VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Danik
    09:57 08.04.2022

    Má někdo zprávy o Gerasimovi a Šojgu?

    Má někdo zprávy o Gerasimovi a Šojgu?

    • SeaWolf
      10:29 08.04.2022

      V Kremlu stoupla spotřeba prášků na spaní a antidepresiv. To bude asi vodítko

      V Kremlu stoupla spotřeba prášků na spaní a antidepresiv. To bude asi vodítko

    • Roland
      10:57 08.04.2022

      Trénují pohyb v nenápadné masce - asi se chystají podívat se na frontu. Akorát nevím který je který: http://www.reactiongifs.com/wp...

      Trénují pohyb v nenápadné masce - asi se chystají podívat se na frontu. Akorát nevím který je který: http://www.reactiongifs.com/wp...

  • Silver
    09:53 08.04.2022

    Poliaci stále hľadajú možnosť ako poslať svoje MIG 29 na Ukrajinu. Leonardo/Alenia Aermacchi M-346 Master nielen ako náhrada za MiG-29, ale aj ako náhrada za Suchoj Su-22 v ...Zobrazit celý příspěvek

    Poliaci stále hľadajú možnosť ako poslať svoje MIG 29 na Ukrajinu. Leonardo/Alenia Aermacchi M-346 Master nielen ako náhrada za MiG-29, ale aj ako náhrada za Suchoj Su-22 v poľských službách?:

    https://breakingdefense.com/20... Skrýt celý příspěvek

    • Splasher
      09:57 08.04.2022

      Tak snad Polákům někdo poradí, že jim to bude k ničemu, tak jako naše L-159 :)

      Tak snad Polákům někdo poradí, že jim to bude k ničemu, tak jako naše L-159 :)

      • skelet
        10:54 08.04.2022

        L-159A je celkem k ničmeu kvůli tomu, že Luftjarda hodil vidle do integrace moderních zbraní a vybavení. M346FA bude sice obdoba L-159A, ale co se týče výzbroje bude mnohem, ...Zobrazit celý příspěvek

        L-159A je celkem k ničmeu kvůli tomu, že Luftjarda hodil vidle do integrace moderních zbraní a vybavení.
        M346FA bude sice obdoba L-159A, ale co se týče výzbroje bude mnohem, mnohem dále (vlastně kopíruje původně zvažované zbraňové spektrum L-159A)
        https://aircraft.leonardo.com/... (stejný prospekt má Leonardo připravený i v polštině)Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      09:59 08.04.2022

      To bude kravina, proč by to dělali? Mají F-16 a objednávají F-35.

      To bude kravina, proč by to dělali? Mají F-16 a objednávají F-35.

      • Silver
        10:10 08.04.2022

        Poliaci chceli od USA za to F16-tky. No pravdaže tu už ide o peniaze, takže sa nedohodli. M346 by mohla byť nákladovo rozumná náhrada. Ale v článku je ešte jedna zaujímavosť: ...Zobrazit celý příspěvek

        Poliaci chceli od USA za to F16-tky. No pravdaže tu už ide o peniaze, takže sa nedohodli.
        M346 by mohla byť nákladovo rozumná náhrada.
        Ale v článku je ešte jedna zaujímavosť: "Medzitým vysoká delegácia z Juhokórejskej republiky (ROK) cestuje do Poľska, aby navrhla ľahké útočné lietadlo Korean Aerospace Industries (KAI) FA-50. Indikátorom toho, ako veľmi by KAI chcela uzavrieť dohodu, je súčasťou delegácie, ktorá sa očakáva tento týždeň, námestník juhokórejského ministra obrany."Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          10:13 08.04.2022

          Jenomže další typ je další zázemí, náhradní díly, technici, zaškolení,....

          Proč by to měli takhle komplikovat?

          Jenomže další typ je další zázemí, náhradní díly, technici, zaškolení,....

          Proč by to měli takhle komplikovat?

          • jj284b
            10:16 08.04.2022

            FA-50 je postaveny vacsinou na Americkych komponentoch...

            FA-50 je postaveny vacsinou na Americkych komponentoch...

          • Nesher
            10:28 08.04.2022

            U Poláků by mě to nepřekvapilo, někdy mám pocit,cze se WP snaží dohnat Indii. 4 typy tanků, 3 typy samohybných houfnic a čtvrtý je ve vývoji, 3 typy nadzvukových letadel a čtvrtý ...Zobrazit celý příspěvek

            U Poláků by mě to nepřekvapilo, někdy mám pocit,cze se WP snaží dohnat Indii.
            4 typy tanků, 3 typy samohybných houfnic a čtvrtý je ve vývoji, 3 typy nadzvukových letadel a čtvrtý je objednán, 3 typy raketometů, tři typy nákladních automobilů atak by se dalo pokračovat.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          10:25 08.04.2022

          nejlepší lehké útočné letadlo je dron. Ten pilot je v M346 tak trochu navíc, pokud se tedy nejedná o výcvikový let.

          nejlepší lehké útočné letadlo je dron. Ten pilot je v M346 tak trochu navíc, pokud se tedy nejedná o výcvikový let.

  • Mroz9
    09:52 08.04.2022

    Novinka v tuningu ruských tanků. Stejně to bylo prd platný.

    https://twitter.com/666_mancer...

    Novinka v tuningu ruských tanků. Stejně to bylo prd platný.

    https://twitter.com/666_mancer...

    • StandaBlabol
      10:23 08.04.2022

      Ale je to roztomilý pokus. Krásný vývoj ochrany tanků od Štory přes Arénu k tomuhle...

      Ale je to roztomilý pokus. Krásný vývoj ochrany tanků od Štory přes Arénu k tomuhle...

  • Silver
    09:44 08.04.2022

    Nejako nám to na Ukrajine nachvíľku zamrzlo. Začínam mať obavy, aká mela to bude na Donbase až to príde a ako to UA zvládne, či posielaná technika príde včas a či sa Ukrajinci ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejako nám to na Ukrajine nachvíľku zamrzlo.
    Začínam mať obavy, aká mela to bude na Donbase až to príde a ako to UA zvládne, či posielaná technika príde včas a či sa Ukrajinci stihnú s ňou nejako skamarátiť.
    Myslíte, že Rusi čakajú, kým nezískajú celý Mariupol? Bolo by fajn, keby pred spustením bojov na Donbase UA získali aspoň Cherson.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      09:50 08.04.2022

      urcite nic nezamrzlo, rusi postupuju, tento krat ale opatrne, a UA sa brania a cakaju na posily... boje , ktore tento krat budu prebiehat budu ine ako v bitke o kiev, toto uz je ...Zobrazit celý příspěvek

      urcite nic nezamrzlo, rusi postupuju, tento krat ale opatrne, a UA sa brania a cakaju na posily... boje , ktore tento krat budu prebiehat budu ine ako v bitke o kiev, toto uz je vojna tak ako "ma byt" tazka technika, strety tankovych sil ...Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        09:57 08.04.2022

        Podle zapadnich analytiku ma dojit k opravdu masivnimu vsevojskovemu uderu a to zatim tedy videt neni. Ovsem zapadni analytici nemaji vzdy pravdu.

        Podle zapadnich analytiku ma dojit k opravdu masivnimu vsevojskovemu uderu a to zatim tedy videt neni. Ovsem zapadni analytici nemaji vzdy pravdu.

        • GlobeElement007
          10:02 08.04.2022

          Podle mého soudu by to byla chyba. Takový úder sežere hodně techniky a vojáků a i v případě úspěchu by Rusko bylo bez armády. Ukrajina je velká a její protiútok by veškeré ruské ...Zobrazit celý příspěvek

          Podle mého soudu by to byla chyba. Takový úder sežere hodně techniky a vojáků a i v případě úspěchu by Rusko bylo bez armády. Ukrajina je velká a její protiútok by veškeré ruské zisky smazal.

