VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • lm524a
    11:48 27.07.2022

    Ukraineinfo - CZ 1. Ráno 27. července ruské rakety zasáhly průmyslovou oblast a opravárenský podnik v Mykolajivě, stejně jako dvě oblasti mimo město, podle guvernéra Vitalije ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    1. Ráno 27. července ruské rakety zasáhly průmyslovou oblast a opravárenský podnik v Mykolajivě, stejně jako dvě oblasti mimo město, podle guvernéra Vitalije Kima. Nebyly hlášeny žádné oběti.
    2. V Bachmutu v Doněcké oblasti Rusové zasáhli hotel jsou hlášeni zranění i mrtvý civilisté.
    3. Ráno 26. července ruská armáda ostřelovala Oblast Černigov, pravděpodobně minometným a barelovým dělostřelectvem, a do 12:00 byly zaznamenány více než dvě desítky explozí.
    4. V důsledku nepřátelského ostřelování města Chuhuiv byla zabita žena a muž.
    5. Ruská armáda sestřelila svůj vlastní vrtulník Kamov Ka-52 v Chersonské oblasti, když se pokoušela zaútočit na ukrajinské jednotky, informoval generální štáb
    6. V noci 27. července ruské jednotky opět ostřelovaly okresy Nikopol a Kryvyj Rih v Dněpropetrovské oblasti jedna žena zraněna.
    7. Prezident Volodymyr Zelenskyj vyzval Spojené státy, aby v nadcházejících týdnech předaly Ukrajině co nejvíce vojenské pomoci, aby neodkládaly nepřátelské akce až do začátku zimy a nedovolily Rusům získat oporu.
    8. Podle operačního velitelství "Jih" osvobodila ukrajinská armáda vesnici Andrijivka poblíž severozápadní hranice Chersonské oblasti v časných ranních hodinách 27. července.
    9. Prezident Volodymyr Zelenskyj upozornil na skutečnost, že Rusové neinformují svou společnost o celkových ztrátách okupantů a vyzval Ukrajince, aby je informovali o téměř 40 tisících zabitých vetřelcích na Ukrajině.
    10. SBU zadržela nepřátelského informátora, který předal údaje o ozbrojených silách Ukrajiny běloruským policistům.
    11. Robert Fico, bývalý premiér Slovenska , je součástí ukrajinské černé listiny. Obsahuje osoby, které propagují názory související s ruskou propagandou. Byl tam zařazen Centrem pro boj proti dezinformacím, pracovním orgánem Ukrajinské rady národní bezpečnosti a obrany.
    12. Velká Británie uvedla, že nic nenasvědčuje tomu, že by ukrajinská válečná loď a zásoba protilodních raket byly v neděli v doku v přístavu Oděsa poté, co Rusko dříve uvedlo, že tyto cíle zničilo vysoce přesnými raketami
    13. Zranění ukrajinští vojáci se budou moci léčit na americké základně v německém Landstuhlu.
    14. Ministr obrany Spojených států Lloyd Austin ujistil svůj ukrajinský protějšek Alexeje Reznikova, že Spojené státy přenesou na Ukrajinu co nejdříve další čtyři vysoce mobilní dělostřelecké raketové systémy himars.
    15. Britská ministryně zahraničí Liz Trussová dnes oznámila, že Británie zavede nové sankce proti Rusku. Týkat se budou Kremlem dosazených představitelů v okupovaných oblastech Donbasu nebo ruského ministra spravedlnosti Konstantina Čujčenka.
    16. Ministerstvo obrany Ruska oznámilo konání vojenských cvičení "Východ-2022" s vojáky Východního vojenského okruhu, které se bude konat od 30. srpna do 5. září.
    17. Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se 5. srpna setká s ruským prezidentem Vladimirem Putinem, aby diskutovali o válce proti Ukrajině.
    18. Zelenskyj vyzval Ukrajince, aby Rusům předali informace o ztrátách ruské armády
    19. Na dočasně okupovaných územích Ukrajiny zaznamenávají příslušníci donucovacích orgánů rychlý nárůst kriminality, včetně vražd a krádeží automobilů.
    20. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj včera v pozdním nočním videoprojevu řekl, že Rusko záměrně snižuje dodávky zemního plynu, aby uvalilo "cenový teror" proti Evropě, a vyzval k dalším sankcím proti Moskvě.
    21. Ukrajina chce do konce roku uzavřít dohodu o půjčce s Mezinárodním měnovým fondem ve výši 15 až 20 miliard dolarů
    22. NEOVĚŘITELNÉ
    Bývalý poslanec ruské Státní dumy řekl, co si Putin nyní "konkrétně myslí" o Ukrajině.
    Ruský prezident Vladimir Putin "konkrétně přemýšlí" o válce na Ukrajině o tom, jak se vyhnout veřejně významné porážce.
    Pokud se ozbrojeným silám Ukrajiny podaří osvobodit jih státu, bude to vážná porážka pro ruské úřady, řekl bývalý poslanec Státní dumy, opozičník vůči Putinovi, kandidát právních věd Mark Feygin.
    "Putin samozřejmě nyní konkrétně přemýšlí o tom, jak se vyhnout jakékoliv vojenské porážce. Významné, veřejné," řekl.
    Podle něj chce Putin dosáhnout podpisu protokolu o příměří v jižní části Ukrajiny.
    "Samozřejmě by chtěl, aby byl prostřednictvím těchto dohod o obilí uzavřen dodatečný protokol, proto zaútočil na Oděsu aby Ukrajina a ostatní země tlačili na dohodu o příměří na celém jihu Ukrajiny," řekl Mark Feygin.Skrýt celý příspěvek

    • s2pi
      12:08 27.07.2022

      Som zvedavy, ci Východ-2022 bude na vychode, alebo zapade.

      Som zvedavy, ci Východ-2022 bude na vychode, alebo zapade.

      • Maskot
        12:12 27.07.2022

        na východě ............Ukrajiny

        na východě ............Ukrajiny

      • Rase
        13:19 27.07.2022

        Jsem velmi zvědav co tam hodlají předvést za techniku. Teda jestli to nebude jenom štábní cvičení ve Wordu.

        Jsem velmi zvědav co tam hodlají předvést za techniku. Teda jestli to nebude jenom štábní cvičení ve Wordu.

        • lm524a
          13:24 27.07.2022

          Zahrají si Hearts of iron a budou se chlubit jak dokázali obsadit celý svět.

          Zahrají si Hearts of iron a budou se chlubit jak dokázali obsadit celý svět.

          • salatnik
            15:11 27.07.2022

            Túto hru som kedysi dávno hral aj ja :D

            Túto hru som kedysi dávno hral aj ja :D

  • Cajk
    11:45 27.07.2022

    V Berdaňsku došlo k několika výbůchům ve vojenském skladišti. Zřejmě plánované zneškodňování nevybuchlé munice :)

    https://t.me/brdVP/1461...

    V Berdaňsku došlo k několika výbůchům ve vojenském skladišti. Zřejmě plánované zneškodňování nevybuchlé munice :)

    https://t.me/brdVP/1461...

