VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Praskot
    17:06 06.09.2022

    Tak něco k tý sobotní akci na Václaváku. https://zpravy.aktualne.cz/dom... Článek o ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak něco k tý sobotní akci na Václaváku.
    https://zpravy.aktualne.cz/dom...
    Článek o organizátorovi demonstrace Ladislavu Vrabelovi. Dluží 3 milióny a je proti němu vedeno 27 exekucí. Začal s odporem proti státu už za covidu. Můžete mu přispět na transparentní účet na podporu organizování demonstrací. Až na to, že ten účet je soukromý a veden na jeho manželku. Oficiálně prodává nemovitosti v Srbsku českým zájemcům. Dluhy neplatí.

    Něco k ostatním: Nechyběli exposlanci Volný a Bojko.
    https://twitter.com/Poslednisk...
    Tady se fotí s Vandasem
    https://twitter.com/tomas_vand...
    Volný měl mít v pondělí soud, ale kvůli nemoci se nedostavil. V sobotu mu ještě bylo skvěle.
    Vandas tam byl taky jak už jste pochopili.
    https://twitter.com/jietienmin...
    Nechyběla Konečná a její komunisti.
    https://twitter.com/jietienmin...
    Na pana děkana Ševčíka nesmíme zapomenout.
    https://twitter.com/GibisVB/st...

    Z prezidenských kandidátu tu máme SPD Blaška a kovaného stalinistu Skálu. https://twitter.com/R_Bartonic...

    Ano byly tam lidé co chtěli skutečně protestovat proti cenám energií, jídla a inflaci. Jenže očividně byli zneužiti naší 5.kolonou.Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    17:06 06.09.2022

    Ako Rusi vnímajú vraždenie detí na Ukrajine:
    https://twitter.com/mag6308/st...

    Ako Rusi vnímajú vraždenie detí na Ukrajine:
    https://twitter.com/mag6308/st...

    • ArthurHarris
      19:03 06.09.2022

      30-te a hlavne 40-te roky v Nemecku. Zidia nie su ludia a ich deti tiez...
      50-te roky v nemecku... mys me nevedeli o taboroch a ze tam odvazali aj deti
      Historia stale dokola

      30-te a hlavne 40-te roky v Nemecku. Zidia nie su ludia a ich deti tiez...
      50-te roky v nemecku... mys me nevedeli o taboroch a ze tam odvazali aj deti
      Historia stale dokola

  • Silver
    17:03 06.09.2022

    Ukrajinský prezident Volodymyr Zelensky otvoril obchodné stretnutie na newyorskej burze. Zelenský spustil iniciatívu zameranú na prilákanie budúcich investícií na Ukrajinu - ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinský prezident Volodymyr Zelensky otvoril obchodné stretnutie na newyorskej burze.

    Zelenský spustil iniciatívu zameranú na prilákanie budúcich investícií na Ukrajinu - "Advantage Ukraine" :

    https://twitter.com/MCIPUkrain... Skrýt celý příspěvek

    • peal
      20:05 06.09.2022

      Na jednu stranu je to obrovský trh s brutálním potenciálem, a jediný způsob jak Ukrajinu v rozumné době obnovit. Na druhou stranu bude hodně Ukrajinců špatně snášet kolik toho bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Na jednu stranu je to obrovský trh s brutálním potenciálem, a jediný způsob jak Ukrajinu v rozumné době obnovit. Na druhou stranu bude hodně Ukrajinců špatně snášet kolik toho bude vlastně patřit zahraničním investorům a kolik ze zisku odteče pryč ze země. Asi nemají na výběr, ale jednou to bude silné společenské a politické téma.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        08:43 07.09.2022

        Nezbývá než se zapojit do závodu a investovat na oplátku v zahraničí. Tím se tok kapitálových výnosů trochu vyrovná. Tedy pokud budou panovat rovné podmínky, ne jako v EU :-((.

        Nezbývá než se zapojit do závodu a investovat na oplátku v zahraničí. Tím se tok kapitálových výnosů trochu vyrovná. Tedy pokud budou panovat rovné podmínky, ne jako v EU :-((.

  • Silver
    16:58 06.09.2022

    Na 100% potvrdené oslobodenie osady Verbivka na severe Balaklie (prímestská časť na druhej strane rieky). Rusi opúšťajú pozície smerom na juhovýchod od ...Zobrazit celý příspěvek

    Na 100% potvrdené oslobodenie osady Verbivka na severe Balaklie (prímestská časť na druhej strane rieky). Rusi opúšťajú pozície smerom na juhovýchod od mesta:

    https://twitter.com/WarMonitor... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      16:59 06.09.2022

      Tak zase o tri minútky neskôr. Hádam nevadí.

      Tak zase o tri minútky neskôr. Hádam nevadí.

    • skinnyradek
      17:26 06.09.2022

      Je trochu odvážné tvrzení překládat "very unconfirmed" jako 100% potvrzené :)

      Každopádně držme palce ať to tak je.

      Je trochu odvážné tvrzení překládat "very unconfirmed" jako 100% potvrzené :)

      Každopádně držme palce ať to tak je.

  • jj284b
    16:55 06.09.2022

    rusaci vraj utekaju z Balakyje:

    https://twitter.com/SputnikATO...

    rusaci vraj utekaju z Balakyje:

    https://twitter.com/SputnikATO...

  • StatusQuo
    16:53 06.09.2022

    https://twitter.com/etokotik/s...

    NSFW video z Balakliya.

    https://twitter.com/etokotik/s...

    NSFW video z Balakliya.

    • Desertfremen
      16:57 06.09.2022

      páčil sa mi komentár: "Silence of the lambs"

      Smrť Okupantom z Mordoru.

      páčil sa mi komentár: "Silence of the lambs"

      Smrť Okupantom z Mordoru.

  • Heretic
    16:41 06.09.2022

    Příležitost pro AČR jak rozšířit své schopnosti


    https://www.czdefence.cz/clane...

    Příležitost pro AČR jak rozšířit své schopnosti


    https://www.czdefence.cz/clane...

    • Tonda
      20:26 06.09.2022

      Měli bychom vzít všechno, co se vyplatí opravit a modernizovat...

      Měli bychom vzít všechno, co se vyplatí opravit a modernizovat...

      • liberal shark
        08:44 07.09.2022

        Třeba ty Chinooky by se hodily ...

        Třeba ty Chinooky by se hodily ...

  • havlluk
    16:38 06.09.2022

    https://www.idnes.cz/zpravy/do...

    dezoláti se ukázali :)

    https://www.idnes.cz/zpravy/do...

    dezoláti se ukázali :)

    • Silver
      16:53 06.09.2022

      Asi toho chlóru používa málo.

      Asi toho chlóru používa málo.

    • StatusQuo
      16:59 06.09.2022

      Ani kdybych měl v obýváku -10 tak bych na demonstraci pořádaný takovýma individuama nešel. Snad se ty lidi kteří se účastnili demonstrace a nemají v hlavě piliny poučili že není ...Zobrazit celý příspěvek

      Ani kdybych měl v obýváku -10 tak bych na demonstraci pořádaný takovýma individuama nešel. Snad se ty lidi kteří se účastnili demonstrace a nemají v hlavě piliny poučili že není radno bez rozmyslu dávat svojí podporu kdejakému člověku který využívá situaci aby protlačit svoje odporné názory.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      17:00 06.09.2022

      Ne. Tam byli samí vlastenci a vystrašení chudáci. Sůl naší země. Jen se tam tleskalo zabránění ředění národa a volalo po vládě odborníků. Myslím že naposled něčemu takovému ...Zobrazit celý příspěvek

      Ne. Tam byli samí vlastenci a vystrašení chudáci. Sůl naší země.
      Jen se tam tleskalo zabránění ředění národa a volalo po vládě odborníků. Myslím že naposled něčemu takovému tleskali fašisti, ale to bude určitě jen shoda náhod.Skrýt celý příspěvek

      • havlluk
        17:14 06.09.2022

        výkladní skříň národa českého:)

        výkladní skříň národa českého:)

      • Theokotos
        17:42 06.09.2022

        Tak už dokonce fašisti... bravo, to tu dlouho nebylo.

