VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • otecko
    12:21 08.04.2022

    Trefa do ruského charakteru! ...Zobrazit celý příspěvek

    Trefa do ruského charakteru! Skvělé!

    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • HansCartman
      14:53 08.04.2022

      typický anglický humor :)))

      typický anglický humor :)))

  • theo
    12:20 08.04.2022

    Môže niekto identifikovať zbytky ruskej rakety s odkazom odpálenej dnes na Kramatorsk ...Zobrazit celý příspěvek

    Môže niekto identifikovať zbytky ruskej rakety s odkazom odpálenej dnes na Kramatorsk .
    https://inews.co.uk/news/ukrai...
    Mne to nepripada ako iskander . Nebude to točka u .Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      12:26 08.04.2022

      Je to Točka. Všechny zdroje uvádí Točku. Ti náckové je včera večer na Telegramu varovali, že budou útočit na Kramatorsk a dneska ráno se ještě chlubili videem, jak posílají Točku ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to Točka. Všechny zdroje uvádí Točku. Ti náckové je včera večer na Telegramu varovali, že budou útočit na Kramatorsk a dneska ráno se ještě chlubili videem, jak posílají Točku právě na Kramatorsk. Po zveřejnění obětí to rychle smazali a řekli, že to byli Ukrajinci, protože rusko žádné Točky prý nemá. Hnus.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        12:41 08.04.2022

        Už keď Rusko nemá Rocky, tak potom neviem kto...

        Už keď Rusko nemá Rocky, tak potom neviem kto...

        • Miroslav
          12:41 08.04.2022

          Točky

          Točky

      • skelet
        13:39 08.04.2022

        stejný scénář jako u MH17. Nejdřív oslavy, že trefili letadlo, a pak se to brutálně rychle mazalo a printscreeny se prohlašovaly za falešné.

        stejný scénář jako u MH17. Nejdřív oslavy, že trefili letadlo, a pak se to brutálně rychle mazalo a printscreeny se prohlašovaly za falešné.

    • ruleta
      12:26 08.04.2022

      To je tocka-u, mozna se submunici - videl jsem zatim jenom jedno video, je tam hodne mrtvych, ale skody na okoli velke neni. Ale neni to cely obrazek. Kazdopadne: Na nexte je ...Zobrazit celý příspěvek

      To je tocka-u, mozna se submunici - videl jsem zatim jenom jedno video, je tam hodne mrtvych, ale skody na okoli velke neni. Ale neni to cely obrazek. Kazdopadne:

      Na nexte je tento snimek:

      In the pro-#Russian telegram channels there were published such messages about the attack on Kramatorsk.It says that strike was aimed at the #Ukrainian soldiers on the railway station in #Kramatorsk. At the moment messages were removed or edited.

      https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

      • The Pale Emperor
        12:37 08.04.2022

        Kazetová munice. Vyloženě chtěli zabít, co nejvíc lidí. Ještě včera večer zaútočili na koleje, aby lidi nemohli z Kramatorsku odjet a nahromadili se tak na nádraží...

        Kazetová munice. Vyloženě chtěli zabít, co nejvíc lidí. Ještě včera večer zaútočili na koleje, aby lidi nemohli z Kramatorsku odjet a nahromadili se tak na nádraží...

    • infi
      13:07 08.04.2022

      Co na tom chces identifikovat? Napis do google "Tochka-U missile" a "Iskander Missile" a dej si obrazky. Zcela jasne je to zbytek kazetove Tochky-U. Pak se mrkni na wiki kdo ...Zobrazit celý příspěvek

      Co na tom chces identifikovat? Napis do google "Tochka-U missile" a "Iskander Missile" a dej si obrazky. Zcela jasne je to zbytek kazetove Tochky-U. Pak se mrkni na wiki kdo pouziva Tochky a kdo Iskandery. Vzhledem k umisteni Kramatorsku a doletu Tochky by to museli palit nekde z Ukrajinskeho uzemi....Skrýt celý příspěvek

      • Wirbelwind
        13:15 08.04.2022

        na to si ako prisiel? SS-21 Scarab-C ma dosah cez 180km

        na to si ako prisiel? SS-21 Scarab-C ma dosah cez 180km

        • samoempire
          14:36 08.04.2022

          Jasně že to bylo Rusko. Oni o startu nahráli video. Ono je to pořád dokola. Těchto případů bude přibývat. Rusové nemají důvod měnit svůj způsob válčení.

          Jasně že to bylo Rusko. Oni o startu nahráli video. Ono je to pořád dokola. Těchto případů bude přibývat. Rusové nemají důvod měnit svůj způsob válčení.

      • peter111
        13:15 08.04.2022
      • lm524a
        13:16 08.04.2022

        https://www.reddit.com/r/ukrai... RIA Novosti tweeted about the ...Zobrazit celý příspěvek

        https://www.reddit.com/r/ukrai...

        RIA Novosti tweeted about the "Ukrainian attack on Kramatorsk" 5 minutes before it was reported by local residentsSkrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        13:19 08.04.2022

        Lžeš hrozně okatě, ruský trole. Rusko samozřejmě Točky má a ve válce už je opakovaně nasadilo. Kramatorsk je v pohodlném dosahu těchto raket z východu i ze severu.

        Lžeš hrozně okatě, ruský trole. Rusko samozřejmě Točky má a ve válce už je opakovaně nasadilo. Kramatorsk je v pohodlném dosahu těchto raket z východu i ze severu.

        • Dusanh
          14:15 08.04.2022

          Tak není pochyb o tom, že rakety byly odpáleny z ukrajinského území - tč. mimo kontrolu legitimní vlády Ukrajiny.

          Tak není pochyb o tom, že rakety byly odpáleny z ukrajinského území - tč. mimo kontrolu legitimní vlády Ukrajiny.

          • infi
            14:37 08.04.2022

            Zcela klickove bude zjistit z jakeho smeru.

            Zcela klickove bude zjistit z jakeho smeru.

        • infi
          14:24 08.04.2022

          Nevim proc urazis, radsi doloz svoje tvrzeni, ze RF tyto systemy aktivne pouziva na Ukrajine. To me narozdil od urazek opravdu zajima. Asi si to pletes s Beloruskem, ktere tyto ...Zobrazit celý příspěvek

          Nevim proc urazis, radsi doloz svoje tvrzeni, ze RF tyto systemy aktivne pouziva na Ukrajine. To me narozdil od urazek opravdu zajima. Asi si to pletes s Beloruskem, ktere tyto systemy jeste v u noru 2022 pouzivalo behem cviceni a je z toho kupa fotek z oblasti kolem Gomelu, ktere se nyni prezentuji jako ruske. Muzou to mit teoreticky i jednotky LNR/DNR v nejakych jednotkach kusu. Takze moje nejvetsi lez spociva v cem? Do centru Donecku si to taky napalili sami? Nebo je pro tebe Guardian / CNN nespolehlivy zdroj? https://www.theguardian.com/wo... ; https://edition.cnn.com/europe...

          peter111: Ano to video jsem videl, na AK pisou "Těm dvěma PLŘS hoří raketový motor 8-10 sekund, což odpovídá cca PLŘS z Toru nebo 48N6DM z S-400/300PM2, kdežto raketový motor Točky-U hoří 22 sekund." - Ale nevim co je na tom pravdy - neznam detaily.

          Malokdo si z vas asi uvedomuje ze tyhle "technicke" nepresnosti, kdy na novinkach u fotky Tocky napisou, ze se jedna o rusky Iskander, jenom prispivaji ruske propagande.Skrýt celý příspěvek

  • warspite
    12:10 08.04.2022

    Podľa tohto by mal byť s300 už na ...Zobrazit celý příspěvek

    Podľa tohto by mal byť s300 už na Ukrajine:

    https://www.topky.sk/cl/10/229... Skrýt celý příspěvek

    • warspite
      12:11 08.04.2022

      Tak dole bol niekto rýchlejší..

      Tak dole bol niekto rýchlejší..

    • StandaBlabol
      12:19 08.04.2022

      Slovenský premiér Heger se má dneska v Kyjevě potkat se Zelenským. Dává to smysl, že nechtěl poslouchat "Kdy už nám sakra pošlete tu S-300". Místo toho si teď poslechne slova díků ...Zobrazit celý příspěvek

      Slovenský premiér Heger se má dneska v Kyjevě potkat se Zelenským. Dává to smysl, že nechtěl poslouchat "Kdy už nám sakra pošlete tu S-300". Místo toho si teď poslechne slova díků a jak je Slovensko skvělý spojenec. A možná prodá i Zuzany. Super!Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        12:19 08.04.2022

        Kolik je tech Zuzan k dispozici?

        Kolik je tech Zuzan k dispozici?

        • Mr.Tomas
          12:30 08.04.2022

          Málo. 16ks Zuzana 2000 a niečo cez 20ks Zuzana 2, z toho je však niekoľko kusov (do desať) v Lotyšsku.

          Málo. 16ks Zuzana 2000 a niečo cez 20ks Zuzana 2, z toho je však niekoľko kusov (do desať) v Lotyšsku.

        • GlobeElement007
          12:32 08.04.2022

          Vím o jedné, ale už je nasazená jinde.

          https://cs.wikipedia.org/wiki/...

          Vím o jedné, ale už je nasazená jinde.

          https://cs.wikipedia.org/wiki/...

        • Nesher
          12:33 08.04.2022

          16 Z 2000 a pokud je chce skutečně prodat, tak to bude pěkná sprosťárna.

          16 Z 2000 a pokud je chce skutečně prodat, tak to bude pěkná sprosťárna.

          • mudry.udrzbar
            12:47 08.04.2022

            co je na tom za sprosťarnu? Predaj pravdepodobne prebehne z rozpoctu EU vyhradeneho na vyzbroj Ukrajiny. Naviac ČR tiež novšiu techniku (napr. Breny) predava a nedaruje.

            co je na tom za sprosťarnu? Predaj pravdepodobne prebehne z rozpoctu EU vyhradeneho na vyzbroj Ukrajiny. Naviac ČR tiež novšiu techniku (napr. Breny) predava a nedaruje.

          • Miroslav
            12:54 08.04.2022

            Nechcem tu vnášať staré krivdy, ale vy ste mali veľký problém, že Zuzana je strašne drahá. Ok, nie je to lacná sranda nehľadiac na to, že Z2000 nie je nejaká stará nepotrebná ...Zobrazit celý příspěvek

            Nechcem tu vnášať staré krivdy, ale vy ste mali veľký problém, že Zuzana je strašne drahá. Ok, nie je to lacná sranda nehľadiac na to, že Z2000 nie je nejaká stará nepotrebná technika. Je zhruba v polovici životnostiSkrýt celý příspěvek

          • Nesher
            12:55 08.04.2022

            Údržbář Ne, nic takového se neděje. To co jde od AČR je buď naprostý dar, nebo si ČR následně nechává proplatit účetní cenu od EU. Soukromé firmy samozřejmě prodávají, z části to ...Zobrazit celý příspěvek

            Údržbář
            Ne, nic takového se neděje. To co jde od AČR je buď naprostý dar, nebo si ČR následně nechává proplatit účetní cenu od EU.
            Soukromé firmy samozřejmě prodávají, z části to platí ambasáda EU z darů českých firem a občanů. Ale to není případ Z2000, ty jsou v majetku SR.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            12:57 08.04.2022

            Breny se kupuji za penize, ktere jsme vybrali. Takze po dohode s ukrajinskym velvyslanectvim se nakupuji u nasich firem, ale plati to Cesi a CR zajistuje logistiku na ukrajinske ...Zobrazit celý příspěvek

            Breny se kupuji za penize, ktere jsme vybrali. Takze po dohode s ukrajinskym velvyslanectvim se nakupuji u nasich firem, ale plati to Cesi a CR zajistuje logistiku na ukrajinske hranice. Ukrajinu to stoji nula korun.Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            13:00 08.04.2022

            mudry.udrzbar: Je od nas sprostarna posielat Ukrajine Migy, S300 a este aj Zuzany, kym oni poslali vyradene T72/BVP1 a vyradenu municiu. Mali by sme sa uvedomit a dopredu vsetko ...Zobrazit celý příspěvek

            mudry.udrzbar: Je od nas sprostarna posielat Ukrajine Migy, S300 a este aj Zuzany, kym oni poslali vyradene T72/BVP1 a vyradenu municiu. Mali by sme sa uvedomit a dopredu vsetko premysliet tak, aby Cesi vyzerali ako ten lepsi v kazdom smere.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            13:04 08.04.2022

            Miroslav Máte možnost si nechat proplatit účetní cenu od EU, jako všichni. Což ani omylem není prodej a už vůbec ne za komerční cenu. Jinak, kdybych tě vzal za slovo, tak by ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            Máte možnost si nechat proplatit účetní cenu od EU, jako všichni. Což ani omylem není prodej a už vůbec ne za komerční cenu.