  • s2pi
    10:53 27.07.2022

    Potesi ;-) Filipíny zrušili dohodu na nákup 16 ruských vojenských vrtuľníkov v hodnote 227 miliónov dolárov kvôli obavám z možných amerických sankcií. Filipíny sú spojencom USA ...Zobrazit celý příspěvek

    Potesi ;-)

    Filipíny zrušili dohodu na nákup 16 ruských vojenských vrtuľníkov v hodnote 227 miliónov dolárov kvôli obavám z možných amerických sankcií. Filipíny sú spojencom USA a v marci odsúdili inváziu Ruska na Ukrajinu.

    https://apnews.com/article/rus... Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      11:05 27.07.2022

      Rusko jako exportní velmoc zbraní a techniky končí. Jeho trh přebere Čína, USA a evropské země. Nejen, že se ukázalo, že jejich technika stojí za prd, ale ještě by země nakupující ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko jako exportní velmoc zbraní a techniky končí. Jeho trh přebere Čína, USA a evropské země.

      Nejen, že se ukázalo, že jejich technika stojí za prd, ale ještě by země nakupující z ruska musely čelit těžkým sankcím ze strany USA a spojenců.Skrýt celý příspěvek

      • sugpa
        11:21 27.07.2022

        A do třetice: omezené nebo i vyloučené schopnosti dodržovat termíny dodání a kvantitativní a kvalitativní závazky z důvodu sankcí. Omezená schopnost vyrábět z ekonomických důvodů a ...Zobrazit celý příspěvek

        A do třetice: omezené nebo i vyloučené schopnosti dodržovat termíny dodání a kvantitativní a kvalitativní závazky z důvodu sankcí. Omezená schopnost vyrábět z ekonomických důvodů a nedostatek součástek vyšší technologické úrovně. A co budou schopni vyrobit půjde prioritně na doplnění vlastní zredukované obranyschopnosti.Skrýt celý příspěvek

      • Lars
        13:23 27.07.2022

        No, bude to hlavně Čína, Írán, Turecko, Severní Korea a podobné státy, které budou mít oproti Západu výhodu nižších cen a nekádrování kupujícího. Zejména Čína to určitě použije k ...Zobrazit celý příspěvek

        No, bude to hlavně Čína, Írán, Turecko, Severní Korea a podobné státy, které budou mít oproti Západu výhodu nižších cen a nekádrování kupujícího. Zejména Čína to určitě použije k rozšíření svého geopolitického vlivu, což, přiznejme si, umí velmi dobře a dost se jí v posledních letech daří.

        Čímž nevyjadřuju lítost nad tím, že ruský zbrojní průmysl skončí v hajzlu, v žádném případě. Jen že z toho Západ nic moc nevytěží. Pokud se pletu, tím líp.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    10:49 27.07.2022

    A do třetice všeho dobrého byl po Antonovském silničním mostě a Antonovském železničním mostě zasažen údajně i silniční most přes řeku Inhulets u Darjevky. ...Zobrazit celý příspěvek

    A do třetice všeho dobrého byl po Antonovském silničním mostě a Antonovském železničním mostě zasažen údajně i silniční most přes řeku Inhulets u Darjevky.

    https://twitter.com/praisethes... Skrýt celý příspěvek

    • sugpa
      11:36 27.07.2022

      Jestli na něm taky zastavili průjezd, což je pravděpodobné, odřízli Cherson spolu jižním územím na západním břehu od zásobování. Ne úplně, ale zdrcujícím způsobem. Žádná munice, ...Zobrazit celý příspěvek

      Jestli na něm taky zastavili průjezd, což je pravděpodobné, odřízli Cherson spolu jižním územím na západním břehu od zásobování. Ne úplně, ale zdrcujícím způsobem. Žádná munice, palivo, proviant na plnohodnotnou obranu.
      Třetí varování nebude řekla UA, takže by měli zanechat techniku na místě a spěchat pro zbývajícím průchodu pro turisty na mostě dokud stojí. V podstatě to dává UA možnost snadno dobýt území podél řeky Inhulec a dolů po Dněpru včetně Chersonu. Pěkné.Skrýt celý příspěvek

      • DanCZer
        11:45 27.07.2022

        Ještě musí pořešit případné pontonové mosty.

        Ještě musí pořešit případné pontonové mosty.

        • Cimbi
          11:49 27.07.2022

          Polohu určitě budou včas znát. A HIMARS nikdy nespí ;-)

          Polohu určitě budou včas znát. A HIMARS nikdy nespí ;-)

      • StandaBlabol
        11:49 27.07.2022

        Na východ od řeky Inhulets se Rusové držet můžou, tam vede most po hrázi v Kachovce. Odříznutá je jen západní část včetně města Cherson.

        Na východ od řeky Inhulets se Rusové držet můžou, tam vede most po hrázi v Kachovce. Odříznutá je jen západní část včetně města Cherson.

        • Cimbi
          11:52 27.07.2022

          Však jo...

          Však jo...

        • sugpa
          12:03 27.07.2022

          Teď se řeší její západ, ale je dost možné, že potom může být na řadě i její východ v podobné variaci.

          Teď se řeší její západ, ale je dost možné, že potom může být na řadě i její východ v podobné variaci.

      • Cimbi
        11:52 27.07.2022

        Taktika motti ve větším měřítku. Právě dokončují izolaci. Teď na izolovaném území zničí vše, co stojí za střelbu a pak na to vlítnou. Bitva o Cherson je na spadnutí. Dělají to ...Zobrazit celý příspěvek

        Taktika motti ve větším měřítku.

        Právě dokončují izolaci. Teď na izolovaném území zničí vše, co stojí za střelbu a pak na to vlítnou. Bitva o Cherson je na spadnutí.

        Dělají to jako podle učebnice. Rus sice teď s 80% pravděpodobností ví, kde proběhne ofenziva, ale těžko s tím dokáže něco dělat (pokud UA udrží pontonové mosty na břehu nebo pod vodou).Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          11:57 27.07.2022

          Myslím, že počkali, až Rus navozí techniku do okolí Chersonu, teprve pak je odřízli. To by přineslo jednu výhodu a jednu nevýhodu: Nevýhodou je, že Rus tam bude mít spoustu ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím, že počkali, až Rus navozí techniku do okolí Chersonu, teprve pak je odřízli.

          To by přineslo jednu výhodu a jednu nevýhodu:
          Nevýhodou je, že Rus tam bude mít spoustu techniky, takže na začátku bude schopen klást odpor.
          To lze vyřešit dalším bombardováním skladů a zásob, aby ta technika byla nepoužitelná a bombardováním shromaždišť.

          Výhodou je, že ta technika brzy zůstane bez paliva a munice, takže tam prostě zůstane a UA si ji prostě půjčí pro další akce.
          A navíc Rusovi bude chybět na severní straně Inhulece, kde se zdá, že UA útočí také.Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            12:09 27.07.2022

            Čím větší armáda, množství lidí a techniky, tím větší spotřeba :-).

            Čím větší armáda, množství lidí a techniky, tím větší spotřeba :-).

    • HumInt
      12:06 27.07.2022

      Myslím, že budú nasledovať útoky na veliteľstvá v odrezanej oblasti. Bežní vojaci bez veliteľov bojovať nebudú....

      Myslím, že budú nasledovať útoky na veliteľstvá v odrezanej oblasti. Bežní vojaci bez veliteľov bojovať nebudú....

  • Alchen
    10:44 27.07.2022

    https://twitter.com/SputnikATO... Ak to je pravda tak dúfam že už je ofenzíva rozbehnutá na plno a teraz sa ukáže ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/SputnikATO...