        Tak už dokonce fašisti... bravo, to tu dlouho nebylo.

        • havlluk
          18:16 06.09.2022

          aby se levicoví extremisté necítili opomenutí. Dezoláti je pojmenování mnohem výstižnější.

          aby se levicoví extremisté necítili opomenutí. Dezoláti je pojmenování mnohem výstižnější.

        • Scotty
          19:12 06.09.2022

          Nemůžu za témata která se tam probírala. Čistota národa a vláda odborníků jsou fašistické požadavky.

          Nemůžu za témata která se tam probírala. Čistota národa a vláda odborníků jsou fašistické požadavky.

          • Theokotos
            00:05 07.09.2022

            Když už tam mermomocí potřebujete nálepkovat, tak to aspoň dělejte správně. Čistota národa je vysloveně nacistický požadavek (i když nevím, jestli tam něco takového zaznělo či kdo ...Zobrazit celý příspěvek

            Když už tam mermomocí potřebujete nálepkovat, tak to aspoň dělejte správně. Čistota národa je vysloveně nacistický požadavek (i když nevím, jestli tam něco takového zaznělo či kdo co jak interpretoval) a po vládě odborníků volá kdekdo.Skrýt celý příspěvek

  • alansi
    16:36 06.09.2022

    Tohle mě pobavilo: Tuto sobotu přistál v hlavním městě Kazachstánu letoun USAF C-17A Globemaster III. Oficiální kazašská verze uvádí, že strategický letoun doručil ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle mě pobavilo:

    Tuto sobotu přistál v hlavním městě Kazachstánu letoun USAF
    C-17A Globemaster III.
    Oficiální kazašská verze uvádí, že strategický letoun doručil diplomatickou poštu na americké velvyslanectví.

    https://twitter.com/MuKappa/st... Skrýt celý příspěvek

    • RobS
      16:48 06.09.2022

      Diplomatická pošta nemá definované horní hranice váhy ani rozměrů.

      Diplomatická pošta nemá definované horní hranice váhy ani rozměrů.

      • Desertfremen
        16:50 06.09.2022

        Tá diplomatická pošta mala kaliber 152 mm a nešla do Kazachstanu ale z Kazachstanu

        Tá diplomatická pošta mala kaliber 152 mm a nešla do Kazachstanu ale z Kazachstanu

        • Ťuk
          19:35 06.09.2022

          I to se dá zohlednit jako diplomacie a účinná

          I to se dá zohlednit jako diplomacie a účinná

      • liberal shark
        08:45 07.09.2022

        Diplomatický Abrams ? :-))

        Diplomatický Abrams ? :-))

  • StatusQuo
    16:05 06.09.2022

    https://twitter.com/WarTracker...

    NSFW. Seriál demilitarizace orků na dva díly.

    https://twitter.com/WarTracker...

    NSFW. Seriál demilitarizace orků na dva díly.

    • 16:23 06.09.2022

      je tam aj treti diel...ked rozkliknete odpovede
      https://twitter.com/i/status/1...

      je tam aj treti diel...ked rozkliknete odpovede
      https://twitter.com/i/status/1...

      • Cimbi
        16:46 06.09.2022

        Tenhle je ve skutečnosti druhý

        Tenhle je ve skutečnosti druhý

        • 16:54 06.09.2022

          Chronologicky ano, presne tak.

          Chronologicky ano, presne tak.

    • Silver
      16:52 06.09.2022

      Inak nižšie vo vlákne popisujú o čom vojak z LNR rozpráva (ten čo nahráva) - strojový preklad: "Líder nahráva zábery. Hovorí, že zaútočíme na ich pozície, vezmeme si vesty, prilby, ...Zobrazit celý příspěvek

      Inak nižšie vo vlákne popisujú o čom vojak z LNR rozpráva (ten čo nahráva) - strojový preklad:
      "Líder nahráva zábery. Hovorí, že zaútočíme na ich pozície, vezmeme si vesty, prilby, poďme. Chlap hovorí, nemáme vesty (iba 1 nepriestrelná vesta pre 6 osôb) a prilby. Vedúci: Prečo si nevzal nejaké od chalanov, s ktorými sme sa striedali. Odpoveď: oni sami žiadne nemali"Skrýt celý příspěvek

      • Standa
        19:33 06.09.2022

        No na jednu stranu nechci vidět, až UA dostane pod kontrolu LNR a DNR. To nebudou pro dezoláty příjemný chvilky.

        No na jednu stranu nechci vidět, až UA dostane pod kontrolu LNR a DNR. To nebudou pro dezoláty příjemný chvilky.

      • liberal shark
        10:31 07.09.2022

        To je velitel na slovo vzatý :-)).

        To je velitel na slovo vzatý :-)).

  • jj284b
    15:40 06.09.2022

    Cina bude platit za rusky plyn v rubloch

    https://e.dennikn.sk/minuta/29...


    rusi sa stale nepoucili.. tymto si len znova posilnia rubel a len si zvysia problemy :)

    Cina bude platit za rusky plyn v rubloch

    https://e.dennikn.sk/minuta/29...


    rusi sa stale nepoucili.. tymto si len znova posilnia rubel a len si zvysia problemy :)

    • peal
      15:49 06.09.2022

      To uz je spise o urazene jesitnosti, tak dlouho tvrdili ze dolar je upadkova mena, a tlacili rubl, ze se tezko otaci kormidlo. Zvlast pokud to nebylo z jejich vlastni hlavy a do ...Zobrazit celý příspěvek

      To uz je spise o urazene jesitnosti, tak dlouho tvrdili ze dolar je upadkova mena, a tlacili rubl, ze se tezko otaci kormidlo. Zvlast pokud to nebylo z jejich vlastni hlavy a do tohodle dealu je zlomyslne natlacili samotni cinani :) Bylo by to pro ne vlastne takto vyhodne?Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        16:00 06.09.2022

        Samozrejme že lacnejší rubel by pomohol ekonomike, ale ak by Putin nedonútil iné štáty nakupovať rubeľ dnes by mala tá mena hodnotu použitého toaleťáku. To je oveľa väčšia hrozba ...Zobrazit celý příspěvek

        Samozrejme že lacnejší rubel by pomohol ekonomike, ale ak by Putin nedonútil iné štáty nakupovať rubeľ dnes by mala tá mena hodnotu použitého toaleťáku. To je oveľa väčšia hrozba pre mordorskú ekonomiku ako stabilný rubeľ niekde okolo 60rub/USD (čo je kurz z roku 2020, nieje až tak nadhodnotený). Kedže zastavili plyn do Nemecka potrebujú nového kupcu rubľov. A Čína pomôže. To ako sa Elvíre podarilo zachrániˇˇt rubeľ je vlastne obdivuhodné. Škoda, že pracuje pre mordor.Skrýt celý příspěvek

      • econ 2
        16:05 06.09.2022

        Tak samozřejmě, pokud uzavřou kontrakt v rublech a ten pak oslabí, tak na tom Číňané vydělají.

        Tak samozřejmě, pokud uzavřou kontrakt v rublech a ten pak oslabí, tak na tom Číňané vydělají.

        • Náhodný kolemjdoucí
          16:15 06.09.2022

          A pokud ne, tak jim to bude jedno, protože stejně kupují za zlomek tržní ceny a prostě tím budou intervenovat proti yuanu.

          A pokud ne, tak jim to bude jedno, protože stejně kupují za zlomek tržní ceny a prostě tím budou intervenovat proti yuanu.