            Jinak, kdybych tě vzal za slovo, tak by čekal, že Praha pošle do Bratislavy faktury za to stanové městečko, naše policisty a i tu předsunutou přítomnost, sami máme málo.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            13:06 08.04.2022

            Tak jasně, že jsme lepší, už proto, že jsme víc, na západ, ne? Ale mně prodávání Zuzan nevadí. Furt lepší, než kdyby je Ukrajina nedostala vůbec. Stejně to bude určitě na úvěr a ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak jasně, že jsme lepší, už proto, že jsme víc, na západ, ne?

            Ale mně prodávání Zuzan nevadí. Furt lepší, než kdyby je Ukrajina nedostala vůbec. Stejně to bude určitě na úvěr a kdo ví, jak bude splatný.

            Takže za mne je to naprosto OK.Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            13:19 08.04.2022

            Urcite som nechcel vyvolat nejaku pomeriavaciu debatu, kdo dava viac. ČR aj SR sa v pomoci Ukrajine chovaju prikladne. Nesher Neboli zverejnene ziadne informacie o podmienkach ...Zobrazit celý příspěvek

            Urcite som nechcel vyvolat nejaku pomeriavaciu debatu, kdo dava viac. ČR aj SR sa v pomoci Ukrajine chovaju prikladne.

            Nesher

            Neboli zverejnene ziadne informacie o podmienkach udajneho predaja, ale ty uz vies ze to nebude z penazi EU a ze to bude sprostarna :DSkrýt celý příspěvek

          • Nesher
            13:37 08.04.2022

            Údržbář
            Tak proč jediná vláda, která mluví i prodeji je ta slovenská? Všichni ostatní mluví o daru a max. si nechávají proplatit účetní hodnotu.
            To je to co je tu divné.

            Údržbář
            Tak proč jediná vláda, která mluví i prodeji je ta slovenská? Všichni ostatní mluví o daru a max. si nechávají proplatit účetní hodnotu.
            To je to co je tu divné.

          • mudry.udrzbar
            13:48 08.04.2022

            Nesher a ten v USA schvaleny land and lease je co? Tiez im chod nadavat, ze je to sprostarna, ze maju vsetko posielat zadarmo. Konkretne sa minister Naď vyjadril takto: „Je to ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher

            a ten v USA schvaleny land and lease je co? Tiez im chod nadavat, ze je to sprostarna, ze maju vsetko posielat zadarmo.

            Konkretne sa minister Naď vyjadril takto:

            „Je to reálna vec, o ktorej s našimi partnermi momentálne rokujeme. Určite by to nebolo zadarmo,“

            Neviem ako si z toho dokazal vylucit financovanie cez EU alebo inu formu predaja, ktora by bola vyhodna aj pre UA aj pre SVK.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            14:13 08.04.2022

            Upgrade: nikdo nemůže za to, že stále používáte techniku, která by u nás byla už vyřazená a takže dáváte techniku od bojových útvarů. Je pravda, že jeden Mig-29 z kbelského muzea ...Zobrazit celý příspěvek

            Upgrade: nikdo nemůže za to, že stále používáte techniku, která by u nás byla už vyřazená a takže dáváte techniku od bojových útvarů. Je pravda, že jeden Mig-29 z kbelského muzea darovat můžeme.Skrýt celý příspěvek

          • mudry.udrzbar
            14:23 08.04.2022

            Jura

            tak preco neposlete Mi-24, na SK davno vyradene, Vasim konci zivotnost a Ukrajine by sa hodili. Mi-8/171 detto :)

            Jura

            tak preco neposlete Mi-24, na SK davno vyradene, Vasim konci zivotnost a Ukrajine by sa hodili. Mi-8/171 detto :)

          • Jura99
            14:31 08.04.2022

            mudry.udrzbar: protože čekáme, až pošlete vaše Sa-58, které jsme my už poslali.

            mudry.udrzbar: protože čekáme, až pošlete vaše Sa-58, které jsme my už poslali.

        • Miroslav
          12:45 08.04.2022

          16x Zuzana 2000
          25x Zuzana 2 (nie všetky objednané sú dodané)

          16x Zuzana 2000
          25x Zuzana 2 (nie všetky objednané sú dodané)

          • Upgrade
            13:01 08.04.2022

            podla wiki mame 16 kusov Zuzana 2

            podla wiki mame 16 kusov Zuzana 2

          • Miroslav
            13:15 08.04.2022

            25 objednaných, v prvej várke odovzdali 8 ks, v druhej myslím ďalších 8 a zvyšných 9 v priebehu tohto roka

            25 objednaných, v prvej várke odovzdali 8 ks, v druhej myslím ďalších 8 a zvyšných 9 v priebehu tohto roka

        • BobDylan
          12:52 08.04.2022

          Zuzana 2000 je na Slovensku 16, ale Cyprus vlastní ďalších 12, takže čisto teoreticky sa z nich dá poskladať celý oddiel,

          Zuzana 2000 je na Slovensku 16, ale Cyprus vlastní ďalších 12, takže čisto teoreticky sa z nich dá poskladať celý oddiel,

          • mudry.udrzbar
            12:55 08.04.2022

            v mediach prebehlo info, ze Cyprus ma dodat viacero druhov ex-sovietskej a ruskej techniky, takže by to sedelo

            v mediach prebehlo info, ze Cyprus ma dodat viacero druhov ex-sovietskej a ruskej techniky, takže by to sedelo

          • GlobeElement007
            13:10 08.04.2022

            No já zas četl, že Kypr odlítl dodat cokoliv s tím, že to potřebuje pro vlastní obranu. https://cyprus-mail.com/2022/0... Pravdu se ...Zobrazit celý příspěvek

            No já zas četl, že Kypr odlítl dodat cokoliv s tím, že to potřebuje pro vlastní obranu.

            https://cyprus-mail.com/2022/0...

            Pravdu se dozvíme asi až po válce. Ale Kypr je hodně prolezlý Rusy, Byzanc, pravoslaví a tak, je tam hodně ruských peněz, perou se tam černé prachy, od Kypru bych skutečně pomoc nečekal.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            13:14 08.04.2022

            odmítl, ne odlítl...

            odmítl, ne odlítl...

          • Sergej7490
            15:14 08.04.2022

            Globe: Cyprus uz davnejsie deklaroval ze sa Z2000 chce zbavit v prospech Pzh2000

            Globe: Cyprus uz davnejsie deklaroval ze sa Z2000 chce zbavit v prospech Pzh2000

    • Cimbi
      12:50 08.04.2022

      Super. Tohle je bude nutit lítat nízko, takže je to nažene do dosahu Stingerů, Starstreaků a Strel... Konec bombení z Su-34 z velké výšky. Navíc s dostřelem až 200 km to dost ...Zobrazit celý příspěvek

      Super. Tohle je bude nutit lítat nízko, takže je to nažene do dosahu Stingerů, Starstreaků a Strel... Konec bombení z Su-34 z velké výšky.

      Navíc s dostřelem až 200 km to dost redukuje výběr zbraní pro palbu ze vzdušného prostoru Ruska a Běloruska, když dosah ukrajinské PVO bude nějakých 100 - 120 km do jejich vnitrození.

      Bratia Slováci, máte mou úctu...Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        12:55 08.04.2022

        krot nadsenie, nase S-300PMU su dost stare.. maju len starsie rakety s dosahom 75km...

        krot nadsenie, nase S-300PMU su dost stare.. maju len starsie rakety s dosahom 75km...

        • Cimbi
          13:09 08.04.2022

          OK... I tak je to lepší, než MANPADS, kterým tím cíle zase naženou zpátky... Výškově by to mělo být až 25 km, takže nahoru už se tak snadno neschovají. Můj 1. a 3. odstavec ...Zobrazit celý příspěvek

          OK... I tak je to lepší, než MANPADS, kterým tím cíle zase naženou zpátky...

          Výškově by to mělo být až 25 km, takže nahoru už se tak snadno neschovají.

          Můj 1. a 3. odstavec zůstává v platnosti... ;-)Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            13:37 08.04.2022

            Jak neschovají se nahoru?

            Copak nevíš, jak se ta část armády jmenuje? Vzdušně-kosmické síly Ruské federace.

            Jak neschovají se nahoru?

            Copak nevíš, jak se ta část armády jmenuje? Vzdušně-kosmické síly Ruské federace.

      • Silver
        12:57 08.04.2022

        Dostrel závisí od rakiet a myslím, tie kt. boli na SK majú dostrel niečo nad 70km.

        Dostrel závisí od rakiet a myslím, tie kt. boli na SK majú dostrel niečo nad 70km.

        • jj284b
          13:02 08.04.2022

          no snad Ukrajinci maju aj dost novsich.. tato bateria by im mohla pomoct s detekciou cielov, navadzanim, kym tie starsie rakety by pouzili na menej kriticke ciele, aby posetrili ...Zobrazit celý příspěvek

          no snad Ukrajinci maju aj dost novsich.. tato bateria by im mohla pomoct s detekciou cielov, navadzanim, kym tie starsie rakety by pouzili na menej kriticke ciele, aby posetrili tie kvalitnejsie..Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      13:06 08.04.2022

      btw, vraj to presunuli uz utorok.. takze je to 3 dni na Ukrajine.

      btw, vraj to presunuli uz utorok.. takze je to 3 dni na Ukrajine.

  • brin
    12:08 08.04.2022

    Dost mě vadí, jak už všichni rezignovali na přímou vojenskou pomoc a přijali v podstatě ultimátum Putina. Copak to nikdo nevidí? Na Ukrajinu by mělo zamířit letectvo a pozemní ...Zobrazit celý příspěvek

    Dost mě vadí, jak už všichni rezignovali na přímou vojenskou pomoc a přijali v podstatě ultimátum Putina. Copak to nikdo nevidí? Na Ukrajinu by mělo zamířit letectvo a pozemní jednotky z celé Evropy a vystřílet ty prasata za hranice.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      12:32 08.04.2022

      Kdybych tomu velel já, tak by to tak bylo hned první den invaze, možná dobře, že to tak není.

      Kdybych tomu velel já, tak by to tak bylo hned první den invaze, možná dobře, že to tak není.

    • skelet
      13:44 08.04.2022

      to je přesně to o co se Putin nějakou dobu pokoušel. Vylákat jednotky NATO na území Ukrajiny. Teď stěží uhrává plichtu s Ukrajinou, takže má trapnou chvilku. Díky jednotkám NATO ...Zobrazit celý příspěvek

      to je přesně to o co se Putin nějakou dobu pokoušel. Vylákat jednotky NATO na území Ukrajiny.
      Teď stěží uhrává plichtu s Ukrajinou, takže má trapnou chvilku. Díky jednotkám NATO by byl geroj.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        14:01 08.04.2022

        takže teď už tam může NATO přijít
        přijde mi hrozné jak se díváme na masakry ukrajinského obyvatelstva a "jenom" jim posíláme zbraně

        takže teď už tam může NATO přijít
        přijde mi hrozné jak se díváme na masakry ukrajinského obyvatelstva a "jenom" jim posíláme zbraně

  • Miro
    12:05 08.04.2022

    Slovenský systém protivzdušnej obrany S-300 je už na Ukrajine. Tajný presun trval podľa informácií TV Markíza dva dni.
    Správu budeme aktualizovať.

    Slovenský systém protivzdušnej obrany S-300 je už na Ukrajine. Tajný presun trval podľa informácií TV Markíza dva dni.
    Správu budeme aktualizovať.