    Ak to je pravda tak dúfam že už je ofenzíva rozbehnutá na plno a teraz sa ukáže ofenzívny potenciál UA. Všetko tu hrá v jej prospech. Tak snáď sa dočkáme čoskoro výsledkov.Skrýt celý příspěvek

    • s2pi
      11:00 27.07.2022

      Tak hlavne je to psychologicka operacia, ked vies ze ti nepriatel bombarduje unikove cesty, ale pomaly a postupne ...

      Tak hlavne je to psychologicka operacia, ked vies ze ti nepriatel bombarduje unikove cesty, ale pomaly a postupne ...

      • Mortles
        11:08 27.07.2022

        A ranní zprávy o úspěších na "předmostí" jsou také potěšující.

        A ranní zprávy o úspěších na "předmostí" jsou také potěšující.

        • Alchen
          11:15 27.07.2022

          Tak ono to už bolo dlhšie známe že Lozove a Andriivka sú oslobodené lebo to sú jediné dve osady ktoré drží UA na predmostí

          Tak ono to už bolo dlhšie známe že Lozove a Andriivka sú oslobodené lebo to sú jediné dve osady ktoré drží UA na predmostí

          • StandaBlabol
            11:19 27.07.2022

            Ano, tohle není změna, spíš potvrzení déle trvajícího stavu. I když Rusové tvrdili, že předmostí zlikvidovali, takže minimálně je to zase usvědčuje ze lži.

            Ano, tohle není změna, spíš potvrzení déle trvajícího stavu. I když Rusové tvrdili, že předmostí zlikvidovali, takže minimálně je to zase usvědčuje ze lži.

      • Alchen
        11:11 27.07.2022

        Ale no tak psychologická operácia a pri rusoch... Myslí si snáď niekto že po tom ako začali ostreľovať mosty že sa začnú sťahovať? Moc o tom pochybujem. Koľko krát vybuchovala ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale no tak psychologická operácia a pri rusoch... Myslí si snáď niekto že po tom ako začali ostreľovať mosty že sa začnú sťahovať? Moc o tom pochybujem. Koľko krát vybuchovala Chornobiavka 25x? A stále tam vozia ten materiál aj keď vedia že UA ich má ako na dlani. Proste inak ako vojensky ich z Chersonu nedostanú.Skrýt celý příspěvek

        • axoloth
          11:20 27.07.2022

          No ved nikto nehovori,ze nie. Ale ide im co najviac stazit pripadny ustup.Chcu ich mat zhromazdenych na jednom mieste a budu ich moct zasypavat vsetkym co budu mat po ruke. Rus ...Zobrazit celý příspěvek

          No ved nikto nehovori,ze nie. Ale ide im co najviac stazit pripadny ustup.Chcu ich mat zhromazdenych na jednom mieste a budu ich moct zasypavat vsetkym co budu mat po ruke. Rus nebude mat ako ustupit alebo ten ustup bude velmi stazeny. Nemusia ich pracne vyhladavat po vsetkych certoch na Donbase ci v LuhanskuSkrýt celý příspěvek

        • Phantomiux
          11:41 27.07.2022

          Jedna vec je, že ruský vojenský direkcionizmus je stále aktuálna téma aj v roku 2022. Druhá, že zo zverejnených odposluchov ruských vojakov sa dá vydedukovať istý stupeň nesúhlasu ...Zobrazit celý příspěvek

          Jedna vec je, že ruský vojenský direkcionizmus je stále aktuálna téma aj v roku 2022. Druhá, že zo zverejnených odposluchov ruských vojakov sa dá vydedukovať istý stupeň nesúhlasu - radoví vojaci vidia, aká je skutočná situácia a pokiaľ sa ich zmocní panika, keď si uvedomia, že pomoc nepríde, tak sa môže stať, že zložia zbrane...

          SBU nezverejňuje všetko, ale som si istý, že majú veľmi dobrý prehľad o aktuálnej morálke v radoch ruských vojakov v Chersone...

          Ukrajinci vedeli v Azovstale, prečo bojujú, hoci im muselo byť jasné, že masívna pomoc zvonka nepríde. Ale čo Rusi?Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      11:06 27.07.2022

      Zprávy o tom, jak mají Ukrajinci Cherson na lopatě, kolují internety snad už dubna. Byl bych v tomto ohledu raději zdrženlivější, a pak příjemně překvapen.

      Zprávy o tom, jak mají Ukrajinci Cherson na lopatě, kolují internety snad už dubna. Byl bych v tomto ohledu raději zdrženlivější, a pak příjemně překvapen.

      • The Pale Emperor
        11:18 27.07.2022

        Díky útokům na životně důležité mosty, sklady a velitelství ale máme nyní aspoň jistotu, že se pravděpodobně něco chystá. Vždyť Ukrajina má aktuálně k dispozici necelých 300 kusů ...Zobrazit celý příspěvek

        Díky útokům na životně důležité mosty, sklady a velitelství ale máme nyní aspoň jistotu, že se pravděpodobně něco chystá.

        Vždyť Ukrajina má aktuálně k dispozici necelých 300 kusů M113 a ještě jsme v akci neviděli ani jeden. Že by si je šetřili právě na Khersonskou ofenzívu?Skrýt celý příspěvek

        • pepezdepa
          11:24 27.07.2022

          Možné je ledacos. Doufám, že ofenziva /úspěšná/ tady bude co nejdříve. To by si Rusák nakálel do gatí. Nicméně dokud nebude nad Chersonem vlát ukrajinská vlajka, ničemu nevěřím.

          Možné je ledacos. Doufám, že ofenziva /úspěšná/ tady bude co nejdříve. To by si Rusák nakálel do gatí. Nicméně dokud nebude nad Chersonem vlát ukrajinská vlajka, ničemu nevěřím.

        • liberal shark
          11:28 27.07.2022

          M113 je hliníkový taxík :-).

          M113 je hliníkový taxík :-).

          • The Pale Emperor
            12:08 27.07.2022

            Ale tak furt lepší do boje v hliníkovým taxíku, než v Buchance, nebo v transitu vytáhlého někde z kopřiv:)

            Ale tak furt lepší do boje v hliníkovým taxíku, než v Buchance, nebo v transitu vytáhlého někde z kopřiv:)

      • Alchen
        11:19 27.07.2022

        Áno presne na to narážam, správy tipu že to je pre Rusov neudržateľné, že im dochádza technika a vojaci. Ale ešte sa to vôbec nikde neodzrkadlilo. Žiadne aspoň lokálne ...Zobrazit celý příspěvek

        Áno presne na to narážam, správy tipu že to je pre Rusov neudržateľné, že im dochádza technika a vojaci. Ale ešte sa to vôbec nikde neodzrkadlilo. Žiadne aspoň lokálne protiofenzívy sa neudiali (okrem Charkova). Hlavne na Chersonskom fronte by som očakával že Rus bude slabnúť a UA prevezme iniciatívuSkrýt celý příspěvek

      • jj284b
        11:25 27.07.2022

        tak oni od Aprila tam aj uskutocnovali utoky... v tom case tam toho rusi nemali az tak vela.. dokopy vraj len 8 BTG.. no neskor to tam posilili na 12, a teraz je tam toho uz ...Zobrazit celý příspěvek

        tak oni od Aprila tam aj uskutocnovali utoky... v tom case tam toho rusi nemali az tak vela.. dokopy vraj len 8 BTG.. no neskor to tam posilili na 12, a teraz je tam toho uz viac... Ukrajinci povodne chceli na Cherson tlacit viac, no vela prostriedkov odcerpavali boje na Donbase...Skrýt celý příspěvek