    • Ján Paliga
      15:54 06.09.2022

      Čína sa po Ruskom nákupe juanov asi chce zbavovať rubľov čím skôr... :)

      Čína sa po Ruskom nákupe juanov asi chce zbavovať rubľov čím skôr... :)

    • Haklang
      16:01 06.09.2022

      Otázkou je, jestli bude muset Čína ty rubly vůbec měnit v Mordoru. S tím, jak poroste export do Mordoru stačí, aby si exportéři nechali zaplatit v rublech, ty smění i čínským ...Zobrazit celý příspěvek

      Otázkou je, jestli bude muset Čína ty rubly vůbec měnit v Mordoru. S tím, jak poroste export do Mordoru stačí, aby si exportéři nechali zaplatit v rublech, ty smění i čínským importérem za RMB (nebo USD) a ten nakoupí za rubly plyn a ropu. To bude možná i ten limit jejich ochoty. Teď mají bilanci negativní, ale oni od nich prostě nakupovat nemusí. Mordor si vybírat nemůže.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      16:37 06.09.2022

      Ide o tom aké ma Čína devízové rezervy v Rubľoch. - Ak ich má dostatočné na nákup plynu na dlhšie obdobie, tak to je z pohľadu Číny len jednoduché zbavovanie tejto meny. - Ak musí ...Zobrazit celý příspěvek

      Ide o tom aké ma Čína devízové rezervy v Rubľoch.
      - Ak ich má dostatočné na nákup plynu na dlhšie obdobie, tak to je z pohľadu Číny len jednoduché zbavovanie tejto meny.
      - Ak musí nakupovať Ruble na to aby vedeli Rusom za plyn zaplatiť, potom môže mať Čína ďalších niekoľko dôvodov, prečo to robia - napr. v súvislosti s aktuálnym ale aj očakávaným rastom hodnoty dolára sa zbavovanie dolára javí ako nerozumné.

      V každom prípade aj keď sa to javí pre Rusko ako dobré ekonomické riešenie, tak je to dobré len z krátkodobého pohľadu - t.j. na niekoľko mesiacov dopredu, kým sa do Ruska nestiahnu všetky Ruble v obehu.

      Zároveň tam je aj iný pohľad, tým, že Rusko nedostane za svoju komoditu Doláre ale Ruble, budú Rusku v budúcnosti Doláre chýbať. Jedine, že by Rusko počítalo s tým, že sa navždy a nadobro odpojí od západného sveta.

      Problém pre Rusko ale nastane v momente, keď sa Rusko bude chcieť vrátiť. A bude to ešte tvrdšie ako v roku 1991 , keďže aj počas doby ZSSR pýtalo za ropu doláre.Skrýt celý příspěvek

  • HumInt
    15:35 06.09.2022

    Rusácky pohľad na situáciu v okupovanom Chersone, opis situácie z perspektívy rusáckeho okupanta. Dávam to sem ako zaujímavý študijný materiál, fašizmus v čistej ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusácky pohľad na situáciu v okupovanom Chersone, opis situácie z perspektívy rusáckeho okupanta. Dávam to sem ako zaujímavý študijný materiál, fašizmus v čistej podobe.

    https://wartranslated.com/russ... Skrýt celý příspěvek

    • Vlcak
      15:51 06.09.2022

      No pěkné, velice pěkné. Okupant se diví, že ho okupovaní nemají rádi. Přitom stačí málo- odtáhnout zpátky do Ruska.

      No pěkné, velice pěkné. Okupant se diví, že ho okupovaní nemají rádi. Přitom stačí málo- odtáhnout zpátky do Ruska.

    • d_mm2288
      15:58 06.09.2022

      To je myslím krásná ilustrace toho, proč si Rusové stěžují na nevděčnost pobaltských národů. Na ruské TV se pravidelně diví - vždyť ti tam taky měli všechno, vždyť byli výkladní ...Zobrazit celý příspěvek

      To je myslím krásná ilustrace toho, proč si Rusové stěžují na nevděčnost pobaltských národů. Na ruské TV se pravidelně diví - vždyť ti tam taky měli všechno, vždyť byli výkladní skříň SSSR, vyráběli elektrotechniku, jezdilo se tam k Baltu a dělali tam hromadu super věcí, a místo toho teď Litevci jezdí do Anglie umejvat hajzly.
      ...a nepochopí, že lidi budou radši umejvat hajzly, než aby nechali Rusy (nebo kohokoli jinýho, když na to přijde, to není o nenávisti k Rusům, jako spíš o neochotě být otrokem jiného), aby o nich rozhodovali a tahali je do marasmu a zaostalosti ruského státu...Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      16:34 06.09.2022

      Není v podstatě rozdílu mezi současným ruskem a Německem před a za druhé světové války. Opět je tu jakási předurčenost národa, životní prostor, jedna vlast, jeden národ, jeden ...Zobrazit celý příspěvek

      Není v podstatě rozdílu mezi současným ruskem a Německem před a za druhé světové války. Opět je tu jakási předurčenost národa, životní prostor, jedna vlast, jeden národ, jeden vůdce...Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    15:25 06.09.2022

    Zveřejněné satelitní snímky zničeného pontonového mostu u Darjevky KHERSON, ÚTERÝ 6. ZÁŘÍ 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Zveřejněné satelitní snímky zničeného pontonového mostu u Darjevky
    KHERSON, ÚTERÝ 6. ZÁŘÍ 2022 15:28
    https://www.rbc.ua/rus/news/op...
    Ozbrojené síly Ukrajiny zničily pontonový most u vesnice Daryevka v Chersonské oblasti, který ruští útočníci použili k překročení řeky Ingulets. Je známo, jak ponton nyní vypadá.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odkazem na satelitní snímky mostu z 5. září, které zveřejnila společnost Schemes.
    Na satelitním snímku Planet Labs je kromě zničeného nedalekého pontonu a poškozených Darevského mostů vidět poškození budovy u říčního mola.
    Zničení mostu již bylo ohlášeno Operativní Komendaturou (OK) "Jih".

    "Raketové a dělostřelecké jednotky dokončily 370 palebných misí s cílem zničit nepřátelské jednotky protivzdušné obrany, oblasti koncentrace sil a prostředků, stanice elektronického boje a pontonové přechody poblíž Darjevky a podél vodní elektrárny Kakhovskaja," uvádí zpráva.

    Ozbrojené síly Ukrajiny zaútočily na Darjevský most přes řeku Ingulets v Chersonské oblasti a 26. srpna „zastavily jeho užívání“. Poté u ní útočníci zřídili pontonový přechod.
    Jak bylo oznámeno, není to poprvé, co ozbrojené síly Ukrajiny zasáhly tento přechod. Ozbrojené síly Ukrajiny zasáhly 23. července také Darjevský most přes řeku Ingulets.
    Bylo to diktováno nutností narušit logistiku nepřítele.Skrýt celý příspěvek

    • Wakantanka
      15:34 06.09.2022

      Tak tejto logike ja nerozumiem. Ukrajinci zamerali a zničili pevný most a oni vedľa postavia pontónový... čo si od toho sľubovali? Bolo len otázkou krátkeho času kedy im zničia aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak tejto logike ja nerozumiem. Ukrajinci zamerali a zničili pevný most a oni vedľa postavia pontónový... čo si od toho sľubovali? Bolo len otázkou krátkeho času kedy im zničia aj ten.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        15:35 06.09.2022

        a nie len most ale aj sklad, prekladisko, zhromazdisko....tak aby to bolo vsetko v jednom baliku pekne, lebo vsak co sa moze stat:-)))

        a nie len most ale aj sklad, prekladisko, zhromazdisko....tak aby to bolo vsetko v jednom baliku pekne, lebo vsak co sa moze stat:-)))