      • TN12
        12:35 08.04.2022

        Pod tím je 20h starý tweet, že 100 mio od Lukačoviče už dorazilo.

        Pod tím je 20h starý tweet, že 100 mio od Lukačoviče už dorazilo.

    • GlobeElement007
      12:10 08.04.2022

      A to jsem si myslel, že jediná země, kde se všecko vykecá, jsme my.

      A to jsem si myslel, že jediná země, kde se všecko vykecá, jsme my.

      • mudry.udrzbar
        12:53 08.04.2022

        nechapem, že aspon tu S-300 nezaplachtuju, Rusaci musia mat vsade agentov a jeden letecky uder moze celu vec zmariť

        nechapem, že aspon tu S-300 nezaplachtuju, Rusaci musia mat vsade agentov a jeden letecky uder moze celu vec zmariť

        • Arccos
          13:00 08.04.2022

          Podle zprávy je systém už na Ukrajině, takže utajit se to povedlo.

          Podle zprávy je systém už na Ukrajině, takže utajit se to povedlo.

      • Upgrade
        13:03 08.04.2022

        Vykecal to povodne nejaky EU komisar a odvtedy je to vonku.

        Vykecal to povodne nejaky EU komisar a odvtedy je to vonku.

        • GlobeElement007
          13:47 08.04.2022

          Tak možná to byl Čech...

          Tak možná to byl Čech...

        • ABC123
          16:44 08.04.2022

          Aj tie migy…

          Aj tie migy…

    • Mr.Tomas
      12:21 08.04.2022

      Dnes bude na facebooku obzvlášť "nablito"

      Dnes bude na facebooku obzvlášť "nablito"

      • Miroslav
        12:48 08.04.2022

        Pokiaľ ešte nemáš BAN, tak skús pozrieť postnút čo k tomu napísal hlavný ideológ organizovanej zločineckej skupiny Smeru

        Pokiaľ ešte nemáš BAN, tak skús pozrieť postnút čo k tomu napísal hlavný ideológ organizovanej zločineckej skupiny Smeru

        • 3pa3ck3
          13:00 08.04.2022

          Zatiaľ nič, posledne komentuje odchod Daga Daniša z Postoja

          Zatiaľ nič, posledne komentuje odchod Daga Daniša z Postoja

        • Upgrade
          13:06 08.04.2022

          Blaha zatial nic. Inak sa mi paci, ako zacal cislovat odstavce ako zalmy v Biblii :)

          Blaha zatial nic. Inak sa mi paci, ako zacal cislovat odstavce ako zalmy v Biblii :)

      • tombo
        12:51 08.04.2022

        Slovenske internety budú dneska preťažené.

        Slovenske internety budú dneska preťažené.

    • MaVeRick114
      13:02 08.04.2022

      Pribaľme ešte aspoň Zuzany 2000ky.

      Pribaľme ešte aspoň Zuzany 2000ky.

  • Hope
    12:04 08.04.2022

    Ukrajina potřebuje ihned dodat raketové systémy, které zlikvidují veškerou ruskou techniku na území Ukrajiny, ale i za hranicí (Rusko, Bělorusko), odkud na Ukrajinu střílí, ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajina potřebuje ihned dodat raketové systémy, které zlikvidují veškerou ruskou techniku na území Ukrajiny, ale i za hranicí (Rusko, Bělorusko), odkud na Ukrajinu střílí, vypouští rakety nebo startují letadla.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      12:11 08.04.2022

      trocha viery , pretoze to sa deje, s 300 je na ukraine, vcera videli vlak plny transporterov smerom do polska, stovky ukrainskych vojakov je na sluzebkach po celej eu a v usa , ...Zobrazit celý příspěvek

      trocha viery , pretoze to sa deje, s 300 je na ukraine, vcera videli vlak plny transporterov smerom do polska, stovky ukrainskych vojakov je na sluzebkach po celej eu a v usa , zjavne sa skolia ...Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        12:20 08.04.2022

        Rusákům už moc raket nezbývá, tak kdyby Ukrajina dostala ATACSM a Tomahawky, tak by to teď byla druhá strana, kdo může útočit na velké vzdálenosti. Letiště, shromaždiště techniky, ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusákům už moc raket nezbývá, tak kdyby Ukrajina dostala ATACSM a Tomahawky, tak by to teď byla druhá strana, kdo může útočit na velké vzdálenosti. Letiště, shromaždiště techniky, velitelská centra a tak.Skrýt celý příspěvek

        • lukas000
          12:31 08.04.2022

          No pokud by utocili na stejne cile jako Rusko tak skolky, mestske urady a nadrazi plna civilu.

          No pokud by utocili na stejne cile jako Rusko tak skolky, mestske urady a nadrazi plna civilu.

        • GlobeElement007
          12:34 08.04.2022

          Tomahawky???

          Leda že by jim je dali i s torpédoborcem.

          Tomahawky???

          Leda že by jim je dali i s torpédoborcem.

          • Cimbi
            12:52 08.04.2022

            Obávám se, že by ho Turci nepustili do Černého moře ani pod ukrajinskou vlajkou...

            Obávám se, že by ho Turci nepustili do Černého moře ani pod ukrajinskou vlajkou...

  • Fiagy
    11:55 08.04.2022

    EU schválila pátý balík sankcí proti Rusku. Od srpna zakáže dovoz uhlí, ihned výrazně omezí lodní a silniční nákladní dopravu z Ruska. Na sankční seznam EU přibude 217 ruských ...Zobrazit celý příspěvek

    EU schválila pátý balík sankcí proti Rusku. Od srpna zakáže dovoz uhlí, ihned výrazně omezí lodní a silniční nákladní dopravu z Ruska.

    Na sankční seznam EU přibude 217 ruských činitelů a oligarchů a 18 subjektů. Jsou mezi nimi lidé blízcí Kremlu či politici ze samozvaných republik.

    Myčka, varná konvice, pánvičky – to vše se ve čtvrtek objevilo před ruskou ambasádou v Londýně. Důvod? Obyvatelé hlavního města Británie nabyli dojmu, že si Rusové asi takové zboží nemohou dovolit, když jejich vojáci musí rabovat na Ukrajině a posílat svoje „úlovky“ poštou domů. Fotky z demonstrace obletěly sociální sítě.

    https://www.novinky.cz/valka-n... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:12 08.04.2022

      malo... Nevalnij dal mena 6000 Putinovych ludi.. ti vsetci mali byt uz davno na sankcnom zozname..

      malo... Nevalnij dal mena 6000 Putinovych ludi.. ti vsetci mali byt uz davno na sankcnom zozname..

      • samoempire
        14:39 08.04.2022

        Přesně tak. Celá ruská elita má nějakých 6000 - 10000 lidí.

        Přesně tak. Celá ruská elita má nějakých 6000 - 10000 lidí.

  • Nesher
    11:39 08.04.2022

    Další Tom Cooper STRATEGICKÝ POHLED V podstatě celá Ukrajina od Poliske (130 km severozápadně od Kyjeva) po Veljuku Pysarivku (50 km jihovýchodně od Sumy) je bez ruských ...Zobrazit celý příspěvek

    Další Tom Cooper
    STRATEGICKÝ POHLED

    V podstatě celá Ukrajina od Poliske (130 km severozápadně od Kyjeva) po Veljuku Pysarivku (50 km jihovýchodně od Sumy) je bez ruských okupantů – ale bitva o jihovýchodní Ukrajinu se stále vyostřuje. Není divu, že 5. dubna ukrajinská vláda požádala všechny občany Luhanské a Doněcké oblasti, aby se evakuovali, „okamžitě“.

    Od včerejška NATO diskutuje o „možné dodávce“ těžkých zbraní na Ukrajinu. Necítím že bych měl zacházet do detailů (a ne vše, co jsem v tomto ohledu slyšel a viděl, je „1000% potvrzeno“), ale všechny související diskuse považuji za zcela zbytečné, vzhledem k tomu, že dodávky těžkých zbraní ze strany NATO na Ukrajinu probíhají již od začátku března. Proto se zdržím dalších komentářů v tomto ohledu.


    VZDUCH

    Od 4. dubna podniká VKS – která během minulého týdne evakuovala většinu svých letadel a nejméně 20 ze 150 vrtulníků z leteckých základen v Bělorusku na letecké základny v jihovýchodním Rusku – asi 320-350 letů denně, téměř výhradně proti cílům v oblastech Charkov-Izium-Luhansk-Donbas. Primárními cíly jsou velitelská stanoviště, skladiště pohoných hmot a logistická skladiště, ale špička Keyston cops v Moskvě (Konašenko) pravidelně hlásí až 20 leteckých úderů na „pevnosti“ a „oblasti koncentrace ozbrojených sil Ukrajiny“ – a to téměř každý den. Včera VKS bombardovala také železniční uzel Lozov (údajně zaměřený na „vybavení a zbraně zahraniční výroby“) a odbočku Izium-Slavjansk, které se používají k evakuaci civilistů (ale také přivážejí ukrajinské posily a zásoby).
    Po jakémsi „přerušení“ takových operací po dobu asi jednoho nebo dvou dnů, dne 6. dubna, si Keyston cops v Moskvě si nárokují údery „vysoce přesnými raketami vzdušné a pozemní základny“ – viz: ze vzduchu odpalované balistické rakety s plochou dráhou letu a pozemní balistické rakety – proti skladištím PM v Radečově, Kazatině, Prosjanaja, Mykolajivu a Novomoskovsku, úder na jedno z ukrajinských stanovišť SAM Osa-AK, pět logistických skladišť a jedenáct pevností. Keyston cops si včera nárokovali „zničení koncentrace vojenského vybavení“ na železniční stanici Novograd-Vlynskij, v oblasti Žytomiru: údajně to „zničilo rezervy určené k přesunu ke skupině ukrajinských sil v Donbasu.

    Obrázek
    A nad tím se objevily fotografie (viz výše) zachycující starobylou bombu FAB-3000M-46, která se chystá naložit do jednoho z bombardérů Tupolev Tu-22M3 VKS (pravděpodobně u Dyagilevo AB). To vyžaduje určitou pozornost a vysvětlení.

    Tu-22M3 (ASCC/NATO-kódové označení „Backfire“) je známý střední bombardér ze 70. a 80. let. Tehdy jej americké námořnictvo považovalo za hlavní hrozbu pro své bojové skupiny letadlových lodí v severním Atlantiku a severním Pacifiku (s odstupem času lze říci, že to byla hodně přehnaná obava). V nedávné době, v letech 2015–2016, byly Tu-22M3 nasazeny (přes Írán a Irák) k úderům... no, na cokoliv, co Rusové považovali za „cíle“ v severovýchodní Sýrii. Samozřejmě vždy s „hloupými“ bombami. O Tu-22M3 se mluví o náletech VKA na Mariupol již od začátku března, ale až od včerejška pro to existují vizuální důkazy.

