VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Cimbi
    10:36 17.05.2022

    Tak buď Rusák zase kouřil, kde neměl, nebo UA sabotuje zásobování ruských jednotek u Mariupolu: https://liveuamap.com/en/2022/... Po té ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak buď Rusák zase kouřil, kde neměl, nebo UA sabotuje zásobování ruských jednotek u Mariupolu:

    https://liveuamap.com/en/2022/...

    Po té hrázi vede silnice. Vzhledem k tomu, že železnice mezi Krymem a zbytkem UA jsou vytrhané (podle map), tak tudy Rusi asi taky vozí materiál...Skrýt celý příspěvek

    • leir
      15:02 17.05.2022

      Ta železnice je dnes samozřejmě v provozu.

      Ta železnice je dnes samozřejmě v provozu.

  • sgaba
    10:29 17.05.2022

    Jak se Rus snažil řeku přeplavati: https://twitter.com/666_mancer... A co si o tom myslí ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak se Rus snažil řeku přeplavati:
    https://twitter.com/666_mancer...
    A co si o tom myslí Ukrajinci:
    https://twitter.com/666_mancer...
    https://twitter.com/666_mancer...
    https://twitter.com/666_mancer...
    Nakonec toto mistrovské dílo ruského válečného umění v celé své kráse:
    https://twitter.com/666_mancer... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      10:44 17.05.2022

      Jinak na tom posledním obrázku ten čínský nápis je psaný tak, jak se píše na Taiwanu, jen aby někdo se neradoval, jak jsou v ČLR osvícení.

      Jinak na tom posledním obrázku ten čínský nápis je psaný tak, jak se píše na Taiwanu, jen aby někdo se neradoval, jak jsou v ČLR osvícení.

    • greenBelt
      11:09 17.05.2022

      Někdo předtím psal, že Wolski se diví, že nejsou krátery kolem. Tak já je tam vidím docela dost.

      Někdo předtím psal, že Wolski se diví, že nejsou krátery kolem. Tak já je tam vidím docela dost.

      • sgaba
        11:59 17.05.2022

        No mě Wolski přijde, že vždycky prezentuje svůj momentální pohled a realitu nechává někde v pozadí. Například když ani ne před měsícem hlásal o dělostřeleckém mlýnku co provozuje ...Zobrazit celý příspěvek

        No mě Wolski přijde, že vždycky prezentuje svůj momentální pohled a realitu nechává někde v pozadí. Například když ani ne před měsícem hlásal o dělostřeleckém mlýnku co provozuje Ruská armáda a jak na to Ukrajinci nemají odpověď. Tady zase nevidí krátery, i když jich tam je jak na měsíci a prosazuje svou tezi o výhradně přesné munici.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          12:14 17.05.2022

          Popravdě, ale oni ti Rusové tímhle způsobem fungují s tím dělostřelectvem, když někam postoupí, tak je to tehdy, kdy na místě nezůstane jediná budova. Samozřejmě, v současnosti asi ...Zobrazit celý příspěvek

          Popravdě, ale oni ti Rusové tímhle způsobem fungují s tím dělostřelectvem, když někam postoupí, tak je to tehdy, kdy na místě nezůstane jediná budova. Samozřejmě, v současnosti asi UA již dospěla k určitým odpovědím na tuto taktiku.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          12:15 17.05.2022

          tiez rozmyslam ako je mozne nevidiet kratery, hovno sa v tom vyznam, ale je vobec mozne aj s tou najpresnejsou municiou / projektilmi triafat tak aby bola uspesnost 100%?...a je ...Zobrazit celý příspěvek

          tiez rozmyslam ako je mozne nevidiet kratery, hovno sa v tom vyznam, ale je vobec mozne aj s tou najpresnejsou municiou / projektilmi triafat tak aby bola uspesnost 100%?...a je teda mozne celu brigadu zlikvidovat tak, ze ziaden krater, vsetko len presne zasahy?....Skrýt celý příspěvek

          • ArthurHarris
            19:30 17.05.2022

            M982 Excalibur je dnes povazovany za najpresnejsi delostrelecky projektil, ma 4 m CEP. CEP je taka "velicina" znama medzi delostrelcmi u nas ako kruhova odchylka v cieli. Meria sa ...Zobrazit celý příspěvek

            M982 Excalibur je dnes povazovany za najpresnejsi delostrelecky projektil, ma 4 m CEP.
            CEP je taka "velicina" znama medzi delostrelcmi u nas ako kruhova odchylka v cieli.
            Meria sa to tak, ze vypalis napriklad 10 ran a nasledne vezmes 5 ktore dopadli najblizsie k tercu a nakreslis okolo nich kruh, so stredom v tom terci. Polomer toho kruhu je CEP.
            V anglictine napriklad tu: https://en.wikipedia.org/wiki/...

            Ale k veci, ak ma excalibur CEP 4m a zasiahne 50% granatov, museli by mat tanky 8x8m aby iba polovica granatov dopadla priamo na tank, nie tesne vedla, takze ani s najpresnejsou municiu nezasiahnes 100% cielov tak aby si "nevytvoril krater" na terene, naviac aj z tankov odletuju dalsie kusy, ktore tvoria sekundarne kratery.Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          12:50 17.05.2022

          Ukrajinci nemají návadenou munici pro M777. Co mají rozbušky, které vybuchují nad zemí. Rusové je mají také, ale moc je nepoužívají. Proto není tolik kráterů pro výbuších. Psal o ...Zobrazit celý příspěvek

          Ukrajinci nemají návadenou munici pro M777. Co mají rozbušky, které vybuchují nad zemí. Rusové je mají také, ale moc je nepoužívají. Proto není tolik kráterů pro výbuších. Psal o tom https://mobile.twitter.com/Tre... .Skrýt celý příspěvek

          • ArthurHarris
            19:40 17.05.2022

            Kvitnyk-E - maju 152mm kity a 155mm kity pre standardnu municiu. Zial nerozumiem "Co mají rozbušky, které vybuchují nad zemí. Rusové je mají také, ale moc je nepoužívají. Proto ...Zobrazit celý příspěvek

            Kvitnyk-E - maju 152mm kity a 155mm kity pre standardnu municiu.
            Zial nerozumiem "Co mají rozbušky, které vybuchují nad zemí. Rusové je mají také, ale moc je nepoužívají. Proto není tolik kráterů pro výbuších."

            Delostrelecky granat je v zasade:
            1.) trhavy (novinary casto radi pouzivaju nazov protibetonovy, ci protibunkrovy) ten novinarsky nazov hovori za vsetko, ale ak mas presnu municiu mozes skusit na tank, zaujimavy ucinok v cieli
            2.) triestivy - vyraba fragmenty ktore sa rozletia na vsetky strany - srapnel, pouzitelne proti zivej sile, a ano moze sa nechat vybuchnut pred dopadom vo vzduchu, amici tomu vravia airburst, absolutne nepouzitelne proti akemukolvek APC ci tanku
            3.) triestivotrhavy - kombinacia, proti zivej sile, pripadne lahkym cielom, napriklad bezne JLTV v STANAG 4569 level 2 je odolny proti triestivotrhavej municii zo vzdialenosti 80m, level 3 je na 60m

            teoreticky potom mozes este vziat do uvahy rozne kazetove (cluster), treningove, slepe, priepalne (HEAT) ale vsetky maju nejaky svoj specialny ucel a ciel, napriklad clusterove obsahuju malu HEAT alebo triestivu submuniciu, podla toho ci utocis na tanky, alebo zivu silu, ale krater z nich nevznika a je zakazane ich pouzivat v obyvanych zonach, povazuje sa to za vojnovy zlocinSkrýt celý příspěvek

  • Cajk
    09:59 17.05.2022

    Další požár v Rusku. Tentokrát chemička ve městě Berdsk, zhruba 35 km od Novosibirsku. Požár zasáhl oblast zhruba 2 tis. metrů čtverečních komplexu chemičky. Z neznámých příčin ...Zobrazit celý příspěvek

    Další požár v Rusku. Tentokrát chemička ve městě Berdsk, zhruba 35 km od Novosibirsku. Požár zasáhl oblast zhruba 2 tis. metrů čtverečních komplexu chemičky. Z neznámých příčin došlo k zapálení nashromážděného polyethylenu.

    https://twitter.com/i/status/1... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      12:45 17.05.2022

      PE jen tak sám od sebe nechytne. Zapaluje se vcelku špatně. Elektrický zkrat na to nestačí, cígo taky ne.

      PE jen tak sám od sebe nechytne. Zapaluje se vcelku špatně. Elektrický zkrat na to nestačí, cígo taky ne.

  • ABC123
    09:55 17.05.2022

    "protitankova bugina"
    Ukrajinské buginy používajú rakety Corsar ...

    https://defence-blog.com/ukrai...

    "protitankova bugina"
    Ukrajinské buginy používajú rakety Corsar ...

    https://defence-blog.com/ukrai...

    • MatejBabjak
      10:21 17.05.2022

      Strelcovi tam mohli vymyslie`ť nejaké pásy aby ho nestratili po ceste... A dúfam, že príchod leta + tá plošina nad motorom navyše nebude spôsobovať prehrievanie. Toho strelca to ...Zobrazit celý příspěvek

      Strelcovi tam mohli vymyslie`ť nejaké pásy aby ho nestratili po ceste... A dúfam, že príchod leta + tá plošina nad motorom navyše nebude spôsobovať prehrievanie. Toho strelca to tam tiež slušne "poopeká".Skrýt celý příspěvek

      • Broiv
        10:26 17.05.2022

        Podle mne nebude bugina střílet za pohybu. Střelec bude sedět při jízdě vedle řidiče.

        Podle mne nebude bugina střílet za pohybu. Střelec bude sedět při jízdě vedle řidiče.

        • MatejBabjak
          10:33 17.05.2022

          Jo, tak je, našiel som k tomu video: https://www.youtube.com/watch?...

          Jo, tak je, našiel som k tomu video: https://www.youtube.com/watch?...

          • Tino
            11:06 17.05.2022

            mad max sa ukazuje ako vizionarske dielo:-).

            mad max sa ukazuje ako vizionarske dielo:-).

          • GlobeElement007
            12:14 17.05.2022

            Tino - mimo téma, ale skutečně vizionářským dílem je Demolition Man.

            Tino - mimo téma, ale skutečně vizionářským dílem je Demolition Man.

          • Tino
            12:33 17.05.2022

            budem si to musiet pozriet este raz, pamatam si to len tak hmlisto....ten mad max je nadsadza samozrejme, ale to kvantum vselijakych udelatok na vsetkej moznej vojenskej a ...Zobrazit celý příspěvek

            budem si to musiet pozriet este raz, pamatam si to len tak hmlisto....ten mad max je nadsadza samozrejme, ale to kvantum vselijakych udelatok na vsetkej moznej vojenskej a jnevojenskej technike v tomto konflikte sa proste neda nespodobit s mad max....Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            12:56 17.05.2022

            Demolition Man dokonale předpověděl hyperkorektní politiku včetně povinných elektromobilů, zákazu urážlivých slov, násilí, sexu a nezdravých potravin. Tehdy si nejspíš mysleli, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Demolition Man dokonale předpověděl hyperkorektní politiku včetně povinných elektromobilů, zákazu urážlivých slov, násilí, sexu a nezdravých potravin.