      • salatnik
        15:40 06.09.2022

        No však zničený most je naviazaný priamo na cestu k rieke, škoda by bola nevyužiť tú cestu :D

        No však zničený most je naviazaný priamo na cestu k rieke, škoda by bola nevyužiť tú cestu :D

      • HumInt
        15:42 06.09.2022

        K mostom vedú cesty a zvyčajne sa stavali tam, kde je prechod rieky najľahší. Postaviť pontónový na tom istom mieste má preto logiku. Inak je úplne jedno, kde ho postavia, pokiaľ ...Zobrazit celý příspěvek

        K mostom vedú cesty a zvyčajne sa stavali tam, kde je prechod rieky najľahší. Postaviť pontónový na tom istom mieste má preto logiku. Inak je úplne jedno, kde ho postavia, pokiaľ ho nevedia chrániť. Už som to sem dával, akonáhle sa prechody cez rieku dostanú na dostrel presnej delostreleckej munície, tak defacto neexistuje možnosť ochrany, okrem protidelosteleckej paľby. Akurát, že Ukrajina má zásadne väčší dostrel - s muníciou presnou Excalibur údajne viac ako 50km, takže rusáci nemajú reálne ako chrániť prechody cez rieku.Skrýt celý příspěvek

        • Cernysip
          16:37 06.09.2022

          Omlouvám se za zcela laický dotaz. Pokud není jedna ze stran konfliktu schopná umlčet dělostřeleckou palbu protivníka ani chránit svůj přechod přes řeku svou PVO, existuje - ...Zobrazit celý příspěvek

          Omlouvám se za zcela laický dotaz. Pokud není jedna ze stran konfliktu schopná umlčet dělostřeleckou palbu protivníka ani chránit svůj přechod přes řeku svou PVO, existuje - teoreticky - nějaký prostředek přepravy přes řeku?
          Vznášedla? Některé armády je mají pro výsadek na pobřežích a možná pro přepravu po řekách... Super těžké drony, resp. supertěžké vrtulníky? SSSR myslím měl nějaké takové vrtáky...
          Ale zpět do reality. Rusové jsou opravdu pablbové, resp. armádě zjevně mluví do řemesla "politici". Jako ve Třetí říši...
          O tom, co se chystá u Chersonu mluvil před řadou týdnů Arestovič s Fejginem v show se statitisícovým publikem!!! Pamatuji se, když se ho Fejgin zeptal, zda neprozrazuje nějaké vojenské tajemství, odpověděl, že to všichni vojáci "vidí" (možnost vzniku "kotle" u Chersonu poté, co budou zneprůjezdněny mosty), ale vojensko-politické vedení RF je tak "blbé" (jaké přesné adjektivum použil A. si již nepamatuji), že je to stejně jedno.Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            16:58 06.09.2022

            U menších řek možná tak brody. Jinak v takové situaci prakticky nic nepředstavuje efektivní, systémové a hlavně udržitelné řešení.

            U menších řek možná tak brody. Jinak v takové situaci prakticky nic nepředstavuje efektivní, systémové a hlavně udržitelné řešení.

          • HumInt
            17:25 06.09.2022

            Umelé brody, kompy, remorkéry, vrtulníky. Okrem vrtulníkov majú všetky spomenuté zásadnú slabinu, že ich miesto je pevne dané prírodnými podmienkami a na brehu sa sústreďuje ...Zobrazit celý příspěvek

            Umelé brody, kompy, remorkéry, vrtulníky. Okrem vrtulníkov majú všetky spomenuté zásadnú slabinu, že ich miesto je pevne dané prírodnými podmienkami a na brehu sa sústreďuje technika. Stačí jeden pozorovací dron alebo prieskumník alebo údaj zo satelitu a následuje delostrelecká paľba. Vrtuľníky majú zase malú kapacitu na zásobovanie. Ukrajinská strana (Arestovič) udáva, že sa im podarilo obmedziť zásobovania na 30% toho, čo tam išlo doteraz.

            Teoreticky sa na menších tokoch môže rusákom podariť navoziť do rieky nejaké odolnejšie betónové prefabrikáty a vytvoriť brody, ale je len otázka času, kedy im to ukrajinská strana rozbije.

            Rusi by museli odtlačiť ukrajinské delostrelectvo ďalej od riek, ale potom aj tak ešte zostávajú HIMARSy.

            Uvidíme, čo sa stane, až budú rieky dlhodobo zakryté mrakmi, zatiaľ vidno pontónové mosty (zničené) aj na komerčne dostupných snímkach.Skrýt celý příspěvek

        • Wakantanka
          16:54 06.09.2022

          To je síce pravda, že aj to má logiku, akurát v dobe keď postupuješ vpred a tlačíš nepriateľa pred sebou. Inak by mne dávalo väčší zmysel postaviť to niekde inde, menej na očiach a ...Zobrazit celý příspěvek

          To je síce pravda, že aj to má logiku, akurát v dobe keď postupuješ vpred a tlačíš nepriateľa pred sebou. Inak by mne dávalo väčší zmysel postaviť to niekde inde, menej na očiach a mať nádej že ho protivník neobjaví hneď a nezničí mi ho za pár hodín.Skrýt celý příspěvek

    • alansi
      16:40 06.09.2022

      Je docela možné, že Rusáci spoléhali na to, že se Ukrajincům nebude chtít plýtvat cennými raketami na snadno nahraditelný poškozený segment pontonového mostu

      Je docela možné, že Rusáci spoléhali na to, že se Ukrajincům nebude chtít plýtvat cennými raketami na snadno nahraditelný poškozený segment pontonového mostu

      • liberal shark
        10:32 07.09.2022

        To by bylo podobné, jako plýtvat skalpelem na přerušení krční tepny :-)).

        To by bylo podobné, jako plýtvat skalpelem na přerušení krční tepny :-)).

  • Desertfremen
    15:21 06.09.2022

    Ruské jednotky pri ústupe smerom k Balakliyi vyhodili do vzduchu most cez rieku Balakliyka. zdroj : LiveUAmap .....Vyzerá to že Orci majú v tej oblasti veľké problémy, vyhadzujú ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské jednotky pri ústupe smerom k Balakliyi vyhodili do vzduchu most cez rieku Balakliyka. zdroj : LiveUAmap

    .....Vyzerá to že Orci majú v tej oblasti veľké problémy, vyhadzujú pri ústupe mosty do vzduchu.Skrýt celý příspěvek

  • Tecka
    15:10 06.09.2022

    Sporo umów podpisanych dzisiaj na MSPO: Kontrakt z PCO S.A. obejmujący dostarczenie ok. 5000 szt. urządzeń optoelektronicznych: celowników termowizyjnych SCT Rubin oraz lornetek ...Zobrazit celý příspěvek

    Sporo umów podpisanych dzisiaj na MSPO:
    Kontrakt z PCO S.A. obejmujący dostarczenie ok. 5000 szt. urządzeń optoelektronicznych: celowników termowizyjnych SCT Rubin oraz lornetek termowizyjnych NPL-1T i M. Partie tego sprzętu będą dostarczane w l. 2022-2025, kontrakt opiewa na blisko 250 mln zł.
    Dwa kontrakty dotyczą spółki Jelcz, na dostawy pojazdów ciężarowych wysokiej mobilności. Kontrakty dotyczą dostaw 382 Jelczy 442 w l. 2023-2026 oraz 167 Jelczy 662 w l. 2023-2027. Wartość umów to blisko 880 mln zł.
    Kolejna umowa zawarta pomiędzy AU a Konsorcjum w składzie: WZE (lider), WZŁ1 oraz WZU na dostawy do SZ kabin dowodzenia dla programów WISŁA i NAREW. Wartość 505 mln zł.
    Umowa na zakup Aparatowni Łączności Cyfrowej Transmisyjnej. Sprzęt wyprodukują wchodzące w skład PGZ WZŁ1 Wartość umowy to 880 mln zł, dostawy 43 szt. będą realizowane w l. 2023-2026.
    Umowa AU ze spółką Rosomak na zakup 30 artyleryjskich wozów rozpoznawczych AWR. Umowa opiewa na kwotę blisko 1,6 mld. zł, a nowe wozy zostaną dostarczone w l. 2024-2026.
    https://twitter.com/PGZ_pl... Skrýt celý příspěvek