    Co je nyní tak „zvláštní“, je použitá zbraň: FAB-3000M-46 není nic jiného než „starobylá“. Jak naznačuje sufix jejího označení, byla vyvinuta bezprostředně po skončení druhé světové války a poté pro nasazení ze současných, pístových, podzvukových letadel. Zatímco je masivní velikosti (o hmotnosti 3 000 kg nebo asi 6 000 liber, obsahuje „jen“ asi 1 400 kg zastaralých výbušnin. Předně: má relativně tenký plášť: takový, který není vhodný pro nasazení z rychlých letadel – tím méně z Tu-22M3, které mohou létat také nadzvukovou rychlostí (nad Mach 1). Jsem skutečně velmi překvapen, když vidím, že VKS považuje za bezpečné:

    a) znovu aktivovat a nasadit FAB-3000M-46 poté, co tyto letouny strávily ve skladu nějakých 70+ let, a
    b) nasadit tenkostěnné bomby z nadzvukových bombardérů…
    A přesto neoficiální ruské zdroje tvrdí, že zbraň byla nasazena k útoku na (trosky) továrny Azovstal v Mariupolu… pro „tankisty“ čtoucí toto: nasazení FAB-3000M-46 z Tu-22 by bylo jako kdyby RFA vytáhla z muzeí část útočných děl ISU-152 a nasadila je pro poskytování přímé palebné podpory svým jednotkám na Ukrajině…
    (Mimochodem tvrzení, podle kterých naposledy Rusové nasadili tak masivní bomby volného pádu v Afghánistánu v 80. letech, jsou nesmysl: naposledy je nasadili nad severovýchodní Sýrií na začátku roku 2016. Jediný rozdíl je v tom, že v té době používali novější FAB-3000M-54, které mají zesílený kryt, takže jsou vhodné pro nasazení z letadel jako Tu-22M3. Podobné platí pro vysvětlení, že použití FAB-3000M-46 proti takovým cílům, jako je továrna Azovstal v Mariupolu, není „dobrý nápad“: takové zbraně byly vyrobeny přesně pro takové cíle.)
    Další „nová“ zbraň, kterou údajně VKS nasadila na Ukrajině, je o něco modernější: řízená bomba UPAB-1500V o hmotnosti 1 525 kg (včetně 1 010 kg výbušnin). UPAB-1500, kterou na počátku nového tisíciletí vyvinuta Taktickou raketovou korporací (alias KTRV), je elektroopticky řízená klouzavá bomba, zhruba srovnatelná s (40 a více let staré) americkou GBU-15. V době, kdy KTRV vystavovala svůj prototyp (kolem roku 2005), tvrdila, že je určena k nasazení z Su-34 a Tu-22M3, ale nejsem si jistý, zda byly posledně jmenované někdy vhodně upraveny.

    SEVERO-VÝCHOD
    Rusové opravili železnici spojující Kursk a Voroněž s Kupianskem a nyní ji používají k přivezení posil a zásob do oblasti Izia. Už si nejsem jistý, jestli jsem se o tom zmínil, ale jestli ne: právě tímto způsobem přivezli BTG 38. MRB až z Dálného východu.
    Charkov byl včera bombardován a ostřelován 48krát, ale Ukrajinci hlásí osvobození města Malynivka východně od Čchuchujeva, pět kilometrů po dálnicích E40 a P07. I když je to jistě pěkný úspěch, považuji to za příliš málo na to, abych ohromil ruské velitele dále na východ….
    I když množství západních pozorovatelů stále oznamuje „supervelkou“ ruskou ofenzívu na severovýchodní a východní Ukrajině někdy i na příští týden, tato operace zůstává v plném proudu už několik dní. 1. tanková divize GTA a 20. tanková divize CAA pokračovaly v postupu jižně od Izia: 5. dubna dobyly Braždivku a o den později 13. tanková divize TR znovu zaútočila na Sulyhivku, zatímco 237. tanková divize TR znovu zaútočila na Dovhenke a boje o obě vesnice pokračují – což naznačuje, že Ukrajinci tam rozmístili posily. 95. výsadková brigáda pokračuje v obraně Sviatohirska a nedalekého Tychotska (polovina z nich by však měla být v ruských rukou).

    VÝCHOD

    Zdá se, že na východě – tj. podél LOC – nyní Rusové nasazují především „potravu pro děla“. Tedy: jednotky toho, co Keystonští policisté v Moskvě označují jako

    1. kombinovanou armádu („Doněcká lidová republika“) a
    2. kombinovanou armádu („Luhankská lidová republika“).
    Dohromady by se tyto dvě jednotky mohly pochlubit celkem asi 30 BTG, i když dříve v této válce bylo pozitivně identifikováno pouze osm z nich: s ohledem na veškerou opětovnou aktivaci místních záloh je pravděpodobné, že jak 1. tak 2. CA jsou nyní v „plné síle“.
    V boji jsou využívány především k útoku na oblast Severodoněcku. Tam dva nebo tři BTG – podporované dělostřelectvem takových jednotek RFA, jako je 4. MRB – tvrdily, že 6. dubna prolomily obranu ukrajinského 57. motorizované a dosáhly předměstí Zamulovky. Dále tvrdily, že prolomily obranu ukrajinského 24. mechanizované a dosáhly Novotoškivska. A konečně není pochyb o tom, že Ruskem podporovaní separatisté jsou uvnitř Popasné. Jinými slovy: 8. CAA se sem tlačí po dvou hrotech (silnice P66 a T0504), přes něco kolem 30 km šířky.
    V oblasti Horlivky Ukrajinci podnikli protiútok a získali zpět část Panteleimonivky, ale Keystonští policisté nyní tvrdí, že 1. CA dobyla Novobachmutivku, několik kilometrů jižně.

    MARIUPOL
    Ukrajinská posádka odmítla další – myslím, že celkem čtvrtou – ruskou nabídku, že složí zbraně. Ruská sociální média to vysvětlují „Azovské hordy doufají, že budou evakuovány vrtulníky“ (kvazi, aby se zabránilo „ponechání na porážku“). Ve skutečnosti ukrajinské letectvo nadále udržuje letecký most do Mariupolu: operuje vysokou rychlostí a kriticky nízko (v podstatě „mezi“ stromy a budovami), vrtulníky Mi-8 přivážejí zásoby (munici, jídlo, vodu, ale také NLAW) a evakuují raněné. Dne 4. dubna Keystonští cops v Moskvě tvrdili že byli zničeny další dvou Mi-8, které se „pokusily evakuovat vůdce praporu Azov“ – oba „přenosnými protiletadlovými raketovými systémy“. Zatím pro to nepředložili žádný důkaz.

    Zdá se, že uvnitř města nahradil 8. CAA „popraskanou“ 150. MRD milicí 1. CA (tj. ještě více potravy pro děla z „Doněcké lidové republiky“) a Čečenců a podporuje je samohybným těžkým dělostřelectvem – jako houfnice 2S3 Akatsija ráže 152 mm – v přímé palebné podpoře. Během posledních dvou dnů měli separatisté dobýt budovu regionální SBU (poblíž činoherního divadla) a mohli zřídit řízení palby nad třídou Metalurhiv, čímž de facto „propojili“ tuto oblast s budovou okresu Kalmuskyj dále na sever. Pokud ano, pak je posádka nyní rozdělena na dvě části (36. námořní pěchota drží severní část města a Azov, 56. motorizovaná a 12. národní garda drží zbytek města).

    JIH

    Ve dnech 5. a 6. dubna Ukrajinci osvobodili vesnice Dobrjanka, Novovozněnske, Trudoliubivka a Osokorovka (všechny asi 70-80 km jižně od Kryvyi Rih), možná obklíčili (nebo se chystají obklíčit) BTG z 11. brigády VDV a 126. námořní pěší brigády, severně od oblasti Kozatke. Zdá se, že 49. CAA podniká protiútok s prvky 205. MRB, z jihu, a ani jedna strana za posledních 36 hodin nezveřejnila žádné související zprávy, které by naznačovaly, že bitva stále pokračuje (a pak s výsledky neuspokojivými ani pro jednu stranu).
    V oblasti Chersonu: zdá se, Ukrajinci strávili poslední dva dny upevňováním pozic, kterých dosáhli během bojů ve dnech 4. a 5. dubna. Zřejmě zajistili Oleksandrivku (jsou dvě z nich: tato je západně od Chersonu) a Šyriku Balku, ale museli se stáhnout z Tomyny Balky a Sofivky.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      11:55 08.04.2022

      Konečně má někdo názor jako já: ,,I když množství západních pozorovatelů stále oznamuje „supervelkou“ ruskou ofenzívu na severovýchodní a východní Ukrajině někdy i na příští týden, ...Zobrazit celý příspěvek

      Konečně má někdo názor jako já:
      ,,I když množství západních pozorovatelů stále oznamuje „supervelkou“ ruskou ofenzívu na severovýchodní a východní Ukrajině někdy i na příští týden, tato operace zůstává v plném proudu už několik dní. 1. tanková divize GTA a 20. tanková divize CAA pokračovaly v postupu jižně od Izia: 5. dubna dobyly Braždivku a o den později 13. tanková divize TR znovu zaútočila na Sulyhivku..."Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        12:00 08.04.2022

        Přesně tak, bohužel tlak poroste jak budou přivážet další a další jednotky. Tohle nebude vůbec snadné.

        Přesně tak, bohužel tlak poroste jak budou přivážet další a další jednotky. Tohle nebude vůbec snadné.

        • Torong
          15:30 08.04.2022

          A kde ty další a další jednotky vezmou? To co stahují z Běloruska můžou použít maximálně na doplnění ztrát v Doněcku. Plnohodnotné jednotky to rozhodně nejsou. Techniku stahovali ...Zobrazit celý příspěvek

          A kde ty další a další jednotky vezmou? To co stahují z Běloruska můžou použít maximálně na doplnění ztrát v Doněcku. Plnohodnotné jednotky to rozhodně nejsou. Techniku stahovali už i z dálného východu a z moderní techniky mají velkou část zničenou. Nemůžou stáhnout všechny jednotky. Můžou na frontu navozit stovky houfnic, ale je otázka, jestli mají tisíce náklaďáků, aby je nakrmili (1dělo/1den/3náklaďáky). Na jeden náklaďák budou potřebovat minimálně 3 řidiče, jinak jim budou usínat a padat z mostů nebo vrážet do stromů. Atd. atd. U Ukrajinců navíc nevíme vůbec nic co se týká Donbasu a Luhansku. Takže můžou být na pokraji zhroucení, ale taky tam můžou mít ulité zálohy a čekat na příležitost. V tom, že to nebude lehké máš samozřejmě pravdu. Jenom si nemyslím, že Rus bude prostě přisouvat další a další jednotky.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        12:02 08.04.2022

        Pokud to chapu dobre, tak se to nevylucuje. Predpoklad je, ze Rus hodi podstatne casti toho co mu zbylo na severu - po a ted pozor oblibene slova tady na AN - reorganizaci, ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud to chapu dobre, tak se to nevylucuje. Predpoklad je, ze Rus hodi podstatne casti toho co mu zbylo na severu - po a ted pozor oblibene slova tady na AN - reorganizaci, operacni prestavce :D - na vychod. Ted je otazka jestli mu na to stacilo tyden, dva nebo tri. Ale bral bych to i z druhe strany - ze zapadu jdou podstatne ukrajinske sily na vychod. Napriklad Wolski vcera ve svem videu rikal, ze si Ukrajina defacto ctverec - Dnipro, Zaporozi, Slovjansk, Krematorsk - nemuze nechat zabrat, pak by uz nebyla prumyslova zeme, ale jenom zemedelska zeme.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          12:04 08.04.2022

          Kazdopadne, zjevne je ted vedeni armady RF v racionalnejsich rukou - nekdo musel vyjednat ustup (a asi si kazdy dovede predstavit, ze tohle muselo byt narocne prosazovat v Kremlu) ...Zobrazit celý příspěvek

          Kazdopadne, zjevne je ted vedeni armady RF v racionalnejsich rukou - nekdo musel vyjednat ustup (a asi si kazdy dovede predstavit, ze tohle muselo byt narocne prosazovat v Kremlu) a zmenu operacnich planu...Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            12:35 08.04.2022

            V takovém případě musí být Šojgu na dovolené.

            V takovém případě musí být Šojgu na dovolené.

    • jj284b
      12:28 08.04.2022

      len taka uvaha, som zvedavy co vojna na Ukrajine spravi s buducimi vrtlulnikmi... ukazuje sa ze let vo velmi malej vyske je velmi ucinny sposob obchadzania PVO (pod 10m funguje len ...Zobrazit celý příspěvek

      len taka uvaha, som zvedavy co vojna na Ukrajine spravi s buducimi vrtlulnikmi... ukazuje sa ze let vo velmi malej vyske je velmi ucinny sposob obchadzania PVO (pod 10m funguje len velmi malo systemov PVO)... myslim ze moderny system kopirovania terenu (nieco ako ma F35) by vo vrtulnikoch mohol byt celkom zaujimava moznost a dat im schopnosti ake dnes nemaju/maju ale len s extremne vycvicenou posadkouSkrýt celý příspěvek

      • skelet
        13:55 08.04.2022

        pokud vím, tak vrtulníky "MH" mají radary pro automatické kopírování terénu ve své výbavě.

        pokud vím, tak vrtulníky "MH" mají radary pro automatické kopírování terénu ve své výbavě.