            Tehdy si nejspíš mysleli, že se jim povedl vtip. Kéž by!Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            18:07 17.05.2022

            neviem o tom, že by niekde bol zakázaný sex, soľ alebo zanadávať si :D

            neviem o tom, že by niekde bol zakázaný sex, soľ alebo zanadávať si :D

  • Sustr
    09:48 17.05.2022

    Severská podpora Finsku a Švédsku "Finská a Švédská bezpečnost je důležitá i pro Norskou bezpečnost. Společně s Dánskem a Islandem je Norsko připraveno asistovat svým severským ...Zobrazit celý příspěvek

    Severská podpora Finsku a Švédsku
    "Finská a Švédská bezpečnost je důležitá i pro Norskou bezpečnost. Společně s Dánskem a Islandem je Norsko připraveno asistovat svým severským sousedům všemi nezbytnými prostředky, pokud se stanou obětí agrese na svém území před přijetím do NATO, řekl premiér Jonas Gahr Støre."

    https://www.regjeringen.no/en/... Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    09:47 17.05.2022

    Raketa S-300 zem-vzduch po prvý raz vystrelila na izraelské lietadlá nad Sýriou. Oznámené odpálenie rakety S-300 zo Sýrie na izraelské lietadlo prichádza v čase, keď sa napätie ...Zobrazit celý příspěvek

    Raketa S-300 zem-vzduch po prvý raz vystrelila na izraelské lietadlá nad Sýriou.
    Oznámené odpálenie rakety S-300 zo Sýrie na izraelské lietadlo prichádza v čase, keď sa napätie medzi Moskvou a Tel Avivom kvôli Ukrajine zvýšilo.

    https://www.thedrive.com/the-w... Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      09:56 17.05.2022

      To se obávám, že nastane chvíle ticha a pak se budou odepisovat prvky syrské PVO. Být Izraelem, tak bych si to nenechal ujít, protože za zničené S300 nebude mít Sýrie náhradu. ...Zobrazit celý příspěvek

      To se obávám, že nastane chvíle ticha a pak se budou odepisovat prvky syrské PVO. Být Izraelem, tak bych si to nenechal ujít, protože za zničené S300 nebude mít Sýrie náhradu. Rusko teď dlouho nikomu nic nedodá.....sami toho teď budou mít málo.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        12:12 17.05.2022

        Pokud na ně Izrael zaútočí (což při neústupnosti Ruska očekávám, budou provokovat) tak tam budou ztráty ruského personálu, což povede k dalšímu zhoršení diplomatických vztahů mezi ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud na ně Izrael zaútočí (což při neústupnosti Ruska očekávám, budou provokovat) tak tam budou ztráty ruského personálu, což povede k dalšímu zhoršení diplomatických vztahů mezi oběma zeměmi. Na druhou stranu se musí říct, že po Ruských výlevech je k takové změně pozice v Izraeli asi docela i podpora.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        12:46 17.05.2022

        K tomu jediné - Rampage

        K tomu jediné - Rampage

    • liberal shark
      11:12 17.05.2022

      Čekal bych, že ruský kontingent v Sýrii brzo zažije invazi jinoplanetníků na mnohem vyšší civilizační úrovni, než si dokážou představit :-).

      Čekal bych, že ruský kontingent v Sýrii brzo zažije invazi jinoplanetníků na mnohem vyšší civilizační úrovni, než si dokážou představit :-).

      • samoempire
        12:53 17.05.2022

        Rusové a Izraelci se pokaždé dokázali domluvit. Alespoň to vždy takto bylo. Proto bych si moc z těto eskalace nesliboval. Ale možná nás rusové překvapí a pokusí sestřelit izraelské ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusové a Izraelci se pokaždé dokázali domluvit. Alespoň to vždy takto bylo. Proto bych si moc z těto eskalace nesliboval. Ale možná nás rusové překvapí a pokusí sestřelit izraelské letadlo. Musíme uvědomit, že hodně zemí mají otevřený účet s Ruskem a chtěli by ho zarovnat. Izrael je jednou z těchto zemích.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          13:41 17.05.2022

          Zatím byli domluvení na tom, že je rusáci nechají honit Hizballáh všude, kde je potřeba. Pokud jim v tom budou bránit, tak bude asi zle.

          Zatím byli domluvení na tom, že je rusáci nechají honit Hizballáh všude, kde je potřeba. Pokud jim v tom budou bránit, tak bude asi zle.

    • Husajn CZ
      13:41 17.05.2022

      V mainstreamu jsem zatím našel jen opakující se formulaci, že "Rusové vystřelili". Uvidíme večer, ale asi mysleli Syřany..

      V mainstreamu jsem zatím našel jen opakující se formulaci, že "Rusové vystřelili". Uvidíme večer, ale asi mysleli Syřany..

  • Scotty
    09:36 17.05.2022

    Z více zdrojů přichází informace že nakonec zdá se dostaneme do roka darem 15 Leo A4 se základní municí a setem náhradních dílů. Za další 4 roky dostaneme 45 nových koupených ...Zobrazit celý příspěvek

    Z více zdrojů přichází informace že nakonec zdá se dostaneme do roka darem 15 Leo A4 se základní municí a setem náhradních dílů. Za další 4 roky dostaneme 45 nových koupených Leopardů 2A7. Poté by těch 15 A4 mělo projít modernizací.
    Nic oficiálního, ale docela té informaci věřím.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      09:50 17.05.2022

      stat nasi velikosti potrebuje aspon 120 tanku

      stat nasi velikosti potrebuje aspon 120 tanku

      • liberal shark
        09:55 17.05.2022

        Je potřeba mít na paměti ekonomickou udržitelnost a nezbytné investice do dalších zanedbaných částí armády. Raději armádu menší, ale vyváženou a s vysokým stupněm bojových ...Zobrazit celý příspěvek

        Je potřeba mít na paměti ekonomickou udržitelnost a nezbytné investice do dalších zanedbaných částí armády. Raději armádu menší, ale vyváženou a s vysokým stupněm bojových schopností, než napůl nefunkční masu s velkými mezerami v bojových schopnostech a odolnosti.Skrýt celý příspěvek

      • Standa
        10:02 17.05.2022

        To teď asi nebude na pořadu dne, neříkám, že to není pravda, ale že k tomu v blízké době nedojde. Máme problém postavit jednu těžkou brigádu. Jak jí postavíme, tak se budou dávat ...Zobrazit celý příspěvek

        To teď asi nebude na pořadu dne, neříkám, že to není pravda, ale že k tomu v blízké době nedojde. Máme problém postavit jednu těžkou brigádu. Jak jí postavíme, tak se budou dávat peníze do letectva a patrně do PVO a dronů. Bohužel momentálně nemáme nic. Nemáme dělostřelectvo (do příchodu Ceasara), nemáme BVP, tanky, máme málo ručních zbraní, letadla v pronájmu, vrtulníky snad během pár let.....jako když se nad tím člověk zamyslí, tak opravdu nemáme nic.....respektive nic na potřebné úrovni. A tohle jde za všemi vládami od 90 let až do dnešních dnů.Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        11:08 17.05.2022

        Dobře, pokud žijeme nyní v novém normálu, tak třeba ty dva prapory budou, třeba dokonce bude i úplně jiná organizace armády, která umožní vznik třeba tankového pluku, já nevím, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Dobře, pokud žijeme nyní v novém normálu, tak třeba ty dva prapory budou, třeba dokonce bude i úplně jiná organizace armády, která umožní vznik třeba tankového pluku, já nevím, ale rozhodně ne v horizontu do roku 2030. Do roku 2030 budeme rádi, když dáme dohromady celkově funknčí armádu, to znamená aspoň nějaké nové tanky, nové BVP, doplnit počty Pandurů (či snad modernizovat?), PVO, Stíhačky, Helikoptéry... To jsou asi takové hlavní projekty a když se to sečte, tak i s 2% HDP peníze vyjdou jen tak tak. Ano, větší počet tanků by vyšel nejspíš levněji, a že by nebyly potřeba, to se taky nedá říct, ale máme prostě tolik jiných priorit, že něco se musí na druhou stranu obětovat pro to, aby v té armádě nebyly jasné díry.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          13:19 17.05.2022

          Nakupované počty jsou pro jeden "západní" prapor plus AZ.

          Nakupované počty jsou pro jeden "západní" prapor plus AZ.

      • Poly
        13:00 17.05.2022

        No s tím, že jsme do nynějška měli papírově 30 tanků (reálně ještě méně), tak je to rapidní zlepšení. Nemluvě pak o tom, že to je úplně jiná třída. Já bych byl naprosto spokojený, ...Zobrazit celý příspěvek

        No s tím, že jsme do nynějška měli papírově 30 tanků (reálně ještě méně), tak je to rapidní zlepšení. Nemluvě pak o tom, že to je úplně jiná třída. Já bych byl naprosto spokojený, protože stačí se vrátit pár měsíců zpět a možná by nákup vypadal tak, že by jsme si pořídili 30 tanků a konec.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        13:18 17.05.2022

        Pro 120 tanků není reálné využití.

        Pro 120 tanků není reálné využití.

        • leir
          15:15 17.05.2022

          Uloženky?

          Uloženky?

    • majales
      10:17 17.05.2022

      BTW dá se Leo A4 vůbec modernizovat na standard Leo A6/A7 ? Podle údajů z Wikipedie mají A6/A7 širší korbu. Nebo je to něco přídavného?

      BTW dá se Leo A4 vůbec modernizovat na standard Leo A6/A7 ? Podle údajů z Wikipedie mají A6/A7 širší korbu. Nebo je to něco přídavného?

      • Mortles
        10:45 17.05.2022

        Dá, celé se to ale musí rozebrat a korba předělat.

        Dá, celé se to ale musí rozebrat a korba předělat.

        • Badysak
          18:53 17.05.2022

          Jako nače M4cz svého času i podvozek rozřezali.

          Jako nače M4cz svého času i podvozek rozřezali.

