VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.

  • jj284b
    12:43 16.05.2022

    https://twitter.com/DefMon3/st... toto tu uz bolo? Heineken to povodne vyvinul ako system na dorucovanie plechoviek piva... na Ukrajine to bude zhadzovat ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/DefMon3/st...

    toto tu uz bolo? Heineken to povodne vyvinul ako system na dorucovanie plechoviek piva... na Ukrajine to bude zhadzovat minometne projektily...

    drony su buducnost...Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      12:58 16.05.2022

      Ještě navíc, kdyby se ti tisklo na 3D tiskárně dle toho jaká "munice" je k dispozici.

      Ještě navíc, kdyby se ti tisklo na 3D tiskárně dle toho jaká "munice" je k dispozici.

    • Cimbi
      13:23 16.05.2022

      TVL, mazec. Revolverová pumovnice pro drony... Tak UA drony už začínají schopnostma dotahovat B2 (při letové hladině 300-500 m těžko zachytitelné a sestřelitelné, přesnost ...Zobrazit celý příspěvek

      TVL, mazec. Revolverová pumovnice pro drony...

      Tak UA drony už začínají schopnostma dotahovat B2 (při letové hladině 300-500 m těžko zachytitelné a sestřelitelné, přesnost přinejmenším srovnatelná s B2 v 6 km, revolverová pumovnice, ...). Co nemá na nosnosti, dožene přesností zásahu. Jen v tom doletu pokulhává...

      A v ceně-za jednu B2 by UA koupila takových dronů víc, než doteď dostali ze západu PTŘS.Skrýt celý příspěvek

    • Technista
      13:33 16.05.2022

      UA drony Heinekenu zřejmě již začala používat. Viz včerejší video https://twitter.com/RALee85/st... Po 3 měsíce konfliktu byly největšími bombami UA ...Zobrazit celý příspěvek

      UA drony Heinekenu zřejmě již začala používat. Viz včerejší video https://twitter.com/RALee85/st... Po 3 měsíce konfliktu byly největšími bombami UA shazovanými z režimu visu (!) kumulativní bombičky RKG-1600 (z upravených ručních granátů RKG-3) shazované z oktoptér Aerorozvědky. https://www.valka.cz/UKR-RKG-1... RKG-1600 jsou menší, vypadají jinak a hlavně oktoptéry Aerorozvědky nosí pouze 2. Nic většího Aerorozvědka neinzerovala https://www.reddit.com/r/ukrai... Bomby na včerejším videu připomínají minometné granáty a dron postupně na tank shodí 4. Včera jsem netušil, o co jde. Pozn.: Je pravda, že zásobník dron Heinekenu vypouští 6 minometných granátů, jenže ve včerejším videu byl dron po shozu 4. miny očividně šťasten, že přežil explozi tanku s více než pravděpodobným metáním věže.Skrýt celý příspěvek

    • ante1891
      16:23 16.05.2022

      A není ten revolverový mechanizmus moc složitý, standardní jednořadový zásobník s klapkou by byl asi jednodušší, než to celé otáčet a měnit dronu těžiště.

      A není ten revolverový mechanizmus moc složitý, standardní jednořadový zásobník s klapkou by byl asi jednodušší, než to celé otáčet a měnit dronu těžiště.

  • majales
    12:18 16.05.2022

    Wolski včera ukazoval, že Ukrajinci překročili Severský Doněc západně od Izium. Na Deepstate map je oblast západně od Izum označná jako "Contested". Probíhají tam nějaké boje?

    Wolski včera ukazoval, že Ukrajinci překročili Severský Doněc západně od Izium. Na Deepstate map je oblast západně od Izum označná jako "Contested". Probíhají tam nějaké boje?

    • The Pale Emperor
      12:23 16.05.2022

      Níže jsem postoval odkaz na Twitter. Každopádně podle FIRMSu se tam nic neděje. Kdoví. Uvidíme časem.

      Níže jsem postoval odkaz na Twitter. Každopádně podle FIRMSu se tam nic neděje. Kdoví. Uvidíme časem.

    • jj284b
      12:29 16.05.2022

      nikto nic nepotvrdi, no je mozne ze rusi tam mali nejake delostrelecke pozicie ktore Ukrajinci ostrelovali, z coho potom vznikol v oblasti poziar...

      nikto nic nepotvrdi, no je mozne ze rusi tam mali nejake delostrelecke pozicie ktore Ukrajinci ostrelovali, z coho potom vznikol v oblasti poziar...

    • Tino
      12:35 16.05.2022

      hodne by pomohlo keby sme vedeli ako sa UA v tom Kotly drzia....uzitocne smerom k inym potencionalnym UA planom v oblasti

      hodne by pomohlo keby sme vedeli ako sa UA v tom Kotly drzia....uzitocne smerom k inym potencionalnym UA planom v oblasti

      • Rošťák
        12:45 16.05.2022

        Jako v oblouku? No pokud nedojde k obklíčení tak asi furt dobrý ....

        Jako v oblouku? No pokud nedojde k obklíčení tak asi furt dobrý ....

        • Tino
          12:51 16.05.2022

          ako sa tam UA drzia a preco sa tam drzia prave takto , moze to suvisiet s tym co chystaju v nejako inom useku....mne to pride tak, ze UA sa fakt pokusia, mozno uz pokusaju prerazit ...Zobrazit celý příspěvek

          ako sa tam UA drzia a preco sa tam drzia prave takto , moze to suvisiet s tym co chystaju v nejako inom useku....mne to pride tak, ze UA sa fakt pokusia, mozno uz pokusaju prerazit juhovychodne od charkov smer Kupjansk....Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      13:28 16.05.2022

      ano 93 utoci smerom na Izium s podporou afganskych mi17 a vsetky tie videa nizko letiacich suciek cez vikend bola vlastne letecka podpora ... rusi su v tejto oblasti v defenzive

      ano 93 utoci smerom na Izium s podporou afganskych mi17 a vsetky tie videa nizko letiacich suciek cez vikend bola vlastne letecka podpora ... rusi su v tejto oblasti v defenzive

  • waggon
    12:16 16.05.2022

    Zajímavou akrobacii předváděl tento ruský dron https://twitter.com/UAWeapons/... Ukrajinská 30. mechanizovaná brigáda poškodila extrémně vzácný samohybný ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavou akrobacii předváděl tento ruský dron https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinská 30. mechanizovaná brigáda poškodila extrémně vzácný samohybný minomet 2S23 Nona-SVK ráže 120 mm a zničila MT-LB https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tentokrát 53. mechanizovaná brigáda zasáhla ruské obrněné vozidlo (pravděpodobně BTR-80) https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský zásobovací vůz a BTR-82A to mají za sebou https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ani tento Ural už rusům neposlouží https://twitter.com/UAWeapons/...
    Stugna-P opět v akci. Výsledek? Dva ruské BMP byly zničeny https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruské síly opustily další obrněné vozidlo MT-LBVM https://twitter.com/UAWeapons/...
    28. mechanizovaná brigáda ukrajinské armády zasáhla ruské pozice nepřímou palbou a zničila nejméně jedno vozidlo pravděpodobně samohybný minomet 120mm 2S34 Khosta https://twitter.com/UAWeapons/...
    v ruinách vesnice Oleksandrivka u Chersnu nasnímal dron zničené ruské MT-LB a T-72B https://twitter.com/UAWeapons/...
    V blízkosti Čerkas'ki Tyshky u Chersonu se nachází vrak ruského T-72B3/Obr. 1989 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajinská 59. motorizovaná brigáda zasáhla ruské pozice nepřímou palbou, zničila ruské obrněné vozidlo (pravděpodobně BMP) a pravděpodobně poškodila další https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    12:01 16.05.2022

    https://twitter.com/DI_Ukraine... Do 15.marca 2022 mala ruska gardova 1.tankova armada - 61 KIA, 209 WIA,44 MIA a 96 sa vzdalo. dokopy 409 ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/DI_Ukraine...