      • TF_HU
        20:44 08.04.2022

        Let nízko (NOE) je náročný na koordinaci posádky, ale troufnu si říci, že to nemusí být jen extrémně vycvičená posádka...

        Let nízko (NOE) je náročný na koordinaci posádky, ale troufnu si říci, že to nemusí být jen extrémně vycvičená posádka...

    • Hevonen
      13:21 08.04.2022

      Zverejniť meno prekladateľa by sa patrilo...

      Zverejniť meno prekladateľa by sa patrilo...

  • stirling
    11:36 08.04.2022

    Ak by ukrajinská vláda kúpila húfnice Zuzana, išlo by o jeden z najväčších exportných úspechov slovenského zbrojného priemyslu za 30 rokov. Kluci asi jste to už řešili, ale tohle ...Zobrazit celý příspěvek

    Ak by ukrajinská vláda kúpila húfnice Zuzana, išlo by o jeden z najväčších exportných úspechov slovenského zbrojného priemyslu za 30 rokov.
    Kluci asi jste to už řešili, ale tohle nemůžou myslet snad slováci vážně? Ještě bych pochopil nějaký příspěvek z evropského fondu, ale oni plánují jim to jako opravdu prodat za tržní cenu? Jestli jo tak je vidět, že evropa stále nic nepochopila a je mě smutno. O to více jsem opravdu hrdý na ČR. Moc děkuji naší vládě, že jde příkladem a snažíme se strhnout i ostatní viz foto tanků při cestě na UA. DíkySkrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      11:41 08.04.2022

      Tak naša vláda na SLovensku nedorástla na vládu premiera Fialu. Ale nesmieme mať príliš veľké nároky, lebo keby sme mali pri vláde Fica s Dankom (SNS) tak dnes Slovensko lavíruje ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak naša vláda na SLovensku nedorástla na vládu premiera Fialu. Ale nesmieme mať príliš veľké nároky, lebo keby sme mali pri vláde Fica s Dankom (SNS) tak dnes Slovensko lavíruje niekde ako Maďarsko. TAkže máme hanbu ale nie takú akú by sme teoreticky mohli mať. DArmo chce to čas.Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        13:19 08.04.2022

        Ako nedorástla? Tak sme darovali aj S 300 a nemá naša krajina nič poriadne už v svojom vlastníctve na vzdušnú obranu a to ešte pri nepoužiteľných MiGoch a odklade dodania F-16 tok. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ako nedorástla? Tak sme darovali aj S 300 a nemá naša krajina nič poriadne už v svojom vlastníctve na vzdušnú obranu a to ešte pri nepoužiteľných MiGoch a odklade dodania F-16 tok. Netreba tu brať všetko, čo napíšu diskutéri ako pravdu a podlizovať sa im. Navyše ak článok jedného bezvýznamného novinára berú ako stanovisko vlády a národa.Skrýt celý příspěvek

        • stirling
          14:25 08.04.2022

          Hele nemá cenu teď si honit tričko, nikdo nemohl vědět, že tohle je v realizaci a když je to dar tak je to naprosto v pořádku. Jsem za to moc rád a moje opovržení, bylo nad tím ...Zobrazit celý příspěvek

          Hele nemá cenu teď si honit tričko, nikdo nemohl vědět, že tohle je v realizaci a když je to dar tak je to naprosto v pořádku. Jsem za to moc rád a moje opovržení, bylo nad tím článkem, že se to bude prodávat nic víc v tom nehledej.
          Ani bych se nedivil pokud by ty naše t72, které stejně nikdo moc nepoužije byla dohoda v rámci aliance, že to vezmeme na sebe jako test co bude následovat a uvidí se. Já si jen přeju ať takových překvapení je čím dál více a doufám, že UA už cvičí i na patriot i když to bude trvat třeba ještě měsíc.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      11:43 08.04.2022

      Měl jsem podobnou reakci dole, když se to tu objevilo jako novinka. Dávám jí znovu: Já teda nevím, ale to jsem jediný komu to přijde trochu chucpe? Tahat ze sousední země, která je ...Zobrazit celý příspěvek

      Měl jsem podobnou reakci dole, když se to tu objevilo jako novinka.
      Dávám jí znovu:
      Já teda nevím, ale to jsem jediný komu to přijde trochu chucpe? Tahat ze sousední země, která je ve válce a ve stavu ekonomického kolapsu (odhad poklesu HDP o 50%) peníze? Speciálně v situaci kdy si lze dodávky na UA nechat proplatit z EU fondu? Trochu mi to smrdí tím, že SK úřady chtějí využít zoufalé situace UA a nechat si tu dodávku dobře zaplatit (EU fond hradí účetní hodnotu, která nebude u skoro 20 let starých děl bůhvíjak velká). Doufám, že se pletu, ale takový to na mě momentálně dělá dojem.Skrýt celý příspěvek

      • Blake
        11:44 08.04.2022

        hej no, dojmologie je v tejto diskusii dost

        hej no, dojmologie je v tejto diskusii dost

        • Nesher
          11:47 08.04.2022

          A jaký jiný dojem to má dělat, když tu SK představitelé vykřikují o prodeji a největším úspěchu SK průmyslu?

          A jaký jiný dojem to má dělat, když tu SK představitelé vykřikují o prodeji a největším úspěchu SK průmyslu?

          • alter01
            12:04 08.04.2022

            Myslíš , že by bol obchodný úspech , keď povieš , že naše húfnice sú tak "dobré" , že sme ich museli darovať ! Vieš aká je cena , ke´d sa hráš na sudcu.

            Myslíš , že by bol obchodný úspech , keď povieš , že naše húfnice sú tak "dobré" , že sme ich museli darovať ! Vieš aká je cena , ke´d sa hráš na sudcu.

          • Blake
            12:08 08.04.2022

            ked rusi bliakaju o najvacsich uspechoch ruskej armady, tiez im to veris?

            ked rusi bliakaju o najvacsich uspechoch ruskej armady, tiez im to veris?

          • Nesher
            12:24 08.04.2022

            Alter Bavíme se o dvacet let starém systému, kdyby se řeklo, že ty děla, která navíc nahrazujeme novým a lepším systémem, předáme na UA a požádáme EU o proplacení (tak to dělá naše ...Zobrazit celý příspěvek

            Alter
            Bavíme se o dvacet let starém systému, kdyby se řeklo, že ty děla, která navíc nahrazujeme novým a lepším systémem, předáme na UA a požádáme EU o proplacení (tak to dělá naše vláda), tak by těžko mohl někdo něco říct. Takhle to vypadá trochu jinak.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            12:25 08.04.2022

            Blake
            Dosud jsem mezi prohlášení RU a SK vlády dělal zásadní rozdíl. Mám to chápat tak, že tam rozdíl není?

            Blake
            Dosud jsem mezi prohlášení RU a SK vlády dělal zásadní rozdíl. Mám to chápat tak, že tam rozdíl není?

          • Blake
            12:42 08.04.2022

            Nesher, co tym chcem povedat je, ze sme vo vojne, prehlasenia vlady podliehaju istemu rezimu nehovorenia pravdy. To nie je pre nikoho v tejto diskusii novinka. Robi to ruska vlada, ...Zobrazit celý příspěvek

            Nesher, co tym chcem povedat je, ze sme vo vojne, prehlasenia vlady podliehaju istemu rezimu nehovorenia pravdy. To nie je pre nikoho v tejto diskusii novinka. Robi to ruska vlada, robi to ukrajinska, nasa, vasa. Ako niekto nizsie pisal, je dolezite sa na to pozerat vo svetle napriklad aj vnutornej politiky SR, ale nechcel som tu rozbiehat tuto diskusiu, lebo to s vojnou az tak nesuvisi a nie je to debata na kratko.

            To ze tam nebolo explicitne vyjadrenie ze to zaplati EU (ak to tak je) je urcite nestastne, ale vie niekto z nas kto to zaplati? Ja nie, ty hovoris tiez o dojmoch, preto som si neodpustil poznamku o dojmologii. Pracujeme so starymi, prefiltrovanymi a ucelovo zverejnovanymi informaciami. Nehovorim ze vsetko co povedia je dokonale vykalkulovane, ale nejake tlacovky alebo jednostranne vyjadrenia nie su informacie, na zaklade ktorych je podla mna rozumne hodnotit skutocny stav veci.

            Nie som z ludi co by mali politikov, strany a vlady za modly, ale pri tych S-300 ich tiez kadekto kritizoval ze "ich tam neposlu". Vieme ake ukony bolo nutne spravit aby ich tam prepravili? Nevieme. Dajme im aj teraz benefit of doubt miesto emotivneho hodnotenia neznamych skutocnosti. A ak niekto z nas cistou nahodou nieco vie, tak nech si to necha pre seba, spolu s informaciou ze vie :)Skrýt celý příspěvek

      • skelet
        11:45 08.04.2022

        na 100% to zaplatí EU.

        na 100% to zaplatí EU.

        • Nesher
          11:50 08.04.2022

          EU zaplatí účetní cenu, která u 20 let starých děl bůhvíjak velká nebude. Tohle, podle řeči o "největším úspěchu zbrojního průmyslu" smrdí něčím jiným.

          EU zaplatí účetní cenu, která u 20 let starých děl bůhvíjak velká nebude. Tohle, podle řeči o "největším úspěchu zbrojního průmyslu" smrdí něčím jiným.

          • skelet
            11:59 08.04.2022

            to bude jen divadlo pro vnitřní publikum

            to bude jen divadlo pro vnitřní publikum

          • Nesher
            12:27 08.04.2022

            Skelet
            Doufám, že máš pravdu. Protože to zatím připomíná spíš Provident.

            Skelet
            Doufám, že máš pravdu. Protože to zatím připomíná spíš Provident.

      • Jura99
        11:49 08.04.2022

        a ještě to nazývat "největším exportním úspěchem", to ať se na mě nezlobí, ale to je hyenizmus radovat se nad prodejem jinak neprodejného systému zneužitím nouze protistrany.

        a ještě to nazývat "největším exportním úspěchem", to ať se na mě nezlobí, ale to je hyenizmus radovat se nad prodejem jinak neprodejného systému zneužitím nouze protistrany.

        • mudry.udrzbar
          13:27 08.04.2022

          si trapny ako vždy keď sa vyjadruješ k čomukolvek ohľadom SR, cituješ tu výrok nejakého novinára, nikto nevie bližšie informacie, pravdepodobne bol ten predaj myslený z penazí EU. ...Zobrazit celý příspěvek

          si trapny ako vždy keď sa vyjadruješ k čomukolvek ohľadom SR, cituješ tu výrok nejakého novinára, nikto nevie bližšie informacie, pravdepodobne bol ten predaj myslený z penazí EU. Daj nejake príklady tažkej vojenskej techniky, ktroru priamo z vyzbroje bojovych utvarov posielaju ine krajiny na Ukrajinu ako S-300 alebo Zuzany.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            14:07 08.04.2022

            "vždy keď sa vyjadruju k SR jsem trapný", ale chceš se mnou diskutovat ? :-) K čemu by to bylo dobré ?

            "vždy keď sa vyjadruju k SR jsem trapný", ale chceš se mnou diskutovat ? :-) K čemu by to bylo dobré ?

    • skelet
      11:44 08.04.2022

      ber to tak, že slovenská vláda celkem dost bojuje s proruskou opozicí a relativně silným proruským veřejným míněním. Takže to "prodají".

      ber to tak, že slovenská vláda celkem dost bojuje s proruskou opozicí a relativně silným proruským veřejným míněním. Takže to "prodají".

      • Jura99
        11:55 08.04.2022

        prodají v uvozovkách nebo opravdu prodají ?

        prodají v uvozovkách nebo opravdu prodají ?

        • skelet
          11:59 08.04.2022

          rozhodně to nebude platit Ukrajina.

          rozhodně to nebude platit Ukrajina.

          • Jura99
            12:35 08.04.2022

            to na veci mnoho nemeni.

            to na veci mnoho nemeni.