    • Tecka
      16:14 06.09.2022

      I jeszcze: Krzysztof Płatek @krzysztof_atek 6 września została zawarta umowa, o wartości 49,9 mln zł, pomiędzy Agencją Uzbrojenia a @WBGroup_PL na realizację pracy rozwojowej w ...Zobrazit celý příspěvek

      I jeszcze:
      Krzysztof Płatek
      @krzysztof_atek
      6 września została zawarta umowa, o wartości 49,9 mln zł, pomiędzy Agencją Uzbrojenia a
      @WBGroup_PL
      na realizację pracy rozwojowej w latach 2022-2026 mającej na celu opracowanie bezzałogowego statku poszukiwawczo-uderzeniowego GLADIUS-2 na potrzeby bateryjnych modułów #GLADIUS.
      https://pbs.twimg.com/media/Fb... Skrýt celý příspěvek

  • marekR
    15:03 06.09.2022

    General Pavel for President.. ..i toto je signal pre svet, ten rusky ...Zobrazit celý příspěvek

    General Pavel for President..
    ..i toto je signal pre svet, ten rusky nevynimajuc...

    https://hnonline.sk/svet/96039... Skrýt celý příspěvek

    • Synx_Fiction
      15:20 06.09.2022

      V druhém kole má můj hlas.

      V druhém kole má můj hlas.

      • Cernysip
        15:28 06.09.2022

        Můj i v prvním (:-))

        Můj i v prvním (:-))

      • Tino
        15:36 06.09.2022

        aby v druhom kole bol

        aby v druhom kole bol

        • Scotty
          15:53 06.09.2022

          Průzkumy ho favorizují.

          Průzkumy ho favorizují.

    • Theokotos
      15:34 06.09.2022

      Nějak nechápu to nadšení z něj. Spolupracovník StB jako premiér vadil a řešilo se to denně všude, aktivní příslušník kontrašpionáže jako prezident najednou nevadí? A tomu příběhu o ...Zobrazit celý příspěvek

      Nějak nechápu to nadšení z něj. Spolupracovník StB jako premiér vadil a řešilo se to denně všude, aktivní příslušník kontrašpionáže jako prezident najednou nevadí?
      A tomu příběhu o tom, že tam šel proto, aby to tam jako mladý kluk změnil věříte? Vždyť (aspoň tady) snad každý ví, že do kontrašpionáže chodily X krát prověřené, nejspolehlivější a nejnadějnější kádry, žádní nadšení idealisté.
      Jo, jsou tam horší kandidáti, jeho tvrdý postoj vůči Rusku se teď hodí, ale jak píšu, celkově nadšení z něj moc nechápu. Za mě je to člověk, který šel od začátku do teď tvrdě po kariéře a dokázal se vždy rychle přizpůsobit době.Skrýt celý příspěvek

      • Janicekmac
        15:40 06.09.2022

        Můj prastrýc se jako kulak, kterému sebrali všechny pozemky, dostal do vedení jednoho výrobního družstva. Nic není nemožné. Přitom byl v soukromí zapřísáhlý antikomunista.

        Můj prastrýc se jako kulak, kterému sebrali všechny pozemky, dostal do vedení jednoho výrobního družstva. Nic není nemožné. Přitom byl v soukromí zapřísáhlý antikomunista.

        • Kanaďan
          19:11 06.09.2022

          Stejné u nás.

          Stejné u nás.

      • Scotty
        15:41 06.09.2022

        Nebyl aktivní příslušník kontrašpionáže. Nikdy. Sloužil u prostějovského pluku zvláštního určení (dnes 601. skss) a během revoluce chodil do kurzu přípravy zpravodajců. Je třeba ...Zobrazit celý příspěvek

        Nebyl aktivní příslušník kontrašpionáže. Nikdy.
        Sloužil u prostějovského pluku zvláštního určení (dnes 601. skss) a během revoluce chodil do kurzu přípravy zpravodajců. Je třeba říct že v té době byl pluk podřízen Zpravodajské správě a po revoluci Vojenskému zpravodajství.Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          16:47 06.09.2022

          OK, ale to na tom, co jsem napsal nic moc nemění.

          OK, ale to na tom, co jsem napsal nic moc nemění.

          • major
            18:05 06.09.2022

            No tak jednak si napísal lož a jednak to, že Babiš bol agent ŠtB, je jeho najmenší problém.

            No tak jednak si napísal lož a jednak to, že Babiš bol agent ŠtB, je jeho najmenší problém.

          • otecko
            18:17 06.09.2022

            Jako starý pes se ptám: vy jste ve 24 dělal vše správně, notabene P. Pavel byl na vojenské VŠ! Přijde mi, že dnešní kádrováci nejsou o nic lepší, než ti v době mého mládí! ...Zobrazit celý příspěvek

            Jako starý pes se ptám: vy jste ve 24 dělal vše správně, notabene P. Pavel byl na vojenské VŠ! Přijde mi, že dnešní kádrováci nejsou o nic lepší, než ti v době mého mládí! Mimochodem, víte kdo byl Gunter Rall? Co si myslíte o něm?Skrýt celý příspěvek

          • Theokotos
            19:03 06.09.2022

            otecko: Nikoho nekádruji, ať si klidně kandiduje, napsal jsem na něj prostě svůj názor. Nálada v této diskusi se mi zdá býti zbytečně vypjatou, pořád mám pocit, že jakýkoliv ...Zobrazit celý příspěvek

            otecko: Nikoho nekádruji, ať si klidně kandiduje, napsal jsem na něj prostě svůj názor.
            Nálada v této diskusi se mi zdá býti zbytečně vypjatou, pořád mám pocit, že jakýkoliv drobný nesouhlas s hlavním proudem je téměř trestný.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            21:43 06.09.2022

            Theokotos- na rovinu, můj děda, voják z 1.světový by vám řekl, že jste "v řiti byl a hovno viděl!" tu dobu znáte pouze z vyprávění!

            Theokotos- na rovinu, můj děda, voják z 1.světový by vám řekl, že jste "v řiti byl a hovno viděl!" tu dobu znáte pouze z vyprávění!

      • peal
        15:53 06.09.2022

        No tak ja si treba myslim, ze kazdy ma nejakou historii a zacinat karieru za komancu bylo moralne komplikovane. Muj otec chtel pracovat u policie, ve strane byt musel. Nesoudim, ...Zobrazit celý příspěvek

        No tak ja si treba myslim, ze kazdy ma nejakou historii a zacinat karieru za komancu bylo moralne komplikovane. Muj otec chtel pracovat u policie, ve strane byt musel. Nesoudim, policie je nedilna soucast spolecnosti. Pavel po revoluci myslim celkem slusne ukazal, jake ma hodnoty, a pokud jako mladsi moralne poklesl, za me si to odmakal. Naproti tomu Babis tech tricet let vyuzil jen k tomu, aby znasobil co za komancu zacal. Ja tam rozdil vidim zasadni.Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          17:42 06.09.2022

          Babisovi hlavne stacilo povedat, ze pracoval pre zahranicny obchod, tak musel podpisat spolupracu, ale informacie ktore podaval boli vzdy ekonomickeho charakteru a nikoho neudaval. ...Zobrazit celý příspěvek

          Babisovi hlavne stacilo povedat, ze pracoval pre zahranicny obchod, tak musel podpisat spolupracu, ale informacie ktore podaval boli vzdy ekonomickeho charakteru a nikoho neudaval. Na kauzu by sa davno zabudlo, on miesto toho zapiera a tvrdi, ze cierna je biela ako male decko.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        15:58 06.09.2022

        Myslím, že činy Petra Pavla majú väčšiu výpovednú hodnotu ako kadejaké mlátenie prázdnej slamy jeho osočovatelov...

