VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Tino
    17:12 24.10.2022

    vizualne potvrdene vytlacenie rus z knauf fabriky pri bachmute

    https://twitter.com/Tendar/sta...

    vizualne potvrdene vytlacenie rus z knauf fabriky pri bachmute

    https://twitter.com/Tendar/sta...

  • Rošťák
    17:07 24.10.2022

    Trochu se tu rozhořela diskuze nad počty zničených vrtulníků KA-52 ... Podobný dotaz zazněl v sobotu i jinde, takže jsem se zavrtal do historie internetu a mám tu toto: Podle ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu se tu rozhořela diskuze nad počty zničených vrtulníků KA-52 ...
    Podobný dotaz zazněl v sobotu i jinde, takže jsem se zavrtal do historie internetu a mám tu toto:
    Podle nejčastějších zdrojů, měli rusové na začátku války 146 až 149 ks.
    OD počátku invaze do 30.9.2022 máme potvrzené zničení 19 ks.
    Od 1.9.2022 dle údajů Vzdušných sil Ukrajiny, zničily Rusům dalších 16 strojů ( dnes dva, ale ty nemám v grafice ). Nicméně potvrzené jsou od té doby pouze 4 stroje.
    viz. grafika
    https://postimg.cc/fty7DQh5...
    Pokud někdo máte jiné, ověřené počty strojů u VVS, prosím, napište mi :)Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      18:03 24.10.2022

      No k těm počtům... 146-149 ks je celkový počet i s cca 50ks Ka-52K, které patří námořnictvu a 28 Ka-50, které jsou definitivně uzemněny po 30 letech služby. proto bych počítal s ...Zobrazit celý příspěvek

      No k těm počtům... 146-149 ks je celkový počet i s cca 50ks Ka-52K, které patří námořnictvu a 28 Ka-50, které jsou definitivně uzemněny po 30 letech služby. proto bych počítal s níže uvedeným číslem 78 ks ve stavu letectva a od něho odečítal ztráty....
      Správně se píše Ka-, ne KA-... chápu, že někteří nevidí rozdíl, no co už.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        18:27 24.10.2022

        Výborně, když nechám stranou chybné označení ( což je chyba a u mě se stát může ... ). Tak ty počty jsou dost nejednoznačné, třeba jeden ze zdrojů hovoří o 130 ks již v roce 2015 a ...Zobrazit celý příspěvek

        Výborně, když nechám stranou chybné označení ( což je chyba a u mě se stát může ... ).
        Tak ty počty jsou dost nejednoznačné, třeba jeden ze zdrojů hovoří o 130 ks již v roce 2015 a objednávce na dalších 110 ks bez uvedení podrobností o verzi. S tím, že v tom stejném zdroji se mluví jen o 8 kusech Ka-50 s tím, že ostatní z objednávky byly zrušené ve prospěch Ka-52.
        Nicméně, od 24.2. je potvrzeno zničení 19 ks dle Oryxe do 1.9.. Od 1.9. i s dneškem hlásily vzdušné síly Ukrajiny zničení 19 ks, potvrzeno je nicméně od 1.9. 4 ks.
        Pokud budu brát jen potvrzené, tak jsme na 29,78% ze zmiňovaných 78 ks. Tj. na skoro třetině celé flotily a vůbec v potaz nebereme provozní opotřebení, poškození atd .....Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          22:46 24.10.2022

          Hoši, fakt nechápu, že tady nikdo z vás zkušených sekáčů nebere v úvahu, kolik z těch kusů je operačně nasaditelných. Přitom nás celou válku do očí bije, že to je u ruských ...Zobrazit celý příspěvek

          Hoši, fakt nechápu, že tady nikdo z vás zkušených sekáčů nebere v úvahu, kolik z těch kusů je operačně nasaditelných.
          Přitom nás celou válku do očí bije, že to je u ruských jednotek zhruba 40% tabulkových počtů a i u nich nebude minimálně třetina systémů fungovat, čili jejich operační použitelnost bude značně omezená.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    17:04 24.10.2022

    Tahle otočka na uchu tu byla?
    https://twitter.com/i/status/1...

    Výzva Běloruskému lidu tu byla?
    https://twitter.com/i/status/1...

    Tahle otočka na uchu tu byla?
    https://twitter.com/i/status/1...

    Výzva Běloruskému lidu tu byla?
    https://twitter.com/i/status/1...

  • Cernysip
    16:16 24.10.2022

    V Chersonské oblasti sestřelily ozbrojené síly Ukrajiny během půl hodiny dva ruské „Aligátory“. PONDĚLÍ 24. ŘÍJNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    V Chersonské oblasti sestřelily ozbrojené síly Ukrajiny během půl hodiny dva ruské „Aligátory“.
    PONDĚLÍ 24. ŘÍJNA 2022 16:39
    https://www.rbc.ua/ukr/news/he...
    V pondělí 24. října vojáci Ozbrojených sil Ukrajiny sestřelili dva ruské vrtulníky Ka-52 Alligator.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na letectvo ozbrojených sil Ukrajiny v Telegramu.
    Podle armády, byly nepřátelské vrtulníky sestřeleny mezi 13:00 a 13:30 v Berislavském okrese Chersonské oblasti jednotkami Oděské a Chersonské protiletadlové raketové brigády leteckého velení Jih. Je třeba poznamenat, že ozbrojené síly Ukrajiny pravidelně ničí nepřátelské Ka-52 v Chersonském směru. Včera, 23. října byl ruský „Aligátor“ sestřelen kulometem.Skrýt celý příspěvek

    • ender
      16:24 24.10.2022

      O zostrelenom Ka-52 čítam dosť často. Podľa wiki ich bolo celkovo vyrobených 78 kusov. Zaujímalo by ma, že koľko ich este zostava.

      O zostrelenom Ka-52 čítam dosť často. Podľa wiki ich bolo celkovo vyrobených 78 kusov. Zaujímalo by ma, že koľko ich este zostava.

      • Pampuch
        16:30 24.10.2022

        Oryx má zaznamenaných 23 potvrdene zničených. Ak táto správa neklame tak 25 zničených.

        Oryx má zaznamenaných 23 potvrdene zničených. Ak táto správa neklame tak 25 zničených.

      • greenBelt
        16:34 24.10.2022

        Někdy mám pocit, že jich UA sestřelila už 150.

        Někdy mám pocit, že jich UA sestřelila už 150.

      • dušanR
        17:04 24.10.2022

        Je pravda , že ich bolo vyrobených 78 , ale sú nasadené po celom Rusku . Na tomto úseku je ich max. 1/3 -Potom už "melú" z posledných ? Nemyslím.

        Je pravda , že ich bolo vyrobených 78 , ale sú nasadené po celom Rusku . Na tomto úseku je ich max. 1/3 -Potom už "melú" z posledných ? Nemyslím.

        • StandaBlabol
          17:17 24.10.2022

          Odkud je těch 78 kusů? Podle Wiki je to mnohem víc. Jestli Rusové dodali vše, co bylo objednáno k dodání do roku 2020, tak jich má být 170+.

          Odkud je těch 78 kusů? Podle Wiki je to mnohem víc. Jestli Rusové dodali vše, co bylo objednáno k dodání do roku 2020, tak jich má být 170+.

          • dušanR
            19:55 24.10.2022

            *Tiež z Wiki , + 50 pre Indiu ...samozrejme výroba mohla bežať až do dnes , ale tie vyrobené počty a hlavne ich vybavenie v tejto vojne neurobia prevrat. Iba pripomínam , že sú ...Zobrazit celý příspěvek

            *Tiež z Wiki , + 50 pre Indiu ...samozrejme výroba mohla bežať až do dnes , ale tie vyrobené počty a hlavne ich vybavenie v tejto vojne neurobia prevrat.
            Iba pripomínam , že sú rozmiestnené od Čukotky po Kaliningrad.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        17:04 24.10.2022

        Právě že to není úplně jasné .... viz. nový příspěvek ....

        Právě že to není úplně jasné .... viz. nový příspěvek ....

        • Zablokovaný Prievan
          17:11 24.10.2022

          Oné. Viz sa v češtine správne píše bez bodky (tečky)

          Oné. Viz sa v češtine správne píše bez bodky (tečky)

          • Hawk
            18:08 24.10.2022

            oceňuji znalost pravopisu cizího, byť blízkého jazyka...

            oceňuji znalost pravopisu cizího, byť blízkého jazyka...

          • vz. 58
            20:35 24.10.2022

            Velmi správně, viz není zkratka, ale iperativ od "vidět".

            Velmi správně, viz není zkratka, ale iperativ od "vidět".

    • CerVus
      16:36 24.10.2022

      Ten vrtulník je čím dál větší názorný příklad pojmu "naleštěná bída". Vlastně stejně jako Armata nebo Su-57. Nejen, že se mu třepetají křídla při větším zatížení, ale očividně i ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten vrtulník je čím dál větší názorný příklad pojmu "naleštěná bída". Vlastně stejně jako Armata nebo Su-57. Nejen, že se mu třepetají křídla při větším zatížení, ale očividně i zvěsti o tom, že to není takový létající tank jak se Rusko snažilo tvrdit mají reálný základ.Skrýt celý příspěvek

      • Zablokovaný Prievan
        17:14 24.10.2022

        Na rozdiel od Armaty alebo Su-57 sú ale tie vrtulníky dosť často nasadzované. A straty možu byť teda sposobené práve tým alebo zlou koncepciou nasadenia. Nemusí to nutne byť zlý ...Zobrazit celý příspěvek

        Na rozdiel od Armaty alebo Su-57 sú ale tie vrtulníky dosť často nasadzované. A straty možu byť teda sposobené práve tým alebo zlou koncepciou nasadenia. Nemusí to nutne byť zlý stroj.Skrýt celý příspěvek

      • Hawk
        18:31 24.10.2022

        Na Kamov řady 50 a 52 je nutno pohlížet z několika různých úhlů... a) klady: pokroková konstrukce trupu - na sovětské poměry dramaticky dobré samonosné kompozitové jádro trupu, ...Zobrazit celý příspěvek

        Na Kamov řady 50 a 52 je nutno pohlížet z několika různých úhlů... a) klady: pokroková konstrukce trupu - na sovětské poměry dramaticky dobré samonosné kompozitové jádro trupu, tedy hlavně ocasního nosníku. Dobré motory. Agregáty se navzájem kryjí, ty postradatelné jsou před důležitými. b) průměrné: koaxiální rotory zastaralé koncepce s bonusem protnutí rovin rotace (destrukce) v průběhu vyšší pilotáže, optický systém měl být triumfem, ve skutečnosti podprůměr, druhý člen osádky nutný. Kanón 2A42 není ani pevný, ani významně pohyblivý, konstruktéři to asi mysleli dobře, dopadlo to jako vždycky. Kombinace složité otočné lafety a nutnosti mířit celým strojem. Nevýkonná výzbroj raketami S-5 a S-8 zastaralými už v době jejich vzniku, řízené rakety Vichr mají dolet jen pod 8km. c) zápory: nízká strukturální pevnost střední části trupu, naprosto nedomyšlený a nepoužitelný katapultážní systém osádky (nelze použít pod 120 m letové výšky nad terénem a ve vzdálenosti menší 250 m od jiného stroje)... V případě špatné funkce překomplikovaného systému o zábavu postaráno.
        Mišmaš velmi dobrých, průměrných a katastrofálně špatných řešení = sovětský stroj.Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      16:37 24.10.2022

      To je, ako keby od Afganistanu nezmenili doktrínu. Tam to volali tuším vrtuľníkové peklo. Tu to nie je inak. Veľmi by ma zaujímalo, ako by obstál v rovnakých podmienkach Apache.

