VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská státní vlajka (Zvětšit)

Speciální diskusní stránka o válce na Ukrajině.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Adanedhel
    07:38 20.05.2022

    Dobré ráno. Jsem rád že konečně zazněl i takový názor ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré ráno. Jsem rád že konečně zazněl i takový názor https://www.idnes.cz/zpravy/za...
    Síla Putinova je mezi evropskými politiky pořád vlivná. Roste apatie. A hrozí že na podzim Ukrajina prostě bude prodána. K tomu nesmí dojít.Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      08:14 20.05.2022

      Našťastie sú tu USA, Veľká Británia, Poľsko, Pobaltie, Škandinávia a my, takže Francúzsko, Nemecko a Taliansko nemajú taký vplyv, aby mohli niekomu niečo nanútiť.

      Našťastie sú tu USA, Veľká Británia, Poľsko, Pobaltie, Škandinávia a my, takže Francúzsko, Nemecko a Taliansko nemajú taký vplyv, aby mohli niekomu niečo nanútiť.

    • SeaWolf
      08:23 20.05.2022

      Tak Rus bude v zákulisí posouvat figurky jakýmkoli směrem. U nás je to třeba Zaorálek a i v diskusích. Hlavní je se nepotentovat a na Rusa tlačit. Pokud VSU spořádaně ustupuje nic ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak Rus bude v zákulisí posouvat figurky jakýmkoli směrem. U nás je to třeba Zaorálek a i v diskusích. Hlavní je se nepotentovat a na Rusa tlačit.

      Pokud VSU spořádaně ustupuje nic se neděje pokud RUS neúměrně platí za každý centimetr. Ukrajina jistě ztráty má, ale jednotky se nerozpadají a nezanikají. Ruské jednotky mají takové ztráty, že jeho jednotky ztrácí bojeschopnost a místo změny taktiky Rus nahradí místo jinou dnes už splácanou nesourodou grupou.

      Každý den na mě vyskočí nějaký titulek "Hrdiný ruský voják bojuje s puškou svého praděda" a týpek na fotografii má Mosina. Tolik Mosinů jsem naposledy viděl v ruském filmu, ale tady je to realita.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        08:28 20.05.2022

        Možno Mosfilm vyprázdňuje sklady a posiela to na front.

        Možno Mosfilm vyprázdňuje sklady a posiela to na front.

    • alter01
      08:26 20.05.2022

      Odpor proti Putinovi ešte ani nezačal . USA a EU sú dnes MEGAekonomicko-vojenská sila na svete ! HDP spolu je viac ako 30-35 bilionov USD . Keby vyčlenili iba 0,5% HDP na podporu ...Zobrazit celý příspěvek

      Odpor proti Putinovi ešte ani nezačal .
      USA a EU sú dnes MEGAekonomicko-vojenská sila na svete ! HDP spolu je viac ako 30-35 bilionov USD . Keby vyčlenili iba 0,5% HDP na podporu obrany Ukrajiny tak je to viac o 100% viac aké sú možnosti rusov.
      Konečne na jeseň , keď prídu dažde sa začne hlinenný obor roztápať. Na jeseň budú všetky sklady z naškrečkovanými náhradnými dielni prázdne a kude kolabovať fabrika za fabrikov pre také maličkosti , mazadlá, tesnenia , ložiská , ventily , čerpadlá , kompresory, senzory , PC, NB , autá , lietadlá , vrtné súpravy na plyn, ropu a desaťtisíce iných položiek o ktorých rusi nemajú ani tušenie ako a z čoho sa vyrábajú !Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        11:26 20.05.2022

        Z principu fungování Západu, takovýto odpor ani nikdy nezačne. západ má co 4 roky volby, musí řešit sociální problémy, atd. Navíc Západ se skládá z mnoha mladých zemí, kde se vždy ...Zobrazit celý příspěvek

        Z principu fungování Západu, takovýto odpor ani nikdy nezačne. západ má co 4 roky volby, musí řešit sociální problémy, atd. Navíc Západ se skládá z mnoha mladých zemí, kde se vždy najde nějaká, která to bude tahat za provaz. Má technologický náskok, ale až na výjimky (USA, Austrálie, Kanada) většinu surovin pro průmyslu dováží. Západ musí zároveň hledět na udržení životní úrovně, jinak se objeví Okamura, LePen, atp. Toto vše Rusko řešit nemusí.Skrýt celý příspěvek

  • MatejBabjak
    07:00 20.05.2022

    Pred časom som tu zachytil diskusiu o konverzii železnice zo širokého rozchodu 1520mm na štandardný 1435mm. Ukrajina toto mala v pláne, dohadovalo sa aj financovanie, len súčasná ...Zobrazit celý příspěvek

    Pred časom som tu zachytil diskusiu o konverzii železnice zo širokého rozchodu 1520mm na štandardný 1435mm.
    Ukrajina toto mala v pláne, dohadovalo sa aj financovanie, len súčasná situácia do toho "hodila vidly".
    Otázka je, či by aj toto nebola zmysluplná forma pomoci Ukrajine - vyslať tam ženijné jednotky a začať s konverziou. Jednak by to uľahčilo dodávky materiálu (odpadá prekládka/konverzia) a zároveň by to v prípade postupu zťažilo zásobovanie agresorovi.

    Pre zaujímavosť ako to funguje pri "on the fly" konverzii rozchodu: https://youtu.be/2nI467sc-Eo... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:11 20.05.2022

      Neulehčilo. Železnice by byla rozvrtaná a dodávky by se komplikovaly...

      Tohle musí počkat až po válce

      Neulehčilo. Železnice by byla rozvrtaná a dodávky by se komplikovaly...