    Do 15.marca 2022 mala ruska gardova 1.tankova armada - 61 KIA, 209 WIA,44 MIA a 96 sa vzdalo. dokopy 409 vojakov.

    divizia tiez vykazala stratu 308 vozidiel.Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      12:15 16.05.2022

      Gratulujeme k plnění plánu a posíláme písničku! :D

      Gratulujeme k plnění plánu a posíláme písničku! :D

    • alter01
      12:19 16.05.2022

      1.gardová tanková armáda ? Nie je to tá Tamanská ? je to najlepšie čo má ruská armáda . od nej už nie je nič lepšie . Potom sa naozaj nedivím , že údajne sú tam bataliony , čo ...Zobrazit celý příspěvek

      1.gardová tanková armáda ? Nie je to tá Tamanská ?
      je to najlepšie čo má ruská armáda . od nej už nie je nič lepšie . Potom sa naozaj nedivím , že údajne sú tam bataliony , čo majú 20% stavy mužstva a techniky.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        13:29 16.05.2022

        Ano elita ruských pozemních sil, jež je nejlépe vybavená a měla sloužit jako prvotřídní síla proti NATO, mnohými fandy ruského vojenství označována jako niet analoga. Jenže pak ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano elita ruských pozemních sil, jež je nejlépe vybavená a měla sloužit jako prvotřídní síla proti NATO, mnohými fandy ruského vojenství označována jako niet analoga. Jenže pak potkala kromě jiného 1 UA tankovou brigádu u Charkova no a zbytek už víme.Skrýt celý příspěvek

        • fanúšik
          14:16 16.05.2022

          pri Černihove

          pri Černihove

    • Rošťák
      12:46 16.05.2022

      Tak 1 tanková armáda, nebo divize?

      Tak 1 tanková armáda, nebo divize?

      • lukas000
        13:45 16.05.2022

        no ted uz je to spise prvni tankove druzstvo

        no ted uz je to spise prvni tankove druzstvo

      • Profesor
        16:36 16.05.2022

        1-я гвардейская танковая армия - patří pod západní vojenský okruh. V sestavě má: Управление (штаб) (Баковка (г. Одинцово), Московская область)[31][32] 4-я гвардейская танковая ...Zobrazit celý příspěvek

        1-я гвардейская танковая армия - patří pod západní vojenský okruh.
        V sestavě má:
        Управление (штаб) (Баковка (г. Одинцово), Московская область)[31][32]
        4-я гвардейская танковая Кантемировская ордена Ленина, Краснознамённая дивизия имени Ю. В. Андропова, в/ч 19612 (г. Наро-Фоминск).
        47-я гвардейская танковая Нижнеднепровская Краснознамённая, ордена Богдана Хмельницкого дивизия (п. Мулино)[~ 7][33]
        2-я гвардейская мотострелковая Таманская ордена Октябрьской Революции, Краснознамённая ордена Суворова дивизия имени М. И. Калинина, в/ч 23626 (пгт Калининец);
        27-я отдельная гвардейская мотострелковая Севастопольская Краснознамённая бригада имени 60-летия СССР, в/ч 61899 (п. Мосрентген)
        288-я артиллерийская Варшавская Бранденбургская Краснознамённая, орденов Кутузова, Богдана Хмельницкого и Красной Звезды бригада, в/ч 30683 (п. Мулино)
        112-я гвардейская ракетная Новороссийская ордена Ленина, дважды Краснознамённая, орденов Суворова, Кутузова, Богдана Хмельницкого и Александра Невского бригада, в/ч 03333 (г. Шуя)
        49-я зенитная ракетная бригада, в/ч 21555 (п. Красный Бор)
        60-я бригада управления, в/ч 76736 (п. Селятино)
        96-я отдельная разведывательная бригада, в/ч 52634 (г. Нижний Новгород)[34]
        6-й инженерно-сапёрный полк (г. Ростов Великий)[35][36].
        20-й полк РХБ защиты[~ 8], в/ч 12102 (пгт Центральный).
        231-й отдельный батальон РЭБ;
        887-й командный пункт ПВО;
        231-й отдельный радиобатальон Осназ (г. Смоленск);
        102-я топографическая часть;
        532-й командно-разведывательный центрSkrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          16:47 16.05.2022

          už jsem si ve twetu našel seznam ztrát, celkem zajimavé číslo na 19 dní bojů .....
          Ale budu muset oprášit azbuku ....

          už jsem si ve twetu našel seznam ztrát, celkem zajimavé číslo na 19 dní bojů .....
          Ale budu muset oprášit azbuku ....

  • GlobeElement007
    12:00 16.05.2022

    Možná už bylo - tak to dopadne, když utíkáš před dronem a vybereš si špatnou stranu zákopu:

    https://twitter.com/i/status/1...

    Možná už bylo - tak to dopadne, když utíkáš před dronem a vybereš si špatnou stranu zákopu:

    https://twitter.com/i/status/1...

    • Rase
      13:48 16.05.2022

      Štěstíčku je potřeba jít naproti! .D

      Štěstíčku je potřeba jít naproti! .D

  • The Pale Emperor
    11:40 16.05.2022

    Rusové se pokusili překročit státní hranici u Sumy. Po potyčce s hraničníky se stáhli.

    https://twitter.com/liveuamap/...

    Rusové se pokusili překročit státní hranici u Sumy. Po potyčce s hraničníky se stáhli.

    https://twitter.com/liveuamap/...

    • Inflex
      11:58 16.05.2022

      Fáze vzteklého okopávání kotníků...

      Fáze vzteklého okopávání kotníků...

    • Desertfremen
      12:00 16.05.2022

      Takýchto útokov na odlákanie pozornosti bude pribúdať

      Takýchto útokov na odlákanie pozornosti bude pribúdať

      • Cimbi
        12:31 16.05.2022

        Jj. Budou pečovat o to, aby UA nemohla víc sil poslat na Donbas.

        Navíc takto se asi posílají přes frontu diverzanti

        Jj. Budou pečovat o to, aby UA nemohla víc sil poslat na Donbas.

        Navíc takto se asi posílají přes frontu diverzanti

        • Standa
          13:25 16.05.2022

          Tak by mohla UA udělat taky něco podobného. Ale je mi jasné, že to nechtějí udělat, protože by to mohla být záminka k vyhlášení částečné mobilizace. Takhle nějak to bude vypadat po ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak by mohla UA udělat taky něco podobného. Ale je mi jasné, že to nechtějí udělat, protože by to mohla být záminka k vyhlášení částečné mobilizace. Takhle nějak to bude vypadat po vyhnání ruska z UA a jakmile se bude UA bránit, tak bude rusko kvičet, že UA zahájilo střelbu.Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      12:44 16.05.2022

      12:38 Ruská sabotážní a průzkumná skupina se dnes ráno snažila proniknout do Sumské oblasti na Ukrajině, informovala podle agentury Ukrinform ukrajinská pohraniční stráž. Dodala, ...Zobrazit celý příspěvek

      12:38
      Ruská sabotážní a průzkumná skupina se dnes ráno snažila proniknout do Sumské oblasti na Ukrajině, informovala podle agentury Ukrinform ukrajinská pohraniční stráž. Dodala, že se jí podařilo přinutit ruské vojáky k ústupu zpět za hranici.

      Ruští ozbrojenci podle pohraniční stráže zahájili střelbu z minometů, raketometů a kulometů a po krytím této palby se na ukrajinské území snažila proniknout ruská průzkumná skupina.

      https://zpravy.aktualne.cz/zah... Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        14:25 16.05.2022

        Aniž bych měl info, psal jsem v 12:31 svůj odhad důvodu: "Navíc takto se asi posílají přes frontu diverzanti" Takže jsem se trefil??? No, udělat palbou zmatek usnadní sabotérům ...Zobrazit celý příspěvek

        Aniž bych měl info, psal jsem v 12:31 svůj odhad důvodu:

        "Navíc takto se asi posílají přes frontu diverzanti"

        Takže jsem se trefil???