          Ale kdo ví, co se Rusům honí v hlavách.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          10:05 08.04.2022

          Tak majú k dispozícii satelitné zábery prakticky online, majú správy z prvej ruky od tajných tak si snáď vedia to dať dokopy. Oni zase nie sú sprostí a vidia tie prípravy

          Tak majú k dispozícii satelitné zábery prakticky online, majú správy z prvej ruky od tajných tak si snáď vedia to dať dokopy. Oni zase nie sú sprostí a vidia tie prípravy

        • fanúšik
          12:34 08.04.2022

          vypočujte si príspevok na Youtube od Jaroslawa Wolského , obe strany sťahujú k Donbasu a okoliu stovky obrnencov , tá mela bude porovnateľná s Kurskom roku 1943

          vypočujte si príspevok na Youtube od Jaroslawa Wolského , obe strany sťahujú k Donbasu a okoliu stovky obrnencov , tá mela bude porovnateľná s Kurskom roku 1943

          • liberal shark
            13:34 08.04.2022

            Byla by sranda, kdyby se rusáci vyčerpali a následně UA armáda dobyla Kursk :-).

            Byla by sranda, kdyby se rusáci vyčerpali a následně UA armáda dobyla Kursk :-).

      • sgaba
        10:00 08.04.2022

        Rusi zatím nepostupují, ne, že by se nesnažili.
        V ,,bitke o kiev" samozřejmě byla ,,vojna tak ako "ma byt" tazka technika, strety tankovych sil"

        Rusi zatím nepostupují, ne, že by se nesnažili.
        V ,,bitke o kiev" samozřejmě byla ,,vojna tak ako "ma byt" tazka technika, strety tankovych sil"

    • juhelak
      09:52 08.04.2022

      Ten čas spíš pracuje pro UA řekl bych.. Oddych potřebuji obě strany.. Ale u ruska je to spíš konzolidace.. Nějaké posílení technikou a lidmi už tak slavné nebude.. Prostě jen ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten čas spíš pracuje pro UA řekl bych.. Oddych potřebuji obě strany.. Ale u ruska je to spíš konzolidace.. Nějaké posílení technikou a lidmi už tak slavné nebude.. Prostě jen narvou hodně síly na malý prostor a zkusí prorazit.. Nejspíš se jim to povede ale opět to pak neudrží po celé délce.. UA každý den dostává další a další techniku a každý den se školí jejich vojáci..Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        09:56 08.04.2022

        Rusi hromadia leteckú techniku na plánovanú ofenzívu na východe: https://defence-ua.com/news/ro...

        Rusi hromadia leteckú techniku na plánovanú ofenzívu na východe: https://defence-ua.com/news/ro...

      • Miroslav
        10:07 08.04.2022

        Teraz budú mať výhodu, že logistiku budú mať prakticky za chrbtom a nie na rôznych smeroch dlhé desiatky kilometrov. To bolo neudržateľné

        Teraz budú mať výhodu, že logistiku budú mať prakticky za chrbtom a nie na rôznych smeroch dlhé desiatky kilometrov. To bolo neudržateľné

        • Cimbi
          10:15 08.04.2022

          U Melitopolu speciálové poškodili železnici. Takže zásobování jednotek u Mariupolu budou mít Rusi složitější. Třeba stihnou odbachnout železnici ještě jinde a Rusům zase to ...Zobrazit celý příspěvek

          U Melitopolu speciálové poškodili železnici. Takže zásobování jednotek u Mariupolu budou mít Rusi složitější.

          Třeba stihnou odbachnout železnici ještě jinde a Rusům zase to zásobování "za prdelí" trochu naruší.Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          10:17 08.04.2022

          Čas nepracuje pro Ukrajinu ale Rusko. Rusku má téměř nekonečné množství techniky. Ano je stará. Ano umřou jim možná desítky tisíc vojáků ale kdy tohle Rusi zajímalo? Pokud nezačne ...Zobrazit celý příspěvek

          Čas nepracuje pro Ukrajinu ale Rusko. Rusku má téměř nekonečné množství techniky. Ano je stará. Ano umřou jim možná desítky tisíc vojáků ale kdy tohle Rusi zajímalo? Pokud nezačne Ukrajina dostávat těžkou techniku tak je konec.Skrýt celý příspěvek

          • HansHanz
            10:38 08.04.2022

            Řekl bych, že je to zajímá zhruba od doby, kdy se rozhodli, že nebude mobilizace. Pořád ještě se jim nepodařilo zopakovat ten geniální marketingový přemet, kdy z příprav na vpád do ...Zobrazit celý příspěvek

            Řekl bych, že je to zajímá zhruba od doby, kdy se rozhodli, že nebude mobilizace. Pořád ještě se jim nepodařilo zopakovat ten geniální marketingový přemet, kdy z příprav na vpád do západní Evropy udělali Velkou vlasteneckou válku tak obratně, že jim to Rusové i svět uvěřili tehdy a věří pořád.Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement007
            10:42 08.04.2022

            To jsme si mysleli před měsícem, že je na tom Rusko tak dobře, ale ukazuje se, že není. Rusku se vyprazdňují sklady a ubývají vojáci. Rusko nemobilizovalo a tak má vojáků každým ...Zobrazit celý příspěvek

            To jsme si mysleli před měsícem, že je na tom Rusko tak dobře, ale ukazuje se, že není.
            Rusku se vyprazdňují sklady a ubývají vojáci. Rusko nemobilizovalo a tak má vojáků každým dnem méně. Došly mu moderní rakety.

            Ukrajina naproti tomu spoustu techniky před měsícem neměla, ale dnes má. Za měsíc už určitě vycvičila desetitisíce nových vojáků. Na Ukrajinu přijíždějí dobrovolníci. Západ odsouhlasil poslání těžkých zbraní.

            Rusko má tak měsíc, pak už bude ukrajinská armáda po všech stránkách silnější.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:55 08.04.2022

      Kazdy den se budim s hruzou co se pres noc stalo a jestli uz to zacalo. A s nadeji ze Ukrajinci udelali prulom. Nikdo nevi co bude, muze se treba stat ze k zadnemu dalsimu obrimu ...Zobrazit celý příspěvek

      Kazdy den se budim s hruzou co se pres noc stalo a jestli uz to zacalo. A s nadeji ze Ukrajinci udelali prulom. Nikdo nevi co bude, muze se treba stat ze k zadnemu dalsimu obrimu utoku uz nedojde, nepravdepodobne ale mozne je vsechno, kdyby se napriklad chtelo Rusko zhroutit do sebe a proste rozpadnout. Podobne veci muzou zacit velmi nahle a neocekavane, o tom co se deje vevnitr vime uplne prd.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      09:57 08.04.2022

      Podle Kucharskieho (https://twitter.com/TrompBK/st... který pro nás napsal nějaké články, je k útoku připraveno zhruba 1500 ruských tanků, BVP, OT a ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle Kucharskieho (https://twitter.com/TrompBK/st... který pro nás napsal nějaké články, je k útoku připraveno zhruba 1500 ruských tanků, BVP, OT a houfnic.
      Problém bude, pokud Rusové získají v místě útoku trojnásobnou a větší převahu.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        10:21 08.04.2022

        tolko tankov nemali ani na zaciatku 24.2... tych 120 BTG malo len okolo 1000-1200 tankov

        tolko tankov nemali ani na zaciatku 24.2... tych 120 BTG malo len okolo 1000-1200 tankov

        • Stonkeeper
          10:54 08.04.2022

          Tak já to pochopil tak že tam je 1500 kusů techniky celkem, takže včetně tanků, BVP atd a je že tam je jen 1500 tanků.

          Tak já to pochopil tak že tam je 1500 kusů techniky celkem, takže včetně tanků, BVP atd a je že tam je jen 1500 tanků.