  • samoempire
    10:42 27.07.2022

    Ještě jedna poznámku k plynu a jeho ceně. Tím, že se začali budovat další zdroje plynu mimo ekonomické požadavky tak určitě dojde k situaci, kdy bude cena plynu klesat protože ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě jedna poznámku k plynu a jeho ceně.
    Tím, že se začali budovat další zdroje plynu mimo ekonomické požadavky tak určitě dojde k situaci, kdy bude cena plynu klesat protože kromě plynu z Ruska bude na trhu také plyn z různých dalších zdrojů. Pokud EU vydrží letošní zimu, tak už nebude takový tlak na cenu plynu jako doteď. Musíme uvědomit, že nedostatek plynu je uměly vytvořený. Rusové schválně nechali zásobníky prázdné a škrtí dodávky plynu.
    Myslím, že tuto zimu bude plyn drahý. Evropa sa bude muset naučit spolupracovat více. No ale příští rok to bude všechno jinak.Skrýt celý příspěvek

    • Wolfenstein
      10:49 27.07.2022

      Otazkou ovsem je na kolik ta cena plynu na trhu muze klesnout aby se vyplatilo dovazet LNG ze zamori, prece jen rusky plyn je za normalnich okolnosti ekonomicky nejvyhodnejsi...

      Otazkou ovsem je na kolik ta cena plynu na trhu muze klesnout aby se vyplatilo dovazet LNG ze zamori, prece jen rusky plyn je za normalnich okolnosti ekonomicky nejvyhodnejsi...

      • samoempire
        10:56 27.07.2022

        Je tam rozdíl, ale není tak zásadní. Musíme si uvědomit, že rusové mají plynové pole v těžko dostupných oblastech kde těžba a doprava není úplně levná.

        Je tam rozdíl, ale není tak zásadní. Musíme si uvědomit, že rusové mají plynové pole v těžko dostupných oblastech kde těžba a doprava není úplně levná.

        • Wolfenstein
          11:12 27.07.2022

          nejsem energetik takze mi nezbyva nez ti verit :) Pokud bych ale vychazel z predpokladu ze cena tezby bude stejna tak doprava potrubim bude urcite radove levnejsi nez ...Zobrazit celý příspěvek

          nejsem energetik takze mi nezbyva nez ti verit :)

          Pokud bych ale vychazel z predpokladu ze cena tezby bude stejna tak doprava potrubim bude urcite radove levnejsi nez zklapalneni, preprava tankerem a pak zase prevod do plynneho skupenstvi...

          P.S.: Nevite nekdo o nejake studii / clanku na toto tema?Skrýt celý příspěvek

          • Vrata
            11:48 27.07.2022

            Pred par dny tu byl odkaz na clanek, kde se tvrdilo, ze LNG je lacinejsi nez trubka, pokud je trubka delsi jak 1100 km pod morem nebo cca 3500 km na sousi. To je dane investici do ...Zobrazit celý příspěvek

            Pred par dny tu byl odkaz na clanek, kde se tvrdilo, ze LNG je lacinejsi nez trubka, pokud je trubka delsi jak 1100 km pod morem nebo cca 3500 km na sousi. To je dane investici do trubky a provozem trubky (kompresorove stanice). Podmorska cast Nordstreamu je kolem 1000 km, takze rozdil by vubec byt nemel, i kdyz neuvazujeme pozemni cast plynovodu. Co se tyce plynovodu po sousi, tam je ta delka ze severu Ruska nekolik tisic km, takze opet - LNG bude sovnatelne.Skrýt celý příspěvek

          • damra
            13:34 27.07.2022
      • samoempire
        10:57 27.07.2022

        Ale abych odpověděl na tvojí otázku. Levný plyn jako v roce 2019 skončil si myslím.

        Ale abych odpověděl na tvojí otázku. Levný plyn jako v roce 2019 skončil si myslím.

        • mudry.udrzbar
          15:25 27.07.2022

          To si prave nemyslim, naopak takyto cenovy sok odstartuje rast ponuky, ktora nasledne presyti trh. Staci sa pozriet na historicke vykyvy cien ropy.

          To si prave nemyslim, naopak takyto cenovy sok odstartuje rast ponuky, ktora nasledne presyti trh. Staci sa pozriet na historicke vykyvy cien ropy.

        • mudry.udrzbar
          15:26 27.07.2022

          naviac aj ceny 2019 v EU bolo vyssie ako napr. v Severnej amerike alebo Azii

          naviac aj ceny 2019 v EU bolo vyssie ako napr. v Severnej amerike alebo Azii

      • Verdon
        10:58 27.07.2022

        Ruský plyn a normální okolnosti jsou po našich zkušenostech protimluv. Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci. Evropa může brát ruského plynu v budoucnu ...Zobrazit celý příspěvek

        Ruský plyn a normální okolnosti jsou po našich zkušenostech protimluv. Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci. Evropa může brát ruského plynu v budoucnu jen tolik, kolik ho může kdykoli okamžitě nahradit. A za ceny, které budou co nejnižší. Bude to chtít společnou politiku energetických nákupů.Skrýt celý příspěvek

        • Wolfenstein
          11:23 27.07.2022

          Njn, chtelo by to vice zasobniku, spolecne nakupy a hlavne dlouhodobe kontrakty. To ze je Rusko nepredvidatelny obochodni partner nezpochybnuju, komentoval sem jen ekonimickou ...Zobrazit celý příspěvek

          Njn, chtelo by to vice zasobniku, spolecne nakupy a hlavne dlouhodobe kontrakty.

          To ze je Rusko nepredvidatelny obochodni partner nezpochybnuju, komentoval sem jen ekonimickou stranku veci.Skrýt celý příspěvek

          • Verdon
            11:30 27.07.2022

            Ekonomie u nákladů kalkuluje také rizikovou prémii. Jsi dlužník bez rizika, máš menší úrok. Pojištění taky rozlišuje subjekty, činnosti a pojistný průběh. Tady je to podobné. ...Zobrazit celý příspěvek

            Ekonomie u nákladů kalkuluje také rizikovou prémii. Jsi dlužník bez rizika, máš menší úrok. Pojištění taky rozlišuje subjekty, činnosti a pojistný průběh. Tady je to podobné. Zavážeme se k odběru plynu, ale pokud se tím ocitáme v závislosti na nevypočitatelném dodavateli, musíme si "odkládat stranou" do rezervy, až přijde průšvih. Zákony ekonomie fungují i takto.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        11:01 27.07.2022

        s Ruskem normální okolnosti minimálně příštích 50 let nebudou
        ekonomicky nejvýhodnější je ten plyn, na který je spolehnutí, a to o ruském plynu už platit nebude

        s Ruskem normální okolnosti minimálně příštích 50 let nebudou
        ekonomicky nejvýhodnější je ten plyn, na který je spolehnutí, a to o ruském plynu už platit nebude

    • Karol.Melichercik
      11:58 27.07.2022

      Uz som to tu pisal ale dostal som minusiek habadej. Tie ruzove okuliare ze buduci rok uz bude mozne sa vykaslat na Rusko s plynom su len zbozne zelania. Ak odhliadneme ake su vobec ...Zobrazit celý příspěvek

      Uz som to tu pisal ale dostal som minusiek habadej.
      Tie ruzove okuliare ze buduci rok uz bude mozne sa vykaslat na Rusko s plynom su len zbozne zelania.
      Ak odhliadneme ake su vobec moznosti navysenia tazobnych kapacit a exportu LNG vo svete, k dispozicii je na svete cca 670 LNG tankerov.
      Ak by sme chceli nahradit dovoz 100 mld. m3 ruskeho plynu do EU LNG tankermi kazdy 4 tanker by musel cely rok vozit plyn iba do EU. Import LNG do EU by sa musel strojnasobit.
      CO je podstatne Nemecko nema ani jeden LNG terminal a prvy by mal byt hotovy az v 2024. Import napr cez Spanielsko (LNG terminaly a z plynovodov z Alzirska) je takisto obmedzeny kedze export zo Spanielska do vnutorzemia Europy ma tretinovu kapacitu oproti kapacite toho co su schopny Spanieli prijat potrubiami z Afriky a LNG terminalmi.