        Myslím, že činy Petra Pavla majú väčšiu výpovednú hodnotu ako kadejaké mlátenie prázdnej slamy jeho osočovatelov...

      • damra
        16:13 06.09.2022

        Kdo bez viny hodte kamenem.
        Za mne si to poctive odmakal.

        Kdo bez viny hodte kamenem.
        Za mne si to poctive odmakal.

      • Cernysip
        17:02 06.09.2022

        PROBOHA, byl to průzkumák, PRůZKUMÁK, ne "kontráš" (příslušník VKR)!!!

        PROBOHA, byl to průzkumák, PRůZKUMÁK, ne "kontráš" (příslušník VKR)!!!

        • mudry.udrzbar
          17:55 06.09.2022

          on lampasak, foter lampasak plukovnik rozviedky, ked sa pise o Masinoch, tak je spolupracovnikom rezimu kazdy postar a tu zrazu nevadi synacik potentata, ktory sam verne sluzil ...Zobrazit celý příspěvek

          on lampasak, foter lampasak plukovnik rozviedky, ked sa pise o Masinoch, tak je spolupracovnikom rezimu kazdy postar a tu zrazu nevadi synacik potentata, ktory sam verne sluzil rezimu :)

          Inak ma nazory spravne je velmi reprezentativny a bol by dobry prezident, len je pre mna usmevna ta relativizacia jeho minulosti.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            18:28 06.09.2022

            Děti za své rodiče nemohou, nebo už ano? Svým životem ukázal, co je za člověka, jaký má postoj!

            Děti za své rodiče nemohou, nebo už ano? Svým životem ukázal, co je za člověka, jaký má postoj!

      • otecko
        18:26 06.09.2022

        Kolik Vám je, aby jste soudil nás, co jsme svou pracovní kariéru museli začít za socialismu? Buďte rádi, že tu dobu znáte jen z Hřebejkových filmů! Já až po revoluci zjistil, co ...Zobrazit celý příspěvek

        Kolik Vám je, aby jste soudil nás, co jsme svou pracovní kariéru museli začít za socialismu? Buďte rádi, že tu dobu znáte jen z Hřebejkových filmů! Já až po revoluci zjistil, co na mně od 5. třídy ZDŠ (Základní devítileté školy) až do mého zaměstnání ve VŽKG vedli v osobní složce za kádrové materiály! Vydali mi jí do ruky z kraje roku 1990. Jsem o pár let mladší, než Pavel a tu dobu vidím jinak, než ti, co ji znají jen z vyprávění. Babiš byl estebák-agent, to je úplně jiný druh odpovědnosti, spolupráce! Pokud ten rozdíl nevidíte, je mi vás jen líto!Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          19:15 06.09.2022

          Ale no tak... samozřejmě, že rozlišuji, na koho byl veden spis a kdo se sám aktivně přihlásil ke spolupráci. Což prostě byl případ nynějšího generála Pavla a on to ani nepopírá.

          Ale no tak... samozřejmě, že rozlišuji, na koho byl veden spis a kdo se sám aktivně přihlásil ke spolupráci. Což prostě byl případ nynějšího generála Pavla a on to ani nepopírá.

          • Ján Paliga
            21:58 06.09.2022

            Výsadkári hĺbkového prieskumu patrili pod vojenské spravodajstvo. Ich činnosť bola hlavne prieskumná - spravodajská, v menšej miere ničenie objektov a vojenského materiálu. Je ...Zobrazit celý příspěvek

            Výsadkári hĺbkového prieskumu patrili pod vojenské spravodajstvo. Ich činnosť bola hlavne prieskumná - spravodajská, v menšej miere ničenie objektov a vojenského materiálu.

            Je pekné mať svoj názor, ale ten by sa mal opierať aj o dobové reálie a fakty...Nešlo o žiadnych spiacich agentov, špiónov či diplomatov. Stále to bol vojak, chránený ženevskými konvenciami.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      15:37 06.09.2022

      Heslo kampaně vraťme Česku řád a klid by mohlo mít úspěch.

      Heslo kampaně vraťme Česku řád a klid by mohlo mít úspěch.

      • liberal shark
        09:39 07.09.2022

        Jde o to, jestli tím myslí "Law and order" nebo "Ruhe und Sicherheit" ...

        Jde o to, jestli tím myslí "Law and order" nebo "Ruhe und Sicherheit" ...

  • Verdon
    15:01 06.09.2022

    Vztah obrany Ukrajiny k ČR ve zkratce
    https://pbs.twimg.com/media/Fb...

    Vztah obrany Ukrajiny k ČR ve zkratce
    https://pbs.twimg.com/media/Fb...

  • TN12
    15:00 06.09.2022

    Čína prý nakoupila ruské LNG ze Sachalinu se slevou oproti cenám spotovým: https://www.hellenicshippingne... Zobrazit celý příspěvek

    Čína prý nakoupila ruské LNG ze Sachalinu se slevou oproti cenám spotovým:
    https://www.hellenicshippingne... Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      15:21 06.09.2022

      to je dobře... Rusák nemá zisk, Číňan je v klidu, plynu je přebytek a cena klesá i nám...

      to je dobře... Rusák nemá zisk, Číňan je v klidu, plynu je přebytek a cena klesá i nám...

    • HumInt
      15:23 06.09.2022

      Fungovanie price - cap na plyn v praxi. Dôležité je, že sa ten plyn dostane na trh ale rusáci zaň dostanú menej peňazí.

      Fungovanie price - cap na plyn v praxi. Dôležité je, že sa ten plyn dostane na trh ale rusáci zaň dostanú menej peňazí.

  • Jiricek
    15:00 06.09.2022

    Rakousky, celkem seriozni dennik Kronen Zeitung dies pise, ze valka na Ukrajine zase takovy ztratovy obchod pro Rusko neni. Jakysi financni ustyv mel spocitat , ze valka za ...Zobrazit celý příspěvek

    Rakousky, celkem seriozni dennik Kronen Zeitung dies pise, ze valka na Ukrajine zase takovy ztratovy obchod pro Rusko neni. Jakysi financni ustyv mel spocitat , ze valka za poslednihopul roku stala Rusko 100 miliard, za export fosilnich paliv Rusi utrzili 158 Milliarden. Paklize to tak je, je to pruser.....Skrýt celý příspěvek

    • Atomas
      15:07 06.09.2022

      Vezmu dvě čísla, dám je do vzorce a vyvozuji z toho závěry. Myšlení tak páté třídy...

      Vezmu dvě čísla, dám je do vzorce a vyvozuji z toho závěry. Myšlení tak páté třídy...