      • Poly
        13:03 17.05.2022

        Dá, je to náročnější a dražší. Pořád ale levnější než nákup nové 2A7. A asi to překopání nebude úplně 100% dokonalé jako zbrusu nová 2A7. Během let určitě došlo k nějakým ...Zobrazit celý příspěvek

        Dá, je to náročnější a dražší. Pořád ale levnější než nákup nové 2A7. A asi to překopání nebude úplně 100% dokonalé jako zbrusu nová 2A7. Během let určitě došlo k nějakým vylepšením podvozku a korby a všechno se tam asi nevymění. Nicméně věž jde zcela nová.Skrýt celý příspěvek

    • dusanektom
      10:58 17.05.2022

      Já osobně bych radeji ve spojení s PL koupil abrmasy. Jak máme věřit německu že nás podrží v případě války? Že dodají náhradní díly? Munici? Asi ve světle současné války je ...Zobrazit celý příspěvek

      Já osobně bych radeji ve spojení s PL koupil abrmasy. Jak máme věřit německu že nás podrží v případě války? Že dodají náhradní díly? Munici? Asi ve světle současné války je bezpečnější USA než Germany....Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        11:11 17.05.2022

        Munici nevyrábí pouze DE ( výhoda unifikace ..... ) A nějaké ND budeme mýt my, některé budou asi dělat Poláci ( když dělaj vlastní modernizaci Leo2, Linku by měli mýt i Řekové, ...Zobrazit celý příspěvek

        Munici nevyrábí pouze DE ( výhoda unifikace ..... ) A nějaké ND budeme mýt my, některé budou asi dělat Poláci ( když dělaj vlastní modernizaci Leo2, Linku by měli mýt i Řekové, pokud se nepletu a každá země NATO co má leo2 ( i Švédsko a Finsko ) má ND ....... V Evropě je to nejpočetnější tank ...... M1AX mají v evropě jen USA a budou ho mít Poláci a ono opravdu v téhle době, když je tu potřeba tolik investic je tohle super řešení ......Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          13:43 17.05.2022

          Pokud budou všichni něco mýt, bude na světě odporně čisto :-).

          Pokud budou všichni něco mýt, bude na světě odporně čisto :-).

          • vz. 58
            14:16 17.05.2022

            Ne, Rošťák myslel mycí linku (na ty tanky); zdraví vojenská gramatická policie :-)

            Ne, Rošťák myslel mycí linku (na ty tanky); zdraví vojenská gramatická policie :-)

          • Hawk
            13:25 18.05.2022

            Já bych se do Rošťáka nenavážel, čtyři příspěvky bez gramatické chyby od počátku války.... Ještě jeden a je Eso... :-D Kdo z nás na to má??

            Já bych se do Rošťáka nenavážel, čtyři příspěvky bez gramatické chyby od počátku války.... Ještě jeden a je Eso... :-D Kdo z nás na to má??

      • Poly
        13:06 17.05.2022

        To nemá žádný význam. ND musíme držet doma a pokud by byla válka tak vleklá, tak naše tanky už dávno nebudou existovat, protože jich budeme mít pouze 60. Poláci uvažují jinak, ...Zobrazit celý příspěvek

        To nemá žádný význam. ND musíme držet doma a pokud by byla válka tak vleklá, tak naše tanky už dávno nebudou existovat, protože jich budeme mít pouze 60. Poláci uvažují jinak, protože tanků berou 200 nebo kolik a tam už to propojení dává smysl.
        Navíc M1A2 není tank vhodný pro nás.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        13:31 17.05.2022

        Jak máme věřit USA že nás během války podrží?

        Jak máme věřit USA že nás během války podrží?

    • havlluk
      11:32 17.05.2022

      bude zajímavé sledovat osud tanku T72M4CZ. jestli po zhodnocení půjdou na UA nebo k AZ.

      bude zajímavé sledovat osud tanku T72M4CZ. jestli po zhodnocení půjdou na UA nebo k AZ.

      • skelet
        11:41 17.05.2022

        Hlavní část Leošů dostaneme až za několik let, takže Leo2A4 budou nějaký čas sloužit spolu s M4Cz.

        Hlavní část Leošů dostaneme až za několik let, takže Leo2A4 budou nějaký čas sloužit spolu s M4Cz.

        • Scotty
          13:33 17.05.2022

          Mělo by s spíš vyjednat s VOP urychlení jejich zhodnocení, které je dnes nesmyslně roztažené do tří let.

          Mělo by s spíš vyjednat s VOP urychlení jejich zhodnocení, které je dnes nesmyslně roztažené do tří let.

    • Poly
      12:58 17.05.2022

      Bude to 2A7 a nebo novější 2A7V případně maďarská varianta 2A7+?

      Bude to 2A7 a nebo novější 2A7V případně maďarská varianta 2A7+?

      • Scotty
        13:34 17.05.2022

        Budou to tanky s kontraktu pro Bundeswehr. Oni objednávají A7V, ale ty verze se od sebe liší hlavně výrobcem a tedy přístrojovým vybavením.

        Budou to tanky s kontraktu pro Bundeswehr. Oni objednávají A7V, ale ty verze se od sebe liší hlavně výrobcem a tedy přístrojovým vybavením.

        • Poly
          14:35 17.05.2022

          NO podle mě je podstatný rozdíl v tom, že 2A7V je upgrade starších verzí. Naopak 2A7+ je zase úplně nový tank. V případě Německa je 2A7V upgrade 68 kusů 2A4, 67 kusů 2A6, 50 kusů ...Zobrazit celý příspěvek

          NO podle mě je podstatný rozdíl v tom, že 2A7V je upgrade starších verzí. Naopak 2A7+ je zase úplně nový tank. V případě Německa je 2A7V upgrade 68 kusů 2A4, 67 kusů 2A6, 50 kusů 2A6M2 a i 20 2A7 na standard 2A7+Skrýt celý příspěvek

      • Badysak
        18:54 17.05.2022

        Nadávame na němce a budeme brát od maďarů?

        Nadávame na němce a budeme brát od maďarů?

  • jj284b
    09:23 17.05.2022

    https://twitter.com/SputnikATO...


    raketovy utok na Lviv - Ukrajinci vraj zostrelili vsetky ruske strely...

    https://twitter.com/SputnikATO...


    raketovy utok na Lviv - Ukrajinci vraj zostrelili vsetky ruske strely...

    • PavolR
      09:36 17.05.2022

      Bár by, no bol by som v tomto trocha opatrný, lebo Rusi už vypálili hodne cez 1000 striel a Ukrajinci priznávajú vo svojich štatistikách dovedna iba pár desiatok zostrelov ...

      Bár by, no bol by som v tomto trocha opatrný, lebo Rusi už vypálili hodne cez 1000 striel a Ukrajinci priznávajú vo svojich štatistikách dovedna iba pár desiatok zostrelov ...

      • jj284b
        09:38 17.05.2022

        toto je informacia na vcerajsi raketovy utok.. predsa len, odvtedy Ukrajinci dostali zapadnu pomoc, necudoval by som sa keby pri Lvive boli napr tie systemy co poslali Briti, ...Zobrazit celý příspěvek

        toto je informacia na vcerajsi raketovy utok.. predsa len, odvtedy Ukrajinci dostali zapadnu pomoc, necudoval by som sa keby pri Lvive boli napr tie systemy co poslali Briti, pripadne ine systemy PVO dorucene cez zapadnu pomoc..Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        11:41 17.05.2022

        No, sestřelit raketu nebo střelu s plochou dráhou letu Stingerem není snadný (díky dostřelu máš krátkou reakční dobu, navíc hledáš cíl vizuelně, takže řádově na výstřel tak 2-3 ...Zobrazit celý příspěvek

        No, sestřelit raketu nebo střelu s plochou dráhou letu Stingerem není snadný (díky dostřelu máš krátkou reakční dobu, navíc hledáš cíl vizuelně, takže řádově na výstřel tak 2-3 vteřiny (proto jim spousta trosek střel dopadla víceméně na zamýšlený cíl nebo poblíž).
        Se Starstreakem si o moc nepomůžeš.

        Jestli už mají např. Stormery (střílí taky Starstreaky), tak ví o cíli dřív, než je tento v dostřelu a ví, kam mířit. Šance na sestřel rapidně roste, protože mají daleko víc času reagovat.

        No, pokud dostali něco výkonnějšího, tak to situaci ještě zlepší...

        Zdá se mi to nepravděpodobné, ale ne nemožné, že sundali všechno.

        Jestli tamSkrýt celý příspěvek

        • Inflex
          12:57 17.05.2022

          Počítám (=nevím) že Starstreak nebude trpět problémy s chlazením sensoru, takže je asi užitečnější než Stinger. Stinger (a potažmo i Strely) musí před palbou zchladit sensor a ...Zobrazit celý příspěvek

          Počítám (=nevím) že Starstreak nebude trpět problémy s chlazením sensoru, takže je asi užitečnější než Stinger. Stinger (a potažmo i Strely) musí před palbou zchladit sensor a neudrží ho zchlazený déle než pár desítek vteřin.
          Pokud vidíte střelu s plochou dráhou letu, je na palbu už pozdě, pokus o cíli víte s předstihem a připravíte se, tak vám cíl musí přiletět v malinkatém okně které máte než dojde chladivo.
          Je pravěpodobné, že Starstreak podobným problémem netrpí.Skrýt celý příspěvek

    • Cajk
      09:50 17.05.2022

      Jo ten dnešní ranní útok poškodil koleje u Javoriva a trefil také část základny v Javorivě. Měl to být největší útok na infrastrukturu v oblasti Lvova od začátku války na Ukrajině. ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo ten dnešní ranní útok poškodil koleje u Javoriva a trefil také část základny v Javorivě. Měl to být největší útok na infrastrukturu v oblasti Lvova od začátku války na Ukrajině. A bylo to 20 km od hranic z Polskem.

      https://wydarzenia.interia.pl/...
      https://twitter.com/i/status/1...
      https://twitter.com/i/status/1... Skrýt celý příspěvek

    • Verdon
      11:05 17.05.2022

      Uvádí, že žádná raketa netrefila Lvov., ne že všechny sundali

      Uvádí, že žádná raketa netrefila Lvov., ne že všechny sundali

  • vaclavs
    08:50 17.05.2022

    Uff, že by i Švýcaři?
    https://www.reuters.com/market...

    Uff, že by i Švýcaři?
    https://www.reuters.com/market...

    • Cimbi
      09:14 17.05.2022

      No tak to teda nevim. To už by asi byl konec světa

      No tak to teda nevim. To už by asi byl konec světa

      • Poly
        09:19 17.05.2022

        To se nepodařilo ani Hitlerovi...

        To se nepodařilo ani Hitlerovi...

      • vz. 58
        09:29 17.05.2022

        To by byl začátek nového světa! Who is next...?

        To by byl začátek nového světa! Who is next...?

    • The Pale Emperor
      09:30 17.05.2022

      Nemyslím si. Těžce by tím poškodili svou pověst a svůj byznys, který stojí na neutralitě, i kdyby měla vypuknout další světová válka. Akorát se bude nakupovat technika ze zemí NATO ...Zobrazit celý příspěvek

      Nemyslím si. Těžce by tím poškodili svou pověst a svůj byznys, který stojí na neutralitě, i kdyby měla vypuknout další světová válka. Akorát se bude nakupovat technika ze zemí NATO jako doteď a budou se pořádat společná cvičení.Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        09:34 17.05.2022

        To už neplatí. Švýcarsko je obklopeno zeměmi NATO, jeho neutralita již nebude hrát žádnou roli.

