VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • jj284b
    19:55 02.09.2022

    NAFO fellas idu na propagandistov tym spravnym sposobom :D tieto obrazky ukazat nejakym putinofilom u nas doma, asi ich rovno trafi ...Zobrazit celý příspěvek

    NAFO fellas idu na propagandistov tym spravnym sposobom :D tieto obrazky ukazat nejakym putinofilom u nas doma, asi ich rovno trafi infarkt..

    https://twitter.com/Chainy67/s... Skrýt celý příspěvek

    • demagog
      20:13 02.09.2022

      Mne to teda moc vtipne nepride, skor si robia hanbu.

      Mne to teda moc vtipne nepride, skor si robia hanbu.

      • Tino
        20:17 02.09.2022

        cielom je trollovat rus propagandu , vtipne to nutne byt nemusi...ale funguje im to skvele rus trollie farmy maju co robit s NAFO

        cielom je trollovat rus propagandu , vtipne to nutne byt nemusi...ale funguje im to skvele rus trollie farmy maju co robit s NAFO

      • jj284b
        20:18 02.09.2022

        ide o to vytrolit trolov.. nic im adrenalin nedvihne viac, ako taketo fotky postovane pod ich postami...

        ide o to vytrolit trolov.. nic im adrenalin nedvihne viac, ako taketo fotky postovane pod ich postami...

        • demagog
          20:22 02.09.2022

          Aj trolenie je umenie a treba to vediet. Toto o tom ze rusku fandia dezolati a ukrajine ta inteligentnejsia cast populacie nikoho nepresvedci.

          Aj trolenie je umenie a treba to vediet. Toto o tom ze rusku fandia dezolati a ukrajine ta inteligentnejsia cast populacie nikoho nepresvedci.

        • Tino
          20:49 02.09.2022

          ani neviem ci ide o dvihanie tlaku, mozno idiotom, skor im ide o to robirt presne to iste co robi rus trolling...nie je nejaky vzorec ako to robit moze to byt vtipne ale aj ...Zobrazit celý příspěvek

          ani neviem ci ide o dvihanie tlaku, mozno idiotom, skor im ide o to robirt presne to iste co robi rus trolling...nie je nejaky vzorec ako to robit moze to byt vtipne ale aj nezmyselne, gebuzina, vysmech, cokolvek co im akokolvek poskodi...Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        21:30 02.09.2022

        Cieľom je postovať hocijakú blbosť, čím väčšia, tým lepšia.

        Cieľom je postovať hocijakú blbosť, čím väčšia, tým lepšia.

      • Ján Paliga
        23:44 02.09.2022

        No veď nie je vtipné, že má najvyšší šéf ženské prsia. Možno nosí bikiny, ako Saddám Husajn v Bláznivých strelách....

        No veď nie je vtipné, že má najvyšší šéf ženské prsia. Možno nosí bikiny, ako Saddám Husajn v Bláznivých strelách....

    • Standa
      20:40 02.09.2022

      Přílišná vulgarita to shazuje na úroveň buranství.

      Přílišná vulgarita to shazuje na úroveň buranství.

      • Tino
        20:51 02.09.2022

        Nafo manual zrejme neexituje su to dobrovolnici, nadsenci troliaci trollov a propagandu , kazdy ako vie a moze...ciel je trollit, znechutit im to propagande aj debilom na ...Zobrazit celý příspěvek

        Nafo manual zrejme neexituje su to dobrovolnici, nadsenci troliaci trollov a propagandu , kazdy ako vie a moze...ciel je trollit, znechutit im to propagande aj debilom na propagande zavesenym...Skrýt celý příspěvek

      • Qaxi
        20:52 02.09.2022

        Naopak, dezoláti a rusové o nás píšou jako o narko/homo/trans společnost. Tak to transformujeme na jejich představitele ..., dáme jim ochutnat jejich polívčičku. Budou to mít furt ...Zobrazit celý příspěvek

        Naopak, dezoláti a rusové o nás píšou jako o narko/homo/trans společnost.
        Tak to transformujeme na jejich představitele ..., dáme jim ochutnat jejich polívčičku. Budou to mít furt na očích, časem jim buď dojde, že je něco špatně nebo jim praskne cévka.Skrýt celý příspěvek

      • Conquer
        21:34 02.09.2022

        Rusi rozumia iba sile, dezolati iba vulgarizmom.

        Rusi rozumia iba sile, dezolati iba vulgarizmom.

  • StandaBlabol
    19:51 02.09.2022

    Článek na TOPWAR s odvoláním na zdroj Rybar popisuje, jak ruské letectvo útočí na Ukrajince, kteří postoupili z Kostromky na jih a obsadili další dvě osady. Já teda nevím, ale s ...Zobrazit celý příspěvek

    Článek na TOPWAR s odvoláním na zdroj Rybar popisuje, jak ruské letectvo útočí na Ukrajince, kteří postoupili z Kostromky na jih a obsadili další dvě osady.

    Já teda nevím, ale s tím, co se děje u Vysokopillye, mi přijde, že mají Rusové starostí víc než dost.

    https://topwar.ru/201212-podra... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      20:11 02.09.2022

      To je dobře...

      Něco málo o ukrajinském postupu takové zprávy o ostřelování a bombardování dávají tušit.

      To je dobře...

      Něco málo o ukrajinském postupu takové zprávy o ostřelování a bombardování dávají tušit.

      • jj284b
        20:18 02.09.2022

        aj ked mam silne pochybnosti, ze by nad Chersonsku oblast poslali Su-34 zhadzovat FAB bomby zo strednej vysky....

        aj ked mam silne pochybnosti, ze by nad Chersonsku oblast poslali Su-34 zhadzovat FAB bomby zo strednej vysky....

        • Jilex
          01:39 03.09.2022

          Někde jsem četl o absenci ukrajinské PVO středního doletu při jejich ofenzivě.

          Někde jsem četl o absenci ukrajinské PVO středního doletu při jejich ofenzivě.

    • Jan Padesátýpátý
      20:31 02.09.2022

      Z ruské diskuze je cítit pěkná nervozita. Těch hurá příspěvků je čím dál tím míň.

      Z ruské diskuze je cítit pěkná nervozita. Těch hurá příspěvků je čím dál tím míň.

      • Clanek
        20:55 02.09.2022

        Nemam ten pocit, furt tam basni o Kursku, o tom jak ukrajince drti tu, drti tam, kotel sem kotel tam a pak samozrejme uraaaaa protiofensiva a na Odesu. PS: jen at jim tahle nalada ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemam ten pocit, furt tam basni o Kursku, o tom jak ukrajince drti tu, drti tam, kotel sem kotel tam a pak samozrejme uraaaaa protiofensiva a na Odesu.
        PS: jen at jim tahle nalada drzi co nejdyl.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          21:29 02.09.2022

          Tak třeba reakce na oba útěky z Hadího ostrova byla "co nám to naše velení dělá?". Bylo to rozčarování a naštvanost na velení, ale nebyly tam cítit obavy. Obavy se začaly objevovat ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak třeba reakce na oba útěky z Hadího ostrova byla "co nám to naše velení dělá?". Bylo to rozčarování a naštvanost na velení, ale nebyly tam cítit obavy.
          Obavy se začaly objevovat až po nasazení Himarsů a teď během (první) ukrajinské ofenzivy.

          Ale jinak ano, těch hurá nadšenců a superoptimistů je mezi nimi pořád hodně a dostávají nejvíc lajků, ale tendence je taková, že jich ubývá.Skrýt celý příspěvek

      • peal
        21:01 02.09.2022

        Na druhou stranu ten zbytek přesouvá Steinerovy divize o obětuje obě křídla, v zájmu civilizace. A UA má obří ztráty, protože při ofenzivě to tak je vždycky, ale druhým dechem ...Zobrazit celý příspěvek

        Na druhou stranu ten zbytek přesouvá Steinerovy divize o obětuje obě křídla, v zájmu civilizace. A UA má obří ztráty, protože při ofenzivě to tak je vždycky, ale druhým dechem vysvětlují, že oni mají ztráty nízké :D Už aby přišel zase nějaký neutajitelny úspěch, aby si to taky užili.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    19:22 02.09.2022

    Údržba jediné provozuschopné turbíny plynovodu Nord Stream 1 odhalila závady. Do jejich odstranění zůstane plynovod mimo provoz. Uvedla to v pátek ruská plynárenská společnost ...Zobrazit celý příspěvek

    Údržba jediné provozuschopné turbíny plynovodu Nord Stream 1 odhalila závady. Do jejich odstranění zůstane plynovod mimo provoz. Uvedla to v pátek ruská plynárenská společnost Gazprom. Neupřesnila, kdy by se dodávky tímto plynovodem mohly obnovit.

    https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • Praskot
      19:36 02.09.2022

      Další kolo plynového vydírání.

      Další kolo plynového vydírání.

      • alter01
        19:41 02.09.2022

        Žiadne vydieranie , je to plán ! Vydieranie by to bolo, keby sme o tom nevedeli , padlo to z jasného neba !

        Žiadne vydieranie , je to plán ! Vydieranie by to bolo, keby sme o tom nevedeli , padlo to z jasného neba !

      • Cimbi
        20:20 02.09.2022

        Je dobré, že po tom plyn nezačal zdražovat. Zůstal viset na necelých 5000-- za MWh, což je o cca 3000-- (37%!) méně, než před 2 dny... To plánované zastavení dodávek neovlivnilo ...Zobrazit celý příspěvek

        Je dobré, že po tom plyn nezačal zdražovat. Zůstal viset na necelých 5000-- za MWh, což je o cca 3000-- (37%!) méně, než před 2 dny... To plánované zastavení dodávek neovlivnilo trh tolik, jak si Rusák myslel...