    • peal
      15:08 06.09.2022

      Nesmysl, a to si uvedomuju i jako naprosty ekonomicky laik. Kdovi jak pocitaji kolik je valka stala, nikdo nevi realne ztraty, hlavne hi-tech zbrani, psotreba munice... No a pak se ...Zobrazit celý příspěvek

      Nesmysl, a to si uvedomuju i jako naprosty ekonomicky laik. Kdovi jak pocitaji kolik je valka stala, nikdo nevi realne ztraty, hlavne hi-tech zbrani, psotreba munice... No a pak se tam prolinaji budouci ztraty, coz je nutnost vyrobit nahrady za ztracenou a spotrebovanou munici a zbrane, (deseti?)tisice mrtvych prevazne v produktivnim veku, ztrata pristupu na zapadni trhy a zpretrhani vztahu se zapadem, sankce... To jsou jen tezko spocitatelne ztraty, ale tutove budou nasobne vyssi nez odhad techto expertu.
      Celkove, mozna je to jem muj pocit, ale Rakusaci predvadi mrtve brouky a cekaji co se stane. Rekl bych ze jsou spise prorusti, ale radeji nevystrkujou hlavu.Skrýt celý příspěvek

      • tombo
        15:20 06.09.2022

        Rakúsko hra mŕtveho chrobáka, lebo musí. Rusaci im už tento rok pripomenuli zmluvu o neutralite z 1955. Rusko sa vyhrazalo Rakusku len preto, ze kancelar alebo minister zahranicia ...Zobrazit celý příspěvek

        Rakúsko hra mŕtveho chrobáka, lebo musí. Rusaci im už tento rok pripomenuli zmluvu o neutralite z 1955. Rusko sa vyhrazalo Rakusku len preto, ze kancelar alebo minister zahranicia pouzil termin vojna na ukrajine a nie specialna operacia.Skrýt celý příspěvek

        • mudry.udrzbar
          15:24 06.09.2022

          Preco by muselo? Aj ked nie je clen NATO, tak je clenom EU a je obklopene clenmi NATO, zo strany Ruska mu nehrozi ani hypoteticke nebezpecenstvo, a to nehovorim o vojenskej ...Zobrazit celý příspěvek

          Preco by muselo? Aj ked nie je clen NATO, tak je clenom EU a je obklopene clenmi NATO, zo strany Ruska mu nehrozi ani hypoteticke nebezpecenstvo, a to nehovorim o vojenskej nemohucnosti, ktoru Rusko predvadza.Skrýt celý příspěvek

          • tombo
            15:33 06.09.2022

            Rusko sa obcas vyhraza ze vypovie zmluvu o neutralite z 1955. Dôsledky by mohli byt rôzne

            Rusko sa obcas vyhraza ze vypovie zmluvu o neutralite z 1955. Dôsledky by mohli byt rôzne

          • tombo
            15:35 06.09.2022

            Teoreticky by si Rusko mohlo znova nárokovať svoju okupacnu zónu. Rakúsko hranici aj s orbanovym Maďarskom.

            Teoreticky by si Rusko mohlo znova nárokovať svoju okupacnu zónu. Rakúsko hranici aj s orbanovym Maďarskom.

        • peal
          15:39 06.09.2022

          Je neutralita a neutralita. Finsko se Svedskem byly taky neutralni, ale to neznamena ze si nechaji od ostatnich srat na hlavu. Neutralita zacina a konci tam, kde ji ostatni ...Zobrazit celý příspěvek

          Je neutralita a neutralita. Finsko se Svedskem byly taky neutralni, ale to neznamena ze si nechaji od ostatnich srat na hlavu. Neutralita zacina a konci tam, kde ji ostatni akceptujou. Za WW2 byla Belgie taky neutralni a jak jim to pomohlo ;) Narozdil od Svycaru nemeli co nabidnout, tak Rise jejich status ignorovala a obsadila.
          Rakusaci jsou to same, ohani se pseudohumanitou a pacifismem jen pro to, ze by se k nim nepritel musel dostat skrze EU a NATO staty. Machrujou jak civava za plotem.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      15:09 06.09.2022

      Akurát treba pozrieť celú štatistiku ... A tá jasne ukazuje, že praktiky všetky príjmy mimo energetických surovín sa raketovo prepadli .... a vojna prudko zvýšila výdavky ... a to ...Zobrazit celý příspěvek

      Akurát treba pozrieť celú štatistiku ...

      A tá jasne ukazuje, že praktiky všetky príjmy mimo energetických surovín sa raketovo prepadli .... a vojna prudko zvýšila výdavky ... a to sa bavíme len o krátkodobých efektoch ...

      V strednodobom horizonte Rusko stráca NEVRATNE značnú časť svojho trhu a je jasné, že ceny plynu a ropy sa skôr či neskôr prepadnú ...

      A zdá sa, že to bude rýchlo, lebo Čína má problémy ... USA tiež .... a Európa ani nehovorím.

      Čiže skôr či neskôr sa ceny prepadnú .... a pri nižsom exporte sa Rusom drasticky prepadnú základné príjmy .....

      V dlhodobom horozinte vďaka úsporám, novým dodávateľom a novým zdrojom (hlavne obnoviteľných) bude Rusko ako dodávateľ energetických surovín pre západ zbytočné ....Skrýt celý příspěvek

      • Haklang
        15:52 06.09.2022

        Je to taky příjem, takže ještě odečíst náklad na těžbu a přepravu, takže čistý příjem těch firem bude nižší a z toho jde teprve kus do rozpočtu, kde se taky dost poztrácí, že? Je ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to taky příjem, takže ještě odečíst náklad na těžbu a přepravu, takže čistý příjem těch firem bude nižší a z toho jde teprve kus do rozpočtu, kde se taky dost poztrácí, že? Je to přeci jen Mordor. Takže bych to viděl tak, že čistý "zisk" z exportu surovin bude nižší, než ty náklady. A pak tam vstoupí ty další výdaje...Skrýt celý příspěvek

    • Tomáš Hutla
      15:10 06.09.2022

      Jenže když počítáš se zisky "z ropy" na "provozní výdaje", ale místo toho dáš cca 70% těhle příjmů na válečné výdaje, tak ti někde sakra dost peněz chybí... Takhle bych to viděl... Zobrazit celý příspěvek

      Jenže když počítáš se zisky "z ropy" na "provozní výdaje", ale místo toho dáš cca 70% těhle příjmů na válečné výdaje, tak ti někde sakra dost peněz chybí...
      Takhle bych to viděl...Skrýt celý příspěvek

    • Knightrider
      15:11 06.09.2022

      Dejte zdroj. Jak došli k těm 100mld. Ale přirozeně je to blbost. Jen blokace jsou za 300mld, technika, lidi, paliva, střelivo, ztráty exportu, daně! ty v tom budou tak za 800mld

      Dejte zdroj. Jak došli k těm 100mld. Ale přirozeně je to blbost. Jen blokace jsou za 300mld, technika, lidi, paliva, střelivo, ztráty exportu, daně! ty v tom budou tak za 800mld

    • Pampuch
      15:19 06.09.2022

      K tomu si prirátaj 70 miliárd dolárov ktoré dávaju každoročne na bežný mierový chod a máš záporne číslo. Už len udržiavať 50 jadrových ponoriek nieje sranda.

      K tomu si prirátaj 70 miliárd dolárov ktoré dávaju každoročne na bežný mierový chod a máš záporne číslo. Už len udržiavať 50 jadrových ponoriek nieje sranda.

    • jj284b
      15:22 06.09.2022

      ono by to tak bolo, ak by rusko nemalo ziadne ine naklady, a vojna by bola na 100% ich jediny vydaj... len bankovy sektor ale utrpel straty 25miliard za pol rok... a to ani len ...Zobrazit celý příspěvek

      ono by to tak bolo, ak by rusko nemalo ziadne ine naklady, a vojna by bola na 100% ich jediny vydaj... len bankovy sektor ale utrpel straty 25miliard za pol rok... a to ani len netusime ako je na tom priemysel...Skrýt celý příspěvek

    • Wakantanka
      15:37 06.09.2022

      Akurát že tých 100 miliárd im bude chýbať inde, takže reálne im na chod zvyšku štátu ostane 50 miliárd.

      Akurát že tých 100 miliárd im bude chýbať inde, takže reálne im na chod zvyšku štátu ostane 50 miliárd.