    • tombo
      11:58 08.04.2022

      Myslim ze je to len pre domace publikum, aby sa Fico nemohol na tejto teme (az tolko) prizivit. ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslim ze je to len pre domace publikum, aby sa Fico nemohol na tejto teme (az tolko) prizivit.
      https://dennikn.sk/minuta/2744...
      https://spravy.pozri.sk/clanok...
      Ziadne dalsie dristy toho blba nemozem hladat, je mi z neho zle.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      12:02 08.04.2022

      Len sa ukludni , priateľ ! To si naozaj myslíš , že sa niečo daruje ? Vždy sa vystavuje faktúra , ktorú niekto zaplatí ! Nemusíš mať obavy , Ukrajina to nie je! Konečne aj cena ...Zobrazit celý příspěvek

      Len sa ukludni , priateľ ! To si naozaj myslíš , že sa niečo daruje ? Vždy sa vystavuje faktúra , ktorú niekto zaplatí ! Nemusíš mať obavy , Ukrajina to nie je! Konečne aj cena môže byť aj 100000€ a aj 1 €/kus.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        12:36 08.04.2022

        dik za radu, protoze ja hloupy faktury nikomu, ani Ukrajincum, nevystavuju, kdyz jim dodavam pomoc.

        dik za radu, protoze ja hloupy faktury nikomu, ani Ukrajincum, nevystavuju, kdyz jim dodavam pomoc.

    • jj284b
      12:24 08.04.2022

      Zuzany vyraba sukromna firma.. plus ak by im ich dali zadarmo, tak opozicia by sucasnu vladu zozrala zaziva.. je dost mozne ze ten "predaj" je len naoko pre verejnost, ale to je ...Zobrazit celý příspěvek

      Zuzany vyraba sukromna firma.. plus ak by im ich dali zadarmo, tak opozicia by sucasnu vladu zozrala zaziva.. je dost mozne ze ten "predaj" je len naoko pre verejnost, ale to je len moja uvaha..Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        12:30 08.04.2022

        Bavíme se o Z 2000, ty jsou v majetku SK vlády.

        Bavíme se o Z 2000, ty jsou v majetku SK vlády.

      • Jura99
        12:37 08.04.2022

        na novovyrobu urcite nepockaji, rec je o majetku statu. Krom toho, DMD je statni.

        na novovyrobu urcite nepockaji, rec je o majetku statu. Krom toho, DMD je statni.

    • tosomjapeter
      12:37 08.04.2022

      podla mna to zlke "citate" tu situaciu. "prelozim Vam to: aby to nebola vyslovena voda na mlyn slovenskej opozicii (fico a podobni kok*ti), tak sa to tvari ako obchod. ukrainci si ...Zobrazit celý příspěvek

      podla mna to zlke "citate" tu situaciu. "prelozim Vam to: aby to nebola vyslovena voda na mlyn slovenskej opozicii (fico a podobni kok*ti), tak sa to tvari ako obchod. ukrainci si predsa mozu kupit co chcu. konecnu fakturu ale zaplati usa - bola tu tento tyzde sefta USAID, na to predsa usa vyclenili ukraine pomoc usd13mld.

      nie som ziaden skrob ani skrblik. podporujem silne ukrainu. ukrainu podporuje slovensko / slovenska vlada velmi. ale ak nam usa chce za to cosi dat, myslym usd, tak preco nie. jeto akesi "dakuje" pre spojenca. usa to nazaboli, aani trochu, no a u nas tie peniaze pojdu do armady ...

      prosim nechodte hned prvoplanovo po povrchu tych informacii co tu su. rovnica je takato: my sme blizko UA, mame vyssi risk ako povedzme FR, UK, DE, USA, AU ... ale pomahame, robime naozaj co sa da. no tak sa nam za to cosi vrati v podobe penazi, ktore dane stati radi zaplatia ... toto je púredsa win/win ...Skrýt celý příspěvek

    • ggtt
      12:47 08.04.2022

      Pokial viem tak sa uvazuje o predaji uplne novych Z2. Takze nie je uplne namieste porovnavat to sposobom - vase tanky zo skladov vs nase hufnice rovno z tovarne. Ak sa nemylim, ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokial viem tak sa uvazuje o predaji uplne novych Z2.
      Takze nie je uplne namieste porovnavat to sposobom - vase tanky zo skladov vs nase hufnice rovno z tovarne. Ak sa nemylim, Ukrajina dostavala nielen priame dodavky zbrani, ale aj financie na ich nakup. Nemusia si kupovat len prilby.. mozu aj hufnice. Predpokladam, ze ak by sa tak udialo, tak cena bude taka, ako pre OSSR. Predsa len, Slovensko nie je take bohate, aby si mohlo dovolit, dat to vsetko len tak.
      Ak sa mylim, tak ma opravte.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        13:04 08.04.2022

        kdyby se Zuzanami jeli do valky vasi vojaci branit SK, taky by je nekdo proplatil? Mnozi si totiz neuvedomuji, ze ta valka je i nase, pouze je rozdil v tom, ze tak jak jsme zvykli ...Zobrazit celý příspěvek

        kdyby se Zuzanami jeli do valky vasi vojaci branit SK, taky by je nekdo proplatil? Mnozi si totiz neuvedomuji, ze ta valka je i nase, pouze je rozdil v tom, ze tak jak jsme zvykli na stavbach, ve skladech a jinde, bojuji za nas subdodavatelsky Ukrajinci :-/.Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      12:56 08.04.2022

      Správne chápem, že vyjadrenie jedného novinára o exportnom úspechu beriete tu viacerí ako stanovisko celého nášho národa a vlády? To ako vážne?

      Správne chápem, že vyjadrenie jedného novinára o exportnom úspechu beriete tu viacerí ako stanovisko celého nášho národa a vlády? To ako vážne?

      • mudry.udrzbar
        13:29 08.04.2022

        to je pravidlom diskusie na AN, ze Jura ma nejaky komplex zo Slovakov

        to je pravidlom diskusie na AN, ze Jura ma nejaky komplex zo Slovakov

        • Jura99
          14:08 08.04.2022

          pravidlem diskuse AN je, že Slováci mají komplex z Jury

          pravidlem diskuse AN je, že Slováci mají komplex z Jury

    • Hevonen
      13:22 08.04.2022

      5ažká technika z ČR nebola darovaná, ale platená darcovskými štátmi.

      5ažká technika z ČR nebola darovaná, ale platená darcovskými štátmi.

      • Jura99
        14:08 08.04.2022

        odkaz by byl ?

        odkaz by byl ?

    • Marw
      13:28 08.04.2022

      Prosim vsetky horke hlavy co tu pustaju kyble spravodliveho hnevu na to ake sme na Slovensku ku*vy. Zatial je to len novinovy clanok. Nikto z nas netusi, ak sa to vobec realizuje, ...Zobrazit celý příspěvek

      Prosim vsetky horke hlavy co tu pustaju kyble spravodliveho hnevu na to ake sme na Slovensku ku*vy. Zatial je to len novinovy clanok. Nikto z nas netusi, ak sa to vobec realizuje, ako to bude realne spravene. Nikto z nas netusi kto to bude platit, aka bude cena a podobne. Ze sa k tej informacii/neinformacii prida balast typu "najvacsi obchodny uspech" a podobne je len PR a informacny sum.

      Si tu clovek pripada ako v skolke "mi pomahame najviac - nie! mi pomahame najviac, a vy ste chrapuni lebo teta upratovacka povedala ze ..."

      Na to sa neda povedat ine len OMG.Skrýt celý příspěvek

  • Torong
    10:56 08.04.2022

    Ukrajinci se na ofenzivu připravují velmi pilně. Kradou Rusům BUKy:
    https://defence24.pl/kryzys-uk...

    Ukrajinci se na ofenzivu připravují velmi pilně. Kradou Rusům BUKy:
    https://defence24.pl/kryzys-uk...

    • StandaBlabol
      11:08 08.04.2022

      Nejvíc PVO systémů i tanků nakonec Ukrajincům dodá Rusko. Děkujeme!

      Nejvíc PVO systémů i tanků nakonec Ukrajincům dodá Rusko. Děkujeme!

    • Cimbi
      12:30 08.04.2022

      Před časem jsem říkal ženě, že Rusi zvolili neobvyklý způsob dodávek vojenské techniky Ukrajině

      Před časem jsem říkal ženě, že Rusi zvolili neobvyklý způsob dodávek vojenské techniky Ukrajině

  • The Pale Emperor
    10:50 08.04.2022

    Opět sestřelili Ka-52 Stugnou?! :D

    https://twitter.com/kochevenko...

    Opět sestřelili Ka-52 Stugnou?! :D

    https://twitter.com/kochevenko...

    • DanCZer
      11:10 08.04.2022

      Po zásahu protitankovou střelou musí u vrtulníku dojít v podstatě k rozptylu stroje i posádky! :D

      Po zásahu protitankovou střelou musí u vrtulníku dojít v podstatě k rozptylu stroje i posádky! :D

      • Storm
        11:21 08.04.2022

        Myslím si že to není pravda... Protitankové střely při výbuchu soustředí energii do malého průřezu k probití pancíře obrněného cíle... Oproti tomu PLŘS, typicky třeba Buk, mají v ...Zobrazit celý příspěvek

        Myslím si že to není pravda... Protitankové střely při výbuchu soustředí energii do malého průřezu k probití pancíře obrněného cíle... Oproti tomu PLŘS, typicky třeba Buk, mají v sobě obrovské množství fragmentů, u Buku tvaru písmene H, které budou mít na cíl nesporně větší devastující účinek... V mogadišu po zásahu BH střelou z RPG to taky vrtulník neroztrhalo na kusy...Skrýt celý příspěvek

        • damik
          11:55 08.04.2022

          Stugna je kumulatvni, ma ale take fragmentovny plast; takze je unverzalni

          Stugna je kumulatvni, ma ale take fragmentovny plast; takze je unverzalni

        • TF_HU
          20:46 08.04.2022

          Ničit vrtulníky PTŘS jde a občas to uvidíte. Stejně jako jsme my trénovali střelbu tanku na vrtulník...

          Ničit vrtulníky PTŘS jde a občas to uvidíte. Stejně jako jsme my trénovali střelbu tanku na vrtulník...

      • MeV6
        11:22 08.04.2022

        Ne nezbytně nutně. Záleží kam se trefíte a co trefí kumulativní paprsek.

        Ne nezbytně nutně. Záleží kam se trefíte a co trefí kumulativní paprsek.

      • alter01
        11:32 08.04.2022

        Ani nie , videl som jeden čo to dostal , iba ho rozdelila na dve časti , niekde polovici chvosta .

        Ani nie , videl som jeden čo to dostal , iba ho rozdelila na dve časti , niekde polovici chvosta .

  • MaminCecok
    10:50 08.04.2022

    Nejméně 30 mrtvých a přes sto zraněných na nádraží v Kramatorsku. Dva russké Iskandery zaútočily na lidi, čekající na ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejméně 30 mrtvých a přes sto zraněných na nádraží v Kramatorsku. Dva russké Iskandery zaútočily na lidi, čekající na evakuaci.

    https://twitter.com/mdorazin/s...

    To sú kurvy. Neľudské vychcané kurvy. Zámerné napádanie civilistov + ich včerajšie odrezanie od možnosti evakuovať sa, keď útočili na žel.trať. Ich fakt treba všetkých postrieľať.Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      11:06 08.04.2022

      Russian soldiers had written "за детей" on the missile, meaning "for the children".
      Cynické kurvy. Odpad planéty.

      https://twitter.com/Nrg8000/st...

      Russian soldiers had written "за детей" on the missile, meaning "for the children".
      Cynické kurvy. Odpad planéty.

      https://twitter.com/Nrg8000/st...

      • samoempire
        11:43 08.04.2022

        Můžeme se rozčilovat, ale tohle dokáže zastavit jedině věci jako HIMARS, Dana, Mig-29, možná nějaký starší leo tank a tak podobně. Cokoliv jiného je na hovno.

        Můžeme se rozčilovat, ale tohle dokáže zastavit jedině věci jako HIMARS, Dana, Mig-29, možná nějaký starší leo tank a tak podobně. Cokoliv jiného je na hovno.

        • brin
          12:05 08.04.2022

          Nesmysl. Jeden svaz letadlové lodi by tohle v pohodě zastavil. Američani by je rozstříleli na hadry během jednoho dne. A z velké části bez větších ztrát.