      Vystavba LNg terminalovtrva min 2 roky + nejaka priprava, takze skor ako 2025 nepribudnu ziadne vyznamne kapacity LNG prepravy a LNG terminalov.Skrýt celý příspěvek

      • AR10
        13:38 27.07.2022

        To je asi pravda, ale celá táto záležitosť je skomplikovaná ešte jedným aspektom, o ktorom sa málo hovorí - a to konkrétne tým, že ropné a plynové vrty nejde len tak odstaviť. ...Zobrazit celý příspěvek

        To je asi pravda, ale celá táto záležitosť je skomplikovaná ešte jedným aspektom, o ktorom sa málo hovorí - a to konkrétne tým, že ropné a plynové vrty nejde len tak odstaviť. Jednoducho to nefunguje tak, že stlačíte tlačítko a vrt produkuje / neprodukuje. Odstavený vrt sa už totiž vôbec nemusí vrátiť k minulej úrovni produkcie. Existujú síce technológie na oživovanie starých vrtov, ale celý tento proces je technologicky a finančne náročný.

        https://www.resilience.org/sto...

        https://www.pecantreeog.com/bl...

        Takže aj Rus si musí dobre rozmyslieť, či ložiská zavrie, odpíše straty na investícií, ktorá ešte mohla vynášať, len preto, aby si chvíľu zatrucoval...Skrýt celý příspěvek

      • CYGY
        16:43 27.07.2022

        Minus pre nespravne informacie. Napriklad. FSRU. Nemecko. Zaciatok 2023. 7.5 mld m3. ...Zobrazit celý příspěvek

        Minus pre nespravne informacie.
        Napriklad. FSRU. Nemecko. Zaciatok 2023. 7.5 mld m3.
        https://www.reuters.com/busine...
        Alebo.
        https://www.reuters.com/busine...
        Kontrakt na Q3 2023 je 132.175 oproti 209.9 na September 2022. Vyrazne viac ako minule roky, ale zaroven vyrazny pokles oproti blizkemu kontraktu, teda trh ocakava nizsi dopyt a vyssiu ponuku oproti roku 2022. https://www.theice.com/product... Skrýt celý příspěvek

    • MildaIV
      14:44 27.07.2022

      Hlavní problém EU je že se neumí chovat jako velmoc a převzít kontrolu nad svými zdroji. Například plánovaný podmořský plynovod z Řecka na Kypr k bohatému nalezišti plynu v moři u ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavní problém EU je že se neumí chovat jako velmoc a převzít kontrolu nad svými zdroji. Například plánovaný podmořský plynovod z Řecka na Kypr k bohatému nalezišti plynu v moři u Izraele měl už dávno být hotový.Skrýt celý příspěvek

  • Mroz9
    10:35 27.07.2022

    Článek o dopadech sankcí na ruskou ekonomiku.

    https://papers.ssrn.com/sol3/p...

    https://yale.app.box.com/s/7f6...

    Článek o dopadech sankcí na ruskou ekonomiku.

    https://papers.ssrn.com/sol3/p...

    https://yale.app.box.com/s/7f6...

  • Atomas
    10:17 27.07.2022

    Ruští útočníci sestřelili jejich vlastní útočný Ka-52 „přátelskou palbou“. Stalo se to v následujícím sledu událostí. Včera ráno se dvojice ruských Ka-52 pokusila zaútočit na UA ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruští útočníci sestřelili jejich vlastní útočný Ka-52 „přátelskou palbou“. Stalo se to v následujícím sledu událostí. Včera ráno se dvojice ruských Ka-52 pokusila zaútočit na UA pozice, zřejmě neúspěšně. Poté už Rusové zvedli do vzduchu řetěz tří Ka-52. Měli za úkol zaútočit na UA pozice v oblasti Olhino (Khersonská oblast), ale místo toho tyto vrtulníky bombardovaly své vlastní. V reakci na to zahájila protiletadlová obrana rusů palbu a sestřelila jeden z Ka-52 :-)

    https://twitter.com/nexta_tv/s...
    https://defence-ua.com/news/vo... Skrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      10:25 27.07.2022

      Toto tu bolo ani nie 2 hodiny dozadu. To ozaj nie je tak ďaleko aby sa to "stratilo medzi 90tisíc komentármi".

      Toto tu bolo ani nie 2 hodiny dozadu. To ozaj nie je tak ďaleko aby sa to "stratilo medzi 90tisíc komentármi".

      • fanúšik
        10:38 27.07.2022

        ale poteší

        ale poteší

    • 2DaChoppa
      18:30 27.07.2022

      bombardovaly.. ok

      bombardovaly.. ok

  • Alchen
    09:57 27.07.2022

    https://twitter.com/hochu_dodo...

    General Dmitry Marcenko sa vrátil do Nikolaeva aby sa zúčastnil protiofenzívy

    https://twitter.com/hochu_dodo...

    General Dmitry Marcenko sa vrátil do Nikolaeva aby sa zúčastnil protiofenzívy

  • Zuzana 2 enjoyer
    09:57 27.07.2022

    https://mobile.twitter.com/bay...
    Podrobnejšie zábery z Antonovského mostu. Je neprejazdný.

    https://mobile.twitter.com/bay...
    Podrobnejšie zábery z Antonovského mostu. Je neprejazdný.

    • s2pi
      10:04 27.07.2022

      Normalne nechapem ako je mozne ze tu je volne k dispozicii video s obhliadkou skod po utoku. To uz mohli nechat rovno 3D obrazok pre buduci utok UA na most, aby neplytvali municiou ...Zobrazit celý příspěvek

      Normalne nechapem ako je mozne ze tu je volne k dispozicii video s obhliadkou skod po utoku. To uz mohli nechat rovno 3D obrazok pre buduci utok UA na most, aby neplytvali municiou (:D)Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        10:17 27.07.2022

        tiez som prekvapeny, ze RUS robia takto ochotne UA korekciu...alebo mozno vedia, ze ich ua aj tak sleduju a vedia uplne presne aky je rozsah skod a tak je jedno co zverejnia.

        tiez som prekvapeny, ze RUS robia takto ochotne UA korekciu...alebo mozno vedia, ze ich ua aj tak sleduju a vedia uplne presne aky je rozsah skod a tak je jedno co zverejnia.

      • axoloth
        10:49 27.07.2022

        myslim si,ze UA ma rovnako dobre zabery toho mosta ako ich maju RUS

        myslim si,ze UA ma rovnako dobre zabery toho mosta ako ich maju RUS

    • Lars
      10:05 27.07.2022

      Tohle vypadá jako běžná ruská silnice 50km od Moskvy, Ivan si nejspíš žádných děr ani nevšimne.