        Mimochodem, jaké je smluvní penále při nedodržení dodávek?

        Bych to bral z Ruských zmražených aktiv s blahosklonným "my víme, že to nemáte jak zaplatit, tak vám tedy pomůžeme-strhnem vám to ze zmrazeného účtu"Skrýt celý příspěvek

        • Standa
          20:43 02.09.2022

          Hlavně by to mohlo rozvázat Němcům ruce ohledně povinnosti odebírat mordorský plyn do roku 2030. Tohle je porušení smlouvy a odstoupil bych od ní. Žádná vyšší moc.......

          Hlavně by to mohlo rozvázat Němcům ruce ohledně povinnosti odebírat mordorský plyn do roku 2030. Tohle je porušení smlouvy a odstoupil bych od ní. Žádná vyšší moc.......

          • liberal shark
            07:17 03.09.2022

            Byla by to dobrá záminka zrušit princip Take-or-pay a neplatit Gazpromu i za neodebrany plyn.

            Byla by to dobrá záminka zrušit princip Take-or-pay a neplatit Gazpromu i za neodebrany plyn.

    • Jan Padesátýpátý
      19:38 02.09.2022

      Super, Rusko přistupuje k sankcím, kterých se EU sama bála.
      Teď snad EU již pochopila, že se musí naučit žít bez ruského plynu a že je třeba přijmout adekvátní opatření.

      Super, Rusko přistupuje k sankcím, kterých se EU sama bála.
      Teď snad EU již pochopila, že se musí naučit žít bez ruského plynu a že je třeba přijmout adekvátní opatření.

    • alter01
      19:38 02.09.2022

      Aspoň jeden príkazov Putina jeho nohsledi splnili na 100% ! Odstavenie NS1!

      Aspoň jeden príkazov Putina jeho nohsledi splnili na 100% ! Odstavenie NS1!

    • Hormon
      19:39 02.09.2022

      Na tn.cz psali ze cina chce dodavat zkapalneny plyn do eu :D

      Na tn.cz psali ze cina chce dodavat zkapalneny plyn do eu :D

      • daniel78
        19:51 02.09.2022

        Má nasmlouvané množství, které díky útlumu výroby nepotřebuje a ráda na jeho přeprodeji i vydělá.

        Má nasmlouvané množství, které díky útlumu výroby nepotřebuje a ráda na jeho přeprodeji i vydělá.

      • axoloth
        19:53 02.09.2022

        Ak je to pravda, tak Cina vycitila prilezitost. ale aby to malo zmysel, tak tych tankerov by muselo byt fakt vela, musela to byt cena ktora sa neodmieta tak aby sa to obom stranam ...Zobrazit celý příspěvek

        Ak je to pravda, tak Cina vycitila prilezitost. ale aby to malo zmysel, tak tych tankerov by muselo byt fakt vela, musela to byt cena ktora sa neodmieta tak aby sa to obom stranam oplatilo. My aby sme mali dost plynu a oni z toho profit.
        Nemyslym si, ze to prejde.Skrýt celý příspěvek

        • MaminCecok
          21:02 02.09.2022

          To by Číne stálo za to rozšíriť Egyptu kanál a postaviť druhý, lebo ak by nasadili ďalšie obrovské plavidlá a vo veľkom počte Suez to v dnešnej podobe nedá.

          To by Číne stálo za to rozšíriť Egyptu kanál a postaviť druhý, lebo ak by nasadili ďalšie obrovské plavidlá a vo veľkom počte Suez to v dnešnej podobe nedá.

      • Verdon
        20:06 02.09.2022

        To by prodávali ruský plyn, co kupují se slevou

        To by prodávali ruský plyn, co kupují se slevou

        • mabc
          20:31 02.09.2022

          Tak nam to mozu predat tiez so zlavou a este na tom zarobit.

          Tak nam to mozu predat tiez so zlavou a este na tom zarobit.

      • Clanek
        20:18 02.09.2022

        Cina bere z ruska celkem zanedbatelne mnozstvi plynu, i toho zkvapalneneho. Je mozne ze by nam preprodala nejakej ten, ale dalece pravdepodobnejsi je ze by to byl plyn od nekoho ...Zobrazit celý příspěvek

        Cina bere z ruska celkem zanedbatelne mnozstvi plynu, i toho zkvapalneneho. Je mozne ze by nam preprodala nejakej ten, ale dalece pravdepodobnejsi je ze by to byl plyn od nekoho jineho.Skrýt celý příspěvek

    • lm524a
      20:04 02.09.2022

      Já se přiznám že ve mě roste obava z útoku (jako ve Vrběticích) na různé plynové a kompresní stanice.

      Já se přiznám že ve mě roste obava z útoku (jako ve Vrběticích) na různé plynové a kompresní stanice.

      • Cimbi
        20:23 02.09.2022

        Dává smysl. No, doufám, že tyto obavy jsou i na "správných místech" a že jsou ta zařízení pod neustálým dohledem aspoň 2 sniperů...

        Dává smysl. No, doufám, že tyto obavy jsou i na "správných místech" a že jsou ta zařízení pod neustálým dohledem aspoň 2 sniperů...

        • Cimbi
          20:24 02.09.2022

          Myslím každé z nich ;-)

          Myslím každé z nich ;-)

      • Falko
        20:24 02.09.2022

        To by bol útok na NATO, Vrbetice sa staly v čase, keď sa nehrotilo nič. Ale ak by sa nedaj Boh Rusi pustili do terorizmu t. j. vyhadzovania do vzduchu plynových zásobníkov, defakto ...Zobrazit celý příspěvek

        To by bol útok na NATO, Vrbetice sa staly v čase, keď sa nehrotilo nič. Ale ak by sa nedaj Boh Rusi pustili do terorizmu t. j. vyhadzovania do vzduchu plynových zásobníkov, defakto by vyvolali vojnu s NATO. Druhá vec pochybujem, že na to majú kapacity.Skrýt celý příspěvek

        • lm524a
          20:29 02.09.2022

          A co kdyby to provedl nějaký pomatený český chlastenec, nebo nějaký Čech naverbovaný FSB? Taky se na to dá aplikovat článek 5?

          A co kdyby to provedl nějaký pomatený český chlastenec, nebo nějaký Čech naverbovaný FSB? Taky se na to dá aplikovat článek 5?

          • LAMP
            21:12 02.09.2022

            Nemyslím si, že by se to tak bralo. Špioni přece za studené války způsobovali spoustu škod a sabotáží a nikdo kvůli tomu válku se SSSR nebo s USA nezačínal. Přece jen je to dost ...Zobrazit celý příspěvek

            Nemyslím si, že by se to tak bralo. Špioni přece za studené války způsobovali spoustu škod a sabotáží a nikdo kvůli tomu válku se SSSR nebo s USA nezačínal. Přece jen je to dost něco jiného, než invaze armády na tvoje území (o čemž ta smlouva je).

            Myslím, že by to prostě nechali na domácím soudním systému, ať si to se sabotérem vyřídí + diplomatická odveta.Skrýt celý příspěvek

    • mabc
      20:24 02.09.2022

      Reakcia na zastropovanie cien. Je to uplne manazerske zlyhanie sudruzky von Leienovej, ze si nespravila analyzu rizika pred tym, nez zacala vyhlasovat sankcie na rusky plyn. Stale ...Zobrazit celý příspěvek

      Reakcia na zastropovanie cien. Je to uplne manazerske zlyhanie sudruzky von Leienovej, ze si nespravila analyzu rizika pred tym, nez zacala vyhlasovat sankcie na rusky plyn. Stale su prekvapeni, ked su Rusi vzdy o krok napred a trpi tym cela EU.Skrýt celý příspěvek

      • mabc
        21:44 02.09.2022

        Dam vysvetlenie: najprv mali naplnit zasobniky, najst alternativne zdroje (navstivit Angolu, Venezuelu, Nigeriu, ako to urobili v USA), povolit frakovanie (ako v USA) a potom ...Zobrazit celý příspěvek

        Dam vysvetlenie: najprv mali naplnit zasobniky, najst alternativne zdroje (navstivit Angolu, Venezuelu, Nigeriu, ako to urobili v USA), povolit frakovanie (ako v USA) a potom vypnut rusky plyn. Nie kecat a kvoli tomu ceny rastu do neba.
        Ale som politicky zaujaty, pani von der Leyen je podla mna karierna politicka, nic viac.Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          22:01 02.09.2022

          Dám vysvětlení pro svůj minus: Když položím na pomyslné váhy - finanční ztráty EU kvůli zastropování/embargu na plyn a nutnost oblíknout si v zimě svetry - zabité Ukrajince, ...Zobrazit celý příspěvek

          Dám vysvětlení pro svůj minus:
          Když položím na pomyslné váhy

          - finanční ztráty EU kvůli zastropování/embargu na plyn a nutnost oblíknout si v zimě svetry
          - zabité Ukrajince, rozbombardované domy a infrastrukturu, riziko že Rusko potáhne dál do Pobaltí

          tak mi vychází že to embargo je příliš pomalé.Skrýt celý příspěvek

          • mabc
            00:10 03.09.2022

            Ukrajina tiez nevypla Druzbu hura systemom, aj ked mohla. Strategicke plany sa nevyzradzaju na 9 mesiacov dopredu. To je akoby uz dnes Ukrajina verejne vyhlasovala marcovu ofenzivu ...Zobrazit celý příspěvek

            Ukrajina tiez nevypla Druzbu hura systemom, aj ked mohla. Strategicke plany sa nevyzradzaju na 9 mesiacov dopredu. To je akoby uz dnes Ukrajina verejne vyhlasovala marcovu ofenzivu na Krym. Pri neexistujucej alternative ruskeho plynu cena kvoli zmensenej ponuke vystrelila a Rusko sa na tom este nabalilo, takze to Ukrajine naopak uskodilo. Nici to europsky priemysel dalsou ranou po covide.
            Ak by najprv nasli nahradu a potom zastavili dovoz, tak to Rusko pociti enormne. Takto je to iba nezvladnute gesto, ktore zivot ziadneho Ukrajinca nezachranilo.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            02:03 03.09.2022

            Jaké sankce na ruský plyn (vyhlášené ze strany EU) teď běží? Nevím o žádných. Všechen plyn, který byl zatím zastaven, byl zastaven z rozhodnutí Ruska. Ukrajina je v jiné situaci. ...Zobrazit celý příspěvek

            Jaké sankce na ruský plyn (vyhlášené ze strany EU) teď běží? Nevím o žádných.
            Všechen plyn, který byl zatím zastaven, byl zastaven z rozhodnutí Ruska.