          Nesmysl. Jeden svaz letadlové lodi by tohle v pohodě zastavil. Američani by je rozstříleli na hadry během jednoho dne. A z velké části bez větších ztrát.

        • Tondda
          12:14 08.04.2022

          Rusové už píšou, že na své vlastní lidi, kteří se evakuují zákeřně zaútočila UA ...Zobrazit celý příspěvek

          Rusové už píšou, že na své vlastní lidi, kteří se evakuují zákeřně zaútočila UA armáda.

          https://topwar.ru/194645-vsu-n... Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            12:16 08.04.2022

            koho to překvapuje, co rus otevře hubu, je na světě jen další lež!

            koho to překvapuje, co rus otevře hubu, je na světě jen další lež!

          • GlobeElement007
            12:37 08.04.2022

            Rusové lžou i když mlčí.

            Rusové lžou i když mlčí.

      • damra
        13:04 08.04.2022

        Dle informace z ruské strany se jedná o nápis "za děti v donbase" - jako odplata.
        Oni jsou prostě mimo.

        Dle informace z ruské strany se jedná o nápis "za děti v donbase" - jako odplata.
        Oni jsou prostě mimo.

    • Fiagy
      11:21 08.04.2022

      Jestli ani po tomhle ty kundy nevyhážou ze všech, ale opravdu ze všech mezinárodních organizací, totálně neizolují rusko a nezabaví veškerý majetek tak je něco hodně špatně.

      Jestli ani po tomhle ty kundy nevyhážou ze všech, ale opravdu ze všech mezinárodních organizací, totálně neizolují rusko a nezabaví veškerý majetek tak je něco hodně špatně.

    • skelet
      11:23 08.04.2022

      A mezitím Ria Novosti napsalo, že na to ukrajinské nádraží, které kontroluje Ukrajina zautočila ukrajinská Točka. Dává to smysl, že jo.. útočit na vlastní vlakové nádraží v době, ...Zobrazit celý příspěvek

      A mezitím Ria Novosti napsalo, že na to ukrajinské nádraží, které kontroluje Ukrajina zautočila ukrajinská Točka. Dává to smysl, že jo.. útočit na vlastní vlakové nádraží v době, kdy se Ukrajinci chystají na ofenzivu v dané oblasti.Skrýt celý příspěvek

    • Misonek 76
      11:31 08.04.2022

      No na tohle, na Bucu a dalsi zverstva co prijdou a ze prijdou si vzpomenu az zas budou resit ze ukrainci strileji zajatce.

      No na tohle, na Bucu a dalsi zverstva co prijdou a ze prijdou si vzpomenu az zas budou resit ze ukrainci strileji zajatce.

    • samoempire
      12:08 08.04.2022

      Co musím obdivovat Ruskou propagandu. Postup je stejný jako u MH17: 1. Hurá zničili jsme nepřítele. My jsme molodci. Podívejte jak krásně naše rakety letí. 2. Změna, smazaní ...Zobrazit celý příspěvek

      Co musím obdivovat Ruskou propagandu. Postup je stejný jako u MH17:
      1. Hurá zničili jsme nepřítele. My jsme molodci. Podívejte jak krásně naše rakety letí.
      2. Změna, smazaní postu.
      3. Udělali to ukrajinci, my vlastně ani Točky nemáme. Tahle fáze stačí obyčejnému českému podporovateli ruska. Bude Vám do smrti omýlat, že to vlastně byli Ukrajinci protože Rusové nemají Točky.
      4. Ano, máme Točky. Ale jsou ve skladech.
      5. Ano máme točky, ale jsou v Bělorusku a to je daleko od Ruska.
      6. Ano poslali jsme Točky na Ukrajinu, ale Ukrajinská PVO je sestřelila a oni za to můžou.
      7. Teď bude fáze kde budeme číst i od ruských podporovatelů na západě jako to nejasné.
      8. Po pár letech nebo měsícich se dozvíme mimo oficiální vyjádření, že vlastně by si měli dát všichni pozor nebo dopadneme jako Ukrajinci na tom nádraží v Kramatorsk.Skrýt celý příspěvek

      • Mroz9
        14:03 08.04.2022

        Čtu si diskuzi na 9gag jsou zatím na bodu 3.

        Čtu si diskuzi na 9gag jsou zatím na bodu 3.

  • marosj
    10:48 08.04.2022

    Rusi zaútočili na železničnú stanicu v Kramatorsku plnú ľudí čakajúcich na evakuáciu, pravdepodobne Točkou.
    https://twitter.com/antiputler...

    Rusi zaútočili na železničnú stanicu v Kramatorsku plnú ľudí čakajúcich na evakuáciu, pravdepodobne Točkou.
    https://twitter.com/antiputler...

    • Roko
      10:52 08.04.2022

      niet nadavky co by ich opisala ... s rusmi niet reci , dohody neplatia, papier nic neznamena, slovo ruskeho dostojinka neexistuje .. dobry rus = mrtvy rus a uz nic ma nepresvedci

      niet nadavky co by ich opisala ... s rusmi niet reci , dohody neplatia, papier nic neznamena, slovo ruskeho dostojinka neexistuje .. dobry rus = mrtvy rus a uz nic ma nepresvedci

  • otecko
    10:47 08.04.2022

    Rusové opět zabíjejí úmyslně civily!

    https://www.lidovky.cz/svet/uk...

    .. to jsou takové hovada,

    Rusové opět zabíjejí úmyslně civily!

    https://www.lidovky.cz/svet/uk...

    .. to jsou takové hovada,

    • HansCartman
      11:17 08.04.2022

      Já bych měl řešení, jak se pak vypořádat s válečnými zajatci.. Vzhledem k tomu, co Rusové na Ukrajině dělají,, tak by se měl celý systém nakládání se zajatci lehce upravit.. Chtělo ...Zobrazit celý příspěvek

      Já bych měl řešení, jak se pak vypořádat s válečnými zajatci.. Vzhledem k tomu, co Rusové na Ukrajině dělají,, tak by se měl celý systém nakládání se zajatci lehce upravit..
      Chtělo by to po celé Evropě udělat nábor do "Speciální hlídací jednotky".. Základním požadavkem by bylo, aby členové nebyli heterosexuální orientace.. Myslím, že zrovna Polsko by ochotně členy dodávalo.. :D Dostali by růžové maskáče, nášivku s jednorožcem a duhou a starali by se o zajaté rusáky.. Každý den by jim párkrát protáhli kotel, večer by se k nim přitulili, aby se necítili sami a byl by klid.. Myslím, že kdyby se tyhle "válečné zločiny" provalily, ta by aspoň část těch sibiřských mongolů přešla chuť znásilňovat ukrajinky a útočit na civilisty.. :D :D :DSkrýt celý příspěvek

  • juhelak
    10:35 08.04.2022

    Dneska sem si nevšiml že by to tu bylo.. Kdyztak mějte pochopení. Video nejspíš útok ozbrojencu z luhanska nebo donestska. Chápu že tam je to všude rovina ale i tak taktika ...Zobrazit celý příspěvek

    Dneska sem si nevšiml že by to tu bylo.. Kdyztak mějte pochopení.
    Video nejspíš útok ozbrojencu z luhanska nebo donestska. Chápu že tam je to všude rovina ale i tak taktika zvláštní.. Jdou přes otevřený prostor krokem nebo stojí.. Ten UK tak tam taky Teda přijel jakože dobrý den kde to jsem.. A nechal si je nablízko z boku brát... Ale díky predpotopnimu vybavení to na tuhle skupinu stačilo a o pár btr méně.
    Odkaz
    https://www.reddit.com/r/Comba... Skrýt celý příspěvek

    • juhelak
      10:40 08.04.2022

      Staré video. Nechal sem se nachytat. Může se smazat.

      Staré video. Nechal sem se nachytat. Může se smazat.

    • deep.R
      10:51 08.04.2022

      Dle komentáře se jedná o rok 2014. Nicméně díky za něj, já jej neznal.

      A oceňuji kvalitu záznamu, videí natočených na kalkulačku je spousta, ale tohle je nad očekávání kvalitní.

      Dle komentáře se jedná o rok 2014. Nicméně díky za něj, já jej neznal.

      A oceňuji kvalitu záznamu, videí natočených na kalkulačku je spousta, ale tohle je nad očekávání kvalitní.

    • The Pale Emperor
      10:54 08.04.2022

      To si pamatuju :D Už tehdy jsem se u toho videa nasmál, jak dostali na prdel, ale v dnešním kontextu je to ještě lepší

      To si pamatuju :D Už tehdy jsem se u toho videa nasmál, jak dostali na prdel, ale v dnešním kontextu je to ještě lepší

  • Broiv
    10:34 08.04.2022

    Ruší ochutnali vlastní medicínu, škoda, že nejsou fotky po zásahu.

    https://www.novinky.cz/valka-n...

    Ruší ochutnali vlastní medicínu, škoda, že nejsou fotky po zásahu.

    https://www.novinky.cz/valka-n...

    • mexir
      11:02 08.04.2022

      Článek dobrý, informace stará.

      Článek dobrý, informace stará.

  • StandaBlabol
    10:29 08.04.2022

    Když se dívám s odstupem na chystanou ruskou ofenzívu na východě, tak budou útočit na protivníka, který: - má lepší výcvik - má lepší velení - má informační převahu - má ...Zobrazit celý příspěvek

    Když se dívám s odstupem na chystanou ruskou ofenzívu na východě, tak budou útočit na protivníka, který:

    - má lepší výcvik
    - má lepší velení
    - má informační převahu
    - má mnohem vyšší morálku
    - budoval obrané pozice 8 let
    - má nejmodernější a nejpočetnější protitankovou obranu na světě
    - má funkční PVO
    - a dost možná má i početní převahu (po mobilizaci před měsícem a ruských ztrátách)

    Rusko má převahu v těžké technice a letectvu. A dělostřelectvu taky, ale jen početní, vypadá to, že Ukrajinci velmi dobře zvládají koordinaci dělostřelectva a dronů, používají chytrou munici, míří tam stovky sebevražedných dronů, atd.

    Proč mi to nejvíc připomíná tohle:

    RIMMER: Já vím, co dělám, Krytone. Zaútočíme zítra - pod rouškou denního světla.
    KRYTON: Denního světla?
    RIMMER: To je to poslední, co by čekali - útok za dne přes minové pole.
    KRYTON: Přes jaké pole?Skrýt celý příspěvek

    • viktor.sieger
      10:32 08.04.2022

      Já tě vidím, Gándhí!

      Já tě vidím, Gándhí!