        No, udělat palbou zmatek usnadní sabotérům přechod linie...Skrýt celý příspěvek

  • Tino
    11:32 16.05.2022
  • The Pale Emperor
    11:17 16.05.2022

    Podle pro-ruských telegram účtů Ukrajinci u Charkova překročili Severní Doněc a osvobodili pět vesnic. Podle FIRMSu tam ale žádné boje neprobíhají, teda alespoň ne ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle pro-ruských telegram účtů Ukrajinci u Charkova překročili Severní Doněc a osvobodili pět vesnic. Podle FIRMSu tam ale žádné boje neprobíhají, teda alespoň ne velké.

    https://twitter.com/julianroep... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      11:27 16.05.2022

      to by bola teda supa ak sa to potvrdi otvaralo by to moznosti v ktore zatial len dufame.

      to by bola teda supa ak sa to potvrdi otvaralo by to moznosti v ktore zatial len dufame.

    • GlobeElement007
      11:36 16.05.2022

      Může to být hoax, nebo nějaký průzkum - osvobození usedlosti, kde ve skutečnosti žádní ruští vojáci nejsou.

      A nebo - ale radši bych se držel při zemi.

      Může to být hoax, nebo nějaký průzkum - osvobození usedlosti, kde ve skutečnosti žádní ruští vojáci nejsou.

      A nebo - ale radši bych se držel při zemi.

      • The Pale Emperor
        11:42 16.05.2022

        Je to dost možný. Nepředpokládám, že by rusové tak rychle přiznali porážku a zároveň bychom neviděli ani jeden tweet, fotku, nebo video o tom, že UA síly překročily řeku.

        Je to dost možný. Nepředpokládám, že by rusové tak rychle přiznali porážku a zároveň bychom neviděli ani jeden tweet, fotku, nebo video o tom, že UA síly překročily řeku.

      • Inflex
        12:01 16.05.2022

        Podstatné je mít předmostí na druhé straně řeky. Ruská nepřítomnost je spíš vítaný bonus bych řek, pokud to není past.

        Podstatné je mít předmostí na druhé straně řeky. Ruská nepřítomnost je spíš vítaný bonus bych řek, pokud to není past.

    • greenBelt
      11:40 16.05.2022

      To je divné. Přes řeku/přehradu by měla být jedna celá RU divize.

      To je divné. Přes řeku/přehradu by měla být jedna celá RU divize.

      • axoloth
        11:46 16.05.2022

        no hej, ale kde je?

        no hej, ale kde je?

        • greenBelt
          11:49 16.05.2022

          Možná ji hledají a nemůžou najít. (-:

          Možná ji hledají a nemůžou najít. (-:

        • DanCZer
          12:17 16.05.2022

          Obsluha HIMARS by možná mohla napovědět... :D

          Obsluha HIMARS by možná mohla napovědět... :D

      • Inflex
        12:13 16.05.2022

        Směrem na Vovčansk by to mohla být 144. gardová motostřelecká divize, ale není moc jasné jestli je na Ukrajině a nebo na své straně hranice. Jižněji možná 27. samostatná gardová ...Zobrazit celý příspěvek

        Směrem na Vovčansk by to mohla být 144. gardová motostřelecká divize, ale není moc jasné jestli je na Ukrajině a nebo na své straně hranice. Jižněji možná 27. samostatná gardová motostřelecká brigáda.
        Je ovšem naprosto nejasné v jakém stavu ty jednotky jsou a je možné, že to neví ani ruské vyšší velení.Skrýt celý příspěvek

      • Standa
        13:32 16.05.2022

        Ty jejich divize budou vypadat jak v době 14 dní před smrtí Hitlera. Všude na mapě vlaječky s divizemi a Steiner za dveřmi, no realita bude asi jiná.

        Ty jejich divize budou vypadat jak v době 14 dní před smrtí Hitlera. Všude na mapě vlaječky s divizemi a Steiner za dveřmi, no realita bude asi jiná.

    • jj284b
      11:45 16.05.2022

      daval by som si pozor co Julian Ropcke zdiela.. dost casto cituje rusku stranu a ich info sa nezaklada na pravde.. kludne to moze by rusky psyops, tvrdit ze Ukrajinci prekrocili ...Zobrazit celý příspěvek

      daval by som si pozor co Julian Ropcke zdiela.. dost casto cituje rusku stranu a ich info sa nezaklada na pravde.. kludne to moze by rusky psyops, tvrdit ze Ukrajinci prekrocili Donec a potom zverejnit fotky od Bilohorivky a tvrdit ze znicili velku formaciu Ukrajinskej armady....Skrýt celý příspěvek

      • Roger
        11:57 16.05.2022

        Tak on opozorňuje že je to prokremelský zdroj.

        Tak on opozorňuje že je to prokremelský zdroj.

      • The Pale Emperor
        12:01 16.05.2022

        Podlé té mapky by ty "osvobozené usedlosti" měly být za mostem ze Starého Saltivu. To se mi nezdá. Ty mosty určitě budou hlídané, pokud vůbec ještě stojí. Pokud někde překročit ...Zobrazit celý příspěvek

        Podlé té mapky by ty "osvobozené usedlosti" měly být za mostem ze Starého Saltivu. To se mi nezdá. Ty mosty určitě budou hlídané, pokud vůbec ještě stojí. Pokud někde překročit řeku, tak buď někde u Vovchansku, což je blbý, kvůli blízkosti ruských hranic, nebo dole mezi Pecheniky a Schevchenkove.

        Určitě bych ten tweet nebral nějak vážně, nebo si zatím nedělal naděje. Postoval jsem to spíš pro zajímavost a názory diskutujících:-)Skrýt celý příspěvek

        • Alchen
          12:08 16.05.2022

          Ak ma pamäť neklame tak ten most vyhodili Rusi do vzduchu.

          Ak ma pamäť neklame tak ten most vyhodili Rusi do vzduchu.

        • sgaba
          12:20 16.05.2022

          Co já četl, tak byl zničen most v Rubizhne: https://www.google.com/maps/@5... Ale o zničení mostu ze Starého Saltivu, jsem nic nenašel. Je z ...Zobrazit celý příspěvek

          Co já četl, tak byl zničen most v Rubizhne:
          https://www.google.com/maps/@5...

          Ale o zničení mostu ze Starého Saltivu, jsem nic nenašel. Je z velké míry tvořen náspy, které nelze jednoduše zničit. To je tento:
          https://www.google.com/maps/@5... Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          14:46 16.05.2022

          Nakonec mám Juliana rád. On dost často tlumí plané naděje. Souhlasím s ním, že řaději být příjemně překvapen.

          Nakonec mám Juliana rád. On dost často tlumí plané naděje. Souhlasím s ním, že řaději být příjemně překvapen.

  • cejkis
    11:11 16.05.2022

    Leopard2 A4, znouze ctnost, nesystémové, další hurá akce. Tento tank bude mít bez modernizace uplně stejnou hodnotu, jako T72M4CZ, možná ještě horší. Bude nutné přibrat další ...Zobrazit celý příspěvek

    Leopard2 A4, znouze ctnost, nesystémové, další hurá akce.

    Tento tank bude mít bez modernizace uplně stejnou hodnotu, jako T72M4CZ, možná ještě horší. Bude nutné přibrat další členy 73.praporu pro osádky. A to vše jen na omezený čas, než se objeví nový MGCS, který bude v automatu. Už jsem tu psal, že je to více o geopolitice než o technice. A tak zase další česká vláda lavíruje mezi Berlínem a Washingtonem. Výsledkem budou rychlé akvizice pod tlakem konfliktu na Ukrajině. Akvizice, které zásadním způsbem nezvýší teritoriální obranu naší země. Akvizice, které budou pouze přetahovanou mezi Berlínem a Washigtonem. Akvizice, jejímž cílem bude udělat co největší kontrakt.

    Potřebujeme předělat AZ na skutečné síly teritoriální obrany s možností mobilizace. Potřebujeme v tomto systému statisíce nikoliv tisíce. Potřebujeme prostory pro výcvik. Potřebujeme pro ně výstroj a výzbroj. My ovšem budeme dávat peníze do starých Leopardů, kterých se chtějí Němci zbavit a do amerických F35 v minimálních počtech jejichž systémovost nejsme schopni využít.

