2022

    Už i vládní telegramové kanály toho mají asi dost. Ruské propagandistické kanály TG nejenže začaly označovat porážku Ruska v Charkově za "katastrofu", ale některé také nazývají ...Zobrazit celý příspěvek

    Už i vládní telegramové kanály toho mají asi dost.

    Ruské propagandistické kanály TG nejenže začaly označovat porážku Ruska v Charkově za "katastrofu", ale některé také nazývají Putina "idiotem", používají pro něj nadávku "Pynya" a litují, že Putina nezastavili v roce 2008. Neřekl bych, že je to známka okamžité vzpoury, ale je to tektonické.
    https://twitter.com/sumlenny/s... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      08:40 11.09.2022

      Včera na Topwar mi přišlo, že se mezi největšími radikály vyprofilovali a upevnili dva názory: 1) Musíme vytrvat i když je armádní velení neschopné a Putin debil. Bojuje se za ...Zobrazit celý příspěvek

      Včera na Topwar mi přišlo, že se mezi největšími radikály vyprofilovali a upevnili dva názory:

      1) Musíme vytrvat i když je armádní velení neschopné a Putin debil. Bojuje se za Rusko, ne za generály nebo za Putina.

      2) Ideálním velitelem ozbrojených sil (většinou myšleno náčelník generálního štábu nebo ministr obrany, nikoliv prezident) by byl Strelkov nebo Kadyrov.

      Hlavně s tím Kadyrovem naprosto souhlasím, podle mě by si Ukrajinci nemohli přát nic lepšího.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        08:48 11.09.2022

        Ještě dokážu pochopit, že tam chtějí Strelkova. Prasátko Kadyrov je ale úplně jiný liga. Ten se snad neumí ani podepsat. Každopádně souhlasím taky, byl by dobrým náčelníkem (pro ...Zobrazit celý příspěvek

        Ještě dokážu pochopit, že tam chtějí Strelkova. Prasátko Kadyrov je ale úplně jiný liga. Ten se snad neumí ani podepsat. Každopádně souhlasím taky, byl by dobrým náčelníkem (pro Ukrajince).Skrýt celý příspěvek

      • Cernysip
        08:58 11.09.2022

        Hlasuji za don-dona Kadyrova !!!

        Hlasuji za don-dona Kadyrova !!!

      • Auron
        09:31 11.09.2022

        Nejlepší by byl Segal :-D

        Nejlepší by byl Segal :-D

    • Tino
      08:58 11.09.2022

      tie vcerajsie silene usmevy a predstierana bezstarostnost su divadlo, typek uz vie uplne presne ze zaujmy ktore ho chcu odstranit dostali silnu paku a ziskau dalsich spojencov

      tie vcerajsie silene usmevy a predstierana bezstarostnost su divadlo, typek uz vie uplne presne ze zaujmy ktore ho chcu odstranit dostali silnu paku a ziskau dalsich spojencov

    • bently
      09:47 11.09.2022

      Tak to je oproti stavu třeba před týdnem hodně slušnej sešup :)
      A upřímně? Moc hezky se na to dívá.

      Tak to je oproti stavu třeba před týdnem hodně slušnej sešup :)
      A upřímně? Moc hezky se na to dívá.

  • econ 2
    08:21 11.09.2022

    Ruská odveta. V noci ostřelovali civilní zástavbu v Mykolajivu, Nikopolu a Dněpru. V Dněpru je hlášen 1 zraněný.

    https://liveuamap.com/...

    Ruská odveta. V noci ostřelovali civilní zástavbu v Mykolajivu, Nikopolu a Dněpru. V Dněpru je hlášen 1 zraněný.

    https://liveuamap.com/...

  • hurvo
    08:09 11.09.2022

    Doteraz som Beryla takto jasne nevidel. Aj ked PL urcite zasobuje UA puskami od ...Zobrazit celý příspěvek

    Doteraz som Beryla takto jasne nevidel. Aj ked PL urcite zasobuje UA puskami od zaciatku.

    https://twitter.com/GirkinGirk... Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:09 11.09.2022

    Podle Rybara byl včera osvobozen už i Velykyi Burluk. Jsem zvědavý, jestli se Ukrajinci dostanou až k hranicím, nebo mají Rusové dost sil, aby si udrželi nárazníkové pásmo jako nad ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle Rybara byl včera osvobozen už i Velykyi Burluk. Jsem zvědavý, jestli se Ukrajinci dostanou až k hranicím, nebo mají Rusové dost sil, aby si udrželi nárazníkové pásmo jako nad Charkovem.

    https://t.me/s/rybar... Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      09:18 11.09.2022

      Hlavne už udržiavanie uzučkého nárazníkového pásma nemá za aktuálnej situácie žiaden zmysel, keď by sily tam nasadené potrebovali inde (+- všade) ...

      Hlavne už udržiavanie uzučkého nárazníkového pásma nemá za aktuálnej situácie žiaden zmysel, keď by sily tam nasadené potrebovali inde (+- všade) ...

    • d_mm2288
      09:39 11.09.2022

      Dyť už všude píšou, že Rusové opouštění Volčansk, že 37 ruských vojáků se potkalo s vojáky ZSU u hranice města a požádalo je o zpomalení postupu, než dokončí evakuaci.

      Dyť už všude píšou, že Rusové opouštění Volčansk, že 37 ruských vojáků se potkalo s vojáky ZSU u hranice města a požádalo je o zpomalení postupu, než dokončí evakuaci.

    • StatusQuo
      10:01 11.09.2022

      Ideální pozice obrany pro UA je ten pás vesniček jižně od říčky na hranici s RF.

      Ideální pozice obrany pro UA je ten pás vesniček jižně od říčky na hranici s RF.

  • alansi
    07:59 11.09.2022

    Opět je zde tanková soutěž v hodu... Tentokrát nejde o hod věží, ale od tankistou! Rozhodně první místo! ...Zobrazit celý příspěvek

    Opět je zde tanková soutěž v hodu... Tentokrát nejde o hod věží, ale od tankistou!
    Rozhodně první místo!

    https://twitter.com/DarPutinov... Skrýt celý příspěvek

    • peal
      08:27 11.09.2022

      Video je staré, ale zpomaleně tu ještě nebylo, toho kosmonauta jsem si nikdy předtím nevšiml! Cítím se rozporuplně, je to pořád člověk (méně více), ale rekvalifikační kurz zvládl ...Zobrazit celý příspěvek

      Video je staré, ale zpomaleně tu ještě nebylo, toho kosmonauta jsem si nikdy předtím nevšiml! Cítím se rozporuplně, je to pořád člověk (méně více), ale rekvalifikační kurz zvládl perfektně, gratuluji.Skrýt celý příspěvek

    • Kartmen
      08:41 11.09.2022

      Jak vysoko se mohl během toho 24s letu dostat? Tipuju kolem 500m.

      Jak vysoko se mohl během toho 24s letu dostat? Tipuju kolem 500m.

      • Náhodný kolemjdoucí
        10:56 11.09.2022

        Prý asi 45-60.

        Prý asi 45-60.

    • arrow
      09:28 11.09.2022

      To jsou jatka.jaka to byla asi zbraň?

      To jsou jatka.jaka to byla asi zbraň?

      • Synx_Fiction
        09:35 11.09.2022

        Stugna P by to mohla být

        Stugna P by to mohla být

Načítám diskuzi...