      • HansCartman
        11:19 08.04.2022

        Sundejte mu tu plínu a do uniformy s ním :D

        Sundejte mu tu plínu a do uniformy s ním :D

    • tomas55555
      10:35 08.04.2022

      Nie je to dobré znamenie pre Ukrajinu že sa celé armády presunú do jedného regionu na Donbas. Ukrajina doteraz bojovala tak, že bola rozdelená na množstvo malých skupiniek ktoré ...Zobrazit celý příspěvek

      Nie je to dobré znamenie pre Ukrajinu že sa celé armády presunú do jedného regionu na Donbas. Ukrajina doteraz bojovala tak, že bola rozdelená na množstvo malých skupiniek ktoré boli rozptýlené po celej Ukrajine na 5 bojujúcich frontoch. Tým pádom bolo aj ruské delostrelectvo rozptýlené, a preto bolo menej efektívne a malo problém zamerať rozne malé partizánske skupinky Ukrajincov. Takto sa však všetko delostrelectvo nahromadi na jednom bode, armády sa tiež nahromadia, čo bude pre Rusov obrovská výhoda, lebo budú mať všetkých Ukrajincov nasačkovaných na jednom mieste a budú mať na jednom územi 100% delostrelectva ktoré na nich budú vypalovať.. A to je len pozemné delostrelectvo, ak budú používať ešte aj balistické strely, tak to bude dosť zle...Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        10:47 08.04.2022

        Ale Rusové mají tak 150.000 - 180.000 vojáků a s nimi: - musejí zajišťovat hranice po stažení od Kyjeva, Černihivu a Sumy. - kryjí hrozně dlouhé křídlo od Izyumu až po Charkov. - ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale Rusové mají tak 150.000 - 180.000 vojáků a s nimi:

        - musejí zajišťovat hranice po stažení od Kyjeva, Černihivu a Sumy.
        - kryjí hrozně dlouhé křídlo od Izyumu až po Charkov.
        - bojují u Chersonu
        - drží linii v Záporožské oblasti
        - pořád dobývají Mariupol
        - potřebují vojska na okupační činnost na dobytých územích na jihu

        To znamená, že na tu velkou útočnou operaci mají tak 100.000 mužů? To zase není tolik, východní Ukrajina je velká.Skrýt celý příspěvek

        • tomas55555
          11:16 08.04.2022

          Možu povolať brancov do bojov... Tam kde píšeš budú len držať línie, nie útočiť, držať línie sa dá s ovela menším počtom techniky než ked podnikáš útoky. A útočiť sa mi zdá že budú ...Zobrazit celý příspěvek

          Možu povolať brancov do bojov...
          Tam kde píšeš budú len držať línie, nie útočiť, držať línie sa dá s ovela menším počtom techniky než ked podnikáš útoky. A útočiť sa mi zdá že budú len v Donbase, a Donbas je z 60% už Ruský, takže sa bude bojovať len o 10 tisíc km2 čo je štvorec o strane 100 km. Tam sa majú nahromadiť armády a tam budú Rusi viesť utočne boje.Skrýt celý příspěvek

          • dbartos
            11:34 08.04.2022

            Víte jak dlouho trvá povolání branců do armády? Navíc to je jen začátek. Musíte je vybavit, dát jim aspoň základní výcvik, začlenit je do konkrétní jednotky. Povolaní Ukrajinci ...Zobrazit celý příspěvek

            Víte jak dlouho trvá povolání branců do armády? Navíc to je jen začátek. Musíte je vybavit, dát jim aspoň základní výcvik, začlenit je do konkrétní jednotky. Povolaní Ukrajinci teprve teď podle mě nastupují službu u konkrétních bojových jednotek.Skrýt celý příspěvek

          • tomas55555
            14:59 08.04.2022

            dbartos : Nemusia to byť len branci, Rusko má údajne 3 milion záložníkov a aktívnych vojakov, možu povolať časť z nich. Tí sú už vycvičení dobre, už len stačí aby prišli do ...Zobrazit celý příspěvek

            dbartos :

            Nemusia to byť len branci, Rusko má údajne 3 milion záložníkov a aktívnych vojakov, možu povolať časť z nich. Tí sú už vycvičení dobre, už len stačí aby prišli do miestnej kasárne po výzbroj, a šup železnicou na front.Skrýt celý příspěvek

      • Dovi
        10:50 08.04.2022

        Nešiřte paniku... ono to malé území je momentálně větší než celá ČR. Nejsou to žádné dvě políčka za dědinou...

        Nešiřte paniku... ono to malé území je momentálně větší než celá ČR. Nejsou to žádné dvě políčka za dědinou...

        • tomas55555
          11:13 08.04.2022

          Donbas má 26 tisíc km2, pričom vačšina je dobytá takže sa bude bojovať o 10 tisíc km2, to je štvorec o strane 100km, takže je o to o doooost menšie než česko

          Donbas má 26 tisíc km2, pričom vačšina je dobytá takže sa bude bojovať o 10 tisíc km2, to je štvorec o strane 100km, takže je o to o doooost menšie než česko

          • The Pale Emperor
            11:44 08.04.2022

            Jenže se nebojuje jen o Donbas, že ano.

            Jenže se nebojuje jen o Donbas, že ano.

          • tomas55555
            14:58 08.04.2022

            Ale ževraj len na Donbase sa budú viesť hlavné útočné operácie do ktorých sa nasadí vačšina Ruskej armády.

            Ale ževraj len na Donbase sa budú viesť hlavné útočné operácie do ktorých sa nasadí vačšina Ruskej armády.

      • mudry.udrzbar
        10:51 08.04.2022

        ano, to je urcite jeden s klucovych momentov dalsej ruskej taktiky, manevrovanu vojnu totalne nezvladli, tak chcu vsadit na pevnu frontu a koncentraciu delostreleckej palby. Tuto ...Zobrazit celý příspěvek

        ano, to je urcite jeden s klucovych momentov dalsej ruskej taktiky, manevrovanu vojnu totalne nezvladli, tak chcu vsadit na pevnu frontu a koncentraciu delostreleckej palby. Tuto taktiku pouzivaju od II. sv. a nie je na nej moc co skazit, je naviac vhodna pre typ velenia ruskej armady, kde nizsie sarze nie su schopne bez rozkazu z vlastnej iniciativy ani zaviazat snurovacky.Skrýt celý příspěvek

      • otecko
        10:54 08.04.2022

        Ale ber to tak, že to území Donbasu je velké jako 15 Buhlarsko, doufám, že si už z toho důvodu rusáci vylámou zuby!

        Ale ber to tak, že to území Donbasu je velké jako 15 Buhlarsko, doufám, že si už z toho důvodu rusáci vylámou zuby!

        • tomas55555
          11:10 08.04.2022

          Donbas má rozlohu 26 tisíc km2 a Bulharsko 110 tisíc km2, takže Donbas je vyše 4 násobne menší než Bulharsko, navyše vačšina Donbasu už majú Rusi dobytú, takže to ber tak že sa ...Zobrazit celý příspěvek

          Donbas má rozlohu 26 tisíc km2 a Bulharsko 110 tisíc km2, takže Donbas je vyše 4 násobne menší než Bulharsko, navyše vačšina Donbasu už majú Rusi dobytú, takže to ber tak že sa bude bojovať zhruba o 10 tisíc km2, čo je plocha o rozlohe štvorcu so stranou 100 kilometrov. To nie je zas tak veľa.Skrýt celý příspěvek

      • dbartos
        11:37 08.04.2022

        Otázka je, jestli se do takového boje nechají Ukrajinci vmanévrovat.

        Otázka je, jestli se do takového boje nechají Ukrajinci vmanévrovat.

        • tomas55555
          14:57 08.04.2022

          dbartos : No ideálne by bolo keby na Donbas dali Ukrajinci len malú armádu, a vačšinu sústredili na Chersonsku oblasť a juh ukrajiny. Odtiaľ budú mať Rusi stiahnuté vojská ktoré ...Zobrazit celý příspěvek

          dbartos : No ideálne by bolo keby na Donbas dali Ukrajinci len malú armádu, a vačšinu sústredili na Chersonsku oblasť a juh ukrajiny. Odtiaľ budú mať Rusi stiahnuté vojská ktoré pojdu na Donbas.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    09:57 08.04.2022

    Má někdo zprávy o Gerasimovi a Šojgu?

    Má někdo zprávy o Gerasimovi a Šojgu?

    • SeaWolf
      10:29 08.04.2022

      V Kremlu stoupla spotřeba prášků na spaní a antidepresiv. To bude asi vodítko

      V Kremlu stoupla spotřeba prášků na spaní a antidepresiv. To bude asi vodítko

    • Roland
      10:57 08.04.2022

      Trénují pohyb v nenápadné masce - asi se chystají podívat se na frontu. Akorát nevím který je který: http://www.reactiongifs.com/wp...

      Trénují pohyb v nenápadné masce - asi se chystají podívat se na frontu. Akorát nevím který je který: http://www.reactiongifs.com/wp...

  • Silver
    09:53 08.04.2022

    Poliaci stále hľadajú možnosť ako poslať svoje MIG 29 na Ukrajinu. Leonardo/Alenia Aermacchi M-346 Master nielen ako náhrada za MiG-29, ale aj ako náhrada za Suchoj Su-22 v ...Zobrazit celý příspěvek

    Poliaci stále hľadajú možnosť ako poslať svoje MIG 29 na Ukrajinu. Leonardo/Alenia Aermacchi M-346 Master nielen ako náhrada za MiG-29, ale aj ako náhrada za Suchoj Su-22 v poľských službách?:

    https://breakingdefense.com/20... Skrýt celý příspěvek

    • Splasher
      09:57 08.04.2022

      Tak snad Polákům někdo poradí, že jim to bude k ničemu, tak jako naše L-159 :)

      Tak snad Polákům někdo poradí, že jim to bude k ničemu, tak jako naše L-159 :)

      • skelet
        10:54 08.04.2022

        L-159A je celkem k ničmeu kvůli tomu, že Luftjarda hodil vidle do integrace moderních zbraní a vybavení. M346FA bude sice obdoba L-159A, ale co se týče výzbroje bude mnohem, ...Zobrazit celý příspěvek

        L-159A je celkem k ničmeu kvůli tomu, že Luftjarda hodil vidle do integrace moderních zbraní a vybavení.
        M346FA bude sice obdoba L-159A, ale co se týče výzbroje bude mnohem, mnohem dále (vlastně kopíruje původně zvažované zbraňové spektrum L-159A)
        https://aircraft.leonardo.com/... (stejný prospekt má Leonardo připravený i v polštině)Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      09:59 08.04.2022

      To bude kravina, proč by to dělali? Mají F-16 a objednávají F-35.

      To bude kravina, proč by to dělali? Mají F-16 a objednávají F-35.

      • Silver
        10:10 08.04.2022

        Poliaci chceli od USA za to F16-tky. No pravdaže tu už ide o peniaze, takže sa nedohodli. M346 by mohla byť nákladovo rozumná náhrada. Ale v článku je ešte jedna zaujímavosť: ...Zobrazit celý příspěvek

        Poliaci chceli od USA za to F16-tky. No pravdaže tu už ide o peniaze, takže sa nedohodli.
        M346 by mohla byť nákladovo rozumná náhrada.
        Ale v článku je ešte jedna zaujímavosť: "Medzitým vysoká delegácia z Juhokórejskej republiky (ROK) cestuje do Poľska, aby navrhla ľahké útočné lietadlo Korean Aerospace Industries (KAI) FA-50. Indikátorom toho, ako veľmi by KAI chcela uzavrieť dohodu, je súčasťou delegácie, ktorá sa očakáva tento týždeň, námestník juhokórejského ministra obrany."Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          10:13 08.04.2022

          Jenomže další typ je další zázemí, náhradní díly, technici, zaškolení,....

          Proč by to měli takhle komplikovat?

          Jenomže další typ je další zázemí, náhradní díly, technici, zaškolení,....

          Proč by to měli takhle komplikovat?

          • jj284b
            10:16 08.04.2022

            FA-50 je postaveny vacsinou na Americkych komponentoch...

            FA-50 je postaveny vacsinou na Americkych komponentoch...

          • Nesher
            10:28 08.04.2022

            U Poláků by mě to nepřekvapilo, někdy mám pocit,cze se WP snaží dohnat Indii. 4 typy tanků, 3 typy samohybných houfnic a čtvrtý je ve vývoji, 3 typy nadzvukových letadel a čtvrtý ...Zobrazit celý příspěvek

            U Poláků by mě to nepřekvapilo, někdy mám pocit,cze se WP snaží dohnat Indii.
            4 typy tanků, 3 typy samohybných houfnic a čtvrtý je ve vývoji, 3 typy nadzvukových letadel a čtvrtý je objednán, 3 typy raketometů, tři typy nákladních automobilů atak by se dalo pokračovat.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          10:25 08.04.2022

          nejlepší lehké útočné letadlo je dron. Ten pilot je v M346 tak trochu navíc, pokud se tedy nejedná o výcvikový let.

          nejlepší lehké útočné letadlo je dron. Ten pilot je v M346 tak trochu navíc, pokud se tedy nejedná o výcvikový let.

  • Mroz9
    09:52 08.04.2022

    Novinka v tuningu ruských tanků. Stejně to bylo prd platný.

    https://twitter.com/666_mancer...

    Novinka v tuningu ruských tanků. Stejně to bylo prd platný.

    https://twitter.com/666_mancer...

    • StandaBlabol
      10:23 08.04.2022

      Ale je to roztomilý pokus. Krásný vývoj ochrany tanků od Štory přes Arénu k tomuhle...

      Ale je to roztomilý pokus. Krásný vývoj ochrany tanků od Štory přes Arénu k tomuhle...

Načítám diskuzi...