      Tohle vypadá jako běžná ruská silnice 50km od Moskvy, Ivan si nejspíš žádných děr ani nevšimne.

      • Lars
        10:12 27.07.2022

        I když, Ivan to asi nebude... spíš Kudaj, Dolgan nebo Omak.

        I když, Ivan to asi nebude... spíš Kudaj, Dolgan nebo Omak.

        • raven66
          13:24 27.07.2022

          Pre nich je to konfortna cesta. V Dagestane najskor este nevedia, co je to asfalt.

          Pre nich je to konfortna cesta. V Dagestane najskor este nevedia, co je to asfalt.

  • Cernysip
    09:56 27.07.2022

    Na most Antoniv v Chersonu, který byl pod palbou ukrajinských ozbrojených sil, nikdo nesmí.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Na most Antoniv v Chersonu, který byl pod palbou ukrajinských ozbrojených sil, nikdo nesmí.
    https://www.youtube.com/watch?...

    • liberal shark
      10:37 27.07.2022

      Myslím, že ZSU ty mosty nechtějí zničit, ale chtějí u Rusů vyvolat paniku.

      Myslím, že ZSU ty mosty nechtějí zničit, ale chtějí u Rusů vyvolat paniku.

  • Cernysip
    09:41 27.07.2022

    Ozbrojené síly Ukrajiny znovu udeřily na Antonovský most v Chersonu: co je známo KHERSON, STŘEDA 27. ČERVENCE 2022 08:52 V noci na 27. července zasadily ozbrojené síly Ukrajiny ...Zobrazit celý příspěvek

    Ozbrojené síly Ukrajiny znovu udeřily na Antonovský most v Chersonu: co je známo
    KHERSON, STŘEDA 27. ČERVENCE 2022 08:52

    V noci na 27. července zasadily ozbrojené síly Ukrajiny další ránu Antonovskému mostu v Chersonu. Nadjezd byl pro dopravu uzavřen.
    Informovala o tom RBC-Ukrajina s odkazem na slova kolaboranta Kirilla Stremousova v komentáři pro RIA-Novosti. Zprávy o dopadu na most se tak začaly tuto noc objevovat v místních telegramových kanálech.
    Původně se dokonce objevily informace, že most „již neexistuje“.

    Co říkají útočníci?
    Okupační „orgány“ Chersonu v noci hlásily, že protivzdušná obrana sestřelila všechny rakety, které měly zasáhnout nadjezd. Ráno však náhle změnili rétoriku a oznámili, že po ostřelování ukrajinskými jednotkami „byla zablokována doprava na mostě“.

    Co říkají v OK "Jih"?
    Údery na most byly potvrzeny v operačním velitelství "Jih". Podle vedoucí koordinačního tiskového střediska bezpečnostních a obranných sil jihu Ukrajiny Natalie Gumenyuk z telethonu ukrajinské síly kontrolují strategicky důležité logistické a dopravní cesty, které jsou pro okupanty kritické.
    Na otázku, zda byly provedeny údery na Antonovský most,
    Gumenyuk odpověděla: "Byly tam rány, ale byly filigránské."
    Připomeňme, že minulý týden ukrajinské jednotky zasáhly Antonovský most, aby narušily vojenskou logistiku nepřítele.
    Most byl poškozen, ale provozuschopný. Později byli obyvatelé Chersonu varováni, že není bezpečné jet přes most, a okupační „úřad“ Chersonu oznámil „dočasné omezení pohybu“ podél nadjezdu.
    https://www.rbc.ua/rus/news/vs... Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:35 27.07.2022

    GRATULUJEME: Počet zničených ruských okupantů přesáhl 40 000 - Generální štáb UKRAJINA, STŘEDA 27. ČERVENCE 2022 09:34 Ozbrojené síly Ukrajiny za poslední den zničily dalších 200 ...Zobrazit celý příspěvek

    GRATULUJEME:

    Počet zničených ruských okupantů přesáhl 40 000 - Generální štáb
    UKRAJINA, STŘEDA 27. ČERVENCE 2022 09:34
    Ozbrojené síly Ukrajiny za poslední den zničily dalších 200 ruských vojáků. Celkově od začátku totální války nepřátelská armáda ztratila již 40 070 svých vojáků.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na zprávu generálního štábu ozbrojených sil Ukrajiny na Facebooku.

    Celkové bojové ztráty nepřítele od 24. února do 27. července byly přibližně:
    personál - asi 40 070 (+200) lidí zlikvidováno,
    tanky - 1738 (+1) jednotek,
    bojová obrněná vozidla - 3971 (+12) jednotek,
    dělostřelecké systémy - 883 (+3) jednotek,
    MLRS – 258 (+0) jednotek,
    systémy protivzdušné obrany - 117 (+0) jednotek,
    letadla - 222 (+0) jednotek,
    vrtulníky - 190 (+1) jednotek,
    Operačně-taktická úroveň UAV - 726 (+4),
    řízené střely - 174 (+0),
    lodě / čluny - 15 (+0) jednotek,
    automobilová zařízení a cisterny - 2847 (+12) kusů,
    speciální výbava - 75 (+0).
    Podle generálního štábu utrpěl nepřítel největší ztráty ve směru Krivoj Rog.
    Připomeňme, že za poslední den na jižních hranicích ukrajinští obránci vyčistili osvobozenou Andreevku a dokončili 300 palebných misí a také zničili 89 útočníků, nepřátelské sklady a ruské vybavení.
    https://www.rbc.ua/rus/news/ko... Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:31 27.07.2022

    Úřad prezidenta Zelenského vyzval Rusy, aby opustili Cherson: žádné třetí varování nebude CHERSON, STŘEDA 27. ČERVENCE 2022 10:19 V Kanceláři prezidenta na pozadí útoků ...Zobrazit celý příspěvek

    Úřad prezidenta Zelenského vyzval Rusy, aby opustili Cherson: žádné třetí varování nebude
    CHERSON, STŘEDA 27. ČERVENCE 2022 10:19

    V Kanceláři prezidenta na pozadí útoků ozbrojených sil Ukrajiny na Antonovský most vyzvali útočníky, aby opustili Cherson. Taková možnost stále existuje.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na poradce vedoucího Kanceláře prezidenta Michaila Podoljaka na Twitteru.
    "Ze středu Dněpru VYLETÍ vzácný pták. Antonovský most můžete samozřejmě nazvat prostředkem protivzdušné obrany, který zachycuje UA-rakety, ale před realitou se nedá utéct: okupanti by se měli naučit plavat přes Dněpr. Nebo opusťte Cherson, dokud je příležitost. Třetí varování možná nebude,“ napsal Podoljak.