        To už neplatí. Švýcarsko je obklopeno zeměmi NATO, jeho neutralita již nebude hrát žádnou roli.

      • liberal shark
        09:56 17.05.2022

        On jim tu neutralitu vlastně nadiktoval Napoleon :-).

        On jim tu neutralitu vlastně nadiktoval Napoleon :-).

    • Hawk
      13:28 18.05.2022

      I ty, Brute? To by ovšem byla paráda...

      I ty, Brute? To by ovšem byla paráda...

  • Sustr
    08:13 17.05.2022

    Info z U.S. DOD Dodané děla z USA ale i ostatních zemí, hrají významnou roli na bojišti a to primárně kolem Charkova ... 74 M777 děl z celkově 90 dodaných se zůčastňují přímých ...Zobrazit celý příspěvek

    Info z U.S. DOD
    Dodané děla z USA ale i ostatních zemí, hrají významnou roli na bojišti a to primárně kolem Charkova ...
    74 M777 děl z celkově 90 dodaných se zůčastňují přímých bojů.

    https://www.defense.gov/News/N... Skrýt celý příspěvek

  • Heretic
    08:12 17.05.2022

    Hodně OT(mic se omlouvám), ale myslíte si, ze je reálné, aby si AČR časem pořídila třeba 2 tyto krasavce. Mě by to totiž přišlo logické, pokud chceme operovat vice dronů a k tomu f ...Zobrazit celý příspěvek

    Hodně OT(mic se omlouvám), ale myslíte si, ze je reálné, aby si AČR časem pořídila třeba 2 tyto krasavce. Mě by to totiž přišlo logické, pokud chceme operovat vice dronů a k tomu f 35

    https://youtu.be/rcfzlbUjy-Q... Skrýt celý příspěvek

    • mittar
      08:29 17.05.2022

      Asi by to bylo vhodne, je cca jen 2x drazsi nez F35 coz mi prijde jako schudne a pokud clanky odpovidaji realite, F35 - 3mld a GlobalEye - ...Zobrazit celý příspěvek

      Asi by to bylo vhodne, je cca jen 2x drazsi nez F35 coz mi prijde jako schudne a pokud clanky odpovidaji realite, F35 - 3mld a GlobalEye - 6mld.
      GlobalEye:
      https://www.shephardmedia.com/...
      F35:
      https://www.idnes.cz/technet/v... Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      09:17 17.05.2022

      Ne. Vzhledem k rozloze našeho území ty to nemělo smysl.

      Ne. Vzhledem k rozloze našeho území ty to nemělo smysl.

      • Peacemaker
        09:57 17.05.2022

        Rozloha území v rozhodovacím procesu nehraje roli, jsme součástí aliance a svým dílem přispíváme ke zvyšování schopností aliance.

        Rozloha území v rozhodovacím procesu nehraje roli, jsme součástí aliance a svým dílem přispíváme ke zvyšování schopností aliance.

        • Scotty
          21:31 17.05.2022

          NATO má svoje AEW&C.

          NATO má svoje AEW&C.

  • PavolR
    07:31 17.05.2022

    Zdá sa, že šampus k vstupu Fínska a Švédska do NATO možno odložiť - Turci vyťahujú ďalšie dôvody. Podobne, ako v roku 1939, demokratické krajiny nevedia ponúknuť to, čo Putler ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdá sa, že šampus k vstupu Fínska a Švédska do NATO možno odložiť - Turci vyťahujú ďalšie dôvody. Podobne, ako v roku 1939, demokratické krajiny nevedia ponúknuť to, čo Putler (delenie Sýrie?).Skrýt celý příspěvek

    • leir
      07:37 17.05.2022

      Turci už dneska do západní společnosti nepatří, tak jako tam nepatří Rusko.

      Otázka je samozřejmě co s tím. Po válce s Rusem je vykopnout... Stejně jako Maďary. Než se to rozleze.

      Turci už dneska do západní společnosti nepatří, tak jako tam nepatří Rusko.

      Otázka je samozřejmě co s tím. Po válce s Rusem je vykopnout... Stejně jako Maďary. Než se to rozleze.

      • Peacemaker
        07:52 17.05.2022

        Zaprvé Severoatlantická smlouva nemá ustanovení o "vykopnutí" nějakého státu, není to možné. Stát však může od smlouvy dobrovolně odstoupit. Zadruhé se předpokládá, že Orbán i ...Zobrazit celý příspěvek

        Zaprvé Severoatlantická smlouva nemá ustanovení o "vykopnutí" nějakého státu, není to možné. Stát však může od smlouvy dobrovolně odstoupit. Zadruhé se předpokládá, že Orbán i Erdogan jednou skončí a poměry se mohou změnit.Skrýt celý příspěvek

        • MatejBabjak
          08:49 17.05.2022

          článok ku téme: https://www.justsecurity.org/6... Zhrnutie: ---------- Should the conditions for the existence of a material breach be ...Zobrazit celý příspěvek

          článok ku téme:
          https://www.justsecurity.org/6...

          Zhrnutie:
          ----------
          Should the conditions for the existence of a material breach be satisfied, NATO’s member states would be entitled, by unanimous agreement, to suspend the operation of the treaty in whole or in part or to terminate it either in their relations with the defaulting state or among them all (Article 60(2) of the Vienna Convention). For these purposes, a unanimous decision of the North Atlantic Council, excluding the defaulting state, would suffice.Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          08:53 17.05.2022

          Keď sa chce, všetko ide, nie je to nič materiálne, je to len dohoda na papieri, prepísať sa dá všetko, treba len vôľu, nie je to prírodný zákon, ktorý sa nedá prekročiť. Pomery sa ...Zobrazit celý příspěvek

          Keď sa chce, všetko ide, nie je to nič materiálne, je to len dohoda na papieri, prepísať sa dá všetko, treba len vôľu, nie je to prírodný zákon, ktorý sa nedá prekročiť. Pomery sa môžu v Turecku zmeniť asi tak ako sa dúfalo, že sa môžu zmeniť v Rusku a vidíme k čomu viedla tá viera, že sa pomery zlepšia, že s Ruskom treba obchodovať a bude dobre.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          11:05 17.05.2022

          Erdoganovi klesají preference přímou úměrou s ekonomikou. Klučina musí něco vymyslet a vybral si téma silného Bašu. Myslím, že mu ani toto nepomůže. Volby jsou 06/2023. ...Zobrazit celý příspěvek

          Erdoganovi klesají preference přímou úměrou s ekonomikou.
          Klučina musí něco vymyslet a vybral si téma silného Bašu. Myslím, že mu ani toto nepomůže. Volby jsou 06/2023.

          Preference stran:
          https://politpro.eu/en/turkey... Skrýt celý příspěvek

          • leir
            15:24 17.05.2022

            No tak snad... Ale tam to bude jak na Slovensku a u nás - venkov proti městu.

            No tak snad... Ale tam to bude jak na Slovensku a u nás - venkov proti městu.

      • Tino
        08:08 17.05.2022

        orban aj erdogan su zalozenim trhovnici so vsetkym co k tomu patri...budeme sa musiet jednat o cene, u tr je to pochopitelne a podla mna aj ocakavane u HUto bude buduci problem ...Zobrazit celý příspěvek

        orban aj erdogan su zalozenim trhovnici so vsetkym co k tomu patri...budeme sa musiet jednat o cene, u tr je to pochopitelne a podla mna aj ocakavane u HUto bude buduci problem takto si ich budu spojenci fixovat a ked budumat hu problem vratia im toSkrýt celý příspěvek

        • salatnik
          09:00 17.05.2022

          Ale no tak. Sú to vrcholní politici, vysvetľovať ich správanie správaním prostej časti populácie je naivné. (Inak vo všetkej politike sa vyjednáva o cene rozhodnutí, aj v EÚ medzi ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale no tak. Sú to vrcholní politici, vysvetľovať ich správanie správaním prostej časti populácie je naivné. (Inak vo všetkej politike sa vyjednáva o cene rozhodnutí, aj v EÚ medzi vyspelými krajinami. Aj medzi obchodnými spoločnosťami, vyjednávanie nad cenou je vec obchodu nie trhovníctva). Navyše predstav si, že aj v Turecku sú obchody, kde je pevná cena ;) a dokonca aj na trhoch máš stánky s pevnou cenou pre tých, ktorých trhovnícke zjednávanie obťažuje ;)Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            09:21 17.05.2022

            cirkus ktory robi orban a najnovsie aj Erdogan je poctive trhovnictvo, mozeme to prekryt argumentom, ze toto je bezna prax a robi sa to aj na biznis urovni, nic to nezmeni na ...Zobrazit celý příspěvek

            cirkus ktory robi orban a najnovsie aj Erdogan je poctive trhovnictvo, mozeme to prekryt argumentom, ze toto je bezna prax a robi sa to aj na biznis urovni, nic to nezmeni na skutocnosti ze je to trhovnictvo, ktore je v kontexte udalosti na urovni lacno vychytraleho trhovnictva...co je dovod preco si o tom vobec piseme, v nasom svete je to aj o hodnotach, zasadovosti, ano nie kazdy to uznava, niekazdy to chape, ale su iste zasady a hodnoty, ktore niektori chaou, ctia, uznavaju a pomahaju udrziavat a potom su ti druhi...tzv trhovnici, ti ich tiez chapu, ale to trhovnictvo, potreba hrat divadlo aby si popasli nejake to publikum je proste silnejsia....k tomu sa pridavaju dalsie dovody, ako revans etc, etcSkrýt celý příspěvek

          • salatnik
            09:38 17.05.2022

            Tak záleží, čo chápeš pod pojmom trhovníctvo. Vo vrcholnej politike sú vyjadrenia premyslené a zvažované, nie je to tak, že sa postavia pred mikrofón a rečnia ako Fidel Castro, ten ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak záleží, čo chápeš pod pojmom trhovníctvo. Vo vrcholnej politike sú vyjadrenia premyslené a zvažované, nie je to tak, že sa postavia pred mikrofón a rečnia ako Fidel Castro, ten bol výnimka :D V dnešnej dobe sa to nazýva populizmus politikov. A inak nedával by som Orbána a Erdogana na jednu úroveň, predsa to Maďarsko a Orbán nie je originál diktatúra ako Turecko.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            10:48 17.05.2022

            ja mam HU v aktualnej situacii niekde na urovni RUS v rokoch 2000 cca...este to nie je autokracia, ale nasliapnute k tomu ma paradne , vlasten si myslim, ze je to istota, ze si tam ...Zobrazit celý příspěvek

            ja mam HU v aktualnej situacii niekde na urovni RUS v rokoch 2000 cca...este to nie je autokracia, ale nasliapnute k tomu ma paradne , vlasten si myslim, ze je to istota, ze si tam orban svoje velke HU kralovsttvo nakoniec vybuduje....ta sloboda slova, pluralita nazorov vo verejnom priestore je imho najdolezitejsi parameter urcujuci kam HU smeruje...toto ovladol orban tak, ze udrzanie liberalnej demokracie je teraz uz len zbozna predstava a on vlastne cely cas tvrdi, ze liberalna demokracia je nepriatel a treba nieco nove:-)Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      07:45 17.05.2022

      Treba mu ponúknuť Krym, veď aj tak bol dlšie turecký ako ruský. Keby Rusko nemalo na trone tú nemku; čo nechala popraviť zákonného cára / a jej milenca Potemkina , tak ani Krym ...Zobrazit celý příspěvek

      Treba mu ponúknuť Krym, veď aj tak bol dlšie turecký ako ruský. Keby Rusko nemalo na trone tú nemku; čo nechala popraviť zákonného cára / a jej milenca Potemkina , tak ani Krym nemajú!Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        09:52 17.05.2022

        Krym je ukrajinsky.