    Je to pořád stejné. Když potřeboval Babiš ukázat západní orientaci, vznikl plán honem koupit vrtulníky, aby mohl do Bílého domu. Sice vůbec tyto typy nebyly v plánu, ale kluci z Dejvic vycítili možnost, že je ruka otevřená a dokázali vytěžit maximum. Tak to teď prosím v rámci možností udělejte také, ať to není ve výsledku paskvil.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      11:15 16.05.2022

      nie pane ! ak sa stane leopard najpouzivanejsim tankom v strednej europe, nebude sa riesit vymena za chodu v pripade stretu, integracia leopardu do standartov nato je rychlejsia a ...Zobrazit celý příspěvek

      nie pane ! ak sa stane leopard najpouzivanejsim tankom v strednej europe, nebude sa riesit vymena za chodu v pripade stretu, integracia leopardu do standartov nato je rychlejsia a lacnejsia ako t72M4cz, o kvalitach spracovania a riadenia palby nehovoriac.. poliaci prevadzkuju aj aj a hadajte ktori tankisti zavidia ktorym ?!Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        11:21 16.05.2022

        Leopard 2 je standardem západní Evropy a novým standardem bude MGCS. Mezistupeň východní Evropy v podobě vyhazování peněz za modernizaci Leopardů 2A4 ? Na nový systém řízení ...Zobrazit celý příspěvek

        Leopard 2 je standardem západní Evropy a novým standardem bude MGCS. Mezistupeň východní Evropy v podobě vyhazování peněz za modernizaci Leopardů 2A4 ?

        Na nový systém řízení palby u M4CZ akuálně probíhá kontrakt.
        https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

        • SeaWolf
          11:23 16.05.2022

          MGCS nebude v samotných zemích kde probíhá vývoj zaveden ve smysluplném počtu dalších 15 - 20 let a to jsem velký optimista.

          MGCS nebude v samotných zemích kde probíhá vývoj zaveden ve smysluplném počtu dalších 15 - 20 let a to jsem velký optimista.

        • Scotty
          13:15 16.05.2022

          Ten MGCS který ještě ani neexistuje? Leopard tu bude dalších minimálně 40 let.

          Ten MGCS který ještě ani neexistuje? Leopard tu bude dalších minimálně 40 let.

    • SeaWolf
      11:21 16.05.2022

      Jen tak pro srandu, co by jsme tedy měli podle tebe koupit?

      BTW pořád jsi neodpověděl na cca měsíc starou otázku ;-)

      Jen tak pro srandu, co by jsme tedy měli podle tebe koupit?

      BTW pořád jsi neodpověděl na cca měsíc starou otázku ;-)

      • Solitér
        11:29 16.05.2022

        Prej Armaty...

        Prej Armaty...

        • Haklang
          11:36 16.05.2022

          V jakém měřítku? Modelovém, samozřejmě...

          V jakém měřítku? Modelovém, samozřejmě...

          • Roland
            11:43 16.05.2022

            H0 prosím - ať to jde komponovat do modelových železnic

            H0 prosím - ať to jde komponovat do modelových železnic

          • Haklang
            11:45 16.05.2022

            Roland: pravda, zapomněl jsem myslet na "logistiku"!!!

            Roland: pravda, zapomněl jsem myslet na "logistiku"!!!

      • cejkis
        11:47 16.05.2022

        Pokud bude oficiálně sdělený termín MGCS daleko, tak poslední verzi Leopard2A7+ A s počty jsem ve svých myšlenkách úplně jinde. A to je na delší diskuzi. A tak jen krátce. Tankový ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud bude oficiálně sdělený termín MGCS daleko, tak poslední verzi Leopard2A7+

        A s počty jsem ve svých myšlenkách úplně jinde. A to je na delší diskuzi. A tak jen krátce. Tankový pluk 3x prapor 44ks. A ve dvou mechanizovaných plucích vždy jeden prapor. Celkem 220ks.

        PS: na trapné stále opakování stejné otázky a prznění diskuzí o tom, jak neodpovídám kašlu.Skrýt celý příspěvek

        • SeaWolf
          12:19 16.05.2022

          Že kašleš na odpovědi, když tě někde nachytá na švestkách víme to nemusíš psát ;-) Vzhledem k velkému počtu mínusu u tvých příspěvků je zřejmé kdo tu jak sám říkáš "przní diskusi" ...Zobrazit celý příspěvek

          Že kašleš na odpovědi, když tě někde nachytá na švestkách víme to nemusíš psát ;-)

          Vzhledem k velkému počtu mínusu u tvých příspěvků je zřejmé kdo tu jak sám říkáš "przní diskusi" ... Zkus se tedy alespoň obhájit, nemusím s tebou souhlasit, nicméně zatleskám příspěvku který má hlavu a patu. Případně když napíšeš naprostou hloupost uznat chybu ... tedy jestli nechci moc :-)

          Ale abych nebyl na tebe zlí, máš u mě privilegium "Místního maskota".Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            12:46 16.05.2022

            Ne nenachytá. To jen vy na odpověď, která není po chuti argumentujte, že jste odpověď nedostal. Je to jen forma diskusního mobbingu. A já opět využiji toho skvělého tlačítka. ...Zobrazit celý příspěvek

            Ne nenachytá. To jen vy na odpověď, která není po chuti argumentujte, že jste odpověď nedostal.

            Je to jen forma diskusního mobbingu. A já opět využiji toho skvělého tlačítka. Sbohem.Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            13:13 16.05.2022

            Ježiš to je prdel... To je tak vždycky... Jak se nějaký *cenzůrováno* ubliženeček začne cpát někam kde ho nikdo nechce protože jeho názory nejsou pro uhozenost pŕijímány a ...Zobrazit celý příspěvek

            Ježiš to je prdel... To je tak vždycky... Jak se nějaký *cenzůrováno* ubliženeček začne cpát někam kde ho nikdo nechce protože jeho názory nejsou pro uhozenost pŕijímány a tolerovàny... Navíc jsou vyvráceny... A překřičeny... Začne ten jedinec s písničkou.... Uáááaaa nikto mue nemuááá úaaaaad... Nikto si semnuou nuechce huáàát.... Všichni jsou puoti mueeee... Obviní je ze zaujatosti, nebo z něčeho horšího a není schopný pochopit, že většina má prostě jiný názor a mozek v hlavě... Že po NIKOM nemůže vyžadovat, aby se snim bavil či souhlasil...

            Jinak SeaWolf... Vítej v klubu Cejkisových Ne-přátelských přispěvovatelů do diskuze... Něco mi to připomíná... Ale nevím co... ;) Ještě pár takových jako jsi ty a nebude ten jeho shitlist žádné exkluzivní místo...Skrýt celý příspěvek

          • SeaWolf
            13:18 16.05.2022

            Storm
            Já jsem u Cejkiho na blacklistu už nějakou dobu :-) Nepřekvapil, ale rozesmál :-D

            Storm
            Já jsem u Cejkiho na blacklistu už nějakou dobu :-) Nepřekvapil, ale rozesmál :-D

        • SeaWolf
          12:20 16.05.2022

          PS: první dva tvé odstavce beru jako pozitivní pokus o nějakou rozumnou diskusi.

          PS: první dva tvé odstavce beru jako pozitivní pokus o nějakou rozumnou diskusi.

        • Scotty
          13:18 16.05.2022

          Ovšem my ty A4 nekupujeme, že? To je takový celkem podstatný rozdíl. Jak se říká darovanému koni na zuby nehleď. Další Leopardy které vytvoří smysluplný počet pro prapor se budou ...Zobrazit celý příspěvek

          Ovšem my ty A4 nekupujeme, že? To je takový celkem podstatný rozdíl. Jak se říká darovanému koni na zuby nehleď.
          Další Leopardy které vytvoří smysluplný počet pro prapor se budou muset objednat. Což bude nepochybně jejich poslední verze.Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          13:38 16.05.2022

          2a4 se dá bez problémů nechat za zhruba 10 mil eur zmodernizovat na 2a7. Což jsou zhruba 2/3 ceny nového. Takže bez znalosti toho, na kolik nás jeden vyjde se jejich pořízení nedá ...Zobrazit celý příspěvek

          2a4 se dá bez problémů nechat za zhruba 10 mil eur zmodernizovat na 2a7. Což jsou zhruba 2/3 ceny nového.
          Takže bez znalosti toho, na kolik nás jeden vyjde se jejich pořízení nedá kritizovat.
          A 220 ks je prostě úlet. Armada má už dnes těžký podstav a cena by byla strašná.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      11:23 16.05.2022

      Podstatné teď je, že naše T72 mohou být na Ukrajině a zabíjet tam Rusy. S tím snad souhlasíš.