            Ukrajina je v jiné situaci. My žijeme v míru, oni ve válce, a my jsme bohatší, můžeme si dovolit pustit nějaký ten chlup.Skrýt celý příspěvek

          • mabc
            11:23 03.09.2022

            Prave o to ide - EU mala zaviest sankcie tak, aby to Rusov prekvapilo. Nie ohlasovat to na rok dopredu.

            Prave o to ide - EU mala zaviest sankcie tak, aby to Rusov prekvapilo. Nie ohlasovat to na rok dopredu.

    • Bravo78
      20:34 02.09.2022

      To jsme si tady psali posledně, rus není schopen (kvůli sankcím) si bez západních techniků, technologií, know how servisovat svoji plyn. distribuční soustavu. V reálu dojde k ...Zobrazit celý příspěvek

      To jsme si tady psali posledně, rus není schopen (kvůli sankcím) si bez západních techniků, technologií, know how servisovat svoji plyn. distribuční soustavu. V reálu dojde k postupnému útlumu exportu zem. plynu. Jestli je něco vydírání tak toto :
      Rusko podle něj nebude dodávat ropu ani ropné produkty zemím, které stanovení cenového stropu podpoří.
      https://www.novinky.cz/clanek/...

      Šestý sankční balíček obsahuje zastavení importu rus. ropy do EU
      https://oenergetice.cz/evropsk... Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        21:55 02.09.2022

        Jak funguje dohromady 6. balíček EU a teˇď zastropování G7? Chápu to správně, že - zastropování nemá vliv na státy jako je Francie nebo Německo, protože ty budou mít na ruskou ...Zobrazit celý příspěvek

        Jak funguje dohromady 6. balíček EU a teˇď zastropování G7? Chápu to správně, že
        - zastropování nemá vliv na státy jako je Francie nebo Německo, protože ty budou mít na ruskou ropu plné embardo
        - 6. balíček embarguje dovoz ropy s výjimkou ropovodu Družba (Česko, Slovensko a Maďarsk), a zastropování pro tyto země NAVÍC zastropuje ceny, pokud se země k zastropování připojí?

        Poznámka: zastropování i embargo zřejmě startují ve stejnou dobu:
        "Opatření vejde v platnost 5. prosince pro surovou ropu a 5. února příštího roku pro zpracované ropné produkty.
        Jsou to stejná data, kdy v rámci šestého sankčního balíku EU proti Rusku začnou platit částečná embarga na dovoz ruské ropy a ropných produktů do EU."Skrýt celý příspěvek

  • bently
    19:00 02.09.2022

    Vypadá to, že i vyhlašování referend na "osvobozených" ukrajinských územích jde Rusům podle plánu: "Na počátku války sdělily zdroje blízké Putinově administrativě Meduze, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Vypadá to, že i vyhlašování referend na "osvobozených" ukrajinských územích jde Rusům podle plánu:

    "Na počátku války sdělily zdroje blízké Putinově administrativě Meduze, že ruské úřady doufají, že v květnu uskuteční "referenda" o připojení okupovaných částí Ukrajiny k Rusku. Když se postup Ruska ve válce zpomalil, plán se posunul na červenec a poté na září. V průběhu srpna se zdálo, že úřady mění své plány téměř každý týden; jádro jejich problému spočívá v tom, že zatímco ruští představitelé cítí rostoucí politický tlak na vyhlášení kontroly nad okupovanými regiony, ve skutečnosti nekontrolují celá území, která chtějí anektovat. Meduza přináší přehled nejpravděpodobnějších možností pseudoreferend ze začátku září.

    "Vím, jak se lidé cítí, viděl jsem průzkumy, a vím, že výsledky nadcházejícího referenda budou jednoznačné [ve prospěch připojení k Rusku]," řekl 27. srpna v projevu k učitelům Sergej Kirijenko, první zástupce náčelníka generálního štábu Vladimira Putina. Právě se vrátil ze samozvaných doněckých a luhanských "lidových republik", kde navštívil výcvikové středisko pro piloty dronů.

    Podle tří zdrojů blízkých Kremlu však měla Kirijenkova cesta i jiný účel: sledoval přípravy na plánovaná ruská "referenda" o začlenění regionů do Ruské federace. Jak Meduza již dříve informovala, krátce poté, co Rusko zahájilo plnohodnotnou válku proti Ukrajině, se Kirijenko stal neoficiálním styčným důstojníkem Kremlu na donbaských územích. V posledních měsících také převzal odpovědnost za plánování "referend" v okupovaných částech Chersonské a Záporožské oblasti.

    "Potřeboval se ujistit, že je vše připraveno, pokud se ukáže, že je [referenda] třeba uspořádat spíše dříve než později," řekl zdroj Meduze.

    Ve stejném projevu z 27. srpna Kirijenko tvrdil, že má údaje, podle nichž 91-92 % obyvatel samozvaných donbaských republik a 75-77 % obyvatel Chersonské a Záporožské oblasti podporuje ruskou anexi.

    Není jasné, odkud tyto informace čerpal; spolehlivé statistiky o veřejném mínění v okupovaných oblastech neexistují. Kreml však na těchto územích provedl tajné průzkumy - a jejich výsledky naznačily, že míra podpory obyvatelstva pro připojení k Rusku je mnohem nižší, než Kreml pravděpodobně doufal. Například na začátku srpna kremelské průzkumy zjistily, že pouze 30 % obyvatel Záporožské a Chersonské oblasti si přeje, aby se jejich domovy staly součástí Ruska. Přibližně stejný počet respondentů uvedl, že chtějí zůstat součástí Ukrajiny. Zbytek respondentů uvedl, že je "těžké odpovědět".

    Jeden ze zdrojů Meduzy blízkých Kremlu poznamenal, že výsledky těchto průzkumů "nemusí být v rozporu" s Kirijenkovými tvrzeními; podle tohoto zdroje Kirijenko hovořil o procentu lidí s pevnými plány hlasovat v referendu, nikoli o procentu všech obyvatel, kteří podporují anexi.

    Ať už je to jakkoli, Kreml stále nevybral oficiální datum.

    Jak již dříve informovala Meduza, ruské úřady chtěly dříve uspořádat referenda na všech okupovaných územích (včetně Doněcké a Luhanské "lidové republiky") 11. září. To je v Rusku "jednotný den hlasování", kdy voliči ve všech ruských regionech půjdou k urnám, aby zvolili gubernátory a místní zastupitele. Koncem srpna investigativní portál Verstka informoval, že v úvahu připadá i 14. září.

    Dva zdroje blízké Putinově administrativě potvrdily, že kremelští úředníci o 14. září stále uvažují. Podle odhadů Meduzy však Rusko a "DNR" v současné době kontrolují pouze 60 % Doněcké oblasti - a šance, že by jejich jednotky do poloviny září obsadily zbytek území, je mizivá.

    Z tohoto důvodu Kreml nyní zvažuje dvě hlavní varianty plánovaných referend:

    1) V září nebo v říjnu by se měla konat hlasování v okupovaných částech Chersonské a Záporožské oblasti a později na podzim v Luhanské a Doněcké "lidové republice".
    2) Provedení všech referend současně, ale v pozdějším termínu; Kreml věří, že se mu podaří získat celou Doněckou oblast do konce podzimu.

    Dva zdroje blízké ruské administrativě Meduze sdělily, že kremelský vnitropolitický tým již začal dokončovat seznam členů volebních komisí pro referenda. V okupovaných částech ukrajinské Chersonské a Záporožské oblasti je podle zdrojů Meduzy "téměř vše připraveno". Zdroj z Kremlu zároveň poznamenal, že "proruští obyvatelé regionů jsou znepokojeni" (zejména ve světle pokusů Ukrajiny zahájit protiofenzívu na Cherson) a chtějí, aby se referenda konala co nejdříve.

    "V Chersonu a Záporoží jsou lidé velmi znepokojeni. Co když je Rusko opustí, Ukrajina se vrátí a oni budou vystaveni represím za spolupráci s ruskými úřady?" uvedl další zdroj. "Musíme jim ukázat, že se to nestane."

    https://meduza.io/en/feature/2... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    18:50 02.09.2022

    Ukrajinští zpravodajci zachytili telefonát ruského útočníka s manželkou. Na záznamu Rus manželce sděluje, že vojáci nedostávají dovolenou, a že jim velitel slíbil, že je ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinští zpravodajci zachytili telefonát ruského útočníka s manželkou.

    Na záznamu Rus manželce sděluje, že vojáci nedostávají dovolenou, a že jim velitel slíbil, že je "dovolenkovat" pustí v září pod podmínkou, že se v lednu vrátí zpátky na frontu.