      To je, ako keby od Afganistanu nezmenili doktrínu. Tam to volali tuším vrtuľníkové peklo. Tu to nie je inak. Veľmi by ma zaujímalo, ako by obstál v rovnakých podmienkach Apache.

      • Silver
        16:59 24.10.2022

        Je dosť možné, že veľmi podobne. Podstatné však je, či by Apache bol nasadený za rovnakých podmienok. Podľa mňa nie a preto je ťažko porovnávať takéto vrtulníky.

        Je dosť možné, že veľmi podobne. Podstatné však je, či by Apache bol nasadený za rovnakých podmienok. Podľa mňa nie a preto je ťažko porovnávať takéto vrtulníky.

        • GlobeElement007
          22:46 24.10.2022

          Apache by byl nasazen v dvojici s Longbow, jeden vrtulník z úkrytu hledá cíle, druhý z dálky střílí.

          Apache by byl nasazen v dvojici s Longbow, jeden vrtulník z úkrytu hledá cíle, druhý z dálky střílí.

      • Poly
        17:12 24.10.2022

        Vrtulníky jsou vždycky papír. Buď je to lepší nebo horší, ale nemůže nést tolik pancíře, aby odolal rychlopalnému kanónu a nebo i MANPADS s tučnou hlavici jako má Mistral případně ...Zobrazit celý příspěvek

        Vrtulníky jsou vždycky papír. Buď je to lepší nebo horší, ale nemůže nést tolik pancíře, aby odolal rychlopalnému kanónu a nebo i MANPADS s tučnou hlavici jako má Mistral případně s penetrátorem jako Stastreaker. Kdoví kam ty piloty nutí lítat, nemají zmapovanou PVO, kvalita samotných pilotů bude na prd,...Skrýt celý příspěvek

    • Bravo78
      22:04 24.10.2022

      Video s údajným sestřelem Ka - 52 ...
      https://twitter.com/i/status/1...

      Video s údajným sestřelem Ka - 52 ...
      https://twitter.com/i/status/1...

  • RiMr71
    15:42 24.10.2022

    OT ale vlastně to OT není. Dnes je to 80 let, co Němci a Německo (a ne jakési Nacisticko jak poslušní úpravci dějin a ohlazovači hran v českých veřejnoprávních médiích opakovaně ...Zobrazit celý příspěvek

    OT ale vlastně to OT není.

    Dnes je to 80 let, co Němci a Německo (a ne jakési Nacisticko jak poslušní úpravci dějin a ohlazovači hran v českých veřejnoprávních médiích opakovaně tvrdí) povraždilo během devíti hodin 262 Čechů a Češek (včetně 14leté dívky co se provinila tím, že schovala zakrvácené kolo po Atentátu).
    Čest jejich památce!

    Osobně nevěřím, že se ta technologická brutalita, krutost a pocit nadřazenosti opakovaně ospravedlňované různými "vyššími cíli" může z národa vymýtit během jedné dvou generací. Důkazem je i trvající slabost pro Rusko coby tupého, ale milého silného bratra na východě, pro kterého je nutné mít pochopení.
    Německo je spolu s Ruskem opakovaně zhoubou Evropy.Skrýt celý příspěvek

    • ante1891
      16:01 24.10.2022

      Problém je že lidská přirozenost nefunguje tak, že se narodím jako Němec jsem krutý Germán a když jako Slovan, jsem holubičí povaha. Oni se lidé opravdu chovali jinak ve Třetí ...Zobrazit celý příspěvek

      Problém je že lidská přirozenost nefunguje tak, že se narodím jako Němec jsem krutý Germán a když jako Slovan, jsem holubičí povaha. Oni se lidé opravdu chovali jinak ve Třetí říši a jinak ve Spolkové republice. Stejně jako se naši předci jinak chovali za První, jinak za Druhé druhé a jinak za Třetí republiky. Ideologie se vypaří rychlostí převléknutí kabátu, to jsme všichni viděli po roce 89. Ono je to tak, že cca 10% lidí by se brutálně nechovalo nikdy, 10% jsou násilníci, kteří se tak budou chovat vždy a těch 80% se zachová dle situace.

      Němci si mysleli, že to, co fungovalo u nich po 2 sv válce tj. civilizování obchodem bude fungovat i na Rusko po studené válce. V tom se spletli a díky tomu omylu je Evropa v problémech. Ale tvrdit, že vnukové dozorců z koncentračních táborů sympatizují s vrahy z Buči protože národ, krev a bůh ví co vlastně, mi přijde hodně primitivní.Skrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        16:07 24.10.2022

        "tvrdit, že vnukové dozorců z koncentračních táborů sympatizují s vrahy z Buči protože národ, krev a bůh" ...a to tvrdí kdo? EDIT: Jinak tato a podobná tvrzení: "Ideologie se ...Zobrazit celý příspěvek

        "tvrdit, že vnukové dozorců z koncentračních táborů sympatizují s vrahy z Buči protože národ, krev a bůh"

        ...a to tvrdí kdo?

        EDIT:
        Jinak tato a podobná tvrzení:
        "Ideologie se vypaří rychlostí převléknutí kabátu, to jsme všichni viděli po roce 89"
        jsou až překvapivě naivní a popírající historický vývoj a ďějiny nejen evropské.Skrýt celý příspěvek

    • mudry.udrzbar
      16:20 24.10.2022

      sorry ale to su totalne blaboly, nacisticke Nemecko podla teba vnimalo Rusov ako: "tupého, ale milého silného bratra na východě" To si trochu dostuduj dejiny.... Ked uz chces ...Zobrazit celý příspěvek

      sorry ale to su totalne blaboly, nacisticke Nemecko podla teba vnimalo Rusov ako:

      "tupého, ale milého silného bratra na východě"

      To si trochu dostuduj dejiny....

      Ked uz chces uplatnovat kolektivnu vinu, tak su narody (resp. skor politicke vedenia krajin), ktore ruske zverstva prehliadaju v daleko vacsej miere ako Nemci....Skrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        16:37 24.10.2022

        "To si trochu dostuduj dejiny...."

        ...tomu se říká "střelit se do vlastní nohy" :)

        "To si trochu dostuduj dejiny...."

        ...tomu se říká "střelit se do vlastní nohy" :)

      • ABC123
        16:43 24.10.2022

        Precitaj si to este raz. Tvrdi - po 2. sv ....

        Precitaj si to este raz. Tvrdi - po 2. sv ....

        • mudry.udrzbar
          17:18 24.10.2022

          uplne jasne porovnava dnesne a nacisticke Nemecko, neviem co sa tam da ine vycitat. Neviem kde mam v sucasnom Nemecku hladat prusky a neskor nacisticky militarizmus a pod., ked ...Zobrazit celý příspěvek

          uplne jasne porovnava dnesne a nacisticke Nemecko, neviem co sa tam da ine vycitat.

          Neviem kde mam v sucasnom Nemecku hladat prusky a neskor nacisticky militarizmus a pod., ked dnesny problem Nemecka je skor opacny, teda prehnany pacifizmus. Preto je uvaha o tom, ako tieto vlastnosti v Nemcoch ostali aj cez 2 dalsie generacie je mimo.Skrýt celý příspěvek

          • ABC123
            18:31 24.10.2022

            Ok, to je mozne. Ja som len reagoval na tvoje: nacisticke Nemecko podla teba vnimalo Rusov ako: "tupého, ale milého silného bratra na východě" Pritom on tvrdil: Němci si ...Zobrazit celý příspěvek

            Ok, to je mozne.
            Ja som len reagoval na tvoje:
            nacisticke Nemecko podla teba vnimalo Rusov ako:
            "tupého, ale milého silného bratra na východě"

            Pritom on tvrdil:
            Němci si mysleli, že to, co fungovalo u nich po 2 sv válce tj. civilizování obchodem bude fungovat i na Rusko po studené válce.Skrýt celý příspěvek

    • Profesor
      16:29 24.10.2022

      Vážení, prosím, buďme opravdu velmi opatrní. EU je složitý organismus a Rusko se ji v rámci promyšlené hybridní války snaží rozštěpit. A to třeba i rozdmýcháváním nevraživosti ...Zobrazit celý příspěvek

      Vážení,
      prosím, buďme opravdu velmi opatrní. EU je složitý organismus a Rusko se ji v rámci promyšlené hybridní války snaží rozštěpit. A to třeba i rozdmýcháváním nevraživosti např. proti Německu nebo Francii. Pozor, nepodřezávejme si větev, na které sedíme. Navíc často křičí právě ty státy, které od těchto zemí dostaly v dotacích nejvíce peněz.Skrýt celý příspěvek

      • RiMr71
        16:42 24.10.2022

        ...rozumím vašemu postoji, ale trochu to připomíná postoj "nekousej do ruky která tě krmí". A to je zase jeden z českých charakteristických povahových rysů (nejen českých ...Zobrazit celý příspěvek

        ...rozumím vašemu postoji, ale trochu to připomíná postoj "nekousej do ruky která tě krmí".
        A to je zase jeden z českých charakteristických povahových rysů (nejen českých samozřejmě)...
        Jsem zcela na straně Ukrajiny, jsem velmi vděčný za německou část pomoci, ale to neznamená, že budu trpět amnézií a nevidět nebezoečné paralely v historických a odehrávajících se událostech a postojích.Skrýt celý příspěvek

        • Profesor
          22:24 24.10.2022

          Evropa je ekonomicky a vojensky mnohem silnější než Rusko. Jak mohou Rusové Západ porazit? Jedině tím, že naruší jeho jednotu. A na tom Rusko pracuje už 20 let!

          Evropa je ekonomicky a vojensky mnohem silnější než Rusko. Jak mohou Rusové Západ porazit? Jedině tím, že naruší jeho jednotu. A na tom Rusko pracuje už 20 let!

          • Jirosi
            07:42 25.10.2022

            Rusko na tom pracuje víc jak 20.let. A současně jen navazuje na desetiletí snahy o to same v dobách SSSR.

            Rusko na tom pracuje víc jak 20.let. A současně jen navazuje na desetiletí snahy o to same v dobách SSSR.

    • RiMr71
      16:59 24.10.2022

      ...mimochodem, všechny příspěvky jsou ve stylu "Hans byl sviň, ale už je jiný a lepší a už to nikdy neudělá a ty jsi germofobní fosil co je úplně mimo"... ...hmmm... ale na umučené ...Zobrazit celý příspěvek

      ...mimochodem, všechny příspěvky jsou ve stylu "Hans byl sviň, ale už je jiný a lepší a už to nikdy neudělá a ty jsi germofobní fosil co je úplně mimo"...
      ...hmmm... ale na umučené a popravené české vlastence jste ve svých příspěvcích ANI SLŮVKEM nevzpomněli ani jeden...
      ...tak mě napadá, kterého národa vy to budete vlastenci... toho, co má štědrou ruku plnou kůrek od oběda hádám? :)Skrýt celý příspěvek

      • mudry.udrzbar
        17:13 24.10.2022

        Mozes si ruku podat s Rusakmi co v kazdej vete oznacuju Ukrajincov za banderovcov a nacistov, logika uplne rovnaka...