    • ondrasik
      15:43 06.09.2022

      Kronen Zeitung je regulérní bulvár a články má dost omezené. Do hloubky to nijak nejde. Je to rakouský Blesk. Pokud by to byl třeba Profil, tak by to bylo věrohodné. Nijak se tím ...Zobrazit celý příspěvek

      Kronen Zeitung je regulérní bulvár a články má dost omezené. Do hloubky to nijak nejde. Je to rakouský Blesk. Pokud by to byl třeba Profil, tak by to bylo věrohodné. Nijak se tím netrapte.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      16:01 06.09.2022

      Kronen cajtung iba opakujú heslo "Sankcie nás posilňujú" ...

      Kronen cajtung iba opakujú heslo "Sankcie nás posilňujú" ...

    • Silver
      16:15 06.09.2022

      Rusi zarobili do mája dvojnásobok toho, čo za prvých 5 mesiacov minulého roka. Ále... ...v júni už príjmy z predaja ropy a plynu klesli o cca 20% oproti roku 2021 a ďalej ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusi zarobili do mája dvojnásobok toho, čo za prvých 5 mesiacov minulého roka.

      Ále...

      ...v júni už príjmy z predaja ropy a plynu klesli o cca 20% oproti roku 2021 a ďalej klesajú.

      Rusko sa správa ako neskúsený špekulant na burze, akurát, že to robí cielene ako časť svojej hybridnej vojny. Stavil všetko na rast komodity, ktorú vlastní a teší sa z jeho rastu. No a po takejto špekulácii vždy nasleduje pád...

      ...a ten bude veľmi bolestivý.Skrýt celý příspěvek

  • Poly
    14:45 06.09.2022

    Pořád jsem přesvědčený, že absolutní zbraň toho pseudo národa proti UA bude nakonec opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

    Pořád jsem přesvědčený, že absolutní zbraň toho pseudo národa proti UA bude nakonec opravdu elektrárna.

    https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      14:58 06.09.2022

      Ja som za to aby NATO spravilo výsadkovú operáciu a zabralo ENERHODAR aj Elektrárňou a zriadiť tam demilitarizované pásmo 30 km v okruhu Elektrárne. Treba konať bez ohľadu na ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja som za to aby NATO spravilo výsadkovú operáciu a zabralo ENERHODAR aj Elektrárňou a zriadiť tam demilitarizované pásmo 30 km v okruhu Elektrárne.

      Treba konať bez ohľadu na hrozby Mordoru o zapojení NATO, situácia je vážna, Orkom sa rozpadá Chersonská fronta a mentalita Orkov ja taká že "Buď tu bude Ruské územie, alebo nikoho. "Skrýt celý příspěvek

      • Tonda
        15:31 06.09.2022

        To by bylo nerozumné. Za prvé se hrozba vvyužití JE jako zbraně přeceňuje - atomová zbraň z toho nemůže být, co se stalo v Černobylu se u těchto reaktorů stát nemůže a za druhé by ...Zobrazit celý příspěvek

        To by bylo nerozumné. Za prvé se hrozba vvyužití JE jako zbraně přeceňuje - atomová zbraň z toho nemůže být, co se stalo v Černobylu se u těchto reaktorů stát nemůže a za druhé by se jakákoliv přímá akce NATO velice Putlerovi hodila do propagandy a k vyhlášení otevřené mobilizace. Takže za mě ne, raději budu riskovat lokální zamoření. A pak: I když by to vládnoucí klice možná bylo jedno, ale kvůli převládajícímu větru by to nejspíše ohrozilo podstatně více Rusko než státy opačným směrem.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          16:43 06.09.2022

          Co se stalo v Černobylu by se u tohoto typu reaktoru stát nemělo. Ale nikdo nepočítá, že daná osoba bude daný reaktor záměrně likvidovat, za pomoci výbušnin. Tomu prostě nelze ...Zobrazit celý příspěvek

          Co se stalo v Černobylu by se u tohoto typu reaktoru stát nemělo.

          Ale nikdo nepočítá, že daná osoba bude daný reaktor záměrně likvidovat, za pomoci výbušnin. Tomu prostě nelze zabránit, žádným technickým řešením.Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          18:47 06.09.2022

          Jaderná zbraň z toho být může - monstrózní špinavá bomba. Černobyl postihl celou planetu. Tohle by lokálně zničilo a znemožnilo užívaní a bydlení na rozloze řekněme 10 000 km2. A ...Zobrazit celý příspěvek

          Jaderná zbraň z toho být může - monstrózní špinavá bomba. Černobyl postihl celou planetu. Tohle by lokálně zničilo a znemožnilo užívaní a bydlení na rozloze řekněme 10 000 km2. A to se bavíme o nejúrodnější části UA. Zároveň by zamořili Dněpr. Výsledek - lokální devastace relativně malé části s katastrofálními a dlouhodobými následky pro celou UA.Skrýt celý příspěvek

      • Maximus
        15:56 06.09.2022

        Fatální poškození Zaporožske jaderné elektrárny by znamenalo odbourani všech omezení v dodávkách zbrani ze zapadu - letky F-16 a A-10 včetně hromady munice dle výběru UA mezi ...Zobrazit celý příspěvek

        Fatální poškození Zaporožske jaderné elektrárny by znamenalo odbourani všech omezení v dodávkách zbrani ze zapadu - letky F-16 a A-10 včetně hromady munice dle výběru UA mezi prvními.Skrýt celý příspěvek

        • Marw
          16:37 06.09.2022

          Ono by to okrem dodávok F-16 ktoré zrejme tak či tak budú hlavne znamenalo že to USA/NATO vyhodnotia ako použitie ZHN a tentokrát sa zapoja už priamo. Čo by znamenalo pre Ukrajinu ...Zobrazit celý příspěvek

          Ono by to okrem dodávok F-16 ktoré zrejme tak či tak budú hlavne znamenalo že to USA/NATO vyhodnotia ako použitie ZHN a tentokrát sa zapoja už priamo. Čo by znamenalo pre Ukrajinu letecká podpora USA/NATO asi netreba nejak výrazne analyzovať.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          16:44 06.09.2022

          Hlavně by to znamenalo přímé zapojení vojsk NATO.

          Hlavně by to znamenalo přímé zapojení vojsk NATO.

        • Poly
          20:24 06.09.2022

          A to pak UA pomůže jak? F-16 uzavřou reaktor a A-10 svými křídly dekontaminují půdu a Dněpr? Pokud by k tomu došlo, tak by to bylo jedno. Elektrárna by byla jednoduše pomsta za ...Zobrazit celý příspěvek

          A to pak UA pomůže jak? F-16 uzavřou reaktor a A-10 svými křídly dekontaminují půdu a Dněpr? Pokud by k tomu došlo, tak by to bylo jedno. Elektrárna by byla jednoduše pomsta za prohru. Rusko neumí skoro nic. Něco ale umí tak jako nikdo jiný na světě - mstít se. Msta je pro jednoduché ruské mozky jistým druhem vítězství. A msty provádějí vždycky okázale.

          Asi nejlépe je vidět na primitivní oblibě trávení. Otrava poloniem nebo Novičokem je okázale ruská a víceméně se tím chválí a užívají si, jak jim to nemůže nikdo dokázat.Skrýt celý příspěvek

    • Hurvy
      15:15 06.09.2022

      Z toho mám taky trošku strach... A až se tak stane tak budou tvrdit, že za to může UA... :-(

      Z toho mám taky trošku strach... A až se tak stane tak budou tvrdit, že za to může UA... :-(

    • Dusanh
      15:18 06.09.2022

      Když jsem asi před 4 lety viděl ukázku z nějakého filmu, jak tam mračno minidronů likviduje exaktně určené (lidské) cíle v davu, tak mi běhal mráz po zádech. Dneska bych to bral ...Zobrazit celý příspěvek

      Když jsem asi před 4 lety viděl ukázku z nějakého filmu, jak tam mračno minidronů likviduje exaktně určené (lidské) cíle v davu, tak mi běhal mráz po zádech. Dneska bych to bral všema deseti, vyčistit to tam důkladně.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...