    V reakci na to se žena se evidentně podrážděná žena ptá: "Kdy skončíš s těmi šakaly?...".

    Voják odpovídá: „Už bychom je dávno vyřídili, ale nemáme na to techniku, musíme jezdit na těch našich plechovkách (...) Potřebovali bychom těžkou techniku, abychom se dostali zpátky do sedla, ale ta byla zničena.“

    https://www.pravda.com.ua/news...
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      18:55 02.09.2022

      A ta svině si může jezdit po Evropě, jak se jí zachce. Jen si teď po novému o trochu déle počká.

      A ta svině si může jezdit po Evropě, jak se jí zachce. Jen si teď po novému o trochu déle počká.

      • Cimbi
        20:25 02.09.2022

        A víc zaplatí

        A víc zaplatí

  • Silver
    18:47 02.09.2022

    USA plánuje poskytnúť Ukrajine ďalších 11,7mld.$:
    https://twitter.com/NOgnanovic...

    USA plánuje poskytnúť Ukrajine ďalších 11,7mld.$:
    https://twitter.com/NOgnanovic...

    • Mortles
      18:59 02.09.2022

      Aspoň víme, že v tomto případě je Ukrajina dvakrát tak důležitá jak opičí neštovice :)

      Aspoň víme, že v tomto případě je Ukrajina dvakrát tak důležitá jak opičí neštovice :)

  • Silver
    18:10 02.09.2022

    Nemecko necháva v prevádzke 2 zo svojich 3 jadrových, ktoré pôvodne plánovali odstaviť: https://twitter.com/COdendahl/...

    Nemecko necháva v prevádzke 2 zo svojich 3 jadrových, ktoré pôvodne plánovali odstaviť: https://twitter.com/COdendahl/...

    • samoempire
      18:59 02.09.2022

      Rusko odstavilo dodávky plynu do Nemecka. Držte si klobouky.

      Rusko odstavilo dodávky plynu do Nemecka. Držte si klobouky.

      • alter01
        19:37 02.09.2022

        Prečo ? Kapacita NS1 je nejakých 40 milárd m3. Jamal je udstavený už niekoľko mesiacov . Tranzitný plynovod ide na "voľnobeh" .....a naozaj trba vysvetlovať kde je chyba a v čom ...Zobrazit celý příspěvek

        Prečo ? Kapacita NS1 je nejakých 40 milárd m3.
        Jamal je udstavený už niekoľko mesiacov . Tranzitný plynovod ide na "voľnobeh" .....a naozaj trba vysvetlovať kde je chyba a v čom je chyba!
        O tom , že NS 1 speje k úplnemu odstaveniu vedel každý , iba vy nie ?
        PS. Viete vôbec koľko atomových elektrárni , koľko uholných elektrárni je v EU v tvz. horúcej zálohe ? Desiatky ! Napr. na Slovensku bude prebytok elektriny 20% . Filantropický nori odstavia hlinikáreň , lebo oni majú doma nedostatok elektriny tak p´rišli taviť hlinník do "krajiny " ropy a elektriny Slovensko !
        Sme my ale debili!Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          20:26 02.09.2022

          Je rozdíl o něčem vědět a být pripravený. O tom že ho vypnou víme. To že budeme mit těžkou zimu a nejsme 100% připraveni není úplně všem jasné. Hlavně co to znamená pro evropské ...Zobrazit celý příspěvek

          Je rozdíl o něčem vědět a být pripravený. O tom že ho vypnou víme. To že budeme mit těžkou zimu a nejsme 100% připraveni není úplně všem jasné. Hlavně co to znamená pro evropské ekonomiky. Můžete mj klidně vynadat ale čekají nás těžké časy.Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    18:05 02.09.2022

    Cherson. Ruské pozície po ostreľovaní ukrajinským delostrelectvom: https://twitter.com/TSzulc_/st...

    Cherson. Ruské pozície po ostreľovaní ukrajinským delostrelectvom: https://twitter.com/TSzulc_/st...

  • Adanedhel
    17:45 02.09.2022

    Dobré odpoledne vespolek. Rád bych zde diskutujícím řekl toto: nebuďte uspěchaní: uplynulý čtyři dny od začátku ofenzivy, hned tu mnozí naříkají že se nic neděje: ale ani Řím se ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré odpoledne vespolek. Rád bych zde diskutujícím řekl toto: nebuďte uspěchaní: uplynulý čtyři dny od začátku ofenzivy, hned tu mnozí naříkají že se nic neděje: ale ani Řím se nepostavil přes noc. Místní sovětští apologetové už přes šest měsíců tvrdí že Sovětsko je těsně před vítězstvím a zítra, nebo přinejhorším do oběda bude Zelenský viset a Sověti budou plavat v Dunaji. Nicméně je třeba si uvědomit, že na Ukrajině se Čína cvičí proti NATO až do posledního Rusa.Skrýt celý příspěvek

    • Danosť
      19:13 02.09.2022

      Nato sa cvičí do posledného Ukrajinca

      Nato sa cvičí do posledného Ukrajinca

      • Thomaso09
        20:22 02.09.2022

        Co ty jsi za vola:D

        Co ty jsi za vola:D

        • Jura99
          23:46 02.09.2022

          to je zdejší známej Pepek Vyskoč

          to je zdejší známej Pepek Vyskoč

      • Sergej7490
        20:25 02.09.2022

        A Cina do posledneho russa.

        A Cina do posledneho russa.

      • Cimbi
        20:29 02.09.2022

        Ksindle proruskej. Cituješ sedmilháře Lavrova. Víš, že je to lež. Tedy záměrně LŽEŠ!!!

        Ksindle proruskej. Cituješ sedmilháře Lavrova. Víš, že je to lež. Tedy záměrně LŽEŠ!!!

      • Harvest
        21:10 02.09.2022

        Do posledného rusa

        Do posledného rusa

  • StandaBlabol
    17:44 02.09.2022

    Podle tohoto ruského článku se ve východní části chersonské fronty bojuje v Archangelskoje a Rusové "obnovili kontrolu na jižními částmi Vysokopillye a Olhyne". Takže i v těch ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle tohoto ruského článku se ve východní části chersonské fronty bojuje v Archangelskoje a Rusové "obnovili kontrolu na jižními částmi Vysokopillye a Olhyne". Takže i v těch městech jsou Ukrajinci. Ve středu, u Davydiva Bridu, mají probíhat poziční boje jižně od Kostromky.

    https://tehnowar.ru/381148-Kom... Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    17:21 02.09.2022

    Francouzská firma EDF slíbila, že v zimě uvede do provozu všech 32 aktuálně odstavených jaderných reaktorů elektráren, uvedla ministryně energetiky: ...Zobrazit celý příspěvek

    Francouzská firma EDF slíbila, že v zimě uvede do provozu všech 32 aktuálně odstavených jaderných reaktorů elektráren, uvedla ministryně energetiky:

    https://twitter.com/E15news/st... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      17:28 02.09.2022

      Snad to bude co nejdříve...

      Snad to bude co nejdříve...

    • salatnik
      17:36 02.09.2022

      Tak preto tie ceny elektriny tak rástli, netušil som, že je odstavených až 32 reaktorov, to je poriadna šupa výpadok.

      Tak preto tie ceny elektriny tak rástli, netušil som, že je odstavených až 32 reaktorov, to je poriadna šupa výpadok.

      • Inflex
        21:43 02.09.2022

        Našli nějaký problém s korozí, takže mají systémový problém. Načasování je ovšem silně nevhodné...

        Našli nějaký problém s korozí, takže mají systémový problém. Načasování je ovšem silně nevhodné...

    • Hormon
      17:45 02.09.2022

      To bohužel pro nas nic nezmění.Mi máme Ćez a přesto vlak nejede.

      To bohužel pro nas nic nezmění.Mi máme Ćez a přesto vlak nejede.

  • bently
    16:50 02.09.2022

    Vskutku roztomilá kauza: dne 1. září byla na okupovaném Krymu mezi školáky vedena kampaň za vstup do řad ruské armády v rozporu s mezinárodním právem. „1. září v rámci „hodin ...Zobrazit celý příspěvek

    Vskutku roztomilá kauza: dne 1. září byla na okupovaném Krymu mezi školáky vedena kampaň za vstup do řad ruské armády v rozporu s mezinárodním právem.

    „1. září v rámci „hodin vlastenectví“ na školách v Simferopolu takzvaní „hrdinové speciální operace“ hovořili o perspektivách smluvní služby v řadách ruské armády. Středoškoláci jsou tímto způsobem po ukončení studia verbováni do ruské armády.
    Agitací školáků, kteří jsou nabádáni ke vstupu do armády Ruské federace, okupanti nerespektují nejméně 6 norem mezinárodního práva,“ řekl předseda představenstva organizace KrymSOS Oleksij Tilnenko.

    Jde zejména o článek 51 IV Ženevské úmluvy, který zakazuje okupační mocnosti nutit občany okupovaného území sloužit v okupační armádě, a také zakazuje jakýkoli nátlak či propagandu ve prospěch dobrovolné vojenské služby.

    Stejně jako články Římského statutu Mezinárodního trestního soudu, které se týkají donucení občana okupovaného území k vojenské službě v okupační armádě a donucení občanů okupovaného území účastnit se bojů proti vlastnímu Stát.

    Útočníci navíc porušili článek 20 Mezinárodního paktu o občanských a politických právech, který zakazuje jakoukoli propagandu války.