        Mozes si ruku podat s Rusakmi co v kazdej vete oznacuju Ukrajincov za banderovcov a nacistov, logika uplne rovnaka...

        • RiMr71
          17:18 24.10.2022

          ...tato reakce říká něco o Tobě a Tvé vyhřezlé "logice", ne o mě...

          ...tato reakce říká něco o Tobě a Tvé vyhřezlé "logice", ne o mě...

      • Silver
        17:34 24.10.2022

        Ľudia nie sú iba dobrí a zlí. Ľudia sú predovšetkým veľmi ľahko ovládateľní. Tak ako uviedol ante1891, z psychologického hľadiska môžeš každú jednu skupinu ľudí rozdeliť do troch ...Zobrazit celý příspěvek

        Ľudia nie sú iba dobrí a zlí. Ľudia sú predovšetkým veľmi ľahko ovládateľní. Tak ako uviedol ante1891, z psychologického hľadiska môžeš každú jednu skupinu ľudí rozdeliť do troch skupín:
        1. tí, ktorí nebudú mať problém urobiť niečo nemorálne
        2. tí, ktorí sami od seba neurobia niečo nemorálne ale ľahko sa nechajú zmanipulovať.
        3. tí, ktorí nikdy svojvoľne neurobia niečo nemorálne
        Rozdiely medzi 1. a 3. skupinou sú postavené na hodnotových rozdieloch. Ja si ešte z psychológie pamätám pomer 20:60:20. Ante1891 spomenul pomer 10:80:10, to je však nepodstatné. Akákoľvek spoločnosť sa potom uberá tým smerom, ktorá z tých troch skupín vedie tú spoločnosť. Teda nikdy nie je možné všetkých hodiť do jedného vreca. Platí to pre štáty, pre firmy, atď.Skrýt celý příspěvek

        • Hawk
          18:49 24.10.2022

          doplnil bych ještě jednu skupinu... 4) lidi, kteří programově konají nemorálně a konat morálně považují za slabost... Tohle není dáno napevno a liší se v průběhu života... osobně ...Zobrazit celý příspěvek

          doplnil bych ještě jednu skupinu... 4) lidi, kteří programově konají nemorálně a konat morálně považují za slabost... Tohle není dáno napevno a liší se v průběhu života... osobně znám člověka, který prošel celým kolečkem od 15 do 50 let...Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      17:46 24.10.2022

      "Německo je spolu s Ruskem opakovaně zhoubou Evropy." Opakovaně? Druhá světová válka je jasná a neodiskutovatelná, ale zásluhy na rozpoutání té první jsou Německu podsouvány dost ...Zobrazit celý příspěvek

      "Německo je spolu s Ruskem opakovaně zhoubou Evropy."

      Opakovaně? Druhá světová válka je jasná a neodiskutovatelná, ale zásluhy na rozpoutání té první jsou Německu podsouvány dost nezaslouženě. Viz kniha Náměsíčníci. Takový Francouzi a Rusové byli daleko větší jestřáby než čelní němečtí politici té doby.
      A jestli narážíš na současnou energetickou krizi, tak je sice fakt, že Němci strčili hlavu do oprátky, ale co bránilo ostatním státům jít jinou cestou? Dostavbu Temelína zdržujeme jen my sami, stejně tak participaci na LNG s Polskem jsme si zařízli samy.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        07:48 25.10.2022

        Ale když do toho Německa se tak snadno kope.... Stejně to je, ze ne CR, ale Německo drží svou peněženkou EU po hromadě... Některým prostě chybí sebereflexe. Naštěstí je tolik ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale když do toho Německa se tak snadno kope....

        Stejně to je, ze ne CR, ale Německo drží svou peněženkou EU po hromadě...

        Některým prostě chybí sebereflexe. Naštěstí je tolik cílů na které se dá ukazovat prstem....Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        11:57 25.10.2022

        Za francouzský postoj před WW 1 jsou rovněž zodpovědní Němci - viz prusko-francouzská válka 1870, masakr u Sedanu a brutální podmínky mírové smlouvy. A stavbě JE brání evropská ...Zobrazit celý příspěvek

        Za francouzský postoj před WW 1 jsou rovněž zodpovědní Němci - viz prusko-francouzská válka 1870, masakr u Sedanu a brutální podmínky mírové smlouvy.


        A stavbě JE brání evropská (čti německá) "zelená" politika, na které shodou náhod pěkně vydělávají německé korporace.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      11:56 25.10.2022

      to RiMr 71 Něco jim v krvi určitě zůstalo: velkoněmecký šovinismus a vrozený pocit nadřazenosti nad vším na východ od Labe (uebermensch x untermensch) pocit že vědí všechno nejlíp ...Zobrazit celý příspěvek

      to RiMr 71
      Něco jim v krvi určitě zůstalo:
      velkoněmecký šovinismus a vrozený pocit nadřazenosti nad vším na východ od Labe (uebermensch x untermensch)
      pocit že vědí všechno nejlíp (efekt besser wisser)
      stádní poslušnost směrem k autoritám, spasitelský komplex, pocit vyvoleného národa (nordické rasy), který mají společný s ostatními soukmenovci (norsko, švédsko, vlámsko)
      častý sklon k levicovému extrémismu (étatismus, komunismus, nacismus), doprovázený nenávistí ke všem, kdo jejich vize nesdílejí (zejména těm špinavým Slovanům), již od Frankfurtského sněmu 1848
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...
      neschopnost racionální diskuse a korektní argumentace (evropská integrace, energetická politika, imigrační politika, bezpečnost EU)Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    15:17 24.10.2022

    Malý průskum. Kdo si myslí, že Rus opustí Cherson třeba dok konce listopadu ať dá palec dolu. Kdo si myslí, že ho budou bránít palec nahoru. Já si myslím, že ho budou bránit ...Zobrazit celý příspěvek

    Malý průskum.
    Kdo si myslí, že Rus opustí Cherson třeba dok konce listopadu ať dá palec dolu. Kdo si myslí, že ho budou bránít palec nahoru.

    Já si myslím, že ho budou bránit a tím vázat UA sily.Skrýt celý příspěvek

    • JanCorvinus
      15:24 24.10.2022

      O tom, že Rusové odejdou z Cherson posloucháme od jara. Byl bych rád kdyby tomu tak bylo, ale terén je v této oblasti pro rusko jako dělaný = rovná placka.

      O tom, že Rusové odejdou z Cherson posloucháme od jara. Byl bych rád kdyby tomu tak bylo, ale terén je v této oblasti pro rusko jako dělaný = rovná placka.

      • Miroslav
        15:30 24.10.2022

        Aký by to pre nich malo význam opúšťať toto strategické miesto? Ukrajinci budú musieť oveľa viac krvácať aby ho získali bojom späť ako aby ho Rusáci ubránili. Opustiť mesto aby ho ...Zobrazit celý příspěvek

        Aký by to pre nich malo význam opúšťať toto strategické miesto? Ukrajinci budú musieť oveľa viac krvácať aby ho získali bojom späť ako aby ho Rusáci ubránili. Opustiť mesto aby ho potom skúsili zase získať späť za cenu ťažkých strát nedáva zmyselSkrýt celý příspěvek

        • jj284b
          15:37 24.10.2022

          Ukrajinci nebudu utocit na opevnene miesto... nikdy to nerobili.. naco.. ked ho staci odrezat, a potom rusi zacnu utekat sami od seba..

          Ukrajinci nebudu utocit na opevnene miesto... nikdy to nerobili.. naco.. ked ho staci odrezat, a potom rusi zacnu utekat sami od seba..

          • Miroslav
            15:42 24.10.2022

            Zase si nemyslím, že by to Rusáci nevedeli keď to vieme my

            Zase si nemyslím, že by to Rusáci nevedeli keď to vieme my

          • jj284b
            16:46 24.10.2022

            a? podstatne je, ze nebudu mat inu poznost... je to ako s Lymanom... rusi vedeli ze ich Ukrajinci chcu obklucit.. a aj tak tam ostavali.. a chceli ho branit.. no Ukrajinci na ...Zobrazit celý příspěvek

            a? podstatne je, ze nebudu mat inu poznost... je to ako s Lymanom... rusi vedeli ze ich Ukrajinci chcu obklucit.. a aj tak tam ostavali.. a chceli ho branit.. no Ukrajinci na Lyman priamo nezautocili a namiesto toho pokracovali po kridlach...

            s Chersonom to bude rovnake.. Beryslav-Kakhovka bude skratka primarny ciel.. Antonivka potom sekundarny.. do Chersonu vstupia, az rusi zacnu plavat cez Dnipro...Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            16:54 24.10.2022

            vedeli, vedeli to aj v inych pripadoch a aj tak urobili nakoniec co sa predvidalo/ocakavalo..m_a nebudu na mesto utocit urcite, ak sa rus stiahnu do mesta aby sa tam branili ua sa ...Zobrazit celý příspěvek

            vedeli, vedeli to aj v inych pripadoch a aj tak urobili nakoniec co sa predvidalo/ocakavalo..m_a nebudu na mesto utocit urcite, ak sa rus stiahnu do mesta aby sa tam branili ua sa posunu blizsie a budu osekavat logistiku efektivnejsie a potom pomaly trpezlivo likvidovat odpor v meste...dovod preco netlacit na cherson prilis je zaporozie, rus maju viazane jednotky v chersone , ak sa uda poodari v zaporozi pritlacit a postutpit rus budu musiet odist , radi odidu....ziadne velke epicke bitky, len manevrovanie a sekanie logistikySkrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          15:42 24.10.2022

          To město je na špatné straně řeky. Ukrajinci se k němu blíží ze všech stran, mají zásobování po mnoha cestách, Rusové mají jen pár mostů. Z taktického hlediska mají výhodu ...Zobrazit celý příspěvek

          To město je na špatné straně řeky. Ukrajinci se k němu blíží ze všech stran, mají zásobování po mnoha cestách, Rusové mají jen pár mostů.
          Z taktického hlediska mají výhodu Ukrajinci.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      15:25 24.10.2022

      Podľa všetkého to vyzerá, že šlo o dosť prepracovanú lesť zo strany Ruska. Dokonca stiahli aj administratívu vrátane bánk aby to vyzeralo, že z Chersonu sa chcú stiahnuť. Oni však ...Zobrazit celý příspěvek

      Podľa všetkého to vyzerá, že šlo o dosť prepracovanú lesť zo strany Ruska. Dokonca stiahli aj administratívu vrátane bánk aby to vyzeralo, že z Chersonu sa chcú stiahnuť. Oni však naopak posilňujú vojenskú prítomnosť ďalšími jednotkami podľa posledných správ. Mne sa to hneď nezdalo, že by tak kľúčové mesto len tak opustili a nechali napospas.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        15:32 24.10.2022

        Když už si o tom píšeme i tady, tak to bude lest propracovaná na úrovni mého petileteho syna (třeba kdyz tvrdí ze bonbón nemá, ale ruku otevřít nechce…)

        Když už si o tom píšeme i tady, tak to bude lest propracovaná na úrovni mého petileteho syna (třeba kdyz tvrdí ze bonbón nemá, ale ruku otevřít nechce…)