        Krym je ukrajinsky.

        • LAMP
          14:54 17.05.2022

          Krym je tatarský.

          Krym je tatarský.

          • leir
            15:27 17.05.2022

            Krym je řecký... ;-)

            Takhle by se dalo pokračovat do aleluja, těch národností tam bylo hafo...

            Krym je řecký... ;-)

            Takhle by se dalo pokračovat do aleluja, těch národností tam bylo hafo...

    • Roko
      08:08 17.05.2022

      Svedsko a Norsko maju problem s tureckou piatou kolonou a Kurdskou mensinou, po neuspesnom prevrate v turecku nastali v uliciach strety medzi pristahovalcami turecka a kurdami. ...Zobrazit celý příspěvek

      Svedsko a Norsko maju problem s tureckou piatou kolonou a Kurdskou mensinou, po neuspesnom prevrate v turecku nastali v uliciach strety medzi pristahovalcami turecka a kurdami. Tuzemske media to samozrejme prezentovali ako strety migrantov v uliciach bez rozdielu, toho sa chytali aj tunajsi extremisti… vela norskych a svedskych kurdov bojovalo proti isis a po navrate do europy mali problemy pri prechode cez turecko, opat nase media si pamatam vtedy hlasali , ze sa do europy vracaju (utekaju) vycviceni teroristi. Long story short, Turci nepatria do EU (vdaka Merkel aspon za to ) a tiez do Nato , paradoxne oni su v Nato aby ich nepostihol osud Lybie , Iraku a pod. Teraz je na usa im to pripomenut, samozrejme diplomaticky..Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        09:57 17.05.2022

        Stejné problémy má Německo a Belgie, akorát ve větším měřítku :-(.

        Stejné problémy má Německo a Belgie, akorát ve větším měřítku :-(.

    • GlobeElement007
      08:21 17.05.2022

      Erdogan chce vykopnout kurské milice. Finsko i Švédsko poskytly pobyt kurdským bojovníkům, jejichž vydání Turecko marně požadovalo, Švédsko navíc uvalilo embargo na dodávky zbraní ...Zobrazit celý příspěvek

      Erdogan chce vykopnout kurské milice. Finsko i Švédsko poskytly pobyt kurdským bojovníkům, jejichž vydání Turecko marně požadovalo, Švédsko navíc uvalilo embargo na dodávky zbraní do Turecka (po tureckém vstupu do Sýrie).

      https://www.bbc.com/news/world...

      Sweden suspended arms sales to Turkey three years ago, following Ankara's military intervention in Syria. And according to the official Turkish news agency, both Finland and Sweden have rejected dozens of requests to extradite Kurdish militants who Turkey describes as terrorists.

      Zítra je ve Washingtonu turecká delegace. Asi to bude zajímavá rozprava.

      A upřímně - nám by se taky nelíbilo, kdyby nějaká země podporovala milice, bojující proti územní celistvosti našeho státu. To, že je Erdogan mizera neznamená, že PKK není teroristická organizace.Skrýt celý příspěvek

      • MaminCecok
        08:58 17.05.2022

        S PKK, YPG a ďalšími kurdskými organizáciami to nie je také čierno-biele. Pre Ergodana je to ďalší z obetných baránkov na spôsob "vidíte, kvôli nim sa nemáte lepšie, to sú tí ...Zobrazit celý příspěvek

        S PKK, YPG a ďalšími kurdskými organizáciami to nie je také čierno-biele. Pre Ergodana je to ďalší z obetných baránkov na spôsob "vidíte, kvôli nim sa nemáte lepšie, to sú tí diabli ktorých treba vyhubiť", ale fakt, že by s nimi najradšej spravili to, čo s Grékmi a Arménmi je už akože v pohode. Pre nich je v pohode útočiť na územie iného štátu (Irak), lebo veď... Turecko je dnes v sračkách, len nie kvôli Kurdom. A toto treba dať sultánovi jasne najavo.
        Všetci sa neustále tvária, že turecko je akože v pohode (Cyprus, Sýria) ale nie je a mali by si ho pozvať na koberček.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          09:48 17.05.2022

          Jasně, nic není černobílé. Ani ten Kypr. Turecko tehdy reagovalo na snahy řecké vojenské chunty anektovat Kypr do Řecka. Turecko mělo v roce 1974 demokratičtější vládu, než byla ta ...Zobrazit celý příspěvek

          Jasně, nic není černobílé. Ani ten Kypr. Turecko tehdy reagovalo na snahy řecké vojenské chunty anektovat Kypr do Řecka. Turecko mělo v roce 1974 demokratičtější vládu, než byla ta řecká.Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        09:07 17.05.2022

        GlobeElement007, robíš si srandu? Nám by sa nepáčilo podporovanie milícii? Páchali sme genocídu my na okolitých národoch a obhajujeme tú genocídu doteraz? Máme v našich krajinách ...Zobrazit celý příspěvek

        GlobeElement007, robíš si srandu? Nám by sa nepáčilo podporovanie milícii? Páchali sme genocídu my na okolitých národoch a obhajujeme tú genocídu doteraz? Máme v našich krajinách diktatúry bez slobody prejavu a desatisíce čisto politických väzňov? Popierame právo na existenciu národného štátu pre Kurdov, najväčšieho národa bez vlastného územia čo patrí medzi základné práva? Ako len môžeš obhajovať zločinný štát Turecko a volať po sympatiách k nim? To je úplne scestné.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          09:45 17.05.2022

          Rozhodně jsme úspěšně popřeli právo československých Maďarů a Němců na samostatnost a jejich paravojenské organizace jsme považovali a považujeme za teroristické (o tom nikdo ...Zobrazit celý příspěvek

          Rozhodně jsme úspěšně popřeli právo československých Maďarů a Němců na samostatnost a jejich paravojenské organizace jsme považovali a považujeme za teroristické (o tom nikdo nepochybuje, nebo snad ty ano?).
          PKK je komunistická teroristická organizace a pro Turecko je nebezpečná. A, jak jsem napsal, i když je Erdogan mizera, neznamená to, že PKK jsou nevinní beránci. Tak svět nefunguje. Válka s PKK stála život asi 40 000 lidí.
          Kurdové v Iráku se po získání autonomie rozdělili na dvě sekce a navzájem si šli po krku. Naivní sluníčkářské představy o hodných Kurdech a zlých Turcích se hodí do čajoven a ne do reálného světa.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            09:55 17.05.2022

            Nezabíjali sme a nepáchali genocídu na Maďaroch a Nemcoch. Maďari a Nemci majú samostatné štáty na rozdiel od Kurdov. Takže tvoje prirovnanie aj z toho čo si vynechal je scestné, ...Zobrazit celý příspěvek

            Nezabíjali sme a nepáchali genocídu na Maďaroch a Nemcoch. Maďari a Nemci majú samostatné štáty na rozdiel od Kurdov. Takže tvoje prirovnanie aj z toho čo si vynechal je scestné, ja nikdy nebudem volať po sympatiách k Turecku ako ty. To je scestné.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            10:38 17.05.2022

            Tak například genocidu Arménů dělali turečtí Kurdové. A PKK je ozbrojená organizace, ne lidový spolek písní a tanců. V roce 1918 vyhlášený československý národ také mohl mít ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak například genocidu Arménů dělali turečtí Kurdové.

            A PKK je ozbrojená organizace, ne lidový spolek písní a tanců.

            V roce 1918 vyhlášený československý národ také mohl mít samostatný stát s hranicemi na řece Moravě a území Slovenska mohlo nadále patřit Uhrám. Bereš to moc sebestředně.

            Turecko považuje PKK za nepřítele - a právem. Že ty tomu nepříteli fandíš na tomto faktu nic nemění.Skrýt celý příspěvek

          • Žabka
            10:49 17.05.2022

            Nejde mi napsat reakci na Salatnik, takže je to o kousek jinde. Opravdu jsme nezabíjeli a nepáchali genocidu? Mám jiné ...Zobrazit celý příspěvek

            Nejde mi napsat reakci na Salatnik, takže je to o kousek jinde.
            Opravdu jsme nezabíjeli a nepáchali genocidu? Mám jiné informace:
            https://cs.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            11:16 17.05.2022

            Žabka, vašu históriu tak neovládam, ale ak ste páchali genocídu na Nemcoch a ospravedlňujete ju, tak ste potom ako Turecko a chápem potom tie sympatie k Turecku. Na Slovensku sa ...Zobrazit celý příspěvek

            Žabka, vašu históriu tak neovládam, ale ak ste páchali genocídu na Nemcoch a ospravedlňujete ju, tak ste potom ako Turecko a chápem potom tie sympatie k Turecku. Na Slovensku sa genocída Maďarov nekonala.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            11:30 17.05.2022

            salatnik - i na Slovensku se konala genocida Němců. Byli vyhnáni tzv. karpatští Němci https://radiozurnal.rozhlas.cz... A samozřejmě ...Zobrazit celý příspěvek

            salatnik - i na Slovensku se konala genocida Němců. Byli vyhnáni tzv. karpatští Němci

            https://radiozurnal.rozhlas.cz...

            A samozřejmě existovaly i etnické čistky vůči Maďarům, ale ty utnul Stalin, protože Maďarsko se mělo stát ruskou gubernií a chtěl mít ve svém impériu klid.

            https://www.irozhlas.cz/veda-t...

            Benešovy dekrety byly namířeny proti Němcům i proti Maďarům úplně stejně.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            11:46 17.05.2022

            Globe, ale vyhnanie nie je genocída, Benešove dekréty poznáme, tie neboli o genocíde a vraždení ;)

            Globe, ale vyhnanie nie je genocída, Benešove dekréty poznáme, tie neboli o genocíde a vraždení ;)

          • salatnik
            12:05 17.05.2022

            Globe a prosím neklam o mne, nefandím žiadnemu PKK, to si si čisto vymyslel, aby si ma ohováral.