    Stejně tak se jedná o články 1 a 2 Opčního protokolu k Úmluvě o účasti dětí v ozbrojených konfliktech, které chrání osoby mladší 18 let před nuceným odvodem do vojenské služby a před přímou účastí na nepřátelských akcích.

    https://www.pravda.com.ua/news...
    https://krymsos.com/krymsos-1-... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    16:43 02.09.2022

    Fakt si rusi myslia ze su inspektori taki sprosti?

    https://twitter.com/CasualArty...

    vraj raketa po dopade spravila otocku o 180 stupnov...

    Fakt si rusi myslia ze su inspektori taki sprosti?

    https://twitter.com/CasualArty...

    vraj raketa po dopade spravila otocku o 180 stupnov...

    • StatusQuo
      17:01 02.09.2022

      xD xD xD dobrý klauni

      To s tebou provede život v absurdistánu. Myslíš že ty oficiální výmysly budou všichni přijímat bezmyšlenkovitě.

      xD xD xD dobrý klauni

      To s tebou provede život v absurdistánu. Myslíš že ty oficiální výmysly budou všichni přijímat bezmyšlenkovitě.

    • Janicekmac
      17:53 02.09.2022

      tvl, rusi sa poprvej potkali s inteligetním člověkem... klaunistán.

      tvl, rusi sa poprvej potkali s inteligetním člověkem... klaunistán.

    • VictorAlphaCharlie
      18:28 02.09.2022

      Mě některé jejich lži fyzicky bolí.

      Mě některé jejich lži fyzicky bolí.

    • Inflex
      18:42 02.09.2022

      Úplně normální ukrajinská raketa s ruční brzdou. Myslím že to podal dost jasně každému kdo je dost chytrý na to aby se chtěl vrátit v celku domů.

      Úplně normální ukrajinská raketa s ruční brzdou. Myslím že to podal dost jasně každému kdo je dost chytrý na to aby se chtěl vrátit v celku domů.

    • mabc
      21:13 02.09.2022

      Rusi uz take superzbrane podla propagandy urcite maju, tak preco by neverili, ze ich maju aj Ukrajinci?

      Rusi uz take superzbrane podla propagandy urcite maju, tak preco by neverili, ze ich maju aj Ukrajinci?

  • Desertfremen
    16:17 02.09.2022

    Všetkým ktorí pochybujú o uspešnosti ofenzívy v Chersinskej oblasti: Trochu trpezlivosti by Vám nezaškodilo. Ozbrojené sily Ukrajiny dnes vydali správu: Ruské sily utrpeli na ...Zobrazit celý příspěvek

    Všetkým ktorí pochybujú o uspešnosti ofenzívy v Chersinskej oblasti: Trochu trpezlivosti by Vám nezaškodilo.

    Ozbrojené sily Ukrajiny dnes vydali správu:
    Ruské sily utrpeli na juhu značné straty, tvrdí ukrajinská armáda. Tá začala v oblasti tento týždeň protiofenzívu a podľa hovorkyne armády na juhu krajiny sú úspechy „celkom presvedčivé“ a čoskoro by malo byť viac „pozitívnych správ“.

    Takže neklesať na duchu a odkaz Ukrajinským vojakom: "Bijte je!" (Alebo "Mor ho!!!!)

    Čím viac bude zabitých Orkov, tým skôr táto vojna skončí.
    Sláva Ukrajine!Skrýt celý příspěvek

    • ephra1m
      17:41 02.09.2022

      dovolím si nesúhlasiť - po všetkých stránkach sú lepší zajatí Orkovia ako mŕtvi :-) V ostatnom sa teším spolu s Tebou!

      dovolím si nesúhlasiť - po všetkých stránkach sú lepší zajatí Orkovia ako mŕtvi :-) V ostatnom sa teším spolu s Tebou!

  • Praclik
    16:16 02.09.2022

    Rusi po nás strieľajú všetkým, čo majú. Zranení ukrajinskí vojaci opisujú ofenzívu pri Chersone Reportér Wall Street Journal sa v nemocnici rozprával s ôsmimi zranenými ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusi po nás strieľajú všetkým, čo majú. Zranení ukrajinskí vojaci opisujú ofenzívu pri Chersone

    Reportér Wall Street Journal sa v nemocnici rozprával s ôsmimi zranenými ukrajinskými vojakmi. Opísali, ako vyzerali prvé dni ukrajinskej ofenzívy pri Chersone.

    Ukrajinská protiofenzíva pri Chersone je v stave, aký sa nazýva aj hmla vojny. Nevieme naisto, ako veľmi sa Ukrajincom darí vytláčať Rusov, ukrajinskí predstavitelia v rámci bezpečnosti vydali embargo na správy z bojiska.

    Aj americký brigádny generál Pat Ryder v stredu novinárom odmietol prezradiť viac detailov.

    „Môžem povedať iba toľko, že ukrajinská vojenská operácia urobila pohyb vpred v Chersonskom regióne. Máme vedomosť, že v niektorých prípadoch ruské jednotky cúvli,“ povedal s tým, že detaily nezverejní.

    Aspoň nejaký pohľad na bojisko chersonského frontu priniesol reportér amerického denníka Wall Street Journal Matthew Luxmoore. Ten navštívil nemocnicu na ukrajinskej strane a hovoril s ôsmimi zranenými ukrajinskými vojakmi. Všetci sa zúčastnili na protiofenzíve, ktorá sa začala v pondelok.

    S vojakmi aj lekármi hovoril len pod podmienkou, že nezverejní ich mená ani to, v akej nemocnici sa nachádzajú.

    Hoci sa dá len ťažko z ich vyjadrení získať lepší obraz, ako sa Ukrajincom darí, jasná sa zdá jedna vec: boje sú ťažké a obe strany strácajú mnoho vojakov.

    „Strieľajú po nás všetkým,“ povedal pre WSJ 22-ročný ukrajinský vojak s tým, že Rusi bojujú delostrelectvom, tankmi, helikoptérami aj mínometmi. „Majú veľa techniky, ale málo mužov,“ povedal reportérovi.

    Iný zranený ukrajinský vojak Ivan (32) dodal, že jeho jednotku poslali do boja s jednoduchým zadaním: “Choďte, rozj***e ich a vezmite si, čo je naše“. Ako dodal reportér na Twitteri, v ruštine to znie ešte výstižnejšie.

    Ako povedal Ivan, ofenzíva sa pre nich začala dobre, keď za pár hodín vzali Rusom jednu dedinu. Ale hneď v pondelok on sám skončil v nemocnici po tom, čo jeho spolubojovník vystrelil raketu len pár desiatok centimetrov od neho.

    „Chlapi sú v bojovej nálade. Hýbu sa dopredu,“ povedal bývalý robotník na stavbe z juhozápadnej Ukrajiny.

    Podľa neho niektorí Rusi opustili svoje pozície, zanechali techniku, ale tiež nastražili výbušné pasce pod telá mŕtvych ruských vojakov, ktorých nechali za sebou. Ivan reportérovi ukázal video od kamarátov, na ktorom mali údajne byť mŕtvi ruskí vojaci na kraji dediny, ktorú Ukrajinci obsadili v utorok.

    Iný vojak, 22-ročný Pavlo, mu povedal, že kým ukrajinské jednotky niekde postúpili, na iných miestach ich útok Rusi odrazili.
    Mnohí so zraneniami

    Vojaci, s ktorými sa rozprával reportér, utrpeli počas bojov zranenia, niektorí ľahšie, iní vážne. Ako píše, šesť z nich bolo v kóme. Ivan mal otras mozgu, už tretí počas vojny, rovnaké zranenie postihlo aj Pavla.

    Lekár, ktorý je zodpovedný za oddelenie, na ktorom ležia vojaci, reportérovi povedal, že o plánovanom útoku ukrajinskej armády mali v nemocnici informácie týždeň vopred, aby sa pripravili na nával zranených. Ten aj prišiel.

    „Keď začali voziť taký počet zranených, tak mi ich úprimne bolo ľúto a začal som sa pýtať, či to stojí za tú cenu. Neviem. Nie je na to správna odpoveď,“ povedal lekár.

    Bojovali aj o život 47-ročného tankistu, ktorého tank zasiahli Rusi v utorok.

    Jeden vojak reportérovi ukázal guľku, ktorá mu do tela vnikla cez rameno a vyšla až v oblasti panvy. Zasiahla ho, keď sa kryl pred ruskou streľbou pri jednej dedine.

    V nemocnici, ktorá nebude zrejme ďaleko od frontu, sa snažia stabilizovať vojakov a previesť ich do lepších zariadení ďalej. Vojaci prichádzajú s rôznymi zraneniami: zlomená noha, otras mozgu, roztrhnuté pľúca, pečeň či žalúdok. „Hlava, hrudník, končatiny, brucho, otrasy mozgov. Prichádzajú so všetkými druhmi zranenia. Efekt explózie ničí všetko,“ povedal lekár.

    Prelomili mlčanie

    Mlčanie o postupe sčasti prerušili Ukrajinci v piatok. Podľa hovorkyne ukrajinskej armády na juhu Natalije Humeniukovej utrpeli Rusi „významné straty“ počas protiofenzívy. Pokiaľ ide o vojakov, denne to nie sú desiatky, ale už stovky.

    „Tiež horí technika. Náš úspech je preto celkom presvedčivý a myslím si, že čoskoro bude možné oznámiť viac pozitívnych noviniek,“ povedala podľa CNN. Tieto slová však treba brať s rezervou a počkať si na potvrdenie z nezávislých zdrojov.

    Podľa hovorkyne Ukrajinci aj naďalej ničia ruské pozície, napríklad sklady munície či pontónové mosty cez rieky. „Znamená to, že logistické a dopravné spojenia nepriateľa sú natoľko podkopané, že nemôže povolať rezervy,“ tvrdí hovorkyňa.