      Podstatné teď je, že naše T72 mohou být na Ukrajině a zabíjet tam Rusy. S tím snad souhlasíš.

      • Magister_Peditum
        11:30 16.05.2022

        :-D

        :-D

      • Rošťák
        16:49 16.05.2022

        Neblbni, praskne mu cévka a bude tahat nohu .....

        Neblbni, praskne mu cévka a bude tahat nohu .....

    • ruleta
      11:26 16.05.2022

      Realne bychom koupili bud Leo nebo Abrams, zbytek je do poctu a na novy MGCS neni cas - dodavky by byly 2040+ s listem rizik. Moc nevidim tu binarni logiku kterou vsude strkas. ...Zobrazit celý příspěvek

      Realne bychom koupili bud Leo nebo Abrams, zbytek je do poctu a na novy MGCS neni cas - dodavky by byly 2040+ s listem rizik. Moc nevidim tu binarni logiku kterou vsude strkas. Jake lavirovani? to musime vse kupovat od jednoho - jinak lavirujeme? Takze u BVP lavirujeme mezi Nemeckem, Svedskem a USA, eh?Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      11:29 16.05.2022

      Tak tu sa musím zastať AČR. Že MGCS príde 2035 nie je vôbec isté. Áno, 2A4 je na úrovni M4CZ, ale jeho modernizačný potenciál je niekde inde. Okrem toho chcete aj 40 2A7, ktoré ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak tu sa musím zastať AČR. Že MGCS príde 2035 nie je vôbec isté. Áno, 2A4 je na úrovni M4CZ, ale jeho modernizačný potenciál je niekde inde. Okrem toho chcete aj 40 2A7, ktoré patria medzi najlepšie na svete. Dokopy 60 tankov, tak akurát pre ťažkú mechanizovanú. A, že sa nenájde 60 nabjačov by som sa tieˇž nebál.

      F-35.
      F-35 je arguably to najlepšie čo sa dnes dá kúpiť. Stealth a data fusion posunú nie len vaše VzS, ale ak bude vôľa aj pozemné, konkrétne delostrelectvo, prieskum alebo PVO. A 24 ks nie je vôbec málo ak ku nim do budúcna prikúpite aj nejaké loyal wingmany, tak budete mať fakt hi-tech stíhacie letectvo.

      H-1.
      Nákup H-1 je podľa mňa skvelé riešenie ako získať ľahký VOJENSKÝ transportný vrtuľník a bojový vrtuľník v jednom. Aj vojna na Ukrajine ukázala, že bojové vrtuľníky v kombinácii s dostatočným prieskumom (napr. z F-35) vedia urobiť riadne škody a majú svoje miesto v modernej armáde. Pravdupovediac by sa mi kombinácia H-1 a Chinook páčila pre OSSR viac ako Blackhawk + LUH.

      Teritoriálna obrana.
      Áno, teritoriálnu obranu treba. Ale netreba zabúdať aj na to, že Charkov ubránila práve tanková brigáda.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      11:35 16.05.2022

      A co ta skutečnost, že v Leo 2A4 má posádka podstatně větší šanci, že po zásahu nebude rovnou i po kremaci? O dostupnosti náhradních dílů pro SŘP a powerpack nemluvě. A ten člověk ...Zobrazit celý příspěvek

      A co ta skutečnost, že v Leo 2A4 má posádka podstatně větší šanci, že po zásahu nebude rovnou i po kremaci? O dostupnosti náhradních dílů pro SŘP a powerpack nemluvě.
      A ten člověk navíc v posádce - nu, oni nakonec mohou být i rádi, že jich bude víc. Posádka se musí o svůj tank starat a pokud si stejný díl práce rozdělí 4 místo 3, pak je asi jasné, kdo to bude mít snazší.
      Nu a ten automat, i sami skřeti přiznávají, že to až tak zlaté není. Jo, střílí rychleji, ale jen do té doby, než dojdou náboje v automatu, pak se rychlost palby setsakra sníží (stejně jako přebíjení, když dojde všecko, to taky musí dělat o jednoho člověka míň). V nových tancích bude automat hlavně proto, že do 130/140 mm kanónu je munice už vak velká, že se s ní uvnitř tanku špatně manipuluje.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      12:35 16.05.2022

      Mýlite sa pane! LEO2 A4 nie je žiadna z núdze cnosť ! Vy vydíte nejakého rovnocenného súpera od ˇUžhorodu po Vladivostok ? Ja nie , ale môžete nás poučiť ! Pred 2 mesiacmi by som ...Zobrazit celý příspěvek

      Mýlite sa pane! LEO2 A4 nie je žiadna z núdze cnosť !
      Vy vydíte nejakého rovnocenného súpera od ˇUžhorodu po Vladivostok ? Ja nie , ale môžete nás poučiť !
      Pred 2 mesiacmi by som vám dal za pravdu , ale dnes ? Ke´d sa ukázalo , že putinoví tankisti a piloti majú papundeklové tanky a ftákov !Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      12:59 16.05.2022

      Jenže on je panáčku problém, že 20 ks 2A4 dostaneme zadax a máme jednat o nákupu 40 ks 2A7 ..... a sorry ale pokud budou 2A4 v bojeschopném stavu tak jsou proti modernám o kus ...Zobrazit celý příspěvek

      Jenže on je panáčku problém, že 20 ks 2A4 dostaneme zadax a máme jednat o nákupu 40 ks 2A7 ..... a sorry ale pokud budou 2A4 v bojeschopném stavu tak jsou proti modernám o kus daleko .... A
      jestli si pak zaplatíme za modernizaci na 2A7 tak to furt bude stát míň .....
      A MGCS do roku 30-35 fakt s modernama čekat nemůže....... Já vm že ti to vadí, ale naše 72 co se tim uvolní odvedou svojí práci na UASkrýt celý příspěvek

  • mamut
    10:52 16.05.2022

    asi hlupa otazka, ale keby sa rusom podarili 'klieste' na donbase, a tym obklucit ukrajinske jednotky, co brani ukrajincom rostrielat tu kliestovu liniu zo zapadu?

    asi hlupa otazka, ale keby sa rusom podarili 'klieste' na donbase, a tym obklucit ukrajinske jednotky, co brani ukrajincom rostrielat tu kliestovu liniu zo zapadu?

    • MatejBabjak
      10:55 16.05.2022

      Keby mali takú palebnú silu, tak by sa to uzavretie klieští v prvom rade nemohlo podariť podľa mňa.

      Keby mali takú palebnú silu, tak by sa to uzavretie klieští v prvom rade nemohlo podariť podľa mňa.