      • SeaWolf
        10:26 08.04.2022

        U Kyjeva to VSU vyřešila tak, že jim pravidelně zdecimovala seřadiště. Když neovládá nebe a nevidíte za horizont, tak podstatě taktika proti které není moc obrany, protože vojsko ...Zobrazit celý příspěvek

        U Kyjeva to VSU vyřešila tak, že jim pravidelně zdecimovala seřadiště. Když neovládá nebe a nevidíte za horizont, tak podstatě taktika proti které není moc obrany, protože vojsko před útokem kumulovat musíte.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      09:57 08.04.2022

      Co zamrzlo? Za posledních 24 hodin bylo několik Ruských útoků a Ukrajinských protiútoků. Co jsou zprávy od Chersonu tak tam se furt Rusáci snaží prorazit směrem na ...Zobrazit celý příspěvek

      Co zamrzlo? Za posledních 24 hodin bylo několik Ruských útoků a Ukrajinských protiútoků.
      Co jsou zprávy od Chersonu tak tam se furt Rusáci snaží prorazit směrem na Mykolaiv.
      Namátkou z live map:
      https://liveuamap.com/en/2022/...
      https://liveuamap.com/en/2022/...
      https://liveuamap.com/en/2022/... Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        10:06 08.04.2022

        Tim zamzlo se asi ani tak nemysli ze by se nic nedelo a lide neumirali, spise jako ze nedochazi k zadnemu velkem prulomu a oproti tomu co podle medii ma prijit se jedna jen o ...Zobrazit celý příspěvek

        Tim zamzlo se asi ani tak nemysli ze by se nic nedelo a lide neumirali, spise jako ze nedochazi k zadnemu velkem prulomu a oproti tomu co podle medii ma prijit se jedna jen o zlomek sily ktera je pouzita k temto operacim.Skrýt celý příspěvek

        • sgaba
          10:15 08.04.2022

          Jo já to chápu, ale ono to tak vůbec nemusí být, a vše může pokračovat jen těmito ,,omezenými" útoky. A já osobně si myslím. že třeba směrem od Chersonu jsou ty útoky už teď docela ...Zobrazit celý příspěvek

          Jo já to chápu, ale ono to tak vůbec nemusí být, a vše může pokračovat jen těmito ,,omezenými" útoky. A já osobně si myslím. že třeba směrem od Chersonu jsou ty útoky už teď docela silné.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        10:20 08.04.2022

        Přesně Rus neobsadí Ukrajinu za týden ale bude to trvat pár měsíců.

        Přesně Rus neobsadí Ukrajinu za týden ale bude to trvat pár měsíců.

    • Miroslav
      10:11 08.04.2022

      Ak by som si mal tipnúť, tak strategické miesta o ktoré sa bude bojovať budú Charkov na severe, Mykolajev, Cherson a Odesa na juhu

      Ak by som si mal tipnúť, tak strategické miesta o ktoré sa bude bojovať budú Charkov na severe, Mykolajev, Cherson a Odesa na juhu

      • GlobeElement007
        10:15 08.04.2022

        Kolem Charkova je prakticky čisto. Tam útočit by bylo fakt těžké.

        Kolem Charkova je prakticky čisto. Tam útočit by bylo fakt těžké.

      • Silver
        10:21 08.04.2022

        Osobne si myslím, že Mykolajev a Odesa by boli pre Rusov len niečo ako bonus. Potrebujú dosiahnuť hlavný odkomunikovaný cieľ a to je hranica Donbasu. Lenže získaný juh Ukrajiny ...Zobrazit celý příspěvek

        Osobne si myslím, že Mykolajev a Odesa by boli pre Rusov len niečo ako bonus.
        Potrebujú dosiahnuť hlavný odkomunikovaný cieľ a to je hranica Donbasu. Lenže získaný juh Ukrajiny pri neukončenom konflikte by bol pre Rusov rizikom. Veľmi ľahko by mohli Ukrajinci v budúcnosti ohrozovať tieto územia so zbraňami s dlhým dosahom. Preto najprv musia uzavrieť oblasť Charkov-Záporožie (alebo aj Dnepropetrovsk). No a o túto oblasť sa bude teraz bojovať. Až keď sa ju Rusom podarí získať, svoj záujem nasmerujú na Odesu.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          10:31 08.04.2022

          Neverím tomu, že konečným cieľom je Donbas. To je cieľ len do 9. mája

          Neverím tomu, že konečným cieľom je Donbas. To je cieľ len do 9. mája

          • skelet
            11:03 08.04.2022

            taky si myslím, že do 9.5. potřebují osvobodit Donbas. Pak nastoupí druhá fáze bojovat s nacismem.

            taky si myslím, že do 9.5. potřebují osvobodit Donbas. Pak nastoupí druhá fáze bojovat s nacismem.

  • Fiagy
    08:56 08.04.2022

    V Gruzii bude možná veselo.
    Andrej Poleščuk
    @andrewofpolesia
    ·
    2m
    V Jižní Osetii začínají sbírat podpisy na provedení referenda o připojení k Rusku.

    V Gruzii bude možná veselo.
    Andrej Poleščuk
    @andrewofpolesia
    ·
    2m
    V Jižní Osetii začínají sbírat podpisy na provedení referenda o připojení k Rusku.

    • Ján Paliga
      09:40 08.04.2022

      Hmmm, chcú byť otrokom žobráka s prázdnou chladničkou?

      Hmmm, chcú byť otrokom žobráka s prázdnou chladničkou?

      • tombo
        09:58 08.04.2022

        Ked nie je chleba niektorym staci nacionalizmus.

        Ked nie je chleba niektorym staci nacionalizmus.

      • liberal shark
        14:22 08.04.2022

        Spíš mají vítr z gruzínské pomsty za předchozí etnické čistky a kolaboraci s nepřítelem. Oni Gruzíni nejsou žádní andílkové.

        Spíš mají vítr z gruzínské pomsty za předchozí etnické čistky a kolaboraci s nepřítelem. Oni Gruzíni nejsou žádní andílkové.

  • Misonek 76
    08:40 08.04.2022

    Je zvlastni ze se porad pise jen o rusku a belorusko nic. Cekal bych po tom co Lukasenko dal k dipozici uzemi statu k invazi na ukrajinu ze se opozice zmatori a trochu to rozjede a ...Zobrazit celý příspěvek

    Je zvlastni ze se porad pise jen o rusku a belorusko nic. Cekal bych po tom co Lukasenko dal k dipozici uzemi statu k invazi na ukrajinu ze se opozice zmatori a trochu to rozjede a nic. Evropa celkem nic. Hm.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      08:54 08.04.2022

      Dočkej času jak vegetarián čočky.

      Dočkej času jak vegetarián čočky.

    • Cimbi
      09:03 08.04.2022

      Opozice organizovala sabotáže na železnici. To není tak málo.

      Opozice organizovala sabotáže na železnici. To není tak málo.

    • samoempire
      10:21 08.04.2022

      To je chyba západu. Mělo nabídnout Bělorusko alternativu k Rusku.

      To je chyba západu. Mělo nabídnout Bělorusko alternativu k Rusku.

      • GlobeElement007
        10:45 08.04.2022

        Takže by západ akceptoval zfalšované volby a násilné potlačení opozice, včetně vzdušného pirátství?

        Takže by západ akceptoval zfalšované volby a násilné potlačení opozice, včetně vzdušného pirátství?

        • samoempire
          11:47 08.04.2022

          To ne, tak jsem to nemyslel. Eu měla nabídnout ekonomickou budoucnost pro Bělorusko. Áno ztratíte ruský trh, ale budete mít možnost dodávat na EU trh.

          To ne, tak jsem to nemyslel. Eu měla nabídnout ekonomickou budoucnost pro Bělorusko. Áno ztratíte ruský trh, ale budete mít možnost dodávat na EU trh.

          • GlobeElement007
            11:58 08.04.2022

            To by byla zbytečná snaha, vzhledem k tomu, že Bělorusko je Ruskem už roky dotováno.

            To by byla zbytečná snaha, vzhledem k tomu, že Bělorusko je Ruskem už roky dotováno.

  • GlobeElement007
    08:05 08.04.2022

    Zveřejněno včera večer. Německý kancléř odložil konečné rozhodnutí o vyslání 100 tanků na Ukrajinu, napřed chce společné rozhodnutí ...Zobrazit celý příspěvek

    Zveřejněno včera večer. Německý kancléř odložil konečné rozhodnutí o vyslání 100 tanků na Ukrajinu, napřed chce společné rozhodnutí spojenců

    https://www.politico.eu/articl...

    Včera večer bylo ovšem zveřejněno i společné stanovisku NATO, že Ukrajina má zbraně dostat. Takže uvidíme.

    S vysláním tanků souhlasí všechny parlamentní strany, včetně zelených (!), samozřejmě i opozice.

    Mělo by se jednat o lehké tanky Marder, podle mne spíše BVP, ovšem vyrobeny v roce 2012

    http://www.military-today.com/...

    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    A dokonce i Leopardy, neupřesněný typ.

    A protiletadlové Gepardy

    https://cs.wikipedia.org/wiki/...