    Ukrajinské vzdušné sily vykonali podľa nej 18 útokov na veliace a podporné pozície, sklady munície či paliva, nie je však jasné, za aký čas. Hlavné ciele sú tri spojenia cez rieku Dnipro (Antonivskyj most, most pri Novej Kachovke) a cez rieku Insulec (pri Darijivke).
    Postup bude pomalý

    Správy od Ukrajincov aj analytikov hovoria, že postup Ukrajincov, ak k nemu dôjde, bude pomalý. „Neočakávajte rýchle výsledky, Ukrajina chráni svoje jednotky. Rýchle výsledky sú vždy krvavé,“ povedal v každodennej videodebate poradca ukrajinského prezidenta Olexyj Arestovyč.

    Podľa neho majú Rusi na území 25 až 30 taktických práporových zoskupení (čo môže byť 20-tisíc vojakov). Ukrajina sa podľa neho stále zameriava na ničenie logistiky a dodávok, za deň zasiahnu podľa neho mosty 4-krát.

    „Situácia na fronte je stabilná, jediný spôsob je frontové systematické tlačenie Rusov dozadu s delostrelectvom a letectvom,“ povedal.

    Ani vojenský analytik Rob Lee si nemyslí, že dôjde k rýchlemu prielomu. Problémom pre hodnotenie analytikov sú najmä informácie o ukrajinskej strane, ktorých je málo.

    „Nie je jasné, aké majú Ukrajinci vybavenie ako tanky, obrnené vozidlá. Nie je jasné, koľko profesionálnych jednotiek majú. Veľa jednotiek, ktoré má Ukrajina, sú rezervisti a dobrovoľníci. Nie sú tak dobre trénovaní na ofenzívne operácie. (…). Nie je jasné ani to, či majú dosť jednotiek na ofenzívu v Chersone, aby prevalcovali ruské jednotky,“ povedal v rozhovore pre ruský nezávislý portál Meduza.

    Podľa neho Ukrajinci budú schopní zaznamenať isté úspechy, napríklad obsadiť niektoré mestá, no nemyslí si, že v krátkom čase dokážu vytlačiť ruské jednotky za rieku Dnipro.

    https://dennikn.sk/2993718/rus...
    https://www.wsj.com/articles/u... Skrýt celý příspěvek

  • ante1891
    16:13 02.09.2022

    Expert Kovanda válí, chudák má takovou potřebu všechno komentovat až ho za to pochválí dokonce i v russku. ...Zobrazit celý příspěvek

    Expert Kovanda válí, chudák má takovou potřebu všechno komentovat až ho za to pochválí dokonce i v russku.
    https://tsargrad.tv/news/chesh... Skrýt celý příspěvek

  • Ewzen
    16:11 02.09.2022

    trochu OT :)
    Chlapec z ruska je za ukrajinu ... not enough
    https://fb.watch/fhO4rUU-zO/...

    trochu OT :)
    Chlapec z ruska je za ukrajinu ... not enough
    https://fb.watch/fhO4rUU-zO/...

    • Silver
      16:25 02.09.2022

      Už to tu síce dnes bolo, ale je to super. Vyzerá to tak, že zástupcovia "ovčianskeho tribunálu" sú z neho "paf". Evidentne strácajú pôdu pod nohami a sa im pri tom zasekávajú ...Zobrazit celý příspěvek

      Už to tu síce dnes bolo, ale je to super.
      Vyzerá to tak, že zástupcovia "ovčianskeho tribunálu" sú z neho "paf". Evidentne strácajú pôdu pod nohami a sa im pri tom zasekávajú mozgové bunky.Skrýt celý příspěvek

  • starej
    15:36 02.09.2022

    Každá válka byla akcelerator technologií. Hlavně vojenskych. I tato. ...Zobrazit celý příspěvek

    Každá válka byla akcelerator technologií. Hlavně vojenskych.
    I tato.

    https://techsvet.cz/nejnovejsi...

    To mnozstvi aplikaci mobilnich telefonu, tabletu proste IT ktere zpresni palbu, ziska informace nebo ty info postne vybrane skupine. To je az zarazejici.
    Nové palebne prostredky aby uz pocitaly se zadanim koordinatu pres bluetooth :-D.
    To prehanim, ale valka na UA ukazuje jaky naskok dava zvladnute IT bojiste pred hrubou silou.
    Na hrubou silu by rusaci ukrajince prevalcovali, zachranuje je za pochodu castecne zvladnuta modernizace a informatika.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      16:03 02.09.2022

      :-) máte na mysii novou generaci ruského přídavného dřevěného pancéřování typu berjoza? :-)

      :-) máte na mysii novou generaci ruského přídavného dřevěného pancéřování typu berjoza? :-)

      • Auron
        16:07 02.09.2022

        vsichni tvrdili ze ty klece na tancich proti javelinum jsou na nic tak intenzivne, ze si skoro zacinam myslet ze mohly bejt celkem ucine... uvidime po valce...

        vsichni tvrdili ze ty klece na tancich proti javelinum jsou na nic tak intenzivne, ze si skoro zacinam myslet ze mohly bejt celkem ucine... uvidime po valce...

        • DanCZer
          16:41 02.09.2022

          Myslím, že to jsme věděli už před válkou - bylo publikováno video, kde Ukrajinci rošt nad věží zkusili a Javelin tím prošel zcela hladce. Hlavně to ale brání v rozhledu, blbě se ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím, že to jsme věděli už před válkou - bylo publikováno video, kde Ukrajinci rošt nad věží zkusili a Javelin tím prošel zcela hladce. Hlavně to ale brání v rozhledu, blbě se kvůli tomu leze do a z věže atd. Prostě je to pitomost. Nejlepším potvrzením je fakt, že to zmizelo hned po začátku konfliktu...Skrýt celý příspěvek

          • Auron
            22:47 02.09.2022

            Bylo by někde to video? A to byl prázdný rošt nebo ten s pytli písku?

            Bylo by někde to video? A to byl prázdný rošt nebo ten s pytli písku?

          • Auron
            22:53 02.09.2022

            Ale souhlasim že kdyby to bylo k něčemu tak se to rozkřikne

            Ale souhlasim že kdyby to bylo k něčemu tak se to rozkřikne

    • Auron
      16:04 02.09.2022

      Tak hlavne se ukazuje nepostradatelnost dronu vseho druhu... osobne si myslim ze soucasne smerovani dronu jako letadlo bez pilota je jen zacatek ktery zdaleka nevyuziva ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak hlavne se ukazuje nepostradatelnost dronu vseho druhu... osobne si myslim ze soucasne smerovani dronu jako letadlo bez pilota je jen zacatek ktery zdaleka nevyuziva potencial... sem zvedavy na levne drony ala letajici granat ktere budou utocit v pocetnych hejnech a hybat se tak rychle ze je neupujde skoro sledovat a napriklad cistit budovy... ta technologie uz tu je... nemuzu rict ze se na to uplne tesim... premislim co proti tomu bude za idealni protizbran? rychlopalna brokovnice?Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        16:08 02.09.2022

        Třeba levná ocelová síť?

        Třeba levná ocelová síť?

        • peal
          17:45 02.09.2022

          Lasery :)

          Lasery :)

      • Danik
        16:11 02.09.2022

        Koukněte se na australsko-americký projekt loyal wingman. Tohle myslím bude budoucnost dronů. Ne nutně plně 100% autonomní systém, ale Force multiplier a úzký pomocník pilotovaným ...Zobrazit celý příspěvek

        Koukněte se na australsko-americký projekt loyal wingman. Tohle myslím bude budoucnost dronů. Ne nutně plně 100% autonomní systém, ale Force multiplier a úzký pomocník pilotovaným strojům. To samé na zemi i na vodě.

        Jinak druhů obrany je dost. Můžete použít proti větším Manpady, případně to co připravují třeba Němci, tedy rychlopalný kanón s programovatelnou tristivou municí.

        A pak tu máme EW, specializované ADW jako ty litevské "pušky" které prostě jen převezmou nad dronem kontrolu. Rušení spojení mezi operátorem a dronem. Nebo přesné údery na řídící stanoviště a komunikační C2 uzly.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        17:37 02.09.2022

        No, tak full auto brokovnice je zajímavá alternativa i pro CQB. Nevýhodou je značná hmotnost a délka zbraně. Sice při použití balistické vesty nezabíjí (i když i voják má hlavu ...Zobrazit celý příspěvek

        No, tak full auto brokovnice je zajímavá alternativa i pro CQB. Nevýhodou je značná hmotnost a délka zbraně.