    • Desertfremen
      11:03 16.05.2022

      Dokým má Ukrajina funkčné delostrelectvo s modernými technológiami - viz starlink a navádzacie drony + presná munícia - (a to teda má, v súčasnosti asi najlepšie na svete) a pokial ...Zobrazit celý příspěvek

      Dokým má Ukrajina funkčné delostrelectvo s modernými technológiami - viz starlink a navádzacie drony + presná munícia - (a to teda má, v súčasnosti asi najlepšie na svete) a pokial má UA ešte funkčné letectvo, tak by bolo udržanie kotla značne problematické až nemožné. Čo si o tom myslíte?Skrýt celý příspěvek

      • BobDylan
        11:36 16.05.2022

        Že kvôli VKS by som s UA letectvom vôbec nerátal. Predsa len je na tom VKS lepšie. Delostrelectvo by pre rusov problém bol, ale na prelomenie kotla je treba viac než to a či bude ...Zobrazit celý příspěvek

        Že kvôli VKS by som s UA letectvom vôbec nerátal. Predsa len je na tom VKS lepšie. Delostrelectvo by pre rusov problém bol, ale na prelomenie kotla je treba viac než to a či bude mať UA prostriedky na prelomenie obrany dajme tomu 30 BTG je otázne.Skrýt celý příspěvek

        • Desertfremen
          12:04 16.05.2022

          Pri prieskumných možnostiach Ukrajiny Orkovia nemajú šancu sa skryt pre UA delostrelectvom ak budú v dostrele. Akékoľvek obkľučovacie opevnené pozície by boli húfnicami ...Zobrazit celý příspěvek

          Pri prieskumných možnostiach Ukrajiny Orkovia nemajú šancu sa skryt pre UA delostrelectvom ak budú v dostrele. Akékoľvek obkľučovacie opevnené pozície by boli húfnicami rozstrieľané na atómy, tak isto technika a živá sila.Skrýt celý příspěvek

          • samoempire
            14:48 16.05.2022

            Problém pro Ukrajince je koncentrace sil. Nemůžou někde poslat najednou desítky tanků protože by to byla snad korist pro ruské letectvo. Myslím, že budou dělat spíše lokalní ...Zobrazit celý příspěvek

            Problém pro Ukrajince je koncentrace sil. Nemůžou někde poslat najednou desítky tanků protože by to byla snad korist pro ruské letectvo. Myslím, že budou dělat spíše lokalní ofenzivy s cílem získat a udržet pár vesnic a měst. Potom je opevnit a počkat na ruský proti útok. Není to na rychlé vítězství ale pomalu můžou získat hodně územi zpátky.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      11:26 16.05.2022

      Každé "obklíčení" v poměru sil 1:1 je dvojsečné, protože se může snadno skončit jako opačné obklíčení

      Každé "obklíčení" v poměru sil 1:1 je dvojsečné, protože se může snadno skončit jako opačné obklíčení

      • Haklang
        11:41 16.05.2022

        A i ty obkličovací jednotky se musí zásobovat, že? A to mohou mít "potřebu" bojovat na obou stranách. Navíc to obklíčení je úloha pěchoty, ne tanků, které mají být v pohybu a ...Zobrazit celý příspěvek

        A i ty obkličovací jednotky se musí zásobovat, že? A to mohou mít "potřebu" bojovat na obou stranách.
        Navíc to obklíčení je úloha pěchoty, ne tanků, které mají být v pohybu a narušovat komunikace/velení/týl protivníka. Nejsem si jistý, zda je v skřetí moci udělat tak rychlý průnik do týlu....Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        12:31 16.05.2022

        Presne, netreba obkľúčenie frontálne prelamovať, keď možno udrieť na krídlach a obrátiť kotol naruby.

        Presne, netreba obkľúčenie frontálne prelamovať, keď možno udrieť na krídlach a obrátiť kotol naruby.

      • lukas000
        13:53 16.05.2022

        Aby pak nedoslo k obkliceni obkliceni.

        Aby pak nedoslo k obkliceni obkliceni.

  • Jan Padesátýpátý
    10:47 16.05.2022

    Na topwar klasická propaganda "Putin napravuje chyby Lenina, Chruščova a Jelcina" https://topwar.ru/196210-putin... V diskuzi to ...Zobrazit celý příspěvek

    Na topwar klasická propaganda "Putin napravuje chyby Lenina, Chruščova a Jelcina"
    https://topwar.ru/196210-putin...
    V diskuzi to vypadá, že Putin Rusy už hodně štve.

    ****************************
    Letiště 14. května 2022 04:43
    +63 lajků
    Odpověď na: "Putin napravuje chyby Lenina, Chruščova a Jelcina"

    "a kdo napraví Putinovy ​​chyby?"

    ****************************
    Nestoroch 14. května 2022
    +22 lajků
    Odpověď na: "Putin napravuje chyby Lenina, Chruščova a Jelcina"

    "Desítky let je jen zhoršoval a přivedl situaci do stavu 24.02.22. Rozsáhlý, vleklý boj, kdy Rusové zabíjejí Rusy, což vede k mnohonásobnému skoku ve vzájemné agresi, to je konečný neúspěch."Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      10:52 16.05.2022

      Problém je, že oni to s vysokou pravděpodobností myslí ale úplně jinak, než si to my vykládáme. Pro ně jsou Putinovy chyby ty, že Ukrajina, Polsko a vlastně celá Evropa a USA už ...Zobrazit celý příspěvek

      Problém je, že oni to s vysokou pravděpodobností myslí ale úplně jinak, než si to my vykládáme. Pro ně jsou Putinovy chyby ty, že Ukrajina, Polsko a vlastně celá Evropa a USA už dávno neleží popelem…Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        11:08 16.05.2022

        To chce obyčejný rus nikoho nezajímá. Elity stojí za Putinem. Jednak se ho bojí. Jednak je udělal mnohem bohatší. Jakou mají alternativu? Ruské elity budou bojovat až horkého ...Zobrazit celý příspěvek

        To chce obyčejný rus nikoho nezajímá. Elity stojí za Putinem. Jednak se ho bojí. Jednak je udělal mnohem bohatší. Jakou mají alternativu? Ruské elity budou bojovat až horkého konce.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        11:37 16.05.2022

        The Pale Emperor No, není to tak jednoznačné. Mapka Evropy v kráterem na místě Polska dostane v diskuzi jenom třeba 5 lajků. Řekl bych že příspěvek "kdo napraví Putinovy ​​chyby" ...Zobrazit celý příspěvek

        The Pale Emperor
        No, není to tak jednoznačné. Mapka Evropy v kráterem na místě Polska dostane v diskuzi jenom třeba 5 lajků.

        Řekl bych že příspěvek "kdo napraví Putinovy ​​chyby" olajkovali všichni:
        - ti co mu vyčítají že Washington už dávno nelehnul popelem
        - ti chtějí totální válku a úplnou mobilizaci
        - ti co si myslí že Rusko na válku s Ukrajinou v současné konstelaci nemá a mělo se líp připravit
        - ti co si myslí, že Rusko mělo Ukrajinu ovládnout nevojensky
        - a ta malá skupinka rozumných Rusů, co si myslí že Rusko nepotřebuje nikoho ovládatSkrýt celý příspěvek

  • toustr
    10:46 16.05.2022

    Vážení, kdo to tady tehdy tvrdil po oznámení sankcí, vyhrává zlatého bludišťáka ;) Rusové už vědí, čím nahradí renaulty. Obnoví značku ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážení, kdo to tady tehdy tvrdil po oznámení sankcí, vyhrává zlatého bludišťáka ;)

    Rusové už vědí, čím nahradí renaulty. Obnoví značku Moskvič
    https://www.novinky.cz/auto/cl... Skrýt celý příspěvek

    • Janhansen
      12:33 16.05.2022

      Moskviče jsem měl....šel natáčet klikou, ale jenom se sytičem a za studena, za tepla z kopce. Celé léto 1984. A soused měl Simcu, byl jsem tudíž "společensky znemožněn" :)

      Moskviče jsem měl....šel natáčet klikou, ale jenom se sytičem a za studena, za tepla z kopce. Celé léto 1984. A soused měl Simcu, byl jsem tudíž "společensky znemožněn" :)

  • sgaba
    10:45 16.05.2022

    Pěkná analýza, nového problému, kterému bude muset současné vedení Ruska čelit.
    https://www.konzervativninovin...

    Pěkná analýza, nového problému, kterému bude muset současné vedení Ruska čelit.
    https://www.konzervativninovin...

  • Svätopluk
    10:43 16.05.2022

    Borci otázka, pretože určitej odpovedi sa mi nepodarilo dohľadať. Zo všetkých strán počúvame o Leo pre SR, ČR. Nemci chcú navyšovať, HU kupujú a podobne. Existuje ešte výrobná ...Zobrazit celý příspěvek

    Borci otázka, pretože určitej odpovedi sa mi nepodarilo dohľadať.
    Zo všetkých strán počúvame o Leo pre SR, ČR. Nemci chcú navyšovať, HU kupujú a podobne.
    Existuje ešte výrobná linka Leo alebo sa bavíme o rôznych uloženkách, kt pôjdu na modernizáciu? Koľko Leo ešte je voľných?
    ĎakujemSkrýt celý příspěvek

    • Rase
      11:42 16.05.2022

      Výrobní linka je jenom v Řecku (tam vznikají pro Katar a Maďarsko) a Španělsku. Starých 2A4 bude podle mě tak 200 ale stav dost různý. Šrot že Zaragozy ani nemá smysl zmiňovat.