    Pokud se to stane, bude to hodně velký skok - tohle už nejsou postsovětské zbraně, tohle je čistokrevné, moderní NATO vybavení.Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      08:09 08.04.2022

      Doufám, že už je to vpodstatě na cestě :/

      Doufám, že už je to vpodstatě na cestě :/

    • GlobeElement007
      08:33 08.04.2022

      Britové pořád slibují harpoons a další ...Zobrazit celý příspěvek

      Britové pořád slibují harpoons a další zbraně:

      https://www.dailymail.co.uk/ne... Skrýt celý příspěvek

    • wlko
      08:36 08.04.2022

      No možno by som troška brzdil s tým že "tohle je čistokrevné, moderní NATO vybavení". Skôr lepšie vybavenie z konca studenej vojny. Ja som niekde tu na Armadnichnovinach v ...Zobrazit celý příspěvek

      No možno by som troška brzdil s tým že "tohle je čistokrevné, moderní NATO vybavení". Skôr lepšie vybavenie z konca studenej vojny.

      Ja som niekde tu na Armadnichnovinach v diskusii zachytil že tie Leopardy by mali byť verzia 1A5. To je balíček ktorý zahŕňa: digitálny balistický počítač, stabilizovaný zameriavač strelca s vstavaným laserovým diaľkomerom, termovíziou, optickým panoramatickým pozorovacím prístrojom veliteľa tanku a digitálnym počítačom riadenia streľby. Len je treba mať na pamäti že je to stále Leopard 1, čo je konštrukcia ktorá už dávno narazila na svoje limity (Slabý pancier a L7 kanon). Napríklad ten kanon by mal byť zameniteľný za 120mm L/44, ale to mi príde nepravdepodobné.

      Nejaký ľahký tank Marder mi príde ako nejaká skomolenina od novinára čo sa v problematike moc neorientuje. Ale ako IFV by sa Ukrajincom určite hodilo.

      Gepardom asi tiež nič nepokazia.Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        08:43 08.04.2022

        Podle článku jsou ty Mardery fungl nové, stojí v Rheimetalu na parkovišti. Leo bude uloženka, Gepard je pravda z 60. let, ale modernizovaný.

        Podle článku jsou ty Mardery fungl nové, stojí v Rheimetalu na parkovišti. Leo bude uloženka, Gepard je pravda z 60. let, ale modernizovaný.

        • Nesher
          09:39 08.04.2022

          Fungl nové nejsou a ani nemohou. Marder se už hodně dlouho nevyrábí. Jsou to ex Bundeswehr stroje, které koupil Rheinmetall. Plán je takový, že BW předá UA svoje vozidla od ...Zobrazit celý příspěvek

          Fungl nové nejsou a ani nemohou. Marder se už hodně dlouho nevyrábí. Jsou to ex Bundeswehr stroje, které koupil Rheinmetall. Plán je takový, že BW předá UA svoje vozidla od jednotek a Rheinmetall Bundeswehru dokonce roku zprovozní ty co mu stojí na dvoře za relativně malé peníze.
          Jinak když srovnáme Marder a BVP 1 (což je evidentně standardní UA BVP), tak ten Marder bude podstatný posun.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        08:46 08.04.2022

        ja som uz ani netusil, ze Nemci este nejake Leopardy 1A5 maju... tu 105mm by som az tak nepodcenoval.. s DM63 APFSDS sa dokaze vyrovnat Ruskym 125mm BM-42 ktore Rusi pouzivaju.. no ...Zobrazit celý příspěvek

        ja som uz ani netusil, ze Nemci este nejake Leopardy 1A5 maju... tu 105mm by som az tak nepodcenoval.. s DM63 APFSDS sa dokaze vyrovnat Ruskym 125mm BM-42 ktore Rusi pouzivaju.. no samozrejme, pasivna ochrana je slaba (no na palebne prepady zo zalohy to stacit bude)Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        08:59 08.04.2022

        Vyžaduje to jinou doktrínu. Leo 1 by měl i T72 ujet, takže to budou používat spíš jako vozidla palebné podpory a na rychlá přepadení. Myslím, že čelně T72 nerozlouske, ale může ...Zobrazit celý příspěvek

        Vyžaduje to jinou doktrínu. Leo 1 by měl i T72 ujet, takže to budou používat spíš jako vozidla palebné podpory a na rychlá přepadení. Myslím, že čelně T72 nerozlouske, ale může kolem něj jezdit dokolečka a ruský střelec se může jenom vstekat, že mu furt utíká ze záměrné...

        I když, tuším, že ty 1A5 mají snad nejlepší 105 mm APDS-FS, co pro tu ráži byla vyvinutá... Tak možná to půjde i čelně...Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          09:30 08.04.2022

          ako vravim, najlepsie Nemecke 105mm APFSDS sa plne vyrovnaju 125mm BM-42 Mango... Americke M900 ho aj prekonavaju..

          ako vravim, najlepsie Nemecke 105mm APFSDS sa plne vyrovnaju 125mm BM-42 Mango... Americke M900 ho aj prekonavaju..

        • matu
          09:47 08.04.2022

          "...ale může kolem něj jezdit dokolečka..." Doporučil bych méně hrát WOT, tak to ve skutečnosti fakt nefunguje. Marder má do tanku podobně daleko jako BVP-1, určitě se bude jednat ...Zobrazit celý příspěvek

          "...ale může kolem něj jezdit dokolečka..."
          Doporučil bych méně hrát WOT, tak to ve skutečnosti fakt nefunguje.

          Marder má do tanku podobně daleko jako BVP-1, určitě se bude jednat o klasické novinářské pravidlo: Má to pásy? -> Je to tank.

          Ohledně stavu Marderů, podle mě se jedná o vyřazených cca 100ks, které 10let stojí venku a čekali na likvidaci. Jejich rychlé zprovoznění je hodně nepravděpodobné.

          Doufám podle posledních prohlášení, že se už pomalu začínáme odklánět od dodávek šrotů, což Leo1 už je, na dodávky něčeho použitelnějšího.Skrýt celý příspěvek

          • lukas000
            09:52 08.04.2022

            Proc jezdit dokolecka? Staci stat 10 metru za krovim a nikdo nikdy nezjisti odkud strili ;-)

            Proc jezdit dokolecka? Staci stat 10 metru za krovim a nikdo nikdy nezjisti odkud strili ;-)

          • matu
            10:15 08.04.2022

            lukas000: double bush rules :D

            lukas000: double bush rules :D

    • Roko
      09:16 08.04.2022

      na to co sa vali z vychodu budu potrebovat vsetko, a moj nazor na leopardy 1a5 je taky, ze je to lepsi tank oproti t72 , tam uz niet analoga :) a teraz mojich 5 centov na nemecku ...Zobrazit celý příspěvek

      na to co sa vali z vychodu budu potrebovat vsetko, a moj nazor na leopardy 1a5 je taky, ze je to lepsi tank oproti t72 , tam uz niet analoga :) a teraz mojich 5 centov na nemecku loby, tam su sialene tlaky podla mna , pretoze RuZ vzdy najde cash na to aby vrazil do armady a nemecky vojensky priemysel sa az trasie na to aby mohol byt sucastou obnovi ruzkej tazkej techniky.. samozrejme po vojne, preto treba byt "neutralnym" co najviac to pojde...Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      09:29 08.04.2022

      Hele, já bych rozptýlil ruské obavy o bezpečnost tím že by se měli vrátit ruská vojska do Německa. Možná by to pomohlo Němcům ukázat směr.

      Hele, já bych rozptýlil ruské obavy o bezpečnost tím že by se měli vrátit ruská vojska do Německa. Možná by to pomohlo Němcům ukázat směr.

    • PavolR
      09:38 08.04.2022

      Tak či tak budú dodané až v piebehu roka 2023. Do konca 2022 stihnú dodať iba asi 20 modernizovaných Leopardov 1A5 ...

      Tak či tak budú dodané až v piebehu roka 2023. Do konca 2022 stihnú dodať iba asi 20 modernizovaných Leopardov 1A5 ...

      • s2pi
        09:57 08.04.2022

        Tak treba sa prichystat na situaciu dlha vojna na Donbase, alebo povojnovy vyzbrojovanie, aby odradili rusov od znovu napadnutia.

        Tak treba sa prichystat na situaciu dlha vojna na Donbase, alebo povojnovy vyzbrojovanie, aby odradili rusov od znovu napadnutia.