    Údery na Antonovský most
    Připomeňme, že v noci na 27. července zasadily ozbrojené síly Ukrajiny další úder Antonovskému mostu v Chersonu. Poté okupanti řekli, že „po nadjezdu byla zablokována doprava“.
    Údery na most potvrdila šéfka koordinačního tiskového střediska bezpečnostních a obranných sil jihu Ukrajiny Natalja Gumenjuková. Poznamenala, že účelem vojenských operací ozbrojených sil Ukrajiny je demoralizovat nepřítele, zničit jeho plány a zachovat ukrajinskou infrastrukturu, proto "práce je prováděna filigránsky".

    https://www.rbc.ua/rus/news/ze... Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    09:27 27.07.2022

    EDIT: Tak to vypadá, že stojí, ale dostal zabrat. Původní foto pravděpodobně ...Zobrazit celý příspěvek

    EDIT: Tak to vypadá, že stojí, ale dostal zabrat. Původní foto pravděpodobně fake.

    https://twitter.com/tr_an_g/st...
    ________________________________________

    Antonovský most v Chersonu zničen! Zajímalo by mě, co ho zničilo, když ruská PVO úspěšně zlikvidovala všechny rakety:)

    https://twitter.com/praisethes... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      09:31 27.07.2022

      Tohle jde překlenout vysunutím "mostního provizoria". Prostě přes to položí mobilní mostní konstrukci a jedou dál. Ale propustnost komunikace tím dost klesne.

      Tohle jde překlenout vysunutím "mostního provizoria". Prostě přes to položí mobilní mostní konstrukci a jedou dál. Ale propustnost komunikace tím dost klesne.

      • Tino
        09:42 27.07.2022

        nevieme ake je realne poskodenie v mieste zasahu, povedzme ale ze to opravit ide...UA vsak zamerne demonstruju presnu strelbu, cize akakolvek oprava sa minie ucinkom, resp bude ...Zobrazit celý příspěvek

        nevieme ake je realne poskodenie v mieste zasahu, povedzme ale ze to opravit ide...UA vsak zamerne demonstruju presnu strelbu, cize akakolvek oprava sa minie ucinkom, resp bude skutocne kratkodoba.....principialne nejde o znicenie mosta, ale ukazku schopnosti, budeme vas nicit na moste a zaroven poskodzovat most kazdy utokom,kusok po kusku...most teda bude povedzme prejazdny ale kto nam vlezie?:-))Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          09:50 27.07.2022

          tak momentalne prejazdny urcite nie je...

          tak momentalne prejazdny urcite nie je...

          • Tino
            10:25 27.07.2022

            zvezda Tv uz maju zverejnenu reportaz, kde tvrdi, ze ich otocili a cez most nepustaju, ale to su rus, ja z principu rus velmi nepocuvam, resp neberiem velmi na zretel co ...Zobrazit celý příspěvek

            zvezda Tv uz maju zverejnenu reportaz, kde tvrdi, ze ich otocili a cez most nepustaju, ale to su rus, ja z principu rus velmi nepocuvam, resp neberiem velmi na zretel co hovoria....sledujem ua diskusie odkazy na ich socialne siete kde domorodci pisu, ze cez most sa urcite prejst neda a ze rus k mostu nikoho nepustaju....RUS maju obavy o zdravie ludi, alebo sa boja, ze to miestni obhliadnu a daju report UA ozbrojenym silam:-)))Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        10:37 27.07.2022

        vraj tri rakety sli priamo na pilier, takze je dost mozne ze je oslabeny.. ak by to tak bolo, tak mostne provizorium asi nepomoze..

        vraj tri rakety sli priamo na pilier, takze je dost mozne ze je oslabeny.. ak by to tak bolo, tak mostne provizorium asi nepomoze..

      • Maximus
        11:11 27.07.2022

        Provizorní mostovka půjde dle aktuálních potřeb UA mnohem snaze ničit než původní železobetonová konstrukce.

        Provizorní mostovka půjde dle aktuálních potřeb UA mnohem snaze ničit než původní železobetonová konstrukce.

    • ImreSVK
      09:32 27.07.2022

      Vraj asi ide o fake.

      Vraj asi ide o fake.

    • Lars
      09:47 27.07.2022

      OK, kapacita silničního mostu se teď pohybuje někde mezi nulou a dvaceti procenty, což je dobré. Pro účel odříznutí rusů od zásobování je ale důležitější, jak dopadl ten železniční ...Zobrazit celý příspěvek

      OK, kapacita silničního mostu se teď pohybuje někde mezi nulou a dvaceti procenty, což je dobré. Pro účel odříznutí rusů od zásobování je ale důležitější, jak dopadl ten železniční most, o čemž zatím všichni dost mlží.Skrýt celý příspěvek

      • Arccos
        11:15 27.07.2022

        U železnice by bylo efektivnější někde poblíž podminovat a odstřelit koleje. Nejlíp i s vlakem. :)

        U železnice by bylo efektivnější někde poblíž podminovat a odstřelit koleje. Nejlíp i s vlakem. :)

    • Lubko
      09:49 27.07.2022

      Výborná dokumentace poškození mostu :) UA bude mít radost a v noci může pokračovat ... jednou to pole spadnout musí :o)

      Výborná dokumentace poškození mostu :) UA bude mít radost a v noci může pokračovat ... jednou to pole spadnout musí :o)

  • Tino
    09:25 27.07.2022

    zaber zhora,robeny cez den , vraj antonovsky most

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    zaber zhora,robeny cez den , vraj antonovsky most

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    • alter01
      09:47 27.07.2022

      Skôr neprejazdný pre autá a už vôbec pre tanky . Pechota smerom na Krym môže prebehnúť !

      Skôr neprejazdný pre autá a už vôbec pre tanky . Pechota smerom na Krym môže prebehnúť !

      • Tino
        09:51 27.07.2022

        asi tak, ak je to pravda je z toho pesia lavka, mozu este vyuzit oslov na zvazanie tazsich bremien, ja by som pracovne pocital, ze RUS to este nevzdaju a pokusia sa most opravit a ...Zobrazit celý příspěvek

        asi tak, ak je to pravda je z toho pesia lavka, mozu este vyuzit oslov na zvazanie tazsich bremien, ja by som pracovne pocital, ze RUS to este nevzdaju a pokusia sa most opravit a sprejazdnit, bude potrebny este jeden uder , taky ktory nebude nicit len most ale aj rus na moste, pod mostom, za mostom, pred mostom....Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    09:22 27.07.2022

    RUS muciaren v Bucha:-//

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    RUS muciaren v Bucha:-//

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

  • Tino
    09:12 27.07.2022

    vraj aktualne video antonovsky most...nasnimane zjavne tak aby budilo dojem, ze sa nic moc nestalo, najzaujimavejsia bude zrejme lava cast vo videu nezaznamenana, tam je zrejme ...Zobrazit celý příspěvek

    vraj aktualne video antonovsky most...nasnimane zjavne tak aby budilo dojem, ze sa nic moc nestalo, najzaujimavejsia bude zrejme lava cast vo videu nezaznamenana, tam je zrejme najvacsie poskodenie..podla popisu, je vjazd na most zakazany,

    https://twitter.com/GirkinGirk... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:29 27.07.2022

      objavila sa tato fotka, no ktoho vie ci je prava alebo upravena..

      https://twitter.com/andrewofpo...

      objavila sa tato fotka, no ktoho vie ci je prava alebo upravena..

      https://twitter.com/andrewofpo...