      Výrobní linka je jenom v Řecku (tam vznikají pro Katar a Maďarsko) a Španělsku. Starých 2A4 bude podle mě tak 200 ale stav dost různý. Šrot že Zaragozy ani nemá smysl zmiňovat.

      • Desertfremen
        12:09 16.05.2022

        Vzhľadom na to ako sa Maďarsko správa by tie 2A7+ určené pre Hunov mohli byť rozdelené medzi SR a ČR (22+22) a oba naše štáty by poslali zvyšné T72 na Ukrajinu. (SR by poslalo 30+ ...Zobrazit celý příspěvek

        Vzhľadom na to ako sa Maďarsko správa by tie 2A7+ určené pre Hunov mohli byť rozdelené medzi SR a ČR (22+22) a oba naše štáty by poslali zvyšné T72 na Ukrajinu. (SR by poslalo 30+ ks T72M1 a ČR by poslalo 34 KS T72M4CZ ) .Skrýt celý příspěvek

        • PavolR
          12:36 16.05.2022

          SR 30+ T72M1 nemá a AČR má iba asi 10 T72M4CZ vo funkčnom stave, plus na rozdiel od pôvodných téčok, by sa Ukrajinci museli zaúčať. T72M4 na Ukrajinu iste nepôjde ...

          SR 30+ T72M1 nemá a AČR má iba asi 10 T72M4CZ vo funkčnom stave, plus na rozdiel od pôvodných téčok, by sa Ukrajinci museli zaúčať. T72M4 na Ukrajinu iste nepôjde ...

          • Badysak
            17:28 16.05.2022

            Technicky vzato by do M4CZ mohly nasadit osádky z Oplot M ty mají moderní vybavení takže přeučení na jinou ergonomii nebude tak těžké

            Technicky vzato by do M4CZ mohly nasadit osádky z Oplot M ty mají moderní vybavení takže přeučení na jinou ergonomii nebude tak těžké

      • Scotty
        13:11 16.05.2022

        Rase
        To co je ve Španělsku jde modernizovat na poslední verzi Leopardu. Tam je důležitá pouze korba tanku. Nic jiného.

        Rase
        To co je ve Španělsku jde modernizovat na poslední verzi Leopardu. Tam je důležitá pouze korba tanku. Nic jiného.

        • Clanek
          14:10 16.05.2022

          Souhlasim, myslim ze za slovenske Tecka v prisernem stavu by spanelske Leo v prisernem stavu byly jeste fer obchod.

          Souhlasim, myslim ze za slovenske Tecka v prisernem stavu by spanelske Leo v prisernem stavu byly jeste fer obchod.

        • Rase
          22:35 16.05.2022

          Myslím že za ně Španělé chtěli nesmyslnou cenu (vzhledem k technickému stavu). Ona modernizace z 2A4 tanky moc smysl nedává, jelikož z původního tanku toho moc nezůstane. Osobně ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím že za ně Španělé chtěli nesmyslnou cenu (vzhledem k technickému stavu). Ona modernizace z 2A4 tanky moc smysl nedává, jelikož z původního tanku toho moc nezůstane. Osobně jsem raději pro investování do fungl nových tanků.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    10:43 16.05.2022

    Fotky ruské legie bojující v Ukrajinských řadách https://twitter.com/nexta_tv/s... Rusové bombardují u Oděsy. Že by vážně ...Zobrazit celý příspěvek

    Fotky ruské legie bojující v Ukrajinských řadách

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Rusové bombardují u Oděsy. Že by vážně zvažovali pokus o vylodění?

    https://twitter.com/liveuamap/...

    Ruští SOF z Hadího Ostrova. Pravděpodobně z toho zničeného Mi-8

    https://twitter.com/galileoarm...

    https://twitter.com/galileoarm...

    Bohužel ztráty má i Běloruský batalión.

    https://twitter.com/motolkohel...

    https://twitter.com/belwarrior...

    V Rusku ožívá Moskvič

    https://twitter.com/poslednisk...

    Další kolaborant zralý na provaz

    https://twitter.com/lukasvalas...

    Mariupol…

    https://twitter.com/sputnikato...

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Davaj časy…

    https://twitter.com/poslednisk...

    Tak snad uvidíme i video zásahu:-)

    https://twitter.com/arslon_xud...

    16.5, ruské ztráty dle UA MoD

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Jednotka Kraken a výsledek jejich lovu.

    https://twitter.com/sputnikato...

    Video ukrajinského (neúspěšného?) přepadu kolony.

    https://twitter.com/militaryla... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      10:54 16.05.2022

      Kovalenko pise, ze Most : RUS = 5:0...tak zrejme opat ten most pri Odesse

      Kovalenko pise, ze Most : RUS = 5:0...tak zrejme opat ten most pri Odesse

  • lm524a
    10:41 16.05.2022

    Ruský tajný vojenský satelit, který byl v noci 30. dubna vypuštěn z kosmodromu Pleseck na cirkumpolární oběžnou dráhu na raketě Angara-1.2 se symbolem "Z", tam "nemohl" zůstat a ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský tajný vojenský satelit, který byl v noci 30. dubna vypuštěn z kosmodromu Pleseck na cirkumpolární oběžnou dráhu na raketě Angara-1.2 se symbolem "Z", tam "nemohl" zůstat a shoří v atmosféře.
    Zdá se, že symbol Z, který představuje válečné zločiny a zvěrstva, je nyní také synonymem epického selhání. - kosmonaut Scott Kelly

    https://twitter.com/stationcdr... Skrýt celý příspěvek

    • Marw
      11:00 16.05.2022

      Tak s Angarou im fakt ide. 1) Prvy skusobny let A5 v roku 2014, ohlaseny ako velky uspech vlastne uspesny nebol (tah motoru na centralnom stupni nebolo mozne znizit na pozadovanu ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak s Angarou im fakt ide.
      1) Prvy skusobny let A5 v roku 2014, ohlaseny ako velky uspech vlastne uspesny nebol (tah motoru na centralnom stupni nebolo mozne znizit na pozadovanu uroven, pri znizeni tahu na cca 40% nominalu sa objavili neocakavane vibracie, v dosledku coho centralny stupen plytval palivom a nebola dosiahnuta planovana orbita).
      2) Dalsi vyrobeny kus museli zosrotovat pre neodstranitelne vyrobne chyby.
      3) Problem s motormi priznali az po rokoch, nepriamo ked slavnostne oznamili ze Energomas vyriesil problem s prevadzkou RD-191 pri nizkom tahu. Nasledne az v roku 2020 nasledoval prvy skutocne uspesny let s hmotnostnym simulatorom.
      4) Dalsi test bez ostreho nakladu v roku 2021 dopadol fiaskom ked doslo k zlihaniu horneho stupna Persei.
      5) Medzicasom Roskosmos priznal ze Angara je brutalne draha (cca 100 M$ bez marze, poplatkov za start a integraciu nakladu, len hole zelezo). Ale chceli by to stiahnut na cca 70 M$ (otazne je ako ked len motorizacia prveho stupna 5xRD191 ma vyrobne naklady cca 40 M$, vyroba RD-191 vychadza asi na 8 M$ bez marze).
      6) Teraz pre istotu zlyha naklad A1.2. Hlavne ze s Angarou chcu letiet na Mesiac.

      Len pre kontext, Angara je vo vyvoji niekedy od roku 1993/1994.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Padesátýpátý
    10:32 16.05.2022

    Ukrajinec přežil vlastní popravu, dostal se z hrobu a došel si pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinec přežil vlastní popravu, dostal se z hrobu a došel si pro pomoc
    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      10:42 16.05.2022

      Ja len dúfam že Orkovia ktorí sa na tom podieľali už sú zaživa upečení v nejakom BVP, alebo roztrhaní na cucky pomocou UA húfnic.