      Tohle musí počkat až po válce

      • MatejBabjak
        07:32 20.05.2022

        Pokia`l viem, tak hlavná línia Ľvov - Rivne - Žitomir - Kyjev je dvojkoľajná, t.j. čisto teoreticky je možné prerábať jedni stranu a po druhej nechať premávať vlaky. Iná ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokia`l viem, tak hlavná línia Ľvov - Rivne - Žitomir - Kyjev je dvojkoľajná, t.j. čisto teoreticky je možné prerábať jedni stranu a po druhej nechať premávať vlaky. Iná alternatíva je začať stavať provizónu trať popri existujúcej.
        Len zo zvedavosti - má tu niekto info akou rýchlosťou dokážu ženisti konvertovať rozchod? Ja tieto zmeny poznám z pohľadu civilného inžinierstva, ale verím tomu, že vojaci to v prípade potreby zvládajú rýchlejšie.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          07:42 20.05.2022

          neviem ci si Ua a spojenci mozu toto dovolit.....uz to ze sa zasobovanie predlzilo a ze im ho rus systematicky nicia je problem nie este odstavit jednu kolaj a teda t ocele ...Zobrazit celý příspěvek

          neviem ci si Ua a spojenci mozu toto dovolit.....uz to ze sa zasobovanie predlzilo a ze im ho rus systematicky nicia je problem nie este odstavit jednu kolaj a teda t ocele spomalit, pretoze vlaky prichadzajuce budu kolidovat, resp. brzdit vlaky odchadzajuce....toto zrejme nebude aktualne....UA idu co sa zasobovania tykahranu , potrebuju navysovat nie znizovat kapacity, hladat dalsie riesenia.Skrýt celý příspěvek

        • Centaur
          08:35 20.05.2022

          Samotná výměna kolejového roštu na širé trati jde velmi rychle. Horší to je ve stanicích, kde se musí vyměnit výhybky. To je pracnější a musí se také předělat trakční vedení a ...Zobrazit celý příspěvek

          Samotná výměna kolejového roštu na širé trati jde velmi rychle. Horší to je ve stanicích, kde se musí vyměnit výhybky. To je pracnější a musí se také předělat trakční vedení a někdy i zabezpečovací zařízení.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:48 20.05.2022

            a predelat drazni vozidla

            a predelat drazni vozidla

      • Hawk
        07:47 20.05.2022

        změnit rozchod znamená přebudovat tisíce kilometrů tratí, vyřadit všechny lokomotivy a nakoupit nové, u vagónů vyměnit dvojkolí a to je jen začátek... také je nutno řešit spřáhla, ...Zobrazit celý příspěvek

        změnit rozchod znamená přebudovat tisíce kilometrů tratí, vyřadit všechny lokomotivy a nakoupit nové, u vagónů vyměnit dvojkolí a to je jen začátek... také je nutno řešit spřáhla, nárazníky, zabezpečovací zařízení, trolejové napájení a další prvky infrastruktury...
        ˇŠpanělsko postupuje už desítky let pomocí výstavby nových tratí v evropském standardu a původní nechává "dožít"...Skrýt celý příspěvek

      • Maximus
        07:48 20.05.2022

        Kapacity tratě jsou vytizeny na max, do toho rusacke utoky. To by byl obrovský ukol i pro dobu miru. Dané stavební kapacity v regionu jsou zcela vytíženy opravami znicenych a ...Zobrazit celý příspěvek

        Kapacity tratě jsou vytizeny na max, do toho rusacke utoky. To by byl obrovský ukol i pro dobu miru.
        Dané stavební kapacity v regionu jsou zcela vytíženy opravami znicenych a poskozenych zařízení v zemi.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      07:28 20.05.2022

      Nekomplikujte to problémom širokorozchodná ! V SR je táto trať postavená až do Košíc , kde je z polovice využité megaprekladisko Bývalých VSŽ. ˇŠirokorozchodná trať je v Poľsku ...Zobrazit celý příspěvek

      Nekomplikujte to problémom širokorozchodná !
      V SR je táto trať postavená až do Košíc , kde je z polovice využité megaprekladisko Bývalých VSŽ.
      ˇŠirokorozchodná trať je v Poľsku až niekde ku Katoviam .
      Tak tam sa môže prekladať o 100, 200 % viac tovaru ako dnes.
      Nemci postavili na Ukrajinu trať 1435mm . Neviem v ako vstave je , koľko má km, ale viem určite , že rusi za CCCP neboli až tak hlúpi aby ju zlikvidovali ! Veď útok na NATO bol sen každého Kremeľského satrapu. Od Stalina po Brežneva .
      Zatial sa nevyužívajú jestvujúce možnosti , tak nerobme si nové náklady.Skrýt celý příspěvek

    • matusco
      07:36 20.05.2022

      Chcem sa spýtať: kde je nejaká oficiálna informácia o tom, že to mala UA v pláne? Pokiaľ ja viem, tak UA uvažovala len o duálnom spojení Ľvova s PL hranicami, čo je cca 70-80 km. ...Zobrazit celý příspěvek

      Chcem sa spýtať: kde je nejaká oficiálna informácia o tom, že to mala UA v pláne?

      Pokiaľ ja viem, tak UA uvažovala len o duálnom spojení Ľvova s PL hranicami, čo je cca 70-80 km. Podobne ako to máme my do VSŽ. Dva rôzne rozchody vedľa seba.

      Konverzia takej rozľahlej železničnej siete na užší rozchod mi príde ako absolútny nezmysel. Nie som expert ale treba zafinancovať výmenu žel. zvršku a koľajiska ale tiež úpravu podvozkov vagónov či ich kompletnu výmenu, pretože existujúce sú väčšie a myslím že majú aj väčší priechodový prierez. A výsledkom budú menšie vagóny s menšou nosnosťou...

      Taktiež v UA sa používa automatické spriahadlo, čo sme my v rozdrobenej Európe nedokázali zaviesť už 2 storočia - aj kvôli tomuto by boli UA va´góny nekompatibilné s našimi.