      • juhelak
        09:58 08.04.2022

        Taky si myslím že to bude na dlouho.. To by určitě bylo rychlejší poslat 50-100 polských modernizovanych. Zvlášť když už dokončili zakázku na abrams.

        Taky si myslím že to bude na dlouho.. To by určitě bylo rychlejší poslat 50-100 polských modernizovanych. Zvlášť když už dokončili zakázku na abrams.

  • Mroz9
    07:56 08.04.2022

    "Footage of reportedly Ukrainian attack helicopters in combat."

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    "Footage of reportedly Ukrainian attack helicopters in combat."

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    • Cimbi
      08:06 08.04.2022

      Mi8?

      Mi8?

    • otecko
      09:19 08.04.2022

      To je faké, ruské MO hlásí, že ukrajinské letectvo je zničeno z 300% :)

      To je faké, ruské MO hlásí, že ukrajinské letectvo je zničeno z 300% :)

  • V.Karasek
    07:55 08.04.2022

    Jako dlouholetemu fanouskovi Pink Floyd mi to neda:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Jako dlouholetemu fanouskovi Pink Floyd mi to neda:
    https://www.youtube.com/watch?...

  • Fiagy
    07:43 08.04.2022

    Tvl. tak už víme proč umírá tolik lidí. Alexandr Mitrofanov @AlexandrMitrofa 3m Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Zacharovová vysvětluje, že nacismus a extremismus na ...Zobrazit celý příspěvek

    Tvl. tak už víme proč umírá tolik lidí.
    Alexandr Mitrofanov
    @AlexandrMitrofa
    3m
    Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Zacharovová vysvětluje, že nacismus a extremismus na Ukrajině, kvůli kterému ji Rusko napadlo, spočívá v tom, že Ukrajinci nechtěli povolit Rusům, aby vařili boršč podle svého receptu. Fakt nekecám, poslechněte.
    https://twitter.com/JoN_TM/sta... Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      08:08 08.04.2022

      Přisla nalitá jenom mě, nebo i někomu dalšímu? Případně v dojezdu po něčem silnějším?

      Přisla nalitá jenom mě, nebo i někomu dalšímu? Případně v dojezdu po něčem silnějším?

      • Misonek 76
        08:13 08.04.2022

        Jak jsem uz psal. Chtel bych kontakt na jejjich dylera. Protoze ten matros co jedou musi bejt extra trida.

        Jak jsem uz psal. Chtel bych kontakt na jejjich dylera. Protoze ten matros co jedou musi bejt extra trida.

        • samoempire
          09:31 08.04.2022

          Ona le úplně střízlivá, pravděpodobně vůbec nepije. Je to hodně inteligentní ženská. Mluví například čínský bez přízvuků. Nedělejte z těchto lidí idioty. Oni jednoduše ŠPATNÝ lidé. ...Zobrazit celý příspěvek

          Ona le úplně střízlivá, pravděpodobně vůbec nepije. Je to hodně inteligentní ženská. Mluví například čínský bez přízvuků. Nedělejte z těchto lidí idioty. Oni jednoduše ŠPATNÝ lidé. Oni ví přesně co dělají.Skrýt celý příspěvek

      • Fiagy
        08:15 08.04.2022

        Tak tohle bez pomoci něčeho silnějšího nejde pustit na veřejnost. Dokonce i Zacharovová musí mít aspoň pár mozkových buněk.

        Tak tohle bez pomoci něčeho silnějšího nejde pustit na veřejnost. Dokonce i Zacharovová musí mít aspoň pár mozkových buněk.

        • Cimbi
          08:23 08.04.2022

          Znáš teorii o kuličce a hrbolku? Domnívám se, že ona je důkazem platnosti.

          Znáš teorii o kuličce a hrbolku? Domnívám se, že ona je důkazem platnosti.

        • 5uldo
          08:24 08.04.2022

          Mozes mat mozgove bunky, ale ked ti chyba charakter a nemas chrbtovu kost, je to k nicomu.

          Mozes mat mozgove bunky, ale ked ti chyba charakter a nemas chrbtovu kost, je to k nicomu.

      • DanCZer
        11:08 08.04.2022

        Taky mne to napadlo - má takové vláčnější pohyby, výrazně uvolněný postoj...

        Taky mne to napadlo - má takové vláčnější pohyby, výrazně uvolněný postoj...

    • alter01
      09:52 08.04.2022

      To nebolo chlastom, už je nešťastná z toho , je jej do plaču , že 100x vám hovorí a vy to nechápete! tak to zobrala varenie boršču ....a stále ju nechápete ?

      To nebolo chlastom, už je nešťastná z toho , je jej do plaču , že 100x vám hovorí a vy to nechápete! tak to zobrala varenie boršču ....a stále ju nechápete ?

  • marekR
    07:43 08.04.2022

    na odlahcenie... Zirinovskeho proroctvo.

    https://twitter.com/Alexand399...

    na odlahcenie... Zirinovskeho proroctvo.

    https://twitter.com/Alexand399...

    • Miroslav
      08:03 08.04.2022

      Si stále spomeniem ako s ním robil rozhovor Ďuro Mokrý, človek bez hanby

      https://youtu.be/RgSZfafI2tQ...

      Si stále spomeniem ako s ním robil rozhovor Ďuro Mokrý, človek bez hanby

      https://youtu.be/RgSZfafI2tQ...

      • 5uldo
        08:27 08.04.2022

        Tak toto som nepoznal, hehehe

        Tak toto som nepoznal, hehehe

      • Mishima Yukio
        09:42 08.04.2022

        hahaha :D to je výborný!

        hahaha :D to je výborný!

        • Miroslav
          10:13 08.04.2022

          Ďuro Mokrý bol prvý Borat

          Ďuro Mokrý bol prvý Borat

      • alter01
        09:53 08.04.2022

        Kto ? Mokrý ? To je jeho práca ......ale Žirinovský sa ukázal ako primitív .

        Kto ? Mokrý ? To je jeho práca ......ale Žirinovský sa ukázal ako primitív .

  • GlobeElement007
    07:39 08.04.2022

    Ten registr smluv má své nedostatky, bych ...Zobrazit celý příspěvek

    Ten registr smluv má své nedostatky, bych řekl:

    https://ekonomickydenik.cz/tan... Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      08:01 08.04.2022

      Vzhledem k tomu že se z toho nedá zjistit nic tak ani ne.

      Vzhledem k tomu že se z toho nedá zjistit nic tak ani ne.

      • GlobeElement007
        08:14 08.04.2022

        Dá se zjistit, že se to stalo a z ceny lze odvodit i objem.

        U těchto věcí by mělo být ustanovení alespoň o časové prodlevě.

        Dá se zjistit, že se to stalo a z ceny lze odvodit i objem.

        U těchto věcí by mělo být ustanovení alespoň o časové prodlevě.

  • V.Karasek
    07:38 08.04.2022

    Zajimavy clanek: https://topwar.ru/194562-proti... Pripousti, ze informacni valku prohravaji. A komentare vyjadruji ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajimavy clanek:

    https://topwar.ru/194562-proti...

    Pripousti, ze informacni valku prohravaji. A komentare vyjadruji velkou zmatenost z chovani oficialnich predstavitelu, vcetne Putina a Peskova...

    Uryvek z prekladu:

    Ve skutečnosti jsme však informační válku prohráli. S velkou razancí.

    Všichni mi to říkají. Obzvlášť zajímavé je, když moji přátelé na Ukrajině začnou vyprávět o "novinkách". Nemohu říci, že je zajímavá a poučná, ale ohromuje svou barvitostí.

    Prozradím vám "strašné tajemství": podle ukrajinské propagandy asi 95 % obyvatel Ukrajiny zcela vážně věří, že ruská armáda opustila dobytá území Kyjevské, Žytomyrské, Černihivské a Sumské oblasti poté, co dostala drtivý úder od AFU.

    Toto je jediná cesta a jiná neexistuje.

    Evropa, která není schopna používat mozek a jednoduše není ochotna přijmout jakékoli argumenty Ruska, si samozřejmě myslí totéž. A proto na vlně této ukrajinské propagandy pokračují dodávky různých zbraní, včetně těžkých.

    A za to si můžeme sami.