            Globe a prosím neklam o mne, nefandím žiadnemu PKK, to si si čisto vymyslel, aby si ma ohováral.

          • GlobeElement007
            12:09 17.05.2022

            O genocidě a vraždění, respektive o jeho beztrestnosti, ve sbírce zákonů máme: https://www.zakonyprolidi.cz/c... Všimni si dokdy je zde definována doba boje o znovunabytí ...Zobrazit celý příspěvek

            O genocidě a vraždění, respektive o jeho beztrestnosti, ve sbírce zákonů máme:

            https://www.zakonyprolidi.cz/c...

            Všimni si dokdy je zde definována doba boje o znovunabytí svobody. Do 28. října 1945. Proč asi?

            Ale máme i jiné skvosty:

            https://www.zakonyprolidi.cz/c...

            https://www.zakonyprolidi.cz/c...

            Najdi mi něco podobného v tureckém zákoníku.

            Nenašel bys to ani v německých zákonech z doby nacismu. Dokonce ani Norimberské zákony neprohlašují vraždění Židů za beztrestné.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            12:10 17.05.2022

            slatnik - pokud nefandíš PKK, pak ti Erdoganovy požadavky nemohou přijít tak nepochopitelné či nepřípustné.

            slatnik - pokud nefandíš PKK, pak ti Erdoganovy požadavky nemohou přijít tak nepochopitelné či nepřípustné.

          • salatnik
            12:23 17.05.2022

            Globe čo ma po zákonoch, odbiehaš, tu na Slovensku sa žiadna genocída Maďarov nekonala. A genocídu Arménov vykonali Turci, hodiť to na Kurdov je už cez čiaru ale fakt, môžeš si ...Zobrazit celý příspěvek

            Globe čo ma po zákonoch, odbiehaš, tu na Slovensku sa žiadna genocída Maďarov nekonala. A genocídu Arménov vykonali Turci, hodiť to na Kurdov je už cez čiaru ale fakt, môžeš si podať ruku s ruským prepisovaním histórie. Ja som za vylúčenie Turecka z NATO nie kvôli požiadavkám, ale pretože je to zvrhlá diktatúra, ktorá napáda okolité krajiny s úplne inými hodnotami ako máme my, to celý čas píšem. To z čoho som šokovaný je tvoj fanatizmus za Turecko. Čo si pôvodom Turek či máš v rodine Turkov?Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            12:41 17.05.2022

            salatnik - genocidu Arménů má na triku Osmanská říše, ale samotnými vykonavateli byli Kurdové. Jednoduše proto, že byli na místě a profitovali na ...Zobrazit celý příspěvek

            salatnik - genocidu Arménů má na triku Osmanská říše, ale samotnými vykonavateli byli Kurdové. Jednoduše proto, že byli na místě a profitovali na tom

            https://www.cdk.cz/vyroci-arme...

            Debata byla o Erdoganově výhradách vůči Švédsku a Finsku a ty jsou pochopitelné. Že se tobě nelíbí je tvoje věc. Logiku mají.

            Erdoganův režim není ideální, ale režim nastolený v oblastech kurské autonomie či v Sýrii na Kurdy dobytých územích není o nic lepší, spíš horší. že si maluješ Kurdy na růžovo svědčí o určité zaslepenosti. A poslední tvé věty ukazují na nenávist vůči Turkům. NATO je vojenské spojenectví ne milostný vztah, Turecko potřebujeme z čistě pragmatických důvodů. že se nechová vždycky košer je pravda, ale to ani jiné státy. Pochopím odmítání tureckého členství v EU, což je politický subjekt. Ale vojenská aliance je něco jiného.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            13:00 17.05.2022

            Globe, nielenže ide o konšpiračnú teóriu, ale ani tvoj link o tom nehovorí, musíš si nájsť iný, v tom sa nepíše o Kurdoch, čo si dal :D Nehovoriac, že link musí byť na seriózny ...Zobrazit celý příspěvek

            Globe, nielenže ide o konšpiračnú teóriu, ale ani tvoj link o tom nehovorí, musíš si nájsť iný, v tom sa nepíše o Kurdoch, čo si dal :D Nehovoriac, že link musí byť na seriózny zdroj, vravím dopredu ;)

            A nepovedal si, či máš v rodine Turkov ;) Čiste pragmatické správanie nás neodlišuje od nacistov a komunistov. S absenciou hodnôt si podaj ruku s vrahmi.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            13:43 17.05.2022

            Nacisté a komunisté se chovali ideologicky, ne pragramticky. Proto hitlerovské Německo vynaložilo obrovské zdroje na vraždění Židů a odmítalo ruské jednotky začlenit do armády. ...Zobrazit celý příspěvek

            Nacisté a komunisté se chovali ideologicky, ne pragramticky. Proto hitlerovské Německo vynaložilo obrovské zdroje na vraždění Židů a odmítalo ruské jednotky začlenit do armády. Proto komunisti zničili ekonomiku a věznili schopné odborníky, když byli politicky na druhé straně.

            Což děláš ty. Nelíbí se ti politika Turecka, tak ho chceš vyhodit z NATO a nechápeš jeho strategickou důležitost.

            A ne, Turky patrně v rodině nemám. Já to zas tolik nezkoumal, nacionalismus je mi vcelku cizí, je mi jedno, kdo byl můj prapradědeček.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            14:30 17.05.2022

            Opakom pragmatizmu nie je ideologizmus. Všetko je ideológia aj pragmatizmus je ideológia ;)

            Opakom pragmatizmu nie je ideologizmus. Všetko je ideológia aj pragmatizmus je ideológia ;)

          • salatnik
            14:31 17.05.2022

            Btw. tak vravíš, že si to zas tak neskúmal, ale s ľahkosťou si Kurdom pripočítal genocídu Arménov, ktorú spáchali Turci ;)

            Btw. tak vravíš, že si to zas tak neskúmal, ale s ľahkosťou si Kurdom pripočítal genocídu Arménov, ktorú spáchali Turci ;)

      • PavolR
        09:32 17.05.2022

        Nejde iba o Kurdov, ale aj o "gullenovcov", ktorý našli pred politickým prenasledovaním útočisko vo Fínsku a Švédsku.

        Nejde iba o Kurdov, ale aj o "gullenovcov", ktorý našli pred politickým prenasledovaním útočisko vo Fínsku a Švédsku.

    • Miroslav
      08:45 17.05.2022

      Fínsko a Švédsko fakticky sú členmi NATO aj teraz, len nie oficiálne.

      Fínsko a Švédsko fakticky sú členmi NATO aj teraz, len nie oficiálne.

    • viktor.sieger
      09:33 17.05.2022

      Co pronikne do médií a co je reálná diplomacie se stejně nikdy nedozvíme. Jak to s rozšířením NATO dopadne uvidíme, až to dopadne.

      Co pronikne do médií a co je reálná diplomacie se stejně nikdy nedozvíme. Jak to s rozšířením NATO dopadne uvidíme, až to dopadne.

      • salatnik
        10:01 17.05.2022

        No vidíme, že krajiny si dávajú obranné záruky aj bez NATO, takže také funkčné moc nie je. Ale z technického hľadiska ak je táto záruka od susedov, tak NATO by sa v prípade ...Zobrazit celý příspěvek

        No vidíme, že krajiny si dávajú obranné záruky aj bez NATO, takže také funkčné moc nie je. Ale z technického hľadiska ak je táto záruka od susedov, tak NATO by sa v prípade konfliktu zapojilo, lebo by sa asi agresor nenechal len tak ostreľovať tým susedným členom NATO, ktorý im dáva garancie, zaútočil by aj na nich, na letectvo lode, čo by tam boli.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      10:33 17.05.2022

      Stačí sa pozrieť na mapu a malo by byť každému jasné, že lepšie je mať Turecko v NATO ako mimo. Erdogan tam nebude večne. Je to podobne nezmyselná úvaha ako o vylúčení Maďarska z ...Zobrazit celý příspěvek

      Stačí sa pozrieť na mapu a malo by byť každému jasné, že lepšie je mať Turecko v NATO ako mimo. Erdogan tam nebude večne. Je to podobne nezmyselná úvaha ako o vylúčení Maďarska z EU. Už len z hľadiska logistiky by to bola veľmi drahá katastrofa. Obe krajiny zmenia postoj, nevydržia medzinárodný tlak.Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        10:44 17.05.2022

        Tak ako sa zmenili Rusi však? Inak ten argument s časom je vadný. Ak operujeme budúcim polepšením, tak potom to je argument zato ich vylúčiť teraz a v budúcnu ak by sa zázrakom ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak ako sa zmenili Rusi však? Inak ten argument s časom je vadný. Ak operujeme budúcim polepšením, tak potom to je argument zato ich vylúčiť teraz a v budúcnu ak by sa zázrakom polepšili, tak zobrať. Aká je to korekcia správania ak je agresor odmeňovaný za svoje zlé správanie a je členom NATO, ako sa potom polepší? Však bude len horší a nebude sa zlepšovať ;)Skrýt celý příspěvek

        • HumInt
          12:13 17.05.2022

          Turecko má na rozdiel od Slovenska (a Česka) armádu, ktorá je pre NATO dôležitá. Ovláda Bospor, je dôležitý faktor stability v tomto regióne. Okrem iného je to trasa pre plyn a ...Zobrazit celý příspěvek

          Turecko má na rozdiel od Slovenska (a Česka) armádu, ktorá je pre NATO dôležitá. Ovláda Bospor, je dôležitý faktor stability v tomto regióne. Okrem iného je to trasa pre plyn a ropu do EU...Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            12:26 17.05.2022

            Pragmatický postoj bez hodnôt. Také mali aj nacisti a komunisti.

            Pragmatický postoj bez hodnôt. Také mali aj nacisti a komunisti.

    • greenBelt
      12:48 17.05.2022

      Německé média spekulují, že by Erdogana přesvědčili nějaké ty F16-ky nebo i F35-ky. Vítejte u bankomatu. (-:

      https://zlive-news.de/tuerkei-...

      Německé média spekulují, že by Erdogana přesvědčili nějaké ty F16-ky nebo i F35-ky. Vítejte u bankomatu. (-:

      https://zlive-news.de/tuerkei-...