      Takže áno, postavenie zopár desiatok km duálnych koľají smerom k susedným EU krajinám dáva zmysel, kompletná výmena rozchodu nie.Skrýt celý příspěvek

      • MatejBabjak
        08:00 20.05.2022

        Máte pravdu, písomne/oficiálne som tiež našiel iba tú prípojku. O širšej prestavbe som mal informácie z konferencie IRFC (ak si správne pamätám bolo to 2017 v Prahe), na papier sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Máte pravdu, písomne/oficiálne som tiež našiel iba tú prípojku. O širšej prestavbe som mal informácie z konferencie IRFC (ak si správne pamätám bolo to 2017 v Prahe), na papier sa to ale očividne nedostalo. Sorry za dezinformáciu!Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      08:03 20.05.2022

      To je úplne nereálne... 1/ Stálo by to veľké peniaze 2/ Trvalo by to veľmi dlho 3/ Dlhodobo by Ukrajina mala 2 rôzne rozchody 4/ Muselo by dôjsť ku kompletnej obmene vozového ...Zobrazit celý příspěvek

      To je úplne nereálne...

      1/ Stálo by to veľké peniaze
      2/ Trvalo by to veľmi dlho
      3/ Dlhodobo by Ukrajina mala 2 rôzne rozchody
      4/ Muselo by dôjsť ku kompletnej obmene vozového parku
      5/ obrovské výluky na určitých úsekoch

      To by bolo výhodnejšie riešiť všetko nákupom koľajových vozidiel s variabilným rozchodom a budovaním prekladískSkrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        08:20 20.05.2022

        My měli dlouhé roky 2 trakce (2 systémy napájení trolejí. Ale ano, ten problém minimálně teď není problém....

        My měli dlouhé roky 2 trakce (2 systémy napájení trolejí. Ale ano, ten problém minimálně teď není problém....

        • Centaur
          08:37 20.05.2022

          Dvě trakce máme dodnes a konverze na jeden systém bude trvat několik desetiletí.

          Dvě trakce máme dodnes a konverze na jeden systém bude trvat několik desetiletí.

        • Miroslav
          08:41 20.05.2022

          Ale to hovoríme len o trakcii čo je ďaleko menší problém ako 2 rôzne rozchody

          Ale to hovoríme len o trakcii čo je ďaleko menší problém ako 2 rôzne rozchody

    • HumInt
      09:02 20.05.2022

      Okrem vojenskej logistiky, ktorá niečo také teraz neumožňuje je aj obrovský problém s prepravou pšenice, takže čokoľvek meniť na železnici neprichádza do úvahy. Jednoduchšie a ...Zobrazit celý příspěvek

      Okrem vojenskej logistiky, ktorá niečo také teraz neumožňuje je aj obrovský problém s prepravou pšenice, takže čokoľvek meniť na železnici neprichádza do úvahy. Jednoduchšie a hlavne rýchlejšie je zvýšiť kapacitu prekladísk. Nepozeral som štatitistiky, ale som obdeň pri Dunaji a zdá sa mi, že chodí viac nákladných ľodí ako posledné roky.Skrýt celý příspěvek

    • Dusanh
      14:00 20.05.2022

      To je - s dovolením - naprostý nesmysl. Už jenom proto, že by Ukrajina konvertovala k k systému, který by měl přepravní kapacitu asi tak poloviční proti stávajícímu stavu. Protože ...Zobrazit celý příspěvek

      To je - s dovolením - naprostý nesmysl. Už jenom proto, že by Ukrajina konvertovala k k systému, který by měl přepravní kapacitu asi tak poloviční proti stávajícímu stavu. Protože "evropské" normy nepočítají s tak velkým zatížením na nápravu, jako byly tratě provozované v býv. SSSR, tak už zase nebudete mít tu přechodnost do Evropy (protože (ložený) vůz bude těžší, než je možné v Evropě). Anebo budete vozit méně ložené vozy, než by vnitrostátní síť snesla, což ale nedává smysl ekonomicky. Takže tam nějaká bariéra bude vždycky, a proto ke konverzi nedojde.
      Určitě má smysl řešit se sousedními státy nějaké nové tratě (řádově desítky km) do vnitrozemí, ať už normálněrozchodné od nás na Ukr, nebo širokorozchodné v opačném směru.
      Každopádně zdaleka největší smysl bude mít zhodnocení stávajících kapacit a jejich příp. navýšení. Nahrubo bych od zeleného stolu řekl, že třeba pro Slovensko to znamená, že Ukr dokáže dnes dostat na hranice víc, než kolik dokáží odvézt Slováci od hranic po svojí síti... Takže ono to není jen o Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

  • samoempire
    06:55 20.05.2022

    https://twitter.com/AggregateO...

    Severodonetsk nevypadá dobře. Snad to nedopadne jako další Debaltsve.

    https://twitter.com/AggregateO...

    Severodonetsk nevypadá dobře. Snad to nedopadne jako další Debaltsve.

    • Tino
      07:32 20.05.2022

      idu rus supy bomby v tomto smere, zrejme uz jedinom smere kde skutocne nieco chcu dosiahnut a vrhli tam vsetko..a zial postupuju, pomaly ale postupuju...ina vec je , ze cielom UA ...Zobrazit celý příspěvek

      idu rus supy bomby v tomto smere, zrejme uz jedinom smere kde skutocne nieco chcu dosiahnut a vrhli tam vsetko..a zial postupuju, pomaly ale postupuju...ina vec je , ze cielom UA nemusi byt nevyhnutne udrzat si kazdy kus zeme, ale zdrziavat RUS a nechat ich tam krvacat....samozrejme zalezi co UA planuju v nasledujucich tyzdnoch....ak vobec nieco.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        07:40 20.05.2022

        Pokud by tam krvácelo jen ru, tak by to bylo v pohode, ale tam asi dostává klepec i ua

        Pokud by tam krvácelo jen ru, tak by to bylo v pohode, ale tam asi dostává klepec i ua