        Sice při použití balistické vesty nezabíjí (i když i voják má hlavu bez které nefunguje...), ale po zásahu z 20 m hrubými broky do vesty se zlomíš jako stéblo a než skončíß se zvracením, buď máš CZ75 za krkem nebo elektrikářskou stahovačku na zápěstích.Skrýt celý příspěvek

        • Maximus
          18:46 02.09.2022

          Nic ve zlém, ale doporucuji ti si zastrilet jen s realnou samonabijeci brokovnici, aby tě napady na full auto rezim přešly ;-)

          Nic ve zlém, ale doporucuji ti si zastrilet jen s realnou samonabijeci brokovnici, aby tě napady na full auto rezim přešly ;-)

      • starej
        18:09 02.09.2022

        Jenže dron potřebuje zase ten IT system. Vzdyt je to vlastne poletujici pocitac s dalkovym dohledem. Proste bez masivni IT se valka uz neobejde. Starlink dava Ukrajine kridla, ...Zobrazit celý příspěvek

        Jenže dron potřebuje zase ten IT system. Vzdyt je to vlastne poletujici pocitac s dalkovym dohledem.
        Proste bez masivni IT se valka uz neobejde.
        Starlink dava Ukrajine kridla, zadnej RedBullSkrýt celý příspěvek

      • Zerkof12
        19:19 02.09.2022

        Urcite mas pravdu, zrejme vsak musi prist ohromna "automatizacia" vyroby atd... lebo ked clovek pozera tie civilne drony, ktore stoja 100k E za kus tak... Vojenske tiez nebudu ...Zobrazit celý příspěvek

        Urcite mas pravdu, zrejme vsak musi prist ohromna "automatizacia" vyroby atd... lebo ked clovek pozera tie civilne drony, ktore stoja 100k E za kus tak... Vojenske tiez nebudu lacne.
        Ved rakety do Himars stoja cca 150k za kusSkrýt celý příspěvek

    • Scotty
      17:49 02.09.2022

      pálit tankovou munici nepřímou palbou má ovšem malou účinnost. K takovému použití není navržená. To že takovým způsobem zlikvidovali tank je spíš nereálné.

      pálit tankovou munici nepřímou palbou má ovšem malou účinnost. K takovému použití není navržená. To že takovým způsobem zlikvidovali tank je spíš nereálné.

  • Silver
    15:34 02.09.2022

    No a pre zmenu je tu pohľad Jaroslawa Wolského, ktorý útok na Cherson považuje za ďalšiu prehru ...Zobrazit celý příspěvek

    No a pre zmenu je tu pohľad Jaroslawa Wolského, ktorý útok na Cherson považuje za ďalšiu prehru Ukrajiny:

    https://twitter.com/wolski_jar... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      15:44 02.09.2022

      na to za akeho odbornika sa Wolski povazuje, ma prekvapuje, ze nevidi les koli stromom.... to ze sa rusi este nerozsypali, neznamena, ze sa to tak nestane v buducnosti.. ak je ...Zobrazit celý příspěvek

      na to za akeho odbornika sa Wolski povazuje, ma prekvapuje, ze nevidi les koli stromom.... to ze sa rusi este nerozsypali, neznamena, ze sa to tak nestane v buducnosti.. ak je ruske zasobovanie zredukovane a Ukrajinske nie, tak je to otazka casu.. davat si nejake 24-36hodinove limity a potom do toho hodit vidly.. no dakujem pekne... to Poliaci mali stastie ze v 1920 vojakom pod Varsavou nevelil Wolski....Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        15:46 02.09.2022

        Jak dlouho se držela u Stalingradu německá 6. armáda bez zásobování? Skoro 2 měsíce? Představa, že Rusům dojdou zásoby za 3 dny je neskutečně naivní. Tohle má být odborník?

        Jak dlouho se držela u Stalingradu německá 6. armáda bez zásobování? Skoro 2 měsíce? Představa, že Rusům dojdou zásoby za 3 dny je neskutečně naivní. Tohle má být odborník?

        • jj284b
          15:50 02.09.2022

          plus, rusi tam momentalne maju tie najlepsie jednotky co maju... dva divizie vysadkarov, a jednu brigadu spetznas... tie jednotky treba nahlodat a oslabit a to potrva... nema ...Zobrazit celý příspěvek

          plus, rusi tam momentalne maju tie najlepsie jednotky co maju... dva divizie vysadkarov, a jednu brigadu spetznas... tie jednotky treba nahlodat a oslabit a to potrva... nema zmysel to tam tlacit vsetko do jedneho smeru.. skor pojde o vycerpavajuci boj s rotaciou vlastnych sil, a neumoznenim posil nepriatelovi... ako dlho rusi vydrzia sa uvidi.. Znicenie tychto elitnych jednotiek ale moze kludne rozhodnut tuto vojnu... rusi za nich nahradu nemaju...Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            16:04 02.09.2022

            nejlepší jednotky to už mají od února za sebou

            nejlepší jednotky to už mají od února za sebou

          • jj284b
            16:34 02.09.2022

            flanker.jirka - preto pisem ze je to najlepsie co maju... momentalne...hlavne ta Spetznas brigada.. vraj je ich cca 500-600... mali by byt vo Vysokopilii.. a co sa tyka ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka - preto pisem ze je to najlepsie co maju... momentalne...hlavne ta Spetznas brigada.. vraj je ich cca 500-600... mali by byt vo Vysokopilii.. a co sa tyka vysadkarov, sice su z dvoch divizii, no len jedna tam ma viac regimentov, ta druha je pozliepana z toho co im ostalo... takze ak sa im ich podari rozbit, bude to citelna strata pre rusov... osobne som dost prekvapeny ze ich tam nechavaju takto krvacat.. asi ratali ze vysadkari sa budu bez zasob drzat dlhsie ako bezne jednotky..Skrýt celý příspěvek

          • Zerkof12
            19:27 02.09.2022

            poviem to tak, ze Rusi bohuzial tiez nie su hlupi a podla mna sa dokazu poucit... pocas Putinovej "prestavky" Rusi urcite stihli zostihlit a zefektivnit vertikalne velenie, ...Zobrazit celý příspěvek

            poviem to tak, ze Rusi bohuzial tiez nie su hlupi a podla mna sa dokazu poucit... pocas Putinovej "prestavky" Rusi urcite stihli zostihlit a zefektivnit vertikalne velenie, preskupit vojska, predzasobit ich a pripravit sa na ofenzivu, kedze bola ohlasovana pred mnohymi tyzdnami a od zaciatku pouzivania HIMARSov urcite vedeli o co UKRajincom ide... Bol by som nesmierne rad, aby boli UKRainci hoci zase zajtra na svojom Kryme, ale obavam sa, ze tato vojna bude trvat dost dlho.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          16:04 02.09.2022

          možná jim nemůže dojít to co tam ani nemají :-)

          možná jim nemůže dojít to co tam ani nemají :-)

        • Inflex
          16:24 02.09.2022

          Němci neměli takovou spotřebu vodky.

          Němci neměli takovou spotřebu vodky.

    • StandaBlabol
      15:44 02.09.2022

      Jestli za první prohru Ukrajiny považuje Severodoněck, tak tam to ještě chápu. Možná tam Ukrajinci opravdu zkusili protiútok s cílem Rusy z města vytlačit a neuspěli. Já to spíš ...Zobrazit celý příspěvek

      Jestli za první prohru Ukrajiny považuje Severodoněck, tak tam to ještě chápu. Možná tam Ukrajinci opravdu zkusili protiútok s cílem Rusy z města vytlačit a neuspěli. Já to spíš viděl jako překvapivý rychlý úder, který Rusy zdržel a vyčerpal.

      Ale jak píše Ponomarenko/ISW/Američani/britská rozvědka ofenzíva u Chersonu má za cíl narušit logistiku a následně vyčerpat v bojích vojska na pravém břehu Dněpru. A to potrvá. Hodnotit ji po třech dnech je prostě blbost.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        17:46 02.09.2022

        Ten protiútok u Severodoněcku byl jen vyčerpávací. Podle mě se opevnili ve městě a postupně se stahovali. U toho hlásili na twitter, že jsou na pokraji sil a už nemůžou. Rus se ...Zobrazit celý příspěvek

        Ten protiútok u Severodoněcku byl jen vyčerpávací. Podle mě se opevnili ve městě a postupně se stahovali. U toho hlásili na twitter, že jsou na pokraji sil a už nemůžou. Rus se namlsal. Když už se blížili k opuštění města, rychle ustoupili a Rusa tak "natáhli" a z boku zaútočili a vytlačili je skoro ven.
        Pak rozjeli znovu taktiku ustupovat z ulice do ulice a zabíjet s tím, že Rusa takto zdržovali, zatímco se UA krytá celým městem stahovala přes řeku.

        Myslím, že rozhodnutí ustoupit padlo ještě před tím protiútokem.Skrýt celý příspěvek

    • michalbb
      15:45 02.09.2022

      Trochu nerozumiem tým negatívnym hodnoteniam toho, čo sa okolo Chersonu deje (nielen u Wolskeho). Už prvý deň sa napr. Arestovič vyjadril, že "prvé výsledky ofenzívy uvidíme o ...Zobrazit celý příspěvek

      Trochu nerozumiem tým negatívnym hodnoteniam toho, čo sa okolo Chersonu deje (nielen u Wolskeho). Už prvý deň sa napr. Arestovič vyjadril, že "prvé výsledky ofenzívy uvidíme o niekoľko týždňov". Očividne od úvodu sa so žiadnym okamžitým zrútením ruskej obrany a panickým útekom nepočítalo a nepočíta.