        • Miroslav
          15:35 24.10.2022

          Tak prvotné správy naozaj ukazovali, že Rusko chce Cherson opustiť. Tvrdila to aj britská tajná služba, takže aj oni sa nechali napáliť. To, že to nedávalo od začiatku zmysel, je ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak prvotné správy naozaj ukazovali, že Rusko chce Cherson opustiť. Tvrdila to aj britská tajná služba, takže aj oni sa nechali napáliť. To, že to nedávalo od začiatku zmysel, je vedľajšieSkrýt celý příspěvek

          • Wakantanka
            20:52 24.10.2022

            Mno Briti toho narozprávali veľa aj pred dňom D a Wehrmacht nakoniec uveril tomu že vylodenie bude v Calais. :) Kde berieš istotu že teraz nielen Briti nehádžu udičky a pracujú s ...Zobrazit celý příspěvek

            Mno Briti toho narozprávali veľa aj pred dňom D a Wehrmacht nakoniec uveril tomu že vylodenie bude v Calais. :) Kde berieš istotu že teraz nielen Briti nehádžu udičky a pracujú s Ukrajincami na tom, aby ryba zabrala?Skrýt celý příspěvek

      • Roko
        16:21 24.10.2022

        Aktualne je informacne emgarbo prakticky cely vikend a na najblizsi tyzden zo strany UA, preto vsetky informacie a ich analyza pochadza z ruskych zdrojov … zjavne dostavaju na frak ...Zobrazit celý příspěvek

        Aktualne je informacne emgarbo prakticky cely vikend a na najblizsi tyzden zo strany UA, preto vsetky informacie a ich analyza pochadza z ruskych zdrojov … zjavne dostavaju na frak , lebo rus opat vytahuje atomovu kartu a UA zostava bez reakcie ci komentarov k tomu… co sa ale riesi v mediach je nicenie infrastruktury, dnes (tusim) je dokonca celostatny blackout ohlaseny pre cele uzemie UA …Skrýt celý příspěvek

      • Verdon
        16:29 24.10.2022

        V čem spočívá praktický smysl takové "lsti". Že si počká Zalužnyj týden, aby viděl, jak je to doopravdy? A to je všechno?

        V čem spočívá praktický smysl takové "lsti". Že si počká Zalužnyj týden, aby viděl, jak je to doopravdy? A to je všechno?

    • jj284b
      15:30 24.10.2022

      Ak stratia Beryslav a Kakhovku, tak branit Cherson je ta najvacsia blbost ktoru mozu spravit... takze sa o to asi pokusia

      Ak stratia Beryslav a Kakhovku, tak branit Cherson je ta najvacsia blbost ktoru mozu spravit... takze sa o to asi pokusia

      • Miroslav
        15:33 24.10.2022

        Myslíš, že Rusáci s tým rátajú, že by mohli o ne prísť? Brániť sa je vždy ľahšie ako útočiť. Sú vo výhode. Kľudne obetujú ďalších 10k chlapov ak bude treba

        Myslíš, že Rusáci s tým rátajú, že by mohli o ne prísť? Brániť sa je vždy ľahšie ako útočiť. Sú vo výhode. Kľudne obetujú ďalších 10k chlapov ak bude treba

        • jj284b
          15:36 24.10.2022

          Tak ja si myslim, ze Ukrajinci sa nepustia do utoku na Cherson, kym nie je Beryslav-Kakhovka v ich rukach... nikdy neutocia na silne opevnene miesta.. obidu ich a rusi ich opustia ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak ja si myslim, ze Ukrajinci sa nepustia do utoku na Cherson, kym nie je Beryslav-Kakhovka v ich rukach... nikdy neutocia na silne opevnene miesta.. obidu ich a rusi ich opustia sami... a presne to spravia aj s Chersonom...Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            15:39 24.10.2022

            Myslím, že Rusi s tým tak nejako aj rátajú. Je to tak trochu strategická hra plná fikcie a klamstiev. Ako keď sme kedysi hrali Travian a pustil si celú armádu na jednu dedinu a ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslím, že Rusi s tým tak nejako aj rátajú. Je to tak trochu strategická hra plná fikcie a klamstiev. Ako keď sme kedysi hrali Travian a pustil si celú armádu na jednu dedinu a fiktívne útoky na ďalších 20. A buď to vyšlo alebo nie.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          15:44 24.10.2022

          Bránit se není vždycky snazší. V tomto případě mají Rusové ztráty při překračování řeky, výhodu má ukrajinské dělostřelectvo.

          Bránit se není vždycky snazší. V tomto případě mají Rusové ztráty při překračování řeky, výhodu má ukrajinské dělostřelectvo.

          • Miroslav
            15:50 24.10.2022

            Položme si základnú otázku... Chce Rusko Cherson? Predpokladám, že chce, inak by tam neboli. Čo bude pre Rusko výhodnejšie? Brániť Cherson ktorý držia alebo do dobývať späť po ...Zobrazit celý příspěvek

            Položme si základnú otázku... Chce Rusko Cherson? Predpokladám, že chce, inak by tam neboli. Čo bude pre Rusko výhodnejšie? Brániť Cherson ktorý držia alebo do dobývať späť po ústupe? Predpokladám, že brániť pozície je pre nich v tejto chvíli výhodnejšie a ukrajinská armáda to bude mať ťažšie ako sa potom brániť.Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            16:47 24.10.2022

            bez zasob nic branit nebudu.. aj Lyman chceli branit do posledneho...

            bez zasob nic branit nebudu.. aj Lyman chceli branit do posledneho...

          • Zablokovaný Prievan
            17:20 24.10.2022

            @Miroslav
            Ono sa to trochu inak v vníma z pohladu moskovského bunkra a inak z pohladu vojaka na zemi odrezaného od zásobovania (skor či neskor k tomu dojde)..

            @Miroslav
            Ono sa to trochu inak v vníma z pohladu moskovského bunkra a inak z pohladu vojaka na zemi odrezaného od zásobovania (skor či neskor k tomu dojde)..

        • HumInt
          16:21 24.10.2022

          V momente sa dostane Ukrajina na dostrel delostrelectvom na obe strany hrádze pri Kachovke, tak rusáci skončili. Beryslav nemajú ako udržať a ani Cherson.

          V momente sa dostane Ukrajina na dostrel delostrelectvom na obe strany hrádze pri Kachovke, tak rusáci skončili. Beryslav nemajú ako udržať a ani Cherson.

    • Lubko
      15:44 24.10.2022

      UA bez pochyb předpokládají, že ho skřeti budou bránit, jinak by ho vojensky ...Zobrazit celý příspěvek

      UA bez pochyb předpokládají, že ho skřeti budou bránit, jinak by ho vojensky neposilovali...
      https://kyivindependent.com/ne... Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      16:18 24.10.2022

      Ukrajinci obsadia mosty a odrežú Cherson od zásobovania. Zvyšok vyrieši mráz. Za dva týždne rusákom zdochnú batérie vo vozidlách a bude koniec.

      Ukrajinci obsadia mosty a odrežú Cherson od zásobovania. Zvyšok vyrieši mráz. Za dva týždne rusákom zdochnú batérie vo vozidlách a bude koniec.

    • Jirosi
      07:52 25.10.2022

      Za me už je Cherston osvobozen. Ono se trošku zapomíná, že největší úspěch generála "armageddon" je ústup do Kieva. To, že se stal velitelem když potřebuji uzatoupit z Cherstonu ...Zobrazit celý příspěvek

      Za me už je Cherston osvobozen.
      Ono se trošku zapomíná, že největší úspěch generála "armageddon" je ústup do Kieva. To, že se stal velitelem když potřebuji uzatoupit z Cherstonu není náhoda.Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    15:13 24.10.2022

    vraj dnesne zabery z bojiska


    https://twitter.com/worldonale...

    vraj dnesne zabery z bojiska


    https://twitter.com/worldonale...

    • Excelent
      15:36 24.10.2022

      Divné je, že nemají přímo u sebe zbraně, buď už je snesli na hromadu nebo je postříleli jako psy...

      Divné je, že nemají přímo u sebe zbraně, buď už je snesli na hromadu nebo je postříleli jako psy...

      • Pampuch
        15:51 24.10.2022

        To sú už prehľadané na kopu znesené 200. V druhom videu v čase 0:22 môžeš vidieť z viest vytiahnuté nepriestrelné pláty. Ty vojaci majú úplne random výbavu (ale nejakú majú), ...Zobrazit celý příspěvek

        To sú už prehľadané na kopu znesené 200. V druhom videu v čase 0:22 môžeš vidieť z viest vytiahnuté nepriestrelné pláty. Ty vojaci majú úplne random výbavu (ale nejakú majú), nemajú biele ani červené pásky. Podľa mňa vágnerovci. Ťažko posúdiť či vezni alebo dobrovoľníci.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    15:07 24.10.2022

    Ukrajinska pechota obsadila rusky zakop, pravdepodobne pri Bachmute:

    https://twitter.com/markito017...

    Ukrajinska pechota obsadila rusky zakop, pravdepodobne pri Bachmute:

    https://twitter.com/markito017...

    • Verdon
      16:32 24.10.2022

      To vypadá spíš na nějaký kanál než na zákop.

      To vypadá spíš na nějaký kanál než na zákop.

      • Silver
        16:42 24.10.2022

        Však napísal, že to bol Ruský.

        Však napísal, že to bol Ruský.

  • Iruka
    14:53 24.10.2022

    Vlak naložený T-90M míří ze Samary na Ukrajinu.

    https://twitter.com/WarMonitor...

    Vlak naložený T-90M míří ze Samary na Ukrajinu.

    https://twitter.com/WarMonitor...

    • jj284b
      15:08 24.10.2022

      na videu ich bolo 8 kusov...

      na videu ich bolo 8 kusov...

    • sgaba
      17:21 24.10.2022

      T-90M ? Co to říká o tom, jak na tom Rusové jsou se zásobou jiných typů? Podle mě dost bledě.

      T-90M ? Co to říká o tom, jak na tom Rusové jsou se zásobou jiných typů? Podle mě dost bledě.

  • Gabo
    13:31 24.10.2022

    Trochu na dokreslenie ruskej reality. Rus napadol v Sverdlovskej oblasti spolucestujuceho v autobuse, lebo mal sa sebe bundu s nášivkami NASA. Pritom, pokiaľ viem, sa Rusko snaží s ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu na dokreslenie ruskej reality. Rus napadol v Sverdlovskej oblasti spolucestujuceho v autobuse, lebo mal sa sebe bundu s nášivkami NASA. Pritom, pokiaľ viem, sa Rusko snaží s NASA spolupracovať aj naďalej keď im došlo, že s pračkovými procesormi do vesmíru sami nepoletia.

    https://twitter.com/RussianLif... Skrýt celý příspěvek

    • Theokotos
      13:35 24.10.2022

      Blbce, kteří svůj život řídí podle nálepek jak fyzických, tak slovních a myšlenkových, najdeš všude.

      Blbce, kteří svůj život řídí podle nálepek jak fyzických, tak slovních a myšlenkových, najdeš všude.

      • d_mm2288
        13:51 24.10.2022

        přesně tak. to je stejný jako tady, kde máme spoustu lidí, co nesnáší Rusy bez rozdílu jen pro, že to jsou Rusové.

        přesně tak. to je stejný jako tady, kde máme spoustu lidí, co nesnáší Rusy bez rozdílu jen pro, že to jsou Rusové.