        • Tino
          08:01 20.05.2022

          to neviem posudit nakolko to maju vymakane ua,ake maju straty a s cim pocitaju....ale drzat to tam zubami nechtami ak to nema byt sucast sirsie planu bude tazky nerozum:-/

          to neviem posudit nakolko to maju vymakane ua,ake maju straty a s cim pocitaju....ale drzat to tam zubami nechtami ak to nema byt sucast sirsie planu bude tazky nerozum:-/

          • samoempire
            08:29 20.05.2022

            Vzhledem k množství dělostřelectva které tam rusové mají tak má ztráty i Ukrajina. Pokud se Ukrajincům nepovede uvolnit někde u popasny tak by měli co nejdříve opustit ...Zobrazit celý příspěvek

            Vzhledem k množství dělostřelectva které tam rusové mají tak má ztráty i Ukrajina. Pokud se Ukrajincům nepovede uvolnit někde u popasny tak by měli co nejdříve opustit Severodonetsk. Jsou tam asi nejlepší ukrajinské jednotky. Plus budou muset opustit obranné pozice pod dělostřelecké palbou. Nemluvě o materiálu co tam je....Skrýt celý příspěvek

  • samoempire
    06:55 20.05.2022

    https://twitter.com/AggregateO...

    Severodonetsk nevypadá dobře. Snad to nedopadne jako další Debaltsve.

    https://twitter.com/AggregateO...

    Severodonetsk nevypadá dobře. Snad to nedopadne jako další Debaltsve.

  • samoempire
    06:55 20.05.2022

    https://twitter.com/AggregateO...

    Severodonetsk nevypadá dobře. Snad to nedopadne jako další Debaltsve.

    https://twitter.com/AggregateO...

    Severodonetsk nevypadá dobře. Snad to nedopadne jako další Debaltsve.

  • Upgrade
    06:09 20.05.2022

    Nové dôkazy ukazujú, ako ruskí vojaci popravovali mužov v Buce Svedectvá a videá, ktoré získal The New York Times, ukazujú, ako ruskí výsadkári 4. marca popravili najmenej osem ...Zobrazit celý příspěvek

    Nové dôkazy ukazujú, ako ruskí vojaci popravovali mužov v Buce
    Svedectvá a videá, ktoré získal The New York Times, ukazujú, ako ruskí výsadkári 4. marca popravili najmenej osem ukrajinských mužov na predmestí Kyjeva, čo bol potenciálny vojnový zločin.
    https://www.nytimes.com/2022/0... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      06:57 20.05.2022

      hnusnej ruskej odpad, jak ten dobytek vzadu jeste miri na ty civilisty. Ti rusi jsou original naciste, prave nacisticke chovani a opet naciste zabijeji civilisty v ukrajinskych ...Zobrazit celý příspěvek

      hnusnej ruskej odpad, jak ten dobytek vzadu jeste miri na ty civilisty. Ti rusi jsou original naciste, prave nacisticke chovani a opet naciste zabijeji civilisty v ukrajinskych obcich.Skrýt celý příspěvek

  • stroup
    06:01 20.05.2022

    Video z ukrajinské 30. mechanizované brigády ukazuje další (ne onen už notoricky známý) neúspěšný ruský pokus o přechod přes Severskij Doněc. Pár hodin staré, ale tady jsem si ho ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z ukrajinské 30. mechanizované brigády ukazuje další (ne onen už notoricky známý) neúspěšný ruský pokus o přechod přes Severskij Doněc. Pár hodin staré, ale tady jsem si ho nevšiml.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    05:40 20.05.2022

    Based polská písníčka. Bij bolševika, v každé jeho podobě.

    https://www.youtube.com/watch?...

    Based polská písníčka. Bij bolševika, v každé jeho podobě.

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Upgrade
    05:09 20.05.2022

    Exkluzívne: USA majú za cieľ vyzbrojiť Ukrajinu pokročilými protilodnými raketami v boji proti ruskej ...Zobrazit celý příspěvek

    Exkluzívne: USA majú za cieľ vyzbrojiť Ukrajinu pokročilými protilodnými raketami v boji proti ruskej blokáde
    https://www.reuters.com/world/...
    But three U.S. officials and two congressional sources said two types of powerful anti-ship missiles, the Harpoon made by Boeing and the Naval Strike Missile made by Kongsberg and Raytheon Technologies.Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      08:54 20.05.2022

      Pozdě. Pokud Američani neposkytnou Ukrajincům letectvo tak je konec. Do léta bude Donbass ruský.

      Pozdě. Pokud Američani neposkytnou Ukrajincům letectvo tak je konec. Do léta bude Donbass ruský.

  • Danik
    04:05 20.05.2022

    Krásná ukázka těch "mírumilovných" rusofilckých dezolátů, tentokrát v akci na Slovensku. Tak si říkám, jestli ti příslušníci PSR nejsou až moc v klidu, i když chápu a dobrá práce ...Zobrazit celý příspěvek

    Krásná ukázka těch "mírumilovných" rusofilckých dezolátů, tentokrát v akci na Slovensku. Tak si říkám, jestli ti příslušníci PSR nejsou až moc v klidu, i když chápu a dobrá práce antikonfliktního (holt je nakonec museli dát pryč kvůli udržení pokojné demonstrace a "sociálního smíru", dezoláti samozřejmě oslavují vítězství, nevím nevím jestli by to naši golemové neřešili trochu jinak).

    Přeci jen, ale když se pak člověk podívá na celý obrázek...stát se to třeba na Václaváku tak by i člověku nevadilo, aby to tyhle chujové roztočili trochu víc. Mám tušení, že by si to přáli i jistí hodní pánové od PČR. Kdyby tahle pakáž totiž rozjela něco víc, tak by byl důvod... a to by to golemové z SPJ rubali, ohýbali teleskopy o sto šest a vynášeli v zubech.