      Ja len dúfam že Orkovia ktorí sa na tom podieľali už sú zaživa upečení v nejakom BVP, alebo roztrhaní na cucky pomocou UA húfnic.

      • Desertfremen
        10:46 16.05.2022

        Inak aj ten masaker v Buči, Orkovia sami zámerne poslali jednotku ktorá je za to zodpovedná ako potravu pre delá do prvej línie na východe aby sa "elegantne" zbavili svedkov (pri ...Zobrazit celý příspěvek

        Inak aj ten masaker v Buči, Orkovia sami zámerne poslali jednotku ktorá je za to zodpovedná ako potravu pre delá do prvej línie na východe aby sa "elegantne" zbavili svedkov (pri prípadnom súde) a zároveň vykonávateľov. A môžu potom tvrdiť že Buča je naaranžovaný výmysel západu.Skrýt celý příspěvek

        • The Pale Emperor
          10:54 16.05.2022

          Pěkně na sovětský způsob.

          Pěkně na sovětský způsob.

    • Quetzal
      10:43 16.05.2022

      To je zběř! A když si uvědomíme, že spoustu zločinů zůstane neznámých, protože "nět čelavěka, nět problema" ... Navíc, když se podíváme do budoucnosti - naučit Rusy chovat se jako ...Zobrazit celý příspěvek

      To je zběř! A když si uvědomíme, že spoustu zločinů zůstane neznámých, protože "nět čelavěka, nět problema" ...
      Navíc, když se podíváme do budoucnosti - naučit Rusy chovat se jako lidi by si vyžádalo desítky let, které navíc nedostanou, protože tam se režim nezmění. Nebo jen kosmeticky.Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        11:08 16.05.2022

        Pokud by se rf rozpadla , tak tu zapadni cast kolem Petrohradu a Moskvy by to treba trvalo naucit jen par desitek let. Na vychod od Uralu bych to ani nezkousel, ztraceny cas.

        Pokud by se rf rozpadla , tak tu zapadni cast kolem Petrohradu a Moskvy by to treba trvalo naucit jen par desitek let. Na vychod od Uralu bych to ani nezkousel, ztraceny cas.

  • Tino
    10:13 16.05.2022

    RUS letovy koridor Moskva Kaukaz, resp TR a spat ....boja sa ze si to zostrelia sami?

    https://www.flightradar24.com/...

    RUS letovy koridor Moskva Kaukaz, resp TR a spat ....boja sa ze si to zostrelia sami?

    https://www.flightradar24.com/...

  • Clanek
    10:07 16.05.2022

    Diky Marwovi za clanek s Naďem, takze co se tam resilo: - Slovensko poslalo na UA voj. material za 130mil E + - z toho cena s300 byla 68mil E - zuzana 2. v rokovani, zajem je o ...Zobrazit celý příspěvek

    Diky Marwovi za clanek s Naďem, takze co se tam resilo:

    - Slovensko poslalo na UA voj. material za 130mil E +
    - z toho cena s300 byla 68mil E
    - zuzana 2. v rokovani, zajem je o jednu baterii (8ks) a co nejdriv. Podpis snad behem tydnu, ale s tim ze si UA odveze jen nejake kusy a na tu jednu baterii se to doplni az casem(?)
    - Ukrajinci na Zuzana2 jiz cvici
    - tanky Slovensko neposle dokud nebude mit nahradu, rokuje se nejen s Nemeckem, jinak je ve hre na poslani vsech 30ks slovenskych t72, je ale potreba ziskat nejmene tolik jinych tanku
    - o tom ze by Slovensko poslalo na UA treba i BVP ani slovo
    - uvazuje se darovat Mi17, nejake stale letuschopne nedavno vyrazene kusy a nejake neletuschopne kusy na nahradni dily, zadna zminka o poctech (?)
    - patrioty se ted vubec neresi, jsou na SVK na neomezenou dobu, Slovensko to nestoji ani euro a prioritu maji jine veci
    - a pokud by se precejen resila PVO, bude to nahrada Kubu a igla
    - Migy porad pri starem / nic jisteho

    Pak uz se resila jen politika, historie, energie...
    https://www.aktuality.sk/clano... Skrýt celý příspěvek

    • marint
      10:16 16.05.2022

      Velmi pekne dakujem za suhrn. Pri tom mnozstve informacii nemam sancu sledovat-citat-pocuvat... vsetko. VDAKA!!! a valastne vsetkym prispievatelom - hlavne ked niekto urobi ...Zobrazit celý příspěvek

      Velmi pekne dakujem za suhrn. Pri tom mnozstve informacii nemam sancu sledovat-citat-pocuvat... vsetko. VDAKA!!! a valastne vsetkym prispievatelom - hlavne ked niekto urobi suhrn-preklad clanku, vieda a aj z takych stranok ako topwar.ru ... dakujem!
      Inak minuly tyzden sa ma spytal sef ci mam este nejaky iny projekt kedze nejak moj vykon nie je co byval - som nenasiel odvahu povedat ze ano, diskusiu na www.armadninoviny.cz... :o)Skrýt celý příspěvek

      • The Pale Emperor
        10:56 16.05.2022

        Třeba je šéf taky přispěvatel do diskuze. Bys mohl dostat prémie…:-)

        Třeba je šéf taky přispěvatel do diskuze. Bys mohl dostat prémie…:-)

    • Jura99
      10:20 16.05.2022

      to snad muselo být posláno víc než jen za 130mil. €.

      to snad muselo být posláno víc než jen za 130mil. €.

      • Tino
        10:25 16.05.2022

        asi sa tyka len vyslovene vojenskeho materialu, mozno dokonca bez municie, ktoru tiez posielame....urcite posielame aj PHM mozno je to zahrnute v inych cislach.

        asi sa tyka len vyslovene vojenskeho materialu, mozno dokonca bez municie, ktoru tiez posielame....urcite posielame aj PHM mozno je to zahrnute v inych cislach.

        • Mr.Tomas
          10:35 16.05.2022

          PHM posielame, pred časom nejaky koaličný politik tvrdil, že 1/4 produkcie Slovaftu ide na Ukrajinu. Ale neviem či bezplatne alebo riadne "na faktúru".

          PHM posielame, pred časom nejaky koaličný politik tvrdil, že 1/4 produkcie Slovaftu ide na Ukrajinu. Ale neviem či bezplatne alebo riadne "na faktúru".

          • Tino
            11:05 16.05.2022

            zadarmo im toho vela nejde vacsinu niekto musi zaplatit, tomuto sa neda vyhnut, ale zaujimalo by ma co vsetko znasa ako nakladat SVK, co sa rozrata medzi spojencov, co zatiahne EU ...Zobrazit celý příspěvek

            zadarmo im toho vela nejde vacsinu niekto musi zaplatit, tomuto sa neda vyhnut, ale zaujimalo by ma co vsetko znasa ako nakladat SVK, co sa rozrata medzi spojencov, co zatiahne EU a co si musia poctivo zaplatit uA...hoci pytat teraz od UA prachy je najskor marne, stale nie je 100% iste, ze uA prezije bude, takze deal s nimi je clekom velke riziko.Skrýt celý příspěvek

    • Praclik
      10:27 16.05.2022

      Riesi sa aj poslanie BVP, Kubov a Igiel. Rovnako ako pri tankoch sa jedna o starsej zapadnej technike, ktoru by sme dostali zadarmo vymenou za odoslanie nasej techniky na Ukrajinu. ...Zobrazit celý příspěvek

      Riesi sa aj poslanie BVP, Kubov a Igiel. Rovnako ako pri tankoch sa jedna o starsej zapadnej technike, ktoru by sme dostali zadarmo vymenou za odoslanie nasej techniky na Ukrajinu. Nad to hovoril v rozhovore pre DennikN. Mimo ine tam hovoril aj o Patriotoch, kde naznacil, ze nam tu nejake ostanu aj v nasom vlastnictve, ale to je asi otazka az niekolkych rokov. Dovtedy tu budu zdarma umiestnene tie spojenecke.

      https://dennikn.sk/2846713/min... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...