        • Knightrider
          14:04 24.10.2022

          Ale že by taky někoho začali mlátit kvůli ruskymu napisu Roskosmos, to si nemyslím. U kolegy v baráku (Vinohrady)je asi 20 Rusů, jsou to votravove, co by si to zasloužili, ale ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale že by taky někoho začali mlátit kvůli ruskymu napisu Roskosmos, to si nemyslím. U kolegy v baráku (Vinohrady)je asi 20 Rusů, jsou to votravove, co by si to zasloužili, ale nikdo je nikdy nenapadne, jako kluka v buse. Nestovnaval bych...Skrýt celý příspěvek

        • RiMr71
          14:18 24.10.2022

          "Blbce, kteří svůj život řídí podle nálepek"......"máme spoustu lidí, co nesnáší Rusy bez rozdílu jen pro, že to jsou Rusové" ...tak k těmto "blbcům" se po opakovaných ...Zobrazit celý příspěvek

          "Blbce, kteří svůj život řídí podle nálepek"......"máme spoustu lidí, co nesnáší Rusy bez rozdílu jen pro, že to jsou Rusové"

          ...tak k těmto "blbcům" se po opakovaných zkušenostech se členy tohoto národa hrdě hlásím...Skrýt celý příspěvek

    • Arccos
      16:15 24.10.2022

      Houby kvůli NASA. Vsadil bych se, že ten agresivní bezmozek prostě nedokázal rozeznat NASA od NATO.

      Houby kvůli NASA. Vsadil bych se, že ten agresivní bezmozek prostě nedokázal rozeznat NASA od NATO.

  • Tino
    12:59 24.10.2022

    solc oznamil ze v dohladnej dobe DE odovzdaju na UA este 3 systemy Iris - T

    https://twitter.com/SputnikATO...

    solc oznamil ze v dohladnej dobe DE odovzdaju na UA este 3 systemy Iris - T

    https://twitter.com/SputnikATO...

    • GlobeElement007
      13:01 24.10.2022

      No bodejť, taková reklama se jen tak nepodaří.

      No bodejť, taková reklama se jen tak nepodaří.

    • jj284b
      13:03 24.10.2022

      tak hlavne nech posielaju rakety... prva zasielka uz je prakticky vystrielana, podla toho co som cital..

      tak hlavne nech posielaju rakety... prva zasielka uz je prakticky vystrielana, podla toho co som cital..

      • Tino
        13:09 24.10.2022

        jj cital som, ze ua uz nahanaju municiu, toto bude imho minimalne rovnako dolezite ako samotne systemy, spotreba je velka, ved o to imho RUS ide okre mineho

        jj cital som, ze ua uz nahanaju municiu, toto bude imho minimalne rovnako dolezite ako samotne systemy, spotreba je velka, ved o to imho RUS ide okre mineho

        • jj284b
          13:21 24.10.2022

          a preto si myslim ze NASAMS bude prinosnejsi ako IRIS-T... lebo dokaze odpalovat rozne typy striel... AMRAAM, Sidewinder, dokonca aj IRIS-T...

          a preto si myslim ze NASAMS bude prinosnejsi ako IRIS-T... lebo dokaze odpalovat rozne typy striel... AMRAAM, Sidewinder, dokonca aj IRIS-T...

          • Tino
            13:31 24.10.2022

            a kto kazdy, resp kolko NASAMS systemov by mali dostat v nejakom prijatelnom casovom horizonte?

            a kto kazdy, resp kolko NASAMS systemov by mali dostat v nejakom prijatelnom casovom horizonte?

          • jj284b
            14:13 24.10.2022

            US ma poslat dokopy 8 systemov.. no netusim aky je plan dorucovania.. kedze vacsina z nich je vraj vo vyrobe

            US ma poslat dokopy 8 systemov.. no netusim aky je plan dorucovania.. kedze vacsina z nich je vraj vo vyrobe

          • Náhodný kolemjdoucí
            18:40 24.10.2022

            Co máme říkat my s objednanými SPYDER? Možná by se alespoň jedna baterie NASAMS také hodila právě kvůli možnosti používat střely AMRAAM a Sidewinder.

            Co máme říkat my s objednanými SPYDER? Možná by se alespoň jedna baterie NASAMS také hodila právě kvůli možnosti používat střely AMRAAM a Sidewinder.

  • Tino
    12:50 24.10.2022

    cerstvy prieskum UA o ich ochote vzdorovat aj napriek bombardovaniu

    https://dennikn.sk/minuta/3073...

    cerstvy prieskum UA o ich ochote vzdorovat aj napriek bombardovaniu

    https://dennikn.sk/minuta/3073...

  • greenBelt
    12:28 24.10.2022

    Šikana muslimů v RU armádě. Ruský muslimský voják chtěl splnit povinnost s denní modlitbou Namáz. Ale jeho pravoslavní soukmenovci to neocenili "Jdi do prdele i se s vým ...Zobrazit celý příspěvek

    Šikana muslimů v RU armádě.

    Ruský muslimský voják chtěl splnit povinnost s denní modlitbou Namáz. Ale jeho pravoslavní soukmenovci to neocenili "Jdi do prdele i se s vým Alláhem"..až to uvidí Tádžikové...

    https://twitter.com/fbeyeee/st... Skrýt celý příspěvek

    • Jura z Hané
      12:38 24.10.2022

      Zakládají na velké problémy, protože není dobrý mít vedle sebe muslima s flintou v ruce kterému chytneš na proroka .

      Zakládají na velké problémy, protože není dobrý mít vedle sebe muslima s flintou v ruce kterému chytneš na proroka .

    • ABC123
      13:23 24.10.2022

      Paradoxne je Alah ten isty boh ako u krestanov aj zidov...

      Paradoxne je Alah ten isty boh ako u krestanov aj zidov...

      • DanCZer
        13:30 24.10.2022

        Obávám se, že se pouštíš na velmi tenký led...

        Obávám se, že se pouštíš na velmi tenký led...

        • ABC123
          13:34 24.10.2022

          To len pre zaujimavost... :-)
          Nechcem otvarat pandorinu skrinku nabozenskych debát ... :-))))

          To len pre zaujimavost... :-)
          Nechcem otvarat pandorinu skrinku nabozenskych debát ... :-))))

        • GlobeElement007
          13:49 24.10.2022

          Co se týče muslimů, tak nepouští. Oni to vědí. Allah je arabsky bůh (al Lah, al je člen, stejný jako ve slovech alkaida nebo alkohol). Rozdíl je v prorocích, podle Židů je poslední ...Zobrazit celý příspěvek

          Co se týče muslimů, tak nepouští. Oni to vědí. Allah je arabsky bůh (al Lah, al je člen, stejný jako ve slovech alkaida nebo alkohol).
          Rozdíl je v prorocích, podle Židů je poslední Mojžíš, podle křesťanů Ježíš a podle muslimů Mohamed.
          S čím mají problém, to jsme my ateisti. Myšlenka, že někdo nevěří v žádného boha je pro ně nepochopitelná. Ale pokud je někdo křesťan, to je OK. To se spíš nemají rádi sunnité a šíité mezi sebou.Skrýt celý příspěvek

          • Západňan
            15:43 24.10.2022

            Ovšem z křesťanského pohledu je Ježíš Spasitel a - a to je zásadní odlišnost - Bůh. Takovéto tvrzení představuje z hlediska islámu rouhání nejhoršího rázu. Mojžíš určitě není z ...Zobrazit celý příspěvek

            Ovšem z křesťanského pohledu je Ježíš Spasitel a - a to je zásadní odlišnost - Bůh. Takovéto tvrzení představuje z hlediska islámu rouhání nejhoršího rázu. Mojžíš určitě není z hlediska judaismu poslední prorok... Židé měli proroky i poté, co přišli z Egypta do Palestiny.

            Křesťané a židé (stoupenci judaismu, nikoli Židé etnicky) mají v islámské společnosti postavení dhimmí, nejsou tedy hromadně vyvražďováni, nýbrž jsou lidmi druhé kategorie.Skrýt celý příspěvek

        • Synx_Fiction
          14:58 24.10.2022

          Vždyť je to pravda ... Ježíš je jedním z proroků islámu .. Isa mám pocit, že se mu tam říká... Židé i křesťané jsou lidé knihy pro muslima .. a je to rozdíl oproti pohanům.. ...Zobrazit celý příspěvek

          Vždyť je to pravda ... Ježíš je jedním z proroků islámu .. Isa mám pocit, že se mu tam říká... Židé i křesťané jsou lidé knihy pro muslima .. a je to rozdíl oproti pohanům.. alespoň to tak bývalo a bylo i jednáno s nimi v úctě .. protože stejný základ pro víru...Skrýt celý příspěvek

          • Západňan
            15:45 24.10.2022

            Ježíš sice v islámu vystupuje, avšak v naprosto odlišné roli než v křesťanství.

            Ježíš sice v islámu vystupuje, avšak v naprosto odlišné roli než v křesťanství.

          • segal7
            17:06 24.10.2022

            Nene, křesťané jsou lidé knihy, Židé jsou lidé smlouvy

            Nene, křesťané jsou lidé knihy, Židé jsou lidé smlouvy

      • Západňan
        15:27 24.10.2022

        Přinejmenším muslimové si to nemyslí. Svatá Trojice je z jejich pohledu nebezpečně podobná polyteismu. Upřímně řečeno, stejný názor zastává i mnoho židů (použil jsem malé "ž", ...Zobrazit celý příspěvek

        Přinejmenším muslimové si to nemyslí. Svatá Trojice je z jejich pohledu nebezpečně podobná polyteismu. Upřímně řečeno, stejný názor zastává i mnoho židů (použil jsem malé "ž", jelikož mám na mysli Židy praktikující judaismus). I mnoho konzervativních křesťanů má o totožnosti pochybnosti, hlavně kvůli odlišným vlastnostem připisovaným Bohu v křesťanství a islámu. S Vaším tvrzením se nejčastěji ztotožňují nábožensky liberální křesťané.Skrýt celý příspěvek

        • ABC123
          16:35 24.10.2022

          Mnou prentovany nazor je vedecky a nie ako to interpretuju nabozenstva.... V tomto vladne konsenzus. Jezis vyznaval zidovskeho boha. Pavol vytvoril krestanstvo na tom istom bohovi ...Zobrazit celý příspěvek

          Mnou prentovany nazor je vedecky a nie ako to interpretuju nabozenstva....
          V tomto vladne konsenzus.
          Jezis vyznaval zidovskeho boha. Pavol vytvoril krestanstvo na tom istom bohovi + pridal dalsie veci. Mohamed detto. Objavuju sa tam tie iste postavy ( je vedlajsie ze maju ine vlastnosti)...

          Vznik zidovskeho boha:
          https://invivomagazin.sk/ako-v... Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      13:27 24.10.2022

      Kdybych to uměl pověsit na Telegram Kadyrovi... to by byl fičák :-)

      Kdybych to uměl pověsit na Telegram Kadyrovi... to by byl fičák :-)

  • Tino
    11:56 24.10.2022

    ceny plynu na burze na MWh pod 100e

    https://twitter.com/Tendar/sta...

    ceny plynu na burze na MWh pod 100e

    https://twitter.com/Tendar/sta...