    Alespoň je krásně vidět "kvalita" voličů těchto zhovadilých stran a hnutí, jak u nás tak na Slovensku.

    2:40 dál

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      04:30 20.05.2022

      Ja ked to vidim, ako to klame a tie klamstva a demagogie puziva na stvanie ludi proti sebe, len aby tu zaviedli ten rusky mafiansky feudalizmus, tak mam chut to bit. Proste otvori ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja ked to vidim, ako to klame a tie klamstva a demagogie puziva na stvanie ludi proti sebe, len aby tu zaviedli ten rusky mafiansky feudalizmus, tak mam chut to bit. Proste otvori hubu a po pyskach. A zase? Tak znova.Skrýt celý příspěvek

      • MatejBabjak
        06:43 20.05.2022

        Ako sa dá rozumne diskutovať s takýmto niečím? Na rôznych fórach som skúšal rôzne stratégie, ale toto je beznádej. Pre takýchto asi len robiť výlety do prvej línie, nech vidia na ...Zobrazit celý příspěvek

        Ako sa dá rozumne diskutovať s takýmto niečím? Na rôznych fórach som skúšal rôzne stratégie, ale toto je beznádej. Pre takýchto asi len robiť výlety do prvej línie, nech vidia na vlastné oči.

        https://gulas.sme.sk/upload/po...

        Aj keď zase keby mne niekto na hlavu vylial termix, tak by som sa tiež nahneval.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          09:54 20.05.2022

          Ani výlet by u týchto putinofilov nepomohol. Možno vysťahovanie do krajiny ich vzoru :) Len prinútiť Vodcu, aby na to pristúpil ...

          Ani výlet by u týchto putinofilov nepomohol. Možno vysťahovanie do krajiny ich vzoru :) Len prinútiť Vodcu, aby na to pristúpil ...

    • alter01
      07:38 20.05.2022

      Táto tlupa chodí demonštrovať všade, je jedno či sú to komunistické, gardistické , fašistické zhromadenia , hlavne , že sú proti prezidentke a vláde. Paradoxom je , že chodili aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Táto tlupa chodí demonštrovať všade, je jedno či sú to komunistické, gardistické , fašistické zhromadenia , hlavne , že sú proti prezidentke a vláde.
      Paradoxom je , že chodili aj proti Ficovej vláde.
      Záleží kto a koľko nalieva !
      Naposledy sa Fico sťažoval , že by ich bolo aj viac , len im údajne niekto zastavil na trase autobusy....je to proste lúza v pravom slova zmysle!Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    00:00 20.05.2022

    US congress approves another 40 bn dollar aid package for UA. "Basically 10% of Russian GDP in military aid in a month. Imagine wanting to compete in the long run against ...Zobrazit celý příspěvek

    US congress approves another 40 bn dollar aid package for UA.

    "Basically 10% of Russian GDP in military aid in a month.
    Imagine wanting to compete in the long run against this..."

    Rusové jsou v háji.

    https://twitter.com/GalileoArm... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      00:18 20.05.2022

      Prorocká slova o bianco šeku se naplňují. Teď to jenom chce, aby zbytek světlé strany síly dal dohromady jednou tolik. (Myslím, že to vyjde tak nějak i na HDP) Jinak připomínám, ...Zobrazit celý příspěvek

      Prorocká slova o bianco šeku se naplňují. Teď to jenom chce, aby zbytek světlé strany síly dal dohromady jednou tolik. (Myslím, že to vyjde tak nějak i na HDP)

      Jinak připomínám, že Trumpova slavná zeď, co za ni mělo zaplatit Mexico měla stát cca 20 miliard (ačkoli kampaňové odhady byly značně nižší) a Bidenova přestavba železnic 80 miliard. To jenom abychom to dostali do kontextu toho, kolik stojí projekty v Americe.Skrýt celý příspěvek

      • Sidon
        00:39 20.05.2022

        Jsme velka zeme:-) Mimochodem, Evropa take do zeleznice investuje: ...Zobrazit celý příspěvek

        Jsme velka zeme:-)

        Mimochodem, Evropa take do zeleznice investuje: https://www.investigate-europe...
        A kdo byl v US, tak si nemohl nevsimnout, jak pomalu zde vlaky jezdi. Vzdycky mne rozcilovaly filmy, kde nekdo bezi podel trati a pak naskoci do otevreneho vagonu. Ale ono to tu takto skoro porad vypada. Prumerna rychlost na zeleznici v US vytrvale klesa od roku 1934:
        https://getawaytips.azcentral....
        Jinymi slovy, behem nekolika pristich dekad bude potreba do zeleznicni site investovat vyrazne vice nez "jen" 80mld.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          01:17 20.05.2022

          Jo, no, já jsem právě železniční situaci v USA a ty plány na rozšíření AMTRACKu sledoval, ale myslím, že to nakonec dopadne nějak velmi polovičatě. Dneska taková normální levice má ...Zobrazit celý příspěvek

          Jo, no, já jsem právě železniční situaci v USA a ty plány na rozšíření AMTRACKu sledoval, ale myslím, že to nakonec dopadne nějak velmi polovičatě. Dneska taková normální levice má všeobecně hrozně ráda vlaky (a metro, a tramvaje) a rádi o tom povídají :DSkrýt celý příspěvek

          • Sidon
            07:14 20.05.2022

            Amtrack dava smysl jen jako primestska a kratsi mezimestska doprava ve skutecne huste zalidnenych kouscich zapadniho nebo vychodniho pobrezi. V US bude vzdycky z principu ...Zobrazit celý příspěvek

            Amtrack dava smysl jen jako primestska a kratsi mezimestska doprava ve skutecne huste zalidnenych kouscich zapadniho nebo vychodniho pobrezi. V US bude vzdycky z principu (geografie, ekonomiky, urbanismu) hrat na kolejich zcela dominantni roli doprava nakladni.
            Ad levice a laska k hromadne doprave. Obcas mam pocit, ze nektere lidi v tomto smeru vice pohani nenavist k individualni automobilove doprave, resp. k lidem ji prioritne vyuzivajicim, nez nejaka touha poskytnout smysluplnou a pritazlivou alternativu.Skrýt celý příspěvek

        • lukas000
          06:54 20.05.2022

          Ja videl zabery nekde z LA jak tam cihaji na vlaky prevazejici zbozi a za jizdy je rabuji, docela drsne.