    Translated with www.DeepL.com/Translator... (free version)Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:01 08.04.2022

      Aspoň v něčem si Rus připouští chybu... To je první krok. Po válce by je měli vzít na výlet do Charkova, Mariupolu (třeba do divadla na velkolepé představení "Tenkrát u ...Zobrazit celý příspěvek

      Aspoň v něčem si Rus připouští chybu... To je první krok. Po válce by je měli vzít na výlet do Charkova, Mariupolu (třeba do divadla na velkolepé představení "Tenkrát u Stalingradu")... Ukázat jim videa, satelitní snímky, ... Vypnout jim televizní vysílání...
      Za pár let by jim mohl začít fungovat mozek a mohli by si připouštět, co svou zabedněností způsobili.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        09:15 08.04.2022

        s rusákama bych raději neexperimentoval. Od roku 1917 až dodnes tráví Evropu i svět svým jedem. Možná si to plně neuvědomujeme, ale mnoho špatného byl nebo je záměrný projekt ...Zobrazit celý příspěvek

        s rusákama bych raději neexperimentoval. Od roku 1917 až dodnes tráví Evropu i svět svým jedem. Možná si to plně neuvědomujeme, ale mnoho špatného byl nebo je záměrný projekt rusáků. Musíme je připravit o imperiální touhy a zatlačit do bezvýznamnosti. Nepouštět do Evropy, nebrat je jako partnery.Skrýt celý příspěvek

        • peter111
          09:32 08.04.2022

          Proč od roku 1917- Předtím ne? Za cara to bylo to samé.

          Proč od roku 1917- Předtím ne? Za cara to bylo to samé.

    • sgaba
      09:12 08.04.2022

      A jak se tam pěkně mluví o Německu :)

      A jak se tam pěkně mluví o Německu :)

  • Fiagy
    07:37 08.04.2022

    „S tím by se mělo něco udělat.“ Kadyrov kritizuje mluvčího Kremlu i diplomata ...Zobrazit celý příspěvek

    „S tím by se mělo něco udělat.“ Kadyrov kritizuje mluvčího Kremlu i diplomata Medinského
    https://echo24.cz/a/S8Lpn/stim... Skrýt celý příspěvek

    • 07:46 08.04.2022

      Toto je dobra sprava. Ak takto navonok, medzi svojimi musi dobre nadavat. Aby sa z kadyrova este nestal Dudajev :-D

      Toto je dobra sprava. Ak takto navonok, medzi svojimi musi dobre nadavat. Aby sa z kadyrova este nestal Dudajev :-D

      • jj284b
        07:57 08.04.2022

        to je uz stare asi tyzden... s tym Kadyrov prisiel este 29.teho pred ruskym utekom od Kyiva..

        to je uz stare asi tyzden... s tym Kadyrov prisiel este 29.teho pred ruskym utekom od Kyiva..

  • waggon
    07:11 08.04.2022

    Zpráva pro členy klubu „příspěvek za Cejkise na ukrajinské velvyslanectví“ – za posledních 24 hodin rovných 10 příspěvků.

    Zpráva pro členy klubu „příspěvek za Cejkise na ukrajinské velvyslanectví“ – za posledních 24 hodin rovných 10 příspěvků.

    • Cheddar
      07:14 08.04.2022

      Ďakujem, aspoň nemusím znovu prechádzať cejkisove príspevky!

      Ďakujem, aspoň nemusím znovu prechádzať cejkisove príspevky!

      • waggon
        07:19 08.04.2022

        Na čtení jeho příspevku musí mít člověk žaludek, jinak se to nedá.

        Na čtení jeho příspevku musí mít člověk žaludek, jinak se to nedá.

        • Storm
          07:37 08.04.2022

          Ale no tááák... CEJKIS ŘÍKÁÁÁL, že jen nabízí nezaujatý pohled a čerpá i z druhé strany :D Nebo něco v tom smyslu... Ovšem vážně pochybuju že màme s Cejkisem stejný názor, která ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale no tááák...
          CEJKIS ŘÍKÁÁÁL, že jen nabízí nezaujatý pohled a čerpá i z druhé strany :D
          Nebo něco v tom smyslu...

          Ovšem vážně pochybuju že màme s Cejkisem stejný názor, která strana je ta druhá...Skrýt celý příspěvek

        • McCoolie16
          08:09 08.04.2022

          Ja to nectu a logicky pak neodpovidqm.

          Ja to nectu a logicky pak neodpovidqm.

          • McCoolie16
            08:10 08.04.2022

            Nectu a logicky neodpovidqm.

            Nectu a logicky neodpovidqm.

  • Sergej7490
    07:08 08.04.2022

    Tak Zuzany mozno naozaj budu: https://dennikn.sk/2801434/ukr... Ukrajina možno nakúpi ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak Zuzany mozno naozaj budu:
    https://dennikn.sk/2801434/ukr...

    Ukrajina možno nakúpi od Slovenska samohybné húfnice. Obchodné rokovania potvrdil minister obrany Jaroslav Naď.

    Oproti väčšine iných dodávok na Ukrajinu by tu však bol podstatný rozdiel: nešlo by o dar, ale o obchod. Naď Denníku N potvrdil, že v hre je možnosť, že by Ukrajina slovenské húfnice kúpila.

    „Je to reálna vec, o ktorej s našimi partnermi momentálne rokujeme. Určite by to nebolo zadarmo,“ hovorí Naď.
    Ukrajinci si podobné delo skúšali

    Denník N kontaktoval aj zdroje blízke ukrajinskej diplomacii: potvrdili, že tento typ rokovaní skutočne prebieha.

    „Ukrajina sa obrátila na štáty NATO s požiadavkou, že by sme potrebovali tanky, obrnené vozidlá a tiež delostrelectvo. Samohybná húfnica Zuzana by mohla byť jednou z alternatív,“ uviedol náš zdroj.

    Pripomenul, že ukrajinská armáda si pred časom skúšala konštrukčne príbuznú húfnicu Dana v zmodernizovanej verzii od českej firmy Excalibur Army Jaroslava Strnada.

    „Hoci sa nákup húfnic Dana nakoniec nedokončil, naši vojaci majú o tomto type zbrane bližšiu predstavu,“ dodal náš zdroj z ukrajinskej strany.

    To však neznamená, že by Ukrajinci dokázali húfnicu Zuzana hneď používať. Podľa optimistických odhadov by bolo potrebné ich obsluhu školiť minimálne týždeň, podľa skeptikov aj niekoľko týždňov.

    Len jednu batériu, ktorú tvorí osem húfnic, štandardne obsluhuje aj sto vojakov, ktorých by bolo potrebné na novú techniku preškoliť.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      07:29 08.04.2022

      Zrejme by šlo o Z2000 ktorá ešte mala ďalej slúžiť po boku Z2. Teda by sa dokupovali ďalšie Z2 alebo by sa len ponechal pôvodný počet húfnic?

      Zrejme by šlo o Z2000 ktorá ešte mala ďalej slúžiť po boku Z2. Teda by sa dokupovali ďalšie Z2 alebo by sa len ponechal pôvodný počet húfnic?

      • s2pi
        07:39 08.04.2022

        Z2000 alebo AJ niekolko Z2. Ale rokuju o tom, moze sa to menit velmi casto. Super by mali hlavne servis u nas v zazemi, teda ak sa dohodne ta dalsia pomoc, ktoru by sme poskytli.

        Z2000 alebo AJ niekolko Z2. Ale rokuju o tom, moze sa to menit velmi casto. Super by mali hlavne servis u nas v zazemi, teda ak sa dohodne ta dalsia pomoc, ktoru by sme poskytli.

        • Miroslav
          08:10 08.04.2022

          Zrejme bude záležať ako ďaleko bude potrebné strieľať. To by bola perfektná reklama ako by to vyšlo.

          Zrejme bude záležať ako ďaleko bude potrebné strieľať. To by bola perfektná reklama ako by to vyšlo.