    • Mortles
      12:06 24.10.2022

      Dobrá zpráva, ale pokud se nemýlím, tak čtvrtletní i roční opce jsou pořád výrazně výše, tedy trh ještě stále trochu ovládá strach, nejistota (nejistota vede k vyšším cenám), ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Dobrá zpráva, ale pokud se nemýlím, tak čtvrtletní i roční opce jsou pořád výrazně výše, tedy trh ještě stále trochu ovládá strach, nejistota (nejistota vede k vyšším cenám), ale trend je optimistický. Pokud se dostaneme na ceny z ledna, bude to pro všechny velká úleva (a pro Rusko velká porážka, kterou, doufám, nevyužije třeba k teroristickému útoku na plynový terminál, aby eskalovalo situaci). Pro spotřebitele se nejspíše ještě nějakou dobu věci měnit nebudou, protože všichni mají nakoupený ještě ten DRAHÝ plyn, ale pokud nedojde do jara k nějaké katastrofě, budeme si moci oddechnout a konstatovat, že za jeden rok EU úspěšně od základu překopala svůj logistický řetězec plynu.Skrýt celý příspěvek

      • Náhodný kolemjdoucí
        12:14 24.10.2022

        Ano, i těch 100 eur je hodně, ale je to aspoň někde na úrovni června. On ten plyn úplně levný být nemůže, aby se vyplatilo ho sem dál vozit, ale postupně se to dostane na podobné ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, i těch 100 eur je hodně, ale je to aspoň někde na úrovni června. On ten plyn úplně levný být nemůže, aby se vyplatilo ho sem dál vozit, ale postupně se to dostane na podobné ceny, jaké jsou běžné jinde, kde jsou závislí na LNG.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        12:15 24.10.2022

        Ten pokles na burze IMHO spôsobuje predaj zakontrahovaného plynu, ktorý v EU nevieme odobrať, lebo má odberateľ plný zásobník kvôli nižšej spotrebe (je teplejšie+iné faktory). Do ...Zobrazit celý příspěvek

        Ten pokles na burze IMHO spôsobuje predaj zakontrahovaného plynu, ktorý v EU nevieme odobrať, lebo má odberateľ plný zásobník kvôli nižšej spotrebe (je teplejšie+iné faktory). Do jari 2023 má EU plyn vyriešený. Otázka je, či sa nám podarí naplniť zásobníky po tomto termíne bez ruského plynu.
        Kde je problém:
        1. Rýchlosť navyšovania kapacity LNG terminálov
        2. Prepojenie Španielsko-Francúzsko plynovodom (FR to konečne prestalo blokovať)

        Z dlhodobého hľadiska je problém cena. Teraz EU prepláca kupcov LNG z celého sveta. Do budúcnosti je možný pokles LNG len ak sa postavia nové kapacity. Nová kapacita LNG sa ale spláca 20+rokov. Lenže EU sa v GreenDeale zaviazala skončiť s plynom a teda sa napríklad Kataru neoplatí investovať do navýšenia kapacity skvapalňovania. Podobne je problém s financovaní nových plynovodov z Afriky.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          12:32 24.10.2022

          Pravda. Ale pravdou je i raketový nárůst jiných zdrojů energie. Dá se očekávat, že příští léto už pojedou klimatizace na FVE a ne na plynové elektrárny. Spousta průmyslových ...Zobrazit celý příspěvek

          Pravda.
          Ale pravdou je i raketový nárůst jiných zdrojů energie. Dá se očekávat, že příští léto už pojedou klimatizace na FVE a ne na plynové elektrárny. Spousta průmyslových podniků, která topila plynem, bude topit jinak. Celková poptávka po plynu klesne a to spolu s nárůstem kapacity terminálů a plynovodů bude tlačit cenu plynu dolů.
          Na původní ceny už neklesnou, ale kvůli inflaci a růstu cen a platů obecně se de facto cena zase dostane na původní hodnoty.Skrýt celý příspěvek

          • HumInt
            12:41 24.10.2022

            FVE situáciu neriešia, pretože už teraz produkujú elektriku v časoch, kedy je jej dosť a zásadným spôsobom destabilizujú sieť. Na stabilizáciu siete máme len plyn, uhlie, LTO a ...Zobrazit celý příspěvek

            FVE situáciu neriešia, pretože už teraz produkujú elektriku v časoch, kedy je jej dosť a zásadným spôsobom destabilizujú sieť. Na stabilizáciu siete máme len plyn, uhlie, LTO a trochu baterky - toto sa dá postaviť hocikde. Ešte máme aj hydroelektrárne, ale tie sú geograficky obmedzené a nestabilné kvôli možnému suchu.

            Geotermálna energia produkuje CO2 (horúca voda pod zemou obsahuje CO2). Spätne sa zdá, že Rusko dlhodobo dumpovalo ceny plynu, aby zabránilo výstavbe JE a zároveň financovalo rôzne zelené hnutia. Bez JE si EU neporadí a budeme k tomu potrebovať aj plyn a uhlie na stabilizíciu siete. GreenDeal by sme mali zahodiť alebo zásadne prekopať, jedine čo dosiahneme je masívny presun priemyselnej výroby do Ázie a Južnej Ameriky.

            K elektrike v EU je dobrý úvod tu:
            https://mobile.twitter.com/Bur... Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            13:04 24.10.2022

            Klimatizace se používají v létě, kdy FVE jedou naplno. Letošní léto, kdy byly odstaveny francouzské JE, právě toto tlačilo cenu elektřiny nahoru (kvůli vysokému odběru se spouštěly ...Zobrazit celý příspěvek

            Klimatizace se používají v létě, kdy FVE jedou naplno. Letošní léto, kdy byly odstaveny francouzské JE, právě toto tlačilo cenu elektřiny nahoru (kvůli vysokému odběru se spouštěly plynové elektrárny).

            Ano, jakožto stabilní zdroj jsou nutné JE, hlavně v zimě, ale přes léto, což je řekněme půl roku, budou hrát FVE výraznou roli.Skrýt celý příspěvek

          • JanCorvinus
            15:27 24.10.2022

            @HumInt Znám pár lidí, kterým instalace FVE celkem funguje. Nevím, ale hydroelektrárnu si doma nepostavím. FVE a věterné elektrárny můžou poskytovat zhruba 20% potřeby energie v ...Zobrazit celý příspěvek

            @HumInt
            Znám pár lidí, kterým instalace FVE celkem funguje. Nevím, ale hydroelektrárnu si doma nepostavím.
            FVE a věterné elektrárny můžou poskytovat zhruba 20% potřeby energie v čechách. Podle mě to má smysl. Investice jsou relativně malé než do například jaderné elektrárny.Skrýt celý příspěvek

          • AR10
            15:43 24.10.2022

            @Humint Dnešné geotermálne elektrárne / teplárne už fungujú na uzavretom cykle (väčšinou organický Rankinov cyklus) , kde horúca voda prejde cez výmenník tepla a vracia sa opäť do ...Zobrazit celý příspěvek

            @Humint Dnešné geotermálne elektrárne / teplárne už fungujú na uzavretom cykle (väčšinou organický Rankinov cyklus) , kde horúca voda prejde cez výmenník tepla a vracia sa opäť do podzemia. Takže neprodukujú takmer žiadnu CO2...Skrýt celý příspěvek

        • TN12
          12:36 24.10.2022

          LNG je záležitost světa bez Evropy. Katar, USA i další producenti investují dlouhodobě a plánovaně do zavěšování kapacit. Evropa není pupek světa.

          LNG je záležitost světa bez Evropy. Katar, USA i další producenti investují dlouhodobě a plánovaně do zavěšování kapacit. Evropa není pupek světa.

          • dušanR
            13:02 24.10.2022

            Keď nie LNG , tak čo je záležitosť Europy? Ruský plyn to nie je . Iránsky plyn to nie je . Potom my ostáva už iba to aby EU začala mohutne investovať tie stovky miliárd € ; ...Zobrazit celý příspěvek

            Keď nie LNG , tak čo je záležitosť Europy?
            Ruský plyn to nie je . Iránsky plyn to nie je .
            Potom my ostáva už iba to aby EU začala mohutne investovať tie stovky miliárd € ; ktoré každý rok sme posielali Putinovy ; do znížovania energetickej náročnosti .
            Je trápne aby tak silné zoskupenie si nevedelo rady z opakujúcimi prebytkami a občasným nedostatkom elektriny . Veterníky robia zo sústavy húpačku .
            Ja som presvedčený , že v EU je dnes skôr prebytok energii aj bez ruského plynu a ropy . Len to treba znovu prepočítať a investovať do toho čo prinesie úspory energii. nehovorím , že to bude lacnejšie.
            Ako príklad . U nás je DSS , asi 100 dlhodobo chorých. Pred 20 rokmi tam vozili týždenne 1 plnú Tatru uhlia, 3 kuriči , potom to prerobili na plynovú kotolňu , 2 kuriči , nakoniec pred 3 rokmi využili 1ha jazero po ťažbe štrku a namontovali tepelné čerpadlo . žiadny kurič. "Kuriča " robí riaditeľka , ktorá ma v kancelárii na stene riadiacu skrinku 30x30 cm.
            Uspora asi 40000 m3 plynu a náklady nižšie o 40% !Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            13:05 24.10.2022

            Pupek světa to není, ale důležitý odběratel určitě. On se plyn nepoužívá jen na topení, používat se bude pořád, v chemickém průmyslu, v místech, kde je nutné lokálně něco silně ...Zobrazit celý příspěvek

            Pupek světa to není, ale důležitý odběratel určitě.
            On se plyn nepoužívá jen na topení, používat se bude pořád, v chemickém průmyslu, v místech, kde je nutné lokálně něco silně ohřát.
            Ale už to nebude tak ohromný odběr.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            14:39 24.10.2022

            Evropa je aktuálně docela pupek světa určitě, protože sice nespotřebuje tolik, ale vstoupila do hry politika resp válka na UA. Každý krok v těžbě a exportu LNG zasahuje do vazeb s ...Zobrazit celý příspěvek

            Evropa je aktuálně docela pupek světa určitě, protože sice nespotřebuje tolik, ale vstoupila do hry politika resp válka na UA. Každý krok v těžbě a exportu LNG zasahuje do vazeb s ruskem.Skrýt celý příspěvek

          • JanCorvinus
            15:30 24.10.2022

            Veterníky nedělají ze soustavy houpačku. Na pokrytí výkyvu máme ideálně plynové elektrárny. Pokud se na to podívam, vítr fouká stejně levně.

            Veterníky nedělají ze soustavy houpačku. Na pokrytí výkyvu máme ideálně plynové elektrárny. Pokud se na to podívam, vítr fouká stejně levně.