          Ja videl zabery nekde z LA jak tam cihaji na vlaky prevazejici zbozi a za jizdy je rabuji, docela drsne.

          • Sidon
            07:20 20.05.2022

            Kradeze pri preprave byly (a mozna i jsou) velkym zdrojem prijmu mafie, drive to bylo skutecne organizovane. Dokonce se dostala do bezneho jazyka fraze, ze neco "spadlo z ...Zobrazit celý příspěvek

            Kradeze pri preprave byly (a mozna i jsou) velkym zdrojem prijmu mafie, drive to bylo skutecne organizovane. Dokonce se dostala do bezneho jazyka fraze, ze neco "spadlo z nakladaku". Jednou jsem si chtel neco koupit na inzerat, myslim to byla svetla do garaze za dobrou cenu, ptam se chlapika, jak k tomu vlasne prisel, on na to, "to vite, nekde to spadlo z nakladaku". Tak jsem se optal, jestli nebudou rozbity nebo odreny, ze to by se mi nelibilo. Dlouho jsem nechapal, proc na normalni otazku odpovedel, at si z nej nedelam * a zavesil.Skrýt celý příspěvek

    • Praclik
      00:51 20.05.2022

      Vsetko super, ale na upresnenie ta pomoc je na 5 mesiacov a nie na mesiac. Zaroven to nie je cele "military aid" - ta je cca 19 mld dollarov, co je polovica z balika.

      Vsetko super, ale na upresnenie ta pomoc je na 5 mesiacov a nie na mesiac. Zaroven to nie je cele "military aid" - ta je cca 19 mld dollarov, co je polovica z balika.

      • Danik
        03:51 20.05.2022

        Jde o to, že je to druhá za dva měsíce v této hodnotě a jasně, že nejde vše na zbraně (aid package), ale to vůbec nevadí, právě naopak.

        Jde o to, že je to druhá za dva měsíce v této hodnotě a jasně, že nejde vše na zbraně (aid package), ale to vůbec nevadí, právě naopak.

    • Sprite
      05:33 20.05.2022

      Jen si odlozim, ze nas billion a billion v Americe jsou rozdilna cisla.

      Jen si odlozim, ze nas billion a billion v Americe jsou rozdilna cisla.

      • Danik
        05:41 20.05.2022

        Snad většina lidí tady ví :-D, 40 miliard USD je taky slušná pálka.

        Snad většina lidí tady ví :-D, 40 miliard USD je taky slušná pálka.

    • brin
      09:29 20.05.2022

      Tohle je věc, která mě do značné míry ujišťuje, že Ukrajina nemůže prohrát, protože USA se rozhodly ji podporovat neomezeně. A to Rusko prostě neustojí a složí se.

      Tohle je věc, která mě do značné míry ujišťuje, že Ukrajina nemůže prohrát, protože USA se rozhodly ji podporovat neomezeně. A to Rusko prostě neustojí a složí se.

  • Danik
    23:57 19.05.2022

    Další hod věží, dávám plusové body za efekt.

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    Další hod věží, dávám plusové body za efekt.

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    • salatnik
      08:21 20.05.2022

      To je vež bez kanóna, už sme namlsaní na celé prevedenia :D

      To je vež bez kanóna, už sme namlsaní na celé prevedenia :D

  • Technista
    23:25 19.05.2022

    Nevíte, co USA poslali k tažení M777? Nasadilo mi to brouka, když jsem hledal zdůvodnění M777 a ne M109. M777 se do nákladového prostoru C-17 Globemasteru (27x5,5 m) prostorově, po ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevíte, co USA poslali k tažení M777? Nasadilo mi to brouka, když jsem hledal zdůvodnění M777 a ne M109. M777 se do nákladového prostoru C-17 Globemasteru (27x5,5 m) prostorově, po dvojicích vedle sebe, vejde 6 ks + ještě nějaká paleta navíc, viz čas 6:55 na videu: https://www.youtube.com/watch?... 6 ks M777 váží 6 x 4,2 t =25,2 t, takže C-17 bude lehoučká, s velkým doletem a malou spotřebou. M109A6 Paladin se do C-17 vejdou 2 ks. Ovšem s takovou hmotností 2 x 29 t = 58 t C-17 nepřeletí Atlantik (při 71 t dolet pouze 4 480 km). https://www.army-technology.co...
    Jenže pak čtu, že k velkému balíčku 72 ks M777 USA posílají i 72 ks tažných vozidel.
    https://www.defense.gov/News/R...
    To je od Amíků chválihodné, ale ty vozidla taky v C-17 něco zaberou. Takže proč ne M109 mohlo ovlivnit i to, že USA též trochu nestíhají. Dodávky 40 ks M109A6 na Taiwan budou opožděny (nejdříve 2026 místo 2023): https://english.alarabiya.net/...
    Potom je zajímavé, jaká vozidla mohou k M777 dodávat. Nejspíše MTVR Mariňáků. To by k tažení mohl být i zcela nechráněný Oshkosh Mk23 MTVR (Medium Tactical Vehicle Replacement) s M777:
    https://cz.pinterest.com/pin/5...
    Jenže tady je článek, že k tažení USA posílá 72 obrněných (!) vozidel:
    https://www.timesnownews.com/w...
    To by mohl být Oshkosh Mk23 MTVR (s M777) s pancéřovou kabinou řidiče, ale nechráněnou ložnou plochou pro munici a obsluhu:
    https://www.flickr.com/photos/...
    A úplně nejlépe Oshkosh Mk23 MTVR s „Armor Protection Kits“ (APKs) kabiny řidiče a „armored rear troop carrier compartments“:
    https://www.google.com/imgres?...
    Marine Corps Oshkosh Mk23 MTVR (s M777A2) s „Armor Protection Kits“ (APKs) kabiny řidiče a „armored rear troop carrier compartments („AMK23“):
    https://www.flickr.com/photos/... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      00:13 20.05.2022