      Vzhľadom na obmedzené množstvo informácií je po pár dňoch zrejme zbytočné hodnotiť akýkoľvek úspech/neúspech, obzvlášť ak nepoznáme zámery ukrajinského velenia. Ak to bude v Chersone vyzerať aj o mesiac cca. rovnako, potom si myslím môžu prichádzať prvé hodnotenia o "zlyhaní septembrovej ofenzívy".Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        15:47 02.09.2022

        to bude tym, ze "Ofenziva" znie tak majestatne, a kazdy ocakava masivne nasadenie a prevalcovanie supera stylom "Pustna burka".... lenze takto Ukrajinci bojovat momentalne ...Zobrazit celý příspěvek

        to bude tym, ze "Ofenziva" znie tak majestatne, a kazdy ocakava masivne nasadenie a prevalcovanie supera stylom "Pustna burka".... lenze takto Ukrajinci bojovat momentalne nemozu.. nemaju taku materialnu prevahu aby im to vyslo tymto sposobom... zvolili si spravne bojisko, a zvolili spravu taktiku... len potrebuju cas ktory pracuje proti rusom...Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      15:58 02.09.2022

      tiez som prekvapeny, ze ludia ktori sa radi pasuju za odbornikov, resp autority , ktore maju v problematike co povedat sa ako keby opustaju, alebo su len brutalne ...Zobrazit celý příspěvek

      tiez som prekvapeny, ze ludia ktori sa radi pasuju za odbornikov, resp autority , ktore maju v problematike co povedat sa ako keby opustaju, alebo su len brutalne pesimisticki...vcera Ropcke, terza Wolski....co si ako myslei, ze bude hura UA ofenziva a zastavia sa pri dnepri kde sa im pred ocami utopi 20k rus?....nanachadzam slov pri tolko kratkozrakosti , pricom to co robia UA aj ako to musia a mozu robit je zjavne ... cely cas sa hra o zasoby , ktore rus maju na zapadnom brehu , RUS sa pokusia s nimi vydrzat co najdlhsie , nejako prezit a politika skusi vyjednavanie , UA chcu aby RUS zasoby minali, otukava ich a skusa ci uz ten tok zasob nespomaluje, resp kedy spomali natolko ze rus sa bud vzdaju alebo odidu...o nic ine nejde, ziadna mega ofenziva, ua postupia len o tolko o kolko bude musiet rus ustupitSkrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        16:04 02.09.2022

        Zasa to môže byť aj klamanie protivníka...

        Zasa to môže byť aj klamanie protivníka...

        • Tino
          16:07 02.09.2022

          myslis ze wolki je ua clovek a podhadzuju vedome gebuziny ako strelkov?....nie je prvy ani poseldny ktory je netrpezlivy a presne ta netrpezlivost moze UA zarezat....oni musia byt ...Zobrazit celý příspěvek

          myslis ze wolki je ua clovek a podhadzuju vedome gebuziny ako strelkov?....nie je prvy ani poseldny ktory je netrpezlivy a presne ta netrpezlivost moze UA zarezat....oni musia byt trpezlivi a snimi aj ti kto chcu aby UA vyhrali....s rus to pojde pomaly....vid priklad hadi ostrov trvalo to tyzdne pokial rus doslo , ze konecna nema to zmysel, je to neudrzatelne...a to bol blby ostrovSkrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            17:36 02.09.2022

            To netvrdím. Neostáva nám nič iné ako čakať. :)

            To netvrdím. Neostáva nám nič iné ako čakať. :)

        • Cimbi
          17:49 02.09.2022

          Já myslím, že tohle může být pravda.

          Já myslím, že tohle může být pravda.

    • Mortles
      16:01 02.09.2022

      Hmm nevím jestli porážku, ale musím říct tohle: není to tak, že by Rusové byli nějaký super demoralizovaný protivník, který není schopen opětovat palbu nebo bránit pozici, který ...Zobrazit celý příspěvek

      Hmm nevím jestli porážku, ale musím říct tohle: není to tak, že by Rusové byli nějaký super demoralizovaný protivník, který není schopen opětovat palbu nebo bránit pozici, který čeká jenom na první důvod, proč utéct. Různé věci, které rusové předváděli tenhle pohled krmil, ale prostě takhle lehce to nejde. Ty Ruské jednotky možná mají narušené logistické trasy, možná mají nedostatek některých zdrojů, ale doufám, že tady není nikdo tak naivní, aby při nejspíše při rovnoměrném rozložení sil čekal nějaké zázračné rozpadnutí fronty. Jak říkám, víme toho velmi málo, Ukrajincům navíc nebyly dány prostředky, které by jim umožnily Rusy rozválcovat, na to potřebují stovky tanků a tisíc IFV, stovky dalších děl. Tady bych znovu vyjádřil svoji nespokojenost s lend-lease (kdo ví, co je jeho obsahem? Bude vůbec něco?) a celkovou volbou "pomalé strategie" minimalizující riziko ale maximalizující jisté škody na straně EU.

      Ale jak říkám, nevím, odkud se berou informace o rozsahu té ofenzívy, cílech nebo průběhu, protože popravdě úplně hovno víme. Takže jaké závěry.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        16:05 02.09.2022

        no prave preto ze nikto necaka zazracny rozpad fronty a kolektivny RUS utek nerozumieme Wolskeho pesimizmu o neuspechu ofenzivy....resp kto cakal ze sa za 3 dni rus vdzaju alebo ...Zobrazit celý příspěvek

        no prave preto ze nikto necaka zazracny rozpad fronty a kolektivny RUS utek nerozumieme Wolskeho pesimizmu o neuspechu ofenzivy....resp kto cakal ze sa za 3 dni rus vdzaju alebo utecu je snilek, bolo by to pekne a nie je to nemozne , ale toto sa stane az ked RUS klakne zasobovanie, rus odidu len ak budu musiet a podmienky pre budu musiet UA prave vytvaraju tym ze im sekaju logistiku a priebezne otukavaju.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      16:03 02.09.2022

      Já ho považuji za teoretika. Dokáže spočítat čeho kolik je potřeba a jak postupovat (má to perfektně nastudované, i takovýto lidi jsou potřeba) ale nikdy žádná jednotce s bojovými ...Zobrazit celý příspěvek

      Já ho považuji za teoretika. Dokáže spočítat čeho kolik je potřeba a jak postupovat (má to perfektně nastudované, i takovýto lidi jsou potřeba) ale nikdy žádná jednotce s bojovými zkušenostmi nikdy nevelel. Berme ho všichni s rezervou, prosím. Taky nemusí mít vždy pravdu.

      Další věcí je, kdo co očekával od této akce. Pokud někdo čekal, že že UA vytáhne 2000 tanků a celé to tam převálcuje, tak je jistotně s klamán. Kdo čekal, že UA odřízne RU a bude je postupně decimovat, tak ten teď louská buráky.
      Severodoněck byl bolestivý pro obě strany. A hlavně riskantní pro UA, nicméně dosáhli tam toho, že se RU tady uvědomilo a přestalo tlačit. Ani je to za tak velké ztráty nestálo. Na této frontě je i z tohoto důvodu klid. UA nevyhrála bitvu, ale zastavila parný válec, toto je nepopíratelné.Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    15:27 02.09.2022

    Hypotéza Illiu Ponomarenka o stratégií Ukrajiny v Chersonskom regióne. Ukrajinská armáda podľa neho vsadila na postupné vyčerpanie a boj s ruským zoskupením na pravom brehu ...Zobrazit celý příspěvek

    Hypotéza Illiu Ponomarenka o stratégií Ukrajiny v Chersonskom regióne.
    Ukrajinská armáda podľa neho vsadila na postupné vyčerpanie a boj s ruským zoskupením na pravom brehu Dnepra, pričom zároveň udržuje Ruské jednotky izolované od zásobovania cez rieku.
    ...táto operácia nie je o územných ziskoch ako takých, ale o rozdrvení vyčerpanej Ruskej skupiny 20-25 BTG v tvrdom boji...:
    https://twitter.com/IAPonomare... Skrýt celý příspěvek

    • starej
      15:42 02.09.2022

      Take si to myslim. Ukrajinci musi znicit/pobit ohromne mnozstvi rusaku s co nejmensima ztratama. Ted zatlacili na Cherson a mydlí vsim moznym do stavajicich rusaku ale hlavne do ...Zobrazit celý příspěvek

      Take si to myslim. Ukrajinci musi znicit/pobit ohromne mnozstvi rusaku s co nejmensima ztratama.
      Ted zatlacili na Cherson a mydlí vsim moznym do stavajicich rusaku ale hlavne do jejich posil a zasobovani. Rozkopli jim castecne PVO oblasti, rejdi tam i dronama a od NATO maj info o rusacich v realnem case. Protoze na jih NATO vidi dobře.
      Ukrajinci si pripravili hriste kde uplatni svoje pravidla a ted tam rusaky pomalu melou.Skrýt celý příspěvek

    • Excelent
      15:46 02.09.2022

      Taky jsem někde narazil na názor, že "ofenzivní" útoky z tohoto týdne měli pouze "otestovat" pevnost defenzívy rusů. V případě, že to stav protivníkovy obrany dovolí tak postoupit, ...Zobrazit celý příspěvek

      Taky jsem někde narazil na názor, že "ofenzivní" útoky z tohoto týdne měli pouze "otestovat" pevnost defenzívy rusů. V případě, že to stav protivníkovy obrany dovolí tak postoupit, jinak se pokud možno bez ztrát stáhnout zpět do obraných pozic. Tímto „oťukáním“ se ukážou dělostřelecké pozice, obrané linie atd. a může si zastřílet přesné dělostřelectvo UA z čerstvých dodávek. Rus díky tomu zvýší spotřebu paliva na manévrování, střeliva a podle dodávek se ukážou i sklady munice a dopravní cesty.
      Ta ruská protiofenziva by mohl být taktický ústup UA do původních pozic, když narazí na odpor.
      O tomto průběhu vypovídají i vysoké ztráty ruských tanků, BVP a děl, které jsou poslední týden hlášené UA.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      17:55 02.09.2022

      Vyčerpat, demaskovat, zničit. 25 až 30 BRG když zmizí, zmizí i Rus na pravém břehu. Tím se uzavře jedna fronta a bránit přes řeku vyžaduje míň zdrojú. Volné můžou pracovat jinde

      Vyčerpat, demaskovat, zničit. 25 až 30 BRG když zmizí, zmizí i Rus na pravém břehu. Tím se uzavře jedna fronta a bránit přes řeku vyžaduje míň zdrojú. Volné můžou pracovat jinde

Načítám diskuzi...