        • SKORI
          13:24 24.10.2022

          To jste popsal přesně! EU se svoji politikou chytla celkem slušně do pasti, jak to dopadne dlouhodobě se těžko odhaduje . V podstatě je celkem nedobré i to, že ma Evropa teď plynu ...Zobrazit celý příspěvek

          To jste popsal přesně!
          EU se svoji politikou chytla celkem slušně do pasti, jak to dopadne dlouhodobě se těžko odhaduje .
          V podstatě je celkem nedobré i to, že ma Evropa teď plynu ( z větší části ruského) relativní dostatek = nedonutí to línou Evropu hnout opravdu poradně zadkem…
          O dost dramatičtější věci čekám za rok!
          Co se ale odhadnout dá, je podle mne to, že na dlouhodobě nízkou cenu plynu co byla do roku 2021 můžeme s pravděpodobností blízké jistotě zapomenut!Skrýt celý příspěvek

          • HumInt
            13:34 24.10.2022

            Plyn sa nedá nahradiť, pretože ho potrebuje na chemickú výrobu, ktorá je zase nutná podmienka na existenciu iných priemyselných výrob, dopravy a poľnohospodárstva. Od obalov, cez ...Zobrazit celý příspěvek

            Plyn sa nedá nahradiť, pretože ho potrebuje na chemickú výrobu, ktorá je zase nutná podmienka na existenciu iných priemyselných výrob, dopravy a poľnohospodárstva.
            Od obalov, cez hnojivá, izolácie, po AdBlue a lieky. Okrem toho ho nebudeme vedieť nahradiť ani v energetike a výrobe kovov. Presunúť výrobu kovov do Číny je recept na prúser.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            14:27 24.10.2022

            Ve skutečnosti to bylo Německo, následně EU kdo začal řešit jak fungovat na kontinentu bez dostatecnych zdrojů. Tohle totiž byla jen sranda v porovnání z nedostatkem fosilních ...Zobrazit celý příspěvek

            Ve skutečnosti to bylo Německo, následně EU kdo začal řešit jak fungovat na kontinentu bez dostatecnych zdrojů.

            Tohle totiž byla jen sranda v porovnání z nedostatkem fosilních zdrojů obecně. Bohužel, si to lidem odmítají pripustit... hudba hraje, tak jdeme tančit dal..Skrýt celý příspěvek

        • cambis
          14:02 24.10.2022

          Nové exportní kapacity LNG se naštěstí už staví. Do roku 2026 dvojnásobí svoje kapacity USA, nové terminály otevře Nigérie, Mozambik a Kanada, Katar navýší kapacitu 30 %. No a námi ...Zobrazit celý příspěvek

          Nové exportní kapacity LNG se naštěstí už staví. Do roku 2026 dvojnásobí svoje kapacity USA, nové terminály otevře Nigérie, Mozambik a Kanada, Katar navýší kapacitu 30 %. No a námi milované Rusko plánuje zdvojnásobit kapacitu LNG terminálů také na dvojnásobek.
          Jinak do roku 2050 se Evropa plynu určitě nezbaví, takže kontraktu na 20 let bych se nebál.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          14:23 24.10.2022

          Humlnt: Vždy už bude lépe než letos, tzn souběh byl hodně nepříjemný. - prázdné zásobníky - skrceni/zastavení dodávek s Ruska - slabší výkon OZE - masivní výpadek boku JE 2023 + ...Zobrazit celý příspěvek

          Humlnt: Vždy už bude lépe než letos, tzn souběh byl hodně nepříjemný.

          - prázdné zásobníky
          - skrceni/zastavení dodávek s Ruska
          - slabší výkon OZE
          - masivní výpadek boku JE

          2023
          + pojedou Je
          + nové terminály LNG

          Ono se to nezdá, ale v CR se psalo histericky, že Němci i odstavení jádro.
          Ale fakticky se jedna o 3 bloky, v FRA jich musela odstavit cca 3desitky. A přežili jsme to... (zachránili nás ti zlý Němci pomocí plynových...)Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            14:54 24.10.2022

            Bratři Slováci mají nový blok JE Mochovce III. v plném provozu od 15. 2. 2023. Výkon čistý 440 MW. ...Zobrazit celý příspěvek

            Bratři Slováci mají nový blok JE Mochovce III. v plném provozu od 15. 2. 2023. Výkon čistý 440 MW.
            https://www.seas.sk/tlacove-sp... Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            15:00 24.10.2022

            to Bravo78
            EMO 3 je zatím jenom na kritice. K provozu na nominálním výkonu je ještě daleko.

            to Bravo78
            EMO 3 je zatím jenom na kritice. K provozu na nominálním výkonu je ještě daleko.

          • Bravo78
            16:51 24.10.2022

            Termín pro blok 3 JE Mochovce 15. 2. 2023 platí ?

            Termín pro blok 3 JE Mochovce 15. 2. 2023 platí ?

    • Roland
      12:10 24.10.2022

      nevíte někdo co na to maďaři? jestli platí, že mají někde sesmluvěnou fixní cenu 300e, tak to musí být celkem čardáš

      nevíte někdo co na to maďaři? jestli platí, že mají někde sesmluvěnou fixní cenu 300e, tak to musí být celkem čardáš

      • GlobeElement007
        12:35 24.10.2022

        Domnívám se, že Orbán je zralý na naražení na kůl - to je takový hezký orientální zvyk, v Uhrách oblíbený od dob turecké anexe.

        Domnívám se, že Orbán je zralý na naražení na kůl - to je takový hezký orientální zvyk, v Uhrách oblíbený od dob turecké anexe.

      • Náhodný kolemjdoucí
        13:09 24.10.2022

        Já původně myslel, že jim Rusové dodávají za běžnou tržní cenu, takže to "jen" není levné, ale podle té snahy vyjednat si výjimky na cenový strop skoro začínám věřit, že je Rusové ...Zobrazit celý příspěvek

        Já původně myslel, že jim Rusové dodávají za běžnou tržní cenu, takže to "jen" není levné, ale podle té snahy vyjednat si výjimky na cenový strop skoro začínám věřit, že je Rusové solidně natáhli. Je fakt, že v době, kdy s velkou slávou letěli do Moskvy, byl plyn celkem za nesmysl.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        13:37 24.10.2022

        Orbán sa naivne domnieval, že je šikovnejší ako EU. To možno aj je, ale väčší pes j*be. Vojenská, priemyselná, finančná a politická sila EU napriek rôznym bizarnostiam funguje. ...Zobrazit celý příspěvek

        Orbán sa naivne domnieval, že je šikovnejší ako EU. To možno aj je, ale väčší pes j*be. Vojenská, priemyselná, finančná a politická sila EU napriek rôznym bizarnostiam funguje. Netreba sa nechať zmiasť propagandou.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        14:29 24.10.2022

        Tak vzhledem k tomu, že nemají náhradu...

        Jediná změna je, že neplati. Ale kumuluji dluh u Gazpronu (došly penize). Ten budou muset jednou vyrovnat.

        Tak vzhledem k tomu, že nemají náhradu...

        Jediná změna je, že neplati. Ale kumuluji dluh u Gazpronu (došly penize). Ten budou muset jednou vyrovnat.

  • Tino
    11:52 24.10.2022

    UA pohranicna straz trolluje BLR:-)ň

    https://twitter.com/franakviac...

    UA pohranicna straz trolluje BLR:-)ň

    https://twitter.com/franakviac...

  • Theokotos
    11:41 24.10.2022

    Ukrajincům se daří stále úspěšněji bojovat s íránskými drony Shahed-136, podle Zelenského jich již sestřelují okolo ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajincům se daří stále úspěšněji bojovat s íránskými drony Shahed-136, podle Zelenského jich již sestřelují okolo 85%.
    https://twitter.com/DefenceHQ/...
    Jestli je to pravda, tak jde o vynikající číslo, které prakticky znamená, že se moment překvapení a potenciál těchto dronů vyčerpal.Skrýt celý příspěvek

    • Quaestor
      11:50 24.10.2022

      Bylo by to vynikající, ale u dlouhodobého konfliktu jde i o poměr cena dronu : částka vynaložená na jeho zničení. Izrael teď určitě situaci bedlivě sleduje a vyhodnocuje, protože ...Zobrazit celý příspěvek

      Bylo by to vynikající, ale u dlouhodobého konfliktu jde i o poměr cena dronu : částka vynaložená na jeho zničení. Izrael teď určitě situaci bedlivě sleduje a vyhodnocuje, protože desítky iránských dronů létajících denně např. od Hizballáhu není nereálná situace.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        11:53 24.10.2022

        Izrael má oveľa menšiu rozlohu a kratšiu hranicu. Problém Ukrajiny s detekciou dronov je najmä toto.

        Izrael má oveľa menšiu rozlohu a kratšiu hranicu. Problém Ukrajiny s detekciou dronov je najmä toto.

    • Mr.Tomas
      11:54 24.10.2022

      Ale za akú cenu? Cez víkend sa tu riešilo, že nejaký ukrajinský potentát sa prekecol a drony im citeľne ztenčili zásoby striel pre (sovietsku) PVO.

      Ale za akú cenu? Cez víkend sa tu riešilo, že nejaký ukrajinský potentát sa prekecol a drony im citeľne ztenčili zásoby striel pre (sovietsku) PVO.

      • GlobeElement007
        12:01 24.10.2022

        Proto jim NATO posílá západní PVO. Ukrajina bude po válce komplet přezbrojená na západní systémy.

        Proto jim NATO posílá západní PVO. Ukrajina bude po válce komplet přezbrojená na západní systémy.

      • danny
        15:24 24.10.2022

        AMRAAM vychází na cca 1,5 mio USD. Pokud na jeden vzdušný cíl odpalují standardně dvě, stojí sundání jednoho Shahída 3 mio USD. Jedna střela pro IRIS-T stojí 430 tis. USD. FIM-92 ...Zobrazit celý příspěvek

        AMRAAM vychází na cca 1,5 mio USD. Pokud na jeden vzdušný cíl odpalují standardně dvě, stojí sundání jednoho Shahída 3 mio USD.
        Jedna střela pro IRIS-T stojí 430 tis. USD.
        FIM-92 Stinger s odpalovacím zařízením 118 tis. USD, samotná střela 38 tis.
        Gepard postřeluje vzdušné cíle obvykle dávkou po 48 ks, cenu munice jsem nenašel. Objevil jsem pouze 35mm Oerlikon KDB, kde se ceny pohybují mezi 350 - 1780 USD. Takže kdyby na sestřel stačila jedna dávka a pohybovali bychom se na dolní hranici cenového spektra, pořád se jedná o hezkých 16 800 USD.
        Dobře z toho vlastně vychází akorát varianta sestřelu ručními zbraněmi, případně pád z důvodu navigační chyby. Jinak na peníze "vítězí" každý vypuštěný. Buď trefí cíl, nebo funguje jako konzument munice, která značně převyšuje jeho cenu, v případě neúspěšného pokusu o sestřel obojí.Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      11:58 24.10.2022

      Minule tu niekto spomínal, že Shahed stojí ±20k a výroba je vzhľadom na jeho jednoduchosť dosť rýchla narozdiel od rakety PVO, ktorá je aj do MANPADS násobne drahšia a náročnejšia ...Zobrazit celý příspěvek

      Minule tu niekto spomínal, že Shahed stojí ±20k a výroba je vzhľadom na jeho jednoduchosť dosť rýchla narozdiel od rakety PVO, ktorá je aj do MANPADS násobne drahšia a náročnejšia na výrobu.

      Ďalšia vec je, že tie drony sú kvôli svojmu systému navádzania používané na útoky na viac-menej statickú infraštruktúru a tam je s nadsázkou úprimne jedno či cez PVO prejde 1-2 drony dnes alebo zajtra. Skôr či neskôr sa úloha splní a ide sa ďalej. A čím sa splní neskôr tým viac rakiet UA použije a už tak malé zásoby sa ešte zmenšia, a Rusov to bude stáť minimum.