      Myslím, že jsem viděl nějaký video, kde to táhli za Oshkoshem, nevím ale jakou modifikací. Samozřejmě, logistika, délka výcviku a dostupnost zbraní (hlavně kvůli dlouhým čekacím ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že jsem viděl nějaký video, kde to táhli za Oshkoshem, nevím ale jakou modifikací. Samozřejmě, logistika, délka výcviku a dostupnost zbraní (hlavně kvůli dlouhým čekacím dobám u současných zbraní) všechno jsou faktory při volbě konkrétních forem podpory.Skrýt celý příspěvek

    • Nezmar
      00:19 20.05.2022

      Mam rad kdyz ma nekdo brouka v hlave a pak hleda:D Za me: 1./M777 je lehci a USA pocitaji ze se s tim UA hodne nataha: Nemaji leteckou prevahu 2./Toto nevypada na Oshkosh Mk23 MTVR ...Zobrazit celý příspěvek

      Mam rad kdyz ma nekdo brouka v hlave a pak hleda:D Za me:
      1./M777 je lehci a USA pocitaji ze se s tim UA hodne nataha: Nemaji leteckou prevahu
      2./Toto nevypada na Oshkosh Mk23 MTVR shorturl.at/qrHU1Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      08:00 20.05.2022

      na jednom z videií o ukrajinských M777 se mihl Oshkosh FMTV

      na jednom z videií o ukrajinských M777 se mihl Oshkosh FMTV

  • Sustr
    22:48 19.05.2022

    FYI - Nějaké články o obráncích Mariupolu a toho, že se někteří vzdali (velitelé zatím nevyšli) a co se děje dál. Předem deklaruji: Zdroj je pro mě nový a zatím nevím kde si ho sám ...Zobrazit celý příspěvek

    FYI - Nějaké články o obráncích Mariupolu a toho, že se někteří vzdali (velitelé zatím nevyšli) a co se děje dál. Předem deklaruji: Zdroj je pro mě nový a zatím nevím kde si ho sám zařadím - tak to berte i Vy. Navíc OLEKSANDR STASHEVSKI je zřejmě Ukrainec což nevadí... :)

    https://www.timesofisrael.com/...

    https://www.timesofisrael.com/... Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    22:37 19.05.2022

    Austrálie dodá Ukrajině dalších 20 kusů obrněných vozidel Bushmaster a 14 kusů M113 ...Zobrazit celý příspěvek

    Austrálie dodá Ukrajině dalších 20 kusů obrněných vozidel Bushmaster a 14 kusů M113 APC.

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Francie nasadila v Rumunsku systém PVO Mamba.

    https://twitter.com/archer83ab... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      22:52 19.05.2022

      Mamba je nějaká verze SAMP/T?

      Mamba je nějaká verze SAMP/T?

      • Cimbi
        04:21 20.05.2022

        Aster missile system...

        Verze Aster 30 je i proti balistickým střelám

        Aster missile system...

        Verze Aster 30 je i proti balistickým střelám

  • The Pale Emperor
    22:29 19.05.2022

    Ruské zvěrstva v Charkovské oblasti. Hnus.

    https://twitter.com/lukasvalas...

    Ruské zvěrstva v Charkovské oblasti. Hnus.

    https://twitter.com/lukasvalas...

    • Tomáš Hutla
      22:49 19.05.2022

      ruský prasata.

      snad se na ně vaří voda už...

      ruský prasata.

      snad se na ně vaří voda už...

      • samoempire
        23:26 19.05.2022

        Úplně zrůdné na tom je že všichni víme že je to pravda. A co vás úplně dostane je to že ani rusové to nepopírají. Oni vám dokonce řeknou že si máme dávat pozor aby se nám nestalo ...Zobrazit celý příspěvek

        Úplně zrůdné na tom je že všichni víme že je to pravda. A co vás úplně dostane je to že ani rusové to nepopírají. Oni vám dokonce řeknou že si máme dávat pozor aby se nám nestalo to samé.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          04:22 20.05.2022

          Ok, takže povolit odstřel škodné!

          Ok, takže povolit odstřel škodné!

  • jj284b
    22:20 19.05.2022

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Ukrajinske dela v akcii

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Ukrajinske dela v akcii

    • MaminCecok
      00:07 20.05.2022

      To bude mínomet.

      To bude mínomet.

  • Miroslav
    22:15 19.05.2022

    Bieloruský prezident Alexandr Lukašenko vo štvrtok oznámil, že jeho krajina kúpila od Ruska rakety Iskander, ktoré Rusi používajú na Ukrajine, ako aj systémy protivzdušnej obrany ...Zobrazit celý příspěvek

    Bieloruský prezident Alexandr Lukašenko vo štvrtok oznámil, že jeho krajina kúpila od Ruska rakety Iskander, ktoré Rusi používajú na Ukrajine, ako aj systémy protivzdušnej obrany S-400.
    Lukašenko nespresnil nakúpené množstvo týchto zbraní, uviedol len, že ich je toľko, koľko armáda potrebuje. TASR prevzala správu z agentúry AFP. "Dosiahli sme dohodu s (ruským prezidentom Vladimirom) Putinom," povedal Lukašenko, ktorého vyjadrenie bolo zverejnené na účte prezidentskej kancelárie na platforme Telegram. "S takýmito zbraňami je to úplne iná armáda," dodal Lukašenko a dodal, že môže tak spôsobiť nepriateľovi "neprijateľné, kolosálne škody."