  • waggon
    07:24 17.05.2022

    Šťastný majitel dronu Orlan-10 https://twitter.com/UAWeapons/... To co může připomínat mravkolevovu past, je ve skutečnosti zničený ruský muniční sklad ...Zobrazit celý příspěvek

    Šťastný majitel dronu Orlan-10 https://twitter.com/UAWeapons/...
    To co může připomínat mravkolevovu past, je ve skutečnosti zničený ruský muniční sklad poblíž Izyumu spolu s 7x BMP a tankem https://twitter.com/UAWeapons/...
    Jednotky Pravého sektoru používají ukořistěné ruské vybavení. Zde například Tigr-M a BTR-82A https://twitter.com/UAWeapons/...
    Sdílení věci je populární i na Ukrajině. Původně ukrajinské BMP-2 bylo ukořistěno Rusy a nyní se vrátilo do pravých rukou. Dále bylo zničeno i jedno ruské BMP-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Dva ruské tanky T-80BV byly ztraceny v okolí Avdějevky u Doněcka https://twitter.com/UAWeapons/...
    Bohužel ztráty se nevyhýbají ani ukrajinské armádě – 4 x T-64BV https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tento Tigr-M už našel lepšího majitele https://twitter.com/UAWeapons/...
    Dar z Polska vozidlo pěchoty AMZ Dzik-2, zachycené při výcviku https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    07:02 17.05.2022

    nasli zahrabane telo obcana ČR, zrejme toho ridice kamionu, ktery jel pomahat evakuovat lidi a u Makarivu ho rusti ksindlove sproste odpravili. Neco takoveho u nas nedelali ani ...Zobrazit celý příspěvek

    nasli zahrabane telo obcana ČR, zrejme toho ridice kamionu, ktery jel pomahat evakuovat lidi a u Makarivu ho rusti ksindlove sproste odpravili. Neco takoveho u nas nedelali ani naciste.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      07:16 17.05.2022

      Asi měl hezké hodinky.

      Asi měl hezké hodinky.

    • greenBelt
      08:06 17.05.2022

      Ale dělali.

      Ale dělali.

      • Jura99
        08:43 17.05.2022

        neznám případ, že by Němci ve dnech kolem 15.3.1939 během obsazování země jen tak odpráskli civilistu. Dokonce i ke konci války, kdy táhli protektorátem, měli vždy alespoň nějaký ...Zobrazit celý příspěvek

        neznám případ, že by Němci ve dnech kolem 15.3.1939 během obsazování země jen tak odpráskli civilistu. Dokonce i ke konci války, kdy táhli protektorátem, měli vždy alespoň nějaký zvrácený důvod pro vraždy civilistů, nestávalo se, že by prostě zabíjeli všechny, kteří jim padli do cesty.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          09:19 17.05.2022

          Jak víš, že neměli Rusi zvrácený důvod? Jestli telefonoval, když projížděli, sebrali ho jako návodčího. Když zjistili, že není Ukrajinec, sejmuli ho bez přemýšlení za špionáž... ...Zobrazit celý příspěvek

          Jak víš, že neměli Rusi zvrácený důvod? Jestli telefonoval, když projížděli, sebrali ho jako návodčího. Když zjistili, že není Ukrajinec, sejmuli ho bez přemýšlení za špionáž... Důvod se najde vždycky.

          Nic to nemění na tom, že tam dělají prasárny, nad kterými by masturbovali i nejdrsnější esesáci...Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:55 17.05.2022

            mel prostrilene auto vc. krvave operky hlavy, zjevne se jej na nic neptali.

            mel prostrilene auto vc. krvave operky hlavy, zjevne se jej na nic neptali.

  • Iruka
    06:53 17.05.2022

    Podle Illia Ponomarenko: "53 zraněných vojáků Azovstalu evakuováno do okupovaného Novoazovska k ošetření. Dalších 211 převezeno do okupované Olenivky. Dojde k výměně ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle Illia Ponomarenko:
    "53 zraněných vojáků Azovstalu evakuováno do okupovaného Novoazovska k ošetření. Dalších 211 převezeno do okupované Olenivky.
    Dojde k výměně zajatců!
    Zbytek posádky Azovstalu bude teprve zachráněn."

    https://twitter.com/IAPonomare... Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      09:59 17.05.2022

      Tomu uvěřím, až to uvidím.

      Tomu uvěřím, až to uvidím.

  • Silver
    06:47 17.05.2022

    Putin sa zapojil do vojny „na úrovni plukovníka alebo brigádneho generála“, tvrdia západné zdroje Putin pomáha určovať pohyb ruských vojakov ako veliteľ ozbrojených síl: ...Zobrazit celý příspěvek

    Putin sa zapojil do vojny „na úrovni plukovníka alebo brigádneho generála“, tvrdia západné zdroje
    Putin pomáha určovať pohyb ruských vojakov ako veliteľ ozbrojených síl: https://www.theguardian.com/wo... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      07:17 17.05.2022

      Převzetí velení diktátorem, to se v historii vždycky osvědčilo, ne?

      Převzetí velení diktátorem, to se v historii vždycky osvědčilo, ne?

      • Blejk
        08:52 17.05.2022

        To je známá věc i v korporátním světě. Když se vedení nedaří, začnou se věnovat mikromanagementu.

        To je známá věc i v korporátním světě. Když se vedení nedaří, začnou se věnovat mikromanagementu.

        • Jan Padesátýpátý
          13:58 17.05.2022

          Mně to napadlo už u Bělohorivky: blížil se 9. květen a Putin je hnal do řeky

          Mně to napadlo už u Bělohorivky: blížil se 9. květen a Putin je hnal do řeky

      • Pavel J.
        09:34 17.05.2022

        Když se poslední ruský car Mikuláš II. ujal velení, šlo to od desíti k pěti. Všechny nedostatky armády a chyby jeho podřízených se pak přičetly jemu, pochopitelně. U současného ...Zobrazit celý příspěvek

        Když se poslední ruský car Mikuláš II. ujal velení, šlo to od desíti k pěti. Všechny nedostatky armády a chyby jeho podřízených se pak přičetly jemu, pochopitelně. U současného "cara" to bude podobné - ale ten nevede válku na Ukrajině, pokud mu to doma ještě věří.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      07:29 17.05.2022

      neverim ze toto moze byt skutocne:-)...ak ano putinovi fakt preplo a v rus neexistuje silaani mechanizmus ako sialencazastavit odstavit...okrem ineho by to znamenalo ze putin kecal ...Zobrazit celý příspěvek

      neverim ze toto moze byt skutocne:-)...ak ano putinovi fakt preplo a v rus neexistuje silaani mechanizmus ako sialencazastavit odstavit...okrem ineho by to znamenalo ze putin kecal vyznamnym sposobom do tejto vojenskej kampane a tak to nakoniec cele aj vyzera...alebo si rus pripravuju cestu ako z putina urobit blazna a odstavit hoSkrýt celý příspěvek

      • Rase
        07:43 17.05.2022

        Tak dle mého dává vojákům úkoly k dobývání politicky důležitých míst (Azovstal, přechod řek atd.). To vidím dost reálně.

        Tak dle mého dává vojákům úkoly k dobývání politicky důležitých míst (Azovstal, přechod řek atd.). To vidím dost reálně.

        • Tino
          08:50 17.05.2022

          spekulovalo sa o tom , pretoze to skutocne pripominalo realitu kde vojnu riadi diletant, ale bral som to s nadhladom, zlahka....hoci vsetko c osa udialo v smere od BLR na UA nesie ...Zobrazit celý příspěvek

          spekulovalo sa o tom , pretoze to skutocne pripominalo realitu kde vojnu riadi diletant, ale bral som to s nadhladom, zlahka....hoci vsetko c osa udialo v smere od BLR na UA nesie rukopis diletanta , resp partie diletantov....stale mi je ale tazko uverit, ze niekto dokaze podhlahnut sebaklamu natolko, ze si zmysli, ze je vojak, general, strateg a ide riadit pohyb jednotiek, vobec to cele organizovat...to jednak podla mna ani nejde, toto neda jeden clovek, nema na to kapacituSkrýt celý příspěvek

        • samoempire
          09:00 17.05.2022

          Moc tomu nevěřím. Hodně těchto věcí je takové anti ruské porno. Na druhé straně. Tento typ reakce bych očekával. Například osobně dohlížel na stavbu kosmodromu když zjistili že po ...Zobrazit celý příspěvek

          Moc tomu nevěřím. Hodně těchto věcí je takové anti ruské porno. Na druhé straně. Tento typ reakce bych očekával. Například osobně dohlížel na stavbu kosmodromu když zjistili že po 3 ukradli peníze.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            09:38 17.05.2022

            to je rpesne to, u nas nepredstavitelne, nemozne...je vsak taket ospravanie nepredstavitelne a nemozne v diktature?.....mam pocit, ze taket ospravanie sa je prave pre diktatorov v ...Zobrazit celý příspěvek

            to je rpesne to, u nas nepredstavitelne, nemozne...je vsak taket ospravanie nepredstavitelne a nemozne v diktature?.....mam pocit, ze taket ospravanie sa je prave pre diktatorov v krize typicke...samozrejme stale je to na hrane a treba to brat vsetko s nadhladom, resp. hladat fakticku stranku do akej miery sa miesala politika a jej pohnutky do prace vojakom?....nemohla byt kampan na severe ua okolo Kijeva cele od A do Z dosledkom prave tlaku politiky a propagandy na armadu?....ked sny a tuzby, prebily realitu a nebol otej sily , ktora by hlave povedala, asorry sefe to nepojde,nie je to mozne, nemame na to, nie sme pripraveni....nie je nakoneic cela tato vojna o tom, ze RUS ozbrojene sily su tragicky nepripravene, nekompetentne, dezorganizovane, skorumpovane, ale hlava chcela vojnu bez ohladu na realny stav vlastnej armady, protivnikovej armady a tak tu vojnu vyvolala?Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      07:43 17.05.2022

      Keď mohol veliť wehrmachtu obyčajný frajter a ešte z Rakúska , tak prečo nie podplukovník , aj ke´d iba KGB . A Rusku jeho vzor Gruzínsky mäsiar Koba Džugašvilli bol známy ...Zobrazit celý příspěvek

      Keď mohol veliť wehrmachtu obyčajný frajter a ešte z Rakúska , tak prečo nie podplukovník , aj ke´d iba KGB .
      A Rusku jeho vzor Gruzínsky mäsiar Koba Džugašvilli bol známy svojou modrou pastelkov , ktoré poprepisoval štábne mapy n modrotlač . Zrovna pri Kijeve sa vyznamenal , zabudol 520000 obráncov Kijeva v kotly . Dokonca aj nemci boli šokovaní z toľkých zajatcov !
      Preto tento zakrsok chcel dobyť Kijev za 3 dni ?Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:57 17.05.2022

      Připomíná mi to Postradatelné 3, když tam velkej zloun (Mel Gibson) nastupuje do náklaďáku se slovy "všechno si člověk musí udělat sám)

      Připomíná mi to Postradatelné 3, když tam velkej zloun (Mel Gibson) nastupuje do náklaďáku se slovy "všechno si člověk musí udělat sám)

    • raven66
      09:13 17.05.2022

      Mal by sa ist teda pozriet do prvej linie, ako niektori jeho generali, kde je problem a osobne ich tam zdrbat. Ukrajinski ostrelovaci ho radi privitaju.