      136 sa ani náhodou potenciál nevyčerpal a plní presne to na čo bol kúpený.Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        12:45 24.10.2022

        20-50k USD, len odhaduje Stinger stojí 38k, a nemusí byť Stinger len v MANPADS ale napríklad na Avengeri, a majú aj systémy na zostreľovanie s cenou rakety 22k, ale neviem čo to už ...Zobrazit celý příspěvek

        20-50k USD, len odhaduje Stinger stojí 38k, a nemusí byť Stinger len v MANPADS ale napríklad na Avengeri, a majú aj systémy na zostreľovanie s cenou rakety 22k, ale neviem čo to už bolo myslím, že jj28 to písal. Takže majú systémy, ktoré zostreĽujú v cenovej hladine, samozrejme že Bukom je to drahšie, no už sa zdokonalili v nasadení. Treba povedať, že Shahed 136 nie je určený na zahltenie nepriateľskej PVO, ale na teroristické útoky, kde je slabá PVO. Pravé zahltenie PVO rojmi lacných dronov sme ešte nevideli, Rusi nato nemajú.Skrýt celý příspěvek

      • peter111
        12:46 24.10.2022

        Když je to tak levné a jednoduché na výrobu. Tak co brání západu to začít chrlit v množství větším než velkém ať rusáci okusí svou polivčičku.

        Když je to tak levné a jednoduché na výrobu. Tak co brání západu to začít chrlit v množství větším než velkém ať rusáci okusí svou polivčičku.

        • RiMr71
          14:15 24.10.2022

          ...to co rusáci nemají, morálka...

          ...to co rusáci nemají, morálka...

    • Poly
      14:43 24.10.2022

      Je sice pěkné, že je umí zachytit včas a relativně efektivně, ale dlouhodobě to stávajícím způsobem řešit nelze. PVO je drahá a musí být munice proti střelám různého druhu a proti ...Zobrazit celý příspěvek

      Je sice pěkné, že je umí zachytit včas a relativně efektivně, ale dlouhodobě to stávajícím způsobem řešit nelze. PVO je drahá a musí být munice proti střelám různého druhu a proti letectvu a ne na drony kus/10k dolarů.Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    11:19 24.10.2022

    tweet uvadza , ze rus zacinaju pouzivat rakety vyrobene uz v case vojny...co znamena, ze zasoby im dosli, ale zaroven, ze aj napriek sankciam nieco vyrobit predsa len ...Zobrazit celý příspěvek

    tweet uvadza , ze rus zacinaju pouzivat rakety vyrobene uz v case vojny...co znamena, ze zasoby im dosli, ale zaroven, ze aj napriek sankciam nieco vyrobit predsa len vedia

    https://twitter.com/Euromaidan... Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      11:38 24.10.2022

      Před pár dni psal taky Vojáček. Důležité je v jakých množstvích a jakými skulinkami dostávají díly, i přes sankce, do RU. Třeba jim to co nejvíc zkomplikovat.

      Před pár dni psal taky Vojáček. Důležité je v jakých množstvích a jakými skulinkami dostávají díly, i přes sankce, do RU. Třeba jim to co nejvíc zkomplikovat.

    • sgaba
      11:51 24.10.2022

      ,,ale zaroven, ze aj napriek sankciam nieco vyrobit predsa len vedia" Je nutné si uvědomit, že se logicky drží součásti na výrubu skladem. To znamená, že používají součástky ...Zobrazit celý příspěvek

      ,,ale zaroven, ze aj napriek sankciam nieco vyrobit predsa len vedia"
      Je nutné si uvědomit, že se logicky drží součásti na výrubu skladem. To znamená, že používají součástky naskladněné před válkou. Z toho postaví pár kusů, a končí.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        11:53 24.10.2022

        bohvie, ale logicky to takto vychadza, mali nejake komponenty skladom, zaroven si myslim, ze sanckie nie su tak uplne pevne, oni si suciastky zozenu....pojde to pomalsie, ovela ...Zobrazit celý příspěvek

        bohvie, ale logicky to takto vychadza, mali nejake komponenty skladom, zaroven si myslim, ze sanckie nie su tak uplne pevne, oni si suciastky zozenu....pojde to pomalsie, ovela drahsie, nebdue to v pozadovanych objemoch, ale cosi sa k nim dostane.Skrýt celý příspěvek

    • boulak
      11:54 24.10.2022

      Také se ale množí zprávy, že jim to spadne už v Rusku. Takže ta kvalita asi opravdu upadá.

      Také se ale množí zprávy, že jim to spadne už v Rusku. Takže ta kvalita asi opravdu upadá.

      • greenBelt
        12:03 24.10.2022

        Ty nehody v RU byli vždy ve větším měřítku, než na západě. Navíc teď lítají víc.

        Ty nehody v RU byli vždy ve větším měřítku, než na západě. Navíc teď lítají víc.

        • boulak
          12:53 24.10.2022

          Myslím v porovnání s počátkem války.

          Myslím v porovnání s počátkem války.

  • Quaestor
    10:45 24.10.2022

    Ukrajinský tank projíždí kolem hořícího BTR-80, prý v chersonské oblasti. Jak tam píšou, dost možná bylo zasaženo při ústupu. To by bylo fajn, ustupující Rus je dobrý ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinský tank projíždí kolem hořícího BTR-80, prý v chersonské oblasti. Jak tam píšou, dost možná bylo zasaženo při ústupu. To by bylo fajn, ustupující Rus je dobrý Rus.
    https://twitter.com/Tendar/sta... Skrýt celý příspěvek

    • Ričrd
      10:54 24.10.2022

      Ustupující Rus je dobrý Rus. Mrtvý Rus (okupant) je lepší, než ustupující...

      Ustupující Rus je dobrý Rus. Mrtvý Rus (okupant) je lepší, než ustupující...

      • Quaestor
        11:09 24.10.2022

        Řekl bych, že vzhledem ke stavu toho BTR se minimálně část jeho osádky plynule přesunula z první kategorie do druhé.

        Řekl bych, že vzhledem ke stavu toho BTR se minimálně část jeho osádky plynule přesunula z první kategorie do druhé.

        • greenBelt
          11:39 24.10.2022

          Konkrétně do skupiny MIA.

          Konkrétně do skupiny MIA.

          • Quaestor
            11:52 24.10.2022

            Ruský voják je dobrý voják i v kolonce MIA. Když je MIA, nemá čas dělat blbosti jinde. :)

            Ruský voják je dobrý voják i v kolonce MIA. Když je MIA, nemá čas dělat blbosti jinde. :)

    • dušanR
      11:30 24.10.2022

      Všimli ste si , keď ten tank obchádzal to horiace BTR , že už na Ukrajine začína rasputica ?
      Taktika boja sa bude meniť .....

      Všimli ste si , keď ten tank obchádzal to horiace BTR , že už na Ukrajine začína rasputica ?
      Taktika boja sa bude meniť .....

  • marekR
    10:25 24.10.2022

    Neviem, ci to tu uz nebolo. Ak ano - sorry. Ale.. pekne zobrazenie relativne slusneho zmatku vojny. Asi ako v kazdej vojne. Nechcem si predstavit tu paniku v hlave ruskeho vodica ...Zobrazit celý příspěvek

    Neviem, ci to tu uz nebolo. Ak ano - sorry. Ale.. pekne zobrazenie relativne slusneho zmatku vojny. Asi ako v kazdej vojne. Nechcem si predstavit tu paniku v hlave ruskeho vodica minajuceho ukrajinsky tank. Inak velitel tanku dva krat blizko smrti a to ani rusi neutocili protitankovou zbranou, fuuuuhaaa.. Pekne vidno, ze stat vo vezi je sice casto nevyhnutne, ale sakra nebezpecne.
    https://twitter.com/TheDeadDis... Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      10:49 24.10.2022

      Bylo ale nevadí, to se totiž jen tak nevidí.

      Bylo ale nevadí, to se totiž jen tak nevidí.

    • pjanyska
      10:59 24.10.2022

      Já nevím, ale není to pokus o vzdání se Ukrajincům? Protože nemůžou vyvěsit bílou vlajku, tak tam prostě jenom přijedou a budou doufat, že je netrefí. Je to možné?

      Já nevím, ale není to pokus o vzdání se Ukrajincům? Protože nemůžou vyvěsit bílou vlajku, tak tam prostě jenom přijedou a budou doufat, že je netrefí. Je to možné?

    • Tino
      11:00 24.10.2022

      ze je vojna chaos nie je len taka bezobsazna fraza, ja verim, ze taketo situacie vobc nie su ojedinele a nie len v tomto konflikte....je to inac brutal napor na nervy taketo neico ...Zobrazit celý příspěvek

      ze je vojna chaos nie je len taka bezobsazna fraza, ja verim, ze taketo situacie vobc nie su ojedinele a nie len v tomto konflikte....je to inac brutal napor na nervy taketo neico zazit a zarove komicka situacia ked sa teoreticky na jednej ceste v protismere stretavaju nepriatelske strany a posadka jednej si moze obzriet tu druhuSkrýt celý příspěvek

      • HumInt
        11:16 24.10.2022

        S tými nervami je to pravda. Preto je dôležitá rotácia jednotiek v prvých líniách po dvoch týždňoch.

        S tými nervami je to pravda. Preto je dôležitá rotácia jednotiek v prvých líniách po dvoch týždňoch.

      • Theokotos
        11:21 24.10.2022

        Stalo se třeba i při vylodění v Normandii. V noci kolona amerických parašutistů šla okolo nízké zídky a najednou na druhé straně té zídky v protisměru prošla kolona německých ...Zobrazit celý příspěvek

        Stalo se třeba i při vylodění v Normandii. V noci kolona amerických parašutistů šla okolo nízké zídky a najednou na druhé straně té zídky v protisměru prošla kolona německých vojáků.
        Obě strany z toho byly tak v šoku, že se nikdo nezmohl na reakci a obě kolony šly svou cestou dál.Skrýt celý příspěvek

    • Martin93
      11:20 24.10.2022

      mne príde zaujímavá situácia v 0.33 videa. ˇÚplne vidím, ako si veliteľ tanku hovorí: "mohol by niekto prosím začať k*rva po nich strieľať? " :D

      mne príde zaujímavá situácia v 0.33 videa. ˇÚplne vidím, ako si veliteľ tanku hovorí: "mohol by niekto prosím začať k*rva po nich strieľať? " :D

      • Tino
        11:48 24.10.2022

        v lavej casti sa neskor objavili dalsie bojove vozidla , zrejme z UA a tiez mam pocit ze nestrielali/aspon sam i zda, palila zrejme len pechota naokolo/...preto rozmyslam ci to ...Zobrazit celý příspěvek

        v lavej casti sa neskor objavili dalsie bojove vozidla , zrejme z UA a tiez mam pocit ze nestrielali/aspon sam i zda, palila zrejme len pechota naokolo/...preto rozmyslam ci to boli rus ktori k nim prichadzali po ceste oproti, resp ak to boli rus ci sa nahodou fakt nevzdavali ako sa uvadza vyssieSkrýt celý příspěvek

        • Bravo78
          17:08 24.10.2022

          Byli viz. 51 sec videa, rus znak na dveřích ... Na začátku války takhle postupující ruská obrněná kolona zase rozstřílela postupující kolonu UA dělostřelců. No střílej něčím ...Zobrazit celý příspěvek

          Byli viz. 51 sec videa, rus znak na dveřích ... Na začátku války takhle postupující ruská obrněná kolona zase rozstřílela postupující kolonu UA dělostřelců. No střílej něčím větším do náklaďáku, který může být naplněný bednami s municí ... hádám ráže 152 mm.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...