    Lukašenkovo vyhlásenie prišlo v 85. deň ruskej ofenzívy na Ukrajine. Bielorusko, ktoré je hlavným spojencom Moskvy, umožnilo ruským jednotkám využívať svoje územie na prechod na Ukrajinu.

    Britské ministerstvo obrany v pondelok hlásilo zvýšenú aktivitu bieloruských ozbrojených síl pozdĺž ukrajinských hraníc. Rezort obrany v Londýne však poznamenal, že napriek predchádzajúcim špekuláciám sa bieloruské sily priamo nezapojili do vojnového konfliktu, pretože Lukašenko pravdepodobne balansuje medzi podporou ruskej invázie na Ukrajine a želaním vyhnúť sa priamej vojenskej účasti, aby jeho krajinu nepostihli západné sankcie, odveta Ukrajiny či prípadná nespokojnosť v radoch bieloruskej armády.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      22:18 19.05.2022

      jasne.. dodali mu Iskandery, kym oni budu pouzivat Tocky... Lukasenko je klaun

      jasne.. dodali mu Iskandery, kym oni budu pouzivat Tocky... Lukasenko je klaun

      • samoempire
        22:25 19.05.2022

        On ale vůbec není klaun. Stovky lidi zmizelo v Bělorusku beze stopy. Hodně by mě zajímal názor obyčejných Bělorusů. Až Luka nebude, tak nebude ani běloruský národ. Snad jsou si ...Zobrazit celý příspěvek

        On ale vůbec není klaun. Stovky lidi zmizelo v Bělorusku beze stopy. Hodně by mě zajímal názor obyčejných Bělorusů. Až Luka nebude, tak nebude ani běloruský národ. Snad jsou si Bělorusové vědomí že pak možná se s nimi bude zacházet jako s Donbass. Rusové se chystají na sever Kazachstán...Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          22:33 19.05.2022

          Bielorusko čaká osud Donbasu. Pôjde to po dobrom alebo po zlom, ale pôjde... Lukašenko sa tvári, že je vládcom Bieloruska a Rusko sa tvári, že to tak naozaj je. Bielorusko je už ...Zobrazit celý příspěvek

          Bielorusko čaká osud Donbasu. Pôjde to po dobrom alebo po zlom, ale pôjde... Lukašenko sa tvári, že je vládcom Bieloruska a Rusko sa tvári, že to tak naozaj je. Bielorusko je už dnes ruskou kolóniou a čoskoro bude ruskou zväzovou republikou.Skrýt celý příspěvek

          • matus
            23:24 19.05.2022

            Ibaze by za Bielorusov bojoval rus, Prepasli sancu, ziaden bielorus tam dobrovolne nepojde, a ak, tak za druhu stranu.

            Ibaze by za Bielorusov bojoval rus, Prepasli sancu, ziaden bielorus tam dobrovolne nepojde, a ak, tak za druhu stranu.

    • Nezmar
      23:29 19.05.2022

      Za me je klidne mozne, ze Lukasenko uz pocita s moznosti, ze Mordor cekaji zmeny a on se bude muset spolehat pak jen na to co ma doma. Putinovu muze tvrdit, ze to vse presune k ...Zobrazit celý příspěvek

      Za me je klidne mozne, ze Lukasenko uz pocita s moznosti, ze Mordor cekaji zmeny a on se bude muset spolehat pak jen na to co ma doma. Putinovu muze tvrdit, ze to vse presune k Ukrajinske hranici, ale nemyslim, ze chce prekrocit hranice.Skrýt celý příspěvek

    • Husajn CZ
      23:46 19.05.2022

      Myslíte si, že s tím budou rychle umět?

      Myslíte si, že s tím budou rychle umět?

    • Cimbi
      04:27 20.05.2022

      Reakce UA by měla být: "OK, chápeme situaci. Takže když přiletí z vašeho směru Iskander, střelili jste ho vy... Místo, odkud vyletěl bude zničeno v rámci sebeobrany. Nadále vás ...Zobrazit celý příspěvek

      Reakce UA by měla být: "OK, chápeme situaci. Takže když přiletí z vašeho směru Iskander, střelili jste ho vy... Místo, odkud vyletěl bude zničeno v rámci sebeobrany. Nadále vás nemůžeme brát jako "oběť", protože oběť aktivně nestřílí."Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    22:12 19.05.2022

    https://twitter.com/Zelazna_Dy...


    wow, chlapci maju inu kondicku...

    https://twitter.com/Zelazna_Dy...


    wow, chlapci maju inu kondicku...

    • Ján Paliga
      23:23 19.05.2022

      Machri... :-D

      Machri... :-D

    • matus
      23:26 19.05.2022

      Forrest Gump, ja by som skapal.

      Forrest Gump, ja by som skapal.

  • Janhansen
    22:11 19.05.2022

    Hmm: "Písmena Z a V sloužící jako rozpoznávací znaky na vojenské technice ruských invazních sil na Ukrajině nepředstavují oficiální vojenské symboly a nemají žádný zvláštní ...Zobrazit celý příspěvek

    Hmm:
    "Písmena Z a V sloužící jako rozpoznávací znaky na vojenské technice ruských invazních sil na Ukrajině nepředstavují oficiální vojenské symboly a nemají žádný zvláštní dodatečný význam. Uvedlo to ruské ministerstvo obrany v odpovědi na dotaz jednoho z moskevských poslanců. Písmena Z a V se v ruské abecedě, azbuce, nevyskytují." (zdroj: IDnes)
    No, a já:
    "Rusko (a předtím a Sovětský svaz) se jako rozpoznávací znak pro civilizovanou společnost stal podle oficiálního mezinárodního konsensu nebezpečnou hrozbou. Písmena Z a V se v ruské abecedě, azbuce, nevyskytují a stejně tak tomu budeme všichni na světě rádi, když se to bude týkat i území, zvaného Rusko."Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...