      Mal by sa ist teda pozriet do prvej linie, ako niektori jeho generali, kde je problem a osobne ich tam zdrbat. Ukrajinski ostrelovaci ho radi privitaju.

  • stroup
    06:44 17.05.2022

    Ukrajina ničí ruský sklad paliva u Čornobajvky, Chersonská oblast. pokolikáté ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina ničí ruský sklad paliva u Čornobajvky, Chersonská oblast.
    pokolikáté už?
    https://twitter.com/KyivIndepe... Skrýt celý příspěvek

  • MatejBabjak
    06:35 17.05.2022

    Kolegovia, prosím o informáciu/váš názor: je podpora Azovu považovaná v ČR/SR za trestný čin? Symbol je uvedený v nejakej "policajnej tlačovine" ako ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolegovia, prosím o informáciu/váš názor: je podpora Azovu považovaná v ČR/SR za trestný čin? Symbol je uvedený v nejakej "policajnej tlačovine" ako extrémistický:
    https://en76hjgjfk4.exactdn.co...

    Ide mi o nasledovné: doteraz som posielal týždenne na oficiálny účet UA armády v Národnej banke Ukrajiny - to by malo byť bezproblémové. Azov má ale vlastný účet, tak som to chcel striedať, nerád by som sa ale potom musel vybavovať s nejakými akčnými súdruhmi...Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      07:18 17.05.2022

      Azov byl začleněn do struktury armády Ukrajiny.

      Azov byl začleněn do struktury armády Ukrajiny.

    • capromys
      07:20 17.05.2022

      V ČR zřejmě narážíte na § 403 TZ "Kdo založí, podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka, nebo hlásá rasovou, etnickou, ...Zobrazit celý příspěvek

      V ČR zřejmě narážíte na § 403 TZ "Kdo založí, podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka, nebo hlásá rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob, bude potrestán odnětím svobody na ..." Bylo by předmětem dokazování, zda Azov uvedené znaky splňuje. Dále jde o úmyslný trestný čin, takže by vám museli prokázat úmysl. Ale bez ohledu na to, co je pravda, platí, že trestní oznámení je zadarmo, takže když narazíte na blba oznamovatele a blba policajta a blba státního zástupce, tak se musíte modlit, že aspoň soudce blb nebude :-)Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        11:18 17.05.2022

        Azov není hnutí. Stejně argumentoval soud při pokusu zakázat v ČR Islám.

        Azov není hnutí. Stejně argumentoval soud při pokusu zakázat v ČR Islám.

    • Roko
      08:00 17.05.2022

      Azov je nazov mora ! Symbol na ich embleme je I N , ako volne prelozitelne (I)jeden Narod.

      Azov je nazov mora ! Symbol na ich embleme je I N , ako volne prelozitelne (I)jeden Narod.

    • Miroslav
      08:46 17.05.2022

      Ak narážaš na zadržanie večného prezidenta Harabína, tak ten si to zaslúži bez ohľadu na jeho názor na Azov

      Ak narážaš na zadržanie večného prezidenta Harabína, tak ten si to zaslúži bez ohľadu na jeho názor na Azov

      • MatejBabjak
        09:16 17.05.2022

        Ha-ra-bín si to zaslúži hlavne za znásilnenie slovvenskej justície - či už ako člen vlády, alebo ako sudca. Ale o to mi nešlo, šlo mi vyložene len o otázku, nakoľko je ...Zobrazit celý příspěvek

        Ha-ra-bín si to zaslúži hlavne za znásilnenie slovvenskej justície - či už ako člen vlády, alebo ako sudca. Ale o to mi nešlo, šlo mi vyložene len o otázku, nakoľko je problematická finančná podpora.Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      09:16 17.05.2022

      Podľa mňa sa nemusíš báť, to čo bolo zradené už neexistuje, má to len rovnaký názov, ale aj ten emblém, čo je na tom zozname, čo uvádzaš, že je zakázaný už nepoužívajú a majú nový. Zobrazit celý příspěvek

      Podľa mňa sa nemusíš báť, to čo bolo zradené už neexistuje, má to len rovnaký názov, ale aj ten emblém, čo je na tom zozname, čo uvádzaš, že je zakázaný už nepoužívajú a majú nový.Skrýt celý příspěvek

    • vz. 58
      09:45 17.05.2022

      Jak správně píše GlobeElement007, je třeba na to nahlížet v historickém kontextu - dnešní pluk Azov je něco jiného, než bývalý prapor Azov, byť symbolika zůstala. Ale to není nic ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak správně píše GlobeElement007, je třeba na to nahlížet v historickém kontextu - dnešní pluk Azov je něco jiného, než bývalý prapor Azov, byť symbolika zůstala. Ale to není nic proti ničemu: česká vlajka je stejná za všech republik (jen za protektorátu nebyla).Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      09:45 17.05.2022

      kedze je Azov sucastou narodnej gardy jedna sa o podporu UA ozbrojenych sil, ekvivalent podpory UAarmady, resp teritorialnej obrany pre ktoru sa robia bezne zbierky po celom svete ...Zobrazit celý příspěvek

      kedze je Azov sucastou narodnej gardy jedna sa o podporu UA ozbrojenych sil, ekvivalent podpory UAarmady, resp teritorialnej obrany pre ktoru sa robia bezne zbierky po celom svete , na ktoru sam prispievam...narativ , ktory tlacia RUS a na nich nalepene dezinfo o fasistoch z Azov je prekonany , je to viacmenej len propaganda , aby si mohol mat problem musela by byt UA narodna garda uznana za extremisticku organizcaciu....mozno sa tak stane v RUS, pripadne BLR , bohvie co vsetko koli divadlu este spachaju, ale v zapadnom svete je to respektovana organizacia organizovana statomSkrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      10:14 17.05.2022

      Ďakujem všetkým prispievateľom za ich názor.

      Ďakujem všetkým prispievateľom za ich názor.

      • samoempire
        13:01 17.05.2022

        Na Azov se musíme podívat bez emocí. Na jedné straně měli hodně neonacistických podporovatelů. Na druhé straně toho využívalo tolikrát ruská propaganda, že se mi to nezdá. Podle ...Zobrazit celý příspěvek

        Na Azov se musíme podívat bez emocí. Na jedné straně měli hodně neonacistických podporovatelů. Na druhé straně toho využívalo tolikrát ruská propaganda, že se mi to nezdá. Podle toho, co říkají Ukrajnci, tak hodně z těchto lidí jsou mrtví nebo byli poslání pryč.
        Navíc ruská propaganda pořád používá stejných 5 fotek neonacistů na Ukrajině, takže bych si řekl už tento problém není.
        Další věc, která je potřeba vědět o azov je, že se jedná o lidi zejméná z východní ukrajiny mluvíci rusky.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      11:19 17.05.2022

      Jen pro odlehčení - zkuste si někdy přeložit text francouzské hymny :-).

      Jen pro odlehčení - zkuste si někdy přeložit text francouzské hymny :-).

  • jj284b
    05:03 17.05.2022

    https://twitter.com/francis_sc...

    niektorym to uz v rusku dochadza ze toto nedaju...

    https://twitter.com/francis_sc...

    niektorym to uz v rusku dochadza ze toto nedaju...

    • michalbb
      05:59 17.05.2022

      Tomu pánovi to došlo už 3. februára. To je ten bývalý vysoký dôstojník, ktorého text bol aj tu veľakrát linkovaný a ktorý pred týmto celým varoval. Najmä teda pred tým, že úvahy o ...Zobrazit celý příspěvek

      Tomu pánovi to došlo už 3. februára. To je ten bývalý vysoký dôstojník, ktorého text bol aj tu veľakrát linkovaný a ktorý pred týmto celým varoval. Najmä teda pred tým, že úvahy o porazení UA armády za 30-40 minút a spolupráci obyvateľstva s ruskými vojskami sú absolútne mylné.

      Na tom videu si však treba všimnúť dve veci - že sa do vysielania vôbec dostal, keďže každý o tom jeho texte z úvodu februára vie.

      A druhá zaujímavá vec - všimnite si tričko jednej z hlavných ruských propagandistické, ktoré má pod sakom - s kombináciou modrej a žltej farby. To je úplný brutal na hlavnom kanáli v krajine, kde ťa vonku zatknú aj za držanie modro-žltej kytice na ulici alebo ťa donútia premaľovať tvoj (dlhé roky) modro-žltý plot.

      Niečo sa deje. A netuším, či to je pozitívne alebo negatívne. Na niečo ľudí pripravujú, ale neviem, na čo...Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        06:11 17.05.2022

        to ano, skor mi slo o to ze ho nechali rozpravat (teda az na tu priblblu moderatorku).. predsa len ta relacia je naskriptovana.. takze pustit ho takto do vysielania o niecom ...Zobrazit celý příspěvek

        to ano, skor mi slo o to ze ho nechali rozpravat (teda az na tu priblblu moderatorku).. predsa len ta relacia je naskriptovana.. takze pustit ho takto do vysielania o niecom hovori...Skrýt celý příspěvek

      • halin
        06:56 17.05.2022

        Galeev ma k tomuto panovi a jeho myslienkam thread, strucne: vie o com hovori, ex dostojnik generalneho stabu a jeho predpovede su ...Zobrazit celý příspěvek

        Galeev ma k tomuto panovi a jeho myslienkam thread, strucne: vie o com hovori, ex dostojnik generalneho stabu a jeho predpovede su presne.

        https://twitter.com/kamilkazan... Skrýt celý příspěvek

      • MaminCecok
        09:36 17.05.2022

        Zrejme klasická sovietska technika: nechajú rozprávať "disent", aby zistili, kto s ním súhlasí a následne sa daných ľudí mohli zbaviť a potlačiť vnútorný odpor.

        Zrejme klasická sovietska technika: nechajú rozprávať "disent", aby zistili, kto s ním súhlasí a následne sa daných ľudí mohli zbaviť a potlačiť vnútorný odpor.

    • MatejBabjak
      06:03 17.05.2022

      No, uvidíme, či pán nevypadne náhodou z okna alebo podobne. Ak nie, tak to je dosť silný signál.

      No, uvidíme, či pán nevypadne náhodou z okna alebo podobne. Ak nie, tak to je dosť silný signál.

    • StandaBlabol
      06:43 17.05.2022

      To zní jako by začali připravovat národ na nadcházející porážku.

      To zní jako by začali připravovat národ na nadcházející porážku.

  • Talvi
    01:10 17.05.2022

    Šmejde, doufám, že v tý base shniješ a že Ukrajinci nacpali skřetům kupu falešných koordinátů ... https://www.youtube.com/watch?...

    Šmejde, doufám, že v tý base shniješ a že Ukrajinci nacpali skřetům kupu falešných koordinátů ... https://www.youtube.com/watch?...

Načítám diskuzi...