      • Tino
        09:37 27.07.2022

        uz ju tu sharujeme viaceri:-))...zatial si dava rus strana sakramensky zalezat na tom aby neprenikali cerstve zabery z rozsahu poskodenia, asi sa poucili a nehccu robit Ukraincom ...Zobrazit celý příspěvek

        uz ju tu sharujeme viaceri:-))...zatial si dava rus strana sakramensky zalezat na tom aby neprenikali cerstve zabery z rozsahu poskodenia, asi sa poucili a nehccu robit Ukraincom korekciu....most je neprejazdy, auta su otacane, ci je zaber nie fejkovy nemam sajn ani ja...co cotam ua diskusie miestni pisu , ze je poskodeny tak, ze neprejazdny a , ze v case utoku sa na moste pohybovali rus vojaci....aki a co tam robili nie je zname.Skrýt celý příspěvek

  • Verdon
    08:51 27.07.2022

    Podle Girkina (odkazuje se na chersonské zpravodajství) je silniční Antonovský most mimo provoz a poškozen je také železniční most. Ruská armáda začala zavádět pontonovou přepravu. ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle Girkina (odkazuje se na chersonské zpravodajství) je silniční Antonovský most mimo provoz a poškozen je také železniční most. Ruská armáda začala zavádět pontonovou přepravu.
    https://vk.com/igoristrelkov...
    https://news.ru/europe/vlasti-... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      09:00 27.07.2022

      je to kecal....ale mava aj uzitocne info, ktore vsak moze podhadzovat zo spravodajskych dovodov, spomina tam v prispevku ze sa stalo to na co len vcera upozornoval, ze UA mozu ...Zobrazit celý příspěvek

      je to kecal....ale mava aj uzitocne info, ktore vsak moze podhadzovat zo spravodajskych dovodov, spomina tam v prispevku ze sa stalo to na co len vcera upozornoval, ze UA mozu oslobodit lozove a andriivku ....obe obce rus opustili pred niekolkymi dnami, co strelkov musi/musel vediet ak ma take dobre kontakty a teda aj informacie na armadu ako sa chvali...ked teda upozornoval na nejake z jeho pohladu hroziace nebezpecenstvo tak pisal o tom co sa uz stalo, pockal si na zverejnenie UA stranou aby so seba mohol robit vymakaneho prognostika....Skrýt celý příspěvek

    • Verdon
      09:02 27.07.2022

      Tady podrobnější info, to poškození železničního mostu asi nebude velké. ...Zobrazit celý příspěvek

      Tady podrobnější info, to poškození železničního mostu asi nebude velké.
      https://tass.ru/mezhdunarodnay... Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        09:15 27.07.2022

        toto je rus propaganda, urcite pravdu nepovedia....rozsah poskodenia zatial nebol zverejneny....ako seriozny zdroj by som rozhodne nebral ziaden RUS a uz vobec nic kde sa cituje ...Zobrazit celý příspěvek

        toto je rus propaganda, urcite pravdu nepovedia....rozsah poskodenia zatial nebol zverejneny....ako seriozny zdroj by som rozhodne nebral ziaden RUS a uz vobec nic kde sa cituje Stremousov:-)...miestny kolaborant ktory pojde dole hned ako sa podari vybavit logistiku.Skrýt celý příspěvek

        • Verdon
          09:45 27.07.2022

          naprosto s vámi souhlasím. Ale pokud sami připustili, že silniční most je mimo provoz a železniční byl poškozen, dá se předpokládat, že je stav těchto mostů spíš horší než lepší.

          naprosto s vámi souhlasím. Ale pokud sami připustili, že silniční most je mimo provoz a železniční byl poškozen, dá se předpokládat, že je stav těchto mostů spíš horší než lepší.

          • Tino
            10:02 27.07.2022

            tak tych 8 rakiet tam padlo, akych nemam sajn ,spominal sa aj letecky utok, most urcite nie je v lepsej kondicii nez pred naletom....cely odkaz ale nie je imho len o tom v akom ...Zobrazit celý příspěvek

            tak tych 8 rakiet tam padlo, akych nemam sajn ,spominal sa aj letecky utok, most urcite nie je v lepsej kondicii nez pred naletom....cely odkaz ale nie je imho len o tom v akom stave je most, jasne je poskodeny, premavka obmedzena, ua demonstruju schopnost zasahovat presne a kludne v case premavky a nicit nie len most ale aj techniku na nomSkrýt celý příspěvek

  • Silver
    08:22 27.07.2022

    V Chersonskej oblasti Ruskí okupanti zostrelili vlastný útočný vrtuľník (hlási generálny štáb ozbrojených síl Ukrajiny). Bolo známe, že za posledných 24 hodín plánovali zaútočiť ...Zobrazit celý příspěvek

    V Chersonskej oblasti Ruskí okupanti zostrelili vlastný útočný vrtuľník (hlási generálny štáb ozbrojených síl Ukrajiny).

    Bolo známe, že za posledných 24 hodín plánovali zaútočiť tri ruské vrtuľníky Ka-52 v Chersonskej oblasti: https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      08:27 27.07.2022

      Ešte doplnenie - zostrelený bol po tom, čo omylom útočil na vlastné jednotky: https://twitter.com/MrKovalenk...

      Ešte doplnenie - zostrelený bol po tom, čo omylom útočil na vlastné jednotky: https://twitter.com/MrKovalenk...

      • Knightrider
        08:55 27.07.2022

        Jestli je to pravda, tak Rusaci jsou kolem v Chersonu ve slušným stresu a ta dobrá zpráva asi tam působí hodně aktivne UA letectvo, když střílí na vrtulníky. Že nejsou schopni ...Zobrazit celý příspěvek

        Jestli je to pravda, tak Rusaci jsou kolem v Chersonu ve slušným stresu a ta dobrá zpráva asi tam působí hodně aktivne UA letectvo, když střílí na vrtulníky. Že nejsou schopni kontrolovat vlastní/cizí na zemi zase ukazuje na to , že se to tam pohybuje. Každopádně super, další 52 dole.. z tohodle dobrodružství se nevzpomatuji hodně dlouhoSkrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          08:56 27.07.2022

          To je fakt, kdyby tam nepůsobilo dost aktivně UA letectvo, tak po tom vrtáku asi střílet nebudou a budou jen řvát do vysílačky...

          To je fakt, kdyby tam nepůsobilo dost aktivně UA letectvo, tak po tom vrtáku asi střílet nebudou a budou jen řvát do vysílačky...

      • Cimbi
        08:55 27.07.2022

        Takže byl sestřelen v rámci nutné obrany ;-)

        Oko za oko, friendly fire za friendly fire.

        Takže byl sestřelen v rámci nutné obrany ;-)

        Oko za oko, friendly fire za friendly fire.

      • MaVeRick114
        09:08 27.07.2022

        Výborne, len nech sa rúbu medzi sebou.

        Výborne, len nech sa rúbu medzi sebou.

      • otecko
        09:48 27.07.2022

        Dole byli Burjati a piloti byli rusové.. asi se moc nemusí :D

        Dole byli Burjati a piloti byli rusové.. asi se moc nemusí :D

      • AR10
        10:38 27.07.2022

        To ale hovorí aj niečo o úrovni výcviku ruských pozemných síl. Ka-52 na fotke spoľahlivo rozoznám aj ja a tom som civil...

        To ale hovorí aj niečo o úrovni výcviku ruských pozemných síl. Ka-52 na fotke spoľahlivo rozoznám aj ja a tom som civil...

        • Wolfenstein
          10:58 27.07.2022

          No jasne, ale ono asi nebude snadne jen tak sedet u PVO a divat se jak na tve pozice utoci vrtaky (i kdyz jsou vlastni) :)

          No jasne, ale ono asi nebude snadne jen tak sedet u PVO a divat se jak na tve pozice utoci vrtaky (i kdyz jsou vlastni) :)

Načítám diskuzi...