          • Sergej7490
            11:08 08.04.2022

            Reklama by bola, ak by k tomu boli navadzane projektily. Na 40km sice dostreli, ale presnost je uz katastrofa. Takze ak budu chcet zasypat nejaku plochu na max vzdialenost, tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Reklama by bola, ak by k tomu boli navadzane projektily. Na 40km sice dostreli, ale presnost je uz katastrofa. Takze ak budu chcet zasypat nejaku plochu na max vzdialenost, tak fajn, ale ak nejake bodove nicenie vybranych cielov, tak moc od toho necakam.
            Kazdopadne vyborna moznost realneho otestovania a reklama pre vyrobcu “overene v boji”.Skrýt celý příspěvek

    • s2pi
      07:37 08.04.2022

      Tu je samozrejme hlavna otazka (povedz mi Karolko), ktoru a za kolko. Samozrejme ma zmysel pre UA, teraz pouzivaju asi hlavne Akatsyie a Gvozdinky. Parametrovo by mohli byt trochu ...Zobrazit celý příspěvek

      Tu je samozrejme hlavna otazka (povedz mi Karolko), ktoru a za kolko.

      Samozrejme ma zmysel pre UA, teraz pouzivaju asi hlavne Akatsyie a Gvozdinky. Parametrovo by mohli byt trochu lepsie, ale hlavne 155mm, co im mozu posielat NATO staty vo vacsej miere.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        09:52 08.04.2022

        Já teda nevím, ale to jsem jediný komu to přijde trochu chucpe? Tahat ze sousední země, která je ve válce a ve stavu ekonomického kolapsu (odhad poklesu HDP o 50%) peníze? ...Zobrazit celý příspěvek

        Já teda nevím, ale to jsem jediný komu to přijde trochu chucpe? Tahat ze sousední země, která je ve válce a ve stavu ekonomického kolapsu (odhad poklesu HDP o 50%) peníze? Speciálně v situaci kdy si lze dodávky na UA nechat proplatit z EU fondu? Trochu mi to smrdí tím, že SK úřady chtějí využít zoufalé situace UA a nechat si tu dodávku dobře zaplatit (EU fond hradí účetní hodnotu, která nebude u skoro 20 let starých děl bůhvíjak velká). Doufám, že se pletu, ale takový to na mě momentálně dělá dojem.Skrýt celý příspěvek

        • MATRIX
          12:13 08.04.2022

          TO ako ked cesko posle stare naboje a tanky a potom titulok ze ste im dali miliardy =)
          Ani nevies co a ako bude, tak naco pises takyto koment.

          TO ako ked cesko posle stare naboje a tanky a potom titulok ze ste im dali miliardy =)
          Ani nevies co a ako bude, tak naco pises takyto koment.

    • Lalco
      09:52 08.04.2022

      A nebolo by jednoduchšie "naučiť" našich pár fráz ukrajinsky, vymeniť im výložky a poslať ich tam rovno s Excaliburami od spojencov? Zopár presných delostreleckých prepadov na ...Zobrazit celý příspěvek

      A nebolo by jednoduchšie "naučiť" našich pár fráz ukrajinsky, vymeniť im výložky a poslať ich tam rovno s Excaliburami od spojencov? Zopár presných delostreleckých prepadov na veľkú vzdialenosť a bolševik by zaradil minimálne neutrál, či?!Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        11:10 08.04.2022

        Musel by ste musel znicit nejake sustredenia techniky, zeleznicne uzly…
        Zo znicenych par ks techniky sa rus nepotento

        Musel by ste musel znicit nejake sustredenia techniky, zeleznicne uzly…
        Zo znicenych par ks techniky sa rus nepotento

  • Adanedhel
    01:53 08.04.2022

    Je otázka, co bude ukrajina po válce s tím kvantem zbraní všeho druhu dělat? Lehká pěchota většinou nese to, co odnese jeden muž, To je spousta ručních zbraní a hodně reaktivních. ...Zobrazit celý příspěvek

    Je otázka, co bude ukrajina po válce s tím kvantem zbraní všeho druhu dělat? Lehká pěchota většinou nese to, co odnese jeden muž, To je spousta ručních zbraní a hodně reaktivních. Možná tu bude ještě veselo. Myslíte že to budou vracet dárcům? Moc se nebojím že by ukrajinci vyzbrojili evropské mafiány, ale možné je leccos. Je také možné, že Rusko takhle bude poňoukat zločince aby v evropě podstatně přitvrdili. A to by znamenalo další omezování svobod.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      02:10 08.04.2022

      Čo bude robiť ? Stane sa policajtom Europy , niečo ako druhý Izrael. Nebudú v NATO , ale budú mať najsilnejšiu armádu Europy. Silnejšiu ako nacistické Rusko. Má z jedne strany ...Zobrazit celý příspěvek

      Čo bude robiť ? Stane sa policajtom Europy , niečo ako druhý Izrael. Nebudú v NATO , ale budú mať najsilnejšiu armádu Europy. Silnejšiu ako nacistické Rusko. Má z jedne strany suseda Rusko, veľa Bieolrusko , na západe Poddnestersko a veďľa Horthyovské Ma´darsko čo si brúsi zuby na Bukovinu . Možno potom bude trochu kľudu.
      Putinovi sa splní sen . Medzi Ruskom a NATO bude "nárazník". Le či potom bude nejaký Putin .....Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        07:11 08.04.2022

        Haha myslim ze z tohoto narazniku nebude mit velikou radost ;-) asi mel jine predstavy nez ze si u hranic vyrobi 3 nejsilnejsi armadu sveta po USA a Cine a z te sve udela sasky.

        Haha myslim ze z tohoto narazniku nebude mit velikou radost ;-) asi mel jine predstavy nez ze si u hranic vyrobi 3 nejsilnejsi armadu sveta po USA a Cine a z te sve udela sasky.

        • marint
          08:15 08.04.2022

          Clovece takto zrhnut to vsetko co sa deje v jednej vete. Wau chcel by som mat taky dar.. Skodze ze mozem dat len jeden palec hore. SUPER!

          Clovece takto zrhnut to vsetko co sa deje v jednej vete. Wau chcel by som mat taky dar.. Skodze ze mozem dat len jeden palec hore. SUPER!

    • mabc
      02:24 08.04.2022

      To zavisi od toho, koho si neskor zvolia, aky budu mat rezim, resp. ako dopadne vojna. To je tiez jeden z dovodov, preco im zapad neposle vsetko, co chcu. O predaji zbrani ...Zobrazit celý příspěvek

      To zavisi od toho, koho si neskor zvolia, aky budu mat rezim, resp. ako dopadne vojna. To je tiez jeden z dovodov, preco im zapad neposle vsetko, co chcu.
      O predaji zbrani kadejakym skupinam - nieco sa urcite strati alebo nejaky sklad neskor vybuchne - ako je zvykom v strednej a vychodnej Europe.Skrýt celý příspěvek

    • Roland
      06:04 08.04.2022

      ono bohužel ještě není jisté, jak to na východě dopadne :-/ bude to tam hodně těžké

      ono bohužel ještě není jisté, jak to na východě dopadne :-/ bude to tam hodně těžké

    • Torong
      07:41 08.04.2022

      Hm, a co se stalo s tím kvantem zbraní po válce u nás a ve zbytku Evropy? Co se stalo s tím kvantem zbraní v Jugoslávii? Něco na černém trhu skončí, s tím se nedá nic dělat, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Hm, a co se stalo s tím kvantem zbraní po válce u nás a ve zbytku Evropy? Co se stalo s tím kvantem zbraní v Jugoslávii? Něco na černém trhu skončí, s tím se nedá nic dělat, ale většinu převezme armáda a uloží do mobilizačních skladů. Jsou ve válce už 8 let. Zaregistroval jsi snad větší aktivitu mafií vyzbrojených kalašnikovy a RPG?Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      07:46 08.04.2022

      Akonáhle skončí vojna na Ukrajine, môže sa rozpútať konflikt v Bielorusku alebo niekde priamo na území Ruska, čiže sa môže niečo vyselektovať a poslať ďalej.

      Akonáhle skončí vojna na Ukrajine, môže sa rozpútať konflikt v Bielorusku alebo niekde priamo na území Ruska, čiže sa môže niečo vyselektovať a poslať ďalej.

    • Silver
      08:34 08.04.2022

      Reálne, riziko opätovného napadnutia nepominie, kým Rusko neprehrá takým spôsobom ako prehralo Nemecko, Japonsko alebo Taliansko v 2.sv. Hlavným problémom je mentálne nastavenie ...Zobrazit celý příspěvek

      Reálne, riziko opätovného napadnutia nepominie, kým Rusko neprehrá takým spôsobom ako prehralo Nemecko, Japonsko alebo Taliansko v 2.sv. Hlavným problémom je mentálne nastavenie Rusov a to sa inak nedá zmeniť. Dokonca aj Navalnij schvaľuje Putinové invázne dobrodružstvá.

      No a teraz skúsme hádať - aká je šanca, že Rusko bude "denacifikované" na spôsob Nemecka v 2.sv? Minimálna alebo žiadna.

      To znamená Rusi aj keď nedosiahnu (alebo dosiahnu časť) ciele na UA, tak sa nezastavia. Nebudú pokračovať hneď, budu opäť zbrojiť a vymýšľať stratégiu ako získať viac, keď pride vhodná chvíľa. Čo z toho plynie? No, že Ukrajina nikdy nebude mať dostatok zbraní, pretože bude neustále v riziku opätovného konfliktu s Ruskom.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      09:19 08.04.2022

      Máš pocit, že by mafiáni nějak masově používali dosavadní ukrajinské zbraně ? (RPG atp.) Zřejmě se ten nápad urodil pouze ve tvé hlavě.

      Máš pocit, že by mafiáni nějak masově používali dosavadní ukrajinské zbraně ? (RPG atp.) Zřejmě se ten nápad urodil pouze ve tvé hlavě.

    • Storm
      09:41 08.04.2022

      Jasně... Asi to máme chápat tak, že ti nestačil výprask v počtech palcu dolů v příspěvku Adanedhel 01:31 08.04.2022... A tak se pokoušíš tou samou pitomostí o další nálož palců ...Zobrazit celý příspěvek

      Jasně... Asi to máme chápat tak, že ti nestačil výprask v počtech palcu dolů v příspěvku Adanedhel 01:31 08.04.2022... A tak se pokoušíš tou samou pitomostí o další nálož palců dolů, úplně novým způsobem jo?Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      09:44 08.04.2022

      Ona Ukrajina válka vyhraje? Jsme si tím jistí? Zatím to nevypadá. Kromě toho hodně těch zbraní bude použito. Také je zajímavé že vás netrápí zbraně co rusové posílají svým ...Zobrazit celý příspěvek

      Ona Ukrajina válka vyhraje? Jsme si tím jistí? Zatím to nevypadá. Kromě toho hodně těch zbraní bude použito. Také je zajímavé že vás netrápí zbraně co rusové posílají svým separatistické jednotkám.Skrýt celý příspěvek

  • Gloton
    01:47 08.04.2022

    To video, ve kterém Ukrajinci repasují ukořistěnou techniku dobře vypovídá o tom, jací jsou to lemplové. Na BMD zabrušují otřepy na průstřelech na boku, ale aby alespoň protáhli ...Zobrazit celý příspěvek

    To video, ve kterém Ukrajinci repasují ukořistěnou techniku dobře vypovídá o tom, jací jsou to lemplové. Na BMD zabrušují otřepy na průstřelech na boku, ale aby alespoň protáhli hlaveň kanonu mastným hadrem, protože už začíná vývrt pěkně reznout, na to kašlou.Skrýt celý příspěvek

    • arrow
      01:50 08.04.2022

      Ty vole,to sou starosti...

      Ty vole,to sou starosti...

    • alter01
      02:12 08.04.2022

      Tá hlaveň má už po svojej životnosti , tá hrdza je najmenší problém .

      Tá hlaveň má už po svojej životnosti , tá hrdza je najmenší problém .

    • Miroslav
      06:42 08.04.2022

      A keď začnú z tej hlavne strieľať, tak sa im to bude pekne škvarit. To je ako keď namažeš závit na tlakovej fľaši s kyslíkom. Zdá sa to ako dobrý nápad do chvíle, kým ti to ...Zobrazit celý příspěvek

      A keď začnú z tej hlavne strieľať, tak sa im to bude pekne škvarit. To je ako keď namažeš závit na tlakovej fľaši s kyslíkom. Zdá sa to ako dobrý nápad do chvíle, kým ti to nezreaguje a nevyletis do luftuSkrýt celý příspěvek

    • Charlie
      06:50 08.04.2022

      To byla kua reportáž o opravách techniky, ne dokument o repasi BMD. Ty víš co se tam děje mimo kameru?

      To byla kua reportáž o opravách techniky, ne dokument o repasi BMD. Ty víš co se tam děje mimo kameru?

    • Torong
      07:43 08.04.2022

      No jistě, protože to neudělali při natáčení, tak to neudělali vůbec, že?

      No jistě, protože to neudělali při natáčení, tak to neudělali vůbec, že?

    • Silver
      08:24 08.04.2022

      Odkiaľ vieš, že sa tej hlavni kanónu nevenovali?

      Odkiaľ vieš, že sa tej hlavni kanónu nevenovali?

    • Sergej7490
      11:19 08.04.2022

      Na vyvrte kanona je povrchova hrdza, tomu sa zabranit moc neda. Ten tank/OT urcite stal par dni vonku a do hlavne prsalo. Skor esteticka vada. Vadilo by to v pripade, ze by sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Na vyvrte kanona je povrchova hrdza, tomu sa zabranit moc neda. Ten tank/OT urcite stal par dni vonku a do hlavne prsalo. Skor esteticka vada. Vadilo by to v pripade, ze by sa jednalo o buducu ulozenku, ale toto pojde o par dni do boja. Prvy vystreleny projektil tu hlaven krasne vycisti. Pripadne to predtym prehsrabnu vyterakom.Skrýt celý příspěvek

  • DolphinXXL
    00:30 08.04.2022
  • Upgrade
    00:19 08.04.2022

    Británia sa pripravuje ohlásiť nový balík vojenskej pomoci pre Ukrajinu a predviedla nové raketové systémy a obrnené vozidlá, o ktorých verí, že môžu pomôcť Kyjevu v ďalších fázach ...Zobrazit celý příspěvek

    Británia sa pripravuje ohlásiť nový balík vojenskej pomoci pre Ukrajinu a predviedla nové raketové systémy a obrnené vozidlá, o ktorých verí, že môžu pomôcť Kyjevu v ďalších fázach bojov.

    Mladší ministri obrany Jeremy Quin a James Heappey pozvali v stredu námestníka ukrajinského ministra obrany Volodymyra Havrylova do Salisbury Plain, kde diskutovali o tom, aké ďalšie zbrane by Spojené kráľovstvo mohlo dodať.

    "Bolo pre mňa cťou ukázať ministrovi Havrylovovi a jeho generálom súpravu, ktorú Spojené kráľovstvo dúfa, že poskytne ako ďalšiu, a diskutovať o niektorých nových zbraniach, ktoré boli nedávno testované s ozbrojenými silami Spojeného kráľovstva," povedal Heappey.
    https://www.theguardian.com/wo...
    A je to tu: Testovaci polygon.Skrýt celý příspěvek

    • Lars
      00:32 08.04.2022

      Testovací polygon by nevadil, pokud to budou Britové schopni dodávat v dostatečných počtech. Ale s kusovými prototypy je myslím Ukrajinci pošlou do prd.. tedy do Moskvy.. chci říct ...Zobrazit celý příspěvek

      Testovací polygon by nevadil, pokud to budou Britové schopni dodávat v dostatečných počtech. Ale s kusovými prototypy je myslím Ukrajinci pošlou do prd.. tedy do Moskvy.. chci říct zdvořile odmítnou.Skrýt celý příspěvek

    • Adanedhel
      01:31 08.04.2022

      Je otázka, co bude ukrajina po válce s tím kvantem zbraní všeho druhu dělat? Lehká pěchota většinou nese to, co odnese jeden muž, To je spousta ručních zbraní a hodně reaktivních. ...Zobrazit celý příspěvek

      Je otázka, co bude ukrajina po válce s tím kvantem zbraní všeho druhu dělat? Lehká pěchota většinou nese to, co odnese jeden muž, To je spousta ručních zbraní a hodně reaktivních. Možná tu bude ještě veselo. Myslíte že to budou vracet dárcům? Moc se nebojím že by ukrajinci vyzbrojili evropské mafiány, ale možné je leccos. Je také možné, že Rusko takhle bude poňoukat zločince aby v evropě podstatně přitvrdili. A to by znamenalo další omezování svobod.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...